Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD-spindokter: Liever niet debatteren met D66

chefmultilulbijdeVVD.jpg OMGWTFdixieland. Als het niet zo ontzettend laf was geweest hadden we er misschien nog wel om kunnen lachen. De VVD ontloopt tot de Provinciale Statenverkiezingen alle een-op-een debatten met D66. Dat laat spindokter/congresvoorzitter/mediatrainer/lobbyist/interim-manager EN communicatiemanager Henri Kruithof vandaag weten tegenover Dagblad de Pers. De krant wilde een dubbelinterview maken met de beide lijsttrekkers Loek Hermans en Rogier van Boxtel. Maar de liberale regeringspartij heeft nieuw beleid tot en met verkiezingsdag: Niet praten met D66. Heeft Alexander Pechtold een heel vuige nazicartoon over Mark Rutte gepubliceerd waardoor het VVD-campagneteam heeft besloten D66 te negeren? Nee hoor. Rutte c.s. zijn doodsbenauwd dat de liberale concurrent lastige issues ter sprake brengt. Zoals: Waarom was de VVD bij monde van Ton Elias pertinent tegen inperking van de koopzondagen maar kruipen ze nu in de aars van grefopartij SGP? En waarom horen we de VVD niet als gedoogpartner PVV laat weten de abortuswetgeving 50 jaar terug in de tijd wil draaien? Omdat ze bij de VVD het in hun broek doen voor de kiezer. Daarom chickenen ze heel lafjes uit een debat. Póóók pok pok. Wat een epic fail. In volwassenmensenlanden verlies je door dit soort blunders de verkiezingen.

Reaguursels

Inloggen

Als je bang bent voor debatten, waarom word je dan in hemelsnaam politicus? Debatteren is kern van de parlementaire democratie!

linkschedhimmi | 17-02-11 | 18:46

De Koreaanse Slet | 17-02-11 | 16:33
Dat is een misvatting, Bolk is een clown van de elite die elke keer als de verkiezingen zijn uit zijn stal gehaald word om even met vuil te gooien, we zagen dat al bij Pim Fortuyn die door hem werd uitgemaakt voor pleefiguur. Blijkbaar heeft de VVD dit soort retoriek nodig om zichzelf te verlagen. Een ding is zeker we zullen als PVV stemmers nooit op die laffe elite van de VVD stemmen die als een vlo proberen mee te liften op het succes van de PVV van 0 naar 9 van 9 naar 24 en wie weet tot welke hoogtes het eindigt als straks ook de VVD stemmer door krijgt dat men door de VVD voor de belazerd word. Je hoeft alleen maar naar de woorden van Bolkenstein te luisteren en jezelf beseffen dat ook jij daarmee aangesproken bent wanneer je PVV zou gaan stemmen als VVD'er.

vrijheid-van-spreken | 17-02-11 | 17:01

borderliner | 17-02-11 | 14:54
Zo vertel eens wat heeft de VVD zoal gedaan??

vrijheid-van-spreken | 17-02-11 | 16:54

*nobody fucks with the Bolk*

De Koreaanse Slet | 17-02-11 | 16:33

vrijheid-van-spreken | 17-02-11 | 14:39

De Bolk is een een groot staatsman en iemand die daadwerkelijk rechts is en blijft (nl.wikipedia.org/wiki/Frits_Bolkestein...) hij heeft een prachtig curriculum vitae heeft. De eerste die de schaduwkanten van de multiculti aan de tand voelde.

Daarbij heeft hij gewoon gelijk PVV-ers zijn gedesillusioneerd PvdA volk. Toen de PvdA het voor de nieuwe zwakkeren (allochtonen) ging opnemen voelde het proletariaat zich (terecht) genomen. De PVV speelt daar goed op in door tokkietaal te spreken en het zure bittere (ex-) arbeidersvolk voor zich te winnen ofwel een populistische partij. nl.wikipedia.org/wiki/Populisme

Wat mij betreft de Bolk voor MP! Dan komt het misschien nog goed binnen de kortste keren!

De Koreaanse Slet | 17-02-11 | 16:33

De Bolk in dat Elsevier stukkie :

"De voormalige VVD-leider noemt PVV-stemmers 'de achterban van de Boerenpartij'"

******GRIJNS*****

TM | 17-02-11 | 15:55

borderliner | 17-02-11 | 14:54
Iemand met verstand. Iemand die snapt waar het om gaat. Heerlijk. U maakt mijn middag goed.

Harris Pilton | 17-02-11 | 15:24

@vrijheid-van-spreken | 17-02-11 | 14:39
Maar de man heeft wel gelijk.
de PVV heeft tot op heden alleen maar geschreeuwd en niets gedaan. Komt ook niet met echte constructieve oplossingen.
Voedt alleen maar de onderbuik gevoelens van de sociale onderklasse.
Die 'hoogopgeleiden' die de Partij Voor de Volksverlakkerij een warm hart toedragen hadden zonder het huidige onderwijssysteem wellicht niet eens kunnen studeren. Ze hebben hun status dan ook te danken aan de linkse kerk, die al die jaren zijn opgekomen voor de sociale onderklasse. De PvdA wilde dat iedereen, ongeacht wie of wat je bent, de mogelijkheid krijgt om zich volledig te ontwikkelen.
de PVV, maar ook de VVD willen dat eigenlijk helemaal niet. Ze willen het volk het liefst dom houden!

borderliner | 17-02-11 | 14:54

Het is wel verdacht stil bij Geenstijl rond dit item www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/28... niet bepaald het onbelangrijkste item van vandaag. De VVD die zichzelf in diskrediet brengt met clown Bolkenstein die zijn achterlijke kunstje weer mag opvoeren door de VVD en op hilarische en belachelijke wijze PVV stemmers wegzet een soort PVDA in het kwadraat zeg maar. VVD = PVV-light laf en dom zonder PVV was de VVD weer een splinterpartijtje van duimendraaiende elite.

vrijheid-van-spreken | 17-02-11 | 14:39

Wat nou laf! Weet je wat laffer is. Vertegenwoordigers uit de 2e kamer op laten draven voor een TV-debat over de 1e kamer verkiezingen voor Provinciale Staten.
Deze mensen uit de 2e kamer moeten zich gewoon helemaal niet bemoeien met de a.s. verkiezingen. Die hebben momenteel niets te roeren, hop aan het werk, hup, hup, hup Pechtold, Sapje en Roemertje!! Laat het debat over aan 1e kamer vertegenwoordigers, slapjanussen.

NoStyle=AlsoStyle | 17-02-11 | 14:31

Stoine | 17-02-11 | 14:07 - Het Berlusconi plan. (ik praat niet met ze... het zijn allemaal stalinisten) #huiliehuilie

Itastijl | 17-02-11 | 14:23

Die jongen is best slim, it's all part of the plan dus.

Stoine | 17-02-11 | 14:07

@Harris Pilton | 17-02-11 | 13:39
Zeker, D66 heeft (had) veel goede ideeën, helaas strand(d)en ze meestal in goede bedoelingen.
Maar goed, geen enkele partij is perfect. Zelf stem ik weer op dierenpoes, ondanks dat ook zij gebruik maakt van de diensten van filmproducent Goebbels.
www.youtube.com/watch?v=uC96UqVKGI8#t=...

Prof. D.A.H. Vintik | 17-02-11 | 13:56

Waar moet je nu in godsnaam nog op stemmen. Er zit echt niks normaals in het midden en rechts en links kunnen totaal opflikkeren.

Sacha_A | 17-02-11 | 13:48

Prof. D.A.H. Vintik | 17-02-11 | 13:09
Ik stem weer D66. Zij zijn het eerlijkste. NA Partij van de Dieren. Je lost problemen niet op door de populistische peer uit te hangen en elke campagne dingen roepen die bij het tokkievolk - want zeg nou zelf, het gros van de PVV-Stemmers zijn tokkies- in de smaak vallen. Of door het Gristentuig te laten regeren in de beide kamers.
Ook komen zij op voor iedereen, of je nou rijk bent of arm en ze zijn de enige die serieus overweegt de HRA af te schaffen wat natuurlijk fantastisch is. We moeten ontwikkelen in Nederland en niet bij zelfbedachte nepgeldconstructies blijven steken.

Harris Pilton | 17-02-11 | 13:39

TM | 17-02-11 | 13:22
Ik ben een zwevende kiezer en ja ik heb ook weleens D66 gestemd. Wellicht in de toekomst wel weer...

Chicka | 17-02-11 | 13:35

Overigens - en ik heb het al een keer gezegd, maar toch - ; Bij iedere poll van GS en Powned met de vraag 'wat ga je stemmen' komt er strijk en zet uit dat de PVV-tokkies hier in de meerderheid zijn(#1), dat de Wassenaar-kliek van de VVD op #2 staat, tot zover niets verrassends. Maar telkens weer staat D66 afgetekend op plaats #3 met een zeer respectabel aantal stemmen.

Er komt 1 stem van mij af. Dus wie ZIJN al die stiekeme closet-D66-ers hier die er niet voor uit durven te komen!?

TM | 17-02-11 | 13:22

@Prof. D.A.H. Vintik | 17-02-11 | 13:11 : U dacht dat ik grapte? Think again.

Greet Wilders WIL niet eens meer in discussie met D66 want daar is geen eer aan te behalen. De VVD DURFT dus blijkbaar niet. Nou! Dan hou je heel veel rechtse partijen over met het lef om te discussieren zeg...

Maar dat doet er niet toe; ook u kunt den pot op! :)

TM | 17-02-11 | 13:18

VVD wist niet hoe ze met Wilders om moesten gaan en waren jalours op de debat technieken van Pechthold. Toen ze de macht zagen was Wilders ineens iemand die ze te vriend moesten houden. Ruggengraat...

Itastijl | 17-02-11 | 13:16

D66 is de enige echt liberale partij, gelijke kansen voor iedereen, maar niet perse gelijkheid nastrefen. Ook laat het zien dat liberaal en sociaal heel goed samen kunnen.

VVD is een rijke mensen partij geworden. Ipv liberaal, wat een kloof tussen arm en rijk slechts toestaat, zijn ze eerder gebrand op het kunstmatig in stand houden en zelfs vergroten van die kloof. Ze zoeken hun stemmen bij de rijken, zijn daarom 'rechts', maar verre van liberaal.

Overigens blijkt hieruit ook maar weer wat een onzinnige definities 'links' en 'rechts' eigenlijk zijn, wat ook de reden is dat D66 zich niet gedraagt naar één van beide. Ja, dan krijg je het verwijt van de hokjesgeestmensen dat D66 geen ruggegraat heeft, omdat ze geen lijn kunnen herkennen in de standpunten. Maar dat komt alleen maar door de vooroordelen die ontstaan doordat mensen zichzelf 'links' of 'rechts' willen plaatsen.

Jaap Brulaap | 17-02-11 | 13:11

@Harris Pilton | 17-02-11 | 12:44
CDA is het minst erge kwaad voor VVD en PVV om mee te regeren, PvdA & D66 zijn nl. nog veel grotere islamknuffelaars dan CDA.
De islam is voor het gristentuig van het CDA slechts een gelegenheidsvriend. Pvda bestaat nog slechts bij de gratie van de islam en D66, tja... die hadden zichzelf op moeten heffen na het Boris Dittrich/Lousewies van der Laan debacle in 2006.

Prof. D.A.H. Vintik | 17-02-11 | 13:09

D66 is de enige serieus liberale partij van Nederland, en wordt op allerlei manieren dwars gezeten, door allerlei mensen en organisaties, die gewoon stinkend jaloers zijn en vreselijk bang voor inhoudelijke argumenten.

En iedereen die er anders over denkt kan de pot op.

TM | 17-02-11 | 13:05

@Superior Bastard | 17-02-11 | 12:36
Klopt, excuses. Dan staat mijn punt alsnog.

An die ARBEIT | 17-02-11 | 12:51

@Bulloch | 17-02-11 | 12:37
En misschien ook wel verstandig.
Het CDA en SGP gaan ook liever voor hun eigen geloof, dus tegen islamisering maar kunnen dat uit gristelijke overweging niet naar buiten toe verkopen.
Wand voor God is ieder mens gelijk en zo.(en beter 50 jaar terug in de tijd, dan 5 eeuwen)
De PVV daar en tegen is tegen de islamitische ideologie door sharia wetgeving en onderdrukking.
Dus eigenlijk is deze coalitie een heel logische combi.

deraderendraaien | 17-02-11 | 12:48

Prof. D.A.H. Vintik | 17-02-11 | 12:30
Je slaat de plank mis. Vrijheid van godsdienst en beperkingen opleggen door godsdienst is wat Gristentuig toejuichen. Gristentuig zal dus veel minder snel genegen zijn een vuist te maken tegen de Islam. Ok, de bomenknuffelaars van GL wil je er ook niet bij hebben.
Je snapt wat ik bedoel. Ik vind het prima dat de VVD en de PVV willen regeren echter zolang daar een godsdienstige partij de boventoon voert en de VVD moet slikken wat de SGP wil, doe je iets behoorlijk fout en pleeg je behoorlijke kiezersbedrog. Rutte is te star voor dit beroep. Hij durft te weinig en blijft een tunnelvisie houden, dit is jammer, omdat hij een jeugdig charisma bezit.

Harris Pilton | 17-02-11 | 12:44

En terecht dat ze bang zijn voor de andere 'liberalen'. VVD heeft zich afhankelijk gemaakt van een heel cluster conservatieve gristenpartijen (CDA, SGP, PVV).

Bulloch | 17-02-11 | 12:37

An die ARBEIT | 17-02-11 | 12:17
*kuch* abortus *kuch*

Superior Bastard | 17-02-11 | 12:36

Che_cuevara | 17-02-11 | 12:02
Ik wou dat ik met jou kon vergelijken..

Superior Bastard | 17-02-11 | 12:33

dolffie | 17-02-11 | 11:57

Niks raars aan. Als winkelier wil je dat je openingstijden zoveel mogelijk overeenkomen met de 'vrije tijd' van jouw consument. Nu zijn de winkel van 09.00 tot 18.00 open maandag t/m vrijdag. Handig, dit is namelijk precies het moment dat de consument aan het werk is! Dat geldt niet voor de Kruitvat en de Blokker maar toch zeker wel voor, ik noem maar een dwarsstraat, bijvoorbeeld herenmodezaken of witgoedwinkels.
Heeft niks met funshoppen te maken, ik heb een drukke baan, en zou het heerlijk vinden als ik gewoon op zondag mijn boodschappen kan doen! En wat betreft je milieu-argument. Ik ben ervan overtuigd dat het gros van de detailhandel met alle liefde een doordeweekse dag zou willen inruilen voor de zondag, en laat het nou net de liberale VVD zijn die dit blokkeert met als reden vriendjespolitiek.

Weird Guilders | 17-02-11 | 12:33

@Kamervraag | 17-02-11 | 12:26
Sinds wanneer hebben we daar Wilders voor nodig? De SP roept dit pas 20 jaar joh.
Maar die zijn niet cool natuurlijk.

Baziz | 17-02-11 | 12:32

Vast een idee van die andere spindoctor, de moeilijk ademende stengel Blok.

quasiintellect | 17-02-11 | 12:31

@Harris Pilton | 17-02-11 | 12:22
Laten ze nu eerst maar samen met het gristentuig het islamtuig een halt toeroepen. Zien 'we' daarna wel weer hoe 'we' die levensgevaarlijke, alles en iedereen bedreigende en vrijheden inperkende gristenen een toontje lager laten zingen.

Prof. D.A.H. Vintik | 17-02-11 | 12:30

@Art Vandelay Ultor | 17-02-11 | 12:08
Over feiten gesproken, zoek voor de gein een keer uit welke partijen de afgelopen pak'embeet 50 jaar de meeste tijd regeringsverantwoordelijkheid hebben gedragen en probeer vervolgens die bevindingen te rijmen met je allergie voor alles wat naar links riekt.

Das Ungeheuer | 17-02-11 | 12:28

@De Kampsjeng | 17-02-11 | 12:09
Die Nijpels is het uithangbord van de regentenclub. Baantjes verdelen tussen VVD, CDA en PvdA. Iedereen die dit aan de orde stelt, zoals Die Wilders, vormt een bedreiging van de jarenlang ons-kent-ons mentaliteit. Tja, en dan is aanval (denken zij nog steeds) de beste verdediging. Helaas wordt het klapvee steeds wijzer (dankzij het internet) en weten we nu wel hoe deze regenten aan hun vele centen komen. Tja, da's balen.

Kamervraag | 17-02-11 | 12:26

@kapotte_stofzuiger | 17-02-11 | 12:03
Kan je dit stemadvies nader toelichten?

borga locusta | 17-02-11 | 12:24

@Dirk Tang | 17-02-11 | 11:38
Typische D66 houding! het naar beneden trappen van iemand die je niet van gelijk niveau acht.

deraderendraaien | 17-02-11 | 12:22

Prof. D.A.H. Vintik | 17-02-11 | 11:23
Ach, alles wat de VVD heeft beloofd gaat linea recta het ronde archief in omdat men per se dit kabinet niet wil laten klappen. Zelfde geldt voor de PVV. Stelletje lafaards. Alleen maar bang om wat stemmen kwijt te raken. Het gaat enkel daarom, regeren. Maakt geen donder uit hoe het gedaan wordt, ook al zeg je tegen alle gristenhonden ja en amen. VVD doet dat wel!
Wat een ruggegraatloos, populistisch smerig ja-knik ik wil per se regeren partijtje is het ook. Foei. Ik stem D66 deze verkiezingen omdat ik niet wil dat alle SGP/CDA plannetjes doorgaan die ze verzinnen in de 2e kamer. Iemand moet een halt tegen dat gristentuig roepen.

Harris Pilton | 17-02-11 | 12:22

@Joost Maghetweten | 17-02-11 | 11:47
Dat haal ik nergens uit. Hij heeft het over de achterban en vervolgens doe hij deze uitspraak: "De PVV-stemmers zijn werkloos en hun dochter is aan de drugs en hun zoon is weggelopen." Ik zie daar nergens staan dat hij hiermee niet de hele achterban bedoelt. Dus: excuses!

doenormaal! | 17-02-11 | 12:17

@XyberBorg88 | 17-02-11 | 12:14
Yup, de AOW en het hoofddoekverbod. Verder nog niets? Nee hè?

Water bij de wijn doen, zo gaat dat in politiek Den Haag. Daar is geen enkele partij vrij van.

An die ARBEIT | 17-02-11 | 12:17

@favolkin | 17-02-11 | 12:12
Ik zie nergens het woord liberaal staan.

Art Vandelay Ultor | 17-02-11 | 12:16

Iemand al geschreven dat de termen "bruin beleid" en Kabinet Bruin 1 niets te maken hebben met de kleur van een antiek overhemd maar met de kleur van de plaats waarnaar M Rutte zich fysiek dient te begeven (of te wentelen) om zaken gedaan te krijgen? Peggold weet dat en gaat dat uitmelken als 'ie de kans krijgt.

Ouwe Gek | 17-02-11 | 12:16

@ An die ARBEIT | 17-02-11 | 11:38
"D66, met kabouter Ploptold aan het roer, is verworden tot een zielige bende jaknikkerTs. U kent dat wel, dat jongetje dat vroeger bij u in de klas zat, die maar de hele tijd met iedereen meepraatte, hopend op wat respect of erkenning...."

Was het niet de heer Rutte (én Wilders) die vanalles beloofden voor de verkiezing, maar meteen ná de verkiezing beloftes braken? Zo herinner ik mij bijvoorbeeld een AOW "breekpunt", een belofte die binnen een week waardeloos bleek. U noemt D66 jaknikkers, terwijl VVD en PVV hun eigen standpunten lopen te verdraaien voor een aantal stemmen. Dit hele artikel laat nou net zien dat D66 géén jaknikkers zijn.

XyberBorg88 | 17-02-11 | 12:14

@Art Vandelay Ultor | 17-02-11 | 12:08
Beetje naïef om het verleden er niet bij te betrekken.

God heeft ons vanwege onduidelijke redenen uit het paradijs gejaagd. TOEN is alle ellende begonnen.Dat ik daar een toekomstig professor geschiedenis op moet wijzen, is een gotspe!


Bakito | 17-02-11 | 12:12

@Sepp3980

Je haalt 2 dingen door elkaar! VVD en D66 zijn allebei liberaal (tenminste VVD was het, heb het helaas al tijdje niet meer gezien). VVD= Conservatief liberaal, D66= Progressief/ sociaal liberaal..

frankmeister | 17-02-11 | 12:12

Art Vandelay Ultor | 17-02-11 | 11:39
Astu: nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Krouwel_...

Of ga je nu net als de christen-fundi's zeggen dat wetenschappelijk onderzoek niks waard is (i.e. je moet geloooooven dat de VVD een progressieve partij is)?

favolkin | 17-02-11 | 12:12

@Bakito | 17-02-11 | 12:04
Die hebben we wel, maar die willen de scheinheilige zakkenvullers van VVD-CDA-PVV niet.

Hölzenbein | 17-02-11 | 12:09

@Kamervraag | 17-02-11 | 12:05: Hear hear! Als bouwend Nederland's boegbeeld zegt dat de poet 'eerlijker' verdeeld moet worden, houd ik het niet meer droog. Zet dan gelijk Julian Assagne op de commissie betrouwbare documenten. Wel zo logisch. Bij het CDA kennelijk wel althans.

De Kampsjeng | 17-02-11 | 12:09

De laatste zin kun je aanvullen met: .... maar niet in Nederland.

Petrus de Rewa | 17-02-11 | 12:08

@LijstG | 17-02-11 | 12:01
Je bralt maar een eind raak met je stupide drogredeneringen.

Feit: de massaimmigratie van kansloze arbeidsmigraten is de schuld van *alle* partijen die sinds halverwege de jaren '50 regeringsverantwoordelijkheid hebben gedragen (aangezien ze in de twintigste eeuw allemaal nooit serieuze stappen hebben ondernomen om de negatieve gevolgen in te perken). Je legt de schuld maar lekker bij de VVD, ik leg het bij zowel links als rechts als midden. Maar zet jezelf gerust vooral verder voor schut. Vrijheid blijheid.

Nogmaals: het gaat erom wat partijen *nu* willen doen. Het verleden kun je immers niet veranderen. En dan zing ik niks los, maar ik doe niet mee aan jouw kinderachtige vingerwijzen. Dat is vooral het verschil.

Art Vandelay Ultor | 17-02-11 | 12:08

Nog een tip voor Die VVD. Muilkorf Die Nijpels.
Deze zakkenvöller kan alleen maar politiek-correct schoppen tegen Die Wilders.
Dat gaat jullie stemmen kosten VVD. Helemaal als het rijtje "inkomsten" van Die Nijpels bekend wordt.

Kamervraag | 17-02-11 | 12:05

@LijstG | 17-02-11 | 11:42
Inderdaad, de PvdA bestaat nog maar net. Toch?

Che_cuevara | 17-02-11 | 12:05

Tijdens de verkiezingsaanloop gedragen politici zich als verwende, aanstellerige kleuters. Kelly van Big Brother is er niks bij.

Waarom hebben we niet een paar honderd capabele mensen die het land besturen?

Bakito | 17-02-11 | 12:04

@Grote Nerd | 17-02-11 | 11:58: Was het ironie dan?
-
Het verschil tussen Jolande Sap en Pechtold is dat Sap over haar ideologische grenzen durft te kijken. Door bv te pleiten voor meer liberalisme en in te stemmen met de politiemissie. Iets waar D66 en toegegeven, ook Wilders iets van kan leren.

De Kampsjeng | 17-02-11 | 12:03

Mensen die het over 'broodjes' en 'bammetjes' hebben, doen er verstandig aan juist SP te stemmen. Plebs.

kapotte_stofzuiger | 17-02-11 | 12:03

@Superior Bastard | 17-02-11 | 11:49
Waarschijnlijk hoger dan die van jou

Che_cuevara | 17-02-11 | 12:02

Het wondermiddel dat rechts heet is snel uitgewerkt. Hoeveel wetten liggen er sinds de start bij de eerste kamer antwoord: 0.

quasiintellect | 17-02-11 | 12:02

Art Vandelay Ultor | 17-02-11 | 11:48
De KVP (thans CDA) en de VVD regelden als eerste de gezins en huwelijksmigratie. De KVP had als reden dat het gezin de hoeksteen van de samenleving was. De VVD was vooral bezig de belangen van de werkgevers veilig te stellen. Immers als de (gast)arbeiders niet bij hun gezin konden zijn zou hun productie omlaag gaan (ja echt waar!)

Ik verwijs u voor het overige naar de dissertatie van mevrouw Saskia Bonjour genaamd Grens en gezin. Lees vooral vanaf pagina 359 en u zult zien dat een regering met de PvdA strengere regels opstelde. De dissertatie is eenvoudig op het web te vinden.

Door het heden los te zingen van het verleden geeft u ook nog eens aan dat u over een gebrek aan historisch besef beschikt.

LijstG | 17-02-11 | 12:01

@DeChinees | 17-02-11 | 11:47
Die uitspraak van een stelletje randdebielen is voor jouw rekening. Dat heb ik niet gezegd.
Maar van half studerend Nederland heb ik inderdaad geen al te hoge pet op

Che_cuevara | 17-02-11 | 12:00

Wie wil er nou ook met die a-socialen van de VVD praten. Tschk...

Hölzenbein | 17-02-11 | 12:00

@dolffie | 17-02-11 | 11:57
Hoe is winkelen op zondag meer belastend dan op dinsdag?

7 dagen per week open is een veel efficiëntere benutting van de winkel ruimte. Voor de zondagen moet ook gewoon huur worden betaald.

Grote Nerd | 17-02-11 | 12:00

dolffie | 17-02-11 | 11:57
funshoppen is ook zondagsrust.

Einde van de Domheid | 17-02-11 | 11:59

"Op de vraag aan welke debatten de VVD weigerde mee te werken, antwoordt VVD-campagneorganisator Kruithof: ‘Dat gaat jou niks aan.’"
De transparantie druipt ervan af.

Vredige libertariër | 17-02-11 | 11:58

@De Kampsjeng | 17-02-11 | 11:57
Er had nog wat voor gemoeten, dan snap je hem wel.
@doenormaal! | 17-02-11 | 11:43

Grote Nerd | 17-02-11 | 11:58

groen links wil de koopzondag verruimen. Ondernemers zijn in hun kapitalischte schurken en de koopzondag is volgens mij erg milieubelastend het is meer funshoppen dan je noodzakelijke dingen doen.

raar

dolffie | 17-02-11 | 11:57

@Grote Nerd | 17-02-11 | 11:50: Stel je niet zo aan.

De Kampsjeng | 17-02-11 | 11:57

Hee VVD, hier gaat een stem. En die gaat nu ipv naar jullie naar..

Frdnnd | 17-02-11 | 11:56

borga locusta | 17-02-11 | 11:52
Point taken en touché, in dit geval dan. Zag pas later wat je bedoelde.
Eet smakelijk.

Superior Bastard | 17-02-11 | 11:55

Het kromme is dat de VVD en de D66 samen optrekkend een eind zouden komen.

Grote Nerd | 17-02-11 | 11:55

@DeChinees | 17-02-11 | 11:47
Ja, de studentjes, leer mij ze kennen.

Eerst moesten er velen niet zo veel van D66 - of zelfs van de politiek - hebben, maar nu Pechtold roeptoetert dat zij vooral niet hoeven bij te dragen aan de broodnodige bezuinigingen ruiken ze geld en zijn ze opeens D66-fanboy geworden.

Prachtig.

Vraag ze maar eens naar de andere standpunten van die partij. "Euh... ja, euhm... iets met-euh... euh... bestuurlijke vernieuwing ofzo. Jaja, gekozen burgemeesters!"

Niet dat dat verwonderlijk is, want een gemiddeld D66-kamerlid zal geen zinniger antwoord geven. Die gaat hoogstens heel ludiek met een bordje zwaaien in onze Staten-Generaal. Helemaal top.

Art Vandelay Ultor | 17-02-11 | 11:54

An die ARBEIT | 17-02-11 | 11:48 - Je hebt dictators (waarmee je een gesprek kan afkappen) en dictators. De ene holocaust is niet de andere. (godwin law moet aangepast worden)

Itastijl | 17-02-11 | 11:54

Ik ga zeker niet op de VVD, CDA of PVV stemmen. VVD in de regering is prima, maar als die dan afhankelijk is van al die (semi)godsdientswaanzinpartijen dan hoeft dat niet meer. De echte macht ligt op het moment vooral bij de CDA, PVV en ook nog eens de SGP. Dat is conservatief achterlijk nederland. Gelukkig een minderheid, maar helaas op het moment niet in de politiek.

cabbit | 17-02-11 | 11:54

Vielleicht dat 'k ze tonight tegenkom, Chicken Tonight dan maar.

Ratzing. | 17-02-11 | 11:53

@Wim-Lex | 17-02-11 | 11:52

De PVV heeft toch al dezelfde slogan?

Grote Nerd | 17-02-11 | 11:52

@Superior Bastard | 17-02-11 | 11:46
Leek me leuk, ontornbare waarheden verdienen een rood boekje en een grote leider. Alleraardigst interview trouwens met Bolkesteijn. Zo ik wens iedereen hier nog veel leerzame momenten, voor mij is het tijd om wat te gaan rebalancen en een bammetje te eten.

borga locusta | 17-02-11 | 11:52

Wordt het niet eens tijd voor een GeenStijl Politieke partij?

Wim-Lex | 17-02-11 | 11:52

@Wat een schoft om de hele ISLAM achterban zo te stigmatiseren!
Hoe durft hij! Er zijn een heleboel hoog opgeleide mensen met een goede baan die de ISLAM aanhangen. Waaronder ikzelf. Onderzoek heeft dit uitgewezen. Ik eis een rectificatie van deze man en excuses!

Grote Nerd | 17-02-11 | 11:50

Che_cuevara | 17-02-11 | 11:46
Low selfesteem?

Superior Bastard | 17-02-11 | 11:49

Stem D66 en je krijgt een heel scala aan holocaust ontkennende parasieten erbij.

Sidi Tamentis | 17-02-11 | 11:49

@Che_cuevara | 17-02-11 | 11:47
Hmmm ja okay, zo had ik er niet over nagedacht...

* honger, broodjes-out *

An die ARBEIT | 17-02-11 | 11:49

@LijstG | 17-02-11 | 11:42
Heeft de VVD dat besloten, ja? In zijn eentje? Knap van ze.

En zat de VVD ook in het kabinet-Den Uyl? Van het eerste generaal pardon en het regelen van huwelijks- en gezinsmigratie? Nah.

Bovendien is het verleden het verleden en gaat het erom wat partijen *nu* willen doen.

Art Vandelay Ultor | 17-02-11 | 11:48

@Itastijl | 17-02-11 | 11:47
Een Godwin is een Godwin.

Heeft niks met Stalin te maken dus.

An die ARBEIT | 17-02-11 | 11:48

+1 voor @janeedantoch | 17-02-11 | 11:39
De VVD is inmiddels een partij van double-breasted goedkope-Chinese- immitatieliberalen.

De_Scherpsputter | 17-02-11 | 11:48

@An die ARBEIT | 17-02-11 | 11:41
Het tweede geef ik je volkomen gelijk. Daarom ook zou een kiesdrempel al hel wat helpen.
Want geen vertegenwoordiging in de kamer, ook geen verkiezingssubsidie.
Dan denken ze nog wel even na voor ze er aan beginnen.

Che_cuevara | 17-02-11 | 11:47

@Che_cuevara | 17-02-11 | 11:44: Onder Dietrich en Viezepoes was D66 nog best te pruimen. Maar sinds die extreem hooghartige Pechtold is het een soort gelijkhebberige club linkse rotaryleden geworden.

De Kampsjeng | 17-02-11 | 11:47

@Che_cuevara | 17-02-11 | 11:44
Tja, als half studerend Nederland er zo onderhand op stemt en u ziet dit deel van de bevolking als een stelletje randdebielen, dan stel ik voor dat u Chinees gaat leren spreken. Cantonees of Mandarijn, heel veel succes.

DeChinees | 17-02-11 | 11:47

@doenormaal! | 17-02-11 | 11:43
Hij zegt niet alle PVV stemmers, hij verklaard een stroming. Begrijpend lezen is ook een vak.

Joost Maghetweten | 17-02-11 | 11:47

Art Vandelay Ultor | 17-02-11 | 11:39
D66 verliest juist z'n liberale kleur. Gisteren door mij getweet in reactie op tweet Pechtold die wees op positieve campagne-insteek van D66:

Positief? Afgelopen jaren was een cont. negatieve campagne, mn @ Wilders. D66 punten zelf totaal ondergeschikt aan Geertbashes.
Ergo D66 ging puur voor de anti PVV stem. Wat D66 zelf wil is in dat anticampagnegeweld ondergesneeuwd en ondergeschikt.
Zo werd zelfs het verlichtingsideaal bijv. @PenW ondergeschikt gemaakt Zie comm.22jan 00:21 @ bit.ly/dIwwxV @borisham
about 16 hours ago via web in reply to APechtold

seven | 17-02-11 | 11:47

Linkschmensen vergelijken met stalin is net zo erg als rechtsmenschen te linken aan hitler. maarja. de ene godwin is niet de andere. (ook al was stalin geen lieverdje)

Itastijl | 17-02-11 | 11:47

borga locusta | 17-02-11 | 11:42
Waarom een rood boekje?

Superior Bastard | 17-02-11 | 11:46

@An die ARBEIT | 17-02-11 | 11:41
Is echt geen gevoelige snaar. Las het vanmorgen toevallig was de laatste reactie naar mij toe vandaar.
En waarom, ik vond en vind Teun gewoon een aardige vent.
Kon je mij maar vergelijken met hem.

Che_cuevara | 17-02-11 | 11:46

In volwassenmensenlanden misschien wel ja, maar daar kunnen we Nederland helaas niet toe rekenen want men leeft hier in de veronderstelling dat al het slechts wat hier gebeurd veroorzaakt is door 'links' wat nog nooit de macht heeft gehad.
Zolang men in dit soort waanbeelden blijft geloven blijft men ook VVD stemmen.

Baziz | 17-02-11 | 11:45

@Che_cuevara | 17-02-11 | 11:41
Daar ben ik het met u eens.

Zeeschuimer | 17-02-11 | 11:45

Alles voor het pluche

Chicka | 17-02-11 | 11:45

@janeedantoch | 17-02-11 | 11:39
Het zijn beide enorme problemen!

www.dagelijksestandaard.nl/content/mas...
www.dagelijksestandaard.nl/2011/02/mas...

De kaders van de rechtsstaat zijn trouwens flexibel. Dat moeten ze zijn, anders zouden we in 2150 nog steeds dezelfde wetten hebben. Kom dus niet aanzetten met de leugen dat de immigratie niet minder kan.

En op welke manier heeft iedereen bij D66 meer gelijke kansen dan bij de VVD?

Art Vandelay Ultor | 17-02-11 | 11:44

Ies tactiek.
Fortuyn ontliep ook altijd Marijnnissen.

Einde van de Domheid | 17-02-11 | 11:44

@DeChinees | 17-02-11 | 11:32
U noemt D66 "de intelligentsia" van de Nederlandse bevolking.

Da's inderdaad Chinees voor mij

Che_cuevara | 17-02-11 | 11:44

Even off topic maar hier wordt ik dus echt boos van!
Bolkestijn zegt: "PVV-stemmers zijn werkloos en hun dochter is aan de drugs en hun zoon is weggelopen."
Zie: www.nu.nl/politiek/2449076/bolkestein-...
Wat een schoft om de hele PVV achterban zo te stigmatiseren!
Hoe durft hij! Er zijn een heleboel hoog opgeleide mensen met een goede baan die PVV stemmen. Waaronder ikzelf. Onderzoek heeft dit uitgewezen. Ik eis een rectificatie van deze man en excuses!

doenormaal! | 17-02-11 | 11:43

Dhr. Brusselmans slaat door in het chargeren van de feiten. Vanzelfsprekend moet ook de VVD water bij de wijn doen, ten gunste van een stabiel kabinet. Wie van zijn partij een onmogelijke opstelling tijdens onderhandelingen verwacht, doet er goed aan op de SP te stemmen.

De Kampsjeng | 17-02-11 | 11:43

Sinds wanneer is de VVD bang voor D'66? Dat vind ik toch wel erg jammer van Rutte.
Pechtold heeft toch geen rechts van spreken? D'66 heeft elke keer weer dat ze regeerden, hun belangerijkste principes overboord gegooid om maar mee te mogen doen.
Door dat soort lui laat je je toch niet van het podium dieuwen?
#ruttefail

Joost Maghetweten | 17-02-11 | 11:42

@Superior Bastard | 17-02-11 | 11:38
Ik zou zeggen... schrijf hem op in een rood boekje of zo iets, kunnen we er allemaal van leren.

borga locusta | 17-02-11 | 11:42

Zou bijna VVD stemmen om de afbraak van onze samenleving nog een extra zetje te geven opdat iedereen snel weer tot inkeer komt. Laten we wel wezen, de meerderheid zit echt niet te wachten op een rechtse christenstaat. De enige reden waarom rechts nu een kans krijgt is de angst voor de Islam, terwijl het de moderne christenen zijn die langzamerhand al onze vrijheden wegnemen. De VVD is niet pro christen, maar zonder die klootzakken zullen ze nooit regeren en hun achterban kunnen plezieren. Wellicht moet het nu gewoon even echt goed mis gaan voor er een degelijke partij ontstaat om op te stemmen. So be it.

XelaGBS | 17-02-11 | 11:42

Art Vandelay Ultor | 17-02-11 | 11:33
Dude lees nou eens geschiedenisboekjes. De VVD heeft de grens wagenwijd opengezet voor thans Polen, Roemenen en Bulgaren. In het verleden waren dat Turken en Marokkanen. Normaliter kansarm volk, maar doordat hun uurloon lager lag dan die van Henk & Ingrid waren ze kansrijk.Datzelfde zie je nu ook in de tuinbouw. De gevolgen met Marokkanen vooral zijn nu bekend. Logisch dat Henk & Ingrid boos zijn, want hun baan werd om een kwantitatieve reden afgepakt. Plus als je kansarm volk uit het buitenland bij binnenlands kansarm volk plaatst gaat de bom uiteraard barsten.

Dit alles kan geheel op het conto van de VVD worden geschreven.

LijstG | 17-02-11 | 11:42

De NL abortuswet kent als max termijn het moment dat een foutus/baby in staat is om buiten het lichaam in leven te blijven. Door de medische techniek van de neonatologie is dit moment steeds vroeger. Het verkorten van de abortustermijn is dus juist niet terug in de tijd, maar vooruit, aangepast aan de nieuwe kennis en kunde.

"De Wafz bepaalt niet tot in welk stadium van de zwangerschap de arts abortus mag uitvoeren. Artikel 82a van het Wetboek van Strafrecht bepaalt echter dat "het doden van een vrucht die naar redelijkerwijs verwacht mag worden in staat is buiten het moederlichaam in leven te blijven" gelijk staat aan "een ander, of een kind bij of kort na de geboorte, van het leven beroven". "

seven | 17-02-11 | 11:41

Ik had wel eens willen zien hoe het liberale imago van D66 ervoor had gestaan in een kabinet met GL en de fucking PvdA.

Hou toch op.

Art Vandelay Ultor | 17-02-11 | 11:41

De VVD zijn een stelletje laffe broekpoepers.
In Gorcum zitten ze vuistdiep in de aars van de PvdA-Dictator die de stad met ijzeren vuist regeert.
Vanavond gaan ze het doodvonnis over de stad mede ondertekenen door wéér een AZC te laten projectontwikkelen terwijl bijna héél Gorcum daar tegen is.

Cuyahoga | 17-02-11 | 11:41

@Che_cuevara | 17-02-11 | 11:37
Gevoelige snaar? Blijkbaar toch een kern van waarheid, anders was het je niet bijgebleven.... ;)

Dan nog, het volk dat zich tegenwoordig geroepen voelt in de landelijke politiek actief te worden, is juist het volk dat je niet aan het roer wil hebben. Zelfverrijkende, scrupulesloze zakkenvullers. Allemaal.

An die ARBEIT | 17-02-11 | 11:41

@Zeeschuimer | 17-02-11 | 11:37
@borga locusta | 17-02-11 | 11:32

Als je als politici alleen maar de voorstellen van de regering wil dwarsbomen om het dwarsbomen ben je gewoon verkeerd bezig.
Ook goede voorstellen van de oppositie worden wel eens door regeringspartijen overgenomen en omgekeerd.
Maar dwarsbomen om het dwarsbomen is obstructie plegen en verwerpelijk.
Heeft niets te maken met mijn voorkeur, dit zeg ik ook van een partij waar ik op gestemd heb.

Che_cuevara | 17-02-11 | 11:41

Tja is ook lastig om als liberaal dit bruin beleid te verdedigen.

Bodde | 17-02-11 | 11:40

Art Vandelay Ultor | 17-02-11 | 11:33
liberaal=iedereen krijgt gelijke kansen.

nepliberaal=iedereen krijgt gelijke kansen, behalve als ze niet bij ons clubje horen.

Immigratie is het probleem niet, Art. Immigratie is nauwelijks lager te krijgen binnen de kaders van de rechtstaat.
Integratie is het probleem. En dan eigenlijk niet alleen de integratie van alle haatbaarden, burqa's en bontkraagjes, maar eigenlijk ook die anderhalf miljoen smaldenkers die denken dat we terugkunnen naar de gulden, bananasplit en auto's zonder katalysator.

janeedantoch | 17-02-11 | 11:39

En voor een echt liberale partij denkt D66 trouwens wel verdacht veel in collectieven (de Wildersstemmer, de scholier, de allochtoon, de moslim).

Het is makkelijk roepen dat D66 liberaler is dan de VVD zonder uit te leggen waarom dat precies is.

Art Vandelay Ultor | 17-02-11 | 11:39

@kalasjniknal | 17-02-11 | 11:33
Stigmatiserender kan een zwitsalletje zich niet gedragen. Hulde en nou opgerot.

Dirk Tang | 17-02-11 | 11:38

Che_cuevara | 17-02-11 | 11:16 Ik denk het ook. Zowel PVV als VVD ontlopen confrontaties of geven hun kandidaten een spreekverbod. Zo kun je lekker afgewogen een keuze maken. Ik denk dat Groenlinks, SP, en D66 er voordeel uit zullen halen.

zeg maar jansen | 17-02-11 | 11:38

kapotte_stofzuiger | 17-02-11 | 11:32
De waarheid mag, moet zelfs, gezegd worden.

Superior Bastard | 17-02-11 | 11:38

@XyberBorg88 | 17-02-11 | 11:29
Dat mag dan wel zo zijn, maar aangezien je met een stem op de PVV bijna automatisch de VVD erbij krijgt, wordt het op economisch gebied weer mooi rechtgetrokken.

D66, met kabouter Ploptold aan het roer, is verworden tot een zielige bende jaknikkerTs. U kent dat wel, dat jongetje dat vroeger bij u in de klas zat, die maar de hele tijd met iedereen meepraatte, hopend op wat respect of erkenning....

An die ARBEIT | 17-02-11 | 11:38

@Art Vandelay Ultor | 17-02-11 | 11:33
Die Marcia zal wel ergens in een vrijstaande villa op het platteland wonen.

Prof. D.A.H. Vintik | 17-02-11 | 11:37

@An die ARBEIT | 17-02-11 | 11:27
Het probleem zoals ik het zie is te veel versnippering in de politiek.
Er zou gewoon een kiesdrempel moeten komen waardoor partijen met 2 of 3 zetels niet in de kamer kunnen komen.
Dat zou al een hoop schelen.

* en ik ben niet de nieuwe Teun:-)*

Che_cuevara | 17-02-11 | 11:37

@Che_cuevara | 17-02-11 | 11:32
Nee, daar zijn ze politici voor. Anders hadden we net zo goed een dictatuur kunnen hebben.

Zeeschuimer | 17-02-11 | 11:37

@Che_cuevara | 17-02-11 | 11:32
Waarom? Telt de stem van een gekozen vertegenwoordiger alleen als die jou gunstig gestemd is?

borga locusta | 17-02-11 | 11:35

Als VVD zou ik ook géén tijd in Pechdrol steken, die man is echt Koningkletsmaarraak. VVD is goed op weg met Rutte, en slechter dan voorgaande kabinetten met linkse wappies kan het toch niet.

kalasjniknal | 17-02-11 | 11:33

'D66 valt de VVD ook hard aan op liberale waarden, nu die partij samenwerkt met de anti-immigratiebeweging PVV.'

Wat is dit voor prutslogica? Alsof het liberaal is om hier de kanslozen met bakken tegelijk binnen te slepen.

Maar volgens Pechtold is er helemaal geen immigratie, dat klopt inderdaad. Je bent eigenlijk zelfs een fascist als je over de immigratieleugen begint.

Art Vandelay Ultor | 17-02-11 | 11:33

@Zeeschuimer | 17-02-11 | 11:21
Politici die zeggen alle voorstellen van de regering te dwarsbomen in de eerste kamer dienen onmiddellijk afgezet te worden.

Che_cuevara | 17-02-11 | 11:32

@janeedantoch | 17-02-11 | 11:30
Amen, mijn lidsmaatschap is ook al meer dan 15 jaar verlopen. Het liberaal gedachtengoed is verkwanseld voor blauwe blazers met gouden knopen en rode broeken.

borga locusta | 17-02-11 | 11:32

En daarom stem ik deze maal weer D66.
Dan kunnen de financiële maatregelen die nodig zijn genomen worden maar worden de vrijheden wel beschermd...

da wizard | 17-02-11 | 11:32

Tja, de VVD durft niet met de intelligentsia van de Nederlandse bevolking te debatteren. Wat VREEMD! Misschien ligt het aan de debiele beleidsvoering van het kabinet?

DeChinees | 17-02-11 | 11:32

@Superior Bastard | 17-02-11 | 11:29
Sorry, zal het niet meer doen.

kapotte_stofzuiger | 17-02-11 | 11:32

Daar kan ik me alles bij voorstellen. Wie gaat er nou graag een dialoog aan met iemand of een partij waarmee geen dialoog te voeren is? Pechtoldje staat nou eenmaal altijd alleen maar met negatieve beschuldigingen te zwaaien, er komt niks positiefs of constructiefs uit. Alleen maar geklaag en gezeur en negativitiet. Bah. Ze zoeken helemaal niet naar een oplossing willen alleen maar dat het slecht gaat met dit kabinet.

doenormaal! | 17-02-11 | 11:31

borga locusta | 17-02-11 | 11:29
nee,
dat is omdat de VVD drommels goed weet dat ze een stelletje nepliberalen zijn.

janeedantoch | 17-02-11 | 11:30

Trust me, I'm a politician.

Big Ern | 17-02-11 | 11:30

@ Brusselmans
Ik vind het politiek gezien juist erg slim van de VVD dat ze de koopzondag offeren aan de SGP. Als de coalitie samen 90 zetels had was dat inderdaad niet nodig en was het ook nooit gebeurd, maar ze hebben er maar 76. Dat is flinterdun, dan moet er dus wat geofferd worden. Ik zou dan ook meteen voor de koopzondag kiezen. Dat is het laag hangende fruit waar je gedoogpartner SGP blij mee kunt maken. Wie dat niet begrijpt moet maar politiek redacteur worden bij Geenstijl. Ik denk overigens dat dat aan de kiezer goed uit te leggen valt, dus waarom de VVD om dit punt een discussie met D66 zou willen ontlopen ontgaat mij. Dat punt zou je dus wel kunnen maken Brusslemans.

Marcus Porcius Cato | 17-02-11 | 11:30

D66 Pechvogel.

Dropstok | 17-02-11 | 11:30

@Golaio | 17-02-11 | 11:26
De reden die vanuit de VVD gegeven wordt is dat het niet verstandig is om met D66 in debat te gaan omdat men bang is dat de standpunten van D66 te dicht bij de eigen opvattingen liggen. Dan wordt het lastig om nog als schoothondje met droge ogen het uit je hoofd geleerde gedooggeschrift te verdedigen. Daar zit het probleem. In essentie staat de PVV dichter bij de SP en de VVD dichter bij D66.

borga locusta | 17-02-11 | 11:29

Wat nou D66 = links.. Niet mee eens, zit precies tussen links en rechts in. Verder is PVV qua financieel beleid een stuk linkser dan welke andere partij dan ook. D66 krijgt 2 maart iig mijn stem.

XyberBorg88 | 17-02-11 | 11:29

De lafbekjes van de VVD copy-catten de PVV om zo meer kiezers te krijgen?

@Golaio: Als het zo simpel is, waarom is de VVD dan te laf om het uit te leggen aan de enige echte liberale partij van NL?

Dirk Tang | 17-02-11 | 11:29

kapotte_stofzuiger | 17-02-11 | 11:13
Jammer dat zo een fipo de rest van de discussie overbodig maakt.

Superior Bastard | 17-02-11 | 11:29

CaptainPanic | 17-02-11 | 11:19

Een dergelijke partij bestaat niet. Als ik met gezond verstand verschillende kieswijzers e.d. invul kom ik soms uit bij de VVD, soms bij D66, soms bij PVV en soms bij Groenlinks. Bij alle partijen ben ik het ongeveer voor de helft van hun standpunten met ze eens en de andere helft niet.

VVD trek ik fundamenteel niet vanwege liberalisme. Want dat werkt gewoon niet. D66 trek ik fundamenteel niet vanwege die D. Democratie is een kudtsysteem. PVV trek ik niet vanwege hun V die eigenlijk voor vrijheid zou moeten staan, maar wat volgens mij Orwelliaans eigenlijk het tegengestelde betekent. En Groenlinks trek ik niet vanwege het naïeve geitenwollen sokken links. En ik ben te lui en niet charismatisch genoeg om een nieuwe partij van gezond verstand te beginnen.

sk!llz | 17-02-11 | 11:29

@S. Quentin Quale | 17-02-11 | 11:24
Het is tuig, allemaal. En ik zie geen ruimte meer voor verbetering, buiten het plaatsten van explosieven op de juiste momenten en juiste locaties. Aangezien ook dat geen optie is, ben ik rustig aan het accepteren dat dit is waar we het mee moeten doen. * zucht *

An die ARBEIT | 17-02-11 | 11:27

@kapotte_stofzuiger | 17-02-11 | 11:18
Met links krijg je ze allebei

Che_cuevara | 17-02-11 | 11:26

En terecht, Pechtold en consorten draaien om de feiten heen en durven niets te benoemen of te bekijken. Ze vervallen in simpele verkiezingsrethoriek (optellen en aftrekken) in plaats van de inhoud op de plannen in te gaan. Zodra dat gebeurt is het voor mij duidelijk. Het kabinet heeft gelijk in hun plannen voor onder andere het onderwijs. Dat daar het halve electoraat van links werkloos door dreigt te worden is tegen het zere been

Golaio | 17-02-11 | 11:26

@kapotte_stofzuiger | 17-02-11 | 11:22
Speel 'm nog maar een keer af voor je mooie beeldspraak van 11:18.

Prof. D.A.H. Vintik | 17-02-11 | 11:26

Daarom chickenen ze heel lafjes uit een debat. - PVV doet dit al een tijdje met de vara als excuus. De Nederlandse burger verdient beter... En nu komt je te horen dat VVD zich bij de groep chickens heeft aangesloten.

Itastijl | 17-02-11 | 11:25

Ton Elias, de wandelende gehaktbal. Ik denk dat de VVD niet veel zal doen aan het Obesitasprobleem. Ton Elias, de wandelende Bamihap.

chefkok | 17-02-11 | 11:24

GVD, er blijft geen fatsoenlijke partij meer over om op te stemmen..
Allemaal zijn ze kut.

S. Quentin Quale | 17-02-11 | 11:24

Je moet Rutte nageven, hij is niet te beroerd om succesvolle stategien van Wilders te kopieren.

borga locusta | 17-02-11 | 11:23

Als regeringspartij moet je nu eenmaal altijd water bij de wijn doen. Dat kunnen ze in die eventuele debatten toch gewoon uitleggen?

Prof. D.A.H. Vintik | 17-02-11 | 11:23

Het is dat de VVD een sterke en redelijk geloofwaardige leider heeft anders hadden ze nu al tot hun nek in de shit gezeten. We zijn terug in de tijd. De Gristenen hebben de touwtjes weer volledig in handen, fijn he zo'n minderheidskabinet.

Weird Guilders | 17-02-11 | 11:22

stoofstraat | 17-02-11
ROFLOL - Die Twitteraar kent ook het verschil niet tussen gratis en voor niets.
Ik ben gratis naar school geweest en hij voor niets.

James Lastig | 17-02-11 | 11:22

Vervelende D66ers met allemaal nadenken enzo over wat goed zou zijn voor dit land. Ze zijn alleen nog maar stotterende PvdAers gewend.

Gerrit van Appel | 17-02-11 | 11:22

Gelukkig voor de VVD wonen we niet in een volwassenmensenland.

Sjors W. | 17-02-11 | 11:22

Politici die debatten vermijden horen een andere baan te gaan zoeken.

Zeeschuimer | 17-02-11 | 11:21

stoofstraat | 17-02-11 | 11:13
*in beste Benny Nijman stem zingt:
"Zeg me ... dat het niet. Zo. Is.
'
Wauw. Wat triest.

dosis | 17-02-11 | 11:20

En toch stem ik VVD. Ik wil Rutte niet gedwarsboomd zien door een linkse Eerst Kamer.

broomstick | 17-02-11 | 11:20

Of waarom het volgende EU, NAVO of VN baantje van Markje Rutte best enige tientallen levens in Afghanistan mag kosten.

James Lastig | 17-02-11 | 11:20

sk!llz | 17-02-11 | 11:17
Dan snap je niet hoe een democratie werkt... je moet kiezen op de partij die jou het beste vertegenwoordigt. Punt uit.

CaptainPanic | 17-02-11 | 11:19

Ik geloof dat ik alweer spijt heb dat ik op Mark Rutte heb gestemd.

Karel Kruizenruiker | 17-02-11 | 11:19

@Che_cuevara | 17-02-11 | 11:16
"Liever een bijstandstrekker in de keuken dan een fundamentalistisch christen in de achtertuin."
Hoe 'links' wilt u het hebben?

kapotte_stofzuiger | 17-02-11 | 11:18

Nee, dit is gewoon slim voor hun image. Als je weet dat je verliest, ga dan niet. En toch stem ik VVD. Of heul misschien CDA vanwege een lokale held. Go kabinet.

Kan Jees de Jager? | 17-02-11 | 11:18

Toch ga ik VVD stemmen. Omdat het alternatief erger is: een regering die niet kan regeren.

sk!llz | 17-02-11 | 11:17

VVD=conservatief
D66=liberaal

Sepp3980 | 17-02-11 | 11:17

Al heb je er een beetje verstand van zul je tot de conclusie komen dat er niks mis mee is dat de abortuswetgeving 50 jaar terug wordt gedraaid.

Semper Pecunia | 17-02-11 | 11:17

Ik vrees dat links een denderende overwinning gaat halen.

Che_cuevara | 17-02-11 | 11:16

Tjah, laffe honden bijten niet

S. Polak | 17-02-11 | 11:13

D66 is een liberale partij, de VVD niet. Je wilt niet dat kiezers daarmee geconfronteerd worden.

kapotte_stofzuiger | 17-02-11 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken