Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Evil Omen bij menselijke keten tegen discriminatie

ketenvanrepsect534.jpgGespot. Het Ultieme Kwaad. Witte puntmuts gistermiddag bij de keten voor respect en tegen onverdraagzaamheid in Amsterdam. Tweehonderd joden, gristens, moslims en humano's deden een kringetje van jongens en van meisjes. Een menselijke keten tussen moskee, synagoge en kerk. Want onverdraagzaamheid tussen religies vanuit de samenleving en de politiek is de bijl aan de stam etc. Zie ook repo AT5. Fotograaf Maarten Brante spotte bovenstaande shibby anomalie in het feestgedruis. Het is een teken. Aan de wand. BOE!

Reaguursels

Inloggen

@deministerpresident | 14-03-11 | 09:12
Touché

Tommato | 14-03-11 | 15:17

@An die ARBEIT | 14-03-11 | 12:52
Omdat jij het bent Andie. Het lijstje (van 4 dingen THE KORAN ON JEWS) van de link die je geeft. De rest ga ik echt niet uitzoeken want daar ging het ook niet om. Overigens die 4 nummers komen overeen met de tekst van je link, alleen die lui bakken er heel wat anders van...

3:112 - Staat geen woord over Joden en als je de hele context leest (in dezelfde Sura) gaat het ook niet over Joden, sterker nog er komt geen enkele 'Jood' voor in de hele Sura 3. Zo'n onzin als in 112, staat ook in de Bijbel, maar dat even terzijde.

Zij worden getroffen met vernedering waar men hen ook aantreft, behalve als zij een band met God of een band met de mensen hebben en zij halen zich Gods toorn op de hals en zij worden getroffen met onderwerping. Dat is omdat zij ongelovig waren aan Gods tekenen en de profeten zonder enig recht doodden. Dat is omdat zij opstandigen vijandig waren.

5:51 - Heb ik al uitgelegd dat daar niets tegen de Joden staat. Is gewoon een vaststelling om joden en christenen niet als medestanders te nemen maar er staat geen oproep om geweld of iets anders te plegen t.o.v. van die mensen.

Jullie die geloven! Neemt de joden en de christenen niet als medestanders. Zij zijn onderling medestanders. Wie van jullie zich als medestander bij hen aansluit, die behoort bij hen. God wijst de mensen die onrecht plegen de goede richting niet

5:82 - Dit is ook een vaststelling en ook geen oproep om Joden iets aan te doen.

Jij zult merken dat de vijandigste mensen jegens hen die geloven de joden en de aanhangers van het veelgodendom zijn en je zult merken dat zij in genegenheid het dichtst staan bij hen die geloven die zeggen: "Wij zijn christenen." Dat komt omdat onder hen priesters en monniken zijn en omdat zij niet hoogmoedig zijn.

9:20 - Nou ja, ik val in herhaling maar hier ook niets 'ergs'.

En de joden zeggen: "'Oezair is Gods zoon" en de christenen zeggen: "De masieh is Gods zoon." Dat is wat zij met hun monden zeggen. Zij benaderen zo wat zij die vroeger ongelovig waren zeiden. God bestrijde hen, hoe kunnen zij zo afwijken!

Hölzenbein | 14-03-11 | 14:23

@An die ARBEIT | 14-03-11 | 12:52
Wacht even JIJ brengt hier dingen aan (die achteraf fout blijken te zijn), niet ik, dan is het niet mijn taak die op juistheid te controleren. Ik deed het wel, maar het is een beetje kort door de bocht wat je van mij verwacht in deze.

Overigens wens ik je oprecht twee hele mooie weken vakantie, mooier dan je vorige vakantie in ieder geval ;-)

Die tekst van Sura 2:187-189 die je aanbrengt klopt ook niet want die tekst komt uit 2:191 wat wederom refereert naar 2:190 en daar staat:

En bestrijdt op Gods weg hen die jullie bestrijden, maar begaat geen overtredingen; God bemint de overtreders niet.

Dus niets over Joden. Het staat er in het algemeen, de bestrijding komt dus niet eens uit de richting van de Koran. Het is gewoon een 'als dan' stelling.

Wel de waarheid blijven spreken. Doe ik ook.
Nogmaals fijne vakantie.

Hölzenbein | 14-03-11 | 13:41

Einde van de Domheid | 14-03-11 | 13:19
De levenden zijn geworpen in een wereld die in zijn geheel is vormgegeven in het verleden en dragen dat verleden met zich mee. Eén originele gedachte in een heel leven is al een verdomd goede score.

Schoorsteenveger | 14-03-11 | 13:37

Schoorsteenveger | 14-03-11 | 10:24 | + 0 -
Geen idee. Doet dat ertoe?
Het gaat erom dat je de apparatsjiks niet op eenhoop moet gooien met de levenden.

Einde van de Domheid | 14-03-11 | 13:19

@Hölzenbein | 14-03-11 | 12:26
Excuses, gelijk heb je: Sahih Muslim, Boek 40, Number 6985. Volgens mij kloppen die nummers op die site inderdaad niet. Toch staat het er wel degelijk in.
Als je de moeite had gedaan op de citaten zelf te zoeken, had je dat geweten. Elke zin op die site is terug te vinden in de Koran, controleer maar.

Maar dat zou betekenen dat je objectief moet kijken, niet alleen je eigen visie zou proberen te bevestigen. Moeilijk, dat snap ik.

Nog een leuke voor je:
"Sura 2:187-189 “And kill them wherever ye shall find them, and eject them from whatever place they have ejected you; for civil discord is worse than carnage: yet attack them not at the sacred Mosque, unless they attack you therein; but if they attack you, slay them. Such the reward of the infidels... Fight therefore against them until there be no more civil discord, and the only worship be that of God: but if they desist, then let there be no hostility, save against the wicked.”"

En nu ga ik, twee weken vakantie was wel even genoeg.

An die ARBEIT | 14-03-11 | 12:52

@An die ARBEIT | 14-03-11 | 11:11
"The last hour will not come before the Muslims fight the Jews and the Muslims kill them, so that Jews will hide behind stones and trees and the Stone and the tree will say, O Muslim, O servant of God!"

Dat is de tekst die jij haalt van die merkwaardige a-voice site.

Het is volgens hen uit 9:30

Hier de complete Nederlandstalige tekst uit 9:30 en vertel mij eens waar die onzin van fight the Jews and the Muslims kill them staat.

En de joden zeggen: "'Oezair is Gods zoon" en de christenen zeggen: "De masieh is Gods zoon." Dat is wat zij met hun monden zeggen. Zij benaderen zo wat zij die vroeger ongelovig waren zeiden. God bestrijde hen, hoe kunnen zij zo afwijken!

Hölzenbein | 14-03-11 | 12:26

Misschien eens in het Nederlands?

5:64 - waar staat iets over corruptie?

En de joden zeggen: "Gods hand is gebonden." Hun handen zijn gebonden en zij worden vervloekt om wat zij zeggen! Welnee, Gods handen zijn beide wijd opengespreid; Hij schenkt weg hoe Hij wil. Velen nemen door wat van jouw Heer naar jou is neergezonden nog toe in onbeschaamdheid en ongeloof. En Wij brachten tussen hen vijandschap en haat teweeg tot aan de opstandingsdag. Telkens als zij een vuur ontsteken dat tot oorlog leidt, dan dooft God het. En zij trekken eropuit om op de aarde verderf te zaaien. God bemint de verderfzaaiers niet.

5:78 - ???

Die Israëlieten die ongelovig waren zijn vervloekt bij monde van Dawoed en 'Isa, de zoon van Marjam. Dat was omdat zij opstandig en vijandig waren.

5:51 - nou ferme taal tegen de Joden hoor... BOE!

Jullie die geloven! Neemt de joden en de christenen niet als medestanders. Zij zijn onderling medestanders. Wie van jullie zich als medestander bij hen aansluit, die behoort bij hen. God wijst de mensen die onrecht plegen de goede richting niet.

Hölzenbein | 14-03-11 | 11:51

Toe maar 200!!! Is dat inclusief de pers?

einzelgänger | 14-03-11 | 11:39

Sliptong | 14-03-11 | 11:14
Het is ook bedroevende waanzin, no? Iemand pretendeert hart te hebben voor de goede zaak, voor de rechtvaardigheid, en die medemenselijkheid begrijp ik. Maar hoe kan iemand met droge ogen beweren voor de goede zaak te zijn en een 'ja maar, j'accuse'-stuk schrijven als degene voor wie je je inzet een huis binnendringt en daar met een mes in zijn handen inhakt op een baby?
Het gaat mijn begrip te boven. Ergens zijn er grenzen - móéten er grenzen zijn - bij de 'ja, maar...'
Zelfs Ma van der Sloot trekt grenzen bij haar eigen zoon Joran. Zelfs voor haar is haar eigen zoon nog te schofterig om te kunnen verdedigen of achter hem te blijven staan. Ethiek, heet dat.

Enfin. Hier kun je een boek over schrijven. Mij lijkt het evident dat Meulenbelt té lang tussen wrede mensen heeft vertoefd en hun criteria heeft geadapteerd. Of het is gewoon ego en kan Meulenbelt, na bijna haar hele leven gewijd te hebben aan 'de goede Palestijnse zaak', niet meer terugkeren op haar schreden ('ten halve gekeerd, ten hele gedwaald' en zo) en toegeven dat ze haar leven heeft verkwanseld met een onbegrijpelijk en onaanvaardbaar doel. Met één been in je graf is het nu eenmaal lastig om te zeggen dat je leven één grote misser is geweest. Dan maar stug doordrammen.

Shalome | 14-03-11 | 11:38

@De Kampsjeng | 14-03-11 | 10:13
Doen jullie aan tonknuppelen? Dat vind ik altijd erg grappig om te zien.

rara | 14-03-11 | 11:24

@Hölzenbein | 14-03-11 | 10:33
"Juist de mensen die haatdragend zijn tegen allochtonen van niet westerse komaf zijn wereldvreemd, niet andersom. ". Dus allochtonen van niet westerse komaf die haatdragend zijn jegens de Nederlander die zij dan blijkbaar niet zijn, zijn niet wereldvreemd?? Da's ééñ. Ten tweede: Hoe denk je dat dat beeld is ontstaan? Uiteraard niet altijd terecht maar de Nederlander (in vele kleuren beschikbaar) is dat criminele en asociale gedrag van met name die niet westerse allochtoon spuug en spuug zat. En dan is het logisch dat mensen gaan generaliseren. Daarom heb ik hier al eens eerder betoogd dat Marokkanen als groep behandeld moeten worden. Ik zie nergens een initiatief vanuit de Marokkaanse gemeenschap om tot een oplossing te komen voor de losgeslagen jeugd en de frauderende ouderen. Voorbeelden in overvloed dat er juist niets aan gedaan wordt en dat alles wordt gevoed door partijen als de pvda die dat electoraat nodig hebben om zichzelf in stand te kunnen houden. Madness.

Sliptong | 14-03-11 | 11:22

als je brandstof voor de hel wordt genoemd, dan ben je uitgepraat

Ed71886710 | 14-03-11 | 11:22

@Hölzenbein | 14-03-11 | 10:52
De Koran is de complete waarheid, waar niet aan getoornd mag worden, hoe oud en outdated het boek ook is.

An die ARBEIT | 14-03-11 | 11:15

@Shalome | 14-03-11 | 10:36
Nee dus. De jodenhaat steekt overal de kop weer op (voor zover het ooit weg is geweest). Die "ja maar" laat maar weer eens zien hoe door en door rot sommige mensen in elkaar zitten. Dat dat zielige geval dan ook nog eens senator mag worden is wat mij betreft het definitieve failliet van Hollandistan. Waanzin, pure waanzin.

Sliptong | 14-03-11 | 11:14

@Hölzenbein | 14-03-11 | 10:52
"They [the Children of Israel] were consigned to humiliation and wretchedness. They brought the wrath of God upon themselves, and this because they used to deny God's signs and kill His Prophets unjustly and because they disobeyed and were transgressors" (Sura 2:61). According to the Koran, the Jews try to introduce corruption (5:64), have always been disobedient (5:78), and are enemies of Allah, the Prophet and the angels (2:97­98)."

"The last hour will not
come before the Muslims fight the Jews and the Muslims kill them, so that
Jews will hide behind stones and trees and the Stone and the tree will say,
O Muslim, O servant of God!"

Leesvoer:

www.a-voice.org/discern/islam.htm#jews...

Wat een lieverds, die moslims.

An die ARBEIT | 14-03-11 | 11:11

En niemand die hem die kap aftrekt?
Lafaards!!!!

steile helling | 14-03-11 | 11:11

@vanhetgoor | 14-03-11 | 10:29
Waar precies in de Koran staat dat met dat 'neer houwen' van de Joden? Ben gewoon benieuwd.

Geldt dat nu nog steeds? Dat vraag ik ook serieus omdat geschriften als Koran, Bijbel, Tenach, nogal redelijk oud zijn.

Hölzenbein | 14-03-11 | 10:52

@Shalome | 14-03-11 | 10:43
O ja, wanneer dan en wat was het resultaat?

Hölzenbein | 14-03-11 | 10:48

vanhetgoor | 14-03-11 | 10:29
Natuurlijk lopen er ook moslims in mee. Waarom niet? Er zullen ook genoeg moslims zijn die zich aangetrokken voelen tot dit soort kortstondige uitingen van verbroedering, mensen die als je ze in hun hart kijkt gewoon vrede willen zoals zo vele mensen gewoon vrede willen. Om vervolgens weer helemaal terug te vallen in het warme bad van de eigen context, het eigen veilige gevoel van geborgenheid.
Het zijn niet de mensen, het zijn de systemen waarin ze gevangen zitten die onze aandacht verdienen.

Schoorsteenveger | 14-03-11 | 10:43

Hölzenbein | 14-03-11 | 10:41
Die discussie is al hoog en breed gevoerd en jaren geleden afgesloten.

Shalome | 14-03-11 | 10:43

@Che_cuevara | 14-03-11 | 10:29
We hadden het over niet-westerse allochtonen dus je rekent voor het gemak ook alle Polen, Italianen, Spanjaarden, etc. er bij. Ook prima, maar zeg mij eens hoe je aan 50% komt, en waar precies?

Als links volgens jou decennia lang ons land verkwanseld, waarom heeft rechts daar dan al decennia lang niets aan gedaan (behalve waarschijnlijk zoals nu wat gebakken lucht in de wereld gezet), want rechts vormt al decennia (wat een mooi woord heh?) lang onze regeringen. Dan heeft rechts toch zwaar gefaald, of niet?

Hölzenbein | 14-03-11 | 10:41

vanhetgoor | 14-03-11 | 10:29
PS: Anja Meulenbelt zit al zo lang tussen de Palestijnen dat ze al net zo geestesziek is geworden.

Shalome | 14-03-11 | 10:40

vanhetgoor | 14-03-11 | 10:29


Er bestaan zoveel gore boeken. Gelukkig hebben we in het westen ethiek waardoor we afhakken van koppen en dito wreedheden verafschuwen. Moslims hebben voor alles een rechtvaardiging. Dat maakt die koran zo goor, en de manier waarop ze in het leven staan.

Shalome | 14-03-11 | 10:39

Sliptong | 14-03-11 | 10:25
Ik krijg vooral de indruk dat daar vrouwen staan die de jaren 60 weer door hun lijf voelen vibreren. Hun eigen nostalgische manifestatietje met dat 'toen'-gevoel waarbij ze de huidige realiteit even kunnen vergeten.

OT. Ik ben vooral misselijk door Anja Meulenbelts verhaal over dat afgeslachte gezin met kinderen en baby. 'Ja maar...' Anja zegt 'Ja maar' over een afgeslachte baby. Je zou toch denken dat er nog iets van gezond verstand in een Eerste-Kamerlid zit, of ethiek, dat ze een grens weet te trekken. Helaas. De afgeslachte baby was joods dus er is een reden voor die slachtpartij, en ze neemt er uitvoerig de tijd voor om die reden uit te spellen.

Ben er ziek van. Snap jij het nog?

Shalome | 14-03-11 | 10:36

@vanhetgoor | 14-03-11 | 10:29
Als die rechters in het proces tegen Wilders nu eens de moeite namen om de koran te lezen, was het proces zo afgelopen.

Che_cuevara | 14-03-11 | 10:35

@Creaguurder | 14-03-11 | 10:19
Dus gewoon voor de zelfde zaken als waar het proces reeds over gaat? Het zal wel een ( in hun ogen ) briljante zet van de aanklagers zijn om dit proces te keren. Een wanhoopsdaad.

An die ARBEIT | 14-03-11 | 10:35

@Sliptong | 14-03-11 | 10:25
Geef eens aan waar ik probeer de boel om te draaien.

Hölzenbein | 14-03-11 | 10:33

@Sliptong | 14-03-11 | 10:26
Wil je dat de volgende keer niet meer op mijn scherm doen :)

Che_cuevara | 14-03-11 | 10:33

@Hölzenbein | 14-03-11 | 10:30
Ik doelde op het feit dat ik nog nooit een ban aan de broek heb gehad, en jij wel.

PS: Ben jij ooit voor het woord lutser geband dan?

Steilloos ten Onder | 14-03-11 | 10:33

Sliptong | 14-03-11 | 10:25
De vertegenwoordigers der religies komen ons weer vertellen dat verdraagzaamheid en geloof samenvallen, en van Es komt er als een vlieg op de poep op af om dit volledig te beamen.

Schoorsteenveger | 14-03-11 | 10:32

@Steilloos ten Onder | 14-03-11 | 10:18
"Lutser is gewoon GS-sociolect. De van dale zegt het, dus is het zo."

"Ik ben al bezig met langzaam doodgaan, ik spreek je over een jaar of 50 weer! lutser."

"Doe het dan goed, lutser!"

Bovenstaande zijn allemaal UW woorden. Ja klopt, u kan wél op uw woorden letten.

Hölzenbein | 14-03-11 | 10:30

Het is leuk dat iemand een grapje maakt. Vooral als iemand zelf het onderwerp uitbeeld dat belachelijk wordt gemaakt, daar moet je durf voor hebben. Maar wat niet voor te stellen is dat er tussen al deze mensen ook moslims staan. Het is juist de koran die oproept om joden te vermoorden, of zoals het in de koran staat: "neer houwen!" Dat wil zeggen, met het zwaard inslaan op de nek van de jood net zolang tot het hoofd van de romp is gescheiden. Er moet toch geen misverstand over bestaan dat de koran oproept tot haat. En het moet toch ook heel erg duidelijk zijn dat een moslim iemand is die de koran als richtsnoer gebruikt in zijn ellendige leven. De koran roept op tot haat, want de koran geeft de opdracht om mensen met een andere overtuiging te vermoorden. Het is toch duidelijk zijn dat de moslims thuis moeten blijven omdat er juist tegen de koran en de islam wordt gedemonstreerd.
De koran is een smerig boek dat bol staat van de haat. Er is geen plaats voor de islam op deze wereld. Niet in Nederland, nergens!

vanhetgoor | 14-03-11 | 10:29

@Hölzenbein | 14-03-11 | 10:23
Het klopt dat in de Randstad de PVV het minst vertegenwoordigd is.
Dat jij dat niet snapt, snap ik dan weer niet.
Wie denk je dat er in de Randstad onderhand zowat de dienst uitmaakt?
Als je al met bijna 50% allochtonen zit, denk je dat die op de PVV stemmen?
En dat de PVV elke dag voor een blunder of schandaal zorgt is jouw mening.
Dat links al decennia lang ons land verkwanseld is geen blunder of schandaal, maar een regelrechte misdaad.

Che_cuevara | 14-03-11 | 10:29

Hölzenbein | 14-03-11 | 10:23
Zolang men niet kan geloven in de visie en doortastendheid van andere partijen zal met in de PVV blijven geloven, tegen wil en dank, tegen heug en meug, met de moed der wanhoop, tegen beter weten in.

Schoorsteenveger | 14-03-11 | 10:29

-weggejorist-

Sliptong | 14-03-11 | 10:26

-weggejorist-

Sliptong | 14-03-11 | 10:26

@Hölzenbein | 14-03-11 | 09:54
De integratie is mislukt en dan komt zo'n clubje ouwehoeren over verdraagzaamheid. Pak anders even de criminaliteitscijfers inclusief de fraudecijfers met arbeidsongeschiktheids- en bijstandsuitkeringen. Het zal je niet ontgaan zijn dat de niet westerse allochtoon hierin oververtegenwoordigd is. Kun je wel mooi weer spelen en de boel proberen om te draaien, het is overduidelijk dat er een giga probleem met die groep mensen is. Over individuele gevallen kun je het gewoon niet meer hebben daar is de omvang te groot voor.

Sliptong | 14-03-11 | 10:25

Einde van de Domheid | 14-03-11 | 10:15
Jij gelooft dat van die honderdvijftig goedgelovigen ieder afzonderlijk in staat is om er een eigen, autonoom geloofje op na te houden dat zich geheel onafhankelijk van de bredere context kan bewegen?

Schoorsteenveger | 14-03-11 | 10:24

@Einde van de Domheid | 14-03-11 | 10:15
Dat zou dan het einde van dit land betekenen

Che_cuevara | 14-03-11 | 10:23

@[email protected] | 14-03-11 | 10:08
Ben het met alles wat je schrijft min of meer eens, behalve de laatste zin. Niet haatdragend, dus liefkozend? Dat is het toch ook niet, of wel? Sorry dat ik even provoceer. En aan de ontevredenheid van autochtonen koppelt men dan het stemmen op de PVV in de hoop dat die er iets aan veranderen. Dat is toch ook een logische conclusie of niet?

Wat ik echter niet begrijp is dat ik geen last heb van allochtonen (waarmee ik problemen elders niet wegstreep) en ik woon nota bene in een PVV bolwerk. Terwijl in de randstad de meeste problemen blijken te zijn (weet het niet, woon er niet) en de PVV daar het minste vertegenwoordigd is. Dat is toch raar. Maar goed, het zal wel.

Wat ik ook niet snap is dat mensen nog steeds blijven hopen op de PVV die toch bijna elke dag voor een blunder of schandaal zorgt. Waar blijft dan het gezond verstand vraag ik mij af, maar helaas ik zal er wel nooit achterkomen.

Graag hier onder uw gal spuien ;-)

Hölzenbein | 14-03-11 | 10:23

gegroet, allen. Ik ga weer naar mijn dagelijks uurtje moslims schoppen, voor de sport. En hindus. En gristenen. Want zo rollen wij hier: ieder geloof is gelijkwaardig en wee degene die intolerantie predikt, zoals Abu Bakr Bashir.

Zouden ze in Nederland nog wat van kunnen leren.

Osh!

vraagstaart | 14-03-11 | 10:19

@An die ARBEIT | 14-03-11 | 10:15

Voorlopig worden alle gronden nog vakkundig onderuitgehaald door Moszco.

Met hier en daar een interruptie van een gek als Kreek die wel de verpersoonlijking is van overmaatse stupiditeit, nog meer dan Rabbea, Enaït, Prakken en die langharige grijze megool bijelkaar.
Wat dat betreft is het enigszins een zeer vermakelijk proces, ware het niet dat het wel zo in- en in triest en gevaarlijk is zo'n politiek megaproces.

Creaguurder | 14-03-11 | 10:19

@Hölzenbein | 14-03-11 | 09:59
Dat ik nooit geband ben geeft meer aan dat ik intelligenter ben dan jij. Ik kan dus wél op m'n woorden letten.

Steilloos ten Onder | 14-03-11 | 10:18

Schoorsteenveger | 14-03-11 | 10:11 | + 0 -
Wie zegt je dat zij de hoeders zijn?
Als ik zeg dat ik MP van dit land ben geloof je me dan ook?

Einde van de Domheid | 14-03-11 | 10:15

@Creaguurder | 14-03-11 | 10:13
Het circus gaat maar door, op welke gronden?

An die ARBEIT | 14-03-11 | 10:15

Hahahaa. Voormalig Advocaat Kreek eistte zojuist direkte gevangenneming van de dhr. Wilders bij de deur van de rechtbank.!

Creaguurder | 14-03-11 | 10:13

@rara | 14-03-11 | 10:05: Grrrrrristustestokpaard, meen je dat? Ik ga direct informeren wie dat waren. Wilt u een proces of direct standrechtelijk execuvlaaien?

De Kampsjeng | 14-03-11 | 10:13

Ook nog iets gehoord van Ronnie Nafthaniel of was 'ie te druk Vinex wijkjes te bouwen in bezet Palestijns gebied?

J Metdekorteacherlul | 14-03-11 | 10:12

Einde van de Domheid | 14-03-11 | 10:05
Er is een essentieel verschil tussen religieuze gevoelene en religieuze systemen die dergelijke gevoelens kanaliseren middels het Dode Woord. Met religieuze gevoelens kun je alle kanten op, afhankelijk van de context. De lui die de contexten beheren en exploiteren zijn degenen die de kudde's hoeden. Soms breken die kudde's uit, maar een beetje geblaf van een goed getrainde hond en ze zijn weer bijeengedreven.

Schoorsteenveger | 14-03-11 | 10:11

@Creaguurder | 14-03-11 | 09:59: Dat geloof ik ook, die gevestigde orde (lees: belanghebbende in/bij pamperindustrie) heeft geen andere keuze. Elke andere wending zou een zelfmoordaanslag op de validiteit van de partijideologie zijn. Dus ergens wel begrijpelijk dat ze dat niet doen. Waarom het allemaal mislukt is, het boeit niet om daar te lang over door te gaan. Wat wel helpt is het handhaven van regels, zonder aanzien des persoon of persoonlijke overtuiging.
Gelukkig heeft de PvdA nu ons Roemenen om alle frustratie op uit te leven. Ik woon hier al m'n godganse leven, maar kreeg laatst wel een brochure met de aanmoediging toch vooral te integreren. ZIEDEND was ik.

De Kampsjeng | 14-03-11 | 10:11

@ deministerpresident | 14-03-11 | 09:41
Je hoeft maar 1 keer in de vier jaar te demonstreren, te laten weten waar je staat. Dat doe je tijdens de verkiezingen. Dan kies je voor de partij die jij denkt dit land goed te kunnen leiden. En we hebben in Nederland genoeg partijen om uit te kiezen. Denk er daarom even diep over na. Als dat nog niet genoeg is voor je, staat het je vrij zelf een partij op te richten. Demonstreren is voor losers. Je toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 14-03-11 | 10:10

Schoorsteenveger | 14-03-11 | 10:05 | + 0 -
Klap klap.
(Lijkt ook een beetje op de slotmonoloog van Kingdom (afgelopen vrijdag op TV)
"Jeruzalem is niet een hoop stenen maar zit hier (wijst op hoofd) en hier (wijst op hart.'

Einde van de Domheid | 14-03-11 | 10:09

@Hölzenbein | 14-03-11 | 09:54
Laten we wel realistisch blijven.
Belangrijker is te constateren wanneer de haat en spanningen in de maatschappij zijn toegenomen, en welke oorzaken daaraan te koppelen zijn.
Dan kunnen een aantal conclusies worden getrokken;
- het hoge aantal uitkeringtrekkers onder allochtonen inclusief de hoge mate van fraude inzake en kinderen en bezittingen in land van herkomst;
- door geen scholing en ongeletterdheid is de toegevoegde waarde van allochtonen aan de economie minimaal
- door een vast streven van de allochtonen hun cultuur te handhaven is hun aanpassingsvermogen of de wil daartoe evenzo minimaal
- het misbruik maken van de term 'discriminatie' wordt een vast onderdeel van de allochtonen blijkbaar om hun gelijk (lees: wil) te halen bij de rechtelijke macht
- en bovenal; de allochtonen doen zelf vrijwel niets om hun ontspoorde kroost tot de orde te roepen. Dit laat men volledig over aan de maatschappij waarin men vertoeft.

Dat bovenstaande oorzaken uiteindelijk leiden tot een grote mate van ontevredenheid onder de autochtonen is dan een logisch verschijnsel. Dat wil per definitie niet zeggen dat men haatdragend is.

Schoorsteenveger | 14-03-11 | 09:46 | + 4 -
Als je de heilige boeken goed zou lezen zou je horen dat er geen boekenwijsheid bestaat. In sommige boeken staat: 'Lees en luister'. er is een dode kennis (het geschreven woord) en een levende. Maar het is bekend goede Schoorsteenveger dat jij religie graag vastpint op het geschreven dode woord en op degenen die daar met agressie aanhangen.

Einde van de Domheid | 14-03-11 | 10:05

@De Kampsjeng | 14-03-11 | 09:49
Niet om het een of ander, maar ik heb gisteren in de Randstad een aanvaring gehad met een paar multicultifiguren uit Mestreech. En dat kwam niet omdat ik iets verkeerds zei of deed. Dit probleem moet je niet kleiner maken dan het is, het hele land heeft er last van.

rara | 14-03-11 | 10:05

seven | 14-03-11 | 09:52
Nou, daar komt het wel een beetje op neer. Wat mevrouw de dominee met haar zalvende woorden suggereert is dat je Heilige Boeken nodig hebt om verdraagzaam en barmhartig te kunnen zijn.
Het getuigt van een hoge mate van naïviteit om te menen dat het uitwisselen van Heilige Boeken iets van een universaliteit op zal gaan leveren. Heilige Boeken kunnen de gelovige op perfecte wijze ervan overtuigen dat zijn waarheid volledig samenvalt met de universele waarheid en dat die andere waarheden zich als vanzelf naar de eigen volmaakte waarheid zullen buigen. Heilige Boeken vertellen nooit dat de waarheid wel ergens in het midden zal liggen en dat de gelovige een beetje water bij de eigen wijn zal moeten doen om ooit de wereldvrede te kunnen bereiken.
Vraag aan de respectievelijke vertegenwoordigers omtrent de eigen waarheid en de waarheid van de ander, en ze gaan geheid om de hete brij heendraaien, met hele mooie woorden. Elke partij hoopt en verwacht dat zíjn gelijk uiteindelijk het Grote Gelijk zal blijken en dat de andere partijen zonder slag of stoot zich hierin zullen schikken.
Ik begin oas een klein beetje bereidheid te tonen om die lui te geloven als zij de bereidheid vertonen om hun Heilige Boeken op één offeraltaar neer te leggen en al hun religieuze symbolen, al is het maar voor even, af te leggen. Hun Goden zullen het prima vinden.

Schoorsteenveger | 14-03-11 | 10:05

-weggejorist-

Alexandre | 14-03-11 | 10:04

met=heb

An die ARBEIT | 14-03-11 | 10:03

@Schoorsteenveger | 14-03-11 | 09:46

Onbeperkte tolerantie kan niet anders dan leiden tot het verdwijnen van tolerantie.

Als we de onbeperkte tolerantie zelfs uitbreiden naar diegenen die intolerant zijn, als we niet bereid zijn om een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanslagen van de intoleranten, dan zullen de toleranten, en de tolerantie met hen, worden vernietigd.

Daarom ook moeten we in naam van de tolerantie het recht opeisen om het intolerante niet te tolereren. We moeten eisen dat elke beweging die de intolerantie predikt, zichzelf buiten de wet plaatst en het oproepen tot intolerantie en vervolging als een misdaad beschouwen, zoals we ook het oproepen tot moord of kidnapping of de herinvoering van de slavenhandel als misdaden beschouwen.

(Karl Popper)

vraagstaart | 14-03-11 | 10:03

@Hölzenbein | 14-03-11 | 10:01
Lang geleden met ik geleerd geen snoep aan te nemen van vreemde mannen. En veel vreemder dan jij wordt het niet.

An die ARBEIT | 14-03-11 | 10:03

@An die ARBEIT | 14-03-11 | 09:59
Snoepje of lolly?

Hölzenbein | 14-03-11 | 10:01

.. update Wilders Proces:

Kreek is in eerste instantie bij de deur van de rechtbank tegengehouden! :D
Hij wil wat aanbieden aan Wilders !

Creaguurder | 14-03-11 | 10:01

@Steilloos ten Onder | 14-03-11 | 09:58
Ja want van geband zijn weet jij alles af. Lutser.

Hölzenbein | 14-03-11 | 09:59

@Hölzenbein | 14-03-11 | 09:54
Laatst viel je tegen La Vie uit over telkens maar weer hetzelfde plaatje afdraaien. Nu val ik hier binnen op de maandagochtend en wat hoort mijn oor?

Wederom het zelfde liedje uit Holzie's kromme trompet. Wat een #treurnis.

An die ARBEIT | 14-03-11 | 09:59

De Kampsjeng | 14-03-11 | 09:52

Angst en eigenbelang regeren. Daarom moet PVV en PVV stemmers bestreden worden want die belemmeren dat eigenbelang door de harde feiten uit te spreken over een bepaalde culturele/religieuze groep mensen.
Vooral het via democratische weg oplossingen zoeken voor de ze religieuze/culturele problemen zijn natuurlijk een doorn in het oog van de bestuurders.
Wat de bestuurders rest is wegkijken bij het cultureel en religieus geweld, verzwijgen en verdoezelen met hopen aan taxpoet, en zich te concentreren op het monddood maken van de booschapper.

Creaguurder | 14-03-11 | 09:59

Ik vond het leuker toen Holzie geband was, wat een zuiger.

Steilloos ten Onder | 14-03-11 | 09:58

@Che_cuevara | 14-03-11 | 09:49
Ja zo kan je ook antwoorden ontwijken, maar toch bedankt.

Hölzenbein | 14-03-11 | 09:56

@Sliptong | 14-03-11 | 09:45
Godsamme wat heb je veel woorden nodig. Juist de mensen die haatdragend zijn tegen allochtonen van niet westerse komaf zijn wereldvreemd, niet andersom. Mede omdat ze maar al die mensen voor het gemak over dezelfde kam scheren. Dat is pas wereldvreemd. Denk daar maar eens rustig over na.

Hölzenbein | 14-03-11 | 09:54

Oh ja, lieve mensen. Even een bericht uit de realiteit.
Het Komt NOOIT Meer Goed!
-
Maar dat wisten jullie natuurlijk al. Drie generaties lang polarisatie en cultureel verschil poets je niet weg met thee en halal moorkoppen. Godmiljaar, wíllen bestuurders dat niet zien of is doen alsof net zo goed voor ze?

De Kampsjeng | 14-03-11 | 09:52

En nu opeens wel handjes willen geven he!

sjaakdeslinksesul | 14-03-11 | 09:52

Ze trekken nu gezamenlijk ten strijden tegen de ongelovige, de atheïst, de ketters?
*Just like the old days*

seven | 14-03-11 | 09:52

In een demonstratie van minder tot meer onverdraagzame geloofsrichtingen past een witte puntmuts perfect.

Jan Passant mk2 | 14-03-11 | 09:50

Hoeveel orthodoxe mannen houden nu de hand vast van een vrouw, anders dan hun eigen? :P

polt | 14-03-11 | 09:50

@Theodoros | 14-03-11 | 09:39
Klopt, maar er zijn ook andere. Ik kwam erop omdat ik hier vanochtend op de televee de beelden zag. Bruut schokkend, ongewapende gristenen die door hun moslimbroeders onder vuur worden genomen.

Een menselijke keten tussen moskee en platgebrande kerk, met de nadruk op "lijke".

vraagstaart | 14-03-11 | 09:49

Hahaha, jullie randstedelingen doen ook echt alles om te verbloemen dat die multiculti- idylle een fabeltje is. Schaamteloos, serieus.
Weet je wat, laten we in Maastricht een respectkringetje draaien tussen kampers en normale burgers. Veel beter dan handhaven en elkaar respecteren als standaard norm te hanteren. *proest*.

De Kampsjeng | 14-03-11 | 09:49

@Hölzenbein | 14-03-11 | 09:48
Als ik het maar weet is het goed.
Wat jij denkt moet je zelf weten.

Che_cuevara | 14-03-11 | 09:49

@Che_cuevara | 14-03-11 | 09:45
Wat dan? Ja, sorry, maar nou wil ik ook echt wel weten wat ze specifiek doen. Niet wat ze schreeuwen, want met schreeuwen bereik je weinig in de politiek.

Hölzenbein | 14-03-11 | 09:48

Jaaaaaaaa hooooooorrrrrr - daaarrrrr zíjn wij weeeerrrr!
-
De ware kanonnen waren afwezig, vanwege een voorspelbaar lage opkomst en voorspelbaar weinig AT5 secondjes... gelukkig zorgt Mw. van Es er geheel spontaan en zonder enige vorm van voorbedachten rade voor dat zij naast een spontane jonge meid met een hoofddoekje terecht komt...

azoturie | 14-03-11 | 09:48

Carnaval?

insemismeer | 14-03-11 | 09:47

deministerpresident | 14-03-11 | 09:41 Jij moet niet zo janken, want het is precies zoals Catodinges zegt: demonstreren is voor losers. Vroega, bij onze voorouders, toen mannen nog mannen waren, hadden ze pek en veren, tegenwoordig 'demonstreren'. Stelletje watjes. En losers dus, cf Catodinges.

BraterEnWood | 14-03-11 | 09:46

vraagstaart | 14-03-11 | 09:17
Het ultieme kwaad is het geloof in het eigen Gelijk, het geloof in de eigen God, het geloof in de eigen Waarheid, en daarvan afgeleid het geloof dat men hieraan eigen rechten kan ontlenen, privileges heeft, beter is dan anderen.
Ik vind het prachtige gebaren hoor, als men met elkaar pro forma de Heilige Boeken uitwisselt, maar van werkelijke uitwisseling is uiteraard geen sprake.
,,Het is geweldig dat wij deze boeken, waar zo vaak het woord barmhartigheid in voorkomt, delen'' sprak nevrouw de dominee hoopvol.
Maar ik zou hier één simpele maar fundamentele vraag willen stellen. Hebben wij als mensheid nou écht de Heilige Boeken nodig om barmhartig te zijn? Is er barmhartigheid mogelijk zonder verpletterende waarheden?
Die honderdvijftig man gaan allemaal met hun eigen ballast, hun eigen achtergrond, hun eigen agenda, hun eigen hoop, hun eigen verlangen een poging wagen om een keten te vormen En even moet het voelen alsof het slechts om één universele mensheid gaat, maar dat gevoel heeft niets maar dan ook niets met die particuliere perspectieven van doen, niets met de respectievelijke heilige boeken, niets met al die eigen gelijkjes. Het is een kortstondig gevoel van verbondenheid dat door de situatie wordt opgeroepen en een soort emotie opwekt die slechts korte tijd in stand blijft.
Het gevoel van verbondenheid wordt beslist niet bepaald door een universeel soort barmhartigheid dat van die Heilige Boeken af zou druipen.
In Egypte is dat gevoel van verbondenheid alweer helemaal verdwenen en gaat men elkaar vanuit het eigen Gelijk weer flink te lijf, zoals men gewend is.

Schoorsteenveger | 14-03-11 | 09:46

Allemaal de schuld van Wilders. Deze mensen zeggen het niet met zoveel woorden maar daar komt het op neer. Niet de islamitische terreur die over de wereld waait of de Marokkaanse straatterroristen die hele steden onleefbaar maken. Nee, het gaat om onverdraagzaamheid (lees: bek houden en accepteren)en als je onverdraagzaamheid zegt, zeg je Wilders, vinden zei.
Wat ik zie is een optocht van wereldvreemde mensen die denken dat de haatdragenden van onze maatschappij, veelal allochtonen van niet westerse komaf die daarbij meestal van islamtische komaf zijn, zich zullen aanpassen. Dat dat niet gaat gebeuren is een substantieel deel van Nederland wel duidelijk. Deze mensen, beter bekend als realisten, zijn in de ogen van deze bonte stoet de werkelijke fascisten die dit land onleefbaar maken. En even terzijde: ik zou me als Jood zijnde toch wel twee keer achter m'n pijpenkrul krabben als ik zou meelopen met die onverdraagzame islamitische roeptoeters. Wie maken er ook alweer met name Hitlergroeten naar Joden heden ten dage? Wie bespugen ze en door wie worden ze mishandeld? Door de nieuwe generatie neo-nazi's die niet geheel toevallig van Marokkaanse komaf zijn. Ik wou nog iets met wassen neuzen plempen maar omdat er Joodse mensen aan deelnemen leek me dat een beetje cru.

Sliptong | 14-03-11 | 09:45

@Hölzenbein | 14-03-11 | 09:44
Die doen precies wat ik van ze verwachte.

Che_cuevara | 14-03-11 | 09:45

@Che_cuevara | 14-03-11 | 09:39
En wat doet diegene er aan? Waar je het rode potloodje voor gebruikt hebt bedoel ik.

Hölzenbein | 14-03-11 | 09:44

@Bakito | 14-03-11 | 09:34 Vergeet je de haatzaaiende religies niet?

vraagstaart | 14-03-11 | 09:43

WTF nou weer 'tegen onverdraagzaamheid'??? Dat is weer typisch van die vieze linkse brainwashmeuk. Omdat onze voorouders onverdraagzaam waren lopen wij hier nou rond. Ik krijg regelmatig buikloop van dingen, dan verdraag ik iets dus niet. Volg ik die vieze linkse brainwashers en doe ik binnenvetten dan krijg ik een hartaanval en stress. Ofwel: als ik iets niet mot dan mot ik iets niet, klaar.

BraterEnWood | 14-03-11 | 09:43

@Marcus Porcius Cato | 14-03-11 | 09:36
Het vuile werk door anderen laten opknappen is voor losers. Jij bent precies 1 van de 150000000 redenen waarom we ons zo laten beduvelen door onze (r)overheid, je laat het gewoon doorgaan zonder eens goed te laten horen wat je er van vind. Bijna niemand doet dat meer, daarom zullen onze lasten blijven stijgen en stijgen en stijgen... eens zal ook jij de straat op gaan.

deministerpresident | 14-03-11 | 09:41

Die foto van Maarten Brante says it all. Ik zie van rechts naar links: één volvet jaren '60 reliek dat een " Ich bin ein Islamiter"-steetment maakt, een blije zweefteef in trance, een AFA-aktiviste die haar traditioneel zwart heeft opgeleukt met fleurig paars, een "ik ben zo boos op onverdraagzaamheid"-mevrouw, haar sukkeltje dat mee moest, EenAnderJoodsGeluid-dwaallicht, een GL-gezinnetje (moe met bloemetjestas, pa even zonder pijp, twee dochters waarvan één neuqbaar als ze niet zo stonk naar groene zeep), en het zooitje altijd optredende linksistiese boeroepers dat zich voor deze keer giroblauw heeft gespoten om onduidelijke redenen.

vraagstaart | 14-03-11 | 09:41

@Bakito | 14-03-11 | 09:35
Hier.
Een conventionele centrale was waarschijnlijk volledig verwoest.

Che_cuevara | 14-03-11 | 09:40

Die neo-NL-moslima's doen 't altijd goed op zo'n demonstratie; je ziet hun vrijheid van hun persoonlijke keuze door de bedekkende gewaden heen stralen.
Prachtig hoor... en nu hop hop hop snel weer naar binnen om de emigratieformulieren in te vullen, zodat ze samensmeltend met de gemeenschap de rest van hun vrije bestaan mogen gaan 'demonstreren' in een land, waar hun gevierde religie de scepter, zweep en stok zwaait.

Causa Sui | 14-03-11 | 09:39

vraagstaart | 14-03-11 | 09:17
Hmmm. Neutraal stukje verslaggeving. In Israel is het al 5771!

Theodoros | 14-03-11 | 09:39

@Hölzenbein | 14-03-11 | 09:34
Dat doe ik.
Op de enige manier waarop ik dat wettelijk kan en mag.
Namelijk in het stemhokje. Helaas mag ik niets anders.
Jij wel dan?

Che_cuevara | 14-03-11 | 09:39

@Bakito | 14-03-11 | 09:35
Die zijn even terug in hun holen gekropen.

Hölzenbein | 14-03-11 | 09:39

Het is Bert. In vermomming, want Bert is eeeevil.

Seraphin | 14-03-11 | 09:39

Op zich is het een goed initiatief, maar helaas zijn al die mensen - zonder een goede fundering van orde&handhaving van de lokale overheid - allemaal roependen in de woestijn.
Ondanks al die demonstraties staat de sociale cohesie van de samenleving alleen maar verder onder druk.
Een goede basis van het niet tolereren van discriminatie begint bij de (lokale) overheid en justitie.

Bakito | 14-03-11 | 09:35
Hier.

Superior Bastard | 14-03-11 | 09:38

@Bakito | 14-03-11 | 09:35
Hier. Aan een aardbeving kan je niet veel doen.

Steilloos ten Onder | 14-03-11 | 09:37

Ja, dat is altijd erg nuttig. Demonstreren tegen moslims, (zonder deze groep al te nadrukkelijk te noemen natuurlijk, want dat stigmatiseerd zo.) Demonstreren is voor losers. Ik heb nog nooit in een demonstratie meegelopen en zal dat de rest van mijn leven niet doen, ook niet als ik het met de doelstelling eens ben.

Marcus Porcius Cato | 14-03-11 | 09:36

Een optocht der onverdraagzamen. Kan niet anders als Rabbae er ook was.

Superior Bastard | 14-03-11 | 09:36

@Hölzenbein | 14-03-11 | 09:33
Waar zijn de voorstanders van kernenergie gebleven met hun grote waffel?

Bakito | 14-03-11 | 09:35

Smerig woord trouwens,
Interreligieuze respectkaravaan.
Gedvreddemme !

Ratzing. | 14-03-11 | 09:34

@Che_cuevara | 14-03-11 | 09:21
Ja. Doe er eens iets aan.

Hölzenbein | 14-03-11 | 09:34

Het is voor sommige haatzaaiende media en politieke partijen natuurlijk een gruwelijke gedachte dat we in harmonie zouden leven. Ik snap het punt.

Bakito | 14-03-11 | 09:34

Toch mooi gevonden hoor, Pritt.

Petrus de Rewa | 14-03-11 | 09:33

Ik moet hier vooral hard om lachen, het is een mooi initiatief, maar het heeft natuurlijk voor geen ene zak zin.

Steilloos ten Onder | 14-03-11 | 09:32

200 moslims, christenen en homo's.
Dat is wel een representatieve groep.

Che_cuevara | 14-03-11 | 09:29

En na afloop zijn ze zeker allemaal even een worst gaan halen bij de Hema?

veuve-clicquot | 14-03-11 | 09:27

Ik zag eerst een KKK'er. Netjus. :D

ElMundoKapotio | 14-03-11 | 09:27

En waar is Harry Van Bommel als je hem nodig hebt?

veuve-clicquot | 14-03-11 | 09:26

Marleen Barth en Job Cohen denken dat wij, de reaguurder, er allemaal zo bij lopen

Wittesnelheid | 14-03-11 | 09:26

Enkel een paar smurfen gezien, maar nergens Vader Abraham te bekennen :-(

veuve-clicquot | 14-03-11 | 09:23

@vraagstaart | 14-03-11 | 09:17
En hier maar blijven knuffelen.
Wanneer gaan de ogen van de politici nu eens open.

Che_cuevara | 14-03-11 | 09:21

Dammit, ik ben gespot.

Bigi Bana Boy | 14-03-11 | 09:20

een spanBOEk ipv spanDOEK ?

veuve-clicquot | 14-03-11 | 09:20

voormalig vrouw anja meulenbelt heeft wel tijd om hier haar tijd te verdoen maar is nooit aaanwezig in de 1e kamer voor haar eigenlijke werk, triest

henkt | 14-03-11 | 09:18

Religiositeit, Respect, me Reedt.

Ratzing. | 14-03-11 | 09:17

Na twee keer kijken zag ik het 'spook' pas, ik dacht dat het om die ginger ging, die is veel enger.

Talkpoeder | 14-03-11 | 09:16

Idd, lijkt meer op een opgerold spandoek! Boehoeee!!

j0wie | 14-03-11 | 09:13

@defjem | 14-03-11 | 09:06
Helpt in ieder geval meer dan reaguren op interweb

deministerpresident | 14-03-11 | 09:12

Ziet er inderdaad uit als een opgerold spandoek. Beetje godwinachtig hoor, die KKK-link. #linksislief

Gezellig! | 14-03-11 | 09:12

Opgerold doek. Saai. Next!

Sgr | 14-03-11 | 09:11

@Dept.X | 14-03-11 | 09:04
lijkt het wel op.. failtopic?

theos | 14-03-11 | 09:10

Geert.... waarom die KKK outfit??

Gefundenes Fressen | 14-03-11 | 09:09

Sukkelaers!

Pierre Snot | 14-03-11 | 09:09

We maken een kringetje van tralala.

Soy yo | 14-03-11 | 09:08

kkk

sulkava | 14-03-11 | 09:08

Anja Meulenbelt zag dat het goed was.
Alle beroepsboeroepers zagen dat het goed was.

Link is een Hoax | 14-03-11 | 09:07

Wat is er mis met Casper het spookje.

kneuterzak | 14-03-11 | 09:07

Ik word altijd een beetje misselijk van zulke acties. Zal wel goedbedoeld zijn maar zinloos is het ook. Ik denk dat het geen ene moer helpt aan welke verdraagzaamheid dan ook.

defjem | 14-03-11 | 09:06

Alsof die manifestaties die Marokkanen zal stoppen. Onzin.

Shalome | 14-03-11 | 09:06

@Dept.X | 14-03-11 | 09:04
Wat hij zegt ^^

dem roten halsband | 14-03-11 | 09:06

En de gereformeerden zaten natuurlijk weer in de Ikea.

Biff Eagleburger | 14-03-11 | 09:05

Woehoe een opgerold spandoek, spannond!

Dept.X | 14-03-11 | 09:04

En wie staat daar weer tussen? Ubersukkel Rabbae.

MidEvilOnYourAss | 14-03-11 | 09:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken