Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vara-cartoonrel: stukje duiding naar de mensen toe

herrsusserhose2.jpg Volgende hoofdstuk in de Grote Vara Holocaustslachtoffers Schoffeer Cartoonrel. Vandaag gaan we een stukje duiden in de Volkskrant-opiniebijlage. Ene Nausicaa Marbe legt aan de dichtgetikte linkse betweter even uit wat, wanneer, waar, wie & waarom die Joop-cartoon smakeloos was. Leesactivatie na de dubbele punt: "Is Wilders terecht boos? Jazeker, de insinuaties zijn niet mals. Censureert hij de VARA door zijn weigering bij een debat te komen? Nee, hij stelt voorwaarden. Zijn ze bij de VARA gewend, zou je zeggen, nadat ze ooit ingingen op de eis van een salafist die geen wijn op tafel duldde. Toen mekkerde niemand over ‘dreiging’ en ‘censuur’. Wat is nu belangrijker: de egotrip van Francisco van Jole die een lollig T-shirt aantrekt uit solidariteit met zijn zogenaamd net als Rushdie bedreigde Joop.nl? Of het doorgaan van een debat waarin Wilders stevig de wind van voren had kunnen krijgen? Soeterbroeks associatie is ook niet nieuw, extreemlinks noemt politieke tegenstanders altijd nazi’s." Volkskrant-opinie-agenda voor komende week: Maandag JIJ-bak Godwinnen met Thomas von der Dunk, dinsdag Anil Ramdassen met Evelien Tonkens, woensdag huiliehuilie over rechtse Volkskrant-columnisten met Marcel van Dam, donderdag koken met Sylvia Witteman en huisvriend P., vrijdag Vara Cartoonrel hoofdstuk deel zestien met Nausicaa Marbe. Weekend: lezersbijdragen, thema "Wilders is een fascist!". We ♥ opinie over klassieke scheiding tussen links en rechts. FIGHT!

Reaguursels

Inloggen

Neuk links en rechts

Jeroen Blue | 20-02-11 | 05:29

-weggejorist-

denaal | 19-02-11 | 12:50

-weggejorist-

aderkalkballenbroek | 19-02-11 | 12:07

Of het doorgaan van een debat waarin Wilders stevig de wind van voren had kunnen krijgen?

.
.
.
Nee dat kunnen we niet hebben... wilders geeft andere wind,als hij nu verantwoording moest gaan afleggen dat hij het beleid steunt dat jan modaal en iedereen moet gaan inleveren terwijl multionationals en huizenbezitters van een miljoen en meer belastingverlaging krijgen.. zou natuurlijk erg onrechtvaardig zijn.
.
.
wilders heeft dankbaar gebruik gemaakt, van deze mogelikkheid om met zijn staart tussen de benen te vluchten.zoals leugenaars en oplichters wel vaker doen als het ze te heet onder de voeten wordt.

MathijsXXL | 19-02-11 | 10:45

Hoe je het ook wendt of keert, Wilders blijft een huilebalk die discussies uit de weg gaat. In dit geval vanwege een cartoon die hem niet welgezind was maar ook andersom, als hij uitgenodigd wordt door moslims (die hij notabene zelf te kakken zet dmc cartoons) gaat hij niet in discussie. Zijn tenen zijn te lang. Ongeacht de inhoud van de cartoon.

deministerpresident | 19-02-11 | 08:15

fuck links en rechts..

dr. tikshit | 18-02-11 | 23:13

De subsidie kraan richting Vara zou direct dicht moeten .
Dit soort smerige cartoons en filmpje komen altijd uit de linkse hoek .(GL)
Als je een beetje rondspit in die partij kom je enge dingen en enge mensen tegen .
De meest zuivere (ex psp-ers) van die stroming hebben de partij allang verlaten en
de partij is min of meer overgenomen door oude linkse krakers die nu allemaal in
grote grachten panden wonen en de wereld rond reizen op kosten van de belasting betaler. Immers meedoen in Kunduz is weer een reisje naar Kunduz .
De partij heeft geen zelfreinigend vermogen en nog steeds zitten er (zelfs in de 2e kamer -bijv Rik Grashoff ) figuren die eigenlijk ergens anders thuishoren :)

denaal | 18-02-11 | 23:01

De Vara en de PvdA kunnen nu verdwijnen uit het nederlands landsschap, zijn overbodig en uit de tijd.
Opheffen dus!

lanexxx | 18-02-11 | 22:42

@ denaal | 18-02-11 | 21:24

Complimenten.
Die gaylord heeft de verzend knop disabled.
Wel jammer, want wilde hem ook een tekening sturen.

ontlullen | 18-02-11 | 22:21

-weggejorist-

ontlullen | 18-02-11 | 22:18

-weggejorist en opgerot-

denaal | 18-02-11 | 21:24

Wat een zuurkijkend linksmeisje is Sylvia zeg. Getver !

Tiberius | 18-02-11 | 21:15

@ Prof D A H 20:31:

Over vastspijkeren gesproken.
Geen smakelijk praatje, weet ik, maar ik heb die prent op de wc opgehangen.
Niet te geloven, iedere zelfs lichte vorm van constipatie verdwijnt bij de aanblik van dit ranzoproduct.
Meneer, als een reiger! Werkelijk waar.
Daar kan geen zetpil tegenop!
Dus even bij deze een waarderend woord voor dit toch bij uitstek zieke bijproduct van de linksche ondersteens wonende genetische miskleunen, bij deze.
Aanradertje dus.

The eimer | 18-02-11 | 21:03

-weggejorist-

Jean Kloot | 18-02-11 | 20:56

Draai het nou eens om.
Stel dat GS een cartoon plaatst over Job Cohen of een andere linkse politicus. En dat doen ze eigenlijk regelmatig, al is het maar als thumbnail.
GS is een volle dochter van TMG, en onder die paraplu vallen ook de Telegraaf en WNL.
Zouden die linkse politici dan geen interviews meer geven aan alles van TMG?

Of zouden die toch iets professioneler zijn? En daarmee zeg ik inderdaad impliciet dat ik de reactie van de Grote Blonde Voorganger in ieder geval onprofessioneel vind.

alleskudt | 18-02-11 | 20:54

Heb net nog de laatste tune van DWDD voorbij zien komen, laten ze even bonnen schrijvende agenten zien die 90 minuten langer op straat moeten.

Zo zielig... dat blijven bashen door die rooie VARA kleautzakken .

deraderendraaien | 18-02-11 | 20:35

Ik vind deze `cartoon` smaad. Ik vind Wilders enorm tolerant en meer nog dan tolerant dat hij hier geen actie tegen onderneemt. Kijk, dat is nou het verschil tussen linkse extremisten, Allah fanaten en autochtonen waaronder Wilders. Wilders is een volwassen persoonlijkheid met fatsoen Daar kan menig linksmens, linkse extremist en Allah aanbidder nog een voorbeeld aan nemen. Deze cartoon is gewoon een leugen die zó duidelijk bedoeld is om iemand vanuit jaloezie, haat en pure domheid, te beschadigen. Ik vind het ontstellend fout, sneu en getuigen van een infantiele en triest laag moraal. Mensen die zo kinderachtig zijn hebben niet de journalistieke professionaliteit van een goed publicist. Dergelijke uitingen zijn gewoon onwaardig.

doenormaal! | 18-02-11 | 20:30

Sylvia Witteman: oink oink

chiel_tandwiel | 18-02-11 | 20:30

@Schoorsteenveger | 18-02-11 | 19:23
+100
Lijkt me een goed plan!

deraderendraaien | 18-02-11 | 20:29

is m/x was, maar dat lijkt me wel duidelijk.

Blij dattie opgedonderd is.

Heads or Tails | 18-02-11 | 20:12

@You-On-A-Gin | 18-02-11 | 19:58
Duidelijk. Het lijkt me heel erg kudt om, als je Cohen heet, elke keer te moeten uitleggen dat je geen 'familie van' bent.

Job Cohen is by far de slechtste burgemeester van Amsterdam en nu, als Parkinsonleider van de PvdA een total fail. Z'n laatste triomf, de teraardebestelling van de PvdA, gun ik hem van harte - zo zijn we ook weer.

Een verrader van alles wat de moeite waard is, dat is Job Cohen. Een bestuurder, my ass, een politicus - minder dan Boer Koekoek. Een geboren loser en daarmee precies het evenbeeld van de gemiddelde PvdA-allochtoon.

Heads or Tails | 18-02-11 | 20:11

@ Heads or Tails | 18-02-11 | 19:53
Oh, ik dacht eerlijk gezegd niet eens aan *die* Cohen, hoor.
Het was meer zoals je bijv. aan een Fritsma denkt bij een Fries. :-)

You-On-A-Gin | 18-02-11 | 19:58

@You-On-A-Gin | 18-02-11 | 19:50
Wrong. Cohen acht ik lager dan niet te composteren afval.

Heads or Tails | 18-02-11 | 19:53

Ik ben een Chinees-joodse Indiaan, dus ik weet waar ik het over heb.
Heads or Tails | 18-02-11 | 19:15

Winnetou Cohen, I presume?

You-On-A-Gin | 18-02-11 | 19:50

Die von Jeauleau moeten ze gewoon eens aan het werk zetten, in plaats van het subsidie Vara ruifje leeg te laten vreten.

JoeDaPlumbert | 18-02-11 | 19:23

Jeauleau:
"In 1989 protesteerde ik in een t-shirt met de tekst 'I am Rushdie' tegen haatbaarden, nu is het tijd voor 'I am Joop'
Hee dappere knul, zou je dat nu nóg durven? Laat eens zien! En vraag dan een compaan om dat nieuwe 'I am Joop' t-shirt aan te trekken en met je mee te gaan. Eerst samen langs die enge fasscistische bruinhemden die PVV stemmen, en dan samen de prachtwijk in, recht in de armen van De Verhevene.

Schoorsteenveger | 18-02-11 | 19:23

Korter gezegd: De christenen en moslims hebben het de joden nooit vergeven dat Abraham, Mozes en Jezus joden waren.

't Is allemaal ver voorbij de pathetiek.

Heads or Tails | 18-02-11 | 19:22

@Hansopje | 18-02-11 | 19:08
Mensen werden destijds geen fan van Stalin ondanks diens moordpartijen, maar dankzij.

Geldt in feite voor heel links. De joden of Joden mogen zich verheugen in, gemiddeld, het hoogste IQ op aarde. Ook weer niet heel links, al zijn er wel wat joodse linkse honden te vinden - niet een paar ook, maar die doen het meer om de humor. Marx? Een Groucho avant la lettre.

Daar moet je bij een Von Agt cs niet aankomen. Nee, dan liever een roomse gluiperd blijven en als een halfdooie hond blijven aanlopen achter de nageboorten van het jodendom.

In die zin niet anders dan willekeurig welke garisten- of moslimhond - 't is bijna Freudiaans. Ik ben een Chinees-joodse Indiaan, dus ik weet waar ik het over heb. Deze eeuw is ours (China/Israel).

Heads or Tails | 18-02-11 | 19:15

PvdA is vele malen erger dan de PVV ooit zou kunnen worden.

VoorZetsel | 18-02-11 | 19:10

Ik heb net die link naar Joop.nl gevolgd en de reacties gelezen. Daar schrik je toch wel van. Dat antisemitisme door mensen als Von der Dunk, Aantjes, Von Agt en Meulenbelt in linkse kringen alweer salonfähig is geworden was al bekend, maar bij Joop.nl wordt inmiddels regelrecht neo-fascisme gepropagandeerd.

Hansopje | 18-02-11 | 19:08

Dominee Gremdaat - "Groen Links is gek geworden" bit.ly/hPnSR3

denaal | 18-02-11 | 18:51

Misschien niets te maken met dit topic maar die Bohler van Groen Links blijkt bijna de helft van de 1e kamervergaderingen niet aanwezig te zijn.
Zou ze ook de helft van haar salaris terugstorten ? GL = FAIL.

070 | 18-02-11 | 18:41

Uit de VARA mondjes nog veel meer.

JoeDaPlumbert | 18-02-11 | 18:38

@JoeDaPlumbert | 18-02-11 | 18:21
Doe je mond dicht er komt onzin uit.

Hölzenbein | 18-02-11 | 18:30

Linksmenschen en douchen, dat gaat sowieso niet samen. Geitenwollensokkenvolk.

JoeDaPlumbert | 18-02-11 | 18:21

Heads or Tails | 18-02-11 | 17:47
Weet wat je zegt. Lijkt me een zware klus.

Schoorsteenveger | 18-02-11 | 18:10

Het zou fijn zijn als links eens laat zien wat ze kunnen, in plaats van wat anderen niet kunnen.

PG4161 | 18-02-11 | 18:07

Dus Sylvia is van een generatie na Paul Witteman??? Heeft iemand haar dan nooit Oil of Ulay geadviseerd?

BASinnic | 18-02-11 | 17:57

@Heads or Tails | 18-02-11 | 17:50
Waarom reageer je dan met loser als je mijn inbreng weet te waarderen? Hoe dan ook, ik blijf all ears. Veel plezier in de kroeg.

Hölzenbein | 18-02-11 | 17:54

Reinaert | 18-02-11 | 17:50
En u houd van bier en lamsbouten. :)
"Wenst u een heel goed weekend toe"

Nico Mudde | 18-02-11 | 17:53

Ik zou zeggen JOOP medewerkers sluit lekker aan in de rij, oja en niet voorkruipen!

ONS | 18-02-11 | 17:52

@Nico Mudde | 18-02-11 | 17:45

Ik had 'm wel gezien en daar val ik dus echt niet over. Zie voorgaande comment.

Reinaert | 18-02-11 | 17:51

@Nico Mudde | 18-02-11 | 17:41

Maar een béétje moeite doen mag best, toch? Eerst even nalezen en dan pas op "post" drukken is nog altijd de meest veilige manier van commenten. Ik zeur echt niet over iedere typo maar soms wordt een stukje toch wel degelijk ontsierd door een aaneenschakeling van fouten en da's gewoon jammer.

Taalnazi? Nee, ben ik niet. Zeurpiet? Ja, soms wel. Maar niet haatdragend hoor.

Reinaert | 18-02-11 | 17:50

@Hölzenbein | 18-02-11 | 17:45
NIet uit wijsheid zoudt Gij aldus vragen, Hölzenbein.

Je wilt wel zo goed zijn mij niet euvel te duiden dat ik nu met zoonlief de kroeg induik en kijk of er nog wat te snaaien is? Ik kom je wel weer tegen. Da's geen bedreiging, maar een belofte.

Overigens waardeer ik je inbreng wel, dit voor het 'goede weekendgevoel'. CU around.

Heads or Tails | 18-02-11 | 17:50

Waarom zijn socialisten altijd zo dom?

Zoutige | 18-02-11 | 17:49

@Schoorsteenveger | 18-02-11 | 17:45
Ga ik dat toch doen, no worries mate.

Heads or Tails | 18-02-11 | 17:47

@Heads or Tails | 18-02-11 | 17:39
"Een verderfelijker en immoreler loser dan jij ben ik in deze panelen nog niet tegengekomen." - verklaar je nader lutsert. I am all ears.

Hölzenbein | 18-02-11 | 17:45

Reinaert | 18-02-11 | 17:08
Sorry, beliefd is met een T. Mijn fout.

Nico Mudde | 18-02-11 | 17:45

@Einde van de Domheid | 18-02-11 | 17:43
Geh, af en toe moet ik wat 'rood' uit andermans haar wassen. Schijnt letale aandoening te zijn, al dat rood, dus ik doe stiekem heel veel goed werk.

Dank voor je waardering & kusje van je

Heads or Tails | 18-02-11 | 17:45

Sliptong | 18-02-11 | 17:22
Het is inderdaad zo dat Wilders stapje voor stapje geleerd heeft hoe, waar en wanneer hij een spaak in het wiel moet steken van een machine die eeuwig leek te blijven draaien. De zelfgenoegzaamheid van de bestaande politiek was de smeerolie van die helse machine, en de brandstof werd elke keer geleverd door de naïeve burger-met-stemrecht.
Het probleem met Wilders is uiteraard dat hij voor niet veel anders in de wieg is gelegd dan voor het steken van spaken in wielen die al draaien. Hij is er niet de figuur voor om een alternatieve machine te bouwen die beter is afgestemd op wat goed is voor het volk dan die oude die krakend en piepend tot stilstand lijkt te komen en hij kan er al helemaal niet tegen als een ander een spaak in zîjn wiel steekt.
Kortom, Wilders is met zijn PVV niet meer dan een stoorzender.
Het wachten is op lieden die het estafeete-stokje overnemen.
Degenen die hem nu kapot willen maken zullen daar niet bij zijn, die zijn alleen maar kwaad dat hun machtsmachine niet meer lekker loopt. En die naïeve-burger-met-stemrecht zal tot in de eeuwigheid naïef blijven.

Schoorsteenveger | 18-02-11 | 17:45

Heads and Shoulders 18-02-11 | 17:39
Hee ben je er ook weer?

Einde van de Domheid | 18-02-11 | 17:43

Reinaert | 18-02-11 | 17:08
Professor, om nu bij aanvang van uw gebral Onze Lieve Heer aan te roepen gaat mij net iets te ver. Niet dat ik een gelovig mens ben, maar wel het feit dat het comment van uw hand tekenen vertoond van een neerlandicus incompetentus. Het zal misschien niet geschreven zijn hoe u het beliefd, maar een mening is iets van persoonlijke aard, en daar heeft iedereen recht op. Zelfs als de opbouw in strijd is met de regels van de Nederlandse taal. Gewoon even de tijd ervoor nemen en u zult zien dat het verhaal ansich interessant genoeg is.

Nico Mudde | 18-02-11 | 17:41

@An die ARBEIT | 18-02-11 | 17:17
Moet toegeven ik heb deze tekst ergens geroofd, maar wel interessant: Toch vreemd dat Geert Wilders wil dat de VARA censuur toepast terwijl hij vindt dat: "Juist een cartoonist, die per definitie prikkelend en satirisch is, moet zich vrij kunnen uiten." (citaat Geert Wilders)

Dat o.a. bedoelde ik nou met hypocriet, dus toch niet zo kort door de bocht als dat je denkt.

Hölzenbein | 18-02-11 | 17:41

@Hölzenbein | 18-02-11 | 17:26
Word jij die bodyguards van Wilders ook niet eindelijk eens een keertje zat, know what I mean, hushhush?

Een verderfelijker en immoreler loser dan jij ben ik in deze panelen nog niet tegengekomen.

Bon, ook een kudo waard.

Heads or Tails | 18-02-11 | 17:39

Is het niet medieval on your ass?

BASinnic | 18-02-11 | 17:38

@Sliptong
Applaus!

Vigil | 18-02-11 | 17:28

@Sliptong | 18-02-11 | 17:22
Wil mij best aansluiten bij de reactie pal onder uw tegel: Hou toch op. Wilders oogst wat hij zaait en zo is het. Hij moet niet zeuren.

Hölzenbein | 18-02-11 | 17:26

*te bedde gaat met een welgemeend "ongezien de tiefus" aan het adres van vervolgings-addict Francisceau van Jode*

vraagstaart | 18-02-11 | 17:25

Sliptong | 18-02-11 | 17:13
Tut tut, maak je niet teveel illusies Sliptong. Globaal zijn we het land van de pedopartij/schandaal, pedoschandalen, XTC-uitvoerders, coalitiebrekers, diplomatiebeledigers en Islamhaters. Daarnaast hebben we geen geld meer om dijken op te hogen terwijl kameraad Mos roept dat dat niet nodig is. Als jij dat een fijne setting vind om een volgende recessie in te gaan prima. Maar hou je domheden even voor je.

Einde van de Domheid | 18-02-11 | 17:24

@plaklul | 18-02-11 | 17:22
Hij oogst wat de Vara zaait. Dat is het verschillige.

vraagstaart | 18-02-11 | 17:23

@Steilloos ten Onder | 18-02-11 | 17:14
Idor se eiguh! Hè :)

An die ARBEIT | 18-02-11 | 17:23

@feddepetje | 18-02-11 | 17:20
Jij hebt zometeen last van verdwenen reaguursel-syndroom.

Prof. D.A.H. Vintik | 18-02-11 | 17:22

Hou toch op. Wilders oogst wat hij zaait.

plaklul | 18-02-11 | 17:22

@Hölzenbein | 18-02-11 | 17:12
Die zijn ook OK. De islam is een achterlijke ideologie die alleen maar haat, zandbakken en domheid voortbrengt. Lijkt me nuttig om de wereld daar op alle mogelijke manieren voor te waarschuwen. De vara is een rode omroep die louter en alleen bestaat uit rode honden die nodig een spuitje moeten krijgen, die niets anders toevoegen aan de samenleving dan galspugerij over die verderflijke rechtsmensen. Houdt je de fraude met uitkeringen even bij? 30.000 alleen al in 020. En of dat nou te maken heeft met het verkeerd of niet uitwisselen van adresgegevens maakt geen ene kleaute uit. Rol het even uit over NL: honderdduizend fraudeurs? Het zal me niet eens verbazen. Die bodemloze put van opsoupeerders en ander schorem is zorgvuldig door links opgebouwd en wordt in stand gehouden teneinde de zielige mensen industrie te voeden. Weet je wie er trouwens een populist (Populisme is eerder een politieke stijl dan een ideologie. Het is een discours waar het volk centraal staat; een communicatiewijze die door eender welke ideologische stroming gebruikt kan worden om haar boodschap over te brengen) pur sang is?? Die Cohen met z'n het naar de mond praten van linkse lutsers die niet gaan voor een democratie maar koste het kost dit kabinet ten val willen brengen? Hoe constructief is dat? Wilders begrijpt als geen ander hoe je in het politieke klimaat in Nederland moet manoeuvreren. En dat is niet te pas en te onpas aanschuiven bij iedere linksdragersvergadering die dit land arm is. Walgelijk gedrag trouwens om over de rug van "rugzakkindertjes" je politieke gewin trachten te behalen zonder ook maar na te denken hoe zeer de kluit besodemieterd wordt door fa. bal-in-de-ploeg en haar bestuurders. Dát is pas walgelijk.

Sliptong | 18-02-11 | 17:22

-weggejorist-

Prof. D.A.H. Vintik | 18-02-11 | 17:21

-weggejorist-

feddepetje | 18-02-11 | 17:20

Ome Godwin heeft het er maar druk mee de afgelopen tijd, met dank aan de onbenullen bij de VARA die op school iets te veel lesuren geschiedenis verzuimd hebben.

Ik heb het al eerder gezegd en ik blijf het zeggen: dit soort doelbewuste provocaties moet je gewoon negeren. Da's de beste oplossing. Wie onbenullen een podium biedt en serieus met ze in discussie tracht te gaan trekt toch aan het kortste eind want een fatsoenlijk antwoord blijft toch uit. Hoon en smaad zijn je deel, en als je geluk hebt (!) word je in elk geval nog uitgemaakt voor fascist of nazi.

Heb je pech dan blijft het bij rotte vis. Wég Erfolgserlebnis!

Reinaert | 18-02-11 | 17:18

Het is allemaal de schuld van Francisco van Jole met zijn opgestoken vingertje richting GeenStijl.
Kom maar op met dat vingertje ik wil het nog een keer zien!

kippevlees | 18-02-11 | 17:17

@Holzie
"Wilders doet huilie huilie over een tekening, maar andere tekeningen (tegen Islam bijvoorbeeld) zijn wel OK."

Dat ligt natuurlijk maar net aan de tekening, lijkt me. Niet dat ik 'em persoonlijk ken hoor, onze Geertje, maar toch. Beetje kort door de bocht weer.
Ik denk b.v dat een tekening van Greet die, terwijl hij op het lijk staat van Mohammed B, een moskee in de fik steekt... Met daaronder: " Geert, redder van het vaderland." ook niet bepaald goed ontvangen zou worden...

An die ARBEIT | 18-02-11 | 17:17

Die tekenaar Adriaan Soeterbroek is Uitvinder, illustrator en Schrijver ?
Mensen die niet eens een code van vier cijfers kunnen onthouden zijn eng :)
www.youtube.com/watch?v=21FbYjjBY08

denaal | 18-02-11 | 17:17

Mag ik de mevrouw van het verhaal complimenteren met haar kennis van de NL taal. Zo hoort het!

MidEvilOnYourAss | 18-02-11 | 17:15

De VARA is heel sociaal, echt waar. Hebben altijd van die leuke cartoons over mensen. Echt mensen-mensen... en veel in te brengen in de maatschappelijke discussie.

NOT !

Jeroen Blue | 18-02-11 | 17:14

@ An die Arbeit 17:07

En toch ontsprong mij een lichte gniffel op het werk.

Steilloos ten Onder | 18-02-11 | 17:14

Nausicaa Marbe isvaak heel scherp, maar ik vraag me altijd af.. hoe lang zou ze daar nog mogen blijven schrijven...

Causa Sui | 18-02-11 | 17:13

Wie gaat Links en Rechts nu eens opnieuw definieren? PVV is een linkse partij met één ultrarechts standpunt. Voor de rest is het echt linksdraaiende koffiemelk.
En ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren als je het woordje DOUCHE in de cartoon vervangt door VARA.

Jos Tiebent | 18-02-11 | 17:13

@Einde van de Domheid | 18-02-11 | 16:50
"zitten krentenbroden". Kijk die achterlijke ideologie met die pedofiele barbaar als profeet verdient het om bespottelijk gemaakt te worden. Levensgevaarlijke religieuze randdebielen met een dubbele, vooral politieke agenda. Net zo goed als de RK kerk een criminele organisatie noemen die collaboreerde met de moffen in het verleden en bestaat uit een een groep homofiele kinderneuqers. Tis allemaal waar namelijk. Maar om het oude linkse dogma van "alle tegenstanders zijn nazi's" weer van stal te halen is werkelijk waar te zot voor woorden. Wilders tuigdorpen vergelijken met nazi strafkampen compleet met een gele "T" is de overtreffende trap van smakeloos en geeft goed de penibele situatie van linksdragend Nederland weer.
Hij heeft gewoon een punt. Sterker nog, ik zou een aanklacht indienen bij die heaumeaux van het MD. Doen ze eens wat nuttiger dan GU lastig te vallen met die Poolse klaplopers die het verdienen om opgepakt te worden als drugssmokkelaar in Iran. En jij bagatelliseert de moord op om en nabij zes miljoen Joodse mensen. Dat maakt jou het misbaksel dat je bent. Het einde van jouw onmetelijke domheid zal dus nooit in zicht komen.

Sliptong | 18-02-11 | 17:13

Wilders doet huilie huilie over een tekening, maar andere tekeningen (tegen Islam bijvoorbeeld) zijn wel OK. Hoe hypocriet kan je zijn? En hij gaat niet naar de VARA. Past OOK geheel in zijn zielige straatje. Hij ontwijkt sowieso elk mogelijk debat, dus dat maakt verder niets uit (net zoals onze zakkenvullende ministerpresident). Het enige waar hij nog af en toe wat hete lucht braakt is bij die lutserts van WNL. Walgelijk gedrag van een populist pur sang.

Hölzenbein | 18-02-11 | 17:12

Hij is links, boehoe. Zij is rechts, boehoe. Stelletje zeurpieten, zelfs over voetbal wordt niet zo uitvoerig gezeverd en geklaagd als de politiek. Die tekening is ranzig, ' tekenend' voor het gebrek aan argumenten bij links. Dat Wilders geen zin heeft in die onzin begrijp ik wel. Niet dat rechts een schoon blazoen der hoffelijkheid is, maar ze doen niet zo hysterisch als correct links. Wilders wil niet komen, get over it.

De Kampsjeng | 18-02-11 | 17:11

Tjonge Joris, zo fout was mijn post toch niet?

Snorry! | 18-02-11 | 17:11

Is dit dan het vrijmibeau topic? Of komen de onzinnige links, blote borst meisjes en bierrrr nog voorbij?

BeunDeHaas | 18-02-11 | 17:10

Dat ze die Marbe bij de Volkskrant nog niet buitengeflikkerd hebben is mij een raadsel. Soort links-masochisme lijkt het wel, Nausicaa die als dominatrix de zweep mag leggen over al die magere bleke toegeknepen billetjes van al die journalistjes en redacteurtjes die o zo bang zijn hun grip op de realiteit helemáál te gaan verliezen en gedoemd te zijn weg te zakken in het moeras van Jeauleau.
Ze willen kennelijk gekastijd worden door Madame Nausicaa, elke week weer willen ze verse striemen, waar die van de week tevoren nog niet geheeld zijn, tot bloedens toe.

Schoorsteenveger | 18-02-11 | 17:08

@Niccolò_Machiavelli | 18-02-11 | 16:48

Mijn God, leer eerst eens fatsoenlijk Nederlands schrijven voordat je een mening probeert te verkondigen. Dat staat een stuk professioneler en voorkomt bovendien dat ik in een lachstuip geraak. Wat een droefenis op de achternamiddag!

En nee, ik heb het nog niet eens over de inhoud, ik beperk me voorlopig slechts tot de vorm. De inhoud dringt nog niet eens fatsoenlijk tot me door namelijk.

Reinaert | 18-02-11 | 17:08

Nina Haanzuiger | 18-02-11 | 17:04
Je vergeet: elkaar in de kont kruipen en een 4e zender waar alleen anti-Wilders filmpjes te zien zijn.

Morkovich | 18-02-11 | 17:07

@Nina Haanzuiger | 18-02-11 | 17:04
Mag ik dit ontzettend simpele en platte humor vinden? Dat mag wel toch?

An die ARBEIT | 18-02-11 | 17:07

-weggejorist en opgerot-

denaal | 18-02-11 | 17:06

Sylvia Witteman is het petekind van Paul Witteman.

wiers | 18-02-11 | 17:05

Die linkse teringlijers zijn zelf fascisten !
Gadverdamme wat een goor tuig zeg !!!!

SpvvD | 18-02-11 | 17:04

Niccolò_Machiavelli | 18-02-11 | 16:48

Het kan erger, nl wanneer de PVDA 76 zetels haalt:

- Christendom wordt verboden en Islam wordt nationale godsdienst
- De UVA bestaat nog maar uit een faculteit: Subsidiologie
- De integratie-toelage van een Marokkaans gezin groeit naarmate
een gezinslid meer berovingen op zijn naam heeft
- Van alle vrouwen wordt op het dorpsplein het haar
kort geknipt en roodgeverfd. Iedereen die knapper
is dan Sharon Dijksma gaat zowiso op de trein.
- 4 keer per dag DWDD en 6 keer P & W
- Verplicht zingen van de Internationale net na het opstaan: voor
de meeste Nederlanders dus om 7 uur, voor PVDA leden om 11 uur.

Het kan dus allemaal veeeel erger dan met Wilders

Nina Haanzuiger | 18-02-11 | 17:04

@Sliptong | 18-02-11 | 17:01
:) Je wist het vast wel, maar in veel culturen wordt de swastika gezien als een positief symbool. De nassi's hebben het toentertijd gekaapt.

An die ARBEIT | 18-02-11 | 17:03

Einde van de Domheid | 18-02-11 | 16:50
Eens! Een teken van zwakte..

Morkovich | 18-02-11 | 17:01

Mag ik hieruit opmaken dat de spindokters vinden dat er niets tegen het kinderfilmpje in te brengen is en dat de cartoonrel HET voertuig van 'links helpt de PVV' is?

Einde van de Domheid | 18-02-11 | 17:01

Ik ben een beetje holocaust moe. Kunnen we weer gewoon elkaar een lul noemen?

Sliptong | 18-02-11 | 16:59

Ok, hou me tegen...
Te laat!

/PvdA mode aan
[rechtsmensen] zijn [nazi's], allemaal!
/uit
/uit
/uit
/UIT DAMNIT!

ZDEV | 18-02-11 | 16:53

@De Stramme Kabouter | 18-02-11 | 16:52
Da's goed, maar kan je eerst die woede die je voelt even #duiden ?

An die ARBEIT | 18-02-11 | 16:52

@ BASinnic | 18-02-11 | 16:51
Nicht.

Pa Cartwright | 18-02-11 | 16:52

CoffeePatch | 18-02-11 | 16:42
Omdat van Jole een kleine stalinistisch fascistische internet dictator is, een soort mini Adolf met een pseudo links intellectueel sausje. Dus mag je niets anders schrijven dan datgene dat de kleine Goebels goedvind.
Enne, dat ge-godwin is zekers smakeloos, maar af en toe een zouteloos koekje van eigen deeg deel ik altijd graag even uit. Als het mag.

ZSU-23-4 | 18-02-11 | 16:52

Zullen we nu eens ophouden met het gebruik van het woord "duiden"? Het begint me aardig te irriteren inmiddels.

De Stramme Kabouter | 18-02-11 | 16:52

Bedankt voor de link naar dat stuk van Jolo BB. Ik was bijna vergeten dat hij niet alleen geen idee heeft waar hij over praat, maar ook nogeens over het schrijverstalent beschikt van een doofstomme circusaap met oogbalrot.

An die ARBEIT | 18-02-11 | 16:51

Is Sylvia Witteman trouwens de zus van Paul?

BASinnic | 18-02-11 | 16:51

@ Lesbiman | 18-02-11 | 16:27
Mooie zin. Zó puur in al zijn eenvoud.

Pa Cartwright | 18-02-11 | 16:50

@Snorry! | 18-02-11 | 16:41
Helaas worden de op-zijn-bek-rammers nou net door Joop.nl verdedigd en doodgeknuffeld

Nina Haanzuiger | 18-02-11 | 16:50

Ik zal het kort houden.
Geet kan het niet de hele VARA kwalijk nemen dat een segment van ze met een cartoon chargeert.
(Net zomin als de hele moslimbevolking aanwrijven dat een deel terrorist is.)
Daarnaast is het afzeggen van een debat en dan op een ander net gaan zitten krentenbroden nou niet echt democraat zijn in hart en nieren vriend.

Einde van de Domheid | 18-02-11 | 16:50

Nou feit is wel dat de ideeën van Wilders maar wellicht nog meer die van M. Bostma wel behoorlijk ontspoort zijn.
Waarin je inderdaad je wel eens afvraagt waar het heen gaat. En of je dit soort zaken in een iets andere context 70 jaar eerder niet eerder bent tegengekomen.
Stel je eens voor dat die malloten meer 75 zetels halen:
-Dictatoriale leider en een beweging zonder partij democratie
-Speek verboden?!?#%#@
-Geen godsdienst vrijheid meer
-Isolatie van de rest van de wereld (en zeker Eu)
-Geen buitenlandse dieren meer (een beweging vol idioten dus)
enz enz maar naar echte inhoud wordt toch niet gekeken

lijkt mij niet echt wenselijk... en geloof me dit staat mijlen ver van de VVD af.

Als je per ratio zou nemen wat Wilders qua uitspraken gezegd heb val je toch als mens met enige vorm van (Vertue) of moraal meteen stijl achterover.
Een z'n uitspraak zal voor een wel denkend mens toch genoeg moeten zijn om nooit op z'n man te stemmen?!?
zoiets als van: "van rassenrellen hoeft niet per definitie een negatieve werking uit te gaan" come on. Hoe diep wil je zinken om daar achter te gaan staan. Maar goed zoals mensen wel vaker malloten volgen vind ik dat dat nu ook weer zo is.

Niccolò_Machiavelli | 18-02-11 | 16:48

@zeg maar jansen | 18-02-11 | 16:42
Eens, maar wat erger is het nivo van de humor: typisch Vara, een soort gemiddlde van Seth Gaaikema en Zeg eens AAA.

En wat nog erger is: deze cartoonist gebruikt de moord op 6 miljoen joden voor zijn eigen morele gelijk.

Nina Haanzuiger | 18-02-11 | 16:48

Bovengenoemde linksmensen kunnen zo in het vakje "Jodenvervolgende Stalinistische Radicaalmensen". Allemaal. MDI personeel erbij, ook allemaal!
Klassiek links staat overigens net zo dichtbij het fascisme (krakers, autonomen en ander tuig meegenomen) als de fascisten zelf, alleen hebben ze over de verdeling van de economische middelen dan nog andere ideeën, maar verder? Precies hetzelfde, onder een andere (rode) vlag. Tuig dus.

ZSU-23-4 | 18-02-11 | 16:47

Nausicaa kan goed schrijven. Respect. Alle Achtung. +100

Der alte Fritz | 18-02-11 | 16:46

Waarom schrijft die van Jeauleau een stukkie op Joop.nl met de titel "Geen Censuur", terwijl daar alle reacties vooraf gecensureerd worden?

CoffeePatch | 18-02-11 | 16:42

Om cartoons moet je lachen, verder niks.

Zodra je er boos om wordt geef je de ander, in dit geval de linkse kliek, ammunitie.
En dat moet je gewoon niet willen.

zeg maar jansen | 18-02-11 | 16:42

-weggejorist-

Snorry! | 18-02-11 | 16:41

Het zou Sjuul zijn blaadje sieren als hij ook eens ruimte maakte voor wat afwijkende meningen: het is nog steeds Volk en Vaderland voor de hardwerkende sul.... Op dit moment samen met WNL het supporterssuffertje voor onze blonde grote Leider

oert | 18-02-11 | 16:41

Linkse triefel.

Kilsdonk | 18-02-11 | 16:40

Het grote Godwin topic

Kingeef1975 | 18-02-11 | 16:40

Gaan we het weekend nog inluiden??

Klokkie | 18-02-11 | 16:39

Een prima column. Maar dan ook nooit meer stukje overschrijven uit en/of linken naar die vieze vuile rooie Azijnbode.

Flippo | 18-02-11 | 16:37

Ben mijn vertrouwen in links en rechts allang verloren. Samen met Rita recht door zee!

BeertjeB | 18-02-11 | 16:34

Ik ga naar de crematie van Joop. Laat daar geen misverstand over bestaan!

Morkovich | 18-02-11 | 16:34

Ik zet de douche vast aan...

King of the Oneliner | 18-02-11 | 16:33

Die eennalaatste link schreeuwt trouwens om wat duiding van de enorm gewaardeerde seven.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 16:32

Wat een gezeik over een tekeningetje mensen

Hammer | 18-02-11 | 16:30

Jammer van die brievenbuspisleugen in het laatste stukje. Voor de rest vond ik dat nu juist kort maar krachtig.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 16:29

Linkse gore propaganda, altijd voor de verkiezingen.

Mausiej | 18-02-11 | 16:29

Ok, genoeg reclame voor "joop" Nu laten dood bloeden..

Crematorium-de-Asbak | 18-02-11 | 16:28

Links zijn tuig, Allemaal!

Lesbiman | 18-02-11 | 16:27

Wilders moet niet zeiken over een cartoon, DeJoop moet niet doen of ze een discussie willen op hun website; het is daar links en niks anders. [punt]

Pasta-saus | 18-02-11 | 16:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken