Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Journalist drukt snor op feestje

journalistensnor.jpg Noodkreet afkomstig van een beoefenaar van het edele vak der journalistiek. Of we even heel snel willen ophouden met afzeiken/ophemelen van journalisten. Vooral op feestjes. Check dit semi-fictieve geboehoe van Villamedianordicwalker Frans Oremus. Strekking van het verhaal: Journalisten kunnen er ook niks aan doen dat alles zo ruk is. Die boys hebben het zelf al moeilijk genoeg. Oplages van hun dode boom hollen achteruit. Er wordt nauwelijks advertenties meer verkocht. Het toch al krappe redactiebudget wordt iedere week schraler. Bovendien helpt het echt niet wanneer u uw favoriete aluhoedjesverhaal gaat opdringen bij zo'n vakman. Onderwerpen als het UFO-vraagstuk, moslimbashen, de moorden op Fortuyn & Van Gogh, de kredietcrisis, Sonja Bakker, 9/11, de opkomst van Geert Wilders en de media die iets wel/niet HEEFT (ja, bijna altijd enkelvoud) gedaan gaan er bij zo'n kwaliteitsreporter als Oremus gewoon niet meer in: "Voor je het weet ben je twee uur verder, is de sfeer ernstig verkild en zijn alle clichés weer eens gepasseerd". Kortom, Frans kan zijn kostbare tijd wel beter besteden en verzwijgt daarom tegenwoordig maar dat hij zijn poen verdient in de stukjestikkertij. Heel verstandig. Anders blijven die stomme vragen maar komen. Vraagje: Op welke tokkiefeestjes (pretzels, aldibrie & Schultenbrau) komen die NVJ-augurken eigenlijk?

Reaguursels

Inloggen

@hierboven..
ik kom graag bij de mensen thuis.. :-)

vagehond | 24-09-10 | 10:47

@ Dubbele Halve Zool | 23-09-10 | 22:59

Party pooper.

Adalgar | 24-09-10 | 02:18

@ Brusselmans | 23-09-10 | 15:50

Prangende vraag inderdaad, op welke feestjes komen die gasten in godsnaam? Op het gemiddelde feestje wordt hooguit een wenkbrauw opgetrokken als je zegt dat je begrafenisondernemer bent en als hobby gouden tanden en kiezen verzamelt. Ook op het niet gemiddelde feestje trouwens.

Volgende keer maar eens losjes zeggen: "Modejournalist." Eens zien of het knokken wordt.

Adalgar | 24-09-10 | 02:10

Duidelijk: journalistiek is geen ambacht maar wel altijd als journaille oordelen over anderen die met gewoon werken, uitvinden, verzorgen etc hun geld verdienen. Mooi vak: voor een niet gering inkomen betaald commentaar leveren.

DrBowned | 24-09-10 | 00:06

Ik heb commentaar op hem geschreven. Zoals het hoort.
Aangezien ik in mijn schrijven daar al duidelijk heb aangetoond dat hij niet tegen kritiek kan en het zonder pardon zal wegjorrisen, ben ik zo stout om mijn hele repliek hier ook maar even neer te zetten. LANG STUK ALERT!

---------------------------------------------------------------------------------
Goed, zal ik maar eens inhoudelijk antwoord geven dan?

"hoewel belastinginspecteurs, uitvaartverzorgers of makelaars ook te maken zullen hebben met meer dan normale belangstelling voor hun metier, lijkt de journalist – zeker de laatste jaren – mikpunt van maatschappelijke onvrede te zijn."

Dat is vrij letterlijk van alle tijden hoor... Het is de taak van de journalist alles in de maatschappij bloot te leggen; De journalist moet er voor zorgen dat elke misstand in de samenleving met de billen bloot groot op de voorpagina beland. Aangezien het de menselijke natuur is om dingen verborgen te willen houden zullen er altijd mensen zijn de hun 'onvrede' zullen uiten aan de journalist. Bij gebrek aan de desbetreffende journalist spreken ze de dichtsbijzijnde journalist aan, namelijk... jou. Enigszins verbazingwekkend om te horen dat het een nieuw fenomeen zou zijn.

"Waarom, zo werd er gevraagd, lopen journalisten altijd achter dezelfde onderwerpen aan en moest iemand als Pim Fortuyn een podium krijgen om moslims te beledigen? ‘En nou niet aankomen met vrijheid van meningsuiting!’"

Het lijkt me dat je vriendenkring het niet zo hoog op heeft met vrijheid van meningsuiting. De vrijheid van meningsuiting geld JUIST voor die mensen die het niet eens met jou zijn... anders bestaat het niet. Kristalhelder. Misschien moet je op zoek gaan naar vrienden met een beter besef van moraal. Je hoeft je in ieder geval zeker niet daarom te schamen. En 'een platform geven aan' word volgens mij wel erg ruim geinterpreteerd door je gezelschap: De hetze van bv de Volkskrant tegen Geert Wilders heeft ondertussen het niveau bereikt dat mensen hun abonnement opzeggen vanwege de vuile pennen. Het is eerder de haat van de redacteurs en verslaggevers vs een politicus die er voor zorgt dat zijn naam elke dag in de krant staat. (Ik ben geen fan btw, ik vind hem gewoon een rechtse flapdrol).

Sterker nog, ik zou zelf van geen enkele Nederlandse krant abonnee worden vanwege de uitgesproken gekleurde nieuwsgaring, zowel links als rechts door de bocht.

"Weet je wat ik vind’, zegt degene uit het groepje die zich net iets meer in het vak heeft verdiept,"
Hieruit klinkt pure minachting voor degene die jouw gezelschap opzoeken. Ik hoop dat het een fictief persoon is.

"Als ik niet wil dat er over me wordt geschreven dan moet een journalist van goede huize komen als-ie het wel doet’, klinkt het dreigend."
Zie hierboven over het vak van journalisten.... dit is van alle tijden. Een journalist is geen gezapig vak, niet 9-to-5, en een goeie journalist wordt altijd wel eens een keer bedreigd. Vraag maar aan journalisten in Irak, de VS, Italië, de Balkan, enzovoort enzovoort.
Als dit nieuw voor je is dan heb je kennelijk je vak niet goed genoeg gedaan want er is niemand boos op je geworden.

Dat is één van de KERNPUNTEN waarom de burgers in het algemeen boos zijn op het volledige journaille: gebrek aan lef. Gebrek aan durf om iets te schrijven dat o jee, iemand boos zou maken zodat je niet meer uitgenodigd word op diens persconferentie/feestje/boekpresentatie.

Als journalist is het je ENIGE taak om de waarheid te vinden en die aan je publiek te tonen. De burger is de ENIGE waar je je best voor dient te doen, waar je rekenschap aan dient af te leggen. Doe je dat niet dan ben je een slechte journalist.

"Noem brisante onderwerpen als de moord op Fortuyn, of die op Theo van Gogh, de kredietcrisis, de deconfiture van Sonja Bakker of de opkomst van Geert Wilders; de media heeft (ja, bijna altijd enkelvoud) het gedaan."

Geweldig gezegd, en heel indicatief voor waar je denkfouten liggen. Je voelt je de gebeten hond, en doet dat gevoel vervolgens af als een emotionele reactie van het publiek die nergens op gebaseerd is. Je eerste denkfout is dat je niet op zoek gaat naar waar bij het journalisme de fout ligt. Je tweede denkfout is om te denken dat al die onderwerpen op zichzelf net zo brisant zouden zijn als er niet zo gruwelijk gekleurd en politiek correct over was bericht.
Een simpel voorbeeld: De bankencrisis was al voorspeld door echte journalisten (in het buitenland) en door economen. De voornaamste oorzaken zijn deregulering en hebzucht aan de top. Koppen dienen te rollen. De burger voelt zich volledig verraden door de media. Die hoort immers luidkeels te roepen dat al die rijke bankiers een beroepsverbod dienen te krijgen en er in de banksector keihard ingegrepen dient te worden. Was dit alles ook echt gebeurd dan zou het onderwerp lang niet zo 'brisant' zijn geweest. De complete hypocriete en ronduit slijmerige opstelling van de media is één van de redenen dat je met de nek aangekeken wordt.

"het veroorzaken van onnodige maatschappelijke onrust. ‘Journalisten hóeven toch niet over moorden te berichten’, kreeg ik eens op verwijtende toon te horen."
Heel indicatief voorbeeld. De maatschappelijke onrust wordt bv niet per se veroorzaakt door iemand die iemand anders vermoordt... wel als die vervolgens TBS krijgt, proefverlof krijgt, aan de haal gaat en weer iemand vermoordt. Je haalt dingen door de war. Het eerste is niet het falen van de overheid, het tweede wel. Hetzelfde met criminele/geweldadige marokkanen/antilianen. Het is niet eens het geweld an sich dat zo veel maatschappelijke onrust veroorzaakt, maar het feit dat het de politiek geen flikker lijkt te interesseren om het probleem op te lossen op de manier die de burger wil zien: namelijk EFFECTIEF. De maatschappelijke onrust wordt vervolgens versterkt door allerlei moraalridders die de burger een schuldgevoel proberen aan te praten omdat ie niet medelevend of verdraagzaam genoeg zou zijn. De burger weet donders goed dat dat niet een oplossing is, en ziet zich alleen maar door de media en de politiek als pispaaltje behandeld worden. Ik heb nog maar heel weinig journalisten gezien die serieus open de kant van de burger kiezen op dit punt.

"Ooit heb ik twee uur op een feestje met iemand gediscussieerd over Unidentified Flying Objects (UFO’s), ... etc etc"
Ach... het feit dat je niet eens een weerwoord probeert te geven maar kennelijk deze tekst zelf voldoende uitleg van je standpunt moet zijn, geeft aan dat je duidelijk taboes hebt. Onafhankelijk van de zin en onzin van UFO's hoort een echte journalist geen taboes te hebben. Je geeft feitelijk doodleuk aan dat je al aan zelfcensuur doet. LOL.

"Grofweg zijn er drie kampen criticasters te onderscheiden, alle eigenlijk even irritant."
Heel stereotypische opmerking. Hieruit kan elke oplettende lezer concluderen dat je absoluut niet geinteresseerd bent in kritiek, laat staan serieuze. Als je niet na gaat denken waar die kritiek vandaan komt zul je NOOIT er van kunnen leren.
Schoolvoorbeeld van een volslagen vastgeroeste geest. Ga maar eens weekje in de schuldhuplverlening/Anonieme Alcoholisten of zo werken. Les 1: Onderkennen dat je een probleem hebt. Les 2: Naar kritiek luisteren. Les 3: Van kritiek leren.

"Je vertelt niet dat het fenomeen persreis bestaat uit het doorlopen van een zouteloos programma – volgepropt met betweterige collega’s in bus of vliegtuig."
Wel.. dat IS de consequentie van het op de kosten van je onderwerp mee willen reizen met alles wat hij/zij doet. Critici hebben volkomen gelijk als ze dan zeggen dat je je op onjournalistieke wijze laat leiden door je onderwerp. Je kan ook zelf onafhankelijk reizen en zelf onafhankelijk onderzoeken. Maar ja, dat is moeilijker he?

"Of dat je heel weinig verdient."
Pretentieus, suggestief, meelijwekkend.
Pretentieus omdat je duidelijk vindt dat je meer moet verdienen terwijl ik net aangetoond heb dat je helemaal niet zo'n beste journalist bent.
Suggestief omdat je van jezelf vindt dat je weinig verdient, maar vervolgens niet aangeeft hoeveel je verdient, zodat de gemiddelde politieagent/verpleger/vuilnisman ook echt kan zeggen of je veel of weinig verdient.
En meelijwekkend omdat, nou ja, je jezelf wel erg zielig vindt.

Oplossing: Zoek ander werk. Je bent duidelijk niet tevreden met je huidige werk, bent er ook niet goed in, en zal er ook niet beter in worden. Ik heb geen idee wat je talenten zijn verder... en je vriendengroepje is vermoed ik niet eerlijk genoeg om je daar echt op te wijzen.

"Het gevaar is groot dat hij dan tot de eerste categorie –wereldverbeteraar – gaat behoren."
Geweldig.. dat is de raison-d'etre van journalistiek.

------------------------------------------

Eerlijk gezegd... ik lig in een DEUK! lol

Dubbele Halve Zool | 23-09-10 | 22:59

Mijn zwager is journalist. Die begint op feestjes altijd te schuimbekken als ik vraag of Che Guevara, de Cubaanse gevangenisdirecteur met het bloed van minimaal 160 onschuldige politieke gevangen aan zijn handen, een terrorist genoemd mag worden. De laatste 2 feestjes is hij niet op komen dagen, hij is er zeker over aan het nadenken.

Hansopje | 23-09-10 | 18:31

@Pa Cartwright 18:13

Dat lokaal in 020? In 020? Als ik er niet moet zijn kom ik er niet.

widtvoet ® | 23-09-10 | 18:28

@ widtvoet ® | 23-09-10 | 18:11

Bestond dat Powned Café nog maar hè?

Pa Cartwright | 23-09-10 | 18:13

@Biff Eagleburger 17:50

Bij mij (ons) niet. Gewoon koers houden.

widtvoet ® | 23-09-10 | 18:12

@Biff Eagleburger 17:46

Prima toch dan. Ook ondergetekende beweegt zich zoals gezegd in zoveel mogelijk verschillende kringen (Nee Gordon. Niet op die manier!) en vindt dat hij daar niets dan rijker van wordt. Na wat doorpraten blijken ballerige JOVD'ers uit Kralingen dan soms zomaar niet al te veel te verschillen van anarchistische krakerTs van Zuid of havenwerkende rapnegerTs uit Oud-West. Beetje modus detekteren dit en dat. Komt die relativering vanzelf. Ons ben uiteindelijk allemaal mensuh.

*een reaktie op dat ouwelulverhaal per ongeluk achterwege laten doet*

widtvoet ® | 23-09-10 | 18:11

nix mis met schultenbrau

houjebekmaarlul | 23-09-10 | 18:04

@ Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 17:50
Ik kan uitstekend lezen. Want dat is niet wat je indertijd propageerde kerel – integendeel.

Nu laat jij het een beetje afzinken naar het niveau van "Nee hoor, ik ken een Marokkaan" en "Een kennis van mij is homo". Dat werk.
Dat 'ventje' leek mij aldus wel op z'n plaats.

Pa Cartwright | 23-09-10 | 18:01

@widtvoet ® | 23-09-10 | 17:35

BTW, ik woon ook in 010 en dat 'praatjes vullen geen gaatjes' motto is naar mijn mening behoorlijk gesleten de laatste paar jaren. Of ik merk het meer op omdat ik nu eens onderwerp ben.

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 17:50

@Pa Cartwright | 23-09-10 | 17:46
Nee, het probleem is dat jij niet kan lezen. Ik ken én veel PVV-ers én heb in mijn directe vriendengroep veel mensen die op andere partijen stemmen.

In mijn vriendengroep - waar ik de meeste discussies mee heb - zijn PVV-stemmers zelfs in de minderheid.

En dat 'ventje' is wel heel sneu. Lachwekkend zelfs.

@widtvoet ® | 23-09-10 | 17:47
Danku.

Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 17:50

*ten overvloede toch maar even melden doet dat hij met die akademici en het er omhoogschoppen van op de hufterladder (vooralsnog plus knipoogdinges) niet doelt op Art Vendelay Ultor*

widtvoet ® | 23-09-10 | 17:47

@ Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 17:34
Gast, éérst dwepen met oh-zo veel pvv-aanhangers in je directe omgeving – je droeg het nota bene nog aan als een soort electorale justificatie. Teneinde het vervolgens te declineren. Manmanman, gedraai en gedraai, ventje ben jij zeg.

Pa Cartwright | 23-09-10 | 17:46

@widtvoet ® | 23-09-10 | 17:35

Tja, alternatief geneuzel, je kent het wel, kisten, dreads etc. En ze zijn niet allemaal zo gelukkig, vandaar dat ik er wel eens heen ga. Kom er ook nog wel eens lui van vroeger uit de skatescene tegen, dus ik vermaak me dan wel. En wonderwel, zijn we behoorlijk content met elkaar, veel dingen zijn toch behoorlijk relativeerbaar als je een ouwe lul wordt en het echt de moeite waard is.

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 17:46

@Biff Eagleburger 17:05

Naar achterbaks volk dan. Wellicht is het zo dat men er zich hier ten onrechte graag vrij exklusief op laat voorstaan maar in Rotterdam noemen we de beestjes bij de naam en maken we ruzie met open vizier. Heb je iemand wat te zeggen, doe je dat recht in z'n smoel. Komt de verhoudingen in eerste aanleg niet altijd ten goede maar je weet wat je aan mekaar hebt. Geen gelul. Zeker niet achter zijn of haar rug om.

Maareh... jouw lief stemt dus op die partij voor de viervoeters en gevleugelden en trekt jou mee naar obskure feestjes waar men meer slangerig fluisteren doet dan konfronteren? *knipoogdinges* Moet dan wel echt de moeite waard zijn waarschijnlijk of heeft zij gewoon de broek aan in jullie relatie?

widtvoet ® | 23-09-10 | 17:35

Oorzaak en gevolg omkeren is ook een vak.
Tsja, als je als journalist van die domme columns en tekstjes blijft schrijven dan vindt niemand ze ook meer interessant. Dus lopen de verkopen terug.
journalistiek is pet geworden door corporate en politieke inmenging.
Ik weet al welke real life soap ik morgen weer door de journalistiek, of wat daarvoor dan moet doorgaan, door de strot gedrukt krijg.
Natuurlijk ga ik voor dergelijk doorgezakt werk niet betalen: knippen en plakken kan ik ook.

BSE rundfunk | 23-09-10 | 17:35

@Pa Cartwright | 23-09-10 | 17:18
Mja, dat vraag ik me bij jou dus wel vaker af. Geen idee waar je nu dus weer over aan het zeveren bent.

Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 17:34

@Art Vendelay Ultor 16:48

Herkenbaar beeld en dan heb ik mijn akademische zemels nog gevreten in Rotterdam. (De EUR is nu niet werkelijk berucht om de "linkse" inborst.) Het leeuwendeel van de grootverdieners in spe betoont zich overgenuanceerd. Of tracht dat althans te doen. Altijd maar weer dat sneue drietrapsgeneuzel en soft sjabloongelul terwijl men vaak hooguit ergens ooit heeft horen zeggen dat er in de verte een klok luidt. Dom klapvee. Prik je doorgaans met twee eenvoudige vraagjes doorheen.

Poten in de modder en praten -heul veel praten- met "de man in de straat". Van illegale immigranten tot restbejaarden. Van steigerbouwers tot akademici die hun titel via de wilgen hebben ingeruild voor een betrekking als marktkoopman (ze zijn er!). Van stoethaspelende Marokkanen die de reedt van die eerdergenoemde restbejaarden afvegen tegen een hongerloontje tot Bulgaarse wijkkonsulenten uit de polder met tieten waar je drie keer "U" tegen zegt. Van trotse homegrown vuilnismannen tot horekaffers van het meest duistere soort. Je eigen koers blijven varen en niet bang zijn om deze bij te stellen nav. nieuwe eigenlijke info en ervaring. Kommen we d'r best. Motto van widtvoet en de widtvoeters: wij praten met iedereen.

*aankomende akademici op de hufterladder twee treetjes omhoogschoppen doet*

widtvoet ® | 23-09-10 | 17:20

@ Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 16:44
Uhm, dus heb jij veel van die pvv-lieden in je buurt toch? Wat bazel je nou man?!

Pa Cartwright | 23-09-10 | 17:18

Ik vind het zielug voor de familie Tokkie. Die naam wordt de rest van hun leven gebruikt om pore white trash aan te duiden.....

ITEACHYOU | 23-09-10 | 17:10

@widtvoet ® | 23-09-10 | 16:40

Mijn 'lief' stemt PvdD en is vegetariër (jaja flame me, ze is gewoon lief, stelletje klootzakken!) en zodoende komen we wel eens op feestjes met een bepaald publiek. Nu stem ik weliswaar geen PVV, maar je wilt niet weten hoeveel kritiek zij moet verdragen over mijn uitspraken. Natuurlijk altijd achter mijn rug.

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 17:05

@Bakito | 23-09-10 | 16:42
En dat is dan weer een troost. Een schamele, maar wel een troost.

An die ARBEIT | 23-09-10 | 17:01

@illuvatar | 23-09-10 | 16:41
Ik denk eerder dat die nieuwe reaguurders juist op het niveau van schrijven af komen. Ik denk dat er niet genoeg te cashen viel aan hoogopgeleide blanke mannen tussen de 25 en 40.
Nu is het af en toe zo erg dat zelfs Tokkies het kunnen begrijpen.

An die ARBEIT | 23-09-10 | 16:58

Dat Sonja Bakker vanuit een UFO drie WTC-torens nucleair in de lucht heeft verpulverd om een offensief tegen het fictief oprukkende Montignac-dieet te kunnen starten had ik al wel door.

Bos Hout | 23-09-10 | 16:49

@widtvoet ® | 23-09-10 | 16:40
Ik kan het altijd helder duidelijk maken. Sterker nog, ik heb al meerdere mensen overtuigd van het feit dat een stem op de PVV minstens het overdenken waard is.

Maar als student op de RU zit je toch opgescheept met medestudenten die minstens net zo betweterig en koppig zijn als jij, maar nagenoeg allemaal PvdA (god knows why!), D66 of GL stemmen en daar heel - heel heel heel - erg van overtuigd zijn.

Dat zijn vaak (niet altijd) minder fraaie discussies. Zeker in Nijmegen.

Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 16:48

@Nacho_Vidal | 23-09-10 | 16:39
Zijn dan ook kleine flesjes, hè ;)

Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 16:45

@Pa Cartwright | 23-09-10 | 16:40
Nee, heb ik nooit geschreven. Ik zei dat ik best veel PVV-stemmers ken en dat klopt. Maar devoten? Nah, ben ik zelfs niet eens.

In mijn directe vriendengroep zitten trouwens ook mensen die VVD, CDA en zelfs GL en D66 stemmen.

Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 16:44

An die ARBEIT | 23-09-10 | 16:39
De kwaliteit van het bier daarentegen is er op vooruit gegaan.

Bakito | 23-09-10 | 16:42

@An die ARBEIT | 23-09-10 | 16:39
Of de kwaliteit van het overgebleven en nieuwgekomen reaguurdersbestand, ik bedoel je gaat voor een groep honden ook geen biefstuk klaarmaken als je nog slachtafval in huis hebt.

illuvatar | 23-09-10 | 16:41

@ Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 16:29
Nu schreef jij ooit dat jouw omgeving behoorlijk pvv-devoot is, dat maakt het aanmerkelijk eenvoudiger, dunkt me.

Pa Cartwright | 23-09-10 | 16:40

@Art Vandelay Ultor 16:24

Van feestjes heb ik niet zoveel sjoege (vieren is voor ons meer iets als drieen maar dan met plus enen) maar waarom zou je niet helder kunnen maken dat een stem op de PVV een uitstekende optie was en is? Ondergetekende kan daar nog altijd prima "mee wegkomen" hier in de multikulturele stad en kennissenkring. Sterker nog: of het nou een fijn samenzijn van familie en relaties betreft of wat oppervlakkige kontakten met ongure types van diverse pluimage in dito nachtkroegen... wanneer je bondig een mandje redelijke argumenten aandragen kunt die een keuze voor Wilders "rechtvaardigen" is mijn ervaring dat eea. het heffen van 't glas niet in de weg hoeft te staan.

widtvoet ® | 23-09-10 | 16:40

Trompeter | 23-09-10 | 16:32
Erg triest om te zien....

De kantonnier | 23-09-10 | 16:40

@de ondode dichter | 23-09-10 | 16:07
Dat ben je zeker niet. GS is afgetakeld. Zal wel iets met het verruimen van de doelgroep te maken hebben.

An die ARBEIT | 23-09-10 | 16:39

Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 16:32
Een heel krat Jupiler gaat er altijd wel in

*kloek kloek*

Nacho_Vidal | 23-09-10 | 16:39

Trompeter | 23-09-10 | 16:32

Bel Marianne Thieme! Doen, omdat het kan...

Inspektor Gurkenfick | 23-09-10 | 16:39

@Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 16:32
Jupiler?! *naar koelkast rennen doet*

Shadow112 | 23-09-10 | 16:33

Ach en wee. Dat was te voorkomen geweest wanneer de dames en heren een vak hadden geleerd. Of aan objectieve berichtgeving doen, maar dat is een keuze.

natte krant | 23-09-10 | 16:32

@Shadow112 | 23-09-10 | 16:29
Nee, heur. Nog veel liever drink ik Bavaria, Brand of Jupiler.

Échte pils dus.

Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 16:32

giardinosentiero | 23-09-10 | 16:19
Intellectuelen zouden de wereld eens minder gecompliceerd moeten maken. Stelletje arrogante kwallen dat het zijn.

Bakito | 23-09-10 | 16:31

@illuvatar | 23-09-10 | 16:28
Ik zal mijn idee van Art moeten bijstellen dus ;)

Shadow112 | 23-09-10 | 16:29

@Superior Bastard | 23-09-10 | 16:27
Klopt en uit ervaring weet ik dat men de schuld daarvoor niet bij de PVV-stemmer hoeft te zoeken.

Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 16:29

Wat een gewauwel van die Frans. Zeker nooit een ander baantje gehad. Zelfs een dakdekker en een oppasoverblijfmoeke krijgt vragen over haar werk. En die staan niet met hun naam onder een stukkie in de krant laat staan dat ze er breeduit over klagen op een website.
Dikke boehoe? Dikke vinger.

dosis | 23-09-10 | 16:29

@giardinosentiero | 23-09-10 | 16:16
Sommige dingen zijn voorbehouden aan zwervers.
Je weet wel, die mensen die een beetje rieken, buiten de Aldi tegen de muur zitten en de dode boom veel hoger waarderen dan de internetjournalistiek, want een krant is 's nachts toch warmer en zachter dan een website.

illuvatar | 23-09-10 | 16:28

@giardinosentiero | 23-09-10 | 16:26
Schultenbräu kan zich in kwaliteit gemakkelijk meten met paupermerken als Heineken, Grolsch en Amstel. Sterker nog, ik prefereer zon groen-gouden rakker boven die rommel.

Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 16:28

Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 16:24

"Voor je het weet ben je twee uur verder, is de sfeer ernstig verkild en zijn alle clichés weer eens gepasseerd".

Superior Bastard | 23-09-10 | 16:27

@Shadow112 | 23-09-10 | 16:17
Dat is een open vraag. Schultenbräu mag dan in kwaliteit niet hoogstaand zijn, haar kracht is dat zij op bepaalde momenten in overvloed aanwezig is in de vorm van treetjes halve liters (wie koopt er nog een 33cl blik?), en derhalve tot geweldige taferelen kan leiden.
Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen aangezien Brusselmans er blijkbaar andere opvattingen op nahoudt.

giardinosentiero | 23-09-10 | 16:26

'De politiek is nu eenmaal – naast het weer – een onderwerp waarover je makkelijk kunt praten in een gezelschap dat geen andere onderlinge binding heeft dan de jarige of jubilerende die het feest geeft.'

Moet je eens voor de gein zeggen dat je PVV stemt, meneer Oremus. Hah! Makkelijk zegt-ie dan.

Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 16:24

Het is al een paar dagen echt schrapen naar nieuws voor de GS-koelie's, zo blijkt maar weer eens uit dit topic.

Gainsbarre | 23-09-10 | 16:22

widtvoet ® | 23-09-10 | 16:18
Lol.
De waarheid mag gezegd worden...... zeg maar.

Superior Bastard | 23-09-10 | 16:22

@de ondode dichter | 23-09-10 | 16:07
Zoutloze kritiek op de topicinhoud en de topiccreatuurders wordt de laaste tijd nogal rigoureus ge-w-en-o-d. Misschien als u vanaf nu heel lief bent tegen het digitaal geschreven journalistenwoord dat kunt voorkomen dat de ondode dichter de dode dichter wordt. U kunt altijd nog de Telegraaf kopen in de winkel natuurlijk en daar een prozastukje heensturen.

illuvatar | 23-09-10 | 16:21

Bakito | 23-09-10 | 16:17
Dat ook. Maar ook doordat zij niet kunnen eten van hun hersenvruchten, danwel beperkt worden door kaders van geldende mores.

Superior Bastard | 23-09-10 | 16:20

@Bakito | 23-09-10 | 16:11
Vergeet je niet dat het een taak van intellectuelen is om te blijven interpreteren? Herkauwen kan iedereen.

giardinosentiero | 23-09-10 | 16:19

@Superior Bastard 16:11

Terechte opmerking. Zo was de tegel ook geschilderd. Ontzien om niet is niet echt mijn (ons) ding.

widtvoet ® | 23-09-10 | 16:18

Superior Bastard | 23-09-10 | 16:14
Velen zijn wat betreft kennis inderdaad afhankelijk van een voorgekauwde prak informatie voorgeschoteld door tv en hier en daar een krant.

Bakito | 23-09-10 | 16:17

Aldibrie is anders wel beste koop volgens de Consumentengids.

Godverdomme.

Art Vandelay Ultor | 23-09-10 | 16:17

illuvatar | 23-09-10 | 15:52
lol
Ik kom ook nooit op feestjes trouwens

Nacho_Vidal | 23-09-10 | 16:17

@giardinosentiero | 23-09-10 | 16:16
Is dat een open of gesloten vraag? in het laatste geval graag een @ gebruiken.

Shadow112 | 23-09-10 | 16:17

Sydneylover | 23-09-10 | 15:53

Joris houdt niet van je...

Inspektor Gurkenfick | 23-09-10 | 16:16

vagehond | 23-09-10 | 16:09
Doodgraver?

Superior Bastard | 23-09-10 | 16:16

Sinds wanneer is er iets mis met Schultenbräu?

giardinosentiero | 23-09-10 | 16:16

Shadow112 | 23-09-10 | 16:12
Klopt. Maar de marginaliteit wordt er niet minder op. Wijn in dezelfde zakken met een iets andere afdronk.

Bakito | 23-09-10 | 16:15

@da wizard | 23-09-10 | 16:12
Als vagehond het nu nog niet wil vertellen gaan we daar gemakshalve maar van uit ;)

Shadow112 | 23-09-10 | 16:15

vagehond | 23-09-10 | 16:09
Mensenhandelaar?
Pooier?
Priester?

Komop!

Napeauleon | 23-09-10 | 16:14

Bakito | 23-09-10 | 16:11
Het echte intellect is uitgestorven door afhankelijkheid.

Superior Bastard | 23-09-10 | 16:14

Franske moet eens praten met wat agenten. In 'mijn' kroeg komt ook een aantal jongens van de kit, maar die vertellen mooi dat ze iets in de beveiliging doen, of jongerenwerk. Ondoenlijk om elke keer hele discussies te moeten houden met Gerrit de alcomobilist en notoire hardrijder.

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 16:14

@Bakito | 23-09-10 | 16:11
Echter, de wereld staat niet stil. Elke dag is weer anders en ontstaan er weer nieuwe uitdagingen.

Shadow112 | 23-09-10 | 16:12

@ keerf | 23-09-10 | 16:02
Wrong. No Bourgeoisie, No Democracy.

Pa Cartwright | 23-09-10 | 16:12

@vagehond | 23-09-10 | 16:09
Laat me raden, persvoorlichter van de pedopartij...

da wizard | 23-09-10 | 16:12

widtvoet ® | 23-09-10 | 16:02
Die kan GS mooi in zijn zak steken.

Superior Bastard | 23-09-10 | 16:11

Alles is al eens gezegd of geschreven. Dankzij internet/google is alles bovendien binnen een fractie terug te vinden. De intellectuelen kunnen zich wegens succes derhalve opheffen.

Bakito | 23-09-10 | 16:11

@vagehond | 23-09-10 | 16:09
U bent deurwaarder, of medewerker van de belastingdienst?

Shadow112 | 23-09-10 | 16:10

Zodra ik mijn beroep noem valt het gesprek meestal stil.
Niet dat ik daarna nog veel bij die persoon op de koffie mag, maar dat heb ik er dan wel voor over...

vagehond | 23-09-10 | 16:09

Hij heeft wel een punt.
Je kan op een feestje beter zeggen dat je in een donker steegje kerels afzuigt voor een tientje, dan dat je journalist bij Villamedia bent.

Cuyahoga | 23-09-10 | 16:09

@ mezelf. Zou --> zo

de ondode dichter | 23-09-10 | 16:07

En wat doe jíj eigenlijk?
-"Ik verdien m'n geld met het publiceren van halfleugens in dienst van de hoogste bieder."
U bent vertegenwoordiger?
-"Soort van. Ik ben hoernalist."

widtvoet ® | 23-09-10 | 16:07

Ik vind GS de laatste tijd zou ouwelullezeikerig saai.
Ben ik de enige?

de ondode dichter | 23-09-10 | 16:07

En alweer het zoveelste verhaal over een journalist. Nou begrijp ik best dat je als redacteur wat verwantschap voelt met het journaille. En dientengevolge een bovenmatige persoonlijke interesse hebt voor het reilen en zeilen van de conculeegaaatjes. Maar vanwaar de gedachte dat ons dit allen in gelijke mate interesseert?

-edit | 23-09-10 | 16:06

Ergo de journalistiek krijgt een koekje van eigen deeg, want waar die hun onderwerp allemaal mee bestoken..

seven | 23-09-10 | 16:05

Lul niet jankerd. Wees blij dat je geen straatdiender bent, dan spugen ze ook nog op je.

weedo | 23-09-10 | 16:03

Zonder goede journalistiek geen gezonde democratie, dus dat verklaard de staat van Nederland?

keerf | 23-09-10 | 16:02

Als je vriendenkring bestaat uit dit soort achterlijk aluminiumhoedjes dan verdien je ook niet beter...

da wizard | 23-09-10 | 16:02

Onderzoeksjournalistiek: altijd + veel.

Naar-de-mond-schrijvende-advertentieverkopers: - kukels.

widtvoet ® | 23-09-10 | 16:02

@ Shadow112 | 23-09-10
n.p.o. is dat televisie? Dat is automatisch entertainment.

Korreltje Zout | 23-09-10 | 16:01

Als psycholoog heb je het veel zwaarder. Dan begint iedereen over z'n autistische neef, dronken vader of minderwaardigheidscomplexen. *zucht*

Andre Rieu | 23-09-10 | 15:58

Tja, ik zou het ook niet hardop durven te roepen als ik een copy/ paster was. Goed voorbeeld was de ophef inzake de 17 jarige jongen die zou worden opgeleid tot Matador. De hele goegemeente liep er domzinnig achter aan

ITEACHYOU | 23-09-10 | 15:58

@Korreltje Zout | 23-09-10 | 15:56
Zoiets als de politieke onafhankelijkheid bij sommige clubjes van de n.p.o doelt u op?

Shadow112 | 23-09-10 | 15:58

Goede journalistiek controleert de macht, de politiek, ongeacht verkoopcijfers. Slechte journalistiek doet aan politiek, of houdt zich bezig met verkoopcijfers.

Korreltje Zout | 23-09-10 | 15:56

tissue 4 frans

kloodtzak 2.0 | 23-09-10 | 15:55

Aldibrie is prima!

Lex Trumbauer | 23-09-10 | 15:55

"Voor je het weet ben je twee uur verder, is de sfeer ernstig verkild en zijn alle clichés weer eens gepasseerd"

Oudezijds Voorburgwal, tijdens het afrekenen.

Napeauleon | 23-09-10 | 15:55

@Sydneylover | 23-09-10 | 15:53
Dat de dode boom echt is geveld en mensen die daar werken zelfs niet meer durven toe te geven dat ze er werken. Soort van NS.

illuvatar | 23-09-10 | 15:54

-weggejorist en opgerot-

Sydneylover | 23-09-10 | 15:53

Ze komen nooit op mijn verjaardag.
Om met Rutte te spreken:"Mooi!"

illuvatar | 23-09-10 | 15:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken