
Wist u waarschijnlijk niet, maar er bestaat een heuse Nederlandse Vereniging tot Bevordering van de
Zondagsrust en Zondagsheiliging. Deze vereniging voert getrouwelijk het hoge doel van de Heere uit, tot aan de langste dag. De zondagsfetisjisten zitten in Barneveld (duh...) en afgelopen
zondag zaterdag was hun jaarlijkse vergadering waaruit een
schokkende conclusie kan worden getrokken. Ons wacht namelijk het verderf. Ja, wij kunnen het ook niet helpen. Is uw eigen schuld. Had u maar niet zo nodig moeten voetballen, IKEA-shoppen, AH'en, Boer Zoekt Vrouw kijken en andere dingen doen die verschrikkelijk ontheiligend zijn voor God's lieve dag. Dit heeft geleid tot bederf en algehele inzinking tot ver in de Hemelse Gewesten en daar is God dus niet blij mee, dat snapt u. Maar God zou God niet zijn als Hij zijn onderdanen niet flink zou tuchtigen voor dit respectloze gedrag. Wee u gemeente! "
Niemand zal de instelling van de zondag straffeloos kunnen schenden, ook de overheid niet". En daarom stuurt de Vereniging voor zaterdagse sabbatsrust op zondag brieven aan iedereen die iets voorstelt op zondag: Willem Alexander, het kabinet, Bea, Yvon Jaspers (
naakt). Hopelijk dat die nog iets kunnen betekenen maar wij vrezen het ergste. Onze tip aan God: alleen de Veluwe en Betuwe straffen met bliksemschichten en vuurbollen, de rest van weldenkend Nederland wist nou eenmaal niet beter. Deal? Voortaan elke zondag: zaterdag.
Reaguursels
InloggenGoed idee, maar de winkels blijven wel gewoon open toch?
sendis
mee eens.
"De een beschouwt bepaalde dagen als een feestdag, voor de ander zijn alle dagen gelijk. Laat iedereen zijn eigen overtuiging volgen." (Rom. 14:5)
Waar is naakte yvon jaspers nou?!
*met zijn grasmaaier aankomende zondag in Epe eens een gazonnetje gaat doen*
In Hongkong zijn de winkels gemiddeld van 10 uur tot 23 uur open 7 dagen per week.
En restaurants en supermarkten gewoon 's ochtends tot 's avonds laat.
Daar zie je gewoon dat iedereen op zijn gemak kan winkelen en eten.
De tijdsdruk wat hier boven wordt genoemd is minder hoog dan hier in Nederland waar je inderdaad op de zaterdag gedwongen wordt om boodschappen te doen.
kijktip: www.youtube.com/watch?v=gPOfurmrjxo
makkelijk maar zij hebben wel een punt. Ik ben opgegroeid in een dorp waar dit gewoon was en ik het was op zich ook wel rustig. Ik mocht wel zwemmen op zondag maar niet in een zwembad. mijn moeder kooke op de zaterdag voor de zondag. Tanken was ui den boze op zondag dus dat kon niet maar dat deed je op zaterdag. De reden om niet weg te gaan was dat wanneer je in de problemen komt je een beroep moet doen op anderen. Dus in principe mocht er best wel veel.
Trowuens tv is toch niets bijzonders en gaat nergens over ook op de zondag. Je mist niets.
God heeft ook mijn Harley uitgevonden en dus doe ik graag iets terug voor Hem op de zondag: lekker ff gassen in de bewuste dorpjes.
FF mijn stokpaardje van stal halen:
Religieuzen zijn zwakzinnige, allemaal...
Het is een achterbakse kutclub omdat ze zelf op zondag wel stroom gas en water gebruiken,Branden in de hel zullen zij die anderen op zondag laten werken voor nutsvoorzieningen.
Zondagrust wordt onterecht met christelijke waarden geassocieerd.
Mag er nou 1 dagje gewoon met wat rust zijn. Ik woon in een buitenwijk en merk het als 1 keer per maand de winkels open zijn. Tyfesherrie.
De economie draait al 24 uur per dag, 6 dagen per week. Mag het 1 dagje alsjeblieft niet ?????
Is zondags op de piemel knagen van een geestelijke door een koorknaapje werk of vertier?
Da's mooi verkeerd-om gedacht dus.
Stel, iedereen houdt zich aan de zondagsrust. Dus ook politie, brandweer, ambulance, e.d.
Als ik dan crimineeltje was, nou dan wist ik het wel....
Iedere zondag op m'n dooie gemak proletarisch winkelen... De reactie komt toch pas maandag.
Zondag = katerrrrrrdag
ARTICLE 12. In the U.S.S.R. work is a duty and a matter of honor for every able-bodied citizen, in accordance with the principle: "He who does not work, neither shall he eat."
-
www.departments.bucknell.edu/russian/c...
@De La Puerco | 21-02-11 | 20:54
"Wie niet werkt zal niet eten!"
Staat dat echt in de bijbel?
Maar marxistisch is het wel, hoor.
-
Het stond in de grondwet van de Soviet-Unie. Echt waar.
Ik ben geen christen, maar ik vind die zondagsopening ontzettend kudt.
Ook op zondag in de file in de stad.
Kleine winkeltjes worden weggeconcurreerd door grootwinkelketens aan de ene kant en allochtonen die voor hun plezier in hun winkel wonen aan de andere kant.
-
En beierende kerkklokken, daar wor' ik blij van. Allemaal meneren met hoeden en dames in jurken die naar de kerk gaan. En ik blijf lekker liggen.
En daarna ga ik een autotochtje maken op de enige dag dat de wegen niet druk zijn.
-
Wat mij betreft gaat alles dicht behalve de benzinestations en de horeca.
Door de week wordt er al hard genoeg gewerkt.
Tja ik zal wel een ouwe lul zijn maar ik ben wel voor een zondag rustdag
Leugenaars klopt. (de rest ook overigens) Maar het begint al in de kleinste details, de rest kun je raden. Ga naar een videotheek 's avonds net voor negenen. Drie maal raden. En daar staan de grootste boeroepers.
En ga zo maar door.....
@De La Puerco | 21-02-11 | 21:10
Ondanks het christendom, friendo. De Renaissance was geen, ik herhaal: geen, verdienste van het christendom.
In feite vormde het christendom niet meer dan een zeer donkere fase in de Europese geschiedenis. Noch tijdens de Renaissance noch tijdens de Verlichting greep men terug op 'vroege' christelijke denkers. Dat kon ook niet, want dat waren gepatenteerde idioten.
Het enkele verstrijken van de tijd is ook al geen verdienste van het christendom. De afbraak begon in feite met de Reformatie, omdat velen het katholicisme te dol voor woorden begonnen te vinden. De Reformatie onderging vervolgens hetzelfde lot, gebaseerd op dezelfde bakerpraatjes en lulkoek als het katholicisme. Gevolg is wel geweest dat de dominantie van de roomse kerk stilaan verdween en er meer ruimte kwam voor verschillende denominaties - waarmee de ondergang van de middeleeuwse kerk in feite een aanvang nam. Je kunt immers niet allemaal gelijk hebben en de bespottelijkheid van het christendom ontstond niet toen, maar werd alleen maar duidelijker. Dat proces is in de 19e en 20e eeuw in een stroomversnelling geraakt.
Alleen een werkelijk geschifte aap durft zich nu nog 'christen' te noemen. Doorgaans zijn het leugenaars, let maar eens op. Altijd eigenlijk.
Het grootste probleem met gristen vind ik dat ze hun "regels" anderen ongevraagd opdringen. Vrijheid = blijheid, ook op zondag!
Christenen, Joden, Hindoestanen, Jehova's en ga zo maar door. Valt hun "rustdag" op zondag? Neen. Per religie verschilt dit. Dusssssssssss
Het is maar weer net, welke religie iets in de melk te brokkelen heeft. Ergo, Opdonderen met de minderheid van Nederland en opdonderen met in welke gemeente welke religie iets te melden heeft. Kerk en staat gescheiden in alle opzichten. Einde discussie.
-weggejorist-
De toorn des Heeren zal uw deel zijn zondaars!
deropofderonder | 21-02-11 | 21:10
Hoe was dat ook al weer met die andere wang toekeren...#Rataklap
Heads or Tails | 21-02-11 | 21:03
Forever yours, Magica de Spell.
*aus*
Heads or Tails | 21-02-11 | 20:59
Je had zoiets als de Grieken en de Romeinen in de oudheid, de voorlopers van de westerse beschaving, die beschaving werd middels het christendom voortgezet tot aan de verlichting en vanuit de verlichting zijn we nu hier.
Is een ononderbroken spoor van 2500 jaar verbetering, met ups en downs. Dat spoor van 2500 jaar is de beschaving van de westerse wereld.
Tuurlijk, steeds kritisch blijven en trachten te verbeteren, maar helaas is niet iedereen gezegend met een IQ van 100+ en gaat dat met democratie allemaal slechts geleidelijk beteren.
De toorn des Heeren zal uw deel zijn zondaars!
@Rammstein | 21-02-11 | 20:52
Dat 'doodshoppen' is erg leuk gevonden in dit verband. Kudo, lief heksje van me.
@doenormaal! | 21-02-11 | 20:57
Prijs jezelf gelukkig, friendo, en zet een kaars voor je ra-haam vannacht.
Heads or Tails | 21-02-11 | 20:50
Klopt. In de Retail zijn de meest weerzinwekkende verschijningen (a.k.a. prospects):
Moeder met kinderwagen (moet 3 uur doen over het uitgeven van 17 euro).
Oma met kleinkinderen (moet 3 uur doen over het uitgeven van 12 euro, verdeeld over 3-7 kleinkinderen)
Dit soort 'prospects' teisteren de binnensteden met hun 'shopping'.
@De La Puerco | 21-02-11 | 20:50
What a crap. Het christendom heeft niet voor de Verlichting gezorgd, integendeel. Mogelijk was de Verlichting er niet geweest als er geen christendom zou zijn geweest (Azië bewijst trouwens al het tegendeel), maar om nou te menen dat het christendom ook maar een centimeter van hun toenmalige almacht cadeau heeft gedaan aan de nu normale waarden en normen is domweg geleuter.
Het christendom is tolerant geworden omdat men geen andere keus had. Doordat er mensen waren die de moed hadden datzelfde christendom te bestrijden en het vaak met de dood of verbanning hebben moeten bekopen.
Elke religie heeft die weg gevolgd. 't Zal ook ooit gaan gelden voor de islam. Die zal ook bezwijken onder het eigen, volstrekt absurde gewicht, al zal dat nog wel wat jaartjes duren. Eén generatie MAVO en de islam is verdwenen. Okee, twee generaties. Je hoeft alleen maar te kijken naar het tempo waarmee het christendom uit Europa is verdwenen, en dat in een tijd dat er eigenlijk nog geen voorbeeld was. De islam kan daar z'n voordeel mee doen en die obsolete troep misschien eerder overboord gooien, zodat er weer ruimte komt voor iets als een te waarderen Arabische cultuur.
@deoudererijperevrouw | 21-02-11 | 20:18
Dan gaan we allemaal dood.
@Heads or Tails | 21-02-11 | 20:17
Gelukkig zie ik de leuke dingen in het leven. Zoals het gemak van een supermarkt die open is op zondag.
Bij iedereen die tegen is, op zondag het watergaslicht eraf.
De La Puerco | 21-02-11 | 20:54
Wat heb ík daar nou weer mee te maken ?
Rammstein | 21-02-11 | 20:48
Oh, gij infidel, die bijbel schrijft voor, wie niet werkt zal niet eten, tja, daaaas natuurlijk niet erg socialistisch/marxistisch/communistisch.
Heads or Tails | 21-02-11 | 20:50
.... of doodshoppen.
Dat wóórd alleen al, shoppen.
@Rammstein | 21-02-11 | 20:48
Dan maar, op klassieke wijze, de kalkput graven of laten gaan slapen bij de vissen.
Cool, ik hoor hierboven dat ik een uitkering krijg. En aangezien gods zegen er op rust zal het wel waar zijn. Komt er eindelijk eens wat terug. Werd tijd!
@De La Puerco | 21-02-11 | 20:40
Ik weet niet helemaal zeker of ik je begrijp. Ik heb niks met ingeslopen gewoontes. Als die debiel zijn, kun je ze afschaffen. Dikwijls zijn de redenen waarom ze ooit zijn ingevoerd en nadien ingeslopen minstens even debiel.
Zou er ook maar 1 weldenkend mens wakker liggen van het feit dat op zondag de winkels dicht zijn? Ik kan me dat niet voorstellen. Voor mij mogen die winkels open blijven, dat is niet mijn punt. Dàt het zo is, vind ik armoe. Enfin, er is geloof ik eens een onderzoekje gedaan naar de favoriete hobby's van mensen (alleen al dat je een hobby hebt en dat zo noemt, tsss) en daar bleek uit dat er veel mensen zijn die dol zijn op 'funshoppen' of hoe ze hun pathetische gebrek aan verbeelding ook maar verwoordden.
Je zou iemand om minder doodslaan.
Nyte | 21-02-11 | 20:45
Dat constante bashen van 2000 jaar beschaving ontgaat mij ook wat.
Of we nu willen of niet, het christendom is de basis van zo goed als alle normen en waarden in de westerde wereld, inclusief de tolerantie voor andersdenkenden.
De La Puerco | 21-02-11 | 20:25
Waarom ? Om jou te plezieren ? Dag dag, ga lekker je bijbeltje lezen.
Heads or Tails | 21-02-11 | 20:27
Jammergenoeg zijn ze achter die plannen gekomen, dus ze houden me te veel in de gaten.
Kopje vleermuizensoep ? Vers.
De Gooise Matras | 21-02-11 | 20:28
Buurloze Bofkont !
"Deze site wordt het best bekeken in Internet Explorer"
Zelfs voor dat het woord God of Jezus in beeld kwam nam ik ze al niet meer serieus
Volgens mij is de zondagsrust zelf ingesteld door de overheid... Constantijn de Grote.
Rausettich | 21-02-11 | 20:37
Super sociale man, vraag me af waar hij zijn inspiratie gehaald heeft.
De chinezen werken nog altijd 7 dagen in de week, ook altijd gedaan, gecompenseerd wordend door 1 week vrij per jaar.
Heads or Tails | 21-02-11 | 20:33
Juist ja, die, allebei.
de 'christian heritage' bashen, alle begrip voor. De afgelopen deccennia en de gewoonten die er ingeslopen zijn, maakt niet uit op basis waarvan, zijn nu zoals ze zijn. Als men die gewoonten wil veranderen moet men daar goede argumenten voor hebben.
Uitkeringstrekkers, die door een verklaarbaar gebrek aan geld, geen boodschappen een dag voor kunnen financieren en daarom 7 dagen per week een brood van 0.63 euro willen kunnen kopen, moeten dan maar een dag aan de lijn doen.
@Bos Hout | 21-02-11 | 20:24
You got a point there (eerste twee zinnen). Vrijheid is niet voor iedereen weggelegd - de meesten weten niet eens wat het is.
De knoet ja, die begrijpen ze wel.
Volgens mij is de zondagsrust zelf ingesteld door de overheid... Constantijn de Grote.
@Ashtrey | 21-02-11 | 20:33
Vooral het uitermate onderhoudende epistel over het wat en hoe rondom het Tabernakel.
Zonder in slaap te vallen. Dat zal ze leren.
Dat er anno 2011 nog zulke verenigingen bestaan mag een Godswonder heten.
Ja maar op MaDiWoDoVrijZa is het rustdag volgens het Flying Spaghetti Monster.
Help, ik zit ongevraagd in een religieus conflict!
De Gooise Matras | 21-02-11 | 20:31
De grap is nu wel gemaakT inderdaad. Wie zich daar nu nog aan brandt moet Genesis maar voor straf gaan overschrijven.
@De La Puerco | 21-02-11 | 20:31
Wat zijn dat, vakbonden? Wie vertegenwoordigen zij eigenlijk?
Is dat niet iets dat tien jaar geleden al bij het chemisch afval had moeten worden gedumpt? Ik zie dat molenpaard wel eens voorbijkomen, volgevreten en wel.
Dat alleen al zegt genoeg.
@Ashtrey | 21-02-11 | 20:29
Er was eens een tijd waarin dit soort gedoodverfde oneliners en hun plaatsers direct van de interwebs verwijderd werden.
Van de vakbond(en) mag er op zondag niet gewerkt worden ! Als je wil werken houdt niemand je tegen.
Zware Majesteit | 21-02-11 | 20:25
Orgineel is het niet, toch?
@Rammstein | 21-02-11 | 20:23
Vooral van die *kuch* klusliefhebbers of buren met jonge kinderen, of erger, buren waarbij de hele familie op zondag gezellig op bezoek komt.
Ik steun je idee. Ook al heb ik geen buren.
Rooi-Bos Hout | 21-02-11 | 20:24
Deutlich, klein verschil ik heb geen uitkering, zwaai, zwaai.
@Rammstein | 21-02-11 | 20:23
In feite roept zo'n openstelling een kettingreactie op. Gaat de Appie op zondag open, moet de C1000 dat ook doen etc.
Terwijl de omzet nauwelijks hoger wordt. Waste of time, voor iedereen.
Je buren kun je trouwens gewoon vergiftigen hoor. 't Lijkt mij dat jij daar wel wat middeltjes voor hebt, ouwe lekkere heks van me.
Rammstein | 21-02-11 | 20:23
Open zelf een winkel en beman die op zondag zelf. Success.
Dit is niet mijn religie, vriend!
De La Puerco | 21-02-11 | 20:16
Het klopt dat ik zeven dagen per week vrij ben. Jij bent dat ook, iedereen is dat, maar je hebt je laten wijsmaken dat dat niet zo zou zijn.
Vanwege die domheid ga ik ook niet meer op de rest van je bullshit reageren.
Maar dan ook niet op zondag na de kerk even snel langswippen bij de hoeren..... Of nog een borrel drinken in de buurtkroeg... Of stiekem met de hele familie een jointje roken.... Of in één of andere darkroom je laten afzuigen door andere kerkgangers... zondag is zondag en dan stoppen we even met al die stadse fratsen!!
Heads or Tails | 21-02-11 | 20:15
Even voor de duidelijkheid: ik heb een rothekel aan shoppen, dan wel winkelen. In Nederland.
Ik wil gewoon dat het kán.
Stel je voor: je buren de hele zondag thuis.
Dáááág rust.
@Nacho_Vidal | 21-02-11 | 19:51
Busje is niet nodig, ik zit er 5 dagen per week tussen. LOL
@De Gooise Matras | 21-02-11 | 19:34
Zo'n Amish-paard mag je zeker slachten als je honger hebt, ook op zondag. Sorry voor de late respons. Er is werk dat ook op zondag moet doorgaan, shoppen hoort daar niet bij. Je oma een schone luier geven weer wel, om een voorbeeld te noemen.
Mensen die op zondag gaan winkelen zouden vogelvrij verklaard moeten worden, zodat degenen die daar aardigheid in hebben eens op een andere manier kleiduiven (meer is die troep niet waard) kunnen gaan schieten.
weesgegroet | 21-02-11 | 19:16
Ja juist en in plaats daarvan gaat t over je zus....
Bos Hout | 21-02-11 | 20:19
Om wat voor reden dan ook, is er de gewoonte gegroeid om zondags vrij te zijn, maakt niet uit waarom. Die ordening is toch een sociaal voordeel ?
veuve-clicquot | 21-02-11 | 20:12
Taboebrekend die Uggs, wat ik je brom.
deoudererijperevrouw | 21-02-11 | 20:18
Dan hoop ik maar dat hij een beetje vergevensgezind is.
gigi gorgonzola | 21-02-11 | 20:16
God straf onmiddelijk, in het geval van Balkenende duurde het 4 maanden tot de verkiezing.
Er is meer tussen hemel en aarde wat jij kan bevroeden....
De La Puerco | 21-02-11 | 20:12
Je vraagt mij om een voordeel uit te leggen van iets wat ik niet heb voorgesteld. Daar ga ik me niet in verdiepen.
Ik vind het verder prima als mensen met elkaar afspreken om lokaal of in een arbeidsrelatie op een bepaalde dag iets te doen of te laten. Maar beperk anderen dan niet en al helemaal niet op grond van het vertrouwen van mensen in een oplichtersbende die zich religie noemt.
En als het nou eens waar is dat God bestaat? Wat dan? Denk daar eens over na mensen!
@doenormaal! | 21-02-11 | 20:14
Gelukkiger omdat de supermarkt op zondag open is?
Ik hoop maar voor je dat je niet te dicht bij een spoorbaan woont - de verleiding lijkt mij dan erg groot...
@Heads or Tails | 21-02-11 | 20:15
Ik had gelijk. Gelukkig maar.
Bos Hout | 21-02-11 | 20:13
Kijk voor jou maakt het natuurlijk niet uit, 7 dagen per week vrij en uitsluitend omgaan met mensen die ook 7 dagen per week vrij zijn.
Die mensen die wel werken, in de mogelijkheid stellen om op vrije dagen met elkaar om te gaan, dwars zitten, komt je op een lagere uitkering te staan hoor, realiseer je dat wel.
God's toorn kwam al eens over ons. Twee keer reeds en twee keer uit Zeeland. Eerst d.m.v. een watersnoodramp en even later d.m.v. Balkenende. Wat is dat toch met die provincie, dit kan geen toeval zjn.
De Gooise Matras | 21-02-11 | 20:12
En de vier ruiters voorzeiden heibel: de tweede plaag is kleefperkament in tribal!
En het Grote Wenen nam een aanvang.
Heads or Tails | 21-02-11 | 20:12
Yep. Dat winkel & kerk prima samengaan, bewijzen ze ze bij mij thuis wel.
Keuzes. Te veel keuzes ? Welnee. Alleen voor twijfelaars.
Open die hap. Komt vanzelf goed.
Oh Heer.
@doenormaal! | 21-02-11 | 20:14
Ik ook, hoor. Fantastisch. Behalve in Amsterdam. Wat een ramp.
@De Gooise Matras | 21-02-11 | 20:10
Een sloofje is het tegendeel van een Prinses. Enfin, in mijn woordenboek.
Vrouwen kun je naar mijn idee onderverdelen in sloofjes en Prinsessen. Een sloofje wil dat de winkels altijd open zijn zodat ze met haar niet te vullen lege hoofd kan gaan 'shoppen', een Prinses kan daar zonder en lacht daar om.
Let maar eens op, je ziet nooit Prinsesjes op zondag in de winkelcentra. Die zijn thuis en laten zich verwennen, of, wat ook kan, zijn aan het masturberen voor manlief. Mag je van mij de hele meubelboulevard voor 'je eiguh' hebben.
Geloof dat ik wat afdwaal.
@De Gooise Matras | 21-02-11 | 19:39
Maar sinds de supermarkt open is op zondag ben ik een gelukkiger mens.
Heads or Tails | 21-02-11 | 20:09
Wees blij met de dingen die je hebt en wees niet ongelukkig over de dingen die je niet hebt.
Het is ouderwets en moralistisch.
Maar wel waar.
Op zondag organiseerde Jezus juist altijd zijn grote illusionistenshows. Er was toen natuurlijk geen kerstmis, pinksteren of pasen, dagen waarop hij dat nu prima had kunnen plannen.
@Krachtmeester | 21-02-11 | 20:06
En wanneer kwam de tribal-raambestickering in de vorm van Gods toorn over ons?
@Ashtrey | 21-02-11 | 20:00
Kon het niet laten een linkje te posten van mijn neef (die eigenlijk nicht is) die bij Feyenoord voetbalt.
Maar eh niet verdervertellen dat hij bij Feyenoord voetbalt en Uggs draagt, dat hij heaumeaux is mag je wel verder vertellen
Zondag is een uitgesproken kudtdag. Eventueel alleen geschikt om het wk godslastering te organiseren. Daar zou ik beslist heen gaan, misschien zelfs om mee te doen, ik kan bst een aardig woordje vloeken inmiddels. Maar goed waar ging het over?
Vind ik ook, die kut-kerk-klokken.
reageerbuis | 21-02-11 | 19:13
Daar bestaat geen gemeentelijke regeling voor.
Al 3 jaar maken die kutholieke Ka.klokken bij iedere kutholieke dooie inbreuk op mijn privacy van door de week.
@Rammstein | 21-02-11 | 20:10
Wat een armoe allemaal. Wel fraai dat je er eerlijk voor uit komt.
Bos Hout | 21-02-11 | 20:04
Nu meer on topic. Eeuwenlang heeft de westerse mens zich gericht op een vrije dag in de week, cultuur/historisch bepaald werd dat de dag die we de zondag noemen.
Vakbonden van allerlei pluimage hebben er voor gevochten om de 50-60 urige werkweek in te korten naar 40-36 uur, als eerste diende te sneuvelen werken op zaterdag.
Wat is nu het voordeel van weekenden midden in de week, masaal maken ?
@Ashtrey | 21-02-11 | 20:03
Ja, schaam je maar. LOL!
Ashtrey | 21-02-11 | 20:08
ROFL. Geniaal. We gaan eraan!!
@De Kampsjeng | 21-02-11 | 20:07
Jij drijft maar een beetje mee, stuk wrakhout. Ja, dan krijg je wat je wilt.
Niks - om het samen te vatten.
De Gooise Matras | 21-02-11 | 19:56
Juist. Laten ze gaan "mensen redden", start een soep-keuken, schrijf een boek, graaf een greppel ....
Van mij mogen de winkels open 24/7, eight days a week. I-de-aal.
@Heads or Tails | 21-02-11 | 20:03
Wat versta jij precies onder 'sloofje'? In één opzicht kan ik me inderdaad met deze term identificeren, maar of dat overeenkomt met hetgeen jij ervan denkt, betwijfel ik.
For the record: UGGs are ugly. Niet zo'n klein beetje ook.
-weggejorist-
@Nacho_Vidal | 21-02-11 | 20:05
Ligt aan de soort handel waar je in zit.
Nu ik je toch aan de lijn heb - Socrates liep eens over de markt en riep bij de aanblik van al de uitgestalde waren uit: Wat is er toch veel dat ik niet nodig heb.
Mogelijk een broodje-aapverhaal, maar wel tekenend voor de Oude Wijze. De lijst van behoeften kan eindeloos zijn, de lijst van wat je echt nodig hebt is buitengewoon kort - daar heb je geen koopzondagen voor nodig.
Ja, ik weet wel, iedereen moet maar doen wattie leuk of handig vindt. Ik spuug er op. Bedenken waar je zonder kunt, dáár gaat het om. Kun je rustig een paar zondagen mee vullen. Je kunt het ook omkeren etc.
Krachtmeester | 21-02-11 | 20:06
Over de vier ruiters gesproken. Deze al gezien?
www.youtube.com/watch?v=j321v_3dwUM
@Heads or Tails | 21-02-11 | 20:01: Dit soort hypocriet gemoraalridder is zo mogelijk nog erger dan die hele halelujamaffia bij elkaar.
De Gooise Matras | 21-02-11 | 20:01
En de vier ruiters voorzeiden de eerste plaag der plagen: UGGs zou het regenen. En voorwaar: UGGs regende het. Vrouwen werden herten en mannen werden vrouwen. Duisternis viel over het land.
Heads or Tails | 21-02-11 | 20:01
Jij hebt makkelijk praten. De beurs gaat vrijdag om 17 uur dicht.
Zondagzeikutdsers.
@De Gooise Matras | 21-02-11 | 19:39
Nee ik kom nooit ieder zondag in Amsterdam is ben er altijd al.... Helaas. Want je hebt gelijk hoor, de Kalverstraat ziet voor de helft zwart of getint... is veel te druk en is absoluut niet gezellig. Bovendien verkopen de meeste kleding/schoenen winkels eenheidsworst en prutzooi van goedkope en slechte kwaliteit. En dus ga ik liever niet of in Haarlem winkelen... Hoog Catharijne in Utrecht is zo mogelijk nog erger en is echt een hel!
veuve-clicquot | 21-02-11 | 19:57
Ik werk 5 dagen erg veel uren, doe 1 dag op het gemakje mijn correspondentie en of administratie (veelal onbezoldigd belasting ambtenaar dus), die zevende dag haal ik mijn tekort gekomen slaap in en lukt het soms om ergens op visite te gaan en dan is het makkelijk, dat vrienden en kennissen ok thuis zitten/liggen.
Who needs zondag opening, mij een raadsel.
Krachtmeester | 21-02-11 | 19:56
Slimme jongens waren het. Vooral hoe ze het verzonnen concept van schuld en boete met dat boekje hebben geïnstitutionaliseerd was briljant. Iedereen is er ingestonken.
@De Gooise Matras | 21-02-11 | 20:01
Je klinkt in alle opzichten als een sloofje.
Nenn es dann wie du willst...
De Gooise Matras | 21-02-11 | 20:01
Ok ik geef het eerlijk toe, ik heb een paar rozenkransen. Puur als sieraad, heb ze zelfs nog een tijdje gedragen. Gewoon, uit trendy overweging.
* schaam schaam *
Nergens, maar dan ook helemaal nergens in de bijbel staat dat zondag een rustdag moet zijn. Degene die deze stelling kan falsifiëren doneer ik persoonlijk 1000 euri.
@Ashtrey | 21-02-11 | 19:56
Ah néééé, op je UGGs? Jij bent een afvallige, een zondaar van de bovenste plank, een...,een ongelovig gespuistuig van de richel! Dát ben je! Ik zou maar snel gaan weesgegroeten als ik jou was. Hoorde Godt net zeggen dat hij not amused is. Hij heeft die UGGs niet voor niets geïnstalleerd in ons dagelijks leven.
Zelfs de vroegere jager-verzamelaars piekerden er niet over om de godganse week, 7 dagen lang dus (ik zet het er maar even bij voor degenen die niet weten hoeveel dagen een week telt), een beetje te gaat zitten kloten. Namen niet speciaal de zondag vrij, maar werkten aanmerkelijk minder dan wij nu gewoon zijn.
Dat hele spektakel van werken, kopen, werken, kopen etc. gedurende alle dagen van de week is in feite een zeer Grote Achteruitgang. Alleen voor de malloten die op andere dagen geen tijd hebben (daar zou je al eens over mogen nadenken) is het misschien makkelijk dat winkels 24/7 open zijn, intussen niet beseffend wat voor waardeloos leven zij in feite leiden.
Sjongejonge, wat is het toch een Enorme Feest dat Appie op zondag open is - schei toch uit met dat gelul zeg. De bijl aan de wortel van deze verdorven kapitalistische samenleving ja, die geen hoger goed kent dan inkomen verwerven en vervolgens weer uitgeven - allemaal armoe mensen, geestelijke armoe, and you know it.
*Volgende week interview HoT in *Barnevelder Kip', onder de titel 'Steun uit onverwachte hoek'*
veuve-clicquot | 21-02-11 | 19:59
Toen bestond het verbod op zaadhaaien nog niet.
De Gooise Matras | 21-02-11 | 19:58
Ik stiekem ook, maar ja. Ik wil zijn toorn niet voelen!
veuve-clicquot | 21-02-11 | 19:59
Je gaat toch niet weer een linkje plempen met Feyenoord spelerTs die Uggs dragen. God bewaar me!!! Niet doen. ;)
@De Kampsjeng | 21-02-11 | 19:57
Nee superzaad, als hij naast een vrouw staat wordt ze al zwanger
@Ashtrey | 21-02-11 | 19:51
aha ... daarom zijn er geen heaumeaux voetballers, ze zijn allemaal gelovig *kuch*
Mastermattie | 21-02-11 | 19:56
Ja dat klopt, maar deze is er natuurlijk vooral om die zondige TV-kijkerTs te bekeren!
@Nacho_Vidal | 21-02-11 | 19:56
Goffurdomme. Ik háát het Gekleid Spaghetti Monster Beeld!
@Rammstein | 21-02-11 | 19:50
Hebben mensen die op zondag naar Ikea of de meubel-boulevard gaan echt niets anders te doen ?
Je moet ook niet alles geloven wat de Heer zegt. Jozef had Maria nog nooit gepopt en toch werd ze zwanger. Ja, van de Heilige Geest. Zegt de Heer dan. Come on.
Of van hè jij daar, snij de keel van je zoon eens door. Oh nee, toch niet. Grapje.
Van zo'n man zou ik nog geen tweedehands fiets kopen.
@Bos Hout | 21-02-11 | 19:54
Doet het altijd goed als onderzetter, die kaft.
De Gooise Matras | 21-02-11 | 19:55
Denk eerder bijgeloof. Al zit er idd een zekere mate van trendyness in.
* kruisje op Uggs slaat * ;)
De Gooise Matras | 21-02-11 | 19:54
Gekleid Spaghetti Monster Beeld says no.
@Rammstein | 21-02-11 | 19:50
Gek hè? Je zou denken dat ze heel actief aan platonische naastenliefde doen of zo, maar nee, er moet betutteld en beperkt worden.
Bos Hout | 21-02-11 | 19:54
Volgens mij is de maandag er later pas bijgefrommeld door de werkgevers. De rakkers.
@Ashtrey | 21-02-11 | 19:41
Ja tuurlijk, moet je )als je toevallig wakker bent op zondachochtend' eens kijken wat er zoal op TV is±
NL1, iets met kerk,
NL2, iets met kerk,
NL3, iets met kerk of kinderprogramma,
RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, RTL8, NET5 allemaal teleshop bagger,
Alleen Discovery, NGC of Animal Planet is dan nog enigzins interresant.
Rammstein | 21-02-11 | 19:52
Er staat wel heel wat fraais over vis in de bijbel. Maar gehakt.. nee.
@Ashtrey | 21-02-11 | 19:51
Dat is trendy, tegenwoordig.
Krachtmeester | 21-02-11 | 19:49
Staat er in die bijbel iets in over maandagavond?
(Mijn laatste bijbel heb ik tijdens de crisis helaas een losbladige sanitaire functie moeten geven, dus heb ik alleen nog maar de kaft.)
SirHC | 21-02-11 | 19:51
Ja, laat ze toch lekker millennialang bepalen hoe jij moet leven - of sterven for that matter.
@Nacho_Vidal | 21-02-11 | 19:49
De maandagen in Januari zijn het ergst.
Maar, die in Februari ook, eigenlijk.
Kan God die twee maanden niet verbieden?
Krachtmeester | 21-02-11 | 19:49
Vis op vrijdag dan ?
De Bijbel: het Grote Smoesjes boek.
Wat maken jullie allemaal een probleem over die vrije zondag. De zondag zou zo heilig moeten zijn, dat je zelfs 3 dagen voor en 3 dagen na de tijd nog vrij bent!
@Krachtmeester | 21-02-11 | 19:49
Dat regel je weer bij de lokale supermarkt (kiloknallers). Uiteraard niet op zondag, maandag, vrijdag of zaterdag.
Buutendieker | 21-02-11 | 19:49
Pas maar op, met je nuchtere ideeen. Straks komt er een busje van de SGP die je afvoert.
(ik vind ze heel erg goed klinken, maar dat begreep u al)
Al weer véél te véél aandacht voor deze marginale gristengekkies. Laat ze lekker, zonder er al teveel aandacht aan te besteden, in hun eigen innercircle keuvelen over dat sprookjesgebeuren.
Buutendieker | 21-02-11 | 19:49
Eensch.
De Gooise Matras | 21-02-11 | 19:47
Je zou er bijna gelovig van worden. Alhoewel, al die voetballerTs tegenwoordig die dertig kéér in een wedstrijd een kruisje slaan.
Hebben die gristenen écht niets belangrijker te doen ?
-weggejorist-
De zondagsrust zou eigenlijk in de Grondwet moeten worden verankerd. Al dat gelul over vrijheid - typische slavenmentaliteit.
Om van te kotsen.
In een klein land als dit zal een 7 dagen economie juist heel veel druk van de ketel halen. Nu werken we (voor het grootste deel) maandag t/m vrijdag van 8 tot 17 en staan we daarvoor en daarna een uur in de file om thuis te komen. Velen hebben geen tijd om doordeweeks om boodschappen te gaan, dus het grootste deel van die druk ligt op de zaterdag, waar we dan 2 uur aan het boodschappen moeten besteden wanneer je in half uur klaar zou zijn als het niet zo achterlijk druk was.
---
Spreiding van werkweek en openingstijden over 7 dagen zou de maatschappij juist eens wat lucht geven. Dan lopen we elkaar tenminste niet altijd op dezelfde tijdstippen voor de voeten. En dan het liefst veel breder dan alleen de winkelsluitingstijden, want bijvoorbeeld, een administratief medewerker kan ook administratie doen tussen 11 en 20. 2 ploegensysteem voor kantoren zou heel veel drukteproblemen in dit land oplossen.
Ik heb net de hele bijbel doorgeakkerd, maar ik kan dus nergens iets vinden over 'woensdag gehaktdag'.
De Gooise Matras | 21-02-11 | 19:45
Als je maandag zo depri bent, dan ben je of a. Zondag niet naar de kerk geweest, of b. Zaterdag teveel gezopen/gebruikt.
A kan natuurlijk een gevolg van B zijn..
@Krachtmeester | 21-02-11 | 19:45
Op vrijdag wordt er in ieder geval niet meer geslapen of anderszins bedlegerige activiteiten ondernomen.
Als op Zondag shoppen ons de kop gaat kosten, wegens boze God enzo.
Wat hebben ze dan in vredesnaam uitgevroten op Haiti?
Keken ze in de Twin Towers te veel naar porno?
#vragen
Grasgriezel | 21-02-11 | 19:42
Waar haal jij de arrogantie vandaan om mij het kind van iemand anders dan mijn ouders te noemen.
En het dan ook nog over hoogmoedswaanzin hebben? Grapjas.
godbestaat | 21-02-11 | 19:45
Eens, zoals ik al zei, gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Woon gelukkig in de stad, dus die supermarkT is op den dag des Heere ook gewoon open.
Krachtmeester | 21-02-11 | 19:45
Daar doelde ik ook op.
@Ashtrey | 21-02-11 | 19:45
Nee hoor. Hij heeft ze gestraft. Met verlies. De hork.
@Nacho_Vidal | 21-02-11 | 19:45
Ja. Dat argument ken ik. Geen land mee te bezeilen.
Ach, mooi als ze het nog zelf redt.
Alles beter dan verpleeghuizen.
Ashtrey | 21-02-11 | 19:41
Valt best mee, je kunt niet iedereeb over de zelfde kam halen toch?
Wij genieten vol van het leven, en geloven toch in god, mooie combi.
Nacho_Vidal | 21-02-11 | 19:44
Driemaal raden wat er daarna met de vrijdag gebeurt, denker.
@Nacho_Vidal | 21-02-11 | 19:44
Vrijdag ook, dan. Voor de moslims.
En maandag ook. Omdat het zo'n rotdag is. Voor de gedeprimeerden onder ons.
De Gooise Matras | 21-02-11 | 19:44
Ja zeker, maar ik weet ook zeker dat Godt een lieflijk oogje heeft dichtgeknepen toen.
De Gooise Matras | 21-02-11 | 19:42
Mijn oma hoeft helemaal geen hulp, die kan alles zelf nog prima vindt ze ;)
@Ashtrey | 21-02-11 | 19:41
Wedden dat er ten tijde van de wk-finale heel wat zwaardere religieuzen zich toch behoorlijk afvallig hebben gedragen?
Grasgriezel | 21-02-11 | 19:42
Gewoon een luie koekenbakker zonder enige ambitie dus, die god.
De Gooise Matras | 21-02-11 | 19:40
'Zondagsrust'
Dan vind ik trouwens dat we 1 lijn met andere geloven moeten trekken. Laten we dan ook solidair met de Joden omgaan, zaterdag alles dicht.
@Nacho_Vidal | 21-02-11 | 19:39
Ja, Alzheimer. Wat een kloteziekte is dat, zeg.
Als we de in dit topic aangehaalde idioten zouden volgen, zouden jouw oma en mijn wijlen opa mooi op zondag in hun bed vastgeketend liggen.
Werken doe je maar de rest van de week.
God rustte op zondag. En die kinderen van hem hier stellen zich blijkbaar gelijk met hem. Hoogmoedswaanzin dus.
godbestaat | 21-02-11 | 19:41
Soms hou ik hem boven mijn hoofd en dan dans ik de horlepiep.
Naakt. En dat mag van mijn geloof.
godbestaat | 21-02-11 | 19:36
Precies, gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt.
Al valt tv kijken op zondag - of algeheel - wel een beetje buiten het boekje van de wat zwaardere religieuzen, toch?
Nacho_Vidal | 21-02-11 | 19:38
Prima, ga zo door
@Nacho_Vidal | 21-02-11 | 19:37
Echt niet. Sta ontzettend vaak voor een gesloten deur als ik een kerk van binnen wil bekijken.
Wat betreft die ondernemers ben ik het met je eens. Moeten ze inderdaad zelf weten. Nederbetuttelland, het is me wat.
Yvon Jaspers (naakt) - zelfs als ze achter een abri staat zie je haar nog
Het Amish-leven roeleert eindeloos. Een soort van Boer Zoekt Vrouw zonder grime en product placement.
weesgegroet | 21-02-11 | 19:16
Die link doet zondag pas wat het beloofd, u snapt GS nog niet helemaal.
De Gooise Matras | 21-02-11 | 19:37
Die van mij ook niet meer.
Die eet alles trouwens rauw. Want koken weet ze ook niet meer hoe dat moet.
(Alzheimer)
Een Winkel welke sluit op zondag vanwege de gristengekkies, dat is niet mijn winkel vriend. Maar het kan nog erger...
Er zijn serieus websites, welke op zondag een tekst tonen in de context van "Deze website is op zondag niet bereikbaar vanwege de zondagsrust", lekker boeiend, die serverTs staan toch wel te ronken.
@doenormaal! | 21-02-11 | 19:37
Kom jij weleens op zondag in Amsterdam?
Daar is werkelijk niets gezelligs en relaxed aan. Wat een horror.
godbestaat | 21-02-11 | 19:36
Ik schijt altijd op mijn zelfgekleide Spaghetti monster mascotte.
Op zondag.
Krachtmeester | 21-02-11 | 19:33
Schaap zijn is idd niet exclusief aan religie gebonden. Schapen zijn wel vaak aan de tv gebonden.
LOLtouche@Krachtmeester | 21-02-11 | 19:33
@Ashtrey | 21-02-11 | 19:33: Nou en of, geef mij zo'n baan. Een prachtig vormgegeven concept hebben, alles mooi en duidelijk op papier. En dat dan moeten overbrengen aan een totaal ongeïnteresseerde stuurloze kudde. Oh wacht, die baan heb ik al. Lama hangen.
De Gooise Matras | 21-02-11 | 19:35
Het hoort gewoon niet bij deze tijd; koopzondag.
Ik vind gewoon dat ondernemers zelf moeten bepalen wat ze willen.
Een kerkdeur is toch ook 24/7 open?
@Nacho_Vidal | 21-02-11 | 19:35
Welke oma doet dat nog, koeken bakken? Die van mij niet. Het sekreet.
Als de winkels dicht zijn op zondag dan is zondag altijd een saaie dag. Als de winkels open zijn ben je lekker vrij! Hoef je niet per sé met al het andere klootjesvolk je boodschappen te doen op zaterdag en in lange rijen staan, terwijl je zaterdag helemaal geen zin hebt om boodschappen te doen. Gelukkif woon ik in de stad en kan shoppen of mijn boodschappen doen wanneer het mij uitkomt. Heerlijk! Bovendien is niet werken op zondag ontzettend hypocriet want alle mensen die roepend at winkels dicht moeten op zondag willen wel op zondag naar een pretpark of de dierentuin e.d. En daar hoe kunnen die open zijn wanneer mensen niet op zondag mogen werken?? Duidelijk weer hele domme mensen die zoiets bedenken. Bovendien is het altijd hartstikke fout om anderen je wil op te drinken. Als mensen zondagsrust willen dan gaan ze maar lekker in Amerika gaan wonen bij de Amish. En wees dan ook zo flink om de auto de deur uit te doen en de elektriciteit vaarwel te zeggen want daarvoor moeten mensen werken. Ook op zondag!
Aansluiten maar bij de Amish:
www.refdag.nl/polopoly_fs/bij_een_schi...
De zondagsrustchristenen zijn de christelijke taliban.
Dat winkels alleen open zijn wanneer mensen werken is voor mij een van de mysteries van het Nederlandse leven.
op zondag ga ik naar de kerk, bevalt me prima is er super gezellig. Kijk gewoon tv, heb mijn winkel gesloten(gelukkig) geniet van de dag des Heeren.
@DDNL | 21-02-11 | 19:33
Tip: verhuis naar Zeeland. Heerlijk rustig op zondag. Behalve om 9.00 's ochtends en 17.00 's middags want dan is het Kerktijd.
DDNL | 21-02-11 | 19:33
Ik ga heel hard lachen als jij straks bij je oma zit en ze wil een paar koeken voor je bakken en ze is een ingredient vergeten.
Was er nu maar een supermarkt open!
@Heads or Tails | 21-02-11 | 19:29
Wat een onzin. Ik kom nogal veel aan de overkant van de grote plas. Daar zijn winkels open zolang de winkelier het wil. Op werkdagen van 9 tot 5. Of op alle dagen van 7 tot 11. Of 24 uur per dag. Ik vind dat uitermate relaxed.
Het enige dat niet mag is op zondag vóór 12.00 uur bier verkopen. De Amerikanen hebben daar zelf geen last van want die zitten dan in de kerk. Ik ook niet, want ik lig het bier van zaterdag nog af te breken.
Chiant | 21-02-11 | 19:32
www.destentor.nl/regio/apeldoorn/79918...
www.supermarktactueel.nl/nieuws/actual...
@Heads or Tails | 21-02-11 | 19:29
Zo'n Amish-paard, hè, zou je dat mogen slachten op zondag?
Ik ben ook voor zondagsrust en geen winkels open etc. maar dat heeft niets met religie te maken, ik wil gewoon 1 dag in de week geen herrie aan mn kop en dat dit klote land niet ook in een soort Amerika veranderd waar alles dag en nacht 7 dagen per week open is. Dus oprotten met je 24-uurs economie en gewoon op zondag gezellig naar je Oma.
De Kampsjeng | 21-02-11 | 19:30
Is geen werken maar een voorrecht. 'T is maar net hoe je het bekijkT.
Bos Hout | 21-02-11 | 19:33
Consumenten ook.
Gelovigen zijn de schapen die zelf niet durven te denken. Ze vertrouwen meer op door louche ondernemers verzonnen en vervalste verhalen van millenia geleden dan op zichzelf.
Heads or Tails | 21-02-11 | 19:29
Ik werk op zaterdag. Zondag en maandag ben ik vrij.
Zondag is voor mij een prima dag om al de rotzooi te kopen voor de hele week.
Maar daar gaat het niet om, ik heb geen religieuze dwazen nodig die mij vertellen wat ik wel en niet mag.
@Nacho_Vidal | 21-02-11 | 19:20
Huh?
Ik woon ook in dat pittoresque Gelderland, meer specifiek: de zwartekousen Veluwe, maar die tombola is mij tot nog toe geheel ontgaan. Op zondag mag hier nog net een pompstation met schriftelijke ontheffing van De Here zelf open zijn, maar voor de rest is het bidden, kerkgang en boete doen hier!
Yes christenen pesten!!!!
Ik sprak God vanochtend nog, hij heeft er geen enkel probleem mee als we op zondag voetballen of winkelen of tv kijken.
realisticus dutch | 21-02-11 | 19:27
O, niets tegen andermans vrijheid heur.
Als zulks maar wel goed beargumenteerd door mijn strot geduwd wordt.
Argumenten als 'altijd zo geweest' of 'dat gebod staat in mijn dramatisch slecht vertaalde kampvuurverhalenbundel' vallen ogenblikkelijk af.
Stomme vraag misschien, maarrrr; als de pastor/dominee etc etc geld krijgt voor zijn Zondagspreek. Staat hij dan niet te werken?
Hun beweegredenen mogen dan zo gammel zijn als een afgeragd Amish-paard, ik ben eerlijk gezegd niet zo'n voorstander van die 24/7 consumentenverveling.
Okee, ik ben een reactionaire zak hooi, maar gaan winkelen ('shoppen') op zondag - ik vind het totaal niks. Ook niet op zaterdag trouwens.
Shoppen is voor losers en overigens een noodzakelijk kwaad. Zet u dat maar in De Barneveldse Koerier, meneer, en ook dat men het op GS helemaal met u eens is.
Groeten van God Zelf,
@realisticus dutch | 21-02-11 | 19:27
BozeKater, aangenaam!
@realisticus dutch | 21-02-11 | 19:27
Ik werk wel graag op zondag. Lekker rustig en betaalt uitstekend.
Maar ja, het magnie, hè?
@Nacho_Vidal | 21-02-11 | 19:22: Deze niet in elk geval. Ergens ook wel zielig, dat je je zo kan laten meeslepen door die ideologie. Net als bij moslims snap ik die zienswijze over hetzelfde boek niet. Sommige christenen en moslims gaan bejaarden wassen, auto's verkopen en op zondag haleluja roepen. Anderen lezen zo'n boek en draaien he-le-maal door. Vaag.
Ik geef toe. Op 'naakt' geklikt. LOL
Shame on me.
mooi he, vrijheid van meningsuiting?
Mooi he, vrijheid van godsdienst.
Als supertolerante Nederlanders moet dit ook kunnen, vindt u niet?
ik moet trouwens de eerste Nederlander nog tegen komen die op zondag liever werkt dan rustdag houdt.
Een goed argument voor het dicht laten zitten van de supermarkt zou het feit kunnen zijn dat omwonenden last ervan zouden hebben.
Maar ik denk dat het wel meevalt.
Ik denk dat de religieuzen gewoon iets over willen brengen, dat zit gewoon in ze. Op deze manier weten ze weer lekker te indoctrineren.
De Gooise Matras | 21-02-11 | 19:24
Dat ook.
Religie. Niet mijn ding. Doei.
@Krachtmeester | 21-02-11 | 19:22
Waken?
BozeKater | 21-02-11 | 19:21
en zondagswerk is niet sterk
Quote uit het RD: "Veel tijd en aandacht vergt het grote ledental dat niet betaalt"
LOL : De Heere Heere moet geheiligd, maar het mag geen cent kosten
BozeKater | 21-02-11 | 19:21
ROFLOL
Kinderen krijgen, mag dat op zondag?
Slapen, mag dat wel op zondag?
De Gooise Matras | 21-02-11 | 19:18
Nee. Dat andere wel.
De Kampsjeng | 21-02-11 | 19:20
Ze zijn gewoon ziek in hun hoofd. Die christenen.
GodHatesZondagsshoppers!
Jezus stierf voor mijn zonden, zoals winkelen op zondag. Laat dat dan niet voor niet geweest zijn, ja!
En hoe zit dat dan op zondag met 'geef ons HEDEN ons DAGELIJKS brood'?
Doe eensch duiden garisthunvrienden.
Of zijn wij door de Allerhoogste tot in de eeuwigheid veroordeeld tot het eten van oud brood op zondag?
Hier in het pittoreske Gelderland hebben ze een geweldig oplossing voor welke supermarkten er open mogen zijn:
I Shit u not ladies and gentlemen: Een fucking tombola hebben ze gebruikt.
Serieus.
Demente bejaarden en gehandicapte kinderen verzorgen, dat mag zeker niet op zondag?
BertBrussen is een lul (vanwege naaqt-link)
Voorts ben ik fundamentalistisch seculier.
JUIST! Pri-o-ri-tei-ten stellen, Zéggen waar het op staat. We gaan niet ten onder aan het stelselmatig onderdrukken van zieltjes, oh nee. Of het kapotstuktrekken van jonge kinderen. God neen zeg. Het kwaad. De Duivel! DE HEL. Dat alles komt van crème fraiche kopen op Zondag.
Eindelijk een beweging die zegt wat ik denk! Haleluja!
@empyrus en dan 3 dagen per week de supermarkten dicht zeker :P
Waar staat ook alweer PRECIES dat de zondag een rustdag is voor mensen?
Op welke lijst staat die 'jezus' dan?
praatgeenpoep | 21-02-11 | 19:14
Jij geeft een heel goed argument voor een multiculti samenleving.
En dan nog 3 keer feestdagen ook !
@empyrus | 21-02-11 | 19:16
De dag is nog niet om slinkse vriend.
Als het SGP-bolwerk nou zo graag wilt dat winkels op een zondag moeten sluiten, laat ze dan eens met argumenten komen. Het probleem is ook nog eens vrij eenvoudig op te lossen, door deze wetgeving aan te passen, zodat elke gemeente dit voor zichzelf uit mag maken. Dan kan de bible-belt zondag's op slot en de rest van het land open. Tevens lijkt het me geen verplichting dat winkels op een zondag open moeten zijn en ligt deze keus bij de eigenaar.
Slapen, mag dat wel op zondag?
Zondagochtend ben ik altijd in den vrouwe...
weesgegroet | 21-02-11 | 19:16
Stug volhouden!
Ze hebben gewoon gelijk.
@Parsons | 21-02-11 | 19:13
www.dumpert.nl/mediabase/1296891/33444...
HadieBert. Vandaag niks om de VARA en de PvdA te bashen ?
Dus maar een verhaal over de relifundi's en ook nog citeren uit hun clubblad ook ?
Daar liggen we echt van wakker (op zondag niet, want dan slapen we uit, alleen vervelend van die kerkklokken)
@Parsons | 21-02-11 | 19:13
Dat is toch wat een pater doet... De mensheid neuqen.
10 keer geklikt, maar geen naakte Jaspers.
Mijn ruften op zondag ruiken het lekkerst.
Kudtlink
Op Zondag zitten Ze bij Moeders onder de zwarte rok
Christians gave Him Sunday, Jews gave Him Saturday, & Muslims gave Him Friday. God has a three-day weekend.
- George Carlin
En als neuqen je vak is?
Wat dan?
Vind ik ook, die kut-kerk-klokken.
Gristenmalloten duiden dan maar.
En voordat ik het vergeet, degene welke het hardst werkt op zondag is de dominee. Inderdaad, dat is zijn WERK!
Foplink. Waarom trap ik er weer in? Het lijkt me zo'n leuk gezicht...
Als je op zondag niet mag werek.. Geen Brandweer Ambulances en politie meer voor deze achterlijke Flippo's .. Ziekenhuis is ook verboden op zondag..
Ohja, maar dan wel om 10 uur ''s ochtends met die klokken gaan rammelen, dat noem ik geen zondagsrust!!!
Hoe lief is u de dag des Heeren?
-
Ik drink mijn kater meestal weg op deze dag. Ow verkeerd antwoord.
REAGEER OOK