
Quicktest politieke ethiek: u wilt stemmen ronselen door een iPad te beloven. Mag dat? De kapitalistische gekkies van de VVD doen het in ieder geval gewoon. Die gaan er in principe van uit dat alles te koop is, ook voorkeursstemmen. De Westlandse afdeling van de Korpsballen United verloot een iPad onder alle mensen die duidelijk een partijposter van Carlieke van Staalduinen
ophangen. Zoals de Romeinen al zeiden: 'Panem et iPades'. Beloof het volk een iPad en politieke standpunten doen er niet meer toe. Carlieke snapt dat. Kun je lappen tekst op je website kwakken over de
economie en de
infrastructuur, de burger wil gewoon Angry Birds kunnen spelen op een veredelde etch-a-sketch. En dat geldt zeker voor die tomatenplukkers in het Westland. Er zijn twee dingen die zeker als het om Westlandse tuinders gaat. Als ze je vingeren, ruikt je punani een week lang naar een groenteschotel. En als je ze iets wilt laten doen, beloof je een iPad. Dat hebben de paprikamarketeers al lang
ontdekt (mirror). En Carlieke met haar VVD-kliekje dus ook. Campagne voeren is voor arbeiders, echte politieke winst pak je met een iPad. Zo'n iPad-loterij in de vorm van een
partijposter gaat stemmen opleveren alsof je een zanger vol plakplaatjes bent tijdens een RTL Unilever talentenjacht. Daar kunnen dus echt geen amateuristisch in elkaar geflanste YouTube-
filmpjes tegen op. Voorkeursstemmen, there's an app for that.
Reaguursels
Inloggenja nee maar hun doen ammel veul erger!!!
WTF is een Korpsbal? Een dansfeest van een Politie-eenheid of zo?
Vorig jaar ook in het westland deed de CDA het zelfde alleen dan met een slagroomtaart.
Is de VVD zo desperate dat ze dit moeten doen?
@monaco | 20-02-11 | 20:09
Als gevraagd zou worden om verscheurde stempassen voor het raam te hangen in geval de bewoner het vertrouwen in de politiek (van welke kleur dan ook) heeft verloren, zou men dan in Den Haag eindelijk eens wakker worden?
Ben bang van niet.
Ik heb ook een vvd poster verscheurd voor het raam hangen.
Is beter dan stemmen te trekken door dingen te beloven die je niet kunt waarmaken.
Maar nu even iets belangrijkers: Is die Aleid Wolfsen nou al es weg?
@necrosis | 20-02-11 | 18:39
Jij kent de klassiekers!
*Applaus geeft aan necrocis*
Ik zou potentiële huizenkopers nu niet bij voorbaat afschrikken door een poster van Mevrouw van Staalduinen in het venster te hangen - en verder ben ik in het algemeen tegen het nodeloos ontwaarden van onroerend goed.
-
Overigens: ook binnen de partij en de plaatselijke afdeling moet je dit soort van beïnvloeding niet willen. Het raakt aan de randjes van het principe van de 'vrije en onbelemmerde uitoefening ' van het kiesrecht.
Een VVD poster voor je raam, dan kun je met een gerust hart dood gaan, want lager kun je echt niet meer zakken..
Een iPod is goedkoper dan 30,000 ten onrechte verstrekte uitkeringen in Amsterdam. Ik zeg doen
Waarom zouden alleen bedrijven mogen verdienen aan reclame-diensten?
as-saboer | 20-02-11 | 18:46
Niet zo overdrijven. De beide extremen in ons politieke landschap - SP en PVV - hebben momenteel samen ongeveer een lousy 30% van het electoraat. Voor even, want macht is nooit eeuwig, en in Nederland moet macht altijd gedeeld worden (gelukkig maar).
Veel kiezers zullen ook weer naar andere partijen (terug) gaan: ongeveer een kwart van de kiezers is permanent zwevend.
En verder waren de oude zuilen (PvdA, CDA en in mindere mate VVD en D66) zonder SP en PVV ook wel sterk aan erosie onderhevig geweest. Dingen veranderen nu eenmaal.
Tot slot: veel mensen die nu op de PVV stemmen, stemden vroeger gewoon 'keurig' op PvdA of CDA. Hadden die mensen toen geen onderbuik?
@msgambler | 20-02-11 | 19:01
Puur economisch gezien ben ik het met je eens.
De pvda geeft verblijfsvergunning weg en de VVD i-pads. Mijn voorkeur gaat uit naar de ipads !!
@as-saboer | 20-02-11 | 18:46
De PVV heeft duidelijk geen/ weinig macht, Wilders was/ is tegen de nieuwe missie in Kunduz.
Dat de missie toch een meederheid haalde was te danken aan Jolande Sap.
@necrosis | 20-02-11 | 18:36
Zoals je in Denemarken hebt kunnen zien, heeft de gedoogpartner de feitelijke macht. Doet Bruin 1 iets fout, dan is het de schuld van Bruin 1, doet Bruin 1 iets "goeds" dan komt het door de PVV. Elke willekeurige combinatie van bewegingen/partijen zonder de PVV en SGP is al een vooruitgang. Het is diep triest dat onderbuik-denkend Nederland vertegenwoordigt is in onze regering. Enig positieve is dat het CDA van Partij van de Dieren achtige proporties wordt na de aankomende verkiezingen.
@DuikBril | 20-02-11 | 18:39
Het enige leuke aan "westland" zijn de vele bedrijven die oude Amerikaanse benzineslurpers verkopen.
Tenminste, dat was 10 jaar geleden nog het geval.
*kwijlt bij het geluid van enorme 8-cylinders*
Westland +1
@deraderendraaien | 20-02-11 | 18:33
Ken je deze nog: eerlijk zullen we alles delen, ik iets meer dan jij!
@as-saboer | 20-02-11 | 18:24
PVV is slechts verantwoordelijk voor gedoogsteun aan een minderheidskabinet.
En duidelijk is dat jij de definities van fascisme niet kent.
Laat me raden; jij had liever Paars +?
@070 | 20-02-11 | 18:29
Maarr... alles moet wel eerlijker ! toch?
Dit is natuurlijk niet ronselen van de VVD.
Dat doet de PvdA in Den Haag wel al jaren.
Aanbellen, rondgaan in de moskee en bij buurthuizen om de stempassen op te halen die dan weer verdeeld worden onder het PvdA gestaalde kader.
@Bos Hout | 20-02-11 | 18:05
En ik heb nog een Atari 2600 video systeem voor iemand die links bewijsbaar links is en op de PVV gaat stemmen haha!
Ach, nadat de VVD al de fatsoensnormen verkocht heeft door met de verschrikkelijke fascisten van de PVVee in zee te gaan, is het verkopen van stemmen niet zo heel erg meer.
Ik verkoop mijn stembiljet gewoon. Iemand interesse?
@R.B.Scott | 20-02-11 | 18:03
Met die cartoon op DeJoop heeft de VARA de PVV ook al weer 6 zetels bijgeschreven.
@Eurotokkie | 20-02-11 | 18:08
Investeren heet dat!
Met het oogmerk om rendement te genereren.
Niks mis mee volgens mij hoor!
@Bos Hout | 20-02-11 | 18:05
En als bewijs voor het niet gaan stemmen wil jij natuurlijk de stemkaarten van iedereen die jouw walkman wil.....
*boeh*
@lichtpunt | 20-02-11 | 18:08
Dat mensen er tijd in steken om het te onderzoeken, maargoed we weten het.
@Eurotokkie | 20-02-11 | 18:08
Noem eens een politicus die minder geld uitgeeft dan er binnen komt....
Ipad voor voorkeurstemmen is als vla voor fruit www.youtube.com/watch?v=rmUl0yiAupE
deraderendraaien | 20-02-11 | 18:01
De Jager achter ons geld aan , ja maar hij geeft meer uit dan dat er binnen komt.
Ik verloot mijn oude walkman onder iedereen die níet gaat stemmen.
@necrosis | 20-02-11 | 18:01
nope! geen idee wat er gebeurde!
Dit soort shit heeft kroonprins Machiel gelukkig niet nodig.
#... PVV alvast feliciteren doet...#
@deraderendraaien | 20-02-11 | 17:58
Aanvulling: zoals ik schreef JK de jager nu achter ons geld aan mag.
Geen geld meer om stem cadeautjes uit te delen zeg maar om even OT te blijven.
@deraderendraaien | 20-02-11 | 17:58
Toevallig het "kleiner dan" teken gebruikt?
Die doet het niet op GS!
@lion@night | 20-02-11 | 17:55
Waarna hij de icesave spaarders compenseerde en waardoor JK de J
Prima, liever dat dan de PVDA op winst. Focus je daarop GS!
@Einde van de Domheid | 20-02-11 | 17:51
Alleen zonder garantie en "aankoopbon".
Nou ik moet weer aan het werk ff wat moskeeen sluiten.
@Eurotokkie | 20-02-11 | 17:44
überpapa Bos kwam het geld brengen naar de banken, geheel in lijn met de PvdA filosofie.
Niet zo zeuren Johnny. Het gaat om een incentive om luie VVD'ers op de been te krijgen om posters op te hangen. Is dus net zoiets als gratis broodjes voor PvdA'ers die de straat op gaan. Van stemmen ronselen is dus geen sprake.
zovoklets | 20-02-11 | 17:10
Dan ook in de arabierentaal reaguren svp.,iets van hey psssssst hoer.
@Eurotokkie | 20-02-11 | 17:49
Klopt maar ik snap jou insteek wel over recht op uitkering,
Maar als je ziet hoeveel er mis gaat in de uitvoering wordt je niet vrolijk.
@Eurotokkie | 20-02-11 | 17:40
Komt wel op hetzelfde neer.
Bakito | 20-02-11 | 17:09
Of posters in de arabierentaal ophangen die rechtse mensen toch.
@Eurotokkie | 20-02-11 | 17:44/ 17:47
Woutert Bos was anders PvdA'er.
Ik heb hier een aanbieding van de radicale islamiseringsclub.
Ze geven een 8core MacPro voor een lousy stem.
deraderendraaien | 20-02-11 | 17:47
Klopt 1 had zelf een hele hotelketen en gewoon een uitkering erbij dat is idd lachen ,
maar niet voor de belastingbetaler .
En over geld gesproken www.telegraaf.nl/dft/9075672/__Reactie...
@Eurotokkie | 20-02-11 | 17:40
Moet je gaan vertellen tegen al die Turken die een tweede niet bestaand gezin in het buitenland opgeven , dan lachen ze je uit! haha!
Gratis en voor niks, krijgen... ik zeg krijgen ! die lui zo een dubbele uitkering.
lion@night | 20-02-11 | 17:41
Ach dat is een zandkorreltje als je het vergelijk met die VVD bankiers die miljarden
door de plee hebben gespoeld.
@deraderendraaien | 20-02-11 | 17:30
doorgaans gaat een iPad langer mee dan een tomaat of roos.
Alleen dat al zou een reden moeten zijn om niet op beperkt houdbare producten te stemmen.
;)
Heads or Tails | 20-02-11 | 17:38
Het leuke is dat er tientallen 'namaak' iPad's in omloop met namen als 'I-pad'. Daarnaast staat er nergens dat het om een product van Apple gaat.. dus als het even tegenzit heb je zo'n gruwelijke poster op je raam geplakt voor een plastic namaak aaiped.
Instant update: ze hebben er nu dan toch 'iPad' van gemaakt, zouden ze mn post gelezen hebben :')?
Een iPad is vergeleken met de tienduizenden en honderduizenden euries aan subsidies waar de PvdA mee strooit en/of toezegd bij (een) stem(men) maar een knikker.
Valt reuze mee dus.
holygoat | 20-02-11 | 17:36
Een uitkering is een recht dus dit kun je niet als cadeau geven .
iPads zuigen grote tijd!
Ik moet ze niet, ik heb ze nooit gemogen en ik zal ze wel nooit mogen!
@Niceaux | 20-02-11 | 17:27
Je bent inderdaad een zeikerd, met je Aaipet.
@overVecht | 20-02-11 | 17:35
Vlegel ! scheer je weg !
brutus68 | 20-02-11 | 17:34
Deze arme mensen worden anders goed betaald door Apple .
Lijkt me vergelijkbaar met een uitkering aanbieden als je op de PvdA stemt, oh nee toch niet; een iPad is veel goedkoper.
@Eurotokkie | 20-02-11 | 17:32
Jammer dat GL dan niet op dit idee gekomen is he ?
Maar misschien dat ik voor één keer PVDA ga stemmen..
*wegduikt*
Eurotokkie | 20-02-11 | 17:32
Daar denken die arme Chinamensen die dat ding in elkaar moeten flansen heel anders over....
@zovoklets | 20-02-11 | 17:13
slechte gewoontjes kun je afleren.
deraderendraaien | 20-02-11 | 17:30
De I-pad is behoorlijk groen dus prima voor Groen-links, ik zal even de oude poster van Femke uit de kast halen.
@SvennusMax | 20-02-11 | 17:01
Wat denk jij wat hier mis mee is...
@SvennusMax | 20-02-11 | 17:27
Wat jij wilt. Mijn stelling is dat verkiezingscampagnes moeten gaan over standpunten/argumenten, niet om bling-bling cadeautjes. Kennelijk denk jij daar anders over. Is je goed recht.
Is een i pad niet progressiever dan een roos, ballon of doordraai tomaatje?
Niceaux | 20-02-11 | 17:27
RepseCd voor de IpAT!
echt_links | 20-02-11 | 17:24
Inderdaad. Uitzondering: de *** van de oppas wordt als 'punanny' geschreven.
Ben ik de enige die kromme tenen krijgt wanneer iPad als 'I-pad, Ipad of I-Pad' geschreven wordt? Of ik ben gewoon een fanboy, kan ook.
Aha het gaat om winnen dus 1 tweedehands Ipad waar de accu al van defect is , cool
@Bakito | 20-02-11 | 17:26
Jazeker, en jouw spel is blijkbaar faalstapelen.
Als je een lelijke aap bent moet je wel met iets beters op de proppen komen dan met een Ipad, een apparaat waar je geen zak aan hebt en waar in feite alleen kinderen plezier van hebben.
Kinderspeelgoed is het, meer niet. Nou ja, de meeste mensen zijn vrij infantiel en willen graag een 'prijs winnen', dus dikke kans dat het nog een succes wordt ook.
't Is allemaal niet eens te zielig voor woorden. Zou ik VVD-er zijn, zou ik om deze reden mijn lidmaatschap opzeggen en lid worden van de PVV. Nu kun je van die partij geen lid worden en dat is maar beter ook. We hebben niks aan partijen met leden - een partijendemocratie is in feite geen echte democratie, al helemaal niet op de manier zoals dat hier in NL vorm heeft gekregen. Elke luie donder die omhoog valt, daar blijf je de rest van je leven mee zitten.
@SvennusMax | 20-02-11 | 17:24
Jij wilt perse de discussie winnen. Mij gaat het om het spel, niet om de knikkers.
Indirect een sigaar uit eigen doos dus....
@Bakito | 20-02-11 | 17:22
Wat een fenomenaal zwaktebod. Uw overgave is geaccepteerd.
Het is toch punany met een ygrec??
Ipad en VVD stemmers gaan niet samen .
@SvennusMax | 20-02-11 | 17:16
De discussie in een breder perspectief is wellicht te hoog gegrepen voor jou. Ik zal je daar aan houden in het vervolg, als je er weer van alles aan de haren gaat bijslepen.
Kan er wel om lachen.... DE partij van het geld die zich er dan zo goedkoop van afmaakt... maarja... mijn stem hebben ze evengoed.
@Bakito | 20-02-11 | 17:09
Ballonen zijn helemaal erg, want niet biologisch afbreekbaar ;)
Ja maar GVVD (goeie grutten) wat een onzinstuk op de zondagmiddag! Kop die kop want die slaat nergens op. En dan leg je ook nog even uit hoe het werkelijk zit! NIet zoals het zit maar pleur er dan ook maar van alles bij.
Zeg waar het op staat. een Ipad (altijd anders schrijven dan aPPLE het doet) is voor mannen die niet kunnen autorijden. Daar zit geen VVD-er bij.
En doe niet meer op zondag eigen bedenksels schrijven hoor!
@Bakito | 20-02-11 | 17:13
Toch wat beter lezen, zoals in alle voorgaande comments. Deze mensen stemmen blijkbaar al VVD; dit is alleen een hefboom om ze dat meer te laten profileren.
Nogmaals, ze delen geen Ipads uit aan passanten in een winkelcentrum. Dat is geheel wat anders. Maar dat zal jij wel weer anders zien.... zucht...
En niet alle politici over één kam scheren alstublieft. Er lopen ook nog eerlijke mensen zoals James Sharpe en Job Cohen tussen.
@Bakito | 20-02-11 | 17:13
Ach kiezers overtuigen met cadeautjes of beloftes, dat doen ze toch allemaal...
@Bakito | 20-02-11 | 17:06
VVD die innovatie en kennis bij de mensen brengt, wat is daar mis mee dan?
Bakito | 20-02-11 | 17:09 Bouwden ze geen huis van een soort grote Lego®stenen?
Hobbykip | 20-02-11 | 17:11
Nee, ik hoor prima. PvdA stemmen is voor mij meer een slechte gewoonte, net als roken.
@SvennusMax | 20-02-11 | 17:09
Ik bepaal het niet. Dat is mijn mening, geheel in de geest van jouw vrije land.
Kiezers overtuigen met cadeautjes is een zwaktebod. Politici moeten gewoon doen waar ze goed in zijn: liegen en valse beloftes maken.
@ JQ
etch-a- sketch + 100
Iets met context en verband en gerukt enzo.. het ding wordt verloot onder mensen die een vvd-promo-ding achter het raam plakken. Dat is geen stemmen kopen.
Ik zie hierin geen Machiavellistische voorgekookte poging verkiezingen te kopen, eerder een bij de koffie geopperd 'Misschien moeten we iets leuks doen voor de mensen die onze oerlelijke poster aan hun vinexkiet hangen'..
blind bedoel ik of alle bij
@G-unite | 20-02-11 | 17:07: Laat de overheid dat varkentje maar wassen. iVoten in flash wordt dat dan. Of je krijgt een stemkaart op USB thuisgestuurd.
@zovoklets | 20-02-11 | 17:10
Want u bent doof?
Ik stem toch PvdA. Mijn Ipad heb ik al weggeven aan iemand die het beter kan gebruiken.
de gouden gulden | 20-02-11 | 17:09
Joh!
De VVD doet het tenminste met eigen geld ipv met staatsgeld. Daarnaast is het een middel om mensen die toch al VVD stemmen dat openbaar te laten verkondigen, niet een middel om direct mensen te laten stemmen.
@Bakito | 20-02-11 | 17:06: Nonsens. De iPad is juist ideaal. Thuis, op het werk, in de file. Heerlijk. Het vervangt je werkpc niet, maar wel top voor je email, surfen en reaguren.
@Hobbykip | 20-02-11 | 17:07
Precies. Ik zag gisteren mensen van D'66 ballonnen met partijlogo uitdelen. Dat vind ik dan wel weer toepasselijk.
@Bakito | 20-02-11 | 17:06
Oh ja? Bepaal jij dat? Ik dacht nog steeds dat we in een vrij land woonden. Daarbij, als iemand VVD stemt voor een Ipad, en iemand anders PvdA voor een rode roos, dan is het duidelijk dat het stemhoeren zijn. Alleen de prijs is blijkbaar onderhandelbaar. En rechts is nu eenmaal wat meer van de kwaliteit i.p.v. kwantiteit.
VVD was zo een beetje mijn laatste toevluchtsoord om niet op de PVV te hoeven stemmen.. maar voel me daar al bijna net zo schuldig om.
De VVD strooit nog aan alle kanten met subsidie's , ondersteunt de huizenmarkt kunstmatig, geeft miljarden aan het bankwezen en heft extra belastingen.
Dus wat nou, liberaal ? Wat nou, rechts ? Wat nou, vrije markt ?
De VVD is een hypocriete partij, net zoals alle andere partijen in Den Haag.
iVoten gaat het helemaal worden.
@Bakito | 20-02-11 | 17:06
Of rode rozen.....
Leuk zo'n IJsbergsla-Pad.
"de burger wil gewoon Angry Birds kunnen spelen op een veredelde etch-a-sketch"
Daarmee alle politieke en sociaal-economische problemen in Nederland keurig samengevat.
@SvennusMax | 20-02-11 | 17:01
Kiezers dienen overtuigd te worden met standpunten, niet met Chinese, plastic rommel.
Wat heeft dit met voorkeursstemmen ronselen te maken?
Ik vind iedere voorbijganger een rode roos geven meer naar (voorkeurs)stemmen ronselen neigen?
Dit ding wordt verloot onder de AANHANGERS, dus het is geen stemmen kopen, maar een poging die luie flikkers te bewegen tot een beetje beweging in campagnetijd! En terecht!
Die iPad heb ik dus al. Voor minder dan een iPad2 doe ik het niet.
Paupers!
VVD +1
Je kunt ook een vvd poster ophangen en dan toch iets anders stemmen, natuurlijk....
So fucking what? Hadden ze dan ook maar een filmpje met "De Nationale RegeringsLoterij" moeten maken?
Wat is hier mis mee dan?
Omkoping is een typisch rechtse hobby.
REAGEER OOK