achtergrond

Geenstijl

Chipsgate (2)

chipsgateOnder het motto: 'creëer je eigen hype' adverteert zoutjesfabrikant Smiths zich op dit moment suf om hun nieuwste smaak Doritos in de markt te zetten. Zoals inmiddels bekend wordt iedereen uitgedaagd een naam voor die rotzooi te verzinnen. Smiths belooft dat de titel waarop het meest wordt gestemd uiteindelijk ook in de schappen van de supermarkt komt te liggen. GeenStijl heeft ook een tijdje meegedaan. En niet zonder succes, geruime tijd stonden wij zelfs op de eerste plaats. Dit tot grote onvrede van de chipsbakker, waarvoor het natuurlijk een nachtmerrie is straks daadwerkelijk hun smakeloze Doritos in GeenStijl-zakken te moeten verpakken. Maar we hebben goed nieuws. Wij stoppen met onmiddellijke ingang onze promotie voor de GeenStijl Doritos. Stop die DVD-speler maar in je reet, net als die ranzige chips. Er wordt namelijk gefraudeerd bij het leven en dat vinden wij GeenStijl!
Vannacht namen wij zelf de proef op de som. In de nacht van zondag op maandag gaat namelijk de nieuwe weekchart in. Een mooi moment de top 4 eens onder de loep te nemen. En wat blijkt: de scriptjes draaien overuren. Van beveiliging is geen sprake. Knullig, want van een bedrijf, dat eigendom is van Pepsi Cola, mag je toch verwachten dat ze een fatsoenlijke website in elkaar kunnen schroeven wanneer je zo'n grootscheepse reclamecampagne start. Niets is echter minder waar. Tussen middernacht en half 2 lieten wij de teller meelopen.

GeenStijl, dat inmiddels door een volstrekte nieuwkomer met de belachelijke naam Bolle Sjees van de nummer 1 positie is verstoten, behaalde in anderhalf uur tijd 117 stemmen, ofwel 1,1 stem per minuut. Full Flavour van gebruiker Xoop wist er 563 te vergaren, wat neerkomt op 1,6 stemmen per minuut. De inmiddels bekende Texan Crunch van osimon, waarover Smiths oh zo geheimzinnig doet, blijkt zijn scriptje inmiddels te hebben opgevoerd. Werd er tot voor kort nog 'slechts' automatisch 1 stem per 5 minuten uitgebracht, vannacht waren dit er plotseling 8,3 per minuut, wat neerkomt op 498 stemmen in anderhalf uur! De prutsers konden echter niets doen tegen het online fraudegeweld van bovengenoemde Bolle Sjees die in 90 minuten maar liefst 1555 stemmen wist te vergaren. Ofwel 25,9 stemmen per minuut! Let wel om half twee 's nachts!

Er wordt dus gefraudeerd bij het leven, scriptjes draaien overuren. Ook onze eigen fans blijken zich er schuldig aan te maken. En dus zal Smiths zich straks beroepen op het feit dat er massaal is gerotzooid en zal het bedrijf alsnog haar eigen naam er doorheen drukken. In de tussentijd hebben we allemaal mooi reclame voor hen gemaakt. No way, GeenStijl stopt er dus mee. Sterker nog, we roepen iedereen op tot een boycot van die smerige mais-driehoekjes. Overbodig om te vermelden dat we Pepsi Cola ook niet om te zuipen vinden!

Oh ja, de geheimzinnige osimon, het brein achter Texan Crunch, heeft zojuist ook de smaak Extra Caliente geregistreerd. Misschien dat Smiths door alle ophef rondom Texan Crunch eieren voor zijn geld heeft gekozen. En zeg nou zelf: Extra Caliente klinkt best lekker, in ieder geval beter dan GeenStijl...

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.