Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Petdragend Nederland gaat kroeg kapot Twitteren

capmagnieok.pngEn de sfeer wordt grimmiger en grimmiger in Nederland. Naast postbodes, studenten en kunstgekkies hebben nu ook petdragers zoiets van: wij pikken het niet meer! PAMFLET! "CAFE STICHTSE TAVEERNE IN UTRECHT DISCRIMINEERT OP UITERLIJK! - Als je in Utrecht uit gaat, verwacht je, dat je met je geld overal terecht kunt. Zo is het echter niet zo met Café de stichtse Taveerne. UITERLIJK! Het café weigert mensen met hoofdbedekking. Je mag geen petten, geen hoofddoek, geen muts en geen hoed dragen als je in het café zit, al vriezen de oren van je hoofd af. Dit is een houding, die niet geaccepteerd kan worden. Al eeuwen dragen mensen, pet, muts, etc in een kroeg, omdat dit als een verlengstuk van je priveomgeving mag worden gezien. Een voorbeeld van dit gedrag kun je terugvinden op: http://www.kade104.nl Dit is geen broodje aap verhaal, maar écht waar. Ik zou dus willen oproepen om: (A) - dit cafe dood te twitteren: door een boycot uit te spreken of (B) - een hoedjes, petjes, hoofddoek, mutsen offensief te houden in het café aldaar, stelselmatig met een grote groep mensen, zodat ze met dit achterlijke, discriminatoire beleid ophouden. Het lijkt wel of we steeds verder terugworden geduwd in het burgerlijke victoriaanse fijngemale burgerleven. Hier hebben wij geen behoefte aan! STOP HET INPERKEN VAN HET INDIVIDU, STOP DISCRIMINATIE! aan de basis ligt het weren van hoofddoekjes namelij, aldus eigen bezoekers en personeel: die op wilders stemmen."

Reaguursels

Inloggen

In leeuwarden al 4 jaar het geval daar mag je nergens meer in met hoofddeksel

nvkxtrm | 21-12-10 | 09:43

Het gemiddelde hoofdoek ziet eruit als een varken met maandverband op de kop, de beste reclame voor een verbod op belediging van edele dieren en verbod op degfen die zich daar schuldig aan maken. Esther en Marianne, waar zijn jullie, jullie zijn als we het werkelijk goed bekijken ook niet meer dan dierenverraders, die jullie principes inruilen voor je misplaatste moslim collaboratie.

En ten slotte ik ben tegen de moslim slacht en verkrachtingen van dieren.

smdyasc | 20-12-10 | 23:14

Ik herinner me nog goed dat VROEGER die sloeriemoeries bij mij in de buurt
altijd om de hoek na het verlaten van hun huis make up opdeden en hoofdoek ging er ook vaak af.

Vroeger, toen je van je leraar nog gewoon een beurt kon krijgen

Vroeger, toen je van een cent nog wisselgeld terugkreeg

Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef.

Vroeger, toen je je vrouw nog gewoon serieus kon nemen.

Vroeger, toen er nog zwart-wit plasma tv's waren.

Vroeger, toen er nog 7 in een six-pack zaten

Vroeger, toen de vibrators nog op diesel liepen.
(bron: www.watwillenmannen.nl/moppen_tappen.p...)

He Lullo | 20-12-10 | 22:06

Petje op voor; hoofdoek dragen is onzin. en petje af voor; hoofdoek dragen is de reinste onzin.

Ik pleit voor gehele gezichts bedeking (boerka) of helemaal niet..... hypokriete bitches!
DE hoofdoeken hebben helemaa niks met het geloof te maken (Dat zeg IK) en moet er ook mede voor zorgen
dat alleen hun man de "creme de la creme" thuis te zien krijgen en niet alle mannen.
Now i got news for u moslima`s, in het land van herkomst dragen ze het niet meer maar vegen
alleen hun reet er nog mee af. (gezien op tv)

Denken die mutsen van een moslima`s nou werkelijk dat als ze hun goddelijke haar maar bedekken
dat dan al de hitsige mannen hun met rust zullen laten? maar tegelijker tijd doen ze wel zulke zware
make up op (verleidelijk) net zoals die goedkope hoer die ik eens in de twee weken binneste buiten haal.
(die ik overigens zonder make up nooit zou doen)

dan denken niks uit te loken? en niet te spreken over die strakke jeans/lange rokken en
truitjes die alle rondingen van hun lichaam laten zien. Denken ze dan echt "nou als me haar maar bedekt is dan val ik niet eens
voor ze op" natuurlijk worden ze dan ook gewoon als marokaanse loopse windhond teefen door bronstige pubers en mannen nagekeken
of ze nou met haar man is die 10 meter voor haar uitloopt of niet! Kan iemand liefs een imaan mij uitleggen hoe dit zit aub
(heb alle tijd).

En thee kunnen ze gewoon thuis drinken... daar hoeven ze niet voor naar een cafe,
daar kom je voor gezelligheid met vrienden, of potje darten en om te FLIRTEN dus hebben ze daar al helemaal niks te zoeken
als ze toch een kopie thee willen nuttigen buiten de deur... gaan ze maar naar een marokaanse of turksche thee huis!
Maar wel in normale nl cafe`s stennis lopen schopen met een hoofdoek op?? (in een cafe... tjongejongejonge) en make up en
kleding aan hebben waar ze mee zeggen... van neem me keihard van hier tot tokio in me sterretje
("kuch" moet nog maagd blijven "kuchkuch") en pomp me helemaal vol!!

He Lullo | 20-12-10 | 21:18

Een scheepsmaat van me werd ooit een engelse tent uitgeslagen omdat ie zijn petje na afdoen bij de portiers binnen weer opdeed.
De oude voorman in de haven had de volgende uitleg: het waren waarschijlijk veteranen, die doen uit respect voor hun gevallen kameraden de pet af zodra ze binnen zijn.
Als jij dan binnen met je petje oploopt krijg je dus klapjes.

Gaarheid | 20-12-10 | 21:05

Prima. Regels zijn regels. Gelijk even hoofddoeken verbieden op openbare scholen, daar mag immers ook geen pet gedragen worden. Niet komenmet: "maar een pet is niet religieus" want dat is de openbare school ook niet.

El Santo | 20-12-10 | 20:14

Neerlandsbloed | 20-12-10 | 19:16
Eens! Het is overigens een huisregel die daar al minimaal 18 jaar van kracht is...

ether30 | 20-12-10 | 19:31

Prima initiatief van De Stichtse Taveerne !
Punt 1 het is hun eigen kroeg dus zij stellen de regels !
Punt 2 Prima om te weten want dan kan ik daar terecht voor m'n biertje zonder last te hebben van opgeschoten makaken.
Punt 3 Proost ! en voor wat betreft IndyMedia: Fuck you !

Off topic : de marokkanen raken steeds meer ingeburgert... en da's ook wat waard! www.erohotel.nl/index.php?page=profiel...

Neerlandsbloed | 20-12-10 | 19:16

Waaligator | 19-12-10 | 21:50
Onbegonnen werk.

Snorro | 20-12-10 | 15:04

Ik pleit hier voor een herinvoering van het hoed dragen, zoals dat zo'n 70 jaar geleden nog een volwaardig deel van de cultuur was. Iedereen droeg een hoed bij zijn outfit. Als ik nu mijn hoed op doe krijg ik wel eens rare blikken, terwijl het veel stoerder is dan een petje.

LGND | 20-12-10 | 14:19

Ja ja helden op sokken, thuis doe je je mutsje ook af als moeders dat vraagt, en je schoenen uit,en zacht praten of je gaat maar buiten spelen.

poli | 20-12-10 | 12:01

Ja, ja no shirt no service is ook discriminatie zeker?

ThePhatGuy | 20-12-10 | 12:00

De Stichtse? Dat is een kroegje wat bevolkt wordt door de pubers van het Christelijk Gymnasium wat daar om de hoek zit. Die daar een potje pool spelen en een glaasje chocolademelk drinken. En misschien op vrijdag een biertje en een koetje komen halen (als de barbediening al weet wat er in een koetje zit). Eigenlijk een beetje een suf kakcafétje waar volgens mij toch al niet te veel hoofdoekdragende lieden binnenkomen. En met je petje, ach, je gaat ook niet met je petje op aan tafel zitten als moeders de aardappelen op tafel zet...

Juan Queso | 20-12-10 | 11:47

Wat een mieper is deze man! Beetje verongelijkt gaan zitten doen over iets wat in café's sowieso al zeker een decennium gemeengoed is.
Dat fraaie stukje hoofddekselhistorie dat hij draagt mag hij wat mij betreft helemaal inleveren. Hij doet verbaast over de reacties dat het binnen sowieso niet hoort (goed punt zegt ie), maar in de tijd dat Ciske de Rat er furore mee maakte was dat al heel normaal. Onwetendheid geeft je in dit geval ook geen recht om het wel te doen.
Conclusie: mismatch, deze man mag zijn dure Stetson (daarom wil hij hem ook nog even bij naam noemen) omruilen voor een bontkraag.
Hij wil schijnbaar graag even spuit-elven over een bestaand stigma.

Z-PiLL | 20-12-10 | 11:42

strikdewepstroper01 | 19-12-10 | 23:21
Hear hear

Amigo1973 | 20-12-10 | 11:19

Wat een geouwehoer. Hoofdekselbeleid zijn eigen regels. Wat Martin in zijn kroeg wil mag Martin zelf weten. Sneue dakhaas moet optiefen met zijn gejammer. Een cafe is GEEN openbare ruimte.

Martin de Boer | 20-12-10 | 11:19

waar lult die lutser nou over !! ,,, ik wil a-sociaal zijn en binnen een pet willen dragen tuurlijk joh dalijk wil men het liefst in zijn blote leuter in de kroeg gaan zitten maar ja we hebben nu eenmaal regels van fatsoen . Anders begin je zelf een kroeg waar het alleen toegestaan is om met pet binnen te komen .

Amigo1973 | 20-12-10 | 11:14

waar gebeurd : ooit wandelde ik de Lidl binnen wilde weten of ze ook schepijs hadden en dan een doos kopen gewoon 1 doosje ik wandel naar binnen staat daar een bewaker "Mijnheer u moet een karretje nemen " , ik ja maar ik wil alleen 1 doos ijs kopen ik heb geen karretje nodig ! , Bewaker "Dat zijn de regels van deze supermarkt mijnheer karretje is verplicht ! " , ik okay dan ga ik wel naar Albert Heijn daar hebben ze tenminste mandjes !! Bewaker : " Tot ziens mijnheer ! " , tjaa daarna toch nog heel vaak boodschappen gedaan met karretje bij de Lidl , voor de kleine snelle boodschap gaan we dan maar naar appie want dat wil mijnheer Lidl kennelijk niet no hard feelings hoor ..... :-|

Amigo1973 | 20-12-10 | 11:10

Mag ik wel mijn Alu-hoedje ophouden?
Ik heb namelijk een dokterversversverklaring van mijn bioresonantietherapuit dat ik ontzettend electrosmogsensitief ben.

drijfkip | 20-12-10 | 10:48

Ik kreeg, als ik een pet droeg, ook altijd te horen dat ie af moet.
Toen ik de uitsmijter vroeg waarom, kreeg ik als antwoord "Als iemand hem afpakt kan er ruzie ontstaan". Hij vond het echter geen humor dat ik als voorbeeld binnen enkele seconden zijn schoen had uitgetrokken...

Alcoholic | 20-12-10 | 10:19

Hoognodig in Utreg naar de kroeg moet, als d'r maar niet gerookt wordt

bolknak | 20-12-10 | 09:43

Mutsen mogen voor mij part een muts dragen. Petten zijn losers, dus afschaffen, net als pijprokers, burka's, capuchons, haatbaarden, trainingspakken (jonguh!), helmen en duikbrillen.

Hölzenbein | 20-12-10 | 09:32

Terecht.
Vroeger kwam je het casino ook niet in zonder stropdas of met een spijkerbroek aan.
Toen was het nog een leuk uitje om naar het casino te gaan.
En het is overigens heel normaal dat je je hoofddeksel afdoet als je ergens binnen bent.
Als dan je oren er af vriezen dan is het niet erg warm in dat café volgens mij ?
gewoon petje af en laat maar gewoon zien dat je al op je 20ste kaal bent of dat je puisten tot ver boven je haargrens zitten.
je hebt toch scheid aan de wereld??? nou dan !!!

Zuitschuip | 20-12-10 | 09:25

Wat een bullshit. Er zijn talloze café's in Arnhem waar je ook geen pet mag dragen.
En in Amsterdamse clubs moet je zelfs je jas af doen, en tegen Balkenende prijzen ophangen in de gang.

DanDatDus | 20-12-10 | 08:55

Mijn verlengstuk van mijn prive omgeving blijft ook gewoon lekker in mijn broek

ijsklont | 20-12-10 | 08:53

In Nederland doe je al eeuwen je hoofddeksel af als je binnenkomt uit respect voor de gastheer. Bovendien zijn petjes voor pubers en ben je dus te jong om te drinken.

Zoutige | 20-12-10 | 08:28

Heb je binnen een honkbalwedstrijd? Niet? Nou, af met die tokkie-petjes dan. Binnen draag je sowieso geen hoofddeksel. Dat is nooit anders geweest, maar dat wordt nu door laagsociale ongecultiveerde normlozen opzij geschoven.
.
Ik zie overigens ook vaak zwaksocialen die hun brommert hebben afgetankt met de helm nog op naar de kassa lopen. Je zou ze ter plekke alle botten breken. Fatsoen en wellevendheid zijn begrippen die in steeds kleinere kring zullen worden begrepen.

Dr. U.I. Loor | 20-12-10 | 07:57

Goh raar he.... Er komen regels en dan is het direct discriminatie....
Meer dan terecht dat het hoofddeksel / vadoek af moet, past het niet: ga dan ergens anders heen...

thesquid | 20-12-10 | 07:31

Het getuigt al van oudsher van pure onbeschoftheid om je pet of hoed op te houden als je ergens binnen komt .

sparrow | 20-12-10 | 07:20

Vroegah! was het heel gewoon om je pet af te doen als je ergens binnkwam, tegenwoordig moet dat bij wet geregeld zijn omdat de fatsoensnormen heden ten dagen ver te zoeken zijn...

Normaal vindt ik de berichten wel grappig die hier op GS staan, maar deze slaat als een kut op een slagroomgebakje.. Het is niet normaal om een hoofddeksel binnen te dragen, hoofddeksel zijn van oorsprong voor buiten bedoeld, dat sommige mensen ze als mode assoccoire zijn gaan gebruiken is een heel ander verhaal..

twixman | 20-12-10 | 06:14

Normaalste zaak van de wereld om mensen te selecteren om de voor jou eigen kroeg de juiste sfeer te creëren. Mijn kroeg zouden de eisen nog heel wat strenger zijn. Ben zelf ook vaker geweigerd vanwege petten en hoeden, jammer dan deed ik hem af en ging alsnog naar binnen. Met uitzondering van de kroegen die niet de moeite waren. Ik zeg ook alles met bontkraagjes, nikes en geblondeerde vriendinnen weigeren.

Sir I Shityounot | 20-12-10 | 03:43

Lekker boeiuh, mag sowieso al in meeste dingen niet.
Ik ben eens een café uit getrapt toen ik mn pet opzetten toen ik al van plan was om weg te gaan.

Nyte | 20-12-10 | 02:08

eigen café zijn eigen regels?

bSnipeX | 20-12-10 | 01:51

@SleezerBret
De fout ligt bij mensen die denken dat ze meer zijn dan een ander, dus bij mensen die nooit volwassen geworden zijn, dus bij mensen die menen dat ze in Nederland, met eender welke uitdossing, overal maar naar binnen mogen / kunnen.
Ga jij morgen nou eens met alleen een onderbroek aan, de bibliotheek in jouw woonplaats binnen, en vertel ons dan morgenavond wat je allemaal meegemaakt hebt.
Nee, niet lullen, de bibliotheek heeft, net als een kroeg, een openbaar/gemeentelijke bestemming, en zolang je geslachtsdelen niet zichtbaar zijn, kun je niet beschuldigd worden van exhibitionisme.
Dus, tot morgen vriend!

Jaap Cuperus | 20-12-10 | 01:45

Lekker wereldvreemd die lui, in vrij veel kroegen mag je geen pet dragen.
Terecht.

Spruytje | 20-12-10 | 01:38

Tja, dubbel... Ik ben zelf wel eens 'netjes' gekleed uitgemaakt door een portier, met de wijze woorden 'je weet, je ziet er niet uit man', helaas had de portier zelf een stoppelbaard-kop en een te grote Badr-Hari-houding... Dus kom ik er nooit meer. Aan de andere kant kan je zeggen dat je een pet draagt voor even 'het gemakkelijke'. Je wilt een biertje drinken en dus je geld uitgeven in een kroeg. En kroeg staat voor mij gelijk aan een café (in dit geval). Ja misschien heeft elke plek zijn eigen kledingvoorschrift, maar dat is als je het mij vraagt anno 2010 achterhaald. Uberhaupt. En voorbeelden à la Jaap Cuperus als hierboven: dát is dus wel BS, namelijk een pand heeft een openbaar/gemeentelijke bestemming. Het gaat niet over je huiskamer. Helaas denk ik ook dat de reden die 'omwenteling (00:36u)' aangeeft belangrijk is.

Dus ja, dit nieuwsbericht is leuk, en mooi voor de discussie, maar bij wie of waar écht de 'fout' ligt...

SleezerBret | 20-12-10 | 01:10

Wij leven toch in een vrij land, en een ondernemer moet toch zelf weten wie en wat, met wat voor soort idioot kledingstuk op zijn/haar kop hij/zij wel/niet in zijn/haar zaak wil hebben?

Of moet een ondernemer alles maar tolereren, inclusief - bijvoorbeeld - lichtgetinte figuren die met z'n tweeën op een scooter zittend, met capuchons over hun hoofd, zijn/haar juwelierszaak binnenrijden?

Dit is maar een absurd voorbeeld hoor, ik bedoel er verder helemaal niks mee!

Jaap Cuperus | 20-12-10 | 00:41

Het gevoel van discriminatie bij autochtone petdragende Nederlanders opwekken om zo de stiekeme Islam agenda steeds verder door te voeren.

Die linkse verraders waren zelden zo sneaky, doch zo opvallend.

omwenteling | 20-12-10 | 00:36

Het zou de schrijver van dit artikel sieren om zijn nickname aan te passen aan het artikel, is het niet, waarde Aerts?

Dom blontje | 20-12-10 | 00:24

ze hebben verder natuurlijk geen idee dat het verbod op hoofdbedekking in een cafe met de beveiliging te maken heeft.. simpele zieltjes..

Lo1987 | 20-12-10 | 00:07

@kimjongill | 19-12-10 | 22:37
Nee het is geen item voor GS het is een item voor de petjesdragers. Die doen moeilijk. Voelen zich zoals altijd gediscrimineerd en vinden het onacceptabel en onbegrijpelijk dat zij met hun petjes niet overal rotzooi mogen komen trappen. Tsja het zijn natuurlijk nieuwkomers. Ze hebben geen idee van de hier geldende etiquette. Hebben zowiezo geen etiquette anders dan crimineel zijn en agressief tegen Nederlanders, homo's en Joden te zijn. (hun etiquette=dat is goed en stoer). Ook een deuk in een politieauto trappen is heel stoer. Mensen dit is cultuur en die petjes laten zien dat de drager trots is op die cultuur. En omdat de drager zo trots is vindt hij dat hij ook het recht heeft om overal te komen en overal te verkondigen dat hij staat voor wat hij is. Ook bij u in de kroeg. Logisch toch.

doenormaal! | 19-12-10 | 23:59

Wanneer ik mijn muts af doe word mij doorgaans verzocht hem asap weer op te doen en knijpen ze een oogje dicht. Zo niet dan sla ik mijn euro's wel ergens anders kapot. Vroeger op het platte land gaf het nog wel eens problemen, in Amsterdam nooit.

XelaGBS | 19-12-10 | 23:48

Mr. E. Baron Topping

Ik ben het met u eens. Op zich is de basebalpet niet fout. Wel als je hem achterste
voren op je kop zet. En je moet het ook niet binnenshuis dragen.
Over de verloedering van Nederland wat mode betreft. Nederland is inderdaad
een baseball petjes-, trainingspakken- en bontkragencultuur geworden.

Vroeger was het zo dat je sportkleding droeg bij het sporten, anders droeg
je nette kleding. Kwa mode is Nederland achteruit gegaan. En dat heeft
ook met gedrag te maken.

strikdewepstroper01 | 19-12-10 | 23:45

Met het dragen van die lullige honkbalpetjes (liefst nog achterstevoren met het plasticje voorop) is de verloedering in Nederland begonnen. Prima initiatief van dit café. Het navolgen waard

Mr. E. Baron Topping | 19-12-10 | 23:38

Het binnenshuis dragen van hoofddeksels door heren zien wij als hoogst ongemanierd. Terecht dat men als zodanig niet zomaar overal naar binnen kan.

Ribero | 19-12-10 | 23:36

Petdragers voelen zich gediscrimineerd en roeren zich. Heb ik vandaag toch nog gelachen!

natte krant | 19-12-10 | 23:35

Ik ben een dertiger maar wel opgevoed met principes van de oude stempel.
In gelegenheden je hoofddeksel af. Ik ben trouwens nog van de dienstplicht,
en als je het thuis niet leerde, dan leerde je het wel in dienst.
Nu leren ze het niet meer thuis en er is geen dienstplicht meer.
(Binnen baret of pet af, buiten altijd baret of pet op).
Pas je aan in een gelegenheid volgens de regels die er gelden.

Verder zwangeren vrouwen laten zitten in het openbaar vervoer. Opstaan
voor ouderen. Dames en ouderen voor laten gaan. Ouderen of onbekenden
met u aanspreken. Dat soort zaken.

En wat baseball petjes aangaat. Ik vind het een gruwel als die achterste
voren op het hoofd wordt gedragen. Ik draag zelf ook wel eens een Puma
pet, maar wel gewoon zoals je een pet hoort te dragen. Recht op je kop.

strikdewepstroper01 | 19-12-10 | 23:21

Een engels gezegde: 'When you are in Rome, do as the Romans do'.

lanex | 19-12-10 | 23:20

Beste gluiperds,

Wij leven hier in Nederland.

Dus je kleedt je hier 'redelijk gepast naar de gelegenheid'.

Wil je dat per sé niet, heb dan ook het soort ballen onder je reet hangen om naakt een moskee of kerk binnen te gaan, maar wees niet zo marginaal flauw om met een k*t-petje op, een café binnen te willen gaan waar op de deur duidelijk een bordje hangt dat ze geen trek hebben in dat soort misselijk, zogenaamd grensverleggend gedoe.

Nog een andere suggestie als je zonodig een durfal wilt zijn: Zet een keppeltje op je hoofd, ga savonds laat - ALLEEN - in Amsterdam-West rondlopen en schreeuw heel hard: "Ik ben een Jood èn ik ben homosexueel!".

Met vriendelijke groet, en met dank voor uw aller 'savoir vivre, savoir faire'.

Een medelander.

Jaap Cuperus | 19-12-10 | 23:12

Dit verhaaltje komt uit het kokertje van Indymedia. De linkjes wel lezen natuurlijk. Je mag als je een kroeg hebt geen bordje ophangen dat je liever geen moslims als clientele ontvangt. In no time zit je vast voor discriminatie. Als je zegt dat het dragen van een hoofddoek verbonden is in jouw etablisement, wordt je eveneens subiet opgepakt voor discriminatie. Dus moet je het zo algemeen mogelijk houden als je niet voor de rechter gesleept wil worden wegens discriminatie. Dus verkondig je, dat niemand met een hoofddeksel welkom is in jouw kroeg. Klaar. Niemand die je kan pakken op discriminatie. En je houdt hoofddoekjes en petjesdragende bontkraagjes bontkraagjes buiten de deur. Precies wat je wil als kroeghouder. Vroeger hadden populaire kroegen in Amsterdam buiten een bordje hangen: Toegang alleen voor leden. Natuurlijk was er niemand lid, want het was gewoon een kroeg, geen vereniging of club. Maar als er gajus binnenkwam waarvan je al op een kilometer kon ruiken dat dat probleemfiguren waren, wees de eigenaar even vriendelijk op het bordje "Toegang alleen voor leden" en vroeg naar het lidmaatschapsbewijs. En weg waren de mogelijke onruststokertjes. Tegenwoordig moet je dat anders oplossen. Door bijvoorbeeld te stellen dat iemand met een hoofddeksel niet welkom is. Mooie oplossing.

Jos Schmitz | 19-12-10 | 22:52

Er mag in een aantal zaken in Utrecht geen petje gedragen worden.Al 15 jaar nier en is dat nu een item voor GS

kimjongill | 19-12-10 | 22:37

Dresscode Holland Casino's:
www.hollandcasino.nl/corporate/NL/Spel...
Dresscode: stijlvol en verzorgd
Een avond uit naar het casino blijft een unieke ervaring in een uitzonderlijke ambiance. En dat bijzondere willen we graag benadrukken door een dresscode te hanteren: stijlvol en verzorgd.
Een avond uit naar het casino blijft een unieke ervaring in een uitzonderlijke ambiance. En dat bijzondere willen we graag benadrukken door een dresscode te hanteren. Per 1 februari 2010 geldt in alle vestigingen van Holland Casino de dresscode: stijlvol en verzorgd.

Er zijn genoeg manieren om u stijlvol en verzorgd te kleden. Voelt u zich bijvoorbeeld niet prettig in een kostuum of jurk? Geen probleem. Wat we vooral van u vragen is uw best te doen er een bijzondere avond van te maken. En dat begint al thuis bij de kledingkast.

Onderstaand vindt u een richtlijn voor kledingstukken die niet passen bij wat Holland Casino onder stijlvol en verzorgd verstaat en die afbreuk doen aan de unieke ervaring in de uitzonderlijke ambiance van het casino. Als u onderstaande kleding draagt, dan bestaat de mogelijkheid dat u de toegang tot het casino wordt ontzegd.

•Baggy jeans
•Sweaters met capuchon
•Kledingstukken met opvallende reclameteksten of afbeeldingen van artiesten
•Kledingstukken met aanstootgevende teksten
•Jassen en bodywarmers voor buiten
•Korte broeken en mouwloze t-shirts voor mannen
•Sportkleding
•Te blote of doorschijnende kledingstukken
•Strandkleding
•Slippers
•Werkkleding
•Hoofddeksels
•Kapotte versleten kleding
•Verkleedkleding

michello | 19-12-10 | 22:24

Of je bezoekt gewoon een van die andere 10.000 kroegen in die kutstudentstad

IgNOraNcE | 19-12-10 | 22:06

Snorro

Vergeet ook niet de plooien uit je balzac te strijken.

Waaligator | 19-12-10 | 21:50

Utrecht loopt nog even achter? Dit is hier in Alkmaar al gemeengoed zolang ik uit ga (jaartje of 7). Wat de reden ervan is weet ik ook niet.
Ik heb gewoon vaak mn pet op omdat ik te lui ben om mn haar te doen. Moet ik weer helemaal mn kapsel fatsoeneren als ik een biertje wil drinken in de binnenstad.

Snorro | 19-12-10 | 21:46

Op Neude in Utrecht mag je helemaal nergens naar binnen met petjes etc. en dat is prima.

Je mag daar ook niet drinken als je 16 bent. Utrecht is goed bezigggggg.

lijpeeijpe | 19-12-10 | 21:42

Je mag geen petten, geen hoofddoek, geen muts en geen hoed dragen als je in het café zit, al vriezen de oren van je hoofd af.
.
fucked up cafe's daar in utrecht als het er binnen vriest...

OHFOURSIX | 19-12-10 | 21:39

Een hoofddeksel dragen is prima, maar binnen moet hij altijd af. Dus ook in een cafe, moet de hoofddeksel af. En als het is om hoofddoeken te weigeren dan is het nog meer terecht. Hup fatima, laat mij die mooie haartjes eens zien, gooi je haar los, maak me gek.

Prins_Bernhard | 19-12-10 | 21:11

Dank u, GS, voor de service met Google Maps. Ik ga me daar zeker bedrinken deze vakantie. Proost.

Waaligator | 19-12-10 | 21:07

Ik zet mijn muts altijd op haar werk af.

beerpoes | 19-12-10 | 20:57

Petje dragen == ruzie vragen.
Dronken mongolen nemen graag petjes af (van anderen) waardoor er ellende ontstaat. En aangezien kroegen verdienen aan dronken mensen, worden mensen met petjes geweigerd.

P5ycH0 | 19-12-10 | 20:54

*Tevreden zijn nieuwe Fendi pet op zet.*
Bah gezeik over petten , bemoei je lekker met je eigen leventje en scheer niet iedereen over 1 kam.

ministerSinister | 19-12-10 | 20:52

@Dosis
Of ik een probleem zie in mensen die een ander vertellen dat ze wensen dat normale fatsoensregels worden gehandhaafd in hun cafe? Wat denk je gezien de sarcastische opmerkingen op bontmutsen en naaldhakken?

Tanja12121 | 19-12-10 | 20:51

@brutus68 | 19-12-10 | 20:42
Hahaha! LOL!
Ik kom maar niet van dat stigma af. GVD.

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:46

@gooise
dat zou best wel eens waar kunnen zijn, iets met kop en maaiveld

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:44

Tanja12121 | 19-12-10 | 20:41
Je ziet daar zelf ook het probleem wel in, toch?
*out is. petje op, muts eroverheen.

dosis | 19-12-10 | 20:44

@Dosis
Fatsoen in openbaar gedrag maakt je geen fatsoenlijk mens. Het maakt je iemand die weet wat de openbare fatsoensregels zijn. Een geciviliseerd mens.

Tanja12121 | 19-12-10 | 20:41

@brutus68 | 19-12-10 | 20:33
Ik heb geen televee, haakte slechts in op Parsons grapje.
*naarstig naar alternatieven aan het zoeken is*

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:40

En nu ga ik foto's maken van de sneeuw-ellende. Het is nog lang niet voorbij, hier in Gelderland. Mooi.

dosis | 19-12-10 | 20:40

Andere kroeg dan maar?

Henk Houthakker | 19-12-10 | 20:39

XaaD666 | 19-12-10 | 20:30
Goed fatsoen is netjes gekleed gaan? Als we daar op af moeten gaan, zijn bankiers en politici dus ineens wel fatsoenlijke mensen?
Ik draag wel een petje. Hoor ik daar tenminste niet bij. En die baard is lekker warm in de winter.

dosis | 19-12-10 | 20:39

@Parsons | 19-12-10 | 20:32
Boerinnen dragen hoofddoeken.
Met die boerenprinten.
Dienen ook uitstekend als tafellaken of servet, dat dan weer wel.

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:39

@Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:26
Ja, dat blijkt.
De heppie prullenbak daarentegen, die heeft goed gescoord.
Mijn hypothese is dat mensen het gewoon eng vinden als je uit de anonimiteit treedt. En dit vervolgens weg proberen te demoniseren.
Onder de pet proberen te schuiven.
Onder de doofdeksel stoppen.
Glaasje sneeuw erbij dan maar?

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:35

@Parsons | 19-12-10 | 20:32
Nooit in Zeeland geweest? zat boerinnen die een soort kopvod met buitenspiegels dragen!

necrosis | 19-12-10 | 20:35

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:30

Je bent diep gezonken. Boer zoekt vrouw kijken. -moppie negermuziek opzet-

brutus68 | 19-12-10 | 20:33

@De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:30
Hah, wat me dan wel weer tegenvalt is dat geen enkele boerin een hoofddeksel draagt.

Parsons | 19-12-10 | 20:32

@neemjemoederindemali | 19-12-10 | 20:29
Huh?
Krakers zijn één van de vele slechte dingen die een maatschappij overkomen kan.

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:32

goh hoe zielig kan je zijn. Ga dan lekker ergens anders met je kansloze vriendjes bier drinken. En.... binnen dracht men geen hoofdbedekking als teken van goed fatsoen. Maar daar hebben indy mensen nog noooooit van gehoord

Domtoren | 19-12-10 | 20:32

@Parsons | 19-12-10 | 20:30
Zeker.... Ik moet nu oppassen wat ik zeg over petjes, aangezien ik herkenbaar ben.

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:32

@XaaD666 | 19-12-10 | 20:30
Bovendien loopt het kudt, met skischoenen dat is.

Parsons | 19-12-10 | 20:31

@Parsons | 19-12-10 | 20:27
De verplaatsing van boerderij naar kasteel mag de pet niet drukken.

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:30

@Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:29
Er gaat geen pet boven een mooie muts.

Parsons | 19-12-10 | 20:30

dosis | 19-12-10 | 20:24
Ik leef niet in een hokje, ik heb gewoon iets van fatsoen.
Een pet draag je gewoon buiten , Ik ga toch ook niet naar de kroeg met m'n ski schoenen aan omdat ik dat zo lekker vind zitten.

XaaD666 | 19-12-10 | 20:30

@Parsons | 19-12-10 | 20:25
Zijn DAT nou Uggs?
Overigens prefereer ik naaldhakken

necrosis | 19-12-10 | 20:30

@De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:23

Goed nieuws toch?

neemjemoederindemali | 19-12-10 | 20:29

@Parsons | 19-12-10 | 20:28
Daarom draag ik ook een muts

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:29

Yvon Jaspers zou ik ook weigeren in mijn kroeg, pet op of niet. Vreselijk kind. Vervelend zelfingenomen, arrogant meiske.

brutus68 | 19-12-10 | 20:29

@Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:26
Dumpert is voor paupers met petjes.

Parsons | 19-12-10 | 20:28

@neemjemoederindemali | 19-12-10 | 20:24
True true.

Ik ga niet zeggen dat dat de volgende stap wordt. Straks moet ik dat ook doen

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:28

petten zijn sowieso erg jammer

brabant altijd -1 | 19-12-10 | 20:28

Dit bericht is wel een beetje een dood paard in de reet neuken hè. Zelfs op Indymedia zelf werd meneer Pet al netjes op zijn plek gezet.

... en hard | 19-12-10 | 20:27

@Dosis
En wist je dat je met je bontmuts op ook niet welkom bent in Pieterburen? Echt asociaal. Dat ze zulke regels durven te stellen.

Tanja12121 | 19-12-10 | 20:27

@De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:26
Ze spelen onder één hoedje in een kasteel zie ik nu.

Parsons | 19-12-10 | 20:27

@De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:24
Geen idee. Over het algemeen is het dumpert volk veel jonger. Die snappen de de ironie vaak niet. (mijn houding, het domme lachje).

En vice versa. GS lieden komen vaak niet op dumpert.

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:26

@Parsons | 19-12-10 | 20:22
Boer zoekt hoer die zojuist haar snor heeft gedrukt onder een pet.
Die vind je nooit weer, zeg ik je.

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:26

@brutus68 | 19-12-10 | 20:23
Thanks. Verwacht geen verzoeknummers.

Mag, maar liever niet

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:24

@Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:21
Had even een stukje 'discussie' teruggelezen van jullie, ja.
Beetje jammer dat alleen jij zo heldhaftig bent geweest.
Maar goed, dikke vette kudo's voor jou dan.
Wie heeft jou zo zwaar in de min gestemd, trouwens?

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:24

@Tanja12121 | 19-12-10 | 20:12
Naaldhakken zijn uit, Uggs zijn in.......

necrosis | 19-12-10 | 20:24

XaaD666 | 19-12-10 | 20:21
Wat een onzin. In welk hokje leef jij dan?

dosis | 19-12-10 | 20:24

@XaaD666 | 19-12-10 | 20:21
Dus die zak die mij bij de eerste keer aangeboden werd... Oh wacht.

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:24

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:21

Ik zou het zelf niet doen, zijnde te lui en dergelijke, maar grappig...

brutus68 | 19-12-10 | 20:23

Boer zoekt pet?

Parsons | 19-12-10 | 20:22

en als je heel erg schrikt, moet je er dan uit? ;)

ALone | 19-12-10 | 20:22

een hoofddeksel is voor buiten. PUNT. Tenzij je kanker of een huidziekte hebt.

XaaD666 | 19-12-10 | 20:21

@Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:15

Leuk gedaan.

neemjemoederindemali | 19-12-10 | 20:21

@De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:18
Ja, en het was eenmalig. Je moet nu niet gaan denken dat ik 1 of andere randdebiel ben die bij het eerste de beste sneeuwvlokje zijn schetsen zit te maken.

Het had betrekking tot het ' wat gaat u doen met de sneeuw topic' . Ik zei voor de grap dat ik dit zou doen, en later dacht ik; shit. Nu moet ik het ook echt doen.

Ach, fuck it. Ik zag op het nieuws volwassen kerels met een sleetje de heuvel afglijden.

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:21

@necrosis | 19-12-10 | 20:18
Nope. Niet dat ik weet, tenminste.
Wel afkomstig uit dezelfde regio.
Of niet, dat kan natuurlijk ook.

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:20

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:17

Nou ja, weer genoeg over dit vreselijke figuur.

brutus68 | 19-12-10 | 20:19

Schijnen zelfs kroegen te zijn waar je met je boots niet meer inmag overigens. En dat met dit weer. Brrr. De verkilling rukt op.

widtvoet ® | 19-12-10 | 20:19

@Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:14
Ik vind 'm leuk. En je bent de enige met ballen, zo te zien.
Ben je toch grappig.
;)

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:18

@De Gooise Matras
Is Gooise vrouw een buurvrouw van je, familie of anderszins?

necrosis | 19-12-10 | 20:18

gebeurt overal. slaat nergens op dit. jammer joh.

wtfgebeurdhierdan | 19-12-10 | 20:18

@brutus68 | 19-12-10 | 20:12
Het arme jong zal vroeger vast veel geplaagd zijn. En toen had hij gewoon nog haar. En giebelde er op los.

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:17

Ik was getuige van dit incident. Die knaap zal vooral (en terecht) boos zijn geweest over de manier waarop de kroegbaas zijn punt kwam maken. Dat was zelfs voor Utrechtse begrippen behoorlijk lomp.
HeiligeEland | 19-12-10 | 19:05

Naar ik begreep was dat bij de twee de poging deze gast tot het gewenste gedrag te bewegen. Hoeft hij niet te doen. De regels staan aangegeven, en als je jedaar niet aan houdt, moet één keer zeggen toch genoeg zijn?

Marktplaats | 19-12-10 | 20:16

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:14
Zag hem vanmiddag ook! Leuk en dank.
*feestdagen haat

dosis | 19-12-10 | 20:16

@neemjemoederindemali | 19-12-10 | 20:14
Ha, ja dat ben ik

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:15

Tanja12121 | 19-12-10 | 20:12
Ik heb met mijn petje inderdaad ook de steunbalk van menige kroeg doen breken en instortingsgevaar doen veroorzaken.

dosis | 19-12-10 | 20:14

@De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:11
Een geintje moet kunnen toch?

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:14


@Nacho_Vidal | 19-12-10 | 19:57

Ben je dat zelf of is het je broer?

neemjemoederindemali | 19-12-10 | 20:14

brutus68 | 19-12-10 | 20:00
Als ze ouder zijn dan 35? Ja.

dosis | 19-12-10 | 20:13

Ik laatst met die kleine naar zo een speelparadijs. Wilde ze graag. En wat denk je? Moest ik mijn naaldhakken uitdoen voor ik op de springkussens mocht. Nou vraag ik je.

Tanja12121 | 19-12-10 | 20:12

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:11

Nou ja, als je je addergebroed Marc-Marie noemt vraag je ook om moeilijkheden...

brutus68 | 19-12-10 | 20:12

NoMinister | 19-12-10 | 20:01

Dat verdient een prijs!

Een bizarre handicap gaat niet altijd hand in hand met een spraakgebrek.
Femke is trouwens weg van the green.

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 20:06

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 20:12

Nou, lekker dan. Ik draag nagenoeg altijd een petje, tenzij ik voor de klas sta. En ik heb ook nog een baard (die hooguit geschoren wordt met een baardtrimmertje), en tot overmaat van ramp hebben 90% van mijn truien capuchons. Bekijk het maar met je tentje in Utreg!
*Black Sabbath omdraait op de platenspelert

dosis | 19-12-10 | 20:11

@Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:07
Heel dapper, en zo te lezen kunnen de meesten jouw dapperheid wel waarderen.

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:11

von sokkenstopfen | 19-12-10 | 20:03
..... okay .......

Rammstein | 19-12-10 | 20:11

@brutus68 | 19-12-10 | 20:10
LOL, nee, inderdaad.

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:11

Hoe heet ze ook al weer, die kale nicht bij DWDD..., Marc-Marie..., nou niet echt een voorbeeld van testosteron....

brutus68 | 19-12-10 | 20:10

@Soy yo 19:54

Geen petje, sportschoenen of droge akkount he... maar wel een stropdas uiteraard (en jasje maar dat kun je zomaar lenen). Prijs valt mee en bij een boeking van drie dagen of meer heb je 'n dagdeeltje extragratis meejacht te pakken. Krijg je dan die avond nog op je bord (of je mot eraan hangen dat wild besterft dan kies je gewoon iets uit de koelerT). De Klant is Koning. Zeker in bewuste Meerdaagskroeg.

widtvoet ® | 19-12-10 | 20:09

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 19:57
Ah, een geschoven zak.

Bakito | 19-12-10 | 20:07

@De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:05
Jaja!

Hij is goed gelukt.

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:07

Dat verdient een prijs!

Een bizarre handicap gaat niet altijd hand in hand met een spraakgebrek.
Femke is trouwens weg van the green.

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 20:06

@brutus68 | 19-12-10 | 20:00
Dat is niet wat ik wil veronderstellen.

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:06

@De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:05
Weet ook niet wat de overeenkomstigheid is.

Een zondag goed benut ;)

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 20:06

brutus68 | 19-12-10 | 20:00
Samson verloor zijn haren en daarmee zijn kracht. Tegenstrijdige theorieën.

Bakito | 19-12-10 | 20:06

De meeste petjesdragers dragen die pet om aan te geven dat ze bij een bepaalde groep/stroming of wat dan ook horen.
Laat die kroeg nu net en hekel aan dat soort groepen hebben.
Pech gehad jongens,zoek maar 'n ander kroeg.

K.Zwellever | 19-12-10 | 20:06

@25 cm | 19-12-10 | 19:05
Ah. Dus. Vanwege beveiligingscamera's, dus. Waarom dan niet iedereen een chip inplanteren?

-edit | 19-12-10 | 20:05

@Nacho_Vidal | 19-12-10 | 19:57
Wat is dat nou?
Ik had je schnee-creatie nog helegaar niet gezien, man.
Wat een joekol!

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:05

@Nacho_Vidal | 19-12-10 | 19:57
Hahaha, leuk!
Vreemd eigenlijk, dat een geruime lichaamsbeharing kaalheid veroorzaakt.

De Gooise Matras | 19-12-10 | 20:05

NoMinister | 19-12-10 | 20:02
Ik bevind me op een hellend vlak. Bedankt voor de waarschuwing.

Bakito | 19-12-10 | 20:04

Rammstein | 19-12-10 | 19:17
met die tekst kun je zoveel onderwerpen doen.

ICH WILL!
das kim zuidkorea aan valt
ich will
der ganze welt das anschaut
ich will
das alles auf tv sehen
ich will
dan bier und popcorn neben mir stehen
ich will!!!

von sokkenstopfen | 19-12-10 | 20:03

Bakito | 19-12-10 | 19:59

Nee, maar ik vermoed dat als u inferieur DNA tot uw criteria heeft toegelaten, dat niet lang op zich laat wachten ;-)

NoMinister | 19-12-10 | 20:02

Die toupetjes en andere hoofdbedekkingen. Een bepaalde haar in een glas en je bent de lul.

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 20:01

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 19:56

Een CO2-neutrale sport. Elektrische wagentjes en veel groen.

Ja, dat niet iedereen van GroenLinks ook golft, valt me een beetje tegen. Bij de PvdA geven ze het goeie voorbeeld. En nemen ze mensen mee die wel wat 'emancipatie' kunnen gebruiken.

En als je iemand tegenkomt die een wat bizarre handicap heeft en daarbij wat moeizaam communiceert maar wel heel stellig is over zijn wensen, dan heb je altijd een passende club om een corrigerende tik uit te delen.

NoMinister | 19-12-10 | 20:01

De Gooise Matras | 19-12-10 | 19:55

Scherp. Dus mannen met een weelderige haardos zijn inferieure mannen?

brutus68 | 19-12-10 | 20:00

De Gooise Matras | 19-12-10 | 19:55
Als u het zo bekijkt wel. Echter, de natuur denkt daar anders over. Mannen zonder testosteron zullen uitsterven.

NoMinister | 19-12-10 | 19:56
Ik verbiet toch niks?

Bakito | 19-12-10 | 19:59

in het kroegie in hoorn hadden ze voorheen ook dit beleid .
vond het wel een goed iets zodat het geen ghetto lijkt binnen.
alleen jammer dat nu niemand zich er meer aan houd ( net als de leeftijdsgrens 15 jarigen in cafe t'kroegie in hoorn!!!)

katesdirtysister | 19-12-10 | 19:57

@De Gooise Matras | 19-12-10 | 19:55
Klopt, mannen met veel testosteron, of veel lichaamsbeharing hebben grotere kans op kaal te worden.

Ik heb alleen een muts op als ik het koud heb: www.dumpert.nl/mediabase/1257201/6dc13...

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 19:57

Bakito | 19-12-10 | 19:47

Inferieur DNA-materiaal? Hmm, interessant. Dat worden nog interessante suggesties tot verboten de komende tijd van de heer Bakito.

NoMinister | 19-12-10 | 19:56

@datisookwat | 19-12-10 | 19:53
Nee, paardenstaartjes zijn veel erger.
Die behoeven drastisch een verbod.

De Gooise Matras | 19-12-10 | 19:56

NoMinister | 19-12-10 | 19:47

Die staan niet aan de deur, maar verkennen de golfbaan.

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 19:56

@Bakito | 19-12-10 | 19:47
Zegt een (vervroegd) verlies van haar niet iets over het testosteron-gehalte in positieve zin in plaats van dat het inferieur zou zijn?

De Gooise Matras | 19-12-10 | 19:55

widtvoet ® | 19-12-10 | 19:52
Ghe. Adres? Moet er nodig weer eens uit...

Soy yo | 19-12-10 | 19:54

Mannen die met petjes naar binnen willen zijn net zo erg als mannen met paardenstaartjes.

datisookwat | 19-12-10 | 19:53

@Jackanders | 19-12-10 | 19:44
Hmmm?
Bij een sneeuwpet had ik wat anders in gedachten.
img576.imageshack.us/f/sneeuwpet.jpg/
Kennelijk is het daar ook verboTen om foto's te nemen.

De Gooise Matras | 19-12-10 | 19:53

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 19:51
Zak scheren +1

Bakito | 19-12-10 | 19:53

@jasser | 19-12-10 | 18:55
Capuchon mag van mij wel maar niet met bontkraag. Ha ha. Wel even van je hoofd halen die capuchon als je naar binnen wil en jas uit... Ook dat hoort zo. Het is onbeleefd om met je jas aan aan tafel te zitten zoals we hier allemaal weten.

doenormaal! | 19-12-10 | 19:52

Ken een kroeg waar de dames niet binnenkomen mogen met een bh aan. Staat dan weer tegenover dat ze geen intree betalen en wanneer door DKW (De Kommissie van Wijzen) fraaibevonden zelfs volledig vrijgehouden worden.

Hoor je gelukkig nooit iemand over.

widtvoet ® | 19-12-10 | 19:52

@Bakito | 19-12-10 | 19:47
Ik scheer mijn zak ook altijd, mijn vriendin noemt dat prioriteit

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 19:51

Ach, wanneer het bovenkamergehalte maar in orde is.
De hoofdelijke bedekking valt vanzelf weg tijdens een prettig gesprek.
Alhoewel. De man met de ogenschijnlijke weelderige haardos viel the morning after Fys tegen.

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 19:50

Het dragen van petjes leidt vaak tot haaruitval. Uit schaamte voor kaalheid gaan deze mensen nog meer petjes dragen. Vicieuze cirkel dus. Het ergste vind ik echter nog dat mannen met inhammen hun hele kop maar kaalscheren. Alsof ze bewust kiezen voor een gladde schedel i.p.v. dat ze drager zijn van inferieur dna-materiaal. Ik noem dat misleidend.

Bakito | 19-12-10 | 19:47

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 19:40

Een Marokkaanse crimineel en iemand van de PvdA, dan ben je pas echt zeker dat er weinig wordt opgemerkt en aangepakt.

De handicaps die van toepassing zijn laat ik aan de lezer.

NoMinister | 19-12-10 | 19:47

Is dat schrikken!
Ik dacht even dat Indymedia GS had weten te infiltreren.
Gelukkig kalmeerden de (meeste) reacties mij weer voldoende om vanavond op tijd te gaan sl;apen om morgen weer voor dag en dauw ijs en sneeuw van de heilige koe te verwijderen alvorens weer een aflossing voor de hypotheek bijeen te sprokkelen.

paost712 | 19-12-10 | 19:46

NoMinister | 19-12-10 | 19:41

Ik las je niet

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 19:44

Ik snap niet waar beide partijen zich druk ommaken. Neemt niet weg dat die kroeg regels mag stellen die ze zelf willen. En klanten kunnen kiezen om daar aan mee te doen of deze kroeg links te laten liggen.

Franciscus Borchwerf | 19-12-10 | 19:43

Dus Ome Roon Plasterk komt er met hoed op ook niet meer in ?

Mazzeltov | 19-12-10 | 19:42

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 19:34

Zeg maar niets meer, ik ga wel weg, laat mij maar gaan.

NoMinister | 19-12-10 | 19:41

NoMinister | 19-12-10 | 19:30

Een dove en een blinde portier aanstellen.
Levert vast nog ook wat subsidie op.
Geen discriminatie, iedereen loopt binnen.

See no evil, hear no evil.

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 19:40

NoMinister | 19-12-10 | 19:19
U heeft gelijk. Gelukkig kom ik zelf heel vaak situaties tegen waarin men inderdaad op een intelligente manier de regels handhaaft. Maar gezien de overtrokken reacties overal op, zie ik het moment dat er consequent toegepast dient te worden vanwege de discriminatieschreeuw met rasse schreden dichterbij komen. Het petjesvoorbeeld van dit topic illustreert dat goed. Die kroegeigenaar zou natuurlijk ook liever willen zeggen: jij mag er wel in met je pet want je doet geen vlieg kwaad en geeft hier je geld uit, maar die schooiers zonder geld met hun petjes achter je die hier alleen maar rotzooi komen trappen die blijven buiten. Maar dat kan niet. Want dan discrimineert hij. Dus moet die man z'n pet afdoen als hij naar binnen wil. Zo simpel is het.

Soy yo | 19-12-10 | 19:39

@de grote Anti
Soy yo | 19-12-10 | 19:15 heeft helemaal gelijk. We ontkomen er niet aan. Helaas wordt het er allemaal inderdaad niet leuker op. De goeden lijden onder de kwaden. Een steeds groter wordende groep verpest het voor de rest (u en ik). Helaas het is niet anders. Dankzij GroenLinks en PvdA...

doenormaal! | 19-12-10 | 19:39

In Le Journal mag je ook niet bellen en geen petten. Ben er net nog geweest. Waar maakt die man zich druk om.

ocealith | 19-12-10 | 19:38

We houden het dan maar muzikaal.
Heb je geen oren naar, dan kom je er niet in.
Oh, dan sluiten we de doven weer uit.
Het is ook altijd wat.

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 19:34

leesbaar ow | 19-12-10 | 19:29

LOL. Ook, of vooral omdat, het nergens op slaat maar wel wat oproept.

NoMinister | 19-12-10 | 19:32

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 19:22

Gaan we discrimineren?

Het petjesgehalte is vaak al groter dan het mutsgehalte, dus over het zakgehalte moeten we het maar niet hebben.

NoMinister | 19-12-10 | 19:30

Geen petjes, geen tasjes.

leesbaar ow | 19-12-10 | 19:29

ad melkert | 19-12-10 | 19:17

De man 1 biertje. En dat zonder stropdas. Doe maar ruig!

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 19:27

Café 't Neutje is niet anders.

Ingelise | 19-12-10 | 19:24

@ad melkert | 19-12-10 | 19:17
Bier drinken met een stropdas om? Was het je trouwdag ofzo?
neemjemoederindemali | 19-12-10 | 19:18

Nee ik droeg ik die tijd wel vaker een stropdas. Zomaar/stond me goed.

ad melkert | 19-12-10 | 19:23

NoMinister | 19-12-10 | 19:15

Ligt aan het zakgehalte

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 19:22

ad melkert | 19-12-10 | 19:17
klinkt heel Iraans, alleen krijg je daar geen biertje.

Causa Sui | 19-12-10 | 19:21

De derde dinsdag in september, Hoedjesdag, en dan gezellig daar naborrelen!
Rokjesdag valt voortaan niet op de eerste mooie lentedag, maar op de nacht na de derde dinsdag in september. Ik ga even kalenderen.

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 19:21

ad melkert | 19-12-10 | 19:17

Maar daar krijg je ook een beuk voor je kanus als je er om vraagt, hetgeen de mij bekende Adje volgens mij niet onberoerd laat...

NoMinister | 19-12-10 | 19:21

Een beetje heer draagt binnenshuis geen hoed of pet, dat is afkomstig van zwervers die geen binnenshuis kennen en zich lam zuipen om daarna buiten in de sneeuw ineen te zijgen.
Maar aangezien de meeste 40-ers kaal zijn en dat willen bedekken met een tou-petje, zijn sommige petjes dus toegestaan, zoalg er maar haar bovenop zit i.p.v. onder.

Causa Sui | 19-12-10 | 19:20

Soy yo | 19-12-10 | 19:15

Het is zoals u zegt. Neemt niet weg dat die regels handhaven best wel intelligent kan. Je hersenenen zullen discrimineren namelijk en je hoeft niet altijd te vrezen voor strafvervolging. M.a.w.: als er geen tuig rondloopt laat je de gewone mensen gewoon hun gang gaan. Zodra dan blijkt dat GroenLinks en PvdA camera's gaan ophangen om te zien of winkeliers niet selectief regels toepassen, ja dan begint de wereld er echt nagenoeg precies zo uit te zien zoals u hem beschrijft. Daarom mogen die partijen ook branden in de hel wat mij betreft, of ergens anders rechtvaardig behandeld worden.

NoMinister | 19-12-10 | 19:19

Oh ja moraal van het verhaal: als je je gewoon aanpast en normaal doet kan het overal gezellig zijn. Zelfs in Vrankrijk. Dus: altijd luistern naar de huisregels van de kroegbaas.

ad melkert | 19-12-10 | 19:19

@ad melkert | 19-12-10 | 19:17

Bier drinken met een stropdas om? Was het je trouwdag ofzo?

neemjemoederindemali | 19-12-10 | 19:18

von sokkenstopfen | 19-12-10 | 18:57
LOL! Creatief !

Rammstein | 19-12-10 | 19:17

Een paar jaar geleden wilden mijn vriend en ik weleens in het krakersbolwerk Vrankrijk een pilsje drinken. Dat mocht maar dan moest wel de stropdas af. Waren de huisregels. Hebben we gewoon gedaan. En nadien gewoon 2 biertjes gedronken voor een anarchistisch prijsje.

ad melkert | 19-12-10 | 19:17

Weer een zeikmossel.. next...

j0shua | 19-12-10 | 19:16

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 19:13

Cafemuzak kan best leuk zijn. Kan.

NoMinister | 19-12-10 | 19:15

de grote Anti | 19-12-10 | 18:58
Nu lopen er 3 Marrokanen van een jaar of 16 met jassen met grote zakken achter u aan de winkel in en pakken ook geen mandje. Als hen wordt verzocht dit wel te doen omdat dit de regel is, dan zeggen zij: die meneer voor ons hoefde dat ook niet, dus waarom wij wel. Dát is het probleem. Hierdoor wordt de winkelier gedwongen om de regels consequent toe te passen, omdat er anders acuut iemand discriminatie gilt. En gelijk krijgt.

Vroegah hadden wij in de locale supermarkt een gek die elke dag probeerde om wat te jatten. Hele kratten bier in de meegebrachte tas, volle zakken en stokbroden die onder de lange regenjas uitkwamen. Deze meneer werd steeds aangehouden en de toegang werd hem ontzegd op een gegeven moment. In geen geval werden de overige bezoekers lastig gevallen met nieuwe regeltjes om de overlastgever buiten de deur te houden. Het afwijkende gedrag werd gewoon herkend als afwijkend gedrag, en daar werd naar gehandeld. Sinds het afwijkende gedrag grote vormen heeft aangenomen en het het niet meer politiek correct is om dat gedrag gewoon aan te pakken, lijden wij allemaal onder deze ingevoerde nieuwe regels, waarmee hetzelfde effect beoogd wordt (tuig blijft buiten). Dan kun je boos worden op de uitbater die (gedwongen door politieke correctheid!) op deze manier het tuig buiten wil houden, maar dat zal het probleem niet oplossen.

Soy yo | 19-12-10 | 19:15

Je kan ook gewoon uit fatsoen je petje af doen.

TheBigMac | 19-12-10 | 19:14

@HeiligeEland | 19-12-10 | 19:05

Je bent gewoon asociaal als je je pet op hebt in de kroeg, je wordt dan ook op een asociale manier behandeld, zeer terecht.

neemjemoederindemali | 19-12-10 | 19:13

Heel goed initiatief dit. Ik haat petlims. Inferieure cultuur. Beter gaan ze terug naar hun eigen land. Waar komen ze eigenlijk vandaan?

die ene van daarzo | 19-12-10 | 19:13

Als het gaat om bezoekers van de Stichtse, dan kan de gemiddelde leeftijd nooit veel hoger liggen dan 17 jaar...

Maco | 19-12-10 | 19:13

NoMinister | 19-12-10 | 19:10

Voortaan ga ik wel voor een Jan Smit nummer
Ook keldermuziek

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 19:13

Kan de dienstplicht niet terug ingevoerd worden, voor dat aso-volk? Binnenshuis draagt men geen hoofdbedekking.

Peter_S | 19-12-10 | 19:12

Jackanders | 19-12-10 | 19:10
Pettie Brard, ook wel fijn om niet tegen te komen.

Jackanders | 19-12-10 | 19:12

Volgens mij niet. Hij liet alles over zich heen komen, deed zijn pet af, dronk rustig zijn biertje op en vertrok. En als ik zijn blog begrijp dacht hij eerst dat de uitbatert een grapje maakte.

HeiligeEland | 19-12-10 | 19:12

Een voordeel is wel dat je de Pet Shop Boys niet per ongeluk tegen het lijf loopt.

Jackanders | 19-12-10 | 19:10

HeiligeEland | 19-12-10 | 19:05

De man geeft zelf toe een enorme etterbak te kunnen zijn. Was dat niet het geval (geweest) dan?

NoMinister | 19-12-10 | 19:10

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 19:05

Die "cafe's" heb je ook...

NoMinister | 19-12-10 | 19:09

@widtvoet ® | 19-12-10 | 19:00 Lol, nee nooit spencers gedragen met een ruit, kraagje van de polo ook gewoon omlaag.

pendajo | 19-12-10 | 19:08

25 cm | 19-12-10 | 19:05

Zonnebrillen moeten ze daarom ook verbieden binnen. Het is al asociaal, maar belemmert ook de herkenning.

En als ik het mag zeggen: baarden ook. Gewoon, omdat ik dat wil.

NoMinister | 19-12-10 | 19:08

@ Nacho_Vidal | 19-12-10 | 18:14

Maar nu je wat ouder bent, verwar je duur hopelijk niet meer met mooi?

captainobvious | 19-12-10 | 19:06

Ik was getuige van dit incident. Die knaap zal vooral (en terecht) boos zijn geweest over de manier waarop de kroegbaas zijn punt kwam maken. Dat was zelfs voor Utrechtse begrippen behoorlijk lomp.

HeiligeEland | 19-12-10 | 19:05

You can leave your hat on Joe Cocker

Baby
Take off your coat
Real slow.
Take off your shoes

Baby
Take off your dress
yes
yes
yes
You can leave your hat on

Ook niets mis mee.-)

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 19:05

@-edit | 19-12-10 | 18:33
Vroeger was het etiquette om dan je hoofddeksel af te zetten. Nu is het helemaal belangrijk om dan je hoofddeksel af te zetten zodat men dan met name Marokkanen kan herkennen die zich misdragen, want ze lijken zo op elkaar op de beveiligings beelden.
(PS niet alle Marokkanen misdragen zich)

25 cm | 19-12-10 | 19:05

wat zij kunnen, kunnen wij ook zeker?

Galaick | 19-12-10 | 19:02

In mijn kroeg wil ik ook geen volk met een pet aan! Welk volk dat is laat ik in het midden in het kader van de discriminelen.

wimpie | 19-12-10 | 19:01

Als ik in de moskee kom moet ik toch ook mijn schoenen uitdoen, dan in de kroeg ook de pet af en anders die dissiekriemenerder moskee ook deaud twitteren.

neemjemoederindemali | 19-12-10 | 19:01

de grote Anti | 19-12-10 | 18:58

Yep, ken dat en dat moeten we zo houden. Voor je het weet ben jij een precedent en wordt iedereen geacht zich zo te mogen gedragen omdat de winkelier anders discrimineert in strafrechterlijk verboden zin. Hij discrimineert nu ook al, maar dat bevalt ons wel. En het mag. Maar reken maar dat velen het een schande vinden.

NoMinister | 19-12-10 | 19:00

Sportschoenen mag dat wel ????

Braakbal | 19-12-10 | 19:00

von sokkenstopfen | 19-12-10 | 18:57

Petje af, von sokkenstopfen!

NoMinister | 19-12-10 | 18:58

@NoMinister | 19-12-10 | 18:52
True.. Nog nooit een opmerking gehad.Soms loop ik ook langs de kassa een supermarkt in,mag eigenlijk niet,maar straal waarschijnlijk uit niemand tot last te willen zijn.Hehe.

de grote Anti | 19-12-10 | 18:58

Rammstein | 19-12-10 | 18:46
nee, nu ga ik even "ich will" draaien
ich will
ein pet in die kroeg auf doen
ich will
und hem dan nooit af hoeven doen
ich will
das alle mein pet gut seht
ich will
das alle sehen wie gut er steht

von sokkenstopfen | 19-12-10 | 18:57

"Je mag geen petten, geen hoofddoek, geen muts en geen hoed dragen als je in het café zit, al vriezen de oren van je hoofd af."

ik ken geen enkele bar [behalve de icebar] waar het binnen vriest..

andyman | 19-12-10 | 18:56

Zolang ik mijn alu hoedje maar niet af hoef te doen zal het mij aan mijn anus oxideren.

neemjemoederindemali | 19-12-10 | 18:56

Dat hij struikelt over een verdwaalde pet en met zijn gezicht in de boerka van een of andere vrouw met een snor valt.

mister_handy_man | 19-12-10 | 18:55

Als petjes al niet mag, waarom wel een capuchon?

jasser | 19-12-10 | 18:55

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 18:51

Een muts zonder haar is als een vrouw zonder... zoiets.

NoMinister | 19-12-10 | 18:55

Nou? En? Niemand verplicht je om daar naar binnen te gaan. Stop met zeiken en zoek een andere kroeg als je zo nodig binnenshuis een pet op je harses wil houden.

Gomer Pyle | 19-12-10 | 18:54

@de grote Anti | 19-12-10 | 18:49
Spijt me voor je maar ik ga jouw reet zeker niet kussen...

doenormaal! | 19-12-10 | 18:54

de grote Anti | 19-12-10 | 18:49

Het gaat erom dat de regel handhaven soms moet en vaak niet. Het timen van het wel en niet handhaven opdat we zo prettig mogelijk met elkaar vertoeven is een kunst op zich.

Wanneer het bepaalde groepen of culturen betreft moet je wel bijna bewijzen dat je gewoon erg consequent bent, anders discrimineer je wellicht en dan wordt het ongezellig. In andere gevallen kan wat langer worden aangekeken wat er gebeurt. De kans dat u een opmerking naar uw hoofd krijgt is dan gering, maar u bent waarschijnlijk ook niet iemand die ze verdenken van mogelijke winkeldiefstal...

NoMinister | 19-12-10 | 18:52

Ik wilde laatst met mijn paardrijcap naar binnen en dat mocht ook niet Niet zeuren dus.

doenormaal! | 19-12-10 | 18:52

Toupetjes. Mag dat wel?
Haar is in volgens de Playboy.

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 18:51

negentig. Dammit!

pendajo | 19-12-10 | 18:51

Sinds wanneer komen hoofddoekjes in de kroeg? Wat een gelul, gaat gewoon om petjesvolk (léés VW Golf-rijders) te weren. Ik ging in de jaren negen ook naar discotheken waar ze housebroeken verboden hadden. Geen zin om tussen alle tokkies en kampers te zitten.

pendajo | 19-12-10 | 18:50

Generaal Pardon | 19-12-10 | 18:42

Nee, het is hysterisch!

NoMinister | 19-12-10 | 18:49

@doenormaal! | 19-12-10 | 18:41
Ik ken een supermarkt waar je een mandje of wagentje moet pakken.. Ze mogen mijn reedt kussen.Als ik kom voor een sixpack heineken ga ik niet moeilijk lopen doen.Hoe meer je toegeeft aan die 'regeltjes' hoe strakker ze aangedraaid gaan worden.Religieuzen zouden het wellicht heerlijk vinden,ik niet.

de grote Anti | 19-12-10 | 18:49

Gelul, er zijn per slot van rekening ook restaurants waar je jasje dasje moet. Vroeger - toen alles nog veel beter en mooier was - gaf het ook geen pas je pet of hoed binnenshuis op te houden en een paraplu laat je binnen ook ongeopend. Beetje etiquette mensen.

mirukal | 19-12-10 | 18:49

Altijd een pet op hier, maar als ie in de kroeg afmoet... so be it..
Officiele reden is trouwens echt niet drugs.. Welke malloot dat nu weer zei...

Olc32 | 19-12-10 | 18:48

Gelezen.

sTiRf | 19-12-10 | 18:48

-edit | 19-12-10 | 18:23

Dat u het niet begrijpt behoeft mijns inziens helemaal geen oplossing. Zeker de uwe niet.

NoMinister | 19-12-10 | 18:47

Ok, indymedia gangers mogen van mijn hun hoofddeksel op houden vanwege de luizen die anders sneller verspreid worden.

Gerbrandioos | 19-12-10 | 18:47

von sokkenstopfen | 19-12-10 | 18:44
Neem Hairpet 100 ook even mee.

Rammstein | 19-12-10 | 18:46

de triestheid in dit land.... het houd maar niet op

sikk | 19-12-10 | 18:46

Binnen geen hoofddeksel... zo simpel is het... de kroeg heeft gelijk.

SneScheBe | 19-12-10 | 18:44

Soy yo | 19-12-10 | 18:10

Hear hear. Een zeldzaam rake analyse en dito conclusie!

NoMinister | 19-12-10 | 18:44

haalt lp van curiosity killed the pet weer eens uit de kast.

von sokkenstopfen | 19-12-10 | 18:44

Hij schrijf helemaal NIKS over Wilders!

Generaal Pardon | 19-12-10 | 18:42

Ik ken een supermarkt waar je niet met je rugzak naar binnen mag... Ik ken vele moslimhuizen waar je niet met je schoenen naar binnen mag... Ik ken vele moslimhuizen waar je niet in korte broek of onbedekte armen naar binnen mag....

doenormaal! | 19-12-10 | 18:41

@Soy yo

Heeft Ben Saunders toch een probleem!

dsm_IV | 19-12-10 | 18:41

Ach,als skater zijnde geweest kweek je trouwens een extra laagje eelt op je zieltje.. Vroegah keken mensen je ook met de nek aan wanneer je met pet op,zwart t-shirt en powell peralta in de hand een winkel inliep.Ook al sprak je met twee woorden en zei je altijd 'dankuwel',het mocht niet baten..'Kon toen niet aan het gevoel ontkomen dat er afgunst in het spel was.-'Waarom mag jij je wel zo kleden en sta ik hier met stropdas en keurige scheiding in het haar?

Maarja,dit gaat om een cafe en daar mogen ze kledingvoorschriften hanteren. Met al dat finse tuig en tokkievolk tegenwoordig kan ik ze geen ongelijk geven.Cest ca.

de grote Anti | 19-12-10 | 18:40

Welke idioot draagt een pet in de kroeg? En een hoofddoek in de kroeg lijkt me ook niet passend. Volkomen terecht dus die regeling.

Nifelheim | 19-12-10 | 18:39

@raster | 19-12-10 | 18:33
Is dat zo? Tel de maar hoofddeksels op deze plek, die voor een heel groot deel de Nederlandse fatsoensnormen oplegt....

www.google.nl/imgres?imgurl=http://www...

-edit | 19-12-10 | 18:38

widtvoet ® | 19-12-10 | 18:31
Ja, dat zijn alcoholvrije kroegen die ook wel moskee genoemd worden.

Soy yo | 19-12-10 | 18:33

Een goede Nederlandse fatsoensnorm is dat men bij het betreden van een openbare gelegenheid zijn hoofdbedekking af doet.
Dus ik zie niet wat hier mis mee is.

raster | 19-12-10 | 18:33

... ipv. je pet AF je schoenen uit...

widtvoet ® | 19-12-10 | 18:33

@25 cm | 19-12-10 | 18:29
Vroeger was het etiquette om altijd een pruik te dragen en je nooit te wassen. Dat 'vroeger' legitimeert toch niks in de huidige tijdsgeest? Het heet niet voor niks 'vroeger'.

-edit | 19-12-10 | 18:33

Zouden er trouwens ook kroegen zijn waar je ipv. je pet je schoenen uit moet doen voordat je toegelaten wordt?

widtvoet ® | 19-12-10 | 18:31

Duidelijk geen petkroeg!!!

Ronick | 19-12-10 | 18:31

Pettendragers zijn dus te vergelijken met de job-joden?

ojédiaré | 19-12-10 | 18:29

Nu heet het discriminatie, vroeger was het etikette om dan je hoofddeksel af te zetten.

25 cm | 19-12-10 | 18:29

(nummer van de pet shop boys opzetten gaat)
In de jaren 80 waren er disco's waar je niet met sportschoenen naar binnen mocht, en werden trainingspakken ook geweerd om zo het tokkievolk buiten te houden en nu weer petjes, en dat kan ik best begrijpen, want petjes worden meestal gedragen door pubers, en sommige kroegen willen gewoon geen pubertjes over de vloer, en dat los je dan op door petjes te verbieden, en daar moet je dan als oudere kroegtijgert gewoon blij om zijn, want er zijn al zat jongerencafé's en disco's, dus wees blij dat er nog tenten zijn waar volk komt van je eigen leeftijd ipv die brallende pubertjes die niet met drank om kunnen gaan en dan een ieder lastig gaan vallen met hun kemphaantjesgedrag.

von sokkenstopfen | 19-12-10 | 18:28

Wat een gemuts

dsm_IV | 19-12-10 | 18:28

doenormaal! | 19-12-10 | 18:20
Ja, hetzelfde geldt ook bij de rook-niet rook discussie voor wat betreft kroegen. Hoezo moet elke niet-roker ook rookvrij in ELK café kunnen zitten. Dat doén ze niet, ook al zou het kunnen. En waarom zou je ook. Ik vind dat ook zo'n domme discussie. Er is inderdaad een bepaald publiek in elke kroeg. Je kwaad maken over dat eoa vieze kroeg waar je nog niet dood gevonden wilt worden rookvrij moet zijn omdat jij wel eens zou kunnen besluiten om daar ooit binnen te stappen (wat dus nooit gebeurt) vind ik echt absurd. Iedereen heeft maar "recht" op alles. Altijd en overal. Daarom wordt het allemaal zo spastisch in dit landje. Dus voor die petjesdragers die hem niet af willen doen: ga naar een kroeg waar je hem op kunt houden. Die zijn er ook. In een kroeg waar dat niet mag WIL je dan toch niet eens zitten.

Soy yo | 19-12-10 | 18:28

Niks nieuws! bij onze videotheek kom je er ook niet meer in als je een pet/muts etc. draagt doe je hem niet af dan gaarne de winkel verlaten een flink aantal klanten komt er dus ook niet meer.
Dit alles na een overval waarvan de daders overigens zijn ingerekent.
www.videotheekbeijum.nl/

super-woman | 19-12-10 | 18:27

Kijk in Rotterdam kan je tenminste gericht klagen en dan vraag je naar de rooie heks Carrie, die houdt van in de aandacht staan. Een soort van populist zeg maar.

Klagen kan hier,

www.radar.nl/read/klacht_indienen

basweetutwel | 19-12-10 | 18:27

Indymedia-oproep:
'KrakerTs, veregnigt U en zet uw Huilhoedjes op'!
Het recht ZAL zegevieren!
Gaap.
Next.
Stelletje luie honden.

De Gooise Matras | 19-12-10 | 18:26

Vind het wel een goed plan eigenlijk

Bubba | 19-12-10 | 18:25

Ik snap dat gedoe om de kleding van een ander gewoon niet. Als iemand een pet, hoed, hooddoek, pruik of haarband wil dragen, wat kan daar in vredesnaam op tegen zijn? En wat boeit het om welke reden dat individu een hoofddeksel wenst te dragen? Mag zo'n persoon dan niet zelf bepalen wat hij/zij draagt?

Er zijn zelfs mensen die menen dat de wereld er veiliger op wordt wanneer bepaalde kledij, zoals een niqaab/boerka verboden wordt. Snap ik ook niet, want de eerste plofkip met een bomgordel om zijn/haar hoofd, moet nog uitgevonden worden. Tot zover het bezwaar tegen de bezwaren. Hier schieten bijvoorbeeld de islamcritici te ver door.

Het zal aan de andere kant ook volstrekt legitiem moeten worden om iemand die een hoofddoek wenst te dragen te weigeren voor een baan. Omdat de functie veel klantcontact met zich meebrengt, bijvoorbeeld. Dat heeft niks met discriminatie te maken, omdat veel functies bepaalde eisen stellen aan de presentatie van de werknemer. Waarom zouden gelovigen op die terechte functie-eisen vanwege het geloof een uitzondering moeten vormen? Snap ik niks van. Op dat punt schieten de 'gelijke behandeling fetisjisten' te ver door.

De oplossing is simpel: leven en laten leven.

-edit | 19-12-10 | 18:23

Een volkomen terechte actie, als ik de GS-tekst lees.

WeesFatsoenlijk | 19-12-10 | 18:23

@C. van der Laak | 19-12-10 | 18:07
En zo is het!

doenormaal! | 19-12-10 | 18:23

@Mea Culpa Gump 18:19

Joh. En bij sommige gelegenheden kom je zelfs noer binnen wanneer je de goede das draagt. Je zal 't toch meemaken. Al dat deurbeleid ook. Schavuiten zijn 't. Ik zeg 't u. Schavuiten!

widtvoet ® | 19-12-10 | 18:23

Ieder café heeft zijn eigen publiek. ZO zijn er schrijver-cafes, kunst-cafés etc. Ze kunnen dan toch wel hun eigen kroeg openen waar alleen petjes zijn toegestaan en mensen in een pak bijvoorbeeld worden geweigerd. En vrouwen met korte rokjes natuurlijk ook want dat kan echt niet!

doenormaal! | 19-12-10 | 18:20

Ik denk dat de Stichtse Taveerne zich nog wel een keer achter de oren krabt nu ze doodgetwitterd dreigen te worden....

snoover | 19-12-10 | 18:19

@widtvoet ® | 19-12-10 | 18:16
Och, die zijn er wel hoor. Jasje-Dasje cafeetjes.

Mea Culpa Gump | 19-12-10 | 18:19

bestgeil | 19-12-10 | 18:17

idd petje af.

Eurotokkie | 19-12-10 | 18:19

Ga je toch nog niet naar dat café?

Opgelost.

PauperPanda | 19-12-10 | 18:19

Wat een bekrompenheid hier "regels zijn regels!" Pfff, je kunt je ook in alles de les voor laten schrijven.

mokum4all | 19-12-10 | 18:18

Ik weet niet beter dan dat je met je gymschoenen ook op veel plekken niet naar binnen mag in het uitgaansleven. Kledingvoorschriften zijn er altijd geweest in het uitgaansleven. Waarom moeten de petjesdragers nou weer zo duidelijk laten zien dat ze geen hoog IQ hebben en niet geciviliceerd zijn? Dat ga je toch niet van de daken schreeuwen!? *schud hoofd over zoveel domheid* Hiermee bevestigen ze alleen maar weer hun reputatie.

doenormaal! | 19-12-10 | 18:18

die kroeg gooit er met de pet naar

bestgeil | 19-12-10 | 18:17

Verbieden is één ding maar wat nu met opleggen? Zelfde laken een pak?

"Stropdas verplicht"

widtvoet ® | 19-12-10 | 18:16

"Je mag geen petten, geen hoofddoek, geen muts en geen hoed dragen als je in het café zit, al vriezen de oren van je hoofd af"
Is het een openlucht-cafe of is de CV niet geheel proper?

snoover | 19-12-10 | 18:15

In de gabber 'tijd' mocht je met sportschoenen nergens binnenkomen. Weet niet of dat nog steeds zo is.

Wel grappig als je bedenkt dat sommige van die Nikes over de 250 gulden kostten

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 18:14

ze hebben er een lekker pilsje dus ik steek mijn pet wel in mijn zak.
Onaangepasten lusten toch geen pils.

Mantisomantis | 19-12-10 | 18:13

Renkum0317 | 19-12-10 | 17:27
amen

Geile Markeerstift | 19-12-10 | 18:11

Een muts kan je voor je hoofd gebruiken en nog voor wat anders.

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 18:11

Wat een rits vooroordelen weer over mensen die een pet dragen.. lol.
Het houdt mijn hersentjes warm als het erg koud is en de zon uit mijn ogen.
Afdoen als ik ergens binnenstap? Als het voorschrift is wel,anders mag je lekker deaudvallen.
*ogen samenknijpen doet a la clint eastwood*

de grote Anti | 19-12-10 | 18:11

Muur | 19-12-10 | 18:00
Ja precies. Het verschil zit 'm erin dat er vroegah niet zo moeilijk over werd gedaan, van beide kanten dus niet! De regels werden niet zo strict nageleefd en zo ja, dan zette je de pet af en was er niks aan de hand. Daarna kwamen er allochtonen die zich achtergesteld en/of gediscrimineerd voelden en het ineens een probleem werd, waarop gereageerd werd door overdadig getroetel en menig vorm van positieve discriminatie, wat al erg genoeg is, en nu zijn we dan kennelijk zover dat er ook andere figuren rondlopen die graag vertroeteld en beschermd en gepamperd willen worden, en die het kunstje af hebben gekeken. Opzouten met al die klagers en zeikerds. Vind je de huisregels niet leuk, ga dan gewoon ergens anders heen. Klaar.

Soy yo | 19-12-10 | 18:10

@ Mea Culpa Gump | 19-12-10 | 17:52,

Lacoste toch?
Nike is voor de Anti's...

basweetutwel | 19-12-10 | 18:10

Geen kroeg waar oom Ronald regelmatig komt zo te lezen...

widtvoet ® | 19-12-10 | 18:10

C. van der Laak | 19-12-10 | 18:07

Fatsoen in 2010 is iemand de middelvinger geven.

Eurotokkie | 19-12-10 | 18:10

Als mijn 'kroeg' een kaktent wordt, kom ik er gewoon niet! KLAAR

Eigen_Gereid | 19-12-10 | 18:08

lol @ anti hoofddoekjes mensen die geen pet meer op mogen.

Da was ik nie... | 19-12-10 | 18:07

Als je met iemand spreekt, doe je je zonnebril af, als je iemand een hand geeft doe je je handschoen uit, als je ergens binnen gaat, doe je je pet/hoed af. Kwestie van fatsoen.

C. van der Laak | 19-12-10 | 18:07

Maar, maar..... Wie vanwege chemotherapie een pruik draagt mag deze toch wel gewoon ophouden?

Der Theo | 19-12-10 | 18:06

Moet die kroeg weten, dat is zijn vrijheid

reinaarden | 19-12-10 | 18:06

@Pavlova
Zoals eerder vermeld is de kroeg een verlengstuk van je priveomgeving..... hier hoef je dus geen hoofdoek te dragen.

snoover | 19-12-10 | 18:06

Chapeau!
Gaat er nog een trein naar Utrecht?

Gooische Vrouw | 19-12-10 | 18:05

Wat een zeldzame sukkel. Kan enorm irriteren en is daar trots op. Kent geen fatsoen door binnenshuis hoofddeksels te dragen en blaast als een debiel van de toren over verval van normen.

De gek; het moet niet gekker worden.

Als je ergens op bezoek bent, hou je je maar aan de daar geldende regels. Of hoepel je op.

NoMinister | 19-12-10 | 18:04

Huilie huilie van de petjespaupers, mutsmogeaulen en burkabavianen. Doe dat ding dan gewoon af, het is redelijk respectloos om een hoofddeksel te dragen in een kroeg etc.
Stelletje lutsers, een prima kroeg 'kapottwitteren'.

Op zich wel een goed idee, komt dat soort klootjesvolk ook niet meer daar.

buitenstebuiten | 19-12-10 | 18:03

Wat hebben moslims überhaupt in een kroeg te zoeken? Maar los daarvan, Jan met de pet is weer de dupe.

Spasshose | 19-12-10 | 18:03

kaal of kammen weet je wel, dat maakt niet uit iedereen petje af....

snoover | 19-12-10 | 18:02

Ach ja, helaas hebben ze juridisch gezien geen poot om op de staan.
Elke horecabaas mag lekker zijn eigen beleid bepalen.
Een kennis van me werd laatst geweigerd in een gaybar omdat hij niet heaumeau is, maar hij voor de grap een keer met zijn vriend (die net uit de kast is) meewilde.
Meteen politie gebeld, maar het mocht dus wel gewoon.
Soevereiniteit in eigen kring, heet dat.

Michelle93 | 19-12-10 | 18:02

Nou wat een nieuws.
De keren dat dit mij al gebeurd is is niet op één hand te tellen.

Vicksblauw | 19-12-10 | 18:02

Ja logisch. Wie zijn schuld is het anders als je met je hoofddoek tussen de sapcentrifuge komt? Nou?

Siebie_Randstad | 19-12-10 | 18:02

Ja vast, hoofddoekjes die naar de kroeg gaan. Zie je het al voor je?

Bulloch | 19-12-10 | 17:47

Mijn hoofddoekdragende collega gaat anders gewoon gezellig mee als we met het team een hapje gaan eten of gaan borrelen. Ik zou het absoluut vervelend vinden als zij geweigerd zou worden ivm haar hoofddoek.

Pavlova | 19-12-10 | 18:01

Daar wordt je kaal van , een pet dragen.

Eurotokkie | 19-12-10 | 18:00

@ soy yo

Die regels zijn er nu nog steeds grotendeels in kroegen. Laatst hier in Tilburg werden een paar man niet binnen gelaten vanwege hun "verschijning".
Dat soort mensen hebben hun eigen kroegen, waar zij zelf ook menig normaal persoon weg weten te jagen omdat je hun kleding niet draagt.

Muur | 19-12-10 | 18:00

Non- nieuws... NEXT!

Randall Flagg | 19-12-10 | 18:00

Dat gekloot dat je geen pet op mag of dat je gympen wel of niet aan mag hebben. En dat krijg je dan ter horen van een treurige horeca-mbo-er die voor 11,95 euro per uur heel cool staat te wezen in de bediening van een verder matige horecatent.

En kijk: als ze me dan met u aanspreken waaruit zou blijken dat ze inderdaad nog meegaan in bepaalde jaren 50 omgangsvormen, okay. Maar niets van dat alles. Je en jij, kauwgom in de bek en vooral niet snel in de bediening maar wel eisen gaan stellen over een paar hippe gympen. Ik laat dat soort tenten dus links liggen.

number one | 19-12-10 | 18:00

Alleen al daarom Art. 1 GW eruit (en uiteraard nóg véél meer redenen).
Is het geen discriminatie meer maar fatsoen (in publieke ruimtes).

Hypocriet gejammer der onrendabele en consorten.

zaaddrager | 19-12-10 | 17:59

In Breakaway Cafe in Rotterdam mag het ook niet

Klapanus | 19-12-10 | 17:59

Sneu volk in het algemeen. N'Importe Quoi.

tering! | 19-12-10 | 17:58

Ben het er mee eens, je komt de kroeg binnen.. jas uit, sjaal af, pet aan de kapstok... biertje !

watson357 | 19-12-10 | 17:58

@Wynardtage | 19-12-10 | 17:56
LOL

Hobbykip | 19-12-10 | 17:57

Huilen met de pet op! of in dit geval zonder pet.....

idealist | 19-12-10 | 17:57

Hun zaak, hun regels.
Petmensen zijn toch in de minderheid.
Zij lachen als laatste met deze gratis reclame.
:)

djm | 19-12-10 | 17:56

Mutsaerts door de kou bevangen ?
@Soy yo: estupendo !

Danbolig | 19-12-10 | 17:54

Regels van het huis, dien je gewoon te volgen anders ga je maar weg. Zal hun een zorg zijn. Net als met anti-rook cafes, je mag er niet roken dus dan zoek je het ergens anders op. Of het tegenovergestelde, café waar je wel mag roken. Als anti-roker mag je daar prima binnen zitten. Begin je zeiken, dan is er buiten zat frisse lucht.

Raad_maar_raak! | 19-12-10 | 17:54

Bruin1 Café??

Hobbykip | 19-12-10 | 17:53

Misplaatst verongelijkten.

Wil je hip doen met je petje ([email protected]) dan ga je gewoon naar een kroeg voor hippe
mensen. Heel gezellig als je hip wilt zijn..

basweetutwel | 19-12-10 | 17:53

@Bulloch | 19-12-10 | 17:47
Ooit gehoord van het fenomeen van de 'nike-petjes'? Zijn vaak mensen van Noord-Afrikaanse afkomst.. Die zou ik ook in mijn café weigeren.

Mea Culpa Gump | 19-12-10 | 17:52

@De Treinende Rechter | 19-12-10 | 17:45
Hmm... ik zie vaak genoeg dames met hoofddeksel welke de controleurs o.a. het leven zuur maken. Dus echt niet alleen mannen. Het komt gewoon nu pas wat meer naar de oppervlakte.

FollowThisLeader | 19-12-10 | 17:52

Hoofddeksel verbod is toch al jaren zo in heel veel kroegen? Zelfs vóór dat er mensen met hoofddoekjes aanstoot aan begonnen te nemen en het ineens een probleem werd allemaal. Meen ik mij te herinneren uit mijn studententijd (vorige eeuw).
Waren ook een boel andere regels bij, die trouwens ook nooit echt uitgevoerd werden (want dan kon je de halve kroeg wel buiten zetten), zoals deze bijv van de Drie Gezusters webcache.googleusercontent.com/search?... :

geen sportkleding of sportschoenen
geen kapotte kleding
geen voetbal (club) gerelateerde kleding (en accessoires)
geen onzedelijke kleding
geen provocerende kleding
geen hoofddeksels
geen vuile kleding of vies uiterlijk
geen zichtbare tatoeages in gezicht en/ of hals

Soy yo | 19-12-10 | 17:51

Natuurlijk bedoelt voor finnen met petje, maar dit is wel leuke bijvangst!

r. guurder | 19-12-10 | 17:51

Een pet is tokkie.

fleurtje | 19-12-10 | 17:51

Dan ga je toch naar een andere kroeg stelletje zeikerts. Nederland is niet grimmiger geworden en zijn gewoon teveel irritante zeikertjes bij gekomen die kosten wat het kost hun zin willen hebben en schijt hebben aan regeltjes, of ze nu van de overheid of van een kroegbaas zijn.

StijlvolRechts | 19-12-10 | 17:50

Er zijn wel grotere problemen in de wereld zeg.
Laat die idioten dan kneuzenkroegen opzoeken waar je wel die Giel Beelen hoofddeksels ( lees: stinkpetten ) op je meurende kneiter kunt zetten.

Vin_Ka | 19-12-10 | 17:50

Victoriaans? WTF?

Teuderik | 19-12-10 | 17:48

Je komt daar ook alleen als je hoed op halfzeven staat.

Mea Culpa Gump | 19-12-10 | 17:47

En mensen uit Petten, mogen die wel nog naar binnen?

Art Vandelay Ultor | 19-12-10 | 17:47

Ja vast, hoofddoekjes die naar de kroeg gaan. Zie je het al voor je?

Bulloch | 19-12-10 | 17:47

Je kan ook gewoon besluiten het betreffende café niet te bezoeken als het je niet aanstaat; persoonlijk staat mij dat volk met een hoofdbedekking niet aan, dus ik zou hier graag naar toe gaan!

wirbel010 | 19-12-10 | 17:46

@Ron6019 | 19-12-10 | 17:44:
Antwoord; met de pet rond doe je met de pet in de hand, niet op je hoofd.

DeBruineSter | 19-12-10 | 17:46

Wel typisch een onderwerp voor Muts-aars om op los te gaan, komt alleen z'n reedt nog binnen... en dan maar raden van wie die is...

Petrus Poortwachter | 19-12-10 | 17:46

Ik ga toch ook niet in een skipak in een parenclub zitten?

brutus68 | 19-12-10 | 17:45

@ harob | 19-12-10 | 17:41

hoofddoekje verbieden is flauw en wel m.i discriminatie. kijk naar het schrijfseltje van dhr Smalhout op de televaag: www.telegraaf.nl/binnenland/8535819/__...

het zijn niet de meisjes maar alle mannen van allochtone kunne...

De Treinende Rechter | 19-12-10 | 17:45

Die spelen onder één hoedje.

Parsons | 19-12-10 | 17:45

Hebben ze er eindelijk het lek in het dak hersteld?

Zyprexa20mg | 19-12-10 | 17:44

Bezoekers gaan er weleens met de pet rond, voor het laatste rondje, hoe gaat dat dan in de toekomst?

vragen, vragen, vragen....

Ron6019 | 19-12-10 | 17:44

ze willen gewoon voorkomen dat er hoofddoekjes binnen komen. maar als ze dat zeggen dan discrimineren ze. door hoofddeksel in het algemeen te verbieden voorkom je een bepaald soort volk (finnen) in je tent.

goede actie dus.

dezeookalbezet | 19-12-10 | 17:43

Relaxt dus om daar te gaan drinken. Geen petjestuig etc. Goed initiatief. En voor de petjesdragers: ga ergens heen waar het wel mag. Dit is een analoog advies aan moslims en christenmensen: bevalt iets je niet, dan kun je het ook gewoon vermijden en ergens anders heen gaan.

martijn6421 | 19-12-10 | 17:43

Wat een verschrikkelijke lul. Daar moeten ze een condoom omdoen om de gemeenschap te beschermen.

Boomschade | 19-12-10 | 17:43

@Reinaert | 19-12-10 | 17:41
Wit ut.

Art Vandelay Ultor | 19-12-10 | 17:43

Kroeg heeft helemaal gelijk. Het is net als op de school van mijn dochter; hoofddeksels van wat voor snit dan ook, religieus of niet; verboten. Klaar. Lekker duidelijk voor iedereen.

DeBruineSter | 19-12-10 | 17:43

Als ze zich ook nog aan het rookverbod houden, kan deze tent bij voorbaat al niet meer stuk.

bintang | 19-12-10 | 17:42

Die gooit er niet met de pet naar.

Parsons | 19-12-10 | 17:42

Krakers moeten wel petjes dragen, anders springt een deel van hun huisdieren de vrijheid tegemoet.

Hansopje | 19-12-10 | 17:42

je pet , baseballpet, muts , hoedje en zeker hoofdoekje ophouden,
vind ik onbeschoft en getuigt van minachting voor anderen. Het is vies het stinkt
Als ik in een restaurant kom en iemand zit er met zo'n kudt hoofddeksel op aan tafel dan ben ik weg. Het een voorbeeld van het absolute niets .
Als ze gaan wippen houden ze dan ook de pet etc op, ze kunnen beter iets om hun leuter doen.

harob | 19-12-10 | 17:41

Gaapt nog een maal, en zet zijn narcolepsiehelm af.

mothersfinest | 19-12-10 | 17:41

@Art Vandelay Ultor | 19-12-10 | 17:37

Ach man, in Somalië en omstreken moeten die dingen eigenlijk nog uitgevonden worden!

Niet dat ik Brabant met Somalië wil vergelijken, dat dan weer niet. Zou te veel eer zijn.

Reinaert | 19-12-10 | 17:41

Toch is het wel weer een eigen keuze om hoed/pet op te houden in een kroeg..

Mea Culpa Gump | 19-12-10 | 17:41

als hardcore pet en hoedendrager heb ik altijd respect voor de wensen van andere mensen. Dus doe ik mijn pet of hoed af indien ik ergens binnen kom, kwestie van opvoeding.

De Treinende Rechter | 19-12-10 | 17:41

Een cafe voor normale mensen, dank voor de tip. Daar ga ik zeker eens een biertje drinken wanneer ik in Utrecht kom.

bintang | 19-12-10 | 17:40

Daar sta je dan met je toupet. En dan nog niet gesproken over oom agent. Die pet heeft ooit ons allemaal gepast blijkbaar.

RIPo de clown | 19-12-10 | 17:40

een pet of hoed ophouden als je ergens binnenkomt is onbeschoft,
idem bij zonnebril.

heb een hekel aan petjes

Flapgeit | 19-12-10 | 17:38

@Marcus Porcius Cato | 19-12-10 | 17:36
In Brabant zeiden we toch tot zeker 2005 nog gymschoenen.

Art Vandelay Ultor | 19-12-10 | 17:37

Ik ken een kroeg die met eenzelfde petverbod van een groepje scholieren af kwam dat alleen voor de voetbaltafel kwam, maar verder bijna niets bestelde.

Haas von Papenhoven | 19-12-10 | 17:36

Mag zo'n kroegeigenaart alstjeblieft zelf uitmaken of hij kledingseisen stelt? Zolang hij niet discrimineert op geloof, sekse, etc. (GW art1) is er niks aan de hand!

lafjes anoniem | 19-12-10 | 17:36

Moet toegeven, met een integraalhelm op is het moeilijk bier drinken

GSpot | 19-12-10 | 17:36

rot toch is op dat het discriminerend is ,regels zijn regels en horen en behoren nageleefd te worden
wat is geen stijl toch aan het klote de laatste tijd
-edit U is niet de slimste he ? -

becool1 | 19-12-10 | 17:36

Zo zijn ze wakker, 12 jaar geleden was het al niet toegestaan. Net als voetbalshirtjes. Puur om bepaalde type personen te weren.

kw_nl | 19-12-10 | 17:36

Er zijn al genoeg gelegenheden die op kleding, schoeisel of andere zaken selecteren. Ik ken een disco waar je geen gymschoenen mag dragen. (Voor mensen van na 1990, "sneakers"). Dat doen ze speciaal om tuig buiten de deur te houden. In een goed restaurant kom je ook niet binnen in je zwembroek. Ik kan me zo voorstellen dat deze kroeg de "baseball-mensjes" buiten wil houden. Mijn zegen hebben ze.

Marcus Porcius Cato | 19-12-10 | 17:36

Uhm, een café mag toch zijn regels hebben, als die meneer het gewoon vraagt doe je dat of ga je gewoon weg. Lijkt mij vrij logisch.

disnox | 19-12-10 | 17:35

Laats kwam ik ook niet binnen met mijn sombrero........ Toen ik hem af deed lukte het gelukkig wel..

Hobbykip | 19-12-10 | 17:35

Eenmaal binnen zet men de hoed af....
Eeuwenoud gebruik.

Gemene Deler | 19-12-10 | 17:35

Binnenshuis een hoed, pet of muts dragen is erg onbeschoft zo heb ik van mijn moeder geleerd.

brutus68 | 19-12-10 | 17:34

Verzorgt Stichting Taveerne daarentegen wel gesubsidieerde religieuze maaltijden?

drs.Nee | 19-12-10 | 17:33

Die Wilders, wat zorgt hij toch voor een nare, gure sfeer in dit land zeg.

Ben benieuwd wanneer ze zijn banden met deze sneeuwterreur blootleggen.

Art Vandelay Ultor | 19-12-10 | 17:33

"een verlengstuk van je priveomgeving"... moehaha

jullie ook hier? | 19-12-10 | 17:33

Misschien moeten ze het beleid veranderen; Geen Finnen met hoofddeksel.
-
Mompelt iets met beestjes en namen..

Mea Culpa Gump | 19-12-10 | 17:32

.. schande. Sinds wanneer mogen hoofddoekjes naar de kroeg van hun rechtmatige eigenaar?

Jan Passant mk2 | 19-12-10 | 17:32

Wat een sneue, wel meer kroegen hebben hetzelfde beleid, houdt bepaalde types mooi buiten de deur.

Mindy | 19-12-10 | 17:32

@Bakito | 19-12-10 | 17:31

Hoezo? En wat te doen met nazi's dan? Da's ook tuig hoor!

Reinaert | 19-12-10 | 17:32

*aluhoedje opzet*

Is geen hoofddeksel, is noodzaak.

Wat ik zeg. | 19-12-10 | 17:31

@Kapitein Sjaak Mus | 19-12-10 | 17:28
U bevindt zich toch niet binnenshuis, maar op een schip?

rara | 19-12-10 | 17:31

Verlengstuk van je prive omgeving? Wie heeft die onzin bedacht?
Je mag blij zijn als je er binnen mag en je gedraagt je dan gvd ook maar naar de huisregels van de kroeg/resaurant/wat dan ook waar je binnen loopt.

vingerhoets | 19-12-10 | 17:31

Vleespetten moeten ook verboden worden!

Hobbykip | 19-12-10 | 17:31

Een kroegeigenaar heeft het volste recht om rechts-extreem tuig buiten de deur te houden.

Bakito | 19-12-10 | 17:31

"Kijk naar de foto". brrrr.

ristretto | 19-12-10 | 17:30

ga es deaud of naar een andere kroeg. Hoe durf je hier eigenlijk over te klagen??Stichtse is een top tent! Jammer alleen dat ze Grolsch schenken.

sjaak lombok | 19-12-10 | 17:30

Petje af voor Bolkestein in live debat De Balie, server is overbelast, luister via
twitter.com/DeBalieLive

drs.Nee | 19-12-10 | 17:30

Met de hoed IN DE HAND ... (dus niet opzetten).

Koos Knak | 19-12-10 | 17:29

Kledingvoorschrift is kledingvoorschrift. Als dat je niet aanstaat ga je lekker naar een andere toko. Toch?

FollowThisLeader | 19-12-10 | 17:29

Kut petjesdragers :-)

kudtvlekje | 19-12-10 | 17:29

Oh, ik had die link naar Indymedia nog niet gezien. Nu beginnen de puzzlestukjes in elkaar te vallen.

Renkum0317 | 19-12-10 | 17:29

Ik vind het pet.

Mea Culpa Gump | 19-12-10 | 17:29

Ik ga graag naar etablissementen met dergelijk beleid. Je moet er toch niet aan denken dat je een kroeg moet delen met petjesvolk.

patrizio | 19-12-10 | 17:29

Hij komt zeker voor het eerst buiten de deur.
Altijd ff wennen, de eerste keer in kroegof discotheek

ukga | 19-12-10 | 17:29

100% mee eens, belachelijk dat beleid in kroegen
volgens mij is de officiele reden: dan kan je niet zien of iemand dik aan de coke is alsie onder zn petje verscholen zit.

arikanari | 19-12-10 | 17:29

Draag m'n pet altijd.
Op de brug, in de mess, aan dek, in de kooi en dus ook bij het passagieren.
Als die het die landlubbers niet bevalt maak ik daar geen woorden over vuil, licht het anker en ga ergens anders een vertering bestellen. Aan mij zullen ze niets verdienen.

Kapitein Sjaak Mus | 19-12-10 | 17:28

Mensen die binnenshuis een pet dragen hebben iets te verbergen of zijn gewoon lelijk.

Onderbuik | 19-12-10 | 17:28

En al die petflessen dan.

robterdam | 19-12-10 | 17:28

Mag iemand zelf bepalen wat hij met zijn cafe doet?

tembacostyle | 19-12-10 | 17:28

Dit gaat me boven de pet..

politiek corrupt | 19-12-10 | 17:28

In de Victoriaanse periode droegen ze ook malle hoedjes hoor. En kwamen ze het dranklokaal niet in.

G-unite | 19-12-10 | 17:28

Ik begrijp het wel. Onfatsoenlijk tuig wat een pet draagt. En de mensen die het doen om 'hip' te zijn, die hebben maar even pech. Je moet een lijn trekken, dan maar iedereen zonder hoofdbedekking.

Heau even | 19-12-10 | 17:28

Binnenshuis draagt men geen pet of hoed. Dat hoort toch iedereen te weten?

rara | 19-12-10 | 17:27

*gaat geamuseerd achterover hangen*

Kialna | 19-12-10 | 17:27

Je zou maar met de helm op geboren zijn.......

*** Puntmuts opzoekt. Variatie, thema. ***

Reinaert | 19-12-10 | 17:27

Enkel onaangepasten dragen binnenshuis hoofddeksels.

Renkum0317 | 19-12-10 | 17:27

Ik kan er met m'n pet niet bij.

Parsons | 19-12-10 | 17:26

nou, petje af hoor.

robterdam | 19-12-10 | 17:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken