Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Iran voert vuile oorlog tegen U.S.A. in Irak"

boemdieboem.jpg Zaterdag Wikileaksdag. De tendentieuze anonieme lafbekjes van Wikileaks lekten vandaag maarliefst 400.000 fijne documenten over de US Army in Irak. Dat zijn 400K documenten die u dus niet had mogen lezen maar dankzij de transparantie die internet heet ineens beschikbaar zijn voor het volk. Maar staat er ook wat leuks in? Ach, dat die Amerikaanse cowboys inmiddels een kleine 66.081 Iraakse burgers hebben neergemaaid was algemeen bekend. En dat de jongens van Bush jr. destijds deden alsof ze niet wisten dat er gevangenen werden gemarteld, verkracht en vermoord was ook al lang bekend. Allemaal oude koek, Michael Moore is daardoor inmiddels miljonair geworden. Wat echter wel nieuw is, is het feit dat schurkistan Iran zich actief bemoeit met de oorlog in Irak. Dankzij Wikileaks weten we nu dat sommige hakbarrebellenleiders in Iran zijn getraind en on his majesty's Ahmadinejad secret service zoveel mogelijk Amerikanen omleggen. Om nog maar te zwijgen van de voortdurende openlijke provocaties met raketwerpers en bermbommen door Iraanse straatterroristjes aan de grens met Irak. Ahmadinejad probeert de westerse imperialist kortom als slangen te vertrappelen. Wat u niet had mogen weten want dan zijn de VS genoodzaakt Iran de oorlog te verklaren. Bij dezen dus. Kortom: chips in huis? Bier koud? CNN aan? De derde wereldoorlog gaat nu beginnen.

Reaguursels

Inloggen

het blijkt trouwens uit onderzoek dat als moslims geslachtofferde moslims zien dat ze zich dan zelf ook als slachtoffer gaan zien: www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3...

nick the prick | 25-10-10 | 21:36

MrGG | 25-10-10 | 08:24
Zo zie je dat die opwinding niet goed is voor het denkvermogen. 1. en 2. zijn verre van tegenstrijdig. Wat niet wil zeggen dat de US of A niet fout zit in deze. Maar ook dat zal voor jou moeilijk te volgen zijn.

nick the prick | 25-10-10 | 21:27

!!السرطا المسلمونن

PretMinaret | 25-10-10 | 20:11

Verwacht nog meer van dergelijke suggestieve berichten over Iran.

emankicN | 25-10-10 | 13:02

Dat gedrein over marokkaantjes of derde wereldoorlog: Gewoon even accepteren dat ons Vrije Westen honderdduizenden onschuldige moslimburgers vermoordt. En van daaruit verder denken.

funda | 25-10-10 | 10:47

laten we blij zijn dat we Nederlandsers zijn, als die derde wereldoorlog begint, dan zitten we relatief goed hier. mogelijk een bommetje op Germanië en Brittania, misschien nog eentje op Frankrijk en dat zal het wel zijn.

DualDenz | 25-10-10 | 08:42

@NickThePrick,
Je beweringen zijn tegenstrijdig:
Bewering 1: Moslimlanden maken tienduzenden doden
Bewering 2: Ze voeren geen administratie
de vraag is: van wie zijn deze cijfers afkomstig? Niet van de moslimlanden want die kunnen niet tellen. Kennelijk telt iemand anders dat voor hen ;-)
Daar gaan we weer: wij weten dat altijd zo veel beter.

Think fockers: wie maakt meer doden in het buitenland: wij (het westen) of de moslimlanden? "We come to liberate you!" en vervolgens 100.000+ doden maken. That makes sense!

MrGG | 25-10-10 | 08:24

Het verschil is ook wel dat men in de moslimlanden totaal geen administratie voeren. Daar valt nix te lekken, terwijl er dagelijks tienduizenden mensen vanwege hun geloof, geslacht, voorkeur, mening of om niks vermorzeld worden. Dus reken je niet rijk, MrGG.

nick the prick | 25-10-10 | 07:46

Dit zou je 'het voorbereiden van de bevolking op de volgende fase van WWIII' kunnen noemen.

emankicN | 25-10-10 | 02:12

Ach, dat die Amerikaanse cowboys inmiddels een kleine 66.081 Iraakse burgers hebben neergemaaid was algemeen bekend. Welja, daar stappen tendentieuze anonieme lafbekjes snel overheen om Iran een schurkenstaat te noemen. Je moet maar durven zeg! Hulde!

funda | 24-10-10 | 22:46

Stelletje kudt partijdige/hypocriete redactieleden hier bij GS! Ahmedinogwat is evil maar die focking bush is 10 keer erger. Ahmedinogwat dreigt (blaffende honden bijten niet) maar de VS doet het gewoon.
Iedereen hier in het westen is focking dement. Niemand weet zich ineens meer te herinneren waarom VS Irak is binnengevallen: OM NIETS! Geen chemische wapens gevonden. 66000+ mensen voor niets dood!

Read my lips focking mongolen: de operatie rondom het demoniseren va de Islam is een grote lobby van Israël (en haar kontelikkers zoals PVV). Als wij (het westen) Islam slecht vinden zullen we automatisch Israël steunen. Ondanks dat ze decennia lang mensenrechten aan hun laars lappen. Is dat nou zo moeilijk te zien?

MrGG | 24-10-10 | 21:31

Gewoon kaodt Nuken die vieze vuile hakbars!

Kopvod | 24-10-10 | 12:10

Correctie: 3e wereldoorlog duurt voort

Tapioca pudding | 24-10-10 | 10:10

Nico Mudde | 24-10-10 | 01:32
Ik zeg van wel, u zegt van niet, misschien komen we er ooit nog achter. Ze wachten beide waarschijnlijk tot de ander echt aanvalt, zodat ze hem de volledige schuld kunnen geven van de oorlog, verder dan provoceren gaan ze nu nog niet.
Verder ben ik het wel met u eens.

reinaarden | 24-10-10 | 01:50

"De derde wereldoorlog gaat nu beginnen."

De Koude Oorlog was de 3e wereldoorlog. Oosten vs. Westen
WO4 is begonnen op 12 sept, 2001. Nederland doet al jaren mee!

new93 | 24-10-10 | 01:37

@reinaarden | 24-10-10 | 01:08
Israel, kan een aanval op Iran best aan? mmm... Weet je, Israel zou een land als de Centraal Afrikaanse Republiek kunnen binnenvallen. Maar Iran is echt een maatje te groot. Zelfs met de hulp van de grote broer. Want als het zo makkelijk zou zijn dan liepen zij nu al in de straten van Teheran.
Maar je moet een ding weten over Iran. Hoe verdeeld het land nu ook is en de politieke siuatie onstabiel is.
Mocht een buitelandse macht of machten dit land binnenvallen, dan gaat de bevolking, hoe verdeeld ze ook zijn massaal achter elkaar staan.
Amerika heeft het al eerder geprobeerd door de Sjah te instaleren maar ook dit heeft niet geholpen.

Nico Mudde | 24-10-10 | 01:32

HonderdEnEen | 24-10-10 | 00:01
Hoezo?! Waarom mogen zij niet gewoon geloven wat ze willen, Ahmadinejad heeft voor zover ik weet nog geen directe bedreiging gemaakt tegen Europa, misschien wel tegen Israël, maar dat is ons probleem eigenlijk niet. Die legermacht kan Iran best aan met de hulp van grote broer USA.

reinaarden | 24-10-10 | 01:08

Het word tijd dat, door links geindoctrineerd, Nederland wakker word en de nuclaire bom in handen van een regime dat in elfjes en het einde der tijden gelooft, serieus aanpakt, nu het nog kan.

HonderdEnEen | 24-10-10 | 00:01

Just follow the money.

shindai | 23-10-10 | 23:16

+je voor Majid

Sas | 23-10-10 | 23:01

Lekker het omdraaien wie de ware schurken zijn... 60% burgerslachtoffers... oh oh oh wat raar dat de amerikanen daar niet meer welkom zijn...

Sas | 23-10-10 | 23:00

Majid | 23-10-10 | 22:15
Gelukkig hebben we jou nog om de wereld te redden.

nick the prick | 23-10-10 | 22:45

Auweyida | 23-10-10 | 20:55
www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/...
Dat het een zooitje is in de steden is niet zo boeiend, irak is momenteel de tweede exporteur van olie in de wereld. Het levert een perfecte springplank richting iran die op de grootste gasvoorraad in de wereld ligt. Aan de andere kant van iran, ligt afghanistan, waar de bouw van de gewenste gasleidingen gestaag voort gaat. Richting india, richting rusland en richting turkije( en uiteindelijk dus europa)

repulse | 23-10-10 | 22:38

Is dit de beste white-wash waar jullie, van het jongerenmagazine van de Telegraaf, mee konden komen? De familie van Puijenbroek die de Telegraaf in handen heeft verdiend goud geld bij een eventuele oorlog met Iran, omdat deze familie een bedrijf in handen heeft dat aan ieder NAVO leger textielproducten mag leveren:
www.groene.nl/1995/35/de-zwartste-kran...
Waarom zou de Telegraaf Geenstijl opgekocht hebben? Zou het zijn omdat schrijvers van Geenstijl het lef hebben om de verhulling van de moord op 15.000 onschuldige mannen vrouwen en kinderen te minimaliseren, en af te doen als iets dat we "toch al wisten", om vervolgens te focussen op dat nare Iran dat Amerikaanse soldaten zou proberen te vermoorden, zonder de vraag te stellen of dat uberhaubt wel werkelijk waar is?

Je kan er stiekem niet op wachten hé Brussen, oorlog met Iran? De Van Puijenbroekjes ook niet, vandaar dat jij betaald krijgt voor het neerpennen van je oorlogs-fantasieën. Ieder fatsoenlijk schrijver zou zich focussen op de 15.000 burgers wiens dood de Verenigde Staten en haar bondgenoten direct voor verantwoordelijk zijn, en hebben getracht te verhullen. Ieder fatsoenlijk schrijver zou op zijn minst vermelden dat de gelekte war diaries aangeven dat de Verenigde Staten het martelen van Irakese gevangenen toeliet:
www.rawstory.com/rs/2010/10/wikileaks-...
Maar dat heb jij niet gedaan. Jammer.

Majid | 23-10-10 | 22:15

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 17:57

Als je quote, doe het dan goed:

“Who controls the past controls the future: who controls the present controls the past.” — George Orwell, ‘1984’

shindai | 23-10-10 | 21:13

Okay, Saddam was geen lieverdje, maar af en toe vraag ik me af of het niet beter zou zijn geweest die mafketel daar aan het roer te laten. Ik bedoel: wat boeit ons Irak nu werkelijk - en op die vluchtelingen zat ik ook al niet te wachten. Maar door Balkie's "fruitful cooperation" met de haviken in de VS zitten wij met ons achterlijke immigratiesysteem nu met de gebakken peren.
.
Bovendien is Irak momenteel anarchie en een makkelijk prooi voor de Perzische reli-fanaten. Engeland zit tot zijn nek toe in de (immigratie)shit en heeft al laten weten geen grote missies meer aan te kunnen en op defensie te gaan bezuinigen. Obama gaat zijn poten er waarschijnlijk ook niet aan branden, met zijn Nobelprijs voor de vrede en bruggenbouwer naar die weerloze, schattige moslimpjes. Dus dan maar de boel opsplitten: de Saudi's voorzien van wapens en de strijd lekker overlaten aan Sjieten, Soennieten, Arabieren in alle soorten en maten en de Perzen en eventueel Pakaistani's.
Zie ook: www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland...
.
Laat ze lekker wegzakken in hun Fata Morgana daar in het Midden-Oosten.
Weghalen die troepen, hekje erom, wapens droppen en ze zoeken het maar uit.

Auweyida | 23-10-10 | 20:55

Stront komt vanzelf boven drijven. En er komt nog zoveel shit naar boven, dat zelfs de cleaners dit establisment de rug gaan toekeren. De wereld word langzaam wakker, en als de mens eenmaal zijn ketens heeft afgeworpen dan start de echte ommekeer.

Nico Mudde | 23-10-10 | 20:32

Stir Glenfarclas II | 23-10-10 | 20:09
Lees het eerste comment eronder maar. Problem solved.

Rammstein | 23-10-10 | 20:23

Pastor Sippenhaft | 23-10-10 | 15:09

Ja :

Andries Knevel,

3,14mel | 23-10-10 | 20:03

Wat Bertje Brussen u even niet vertelt, is het feit dat de VS al tijden het territorium van Iran binnenvalt. Tot zover dus de kwalificatie "schurkistan"...

BSE rundfunk | 23-10-10 | 19:54

Die Akmaartietenhad roert waar 'ie maar kan. Dickheads met een missie; dat zijn de gevaarlijksten.

Fijnstoffer | 23-10-10 | 19:54

Bolle Wim | 23-10-10 | 19:23

Toch niet. Nou ja, bijna alles dan.

Oome Gijs | 23-10-10 | 19:43

Oome Gijs | 23-10-10 | 19:06
Sorry... ik had even de indruk dat je alles al wist.

Bolle Wim | 23-10-10 | 19:23

Rammstein | 23-10-10 | 19:05
Het onderbuikgevoel is er wel degelijk, of de gestaaft is op enige waarheid zal moeten blijken. De tekens wijzen i.i.g. wel die kant op.
Als zelfs Angela Merkel al roept dat de intergratie is mislukt dan is dat toch wel een teken aan de wand.
Is Frankrijk is het al een tijdje aan de gang en ook in de UK begint het te dagen; Zie de engelse docu Dispatches van een tijdje geleden.
Europa roert zich en dat zou wel eens de verkeerde kant op gaan gezien alle rechtsstemmen.

shindai | 23-10-10 | 19:18

@ikweetnogmeer | 23-10-10 | 17:48
Heeft GS een wapen-arsenaal dan ? Dat wist ik niet.
Rammstein | 23-10-10 | 17:51
++++++++++++++++++++
GS' wapenarsenaal is hun welversneden pen waarvan ik de vruchten vrijwel altijd met genoegen lees.

ikweetnogmeer | 23-10-10 | 19:09

Bolle Wim | 23-10-10 | 19:03
Dat weet ik niet, ik ben geen multinational.

Oome Gijs | 23-10-10 | 19:06

shindai | 23-10-10 | 19:01
Is dat gevoel wel echt, of wil je jezelf een soort "prepared for the worst" gevoel geven, zodat je later kan zeggen, mocht je "vooruitzicht" kloppen, dat je het "altijd al gezegd hebt" terwijl je eigenlijk er vanuit gaat, dat het niet zal gebeuren ?

Rammstein | 23-10-10 | 19:05

Oome Gijs | 23-10-10 | 18:52
Ik neem dan wel aan dat onze banen weer terug zullen keren vanuit China? Of zullen onze trotse multinationals dan de arme hongerige negertjes van Afrika inzetten om onze spulleboel voor een habbekrats in elkaar te flansen?

Bolle Wim | 23-10-10 | 19:03

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 17:54

De tekst stond Joris niet aan klaarblijkelijk; Zie shindai | 23-10-10 | 18:15

Rammstein | 23-10-10 | 17:54

Ik geloof niet in een god of in de voorspellende gaven van Nostradamus, ik zeg alleen dat er iets broeit uit onderbuikgevoel.

shindai | 23-10-10 | 19:01

Het heldhaftige Perzische leger steekt de Iraakse grens over, overrompelt de Amerikaanse troepen, bezet de olievelden en rolt door naar het Arabisch schiereiland.
De olieprijs passeert de 300 dollar. De straat van Hormouz is afgesloten. China en Rusland steunen de Perzen militair en financieel. Benzine is op de bon. In Amsterdam is elke dag een autoloze zondag. De Hollandse marine zet koers naar de plek des onheils, wordt echter op de hielen gezeten door een Russisch vloot-eskader.
Update(1): Hollands-Russische zeeslag bij de Canarische eilanden.
Update(2): het Chinese volksleger doet een massale landingspoging in Japan

Oome Gijs | 23-10-10 | 18:52

De VS moet niet zeuren , want zij hebben dezelfde tactieken toegepast tijdens de Russische invasie van Afghanistan .

dusjunus | 23-10-10 | 18:43

@Einde van de Domheid | 23-10-10 | 16:06
De eerste is dit jaar formeel afgelopen. Iets met herstelbetalingen.

Stir Glenfarclas II | 23-10-10 | 18:34

Horror Skopie | 23-10-10 | 16:55
dat bedoelde ik inderdaad, het was mij opgevallen dat de duitsers zelfs in de vernietigingskampen alles heel netjes bijhielden, administratief gezien, maar ik wilde een Godwin vermijden. = namelijk altijd onterecht en goedkoop, zo'n vergelijking met de nazi s.

nick the prick | 23-10-10 | 18:33

Rammstein | 23-10-10 | 18:31

oh ja, dank. zo, nu ben ik er weer!

Oome Gijs | 23-10-10 | 18:32

Oome Gijs | 23-10-10 | 18:30
Ze liggen ergens in de 90er jaren. In het linker-laatje.

Rammstein | 23-10-10 | 18:31

Rammstein | 23-10-10 | 18:29

ik weet niet waar ik ze gelaten heb

Oome Gijs | 23-10-10 | 18:30

Oome Gijs | 23-10-10 | 18:22
Vergeet uw medicijnen niet.

Rammstein | 23-10-10 | 18:29

Bert bussen is met voorsprong de slechtste poster op geenstijl, doe eens iets nieuws jongen.

Hoofdschudder | 23-10-10 | 18:27

Imprimatur | 23-10-10 | 18:13
Ik noteer alle boekentips die ik hier krijg. Ik ga me erin verdiepen. Ik heb nog een meter boeken liggen, ik stop even met bestellen.

Rammstein | 23-10-10 | 18:25

President: de lanceercodes, waar heeft Bill Clinton die gelaten?
Clinton: Lanceercodes? Ik bel u terug.
Generaal: meneer de president, de tijd is aan het uitlopen.
Clinton: ik heb ze. Ze waren in het handschoenenkastje van mijn meisjesvriend.
President: ik stuur iemand ze te halen
Generaal: doe geen moeite. Het is al gedaan. Europa is van het gezicht van de aarde geveegd, samen met Israël uiteraard.
En toen kwam er een olifant, die blies het hele verhaaltje uit.

Oome Gijs | 23-10-10 | 18:22

Hans Klok achtige toestanden.

Je wordt gedwongen te kijken naar wat door het Westen gemaakt gedonder in het Oosten. Ondertussen wordt je getild door de bankiers, kan je staat niets meer financieren en is het geld bij je pensioenfonds op.

Denkt Na | 23-10-10 | 18:22

-weggejorist-

shindai | 23-10-10 | 18:15

@Rammstein
Boeken wel eens gelezen van Monaldi & Sorti? Geschiedenis zal niet meer hetzelfde zijn.

Imprimatur | 23-10-10 | 18:13

Parsons | 23-10-10 | 18:02
Nucleaire winter. Kleed u zich maar goed aan.

Bakito | 23-10-10 | 18:10

Hagelstenen als nukes hier.

Parsons | 23-10-10 | 18:02

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 17:57
Geschiedenis is mijn favoriete vak, altijd geweest. Daar niet van.

Rammstein | 23-10-10 | 18:01

Rammstein | 23-10-10 | 17:56
Ik bedoel maar.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 17:57

Rammstein | 23-10-10 | 17:50
Lul niet. je ziet toch zelf ook wel dat onze banen in rap tempo vertrekken naar de Chinese slavernijgebieden alwaar zij hun muntje op slinkse wijze blijven koppelen aan de rotte, waardeloze dollar zodat wij domme, grauwe en ruggegraatloze kaaskoppen zullen worden veroordeeld tot de bedelstaf?
.
En het gepeupel mag van de grootgraaiers en corrupte politici nu even zijn woede en aanstaande bittere armoede afreageren op de analfabete, middeleeuwse jurkdragende sukkels uit Islamitische landen.
.
Lachen toch??

Bolle Wim | 23-10-10 | 17:57

Rammstein | 23-10-10 | 17:55

WIe zijn verleden niet kent, zal het heden niet beheersen.

*spreukenmodus uit doet*

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 17:57

Oome Gijs | 23-10-10 | 17:54
Get with the program: we zijn ondertussen twéé presidenten verder.

Rammstein | 23-10-10 | 17:57

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 17:54
Die broek, die stond 'm goed.

Rammstein | 23-10-10 | 17:56

"Resultatenuithetverleden,biedengeengarantievoordetoekomst"

Rammstein | 23-10-10 | 17:55

shindai | 23-10-10 | 17:40
Hans Teeuwen heeft wijze woorden over deze man gezegd.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 17:54

@ Rammstein | 23-10-10 | 17:51

In de GS-koelkast staat nog een slaatje uit 1997 en wat blikken bonen uit 2004.
Dat lijkt me knap dodelijk.

shindai | 23-10-10 | 17:54

Generaal: we moeten nu Iran nuken, meneer de president.
President: is het zover?
Generaal: helaas, het is.
President: eens even kijken waar ik de lanceercodes heb gelaten.
Generaal: Die draagt u toch altijd bij u?
President: normaal gesproken wel, alleen nu... kunt u straks terugkomen?

Oome Gijs | 23-10-10 | 17:54

shindai | 23-10-10 | 17:52
Ik heb nieuws voor je: je kan niet in de toekomst kijken. Gaat niet. Je kan gaan raden wat er gaat gebeuren, zoals jij, je kan Nostradamus raadplegen, zoals jij, of je kan in een God gaan geloven (doe je dat ?) maar het sadistische feit blijft: je wéét het niet.

Rammstein | 23-10-10 | 17:54

@ Graaf van Egmont | 23-10-10 | 17:46

Nog een paar jaar wachten en dan kunnen we het zelf invullen naar behoefte.
Maar het zou me niets verbazen als er binnenkort de pleuris uitbreekt in Europa.

shindai | 23-10-10 | 17:52

ikweetnogmeer | 23-10-10 | 17:48
Heeft GS een wapen-arsenaal dan ? Dat wist ik niet.

Rammstein | 23-10-10 | 17:51

Bolle Wim | 23-10-10 | 17:48
Of de Gele Griep. Of de Gele crisis. Of vergiftigde sinas. Of een gele gifwolk. Of een enorme Sponge Bob invasie. Of de gele zon.

Rammstein | 23-10-10 | 17:50

-weggejorist-

ganjaman555 | 23-10-10 | 17:49

Gaat GS ook al meedoen aan het demoniseren van Iran en het aanzetten tot oorlog tussen VS en Iran ?
GS, ook geworteld in de vredelievende kchgrrrristelijke cultuur van het westen, kiest hier dus voor de aanval op Iran.

ikweetnogmeer | 23-10-10 | 17:48

Graaf van Egmont | 23-10-10 | 17:46
Juist.
Zo kan ik ook voorspellen.

Rammstein | 23-10-10 | 17:48

shindai | 23-10-10 | 17:40
Nostradamun had het over het "gele gevaar". Dat moet haast wel China zijn. Dat griezelige land met een miljard beschikbare slaven waar in rap tempo al onze banen heen zien vertrekken. Lang leve de globalisering!!

Veel gevaarlijker dan de Islam.

Bolle Wim | 23-10-10 | 17:48

shindai | 23-10-10 | 17:40
Sodehannes toch op met je Nostradamus.

Rammstein | 23-10-10 | 17:46

shindai | 23-10-10 | 17:40
Hé dat is verbazingwekkend: meestal worden de kwatrijnen van Nostradamus pas uitgelegd, nadat de feiten hebben plaatsgevonden.

Graaf van Egmont | 23-10-10 | 17:46

let's get it on!!!
ik ben er alleen niet klaar voor!

skaik | 23-10-10 | 17:43

De 3e wereldoorlog is er een tussen de islam en het westen volgens Nostradamus.
De vraag is alleen waar deze gaat plaatsvinden. Zoals het nu lijkt zet ik mijn geld in op Europa als bestemming.

shindai | 23-10-10 | 17:40

Bakito | 23-10-10 | 17:27
Ik kijk zeer weinig SBS en RTL4.
Klopt.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 17:38

Er zal voorlopig geen oorlog komen tussen de VS en Iran. Vier of vijf jaar geleden riepen sommige wel opgelichte bronnen (zoals Daan de Wit) dat die oorlog aanstaande was. Dan wel om de olie of om Israël of om Irak. Het komt er maar niet van. Het lijkt me duidelijk dat de wapenindustrie het niet nodig heeft, de politici bang zijn voor stemmenverlies, het leger al uit gelubberd is en de olie in Irak de Texaanse sjeiks nog wel even bezig houdt.
Alle tijd dus om nog even naar de supermarkt te rijden @Sokolum | 23-10-10 | 17:28

Gavrilo | 23-10-10 | 17:35

nogmaals, waarom worden politiemensen niet deftig betaald?
dan komen misschien ook niet zieke minkunkels op de job af.
ik zou me schamen als een van mjn bekenden, laat staan vrienden, dit beroep zou willen hebben.

jannnnn5591 | 23-10-10 | 17:33

-weggejorist-

Sokolum | 23-10-10 | 17:28

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 17:24
Onze folklore is grotendeels vervangen door RTL4 en SBS6. U heeft toch zitten slapen.

Bakito | 23-10-10 | 17:27

Misschien per opzet gelekt naar wikileaks dat gedrag van de Iranezen? Zodat we nu zelf kunnen lezen dat een oorlog niet te voorkomen is?

Graaf van Egmont | 23-10-10 | 17:25

Bakito | 23-10-10 | 17:21
Ik ben ook niet bang, wel waakzaam.

Dat is wat anders, denk ik.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 17:24

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 17:16
Onze cultuur herbergt talrijke schatten, zoals deze. We hoeven wat mij betreft niet bang te zijn voor vijandige overnames.

Bakito | 23-10-10 | 17:21

Is de oorlog al begonnen? Moest ff werken namelijk.

Ovideandfriends | 23-10-10 | 17:17

Bakito | 23-10-10 | 17:14
Ik dacht 't.
Jij plempt 't.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 17:16

@Maneo Solo. Semper. | 23-10-10 | 15:01
Goed plan. Kan ik jou dan inhuren om mijn auto vooruit te duwen?

Geppie. | 23-10-10 | 17:11

Wat is de nieuwswaarde van dit bericht? Het is allang bekend dat Iran schuilplaats en wapenen biedt aan bepaalde groeperingen. Zo worden in Irak nog weleens leden Iraanse revolutionaire garde opgepakt. En ook zijn er Britse mariniers door Iran opgepakt.
nos.nl/artikel/61465-britten-en-iran-i...
www.gva.be/nieuws/buitenland/aid871375...
En last but not least uit 2008: www.cfr.org/publication/12521/irans_in...
Maar nu zou er dus concreet bewijs zijn gevonden in door de VS geschreven documenten? Laat maar zien dan of word ik geacht zelf die 400k pagina's door te spitten?

Gavrilo | 23-10-10 | 17:11

Feit is dat we allemaal de pijp uit gaan. Dus who cares, gewoon doorlopen mensen.

Hölzenbein | 23-10-10 | 17:09

gepost op | 23-10-10 | 17:00
Leuk om na te denken over wat echt is. Doorgaans kun je dat overigens gewoon voelen. Vind ik ook veel leuker dan een discussie.

Bos Hout | 23-10-10 | 17:08

Imprimatur | 23-10-10 | 16:57
Bedankt.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 17:07

In plaats van zeiken tegen die verre Islamieten zou het jullie sieren als jullie eens wat bankiers en hun corrupte politieke lobbyisten uit hun glanzende paleizen trekken en hardhandig ter verantwoording roepen. Die financiële viezeriken van eigen bodem richten namelijk veel meer schade aan binnen onze samenleving dan die paar middeleeuwse figuren in een jurk.

Bolle Wim | 23-10-10 | 17:07

Bos Hout | 23-10-10 | 16:50
Dat is heel goed. Ik bekijk het eerst van alle kanten. Mijn ogen zijn nog niet zo ontzettend lang geleden geopend, ik loop wellicht nog wat achter. Maar, inderdaad, een film als die van M. Moore (ook niet helemaal objectief, desalniettemin ... usw), Loose Change. Maar mocht je "the trial of Sadam Hussein" van de BBC eens treffen, ik raad hem je aan.

Rammstein | 23-10-10 | 17:07

Iran zie ik niet als een vijand, ook al hebben ze een raar regime en vreemde gewoontes. Ze gaan hun gang maar.
Maar de wereldwijde islamitische jihad is veel gevaarlijker, is veeleer soenitisch van aard en heeft inmiddels in Nederland ook voet aan de grond gekregen in de vorm van een gestage islamitische opmars, waarbij wijk na wijk wordt overgenomen in een vorm van imperialisme die doctrinair en demografisch van aard is en die zich ook uit in allerlei vormen van criminaliteit. Tot nu toe heeft het Westen hiertegen geen verweer en dat baart me toch wel het meeste zorgen.

Oome Gijs | 23-10-10 | 17:05

Weet je.
Oorlogen kan je niet een beetje winnen, dan verlies je.
Oorlogen win je pas echt door 100 % winst.
Risken is leuk en leerzaam dan... strategie en tacktiek bepalen wie er wint.... zet jij overal 1 legertje neer dan loopt het slecht met je af... je bent veels te kwetsbaar voor andere legers....
Zo zie ik ook de situatie in Irak en Afghanistan enz.
Als je na de strijd het land niet onder controle krijgt moet je er helemaal niet aan beginnen, dus niet aanvallen.
Een zinloze verspilling dus.

Terpen-tijn | 23-10-10 | 17:05

Zouden er in Iran en Iraq ook al dubbelpaspoortigen met o.a. een NL paspoort in de regering en het parlement zitten? Dat vraag je je soms weleens af.

Vigil | 23-10-10 | 17:03

@Bos Hout | 23-10-10 | 16:56
Ah, op die manier.
(Ontologie is zijnsleer, een lastige filosofische discussie over wat er echt is en wat niet.)

gepost op | 23-10-10 | 17:00

@Teun van het Tuinpad

Weltereusten meneer de president!

Imprimatur | 23-10-10 | 16:57

gepost op | 23-10-10 | 16:48
Ontologie heb ik nooit van gehoord en verder ben ik me er bewust van dat mensen een verzameling verhalen, gebruiken en pipo's met jurken een religie noemen. Maar voor mij bestaat slechts die verzameling verhalen en gebruiken en pipo's met jurken. De rest is lucht die ik pas goed zag toen ik het laatste restje van die oogkleppen een keer afdeed. Man, man man, wat voelde dat goed.

Bos Hout | 23-10-10 | 16:56

@nick the prick | 23-10-10 | 16:20
Dat valt wel mee, ook de Duitsers hebben alles netjes bijgehouden met Deutsche punktlichkeit in de jaren '40 van de vorige eeuw. Welke wapens, welke divisies, waar welke soldaat gewond raakte, waar welke gedood, welke brandstoffen er werden geleverd enzovoort. Alle gebeurtenissen uit die oorlog zijn aan Duitse zijde natrekbaar. (Behalve dat ene dan. Rara, waarom?)

Horror Skopie | 23-10-10 | 16:55

gebruik die atoombommen nou maar eens en zorg dat je eerder gooit dan iran mr president

markuitarnhem | 23-10-10 | 16:55

Rammstein | 23-10-10 | 16:44
Ik kijk alleen maar naar wat ik zie. En als je veel kijkt zie je meer. En ik vertouw meer op mezelf dan op CNN, Hans Laroes of welke televee dan ook. Dan kun je ook wat beter kijken.

Bos Hout | 23-10-10 | 16:50

@Bos Hout | 23-10-10 | 16:45
Is dat een ontologisch statement of heeft u hele dure oogkleppen?

gepost op | 23-10-10 | 16:48

Terpen-tijn | 23-10-10 | 16:34

Klopt en dat zal ook een probleem blijven , je zit met de Soennieten en de Sjiieten en in het Noorden met de koerden.
Deze vechten nu tegen elkaar en tegen Amerika , uiteindelijk willen ze allemaal een deel van Irak hebben maar over de verdeling zijn ze het nog niet eens en dit kan nog wel jaren doorgaan.

Eurotokkie | 23-10-10 | 16:48

Terpen-tijn | 23-10-10 | 16:44
Dat zegt genoeg.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:47

@ Rammstein | 23-10-10 | 16:42

Worden ze al de hele week gehersenspoeld met die onzin en in het weekeind worden ze er ook nog mee dood gegooid.

solidstate | 23-10-10 | 16:46

Imprimatur | 23-10-10 | 16:37
Zeg medereaguurder, wij gaan het niet eens worden.
Denk ik.

En ik ben een beetje moe, dat ook.

My bad.
Rammstein | 23-10-10 | 16:39
Die mensen leven op ONZE Olie.
Snap dat dan !

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:46

solidstate | 23-10-10 | 16:41
Jij begint er over en hebt er een probleem mee. Ik niet. Voor mij bestaat religie niet. Simpel.

Bos Hout | 23-10-10 | 16:45

Teun van het Tuinpad 16:37
ja weet ik, heb ook geen cijfers of het aantal asielzoekers uit Irak gedaald/gestegen is na de val van Saddam.
Wel dat Irakezen nu nog steeds (politiek) asiel in Nederland aanvragen, terwijl het een "bevrijd" land heet te zijn.

Terpen-tijn | 23-10-10 | 16:44

Bos Hout | 23-10-10 | 16:43
Aha, jij gaat nog een stukje verder. Daar zit iets in.

Rammstein | 23-10-10 | 16:44

solidstate | 23-10-10 | 16:38
Wat betreft de vpro heb je helemaal gelijk: een zooitje linksfascisten die praten met een hete aardappel in de bek. In de jaren 80 vond ik het nog wel aardig om naar de vpro-radio te luisteren, herinner me vooral de stem van Cor Galis. Totdat ik erachter kwam hoe de vork werkelijk in de steel zat en bleek dat de vpro zich voordeed als een vereniging van intellectuelen, maar in feite een bende crypto fascisten was met een linkse ideologische agenda waar Mao de mond van was opengevallen.

Oome Gijs | 23-10-10 | 16:44

Rammstein | 23-10-10 | 16:39
De daders van het in de lucht doen verpulveren van die torens zijn volgens mij nog niet bekend.
Er is wel een en ander aan speculatie over, dat wel.

Bos Hout | 23-10-10 | 16:43

Jaja, lekker downplayen die hap. En lekker naar Iran wijzen, want het compleet falen is natuurlijk niet eigen schuld. Zucht.

Horror Skopie | 23-10-10 | 16:43

Misschien een Hanta-virusje i.p.v. nuken dan maar?

shindai | 23-10-10 | 16:42

solidstate | 23-10-10 | 16:38
Zou daar nog echt naar gekeken worden door de kids, of zou het politiek correct moeten van pa & ma Bakfiets.

Rammstein | 23-10-10 | 16:42

@Oome Gijs
@vander F

Als het om wapens gaat zijn er opeens budgetten, dat zul je zien. Dat was tijdens
de laatste grote krieg ook zo. Het zijn nog altijd de grote bankiers zoals de Rotchilds
(Zover ik weet zijn deze mensen nog nooit zichtbaar geweest in de media)
die de centen in de wereld beheren. En de crisis wordt voornamelijk gevoeld door
de gewone mensen. Voor hen wordt de kraan dichtgedraaid, vreemd hé dat 5%
nooit armer wordt, alleen maar rijker.

strikdewepstroper01 | 23-10-10 | 16:42

@ Bos Hout | 23-10-10 | 16:39
Achmed steek de knoran in de fik of of in je reedT maar val mij mij niet lastig met dat haatboek.

solidstate | 23-10-10 | 16:41

solidstate | 23-10-10 | 16:38
Sorry.
Rond deze tijd bepaalt het Jufje wat we kijken.
*Nickjr hoort*

Ik kijk wel op Uitzendingnetgemist.

Kom er later op trug.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:40

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:33
Hoeveel 9/11 daders kwamen er uit Irak ? Niet uit Afghanistan en niet uit Irak. Maar SA is zo moeilijk te bombarderen, met al die olie, rijkdom en familie Bush ter plaatse.

Rammstein | 23-10-10 | 16:39

solidstate | 23-10-10 | 16:31
Luister koekwausje, wanneer ben je voor het laatst door een boek aangevallen en waar deed het precies zeer?

Bos Hout | 23-10-10 | 16:39

Rammstein | 23-10-10 | 16:36
Zoenen of gelijk van bil ?

Tsja.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:38

@ Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:35
Kijk dan maar naar de islam zieltjes winnerij DAWAH op ned3 .

Het is GVD niet te geloven.
Weg met deze islamofascistische pleuris omroep de VPRO.

Daar moet je echt van en op schijten.
Anale fixatie komt dan vanzelf.

solidstate | 23-10-10 | 16:38

Eerst even wachten dat minder dan 10% van de Olie uit het Midden-Oosten komt , daarna mogen Amerika en Israel hun nieuwe wapens testen op Iran waardoor Noord Korea spontaan hun grenzen openstellen.

Eurotokkie | 23-10-10 | 16:38

@ Teun van het Tuinpad

Maar hij had geen massavernietigingswapens. De Irakezen hadden hun eigen boontjes moeten doppen. Deden de westerse landen ook eeuwenlang. Moeten ons er niet mee bemoeien. Alles wat we (westerse landen) proberen te doen om te helpen wordt toch niet gewaardeerd door dieperliggend wantrouwen naar de westerling toe. Het rare is dat ze nu gelijk hebben ook.

Imprimatur | 23-10-10 | 16:37

Terpen-tijn | 23-10-10 | 16:34
Die mensen daar kunnen niet eens overweg met elkaar.
*iets met Bevolkingsgroepen mompelt*

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:37

Lafbekjes van Wikileaks. Toe maar, sinds wanneer is tendentieus een scheldwoord op Geen Stijl? De oprichter is niet anoniem en wordt aan alle kanten bedreigd en achtervolgt. Hoezo lafbek?
Klouwkikker | 23-10-10 | 15:05
Misschien bedoelt BBrussen de source van wikileaks?

Cadaver | 23-10-10 | 16:36

shindai | 23-10-10 | 16:33
Dat zeg ik.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:33
Hey, Toon van het Hermanspad. It's me.

Rammstein | 23-10-10 | 16:36

solidstate | 23-10-10 | 16:31
Ik ben niet zo anaal gericht.
Maar goed, ieder zijn of haar ding.
Dat dan weer wel.
;

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:35

Omdat "wij" Irak hebben bevrijd van de slechte Sadammie, is het nu nog steeds niet veilig daar en daarom vragen nu (nog) duizenden Irakezen in Nederland asiel aan....

Terpen-tijn | 23-10-10 | 16:34

Rammstein | 23-10-10 | 16:31
Hij had een dagboek moeten schrijven.

Lieve Piggy.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:33

@strikdewepstroper01 | 23-10-10 | 16:23 | Reageer,
mot de economie wel een beetje draaien,
anders zijn er geen centjes om wapens te kopen.

*iets met kip&ei*

vander F | 23-10-10 | 16:33

@ Rammstein: Om dat te voorkomen hebben ze hem ook zo snel opgehangen.

shindai | 23-10-10 | 16:33

Voor Bert Brussen is een Iraans grensincident het opvallendste van deze berg informatie. Ben je dan een ongelofelijke ongevoelige mensenhater, misschien wel.
Honderdduizend burgerslachtoffers worden even gebagatelliseerd.

Bertus Brulbroek | 23-10-10 | 16:33

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:28
Erg snel naar het voorgeborchte gestuurd, naar mijn smaak. Ik heb die rechtzaak gevolgd, zoals die tegen Wilders nu, iets meer dramatisch vanwege de slachtoffers, maar net zo een farce.
Die man had nog een hoop kunnen vertellen.

Rammstein | 23-10-10 | 16:31

@ Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:26

Ene knoran half verbrand en opgevouwen past prima in de reedT van bakito.
Een blik ham past er ook nog wel bij.

Verrekte koekWAUS. ;-)

solidstate | 23-10-10 | 16:31

@Bos Hout | 23-10-10 | 16:29
Natuurlijk wel. *out*

Parsons | 23-10-10 | 16:31

Kan dat geen kwaad? Radioactieve diesel in je auto?

shindai | 23-10-10 | 16:30

Parsons | 23-10-10 | 16:28

Greet mijndz...

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:30

strikdewepstroper01 | 23-10-10 | 16:23
Nee, dat geloof ik niet. De financiële crisis is niet van de ene op de andere dag ontstaan, maar is het resultaat van decennia lang financieel-economisch wanbeleid in de westerse wereld.
Aan de andere kant is het waar dat het militair-industriële complex belang heeft bij conflicten, als afzetmarkt voor hun producten. Echter, de financiële crisis heeft hele andere wortels en is zeker niet veroorzaakt door de wapenindustrie.

Oome Gijs | 23-10-10 | 16:30

Parsons | 23-10-10 | 16:26
Omdat je met alleen nukes niet de grondstoffen te pakken krijgt.

Bos Hout | 23-10-10 | 16:29

Ze doen ook alles om die nieuwe Medal of Honnor te promoten

Haagse-Geertje | 23-10-10 | 16:29

@Imprimatur | 23-10-10 | 16:27
Ja en Saddam was een hele vriendelijke lievve man.

Parsons | 23-10-10 | 16:28

Imprimatur | 23-10-10 | 16:27
Sadam was liev !

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:28

Parsons | 23-10-10 | 16:26
Kijk. Jij denkt meteen groot. Ik houd ervan.

Rammstein | 23-10-10 | 16:28

GS wat een bagger zeg! Snel weglopen voor de feiten van de documenten omdat men de waarheid niet onder ogen wil zien. Redactie denkt zeker; shit, we hebben altijd achter de verkeerde gek gestaan, nu snel maar iets over Iran vertellen. Maar zo werkt het natuurlijk niet. GS heeft altijd het beleid van Bush jr gesteund en er zijn GEEN massavernietigingswapens gevonden. GeenStijl heeft dus op het verkeerde paard gewed en schaamt zich hier eigenlijk voor, maar men zoekt een ander om de aandacht af te leiden. Dit alles in de stijl van Bush jr..... geen stijl dus.

Imprimatur | 23-10-10 | 16:27

@ Bakito | 23-10-10 | 16:23

Mohammed moord.
Wat wil je zeggen?

solidstate | 23-10-10 | 16:27

solidstate | 23-10-10 | 16:25
Hé jôh, da past nie hoor !

Verrekte Koekdoos !

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:26

@Rammstein | 23-10-10 | 16:11
Waarom binnenvallen als je nukes hebt?

Parsons | 23-10-10 | 16:26

again?

ambsterdammetje | 23-10-10 | 16:26

@ Bakito | 23-10-10 | 16:22
Stop jouw smerige islam sekte in je reedT.

solidstate | 23-10-10 | 16:25

strikdewepstroper01 | 23-10-10 | 16:23
Goed dat u het zegt.

Mijn Alu is op.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:24

Oome Gijs

Maar is de crisis niet gemanipuleerd om juist op een wereldoorlog aan te sturen.
Zie mijn posting van 16.05. Dan kunnen zij lekker hun wapens kwijt, ook hier
in Europa. Want welke zijde denkt u die bepaalde groepen gaan kiezen als
er een groot conflict komt tussen het Westen en het Midden Oosten?
De vijfde colonne en het gevaar van binnenuit. Is dat bewust gedaan?

strikdewepstroper01 | 23-10-10 | 16:23

Bos Hout | 23-10-10 | 16:19
Solidstate trapt er daarentegen volop in.

Bakito | 23-10-10 | 16:22

Oberschwaffelmeister | 23-10-10 | 15:41

Die heeft in het verleden wel eens op een strontkar gereden geloof ik.

DijenkletserT | 23-10-10 | 16:22

maar hun administratie is perfect! Er zijn weinig landen die hun oorlogen zo conscentieus documenteren.

nick the prick | 23-10-10 | 16:20

Veel zon en zand doet een mens geen goed.

Dat blijkt maar weer.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:20

Bakito | 23-10-10 | 16:02
Ik weet het, daarom wordt het religieverhaal ook zo opgeklopt, maar dat lukt niet echt.

Bos Hout | 23-10-10 | 16:19

Israel heeft al lang de strategische plannen klaar liggen om Iran te vermorzelen.

Prins_Bernhard | 23-10-10 | 16:19

Mohammedanen zijn voluit een culturele oorlog tegen ons aan het voeren.

Nu op ned 3 te zien en onbeschaamde zieltjes winnerij van gluiperige moslims om kleine europese kinderzieltjes te hersenspoelen met de smerigste sekte die ooit bestaan heeft.

Waarom kan dit niet van de nederlandse publieke omroep geweerd worden.
GVD het moet toch niet gekker worden.

Degene die hier achter zitten moeten met pek en veren het land uit gejaagd worden. VPRO nog wel GVD GVD...

solidstate | 23-10-10 | 16:18

Bakito | 23-10-10 | 16:08
Er schijnt daar ergens een democratisch land te liggen..

Bokko | 23-10-10 | 16:16

deafhaalchinees | 23-10-10 | 16:04

Dat is ook mijn vrees, dat de politiek, verstrikt in een financiële crisis die ontaardt in een economische depressie, uit wanhoop grijpt naar het laatste "redmiddel": oorlog.
Dus eerst hebben ze de goudstandaard opgeheven en hebben ze banken en andere financiële instituties machtig laten worden door dubieuze praktijken van financiële speculatie (waarbij de politici uiteraard zelf een aardig graantje meepikken), en nu die hele frauduleuze, financiële zeepbel op springen staat, moeten jongemannen die hier part noch deel aan hebben de oorlog in worden gestuurd. Het punt is: de financiële chaos die de politiek heeft laten ontstaan is zo groot, dat alleen drastische maatregelen een uitweg bieden. Oorlog is dan een verleidelijke optie voor de politiek om de verantwoordelijkheid af te schuiven op een vermeende vijand.

Oome Gijs | 23-10-10 | 16:15

Bakito | 23-10-10 | 16:11
Klopt.
Hoogmoedige lui, die homo's daar.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:13

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:10
Van bruin- naar hoogwerker?

Bakito | 23-10-10 | 16:11

Sacha_A | 23-10-10 | 16:00
Stating the obvious.

Parsons | 23-10-10 | 16:05
Je ziet ondertussen toch wel in, dat ze het verkeerde land hebben "bevrijd" ?
Dat ze beter bij de buren hadden kunnen binnenvallen ?

Rammstein | 23-10-10 | 16:11

Uitslag van de pol is een leuk wetenschappelijk experimentje, het heeft de willekeur van de mens samengevat in een grafiekje!

Terpen-tijn | 23-10-10 | 16:11

Bolle Wim | 23-10-10 | 16:08
Alle homo's hangen daar graag rond.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:10

Wikileaks is helemaal niet laf stelletje zeikers. Met de CIA valt niet te spotten als je de waarheid in de VS wilt dienen. Voormalig VS Ambassadeur Joseph Wilson vertelde de waarheid over uraniumhandel vanuit Niger (die was er niet nl) en zijn vrouw (die bij de CIA was) werd door presidentshulp Rove 'onthuld'. Wat denk je als ze al zover gaan met hun eigen collega's dat dan dreigt voor Wikileaks?

leverworst | 23-10-10 | 16:10

Volgens mij is het in Iran gezelliger en zonniger dan in dat natte enge Nederland vol armoedige paupers. Een kudtland ver onder de waterspiegel waar het altijd kudtweer is in het weekend.

Bolle Wim | 23-10-10 | 16:08

Parsons | 23-10-10 | 16:05
Er worden in Afrika genoeg mensen afgeslacht in minder strategische gebieden. Zouden er misschien andere dan humanitaire motieven in het spel zijn namens de USA...?

Bakito | 23-10-10 | 16:08

Kan je *vul een of ander corrupt land in* niet gewoon in het geheim njoeken. En dan bedoel ik niet geheim van het niveau wikileaks.

Antitheïst | 23-10-10 | 16:07

Sacha_A | 23-10-10 | 16:00
Inderdaad.
Die Sadam was zo slecht nog niet.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:07

Welke 3e wereldoorlog?

Einde van de Domheid | 23-10-10 | 16:06

Bos Hout | 23-10-10 | 15:57
Benno was met iedereen vrinden.
Zolang ze maar schoven.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 16:06

Bos Hout

Ja, heftige clip van Frankie Goes to Hollywood, in die mooie van zomer 1984 was het de Rus waar we bang voor waren. Volop propaganda met dreiging over de USSR e.d.

De muur viel in 1989 en toen ging er een ander plan in werking. (Zie de opkomst
van de islam in het Nederlandse en Europese straatbeeld vanaf ongeveer begin
jaren negentig. Ik kan me nauwelijks hoofddoekjes herinneren in de zomer van 1984.) In 1975 werd besloten om de poorten van Europa open te zetten voor de
massa immigratie van moslims naar Europa. (olie voor immigraten, de oliekraan
en het verdrag van Straatsburg 1975, de creatie van Eurabië.)
Met de muur viel het communisme, vanaf dat moment was het definitief mogelijk
dit uit te voeren. Vandaag is er weer andere propaganda, de Rus is ingeruild
voor de islam. (Hiermee wil ik niet zeggen dat er geen dreiging was van de Rus,
net zoals de politieke islam vandaag een gevaar vormt.) Maar hoe worden deze
processen en politieke omwentelingen gestuurd?

Maar ziet u de lijnen en verbanden........?

strikdewepstroper01 | 23-10-10 | 16:05

Merlot | 23-10-10 | 16:00
Zou hij dan toch met Bush sr. of jr. hebben gezoend...?

Bakito | 23-10-10 | 16:05

@Sacha_A | 23-10-10 | 16:00
Nee, natuurlijk is het er niet beter op geworden. Oh wacht, in 1988 vermoordde Saddam meer dan 50.000 Koerden.

Maar die tellen niet mee natuurlijk.

Toch?

Parsons | 23-10-10 | 16:05

ALS er een oorlog komt tussen de USA en Iran, dan wordt het land gelijk platgenuked. Waarom?
Omdat Amerika af heeft gesproken dat zij alleen kernwapens mogen inzetten tegen landen die zulk soort wapens ook bezitten.
Iedereen weet nog de *ahum* WMD van irak?
Of de geschiedenis van de amerikaanse "false flag'' operations? www.saunalahti.fi/wtc2001/false%20flag...
Kortom: bestaat het niet; de USA creëerd het wel!
En: het zou een goed excuus zijn om de huidige zo goed als failliete economie een boost te geven... immers als je niks meer te verliezen hebt, is oorlog altijd de beste uitweg!

deafhaalchinees | 23-10-10 | 16:04

Aha. Het is uitgelekt zodat Obama de oorlog mag verklaren.
* chips pakt *

reinaarden | 23-10-10 | 16:04

Bos Hout | 23-10-10 | 15:57
Het comminusme is gevallen. Er was een nieuwe aartsvijand nodig om de grote kudde witte/westerse schapen bijeen te houden. Zonder angst - voor andere volkeren, enge ziektes of het klimaat - vervalt onze beschaving al snel in een anarchistische toestand. De machthebbers (Illimunati & co) willen dat ten koste van alles voorkomen.

Bakito | 23-10-10 | 16:02

What the fuck doen de Amerikanen in Irak in the 1st place? Het is er beslist niet beter op geworden.

Sacha_A | 23-10-10 | 16:00

Ahmadinejad is een gewéldige vent.
Hij is zó knettergek, dat hij zelfs doorgewinterde Nederlandse cultuurrelativisten nog aan het twijfelen brengt.
Nou dan moet je van góed slechten huize komen, hoor.

Maar serieus, zou hij hondsdolheid hebben?
Onsamenhangend gepraat, agressie, schuimbekken.
Check check check.
Ja hoor, hondsdol, vast en zeker.

Merlot | 23-10-10 | 16:00

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:51
Met de Perzen waren we gewoon dikke vrinden. Beetje handel enzo, niks aan de hand. Wat is er toch gebeurd...
Gelukkig hebben ze de foto's nog iranpoliticsclub.net/photos/2500/image...

Bos Hout | 23-10-10 | 15:57

"Zo veel mogelijk " moet het zijn, Bert, "zo veel mogelijk". Maar trek het je niet aan , je bent in het goede gezelschap van zowat heel journalistiek (en anderszins) Nederland.

toemaatkatje | 23-10-10 | 15:54

Bos Hout | 23-10-10 | 15:50
U snapt de link.

*blij is*

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:51

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:42
Met op z'n kop een kamerbreed perzisch tapijt.

Bos Hout | 23-10-10 | 15:50

De kantonnier | 23-10-10 | 15:48
Daar trap ik dus niet in.
*vrouwen met baarden vreest*

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:49

Was al begonnen, alleen doe ik niet mee.

dubbert | 23-10-10 | 15:48

*moet even lachen om Teun*

gepost op | 23-10-10 | 15:47

De wereld staat in brand en wij mogen het eigenlijk niet weten.
WOOT !

*roken gaat*

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:47

gepost op | 23-10-10 | 15:46
En Sinterklaas ook.
Boeie.
;)

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:46

@Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:45
Hmm, mijn vader heeft een baard.

gepost op | 23-10-10 | 15:46

gepost op | 23-10-10 | 15:44
Ik haat mannen met baarden.
Vrouwen met, ook.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:45

Oberschwaffelmeister | 23-10-10 | 15:41
Een Zijtrap van die dikke de Leeuw.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:44

@Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:43
En zo'n baardje kan dat niet verbergen.

gepost op | 23-10-10 | 15:44

De Vierde Wereldoorlog wordt met stokken en stenen gevoerd.

Terpen-tijn | 23-10-10 | 15:43

gepost op | 23-10-10 | 15:39
Dat is normaal daar.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:43

@Oberschwaffelmeister | 23-10-10 | 15:41
Die doet iets bij BNN, geloof ik.

gepost op | 23-10-10 | 15:42

Who the f*ck is Filemon Wesselink?

Oberschwaffelmeister | 23-10-10 | 15:41

straatterroristjes hebben we in NL (net zo fijne geuzennaam als hufter trouwens, zo), in Irak hebben ze echte terroristen.

kaltgestellt | 23-10-10 | 15:41

"Wat u niet had mogen weten want dan zijn de VS genoodzaakt Iran de oorlog te verklaren."
Absolute nonsense. Dat willen ze al jaren, alleen loopt Irak niet zo lekker.
Het steunen van partijen in oorlogen is zo 2009.. ies heel normaal.. helaas.
Op het zelfde moment is het namelijk nieuws dat de Mumbai aanslagen met behulp van de Pakistaanse geheime dienst zijn gepleegd, maarja zal wel niet groot nieuws worden aangezien Iran next is..

Bokko | 23-10-10 | 15:40

@Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:35
Zo te zien is hij juist wel op zijn mondje gevallen. Herhaaldelijk.

gepost op | 23-10-10 | 15:39

3e wereld oorlog tegen Iran?
Dat is al voorbij als ik halverwege mn eerst zakje chips ben.

hotmint | 23-10-10 | 15:39

Bos Hout | 23-10-10 | 15:34
Precies.
Hij loopt al jaren zonder ketting.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:39

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:35
Maar wel uit zijn hoofd. Lukt Barry niet, maar die kan dan weer hoger springen mèt bal.

Bos Hout | 23-10-10 | 15:39

Derde wereldoorlog wordt de Europese burgeroorlog, wanneer de Europese aboriginals het niet meer pikken.

Ariel | 23-10-10 | 15:38

En die Achmanhadjewat is niet sowieso niet op zijn mondje gevallen.

Wat een sprekert is die man.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:35

Een president in deze kwestie kreeg de Nobelprijs voor de vrede, dus zal het wel loslopen.

Bos Hout | 23-10-10 | 15:34

"De derde wereldoorlog gaat nu beginnen."
Mooi, dan kan over een jaar of twee de game uitgebracht worden, Medal of honor valt een beetje tegen ..

Jackanders | 23-10-10 | 15:32

Beetje non-nieuws dat Iran meedoet, 75% van de aanslagen in Irak worden/werden door niet-Iraqi's gepleegd. Voornamelijk door mensen uit Syrië, Jemen, Iran...

99problems | 23-10-10 | 15:31

Verder is Iran gewoon een tof land.
Daar prutsen ze niet met Pepperspray.
Daar hangen ze je gewoon op.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:29

Bakito | 23-10-10 | 15:23
Een tegenhanger is het niet. Het is gewoon een informatiestroom erbij. En alles wat je zelf niet ziet is gekleurd, hoe hip de afzender ook gemaakt wordt.

Bos Hout | 23-10-10 | 15:26

Beetje oorlog, altijd leuk.

Moge!!!

Kingeef1975 | 23-10-10 | 15:26

-weggejorist-

GSpot | 23-10-10 | 15:26

Elke oorlog is een smerige oorlog toch ?

angeleye | 23-10-10 | 15:24

*kuch* wandelgangen donkere garages, mannen met de handen in de zakken, lege bierblikjes, oude kranten, natte sponsen,
inside and not outside it is raining

protocus | 23-10-10 | 15:24

We mogen blij zijn dat er met Wikileaks een tegenhanger is voor de embedded en gekleurde journalistiek in dit gebied, die toch vooral het adagium 'Stop de Perzen' hanteert.

Bakito | 23-10-10 | 15:23

Oh god... Ik zie dat de ironietekens weer op waren vandaag?
Sterkte!

blikjegrolsch | 23-10-10 | 15:22

Tssskk.., GeenStijl dat afgeeft op WikiLeaks..? Blijkbaar dus toch niet de lenigheid van geest die ik altijd verondersteld heb bij dit Stijlloze medium... #fail

Coyote | 23-10-10 | 15:20

rvg
'we' is ons als hollanders, afrika (dus ook de finnen) en noord en zuid amerika antartica en nog een paar? wat een eensgezindheid opeens man. ik distantieer mij hier bij dezen van

Is geschreven op: | 23-10-10 | 15:20

Als we nou eens snel die kernfusie-installatie ontwikkelen dan hebben we dat hele MO niet meer nodig en kan die hele achterlijke cultuur opdoeken.

flunkerT | 23-10-10 | 15:19

Anonieme lafbekjes, waarom komt me dat zo bekend voor?

Klouwkikker | 23-10-10 | 15:19

Ashtrey | 23-10-10 | 15:17
*iets met Rotterdam en een gebouw mompelt*

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:19

Jullie dachten toch niet dat Houssein Oebama een 3e WO gaat beginnen tegen zijn moslimvrindjes ?

Mazzeltov | 23-10-10 | 15:18

Laat het ein-de-lijk beginnen. Want praatjes vullen geen gaatjes, en we hebben niet alle tijd van de wereld. Na dit probleem moeten we weer aan de slag met het vergrijzingsprobleem. Dus hup hup, denk aan de oude middelbare school, planning is the key to succeed.

Drs. Ing. Xforce | 23-10-10 | 15:18

De cowboys staan in de voortuin van Iran. Over dit land kun je veel slechte dingen zeggen, maar het is begrijpelijk dat het op geheel Amerikaanse wijze zijn territorium verdedigt.

Bakito | 23-10-10 | 15:18

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:13
Dus toch? Verdorrie, heb ik het gemist.

Ashtrey | 23-10-10 | 15:17

grappig, het enige wat we (zogenaamd) niet wisten gaat over Iran. dat riekt naar een doelbewuste lek bij het amerikaanse militaire gebeuren. door de overheid zelf.

Is geschreven op: | 23-10-10 | 15:15

* blikje witte bonen in tomatensaus opentrekt

Staalbraker B. | 23-10-10 | 15:15

als we nu eens al die hakbars nuken samen met rusland en china. Als dat klaar is verdelen we de grond naar liters olie. dan is iedereen weer blij. en zijn we van al die baarden met rare ideeen af. en last but not least het is goed voor de werkgelegenheid en de wereldbevolking.

rvg | 23-10-10 | 15:14

Ashtrey | 23-10-10 | 15:11
Die zou eergisteren toch vallen ?
*in de war is en hoofd schudden doet*

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:13

Dat Iran zich tegen de Irakese opstand aanbemoeit was al tijden bekend
Niets nieuws onder de zon dus, wat ertegen ondernemen zou wél nieuw zijn

Tobi | 23-10-10 | 15:12

Lafbekjes? Haha, hoe ironisch dat juis GS dat schrijft. Goed hoor. Wikileaks een dikke vette plus 1½

Charles Bukowski | 23-10-10 | 15:12

Het meest komische is toch wel het verzoek of het weer offline mocht en teruggegeven mocht worden want "het kon tegen ons gebruikt worden"... lol -1

stijlloos reaguren | 23-10-10 | 15:12

Ach ....... en zelfs dat was toch allang bekend.
Lijkt me niet meer dan logisch

Hobbykip | 23-10-10 | 15:11

Wanneer het totaal destructieve bommentapijt als een goddelijke interventie valt, weten we dankzij de Maya's allang.

Ashtrey | 23-10-10 | 15:11

Bakito | 23-10-10 | 15:07
Maar dat is het niet hoor, ingewikkeld.
Het is Hunnie tegen Zullie.
Hoetoe's vs Toetsie's, een soort van.

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:11

alweer een WOIII de hoelveelste is dit?

Ed71886711 | 23-10-10 | 15:10

De oorlogsindustrie en haar financiers zijn de grootste belanghebbenden bij oorlog. En die komen grotendeels uit de VS en uit Londen. Niet uit Teheran, hoeveel verderfelijks daar verder ook gebeurt.
Wikileaks is een iets te obvious toneelspel dat al herhaaldelijk is gerecenseerd. Leuk weglopend opperhoofd bij CNN om het aan te dikken en beetje opkloppen vooraf met zogenaamd boze US Defence.

Bos Hout | 23-10-10 | 15:10

WikiLeaks is het web 2.0 PR experiment van het Pentagon.
Veel succes met leaken bij deze pampers club (gegarandeerd niet doorlekken).

Denkt Na | 23-10-10 | 15:09

Ahmadinejad staat bij mij in de top 10 meest irritante mensen op deze planeet. Net als Bert Koenders en Ophrah. Iemand anders nog wat namen?

Pastor Sippenhaft | 23-10-10 | 15:09

Vooral de westerse berichtgeving blijven volgen. Anders wordt deze oorlog veel te ingewikkeld.

Bakito | 23-10-10 | 15:07

"Wat u niet had mogen weten want dan zijn de VS genoodzaakt Iran de oorlog te verklaren."
Hoe denk je dat wikileaks aan zijn informatie komt?

repulse | 23-10-10 | 15:07

Uhm, Irans betrokkenheid in Irak is al vanaf dag 1 bekend. Dit is echt niets nieuws.

Agent Orange | 23-10-10 | 15:07

Desinformatie werkt nog steeds beter dan misinformatie.

Steve1234 | 23-10-10 | 15:06

Toch ben ik blij met deze "anonime lafbekjes",vind het wel interresant om te weten hoe alles(?) er zonder mediafilter aan toegaat.

K.Zwellever | 23-10-10 | 15:06

Leuk.
Desert Storm 2.0
*PlayStation pakken gaat*

Teun van het Tuinpad | 23-10-10 | 15:06

Lafbekjes van Wikileaks. Toe maar, sinds wanneer is tendentieus een scheldwoord op Geen Stijl? De oprichter is niet anoniem en wordt aan alle kanten bedreigd en achtervolgt. Hoezo lafbek?

Klouwkikker | 23-10-10 | 15:05

Lafbekjes? Nouja hopelijk zal wikileaks nog voor een lange tijd bestaan.

Principles | 23-10-10 | 15:05

En de USA misdoet nooooooit iets!

*Kuch kuch*

Vogelbeest | 23-10-10 | 15:05

Achmandoeeenswat moet deaudt! :P

De Bruine Anjer | 23-10-10 | 15:05

Ik doe mijn aluminiumhoedje alvast op.

Rest In Privacy | 23-10-10 | 15:05

lang leve usa

hotwing | 23-10-10 | 15:04

Achter gevangen mist 'en' & voordurende mist een t. [/spellingsnazi]

- Edit: check & dank! -

Prof. D.A.H. Vintik | 23-10-10 | 15:03


Hakbare bellenleiders?

Willianus Wortelus | 23-10-10 | 15:03

Ook dit was volgens mij algemeen bekend.

Symmachus | 23-10-10 | 15:02

Ook altijd weer dat islam-gezeik (vaak terecht). Lekker laten verzuipen in dat Midden-Oosten, alle goede moslims wel de mogelijkheid blijven bieden hierheen te komen en de rest negeren, nuken als ze ons dreigen te gaan nuken.
Zeau.

Maneo Solo. Semper. | 23-10-10 | 15:01

xpowerstef gaat alvast een noodpakket© samenstellen

xpowerstef | 23-10-10 | 15:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken