Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

HBO-docent geeft gratis online cursus mailen

veterstrikdaarisieweerrrrrxxx.jpg HBO-docenten met humor, jazeker die bestaan. En dan bedoelen we met humor niet "gratis een diploma weggeven" maar het soort van kontschoppende humor waarmee je de toch al tragische carrière als uitgerangeerde wetenschapper HBO-docent overleeft en tevens het luie, onderpresterende, ongeïnteresseerde scholierenvolk even flink in de cojones trapt. Goed voorbeeld van zo'n docent is Hein Bijvoet, docent Interactieve Media (of in elk geval zo'n typische 0-niveau pretstudie) op de Hogeschool van Amsterdam. Toen Bijvoet onlangs zo'n zestig HvA-scholieren de opdracht gaf het een en ander per email in te leveren (een knippen-en-plakken reflectieverslag of een moeilijk thuismaaktentamen waarschijnlijk) kreeg hij maarliefst acht hele inzendingen. Dat is nog geen 14 procent. Oftewel: ruim 86 % van de betreffende HvA-scholieren, die notabene een cursus Interactieve Media volgen, is nog te bescheten om een opdracht naar de docent te mailen. Logisch. Stel je voor dat je ook nog online inzet moet gaan tonen. Daarop besloot docent Bijvoet zijn pupillen op een wijze aan te spreken die past bij hun niveau en verzorgde een volledig gratis online cursus () "emailen in de praktijk" voor ze. Muhaaa. Pak aan verwende nepstudenten. Jullie verdienen het. Het HBO: makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker. (Via.)

Reaguursels

Inloggen

HBO... niet meer dan verlenging van HAVO... tsss... niveau -3.

Universiteit is overigens niet veel beter: om te huilen als je ziet wat daar rondloopt, hoe de tentamens in elkaar steken en wat de studenten inleveren. Heb nog nooit een opdracht van de (jongere) generatie gezien waarin één zin geen grammaticale- of spelfout bevat.

Misschien de basis eens flink aanpakken (lagere school) en dan de rest ook op een hoger niveau brengen... maar ja, met minder geld voor onderwijs...

Chapeau voor Hein! Hahahaha! Enorm om gelachen!

Versnapering | 24-01-11 | 14:56

Ben alleen bang dat ze 'altoos' niet begrijpen... denken waarschijnlijk zelfs dat het over altoos gaat.

hunkerdrift | 23-01-11 | 22:51

Geweldig! Ik hoop dat geenstijl meer van dit soort ludieke acties online zal zetten, dit is waar geenstijl voor is bedoeld. Dit soort postings moeten ook prioriteit krijgen boven al het andere nieuws, dit is gewoon 'te mooi' om geen aandacht te maken.

BertBrussen: mbo'er kunnen we het niet maken!

het is het hbo, niet HBO, mongol. woordenlijst.org/zoek/?q=hbo&w=w

dunu | 23-01-11 | 22:04

Smile Hein, je staat op GeenStijl!

koekdeeg | 23-01-11 | 20:33

armstrong | 22-01-11 | 21:26
Confirmed.

tagliatelle | 23-01-11 | 20:18

Mooi stukje schrijven van Hein!
Alleen jammer dat er dus een 50-tal studenten zijn die vinden dat ze rustig een jaar langer uit de staatsruif kunnen vreten, ga s je best doen eikels!

the_self | 23-01-11 | 17:53

@jeszzz | 23-01-11 | 16:27
Ook daarna was 'niveau' nou niet direct één van de eerste sleutelwoorden die in me opkomen bij deze opleiding, die ik overigens uiteindelijk wel heb afgemaakt. Tweederde van de eerstejaars valt inderdaad af, maar wat over blijft hoeft ook niet hard te werken.

Zware Majesteit | 23-01-11 | 17:26

Zware Majesteit | 23-01-11 | 15:39
Je zegt het zelf al, eerstejaars. Bij ons was net na het eerste jaar meer dan de helft afgevallen. Rotte appels heb je altijd in het eerste jaar, ook op de universiteit.

jeszzz | 23-01-11 | 16:27

Ik heb eens een cursusje gegeven aan een HBO waar ik zélf toen nota bene nog niet eens klaar was. Echt zo'n heel simpel eerstejaarsverhaaltje over internetgebruik (hoe toepasselijk) waar één studiepunt aanhing omdat het moest. Dan nog heb je prutsers die het niet kunnen én jongedames die dan maar aanbieden de "docent" even in natura te betalen op het toilet.

Hilarische tijd beleefd daar, maar toekomst zit er niet in en de inflatie van het papiertje stemt ook niet echt tot vreugde. Gelukkig gaat informatica aan de universiteit ook prima, en ik vind 't nog leuk ook.

Overigens, Bert: waarom vind je het zo nodig om HBO'ers te bashen? We weten allemaal dat wat daar gebeurt niets met studeren te maken heeft. Sterker nog, dat weten ze zelf ook. Ik word alleen een beetje moedeloos van zoveel zwart/wit-denken. In universiteitenland is het echt niet veel beter.

Zware Majesteit | 23-01-11 | 15:39

Die docent is wel echt een randdebiel. De scholieren zijn a) Amsterdammer en b) HBO''er.... dat is zeg maar net zo iets als kokosnoten laten plukken door een Luiaard na het eten van een stuk spacecake. Die combi gaat niet werken. En dan met een soort van humor nog proberen t beestje te motiveren. Yes... right

k-schaaf | 23-01-11 | 14:22

Jaap Cuperus | 23-01-11 | 01:09
Nou nou nou, dat valt ook wel mee hoor. Ik denk dat het flink afhankelijk is van de opleiding en de HBO instelling. Ik heb bijvoorbeeld leraren/docenten die enorm gemotiveerd zijn en de Drs. titel dragen. Dat zijn nou niet bepaald MBO figuren...

jeszzz | 23-01-11 | 14:13

episch.
Hein +1

arbanafal | 23-01-11 | 10:40

De studenten *kuch* op deze opleiding zijn in te delen in twee groepen:

1. Studenten die er wat van willen maken.
2. Studenten die niets meer te melden hebben dan "ja, wat hij zegt".

Als er dus een opdracht gemaakt moet worden maakt groep 1 hem, groep 2 lift mee - indien mogelijk. Kennelijk heeft groep 1 up yours geroepen naar groep 2, zoals het hoort dus. 14% zit kennelijk in groep 1, komt in mijn beleving van deze studie aardig overeen.

Dank voor het devalueren van mijn papiertje, groep 2 & geenstijl ;-)

__dictatuur | 23-01-11 | 08:37

Het is toch godgeklaagd.
En dan nog lopen bitchen als ze voor 'sgolieren' worden uitgemaakt.

Caracalla | 23-01-11 | 04:39

Hulde voor Hein,
alleen vanwege het gebruik van het woord "altoos"
Prachtwoord!
Ave, Evocatus

Evocatus | 23-01-11 | 02:11

Haha, meesterlijk + 1 !!!

nep-belg | 23-01-11 | 01:55

@Jaap Cuperus | 23-01-11 | 01:09

Waarom is u vertrokken? Neuqen in grote auto's lijkt me geen straf, als daar een redelijke maandelijkse vergoeding tegenover staat?

Koffiezoetje | 23-01-11 | 01:52

Eindbaas!

Marshall'80 | 23-01-11 | 01:52

Het gemiddelde HBO-docentencorps barst van de omhooggevallen MBO-figuren.
Ik weet dat, want ik heb er gewerkt.
Ze zien de studenten als potentieel neukmateriaal, ze zeiken teveel, ze zijn onaardig, en ze zijn blij dat ze met hun reet in een grotere auto kunnen zitten dan andere 'mensen'.
Kortom, het zijn - gemiddeld genomen - hufters.

Jaap Cuperus | 23-01-11 | 01:09

Woeha! Hulde aan Hein! Nar mijn idee een mooie manier om de studenten in kwestie nog een goeie kans te geven hun meuk te mailen.

@xspalm | 23-01-11 | 00:21 U zijt klaar met uw 'studie', neem ik aan?

Chipdude | 23-01-11 | 00:35

Hein is een held. Die zat zoch ook kapot te ergeren aan die lamers (die waarschijnlijk wel naar het Malieveld *moesten* ivm die studieboetes, wegens te dom om de studie in redelijke tijd af te ronden).

ergo: Hein +1

xspalm | 23-01-11 | 00:21

WOOT! switsal pleite! Nou, ik ben Stad in vierende!

Partydomper | 23-01-11 | 00:17

Baas +1

Partydomper | 23-01-11 | 00:16

@MPdeH3 | 22-01-11 | 23:31,
maar goed,
enlighten us!
Je zet in ieder geval al lekker polemisch aan.

vander F | 22-01-11 | 23:46

@MPdeH3 | 22-01-11 | 23:31,
όποιoς δεν έχει μυαλό έχει πόδια

vander F | 22-01-11 | 23:45

MPdeH3 | 22-01-11 | 23:31
Iemand die zo veel achterlijke taalfouten (waaronder d/t fouten) maakt, kan niet serieus genomen worden. D/t spelling is basisschool, jongen. Blijf alsjeblieft weg van de universiteit. Het niveau gaat zo denderend hard omlaag door alle hbo-faalhazen die het wel even denken te maken met een snelle master in de soosjologie of een andere pretstudie na een universitaire minor/pre-master. En ja, Nyenrode valt daar ook onder.

Nulhypothese | 22-01-11 | 23:41

een ludieke grap op HBO-niveau, sorry euh... nivo

marciedarkie | 22-01-11 | 23:33

Oh Bert Brussen toch... Ben je vroeger echt zo erg gepest? Ik zag je reacties op soggen.nl ook altijd.. Man man man wat ben jij toch een droeftoeter..
Echt typisch zo'n ventje dat het lekker vind om het internet vol te spuien met zijn idiote visie op de wereld. Maar in real life nog geen deuk in een pakje boter voor elkaar krijgt.
Beste Brussen, ik ben net klaar met HBO, ga volgend jaar een master doen aan Nyenrode en zit bij een studentenvereniging. Ben dan in jou ogen een nep-student of scholier... jou mening, is prima. Wil alleen dat je dan weet dat ik jou ook niet zo hoog heb zitten. Sterker nog, in mijn ogen behoor jij tot een van de lagere van de maatschappij. Je boekt nu misschien kleine succesjes (denk je) via wat websites, maar je tastbare succes zal nooit komen (oh wacht je boek!). Geloof me, je zal nooit groot worden in de media. Je zal nooit ergens groot in worden. Al is het alleen al vanwege het feit dat je de uitstraling hebt van een amoebe met de stem van een 14 jarige puber. Je hebt geen toekomst, buddy. Misschien dat je daarom zo bashed op diegene die dat waarschijnlijk wel hebben...
Maar gelukkig vind jij jezelf heel goed. Prima, men zegt dan ook niet voor niets: In het land der treurpijpen, is de droeftoeter koning.

MPdeH3 | 22-01-11 | 23:31

Respect voor deze man.

Kleaver | 22-01-11 | 23:09

Hulde, voor Hein +1

Papkoek | 22-01-11 | 22:46

@fuckje | 22-01-11 | 21:15,
ik heb idd ooit wat pics van je voorbij zien komen,
maar zo te zien is alles zo ongeveer van het net,
of ergens in een duistere achteraf server geparkeerd.

vander F | 22-01-11 | 22:40

1 docent met 8 studenten = opdoeken die handel

IJzer70 | 22-01-11 | 22:29

Vooruit dan maar: BB +1 voor alle editvlijt ... volgens mij op dit vlak met afstand de meest actieve redacteur van heel GS. Verder: van Piekema tot Unilever, en van lokaal bureau met bromsnorren tot de kamerfractie van de PVV, prutsers heb je overal. Om nou elke twee weken heel het HBO te vermoorden (want tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend) vind ik te makkelijk. Daarom de vraag: doe je best, en kom met een artikel waarop ik me aangesproken moet, of kan voelen. Welke school en opleiding? Zoek het botergeil uit, je hebt er tijd genoeg voor .... tot dan.

zeroise | 22-01-11 | 22:27

Is wel een leuke om Jojanneke maandag langs te sturen voor Pownews.

lauwebal | 22-01-11 | 22:14

Cursus e-mailen? Die wil ik wel graag volgen. Hoe moet ik mij inschrijven bij de HvA? Die opleiding met zulke fijne begripsvolle docenten?

ljcoster | 22-01-11 | 21:52

Koningactie! Wat een held, al is het een nutteloze cursus die hij geeft.
*iets mompelt over HBO en geen studenten*

Chill | 22-01-11 | 21:51

@2voor12 | 22-01-11 | 21:35

Never mind. En bovendien: goedkope Viagra is altijd handig toch?

Als je 't toevallig nodig hebt that is .... ;-)

Reinaert | 22-01-11 | 21:36

@Reinaert | 22-01-11 | 21:29
Ik begrijp je eerste reaktie. Ik dacht daar ook aan nadat ik de Post knop al ingedrukt had.
Maar verder ben ik bang dat deze man zijn emailadres al lang automatisch opgepikt is door de nodige robots die het internet afstruinen. Die zal dus de komende tijd genoeg viagra aanbiedingen krijgen. Lang leve het olifantengeheugen van de internets ...

2voor12 | 22-01-11 | 21:35

@jeszzz | 22-01-11 | 21:23
Dit is wat geachte -Edit schreef: 'Met het antwoord is alles verklaard.'

En nou?

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 21:32

Ohja, je hebt gelijk. Mijn excuses!

dikkepiemol | 22-01-11 | 21:29

@2voor12 | 22-01-11 | 21:26

Ik trek mijn woorden in. Dank voor je reply. En eensch met je opmerking v.w.b. adressen en omstreken, da's waar. Stupiditeit kent geen tijd!

Reinaert | 22-01-11 | 21:29

@jeszzz | 22-01-11 | 21:23

Taalfaxist? Daar lopen er hier al genoeg van rond. Zeuren om de vorm maar vervolgens niets te melden betreffende de inhoud. How low can You go?

Dat u alhier maar een kort leven beschoren moge zijn als dit uw stijl is!

Reinaert | 22-01-11 | 21:26

mijn pet af voor de leraar die dit volhoud met de kwaliteit van de studenten die hij voor de kiezen krijgt. 20 jaar geleden deed je over een volwaardige hbo opleiding 4 tot 5 jaar, op dit moment kun je een bachelor opleiding (zelfde niveau) in 2,5 jaar in de avonduren erbij doen. Nederland kennisland ik dacht het niet, we gummen ons zelf uit als intelligente samenleving

armstrong | 22-01-11 | 21:26

@Reinaert | 22-01-11 | 21:24
Natuurlijk niet echt gedaan, ik zit niet op ellende te wachten en deze symphatieke Hein ook niet.
Maar ik geef maar aan dat het niet handig is om overal adressen te laten staan want er is helaas volk genoeg die dat wel doen

2voor12 | 22-01-11 | 21:26

jeszzz | 22-01-11 | 21:23

Je bent een retard, ben ik zo duidelijk genoeg?

brutus68 | 22-01-11 | 21:25

jeszzz | 22-01-11 | 21:23
Ik zou zeggen: " Lekker Belangrijk"!;

KeurMeester | 22-01-11 | 21:24

@2voor12 | 22-01-11 | 21:22

De leukste thuis? Of gewoon single en kansloos? LutserT!

Reinaert | 22-01-11 | 21:24

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:15
'verklaard' is lachwekkend omdat het 'verklaart' moet zijn. Als in 'uw comment verklaart waarom u een koekwaus bent'. Wanneer men het over de verleden tijd heeft dan is 'verklaard' passend. Als in 'de priester is tot retard verklaard'. Maar dat is nu niet de kwestie. Lach dus maar, je hebt het zelf wel fout namelijk. Of ik ben een retard, dat is ook mogelijk, wellicht dat andere reaguurders duidelijkheid kunnen scheppen.

jeszzz | 22-01-11 | 21:23

@dikkepiemol | 22-01-11 | 21:19

"Nepjournalist, leer eens statistieken!"

Ja, jouw intelligentie druipt er ook van af. Waarvan akte. Hint: nadenken!

Reinaert | 22-01-11 | 21:22

Hein zijn emailadres meteen via een script op ruim 1000 pornosites aangemeld. Kan die geinponum vast wel waarderen. En anders de mailservert van de HvA wel.

2voor12 | 22-01-11 | 21:22

+1 voor Hein. Jammer dat Hein van een uitstervend ras is (docenten met humor, waarbij de kindertjes nog wat opsteken ook)

Pietjooo | 22-01-11 | 21:20

@Drdanchaz

Als je een mail bounce krijgt op z'n email adres vanwege het vol zitten, dan kun je dat toch ook gewoon tegen hem zeggen, of in persoon of via de telefoon (of via Twitter om hip en cool te blijven)? Gebruik die media'science' eens.

Godsamme, wat een idee zeg. HBO = VMBO in het kwadraat.

Tripps | 22-01-11 | 21:20

Op basis van 60 studenten van notabene de afdeling Concept & Communicatie haal je het in je hoofd om een dui-zen-den studenten van IAM uit te maken voor nepstudenten van laag niveau? ... Nepjournalist, leer eens statistieken!

dikkepiemol | 22-01-11 | 21:19

-weggejorist-

AM. | 22-01-11 | 21:18

@brutus68 | 22-01-11 | 21:10

Ik ken Karel wel hoor. Eigenlijk zou ik willen zeggen: wie niet? Qua oudere garde.

Ouwe gevallen communist. Mijn toenmalige aanstaande ex heeft bij hem gestudeerd, vandaar dat ik 'm ken. En nog via een andere communistische omweg. Allemaal verdomd lang geleden. Markant figuur, groot mensch.

Al was ik het niet met 'm eens. Tot zijn groot genoegen overigens.

Reinaert | 22-01-11 | 21:17

brutus68 | 22-01-11 | 21:10
Kent wel een Engelse Carl.
Bedoel je die soms?

KeurMeester | 22-01-11 | 21:16

brutus68 | 22-01-11 | 21:14
Ha, nee

Nacho_Vidal | 22-01-11 | 21:16

@bezemkast1919
5 jaar geleden heb ik als onnozel jong fuckje een foto naar 1 van de redactieleden gestuurd......... had ik dat maar nooit gedaan.....;\{

fuckje | 22-01-11 | 21:15

Bij het reflectieverslag wordt o.m. gekeken naar:
"Niet de schuld bij een ander te leggen, maar jezelf afvragen: wat had ik nog meer kunnen doen?"

Zou dat de reden zijn dat zoveel bontkraagjes überhaupt niet aan een dergelijke studie beginnen?

paost712 | 22-01-11 | 21:14

Nacho_Vidal | 22-01-11 | 21:12

HBO-klant dus?

brutus68 | 22-01-11 | 21:14

brutus68 | 22-01-11 | 21:10
Ik ken wel een Karel.

Karel de Grote, en ga zo maar door :p

Nacho_Vidal | 22-01-11 | 21:12

eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 21:03
Gewoon doen, het is zaterdagavond. Dan is dat gewoon toegestaan!

Nacho_Vidal | 22-01-11 | 21:10

Hou is op met HBO bashen
kevdie | 22-01-11 | 19:21
De enige juiste spelling is: Hou een sop.

nogeentjedan | 22-01-11 | 21:07

eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 20:55
Weet je dan hoe fuckje eruit ziet? Weet jij ook hoe Teun van het Tuinpad eruit ziet? Weet jij hoe alle reaguurders eruitzien?
*aluhoedje vouwen gaat*

bezemkast 1919 | 22-01-11 | 21:05

@PSV Eindhoven #1 | 22-01-11 | 21:01

Vrij aardig samengevat inderdaad. En dat allemaal ondanks je nickname. Hulde!

Reinaert | 22-01-11 | 21:05

brutus68 | 22-01-11 | 21:02

En dan hadden we ook nog het topic over de ueberheaumeau Topik Difick...
Wel een beetje veel van het goede vandaag!
*nu echt aan het bier gaat, de klok heeft al lang negen geheidT*

eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 21:04

@eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 21:01

Ja. 't Is maar goed dat bestialiteit tegenwoordig hard aangepakt wordt.

Reinaert | 22-01-11 | 21:03

Nacho_Vidal | 22-01-11 | 21:00

Heb nog wat KALTGESTELLTES BIER in de koelkast. Beetje uitbieren zou nu wel van pas komen...

eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 21:03

eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 20:57

Klopt als een pielemuis. Matroos Vosch is Joop S. Maar weer genoeg homo-erotiek voor op een zaterdagavond.

brutus68 | 22-01-11 | 21:02

@eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 20:55

Als je werkelijk iedere kroeg afgelopen bent - en daar vervolgens ook nog gebierd hebt ook - dan lijkt me het verstandig jezelf even in te leveren op de eerste hulp van het dichtstbijzijnde Krankenhaus. Ter detoxicatie en omstreken.

*** Plop! ***

Reinaert | 22-01-11 | 21:02

Reinaert | 22-01-11 | 20:59

Er was toch ook iets met Woelrat... Die Reve was een echte liefhebber van dieren!

eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 21:01

Achja, het HBO.. Samenkomst van luie VWO-scholieren, MBO-doorstromers die nog niet eens een fatsoenlijke brief kunnen schrijven, en HAVO-scholieren die denken dat ze heel wat zijn.

PSV Eindhoven #1 | 22-01-11 | 21:01

eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 20:57
Ik snap er ook geen hol meer van

*proost*

Nacho_Vidal | 22-01-11 | 21:00

@brutus68 | 22-01-11 | 20:54

Ik doelde op Teigetje. Wederom een fout dus. Parate kennis niet paraat. En zo.

Poefffff: nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Bruno_van...

*** Zich wederom een tijdlang in een hoekje schamen gaat ****

Reinaert | 22-01-11 | 20:59

Nacho_Vidal | 22-01-11 | 20:52

Volgens mij noemde hij zijn vriend Joop S. altijd matroos Vos. Ik ben toch niet gek? *maar wel dronkenT is*

eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 20:57

brutus68 | 22-01-11 | 20:54
Zie je wel.. Ik wist wel dat er iets niet klopte aan die gast

Nacho_Vidal | 22-01-11 | 20:56

Reinaert | 22-01-11 | 20:50 Nacho_Vidal | 22-01-11 | 20:52

Ik ben nadat ik gisteren tegen fuckje had gezegd dat ik in haar city zou gaan inbieren, bijbieren en doorbieren ieder kroeg afgeweest. Overal iets gedronken, maar haar niet ontmoet helaas... Fuckje, waar was je nou? Dus daarom ben ik wellicht niet helemaal scherp vanavond.
*morgen enorme kater heeft en ijsblokjes alvast klaarmaakt*

eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 20:55

Reinaert | 22-01-11 | 20:48
*blozen doet*

bezemkast 1919 | 22-01-11 | 20:55

@Nacho_Vidal | 22-01-11 | 20:50

Boterbriefje?

God beware!

Reinaert | 22-01-11 | 20:55

Reinaert | 22-01-11 | 20:50

Tijgertje, dat is toch die homosexuele kat uit Winnie de Pooh?

brutus68 | 22-01-11 | 20:54

Cool.

Gerjokert | 22-01-11 | 20:53

eerstneukendanpraten | 22-01-11
Bij-na. Maar nog niet he-le-maal

Nacho_Vidal | 22-01-11 | 20:52

Wanneer krijgen we weer een diploma bij een pakje boter?

Ik kan me het gedrag van die studenten best voorstellen.

Zuipen en neuken is namelijk veel leuker dan ook maar 1 seconde in je boeken kijken.

Heerlijk

Nacho_Vidal | 22-01-11 | 20:50

@eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 20:47

Die matroos Vos is géén - ik herhaal: géén - familie.

Mocht je dat betwijfelen laat ik Tijgetje op je los, dus je bent gewaarschuwd!

Reinaert | 22-01-11 | 20:50

@bezemkast 1919 | 22-01-11 | 20:42

Als je de onbedwingbare behoefte hebt om het uit te leggen: be my guest.

Voorlopig was je antwoord voldoende bevredigend om je plempsel te begrijpen!

Reinaert | 22-01-11 | 20:49

@bezemkast 1919 | 22-01-11 | 20:43

Euhmmm.... niet zozeer een typo, maar eerder een misser: "overschreiden" ?

Niet dat ik je het erg kwalijk neem, ik heb een vrijwel identieke fout gemaakt vandaag.

Reinaert | 22-01-11 | 20:48

@weesgegroet | 22-01-11 | 20:43

Zondagmorgen + 20 bier en shit.
*out*

Biff Eagleburger | 22-01-11 | 20:48

Reinaert | 22-01-11 | 20:44

Reve, is dat niet die man die iets met matroos Vos of zeau had?
*te dronken is om nog goed na te kunnen denken*

eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 20:47

Reinaert | 22-01-11 | 20:44

Ik ook niet. Het enige wat beklijft van Reve is "De Avonden". Ok, en "pielemuis" dan...

brutus68 | 22-01-11 | 20:47

@brutus68 | 22-01-11 | 20:41

En dat is ook goed zo. Mijn parate kennis qua Reve is allesbehalve paraat namelijk, ik heb al jaren geen letter van de goede man meer gelezen. Iets met klok en klepel dus, en dan nog ergens in het achterhoofd.

Reinaert | 22-01-11 | 20:44

@drdanchaz | 22-01-11 | 20:32
Een wijs maar bewonderenswaardig persoon heeft eens gezegd: "Als het niet op een half A4-tje past, is het de moeite van het vermelden niet waard".
20Mb, gecombineerd met wat flitsende 21-eeuw-toepassingen zoals bestandscompressie, kan heel wat A4-tjes omvatten.

HY78 | 22-01-11 | 20:44

@Biff Eagleburger | 22-01-11 | 20:41
Ik ken dat, ik maak ook van die blunders, grote bek en dan plat gaan. Geef nie, het is zaterdagavond.

weesgegroet | 22-01-11 | 20:43

Reinaert | 22-01-11 | 20:40
Trouwens, typo? Ik zie 'em niet. Waar zit ie?

bezemkast 1919 | 22-01-11 | 20:43

Oh ja nog een welverdiende +1
Nivelleren is meer communicatie maar deze man beheerst het tot in de puntjes!

Doc Damage | 22-01-11 | 20:43

Haha het HBO is echt zielig... Willen studenten genoemd worden terwijl scholieren meer gepast is. Besteden een whopping 22 uur gemiddeld per week aan leren en nog janken dat het allemaal zo kut is... Nee, HBO scholier, u bent een prutser met een te hoog verwachtingspatroon van uzelf...

Doc Damage | 22-01-11 | 20:42

Reinaert | 22-01-11 | 20:40
Ach, sorry. loop ook rond in onderwijsland. een product, da's een verslag of een meetrapport, of een poster of wat de neuk die lui moeten inleveren.
Moet ik harde consequenties ook uitleggen?

bezemkast 1919 | 22-01-11 | 20:42

@weesgegroet | 22-01-11 | 20:36

Oh hell. Heb ik weer.

Biff Eagleburger | 22-01-11 | 20:41

Reinaert | 22-01-11 | 20:33

Maakt niet uit. De lamme helpt de blinde alhier qua lancunes of misverstanden in kennis.

brutus68 | 22-01-11 | 20:41

@bezemkast 1919 | 22-01-11 | 20:37

"Maar het stellen van harde consequenties bij het overschreiden van de deadline levert waarschijnlijk meer producten op."

Leg dit eens uit want hier snap ik dus geen ene iota van. Zal wel weer aan mij liggen zoals gebruikelijk, soit. En ik doel niet op die typo, don't worry.

Maar toch! Wat de neuk zijn die producten vraag ik me af?

Reinaert | 22-01-11 | 20:40

@Reinaert | 22-01-11
*Kuzz*

weesgegroet | 22-01-11 | 20:40

Die DOEKLE is nu ook al WOORDVOERDER voor de afgetrede RvC van Inholland,moet niet gekker worden.... De RVC treedt af omdat Ze de bui al zien hangen en Doekle breid er een HEEL ander verhaal aan,en moet Inholland weer op de rails zetten Muaaa!!

mierus | 22-01-11 | 20:39

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:34
Inderdeed! Ontkennen heeft geen zin in deze.

KeurMeester | 22-01-11 | 20:39

drdanchaz | 22-01-11 | 20:32

Inderdaad, wij vinden Hein leuk. En luie, domme kutstudenten zoals jij vinden we niet leuk. Je beroepen op 20 mb om je huiswerk niet te kunnen of willen maken is een lame excuse. BlackBoard heeft zijn beperkingen, dat is waar, maar geen excuus.

brutus68 | 22-01-11 | 20:39

@weesgegroet | 22-01-11 | 20:36

Taalfaxisten zijn niet mijn vriend, vriend!

Reinaert | 22-01-11 | 20:37

Hein +1
Maar het stellen van harde consequenties bij het overschreiden van de deadline levert waarschijnlijk meer producten op. Maarja, HBO, en studenten zijn per definitie liev, dus harde consequenties zal waarschijnlijk niet mogen.

bezemkast 1919 | 22-01-11 | 20:37

@drdanchaz | 22-01-11 | 20:32

Voel ik hier wat gal weggespoeld worden? Tentamentje niet gehaald?

Alsof docenten "leuk" moeten zijn. God beware! Ego's, díe moeten groot zijn ja!

Reinaert | 22-01-11 | 20:36

@Biff Eagleburger
"u land" niet mijn HBO-niveau vriend.

weesgegroet | 22-01-11 | 20:36

Reaguursels langer dan 140 letters, kunt u per brief sturen naar het nummer wat achter de vlag van u land staat.

Biff Eagleburger | 22-01-11 | 20:34

@KeurMeester | 22-01-11 | 20:31
Uiteindelijk is dat hetgeen waarvoor ik het allemaal doe.

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:34

@drdanchaz | 22-01-11 | 20:32
Hahaha, jij doet HBO!

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:33

@brutus68 | 22-01-11 | 20:26

Ik was er al bang voor, maar te lui om mijn vermeende bronnen te checken.

Nu ik dat alsnog doe kan ik niet anders dan je gelijk geven. Mea culpa!

Reinaert | 22-01-11 | 20:33

Ten eerste... Hein Beivoet is in de verste verte geen "leuke", of "humoristische" docent. Hein is een hele zielige ex-journalist die nadat hij is uitgekotst door het bedrijfsleven zijn o zo grote ego probeert te strelen door het onnodig naar beneden halen van studenten. Zo ook hier weer. Feit is namelijk, dat de heren beleidsbepalers van de HVA dachten dat een 20mb email inbox groot genoeg was. 20mb:8 studenten = juist... niet veel.
Gefeliciteerd Hein, mensen vinden je leuk.

drdanchaz | 22-01-11 | 20:32

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:28
Ik vind je lief!

KeurMeester | 22-01-11 | 20:31

GE-NI-AAL !!!

andalucia | 22-01-11 | 20:30

@ jeszzz
Pas toch maar op met die laagfrequente woorden als pielemams, dat is c2 taalniveau voor zedenzaken!

windkracht6 | 22-01-11 | 20:29

@KeurMeester | 22-01-11 | 20:25
Wijsneus? Ok. Pabo? Niet ok.

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:28

@Gooische Vrouw | 22-01-11 | 20:23

Tja: "wie zonder zonde is werpe de eerste steen".

Daar houdt het stenengooien bij mij dus al op hè. En bij 99,99% van 's lands bevolking ook alleen zij weigeren dat toe te geven. 's Lands eer, 's lands wijs.

Hypocrieten aller landen, verenigt u. In 0031. En da's al bijna geregeld.

Reinaert | 22-01-11 | 20:27

Ik werp mij op mijn studie.
Een naakt.
Fijne zaterdagavond allen.
#Out#

Gooische Vrouw | 22-01-11 | 20:26

Hulde aan Hein en die 8 andere studenten die er wel wat van willen maken.

Anthem | 22-01-11 | 20:26

Reinaert | 22-01-11 | 20:22

Tsja, Reve. Groot schrijver, maar met een zwak voor jonge jongetjes. Reve bezigde overigens de term "pielemuis", maar dit terzijde.

brutus68 | 22-01-11 | 20:26

brutus68 | 22-01-11 | 20:23
Art Vandelay Ultor |
Denk dat ze van beide kaas heeft gegeten.

KeurMeester | 22-01-11 | 20:25

Arme docent. De frustratie druipt ervan af, hetgeen een bijtende ironie oplevert. Ik heb het met hem te doen. Vooral die laatste zin is veelzeggend.

Petrus de Rewa | 22-01-11 | 20:24

@jeszzz | 22-01-11 | 20:13
Doe nou nie-hiet, daar krijg je problemen mee!

necrosis | 22-01-11 | 20:24

@jeszzz | 22-01-11 | 20:13

Op uw ziel getrapt? Ik weet nu waar u de studie *pproeesst* heeft gevolgd.
+1 voor uw spellingscontrole.

GSpot | 22-01-11 | 20:24

@Reinaert | 22-01-11 | 20:17

Hormonen somtijds weten de dresseren.
De bekentenis, hulde.

De weigering om principiële reden verdient alsnog een lintje.

Gooische Vrouw | 22-01-11 | 20:23

KeurMeester | 22-01-11 | 20:22

Welke Pabo? Die van dat warenhuis?

brutus68 | 22-01-11 | 20:23

@Gooische Vrouw | 22-01-11 | 20:17

Pielemans is naar dezerzijds mening Reviaans. Je mot er maar van houden, toch?

Alhoewel het wel een zeker niveau weergeeft. Dat dan weer wel. Al dan niet per ongeluk.

Reinaert | 22-01-11 | 20:22

Gooische Vrouw | 22-01-11 | 20:17
We zijn reeds voorzien van een Pabo-wijsneus.

KeurMeester | 22-01-11 | 20:22

@jeszzz | 22-01-11 | 20:13

Ah, Mr. Perfect is in da house.

brutus68 | 22-01-11 | 20:21

@jeszzz | 22-01-11 | 20:13

Je krijgt waarschijnlijk een permaban vanwege het gebruik van het woord 'pielemans'. Dat woord staat voor een bescheiden variant van het mannelijk geslachtsdeel en als moderator zou ik me dus ook niet op een dergelijke manier over mijn gigantisch geslacht laten fietsen.

Maar goed, dit is slechts een observatie vanaf de zijlijn, dus volstrekt irrelevant.

Reinaert | 22-01-11 | 20:20

Daarmee krijgt-ie Carré wel vol. Humor om te lachen +1

Henry | 22-01-11 | 20:19

@jeszzz | 22-01-11 | 20:13
De juiste benaming is penis. Geen pielemans.

Gooische Vrouw | 22-01-11 | 20:17

@Gooische Vrouw | 22-01-11 | 20:05

Ik heb m'n hormonen gewoon goed weten te dresseren. Dat zouden anderen ook eens moeten doen! Alhoewel ik ook moet bekennen somtijds in de fout te zijn gegaan dus dat lintje weiger ik, gewoon om achteraf niet in de problemen te komen.

Al vind ik het wel een eer natuurlijk, zo'n lintje. Dat dan weer wel.

Reinaert | 22-01-11 | 20:17

o, o, o, dat gaat niet goedkomen.... 95% van het volk snapt het woord "browser" niet. Bij stap 1 lopen ze al vast.

Mister Crabs | 22-01-11 | 20:16

@jeszzz | 22-01-11 | 20:13
'verklaard' is lachwekkend, omdat?

Omdat u voltooide deelwoorden nog niet heeft behandeld bij uw studie HBO Nederlands?

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:15

Grappig, al die edits van comments hierboven. In bijna elke edit is wel een spelfout te vinden waardoor ik bijna denk dat de editor nog niet eens MBO heeft gedaan. 'onzekere jongetje' en 'verklaard' zijn bijvoorbeeld best lachwekkend. De vraag is, word ik weggemod of krijg ik nu gewoon een ban, nu ik de editor op zijn pielemans stamp?

jeszzz | 22-01-11 | 20:13

@brutus68 | 22-01-11 | 20:07
Ja, wij parasieten weten altijd op de juiste sentimenten in te spelen.

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:10

Mooie actie

sitzkrieg | 22-01-11 | 20:09

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:04
Nee, dat is hielenlikkerij!
* doch toegeeft *

KeurMeester | 22-01-11 | 20:07

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:05

Meer een parasiet die op mijn zakken teert. Maar ja, je gaat toch van d'r houden.

brutus68 | 22-01-11 | 20:07

Beste -Edit @ Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:01
Ik "studeer" op het moment op de RU. Hoeveel beter is dat? U moet het weten.

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:07

Subsidie voor cultuur kan dus echt naar 0. Dit niveau is grappig zat.

Kingeef1975 | 22-01-11 | 20:06

Ga gvd een vak leren. Natuurkunde, Elektrotechniek, Werktuigbouwkunde, Civiele techniek of Bouwkunde. De rest van de pretstudies mag ook maar dan op EIGEN KOSTEN.

GSpot | 22-01-11 | 20:05

@Reinaert | 22-01-11 | 20:02

Dat jij je ondanks alle rondgierende hormonen al op jonge leeftijd de moeite hebt genomen om je in de eventuele problematiek van vrouwelijke mede-studentes te bekwamen.
Een lintje!

Gooische Vrouw | 22-01-11 | 20:05

@brutus68 | 22-01-11 | 20:04
Ook een vervelio dus?

Weinig doorzettingsvermogen enzo.

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:05

Lol, geenstijl distantieert zich van Powned. Zou ik ook doen overigens.

- Edit: distantiëren? Niet bepaald, alleen maken wij Powned niet, dat doet Powned. Wij maken Geenstijl. Het is hier geen publieke omroep ofzo. -

michiel | 22-01-11 | 20:05

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:00

Je doet me aan mijn kat denken. Die is ook gek op aandacht.

brutus68 | 22-01-11 | 20:04

@KeurMeester | 22-01-11 | 20:02
Minder scherp DAN!

Dat is pas scherp.

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:04

@Gooische Vrouw | 22-01-11 | 19:58

Tja, Freud en soortgenoten roeleren nog steeds grote tijd hoor. Ontkennen helpt niet!

Niet dat ik overigens zelf ooit gevallen ben voor een docent. Dat zou ik - al puberend - wel gewild hebben maar dan had ik me al op jonge leeftijd een verkapt Oedipus-complex aan moeten meten gezien de leeftijd van mijn vrouwelijke docenten. En dat was een beetje teveel gevraagd. Ook toen al.

Ondanks alle rondgierende hormonen! Knap hè?

Reinaert | 22-01-11 | 20:02

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 19:55
Zijn wel minder scherp als zijn stukjes.
*scherp hier dan wel ruim neemt *

KeurMeester | 22-01-11 | 20:02

Maar als je levenloos bent kun je natuurlijk ook eigenlijk geen grijsgetint leven hebben. Nouja, de boodschap is duidelijk.

- Edit: stel uzelf de volgende vraag: wat bent u liever? Iemand zonder leven op GS of een hbo-docent/scholier? Met het antwoord is alles verklaard. -

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:01

Geen "Want zo rolt hij" in het stukje? Gelukkig.

+1 voor Hein trouwens. Ik hoop dat zijn leerlingen deze actie ook daadwerkelijk snappen, maar vrees het ergste...

SODEP | 22-01-11 | 20:01

@-edit bij Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 19:55
Ik stel deze edits altijd zeer op prijs. Voor levenloze mensen zoals ik, is het toch nog altijd iets waarmee we onze grijsgetinte levens enigszins van kleur kunnen voorzien.

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 20:00

Beste Hein,

Ik ben de e-mail adressen van al mijn vrouwelijke klasgenoten kwijtgeraakt.
Kun je ze opnieuw naar mij mailen?
Het liefst met hun foto's erbij, dan weet ik om wie het gaat.

Met vriendelijke groet,

Osdorpertje

Osdorpertje | 22-01-11 | 20:00

Altoos... ik krijg gelijk heimwee naar Horse en FLAP.

Biff Eagleburger | 22-01-11 | 19:58

@Reinaert | 22-01-11 | 19:53
Waarvoor dank. Het maakt mijn déjà vu iets dragelijker.

Gooische Vrouw | 22-01-11 | 19:58

Ronman2k | 22-01-11 | 19:48

Misschien, maar HBO-bashen hoort gewoon, omdat het kan.
.
Overigens dikke +1 voor Hein, origineel, grappig en terecht.

Prof.Drs.Ing.B | 22-01-11 | 19:56

Over ondermaats HBO niveau gesproken; lukt t al een beetje met Powned?

- Edit: geen idee, maar probeer het eens op www.powned.tv? Die zijn van Powned namelijk... -

michiel | 22-01-11 | 19:56

Yeeey! BB-edits!

- Edit: sommige mensen hebben een leven, anderen kunnen editten. -

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 19:55

Vele pluskudo's voor deze docent met humor. En een extragratis onvoldoende voor die scholieren!

Valpa | 22-01-11 | 19:54

Ik zie trouwens dat ik Hein nog geen +1 had gegeven.

Bij deze. Tis verdiend.

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 19:54

@Gooische Vrouw | 22-01-11 | 19:50

Tuurlijk kan dat. Ook anno tegenwoordig. Goed, 't is pervers, toegegeven.

Maar then again, kinky relaties en sadomasochisme zijn toch helemaal en vogue?

Reinaert | 22-01-11 | 19:53

*Verliefd op een docent*
Dat het nog kan!

Gooische Vrouw | 22-01-11 | 19:50

Gezellig, het wekelijks BertBrussen HBO-bash topic.

Vroeger zeker weggepest op het HBO?

- Edit: jaja Ronmannetje, als onzekere hbo-jongetje kan dat pijn doen, op je pielemuisje worden getrapt door de grote boze websites. Ga maar snel wat Clearasil over je gezicht halen nu, vanavond weer lekker naar de Skihut met je vrinden van de Hogeschool. -

Ronman2k | 22-01-11 | 19:48

-weggejorist-

michiel | 22-01-11 | 19:44

Nog les gehad van deze man. Mooie actie :).

mannetje! | 22-01-11 | 19:43

@brutus
zekers, betekent zwartbord

Tapioca pudding | 22-01-11 | 19:43

@Egerius | 22-01-11 | 19:38

Welnee. De "klassieke" HBO-opleidingen zoals bijvoorbeeld HTS en HEAO mag je echt wel behouden dunkt me, daar is gewoon behoefte aan. Wat je mot doen is al die overbodige studierichtingen en differentiaties schrappen.

Studierichtingen als vrijetijdskunde en welzijnsmanagement (WTF?) kunnen wat mij betreft richting slachtbank. Hou het overzichtelijk. En let op de kwaliteit.

Iesj siempel! En goeiekoop ook nog eens!

Reinaert | 22-01-11 | 19:42

Gewoon heel het HBO wegbezuinigen. Basisschool, Middelbare school, MBO en Universiteit behouden.

Egerius | 22-01-11 | 19:38

Tapioca pudding | 22-01-11 | 19:35

Ah, BlackBoard-kenner?

brutus68 | 22-01-11 | 19:37

Reinaert | 22-01-11 | 19:34

Of juist onder invloed, het is maar hoe je het ziet.

brutus68 | 22-01-11 | 19:35

Zijn mailbox van max 20mb was vast volgelopen. Alleen dat heeft hij nog niet door.

Tapioca pudding | 22-01-11 | 19:35

-weggejorist-

Zeeschuimer | 22-01-11 | 19:35

@brutus68 | 22-01-11 | 19:27

Shit. Dan heb ik iets gemist dus! Niet gezien. Schaamte all over the place....

Then again, de enig logische verklaring is waarschijnlijk dat ze per abuis nuchter was.

Reinaert | 22-01-11 | 19:34

Hein = baas......+1

ieder1=gekbehalveik | 22-01-11 | 19:33

Wat een koning!

s1mon | 22-01-11 | 19:33

Wahaha wat een held!

FrankTheBurned | 22-01-11 | 19:32

Allejezus, en dat moet de wereld draaiende houden tegen de tijd dat ik met m'n 72e eens met pensioen mag.

PolarWolf | 22-01-11 | 19:31

Hij realiseert zichzelf. Dat zegt genoeg dunkt mij.

dalimens | 22-01-11 | 19:30

GeenLijfstijl | 22-01-11 | 19:25

Tsja, VMBO. Heten docenten daar trouwens geen meesters en juffrouwen?

brutus68 | 22-01-11 | 19:30

@ kevdie | 22-01-11 | 19:21
Zolang jij het verschil tussen is en eens niet weet lijkt het me niet geheel onterecht.

Kale-Meester | 22-01-11 | 19:29

Hou is op met HBO bashen

kevdie | 22-01-11 | 19:21

Hou eens op met dat verwisselen van is en eens!!!!!!!!!

kudtvlekje | 22-01-11 | 19:29

hilarisch

kudtvlekje | 22-01-11 | 19:27

Reinaert | 22-01-11 | 19:25

Ik moet nageven dat Nadorst gisteren bij PowNed een bijna menselijke indruk maakte. Blijkbaar was ze broeds ofzo....

brutus68 | 22-01-11 | 19:27

Ik heb nog nooit een docent met humor gehad.

GeenLijfstijl | 22-01-11 | 19:25

Voor iemand met zo'n kutleven als HBO-docent heeft Bijvoet wel humor. -Hein per mail hart onder de riem gaat steken, incluis bijlage-

brutus68 | 22-01-11 | 19:25

@kevdie | 22-01-11 | 19:21

Waarom? VMBO-bashen is best triest hoor, en wordt zo ondertussen ook behoorlijk saai.

HBO-bashen is heul veul leukerder. Zeker omdat Guusje Nadorst en Doekle Terpstra het toch allemaal gedaan hebben. Alleen daarom al dus!

*** Plop ***

Reinaert | 22-01-11 | 19:25

Humor? Jazeker, Hein heeft humor! Prachtcursus. Waarlijk humor om te lachen.

De bijbehorende studenten overigens morgenvroeg compleet met pek en veren het land uit schoppen richting de één of andere woestenij waar de interwebs nog niet voorhanden zijn en nog met kleitabletten gewerkt wordt.

Of zou dat ook al te moeilijk zijn?

Reinaert | 22-01-11 | 19:23

Ga hier alsjeblieft op bezuinigen. HBO's en nonstudies.
maar laat de slimme mensen die studies volgen waar het land nog wat aan heeft met rust.

two ball cane | 22-01-11 | 19:21

Hou is op met HBO bashen

kevdie | 22-01-11 | 19:21

Vooral zijn stukje over "Subject" kon ik waarderen. +1

Gigano | 22-01-11 | 19:21

Wat een ongelooflijke eindbaas die Hein.

VincentM | 22-01-11 | 19:20

Heel simpel, bij ons op school (Ja, ook HBO) betekent niet inleveren = een onvoldoende = een tien keer zo moeilijke vervangopdracht maken. Er bestaan gelukkig nog HBO opleidingen die wel een uitdaging vormen voor vrijwel alle scholieren.

jeszzz | 22-01-11 | 19:20

Online opdrachten inleveren is helemaal het einde.

Vooral als het via het onvolprezen BlackBoard moet (dus niet meelen). Altijd de ijverige student binnen de groep die op het van hun bekende snelle tempo de opdrachten ruim voor de deadline online plaatsen. Iedereen kan het lezen. Beetje daaruit knippen en plakken en de resterende 60% van de groep levert verdacht op elkaar lijkende stukjes vijf minuten voor de deadline in.

Mooi, man, internet. Go universiteit!

Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 19:20

+1 voor Hein.

Kialna | 22-01-11 | 19:19

Geniaal, past wel bij het niveau van de web 0.1 generatie.

mvip | 22-01-11 | 19:18

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland