Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bijna daar: het gameverbod van Ernesto Hirsch Ballin

TapKolonelErnesto.jpgBijna vergeten maar nog altijd actueel: het totaalverbod op 'gewelddadige games' waar onze magniet-minister Hirsch Ballin al een tijdje op broedt. Want, computerspelletjes = fout = gevaarlijk = agressief = Marilyn Manson = school shootings, aldus de stokoude redenering waar gristenpolitici van all over the world al eeuwen mee aan komen kakken. Ernst Hirsch Ballin is een van hen en dus serieus van plan om alle hem onwelgevallige computergames keihard en preventief de winkels uit te jorissen. GroenLinks-kamerlid Tofik Dibi zit er bovenop en confronteerde Ernesto met de gammele, brakke en ondeugdelijke beargumentering waarmee hij zijn censuurplannen gepaard liet gaan. Zo blijkt uit het aangehaalde onderzoek (wel gelezen Ernst?) juist dat er geen-enkele-reden voor een verbod is. Maar Hirsch Ballin baseert zich liever op wat vergeelde jaren '90 knipsels en negeert het nog dit jaar opgestelde overzicht waaruit eveneens blijkt dat een direct verband tussen games <-> mensen doodmoorden onzin is. Jammer Nederland, de wetswijziging die nodig is voor het totaalverbod ligt al in de keukenla, klaar om doorgeduwd te worden. Overigens kan uw kroost in de toekomst wel gewoon blijven genieten van gewelddadige films, die laat de minister namelijk ongemoeid wegens 'minder draagvlak in de samenleving'. He Markie de MP, zorg jij er alsjeblieft eens voor dat deze bejaarde engerd geen enkele rol van betekenis gaat krijgen in Geert I!

Reaguursels

Inloggen

Ja ja

h.naainagel | 29-08-10 | 15:48

Logisch dat ieders lol vergaat bij de kleingeestigheid van Hirsch Ballin. Zo vlak voor de nieuwe kabinetsformatie is dit een open sollicitatie voor anschluss bij andere politieke grootheden als poetin, berlusconi, en nog meer van die vrijdenkers. Hirsch zet hem op; vroeg of laat bereik jij hemelse hoogten!

kid klein | 28-08-10 | 23:53

Trieste gristen dat die is.
Laten we dan gelijk alles verbieden, kunst etc.
Filosofische boeken ook dan.. want Nietzsche heeft ideeën over de übermensch.
Wordt wakker Hirisch Ballin!

robin007bond | 28-08-10 | 22:25

Joris of niet... Ik blijf erbij dat wie de bal kaast, hem snel genoeg in zijn kop zal voelen..

nadastilo | 28-08-10 | 22:06

Die vervloekte hund is demissionair en toch zijn stalinistische agenda afwerken. Wat een rotzak!

Michael Vail | 28-08-10 | 21:25

-weggejorist-

Hesus-Christus | 28-08-10 | 16:31

ohja toe maar ernesto
verbied de geweldadige games maar!
dan kunnen die kids zich niet meer in een virtuele wereld uitleven en moeten ze die agressie ergens anders op kwijt...(bv. jou?)
zelfde logica als dat het sluiten van alle coffeeshops niet zou leiden tot meer criminaliteit... NIGGA PLEASE!

OHFOURSIX | 28-08-10 | 15:34

Die kerel heeft echt een psychose gehad, of wel meer dan een dunkt me.

kitspuit | 28-08-10 | 13:07

Vraag me eigenlijk af wat voor 'computerspelletjes' al die pedeaux binnen de kerk vroeger gespeeld hebben...

ReligionSucks | 28-08-10 | 13:05

Prachtig jasje heeft Onze Minister Ernesto aan.

Ribero | 28-08-10 | 11:56

From my cold, dead hands, motherfuckah.

Zihua | 28-08-10 | 11:15

Ik wordt iedere keer weer kwaad als Hirsch weer zo'n achterlijk voorstel lanceert. Man sterf zelf eens ff lekker!!

hader | 28-08-10 | 08:22

-weggejorist-

Hesus-Christus | 28-08-10 | 02:41

-weggejorist-

Hesus-Christus | 28-08-10 | 02:41

Ook dit wordt internationaal geregeld. Stel je voor dat Taliban kan trainen in levensechte simulaties. Daar gaat het namelijk om.

Stir Glenfarclas II | 28-08-10 | 02:15

Als dit nu het belangrijkst is waar EHB mee bezig.. OMG WTF GAL !!

MrVodka | 28-08-10 | 00:36

Ik vind het wel knus: terug naar de BBS-en! Dat waren nog eens tijden. En al gaat EHB er gebukt én gespreid voor staan, daar doet-ie weinig aan.

OhJee | 27-08-10 | 23:41

Wat een bull, heb 7 jaar lang vrij hoog op de ladders Unreal Tournament gespeeld ( elke dag, te lang ) en ik heb nog nooit de neiging gehad om zomaar op straat headshots uit te gaan delen en voel me ook niet godlike.

Zeker als kind veel verloren met pacman.
Game over

Pro-M | 27-08-10 | 22:20

*Gaat alvast de meest bloederige games inkopen om strax leuk handeltje te beginnen*

psst...

Call Of Duty kope?

frettig-gestoord | 27-08-10 | 22:10

Mark, haast je, alsjeblieft!

hotmint | 27-08-10 | 21:56

Aangezien Maxime Verhagen over de CDA-ministers voor Bruin I gaat vrees ik met groten vreze voor splattergamers en downloadwinkeldieven dat de eminente Prof. dr. Ernst Maurits Henricus Hirsch Ballin dit dossier de komende jaren (correctie, maanden, dagen? Wij wachten af hoelang dhr. Wilders Bruin I in zijn belang acht) verder zal gaan behartigen. Het aantal ministeriabelen van het CDA is niet zo groot meer, en 'Don Ernesto' Hirsch Ballin is zo'n beetje de grootste 'Don' in deze vijver.
Gelukkig zal (O! Nederland!) den soep natuurlijk niet zo heet opgediend worden alsch beloofd... Ook Don Ernesto kent zijn grenzen enz. enz. Snurk. Waarom zit ik dit te tikken??

Methusalem III | 27-08-10 | 21:56

hoe zit het trouwens met de link kerk---misbruik ? gaat u de instantie verbieden of de uitwassen aanpakken? vragen vragen

lidlbier | 27-08-10 | 20:28

trouwens waar hebben we het over games,porno,alcohol,drugs tig gebruikers tig uitwassen concentreer u daar eens op ipv verbieden want wat willen alle kindertjes als het verboten is?

lidlbier | 27-08-10 | 20:25

is toch al geregeld met pegi rating ? o wacht moet natuurlijk ekstraspesjale unit opgericht worden. ik hoop alleen maar dat hij het tbs probleem met een zelfde voortvarendheid aanpakt.

lidlbier | 27-08-10 | 20:21

Vuile stiekemerd, demissionair en dan snel zieke verboden erdoor jassen. Vastbinden en shocktherapie geven die gek. Wat is dit toch een eng mannetje.

doskabouter | 27-08-10 | 19:24

Weg met het CDA! Bah wat een flut partij!

reade romke | 27-08-10 | 18:33

Het trieste is dat hij er inderdaad waarschijnlijk nog mee gaat wegkomen ook. De 1e Kamer waait met heel veel van zijn stinkende winden mee heb ik het idee, en de 2e Kamer pikt ook wel erg veel van hem. Ik vermoed dat we hier te maken hebben met een tweede J. Edgar Hoover. Kan bijna niet anders.

phantom2 | 27-08-10 | 18:26

Als het verboden wordt dan ga ik het allemaal toch piraten. En andere zullen dat ook doen, het probleem wordt dus niet opgelost hij zal alleen maar een goede markt verpesten.

DataStream | 27-08-10 | 18:10

we love hirsch-stalin

harob | 27-08-10 | 17:59

-weggejorist-

frettig-gestoord | 27-08-10 | 17:14

@Jabalinero | 27-08-10 | 15:51:
Religie verbieden is genoeg.

ReligionSucks | 27-08-10 | 16:58

Ze moeten een leeftijdsgrens stellen voor Computer gerelateerde zaken in de politiek..
Moet een afgelopen zijn met babyboomers die proberen dingen te verbieden waar ze zelf niets van af weten..

krootr | 27-08-10 | 16:57

Edit op mijzelf, geld verdienen aan games is meer als alleen het maken van die spellen, wat denk je dat al die World of Warcraft spelers iedere maand over maken?

Ranja Drinker | 27-08-10 | 16:53

@miknic | 27-08-10 | 15:07
Call of duty alleen al is goed voor 55 miljoen spellen a 3 miljard dollar.

Ranja Drinker | 27-08-10 | 16:51

-weggejorist-

Hesus-Christus | 27-08-10 | 16:48

Laat ze die man eens afleveren bij het bejaardentehuis om daar nooit meer weg te komen.
Het is toch duidelijk dat hij niet meer in staat is mee te draaien in de hedendaagse politiek.

'TrauMa | 27-08-10 | 16:43

Vroeger was het de TV die tot geweld aanzette en nu de PC... zie je verband... gristen wereldverbeteraars liegen door de jaren heen zonder studie of bewijs van verband tussen geweld en TV en Games.

TijnZ | 27-08-10 | 16:42

Ja! meteen invoeren dat game verbod; Motiveert mensen om games gewoon te downloaden -.-'

ImABanana | 27-08-10 | 16:06

Hoe lang dulden we nog die schijtreligie in de politiek? Gristenhond, muzelman of jeaut: ik heb er niets mee, ik wil er niets mee maar het bepaald wel wat ík wel of niet mag??? Deaud aan dat middeleeuwse gedachtegoed. Splits dit landje op in ongelovigen die 'heilig' in deze enige kans op aarde 'geloven' en de religieuzen die het hier-na-maals verheerlijken en hun aardse 'voortrajectje' daarop afstemmen.
Ik op aarde blij en zij blij in het hiernamaals. Win-win.

ReligionSucks | 27-08-10 | 15:51

Straks ook maar Tom & Jerry verbieden, is tekenfilmpje voor 6 jarige en ze slaan elkaar de hersens in met deegrollen, koekkenpannen en honkbalknuppels. En dan heb je nog een dozijn vol met geweldadige tekenfilms voor de kleinste onder ons. De game's daarin tegen hebben een leeftijdgrens. Dus wat een geauwe hoer zeg !!! Zelf een zooitje ervan maken en laten gebeuren, gereratie op generatie en dat de game's de schuld geven. Waarom wordt ons land bestuurd door ontwetende die helemaal maar dan ook helemaal niets van de maatschappij snappen? Je zou haast de politiek verboden moetten maken.

Jabalinero | 27-08-10 | 15:51

Soldier of Fortune maar weer eens opstart...

fjordman | 27-08-10 | 15:48

Geeft toch een warm en veilig gevoel als je op Oost-Duitse / Stalinistische wijze in de gaten gehouden / betutteld wordt.

Ik weet het beter | 27-08-10 | 15:39

Die man kent z'n prioriteiten.

PierDrie | 27-08-10 | 15:31

enig idee hoeveel geld erin omgaat voor die "geweldadige" games...

miknic | 27-08-10 | 15:07

Och dan verzinnen ze toch wel een downloadconstructie, waardoor de games vanuit de VS of whatever worden verkocht. Die hebben nl. geen fuck te maken met zo'n verkoopverbod...

Alcoholic | 27-08-10 | 15:02

Ik word altijd agressief als ik mijn agressie niet kan uiten in agressieve games

Nyte | 27-08-10 | 14:59

Ehb Laat goed zien wat er mis is met de fossielen binnen het CDA. Deze partij staat zo ver van de maatschappij af dat het een (Gods)wonder is dat ze toch nog zoveel zetels behalen.

jvlaam | 27-08-10 | 14:27

@Blaat1984
"Het is werkelijk HEEL simpel mensen. Als iemand "aan de hand van een spelletje" op een killing spree gaat, was hij of zij altijd al niet geestelijk in orde."
Killing spree FTW!

Courage78 | 27-08-10 | 14:27

Pssssst, gamepie kopen ?

Cinq-Marquis | 27-08-10 | 14:24

Mensen zelf laten kiezen is viesssssssssssssssssssssssss, aldus het CDA

reinaarden | 27-08-10 | 14:21

-weggejorist-

Hesus-Christus | 27-08-10 | 14:19

EHB ziet zijn menining als feit. Daar is geen onderzoeker of koppige vrouw tegenop gewassen.
Hij heeft dit bij meerdere onderzoeken bewezen. Het moet zoals Ernst het wil.

Het valt overigens wel op dat meneer er nu wel hel rap wetten doorheen wil rammen. Soort van 4 jaar werk in 4 maanden tijd effect.

eigen-mening | 27-08-10 | 14:18

Hirsch Ballin moet maar weer eens even bij meester/es soemoworstelaar kommen. Want hij is weer erg stout en dat mag niet. Op naar Paradijs voor wat straf Hirsch Ballenjongen.

monaco | 27-08-10 | 14:15

Waarom hebben al die facistische lui het idee dat alle games voor kinderen zijn? In Duistlan zorgt dat idee al jaren voor belachelijke nutteloze censuur

Teuderik | 27-08-10 | 14:14

@Zihua | 27-08-10 | 13:53
Ik dacht hetzelfde.

Michael | 27-08-10 | 14:04

Mijn reactie verwijderd? Waar is jullie gevoel voor ironie en sarcasme?

ChillBill | 27-08-10 | 14:00

@ Ranja Drinker | 27-08-10 | 13:53

Blij dat er nog wel mensen zijn die het snappen

nadastilo | 27-08-10 | 13:57

Dat is jammer voor veel mensen! Hopen dat er nooit zo'n verbod zal komen!

Rokuu | 27-08-10 | 13:56

@ sjaakdeslinksesul | 27-08-10 | 12:56
Gelukkig, ik ben dus niet de enige!

Specy | 27-08-10 | 13:54

De grootste denkfout die de EHB maakt is door te veronderstellen dat een total verbod op geweldadige games meer draagvlak zou hebben. Blijkbaar heeft hij niet in de gaten dat economisch gezien games tegenwoordig meer geld in het laatje brengen als menig film, zeker als je kijkt naar de films die hij niet wil verbieden, dat zijn over het algemeen toch al niet de kaskrakers.
.
De EHB moest maar eens gaan begrijpen dat er ook geen draagvlak is voor het verbieden van geweldadige games. De economische cijfertjes zeggen namelijk iets heel anders.
.
En dat geldt ook voor het hele Acta verhaal, dat heeft geen ruk te maken met het beschermen van auteursrechten maar alles met het instand houden van een verouderd model door de grote media giganten in de kop van de economische slang zitten, de rest die in de lange staart van deze economische slang zitten en kunnen leveren wat de klant vraagt en wat de kop niet wil leveren hebben alleen maar te verliezen bij de invoering van de Acta.

Ranja Drinker | 27-08-10 | 13:53

nou snap ik wat er door die mensen heen gaat die geert wilders bedreigen

Zihua | 27-08-10 | 13:53

@necrosis | 27-08-10 | 13:21 en plastic zakje | 27-08-10 | 13:25
Ik verwens niemand iets. Is volledig on topic.. En ik stel al dat het duidelijk ironie is.

Maar de uitspraken van EHB zorgen wel voor het klimaat... en er hoefd maar 1 geflipte gamer tussen te zitten, die denk.. zoals EHB verwacht dat hij denkt

nadastilo | 27-08-10 | 13:51

Heel mooi fotootje van Ballin trouwens. Spreekt ook helemaal voor zich. Kan ik daar een grotere versie van krijgen? Voor mijn dart board?

TM | 27-08-10 | 13:51

plastic zakje | 27-08-10 | 13:33
Om daarbij aan te sluiten: Als ze religie verbieden, dan mogen ze ook wel de geweldadige games verbieden. Dat overleef ik wel....

Kan je het je voorstellen. Een Nederland zonder kerken, zonder jehove getuigen, zonder bijbel, en zeker niet de minste: Zonder het CDA.

Quacka | 27-08-10 | 13:42

Slim hoor.. als je hier een bepaald soort games gaat verbieden, gaan wij toch gewoon keihard downloaden?
Wordt het alleen maar minder op!

Theedoek | 27-08-10 | 13:40

Is het alweer Godwin-vrijdag? Zou namelijk niet zo vergezocht zijn.

Appleflap | 27-08-10 | 13:39

-weggejorist-

SvDelta | 27-08-10 | 13:38

Potje ganzenborden iemand?

S.Kimo | 27-08-10 | 13:36

@Bigi Bana Boy | 27-08-10 | 13:32:

Yup.

"Lesen macht dumm und gewalttätig".

Waarheid, koe, oude doos.

Reinaert | 27-08-10 | 13:35

Bigi Bana Boy | 27-08-10 | 13:32
Er is inderdaad veel gemoord in naam van de bijbel en koran; verbieden dus!

plastic zakje | 27-08-10 | 13:33

@Bigi Bana Boy | 27-08-10 | 13:32
Scherp!!!

Lekker zelf nadenken | 27-08-10 | 13:32

Er is geen verband tussen games en moorden. Tussen boeken lezen en moorden wel. Waar wringt deze vergelijking jongens ? Wie weet zich hier uit te lullen ?

Bigi Bana Boy | 27-08-10 | 13:32

Ben juist zo blij dat ik gewelddadige games kan spelen... dan hoef ik het niet in praktijk te brengen hehehehe
Wat een epic fail is dat gristelijke politieke volk toch...

watisditdan? | 27-08-10 | 13:32

Gaan we ook een account hebben bij Steam verbieden.
En ja, Tor gebruiken is goed voor minstens twee jaar cel.

BroodenSpelen | 27-08-10 | 13:31

Constant zeiken die CDAèrs over de PVV, maar ondertussen zijn ze zelf nog 10x erger! Ga dan gvd ook religies verbieden, die zorgen voor veel meer geweld en andere ellende dan alle spellen bij elkaar! Vieze vuile kudtgristenhond, kruisigen die gast.

Lekker zelf nadenken | 27-08-10 | 13:31

@plastic zakje 13:25
Joris (niet Demmink) heeft mij reeds lang geleden laten weten dat het gebruik van mijn Grote Trom niet geoorloofd is op deze panelen.
Ik wacht dus geduldig totdat Joris wakker wordt.

necrosis | 27-08-10 | 13:29

Pong ook maar verbieden!
Is veel te zwart-wit.......

lilluke halve hoan | 27-08-10 | 13:29

Hee, mijn vrijheid van meningsuiting is ingeperkt. De reactie die ik hierop zou willen geven zou worden opgevat als bedreiging. GVD.

Appleflap | 27-08-10 | 13:29

Heerlijk lekker knallen en moorden op vrijdagavond met GTA IV. Om daarna rustig een biertje te drinken in de stad @Jerkov's.

ChillBill | 27-08-10 | 13:28

necrosis | 27-08-10 | 13:21
Ik vermoed dat Joris (niet Demmink) aan het slapen is.

plastic zakje | 27-08-10 | 13:25

Zoloft | 27-08-10 | 13:19
Hirsch Ballin is waarschijnlijk net zo'n kindervriend als Joris Demmink.

plastic zakje | 27-08-10 | 13:24

Ik weet nog goed dat er jaren geleden mensen waren die het raar vonden dat ouders hun kinderen oorlogje lieten spelen.
Welke man van 30 jaar en ouder heeft in zijn jeugd nu geen oorlogje gespeeld??

Tegenwoordig hoor je daar niemand meer over, omdat ouders blij zijn als hun kind tenminste nog af en toe buiten speelt.
Maar de discussie is zeer zeker vergelijkbaar.

Quacka | 27-08-10 | 13:23

@nadastilo 13:13
*zwaait*

necrosis | 27-08-10 | 13:21

"Alsof de Nederlandsche samenleving slechts zou bestaan uit amoeben en andersoortige intellectueel gemankeerden."
Reinaert | 27-08-10 | 12:58:

eigenlijk zou EHB dus perfect op z'n plaats zijn alhier.
Uiteraard alleen na onderschrijving van de status aparte voor Übercity 020.

Le Magic Prout | 27-08-10 | 13:21

PS2 afstoffen doet. Vice City erin.
Al lang niet meer op Cubanen en Haïtianen gejaagd...

threewing | 27-08-10 | 13:20

Ernst Maurits Henricus Hirsch Ballin, de man die moest aftreden als minister van justitie in 1994 nadat bleek dat hij had gelogen tijdens de IRT affaire. Deze man staat met stip op nummer 1 als meest achterbaks bewindspersoon ooit.

Zoloft | 27-08-10 | 13:19

@natte krant | 27-08-10 | 13:14:

Ernesto blijft dusch gewoon hier. De goede man is druk doende om die heilstaat te creëren namelijk. Terugschoppen naar het land van z'n roots lukt niet, da's anno tegenwoordig veuls te democratisch geworden namelijk. Egt!

Reinaert | 27-08-10 | 13:18

Trouwens, ik dacht dat een demissionair kabinet niet eens nieuwe wetgeving mocht uitbrengen? Zij moeten toch allen zorgen dat de dagelijkse gang van zaken blijft draaien, maar ze mogen niets nieuws invoeren???

DickieDick | 27-08-10 | 13:18

Gaat de maatschappelijke ontwikkeling soms te hard voor menig politicus. Als je het niet begrijpt moet je ook geen rare idiote en nietszeggende aanpakken doorvoeren. Hopelijk maakt Geert I de juiste keuzes straks in het elftal

Dikkenberg | 27-08-10 | 13:17

@natte krant 13:14
En waar mag dat dan wel zijn?
Zelfs Noord-Korea wil hem niet....

necrosis | 27-08-10 | 13:17

lol kunnen we Tim Kuik in ieder geval duidelijk maken wie er verantwoordelijk voor is dat het aantal illegale downloads omhoog schiet... :P

DickieDick | 27-08-10 | 13:16

Wat een onzin. Mensen die zich zo inzetten in het verbieden van geweldadige games hebben vaak het hoesje niet eens van dichtbij gezien. Er staat niet voor niets een leeftijd rating op die spellen. Met films is dit ook nooit een probleem geweest. Ouders/mensen moeten hun verantwoordelijkheid nemen en zich niet laten betuttelen door dit soort 'goede herders'.

S.Kimo | 27-08-10 | 13:15

Kan iemand EHB uitleggen dat we inmiddels leven in 2010 (ipv 1815 ofzo).

necrosis | 27-08-10 | 13:14

Ernesto reist beter af naar zijn totalitaire heilstaat.

natte krant | 27-08-10 | 13:14

"He Markie de MP, zorg jij er alsjeblieft eens voor dat deze bejaarde engerd geen enkele rol van betekenis gaat krijgen in Geert I!"

Veel te complex. Gewoon een kabinet zonder CDA. Is veel verstandiger.

Arrabinekoeterine | 27-08-10 | 13:14

-weggejorist-

nadastilo | 27-08-10 | 13:13

Sommige automobilisten hebben ook geweldadigheid als neveneffect.

raster | 27-08-10 | 13:13

MINISTER = hele kleine ster...

JetsetWilly | 27-08-10 | 13:13

B.BuzzCut | 27-08-10 | 13:03
Stop! Kommen Sie! Ausweiß! (Dat was wel de Apple II-E versie)

OoO | 27-08-10 | 13:12

@Serafijn Lampion | 27-08-10 | 13:07:

Het één hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten. Aan de ouders de schone taak om een gezonde balans te vinden dunkt mij.

Ik mocht vroeger ook niet thuiskomen zonder bebloede knieën als ik een tijdje buiten gespeeld had. Geen bloed --> niet leuk gespeeld. En omstreken.

Maar goed, ik dateer dan ook nog uit de tijd waarin woorden als ADHD, autisme en dyslexie de Dikke van Dale nog niet gehaald hadden. Kip, ei?

Reinaert | 27-08-10 | 13:11

Ik krijg altijd agressieve neigingen van mensen die links bij de roltrap staan.... gaan we de roltrappen nu ook verbieden?

Frederik Vijf | 27-08-10 | 13:10

kapotte_stofzuiger | 27-08-10 | 13:07
Het is meer dat met internet mensen zich écht kunnen informeren, in plaats van via die staatsgestuurde media (RTL incluis). Dáár zijn ze bang voor en ook daarvoor wordt ACTA ingevoerd.

plastic zakje | 27-08-10 | 13:10

Ach, bestel je het toch over de grens ofzo? Of doe je een importje.... rot gewoon lekker op Hirsch Stalin.

Frederik Vijf | 27-08-10 | 13:09

-weggejorist-

GemLan | 27-08-10 | 13:09

Internet draagt bij aan secularisering -- dus meer atheisten -- verbieden

kapotte_stofzuiger | 27-08-10 | 13:07

Nee, de gewelddadige games leiden niet tot moorden. Wel vraag ik me af, als ik weer een groepje bleke, nooit-buitenspelende game-zombiekids zie, of we straks de hele jeugd maar het rugzakje 'autisme' zullen meegeven. Vervelend genoeg zie ik het aan de huidkleur. Blank + bleek = computeraddict. Blank + gebruind = gezond sportief kind.
Wake up, Nederland, een buitenspeeldag is ondanks de regen nog beter dan al dat gegame.

Serafijn Lampion | 27-08-10 | 13:07

@Einde van de Domheid | 27-08-10 | 13:04:

Onderbouw dat eens wat verder. Als wijsheid met de jaren komt (en dat beweert men) dan moet m'n moeder namelijk wel verdómd wijs zijn.

Slim is ze sowieso al. Achterhoekse genen hè.

Reinaert | 27-08-10 | 13:07

@Achterdocht | 27-08-10 | 13:00
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat dit soort idioten ministersposten mogen bekleden.

Parsons | 27-08-10 | 13:05

B.BuzzCut | 27-08-10 | 13:03
Lol!

Zeeschuimer | 27-08-10 | 13:05

Reinaert | 27-08-10 | 13:02
'Slim' is nog niet 'wijs'.

Einde van de Domheid | 27-08-10 | 13:04

"Hirsch Ballin"... Dat is toch die knakker die je vroeger aan 't eind kreeg met Castle Wolfenstein??

B.BuzzCut | 27-08-10 | 13:03

Wanneer wordt Joris Demmink eens verboden?

plastic zakje | 27-08-10 | 13:03

Hee, Ernst! Maak eens een profieltje aan!

*rauw lust*

OoO | 27-08-10 | 13:03

Toch hoop ik stiekem een beetje dat deze ongelofelijk irritante meneer stikt in z'n ei op de zondag ochtend.

Ciijauw | 27-08-10 | 13:02

echt heel erg maar ik had de perfecte reactie die ik door dit enge figuur niet durf te plempen. had 'WITH FIRE!!1' erin.

two ball cane | 27-08-10 | 13:02

@Einde van de Domheid | 27-08-10 | 12:59:

Ik heb al sinds m'n geboorte een dwaze moeder en ik spreek haar nog dagelijks.

Voordeel is dat ze niet zo veel domheid uitkraamt als jij doet.

Reinaert | 27-08-10 | 13:02

@sjaakdelinkselul 12:56
Geen idee wat je gedronken hebt maar ik zou het gelijk verbieden!

necrosis | 27-08-10 | 13:01

StijlvolleZwitsaLupo | 27-08-10 | 12:58
Inderdaad. Ben net overgestapt van BF2142 naar BF bc2

Graaf van Egmont | 27-08-10 | 13:00

Parsons | 27-08-10 | 12:53
Moses is ook een toplul volgens onzer EHB, maar carmageddon moet uit de schappen. Gaat af en toe toch echt ver boven mijn petje Mij is ooit verweten: "Je denkt te veel", door een gelovige van katholieke huize die ik tot dan toe als redelijk rationeel had ingeschat.

Achterdocht | 27-08-10 | 13:00

Eens kijken of ik nog ergens een floppy met Tetris kan vinden

Schaamharing | 27-08-10 | 12:59

Laten we het eens kort hebben over jullie vergelijking van het CDA met regeringen die doodseskaders inzetten en op gewelddadige manier aan de macht komen.
Mag dat wel?
Als de blonde kwetsende man maar op een kwart procent vergeleken wordt met een propagandatechniekje dat nooit heeft gewerkt van een politieke beweging die later tot een pro-nationaal socialistische randgroep (misschien) heeft geleid dan is het huis twee weken te klein en dan zanikt Geert er 240 persberichten uit over dit verschrikkelijk onrecht dat hem is aangedaan.
Hoe rijmen jullie dat met de CDA = generaalsregimes politiek van de afgelopen jaren? Wel eens een dwaze moeder gesproken?

Einde van de Domheid | 27-08-10 | 12:59

Graaf van Egmont | 27-08-10 | 12:53 mmmmmwwwwwwwoehahaha ik heb hier precies hetzelfde probleem(pje), speel jij toevallig ook Battlefield bc2 ?
BTW,Kan iemand mij uitleggen hoe een demisionair minister toch nog even voordat ie naar huis gaat dingen mag gaan verbieden?

StijlvolleZwitsaLupo | 27-08-10 | 12:58

En wederom ontpopt EHB zich als een überregent die wel weet wat "goed" is voor "het volk" en wat niet. Alsof de Nederlandsche samenleving slechts zou bestaan uit amoeben en andersoortige intellectueel gemankeerden.

Lieden als EHB vertrouwen op niets en niemand behalve hun soortgenoten. Iedere Nederlander is verdachte en de bewijslast keert men maar wát graag om. Buitengewoon sneu om steeds weer te moeten constateren dat de boven ons gestelden kennelijk nog steeds van mening zijn dat "wij", eenvoudige belastingbetalers, niet in staat zijn onze eigen mening te vormen.

Dat er gelijktijdig via de achterdeur duizenden analfabeten en idioten worden geïmporteerd doet kennelijk niet ter zake. Nee, de brave hardwerkende Nederlandsche burger, die is gevaarlijk!

Ernst is iemand die kennelijk graag in het rijtje Beria - Himmler - Pol Pot - Mielke thuis zou willen horen maar daar om de één of andere vage reden tot op heden niet in geslaagd is. Vandaar de aanhoudende regenteske diarree............

Reinaert | 27-08-10 | 12:58

keurig van hirschje.. Een 'game' waarin je moet moorden is toch geen spelletje..

*_Ric_* | 27-08-10 | 12:58

sjaakdeslinksesul | 27-08-10 | 12:56
K3? Ik zou ze alledrie doen. En jou nou ook vrees ik

Graaf van Egmont | 27-08-10 | 12:58

Bos Hout | 27-08-10 | 12:56
Alex heeft zijn typische stijl, maar de boodschap is er niet minder om. Ik kan vaak intens genieten van zijn rants.

plastic zakje | 27-08-10 | 12:57

1 woord: Demissionair !

faz | 27-08-10 | 12:57

Altijd leuk zo'n verbod in Nederland, halen ze het gewoon in Duitsland of België of elders, is weer goed voor hun economie.
C.Mill | 27-08-10 | 12:37
Gelukkig werkt onze economie vooral op import en export van producten en werkt een groei in de Duitse economie positief uit op de onze.
Een mooi voorbeeld van deze zomer: Economisch gezien was het voor ons beter dat Duitsland het WK voetbal zou winnen dan wanneer Nederland het zou winnen. (Kooplust gaat omhoog bij gelukkige mensen, Duitsland meer inwoners, grotere economische groei en de werking daarvan op onze economie zou meer opleveren dan wanneer wij het WK zouden winnen).

Assef | 27-08-10 | 12:57

Was het in 1997 ook niet zo dat ze bang waren dat met Carmageddon ook iedereen ineens als een gek iedereen aan ging rijden en dat groen bloed dan alles goedmaakte?!? Kamervragen, vele 'kenners' die op tv konden vertellen dat mensen alleen maar agressief werden etc.

nl.wikipedia.org/wiki/Carmageddon

Maar achteraf bleek alles toch onzin te zijn en is er nooit meer wat van gehoord.
Den Haag, trek uw conclusie, hou toch eens op met betuttelen!
Ach, en Duitsland is dichtbij :-) Haal ik daar mein games wel op :-)

tis_wat | 27-08-10 | 12:56

Ernst heeft hier gewoon gelijk. Gisteren k3 gezien op tv en vanochtend voelde ik de onbedwingbare behoefte om in een kort roze rokje te lopen.

sjaakdeslinksesul | 27-08-10 | 12:56

plastic zakje | 27-08-10 | 12:54
De man schreeuwt me wat veel, speelt ook een paniekspel, maar zijn onderwerpen lees je in Nederland zelden terug.

Bos Hout | 27-08-10 | 12:56

JetsetWilly | 27-08-10 | 12:54
Hmmm geyl....

Superior Bastard | 27-08-10 | 12:56

Heb nog geen 30 minuten geleden Tropico 3: Absolute Power binnen gekregen, een uitbreidingspakket van Tropico 3 waarbij je als dictator nóg meer mogelijkheden hebt om je volk te onderdrukken... Geweldadig spel?

SamKoeman | 27-08-10 | 12:56

Het verkeer! Daar wordt je pas agressief van! Of het weer, of van politici, of van je partner, of van je collega, of... Het is zoals Blaat1984 zegt. Het zit in de mensen zelf en is het niet een game waardoor ze een rode waas krijgen dan is het wel van een hond die tegen hun fiets urineert. Ik zeg alles verbieden waar iemand evt. van opgewonden kan raken.

keikoud | 27-08-10 | 12:55

Who cares.
Gamen is toch voor kinderen? Die moeten buiten spelen.

Superior Bastard | 27-08-10 | 12:54

Bos Hout | 27-08-10 | 12:53
Ben op de hoogte, ik luister al een aantal jaar naar Alex Jones' uitzending.

plastic zakje | 27-08-10 | 12:54

In een bad vastbinden die gast,en dan volpissen met een man of 50(liefst gamers natuurlijk!). Wat een akelig mannetje,maar dat wisten we al...

JetsetWilly | 27-08-10 | 12:54

Als ik die kop van EHB zie krijg ik moordneigingen, volgens mijn psychiater zou die vent verboden moeten worden.
*Prozacje, iemand*

necrosis | 27-08-10 | 12:54

Voetbal, dat is nu een gewelddadig spelletje dat ik graag verboden zie worden. Go Ernst!

Zeeschuimer | 27-08-10 | 12:53

plastic zakje | 27-08-10 | 12:52
Is geen film. Alles is spel.

Bos Hout | 27-08-10 | 12:53

@Achterdocht | 27-08-10 | 12:48
"Ik heb opdracht gekregen om tegen de hele mensheid te vechten en ze te doden tot ze geen andere God erkennen behalve Allah en dat Mohammed de profeet van Allah is."

Dat mag wel.

Manhunt mag niet, want dat is een spelletje.

Parsons | 27-08-10 | 12:53

oude gek, heeft die sjaak wel eens van internet gehoord? Bestellen in india en spellen zijn veel goedkoper.

HotFrog | 27-08-10 | 12:53

Het enige dat de gravin aggressief aan mij vindt als ik aan het gamen ben, is mijn gevloek en gescheld tijdens mijn 10 seconden respawn-tijd. Verder vindt ze het maar een flauwe bezigheid, dat doodschieten. Ja ja, gravinnen........... als ze de kans had zou ze me het verbieden net als Gestapo Ernst

Graaf van Egmont | 27-08-10 | 12:53

Als ik vanavond effe lekker een potje ga knallen op BF:BC2 zorg ik ervoor dat ik herkenbaar ben als Nederlander door als clantag [CDA] te gebruiken. Mischien maak ik wel een extra accountje aan zodat ik als [CDA] xX_ErnextO_Xx kan verschijnen.
Of [CDA] X_H1RSE_BALLIN_X

@ 00:00:01 | 27-08-10 | 12:52

Geenstijl zet reaguurders aan het denken -- dus zelfstandig denkende burgers -- verbieden

kapotte_stofzuiger | 27-08-10 | 12:52

EHB is een wereldvreemde kakkerlak die nog geen origineel idee zou herkennen als het naast hem in bed zou liggen. Wat jammer dat de onvrijwillige 9mm hals perforaties niet langer toegestaan zijn in deze comments, want het zou hier niet misstaan.

Appleflap | 27-08-10 | 12:52

Bos Hout | 27-08-10 | 12:50
Mooie film! Vanavond ga ik Police State 4 kijken.

plastic zakje | 27-08-10 | 12:52

Wedden dat deze wannabe-dictator gewoon weer minister van Onrecht, bedoel Justitie wordt?

plastic zakje | 27-08-10 | 12:51

De grootste schijnheilige zal wel even bepalen wat goed is voor het volk en wat niet .... rot op mongoooool.

R32 | 27-08-10 | 12:50

Geert 1? Moehaha!
Geert Magniet zul je bedoelen?
Want vrijheid, die alleen maar voor 'zuurpruim' Geert.

Einde van de Domheid | 27-08-10 | 12:49

-weggejorist-

Boemba | 27-08-10 | 12:49

@kleingrutter | 27-08-10 | 12:45
Ja want dat is goed en gaat over godt!

Parsons | 27-08-10 | 12:49

Het is werkelijk HEEL simpel mensen. Als iemand "aan de hand van een spelletje" op een killing spree gaat, was hij of zij altijd al niet geestelijk in orde. De oorzaak ligt derhalve dus niet bij het spel, maar in zijn of haar hersenen. Er is dus absoluut geen reden om voor de rest van ons het plezier te bederven en dit soort DDR praktijken in te zetten om de eigen incompetentie te maskeren.

Blaat1984 | 27-08-10 | 12:49

Ik heb zojuist verloren met Pacman, vorm ik nu een gevaar voor de volksgezondheid?

necrosis | 27-08-10 | 12:48

Als gristenpolitici al eeuwen aan komen kakken met een redenering over Marilyn Manson, dan hebben ze hem waarschijnlijk zelf gehyped. Begin vorige eeuw was ie nog niet zo bekend.

OT: De hypothese dat gewelddadige computergames agressie opwekken is net zo niet-bewezen als de hypothese dat gewelddadige computergames agressie doen verdwijnen en mensen de frustraties wegneemt. Ik denk dat het een kwestie is die per persoon verschilt. Mensen reageren nooit allemaal op dezelfde manier op wat dan ook.

Assef | 27-08-10 | 12:48

Mooi moment om Rutger weer eens uit zijn kooi te laten...

poepkop | 27-08-10 | 12:48

Boeien. Ik bestel mijn games wel gewoon in de UK. Zijn ze nog een stuk goedkoper ook.

Wel weer typisch nederland betuttelland. Mag van mij wel eens afgelopen zijn met die bemoeizucht. Hirsch mag van mij in Balinschap. Liefst in 1 of ander streng moslimland, daar vindt hij zeker wel anschluss.

Kaposi_Sarcoom | 27-08-10 | 12:48

Toontje Larger | 27-08-10 | 12:37
Parsons | 27-08-10 | 12:39
Ik kan aan u beiden niets meer toevoegen. Waar de steun voor die vrijheidshatende figuren van dat CDA iedere keer weer vandaan komt is wat mij grote zorgen baart.

Achterdocht | 27-08-10 | 12:48

"Extra opvallend is dat in dat overzicht juist wordt geconcludeerd dat 'het spelen van gewelddadige games niet per definitie agressief gedrag of geweld veroorzaakt, maar dat een deel van de onderzoekers ervan overtuigd is dat deze negatieve effecten bestaan' ". Veel mensen zijn ervan overtuigd dat Mao Hirsch Balin negatieve effecten heeft, dussss

DeRoyVanZuipensteijn | 27-08-10 | 12:47

Tuurlijk maken geweldadige games je gewelddadig. Daar zijn ze ook voor.
Net zoals porno je geil moet maken.

Teen | 27-08-10 | 12:47

Oo nee balen, dan moet ik voortaan ALLES downloaden.

Airmen | 27-08-10 | 12:46

EHB's draagvlakonderzoeken zijn natuurlijk niet openbaar...

straat | 27-08-10 | 12:46

Gristelijke smeerlap, wordt tijd dat we dat verbod op godslastering eruit pleuren. Gewoon om ernesto magniet te treiteren. Schijnheilige moraalridder die hij is.

Jezweetzelluf | 27-08-10 | 12:45

Parsons | 27-08-10 | 12:39
Precies! Met een boek vol geweld en incest als voorbeeld.

kleingrutter | 27-08-10 | 12:45

-weggejorist-

No Life | 27-08-10 | 12:44

Ja; laten we dat ook nog maar proberen te verbieden EHB.
@Kapotte_stofzuiger -> u vergeet; sex; zorgt voor soa's en hiv -- dus is schadelijk voor volksgezondheid -- verbieden
Ow... wacht...... k*t....

steaumbeaut | 27-08-10 | 12:43

CDA - Der UnterGang

w31rd0 | 27-08-10 | 12:42

vermeder | 27-08-10 | 12:36
Dit is het probleem in een notendop. Ouders hebben de "eigen verantwoordelijkheid" om toe te zien op wat hun kinderen in huis doen. Snap je als ouder een computer niet? Zet de computer in de woonkamer en hou in de gaten wat je kind doet. Sim-pel.

Een verband tussen gewelddadige computergames en real-life geweld valt sowieso nooit hard te maken.

¿Ya tu Sabes? | 27-08-10 | 12:41

@kapotte_stofzuiger | 27-08-10 | 12:39
Dat van die toerist met die paddo en dat vliegtuig bleek later toch niet om paddo's te gaan trouwens.

Parsons | 27-08-10 | 12:41

Waanzin. Bovendien staat zijn kop me niet aan. Zeau.

Ashtrey | 27-08-10 | 12:40

Stuur Rutger er is op af om hem te confronteren!

J-bird | 27-08-10 | 12:40

Goed nieuws voor de illegale handel.

raster | 27-08-10 | 12:40

zeurpiet

peetd2 | 27-08-10 | 12:40

Vage correlaties zijn voor de "MAG NIET"-overheid al voldoende voor verboden:
-1 toerist denkt vliegtuig te zijn -- dus paddo's zijn slecht -- verbieden
-boomklevertje vouwt auto dubbel -- dus hardrijden is slecht -- verbieden
-1 bad trip, man steekt zichzelf neer -- dus marihuana is slecht -- gaan verbieden
-bij poker zijn er verliezers -- dus kansspel -- verbieden
-CO2 doet iets met warmte -- dus broeikaseffect -- verbieden

kapotte_stofzuiger | 27-08-10 | 12:39

Dus het is wel heel goed om je kinderen te brainwashen met een niet bestaande fantasievriend, haatpedokabouter, maar spelletjes zijn heul eng!

Parsons | 27-08-10 | 12:39

Altijd leuk zo'n verbod in Nederland, halen ze het gewoon in Duitsland of België of elders, is weer goed voor hun economie.

C.Mill | 27-08-10 | 12:37

Dat levende fossiel moet per direct uit zijn functie ontheven worden. Iemand die wetenschappelijk onderzoek naast zich neerlegt zonder daarvoor argumenten te geven anders dan "ja, maar ik vind..." is een ministerschap onwaardig (dat geldt overigens voor minimaal de helft van die lutsers).

Toontje Larger | 27-08-10 | 12:37

Hele enge praktijken... deze meneer moet snel van zijn post, als hij waarlijk de intentie heeft om dit verbod te gaan handhaven.

Vryth | 27-08-10 | 12:36

Hij vergeet dat er ook games voor volwassenen zijn. Net zoals porno voor volwassenen is en niet voor kinderen. Als ouders zo stom zijn om hun 10 jarig kindje een spelletje te laten spelen voor 18+ ligt daar het probleem. Ben zelf een 39 jarige gamer. (Tevens ongevaarlijk.)

vermeder | 27-08-10 | 12:36

Steam ftw tbh.

Tennessee Whiskey | 27-08-10 | 12:36

Wilders en Rutte moeten nu tijdens de onderhandelingen simpelweg eisen dat EHB nooit en te nimmer M.v.J van een nieuw kabinet wordt.

kleingrutter | 27-08-10 | 12:36

Kan er ook nog wel bij. Laat maar komen Herr Ballin!

Bluebook | 27-08-10 | 12:36

Het mooie is dat het hem nog gaat lukken ook. Dan maar games 'bestellen' in het buitenland.

geensteelo | 27-08-10 | 12:35

En van zulke berichten worden mensen niet agressief zeker?
*zich afreageren gaat met Manhunt 2*
*en dan een potje Postal 2 spelen gaat*
*zoekt op oude compu naar Carmageddon*

Veldmaarschalk Sorry | 27-08-10 | 12:35

eigenlijk zegt hij dus dat het Nederlandse volk te dom is om het verschil te zien tussen realiteit en fictie. Pak hem aan!!

slaphandje | 27-08-10 | 12:35

Game over Ernst

Raad_maar_raak! | 27-08-10 | 12:35

AUB een nieuw kabinet nu, maakt me geen reet uit welke als die enge vent maar wordt gebonjourd in kokende pot met gesmolten staal.

ReinierBee | 27-08-10 | 12:34

Tofik Dibi?

Is dat dat gozertje met Down-syndroom, die GL-kamerlid werd omdat ie op het juiste moment een keer ene pizza kwam bezorgen en door Femke als knuffel-allochtoon werd bestempeld?

Nee, dank je. Daar zou ik dit niet aan toevertrouwen.

Sheik Yerbouti | 27-08-10 | 12:34

Énge vieze man is het. Führer Ernesto Hirsch Ballin

Smokum | 27-08-10 | 12:34

Ligt het aan mij of straalt zijn hoofd en gezichtsuitdrukking toch echt pedoseksualiteit uit?

Geppie. | 27-08-10 | 12:34

Toetsen aan de grondwet aub. Verder zou ik graag een mod hebben avn UT3 waarbij het mogelijk is om op Hirsch te schieten. Gewoon, omdat het moet.

keerf | 27-08-10 | 12:34

als het niet zo godwin was, maakte ik een vergelijking..

demonizer | 27-08-10 | 12:34

En zoals iedereen weet, als je iets verbiedt houdt het op te bestaan. #kuch

Parsons | 27-08-10 | 12:33

Ik word pas agressief als ik verlies met Mario Kart..

politiek corrupt | 27-08-10 | 12:33

Hij is echt gek he?

Vogens mij is hij heel fout, zo'n gristelijke smeerlap die zijn handjes zelf niet thuis kan houden en zijn eigen geest niet in bedwang kan houden. Daarom moet hij alles maar verbieden.

EHB + Donner + Remkes dat zijn de engste politici van het afgelopen decennium.

IkWilOokWatZeggen | 27-08-10 | 12:33

Krijgt ie er nooit doorheen.

Lekiamh | 27-08-10 | 12:32

Lol we krijgen steeds en steeds meer een huilie maatschappij...
We gaan steeds meer richting China.... De overheid beslist wat wel en niet mag.

thesquid | 27-08-10 | 12:32

-weggejorist-

Charretelle Kruisjes | 27-08-10 | 12:32

The End Game has started.

Bos Hout | 27-08-10 | 12:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken