Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Er zijn zes miljoen Gretta Duisenbergs in Ramallah

grettajijlekkergekkemeid.jpg Ja, wat moeten we er nog van zeggen: Gretta Duisenberg doet aangifte tegen weekblad Elsevier en hun Perzische columnist Afshin Ellian. Elsevier en Elian hebben Duisenberg "antisemiet" genoemd en dat mag niet, want Duisenberg is alleen maar heel lief voor Palestijnen en niet perse heel naar tegen joden. Vindt Duisenberg zelf en met haar alle clubjes die achter Rene Danen staan zoals het Marokkaanse arbeidersverbond tegen Israel, Hezbollah, Hamas, en wat dies meer zij (na te lezen bij Carel Brendel, de online wikipedia voor al uw vraagstukken betreffende haatzaaiend links). Dat aangifte doen omdat er weer eens iemand gekwetst is begint sneue vormen aan te nemen in Nederland. Nog even en we gaan ook cartoonisten en retweeters aanpakken. Maar lieve Gretta Duisenberg toch, ben je soms knettergek geworden? In 2003 deed je ook al aangifte tegen een columnist. Toen was het Luuk Koelman (man van Anja, vogeltjesliefhebber) die had geschreven dat je met Yasser Arafat had liggen batsen. En hoe liep dat af Greta? Nou? Hmm? Precies, je faalde in hoger beroep. Meid, stop er gewoon mee. Ga lekker achter een weefgetouw zitten in die Amsterdam-Zuid villa en Libelle lezen. Van de vrije mening kun je het niet winnen. Nu niet. Nooit. Al schiet je er zes miljoen katoesjaraketten op af.

Reaguursels

Inloggen

polt | 02-11-10 | 18:23
Ja, jij begrijpt het goed. Het land is één land, geen Palestijnen staat en geen Joodse staat, maar het land Israël. Mogen alle inwoners van dit land, allochtonen and autochtonen, gelijk rechten en gelijk plichten genieten, zoals Haar Majesteit bedoelde in het balfour verklaring anno 1917.

Gretta Duisenberg heeft een naar en vervelend karakter. Op zich is er niets mis mee om anti-semiet te zijn. Persoonlijk houdt ik niet van spruitjes, maar er zijn ook mensen die erg van die groente houden. Als iemand ergens van mag houden, dan is het ook zo dat men ergens NIET van mag houden. En dan mag men ook gewoon kunnen vertellen. Erger wordt het als iemand zegt dat hij geen joden haat, maar feitelijk wel steeds maar weer dingen gaat bedenken om joden dwars te zitten. Gretta Duisenberg is er zo-eentje! Gretta Duisenberg is een achterbakse hypocriete anti-semiet die daarnaast ook geen bliksen voor de Palestijnen heeft gedaan. Dat zal ik uitleggen: als iemand de uitzichtloze strijd van de Palestijnen langer laat duren, dan is die persoon geen vriend van de Palestijnen maar iemand die de Palestijnen naar de verdommenis laat gaan. Door geld aan Hamas de geven verlengt men de strijd. Door de Palestijnen een hart onder de riem te steken maakt men de ellende alleen maar groter. De Palestijnen kunnen niet winnen omdat de Palestijnen het morele gelijk niet aan hun kant hebben. Als men Palestijnse vrouwen bomgordels om moet doen en deze bomgordels moet laten afgaan tussen het Israëlische publiek, in ziekenhuizen of op scholen dan is men verkeerd bezig. De Palestijnen weten als 'goede' moslims uit de koran dat Israël het joodse land is. Goede moslims weten ook dat in de hadith en in de koran de moslims wordt opgeroepen om de joden te vermoorden, maar dat doet nu even niet ter zake. Die twee dingen gecombineerd maken het geheel of onmenselijk of verachtelijk. Meer smaken zijn er niet. Iemand die willens en wetens de joden zo haat dat hij onschuldige slecht geïnformeerde mensen steunt in een strijd die nooit moreel gewonnen kan worden die is diep en diep intens slecht. Gretta Duizenberg is zo'n persoon. Haat diepe haat tegen de joden maakt dat zij de Palestijnen opoffert. Zij stuurt hersenloze misleide minkukels aan om te vechten tegen mensen die hun recht verdedigen, hun leven verdedigen en hun eigen land verdedigen. Hoe men het ook wendt of keert, de joden hebben historische rechten op Israël en daarnaast hebben zij ook rechten omdat de onafhankelijkheid van Israël volkenrechtelijk correct is uitgeroepen. Zij hadden de democratische meerderheid, en daarbij maakt niet uit of het joden waren. De bezetting tot 1928 van het hele gebied door het Ottomaanse Rijk, en de 'bezetting' als Brits Protectoraat tot 1948 waren de oorzaken en de wens het gebied onafhankelijk te maken. Daar helpt geen lieve moedertje aan. Ook Gretta D. kan hier niets aan veranderen. Gretta Duizenberg is een persoon met een ziekelijk lage moraal. Haar wens om onrecht te doen aan de inwoners van de staat Israël (zowel joden als Arabieren) heeft vele Palestijnen de dood in gejaagd. Ze kan gewoon in het rijtje van massamoordenaars, lustmoordenaars en hun sympathisanten worden opgenomen. Tuig is het!

vanhetgoor | 03-11-10 | 09:06

Gatver, heb ze liggen ketsen met Yasser Arafat, die was toch homo? Ik moet er niet aan denken wat voor nageslacht daar uit voort had kunnen komen. Waarschijnlijk was ze uit op zijn poen, die Zwitserse bankrekeningen (met wel iets meer dan 6.000.000 dollars) die de arme Palestijn als appeltje voor de dorst achter de hand had: nl.wikipedia.org/wiki/Yasser_Arafat Ik zeg, guilt by Association is in dit geval zeker geen drogreden.

WildPlassert | 02-11-10 | 23:05

en ik maar roepen "ZE ZIT IN DE KAST" !!

rocco tevredi | 02-11-10 | 23:01

@ prof.essers | 02-11-10 | 20:08: als je kritische dingen zegt over Israel dan ben je een Anti-Semiet.

Nee daar gaat het nu bij Gretta juist niet om. Ze mag zeggen wat ze wil over Israel en dat maakt haar geen antisemiet. Maar de dingen die ze zegt over de Joden in haar eigen buurt, dat maakt haar tot antisemiet. Het feit dat ze mede-Amsterdammers kwalificeert in Jood en niet-Jood, en de Joden beschuldigd van het annexeren van de restaurants, dat is antisemitisch. Want dat heeft namelijk helemaal niets te maken met het Zionisme, waar zij zich alleen tegen zegt te keren. Dat is zuivere Jodenhaat, geprojecteerd op een gehele bevolkingsgroep. Fouter dan dit kon je in de oorlog niet zijn. Nee, die Gretta daar kan je maar beter niet bij willen onderduiken...

medusa324 | 02-11-10 | 21:23

Gretta heeft gewoon een punt. Ze is misschien soms iets ver gegaan maar ik bewonder haar vanwege haar contacten met Arafat. Ik weet dat velen tegen Arafat zijn en ik zeg niet dat ik pro ben. Wel dat in de tijd van Arafat Palestijnen nog seculier waren maar Israel wilde geen echte zaken doen om allerlei redenen misschien, maar nu zitten we met een veel groter probleem want met Hamas kun je gewoon niet praten. Hadden ze de godsdienst er maar buiten gelaten. Dat was de fout van Israel en zo krijg je actie-reactie. Stom, jammer. En ik weet echt wel dat Joodse mensen tot de slimsten ter wereld behoren. Ik zeg niet dat ik weet hoe het zit maar het blijft een gemiste kans met Arafat, althans zo zie ik het. En ik vond het persoonlijk wel een sympathieke man met alle respect voor mensen die dat niet vinden en daar goede gronden voor hebben..

ecologiste | 02-11-10 | 20:23

als je kritische dingen zegt over Israel dan ben je een Anti-Semiet. Zo willen we elkaar de mond snoeren in Nederland. Nu even verwarring want Geert heet op GS Greet, maar hier komen we in de problemen want ze zijn elkaars tegenpool. Nu komt het grappige gedeelte :
Geert verft zijn haar blond om te verhullen dat ie een halve pinda is,
en Greet verft haar grijze haren zwart om te verhullen dat ze bijna 70 is.
nu even waarom Israel de voorpagina's van de kranten tot ver in de volgende eeuw zal blijven vullen :
Israëlische Sefardische leider rabbijn Ovadia Yosef in zijn wekelijkse zaterdagavond preek gezegd dat niet-joden bestaan om Joden te dienen.
"Goyim werden alleen geboren om ons te dienen. Zonder dat ze geen plaats in de wereld, alleen aan het volk van Israël te dienen, "zei hij tijdens een openbare discussie over wat voor soort werk niet-Joden mogen uitvoeren op de Sabbat.
"Waarom zijn heidenen nodig? Zij zal werken, zullen ze ploeg, zij zullen oogsten. We zullen zitten als een Effendi en eten, 'zei hij tegen wat gelach.
Yosef, de geestelijk leider van de Shas partij en de voormalige baas Sefardische opperrabbijn van Israël, zei ook dat het leven van niet-joden worden beschermd met het oog op financieel verlies te voorkomen tot de Joden.
"Met heidenen, zal het zijn als een persoon: Ze moeten sterven, maar God zal ze een lange levensduur. Waarom? Stel je voor dat een ezel zou sterven, zouden ze hun geld verliezen. Dit is zijn dienaar. Dat is waarom hij een lang leven krijgt, goed te werken voor deze Jood, "zei de rabbijn.
De Shas partij waarvan Yosef de spiritueel leider is heeft 4 ministers in de huidige Israelische regering.

prof.essers | 02-11-10 | 20:08

Bedankt VanGoghIsGroot, begrijp nu waar alle frustraties en vergif in die mevrouw vandaan komen, ze is schijnbaar nooit geaccepteerd geweest in haar omgeving, nl verpleegster (dochter vd politieagent) ging er met de internist vandoor, maar ondanks de kooters niet voor vol aangezien, later met Duisenberg zelfde verhaal, ze verwijt dit haar gereformeerde achtergrond en doet daarom alles om dat soort mensen zoveel mogelijk tegen de schenen te schoppen. En ook nu wordt ze weer niet voor vol aangezien. De meeste mensen laten gefrustreerde types links liggen, en terecht, want die zijn echt eng. Eigenlijk is ze dus echt zielig. Als je iedere maand het pensioen van wijlen Wim Duisenberg overgemaakt krijgt, zou je toch wat positiever in het leven kunnen staan en voor haar moet wat therapie toch binnen de mogelijkheden liggen zou je denken. Wat een sof......

kopje | 02-11-10 | 20:00

Mag er nog iemand in Nederland zijn die opkomt voor zielige mensjes? Omdat ze toevallig ergens in een woestijn wonen? Maar ja, die moesten opzouten hè omdat er een stel Duits- Russchische diamantslijpers zijn die in de Beibul hebben zien staan dat die woestijn van hun is.

yorkshire | 02-11-10 | 19:49

Overigens is iedereen die de Midden-Oostenproblematiek uitvecht in de straten van Amsterdam-Zuid een antisemiet. Want hoe kun je met droge ogen verklaren dat je niets tegen Joden hebt, alleen iets tegen het Zionisme maar vervolgens alle Joden in Mokum Aleph blijkt te kunnen herkennen en je oordeel over de hele groep klaar hebt? Een zuiverder vorm van rascisme kom je zelden tegen...

medusa324 | 02-11-10 | 19:41

Quotje van Gretta:

„Ik moet ontzettend oppassen”, klaagt ze. „Als ik zeg dat Joodse mensen in Amsterdam-Zuid restaurants annexeren, krijg ik weer een golf kritiek over me heen, maar het is wel waar. Als ik binnenkom, gaan zij weg. Ik zie er niets verkeerds in om dat te zeggen.”

Natuurlijk mevrouw, en ga nu maar eens uitleggen bij de rechtbank waarom u geen antisemiet genoemd wil worden. U herkent de Joodse medemens in Amsterdam-Zuid zeker aan hun neuzen of zo. In uw geval is antisemiet een geuzennaam, zou ik zo denken.

medusa324 | 02-11-10 | 19:02

He gétver. Wat een GOOR WIJF zeg.

Tricephalus | 02-11-10 | 18:29

[email protected] | 02-11-10 | 14:44
de westelijke jordaanoever en gaza beschouw je als Israel. Begrijp ik dat goed?

polt | 02-11-10 | 18:23

[email protected] | 02-11-10 | 15:07
waarom zouden ze in godsnaam op twee overheden moeten stemmen. Doe jij dat ook soms?

polt | 02-11-10 | 18:21

-weggejorist-

OudRotjeknorrer | 02-11-10 | 17:42

Ontzettend nare vrouw. Heb haar ooit eens 'live' mee mogen maken tijdens een debat. Er was destijds ook een Marokkaanse jongen in de zaal die de meest afschuwelijke en generaliserende dingen zei over Israëliërs en hun intenties, maar ook over hoe 'de Nederlanders' schuld hebben aan de holocaust en het ontstaan van Israël, etc. etc. Alle ad-hominem argumenten gepaard met alle manipulerende leugens die je maar omtrent dit debat kan verzinnen vlogen je om de oren.
In plaats van zich ervan te distantiëren had ze alle begrip voor deze jongen en z'n onnozele geschreeuw om zich vervolgens na het debat te laten omringen en adoreren door een groep theedoeken (die overigens ook niet van Palestijnse afkomst waren)...
Voor dit debat had ik de hoop dat het misschien nog wel een redelijke vrouw zou zijn, maar dit bleek wel zeer ijdele hoop te zijn. Ze heeft zich veeeel teveel laten omringen door de manipulerende palestina-lobby en wil niet eens meer begrip hebben voor de andere kant van het verhaal omdat ze het maar al te gezellig vindt met haar nieuwe vrinden.

jeanmondo | 02-11-10 | 17:39

gelukkig geen ban meer..

verwilderd | 02-11-10 | 17:32

En, lost het iets op?
U bent en blijft dom.

Pietje Bell1 | 02-11-10 | 17:17

Gretta Duisenberg is geboren als Greetje Nieuwenhuizen in een gereformeerd gezin in Heerenveen. Haar vader was politieman aldaar. Ze groeide op als lid van de vrijgemaakte Gereformeerde Kerken in Haarlem en Amsterdam, deed in dit orthodox-gereformeerde kerkgenootschap ook de openbare belijdenis van het geloof maar brak in de jaren zestig met haar religieuze achtergrond. Ze begon een loopbaan als verpleegkundige en was van 1967 tot 1975 getrouwd met Bédier De Prairie, een internist. Ze kregen drie kinderen, Peter, Frits en Adrienne. In die periode is ze de naam Gretta gaan voeren.
Na haar scheiding bleef ze de naam van haar ex-echtgenoot dragen en ging door het leven als Gretta Bédier de Prairie. In die periode werd ze politiek actiever. In 2004 vertelde ze aan televisieprogrammamaker Michiel van Erp dat ze in de loop der jaren aan talloze demonstraties had deelgenomen en bijvoorbeeld voor een project van Oxfam Novib naar Bangladesh reisde.
Aan het einde van de jaren zeventig raakte ze betrokken bij het Transnational Institute (TNI), een organisatie die voor de Derde Wereld wil opkomen en die kritisch is tegenover de mondialisering. Deze organisatie had zich bijvoorbeeld ontfermd over de Amerikaanse CIA-dissident Philip Agee, die bepaalde 'CIA-praktijken' onthulde. Ze was aanwezig bij diens huwelijk. In deze jaren was zij lid van de PSP. Later werd ze lid van de SP.
Aan het begin van de jaren tachtig had ze korte tijd een relatie met de toenmalige Nederlandse minister van Defensie Hans van Mierlo, via hem leerde ze Wim Duisenberg kennen. In 1987 trouwde Gretta Nieuwenhuizen met Wim Duisenberg die destijds president van de Nederlandsche Bank was en in 1998 president van de Europese Centrale Bank werd. In 2005 overleed Wim Duisenberg in zijn vakantiehuis in Frankrijk.
Een van haar zoons, Peter, is in 2003 in Thailand vastgezet vanwege marihuanabezit
Naar verluidt is haar nieuwste target Wout van De Nederlandsche Bank N.V.
Bedankt Google en ik ga niet zeggen, dat ze een antidinges is en ja ze roept ook wel eens iets met H van Bommel over gas, bedankt Google

TheoVanGogHisGroot | 02-11-10 | 16:41

Tijd dat dat mens eens een keer door zo'n stelletje theedoeken in haar hol genomen wordt... (of is ze juist daarom zo geworden???)

BarneyBoner | 02-11-10 | 16:18

We zijn nu in november, moslimmannen hebben al een hoop moorden gepleegt dit jaar in NL. Waaronder ook een groot aantal Nederlandse vrouwen die zijn vermoord door moslims. Dan laat ik nog buiten beschouwing de rest van Europa. Als men het zo bekijkt is het slechts een kwestie van tijd voordat een keer G. Duisenberg aan de beurt is!

Widukinn | 02-11-10 | 15:13

Mooi, kan ook eens in de rechtbank worden vastgesteld dat Gretta een rasechte antisemiet is, een echte jodenhater. Haar steun voor de Palestijnen: de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Aan de andere kant; wij weten inmiddels de staat van ons rechtssysteem en haar vriendschappelijke betrekkingen met linkse (Palestijnse) clubjes waar vele rechters ook direct of indirect bij betrokken zijn en met die kennis is misschien wat beter te begrijpen waarom Gretta aangifte doet

Hanz Ziezo | 02-11-10 | 15:09

Mark Twain was een humorist, vrijmetselaar en had een zware Vivisectie-angst. Geen historicus dus, geen Palestijn en blijkbaar nooit in Gaza geweest, dus die beweringen van Twain zijn zeer twijffelachter. Was Gaza in 1922 inderdaad " verlaten en leeg" ? Volgens humorist en vrijmetselaar Mark Twain: "Other peoples have sprung up and held their torch high for a time, but it burned out, and they sit in twilight now, or have vanished. The Jew saw them all, beat them all. All things are mortal but the Jew; all other forces pass, but he remains. What is the secret of his immortality?" Twain geloof in eeuwige leven, dat zeg toch al genoeg over dit mensch?

[email protected] | 02-11-10 | 14:17
waarom moeten zij kunnen stemmen in Israel? Ze hebben hun eigen overheden.

polt | 02-11-10 | 15:04

Prins Pils | 02-11-10 | 14:35
Hadden de Nederlandse-Joden in 1940 maar huis-en-hard achtergelaten en gevlucht naar Amerika! Zo zie je, de geschiedenis herhaalt zich steeds weer. Als alle 6 miljoen Palestijnen anno 2010 Israël snel verlaten (en hun bezittingen achterlaten natuurlijk) kunnen ze deze herhaling zich voorbij laten gaan. 6.000.000 What's in a number?!?

[email protected] | 02-11-10 | 14:30
je kan de onderbouwing van die stelling vinden in mijn post van 14:38

repulse | 02-11-10 | 14:39

Gaat de SP net zoals Groen Links nu ook haar extremistische achterban uitkotsen?

Prins Pils | 02-11-10 | 14:38

[email protected] | 02-11-10 | 14:27
1922 volkerenbond is nog veel duidelijker, over de balflour verklaring is er discussie of national home het zelfde is als een eigen staat. Het lijkt mij dat als je kijkt naar de manier waarop verschillende ministeries worden genoemd in gb dat het duidelijk genoeg is dat er een eigen land word toegezegd.
.
1922 werd engeland aangewezen om de overdracht te organiseren, trans-jordanie werd als snel afgescheiden van het huidige israel plus westbank en gaza. De staat israel kreeg nog geen eigen bestuur. Daar komen alle problemen uit voort.
Omdat de instroom van westerse kennis en geld door de joden een zelfde immigratie stroom op gang bracht vanuit omringende islamitische landen. Deze instroom werd niet gehinderd door de engelsen, terwijl de immigratie van joden werd tegen gewerkt(met name vanaf 1937).
.
Een stelling die ook ondersteund wordt door mark twain die het gebied beschreef als verlaten en leeg op een paar enkele na inwoners zowel joods als islamitisch.
helaas voor nu geen tijd meer, ik kijk vanavond nog wel of je aanmekingen hebt.

repulse | 02-11-10 | 14:38

[email protected] | 02-11-10 | 14:17
Het gros van de Palestijnse inwoners van Israel zijn helemaal geen autochtonen maar allochtonen uit Jordanie. Jordanie, dat grote stuk land dat rond 1920 werd opgericht om die arme Palestijnen een eigen stuk land te bieden en daarmee rust in de regio te verkijgen!

Prins Pils | 02-11-10 | 14:35

repulse | 02-11-10 | 14:21
Aha, deze Jordaniërs mogen hun land en huizen door de check-points meenemen naar Jordanië? Neen, dat moet ze maar achterlaten in Israël, niet waar? Hypocriet, ja, anders kan ik het niet noemen.

repulse | 02-11-10 | 14:11
Bedankt voor de tips, het onderwerp is zeer complex en elke stuk (feitelijk!) informatie is welkom. Ik lees uit het Balflour verklaring (aan Lord Rothschild!) dat:
""His Majesty's Government view with favour the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people, and will use their best endeavours to facilitate the achievement of this object, it being clearly understood that nothing shall be done which may prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine, or the rights and political status enjoyed by Jews in any other country."
Indrukwekkend!

.. demografische explosie. Zo'n honger geleden, dat de bevolking verveelvoudigde.

sjongejonge123 | 02-11-10 | 14:27

Is
Greetje
een
antizionist
of
antisemiet
of
beiden?
Grof gezegd is een antizionist een Israëlhater en een antisemiet een Jodenhater!
Zelf roept onze Gretta dat zij wel een antizionist is maar geen antisemiet, maar is er wel echt veel een verschil? Is het niet erg gemakkelijk om je achter een woord te verschuilen om te voorkomen dat men je anders als racist ziet? Want vooral linkse mensen meten met twee maten als het om eigenlijke Jodenhaat gaat, want je bent een echt progressief linkschmensch als je in linkse kringen stoer roept dat je een antizionist bent. Vooral de SP is in ons land een bolwerk van anti-Israëlfiguren die zichzelf, net als lid Gretta, gutmenschen wanen, maar ondertussen wel meelopen bij demonstraties waar men “Hamas, Joden aan het gas” scandeert. Dat Gretta samen met SP’er Harry van Bommel bij deze demonstratie gewoon bleven meelopen en zich hiervan niet direct openlijk distantieerde, zegt genoeg over haar moraal! Dat dezelfde mevrouw Gretta het nodig vond om met terrorist Arafat zwaar gearmd op de foto ging staan zegt genoeg over haar moraal! Het feit dat zij de terroristische beweging Hamas die de vernietiging van Israel en het Joodse volk voorstaat een warm toedraagt zegt veel over haar moraal. Dat zij een wereldwijd complot zegt te zien van orthodoxe Christenen en orthodoxe Joden in de politiek, zegt eveneens genoeg over haar moraal! Touwens waarom maakt zij zich nu zo druk om het feit dat Afshin Ellian en Elsevier haar een antisemiet hebben genoemd? Begin dit jaar gaf zij toch openlijk te kennen dat zij de beschuldiging van antisemiet bijna als een eretitel beschouwde. Ere wie ere toekomt!

Prins Pils | 02-11-10 | 14:21

Dat mens is gek, maar dat is geen excuus. De arabische landen hebben als doel het vernietigen van Israël, komen ze openlijk voor uit, waarom snapt ze dat niet?

Onderbuik | 02-11-10 | 14:17

polt | 02-11-10 | 14:05
Er zijn 6 miljoen (geen graap!) arabieren die geen "Arabisch Israëliers" zijn, living in occupied Palestine/Israël (www.cbs.gov.il) zonder stemrecht en paspoorten, ik bedoel deze, de Palestijnen, ofwel de autochtonen van Israël.

Er zijn zes miljoen Gretta Duisenbergs in Ramallah
En er is er maar een (teveel) in deze lage landen.

joopwil | 02-11-10 | 14:13

[email protected] | 02-11-10 | 14:01
Zoek even de balflour verklaring op uit 1917. Dan wordt haarfijn duidelijk dat het bestaan van israel is gekocht voor steun aan de geallieerden tegen duitsland en het ottomaanse rijk.
Als je dan toch bezig bent, kijk even welk gebied het oorspronkelijke palestina omhelsde en hoe dat werd opgedeeld door de volkerenbond in 1922 in een joods gedeelte en een islamitische gedeelte( het islamitische gedeelte werd trans-jordanie genoemd, het huidige jordanie)
Zoek daarna eens op wat mark twain schreef over het groot palestina rond 1880, ongeveer 8 jaar voor het eerste zionistische congres.
Dat zijn daadwerkelijke historische feiten, als je daarna nog vragen hebt, ben ik best bereid verder inhoudelijk er op in te gaan.

repulse | 02-11-10 | 14:11

Hé daar is onze vegeterende haatzombie weer. Één ding moet je gretta nageven, ze ziet er nog goed uit op d'r 250e!

ReligionSucks | 02-11-10 | 14:09

wicoo | 02-11-10 | 13:58
Bedankt voor de duidelijke uitleg!

[email protected] | 02-11-10 | 14:01
arabieren hebben stemrecht en paspoorten. Ze hebben zelfs een partij in de knesset. Lees je eerst eens in.

polt | 02-11-10 | 14:05

@[email protected] | 02-11-10 | 13:51
Voorts valt uit de link niet op te maken dat zogenaamde zionisten op werelddominatie uit zijn. Kijk, Taboe, er is ook een stichting die pedofilie stimuleert, een stichting voor straathoeren, stichting voor narcolepsiepatiënten, voor alles wat men maar kan bedenken. Welke rechten wilt u dan aan die sneue linkjes ontlenen?

En-el Hak | 02-11-10 | 14:02

lanex | 02-11-10 | 13:47
Geen van beide: Israël bestaat al 60 jaren, en dat betekend dat dat er al bejaarden zijn die als Israeli zijn geboren punt. Dat ga niet zo maar uit de landkaart. Zou ik ook niet willen! Het is net zo wreed als de Palestijnen wegjagen of toch niet??? Maar als een democratië zal Israel het stemrecht moeten verschaffen niet alleen aan de etnische Joden maar ook aan zijn autochtone bevolking, ofwel de Palestijnen. Ook Israeli paspoorten, het minsten dat Israel moet doen in ruil voor het land (ze hebben het land niet gekocht!).

"Tell a lie loud enough and long enough and people will believe it."
- Adolf Hitler

"it is permissible to lie for the sake of the Land of Israel"
-Yitzhak Yizernitzky

"[I]n Israel, lying has become the norm among the working levels of the army, the legal establishment and the diplomatic corps. Lying has become a way of life for commanders and soldiers, lawyers and clerks, most of whom are far from having right-wing views and many of whom loathe the occupation."
-Akiva Eldar, 24 November 2003.

RealityCheck | 02-11-10 | 14:01

Antisemitisme en Antizionisme zijn denk ik toch iets te vaak verkeerd gebruikte termen en worden vaak alleen maar gebruikt om kritiek over of op de politiek die Israël voert de kop in te drukken of de persoon die die kritiek uit zwart te maken of te beschuldigen van iets wat helemaal niet waar is.

Als je jodenhater bent moet je daar gewoon voor uitkomen en als je je antizionist bent moet je zeggen dat je niet wil dat de joden in Israël wonen. Allebei tegelijk zou een beetje krom zijn want waar wil je dan dat ze wonen en antisemiet is een label dat je vaak alleen maar van anderen krijgt zonder dat je zelf weet dat je het bent.

Het komt erop neer dat je of alleen een hekel aan joden hebt vanwege persoonlijke redenen en dat je ongeacht waar die jood woont wat ie doet, zegt of wat dan ook het nooit goed is of je bent tegen de politiek die Israël voert ten aanzien van de Palestijnen en het maakt je niet uit of ie een keppeltje draagt een haatbaard heeft.

De woorden antisemiet en antizionist zijn alleen discussiestoppers, windowdressing of whatever.

wicoo | 02-11-10 | 13:58

ik heb een uitgesproken sympathie voor mensen die paprika's in de woestijn weten te groeien en met het daarmee verdiende geld internetbedrijven oprichten die ze naar de beurs brengen. religie is waanzin, maar iets aan de vooruitgang van jezelf en je nageslacht doen is evolutionair gezien aanbevelenswaardig. de overige bewoners van de regio die ook aangestoken zijn door een monotheistische openbaringsgodsdienst met een waarheidsclaim is everwel nauwelijks in staat om een cactus te laten groeien. en dat de rest van de regio het nog steeds goedkeurt dat er 6 miljoen van die anderen vermoord zijn, kan evenmin warme gevoelens bij me oproepen. ik vind dat iedereen moord moet afkeuren. gretta is gewoon een bittere oude vrouw. a live as a delusion.

minimá-armezusvan.. | 02-11-10 | 13:57

@[email protected] | 02-11-10 | 13:51
Dus toch geen fnz.info? En wat moet ik precies uit die linkjes halen? Ik zie slechts een vereniging of koepelorganisatie of whatever, niets onoirbaars.

En-el Hak | 02-11-10 | 13:54

Geenstijl goes Hasbaraaaaaa

RealityCheck | 02-11-10 | 13:54

[email protected] | 02-11-10 | 13:13
volgens mij begrijpen een paar niet-zwitsalletjes de term zwitsalletje niet.

polt | 02-11-10 | 13:48

Israel van de kaart geveegd en Hamas als walgelijke ideologie verder?

lanex | 02-11-10 | 13:47

Die Paul de Leeuw is óók een schelm,met z'n Taboe Namaak MaDiWoDo-gelul.

R.B.Scott | 02-11-10 | 13:45

koeweaut Greetje/"Ja, ik voel en denk als een Palestijnse"./unkoeweaut

nou Greetje waar wacht je dan op.. wegwezen dan maar, zijn we van je eindeloos geëmmer af...

basberger | 02-11-10 | 13:44

[email protected] | 02-11-10 | 13:39
iemand kan niet lid zijn van twee clubjes? Vraag Rene Danen maar eens.

polt | 02-11-10 | 13:43

@[email protected] | 02-11-10 | 13:39
Dag Taboedinges, het was leuk, je krijgt een ban.

En-el Hak | 02-11-10 | 13:42

[email protected] | 02-11-10 | 13:19
wtf is een holocaust-gelovige

polt | 02-11-10 | 13:42

Iedereen is vrij om zelf te bellen met de Federatie Nederlandse Zionisten/Joodse Gemeente Amsterdam op 020-646 0046, vraag maar naar Coen Abram, hoofd afdeling financiën!

[email protected]
Hoe haal je het in je hoofd om Dries van Agt "dapper" te noemen...
Er is niets dappers aan om je huisarts te ontlopen terwijl iedere vezel van je opgebrande lijf schreeuwt om een in-take vanwege heftig opkomende seniliteit.

R.B.Scott | 02-11-10 | 13:39

lanex | 02-11-10 | 13:30

Ah, Israël to save the world (from evil muslims) part II?

RealityCheck | 02-11-10 | 13:35

@[email protected] | 02-11-10 | 13:31
Het nummer wat ik te zien krijg onder 'contact'.

En-el Hak | 02-11-10 | 13:34

@RealityCheck | 02-11-10 | 13:28
Bel het nummer op die site. Een Nederlandse man neemt met z'n eigen naam de telefoon op. Verder heeft de website niets met 'zionisme' - wat dat dan ook mag betekenen- van doen.

En-el Hak | 02-11-10 | 13:32

RealityCheck | 02-11-10 | 13:19
Klopt, dan hebben we nog meer islam in de wereld, wat een horror scenario.

lanex | 02-11-10 | 13:30

En-el Hak | 02-11-10 | 13:23
Je liegt, maar dat zijn we wel gewend van Israël-buddies

RealityCheck | 02-11-10 | 13:28

@[email protected] | 02-11-10 | 13:21
Kun je niet lezen? Ik heb de, volgens jou zionistische, website gepost en het nummer, waar volgens jou met 'Shalom Adonai met de Joodse Gemeente Amsterdam" wordt opgenomen, gebeld. Er klopt he-le-maal niets van.

En-el Hak | 02-11-10 | 13:23

Als Arafat haar gedaan heeft moeten dat "stokslagen in de onderbuik" zijn geweest.

R.B.Scott | 02-11-10 | 13:22

En-el Hak | 02-11-10 | 13:14
Op basis waarvan trek je jou conclusie? Mag ik dat weten of blij je maar wat roepen?

En-el Hak | 02-11-10 | 13:15

En hoeveel schuift het, dat bijklussen bij de CIDI?

RealityCheck | 02-11-10 | 13:21

Wonder Geenstijl heeft Stijl gevonden. Vroeger werd iedereen hier afgezeikt maar het begint nu steeds op een rechtse monoloog te lijken.

Ik ben niet links en ook niet helemaal rechts maar ik vind dat mevrouw Greta hier een punt heeft. Tegen Israel hoeft niet per se tegen het jodendom te zijn. Ik begin beetje misselijk te worden van dit pro-israel nieuwsgeving.

McMaffia | 02-11-10 | 13:20

Magisch realisme | 02-11-10 | 13:06
Zonder de blinde steun van Europa en de VS bestaat Israël niet, dat weten we naderhand toch wel?

RealityCheck | 02-11-10 | 13:19

vuur9122 | 02-11-10 | 13:04
Gisteren nog met groep Hollanders over gesproken. Uitslag: 50% braaf Hollocaust gelovigen, 50% antizionisten/jodenhaters. Gretta is in mijn ogen ook zeer dapper maar niet alleen Gretta. Dries van Agt (CDA, rechts) en Harry van Bommel (SP, links) zijn ook zeer dapper.

@Magisch realisme | 02-11-10 | 13:06
Kijk eens op Stormfront, daar treft u menig mensch van uw allooi aan.

En-el Hak | 02-11-10 | 13:15

@[email protected] | 02-11-10 | 13:03
O ja? Je bedoelt deze 'zionistische' webzijde: www.fnz.info/
Ik heb ook even het nummer gebeld om je verhaal te checken en ik kan concluderen dat je een zwetser bent. Idioot, je ouwehoert maar wat, evenals de rest van de 'anti-zionistjes' alhier.

En-el Hak | 02-11-10 | 13:14

polt | 02-11-10 | 13:07
Ben ik een van de zwitsalletjes? Zou je zo vriendelijk willen zijn mij uit te leggen wat antisemitisme nou eigenlijk inhoud?

Colle Tout | 02-11-10 | 13:00
Zozo, dat is nog eens een bekentenis! Een trouwe hond is altijd je vriend, maar dat je hem aan je ster laat ruiken is ziek!

RealityCheck | 02-11-10 | 13:13

Volgens mij begrijpen een paar zwitsalletjes het begrip antisemitisme niet.

polt | 02-11-10 | 13:07

Die hele Joodse Kliek verkankert het klimaat niet alleen in hun eigen'Israel maar heeft ook te veel invloed hier in Europa en much too much in de VS. Je zou bijna anti-semitist worden. Hulde aan Greta die een redelijk standpunt inneemt ook al zal de Hamas niet tot mijn vriendenkring gaan behoren.

Magisch realisme | 02-11-10 | 13:06

Dus... als je iemand een antisemiet noemt omdat het zo lekker klinkt, dan mag dat. Want ze is gewoon een stom wijf?
En omdat deze mevrouw in Amsterdam Zuid woont moet ze d'r bek houden?
Ik vind het heel knap en dapper van mevr. Duisenberg dat ze ondanks alle rotzooi die ze over zich geworpen krijgt toch nog een volk steunt dat stelselmatig ondrukt wordt. Dapper noem ik dat.

vuur9122 | 02-11-10 | 13:04

En-el Hak | 02-11-10 | 12:47
Dieptriest inderdaad als ik ga checken naar de IP-adres van www.fnz.info (Federatie Nederlandse Zionisten) en komt een telefoonnumer tegen, bel ik deze nummer op en - surprize! - "Shalom Adonai met de Joodse Gemeente Amsterdam" wordt opgenomen. Ik had geen idee dat religieuze Joden maar iest met Zionisten te maken hadden maar het is wel zo, of toch niet? Mag dat, zo maar iemand (misschien wel/misschien niet eens lid van NIHS) een domain registreren met telefoonnummer/adres van de NIHS? Zit Hamas hierachter? of the Hisboellah?

RealityCheck | 02-11-10 | 12:53
Jij heb veel overeenkomsten met mijn trouwe viervoeter, is zeer snel over de zeik te krijgen en ruikt ook een paar maal per dag bij zijn vriendjes aan het bruine sterretje.

Colle Tout | 02-11-10 | 13:00

kijk ik weet niet of ik dit mag zeggen want hier bij gs ben je nu wilders aan den macht is ook niet alles meer zeggen......... maar joden zijn doorgaans goed opgeleid en serieus in hetgeen zij doen en ondernemen, weten wat belangrijk is in een samenleving, het lijkt een feit: ondanks dat er niet veel joden in nederland wonen (80.000 volgens cbs) die wel goed vertegenwoordigd zijn in de politiek, journalistiek, kunst en wetenschap.. belangrijk hen om te voorkomen dat hetgeen in de jaren dertig plaatst vond nooit meer kan en mag gebeuren. zou het er niet toe kunnen leiden dat er een "ons kent ons" sfeertje ontstaat en dat de goj er niet makkelijk meer tussen komt... ?

van lith de jeude | 02-11-10 | 12:56

Gretta +10000
Zionistenlovers -10000

RealityCheck | 02-11-10 | 12:53

Ze moet nodig eens op de bodem van een zwembad gaan liggen.

vander F | 02-11-10 | 12:52

Gretta rot toch eens op met je eeuwige gejammer.

steile helling | 02-11-10 | 12:49

@[email protected] | 02-11-10 | 12:16
Neen, 'vriend', het woord 'zionist' biedt rabiate jodenhaters een vluchtweg. Het is een manier om iemand voor 'vuile rotjood' te kunnen uitmaken zonder deze persoon daadwerkelijk zo te noemen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Stormfrontgajes en andere droeftoeters er tegenwoordig veelvuldig gebruik van maken. Hoe vaak ik al heb moeten lezen dat men niet anti-semitisch is, maar anti-zionistisch.... Dieptriest.

En-el Hak | 02-11-10 | 12:47

SaddamH | 02-11-10 | 12:26
Ben met je eens. Vrijheid van meningsuiting voor iedereen. Maar Vrijheid van meningsuitting is geen vrijbrief voor belediging/aanzet tot haat/discriminatie, dat is vastgelegd in de NL wet en het is wel goed zo. Laat iedereen maar iedereen aanklagen en wij zien wle wie gestraft wordt, en wie niet.

Wanneer verhuist die tante eens naar een bejaardenhuis? Mag dat bejaardenflatje misschien ook nog eens ergens in het Midden-oosten staan!
Ziezo! Opgehoepeld staat netjes.

jasser | 02-11-10 | 12:27

Laat ik beginnen te zeggen dat meningen van Ellian, de slecht Nederlands sprekende Iranees, verre van relevant zijn. Deze asielzoeker, die samen met de Khomeini aanhangers de Sjah verjoeg, schrok van de uitkomst van de revolutie en naaide eruit. Sindsdien vervuilt hij ons land met zijn mening.

Gretta moet niet zo zeuren. De vrijheid van meningsuiting is ons belangrijkste goed. Ik zal deze altijd verdedigen. Wel hoop ik dat we in de toekomst ook dingen mogen zeggen over joden, danwel Israel danwel de holocaust zonder aangeklaagd te worden door het CIDI.

SaddamH | 02-11-10 | 12:26

Sinds het fenomeen Gretta een feit:
Satan is een vrouw.

jekalemoeder.nl | 02-11-10 | 12:23

En-el Hak | 02-11-10 | 11:56
Was dat maar waar vriend. Aan de andere hand, heb je wel gelijk in. "Sinds de droom van de heer Herzl in vervulling ging" zijn de Palestijnen ten dood geschreven.

Gretta mag geen ANTISEMIET genoemd worden, vindt zij.

Gretta vindt dat alleen geschreven wat volgens haar waar is.
Dat vonden Stalin en Mao ook, en Hitler en Pol Pot en Arafat en Franco en Mussolini en Castro en Ho Tsji Min en Ahmedinejad en Komeini en de rest van deze vredestichters.

rijk | 02-11-10 | 12:10

is er een foto van gretta toen ze 25 was.

harob | 02-11-10 | 11:52

Nee Harob, toen Gretta 25 werd was net de boekdrukkunst uitgevonden.

rijk | 02-11-10 | 12:02

Eigenlijk is met dit zinnetje uit Ellians column alles gezegd:
"Zelfs na 65 jaar lezen we nog de namen van de slachtoffers voor, en dat vindt Gretta volkomen overbodig. Maar dat de Palestijnen 60 jaar geleden enkele kilometers verderop zijn gaan wonen, daarvan ligt Gretta wel wakker."

polt | 02-11-10 | 12:02

'Iedereen die haar in de media nog een keer en public voor antisemiet uitmaakt krijgt een strafaangifte aan zijn broek,' zegt Ab Gietelink van Stop de Bezetting.

Ok, daar gaat ie:

GRETTA DUISENBERG IS EEN A N T I S E M I E T !!!

rijk | 02-11-10 | 12:00

Gretje Raketje

sjongejonge123 | 02-11-10 | 11:59

@[email protected] | 02-11-10 | 11:48
Zionisme bestaat niet. Sinds de droom van de heer Herzl in vervulling ging, is Zionisme dood.

En-el Hak | 02-11-10 | 11:56

Gretta Duisenberg is zelf enige pittige uitspraken aan te wrijven, zoals: 'Zionistische joden domineren, met orthodoxe christenen, de regering. Met orthodoxe christenen bedoel ik zeker de ChristenUnie en leden van het CDA' (uit Dagblad de Pers). De zionistische joden zitten volgens Duisenberg 'in alle geledingen van de politieke partijen''. Quote Duisenberg: 'Zeker in het CDA, maar ook in de PvdA. Daar zorgen zij dat de regering Israël de hand boven het hoofd houdt'.

Duisenberg stelt tevens dat ze 'anti-semiet bijna een eretitel' vindt worden. www.nieuwwij.nl/index.php?pageID=13&am...

Prima, moet ze allemaal kunnen zeggen, maar ga dan niet lopen miepen over de uitspraken van anderen.
.

En-el Hak | 02-11-10 | 11:53

is er een foto van gretta toen ze 25 was.

harob | 02-11-10 | 11:52

Go Gretta Go !
Balesteinen zijn ook semieten, dus wat zou het ?

Cinq-Marquis | 02-11-10 | 11:48

Normal gesproken had ik het voor Gretta opgekomen (ik ben zeer anti-zionist, vandaar) maar deze keer niet want... Anti-semiet is bijna een ere-titel geworden nowaday. Ben ik een anti-semiet door het afslachting van Palestijnen niet goed te praten met Joodsevervolging? Ja, dan moet het maar! Anti-semiet vandaag is de dag synoniem voor Anti-zionist, omdat men vanuit ga dat alle Joden ook zionisten zijn, wat eigenlijk voor geen centimeter klopt maar afijn. Er is een groot verschil tussen een Zionist (Geer Wilders) en een Jood (Rabi Weiss). De zionist is geen Jood, en de Jood geen zionist (zie www.nkusa.org/). Moge Jaweh de waarheid doen neerdalen op onze cybermedia, amin!

@Uw Verzekeringsadvis | 02-11-10 | 11:38
Nout heeft een continue stijve, dus mw. Wellust komt aan haar trekken zonder media-aandacht.
nl.wikipedia.org/wiki/Nout_Wellink#Tri...

Prof. D.A.H. Vintik | 02-11-10 | 11:46

Oh, dan is Greta zeker alweer niet klaargekomen deze week.
Valt ook niet mee als je van Palestijnen houdt en je leven beheerst wordt door Jodenhaat.

ZSU-23-4 | 02-11-10 | 11:44

-weggejorist-

TM | 02-11-10 | 11:43

Ach, gelukkig voor Wim D. dat hij dit niet meer hoeft mee te maken.

TM | 02-11-10 | 11:43

Als die Arafattheedoek meneer, dat Grettagriezel werkelijk heeft "gedaan" destijds moet hij postuum een "ridderkruis met dubbele kousebandlauweren" krijgen van onze geliefde Paus.
Dat is nog eens andere koek dan Pedopriesters.

Mantisomantis | 02-11-10 | 11:43

Is de vrouw van Noutje W. eigenlijk ook kennetergek, daar hoor je nou nooit iets over.

Uw Verzekeringsadvis | 02-11-10 | 11:38

Ze kan zeggen wat ze wil maar ze is het toch ook ? Ze mag dan ook aangifte doen tegen mij, want ik heb al jaren hetzelfde geroepen ! (ik heb wel een iets minder bereik dan die man uit de Elsevier). Hij heeft gelijk, in de media is ze diverse keren hiervoor uitgemaakt. Volgens mij heeft ze aandacht nodig, dus wat doet ze dan, ze zorgt dat ze in het nieuws komt.
Wanneer je iets bent, kan je doen wat je wil, je blijft wat je bent, en dat geldt ook Gretta !

JSD75 | 02-11-10 | 11:33

Ha! Ram Allah? whatsinnaname?
illuvatar | 02-11-10 | 09:48

Knap gezien hoor. Betekent 'dal van god' idd.

uitzondering | 02-11-10 | 11:30

Ik ben Geert en Gretta heel dankbaar dat ze ons land zo lekker op de kaart zetten in het Midden-Oosten. Want we kunnen niet vuistdiep genoeg in dat onoplosbare konflikt komen te zitten als land. Persoonlijk lig ik iedere nacht jankend wakker van het onrecht dat de Israeli's enerzijds en de Palestijnen anderzijds wordt aangedaan. Laten we daarom vooral weer ouderwets (links) voorop lopen met onze internationale solidariteit. Hun strijd onze strijd ! Go Geertje, go Gretta en sleep ons er helemaal in mee.

Bigi Bana Boy | 02-11-10 | 11:24

Eindelijk gaat de sloopkogel door de clubjes sharia socialisten.

Flashheart | 02-11-10 | 11:24

Enkeltje Ramallah

JoeDaPlumbert | 02-11-10 | 11:19

Gretta heeft groot gelijk, het moet eens afgelopen zijn met het demoniseren van iedereen die kritisch is richting Israel. Zodra je maar iets negatiefs zegt over het zionisme wordt je meteen uitgemaakt voor antisemiet en staat het uitverkoren volk op hun achterste poten. Ik word niet goed van dat calimero gedrag.

Baziz | 02-11-10 | 11:19

Gretta strijdt voor het Palestijnse recht om Joden zonder berouw of omkijken te kunnen vermoorden. Daar is niets anti-semitisch aan. Hadden ze maar geen sterk zelfbeeld en zelfbeschikkingsgevoel moeten hebben. Rotjoden ook. Waarom werken ze gewoon niet mee aan hun zoveelste uitroeiing?

Mokum Kosher | 02-11-10 | 11:14

@Willem4246 | 02-11-10 | 10:50: Ik heb mij zeer zeker verdiept in de situatie. En ik ga zeer zeker Gretta niet napraten want ze praat poep. Als je de situatie in het Midden Oosten wil oplossen moet je beide partijen aanspreken op wangedrag maar niet slechts een partij. Dan kom je niet neutraal, objectief over. Als MK Israel steunt en goedpraat dan neemt niemand mij toch ook niet serieus als ik het over vredesoplossingen heb? Raar dat als zij slechts naar de mindere punten van Israel kijkt en de walgelijke ideologie van Hamas negeert, het opeens een topwijf is.

Mokum Kosher | 02-11-10 | 11:07

Gevalletje dwangneurotische Arafatsjaaltjesdrager. Geen aandacht geven ze verdwijnt vanzelf naar het bejaardenhuis.

doskabouter | 02-11-10 | 11:05

Bahachustika | 02-11-10 | 10:54
Ik heb er dan ook geen problemen mee als iemand wordt uitgemaakt voor Hitler, Maffiamaatje of wat dan ook.
Ik vind persoonlijk dat vrijheid van meningsuiting ook het recht tot belediging, kwetsen, godslastering, majesteitsschennis, groepsbelediging etc. geeft. De vrijheid is voor mij heilig en absoluut.
De grens zit voor mij bij oproep of aanzet tot geweld. Aanzetten tot haat is volgens mij niet te bewijzen. Belediging ook niet. Je kunt iemand niet beledigen, iemand kan zich beledigd voelen maar dat is een subjectief iets.

Dick Luyenlomp | 02-11-10 | 11:04

@ Bedplassert | 02-11-10 | 09:54
lol en volgens mij is ze zelfs vergeten dat ze opgeleid is door de kgb, of mmmm ik ga even kijken of Mosko volgeboekt is, want als ze dit leest oei oei hoeiboei

Slurfje | 02-11-10 | 11:01

En daarvoor is het grondrecht niet bedoeld mijn beste.

Bahachustika | 02-11-10 | 10:54

Grondrechten zijn bedoeld om burgers te beschermen tegen de staat, mijn beste praatjesmaker.

Worstjes | 02-11-10 | 11:00

NoMinister | 02-11-10 | 10:25
Amen to that!
Het is toch van de zotte, dingen constateren die zelfs een blinde kan zien, maar als je er iets van zegt ben je zelf de gebeten hond.

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 10:58

@beerpoes | 02-11-10 | 10:54
U gaat nu vechten voor een vrije wereld?

illuvatar | 02-11-10 | 10:55

Go Gretta. Stoer mens. Restepc.

Dikr | 02-11-10 | 10:55

@Dick: fair enough. Maar dan een wedervraag. Waarom mag je van de Nederlandse rechter iemand geen "hitler" noemen, maar zou anti-semiet (een woord dat wel naar WOII verwijst) wel mogen? Daarbij krijgt deze mevrouw aardig wat voor haar kiezen (en dat roept ze ook wel voor een deel op zichzelf af - I know), maar je mag ook best een keer terugblaffen als je het zat bent. Die vrijheid van meningsuiting wordt te vaak verward met de vrijheid te beledigen. En daarvoor is het grondrecht niet bedoeld mijn beste.

Bahachustika | 02-11-10 | 10:54

Ok, nu heb ik er echt genoeg van. Doei!

beerpoes | 02-11-10 | 10:54

Instellen van Aangifterfilter te overwegen. Wat uit rancune wordt aangegeven een ander traject laten volgen.
In dit geval zou mw D. t/o het Elseviergebouw, staande op een tafel, haar frustr van zich af moeten kunnen krijsen. Mandje vis erbij en klaar.

Ribero | 02-11-10 | 10:53

Niet verstandig van Gretta Duisenberg, want columnisten mogen gewoon veel beweren, ook al is het niet waar. Overigens grote complimenten voor Gretta Duisenberg die als een van de weinigen opkomt tegen de continue misstanden die Israël de Palestijnen aandoet. De meeste mensen hebben zich niet verdiept in de Israëlische-Palestijnse problematiek en praten de meerderheid na.

Willem4246 | 02-11-10 | 10:50

Bahachustika | 02-11-10 | 10:44
Je kunt blijkbaar niet lezen. Het gaat er in dit topic even niet om wat je van de Palestijnse zaak vindt, het gaat over het feit dat Gretta D. de vrijheid van meningsuiting geweld aan wil doen omdat mevrouw zich gekwetst voelt door een columnist.
Terwijl mevrouw het zelf ook niet zo nauw neemt met de gevoelens van andere groepen, getuige o.a. haar handtekeningen grapje.
Gretta staat bij mij bekend als de vrouw van 6 miljoen!

Dick Luyenlomp | 02-11-10 | 10:48

Gretta Duisenberg is een stoer wijf en ze vecht voor een goede zaak. Jammer dat GS valt over iemand die juist voor een zwakkere partij opneemt. Past ook niet bij GS. Het is te gek voor woorden dat iemand die het opneemt voor de Palenstijnse zaak daarmee een antisemiet zou zijn??!. Alle reaguurders die meehuilen met de wolven in het bos, verdiep je eerst eens in de wereld waarin je leeft ofzo - dombo's.

Bahachustika | 02-11-10 | 10:44

Als Gretje niets tegen joden heeft waarom is ze er dan niet als een soort bemiddelaar tussen in gaan staan en heeft ze haar uitspraken over Israël dan niet wat genuanceerder gedaan ?
Mee schreeuwen; hamas alle joden aan het gas of in elk geval meelopen in demonstraties waarin dat gebeurd is toch echt antisemitisch.

deraderendraaien | 02-11-10 | 10:38

Gretta Duisenberg is een anti semiet.
*Steunt dhr. Ellian van harte *

watergeus | 02-11-10 | 10:35

@ Geertje :

Geen tijd, ik zit nu een Hema tompouch te eten met opschrift: de islam is achterlijk.
Bij 10 van die dingen kopen krijg je er een zak negerzoenen bij cadeau.
tWordt steeds leuker hier.

The eimer | 02-11-10 | 10:29

@NoMinister | 02-11-10 | 10:27
Op een domme vraag kun je een dom antwoord verwachten.

Prof. D.A.H. Vintik | 02-11-10 | 10:28

Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 10:26

Beider geslik heb ik liever niet op mijn televee. Gadverdamme!

NoMinister | 02-11-10 | 10:27

illuvatar | 02-11-10 | 10:17
Ja, want diversiteit maakt een samenleving beter.

gozahtje | 02-11-10 | 10:27

@NoMinister | 02-11-10 | 10:25: Dank je wel. +1.

Mokum Kosher | 02-11-10 | 10:27

Prof. D.A.H. Vintik | 02-11-10 | 10:21

Ik bedoelde mensen, geen dollars :-/

NoMinister | 02-11-10 | 10:27

illuvatar | 02-11-10 | 10:21
U is een rekenkundig sofist.

NoMinister | 02-11-10 | 10:21
Misschien slikt ze wel heel braaf, en dan slikt ook een man alles nietwaar.

Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 10:26

Mokum Kosher | 02-11-10 | 10:20

Je bent veel te bescheiden. Het is evident dat Arabieren/moslims redelijk morbide over Joden denken. Dat deden Christenen ook en zie what happened na eeuwen van demonisering. Dat is in het MO overbodig, die pot staat al lang te koken.

Ik zou als Jood waar dan ook geen enkele scrupules hebben met mensen die ook maar de neiging hebben zich niet vriendschappelijk richting mij op te stellen. Heb ik trouwens als niet-jood ook hoor, die mentaliteit.

We moeten echt af van dat bescheiden geneuzel alsof WIJ fout zijn terwijl we zien dat er hele volksstammen ons haten en niet zullen schromen ons te vernietigen en te misbruiken. Fuck them, sans rancune.

NoMinister | 02-11-10 | 10:25

Wie zou haar doen?

Haagse-Geertje | 02-11-10 | 10:25

nogeentjedan | 02-11-10 | 10:22
Lol.

Superior Bastard | 02-11-10 | 10:25

Wanneer geven die imperialistische Palestijnen de in het verleden met grof en wreed geweld veroverde koloniën weer terug aan de oorspronkelijke bevolking en gaan ze terug naar hun thuisland in Azië?

illuvatar | 02-11-10 | 10:24

Een antisemiet is toch iemand die een grotere hekel aan joden heeft dan strikt noodzakelijk?

nogeentjedan | 02-11-10 | 10:22

Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 10:18

Die Gretta zegt inderdaad ook wel wat over haar Wim. Zag eens een documentaire maar dat zo een slimme man op zo een positie zo meeheult met het gejank en verontwaardigde gedrag van die Gretta, dat was schokkend. Ik nam vanaf dan Wim D. totaal niet meer serieus. Schokkende beelden waren dat.

Ik hoop steeds nog eens een socialist tegen te komen die deugt, maar zelfs Duisenberg is voor mij een risee geworden.

NoMinister | 02-11-10 | 10:21

echtgenote

Prof. D.A.H. Vintik | 02-11-10 | 10:21

@NoMinister | 02-11-10 | 10:14
Nee, dat is Lindsay Wagner of bedoel je de echtgenoot van de 'man van 6 miljoen'?

Prof. D.A.H. Vintik | 02-11-10 | 10:21

Ach ze doet haar naam eer aan als de nieuwe zwarte weduwe.
Adolf is blij met haar.

yes | 02-11-10 | 10:21

Ik vind Gretta een eng Eucalypta-vrouwtje. Waarom zijn wij zo Boskabouter-genadig tegenover dit soort knettergekke wijven?

Fijnstoffer | 02-11-10 | 10:21

@Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 10:18
Nee joh, dankzij hem geven we minder dan de helft uit aan linkse hobbies aan hoeveelheid geld.

illuvatar | 02-11-10 | 10:21

Ik wil overigens niet zeggen met mijn vorige posts dat ik achter het beleid van Israel sta of achter de nieuwe bouwplannen sta. Ik wil alleen maar zeggen dat Arabieren/Palestijnen prima en veilig in Israel kunnen wonen zonder gevaar voor eigen leven. Joden kunnen daarentegen niet in Palestijnse gebieden wonen, want dan worden ze afgeslacht. Dat lijkt mij toch een wereld van verschil qua beschaving. Maar okay, ik zal als MK wel bevooroordeeld zijn.

Mokum Kosher | 02-11-10 | 10:20

Nog even wachten Gretta, en dan mag je opkomen voor de minderheid hier in NL die zijn mond niet meer mag opendoen omdat anders vervolging, demonisering en geweld dreigt. #beroepsactivist

sjongejonge123 | 02-11-10 | 10:20

Reinaert | 02-11-10 | 10:14
Wim heeft meer kwaad gedaan (voor Nederland dan). En dan denk ik aan de euro.

Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 10:18

Mokum Kosher | 02-11-10 | 10:09

Benoemen en bouwen. Alleen doet Israël beide en doen de Palestijnen geen van beide.

Die worden ook wel gemangeld hoor, die Palestijnen. Mafkezen als onze Gretta geven ze het gevoel dat er internationaal begrip bestaat en geld uit andere Arabische landen (als ik het goed heb begrepen) zorgt ervoor dat ze met rellen en dwarsliggen min of meer overeind blijven economisch maar wel volledig misbruikt worden voor politieke doeleinden die niet in hun belang zijn.

Israël staat daar echter geheel buiten, hetgeen de Grettaatjes klaarblijkelijk aan de aandacht ontsnapt,

NoMinister | 02-11-10 | 10:18

@gozahtje | 02-11-10 | 10:11
Klinkt inderdaad gezellig, moeten wij hier ook hebben.

illuvatar | 02-11-10 | 10:17

Gekke Gre.

Boomschade | 02-11-10 | 10:15

Ik vind het vooral jammer voor de normale Palestijnen dat zulke types voor hun belangen menen op te moeten komen. Dit stomme centenconflict komt pas tot een einde als de protestmodus uitgaat en beide partijen water bij de wijn gaan doen.
*Jezus belt om de balans tussen water en wijn weer eens te herschikken*

Krachtmeester | 02-11-10 | 10:15

't is irritant dat als je kritiek hebt op de staat Israel dat je dan al snel van antisemitisme wordt beticht. Maar om dan ook weer aangifte te doen.... Gewoon je schouders ophalen, zou ik zeggen.

plaklul | 02-11-10 | 10:15

Vroegere had je kakkers en boeren. Punt. Ik houd het nu echt niet meer bij met al die lifestylen.

ZDEV | 02-11-10 | 10:15

@Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 10:11

Ja hè? En dat met een promillage van om en nabij de nul. Zo'n pennevrucht komt er des morgens niet zo makkelijk uit maar na een topic over de Bolle en nu dit weer wordt je vanzelf wel wat scherper ook al ben je net je nest uit.

Gretta haalt (ongetwijfeld onbedoeld) al jarenlang moeiteloos het Grote Kwaad in mij naar boven. Daar kan een Harry van Boemel niet aan tippen heur.

Reinaert | 02-11-10 | 10:14

Is dat die vrouw van '6 miljoen'?

NoMinister | 02-11-10 | 10:14

@Superior Bastard | 02-11-10: Dat is een optie.

Mokum Kosher | 02-11-10 | 10:14

Mokum Kosher | 02-11-10 | 10:09
Zijn ze ook en ze komen ermee weg omdat ze nog steeds een beroep kunnen doen op het collectieve schuldgevoel van de USA en Europa.
Net zoals de palestijnen een beroep doen op hun zieligheid als ze weer raketten richting Israel schieten of een zelfmoordaanslag plegen.
Ik zou zeggen hek erom en nooit meer naar omkijken.

Superior Bastard | 02-11-10 | 10:13

-weggejorist-

soepmetballenjongen | 02-11-10 | 10:12

Ben net in Jeruzalem geweest, best gezellig daar met al die Joden, Christenen en Moslims door elkaar.

gozahtje | 02-11-10 | 10:11

Reinaert | 02-11-10 | 10:10
Wel een mooie uitdrukking hoor, 'grootschalig doch selectief kapodtschieten'.

Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 10:11

@Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 10:08

Jaja, soms bezondig ik me aan dingen die ik een ander verwijt, ik weet het.

Maar dit topic is toch weer van de afdeling glad ijs dus nood breekt wet.

Reinaert | 02-11-10 | 10:10

Geen ongelangrijke vraag is wat die van Bommel moet met Greta? Kennelijk zijn de stagiaires ook niet meer wat ze geweest zijn.

blinde kip | 02-11-10 | 10:10

Feit blijft natuurlijk gewoon dat de soldaten in Hebron bijvoorbeed daar niet zijn omdat ze er zo graag willen onderdrukken, maar omdat de palestijnen elke Jood binnen hun zogenaamde grenzen willen vermoorden. In plaats van de haat bij de Palestijnen te benoemen, zeg je gewoon dat die Joden onderdrukkers en nazi's zijn.

Mokum Kosher | 02-11-10 | 10:09

Harry Turtle | 02-11-10 | 10:08
Meneer Prakken, hoop ik.

vetkleppert | 02-11-10 | 10:09

Welke topper zal haar bijstaan? Rabbea, Steijnen of die antisemiet met dat weigermutsje?

Harry Turtle | 02-11-10 | 10:08

Dick Luyenlomp | 02-11-10 | 09:54
Eens.

Superior Bastard | 02-11-10 | 10:08

Reinaert | 02-11-10 | 10:04
We gaan toch niet genuanceerd doen hè?

Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 10:08

Ik ga aangifte doe tegen Gretta wegens haatzaaiing en aanzetten tot terrorisme.
'belt Nico Steijnen'

watsinneneem | 02-11-10 | 10:07

De Heks van Gaza...

Pastor Sippenhaft | 02-11-10 | 10:06

Afshin maakt in zijn eentje al gehakt van al die extreme antisemitische tegenstanders en extreme linksmensen.

En anders is er altijd nog wel Bram Moszcowics, die vast wel even wat juridische bijstand wil verlenen incluis citaten en al.

Creaguurder | 02-11-10 | 10:05

Het Internet... dat bestaat ook uit 'links', dus....

hfakker | 02-11-10 | 10:05

@Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 09:59

Een nobel plan maar in dit geval heiligt het doel de middelen bepaald niet. Ook in het Midden-Oosten wonen zo hier en daar nog beschaafde en weldenkende mensen, geloof het of niet. Dus "nuken" is de oplossing niet.

Wat de oplossing dan wel is weet ik ook niet maar als ik dan toch met draconische maatregelen zou moeten komen dan zou ik zeggen grootschalig doch selectief kapodtschieten. Zowel in als buiten Israël want de liefde (lees: haat) komt natuurlijk wel van twee kanten aldaar.

Reinaert | 02-11-10 | 10:04

yasser arafat (geen hoofdletters) hield van minderjarige jongetjes. Lees het boek van Ion Pacepa, min. van BuZa onder Ceasescu, bevriend staatshoofd.

Superior Bastard | 02-11-10 | 10:04

Als zij mag zeggen dat zij niet tegen Joden is, maar wel tegen Zionisme dan mogen anderen zeggen dat ze niets tegen moslims hebben, maar wel tegen Islam. Maar we weten allemaal dat dat niet kan en dat je voor moet komen en dat je uitgemaakt wordt voor racist, fascist en duivel.

Mokum Kosher | 02-11-10 | 10:04

Gekwetst zijn is zoooooo 2009.

Harry Turtle | 02-11-10 | 10:03

Worstjes | 02-11-10 | 10:00
u lijkt Greta wel.

Faust1 | 02-11-10 | 10:02

Worstjes | 02-11-10 | 10:00
Sorry, ik bedoelde: zodra de olie op is.

Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 10:02

@Worstjes | 02-11-10 | 10:00
Je hebt gelijk, wie moet er dan onze olie uit de grond halen?

illuvatar | 02-11-10 | 10:01

Ik bedoel, een man met een theedoek op zijn kop, die weet van het reilen en zeilen in de keuken. Als dat geen positief effect heeft op vrouwen...

blinde kip | 02-11-10 | 10:01

En wat denk je dan van die rene danen met zijn cluppie, gaan ZIJ de kristalnacht herdenken! Hetzelfde als Greet mee gaat doen aan de ramadan!
De wereld op z'n kop!!!

zeefert | 02-11-10 | 10:00

Detlev Tarnowitz

stumper.

Worstjes | 02-11-10 | 10:00

-weggejorist-

Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 09:59

-weggejorist-

StijlvolRechts | 02-11-10 | 09:57

@Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 09:56

Ach ende wee. Semantische haarkloverij op de vroege morgen....

We gaan toch niet genuanceerd doen hè?

Reinaert | 02-11-10 | 09:57

Zelfs als Arafat inderdaad AIDS had, wou ze nog door hem aangeduwd worden.

blinde kip | 02-11-10 | 09:57

Het palestinacomité is toch dat gezelligheidscluppie voor demente antisemieten?

Worstjes | 02-11-10 | 09:57

Ik ben ook een antisemiet, in de brede zin van het woord: Palestijnen zijn ook een semitisch volkje nietwaar.

Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 09:56

Gretta Duisenberg is passé. Al jaren trouwens, alleen heeft ze het zelf nog niet in de gaten.

En ja, een antisemiet is ze naar dezerzijds mening eauk. Wie zo nadrukkelijk en blij van zin op de beschaving schijt kan haast niet anders dan een antisemiet zijn. Of je mot een arabierische haatbaard zijn en dat is ze dan toch net weer niet. Vanwege het ontbreken van de baard en haar gebrekkige kennis van het arabierisch.

Reinaert | 02-11-10 | 09:56

eerstneukendanpraten | 02-11-10 | 09:52
Zie je die nek niet dan? Eng wief.

Nacho_Vidal | 02-11-10 | 09:55

Wanneer gaat ze nu eindelijk een keer bij die lieve Hezbollah wonen? Mw. Gretta vergeet zeker even dat zij voorop liep in die demonstratie toen er gescandeerd werd "Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas". Zal de leeftijd wel zijn, oudere demente bejaarden willen nog wel eens wat vergeten.

Bedplassert | 02-11-10 | 09:54

Yasses Arafat houdt niet van oude vrouwen, iedereen wist dat dat een leugen was. Rechtzaak was volkomen onnodig toen, nu wordt het niet veel nuttiger, maar ze krijgt weer aandacht hè?

illuvatar | 02-11-10 | 09:54

Ik zeg gewoon dat dat Palestina-commitee antisemitisch is.
Je mag immers wél wat van het geloof zeggen, maar niet van de gelovigen.

** i d i o o t ** l a n d "*

Merlot | 02-11-10 | 09:54

Superior Bastard | 02-11-10 | 09:49
Ik maak me ook totaal niet druk om de haatbaarden en pijpekrullen. Wat me wel stoort is dat er weer zo'n heks zich geroepen voelt om de vrijheid van meningsuiting aan te pakken omdat ze zich gekwetst voelt. Terwijl ze zelf wel grapjes mag maken over 6 miljoen handtekeningen en Hamas Hams scanderend door de straten marcheert.
Iets met kaatsen en ballen mevr. Duisenberg.

Dick Luyenlomp | 02-11-10 | 09:54

Toch moeten we dankbaar zijn voor dat soort types.
Wie durft zich met goed fatsoen nog met links te associeren als dat je in het zelfde kamp plaatst (no pun intended) als Greta en Danen?

Fred667 | 02-11-10 | 09:53

En knap is ze ook niet echt, dat heeft ze ook nog tegen.

Aangifte doen omdat iemand je een antisemiet noemt, dat is nou zo'n linkse hobby.

zeg maar jansen | 02-11-10 | 09:52

Sorry Joris :-)

Ik bedoelde deze dame heeft al haar krediet verbruikt in Nederland.

Anne Drank | 02-11-10 | 09:52

@ghettogangstah | 02-11-10 | 09:46
originele first-post, reuzelollig. *zucht*

illuvatar | 02-11-10 | 09:52

Nacho_Vidal | 02-11-10 | 09:50

Daar kan ik aan de buitenkant niets van ontwaren, waarde vriend...

eerstneukendanpraten | 02-11-10 | 09:52

Mijn oma had met haar vader, was toen al joden dit joden dat, gezellige feestjes

Bokito ergo sum | 02-11-10 | 09:51

Wat jammer dat het avondrood van je leven zo verteerd wordt door een intense, hete, allesverzengende haat tegen joden. En dat je daarna de vermoorde onschuld moet spelen. Geen prettige manier om je leven te beeindigen.

Marcus Porcius Cato | 02-11-10 | 09:51

Zal met nog meer interesse de Elsevier lesen als hij vrijdag weer op de mat flikkert!

eerstneukendanpraten | 02-11-10 | 09:51

Een Lord-of-the-Flies-achtig verval treedt op bij deze Zwarte Weduwe.

Nee dus! | 02-11-10 | 09:50

En in haar keel woont een kalkoen

Nacho_Vidal | 02-11-10 | 09:50

Wijven die op straat roepen "Intifada Palestina Vrij" moeten gewoon hun vieze gore bek houden en gaan koken ofzow, vraag me af of de woordvoerder van Hamas en joden hater D van Acht haar dit heeft aangeraden.

Haagse-Geertje | 02-11-10 | 09:50

@ BB
Mooie laatste zin over de 6 000 000 raketten!

eerstneukendanpraten | 02-11-10 | 09:50

Wat een geneuzel..
Schrijf gewoon een column terug.
Dat hele landje-pik-in-de-zandzandbakconflict van al die kinderachtige gelovigen in achterhaalde religies kan me trouwens geen ene reedt interesseren. Ik begrijp oprecht niet waarom wij ons er hier in Nederland zo druk om maken.

Superior Bastard | 02-11-10 | 09:49

Wat een gotspe. Wie mompelde er zachtjes samen met Harry van Bommel iets over
Joden en gas...? Mevr. D. ga toch eens heel erg deeeeaaaauuud!

eerstneukendanpraten | 02-11-10 | 09:49

Knettergek.

Worstjes | 02-11-10 | 09:48

Ha! Ram Allah? whatsinnaname?

illuvatar | 02-11-10 | 09:48

-weggejorist-

Anne Drank | 02-11-10 | 09:46

Linksdragend Nederland wordt een karikatuur van zichzelf.

Dick Luyenlomp | 02-11-10 | 09:46

-weggejorist en opgerot-

ghettogangstah | 02-11-10 | 09:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken