Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gaarne terughoudend over dit topic berichten

nietinmedia.jpg Mensen, vooraf even dit: het onderstaande is alleen voor u bestemd en voor niemand anders. We willen deze informatie graag achter de schermen houden. Anders komt het maar in de media en dat is niet de bedoeling. Zoiets gaat dan een eigen leven leiden. Dus we spreken af: terughoudend lezen, terughoudend over berichten. Afgesproken? Afgesproken. GroenLinks-vrijzinnigvegaliberaal Tofik Dibi wil dat gevalletjes van zielige uitgeprocedeerde mediagenieke asielzoekers voortaan in achterkamertjes en de coulissen van de Tweede Kamer worden behandeld. Zo'n Sahar bijvoorbeeld of een terminaal ziek uitzetjongetje moet gewoon niet in de media komen. Dat is veel te veel transparantie en waarheid naar de burger toe. Het beste behandelt de Tweede Kamer zulks met een pre-emptive censuurbeleid. Dat maakt het controleren door de kiezer er wel zo gemakkelijk op. Bovendien hebben we altijd nog Wikileaks zodat we over een paar jaar zelf kunnen lezen wat er in de geheime dossiers is bekonkeld en bekokstoofd. We moeten gewoon maar eens ophouden met al die media. Voor je het weet ontbreekt de duiding ook nog en dan spint de PVV er weer garen bij. Goed, alles gelezen? Mooi. Dit topic vernietigt zichzelf in 3, 2, 1... Update: okee, wie heeft de boel doorgeluld?

Reaguursels

Inloggen

Het is heel zielig voor dat meisje maar ik vind gewoon dat ze terug moet. Ze kan wellicht iets goeds voor haar land betekenen. Voor klachten moet ze bij haar ouders en hun advocaten zijn die haar in deze situatie brachten. Op die vlucht naar Afghanistan kunnen misschien alle andere uitgeprocedeerde asielzoekers mee met hun uitgebreide kroost. In het algemeen nietsnutten, voor voorbeelden hoef ik maar naar buiten te kijken...

thequeenofsheba | 23-01-11 | 14:01

@ janeedantoch
Zo zie je maar, voor iedereen is er wel een ander persoon te vinden die hem of haar ook (net als die persoon zelf) zielig vindt. Zelfs voor de laatste blanke in een of andere grafwijk in Amsterdam.

me,myself and IK | 22-01-11 | 23:50

prince | 22-01-11 | 20:48
het maakt niet uit waar je woont, wat je doet of hoeveel je boven modaal verdient (je bent er nogal trots op, niet?), overal gaat dezelfde wet op: Ben je ergens niet tevreden mee, dan moet je er *ZELLUF* wat aan doen. Ook als je veertig uur werkt.

Van jou lees ik inmiddels tegel na tegel over hoe zielig je bent als enige blanke in die grafwijk van je, en dat de groenlinks-raamambtenaren jou zuurverdiende centjes uitgeven. Nederland is mislukt. Calimerohoedje op en janken maar.

Ik denk, beste prince, dat minister-president Mark vannacht hoogstpersoonlijk bij jou in je bedje kruipt, lekker dicht tegen je aan kruipt, en je zachtjes in je oor fluistert dat ie goed voor je zal zorgen. "Wat kan ik voor je doen?" zal ie vragen. En jij zal snotteren. "alle buitenlanders weg." "een gratis parkeerplek" "lekker lang uitslapen" "een bureaustoel met van dat zachte leer" "twee koekjes bij de koffie" "alle wijven cup dubbel D, en dat je er zomaar in mag knijpen" "dat de ijscoman weer door de straten komt rijden met zijn bakfiets" "dat het weer gezellig wordt, net zoals vroeger". En meneer Mark drukt je extra dicht tegen zijn borst, zijn blauwe overhemd wordt een beetje nat van je gesnotter. Maar dat geeft niet. "het komt goed, prinsje, voor jou doe ik alles", zegt Mark. En morgen vroeg, als je je pantoffels aandoet, en naar het raam schuifelt en de gordijnen open doet, dan is het er allemaal. De buitenlanders weg. 10 parkeerplekken, met "van prince" in grote witte letters erop. De ijscoman. De koekjes. De grote tetten. En gezellig dat het is! Zo is het dan toch nog goed gekomen.
Helemaal vanzelf.

Overigens wacht ik nog steeds op die quote.

janeedantoch | 22-01-11 | 23:07

@me,myself and IK | 22-01-11 | 21:34
En ik schaam me voor jou.
Gaat er niet om wie er beter is, gaat erom wie jou voor de grond spuugt als je je hond uit gaat laten.

prince | 22-01-11 | 21:45

@ me,myself and Ik 12:27:

Kijk, een Roemer loopt te gillen dat Wilders een boef is om die Afgaanse in een burka te jagen en die Dibi wil al het nieuws over die uitzettingen onder de pet houden omdat hij meer hersens heeft dan Roemer.
Want het is links die danst op het sabottagebeleid van links op het uitzettingsbeleid.
En die Dibi beseft dat links geen poot heeft om op te staan.
Daarom was het mogelijk voor die familie om 10 jaar lang illegaal hier te verblijven.

En nee, Nederlanders voelen zich niet effe beter als de rest, ze verdommen het allleen om nog verder belazerd te worden.

The eimer | 22-01-11 | 21:44

Het idee dat Nedeland beter is dan het land van herkomst is puur racisme "wij blanke Nederlanders zijn toch wel effe beter" is de gedachte daarachter. Ik schaam me diep voor dat soort ideeen.

me,myself and IK | 22-01-11 | 21:34

Begrijp uit de strekking van het artikel niet of ik nou iets zielig moet vinden of het ergens mee oneens moet zijn van Geenstijl. Nederland is een land waar rechterlijke uitspraken alleen voor autochtonen gelden, en toch is dat juist voor allochtonen zielig, of zoiets.

me,myself and IK | 22-01-11 | 21:27

@The eimer | 22-01-11 | 21:03
Idd, maar dat van slet kick ik best wel op.
Maar ik zie jouw plemp wel als serieus.
Vraag me af of k ooit nog een standbeeld krijg.
Liefst op de hoek van halalstraat/haatmenietweg.
Mocht je ooit nog een blanke zien in de bosenlommer, dat ben ik.
Ga nu mijn hond uitlaten.
Helaas geen pittbull maar een beagle kan ook bijten.
Zou dat trouwens aan de baas liggen?
mijn hond heeft een schijthekel aan alles met een bontkraag en/of petje.
In spanning afwachtend, uwer prince.

prince | 22-01-11 | 21:11

@ prince 20:53:

Als je als blanke volhoud om in A,dam te blijven wonen ben je toch automatisch een volksheld?
Parkeertarieven slokken de helft van je salaris op, je loopt iedere dag de kans een mes tussen je ribben te krijgen en straks een belasting betalen op scheefwonen om vacantietrips voor crimimocro.s te betalen en ga maar door met die ellende.
Zit je op G.S. noemen ze je ook nog een slet.

The eimer | 22-01-11 | 21:03

prince | 22-01-11 | 20:53
Ik groei hier helemaal!
En dan bedoel ik het niet spreekwoordelijk.
* nu stopt *
#verkeerdbeeldkrijgt

KeurMeester | 22-01-11 | 21:02

@KeurMeester | 22-01-11 | 20:41
Heerlijk als iemand me slet noemt.
Shit, verkeerde site.
maar touchee voor jou.

prince | 22-01-11 | 20:53

@janeedantoch | 22-01-11 | 20:31
Voordat ik daar antwoord op wil geven vraag ik me nog steeds af waar jij woont.
Weet niet wat ik meer moet doen, doe 40 uur per week, vrouw ook, stem zelfs.
Ja, ik verdien boven modaal,
Betaal dus ook een hoop belasting en heb op geen enkele subsidie recht.
En idd, een hoop allochtonen om me heen waarvan sommige leuk maar het merendeel echt niet.
Lul jij niet over mijn luie aars, jij doet me echt denken aan zo'n idiote gl-raamambtenaar, ga maar strooien met gemeentegelden, prince betaalt dit rondje.
Mijn idee, grenzen dicht, nu eerst maar eens zorgen voor de autochtonen die de hulp ook nodig hebben.
Voordat jij het gaat zeggen, ja , ik ben een racist.
Maar dat zijn alle rassen hoor dus dat maakt mij niet heel bijzonder.
Vraag me serieus af wat jij in het dagelijkse leven doet.

prince | 22-01-11 | 20:48

prince | 22-01-11 | 20:10
Buig... slet... buig!
Ghehehe...

KeurMeester | 22-01-11 | 20:41

@ prince 20:18:

Wij houden niet van knuffelen, maar sommigen zijn geestelijk vergeven van het zieligemensensyndroom.
Er hoeft maar 1 scheet dwars te zitten bij een willekeurige mongool of heel het moet oeh en aah roepen, want er is weer een slachtoffer gevonden.
En slachtoffers zijn heiligen.
Zelf probeer ik al jaren slachtoffer te worden en het lukt gvd maar niet.

The eimer | 22-01-11 | 20:40

prince | 22-01-11 | 19:45
ik zeg helemaal niet dat je geen recht hebt op klagen.

jij zelf zegt eerst dat nederland niet meer te redden is, maar dat je zelf niks te klagen hebt... Om dan vervolgens weer met een riedel te komen over de zwartjes in amsterdam west, alsof je eigenaar bent van dat stadsdeel. Zelfs zonder snor ben je een zeiksnor. Als je niks te klagen hebt, klaag dan niet.

Ik lul helemaal niks recht. ik zeg je dat je van je luie aars moet afkomen als je vind dat de wereld anders moet. Maar nee, omdat nederland niet helemaal overeenkomt met de brochure is meneer ontevree en klaagt over het management. Zelf iets doen kost alleen maar tijd, en dat kan natuurlijk weer niet.

Je hebt gelijk, amsterdammer, met zo'n houding als die van jou komt het inderdaad niet goed met nederland.

janeedantoch | 22-01-11 | 20:31

Reportage in de HP de Tijd van deze week over Sharia4Holland.
Wat een uitspraken van die haatbaarden; "Moslims hebben geen
eigen mening, Mohammed B is bij ons welkom en tenslotte, democratie
is veroorzaakt alle ellende in de wereld.

Wie had ooit kunnen denken dat wij te maken zouden krijgen
met clubs als Sharia4UK, Sharia4Belgium en Sharia4Holland.

www.hpdetijd.nl/2011-01-19/sharia-in-d...

strikdewepstroper01 | 22-01-11 | 20:18

@The eimer | 22-01-11 | 20:14
Wij houden van knuffelen

prince | 22-01-11 | 20:18

Kan je het je voorstellen dat in de VS senaat het geval van de vrijwillige en met eigen wil aangelijnde zwakzinnige behandeld wordt?
Geen Irak, Afganistan, Noord Korea, Alqaidadebat, maar ene Brandon is hot en van inmens belang. Not!
Een familie,, vluchtelingen,, krijgt daar geen 10 jaar lang de kans de boel uit te vreten, nee, nog geen maand.
De V.S, smijt een paar honderd duizend illegalen terug over de grenzen en geen hond ligt daar 1 seconde wakker van.
Waarom moet dat hier dan allemaal zo idioot opgeblazen worden?

The eimer | 22-01-11 | 20:14

pemt is plempt

prince | 22-01-11 | 20:11

@prince | 22-01-11 | 20:08
trouwens respect voor jouw tegeltje van tofik die aantoonde dat hij eigenlijk niet weet wat hij neerpempt

prince | 22-01-11 | 20:10

@KeurMeester | 22-01-11 | 20:05
Van jou kan ik dat hebben.

prince | 22-01-11 | 20:08

prince | 22-01-11 | 19:45
Nah, Prince!
Wat ben je weer uitermate recalcitrant, vandaag!

KeurMeester | 22-01-11 | 20:05

@janeedantoch | 22-01-11 | 19:34
Dus jij denkt dat mensen die goed geld verdienen geen recht hebben op klagen?
Ik heb alle recht op klagen, ben er zelf alleen maar beter op geworden,door hard te werken, en zie verder in mijn buurt alleen maar gelukszoekers die de taal niet willen leren waardoor mijn dochter dus op een school zit waar taalachterstand normaal is.
Maar lul jij maar alles recht jochie, denk dat ze in de deelraad van schubbekutteveen vast erg blij zijn met jouw inbreng.
Ja, ik verdien boven modaal en mijn vrouw ook,triest dan dat we in een pauperbuurt wonen.
Maar das wel mijn amsterdam vriend
En ik heb niet eens een snor.

prince | 22-01-11 | 19:45

In 2007 had Tofik nog zoveel geleerd inzake de media.
Hij weet zelfs toe te geven dat ze ( media& politici) elkaar manipuleren.
www.youtube.com/watch?v=l5DlzjJOEBc

KeurMeester | 22-01-11 | 19:41

prince | 22-01-11 | 19:23
"Voor de rest, ik verdien goed, geen klagen hier."

en daarnet ging het nooit meer goedkomen..

*breekt klomp*.

er is nog een soort mens dat ik harder kan missen dan een defaitist, en dat is een defaitist die niets te klagen heeft.

Maar wellicht is het dat neuken.. je zal er heel wat alcoholin moeten gieten voordat een mokkel onder zo'n zeiksnor als jij plaats wil nemen.

janeedantoch | 22-01-11 | 19:34

@janeedantoch | 22-01-11 | 19:11
Wat betreft dat neuken ben ik het eens met je.
Voor de rest, ik verdien goed, geen klagen hier.
Vraag me toch elke keer op het bosenlommerplein weer af waar alle hollanders zijn gebleven.
En meedoen aan een politiek bestuur?
bah, voor je het weet ben ik 1 van hun, ik bedank.
Okee, als je me niet wilt zeggen waar je woont neem ik maar aan dat je een geloof aanhangt.
Geeft niks, doen er wel meer.
Maar godt bestaat niet hoor en hij gaat je ook niet helpen als je doodt bent.
Nu rust ik mijn koffer, fijne avond nog.
kusjes, prince

prince | 22-01-11 | 19:23

prince | 22-01-11 | 18:46
huh?
kun je even refereren aan een kwoot van mij die stelt dat "het huidige beleid het allemaal goed gaat regelen voor ons"?

op 18:33 zeg ik je WEL dat het allemaal niet vanzelf komt. zelfs verwende prinsjes krijgen het niet kado.

Daar wil ik nog wel aan toevoegen dat jij een schop onder je defaitistische hol moet hebben. pessimisme is geen optie, en die zwartgallige variant van jou al helemaal niet. Of je nou een PVV'er bent die vind dat de nederlandse cultuur beschermd moet worden, of een groenlinkser die meer windmolens en tolerantie wilt, de enige manier waarop je iets bereikt is je handen uit de mouwen te steken.

Daarbij is nederland een van de meest vlakke democratieen van de wereld. meld je aan bij een lokale politieke partij in een of andere gemeente, en met een beetje geluk zit je in een paar maanden in het bestuur. had je dit anderhalf jaar geleden gedaan, en ben je niet al te dom dan had je in de gemeenteraad gezeten.

Gelukszoekers me reet. Die autochtonen die het niet redden in nederland komen nergens omdat ze te zuur zijn hun eigen mogelijkheden te zien. En maar wijzen hoe makkelijk een ander het heeft. Je moet wel een volledig talentloze sukkel zijn met een gigantisch ego wil je werkelijk geen kwaliteit uit je leventje kunnen persen.

Als ik je een advies mag geven: neem een hobby. neuk eens wat vaker. doe zo nu en dan hagelslag op je brood. Neem eens een volle ademteug zonder sigaret in je bek.

waar ik woon gaat je geen reedt aan. het is niet in een uberblank limburgs gehucht, maar in een grote stad in het westen van het land, in een gemeleerde wijk. Ik woon er heerlijk.

janeedantoch | 22-01-11 | 19:11

@Reinaert | 22-01-11 | 19:04

Leiden? Mooie stad jongûh! Egt mooi! *** Zich in boetekleed oprolt ***

Reinaert | 22-01-11 | 19:06

@Smarties | 22-01-11 | 18:50

Te kort door de bocht. Echte vluchtelingen zijn wat mij betreft nog steeds welkom. Gelukzoekers en aanverwante artikelen uiteraard niet. Je mag de goeden niet onder de kwaden laten leiden, toch?

Dus, gelukzoekers in den lande: opzouten en plaatsmaken voor hen die wel eerlijk en oprecht - tijdelijk of permanent - asiel verdienen! De groeten thuis!

Reinaert | 22-01-11 | 19:04

Het is gewoon tijd om het hele asielverdrag op te zeggen. Geen asiel meer verlenen. Natuurlijk begrijp ik dat mensen hulp nodig hebben, het probleem moet alleen op een radicaal andere manier benaderd worden. Het asiel verdrag is uit '56 of '57. Het verdrag had er nooit gekomen als men wist waar dit op uitdraaide.

Smarties | 22-01-11 | 18:50

@janeedantoch | 22-01-11 | 18:36
Wat jij goedpraat is dat het huidige beleid het wel allemaal goed gaat regelen voor ons.
Volgens mij wordt er al jaren een beleid gevoerd waar wij niet echt beter van worden mits je een of ander onderzoeksburo hebt wat aan wil tonen hoe de samenleving ervoor staat, want dan kan je binnen lopen.
De gelukszoekers krijgen hier meer kansen dan de autochtone bevolking, nee, die mogen aansluiten bij de voedselbank.
Ziektekostenverzekeringen gaan sky-high terwijl die zorg alleen maar slechter wordt.
Je hebt gelijk, gaat allemaal fantastisch hier in nederland.
Vraag me nogmaals af waar jij woont.

prince | 22-01-11 | 18:46

prince | 22-01-11 | 18:35
wat praat ik goed dan?

of is iedereen die zich niet aansluit bij jou paniek-polonaise een goedprater?

janeedantoch | 22-01-11 | 18:36

@janeedantoch | 22-01-11 | 18:33
Iets zegt mij dat jij in limburg woont of omstreken.
Weleens in amsterdam geweest?

prince | 22-01-11 | 18:36

@janeedantoch | 22-01-11 | 18:33
goedpraters als jij heb ik anders een broertje dood aan.

prince | 22-01-11 | 18:35

prince | 22-01-11 | 18:18
"Ik heb idd de hoop opgegeven dat het nog goed komt."

dan hou je je mond, of de eer aan jezelf.

"Jammer van dat artikel 1 in de grondwet."

dus je hebt wel ideeen, maar daar komt niks goeds van. Dan maar niet uitvoeren he?

Aan de wereld moet gewerkt worden, prinsje, het komt niet allemaal vanzelf. Huilebalken als jij kan ik missen als kiespijn.

janeedantoch | 22-01-11 | 18:33

@janeedantoch | 22-01-11 | 18:09
defaitistisch klopt, pessimist zeker.
Ik heb idd de hoop opgegeven dat het nog goed komt.
Dus dan moet ik opflikkeren?
Laat het land aan mensen die wel een idee hebben, nou, ik heb ideeën genoeg hoor.
Jammer van dat artikel 1 in de grondwet.

prince | 22-01-11 | 18:18

Duidelijk is wel dat het ouderwetse "Ouderlijke verantwoordelijkheid" weer het onderspit delft bij dit soort onderwerpen. Schijt aan rechterlijke uitspraken tot die uiteindelijk in ons voordeel werken. Daar zou nu eens een eind aan moeten worden gemaakt.

Wolveshead | 22-01-11 | 18:17

Ik ben er trouwens - wegens omstandigheden van huiselijke aard (honger) - even een uurtje uit. Gewoon omdat het kan. In een nog steeds semi-democratische samenleving.

*** Met voederbak rammelen gaat ***

Reinaert | 22-01-11 | 18:16

@LazyLady | 22-01-11 | 17:51

Iedere glazenwasser betaalt belasting. Meestal over 10 tot 20% van z'n omzet, maar toch. Al was het maar om die erg foute leasebak-met-trekhaak af te kunnen trekken. En de KvK-inschrijving te rechtvaardigen, van die dingen :-)

Dat veel academici niet academisch gevormd doch academisch misvormd zijn is reeds jarenlang een publiek geheim. En zeker juristen zijn daarvan vaak het slachtoffer, veelal toch al geen onderdeel van de intelligentsia (dat is dan ook inherent aan de studie), en vaak lijdend onder een ernstige vorm van beroepsdeformatie. Liegen, bedriegen, kassa! Shit happens. Altijd en overal.

Reinaert | 22-01-11 | 18:14

Die Tofik, is die wel legaal in ons land ? Zijn dossier moet openbaar worden en laten bespreken in de Tweede Kzmer.

bijtertje | 22-01-11 | 18:11

prince | 22-01-11 | 18:00
flikker maar lekker dan op, defaitistische lutser, en laat het land aan mensen die wel een idee hebben.

janeedantoch | 22-01-11 | 18:09

.. het is namelijk de bedoeling dat er in de tweede kamer besluiten worden genomen aan de hand van de waan van de dag.

Brussen snapt er tenminste wat van.

janeedantoch | 22-01-11 | 18:08

Ja en Emiel Roemer wil natuurlijk helemaal geen stemmen van de PVV afsnoepen, dus gaat ie het niet over individuen maar over beleid hebben.
Leuk geprobeerd Tofik maar helaas, over drie jaar heeft helemaal niemand het meer over al die zielige asielzoekers na de eindeloze stroom media-aandacht die ze de komende jaren krijgen; dan zijn mensen het zo zat dat ze ze hoogstpersoonlijk op het vliegtuig willen zetten.

sjaakdeslinksesul | 22-01-11 | 18:08

@LazyLady | 22-01-11 | 17:51
Beter zouden we gewoon snappen dat dit land niet meer te redden is.
Ga maar eens een dagje rondlopen hier in de bosenlommer.
Vraag me altijd af of die mensen stemmen en waarop.

prince | 22-01-11 | 18:00

Reinaert | 22-01-11 | 17:39
Glazenwassers die belasting betalen? In welk universum bevind jij je?

Maar verder zijn we het wonderwel eens geworden, me dunkt. Dat brengt ons dan wel weer voor een nieuw dilemma. Hoe hoog moet de lat worden gelegd? De pownews reportage met de raadsheer van de haatmeneer bewijst maar weer dat zelfs een academische titel marginaal is.

LazyLady | 22-01-11 | 17:51

In een koninkrijk-media-democratie komt iedereen aan het woord.
Misschien dat er met terugwerkende kracht een uitzettingsprocedure tegen Tofik Dibi kan worden gezwengeld .

Ratzing. | 22-01-11 | 17:39

@LazyLady | 22-01-11 | 17:29

Censuskiesrecht is ook niet je-van-het. Dat zou belastingbetalende hoeren en glazenwassers stemrecht geven en hoogopgeleide ouderen-zonder-pensioen niet (meer). Dat moeten we toch ook weer niet willen, of wel soms?

Koppel het dan maar aan een (in Nederland behaald) diploma van enige waarde. Dat zou je in elk geval de garantie moeten geven dat betrokkene in staat is de Nederlandse taal te begrijpen.

Een dictatuur-light klinkt ook mij wel aangenaam in de oren. Bepaalde zaken lekker democratisch houden en andere zaken onttrekken aan de waan van de dag.

Reinaert | 22-01-11 | 17:39

www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/article6676...
En uiteraard vanavond op de tv een Nieuw Schrijnend Geval;
"Het tv-programma Zembla laat zaterdagavond op Nederland 2 een documentaire zien over de dubieuze werkwijze van de IND-dokters. De uitzending begint om 22.35 uur."
Tofik, te laat!

Causa Sui | 22-01-11 | 17:32

Reinaert | 22-01-11 | 17:16
Een ordinaire dictatuur is inderdaad niet wat ik zoek, maar een verlichte dictator klinkt mij al wat beter in de oren. Ik ben bang dat het nooit zo ver zal komen. Spijtig ook dat we het censuskiesrecht ooit hebben losgelaten.

LazyLady | 22-01-11 | 17:29

Bisschop Gijsen | 22-01-11 | 17:09
Je mams ook hoor.

Morkovich | 22-01-11 | 17:26

@gentle giant | 22-01-11 | 17:20

Klap in je nek gehad met het SGP-partijprogramma? Da's dik hè! Komt hard aan!

Reinaert | 22-01-11 | 17:21

@LazyLady | 22-01-11 | 17:14, mevrouw giant las ook mee, kwam ik achter.
#auw

gentle giant | 22-01-11 | 17:20

@zoalshetis | 22-01-11 | 16:44
Tja, die worden netjes buiten het hele verhaal gehouden. Totaal onbekend wat ze doen, daar hoor je helemaal niets over...

hier openen | 22-01-11 | 17:18

@LazyLady | 22-01-11 | 17:09

Je dondert wel van het ene naar het andere uiterste. Ik doel zeker niet op plat vermaak, ik doel op toegankelijkheid. Een democratisch gekozen parlement kan en mag niet op enorme afstand van de burgerij staan, dat is in mijn beleving namelijk ondemocratisch.

En "het land besturen" kan ook met een zakenkabinet. Of gewoon een ordinaire dictatuur, nog makkelijker, nog minder gezeik met al die lastige meedenkende burgers. Is dat wat je zoekt? Een blik technocraten die achter gesloten deuren het land wel even besturen? Niet toch?

Dat er overigens lieden in dit land verblijven die hun stemrecht maar beter kunnen inleveren: ja, klopt. Wie niet kan lezen of schrijven (of erger nog niet eens fatsoenlijk Nederlands kan spreken) mag wat mij betreft acuut uitgezonderd worden. Al vermoed ik dat met name ter linkerzijde enig oproer zal ontstaan dra je een dergelijk plan lanceert....

Reinaert | 22-01-11 | 17:16

gentle giant | 22-01-11 | 17:11
Dat 'gentle' in uw nick, dat kan ik niet zo goed plaatsen.
:p

LazyLady | 22-01-11 | 17:14

@Bisschop Gijsen | 22-01-11 | 17:09
Dat moet ik helaas als rasamsterdammer beamen.

prince | 22-01-11 | 17:12

@LazyLady | 22-01-11 | 17:09, "zelfs de grootste leeghoofden in dit land stemrecht hebben".
Dat vrouwenstemrecht, daar ging het fout, dat ziet u heel scherp.

gentle giant | 22-01-11 | 17:11

Bisschop Gijsen | 22-01-11 | 17:09
Ja goed hè? Don't worry, ik ben niet van plan er weg te gaan. U heeft het Paapse voor uzelf.

mokum4all | 22-01-11 | 17:11

@ mokum4all | 22-01-11 | 17:06 : Amsterdam sucks.

Bisschop Gijsen | 22-01-11 | 17:09

Reinaert | 22-01-11 | 16:57
De burgerij is voldoende betrokken bij de politiek. Te veel zelfs naar mijn zin. Iedere dag verwonder ik me wel een keer of drie over het feit dat zelfs de grootste leeghoofden in dit land stemrecht hebben. Dáár zouden ze eens een eind aan moeten maken.

Dat kamerdebatten niet altijd vermakelijk zijn boeit mij voor geen meter. Het gaat er om dat het land wordt bestuurd. Voor plat vermaak stem je maar af op tvoh, lingo of de tv kantine.

LazyLady | 22-01-11 | 17:09

Ik heb het met m'n ogen dicht gelezen.

Boomschade | 22-01-11 | 17:08

Opzouten uit ons mooie Nederland.
Bisschop Gijsen | 22-01-11 | 17:05

Waar wonen nog geen finnen dan? Urk?

Morkovich | 22-01-11 | 17:08

Bisschop Gijsen | 22-01-11 | 17:05
En jij naar Vaticaanstad, waar ze je nog wel weten te waarderen.

mokum4all | 22-01-11 | 17:06

Zet die hele familie a.u.b. zo spoedig mogelijk op het vliegtuig.
Opzouten uit ons mooie Nederland.
Laat ze lekker gaan trollen in Egypte ofzo.

Bisschop Gijsen | 22-01-11 | 17:05

@Inferi0r | 22-01-11 | 16:54

Kennelijk slaat het Televaag-format bij het publiek dus aan. Shit happens, klopt!

Maar of dat vervolgens dieptreurig is? Dat vind ik een nogal arrogante en zuur-linkse uitspraak van iemand die kennelijk weet hoe het allemaal werkelijk in elkaar steekt. Laat de Televaag lekker doorgaan, voor bullshit is altijd een markt dus laat het voor wat het is. En kom niet aan met überhebliche theses.

Dat helpt toch niet. En ja, de Televaag is een kudtkrant, die mening deel ik hoor!

Reinaert | 22-01-11 | 17:03

@Update, hou die "Tipo" in de gaten.

gentle giant | 22-01-11 | 16:59

Hij heeft een punt, die Tofik Dibi.

mokum4all | 22-01-11 | 16:59

@LazyLady | 22-01-11 | 16:49

Nee, louter academisch geneuzel, dáár zitten we op te wachten. Zoals ik al eerder stelde: de burgerij is al niet of nauwelijks betrokken bij de politiek en als diezelfde politiek nu weer verzandt in eindeloze en even zo langdradige academische debatten zijn we nog verder van huis.

Niet dat ik er overigens voor pleit om de tweede kamer in een circus te veranderen, dat dan toch ook weer niet, het moet wel aantrekkelijk en toegankelijk blijven. Dat is dé manier om de politiek in dit land levend te houden.

En gerommel achter de schermen mag je als brave burger natuurlijk altijd met het nodige wantrouwen beschouwen. Soms kan het niet anders, prima, maar in algemene zin heb ik toch echt een uitgesproken voorkeur voor het behandelen van zaken in absolute openheid. Sloop de achterkamertjes!

Reinaert | 22-01-11 | 16:57

Ook met Dibi eens. We hebben teveel ongenuanceerde zwart-wit idioten in ons land. Die liever weken lang over 1 specifiek geval doordrammen, dan dat het ook maar in ze opkomt om naar het grote plaatje te kijken. Overigens spelen ze daar in de politiek op in, dat was ook goed te zien bij Brandon. De laatste jaren zakken we onder het Amerikaanse niveau, met de Televaag voorop. Nuance is wel weer dat de televaag al jaren de best gelezen krant is van Nederland, diep treurig.

Inferi0r | 22-01-11 | 16:54

Die Dibi heeft gelijk. Het is vreselijk dat de zwakkeren in deze samenleving op zo'n manier moeten worden blootgesteld aan overexposure in de media om iets voor elkaar te krijgen. Dat moet inderdaad anders opgelost worden door de politiek. In ruil daarvoor wordt het tijd dat Dibi uit de kast komt en laat zien dat homo zijn ook heel normaal is in de Marokkaanse cultuur. En als-ie het dan niet aan zijn familie durft te vertellen, neemt ie gewoon Arie Boomsma mee. Veel succes Dibi!

medusa324 | 22-01-11 | 16:51

Tofik heeft gelijk. De Tweede Kamer moet zich niet zo door de waan van de dag laten leiden en van het ene vermeende zielige media gevalletje naar het andere hoppen. Alsjeblieft zeg. De agenda van de TK lijkt soms een verlengstuk van de onderbuik-emo-programma's als Hart van Nederland of nog een gradatie erger (kan dat? ja dat kan) van Uitgesproken EO.
Dat Tofik ervoor pleit om achter de schermen aandacht te vragen bij de minister, is niets nieuws. Dat is staande praktijk.

LazyLady | 22-01-11 | 16:49

Tofik Wie?

Nooit van gehoord.

jasser | 22-01-11 | 16:45

Prof. D.A.H. Vintik | 22-01-11 | 16:27
Wat een ongelooflijk triest verhaal.............

Einde van de Domheid | 22-01-11 | 16:44

hier openen | 22-01-11 | 16:35
en hoe doen die het hier?

zoalshetis | 22-01-11 | 16:44

@vOldebarnevelt | 22-01-11 | 16:33

De kamer debatteert over ieder onderwerp wat te berde wordt gebracht. Dat is nou net het mooie van democratie: je mag vrijuit lullen en in vrijheid besluiten.

Bovendien is het inbrengen van een specifieke casus natuurlijk helemaal geen slechte manier van debatteren, het maakt de zaak alleen maar concreter.

Alleen over "beleid" (hebben we dat dan?) debatteren maakt het alleen maar saaier en bovendien minder aantrekkelijk voor de burger die al zover van de politiek af staat tegenwoordig.

Reinaert | 22-01-11 | 16:38

@tipo | 22-01-11 | 16:13
Ze zijn hier met z'n vijven. Ze heeft ook nog twee broers.

hier openen | 22-01-11 | 16:35

@geurtje | 22-01-11 | 16:28
Ik heb gehoord dat the A-team al onderweg is naar Joris.

prince | 22-01-11 | 16:33

Helemaal eens met Dibi: In de kamer moeten ze debatteren over beleid niet van de hak op de tak over mediagenieke gevallen steggelen.

vOldebarnevelt | 22-01-11 | 16:33

@ tipo | 22-01-11 | 16:13
Ik probeer me de berg incontinentieluiers voor te stellen die we daarvan voor onze oudere medemens hadden kunnen kopen. Zouden ze niet de hele dag in hun eigen stront moeten liggen.

Hoeveel koekjes zou je daar eigenlijk van kunnen kopen? Gewoon een koekje voor bij de koffie in het bejaardentehuis. Hoefde mijn tachtig jarige moeder,die daar als vrijwilligster werkt, ook geen koekjes meer mee te slepen op haar fiets als ze haar geliefde demente ouderen gaat verzorgen.
Man man een miljoen totaal verspild aan niksnutten.

Bigbadwolf | 22-01-11 | 16:32

gentle giant | 22-01-11 | 16:19

Gaan we dat rekensommetje toepassen op de 26.000 gezichten, dan ga je pas echt schrikken.

de honden blaffen... | 22-01-11 | 16:31

Hahah!

Leuk hoor, maar uhm. Volgens mij waren Sahar en bijna-dood-jongetje toch echt zelf (of iig de omgeving) naar de media gestapt...
Dan moet de media dus gewoon zeggen, neeeeuh, daar berichten wij niet over?

DEhomo | 22-01-11 | 16:31

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 16:22
Daar weet ik niks van dus kan ik ook geen oordeel over geven (wel een leuke quote uit de wiki: "Venema stierf op 33-jarige leeftijd aan long- en hartproblemen ten gevolge van een stafylokokkeninfectie Deze gaf haar voortdurende jeuk, vooral aan haar oren, die ze voortdurend openkrabde. Vanwege haar voorgeschiedenis wilde men haar echter niet vastbinden om de oren te laten genezen."... meer toch een mooi leven gehad verder hoor). Wat ik wel weet is dat er een paar honderd zo niet duizend gevallen in de ggz en tbs rondlopen die onbehandelbaar en onhandelbaar zijn. Da's lullig voor iedereen en het meeste nog voor hun omgeving, maar het is niet anders en brandon mag je aannemen is zo'n geval.

sjaakdeslinksesul | 22-01-11 | 16:30

@neemjemoederindemali | 22-01-11 | 16:25

Ja, dat kan ook nog. Overigens loopt Jolanda Venema al sinds 1999 niet meer rond.

Reinaert | 22-01-11 | 16:29

@prince | 22-01-11 | 16:14
mensonterende omstandigheden kortom! en wij, met al onze privileges, rommelen zorgeloos maar wat aan.
maar ja, nu amnesty bellen, dat maakt HoT alleen maar depressiever.

geurtje | 22-01-11 | 16:28

@neemjemoederindemali | 22-01-11 | 16:25, dat gaat vanzelf na een gang naar de sociale dienst.

gentle giant | 22-01-11 | 16:27

wat jammer voor dat kindje dat is het slachtoffer van de asielzoekervoortplantingsdrang als ex beveiliger (en ex koffiejunk)op AZC's gaf ik altijd extra condoms als ze er om vroegen.het beleid is natuurlijk k*t ,10 jaar wachten op een definitieve uitspraak van de IND en ondertussen door t COA murwf geknuffeld(lees luigemaakt)ondertussen je pensioen en verblijfplaats veilig nueqen.en na 20 ROV(strafmaatregelen)en 2 negatieven (afkeurings uitspraak van de rechter)tijd om op te zouten maar gelukkig is er GroenLinks-vrijzinnigvegaliberaal Tofik Dibi (wat een naam...) die tovert met het draaikontstokje allus okai.conclusie groenslinks moet minder naar harrie potter kaiken.

no coffee | 22-01-11 | 16:27

Wikileaks komt er lekker toch wel achter hoor toffee debiel.

Oyibo | 22-01-11 | 16:26

Niet zo tof van dibi. Kan hij zelf nog worden uitgezet. Hij geeft sowieso het idee dat hij in het weekend in een latex boerka met openbillen gaat stappen. Hoe is het mogelijk dat dat soort gasten, volksvertegenwoordiger kunnen worden.

Dulf | 22-01-11 | 16:25

@Reinaert | 22-01-11 | 16:23

Of liggen vast aan de ketting, dat ook.

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 16:25

@gentle giant | 22-01-11 | 16:19

Daar schrik ik al lang niet meer van, dat is inherent aan het systeem wat we hanteren. Er zijn zoveel beroepsprocedures mogelijk dat je vanzelf aan dit soort bedragen komt.

Allemaal heel democratisch en ook heel integer natuurlijk maar het kost bakken met geld. Geld dat ten elders beter besteed had kunnen worden. Gemiste kansen.

En ondertussen staan de autochtone burgers in de rij bij de voedselbank.

Reinaert | 22-01-11 | 16:23

@sjaakdeslinksesul | 22-01-11 | 16:21
Die Zwitsers zijn zo gek nog niet.

prince | 22-01-11 | 16:23

@tipo | 22-01-11 | 16:13, prima stuk dus.

gentle giant | 22-01-11 | 16:23

@sjaakdeslinksesul | 22-01-11 | 16:03

Wat is het verschil met Jolanda Venema?

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 16:22

@kattenmepper | 22-01-11 | 16:01

Leg me nog eens uit waarom Jolanda Venema al 20 jaar rondloopt zonder tuigje, was dat niet hetzelfde verhaal? Wat betreft die gewonde begeleiders, kan het zo zijn dat ze eigenlijk met te weinig mensen werken en te weinig tijd en aandacht aan hun "clienten" kunnen geven? Dat woord "clienten" doet me trouwens kotsen, het zijn gewoon patienten, het woord clienten komt uit de hoge hoed van een kulmanager.

En leg me nog eens uit waarom een paar bestuurders van 's Heerenloo goed zijn voor bijna een miljoen euro per jaar.

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 16:22

tipo | 22-01-11 | 16:13
Ja ik had het al gelezen ja, goed betoog en positieve reacties, behalve die van die ene persoon die het grote geheel (waarom behandel je asielzoekers zo anders als arbeidsmigranten, terwijl ze geen van allen terugkeren en de asielstroom wel afneemt als er hier crisis is) niet wil zien. Nog een aardige: waarom houden wij zeggenschap over de enige vorm van migratie die geen problemen oplevert (arbeidsmigratie) en besteden wij het uit voor de probleemcategorieen?

sjaakdeslinksesul | 22-01-11 | 16:21

Sahar Hibrahim Gel is samen met haar vader, moeder en twee broers uitgeprocedeerd. Ze wonen tien jaar gratis in Nederland. Ze mogen namelijk niet werken. Ze kregen een decennia lang gratis zorg, onderwijs, huisvesting en pro Deo een advocaat, welke drie maal een kansloze asielprocedure is begonnen. Daardoor heeft het tienjarige verblijf van de familie Hibrahim Gel de Nederlandse belastingbetaler tot nu toe ongeveer 1 miljoen Euro gekost. Tien jaar gratis huisvesting, onderwijs, uitkering en zorg kost voor een gezin van 5 leden namelijk 10 x 5 x11.000,- = 550.000,- Euro. Drie pro-Deo asielprocedures a 150.000,- Euro kosten 450.000,- Euro.
fp.dagelijksestandaard.nl/2011/01/saha...
Lijkt me een plausibele rekensom.
Daar schrik je toch van.
Daar zou je eigenlijk van moeten schrikken.

gentle giant | 22-01-11 | 16:19

@Haagse-Geertje | 22-01-11 | 16:04
Niet van die ongefundeerde uitlatingen, Tofik is 'gewoon' Nederlander. ;-)

"Over stuk in Trouw: mijn punt is dat politiek moet waken voor nieuwe trend waarbij media-aandacht bepaalt welke individuen wel of geen politieke aandacht krijgen. Willekeur ligt op de loer en individuen kunnen symbool v politieke strijd worden (bv. Sahar) Neemt niet weg dat beleid ook gezicht kan krijgen door individuen (bv. Brandon) en dit waardevol kan zijn voor het debat."
twitter.com/TofikDibi/statuses/2882879... twitter.com/TofikDibi/statuses/2882915... twitter.com/TofikDibi/statuses/2882962...

Prof. D.A.H. Vintik | 22-01-11 | 16:18

@Reinaert | 22-01-11 | 15:58

Eensch

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 16:17

@de honden blaffen... | 22-01-11 | 16:14

Toen was het politiek opportuun. Momenteel is dat niet het geval. Daarom dus...

*** Generaal Pardon ter plekke degradeert tot Soldaat Pardon ***

Reinaert | 22-01-11 | 16:17

@kattenmepper | 22-01-11 | 15:56

Begrijpend lezen is niet je sterkste kant he? Ik heb het over de ouders van Sahar die ik asociaal vindt, verder heb ik volgens mij ook nog gezegd dat Sahar slachtoffer is van haar ouders. Verder is de mening van de UNHCR natuurlijk niet objectief te noemen.

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 16:16

@ShagzModo | 22-01-11 | 16:14

Lutser. Try again. (hint: Google)

Reinaert | 22-01-11 | 16:15

is de roemeense vrouw van Geert ingeburgerd?

ShagzModo | 22-01-11 | 16:14

Maar de actie 26.000 gezichten dan, meneer BIbi?
Die heeft toch maar mooi geleid tot het generaal pardon van Bos.
Met medewerking van uw partijtje.

de honden blaffen... | 22-01-11 | 16:14

@geurtje | 22-01-11 | 16:09
Denk heus wel dat hij meeleest en elke 10 minuten iets post om te kijken of de ban al opgeheven is.

prince | 22-01-11 | 16:14

@kattenmepper 15:56
De UNHCR heeft geen miljoen Euro aan de familie van Sahar hoeven te betalen. Wij wel. De UNHCR zit straks niet opgescheept met de ouders van Sahar die 10 jaar werkeloos zijn geweest en dus nooit een netto belastingbetaler zullen worden. Wij wel. Wij hebben al drie keer besloten dat het leuk is geweest, de UNHCR was er niet om de familie van Sahar uit te zetten. Dus waar bemoeit die club zich mee?
fp.dagelijksestandaard.nl/2011/01/saha...
*bedankt Sjaakdelinksesul voor Griekse asielzoekers-mythologie*

tipo | 22-01-11 | 16:13

@kattenmepper | 22-01-11 | 16:04

Nou mot ik inderdaad toegeven dat ik me over het algemeen verplaats per strontkar dus dat is inderdaad een correcte weergave van de feiten. Gouden koetsen zijn aan mij niet besteed, ik sta namelijk liever gewoon met twee poten in de modder. Zonder daarbij met molentjes of waxinelichtjes te lopen overigens.

Verder mijn hartelijke dank voor je non-antwoord. Verspilling van bandbreedte.

En over je oude Deutsche Grossmutter zal ik geen grappen maken. Zo ben ik niet.

Reinaert | 22-01-11 | 16:10

Het pappen en nathouden van links kent geen schaamte.

Wandelpad | 22-01-11 | 16:10

grappig allemaal heur, maar doe nou eerst maar weer eens heads or tails terugtoveren. want zo is er geen zak aan.
en van chagrijn krijg je kanker. soms zelfs wel achter je hart. for real.

geurtje | 22-01-11 | 16:09

En wat Tofik Dibi betreft: ik begrijp best dat hij z'n afdeling "zielige zaakjes" het liefst afhandelt in z'n favoriete darkroom. Hij doet z'n best maar, dat gaat 'm toch echt niet lukken.

Ik lach me werkelijk rot om de ondemocratische gedachtenkronkels van deze zichzelf democraat en soosjalist noemende huilebalk. Mijn God, hoe naïef kun je zijn?

Reinaert | 22-01-11 | 16:06

-weggejorist en opgerot-

EnToen | 22-01-11 | 16:06

Ik ben ook geen zorgwerker, maar put uit andere en meerdere ervaring dat de zorg in Nederland tot op het bot is gestript. En ja, wellicht kan Brandon 'gewoon' (in ieder geval meer normaal dan nu), aan het leven deelnemen. Maar hoe gaan we dat betalen?
Daar buigen duur betaalde hordes zich binnen nu en een tijdje over. Het dossier Jolanda Venema lichten is wellicht iets goedkoper. Maar nee, daar is dit land sterk in. Voor de -tigste keer het wiel uitvinden. En voor 4 behandelaars van Brandon krijgen wellicht 16 bejaarden de thuiszorg die zij verdienen?

Gooische Vrouw | 22-01-11 | 16:05

Een homofiele Marokkaan die links is, geen wonder dat er dit soort rotzooi uitkomt.

Haagse-Geertje | 22-01-11 | 16:04

Reinaert | 22-01-11 | 15:58
Dus als ik u mening niet deel (of waarschijnlijker dat u de mijne niet begrijpt) dan lul ik dom? Zoals mijn oude duitse grootmoeder sprak" de kans dat je door een strontwagen wordt overreden is groter dan dat je door de gouden koets wordt overreden" Ik denk dat vandaag die stelling weer uitkomt

kattenmepper | 22-01-11 | 16:04

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:56
Denk je nu echt dat mensen in de ggz doelbewust iemand gaan zitten martelen? Zijn hersenen zijn gewoon naar de kloten. Wat jij nu zegt is juist typische ambtenaren kwatsj, 'gooi er wat geld en zorg tegenaan en die jongen komt er wel weer bovenop'. Die jongen is verneukt (niemand zijn schuld trouwens, gewoon een genetische foutje) en wordt nooit meer beter helaas. Onoplosbaar probleem.

sjaakdeslinksesul | 22-01-11 | 16:03

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:56
Zucht.... Hij ligt niet altijd vast. Hij doet zelf tuigje om als hij zich bij bezoek opgewonden voelt. Je hebt verstandelijk gehandicapten en mensen met een lichte verstandelijke handicap met een psychiatrisch beeld. Dat is een wereld van verschil.
Ik lap regelmatig beroepshalve gewonde begeleidsters op die met dit soort clienten moeten werken. Hoofdwonden, bijtwonden e.d. om over de psychische impact van een aanranding of het naar de keel grijpen maar te zwijgen.
Maar goed, pas gerust uw therapieen uit. Ik weet zeker dat ze vanuit Sheerenloo hem wel een weekendje bij u thuis willen brengen? Tuigje mee? of doet u het zonder?

kattenmepper | 22-01-11 | 16:01

@Dikr | 22-01-11 | 15:12
Goed idee! *plop*

Pasta-saus | 22-01-11 | 16:00

@kattenmepper | 22-01-11 | 15:51

Lul toch niet zo dom. Natuurlijk moet daar dik geld bij, die jongen heeft tenslotte geen krantenwijk om z'n eigen bijdrage te verdienen hè. En dat gaat ook niet gebeuren, dat moge duidelijk zijn. Maar verder maakt het mij waarlijk niet uit of die jongen de samenleving nou twee-, drie- of vierhondderduizend Euro per jaar kost. Wij zorgen namelijk voor onze mensen, zo doen we dat in dit land.

En nee, voor gelukzoekers hoeven we niet te zorgen. Al zijn ze op het oog nog zo goed geïntegreerd en al zijn ze voor de Bühne nog zo vreselijk ontzettend zielig en aandoenlijk ook: nou en? Wie geen verdomd goede reden heeft om in dit land te verblijven - en al helemaal als "wij" brave burgers dat verblijf jarenlang mogen bekostigen - die sodemietert wat mij betreft per omgaande op richting thuislanden.

We kunnen niet de last van de hele wereld op onze schouders dragen, het begint bij onze "eigen" mensen en het eindigt bij mensen die daadwerkelijk geen kant meer op kunnen. Voor gelukzoekers, leugenaars een procedurehoeren is wat mij betreft in dit land geen plaats.

Want let wel: iedere gelukzoeker die we in dit land toelaten neemt dus wel de plaats in van een échte vluchteling. En dat is rechtvaardig? No fokking way!

Reinaert | 22-01-11 | 15:58

@kattenmepper | 22-01-11 | 15:51

Ik had het over het dossier van Sahar maar dat verhaal over Brandon is dus typisch ambtenaren kwatsch, met de juiste begeleiding is vastleggen als een dolle hond niet nodig. Dat jij je zand in de ogen wilt laten strooien door ambtenaren moet jij weten, ik doe daar niet aan mee.

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:58

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:46
UNHCR: ERKEN SAHAR ALS VLUCHTELING
De 14-jarige Sahar uit Sint Annaparochie moet worden erkend als vluchteling. Dat heeft de VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR aan haar advocaat geschreven.

Ik sla de visie van het UNHCR wat hoger aan dan die van u.
De rechter blijkbaar ook

kattenmepper | 22-01-11 | 15:56

@sjaakdeslinksesul | 22-01-11 | 15:50

Zou jij niet gek worden als je dag en nacht aan de ketting ligt? Ik weet zeker dat met de juiste behandeling Brandon niet aan de ketting hoeft, ik ben geen zorgwerker maar heb genoeg ervaring met verstandelijk gehandicapte mensen dat ik 100% zeker weet dat Brandon "gewoon" kan functioneren met de juiste begeleiding.

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:56

Tofuck Dibiel wiesdáh?

Boomschade | 22-01-11 | 15:55

@neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:51
Okee, ik dacht idd dat ze hun reis begonnen waren in Zweden.
My bad.

prince | 22-01-11 | 15:54

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:46
Goh heb je het dossier van Brandon dan ook onder je beheer net zoals dat van Sahar? Er wordt geen geld verdient over de rug van Brandon daar moet dik geld bij. Er is imiddels door alle betrokkenen met kennis van zaken vastgesteld dat
A) hij niet constant zat vastgeketend
B) er geen ander alternatief is

Je vindt het toch niet erg dat ik vraagtekens zet bij je dossierkennis?

kattenmepper | 22-01-11 | 15:51

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:4
Oké

raster | 22-01-11 | 15:51

@prince | 22-01-11 | 15:44

Dan ben je fout geinformeerd, ze hebben asiel aangevraagd in Nederland, helaas was de rechterlijke uitspraak hun niet welgevallig en zijn ze doorgevlucht naar Zweden om daar hun geluk opnieuw te beproeven. Helaas voor hun werkt dat dus zo niet en moesten ze terug naar het 1e land waar ze asiel hadden aangevraagd en dat was dus Nederland. Ik meen dat dat al in 2004 was. Alle uitspraken tot nu toe zijn geweest dat ze terug moesten en geen enkele keer hebben ze zich erbij neergelegd.

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:51

Ai en wat moet Groen Links Collega Ineke van Gent dan voortaan doen als ze niet meer van hype naar hype mag hijgen? Zieluggggggggg hoor...

Mevr van der Je | 22-01-11 | 15:51

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:46
Zo gek als een deur, wordt nooit meer beter en levensgevaarlijk voor zichzelf en omgeving. Lullig voor iedereen, maar het is niet anders. Neem jij anders brandon een weekje in huis en ga leuke dingen doen in de Efteling enzo, kan Tofik Sahar plus haar familie in huis nemen.

sjaakdeslinksesul | 22-01-11 | 15:50

@Treurig varken | 22-01-11 | 15:47
Hear hear.
Pure stemmingmakerij.

Gooische Vrouw | 22-01-11 | 15:50

@KeurMeester | 22-01-11 | 15:30
Ouch!

@neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:46
Hear, hear!

Prof. D.A.H. Vintik | 22-01-11 | 15:49

@raster | 22-01-11 | 15:42

Ik heb me idd verdiept in het geval, heb ook info gevraagd aan direct betrokkenen, vandaar dat ik me ook zo durf uit te laten.

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:48

-weggejorist-

Bongo Fury | 22-01-11 | 15:47

Ik vind het zo raar dat de minister zich met individuele gevalen bezighoudt. Daar hebben we toch een hele asielindustriemachine voor.
Net als een kamer die in rep en roer is over één gestoord jochie dat soms aan de riem moet.....

Treurig varken | 22-01-11 | 15:47

@kattenmepper | 22-01-11 | 15:39

Goezo, wat Brandon betreft, schandalig dat deze jongen vastgebonden zit en nog schandaliger dat de bestuurders van die instelling zo achterlijk veel geld verdienen over de rug van deze jongen. Met goede begeleiding hoeft deze jongen niet vast te zitten, en ja, het kan, kijk maar naar Jolanda.

Wat betreft Sahar, ze is slachtoffer van haar ouders, niet van een verkeerd beleid. Haar ouders is verschillende malen duidelijk gemaakt dat ze niet welkom zijn in 0031 en dat ze terug moesten. Ze hebben bewust elke keer nieuwe rechtszaken aangespannen in de ijdele hoop dat ze uiteindelijk mogen blijven. Ze zijn echter niet gevlucht omdat hun leven in gevaar was maar omdat ze het economisch beter wilden hebben. Niet meer en niet minder. Dat ze vervolgens zichzelf en hun kinderen heel veel leed aandoen, onzekerheid is heel erg, maakt ze kennelijk niet uit. Wat mij betreft zijn de ouders hoogst asociaal en mogen wat mij betreft linea recta het vliegtuig opgezet worden.

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:46

Kamerleden zouden naar kwaliteit betaald moeten worden. 4x per jaar mag iedereen punten sms-en en op basis daarvan wordt een vergoeding uitbetaald. De winnaar mag dan in het voorprogramma van Kane en Tofi Tauge naar het CWI. Leuker kunnen we het niet maken, wel eerlijker.

Biff Eagleburger | 22-01-11 | 15:46

uberdude | 22-01-11 | 15:41
Kattenmepper knikt instemmend
Vluchtelingen kan je niet op 1 hoop gooien met importbruiden en gelukzoekers.
Ik ken menig Irakees die hier inmiddels na de vluchtelingenstatus werkt op hoog nivo en bijdraagt aan de kennis economie. Dat krampachtige PVV gedoe heeft toch wel de geur van spruitjes.

kattenmepper | 22-01-11 | 15:44

Niet te hard oordelen over eerstneukendanpraten.
Is politicus Tofik Dibi zo oprecht dat hij gelooft dat politiek over beleid en niet over jankverhalen in de media dient te gaan? Misschien, er bestaan geloof ik ook witte raven en zwarte zwanen.
Een ding weet ik wel zeker, hij is een van de slimmere kamerleden.
Hoe gaan we straks over asiel praten als de media een nieuwe Sahar hypet, die achteraf het zoontje van een oorlogsmisdadiger blijkt te zijn? Of een Sahar die doorgaans in een niqaab loopt? Of een Sahar met een ellenlang strafblad?
Alsof Tofik en de zijnen niet allang nagedacht hebben over deze ontwikkeling.

sjaakdeslinksesul | 22-01-11 | 15:44

@neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:38
Maar wat is beleid als een rechter het omverwerpt?
Zo ver als ik het weet hebben de ouders van Sahar eerst asiel aangevraagd in Zweden dus stuur ze anders daar maar weer naartoe.

prince | 22-01-11 | 15:44

Jammer dat een leuke jongen als Tofik Dibi dit soort dingen roept. Je gaat toch geen media beknotten, omdat dit de beeldvorming zou kunnen schaden!?

De Kampsjeng | 22-01-11 | 15:43

En dan te bedenken dat ik de resterende zaterdagmiddag had willen doorbrengen met het oppoetsen van mijn Wedgewood. Zonde! Er is immers anders nog zo veel leuks op deze wereld. Neem bijvoorbeeld het tweede kamerlid Tofik Dibi die meent dat bestaande regelgeving geen enkele navolging behoeft.
Tofik bedankt! We doen voortaan allemaal wel wat we willen in dit land. Zo laat ik nu mijn Wedgewood lekker stoffig worden. Dat zal ze leren!

Gooische Vrouw | 22-01-11 | 15:42

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:38
U bent blijkbaar goed geinformeerd.

raster | 22-01-11 | 15:42

Wat de Tweede Kamer doet is in ICT-termen Incidentmanagement, oftewel helpdeskwerk. U roept, wij draaien. Problemen voorkomen? Het grotere geheel bekijken? "Sorry daar zijn wij niet voor meneer. Nee ik kan u helaas niet doorverbinden naar de technische mensen, u zult het met mij moeten doen"

AnoHuf | 22-01-11 | 15:42

KazVandam | 22-01-11 | 15:19
Veel succes met het overtreden van de wetten van de Taliban, lefgozer. Meisje wordt gewoon uitgewoond en daarna gestenigd. Maar het werkelijk afwerken van die mensen wilt u vast overlaten aan anderen.
Kijk, het uitzetbeleid is nu eenmaal een wet en er zijn goede redenen voor die wet, maar niemand zou hier dom genoeg moeten zijn om net te doen alsof dit meisje een toekomst of zelfs maar een gedragsvrijheid in het verschiet heeft. Als je ballen hebt om haar uit te zetten, heb dan ook de ballen om te overzien wat je doet. Of slaapt dat slecht voor u?

uberdude | 22-01-11 | 15:41

@Koos Knak | 22-01-11 | 15:35

Maar hij heeft volkomen gelijk, afgezien van die vergelijking met dat varken dan, varkens zijn liev, Tofik Dibi niet.

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:40

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:35
Ja Ik weet over wie ik het heb, een gehandicapte jongen die door sommigen hier OF het liefst verbannen werd vanwege de kosten of dadelijk bevrijd zou worden door een door GS te organiseren "gehandicapten bevrijdingsfront"
Ik heb het ook over een meisje dat jij het liefst deporteert naar Afganistan en daar verplicht tot het dragen van een boerka. Verder nog vragen?

kattenmepper | 22-01-11 | 15:39

@prince | 22-01-11 | 15:32

Het beleid is helder genoeg, alleen jammer dat economische vluchtelingen een rechterlijke uitspraak niet fijn vinden en dan eindeloos doorprocederen, net zolang totdat het schandalig is om ze uit te zetten, althans, daar hopen ze op.

Wat mij betreft zijn de ouders van Sahar grote schoften die hun kinderen heel veel leed hebben aangedaan, ze mogen uit de ouderlijke macht worden gezet en terug naar hun geboortegrond. Dat gezin heeft ons inmiddels een godsvermogen gekost.

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:38

eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 15:22
En, heb je de schuimvlokken al van je scherm en toetsenbord geveegd? Man,man, wat kan jij schuimbekken over een simpel kamerlid.

Koos Knak | 22-01-11 | 15:35

@kattenmepper | 22-01-11 | 15:31

Sahar mag wat mij betreft wel blijven maar dan zetten we haar ouders wel uit. Ze mag ook mee, zelf weten wat ze wil.

Wat Brandon betreft, weet jij eigenlijk wel over wie we het hebben?

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:35

De TK lijkt bij tijd en wijle niet meer te snappen waarvoor ze op het blauw zitten. Hun taak is controlerend, verder niets! Ze gaan al helemaal niet over nog lopende zaken of zaken die nog onder de rechter zijn. Ze gaan niet over individuele gevallen. En ze moeten hun mond houden over de rechterlijke macht. Ze roepen dus voor hun beurt, veel te hard en nog onterecht ook. Stelletje amateurs!

Handboek | 22-01-11 | 15:34

Ik wilde alleen maar even aangeven dat ik dit bericht niet heb gelezen en dat ik Dibi geen enge maroc vind die blijkbaar nogal rare gedachtes over openheid van bestuur heeft.

SantaX | 22-01-11 | 15:32

Stel je voor dat het beleid een gezicht krijgt, dat wil je niet.

prince | 22-01-11 | 15:32

Als ik de naam Tofik Dibi lees denk ik altijd eerst dat het gaat om eoa slappe smakeloze vegetarische maaltijd. Maar ik denk dat wel terughoudend, dat dan weer wel.

Soy yo | 22-01-11 | 15:32

Ben ik het opzich nog wel mee eens ook. Er zitten daar 150 man om de regering namens ons te controleren en dan gaat het wekenlang over individuen als brandon en sahar. Hoe kers. Feit is alleen dat juist partijen als GL dit soort informatie naar de pers lekken om er zelf beter van te worden. Dus men. Dibi, een beter (politiek) milieu begint bij jezelf...

waarisdelol | 22-01-11 | 15:31

@eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 15:22

Heeft u wat tegen varkens?

Varkens zijn helegaar niet smerig, ze zijn juist errug liev.

www.jorninfo.nl/alatariel/media/2007/m...

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:31

Dubbel gevoel. Enerzijds is leiden de relletjes rond individuen tot emo debatten, emo pers en emo reaguurders, dus zou je dat anders moeten doen. Anderzijds maakt het de weg vrij voor achter de schermen politiek en dan maakt Wikileaks overuren.
Van mij mogen Brandon en Sahar gewoon blijven hoor. Ik ben niet zo een hardvochtig type.

kattenmepper | 22-01-11 | 15:31

Tofik zou zelf eens in een achterkamertje.....

San Paulo | 22-01-11 | 15:29

Jammer Tofik, maar nu je politieke vrienden een stok hebben om mee te slaan laten ze die echt nooit meer los. Er zullen nog vier jaar lang uiterst schrijnende gevallen langskomen, totdat het Nederland op een gegeven moment geen reet meer kan schelen wie of wat er uitgezet wordt en hoe precies.

sjaakdeslinksesul | 22-01-11 | 15:28

Maar goed dat Dibi niet in de regering zit. :-)

wakkere_nederlander | 22-01-11 | 15:25

KazVandam | 22-01-11 | 15:19

Precies. En GEEN kiesrecht geven dat volk. Dan valt het fundament onder de linkse kerk ook grotendeels weg...

eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 15:23

Gewoon lekker alles in de kast bespreken, hé Dibi?

gentle giant | 22-01-11 | 15:23

Eigenlijk vind ik het wel een goed voorstel..
„Maar tegelijkertijd kan zo’n individu ook een speeltje worden van een heel gepolitiseerd debat.”
We hebben nu een spoeddebat over personen (Brandon, Sahar) in plaats van over beleid. Kikkerlandje..

wereldatlas | 22-01-11 | 15:22

Als het aan Sinterklaas Tofik Dibi lag kregen alle asielzoekers in 0031 bij binnenkomst al een uitkering, huis, eten, hoersoepsidie, wasmachine, flatscreen van minstens 1 vierkante meter en ga maar door. Want HIJ hoeft het niet te betalen. LutserT! En maar geen stelling nemen tegen de homofobe islamitische wereld. Nee dat durft hij niet, lafbek! En zijn vriend kan niet uit de kast komen want dat ligt een tikkeltje gevoelig bij zijn (allochtone) familie. Iets met smeriger dan een varken en zeau...

eerstneukendanpraten | 22-01-11 | 15:22

Nee, dat moet niet in de tweede kamer behandeld worden. Dat mag ook in het land van herkomst.

Morkovich | 22-01-11 | 15:21

Duck & Cover. Duck & Cover.
*aus*

Rammstein | 22-01-11 | 15:20

Is het misschien een idee om die Tofik Dibi in 1 van die achterkamertjes weg te stoppen. Wat een onzin kraamt die uit zeg.... wat we ons hier in NL moeten realiseren, is dat er mensen zijn, die over de rug van hun kinderen ten koste van alles in nL willen blijven. Terwijl al jaren geleden aan hen is aangegeven dat ze geen verblijfsvergunning krijgen. Dan toch in NL blijven, kids naar school enzeau.... En nu komt het wrange, uiteindelijk moet men toch terug... want afgewezen!!! waarom respecteren zulke mensen alleen onze wetten en beslissingen als ze er voordeel van hebben? en dan nu aankomen met mensenrechten geneuzel en geziek over ik wil geen burka aan... DAN DOE JE DAT TOCH LEKKER NIET!... mar kom ons niet lastig vallen met problemen die ergens anders moeten worden opgelost. Schandalig (maar wel logisch) dat de valse linkse kerk, zo'n voorstel doet. Ze zouden die mensen meteen na afwijzing moeten helpen terug te gaan (of in ieder geval weg te komen uit NL), dat is hulp bieden!

KazVandam | 22-01-11 | 15:19

Zover ik het weet zijn de ouders van Sahar economische vluchtelingen, niet meer en niet minder. Heb het dossier gelezen zover het mij is verstrekt en ben ervan overtuigd dat ze zo snel mogelijk moeten worden uitgezet. De ouders hebben zelf gekozen voor een martelende rechtsgang en een onzeker bestaan voor zichzelf en de kinderen, eerlijk gezegd vind ik het gewoon grote schoften om hun kinderen dit aan te doen.

neemjemoederindemali | 22-01-11 | 15:19

Voor elk geval dat in de media komt, zijn er 10 die wel gewoon uitgezet worden onder dezelfde omstandigheden.
riotstarter | 22-01-11 | 15:13
Dit. Waarschijnlijk zelfs veel meer dan 10. Ik vind dat hele mediageile gedoe maar triest. Je weet dat je het risico loopt dat je niet wordt toegelaten tot Nederland, als je vervolgens daadwerkelijk ook niet naar binnen mag moet je niet gaan lopen janken.

Emsarrev | 22-01-11 | 15:18

Ik hield bij Tofik Dibi op met lezen.

Russ Meyer | 22-01-11 | 15:17

Tofik Dibi hoort zelf in een achterkamertje thuis. Met een slot en zonder spelcomputer. Spuug-misselijk wordt je van dit soort klanten.
.
Ik vind dan ook dat het salaris van dit soort klanten niet meer betaald dient te worden uit de opbrengsten van burgers.

netniet | 22-01-11 | 15:17

Waar we echt vanaf moeten is, nadat er een gerechtelijke beslissing is genomen, dat er een politieke partij schreeuwt dat ze het daarmee oneens is. In di zin snap ik zijn betoog wel. Je kunt niet van iedere beslissing over de rug van die persoon een rel trappen....

Einde van de Domheid | 22-01-11 | 15:16

Dat is niet mijn total lock-down, vriend Tofik

Tobi | 22-01-11 | 15:16

Dit verhaal stond vanmorgen al in Trouw. Maar goed, wel vreemd is het dat de Tweede Kamer zich in toenemende mate met individuele personen schijnt te bemoeien dan met hoofdlijnen. Want ook het spoeddebat over Brandon hoort -hoe schrijnend ook- niet in de Tweede Kamer thuis. Overigens wist psycholoog.net in 2006(!) nog te melden dat er 'nog steeds kinderen in psychiatrie worden vastgebonden." Waaronder kinderen die nog net geen twaalf jaar oud waren. bit.ly/hHVhih

F. von Zeikhoven | 22-01-11 | 15:14

Tofik van Anarchistisch Linksch weet wat goed voor ons is.

Sanglier | 22-01-11 | 15:13

0, -1, -2, -3, -4 and counting... :-)

wakkere_nederlander | 22-01-11 | 15:13

Ik heb het niet gelezen... Eerlijk niet!
*doet CU eed na*

Platte Poes | 22-01-11 | 15:13

Als zulk soort dingen NIET in de media komen... worden ze juist uitgezet...
Want eerst moet Nederland schande spreken voor men mag blijven...
Voor elk geval dat in de media komt, zijn er 10 die wil gewoon uitgezet worden onder dezelfde omstandigheden.

riotstarter | 22-01-11 | 15:13

Kut. Heb ik het toch bewust gelezen.
*driedubbele absint achteroverslaat om het maar snel te vergeten*

Dikr | 22-01-11 | 15:12

Gelezen. Lekker puh

Martijn795 | 22-01-11 | 15:10

In before the lock!

atoombom | 22-01-11 | 15:09

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland