Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fons Jacobs, laffe poepbestuurder

grrrr Voor criminelen, terreurhufters en overig schoftentuig is het momenteel goed toeven in Helmond. De CDA-burgemeester aldaar adviseert zwaarbedreigde ondernemers vooral zelf eens iets te doen tegen bovengenoemde geweldplegers. Het recht van de sterkste is officieel beleid in Noord-Brabantse enclave. Vraag maar aan de mishandelde cafetariahoudster Xiaojuan Xu en haar man. Maandenlang wordt het echtpaar al geterroriseerd door veelal Marokkaanse klootzakjes. Sinds 2009 vonden al 21 meldingen en 18 aangiftes de weg naar het politiebureau. Afgelopen december was de maat vol en stak manlief een van hen met een mes. Sindsdien zit hij vast en is de overlast onveranderd. Maar de familie Xu deed precies wat de burgemeester hun begin 2010 adviseerde. Handhaving van de openbare orde is haar eigen verantwoordelijkheid, zegt de burgervader - die zelf wegens ernstige bedreigingen persoonlijke bewaking geniet - in Binnenlands Bestuur. "Ik kan geen politiemacht oproepen om een cafetaria te exploiteren". Voor een gebiedsverbod is het volgens Fons Jacobs te vroeg. Wel zet hij (ex-criminele) straatcoaches in. Vanaf pagina 24. Door middel van het uitdelen van subsidie voor sportscholen dichten deze 'verbindingsofficieren' de kloof tussen straatcultuur (op dure schoenen en met blackberry de lokale chinees wegpesten) en de burgercultuur (wegkijken, goedpraten & knuffelen). Zo gaat dat dus. Zalvende foppolitici verplaatsen zich in gepantserde BMW's van safehouse naar safehouse, overlast veroorzakende straatmalloten krijgen subsidie en iemand die normaal zijn geld probeert te verdienen moet het zelf uitzoeken. Wat een land, wat een land...

Reaguursels

Inloggen

Als echte inwoner van Helmond wil ik hier ook wel eens wat van zeggen.

1. Fons Jacobs is geen goede burgemeester.
2. Mevrouw xu word inderdaad geterroriseerd in het haagje, een beruchte wijk in Helmond.
3. Het zijn geen marokanen die mevrouw xu teroriseren maar hollandse jongens uit het haagje zelf.
4. 1 van die jongens uit mijn klas terroriseerd meneer xu en mevrouw xu inderdaad. En ze vonden het inderdaad grappig dat meneer xu nu vastzit voor poging tot doodslag.
5. Toch zonde van geenstijl uit om marokanen de schuld te geven terwijl het gewoon hollandse jongens zijn uit de wijk zelf. Maar daar kan geenstijl niks aan doen want die kennen alleen Amsterdam eo , ajax en de grachtengordel.

en tot slot wil ik nog even melden dat ik geen Groenlinks stemmer ben. Ik ben ook gewoon nederlands en geen marokaan of turk.

huubhelmond | 13-03-11 | 17:10

Het autochtone schorum uit het Haagje hoor je er ook niet over, ja af en toe een grote smoel achter de pc maar verder ook niet. Maar FJ is hier idd bij uitstek de grootste lafbek in het verhaal.

dePirK | 13-03-11 | 00:59

Arme inwoners van Helmond.

Bataaf | 12-03-11 | 11:18

Agent in burger in het cafetaria stationeren (die komen daar toch al), desnoods alleen met camera en dan (later) de Finnen oppakken. Dat hoeft niet erg lang te duren. Hoe beter de agent werkt, hoe sneller hij er weg is. De burgemeester moet ook maar zelf beveiliging inhuren. Door zijn optreden heeft hij immers ook reacties van de wietverbouwers uitgelokt. Het is dus ook deels zijn eigen schuld.

EH3761 | 12-03-11 | 09:53

-weggejorist-

Voigt | 12-03-11 | 07:37

-weggejorist-

kersenflap | 11-03-11 | 23:57

Echt zo'n burgemeester is totaal los van de werkelijkheid. Zie het zielige ventje ook. Neem je verantwoordelijkheid, flapdrol. En laat als een HAAS die cafetariahouder vrij.
Helemaal van de pot gerukt?

wat een land... inderdaad Brusselmans. Je wordt hier depri van.

xspalm | 11-03-11 | 23:32

Iemand nog aan het uitzoeken waarom de PVV op 1 staat in Limburg? Nee? Niemand? Job misschien?

funkyd | 11-03-11 | 22:46

"Liever 10 PVVers voor de deur, dan 1 Marokkaans klootzakje"!

ONS | 11-03-11 | 18:18

Zeker!

krokostil | 11-03-11 | 21:43

Hartelijk dank Bijstandskoning en al de jou getrouwen.
Vies links schorem met een antwoord op alles, mits het 'eigen belang' en de gesubsidieerde pc maar niet in het gedrng komen.... Ligt zeker aan de ondernemer he? zo'n gore geldverdiener!

krokostil | 11-03-11 | 21:41

De daders zijn hoogst waarschijnlijk goed bekend in diverse (hulpverlenings)circuits.Dus eenvoudig op te sporen. Niets doen is geen excuus en laat zien dat dit slachtoffer gewoon niet serieus genomen wordt. Wat eigenlijk al duidelijk wordt door de aanmatigende toon van de burgemeester die hoogst waarschijnlijk nooit is wezen kijken in de snackbar of een serieus gesprek heeft willen voeren met het slachtoffer. De daders moeten genadeloos aangepakt worden om hen duidelijk te maken wie de grenzen bepaalt. Nu lachen ze de samenleving uit.Begin met een wijkverbod een samenscholingsverbod (en geen trage boetes maar meteen celstraf als ze niet op tijd betalen, ga huisbezoeken doen om gestolen waar in beslag te nemen en maak de omgeving van de daders (ouders en familie)volledig medeverantwoordelijk .Anders verandert er niks.

nadenkeniseenkunst | 11-03-11 | 21:24

Ik mag toch hopen dat Rutger voor Pownews een tent opzet daar in Helmond en hij alle verantwoordelijken net zo lang kapot gaat zuigen tot er wat verandert.

mygfisbrazilian | 11-03-11 | 21:23

Lafheid tot norm verheven. Door nederlandse kudtbestuurders. Kudtbestuurders: IK WALG VAN JULLIE!

Rest In Privacy | 11-03-11 | 21:17

En meneer Xu mag dus gewoon brommen? Viva Hollandia zèg!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-03-11 | 21:13

Krakers hebben de vastgoedsector gecriminaliseerd is mijn overtuiging.

Criminelen met een kleurtje (zielig) criminaliseren de gehele maatschappij nmm.

Beiden Gé faciliteerd door politiek correct en meestal extreem links 0031.

Ga eens desks denk ik dan. En dat gaat zeker lukken maar niet helpen.

De 'kanker' is geestelijk in mijn ogen en manifesteert zich fysiek.

NoMinister | 11-03-11 | 20:35

Ja hool weel bontklaagjes

JoeDaPlumbert | 11-03-11 | 20:19

Hé psst, Fons, je hebt een wijnvlek!

SeanFerdi | 11-03-11 | 20:08

@Dhuysthergast | 11-03-11 | 17:18
Tsja waarom zou fons zorg dragen voor de veiligheid van andere burgers als die agenten ook ingezet kunnen worden voor zichzelf.

TheLuggs | 11-03-11 | 20:06

@[email protected] | 11-03-11 | 16:50
Ik zal ook mijn integratiesteentje bijdragen en mevrouw Xu een dvd'tje van spetters geven... Vooral even wijzen op de scene met het pannetje heet vet. Immers die laffe hond van een fons heeft geschreven dat ze zelf verantwoording mot dragen...

TheLuggs | 11-03-11 | 20:03

En het CDA zich maar afvragen waarom zoveel kiezers naar de PVV lopen. Welnu hierom.

BroodenSpelen | 11-03-11 | 20:01

In San Andreas was dit gewoon een missie van Woozie (ok, Japanner) geweest: "Some unruly scum is harrassing one of my cafeterias..(bump).. could you find some time in your schedule..-Woozie my Man, I'm already on my way!"

*San Andreas aanslingert*

GeijnPoonem | 11-03-11 | 19:34

Eigenlijk een soort Dhimmy-belasting dus.

du Roi Soleil | 11-03-11 | 19:33

Feitelijk kopen we criminelen en semi-criminelen dus af, om zich wat in te houden. En houden ze zich daar een keertje niet aan, dan is dat pech voor het slachtoffer. Behalve als het slachtoffer zich verweert. Dan moet kei-hard gestraft worden. We moeten onze prachtmedelanders wel te vriend houden.

du Roi Soleil | 11-03-11 | 19:32

We krijgen steeds meer reden om in dit land ook een revolutie te ontketenen.

Hoppervee | 11-03-11 | 19:28

D66, PVDA, en andere linkschmenschen: "het is allemaal de schuld van de Blanke Witte Autochtoon"

meneer Q | 11-03-11 | 19:24

Was dit steekincident voor- of na de verkiezingen ?
Anders kan meneer Xu zich beroepen op het feit dat hij geluisterd heeft naar Mark Rutte inzake het verdedigen en beschermen van eigen haave en goed.
De mocro's zijn overigens het meest gehate volk ter wereld. Overal waar ze komen breekt rottigheid uit.

Neerlandsbloed | 11-03-11 | 19:15

copywriter | 11-03-11 | 18:00
Ik denk dat je het tegen "vraagstaart | 11-03-11 | 17:24" had....

Schoorsteenveger | 11-03-11 | 18:43

-weggejorist-

sinshelmond | 11-03-11 | 18:37

Helmond.
Dat ligt dus aan de monding van de hel.
Daar moet je ver vandaan blijven.

Bolle Wim | 11-03-11 | 18:36

Los het gewoon gemoedelijk op, je weet tog!
Dus:
1. Een knokploeg inhuren;
2. al die gasten in een rolstoel laten timmeren;
3. en dan zorgen dat er geen bewijs is, zodat de politie, zoals gewoonlijk, voor lul blijft staan.

Wittemens | 11-03-11 | 18:31

DWDD en P&W (incl.Peter BMW De Vries) zullen wel weer de anderkant opkijken, en de bedreigde ondernemers niet uit nodigen!!

ONS | 11-03-11 | 18:21

"Liever 10 PVVers voor de deur, dan 1 Marokkaans klootzakje"!

ONS | 11-03-11 | 18:18

Verwonderlijk dat het geen PvdA burgervader is, van die slampampers verwacht je zo'n daadkracht.

JoeDaPlumbert | 11-03-11 | 18:10

Triest weer, zeker voor de betrokkenen.
Het lijkt (is?) wel de orde van de dag, het gedraak met dat tuig.
Je zou er haast moedeloos van worden, ik wil niet weten hoe het er hier uitziet over 10 jaar.

insemismeer | 11-03-11 | 18:09

Daar word je toch pislink van als je dit leest. Van die fijne bestuurders dus precies weten hoe het moet, maar nooit met een gerichte oplossing durven komen.

EminenceGrise | 11-03-11 | 18:06

Als ik zo'n verhaal lees dan zou ik het liefste willen dat alle politici, opiniemakers, journalisten en wetenschappers die zich zo druk maken over 'de onderbuik in 't zuiden', 'populisme' en 'de polariserende werking die er van uitgaat' eens met de familie Xu aan tafel gaan zitten gaat praten en hen gaat uitleggen dat ze het allemaal verkeerd doen, dat die jongeren een slechte jeugd hebben gehad en van goede wil zijn, dat repressie niet werkt en dat de familie Xu zich niet hard genoeg inzet voor de sociale cohesie in de wijk ofzo. Maar in dit soort gevallen zijn die lui niet te bekennen, die geven liever politiek-correct commentaar vanaf de zijlijn en liggen vannacht rustig op een oor in de wetenschap dat zij het goed menen en de familie Xu niet.
Dit is dus Nederland anno 2011. Waar allochtonen die wel een verrijking zijn voor onze samenleving door autochtone bestuurders kapot worden gemaakt. Waar zou die haat tegen de elite toch vandaan komen...

sjaakdeslinksesul | 11-03-11 | 18:04

Schoorsteenveger 17:24
... is daar door een "vriend" die handelt even gestald...
Wat een loser is die kennis van jouw.
Moeten we zo'n kutverhaal nou geloven?
Even gestald...! Muahahahaha!!!

copywriter | 11-03-11 | 18:00

In ieder geval een straatratje met een verdiende buikwond die even een weekje geen mensen meer lastig valt!

hulde voor de dappere daad van deze cafe-baas, dat velen zijn dappere voorbeeld mogen volgen, en dat straatkloodzakjes voortaan wel een 2de keer nadenken voor dat ze rottigheid uit halen!

inktpot | 11-03-11 | 17:58

Leeft de rifmakaak in kwestie nog? Jammer. Vuil (joris)volk en laffe bestuurders en incompetente, laffe politie. Wat een ongelooflijk kudtland is dit. Geef het anders gewoon weg aan de eerste de beste sharia exploitant.

Sliptong | 11-03-11 | 17:57

Portemonnee van de A | 11-03-11 | 16:58

Om precies de redenen die je opnoemt heb je het morele recht om zelf het recht in eigen handen nemen en er voor zorgen dat je uit handen van justitie (die in praktijk de kant van de criminelen heeft gekozen) blijft.

slashd | 11-03-11 | 17:56

Neerlandsbloed | 11-03-11 | 17:46 |
Mee eens, bij ons in Jo'burg zei Eugene Terreblanche ooit: Een witman wat homself nie bewapen nie, is een dooi witman.

JanRap | 11-03-11 | 17:54

@Steilloos ten Onder | 11-03-11 | 17:41
Overdreven veel off-topic geneuzel.

Hij of all people zou beter moeten weten :)

An die ARBEIT | 11-03-11 | 17:51

Het mailtje naar de PVV:
Geachte heren, dames,

Dit leed kan ik niet aan me voorbij laten gaan. Het lijkt me juist voor uw (mijn) partij een zaak die aandacht verdient. Een snackbar met een Chinese ondernemer wordt geterroriseerd door een groep Marokkaanse jongeren. Nou heb ik Chinezen in Nederland erg hoog zitten, omdat we nooit last hebben van deze (van nature) ondernemende mensen. Wat vooral steekt is de opmerking van de burgemeester van Helmond dat de snackbar uitbater (!) zelf beveiliging moet regelen voor wat er buiten op straat gebeurt door Marokkaans tuig.

Kijkt u op bladzijde 24 van dit rapport:

www.binnenlandsbestuur.nl/bb-magazine....

Het is inmiddels ook op Geenstijl.nl te lezen.

Schandalig en vraagt om actie!

Met vriendeljke groet,

Raad_Maar_Raak!

Raad_maar_raak! | 11-03-11 | 17:48

Schandalig ! Die hardwerkende snackbareigenaren laar je NOOIT in de steek. Desnoods het leger op die klootzakken afsturen. Slap slap slap beleid. Om te walgen.

Rest In Privacy | 11-03-11 | 17:48

Wie anno 2011 nog hulp verwacht van de overheid inzake terreur en bedreiging door marokkanen kan wachten tot St. Juttemis.
Doe zoals ik en schaf een pipa aan voor je eigen beveiliging. Ik ga echt niet zitten wachten totdat ik of mijn gezin een keer aan de beurt is.
Als het erop aankomt neem ik het recht in eigen hand.
Consekwenties aanvaard, maar ik zal niet wijken voor terreur. Nu niet en nooit niet.

Neerlandsbloed | 11-03-11 | 17:46

Ik zag onlangs een peloton ME'ers trainen op een politieterrein. De ene helft speelde politie en de andere helft speelde opstandig tuig en dan moesten ze losgaan op mekaar. Hartstikke amusant, maar als er los tuig voorhanden is als trainingsmateriaal, waarom dan tegen mekaar matten?
In de sixties was er ook zoiets leuks: mariniers die uit eigen initiatief de Dam schoonveegden door langharig tuig een stevig lesje te leren. Moet in een probleemwijk met recalcitrante mocro's toch ook eens een keertje kunnen?

JanRap | 11-03-11 | 17:45

Het leegroven, bedreigen en terroriseren van autochtonen en welwillende (lees: niet anti-Westerse) allochtonen staat gewoon in het grote multiculti-contract, pagina 23.
Verder niet zeuren, en netjes politiek-correct blijven stemmen, want de boel laten ploffen, dat moeten we niet willen met z'n allen.

Zware Guy | 11-03-11 | 17:42

koerbagh | 11-03-11 | 17:39 Hij ging op vakantie zei hij.

zeg maar jansen | 11-03-11 | 17:41

@Jackanders | 11-03-11 | 17:39
Dat is normaal voor mensen die in een land wonen, waar ze al jarenlang stelselmatig worden gekleineerd en genegeerd door the powers that be. ;)

An die ARBEIT | 11-03-11 | 17:41

koerbagh | 11-03-11 | 17:39
Waar zit HoT nu weer voor?
*Free HoT*

Steilloos ten Onder | 11-03-11 | 17:41

Overigens: Bob de Jong wint de 5 km. Waarvan akte.

koerbagh | 11-03-11 | 17:40

@An die ARBEIT | 11-03-11 | 17:30
Beter idee idd, maar ach, soms gaan de emoties met me op de loop hè.

*Bier en tieten-topic verder bekijken gaat*

Jackanders | 11-03-11 | 17:39

Een schip met de klep open, lees ik in dat stuk. Dat lijkt me een beetje zonde van het schip. Het kan ook zonder schip.

Indachtig HoT: Het Markermeer is best wel diep. *Free HoT*

koerbagh | 11-03-11 | 17:39

@tukkertje | 11-03-11 | 17:32
Zo kan het dus ook?
Spijt me zeer hoor, maar die chick van je had dus gewoon samen met die mocro de winkel uitgepleurd moeten worden. Zomaar slaan vanwege een enkele opmerking slaat ook nergens op. Tokkiegedrag heet dat, heet uw chick Anita?

An die ARBEIT | 11-03-11 | 17:37

Heb het inmiddels aan Geert doorgegeven. Binnenkort Kamervragen

Raad_maar_raak! | 11-03-11 | 17:37

Nog een mooi citaatje voor diegene die het niet hebben gelezen:
"Politiewoordvoerder Cebrian: We stoppen heel veel energie in deze problemen, de buurtregisseur fietst inmiddels wekelijk langs om een praatje (!) te maken."

Nou jongen, jij hebt je extra strepen wel verdiend. Hoe krijg je het godverdomme over je strot. NIet praten, maar vol met de gummiknuppel erop!

Doe mij ook maar die VrijMiBeau, anders krijg ik dalijk nog een ban.

Steilloos ten Onder | 11-03-11 | 17:36

@vraagstaart | 11-03-11 | 17:24
Die vriend van u woont vast niet in Noorwegen.

Chiant | 11-03-11 | 17:35

.... begint langzaam te koken, en met mij nog vele medelanders.... wachten op de laatste druppel !!!

seriousrob | 11-03-11 | 17:35

Kijk. Om dat soort uitwassen in de toekomst in te tomen, stem ik op de PVV van Geert Wilders.
Die durft wel zijn nek uit te steken.
Eruit met dat Gajus.

Mantisomantis | 11-03-11 | 17:35

@quackel | 11-03-11 | 17:27
Zijn er veel, in Nederland. Trust me ;)

An die ARBEIT | 11-03-11 | 17:35

Ik ga eruit, voor ik dingen ga roepen over Jacobs die me een ban opleveren. Maar hij is duidelijk een runner up voor de Aleid Wolfsen Trofee.

*out*

vraagstaart | 11-03-11 | 17:35

Anders ga je als vrouwelijk politie in burger een hamburgertje halen (snijdt het mes aan twee kanten) en de eerste die je iets toesist leg je op zijn buikje in de handboeien en de max. tijd in de verhoor. Les 1: vernedering. Les 2: voortaan iets voorzichtiger met vrouwen Les 3: in ieder geval weer even van straat en NAW (ouders) bekend.

O ja, en er pas uit als je ouders je komen halen.

scharrel | 11-03-11 | 17:34

wat leuk ze hebben daaro in Helmond licht getinte new kids on the blockers, ze zouden een fansite moeten openen en t-shirts verkopen of zijn het door Dhr Wilders ingehuurde acteurs die op deze wijze reclame voor de PVV maken? verdacht!

no coffee | 11-03-11 | 17:33

Mijn vriendin gaat boodschappen halen,staat er zo'n kopvod naast haar van een jaar of 13"Hee Bitch,ga eens opzij ik moet erbij"
Mijn vriendin bedenkt zich niets,buigt iets naar achter en haal vol uit op de mocro haakneus.Bedrijfsleider erbij,nix aan de hand.hoofdoekje de winkel uitgestuurdt en that"s it.zo kan het ook dus.Gelukkig hebben wij er hier in het oosten nog niet zoveel last van,maar wat niet is kan nog komen,helaas...

tukkertje | 11-03-11 | 17:32

drenkeling69 | 11-03-11 | 17:22 | + 1 -
die staat er nog steeds heur

Grundlickgeit | 11-03-11 | 17:32

Waarom lees ik nou nooit dat een Shoarmatent veelvuldig wordt lastiggevallen door -overwegend- Chinese jongeren?
Antwoord: omdat Chinese jongeren een gedegen opvoeding krijgen, hun ouders zich ook bekommeren om hun gedrag buitenshuis, leren voor zichzelf te zorgen, hand ophouden als een schande zien, studeren of werken en daar dus geen trek in hebben.

Chiant | 11-03-11 | 17:31

quackel | 11-03-11 | 17:25
Precies. Dat is gewoon slim. Als ik ergens gratis naar binnen kan door ff een strak truitje aan te doen, zou ik het wel weten.

En dat stukje van Jacobs is echt vreselijk walgelijk. Kunnen we van hem niet de nieuwe Jolo maken. Dus elke dag een topic over 'm ? Wat een ongelofelijk grafmongool. Die Chinees wordt bedreigd, en dat is dan haar eigen schuld. Fons, ik wens je een x aantal dingen toe, maar ik wil niet geband worden, kom je goed weg. Kleaudtzak.

Steilloos ten Onder | 11-03-11 | 17:31

@Jackanders | 11-03-11 | 17:22
Ik ben niet van het ophangen, liever liet ik hem gedwongen een jaar uitbater van een friettent zijn, waar een stel baldadige Maroks de straten vertieft.

Dat zou een eerlijke straf zijn en deze man eens goed op z'n plaats zetten.

An die ARBEIT | 11-03-11 | 17:30

@de grote Anti | 11-03-11 | 17:22
Wij begrijpen mekander ;)

An die ARBEIT | 11-03-11 | 17:29

@An die ARBEIT | 11-03-11 | 17:19
In Zandvoort heb je er ook zo een. Die tent staat er al jaren, maar je ziet er nooit iemand eten (halen). Waar betalen zij die huur van?

quackel | 11-03-11 | 17:27

en of dat ie bewaakt word, kom er regelmatig langs en altijd staan er 2 agenten van de KMAR met full body armor en mp5 in de aanslag, complete observatiepost ingericht compleet met dixi.
.
de buren mogen geen bezoek ontvangen alle ramen van zijn huis zijn vervangen door de kogelwerende variant en de hele straat is afgesloten.
en als je er een foto van probeert te maken krijg je bijna meteen een geweerkolf in je nek :s.
.
gewoonweg belachelijk, en als het nu nog een aardige vent zou zijn maar nee het is een paardelul eerste klasse het is tijd dat ome Fons met pensioen gaat

Grundlickgeit | 11-03-11 | 17:26

Burgemeesters worden hier wel erg overschat trouwens. Het is ongeveer de ergste minkukelbaan die je maar kan voorstellen. Als je mislukt bent als journalist en in de reclame kun je altijd nog burgemeester worden. Deze mensen zijn helemaal niet capabel om zulke problemen op te lossen. Ze regelen een mooi huis voor zichzelf in de gemeente en hopen dat er een plantsoen naar ze wordt vernoemd en that's it.

Opa Snorwond | 11-03-11 | 17:26

Hoe lang zou het duren voordat de eerste werkkampen in de Flevopolder worden gebouwd? Er komt een tijd dat Marokkanen massaal opgehokt gaan worden. Het kan mij niet snel genoeg gebeuren.

FreshClash | 11-03-11 | 17:25

@Steilloos ten Onder | 11-03-11 | 17:18
Inderdaad!
Bovendien: zo doen de vrouwtjes dat toch altijd al? Cijfers ophogen, bij clubs naar binnen zonder entrance fee te betalen, etc. Dat is toch gewoon slim? Heeft verder niets met Finnen te maken ook.

quackel | 11-03-11 | 17:25

@minimá-armezusvan.. | 11-03-11 | 17:13 Dan heb ik er nog eentje voor je over een politiemacht die wèl optreedt. Eergisteren is een kennis van me opgepakt, hij had een tas drugs (ganja) in huis. Wist-ie zelf niet, is daar door een "vriend" die handelt even gestald.

Vandaag ligt hij na eerste verhoor in het ziekenhuis. Voeten vol brandplekken van de uitgedrukte sigaretten, been gebroken, bloed uit oren en neus. Hij heeft uiteindelijk de naam van die "vriend' genoemd en die is nu aan de beurt: opgepakt. En omdat dat een zware jongen is, wonen er nu een aantal zwaarbewapende agenten in de kampong van mijn kennis om eventuele wraakacties van de relaties van die vriend terminaal te beëindigen.

Ik vind dat hele verhaal vreselijk om te horen. Maar soms vraag ik me af of het in Nederland niet een beetje heel erg naar de andere kant is doorgeslagen.

vraagstaart | 11-03-11 | 17:24

Over laf gesproken:
Schaatsen op TV; het is "een sport" om Nederlanders te naaien. Bij de Nos schreeuwen ze van de daken dat er een 0031-er "een blokje" heeft geraakt. Ze gaan persoonlijk naar de jury en gaan de beelden eindeloos herhalen. En waarom:
Gewoon de Hollandse mentaliteit; politiek correct willen zijn."Wij zijn sportief. Wij dragen het vlaggetje van de tegenstander op ons shirt." De laffe NL metaliteit. Is er oorlog ? Dan vluchten we naar de bossen van Canada.

Kamervraag | 11-03-11 | 17:24

@brutus68 | 11-03-11 | 17:17
Een totaal verkeerd signaal van de burgemeester.
What's next?
Elke Chinese horecazaak moet voor beveiliging zorgen?

Stel je voor dat we over een aantal jaar langs de beveiliging moeten om een patatje te scoren.
Dat lijkt me meer een uiting van een totaal wanbeleid van de (lokale) overheid.

@Steilloos ten Onder | 11-03-11 | 17:18

En dat vergoeilijken van het bang maken van oude dametjes met een rollator....

brutus68 | 11-03-11 | 17:23

@[email protected] | 11-03-11 | 17:14
Nou ja, als je als burgemeester zijnde stiekem best weet dat het antwoord op de vraag "Wat is hier het probleem?", niet bepaald politiek correct is, dan klamp je elke strohalm aan. Hoe belachelijk en kwetsend voor de slachtoffers dan ook.

Politiek zorgt voor een defect geweten, lijkt het.

An die ARBEIT | 11-03-11 | 17:22

@An die ARBEIT | 11-03-11 | 17:04
Precies, maar het liefst wel zonder het uitdelen van gebroken tanden, kaken en ledematen, anders is u als verdediger van uw eigen zaak zwaar de lul.

Ik ga hier niet verkondigen dat die burgemeester eigenlijk aan zijn eigen ambtsketting opgehangen zou moeten worden, maar het ligt wel op het puntje van mijn tong.

Jackanders | 11-03-11 | 17:22

Toen meneer zelf bedreigd werd, stond er een politiekeet voor zijn deur..

drenkeling69 | 11-03-11 | 17:22

@An die ARBEIT
Hehe,ja ik ken het.. Bij onze chinees zitten ze tot ver na sluitingstijd lekker te pokeren.Allemaal in het zwart.Je hoort nooit van ze,en dat heeft een reden denk ik.

de grote Anti | 11-03-11 | 17:22

Om van te kotsten dat stukje van die brief van de burgervader.

Max Stirner | 11-03-11 | 17:21

Liever militairen naar Helmond dan Helmand!

Spijkertje | 11-03-11 | 17:21

Repeterend nieuws, repeterend commentaar, repeterend falen van de rechtelijke macht, repeterend passief gedrag van de autochtone inwoners. Wat doen we eraan?????

wallie100 | 11-03-11 | 17:20

Deze burgemeester.. ach laat maar.

Creaguurder | 11-03-11 | 17:20

@iter | 11-03-11 | 17:18
Ik hoop het ook!

Bakito | 11-03-11 | 17:20

@de grote Anti | 11-03-11 | 17:11
In het plaatsje hier in de buurt, waar ik lang gewoond heb, hebben ze een heel goed Chinees restaurant. De heren die dit formidabele etablissement uitbaten, zijn poesjes die je beter niet zonder handschoenen aanvat. Type zwarte jas, niet praten, wel hakken.

Ik hoop dat ze toevallig eens door de regio komen, op hun scootertjes...
Dan zou ik zeker de komende tijd geen Babi Pangang meer bestellen...

An die ARBEIT | 11-03-11 | 17:19

"Zo'n jongen moet zijn buskaart drie keer omdraaien, terwijl een blodn meisje op hoge hakken zo mag doorlopen."

Gelul. Marokkanen hebben nooit buskaarten.

Steilloos ten Onder | 11-03-11 | 17:18

Beveiliging inschakelen en Finse bondtkraagjes buiten de deur houden. Kijken hoe snel er pliesie op de stoep staat om te vertellen dat dat niet mag, want ies discriminatie!

quackel | 11-03-11 | 17:18

marokkanen zijn lafhonden altijd in groepjes... alleen zijn ze poeslief en altijd roepen ik heb niks gedaan ik heb niks gedaan. Ga je weer weg , ik ga mijn broer erbij halen etc etc. Ik hoop nog op de dag dat ik mee mag maken dat die etters mij of mijn vrouw lastig gaan vallen... ik vrees dat ik dan moet gaan zitten

iter | 11-03-11 | 17:18

Fons Jacobs heeft het als burgemeester in Nederweert verkloot, in Brunssum verkankelemkiend (kreeg daar een granaat van de plaatselijke maffia onder de auto geduwd) en speelde een niet onbelangrijke rol in de Limburgse bouwfraude. Hief in Helmond eigenhandig een voetbalvereniging op (Klein Arsenal)en is voor het overige in geheel Helmond gehaat als de pest.
Kreeg te maken met de wereld van de Brabantse coffeeshophouders die geen gevoel voor humor hadden en Jacobs vervolgens serieus met de dood bedreigden. Waarna Fonske een peloton politie voor zijn huisdeur kreeg uitgestald, dit ter beveiliging van het lijf en de leden van Fons.
En die Chinese snackbarhouder? Die kan wat Fons betreft dood vallen.

Dhuysthergast | 11-03-11 | 17:18

@[email protected] | 11-03-11 | 17:14

Inderdaad, die quote viel mij ook op. Mijn bek viel open van verbazing, en dat gebeurd niet snel. Het is de letterlijk de wereld op zijn kop zetten.

brutus68 | 11-03-11 | 17:17

Kunnen bontkraagjes preventief geruimd worden zoals gebruikelijk met vee?

A. De Bree | 11-03-11 | 17:17

Ik moet er echt niet aan denken wat ik zou doen als ik zou worden bedreigd door marokkanen. Ik ben namelijk niet zo'n held maar kan wel heel giftig worden. Als ze mijn vriendin zouden bedreigen of haar iets zouden aandoen zou ik niet voor de gevolgen instaan. mijn boek schrijf ik dan wel in de gevangenis.

Opa Snorwond | 11-03-11 | 17:16

@An die ARBEIT | 11-03-11 | 17:04
Lees die quote eens van de burgemeester op pag 26;
"Op basis van de mij verstrekte informatie denk ik dat het vervelende gedrag van de groep jongeren ook veroorzaakt wordt door het feit dat u weinig ervaring heeft met het uitbaten van een dergelijke zaak."

Ongelofelijk; de burgemeester die de ondernemer deels beschuldigt van het veroorzaken van het probleem.

Waar gaat het heen in dit land.

@vraagstaart
dat komt omdat men zich laat pakken. als de hele groep liegt komt het nooit tot een veroordeling. in libanon is ooit een rus ontvoerd. de volgende dag ontving de leider van de ontvoerders de ballen van zijn broer via de post. rus vrijgelaten, nooit meer iemand gegijzeld. is allemaal niet chic, maar wel effectief.

minimá-armezusvan.. | 11-03-11 | 17:13

Het is ook vaak de locatie jah,als een groepje mocro's zou besluiten de chinees hier lastig te vallen zouden ze een probleem hebben waarschijnlijk.

de grote Anti | 11-03-11 | 17:11

@Raad_maar_raak! | 11-03-11 | 17:06 Umwertung aller Werte en dat dan nog van overheidswege gestimuleerd. En omdat jij en ik dat niet snappen, zijn wij fout.

vraagstaart | 11-03-11 | 17:11

met zo'n overheid is er geen morele overweging bij de burger meer om belastingen te ontduiken en te frauderen waar het kan

Ed71886710 | 11-03-11 | 17:10

Jammer dat Prins Bernhard dood is. Hij had deze buurt-Chinees eigenhandig uit het cachot gaan halen en had hem z'n mes terug gegeven.

AgressiefRood | 11-03-11 | 17:10

Ach Helmond, mond van de hel lijkt mij, zegt al genoeg

Heau_heau_heau | 11-03-11 | 17:09

En de zomer komt er weer aan,dat gaat nog leuk worden met de marokkaanse kwelgeesten denk ik..

de grote Anti | 11-03-11 | 17:09

Raad_maar_raak! | 11-03-11 | 17:06 | + 0 -
zeker goed het topic over Milton Blok gelezen? :)

Den Meester | 11-03-11 | 17:09

"De burgemeester bestaat het om mevrouw Xu op haar eigen verantwoordelijkheid te wijzen als het gaat om de handhaving van de openbare orde in haar snackbar."
Handhaving van de openbare orde! Hadden we daar niet al mensen voor in loondienst?

quackel | 11-03-11 | 17:08

De vorige keer dat ik een ban kreeg had dat precies met dit onderwerp te maken en ik voel dat ik me weer te kwaad begin te maken. Daarom *out*

Raad_maar_raak! | 11-03-11 | 17:08

Ook het kopje "Echt respect" op blz 26 is weer om te huilen. Omdat deze straatcoaches in de bak hebben gezeten voor mishandeling en straatroof krijgen ze respect. Als ik zo iemand naast mij aan de bar heb zitten die vertelt dat hij in de bak heeft gezeten voor het beroven van mensen dan zou hij naar mijn rug mogen kijken. Wat ben je dan voor loser?

Raad_maar_raak! | 11-03-11 | 17:06

Ah, ex-criminele straatcoaches. Krijgen die jongens toch nog een opleiding.

defjem | 11-03-11 | 17:05

Straatcoaches, wat een belachelijk idee. Laten we ex-straattuig, dat hun criminele praktijken vaak reeds heeft ge-upgrade naar het soort boevengedrag dat je nu eenmaal niet midden op straat vertoont, inschakelen om ontwikkelende criminelen te begeleiden. We hebben ze hier in Venray ook.

De politie zegt: "Straatcoaches zijn goed, want die kunnen die jongeren tenminste benaderen. Bij ons rennen ze meteen weg." Ja duh! Omdat ze blijkbaar redenen hebben om weg te rennen! Je bent een wout, jouw taak is om er dan achteraan te gaan!

Maar nee, i.p daarvan sturen we de straatcoach, die de jongens slechts verzoekt iets verderop rotzooi te gaan staan trappen. Uit het zicht, veel beter. Tot het volgende "incident" zich voordoet in ieder geval.

BAH! De politie is gegaan van ordehandhaver naar adviesorgaan. Het meest gegeven advies?

" Lost u het lekker zelf op! "

An die ARBEIT | 11-03-11 | 17:04

@minimá-armezusvan.. | 11-03-11 | 16:59 De Molukkers die er in represaille op sloegen waren als eerste veroordeeld. Zo rolt de rechterlijke macht in Nederland.

vraagstaart | 11-03-11 | 17:03

@minimá-armezusvan

en jij denkt dat die gastjes in de moskee komen?

Alibido | 11-03-11 | 17:03

De politie zou moeten begrijpen dat dit niet om deze ene Chinese uitbater moet gaan. Immers als Finnen zulk gedrag stelselmatig blijven vertonen, dan zijn de remmingen om het ergens anders ook te doen blijkbaar laag. Deze ene Chinees is dus het brandpunt van de praktijken van deze bende. Dat betekent dus dat ze ergens anders hetzelfde zouden doen. Die mentaliteit die moet je de grond intrappen.

Raad_maar_raak! | 11-03-11 | 17:02

Ik word zo moe van die Finnen... KudTvolk, allemaal!
*nu out for weekend*

eerstneukendanpraten | 11-03-11 | 17:02

@defjem | 11-03-11 | 16:56
Een rode biet is zo slecht nog niet.

Jackanders | 11-03-11 | 17:00

Wat een eikel die burgemeester , en ook nog eens niet een goedwillende buitenlander {chinees}willen helpen .
M.A.W. buitenlanders zijn niet het probleem maar een bepaalde religie .

elevator | 11-03-11 | 17:00

gewoon met een groepje een partijtje varkensstaarten in de moskee gooien, of er gewoon even meedreigen. chinezen zijn dol op varkenvlees, dus aan materiaal geen gebrek. je kan natuurlijk wel blijven vertrouwen op plucheplakkende regenten die het tuig de hand boven het hoofd blijven houden, maar gewoon eens hard terug slaan doet wonderen. kijk maar naar die molukkers in culemborg. plotseling wordt er wel de orde gehandhaafd. ik zou het niet in mijn hoofd halen om met chinezen te fucken. hebben 1.5 miljard familieleden en voor je weet zit je eendepoten te vreten. nee, die mevrouw moet ff op tilt slaan en gewoon de zaak oplossen zoals ze dat in de rest van de wereld doen.

minimá-armezusvan.. | 11-03-11 | 16:59

De overheid doet er veel moeite voor om het daders niet te moeilijk te maken. Aangifte doen wordt officieel aangemoedigd maar in de praktijk op alle manieren ontmoedigd. Van gesloten politiebureau's tot agenten die geen woorden langer dan vier letters en zinnen langer dan drie woorden kunnen begrijpen. Daarna werken de politieafdelingen en systemen niet goed samen en is er struktureel onvoldoende capaciteit om aangiften te onderzoeken. Mocht ondanks alle incompetentie en ondercapaciteit toch iemand aangehouden worden of zelfs een zaak opgelost worden, dan zijn er nog de officieren van Justitie. Aan niemand, behalve aan hun eigen organisatie, verantwoording schuldig prutsen die er vaak harteloos op los. Bovendien kan in dit stadium een politiek onwelvallige zaak alsnog verdwijnen of eindeloos uitgesteld worden. Dan zijn er nog de fouten in de dagvaarding. Mocht het bizarre gebeuren en het toch tot een veroordeling komen, dan zijn de rechters begripvol en de straffen mild. Een eerste of tweede keer wordt bijna altijd vergeven of voorwaardelijk. De straffen zelf zit je maar gedeeltelijk uit of soms zelfs helemaal niet. Mocht de dader na korte tijd het slachtoffer op straat weer tegenkomen, dan volstaat een grijns of glimlach. Tenslotte mag de burger, de lijfeigene van de Nederlandse Staat, zelf niets meer tegen de dader ondernemen, ook als ie vond dat de straf belachelijk laag was of de zaak verprutst. Eigenrichting is niet toegestaan en wordt zwaar bestraft door de rechtelijke macht, dat dan weer wel. Hoe mooi dit alles ook lijkt voor een dader, er zijn nog twee bonussen. Als eerste mag de media zijn naam niet voluit publiceren, stel je voor, alleen initialen. Zo blijf je als dader lekker anoniem en voorkom je de schandpaal. De tweede bonus zijn de gevangenissen zelf, geen cellen met dertig personen, maar hooguit twee. Porno of andere bestellingen komen er ook wel in. Wat een land, wat een land! Gek dat misdrijven zo vaak voorkomen dat de overheid er alles aan doet om ze uit de statistieken te houden.

Portemonnee van de A | 11-03-11 | 16:58

vraagstaart | 11-03-11 | 16:55
Goed te eten, maar je gaat er zo van uit je mond stinken

Bertie Wooster | 11-03-11 | 16:58

Alsjeblieft, wanneer gaat er nou eens een bezem door die slappe bureaucratische geldverslindende fop-gemeentes.

drs. Hunebed | 11-03-11 | 16:57

Citaat uit de magazine:
"Als je altijd zo'n stempel krijgt, ga je op den duur ook zo gedragen. En als je dan "boe" roept tegen een vrouw op een rollator en je ziet dat ze schrikt dan doe je dat daarna nog eens."
Het moet toch niet gekker worden. Toen ik bij mijn oma op bezoek kwam vroeger en achter de deur wilde staan om mensen die erdoor kwamen te laten schrikken kreeg ik echt een tik van m'n ouwelui.
En die term verbindingsofficieren? [email protected]#$
Ik wil niet verbonden worden met tuig of begrijpen waarom ze lopen te treiteren. Fuck off! Gedraag je, ga werken ofzo

Raad_maar_raak! | 11-03-11 | 16:57

Bertie Wooster | 11-03-11 | 16:35
Goed plan. Gewoon een paar van die gasten stationeren in busjes bij de snackbar en zodra mevrouw Xu op de noodknop drukt, laten ze die kereltjes voorgoed verdwijnen. Ik weet zeker dat een overgroot deel van Helmond snakt naar zo'n soort 'opruimofficieren'.

Bulloch | 11-03-11 | 16:57

Jackanders | 11-03-11 | 16:53
De oorzaak is gelijk te zien. Echt zo'n kop voor iemand die iedere avond gekookte aardappels met jus en groente vreet en geen Chinees lust.

Bertie Wooster | 11-03-11 | 16:57

@Jackanders | 11-03-11 | 16:53
Bier en tieten, lul!

Jackanders | 11-03-11 | 16:56

@Jackanders | 11-03-11 | 16:53 |
Rooie biet of suikerbiet?

defjem | 11-03-11 | 16:56

Die Chinees heeft wel een nieuw gerecht op de kaart. Fu King Mo Klo. Vrij duur, vanwege de kosten van het schoonmaken.

vraagstaart | 11-03-11 | 16:55

www.binnenlandsbestuur.nl/Uploads/Cach...

De daadkracht en intelligentie straalt van hem af idd.
Denk het Helmonds accent erbij en je weet hoe het zover gekomen is.

*Aan biet en tieten toe is*

Jackanders | 11-03-11 | 16:53

@Bertie Wooster | 11-03-11 | 16:48
Goddamned Mongolians break down my sjitty wall!

An die ARBEIT | 11-03-11 | 16:52

@einschtein | 11-03-11 | 16:42
het is een hefT, ga eens snel je nick veranderen. Een belediging voor die gekke Duitser.

Maar goed, jawel hoor! We kunnen heel makkelijk allemaal het heft in eigen handen nemen, dat levert een flinke krimp in de bevolking op. Helaas zullen waarschijnlijk alleen de ongewenste elementen in de samenleving het overleven, dat is dan weer jammer...

An die ARBEIT | 11-03-11 | 16:50

Wederom een prachtig voorbeeld van de omgekeerde wereld.
Een groep tuig mag ondanks 18 aangiften vrij op straat blijven rondlopen. Ja, daar wordt de maatschappij veiliger van. En nu moet de ondernemer het probleem maar oplossen door een beveiliger in te huren?
Waardoor de prijzen van producten van de snackbar dus omhoog moeten om die extra kosten te verdisconteren?
En waarom?
Omdat de burgemeester te laf is om de plaatselijke politie opdracht te geven het tuig van de straat af te knuppelen.

En wat zien de broertjes van de desbetreffende daders?
'Hé, leuk. Broers mogen lekker rotzooien op straat, niemand die er wat van zegt, laat staan wat aan doet. Veel leuker en stoerder dan school'.
Kan Pechthold nog zo hard roepen dat het begint bij beter onderwijs, maar straatroven levert meer op.
En daar krijgt dit tuig volop de gelegenheid voor.

Ziet nou niemand van de plaatselijke politici dat dit een totaal verkeerd signaal is?

Treedt nou gvd eens een keer hard op!!
Politie = orde handhaven. Doe dat dan ook!

-weggejorist-

Byter | 11-03-11 | 16:49

Is het zeker dat die overlast in Helmond niet gewoon door het carnaval komt? Schijnt er nogal heftig aan toe te gaan (met een zachte g)

Den Meester | 11-03-11 | 16:49

Vroeger bouwden Chinezen gewoon een mega-muur om zich tegen tuig te beschermen.

Bertie Wooster | 11-03-11 | 16:48

vraagstaart | 11-03-11 | 16:43
Ik heb niet een Helmond in de tomtommert.

weedo | 11-03-11 | 16:48

Alweer een reclame moment voor Geert...
Of hij nu wel iets doet of niet doet er niet toe, het is vooral een signaal aan de rest om iets te doen of om op te zouten.

ZwarteDag | 11-03-11 | 16:47

-weggejorist-

pleurtop | 11-03-11 | 16:47

Gadverdamme, moet dit nou net voor het weekend? Ik wil graag van mijn vrije tijd genieten, in de illusie dat mij in een gezellig land wonen, waar politie en andere gezaghebbers goed voor ons zorgen. Daar betalen we namelijk belasting voor.

Wat ik wil zeggen, Vrijmibo.. Alsjeblieft? :(

An die ARBEIT | 11-03-11 | 16:46

[email protected] | 11-03-11 | 16:41 Vergeleken met Helmond is Kunduz een safe place, dus moeilijk is het niet om hier brave words te uiten....

vraagstaart | 11-03-11 | 16:46

Als ik Helmond binnenrijdt springen de portieren van mijn auto spontaan op slot.

Gratis accessoire en broodnodig.

vraagstaart | 11-03-11 | 16:43

-weggejorist-

einschtein | 11-03-11 | 16:43

Ah, kijk. Held, mijn reactie is weggejorist omdat het niet paste. Vind ik eigenlijk geweldig.

OT: Je kan moeilijk overal het hef in eigen handen nemen, gaat op den duur gewoon fout.

einschtein | 11-03-11 | 16:42

And from the safest places come the bravest words...
As always!

eerstneukendanpraten | 11-03-11 | 16:41

CDA burgervader in Helmond neerplempen is zoiets als een GL burgermeester in Kabul neerzetten. Dat krupuul van Helmond begrijpt alleen de harde hand, geen nichterige katholicus.

Michelos | 11-03-11 | 16:40

Nederland op zijn kromst, 18 aangiftes is niet genoeg?

faz | 11-03-11 | 16:39

Bewijst maar weer eens waar dit land nu staat. De PvdA-mentaliteit is er niet uit te slaan. Terwijl dat toch echt moet gebeuren, liever vandaag dan morgen.

Pasta-saus | 11-03-11 | 16:39

Hier is het vrijdagse borrel glaasje al gevuld, harde werkers.

weedo | 11-03-11 | 16:39

Van onze Chinezen blijf je af!
Nog nooit last van gehad, Chinezen that is.
Natuurlijk hebben ze in elk land een soort maffia zitten, maar wat boeit dat. Ze vallen niemand lastig.

Raad_maar_raak! | 11-03-11 | 16:38

@einschtein | 11-03-11 | 16:37
*zwaait*

Pasta-saus | 11-03-11 | 16:38

-weggejorist-

einschtein | 11-03-11 | 16:37

Het is door figuren als Fons Jacobs dat de burger zich massaal afkeert van de politieke mainstream en rattenvangers als Wilders aan hun stemmen komen...

Aktivist | 11-03-11 | 16:37

'wat een land..' is zo'n zure rechtse uitspraak, recht uit de onderbuik. Hoe kan je hier anders op reageren? Ik zou het niet weten. Ben benieuwd wat er gespind gaat worden.. Vooral ook omdat het slachtoffer, dat volgens oud Nederlands gebruik nu dader is gemaakt, van buitenlandse afkomst is. De allochtonenknuffelaars moeten nu toch wel in gaan zien dat ze in een enorme spagaat gaan raken..

mental K | 11-03-11 | 16:37

Terwijl die zogenaamde bedreiging van Jacobs op vage bronnen gebaseerd is.
Politiek bedrijven met een slachtofferrol is het.

ChillBill | 11-03-11 | 16:36

Vroeger woonden er in Helmond nog gewoon kattenmeppers...

Lafayette | 11-03-11 | 16:36

Het is hier in Nederland gewoon wachten op ondernemers die het heft in eigen hand nemen en die gewoon beveiliging gaan ronselen bij sportscholen en verder. Dan is het hek van de dam en kan je in no-time je pand laten beveiligen door de Hells Angels.

Bertie Wooster | 11-03-11 | 16:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken