Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Horigen, aan de arbeid voor uw land!

huphupmetjezeis.jpgGoedemorgen, horigen van Nederland. Nog een dagje extra uitbuiken of al weer onderweg voor de betere schatkistspekkerij? Waarschijnlijk dat laatste, fijn weer werken voor de blauwe enveloppenlikkers. We leven immers in een land waar de overheid over elke verdiende euro zo'n vier, vijf en soms zelfs zes keer belasting weet te heffen. Verkeersboetes even niet meegerekend. Dit weekend bleek bovendien dat het reguliere belastingsysteem nog niet eens voldoende is om de geldlust van de overheid te stillen. Jean Frijns, oud-directeur Beursgokken van het ABP, meldde dat de overheid stelselmatig uit het ambtenarenpensioenpotje geroofd heeft, geldhongerig als de overheid is. En wat krijgt u terug van de leenheren aan de top? Een goedbetaald anachronistisch staatshoofd en haar puissant rijke familie, in een land dat haar bestaansrecht juist te danken heeft aan een vrijheidsoorlog tegen een uitbuitende monarchie. Een leger van dure generaals en overgewaardeerde boystoys waar soldaten worden wegbezuinigd. Een regentesk baantjessysteem waar alleen de elite in terecht kan komen. Onderwijs waar ze in de derde wereld nog van in hun broek pissen van het lachen. Een Belastingdienst waarbij u niet een uur te laat uw zuurverdiende centjes moet overhandigen, maar die zelf schijt heeft aan waar ze al dat geld vervolgens tegen aan smijten. Een totaal gebrek aan voorbereidend denkwerk als het gaat om uw vervoer over de weg of het spoor, want geld en aandacht besteden aan het volk is immers verspild geld. Jup, u bent allen ploeterende peons, cijnsboeren die de machthebbers mogen spekken. U moet wel. Kijk naar uw schulden en durf te beweren dat u niet in een "leenstelsel" woont. Hup, aan de arbeid. Voor uw vaderland. Werkse.

Reaguursels

Inloggen

@Chiant | 29-12-10 | 02:13
Jammer dat u zo op u in laat praten en blijkbaar geen global awareness heeft. Nederland is namelijk een superland en het gaat daarom ook uitstekend met de piepende beroepsjammeraar Chiant.
Maar .. Chiant wil zelf over al zijn geld kunt beschikken, en deze miljoenen, *hihi, besteden naar eigen inzich. Kortom: hij wil helemaal niet in een samenleving wonen.
Maar hey cowboy, noem nu eens een stukje aarde waar u niets hoeft bij te dragen en waar het voor u en de uwen toch goed toeven is? Mijn advies is dan; klaar? af! Pang! Go get it! Run Chiant run!
In Somalië zijn de belastingen zeer laag en er zitten er voldoende van uw geestverwanten, wat let je? Maak jezelf weer blij.
Nu wel stoppen met janken over het netto bruto systeem? Oke?
~~het blijft wel jammer dat de middenklasse is opgeheven natuurlijk, dat dan weer wel.

ojédiaré | 29-12-10 | 12:28

@ojédiaré | 27-12-10 | 22:59
Het antwoord op uw centrale vraag luidt: de onvrijheid van keuze. Het feit dat de overheden de helft van mijn inkomen afromen via de belastingen en daarmee keuzes voor mij maken. Ik wil dat geld graag zelf besteden aan zaken die ík belangrijk vind. Die keuzes worden nu voor mij gemaakt. Door anderen. Ik wil niet dat er voor mij gezorgd wordt door derden, door een overheid. Dat kan ik prima zelf regelen. En als ik dat nalaat, dan ben ik bereid op de blaren te zitten. Dát is wat er zo kudt is aan mijn leven! Ik leef noodgedwongen in een communistische heilstaat.

Chiant | 29-12-10 | 02:13

TM en Sjipsknip
Ha Ha, stelletje duitse moffe als je echt zo goed duits spreekt wat doe je dan nog hier ga kuilen graven of kijken op geinsteil of zo!!

postbus51 | 28-12-10 | 13:16

... nog 18 jaar, dan is mijn eengezinswoning helemaal afbetaald en van MIJ!

prakkie | 27-12-10 | 23:21

@Chiant | 27-12-10 | 15:33
~~de babyboomers zijn het juist die geen ellende kennen, strontverwend zijn, de onmetelijke en onbetaalbare verzorgingsstaat hebben opgericht, altijd maar lopen te klagen en de overheid voor alles verantwoordelijk houden.~~
Mijn vraag was; wat heeft u nu te klagen/. Welke ellende is uw deel? En wat heeft u dan precies gedaan om Nederland gezond te maken?
Natuurlijk kloppen er zaken niet in Nederland en hebben sommigen een rare mentaliteit enzovoorts, maar wat maakt uw leven nu zo kudt waardoor u zo loopt te klagen?

ojédiaré | 27-12-10 | 22:59

@TM | 27-12-10 | 16:45
Mag ik openen met de bekentenis dat ook ik een nazaat ben van tweebabyboomers en niet gespeend ben van enige opvoeding? Tot zover uw gelijk inzake het generaliseren, maar het heeft nu eenmaal geen zin om de uitzonderingen die de regel bevestigen te benadrukken om je punt te maken.
Wat ik in mijn omgeving heb gezien waren babyboomers die vochten en streden voor een werkweek van 36 uur, 13e en 14 maand, ADV, ATV en ALVB, ze kregen doorbetaald verlof om te strijden tegen kruisraketten, te demonstreren tegen woningnood en op het werk werden de bekende gele posters tegen kernenergie tijdens de vrijmibeau uitgedeeld. Die vrijmibeau begon overigens al rond een uur of 12 en alcoholcontroles bestonden nog niet. Tien jaar eerder moest mijn grootvader nog gewoon werken op zaterdag, maar dat geheel terzijde.
Mijn generatie kreeg de blaadjes van de NVSH onder de neus gedrukt, want modern. De leeftijdgenoten van mijn ouders (zijzelf Goddank niet, althans niet dat ik weet) gingen experimenteren met partnerruil. Mijn generatie vindt het normaal om hun kinderen van 12 condooms mee te geven naar de kroeg (ja, ik generaliseer alweer. Maar kijk om je heen!)
De generatie die Nederland weer opgebouwd heeft in de jaren 50 en 60 oogst mij respect. Hun kinderen, de provo's, de hippies en de krakerts stonden aan het begin van de achteruitgang, de teloorgang en het verval.
"Hoe oud ben je eigenlijk?" Oud genoeg om een tegel zonder spelfouten te kunnen plempen en oud genoeg om een onbekende niet te tutoyeren. Maar laat ik mij niet verleiden tot zwakteboden.
Ja, het is beledigend voor de babyboom-generatie om steeds maar weer als profiteurs afgeschilderd te worden. Wen er aan, hun generatie is verantwoordelijk voor de morele verloedering en de ongebreidelde verzorgingsstaat die de populatie lui en onverantwoordelijk heeft gemaakt. Hun generatie levert het gros van de PvdA-regenten die de zakken vullen met gemeenschapsgeld terwijl zij wanprestaties leveren. En ja, ik generaliseer alweer. Dat houdt een discussie overzichtelijk.

Chiant | 27-12-10 | 21:46

Verdomme ik wordt helemaal depri van dit soort berichten maar helaas is het de waarheid. Toch maar posten want de waarheid doet pijn maar moet gezegd worden.
Geenstijl >> Complimenten en Kudoos.

Michael Vail | 27-12-10 | 20:52

Superstukkie Johnny!

Der alte Fritz | 27-12-10 | 19:28

@Niemands Knegt | 27-12-10 | 17:15
Anouk, ben jij dat?

fromnowonjustmakefun | 27-12-10 | 17:30

www.anarchiel.com/display/mijn_pensioe...
.
Zoek een zwakke plek in de illusoire democratie der Nederlanden en pleeg een (fluwelen? Ik weet het af en toe niet meer) aanval op de Gouden Muur.
Leve Joan Derk baron van der Capellen tot den Pol, leve Pim Fortuyn; de enige twee mensen die een frontale aanval durfden te plegen op die Gouden Muur.
"Beef Dwingeland! beef meer dan voorheen.
Gij die de Vrijheid durfd te randen
uw klaauwen sloegt aan Neerlands Maagd,
De speer ontrukte aan haare Handen
Daar zij de Vrijheidshoed op draagt."

Niemands Knegt | 27-12-10 | 17:15

@Chiant | 27-12-10 | 15:35 : En jij ook lekker het lazerus kaerel.

Overigens heb ik nazaat van de baby boomers nog altijd een verdomd stuk betere opleiding genoten dan die knutselaars en frutselaars van na 1980. Daarenboven heb ik een kleine 20 jaar lekker voor mezelf gewerkt met de risico's van dien.

Dus zou je kunnen ophouden met het eeuwige generaliseren alhier?

Dank je wel.

Hoe oud ben je eigenlijk? Want dat verhaal van je kan ik met de beste wil van de wereld niet op mijn toendertijd keihard werkende ouders van toepassing vinden. Hij : pak em beet 50 uur per week bij de baas en dan samen met de vrouw 's avonds een basis school schoonmaken.

Ik zal er over ophouden maar 1 ding staat als een paal boven water : Die eeuwige generalisatie van de 'baby-boomers' is rete-beledigend. Zeker voor die mensen die er met keihard werken voor hebben gezorgd dat er een AOW is en dat je niet bij je kinderen in huis hoeft te gaan zitten als je oud bent. Die er voor hebben gezorgd dat het Nederlandse pensioenstelsel NIET de werkende generatie uitzuigt(zoals over ter wereld) maar daadwerkelijk bij elkaar is GESPAARD.

Zoals Mark Twain al heel terecht opmerkte : "Generalizations Are No Damn Good".

TM | 27-12-10 | 16:45

@Chiant | 27-12-10 | 15:33
"De babyboomers..." moet zijn "De babyboomers en hun van enige opvoeding gespeende nakomelingen..."

Chiant | 27-12-10 | 15:35

@ojédiaré | 27-12-10 | 11:58
Hihi @postbeaude
Nee, mijn beste, @Chiant komt op veel plaatsen in de wereld waar het juist niet zo goed gaat en heeft al veel ellende gezien. Laat dat nou net ook de reden zijn dat ik tegen de overdreven verzorgingsstaat ben die de mensen lui, onverantwoordelijk, zeurderig en klagerig maakt. Ik ben tegen een overheid die alle verantwoordelijkheid bij de burgers wegneemt. Ik heb juist diep respect voor lieden die in landen wonen waar het beduidend minder is en een totalitair regime de dienst uitmaakt. Waar niks vanwege de overheid is geregeld, behalve een leger en een gevangenis. Die mensen moeten het allemaal zelf rooien en slagen daar meestal wonderwel in. Die mensen zijn thans mentaal net zo sterk als het Nederlandse volk was in de jaren 40 en 50.
De babyboomers zijn het juist die geen ellende kennen, strontverwend zijn, de onmetelijke en onbetaalbare verzorgingsstaat hebben opgericht, altijd maar lopen te klagen en de overheid voor alles verantwoordelijk houden.
U zit er dus behoorlijk naast als u stelt dat ik een klager ben omdat ik het slecht zou hebben en niks van de wereld gezien heb. Ik klaag alleen over het feit dat de gemiddelde Nederlander niet meer weerbaar en zelfstandig is en dat de prijs daarvoor torenhoge belastingen zijn.

Chiant | 27-12-10 | 15:33

Overigens schrijf je arbeid in het Duits als ArbeiT.

TM | 27-12-10 | 15:02

@postbus51 | 27-12-10 | 14:22 : Ik hoop toch dat je een geintje maakt als je die uitdrukking citeert? Of ben je echt zo vreselijk dom? Nee toch zeker?

TM | 27-12-10 | 15:01

@ postbus51 | 27-12-10 | 14:22

Ben blij dat dit zwitsalletje helemaal content is met het nederlandse maatschappelijke weefsel. Maar misschien begrijpt u het niet helemaal, de leuze boven de vernietigingskampen was ook een leugen, werken totdat je er dood bij neerviel, lichaamlijk en geestelijk totaal uitgebebuit te worden. Kortom een been voorhouden, maar slaap gerust verder en vooral hard werken, kop houden en 'gelukkig' zijn. Deze opmerking van u slaat werkelijk als een vlag op een modderschuit tenzij hij sarcastisch bedoeld is maar ik vrees dat u het nog meent ook.

sjipsknip | 27-12-10 | 14:54

Nou ga nog maar wat doen dan.... want wat hebben we het toch slecht he!?
Stelletje zure zeikers ARBEID MACHT FREI welleens van geheurt

postbus51 | 27-12-10 | 14:22

Mister J. Quid is verreweg de beste columnist op GS so far. Als je kwaad wilt worden dan moet je het ook goed op kunnen schrijven...

@basderooy | 27-12-10 | 13:16 : Wanneer gaan zo vele mensen hier nou eindelijk eens snappen dat GS de Pietje Bel van het internet is? En GEEN automagische aanhangwagen van de PVV of dat soort stromingen? OH; En daarbij denk ik persoonlijk dat je wat minder naief moet worden; de overheid steelt ALTIJD van de burgers. Of dat nou een rechtse overheid is of een linkse overheid, dat maakt geen fluit uit. De geschiedenis bewijst het.

TM | 27-12-10 | 13:49

@basderooy | 27-12-10 | 13:16

Om te beginnen profileert GS zich als de aankaarter van alles wat niet deugd, links en rechts.
En ten tweede, als er iets links is, dan is het wel het uitzuigen van de werkende om dit onder de 'armen' en zichzelf te verdelen ten einde de verzorgingsstaat, waar zij van afhankelijk zijn, in leven te houden, en dus GS doet hier precies wat jij verlangt.

Daarbij, als er een partij funest is voor een vrije economie, dan zou dat de SP wel zijn, waarbij ieder inkomen 'afgeroomd' zou worden tot het minimum inkomen, en zodoende de stimulans tot economische groei doodgeslagen zou worden. Ik geloof dat jij de werkelijkheid een beetje in spiegelbeeld ziet.

ZKH EénOog | 27-12-10 | 13:38

Ja, is allemaal waar, maar hebben we hier zat SP-achtige relsites voor? GS is toch meer van de woede tegen links en de babyboomers?

Of is de redactie verworden tot een club menen die zich als rechts-liberaal profileert, maar eigenlijk zo links als de pest is?

Want ik ken nog zo'n clubje en die neem ik ook niet serieus.

basderooy | 27-12-10 | 13:16

Nederlanders zijn een laf volk. Hoor je wel eens.
Te bedenken dat we oit een onderdrukker het land uit trapten voor en tiende penning, en we nu een onderdrukker hebben die ons een tiende penning netto over laat waar we niets aan doen, klopt die uitspraak ook helemaal.

Overigens zijn er nog vele vele instanties en lasten die niet eens genoemd worden. Run maar eens een eigen zaak, en kijk dan wat er op je parasiteert: van buma, via reprorecht (omdat je je eigen werk kopieert en de mogelijkheid hebt iets anders te kopieren, wordt je preventief gestraft), langs hoofdbedrijfsschappen en productschappen naar de arbo.

Of de auto: aanschaf (BPM, BTW), bezit (MRB Provinciale opcenten), gebruik (BTW, Heffing, BTW op Heffing, Accijns, Heffing op Accijns, BTW op Accijns, BTW op Heffing op Accijns), verplichte keuring (APK, BTW op APK), en tegenwoordig op steeds meer plaatsen ook om hem niet te gebruiken (Parkeerbelasting, BTW op Parkeerbelasting).

En iedereen vind dat maar normaal, niemand komt er tegen in opstand. Ja, Nederlanders zijn een laf volk tegenwoordig.

ZKH EénOog | 27-12-10 | 13:14

@Charles de Batz | 27-12-10 | 12:16
Nee, Nederlands. Combinatie van na-kerst sufheid en dat die opmerking over "Nederlanders de grootste minderheid" in het Engels werd gedaan.

Phoib | 27-12-10 | 12:56

prima samenvatting van de staat van het land. Daarom is het devies: zwart en contant en het liefst met een uitkering. Dat is de enige manier om je centen terug te krijen.

Ed71886710 | 27-12-10 | 12:55

Inderdaad u slaat de spijker op de kop met de titel boven dit stuk. Wij zijn horigen worden uitgehoerd door de staat en nu kop houden en an die Arbeit anders breekt het 'weefsel' van ons fijne tolerante democratische land.

sjipsknip | 27-12-10 | 12:53

Nou..... ben lekker een weekje vrij....... *Puh!*

Hobbykip | 27-12-10 | 12:52

@org | 27-12-10 | 12:37
Beati pauperes spiritu.

Niemands Knegt | 27-12-10 | 12:49

Hé pssst Johnny, dat artikel op nuzakelijk is van 26 november.....

Nilfisk | 27-12-10 | 12:44

Bedankt voor dit ongeleide hagelschot, JQ. Met doelloos klagen schieten we allemaal heel veel op. Ga je als je over je kerstkater heen bent ook weer gewoon aan het werk?

org | 27-12-10 | 12:37

Johnny Quid | 27-12-10 | 09:02
Dank voor deze opsomming en samenvatting van een aantal geschiedkundig, belangrijke draadjes. Het legt de illusoire 'democratie' der Nederlanden bloot.

Niemands Knegt | 27-12-10 | 12:34

@ojediare,

Helemaal mee eens, maar een wereldreis is echt niet nodig, 2 uur vliegen is voldoende. In Lemberg (nu bekend door het dictee) wordt er niet gebadderd of gedouched, enkel en alleen door het ontbreken van warm stromend water.

geschiedenisleraar | 27-12-10 | 12:18

Phoib | 27-12-10 | 12:11
Engels de voertaal zeker? Ik merk het.

Charles de Batz | 27-12-10 | 12:16

Als het onderwijs zo ruk is, vraag ik me af waarom de Nederlanders de grootste minority zijn bij mijn studie.

Phoib | 27-12-10 | 12:11

ojédiaré | 27-12-10 | 11:58
Fijn he die globalisering? Op naar de Chinese standaard! Dan komt alles weer helemaal goed met de shareholdersvalue.

Bolle Wim | 27-12-10 | 12:08

@geschiedenisleraar | 27-12-10 | 11:31
Eigenlijk zouden ALLE huilers en jankerts eens over de grens moeten kijken. Wereldreis van een paar jaar doet de trick. Dan zou je vanzelf wat minder van die klagende rellende klagers zoals Chiant in de panelen hebben hier.
Wil verder niet vervelend doen hoor, want deep down is Chiant een lieve huisvader met zijn hart op de juiste plaats en heeft hij alleen maar een rotbaantje als postbezorger of zo.

ojédiaré | 27-12-10 | 11:58

Chiant | 27-12-10 | 11:03
Daarom moet de verzorgingsstaat op de schop, maar zolang mensen dat niet willen inzien zie ik het somber in.

LijstG | 27-12-10 | 11:56

@Chiant | 27-12-10 | 11:14
Beschrijf uw kudtige leventje dan eens. Geen verzekering tegen ziekte? Geen auto? geen woning? Iedere dag rijstsoep met rotte yam? Nooit naar de bioscoop geweest of in een sterren restaurant gegeten? Waren die dijken er al voordat jij er was? Weet je niet wat vakantie is? Kom, geef eens inzage.
#huiltraantje wegpinkt

ojédiaré | 27-12-10 | 11:49

lanex | 27-12-10 | 11:36
Subsidie en toeslagen zijn de oorzaak van alle ellende en incompetentie in dit land. Ook een goede manier om de 'burgers' onder controle te houden. Eerst onder dreiging van geweld een Euro afpakken, om dan een dubbeltje terug te 'geven' mits de juiste formulieren ingevuld en voldoende 'zielig' bevonden.

Milton Friedman | 27-12-10 | 11:48

Huh? Geen sneer richting de culturele sector? Wat zullen we nou krijgen?

Boer in 020 | 27-12-10 | 11:46

Chiant | 27-12-10 | 11:03
Maar hoe het rondgepompte subsidiestelsel te doorbreken, een minimum loner kan door alle subsidies z'n eigen broek niet eens ophouden.

lanex | 27-12-10 | 11:36

@Chiant,

U hoort mij niet klagen over onze verzorgingsstaat, integendeel. Kom zelf regelmatig over de grens en of het nu donker Afrika is of het koude ex Sovjet Unie en als ik eerlijk vergelijk, hebben we het hier NOG redelijk op orde.
Met nadruk op NOG, hoe zal Nederland eruit zien na 4 jaar VVD/PVV?

geschiedenisleraar | 27-12-10 | 11:31

Charles de Batz | 27-12-10 | 11:19
Kan me vergissen maar ik heb de indruk dat er juist heel veel sigaren rokende tokkies niet op maar bij DE bank zitten. Die profiteren optimaal van de verzorgingsstaat. Voor hen wordt meer dan uitstekend gezorgd.

Bolle Wim | 27-12-10 | 11:30

Heerlijk stukie Johnny. Ik moet eerlijk bekennen dat er een steigende lijn zit in de kwaliteit van je bijdrages.

tonijn | 27-12-10 | 11:30

@geschiedenisleraar | 27-12-10 | 11:22
Dat verschil met de USA is cosmetisch, omdat in Nederland verhoudingsgewijs net zoveel mensen hun verzekeringspremies niet betalen en dus eigenlijk niet verzekerd zijn. Alleen hier worden ze toch geholpen en wordt de rekening doorgeschoven naar de wel betalende verzekerden. Wij hebben dus een systeem waarbij asociaal gedrag loont en eerlijkheid wordt bestraft.
nos.nl/artikel/96909-aantal-wanbetaler...

Chiant | 27-12-10 | 11:28

Hele diepe zucht.

jadoei | 27-12-10 | 11:25

@BraterEnWood | 27-12-10 | 10:59 : Als ik zeg waar ik zit is het geen verstoppen meer he?

beerpoes | 27-12-10 | 11:22

@Chiant,

Kijk naar al die landen die het (ons) Rijnlands model niet hebben ingevoerd. Die kunnen ook allemaal voor zichzelf zorgen. Als eens in de US of A geweest. Die kunnen ook allemaal voor zichzelf zorgen. Gevolg: 50.000.000 (ja met 6 nullen) zijn niet verzekerd tegen ziektekosten, maar ze hebben wel een colt onder hun kussen.

geschiedenisleraar | 27-12-10 | 11:22

@geschiedenisleraar | 27-12-10 | 11:17
U heeft uw nick met gevoel voor satire gekozen!
nl.wikipedia.org/wiki/Nachtwakersstaat...
En qua "rechtse kliek"... wie wil er ook weer minder overheid, minder verzorgingsstaat, minder ambtenaren, minder belastingen?
Nee, mijnheer de geschiedenisleraar, ook u bent slachtoffer van het abominabele onderwijs in ons land geworden.

Chiant | 27-12-10 | 11:21

Beste Neo, ik denk dat kiezen een mooi recht is wat voortbestaan heeft met een bestuur en zo slecht is NL niet. Het kan beter en daar gaat het hier over.
Ik ben in bezit van een kleine economie en vermaak me hier erg goed mee. Wel zijn er spelregels die niet iedereen aan kan en daar zit ook het tegenstrijdige.

Vandaag ben ik in NL, morgen de zon en wie wil dat niet. Geld verdienen doe ik goed want het geld ligt op straat maar je moet het er wel van af halen. Graag zou ik mijn werkwijze groter maken maar wie kan ik hiermee een plezier doen en met welke reden want geld is namelijk een hulpmiddel om te ruilen.

Parelman | 27-12-10 | 11:20

Chiant | 27-12-10 | 11:03
Ik ben met u eens dat de de belangrijkste taak van de overheid tegenwoordig is, het rondpompen van geld zonder dat dat daar enige productie (in welke vorm dan ook) tegenoverstaat.
Dat het in stand houden van de verzorgingsstaat het gevolg heeft dat er steeds meer dikke shagrokende tokkies op de bank zitten, kan ik alleen maar beamen.

Charles de Batz | 27-12-10 | 11:19

UUUHHHHH,

Wat piepen we nou???? Duizenden jaren geleden (de romeinse tijd) werden we ook al aan het handje gehouden door een rechtse kliek. Toen heette het " Geef het volk brood en spelen". Op die manier houden we het gepeupel wel rustig. In al die jaren is er niets veranderd, het brood is ingeruild voor een biefstukje en het volksvermaak bestaat tegenwoordig uit een WIItje of een (p)opeltje.

geschiedenisleraar | 27-12-10 | 11:17

@kapotte_stofzuiger | 27-12-10 | 11:07
-de staatsschuld groeit explosief
-de consumptieve kredieten blijven groeien
-de eigenwoningschuld wordt niet afgelost
-de economie draait voor meer dan 70% op doorvoer van goederen
M.a.w: we leven op de pof en investeren niet in de toekomst. Sterker nog: we potverteren op grote schaal de toekomst van de generaties na ons.
Weg met ons!

Chiant | 27-12-10 | 11:14

-weggejorist-

geschiedenisleraar | 27-12-10 | 11:12

En af en toe een taalfout is dan ook helemaal niet erg. De culturele en educatieve norm van de onderklasse is immers standaard. We willen toch niemand uitsluiten van een HBO diploma?

kapotte_stofzuiger | 27-12-10 | 11:08

Nederland is geen slecht land als je een gemiddelde burger met een gemiddeld salaris en een gemiddelde mening hebt;
-belasting betalen is nu eenmaal nodig
-eerlijkheid duurt het langst (*mwoehahahahahahahahahaha*)
-we kunnen nog 2 keer per jaar op vakantie en hebben een leaserT, dus helemaal niet slecht.
-...

kapotte_stofzuiger | 27-12-10 | 11:07

Dat ABN-verhaal wordt volgens mij nog steeds vakkundig onder de pet gehouden. Er wordt tenminste nog niet in alle media moord en brand geschreeuwd. Maar dat zou ook kunnen komen omdat het hier gaat om het ambtenaren pensioenfonds. Als het een pensioenfonds van metaalarbeiders was geweest, waren de gestaalde kaders allang opgestoomd naar het Binnenhof denk ik.

matatwork | 27-12-10 | 11:04

Lekkere peptalk voor de derde kerstdag.

Mark van Leeuwen | 27-12-10 | 11:04

@Charles de Batz | 27-12-10 | 10:39
De werkelijke oorzaak ligt in de vicieuze cirkel die verzorgingsstaat heet. Dat zit zo: sinds de jaren 60 is de overheid in Nederland steeds groter geworden en nam de overheid ook steeds meer taken en verantwoordelijkheden uit handen van de burgers. Dat kost natuurlijk een hoop geld, want ambtenaren. Naast uitvoerende ambtenaren kwamen er ook steeds meer beleidsambtenaren. Die maken zeer veel regels en wetten waaraan burgers en bedrijfsleven zich moesten houden. Die regels en wetten moeten gehandhaafd worden, daar heb je weer meer ambtenaren voor nodig en die kosten weer meer geld.
De burger is nu al meer dan 2 generaties gewend dat de overheid voor hem zorgt en dat hij zelf geen verantwoordelijkheid meer hoeft te nemen. De burger zou niet eens meer weten hoe het moet. En het gevolg is een asociale burger die niet bereid is om de medemens te helpen (dat moet de gemeente maar doen), die lak heeft aan veel regels (ze pakken me toch niet en iedereen doet het), die een dikke drol draait op de pliesie (zitten toch alleen maar te flitsen en boeven vangen ho maar), die zijn rekeningen niet meer op tijd betaalt (doet de overheid ook niet), die bij ieder wissewasje een claim indient en last but not least: een burger die bij alles wat fout gaat of tegen zit wijst naar de overheid. Dezelfde overheid die bij alles wat fout gaat of tegen zit direct de schuldvraag stelt. Waarbij de bestuurders direct hun stoepje schoonvegen en de stront onderaan de heuvel eindigt bij een paar uitvoerende ambtenaren. Dat vraagt weer om persvoorlichters en een afdeling publieksvoorlichting, dus weer extra ambtenaren. En natuurlijk een uitgebreide dekking tegen claims. Dus allemaal weer meer belastingen.

Ik wil die verzorgingsstaat helemaal niet. Ik wil minder regels en minder overheid. Minder belastingen, minder (beleids-)ambtenaren. Ik ben prima in staat om mijzelf te verzekeren tegen onheil en rampspoed. Ik wil een overheid die zich beperkt tot haar kerntaken.

Chiant | 27-12-10 | 11:03

beerpoes | 27-12-10 | 10:46 En in welk land heb jij je dan verstopt?

BraterEnWood | 27-12-10 | 10:59

De overheidsbegroting is één groot pyramidespel. Doe je het in het klein, dan ga de bak in, doe je het in het groot dan krijg je een lintje of een baan bij KPMG.
Er is trouwens een naam voor een systeem waarbinnen je niet vrijelijk kunt beschikken over de vruchten van je eigen arbeid: Slavernij. Hebben die socialisten toch mooi voor elkaar gekregen. De elite van vroeger is nu de hardwerkende slaaf geworden van de grote ongewassen massa.

Zeddegeizot | 27-12-10 | 10:54

Zalm heeft dus gerommeld met ABP-reserves. De euro krakkemikkig ingevoerd. Bij DSB gezeten. En nu ABN. Fijn is dat.

Roer | 27-12-10 | 10:54

Ik hoop over een paar jaar mijn Nederlands paspoort in te mogen leveren, werd jaren geleden al schijtziek van het eindeloze geroof door de overheid. Nu zit ik in een land waar er ook stevig betaald moet worden maar je wel behoorlijk wordt geholpen als je iets nodig hebt van de overheid. In Nederland lukt dat alleen als je allochtoon, zwakzinnig, terminaal, kansloos of politicus bent. De gewone burger werkt zich een slag in de rondte en wordt stelselmatig leeggemolken. Doei lutsers, ik wens u een fijn 2011!

beerpoes | 27-12-10 | 10:46

@ Parelman | 27-12-10 | 10:29
Uiteindelijk zal de overheid taken die ze nu nog kunnen verzorgen, wegen, brandweer, ziekenhuizen en onderwijs, uit handen *moeten* geven. Simpelweg omdat ze het niet meer kunnen betalen. De bevolking is al belast tot de max en bij geld creatie dreigt hoge inflatie. Dit kan niet nog eens 25 doorgaan. Uiteindelijk komt eer een einde aan.

Neo-Cicero | 27-12-10 | 10:43

Oorzaak 1:
Potverterende babyboomers uit het verleden waarvoor wij nu de rekening krijgen. Aangezien de babyboomers het voor een groot deel nog voor het zeggen hebben zal daar op korte termijn weinig verandering in komen. Maar ze zullen de rekening terug krijgen. Als ze bejaard zijn en wij het voor het zeggen hebben zullen ze opgesloten worden in gigantische bejaardenpakhuizen waar 1 keer per dag een homp brood naar binnen word geworpen. Wel gesopt in een bakje water. Dat bijt wat makkelijker.
Oorzaak 2:
Er zijn in Nederland teveel mensen die langs de zijlijn staan. M.a.w. te weinig mensen moeten teveel opbrengen voor mensen die niet productief zijn. Dat heet sosjiaal. Die redenatie komt uit een tijd dat we allemaal solidair moesten zijn (dank u pvda). Er moeten dus meer mensen aan de slag in Nederland. Aangezien we zo nodig een kenniseconomie (kots) moeten hebben hebben we nagenoeg alle productiewerk uit Nederland laten vertrekken waardoor mensen die in deze sector aan de slag kunnen nu kansloos zijn. In plaats van dat we zorgen voor goede vakopleidingen voor mensen die niet de hele dag in de de dikke boeken willen of kunnen studeren brengen we de kwaliteit van het hoger onderwijs met drasse schreden omlaag zodat ook de mindere goden een kans van slagen hebben. Hier hou je geen kenniseconomie in stand.
Oorzaak 3:
Belachelijk hoge woonlasten in Nederland. Als het gedeelte dat mensen kwijt zijn aan woonlasten in het slechtste geval in de staatskas zou vloeien en daar vanuit geinvesteerd zou worden in goed onderwijs en het behoud van goede arbeidsplaatsen zou dat een heel veel schelen.
Oorzaak 4:
De lange polonaise waar managers onze kennis en productie in een hosannastemming naar China brengen. Met het idee dat China een soort vazalstaat van het westen zou zijn waar het een goedkoop productieland zou zijn die hun producten hier weer zou afzetten. China wordt steeds machtiger en wij zullen een soort vazalstaat worden van roofridder China. Aangezien we zelf niet meer produceren en onze kennis van onze hoger opgeleiden niet meer is dan van een goede mavoklant van vroeger zullen we leeggeroofd en berooid achterblijven.

Charles de Batz | 27-12-10 | 10:39

Neo-Cicero | 27-12-10 | 10:32 Makkelijke ad hominem's? De taalfouten in je plemps, dat waren makkelijke ad hominem's geweest.

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:36

Gelul. Dat ambtenarenpensioen is méér dan riant, daar mag wel wat uit worden afgeroomd voor een beetje meer strooizout. Ik heb meer problemen met graaiers in de semi-overheid, rechterlijke macht en banken, vals-concurrerende notarissen, makelaars, verzekeraars. Ik vertrouw de overheid meer dan de semi-overheid met hun quasi concurrentie en ondoorzichtige constructies. Die kun je niet wegstemmen, de overheid wel. Autoverkoper is wat mij betreft uit de top 100 van bij voorbaat te wantrouwen gesprekspartners. Weggedrukt door de witteboordencriminelen.

zeiksmurf | 27-12-10 | 10:33

@ zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:24
Dat je mij kwalificeerde als 'klaploper' en 'luser' zonder dat je mijn reden en argumentatie kende heeft jou in mijn ogen al lang gediskwalificeerd als een fatsoenlijke gesprekspartner. Al jou reacties kwamen neer op uiterst goedkope en makkelijke ad hominem's. Dan moet niet gaan janken als mensen jou ook niet meer met respect behandelen.

Neo-Cicero | 27-12-10 | 10:32

Bolle Wim | 27-12-10 | 10:09
Klopt dat Bolle?
Dat uitkeringstrekkers in inkomen meer stijgen dan AOW-ers?
Bijstand afschaffen en aan het werk met je luie reet.
Zodat AOW-ers een fatsoenlijk pensioen hebben.

En alle zakkenvullende luie ambenaren, die nu piepen dat hun pensioen wat minder is... Je hebt er nooit echt voor gewerkt, dus het hele pensioen gewoon afdragen aan de belastingdienst.
Enig idee hoeveel mensen geen pensioen opgebouwd hebben met echt werken?
Sowieso alle ZZP-ers, kleine zelfstandigen en middenstanders.

who cares | 27-12-10 | 10:31

IWAB | 27-12-10 | 10:26
U bewijst moeiteloos uw eigen stelling. Gefeliciteerd.

Superior Bastard | 27-12-10 | 10:29

Toen Willum 1 berooid uit engeland kwam had NL niets en Willumpie ook niets.
Toen Willumpie stierf had hij een kapitaal van 30 miljoen en de staat een schuld van 30 milioen.
Hoe hoog was de staatsschuld op dit moment ook al weer?
Hoe rijk is Bix ook al weer?

K.Zwellever | 27-12-10 | 10:29

Neo-Cicero | 27-12-10 | 09:56

Bedankt voor de info. Leuk dat je begreep wat ik bedoelde en filosofie/zwarte markt is een antwoord op slechte overheids bemoeienis.

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:00

Brandweer, enz blijven overheids taken maar verzekering is al privaat en dat kan nog veel goedkoper, net zoals telefoon, bank, elektra, water, enz. Maar daar zitten helaas niet de beste denkers, met goede ideeën maar met de gedachte om niets, of weinig te wijzigen.

Parelman | 27-12-10 | 10:29

enopgerot | 27-12-10 | 10:23

Inflatie is de hoeveelheid geld die wordt bijgedrukt/getypt.

zovoklets | 27-12-10 | 10:29

Het hele belastingsysteem is niet meer van deze tijd. De overheid onderschat en wantrouwt de burgers, die zelf goed in staat zijn grote aankopen te doen als jsf en de betuwelijn. Niet dat ze dat zouden doen natuurlijk, want dit soort idioterie wordt alleen maar gefinancierd door rechtse graaierDs van andermans centen.

Bakito | 27-12-10 | 10:28

IWAB | 27-12-10 | 10:26
Ik doe alleen niks tussen Oud & Nieuw.

Bos Hout | 27-12-10 | 10:28

@Bolle Wim | 27-12-10 | 10:09
En zij die bijvoorbeeld jarenlang in de gezondheidszorg hebben gewerkt en nu gepensioneerd zijn of OBU (VUT) hebben krijgen er volgend jaar helemaal niets bij. En niets is dus heel weinig.

knight03 | 27-12-10 | 10:27

Het I.Q. stijgt hier omgekeerd evenredig aan de domheid. Als je toch een béétje een baantje hebt, werk je toch niet tussen Kerst en Oud en Nieuw.

IWAB | 27-12-10 | 10:26

Bos Hout | 27-12-10 | 10:15

LOL. Een soort van Staatsloterij dus...

eerstneukendanpraten | 27-12-10 | 10:25

Ik denk al enige tijd aan de Bastille, en de naweeën daarvan. (guillotine)
Onkruid hoort men te wieden.

mothersfinest | 27-12-10 | 10:25

Neo-Cicero | 27-12-10 | 10:22 Dat je er van uit gaat dat ik vergelijkbaar zou zijn met een NSB-ert diskwalificeert je van verdere discussie met mij. De groeten.

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:24

Mogen er nog eens 25.000 Somaliers worden geimporteerd? Dan wordt het hier pas de heilstaat waar iedereen van droomt. Want wat werken deze mensen hard om iets van Nederland te maken... Toch?

eerstneukendanpraten | 27-12-10 | 10:24

Neo-Cicero | 27-12-10 | 10:22
Nu voel ik mij geroepen om even in te grijpen.
Volgt u de draadjes wel ?

Teun van het Tuinpad | 27-12-10 | 10:24

@ Bolle Wim

CBS zegt wel dat je er vijf euro op je inkomsten vooruitgaat, maar lokale overheden schroeven de belastingen voor van alles op, inflatie is reeel ongeveer 4 a 5% per jaar loonstijging gemiddeld 1 tot 2%, Grondstoffen en voedsel worden dit jaar weer wat duurder, milieubelasting, hondenbelasting onroerendgoed belasting, rioolbelasting vliegtaks kwartjevankok, accijns op je biertje en je peuken, loonbelasting en als je dan wat overhoud betaal je nog eens 19% BTW op alles wat je uitgeeft. Aan je werk, horige!

enopgerot | 27-12-10 | 10:23

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:21
Ik heb ervaring met profiteurs als jij. Sukkel

Neo-Cicero | 27-12-10 | 10:22

Best een positief stukkie!

plaklul | 27-12-10 | 10:22

@ zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:16
Zo is het; ik moet me laten bestelen anders mag ik geen gebruik maken van de diensten die de dieven en de leenheren gemonopoliseerd hebben. Ik moet knielen en gehoorzamen. Sympathiek type ben jij.

Neo-Cicero | 27-12-10 | 10:22

hendrikjandetuinman | 27-12-10 | 10:17
Als je de Donald Duck gelooft valt het wel mee inderdaad. Er zijn gelukkig ook mensen die wat verder zoeken:
www.hethuisvanoranje.nl/15%20Fortuin%2...

Bos Hout | 27-12-10 | 10:21

Neo-Cicero | 27-12-10 | 10:19 Dat is een hele hoop ongenuanceerde invulling lutsert.

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:21

hendrikjandetuinman | 27-12-10 | 10:17 Als de Oranjes van de rente zouden leven in plaats van elk jaar hun toelagen op te halen, dan zou dat best wat helpen in deze economisch barre tijden. Ik geloof niet dat ze dan honger zouden moeten hebben.

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:20

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:00
Nee, *jij* bent de klaploper! *Jij* wil profiteren van het geld dat door de staat gestolen wordt en aan jou wordt gegeven. Jij ben de profiteur van diefstal, intimidatie en bedreigingen. Het zijn types als jij die een volkomen corrupt systeem blijven steunen en bereid zijn om 'wan' betalers aan te geven als de eerste beste NSBer. Mensen die voor het rechten opkomen en zichzelf willen verdedigen moeten zich eerst verweren tegen a-morele parasieten zoals als jij. Nog een prettig 2011. Ik wens je een totaal belasting tarief van 95% toe. Je hebt het verdiend slaafje!

Neo-Cicero | 27-12-10 | 10:19

@Links Handig | 27-12-10 | 09:49
Op beiden toch nog altijd een mooie score (rond de 90). Regel- en belastingdruk: we wijken niet veel af van de rest van de EU hoor. Zo heft Finland ongeveer 43,5 % en wij 39,5 %. (Toegegeven: moeilijk te vergelijken ivm verborgen belastingen e.d. en het feit dat ik er de ballen verstand van heb).

(ec.europa.eu/taxation_customs/taxation...)

Volgens mij valt het allemaal wel mee.

Wazzzah | 27-12-10 | 10:19

Kortom, we worden slecht bestuurd. En net als de meeste gewone mensen, is de besturende elite tegen Change. Anders hadden ze allang onnnodige bestuurslagen zoals provincies en diensten zoals de Buitenlandse Dienst met zijn netwerk van roddelcentrales all over the world, geschrapt.
Goedemorgen!

Ribero | 27-12-10 | 10:19

Ben momenteel nog heel erg hoerig en ga nog niet helemaal aan den arbeid.

Hölzenbein | 27-12-10 | 10:18

Ja, tot de bom barst en Nederland failliet raakt en alle derde wereld landen ons rechts en links inhalen!

gozahtje | 27-12-10 | 10:17

Neo-Cicero | 27-12-10 | 10:13 Niet op 'onze' wegen gaan rijden hoor, met je eigen economietje.

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:16

Present! Jaarcijfers laten zien dat de blauwe enveloppen criminelen weer heel wat centjes verdienen dit jaar!

Vloberto | 27-12-10 | 10:15

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:11
Nou, nee.. het is eigenlijk de bedoeling dat uw extra inkomen volledig besteed zal gaan worden aan de vrienden van Hans Wiegel. Het extra inkomen zal uiteraard niet voldoende zijn om Hans en zijn vrienden tevreden te stellen maar het is alvast een beginnetje.

Bolle Wim | 27-12-10 | 10:15

Derzug | 27-12-10 | 10:11
Sterker nog: www.speld.nl/2010/12/22/kabinet-halvee...
"Het kabinet zal dit jaar de opbrengst van de jaarlijkse 3FM-actie “Serious Request” halveren. Dat heeft Minister van Financiën Jan Kees de Jager vandaag aangekondigd. In eerdere jaren verdubbelde het kabinet dit bedrag nog, maar volgens De Jager is dat ‘niet meer van deze tijd’. Zowel vanuit het Glazen Huis als vanuit Afrika is begripvol gereageerd."

Bos Hout | 27-12-10 | 10:15

Laat die John de Mol is effe snel Holland's New Staatshoofd organiseren.

bar-en-boos | 27-12-10 | 10:15

Teun van het Tuinpad | 27-12-10 | 10:10 Stel dat ik een tuinpad nodig heb, en jij wat meubilair. Dan zouden we een dealtje kunnen maken met gesloten portemonnees. En als je van mij niets kunt gebruiken dan weet je vast wel iemand die dat wel kan waar jij dan weer iets van kan gebruiken. De 'pepernoten' uit de bouwfraude zijn een mooi voorbeeld.
Bijhouden wie wat van wie tegoed heeft op de achterkant van een sigarendoos van een heel goed merk.

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:14

@ zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:11

Ik hoop het niet; geen zin om met onrendabelen in een restaurant te zitten. Laat hen maar lekker schransen bij de lokale snackkar.

Links Handig | 27-12-10 | 10:14

zovoklets | 27-12-10 | 10:12
Precies.
Ik heb gisteren € 543,25 afgetikt bij V/d Valk.
Geen Kakatoe die er naar kraaide.

Teun van het Tuinpad | 27-12-10 | 10:13

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:00
Het natuurlijk zo dat de lijfeigenen die het systeem van systematische exploitatie blijven steunen en bekostigen dan inderdaad steeds meer moeten gaan betalen. De voorstanders van Agorisme argumenteren dat zoiets natuurlijk hun eigen schuld is want *zij* zijn het die het systeem mogelijk maken en in stand houden. Het zijn de slaafse lijfeigenen zoals jij die proberen hun mede-lijfeigenen in het gareel te houden met het argument de slaafse lijfeigenen in het feodaal systeem geïnvesteerd hebben en er dus voordeel uit halen.
.
Anders gezegd; het kan zijn dat jij het een goed idee vind dat het huidige systeem mij uitbuit en besteelt. Maar moet ik het me daarom laten welgevallen? Jou goedkeuring is de goedkeuren van een handlanger van een roofpartij. De voorstanders van het Agorisme vinden de counter economie een vorm van economische zelfverdediging. En ik vind dat ze daar een punt hebben.

Neo-Cicero | 27-12-10 | 10:13

@ Bolle Wim | 27-12-10 | 10:09

Dat is per maand een extra pakkie shag - sjèk.

Links Handig | 27-12-10 | 10:13

Teun van het Tuinpad | 27-12-10 | 10:08

En iedereen maar pinnen, telebankieren en bang om met een paar meier over straat te gaan. Makkelijker kun je het ze niet maken.

zovoklets | 27-12-10 | 10:12

Bolle Wim | 27-12-10 | 10:09 Nou Bolle, daar zullen ze de economie flink mee spekken, met dat besteedbaar inkomen, van die verhoging zullen ze dan vast wel een keer uit eten gaan, of een dikke wagen kopen.

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:11

Hoezeau crisis? We hebben net weer 7,1 miljoen in Afrika gedumpt. Seriously jammer. Zonder belastinggeld dat wel gelukkig.

Derzug | 27-12-10 | 10:11

Als je ook in aanmerking wil komen voor de betere luizebaantjes bij de overheid of in de collectieve sector, zorg dan voor de juiste Partijkaart. D.w.z.: Groen Links voor banen in de Grondpolitiek en Miljeu/Klimaatindustrie. D66 voor de rechterlijke macht en de PvdA voor de Zielige Mensen Industrie. Een pre is als je in de jaren 70 t/m 90 Kraker bent geweest, of Pol Pot en Stalin hebt verheerlijkt.

Milton Friedman | 27-12-10 | 10:11

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:09
Een soort van Swingen.
Aha.

Teun van het Tuinpad | 27-12-10 | 10:10

@ Neo-Cicero | 27-12-10 | 09:54

Vandaar helemaal eens, m'n waarde.

Links Handig | 27-12-10 | 10:10

Klagen, klagen, klagen terwijl jullie er verdomme op vooruit gaan in januari!
Lichte stijging van uitkeringen
.
DEN HAAG - De uitkeringen gaan volgend jaar licht omhoog. Alleenstaanden in de bijstand krijgen netto 4,74 euro per maand erbij, voor alleenstaande ouders in de bijstand is er 6,64 euro per maand extra.

Samenwonende bijstandontvangers krijgen 9,48 euro extra, inclusief vakantiegeld. De verhoging is een gevolg van het gestegen minimumloon, waar de uitkeringen aan zijn gekoppeld.

Aow’ers zien hun uitkering in 2011 ook licht omhooggaan. Alleenstaande ouderen krijgen er maandelijks drie euro bij, samenwonende aow’ers ontvangen in totaal zeven euro per maand extra. De tegemoetkoming aow, die alle pensioengerechtigden ontvangen, bedraagt komend jaar 33,09 euro bruto per maand. In mei ontvangen aow’ers ook nog een vakantie-uitkering.

Bolle Wim | 27-12-10 | 10:09

De enige manier om samen minder belasting te betalen is niet mopperen over je inkomstenbelasting maar zaken te ruilen met elkaar. Dat scheelt je 19%.

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:09

zovoklets | 27-12-10 | 10:07
Donker geld is -af en toe- best makkeluk.

Teun van het Tuinpad | 27-12-10 | 10:08

Mooi land dit, en de rest doen we cash. De tiefus aan de mandarijnen.

zovoklets | 27-12-10 | 10:07

Is het nu echt nodig om mij kwaad te maken.... zit net aan mn eerste koffie....

PTX | 27-12-10 | 10:07

@ knight03 | 27-12-10 | 09:58
Ja, als het aan mij zou liggen, komt er een groot onderzoek en gaan er als dit waar is een aantal verantwoordelijke politice de gevangenis in. Daar kan wat mij betreft best een minister van financien of zelfse een premier bij zitten. maar ja, het ligt dus niet aan mij.

Marcus Porcius Cato | 27-12-10 | 10:06

Superior Bastard | 27-12-10 | 10:02 Ja, die met hun 'eigen economietje' zijn feitelijk de nieuwe klaplopers.

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:05

Ik ben wel weer aan een tietentopic toe.
Die zie je zo weinig, de laatste tijd.

Teun van het Tuinpad | 27-12-10 | 10:05

@deministerpresident | 27-12-10 | 10:01
Dit is geen, ik herhaal, geen topic voor ministers

Che_cuevara | 27-12-10 | 10:04

@KapiteinClaus | 27-12-10 | 09:56
Klopt, (raam)ambtenaren werken niet

Che_cuevara | 27-12-10 | 10:03

@ Che_cuevara | 27-12-10 | 09:59:

Ik moest uit bed! Gewoon werken hoor. Ben nog half bezopen, dat dan weer wel.

Armageddon | 27-12-10 | 10:02

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:00
+1.

Superior Bastard | 27-12-10 | 10:02

Ik heb er weer zin hoor.
Gelukkig lees ik al wat langer GS en SN, kan wel iets hebben...

Idontgiveafunk | 27-12-10 | 10:02

necrosis | 27-12-10 | 09:59
Ik weet hoe je je nu voelt.
Heb dat gevoel ook eens per jaar.
En toch heb ik het de rest van het jaar niet slecht, integendeel.
Dat dan weer wel.

Teun van het Tuinpad | 27-12-10 | 10:02

Als je nou bij dit topic een plaatje van het Unoxmeisje, Nicolette K of Oh Oh Cherso plaatst,lezen mensen het ook nog!

deministerpresident | 27-12-10 | 10:01

@Che_cuevara | 27-12-10 | 09:59
Plm. de helft!
*in hoekje wegkruipt en dikke boehoe doen gaat*

necrosis | 27-12-10 | 10:00

@captainobvious | 27-12-10 | 09:59
Kan niet, blijft er niemand meer over

Che_cuevara | 27-12-10 | 10:00

Neo-Cicero | 27-12-10 | 09:56 Moet je wel een abonnement nemen op de brandweer, en op de ambulancedienst. Zaken die uit de algemene middelen betaald worden. Want met je eigen economietje doe je daar niet als vanzelf meer aan mee.
Dus als er bij je wordt ingebroken of anderszins wordt je benadeeld of onrecht aangedaan ook niet de politie bellen, want die betalen wij, en niet degene die zich ervan distantieerde met 'z'n eigen enonomietje'.

zeg maar jansen | 27-12-10 | 10:00

@Armageddon | 27-12-10 | 09:55
Zo, uit bed gevallen?

Che_cuevara | 27-12-10 | 09:59

En iedereen die Nederland kut vind, oppleuren graag!

captainobvious | 27-12-10 | 09:59

@Teun van het Tuinpad | 27-12-10 | 09:55
Voor Clairy betaal ik graag, in tegenstelling tot het enorme ambtenarenapparaat/ onrendabelenlegioen.

necrosis | 27-12-10 | 09:59

@necrosis | 27-12-10 | 09:50
Heb je ook al eens gekeken hoeveel er van vakantiegeld afgaat?

Che_cuevara | 27-12-10 | 09:59

Marcus Porcius Cato | 27-12-10 | 09:10
Kijk dit is nou weer tekenend voor de Nederlandse politiek. Het volk is in no time vergeten welke machthebbers hun dit hebben aangedaan en zal de volgende keer in het stemhokje precies weer zo stemmen zoals ze altijd heeft gedaan.
Maar misschien willen we het ook niet eens weten: alle partijen hebben immers evenveel schuld. Behalve dan die van de PVV, die beweging kun je er nog niet voor verantwoordelijk stellen; maar ook in 2011 durven we er niet voor uit te komen dat we op die partij stemmen bang om uit de pas te lopen als volgers van de gevestigde partijen, bang voor onze baantjes, bang voor onze buren.
In mei zullen een paar mensen stiekem met hun rode potlood op de verkeerde partij durven stemmen.

knight03 | 27-12-10 | 09:58

@zeg maar jansen | 27-12-10 | 09:54
Ik vind het gewoon oplichting cq diefstal!
*rood aanlopen doet*

necrosis | 27-12-10 | 09:58

ABP is het ambtenarenpensioenfonds. Ik dacht dat hier vrijwel geen (raam)ambtenaren werkten. Hoeven we ons ook niet druk te maken. Voor de rest is Nederland idd een gigantisch kutland, bijna nog erger dan Sudan, Afghanistan en Somalië.

KapiteinClaus | 27-12-10 | 09:56

@ Parelman | 27-12-10 | 09:46 schreef:
"Begin je eigen economie... "
.
Dat is precies wat het Agorisme beoogd:
en.wikipedia.org/wiki/Agorism

Neo-Cicero | 27-12-10 | 09:56

necrosis | 27-12-10 | 09:50
Denk aan Clairy.
Die moet tenslotte ook betaald worden.
;

Teun van het Tuinpad | 27-12-10 | 09:55

Ja godverdomme, goeiemorgen, godverdomme kudt!

Armageddon | 27-12-10 | 09:55

@complotidioot | 27-12-10 | 09:51
Wie gaat er nou ook op bezoek, of inviteert een ambtenaar?

Che_cuevara | 27-12-10 | 09:55

necrosis | 27-12-10 | 09:50 Bijna net zo veel als wat je werkelijk krijgt.

zeg maar jansen | 27-12-10 | 09:54

Gegenhall | 27-12-10 | 09:48
Dat is nou het laatste wat ik vrees. En naar ik begreep is rente daarbij verboten.

Bos Hout | 27-12-10 | 09:54

Links Handig | 27-12-10 | 09:46
Beste Links Handig, volgens het woordenboek is de correcte vertaling voor 'serf' een 'horige'. 'Arbeiders-slavernij' is een synoniem van 'horige'. Beiden hebben te maken met het feodalisme. En dat was wat Hayek wilde zeggen; dat de Westerse verzorgingsstaat een terugval was naar het middeleeuwse feodalisme.

Neo-Cicero | 27-12-10 | 09:54

@necrosis | 27-12-10 | 09:50
Ik moest een 14e maand bijleggen op mijn 13e maand

Che_cuevara | 27-12-10 | 09:53

@Gegenhall | 27-12-10 | 09:48
je spelt het verkeerd. Het is oh oh sherso

Che_cuevara | 27-12-10 | 09:51

Veranderen gaat het ook niet. Gisteren "op bezoek" een ambtenaar horen praten (ik ben mij er maar niet mee gaan bemoeien). Het komt er op neer, wat we al wisten, dat het hele ambtenaarapparaat zo links is al de pest. Ze hebben helemaal geen zin om te werken voor dit kabinet om oplossingen te vinden voor de huidige problematieken. Letterlijke uitspraak: "ik heb er helemaal geen zin om de komende periode vreselijk vervelend werk te doen".

complotidioot | 27-12-10 | 09:51

Haha, ik heb zojuist een brief van mijn werk gekregen, mijn 13e maand.
*wacht eens.... HOEVEEL belasting gaat daar af........*
Godverdomme!!!!

necrosis | 27-12-10 | 09:50

@ Wazzzah | 27-12-10 | 09:47

Op onderwijs 10 en leefkwaliteit zelfs op 14. Zet dit in verhouding met de regel- en belastingdruk.

Links Handig | 27-12-10 | 09:49

Che_cuevara | 27-12-10 | 09:43
Ik moest hard lachen.
Sterk !

Teun van het Tuinpad | 27-12-10 | 09:48

Niet zo negatief, vrienden. Over een jaartje of vijf hebben we helemaal geen last meer van deze democratie, dan gaan we lekker los op de oh oh Sharia.

Gegenhall | 27-12-10 | 09:48

@ Neo-Cicero | 27-12-10 | 09:42

Serfdom wordt algemeen vertaald naar arbeiders-slavernij ofwel moderne slavernij. Iedereen weet dat de overheid niet met de zweep over 'ons' heengaat terwijl wij droevige liedjes neuriën... Verder helemaal ééns.

Links Handig | 27-12-10 | 09:46

Begin je eigen economie...

Parelman | 27-12-10 | 09:46

Che_cuevara | 27-12-10 | 09:43
LOL! Als je het zo bekijkt!

wazakzegguh | 27-12-10 | 09:45

Het begon allemaal bij de Willems van Oranje, die zich door de bankiers liet inpakken om zijn handelsoorlogen te kunnen betalen. Daar kwam de particuliere bank DNB uit, die ons er tot op de dag van vandaag met een totaal overbodige schuld onder houdt. Het model is naar Engeland en de VS en verder geexporteerd en nu zitten we met de shit, die nog steeds groeit.

Bos Hout | 27-12-10 | 09:43

@wazakzegguh | 27-12-10 | 09:40
Ach, nog even en we zijn een tweedewereldland,

Gaan we er dan echt nog eens op vooruit?

Che_cuevara | 27-12-10 | 09:43

Maar er gaan ook wel eens dingen goed hoor. Heb ik wel eens gehoord.

Hansopje | 27-12-10 | 09:43

The Road To Serfdom van F.A. Hayek wordt altijd in het Nederlands vertaald als 'De Weg Naar Slavernij'. Maar dat klopt natuurlijk niet. Het geeft demagogen de kans om te claimen de Hayek zwaar overdreef en dat we in de Westerse wereld geen slavernij meer kennen. Dus, zo beweerd men, zat Hayek er naast. Als je echter de titel van Hayek's boek correct vertaald, als 'De Weg Naar Lijfeigenschap' dan klopt het wel. Hij had blijkbaar in 1944, toen het boek uit kwam, een vooruitziende blik.
.
Lijfeigenschap is precies wat we in de westerse verzorgingsstaten hebben. Een lijfeigenen is verplicht om een deel van de opbrengst van zijn werk aan de leenheer af te geven. En de hoeveelheid van het af te dragen deel wordt door de leenheer bepaald.
.
Bedenk maar eens dat men tegenwoordig zegt dat een belastingverlaging de schatkist van de staat geld kost. Wat verondersteld dit? Het verondersteld dat alles wat de burgers aan inkomsten verdienen op voorhand aan de staat toebehoord. En dat het de leenheren van de staat zijn die bepalen wat de burgers mogen houden, Dus een belasting verlaging kost onze leenheren geld. Want ze geven geld dat aan ze toebehoord aan ons.

Neo-Cicero | 27-12-10 | 09:42

En het is verdoemme nog allemaal waar ook.
Voorbeeldje: partnerlief kreeg een officiele waarschuwing van de belastingdienst omdat vorig jaar de aangifte om 0:03 uur was binnengekomen, in plaats van 23:59.
Voorbeeldje 2: de opleiding die ik gevolgd heb tot 2001, was een hoog in aanzien staande opleiding, nu is het zo, dat degene die toen het praktijklokaal klaarmaakte voor de les, de scheikundeleraar is. Allemaal wegens geldgebrek. Ik was daar net op tijd weg.
Voorbeeldje 3: mijn zoontje gaat maar 3,5 dag naar school, in plaats van (vroeger) 4,5 dag, omdat het te vermoeiend zou zijn voor kleuters om elke dag naar school te gaan. Hoe creeert men watjes? Natuurlijk is de echte oorzaak dat er te weinig lerarencapaciteit is, omdat die allemaal onzintaken erbij hebben gekregen zoals 'rugzakleerlingen', zelf een bak administratie voor hun rekening moeten nemen en bovendien veel te weinig betaald krijgen. Hoewel ik me afvraag hoeveel de nieuwe leraren betaald moeten krijgen voor hun prestaties als ze nog niet eens een staartdeling voor elkaar kunnen krijgen en de grammatica gereduceerd wordt tot: "ah joh, een 'd' of 't', wat maakd dat nau uit? Je weet toch wat er bedoeldt wort?" Dit laatste met dank aan onze geweldige PABO-opleidingen.

Ach, nog even en we zijn een tweedewereldland, want waar wij het van moeten hebben, de kennis, duikelt in een diep diep gat en ik vraag me af of we daar ooit weer uit komen, met welke regeringsvorm of welk kabinet dan ook...
*even deze pessimistische visie wilde delen zo na de vrolijke kerstdagen*

wazakzegguh | 27-12-10 | 09:40

Voor 15k in bed blijven liggen of voor 150k mijn bed uitkomen... keuzes keuzes keuzes! Nou ik stap zo weer vrolijk in mij bolide om over 10 minuutjes lekker weer op mijn kantoor te komen. No problem!

Sjompie | 27-12-10 | 09:40

BraterEnWood | 27-12-10 | 09:36
Ik zag het.

Superior Bastard | 27-12-10 | 09:40

@Che 09.38
Dat is wel wat de Nederlandsche Schtaat hoopt.

Ikdus | 27-12-10 | 09:39

Is niet mijn regering, vriend! (Alvast sorry.)

Gegenhall | 27-12-10 | 09:39

@Rainbowwarrior | 27-12-10 | 09:35
Ga je dan op je 67e dood?

Che_cuevara | 27-12-10 | 09:38

Wanneer je nucher bekijkt wat er allemaal in NL aan het handje is, zou je welleens de neiging kunnen vertonen een groothandel in aluhoedjes te beginnen. Zóveel wanbeleid kan toch haast geen toval meer zijn ...

wizzz | 27-12-10 | 09:36

Als dat niet onder Wim Kok was. Vakbondsman, PVDA'er, commissaris bij o.a. Shell, ING,... Logisch. Wouter Bos, PVDA'er, heden adviseur KPMG. KPMG controleert financiën Nederlandse overheid. Hoezo, regentesk?

Gegenhall | 27-12-10 | 09:36

Superior Bastard | 27-12-10 | 09:16 Ah, de hersendoden zijn weer terug.

BraterEnWood | 27-12-10 | 09:36

Hmmm.... horigen... is dat wat Bea bedoeld als zij het heeft over "saamhorigheid" dat er weer een stelsel moet komen met kasteelheren/vrouwen en horigen die het land bewerken als slaven?

The Evil One | 27-12-10 | 09:35

@ Che_cuevara | 27-12-10 | 09:32
Mijn opzegtermijn loopt nog tot mijn 67e helaas. =(

Rainbowwarrior | 27-12-10 | 09:35

Ik was nog wel zo gemotiveerd vanmorgen.

Porrello | 27-12-10 | 09:33

@ Bos Hout | 27-12-10 | 09:31

Een gedwongen wurgcontract. Eigenlijk van de zotte.

Links Handig | 27-12-10 | 09:33

Bos Hout | 27-12-10 | 09:31
Maak er maar overhead van.

Teun van het Tuinpad | 27-12-10 | 09:32

Heb vorige week mijn abo op de belastingdienst opgezegd

Che_cuevara | 27-12-10 | 09:32

Tjoh, Quid - mooie opsomming van een aantal zaakjes die echt goed mis zijn in Nederland. Ik kan je dan weer meegeven dat dit elders ook het geval is. Een ander staatshoofd, andere gezichtjes op dezelfde elitaire graaiers, dezelfde puinhopen in de voorzieningen voor de gewone burgers..
Wellicht is dit alles een stap beter dan hoe het gepeupel in de vorige eeuwen leefde, maar we zijn nog ver van een ideale wereld vandaan. Aan ons om te beseffen wat je plaats is in dit geheel, en het maximale eruit te halen.
Groetjes vanuit m'n kantoortje in het midden van de Middelandse Zee!!

MalteseKnight | 27-12-10 | 09:32

Warhoofd | 27-12-10 | 09:28
Ik heb geen enkele overheid gekozen. Ik werd geboren en had ineens een - achteraf veel te dure - overeenkomst met een club die zich overheid noemt en weer aan allerlei belangen vastzit. Had niet gehoeven van mij, niet op die manier althans.

Bos Hout | 27-12-10 | 09:31

@poli | 27-12-10 | 09:25
Die vechten niet, die blijven gewoon in bed liggen

Che_cuevara | 27-12-10 | 09:31

*kindertjes lekker veilig bij kinderdagverblijf gebracht heeft, en vrolijk aan slag gaat*

gentle giant | 27-12-10 | 09:31

@Superior Bastard | 27-12-10 | 09:25
Ik voor de aansteker

Che_cuevara | 27-12-10 | 09:30

Schuld? De mijne bedraagt 0

Dudus Coke | 27-12-10 | 09:30

Een belastingstelsel met +50% tarieven heeft gehorigen (slavernij) trekjes. Dit is de reden dat belastingvoorstanders de grens van 50% overgaan slecht voor het stelsel vinden.

Denkt Na | 27-12-10 | 09:29

Ja, als je het zo stelt wonen we best wel in een kutland.

vagehond | 27-12-10 | 09:28

Nuance: Als het ABP ooit een dekkingsgraad van 160 had gehaald, had heel Nederland op zijn achterste poten gestaan: want waar is dat voor nodig?
Was ook leuke input geweest voor een pittig stukje op Geenstijl.

niet voor de hond | 27-12-10 | 09:28

Hoezo wij en de overheid? De overheid hebben we zelf gekozen. De overheid bestaat ook uit belastingbetalers. Dat er fouten worden gemaakt is jammer, maar dat is dan ook onze eigen schuld.

Warhoofd | 27-12-10 | 09:28

Ach deze lijfeigene gaat zich ook maar weer eens flink prostitueren. 2011 in het verschiet en de pens nog vol. Ik ga eens mijn ster afdrukken op de bureaustoel en voorzien van wat lichaamseigen luchtjes

Real Opperprutser | 27-12-10 | 09:27

Zit Biks al met haar kudt in Lech, of wat ?

Teun van het Tuinpad | 27-12-10 | 09:27

"Kijk naar uw schulden en durf te beweren dat u niet in een "leenstelsel" woont."

Als je dan 'Das Kapital' leest, ben je een linkse rat, kraker, onrendabele en wat dies meer zij.

Stelletje rechts-kapitalistische honden.

Links Handig | 27-12-10 | 09:27

En als je dan ruim veertig jaar een pensioenpremie hebt betaald, zeg maar een verzekering hebt opgebouwd, dat je oude dag ook nog een klein beetje leuk te houden is, dan lopen de banken met je verzekeringsgeld weg en zeggen de pensioenfondsen: Sorry, meneer en mevrouw, jouw centjes die je hebt gespaard voor je oude dag, die laten we de banken maar uitkeren aan hun medewerkers, ja dus, aan die groooooote graaaaaiers!

jasser | 27-12-10 | 09:27

Heerlijk, zo te lezen hoe iedereen er weer enthousiast tegenaan gaat teneinde mijn pensioen zeker te stellen. Mag ik u allen via GS mijn hartelijke dank doen toekomen? En alvast een produktief 2011 toegewenst.
* lekker klussen gaan doet *

Magnum Force | 27-12-10 | 09:27

Ik was het bijna vergeten, voor wie ik in de eerste plaats aan het werk ben gegaan.

Thanx. Zo'n moment van reflectie kan er wel bij.

VoorZetsel | 27-12-10 | 09:25

Reinaert | 27-12-10 | 09:22
Ik lap wel voor de kerosine.

Superior Bastard | 27-12-10 | 09:25

Uw overheid: wij maken de staatschuld, u werkt de rente bij elkaar en wij leveren die in bij de bankier met - halloooo, daar zijn we weer! - heure majesteit als aandeelhoudster.
Geld drukken bij de Graties God.

Bos Hout | 27-12-10 | 09:25

En opruiing is veraad.. dus catch 22.

Maar mocht de revolutie komen moeten we wel tegen 2 miljoen uitzuigende onrendablen vechten-en dan heb ik het niet eens over de immigranten.

poli | 27-12-10 | 09:25

ook goeimorgen..

Das Ungeheuer | 27-12-10 | 09:25

Is het nou toeval dat de puinhoop die wij justitie noemen niet in de eervolle vermeldingen van Johnny Quid voorkomen? Dacht dat er via www.klokkenluideronline.nl/artikel/620... de laatste dagen toch weer het één en ander de straat op is gegooid ... Helaas amper door MSM opgepikt. Of mag dat niet (meer) van de Chef?

wizzz | 27-12-10 | 09:22

@eisenschwein | 27-12-10 | 09:19

Zouden het enkele reisjes zijn dan hadden we die centjes zó binnen vermoed ik.

Maar helaas, dat genoegen valt ons niet ten deel.

*** Desalniettemin met de pet rond gaat ***

Reinaert | 27-12-10 | 09:22

ja we moeten nog wat retourtjes Argentinië ophoesten, dus even de schouders eronder... :-(

eisenschwein | 27-12-10 | 09:19

3½ Januari is vroeg genoeg, Quid!

Jackanders | 27-12-10 | 09:19

@vraagstaart | 27-12-10 | 09:15

Mijn Frans is bagger. Doe eens vertalen please, is het zoiets als:

"Tegen de lantaarnpaal pissen à la Robespierre?"

Zoja dan heb ik het toch begrepen. :-)

Reinaert | 27-12-10 | 09:17

BraterEnWood | 27-12-10 | 09:14
Lever het in en rot dan op. Zeikerds hebben we hier genoeg.

Superior Bastard | 27-12-10 | 09:16

Les aristots à la lanterne. Het wordt er weer eens tijd voor.

vraagstaart | 27-12-10 | 09:15

't Is een begin, Jay-Q, maar je vergeet nog wel een paar puntjes waarom dit schijtland niet langer mijn land is en ik me doodschaam om met een nederlands paspoort over de grenzen aan te komen.

BraterEnWood | 27-12-10 | 09:14

Ik ga weer de enigste zijn.. op de snelweg op weg naar een koud industrieterrein om daar een bureaustoel te gaan poetsen met met aersch..
om met de woorden van ciske te spreken: krijg toch allemaal de tering...

hoffrevisited | 27-12-10 | 09:14

Gelukkig ben ik slechthorend dus geëxcuseerd.

*** Vrolijk fluitend richting koffiemasjien slentert ***

Reinaert | 27-12-10 | 09:13

De waarheid is hard, auw!

libero | 27-12-10 | 09:13

Het goede nieuws: 18 miljard bezuinigen is helemaal geen probleem.

AlanTuring | 27-12-10 | 09:12

Daar gaat de motivatie

Kleautvieaulen | 27-12-10 | 09:12

Ah lekker.
Dit kan ik er goed bij gebruiken vanmorgen.

blackangel | 27-12-10 | 09:11

Geweldig geschreven heer Quid. Alhoewel ietwat eenzijdig en tendentieus kun je het op de dag na kerst inderdaad op deze manier bekijken.
Hulde!

Superior Bastard | 27-12-10 | 09:11

Ik vroeg me al af wanneer dit bericht op Geenstijl zou verschijnen. Als dit waar is, dan is dat één van de grootste schandalen van de afgelopen 10, zoniet 20 jaar. welk kabinet was hiervoor verantwoordelijk ?!?

Marcus Porcius Cato | 27-12-10 | 09:10

Goed stuk Sjon.
Nu weet ik weer waar ik het volgende week allemaal weer voor ga doen.

Teun van het Tuinpad | 27-12-10 | 09:09

@waterpolo | 27-12-10 | 09:07
Hoezo korte werkweek?
Ik moet gewoon ma- vr in de middagploeg....

necrosis | 27-12-10 | 09:08

Heerlijk, nog een week vakantie.... Onderwijs!! Maar anyways, iedereen weer sterkte met deze korte werkweek..

waterpolo | 27-12-10 | 09:07

En... bedankt. Werken -1

JungleJack | 27-12-10 | 09:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken