
Voor het allerachterlijkste (anonieme) hoofdredactioneel commentaar sinds 2002 schakelen we even over naar de elitaire babyboomkrant voor pijprokende juristen en overige bungalowbewoners met een D66-partijkaart. NRC Handelsblad over de kwestie waarbij GeenStijl-blogger Bert Brussen
gebruik maakte van zijn citaatrecht en zich daarvoor moest
verantwoorden bij de politie:
"Tegen haat zaaien treedt het Openbaar Ministerie op, ook als het op internet gebeurt. Antisemitische websites worden gesloten, webmasters beboet. Een blogger die doodsbedreigingen aan politici herplaatst en daar Wilders met de dood bedreigen doe je zo aan toevoegt, moet TERECHT vragen van de politie beantwoorden. Ook op internet is de uitingsvrijheid niet totaal. Daarom ook moet PVV-leider Geert Wilders zich voor de Amsterdamse strafrechter verantwoorden, onder meer voor zijn film Fitna. De maatschappelijke norm is dat er geen klimaat mag ontstaan waar haat en geweld in de democratie gewoon zijn." Zucht. Het zichzelf liberale noemende juristenkrantje van Derk Sauer slaat hier de plank wederom finaal mis. Alsof context niet bestaat en internet zich niet allang aan regels heeft te houden. Benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer een NRC-journalist zich wegens het
'herplaatsen van een doodsbedreiging' moet melden bij de meningenpolitie. Terwijl de confettigeneratie bij NRC Next het internet paait met
slijmerige gedichten, kijkt grote broer NRC handenwrijvend uit naar de tijd waarin GeenStijl en Bert Brussen
officieel zijn verboden. NRC Handelsblad, ik denk zelf. Maar ook graag voor anderen.
Reaguursels
Inloggenmark twain | 17-08-10 | 00:47
Eerst vraag je mij uit te leggen wat het maatschappelijk belang ervan is om zo'n doodsbedreiging op zijn site te laten slaan, maar vervolgens hoeft dat niet omdat jij het antwoord al weet.
Dan houdt het op. Wij zullen het daarover niet eens worden. W.b. je mening over de persoonlijke drive van BB: daar kan ik mij enigszins in vinden. Maar ik koppel dat los van wat er nu gebeurt. Zie mijn reactie van 23:54.
Ow nee, daar was je het ook niet mee eens. Nou laat dan maar.:)
Deus Absurdia | 17-08-10 | 08:46
Jammuhr he Deus. Dat het staatsjournaal nog steeds niet opent met het grote nieuws dat Wilders BB heeft aangeklaagd en ook de actualiteitenpogramma's hierover met geen woord hebben gerept. Die zijn er normaliter toch als de kippen bij om Wilders aan de schandpaal te nagelen.
Ben ik aan het haatzaaien als ik van harte hoop dat de NRC met redactie en al in de stront zakt?
Dat noemt zich een liberale krant. "U mag alles zeggen in volle vrijheid. Als het maar in ons politiek-correcte straatje past." Naar Gitmo met die hele dicatoriale bende. Thought police.
Wat een lul verhaal toch weer.
Persoonlijk vind ik Brussen dan ook meer een mug dan een horzel.
Het is de zoveelste hypocriete afgang van Wilders. Goede publiciteit voor Brussen.
Verder zal ie echt geen hoge straf krijgen maar eerder vrijgesproken worden.
Dus.. meer is er niet aan de hand.
Ik heb niets met NRC maar over het herplaatsen van doodsbedreigingen heb ik toch een uitgesproken mening: Niet doen !!
Je geeft elke 'doodsbedreiger' een nieuw platform als je alles maar herhaalt en herplaatst. Het volledig doodzwijgen (eufemisme....) lijkt me beter. Alle aandacht voor deze, over het algemeen 14 jarige pubers, zo blijkt uit onderzoek, is een veel betere optie. Alle media aandacht er omheen is overbodig. Bert Brussen is ook maar gewoon een aandachtshoer die het heerlijk vindt om 's-morgens, live op de radio, door alle DJ's gebeld te worden. Lekker belangrijk allemaal.
Hé Greet, lees je mee? Je hebt nog wat aanklaagwerk te doen. Zie laatste alinea:
www.bndestem.nl/algemeen/binnenland/71...
Haal zo snel mogelijk de stem off line!
wat een vreselijk arty-farty paarsebroekengedicht zeg. tenenkrommend. Om Drs P te citeren "Dichterlijke vrijheid komt vaak neer op dichterlijk onvermogen"
Bovendien, een horzel steekt helemaal NIET!!!!!
nl.wikipedia.org/wiki/Horzel
Brussen had gewoon voor heel veel 'historische context' moeten zorgen, begrijp ik uit het hele commentaar.
Dus Bert, volgende keer: bij herplaatsing zelf annoteren en becommentariëren. Dan mag je alles.
Zit er tussen de reaguurders niet iemand die de site van deze krant eens 'dood' kan hacken..?? Zou een verrijking zijn voor het internet.. Dat deze mensen het maar lekker bij gerecycleerd papier houden.
Fitna was toch uitsluitend een weergave van de realiteit ? Of mogen we tegenwoordig alleen in sprookjes geloven ? Vandaar dat we ons moeten inlaten met achterlijke culturen. "Echt is niet echt. En dat zullen "wij" wel voor jullie klapvee bepalen."
Maar wie had ook al weer de aanklacht ingediend? Oh ja, Geert Wilders zelf.. Het natte droom tokkie van reguurselend Geenstijl publiek heeft *zelf* aangegeven dat dit niet kan. En de aard van de bedreiging is hoe het op de bedreigde overkomt..
en? was dit al een wake-up call? Wacht maar tot ie zijn zin krijgt met jullie uitkeringen.. BOING!
Goed gedicht van Pim te Bokkel: wat nou geslijm?
Wat een crap weer. D66 heeft juist kamervragen gesteld over Bertje.
@mark twain | 17-08-10 | 00:47 ,
en je helpt hem daarbij graag een handje,
waarvan akte.
@La Vie en Rose 00:26
Ik vind het geheel en al toevalligerwijs in het geheel niet goed dat deze malloot zo'n doodsbedreiging op zijn site laat staan. Legt U me maar eens uit welk vreselslijk groot maatschappelijk voordeel daarmee gediend is.
\Hoeft niet. Want ,ik kan het nu al zeggen; het voordeel is nul komma niks.
Het nadeel; ja, dat is evident. Kortom en kort samengevat: BB is totaal niet geinteresseerd in het effect avn zijn daden.
Bertje wil alleen bekend zijn en worden.
Nick Naam | 17-08-10 | 00:36
mis je zwitsallucht , maar verder eensch.
@caravaggio
Is dat een soort rollenspel wat je nu aan het spelen bent?
Net als mensen die in RPG servers zitten van World of Warcraft.
Je piemel laten zien in chatroulette.
En jij doet dus nu nu de grootste bal uithangen op Geenstijl.
Vet man.
slakkenzout | 17-08-10 | 00:19
sorry nog nooit zoveel onzinnig gelul gelezen. Ben zwaar tegen arbeidsbureaus en vooral tegen uitzendbureaus. Over gelijke kansen gesproken. Een ieder krijgt dezelfde kansen; alleen moet je er wel wat voor doen. je hebt arbeiders en bazen. Ik ben een baas. maakt niet uit wat je doet, arbeiders vindt je vooral hier op gs. maar van een kunstenbaas horen ze niet graag.
mark twain | 17-08-10 | 00:00
Waar in mijn reactie staat dat BB mijn held is? Ja, BB vindt zichzelf errug goed, staat graag in de belangstelling, kan heel slecht tegen kritiek op zijn stukkies, maar dat betekent niet dat ik het er mee eens ben dat hij wordt aangeklaagd. Daar ben ik het totaal niet mee eens en ook niet met dat redactioneel commentaar in de NRC. Te achterlijk voor woorden vind ik dat. En ik vind het heel goed van BB dat hij die twitter niet van zijn site afhaalt. Dat betekent dat hij zich niet laat intimideren. En dàt vind ik prijzenswaardig!
@mark twain | 17-08-10 | 00:14 ,
jij bent hier anders degene die benoemd,
Bert kermt maar raak.
Heeft Bert trouwens al beveiliging nodig?
www.volkskrant.nl/multimedia/article14...
Geenstijl wordt flink aangepakt door de rechters in Nederland. Misschien komt dat door een schrijfsel over ene Jaap Smit.. Die toevallig rechter is.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/10/...
caravaggio | 16-08-10 | 23:08
"na 5 jaar moet men zelfbedruipend zijn. Wat je ook uitvreet"
Afgezien van het feit of dit soort kul zinnig is, het is geoorloofd crimineel.
Dus onredelijk en ten koste van anderen die maar moeten afwachten of ze vandaag überhaupt het arbeidsbureau binnenkomen, en dat weet u zelf ook wel!
Onze economie draait op het creëren van handel en werk. Die inspanningen worden weer teniet gedaan door mensen die op dit speelveld vieze spelletjes spelen en de centen verbrassen.
@mark twain
Gelijk spijt dat ik gereageerd heb op geenstijl.
Ik ga 4chan f5en.
Sterf af.
La Vie En Rose | 16-08-10 | 23:54
mis de topics van de grote vrouwen van GS. ????? zijn die er echt niet?
doe er wat aan vrouwe. Elke lul kan besneden worden heur.. ook met woorden
@van der F 23:58
Tuurlijk niet. Zie en hoor B zelf maar kermen en bleren.
Onnnozelen dienen altijd te worden aangepakt. Waarom zouden wij daarom voor Bert een uitzondering maken.
Kaqniemand mij uitleggen waarom ik niet mag haten? Dat zit toch allen in mijn hoofd? Of is het normaal dat ik niet mag denken wat ik wil?
De enigste die de oude media nog leest en serieus neemt is de nieuwe media.
Voor de rest leest niemand het meer, dat kan je zien aan die arme studenten die je smeken om een gratis krant mee te nemen bij de ingang van de supermarkt, zodat ze naar huis kunnen.
En dan nog wil niemand ze zelfs gratis meenemen.
Kunnen we het tijdperk 'krant' niet gewoon achter ons laten?
zo is het
aanpakken, die Bart Brutstelmeneers
voor straf een uur lang een gesprek met Van Agt over principiele kwesties, zo zou ik het graag willen noemen
mark marie twain:
help, er zijn kunstbarbaren op GS. wat moet ik nu doen?
uw klopper van de matten en aanverwante zaken...
@La Vie en Rose 23:54
Dat valt met toch ernsig van je tegen. Je neemt het op voor een wat verlate puber. die denkt dat ie meer betekent voor de natie dan een Wilem Van Oranje,
De man scheet reeds in zijn broek toen ie vernam dat ie eenmaal gedurende een kwartiertje tekst en uitleg moest geven voor zijn onbezonnen idioterie. Maar goed; iedereen heeft zo zijn helden.
@mark twain | 16-08-10 | 23:55 ,
en dan te bedenken dat jij dus nu loopt te oordelen en in te schatten.
Dus laat dat 'zelfbenoemde' maar achterwege.
"De maatschappelijke norm is dat er geen klimaat mag ontstaan waar haat en geweld in de democratie gewoon zijn".
Ik moet deze zin echt even op me in laten werken. Ik ben nog aan het nadenken wat voor reactie ik daar op ga geven. Vanuit mijn buik of vanuit mijn hoofd. Maar beide zijn al een tijdje in conflict met elkaar. Ik ben dan ook een echte borderliner. Een regelrecht product van onze huidige samenleving, zeg maar.
Er is niets mis mee als wij de zelfbenoemde Mandela der Lage Landen een tijdje gaan missen. In de categorie meest overschatte idioot aller tijden , hoort Bertje toch wel in de top drie.
Ow wat een leuk draadje weder.
En liebeman is ook weer uit den dood herrezen.
En verder maak ik het mijzelf gemakkelijk.
@Schoorsteenveger | 16-08-10 | 18:37
In 1 zin samengevat waar het om gaat.
Voor de rest ben ik het eens met een ieder die dit hoofdredactioneel commentaar
van het NRC net zo allerachtelijkst vind als Brusselmans. De boodschapper wordt het verspreiden van haat verweten en geen woord over diegene die al twitterend mensen oproept om de keel van Wilders door te snijden. Je zou bijna denken dat de aandacht van die persoon afgeleid moet worden. Van die Mohamed en nog wat.
What's in a name? Juist ja!
Heads or Tails | 16-08-10 | 23:12
Jij bent ook weer lekker op dreef, wanneer niet? en je reacties wederom met grote instemming gelezen. Nee, daar koop je niks voor, voor dat geoudehoer van mij. Mezcal dan maar?
@Walliewal | 16-08-10 | 23:32 ,
alsof er nu zoveel mensen zijn die überhaupt lid wìllen worden van een politieke partij...
drs.Nee | 16-08-10 | 23:35
ja natuurlijk wat denkt u dat powned aan het doen is? juist. wake up.
Ik kan u wel zeggen dat ik door die 35.000 gulden een beter mensch geworden ben. Vooral zo mild in mijn reaguursels.
LiebeMan | 16-08-10 | 23:20
Nee. In de context bezien niet. Misschien had ik moeten zeggen 'Met u over context discussieren is vergelijkbaar als met Dries Roelvink praten over kwaliteitsmuziek' maar dat vond ik te ver gaan:)
Dries van Agt zag eerst zeker een mogelijkheid dat de PVV gedoogsteun zou geven, maar nu ineens niet meer. Is dat gedraai? Nee! Hoe dat kan? Omdat hij ergens in de afgelopen week eindelijk eens was toegekomen aan het lezen van het PVV programma. LOL! Tuurlijk Driesje, de wereld wacht wel op jouw deskundige mening, neem lekker de tijd joh, het is je vak maar!! Deze oude zak is echt over z'n houdbaarheidsdatum heen. Weg ermee.
@carvaggio
Stipendium: financiële tegemoetkoming aan studenten en wetenschapsbeoefenaars als bijdrage voor de financiering van een studie, promotie, studiereis of onderzoek.
Niet veel uitgevreten, wel geprofiteerd.
@LiebeMan | 16-08-10 | 23:33
All in due time, young grasshopper....
* Nu echt out is *
Wel voor de poes | 16-08-10 | 23:25
-
Hmm, Ik had dit plempsel in gedachten:
-weggejorist en opgerot-
liebeman | 04-08-10 | 11:52
*Guiness en een whiskey neemt*
Superior Bastard | 04-08-10 | 12:18 |
Maar wees gerust en ga uw gang:Onthul uw ware identiteit!
Op een partijkaart van "ons aller PVV" is het vooralsnog lang wachten...
Merkwaardig, 's lands grootste partij (lees: waar de meeste goedgelovige gepeilden sympathiek tegenover staan) waar je niet eens lid van kan worden...
Vreemd dat dit kennelijk "normaal" wordt gevonden door de goegemeente...
@caravaggio | 16-08-10 | 23:29
Elke reis begint met de eerste stap ;)
Wel voor de poes | 16-08-10 | 23:25
op de laatste dame na; dank voor dit compliment . ga mezelf maar even wegrotten en opjorissen
drs.Nee | 16-08-10 | 23:19
???? heeft u meegelezen? was geeeeeeeeeeeeeeen studiefinancieering. was een prijs voor de beste van het jaar. maar ach .. parels en zwijnen
@LiebeMan | 16-08-10 | 23:20
Gelukkig bent u consequent in het er langs zitten ;)
@caravaggio | 16-08-10 | 23:20
Ik moet H or T toch gelijk geven, zelden zag ik zo'n gezwam op GS en dat is toch extreem, rekening houdend met figuren als Bottehond, Mark Twain of Juriste...
Van Agt valt PVV aan dat migranten de eerste 10 jaar geen gebruik mogen maken van sociale uitkeringen.
Feit is dat de VVD daar ook voorstander van is en PvdA'er Wouter Bos dat in 2006 al riep.
Dries van Agt over Wilders programma dat vervuld blijkt te staan met totaal onuitvoerbare voorstellen die absoluut niet door de beugel kunnen.
Vraag: Heeft u het PVV-programma gelezen?
Antwoord: Nee, dat vond ik de moeite niet waard.
Heads or Tails | 16-08-10 | 23:12
rest ook gelezen? Goed nog een voorbeeldje dan voor uw koppige geest. een bekende / familielid/ heeft gestudeerd op een schooltje in Breukelen. Hier heeft hij een stipendium ontvangen, ( nee niet van de prive school maar van ons , de belastingbetalert ) hier centjes; ga een onderzoek doen naar chain-supply management in the states. dit heeft hij gedaan en waarvoor ook niet. Nu bedruipt ook hij zichzelf met 100 man personeel. En een schilderijen dat ie nu kan kopen .
Wel voor de poes | 16-08-10 | 22:59
Aha, De superieure bastaard.
pius | 16-08-10 | 22:57
Nou nou nou, die vergelijking, is dat wel nodig?
@caravaggio
Wees er maar trots op om studiefinanciering zo te misbruiken.
Eigenlijk kun je kunsdt ook wel outsorcen naar China of India.
@Heads or Tails | 16-08-10 | 23:12
"Gatverdamme! Groter minkukels zijn zelfs op GS nauwelijks te vinden"
-
Een minachting van formaat, dat. U bent bent op dreef vanavond.
@caravaggio | 16-08-10 | 23:08
Belachelijk en verder ga ik er geen woord meer aan vuil maken.
caravaggio | 16-08-10 | 23:08
Kom je hier schaamteloos vertellen.
Heb jij zelf 'niet ergens iets van dat je je d'r dood voor schaamt'? Om op kosten van een ander de kliederaar in Peru uit te gaan hangen?
Gatverdamme! Groter minkukels zijn zelfs op GS nauwelijks te vinden. Ga naar een godverdomde bank als je je eigen kosten niet kunt betalen. Dat leg je maar een ondernemingsplan voor en word je vierkant uitgelachen om je krankzinnige ideeën en plannen. Zeer terecht ook.
Jammer dat je destijds niet bij mij bent geweest voor de financiering van de shit. Ik zou je in het IJ verzopen hebben, vanwege de brutaliteit en toekomstloze stompzinnigheid.
@Lewis Lewinsky | 16-08-10 | 23:02
Ow ya, nieuw topic. *naar boven verhuizen doet*
Parsons | 16-08-10 | 22:59
heb ooit een stipendium ontvangen van de belastingbetalert om naar Peru te gaan en wat te gaan klodderen. Vrienden van me kregen subsidies "Stipendia' om onderzoek te doen naar voetbalagressie, vrouwelijke immigranten in nederland, en de economielulletjes mochten een half jaartje naar frankrijk of amerika om daar te leren wat ze 2 jaar geleden al wisten. subsidie? relatief woord. na 5 jaar moet men zelfbedruipend zijn. Wat je ook uitvreet
caravaggio | 16-08-10 | 22:57
Ik begrijp dat in alle ernst niet. Dat jij bij mij aan de deur komt om te vragen of ik zeg euro 1.000 over heb voor die schilderijen en mij met het geweld van de staat dat afdwingt.
Dat is namelijk wat er gebeurt. Als ik dat niet wil wordt dat geld mij tegen mijn zin afhandig gemaakt. Weet je, c., 't is helemaal geen staatstaak. Jouw taakje lijkt mij om eens over dat malle Vadertje-Staat-idee te stappen en stil te staan bij het feit dat JIJ degene bent die dat betaalt. Als JIJ dat wilt doen, vind ik dat prima. Wat wil je nou, dat ik tegen m'n wil mee doe aan die onzin?
Dat collectivisme, die totaal misplaatste solidariteit (altijd op andermans kosten) - it makes me puke. De staat is in feite helemaal niks, behalve een clubje dat moet zorgen voor law and order - de rest is versiering. In jouw voorbeeld zelfs letterlijk.
Welterusten verder, het demissionaire kabinet waakt wel over jou *kots*.
LiebeMan | 16-08-10 | 22:58
voor hem een vriendenprijsje. De eerste vermelding van 'Yes We Cohen' was ook van mijn hand, maar GS was een discutabele bron voor Job ;-)
@Parsons | 16-08-10 | 22:58
Yep. In het nieuwe topic valt die naam trouwens ook.
Vanavond is Dries van Agt bij K&B uitverkoren om zijn definitie van racistische partij toe te lichten.
Folkert Jensma (hoofdredacteur NRC Handerlsblad augustus 1996 tot september 2006)
"Wij wensen ons hier de xenofoben en racisten van het lijf te houden. Het is een grote schande dat we zestig jaar na dato een politicus in ons midden daaraan moeten herinneren. Fortuyn kan als minister - president de dodenherdenking op 4 mei nooit bijwonen."
Gewoon om dat kudtkrantje even in het juiste perspectief te plaatsen.
@Heads or Tails | 16-08-10 | 22:42
Daar wil ik graag aan toevoegen dat subsidie per definitie lijdt tot oneerlijke concurrentie en corruptie.
@LiebeMan | 16-08-10 | 22:53
We kennen mekaar, laten we het daar op houden... Ik heb bij uw
-Wegjorissen en oprotten-
( gezien en ongezien met anderen ) nog een flesje open gemaakt..
*Out is, slapen gaat*
Brakke Obama | 16-08-10 | 22:54
U bent van de oneliners vanavond he? al eens overwogen voor GW te werken?
@Lewis Lewinsky | 16-08-10 | 22:43
Ik heb geen flauw idee, hij hoort in ieder geval wel thuis in het gesticht.
Heads or Tails | 16-08-10 | 22:51
Ik ga me de reet laten wassen door HM maxima. Verder begrijp ik wat u bedoelt.
naast het investeren in sportschoenen en shirtjes voor de Marokkaanse jeugd in Rotterdam -Noord ( weet er alles van ) en het investeren in de multiculturele markt, moeten er ook schilderijen gekocht worden voor aan de muur in het stadhuis, beelden voor op de Blaak. En ja, graag van de belastingbetaltert.
Ik neem alleen het Fin Dagblad nog af en toe serieus. De rest is hilarisch en tenen krommend.
LiebeMan | 16-08-10 | 22:47
Dat bedoel ik. Met u discussieren over context is als discussieren met ahmedinejahd over gezond verstand. Waarom zou je.
(kranten)papier is geduldig, daarom kun je er ook beter op schijten dan op internet.
@Heads or Tails | 16-08-10 | 22:51
lol!
in de 6e versnelling vanavond?
;)
Heads or Tails | 16-08-10 | 22:42
U haalt me gewoonweg de woorden uit de mond!
Wel voor de poes | 16-08-10 | 22:43
En u bent?
caravaggio | 16-08-10 | 22:45
Dit schrijf jij: "Vergeten wordt dat het investeren in kunst en cultuur een noodzaak is ."
Totale crap. Je weet niet wat 'investeren' is, dus de rest van je gelul is van een onbedaarlijk debiel niveau. De 'culturen' die jij nu noemt, bedoelde je dus helemaal niet. Ook allemaal onzin, daar gaat het niet om, maar jij draait er om heen.
Dat soort schijterigheid, daar hou ik niet zo van. Is het een staatstaak om te investeren in kunst en cultuur (met hoofdletters)? Is het met andere woorden aan de belastingbetaler om die uitgaven uit te besteden aan de staat? Dat zijn de vragen.
Door wie jij later je reet laat wassen zal mij de reet roesten.
Retorische vraag: "... moet melden bij de meningenpolitie." NRC heeft geen mening toch.
Schoorsteenveger | 16-08-10 | 22:24
De vrijheid van context is de eigenlijke moderne vrijheid. Mensen zijn niet meer gebonden aan een vaststaande context, hun uitspraken ook niet. Dat vereist fysieke en mentale lenigheid die niet aan oudere generaties besteed is.
Heads or Tails | 16-08-10 | 22:35
als ik dit niet zou weten zou ik het niet benoemen, "drinken gaat"
De Eu (c) denkt daar toch anders over. Stelletje provincialen.
Lewis Lewinsky | 16-08-10 | 22:35
Uw toon staat me niet aan.
pius | 16-08-10 | 22:31
Ach, laat ook maar
Brakke Obama | 16-08-10 | 22:32
Leuk shirt. Die meid die d´r in zit mag echter wel een bezoek aan de plastisch chirurg overwegen.
@Parsons | 16-08-10 | 22:42
Niets van vernomen nee.
Heads or Tails | 16-08-10 | 22:33
met mijn hobby ben al al lang en breed rijk en beroemd. maar ik maak me zorgen om het investeren in de betoncultuur, de metrocultuur, de terug naar de natuur - natuur, de wachtgeldcultuur, de 5 mei cultuur, de 30 april cultuur, de jfs cultuur, de wk cultuur, de danceparade cultuur. maar vooral om de jeugd. dat een kaartje rijksmuseum 50 euro moet kosten en dat een klassiek concert alleen nog maar te beluisteren is op internet. maar bier en mezcal is oook culttur man. proost
@Parsons | 16-08-10 | 22:42 ,
gewoon een zeurende Dieter von Acht aangehoord,
hoort er bij.
@LiebeMan | 16-08-10 | 22:38
Ben je er weeeeer?
* Kijkt geheel bewust naar eigen Zwitsal *
@Parsons | 16-08-10 | 22:38
Was dat Bart van Winsen misschien? nl.wikipedia.org/wiki/Bart_van_Winsen
LiebeMan | 16-08-10 | 22:38
De stakker weet dan ook niet waar hij over praat. Alles wat gesubsidieerd moet worden is te waardeloos voor woorden.
Subsidie is alleen maar een andere manier om te pleiten voor diefstal van anderen om er zelf de bevlogen lul mee uit te hangen. Noem mij een subsidie die je niet zo kunt kwalificeren.
't Is domweg gejat geld, van de belastingbetaler. Ja, daar kan ik ook wel iets leuks mee doen. Komt bij, dit terzijde, dat kunst die zichzelf niet kan bedruipen maar domweg gewoon moet verdwijnen. Kennelijk geen markt en geen belangstelling voor. Maak het dan maar voor jezelf of je tante of prop het in je reet.
Hoe moeilijk is het helemaal?
Parsons | 16-08-10 | 22:38
Toch knap dat ze elke dag weer zo'n sukkel kunnen laten opdraaien, dat moet je ze nageven.
@lion@night | 16-08-10 | 22:38
@vander F | 16-08-10 | 22:38
Ik heb de oorlogsverklaring van Duitsland aan Zweden, Noorwegen en Denemarken gemist. Jullie ook?
Parsons | 16-08-10 | 22:36
Shit, ik dacht dat het aan mij lag, maar hij zei het echt.
Wat een suftrut.
@drs.Nee | 16-08-10 | 22:38
Nee. Die haatzaai-wetten worden uiterst selectief toegepast. Daarom zeg ik: afschaffen en weg ermee, met die wetten.
@Brakke Obama | 16-08-10 | 22:35
Eens, maar de loonslaven in NL worden dusdanig klem gezet en gecontroleerd dat ondanks de corruptie een bepaalde (hoe minimaal dan ook in incidentele gevallen) vooruitgang wel gerealiseerd wordt en zodoende merkbaar is.
Dat gegeven kan van de eilanden niet gezegd worden.
Wie was die Dr. Clavan bij NOVA? *weer helemaal wakker is*
vander F | 16-08-10 | 22:38
@
Parsons | 16-08-10 | 22:36
@Parsons | 16-08-10 | 22:36
Angst zaaien, niets nieuws onder de zon dus.
caravaggio | 16-08-10 | 22:28
Hmm, niet volledig relevant tov mijn plempsel maar geeft toch een interessante wending aan dit topic.
Maar goed. Het bezuinigen op cultuur is ook geen financiële hervorming maar slechts een politieke keuze. Het lijkt me ook een goed plan om te minderen en zo nodig te stoppen met cultuursubsidies. het schilderij boven mijn bed koester ik ook zeer, maar daar heb ik dan ook grif voor betaald. Vincent van Gogh, Johannes Vermeer en Frans Hals. Ik kan me niet herinneren dat zij enige subsidie ontvingen. De cultuurbusiness mag wel wat marktwerking gebruiken.
-
Die verpleegster die je verschoont en je computer aanzet wordt overigens niet betaald uit het potje ´cultuur´ maar uit het potje ´zorg´.
De Teutoonse policor heeft lange harige armen hoor.
Worden P&W en Nova nu met terugwerkende kracht vervolgd wegens het uitzenden van haatzaaiende uitlatingen van een radicale imam? vanaf 5.00
pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail....
Weet jij, caravaggio, wel wat het NL BNP is?
@Brakke Obama | 16-08-10 | 22:32
MalPrensa, haha, past uitstekend in de context!
Hoor ik die onnozele gans bij NOVA nou echt zeggen dat het CDA nooit meer kan praten met het CDU (Duitsland) als ze in een gedoogkabinet gaan zitten? En dat dat heel erg schadelijk is voor Nederland omdat Duitsland een belangrijke handelspartner is? Ik was even in slaap gepleurd, maar dat hoor ik goed toch?
Ik maak wel een hoop taipoos. Komt vast van de Straffe Hendrik. Prima bier - dit terzijde.
@LiebeMan | 16-08-10 | 21:36
Lul niet, man. Eén zin kan een heel verschil maken. Zelfs één woord. Bedenk als straf maar een voorbeeld.
En jij vindt de NRC goed? Ik vind het een kudtkrant. Maar voor mensen die suikerfeesten is het misschien wel een fijn blaadje, even aannemende dat ze kunnen lezen. www.nrc.nl/binnenland/article2602612.e...
lion@night | 16-08-10 | 22:32
corruptie en vriendjespolitiek is hier verschrikkelijk. Op de kleine eilanden valt het op, maar ook in NL gebeurt dit volop.
caravaggio | 16-08-10 | 22:18
Die bever van jou, die is helemaal niet weg. Nooit weggeweest ook.
Als je ook maar enig idee hebt van stijl, zou je dat wat weten. Hoe treurig is dit allemaal.
Brakke Obama | 16-08-10 | 22:15
Eens.
Het establishment voert volgens mij een achterhoede gevecht tegen dat ozo gevaarlijke internet. Het tempo waarin mensen nu massaal hun mening kunnen uiten (en delen met duizenden anderen) ligt vele malen hoger dan men voorheen gewend was. In plaats van daar de voordelen van te onderkennen (zoals snel weten wat er onder 'het volk' leeft en daar direct mee kunnen communiceren) schrikt men er blijkbaar van. Vroeger werd ieders stem gehoord bij demonstraties en verkiezingen. Nu de iedere dag, hele dag door.
Een slimme overheid maakt daar gebruik van. De onze is daar nog niet aan toe.
Komt vanzelf. Het duveltje is uit het doosje en niemand die het er weer in terug kan duwen.
caravaggio | 16-08-10 | 22:28
Investeren in kunst en cultuur.
Investeren? Je hebt geen idee wat dat is. Of toch? Je bedoelt dat een ander jouw hobby's mag betalen? Gemeenschapsgeld? Van ons allemaal toch?
Graf, caravaggio, met je onnozele gezwam.
LiebeMan | 16-08-10 | 22:29
Ik geef altijd MIJN mening, maar niet ongevraagd.
(leuk lokaal T-shirt naar mijn mening: sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/h... )
@Brakke Obama | 16-08-10 | 22:23
Ik vond het wel een grappige opmerking van Wilders.
In het verleden regelmatig geweest op de Antillen voor zaken, maar er valt wel degelijk iets te zeggen over de corruptie aldaar.
We moeten VanFrikschotens nieuwe vriendenkring natuurlijk wel in de juiste context zien.
Daar is wat creatief-perspectivisch denken voor nodig,
maar daar zit je bij de ProfDrs al gauw mee opgescheept.
LiebeMan | 16-08-10 | 22:25
Dat beweer ik nergens volgens mij. Waarom vraagt u dat en wie is die fameuze voorvechter van de context dan volgens u?
Een citaat plaatsen met bronvermelding - ik zie het probleem niet
ik=ook etc. Prachtcomment, verder.
lion@night | 16-08-10 | 22:16
Ouwehoeren, dat kan ik zelf ik. Ik koop niks voor relativerende nonsens.
Brakke Obama | 16-08-10 | 22:23
Zo blijkt maar weer eens dat de waarheid keihard is en met niemand rekening houdt. Aan u is om te besluiten wat belangrijker is, persoonlijk gerief of de waarheid.
LiebeMan | 16-08-10 | 22:05
de pvv stemmert is van zins alles wat met cultuur te maken heeft te elimineren.
Terwijl dat substantieel weinig oplevert ( 2% van het bnp) . Vergeten wordt dat het investeren in kunst en cultuur een noodzaak is . Verpleegsters en kunstenaars zijn per saldo toch de leukste reaguurders en de mensen die je koesterst als je de pijp uitgaat. Het schilderij boven je bed wat je lief is, je lievelingsboek waar uit voorgelezen wordt. en de verpleegster die je verschoont en de computer voor je aanzet.
Schoorsteenveger | 16-08-10 | 22:24
Kijk, dit is context. Hulde.
pius | 16-08-10 | 22:21
Volgens mij is hier maar één voorverchter voor de context.
-
Maar even voor de duidelijkheid. Bert is dus anti-wilders?
pius | 16-08-10 | 22:04
Je zou het ook zo kunnen zien. Hier wordt met de context geëxperimenteerd, gerotzooid zo u wilt. Lijkt me niet a priori verkeerd of afkeurenswaardig.
De nieuwe generaties groeien op met een context die radicaal anders is dan die uit het verleden. Die context heet: chaos. We zullen moeten leren om ons in die chaos een weg te banen. Eén van de voordelen van die chaos is dat we veel gemakkelijker dan vroeger kunnen constateren dat óók die context maar al te vaak geconstrueerd is en uit een bordkartonnen facade bestaat.
Het NRC mag er zich op laten voorstaan een en ander in de juiste context te plaatsen, maar die context is natuurlijk ook niet waardenvrij, net zomin als de context die een andere krant meegeeft.
Leve de chaos, zou ik zeggen. Een omgevallen boekenkast kan een verfrissende kijk geven op de met zoveel zorg verzamelde feiten en commentaren.
lion@night | 16-08-10 | 22:09
Hier op de Antillen, moet je helemaal over Wilders (en Brinkman) zwijgen. Dat hele 'marktplaats-verhaal' is niet zo goed gevallen. Terwijl hier wel een streng immigratiebeleid is.
@pius | 16-08-10 | 22:18
héhe...
verwachte resultaten kunnen in een bepaalde context geplaatst worden...
;)
caravaggio | 16-08-10 | 22:18
Eensch!
LiebeMan | 16-08-10 | 22:11
Dat ligt eraan. In welke context bedoelt u?
@caravaggio | 16-08-10 | 22:18
paars plus is al weer opgerot.
lion@night | 16-08-10 | 22:11
U snapt de context in deze;)
@glorikxpeauveeg | 16-08-10 | 22:15
Probeer de polltiek eens. Daar lukt het menigeen met regelmaat zonder kennis van zaken te blêren. En te winnen.... ;)
pius | 16-08-10 | 22:04
verdient,
de context zien, of het in de context zien van zaken is niet aan een ieder besteed. Maar uitzonderingen daargelaten. Veel in de context geziene guursels van stijlloze scribenten zijn voortijdig wegejorist. Wat te denken van de GGz van juriste, de PVV van bever en last bur not least; paars plus van paars plus of moet dat nog weggejorist worden.
@Heads or Tails | 16-08-10 | 22:12
Vreemd genoeg is die kaltstellerij de voedingsbodem geworden voor de PVV.
Dat het establishment niet over voldoende capaciteiten tot zelfreflectie beschikt om dat zelf in te zien is nog zorgwekkender.
Eigenlijk is het ook "Goed dat Bert Brussen wordt aangepakt!". Lullig voor die jongen (al staat hij nu wel op de kaart), maar de discussie die nu is losgebarsten is uiteindelijk goed voor de vrije menigsuiting. De conservatieve machten vrezen de anonieme stem van het volk, die schreeuwt vanaf het internet. De oude media volgen codes en regels en zijn dus volledig te sturen. Maar op internet gaat alles te snel en het is vaak ontastbaar.
We zullen nog moeten vechten voor onze (internet)vrijheden nu en in de toekomst.
Nou ja... De titel IS wat gek...
Stel je voor dat je de NRC koopt (......) en op de voorpagina staat: "Wilders bedreigen doe je zo", met dan die bedreiging eronder. Zou wel wat gek zijn...
Maar ja, een blog is geen krant enzo, en ik vind sowieso dat op internet veel meer moet kunnen dan wat er elders mag (absolute vrijheid zeg maar. Dierenseks? Waarom niet... Cartoons van Nekschot? Idem. (EHB, lees je mee???)).
Wazzzah | 16-08-10 | 22:04
Hoezo anonieme dit en dat en zus en zeau?
Jij bender toch Wazzah?
Of wil je mij wijsmaken dat ik hier de enige ben die onder zijn echte naam reaguurt?
.
-edit | 16-08-10 | 22:04
Ja ja lapschwanz, dat liedje hoor ik hier maar al te vaak: feiten aanwenden om een stelling te onderbouwen en de discussie te winnen. Dat noemen wij gewoon laf.
Zonder enige kennis van zaken brallen en blaten en dan zo een discussie winnen. Kijk dat vinnik nou prijzenswaardig. Niet dat het me ooit gelukt is, maar dat terzijde.
koerbagh ® | 16-08-10 | 22:09
Het begin van het einde. Amen.
Het establishment heeft niks aan onrust. Alles wat daar waar maar riekt, moet kaltgestellt worden.
Voorbeeld van iemand die koste wat het kost wil voorkomen dat er onrust ontstaat in de maatschappij is natuurlijk Beatrix. Die suffe dagloners van het NRC zijn niet meer dan een deel van haar voetvolk - de moderne NSB-ers.
Wie nog een abonnement heeft op die kudtkrant is het Noorden totaal kwijt.
Zet u dat maar in uw dode bomenvod, meneer. You're fucking losin' it.
pius | 16-08-10 | 22:04
Voorvechter van de context? Het kan aan mij liggen (dat zal dan wel) maar dat heb ik volledig gemist. Kunt u daar aub verder uitleg over geven?
@pius | 16-08-10 | 22:04
soms weegt het aantal pageviews zwaarder dan de context.
;)
Hou er maar mee op, dames en heren. Schokkend nieuws, VanFrikschoten is bekeerd. We zijn verdoemd. "ProfDrs Gbj VanFrikschoten is nu bevriend met Mohammed en 1500.000.000 andere personen."
www.facebook.com/#!/vanfrikschoten
@Brakke Obama | 16-08-10 | 22:06
Dat kun je tegenwoordig redelijk snel ondervangen door een opmerking te plaatsen als zijnde 'ik ben het niet eens met Wilders'.
Meestal kun je dan wel peilen hoe de vlag hangt, hoewel dat geen garantie is voor de daadwerkelijke waarheid.
Brakke Obama | 16-08-10 | 21:58
Ach, wat is een held? Velen die eertijds hard van leer trokken en zich helden waanden houden nu wijselijk hun mond.
lion@night | 16-08-10 | 22:01
Inderdaad, en je moet ook altijd je gesprekspartner (figuurlijk) aftasten, eer je kunt discussieren buiten het politiek correcte kader.
caravaggio | 16-08-10 | 21:36
U vergeet (opzettelijk?) het grote aandeel PVV stemmerTs.
@Wazzzah | 16-08-10 | 21:53
Sue me :)
Mooie vent die Sauer. Wie het in Rusland maakt verdiend respect. Al slaat hij hier een aardig plankje mis. Prachtige uitspraak van brusselmans ook -'alsof context niet bestaat' -waarmee hij de spijker natuurlijk op de kop slaat, hij heeft gelijk met andere woorden. Wel curieus dat een Geenstijlicoon zich als voorvechter van de context propageert terwijl juist die context een vaak gemist ingredient is in de aan de guurdersklasse gerichte overdenkingen van de stijlloze scribenten.
@Zoetwaterpanharing | 16-08-10 | 22:01
Ik vrees dat, zo lang er nog bomen zijn, de drang om het NRC uit te geven zal blijven bestaan.
@glorikxpeauveeg | 16-08-10 | 22:00
Het zou voor het eerst zijn dat iemand in NL wordt aangeklaagd om dat zijn anonieme, online persoonlijkheid besmeurd is. Denk ik. Maar goed, ik kan -edit dan ook aanklagen omdat ik mij gedwongen zie uit de anonimiteit te treden om mij recht te halen. Extra bonuspunten.
Maak je borst maar nat: i'm going to sue the world!
@glorikxpeauveeg | 16-08-10 | 21:54
Geen kwestie van geleuven, maar van onderbouwen ;)
De heer Brusselmans denkt wel erg in simplistische vakjes.
Ik volg elke dag GeenStijl, ben lid van PowNed, heb een abonnement op de Elsevier, én al zo'n 25 jr op NRC Handelsblad, Verder stem ik geen D66 maar PVV.
En wat het aangehaald punt betreft, laat het recht gewoon z'n loop hebben.
@Schoorsteenveger | 16-08-10 | 21:52
Volgens mij schort het niet aan de wetgeving. Die voldoet naar mijn stellige overtuiging eigenlijk precies aan jouw (en mijn) normen en waarden, zoals we die aan het ontleden zijn vanavond. Ik zie daar weinig licht tussen op papier. Wat natuurlijk altijd blijft is dat niet alleen brave burgers zoals jij en ik een 'normaal' beroep op de wet kunnen doen, maar ook lieden die erop uit zijn de grenzen op te zoeken.
En daar worden niet alleen machthebbers, maar ook burgers nerveus van. Want ook die extremist kan en mag zich op de geneugten van godsdienstvrijheid beroepen in een rechtstaat. Een grondrecht geldt immers voor een ieder; ook voor lieden die er wellicht andere bedoelingen mee hebben.
De makkelijke oplossing lijkt dan: rechten inperken. Want daar pak je de extremist mee. En niet degene die er een normaal beroep op doet.
Althans: zo lijkt het. Een dergelijke inperking van ieder's vrijheid is alleen geen oplossing.
Ook hier geldt weer: wil je vrijheid, zal je moeten dealen met lui die de grenzen verkennen. Volgens mij is dat nadeel altijd nog beter dan het alternatief: inperking van vrijheid voor iedereen.
De slijpsteen van NRC is tot op de as versleten, de geest al lang dood.
@Brakke Obama | 16-08-10 | 21:58
Zolang het binnen de politieke correctheid valt kan en mag je en publique reaguren, maar zodra je niet binnen het politiek correct gareel reaguurt zijn we helaas gedwongen om te gaan schuilen achter onze nick.
Tenzij je voor racist of xenofoob uitgemaakt wilt worden.
Wazzzah | 16-08-10 | 21:53
soewe Wazzah, tot op de laatste cent soewe.
Pakze Wazzah, pakkem!
Kapitein Sjaak Mus | 16-08-10 | 21:52
Volgens mij betekent het zoiets als "de beste stuurlui staan aan wal"?
*passend muziekje opzet*
www.youtube.com/watch?v=zQFuNHCMF2Y
Kapitein Sjaak Mus | 16-08-10 | 21:52
Thanks voor uw afgenomen pet, maar het is zo: anoniem zijn we helden.
Wie durft er publiek te zeggen, wat hij/zij anoniem durft te reaguren?
Hé, was het NRC niet overgenomen door een georgiër?
*zich nogmaals achter oren krabben doet*
Kerrie Kasparov | 16-08-10 | 21:48
Ik bedoelde natuurlijk iemand uit de ene helft tegen iemand uit de andere helft, maar dat is inderdaad een marginaal percentage autisten.
-edit | 16-08-10 | 21:52
Ach... mwa, pff tis maar een spelletje.
-edit | 16-08-10 | 21:44
Zie je wel?
En als Tarno het zegt geloof je het direct?
Vrijmetselaar dat je der ben!
@-edit | 16-08-10 | 21:47
Ik wring me ergens tussen uit? Dit gaat richting smaad, mannetje ;)
@glorikxpeauveeg | 16-08-10 | 21:49
Ghehehe
Het internet blijkt gewoon een schaakclub te zijn. Je staat schaak, BTW
-edit | 16-08-10 | 21:37
Nou, ik weet niet of dat een heel ander probleem is. Een wetgeving dient min of meer in balans te zijn met de plaatselijke mores, anders functioneert het niet. Dat is waar Balkenende in al zijn knulligheid naar verwees als hij het over 'normen en waarden' had. Die plaatselijke mores, daar hebben we het nu een beetje moeilijk mee. Het wringt en schuurt en grondrechten die tijdenlang vanzelfsprekend waren zijn plots een probleem geworden. Daar worden vooral de machthebbertjes bloednerveus van.
@ Brakke Obama | 16-08-10 | 21:43
Verdient te worden vereeuwigd. www.truttigtegeltje.eu/
*pet voor Brakke afneemt als hij deze zelf heeft verzonnen*
-edit | 16-08-10 | 21:35
Ja, volgens jou kan dat niet.
Maar volgens mij wel.
Dus daarin verschillen wij van mening, wat ik nogal kwetsend van jou vind.
Je beseft duidelijk niet wat je een ander aandoet!
.
Eigenlijk is jouw eigenwijsheid puur pornografische haatzaaiing van de bovenste plank. Het zou mij niet verbazen als je ook nog eens een rascist blijkt te zijn.
En een vrijmetselaar.
Maar ik kan het (nog) niet bewijzen en daarom zal ik je hier geen rascist of vrijmetselaar noemen.
.
*... zeau laat dat kreng zich maar eens lekker schuldig en verward voelen denkt...*
@Ariel | 16-08-10 | 21:47
Wat wil je daarmee zeggen? Omdat er meerdere sites die rare dingen doen, zou je er niet eentje mogen aanpakken?
Niet dat dit toepasselijk is op dit verhaal, maar toch...
ben nuchter | 16-08-10 | 21:34
Voor een citaat hoef je je toch niet te schamen? En linken is nu nog toegestaan in de EU.
Detlev Tarnowitz | 16-08-10 | 21:43
Inderdaad en dan uiteraard op de ICC, maar ik vrees dat de helft iets te hoog ingeschat is.
@Wazzzah | 16-08-10 | 21:46
Ghe... Daar wring je je mooi tussenuit. +1
Alsof er niet eens shitload is aan anti-Semitische en/of racistische websites, misschien staan die wel niet in Nederland, maar ze zijn er wel. Internet is nou eenmaal anarchie.
@-edit | 16-08-10 | 21:16
Daarom zeg ik ook: mits onderbouwd. In dit geval is dat niet zo lastig. De rechter spreekt hem natuurlijk alleen vrij op de zaken waarop hij is aangeklaagd.
@Detlev Tarnowitz | 16-08-10 | 21:43
Kijk. Dat verklaart een hoop.
Als WOIII via internet zou plaatsvinden, zijn we allemaal verzetshelden.
("reaguur the power")
ben nuchter | 16-08-10 | 21:27
glorikxpeauveeg | 16-08-10 | 21:25
-edit | 16-08-10 | 21:35
Graag gedaan! Ik was trouwens nog vergeten te vermelden dat de ene helft zo nu en dan een potje schaak speelt tegen de andere helft.
OT
De in de wikileaks veelbesproken ex-chef Pakistaanse geheime dienst Hamid Gul gaat uurtje live los bij Alex Jones. Best wel interesting voor wie het daar een beetje probeert te begrijpen. www.infowars.com/infowars.asx
@ liebeman
mee ens, lees al eeuwig nrc, maar ze blijven wel een beetje hangen. hoop dat derk sauer een beetje pfeffer im arsch schieben kann en dan uiteraard met behoud van de kwaliteit. ik gun derk tijd, kannie
@Schoorsteenveger | 16-08-10 | 21:34
Volgens mij is dat weer een heel ander probleem: de toepassing. Die is al lastig genoeg. En meestal is er ruimte voor meerdere zienswijze. Zie bijvoorbeeld de uitleg van het OM om Brussen te horen. Maar op papier klopt het vrij aardig. Da's de taak van de wetgever.
Hmm. Is het niet een beetje veel aandacht voor slechts één zinnetje? Ik vind het NRC trouwens wel een prima kwaliteitskrant (pleonasme?) alhoewel die midden-oosten correspondent Guus Valk wel een vervelend provocerend palestijnenknuffelaartje is.
ex-prostituee | 16-08-10 | 21:07
Het verschil tussen GS vliegen en de "Drosophila" is hun smaakverschil.
Uiteindelijk bepaalt de visser of de maden die beide vliegen geproduceerd hebben,aan de haak gaat of niet. maar ik geef toe; tijdens het vissen in de internetvijver moet je vaak de stront uit de ogen wrijven om een hap van je meloen te kunnen nemen. Maak zelf beelden van 3 soorten krantenpapier. ( noem een krant en hij zit erin) De vliegen die hier op af komen en geld tikken stemmen vooral vvd. Dus bij deze stemadvies.
@Jan Boule | 16-08-10 | 20:44 ,
neee, Jan,
alleen de Telegraaf was faut in De Oorlog,
dat weet toch ieder kind?
Zijn dat journalisten bij NRC of zijn het ouderlingen?
@glorikxpeauveeg | 16-08-10 | 21:32
Dat kan niet, volgens mij. Want het internet bestaat uit twee helften. Da's vrij helder gescheiden dan
-edit | 16-08-10 | 21:26
Ik help het je hopen. Taboes en heilige huisjes maken het vaak onmogelijk om de wet toe te passen. En sommige van die taboes en heilige huisjes zijn immuun. Daar wordt door de politiek én door de wetgever met een wijde boog omheengelopen.
potverdorie brakke obama, heb je er stiekem en ongefundeerd een vette godwin in dit keutelgesprekje gedropt. ga je om de hoek eens even diep staan schamen
-edit | 16-08-10 | 21:29
Dat valt dan ook in beide categoriën. Gelijktijdig.
En voor zoiets bestaat een heel geleerd moeilijk woord maar dat is mij nu even ontschoten.
Je volk je wil opleggen doe je zo:
www.youtube.com/watch?v=_Q-6H4xOUrs&am...
illuvatar | 16-08-10 | 21:24
Bij mij gaat-ie prima.
Maar hier heb je 'm nog een keer.
a.imageshack.us/img152/2200/dolfjansen...
@Detlev Tarnowitz | 16-08-10 | 21:20
Dat dacht ik ook altijd, totdat ik deze site tegenkwam www.schaakclub.nl/
Die kan ik niet in één van beide categoriën plaatsen.
Heb uitgerekend dat 98,8 % van de NL'ers geen NRC leest, dus waar hebben we het over.
@ detlev tarnowitz
het klinkt bijna als "we lezen nu uit het boek tarnowitz 6 : 12...." is niet lullig bedoeld maar was ff een associatie. beste detlev continue the good work
@Schoorsteenveger | 16-08-10 | 21:22
Maar zo is de zaak nu toch al geregeld, in feite?
Detlev Tarnowitz | 16-08-10 | 21:20
Geil!
*... even de grote pleeborstel aan gordijnen afvegen doet...*
@Schoorsteenveger | 16-08-10 | 21:11
Mooi, maar wat bedoelt u met "error 404?"
Schoorsteenveger | 16-08-10 | 21:23
Een eer dat uit uw mond te horen.
Detlev Tarnowitz | 16-08-10 | 21:20
U bent een groot filosoof.
-edit | 16-08-10 | 21:19
Ja, hallo. Ik heb het recht om vrij over de straat te lopen, maar uiteraard krijg ik niet de volledige garantie van de Staat dat dit altijd gaat lukken....
Iedere nederlander wordt geacht de wet te kennen en ernaar te leven. Als we dat zo goed mogelijk doen dan blijft onze rechtsstaat met een overzienbare wetgevende en uitvoerende macht enigszins geloofwaardig.
ben nuchter | 16-08-10 | 21:20
hihihiiii.
Dat heeft dan mijn voorkeur ghe ghe ghe.
Het web bestaat voor de ene helft uit porno en de voor andere helft uit haatzaaien. En in de derde helft de eeuwige commentatoren voor wie haatzaaien een vorm van porno is of porno een vorm van haatzaaien. Simpeler kan ik het niet uitleggen aan de journalisten van het NRC.
@ glorikxpeuaveeg
wat stelt u voor : mwooohahaha of muhahahaha
@Schoorsteenveger | 16-08-10 | 21:14
Dat klopt wederom helemaal. Daarom hebben we ook zoiets als strafrecht. Maar dat is altijd repressief. En beschermt in feite niet, omdat de daad al gepleegd moet zijn voordat de overheid actie kan ondernemen. Dus effectief beschermen is niet mogelijk. Daarover hebben we het toch?
ben nuchter | 16-08-10 | 21:16
En grote kans dattie het dan niet eens begrepen heeft.
Maar dat is dan wel weer lachen.
@Wazzzah | 16-08-10 | 21:12
Zeggen: 'Wilders is een racist' in een collumn kán onder voorwaarden smaad(schrift) zijn. Zeker als een rechter hem eerder heeft vrijgesproken van dat feit en je dus kúnt weten dat het niet klopt.
Ook een collumnist kan te ver gaan....
lachen is ok maar muhahahaa of mwooohahah is nu toch echt wel passee, stel je voor dat iemand zo lacht... zooo irritant
Wazzzah | 16-08-10 | 21:12
Natuurlijk, het NRC mag alles zeggen. En dan mag ik, op groede gronden, zeggen dat het geraaskal is. En dan mag ik, op goede gronden, zeggen dat het niet aan het NRC is om te bepalen wie er haat zaait en wie niet. Ik mag zelfs zeggen dat het haatzaaiend geraaskal is.
Schoorsteenveger | 16-08-10 | 21:06
renoveren en dan afgraven.
Zijn we nu te tolerant tegenover degenen die intolerant zijn tegen anderen die intolerant zijn tegenover degenen die wij tolereerden? Het ouwe hippie vraagstuk.
Muhahahaa, sorry maar dat is ronduit lachwekkend. Wat een faalhazen.
-edit | 16-08-10 | 21:10
Bescherming tegen de willekeur van de staat betekent dat de staat ter verantwoording kan worden geroepen. Bescherming tegen de willekeur van een ander betekent dat de staat die ander ter verantwoording kan en moet roepen. Ontvoering mag ook niet, om maar eens een voorbeeld te noemen.
ex-prostituee | 16-08-10 | 21:07
had den vlieg maar krantenpapier
dan veegde zij daarmede heur kringspier.
Kijkes, het rijmt.
Dus zo moeilijk is dat niet.
Maar je moet er natuurlijk wel even je BEST voor doen, lazy ho.
NRC.. Ik sta achter BertBrussen!
@ fietskettingslot
relax relax, je bent een beetje laat wakker geworden en pobeert in 3 sec van 0 naar 100 te schakelen, neem eerst ff kopje koffie, ontspan en dan nog een keer maar nu met beetje meer inhoud, je kan t
@Schoorsteenveger | 16-08-10 | 21:03
Vergeet niet dat het hier om het hoofdredactioneel _commentaar_ gaat, een soort column. Daar mag je veel meer zeggen dan in een gewoon nieuwsartikel, zolang het maar op goede gronden is. Dat is het, het is een mening waar over te discussiëren valt. Net zoals ik mag zeggen: Wilders is een racist. Het is te onderbouwen, en ik mag het zeggen, zelfs als de rechter hem vrijspreekt.
Just my 2 cents.
*levensgevaarlijke actie onderneemt door zonder context te linken*
data.kijkditnou.nl/misc/dynimg/dolfjan...
Schoorsteenveger | 16-08-10 | 21:03 "... Malleus Maleficarum..."
de hamer van het opzettelijk kwaad?
Ach dat blijft bij voornoemde qualiteits courant toch gewoon:
Hamertje Tik,
en
wie dit leest isnie snik.
@Schoorsteenveger | 16-08-10 | 20:56
Precies: bescherming van het individu tegen de willekeur van de staat. Dat is de verplichting die de overheid heeft en dat is inderdaad de betekenis van dit grondrecht. Maar niet de bescherming tegen de willekeur van een willekeurige burger die het toevallig kudt vindt dat je uittreedt uit een religie. Daartegen is effectief beschermen simpelweg niet mogelijk, denk ik.
Stel je voor dat de overheid die taak zou hebben. Dan kan elke burger die iets overkomt door een ander de staat aansprakelijk houden. Willen we dat betalen met zijn allen? Want naast de godsdienstvrijheid hebben we nog veel meer vrijheden... De overheid heeft hooguit een inspanningsverplichting voor ieders veiligheid, lijkt me.
En dus moeten we accepteren dat we ondanks inspanningen risico's lopen.
Het NRC bestaat uit pijprokende babyboomers die in de grachtengordel wonen en een fiets met hip mandje voorop hebben.. Hun wereldbeeld is al 30 vertekend door het isolement waarin ze leven ten opzichte van echte mensen in normale wijken. Die ervaren elke dag de terreur en ellende die de multiculturele droom gebracht heeft. Dat ze het nu opnemen voor de agressor en bedreiger is dan ook niet vreemd, dit volk is naief en heeft oogkleppen op. Daar komt nog bij dat zie 0,0 van het internet begrijpen, ondanks de aanschaf van 2 iPads en een iphone en macbookpro.
Uit de bundel 'vliegend gespuis'
de gedigt "strontvlieg"
(voor Bert Brussen)
Zelden krijgt de vlieg
door zijn drammerig gedrag een lintworm.
De vlieg fladdert om ons heen,
zoekend naar polemiek in uitwerpselen
en misplaatst zich,
naast Neqschot, Wilders, the Pirate-Bay.
Want ach, de vlieg maakt zelf wel uit
wat mag en wat niet.
Hij heerst immers,
in zijn oneindige digitale imperium van stront.
@ glorikxpeuaveeg
mmmmm gelukkig met uw huidige staat, koester dat. hebt u later nog mooie herinneringen.
glorikxpeauveeg | 16-08-10 | 20:48
Ontnoemen en herbouwen?
ben nuchter | 16-08-10 | 20:55
Daar heb ik al vaker iets over gehoord.
Over persoonlijke ontwikkeling, enzo.
Maar zelf ben ik daar nog lang niet aan toe.
Waaligator | 16-08-10 | 20:48
Het punt is natuurlijk dat 'zaaien van haat' nooit scherp gedefinieerd kan worden. Het NRC denkt kennelijk vanuit de eigen fatsoensnormen in staat te zijn een feilloos onderscheid te maken tussen het zaaien van haat en het niet zaaien van haat, net zoals de heksenvervolgers een feilloos onderscheid konden maken tussen hekserij en geen hekserij. Het NRC heeft zichzelf uitgeroepen tot Malleus Maleficarum. De haat zit er bij die scherpslijpers diep in.
@Canis Spurcus | 16-08-10 | 20:55
Nee. Pijn deed het niet. Het was geen spiegel, maar gewoon glas. Je vergist je wel meer vanavond.
De prik is er een beetje uit, kwa commentaar en ook kwa onderwerpen, heeft dat maken met politiek correct Powned?? tsja...
-edit | 16-08-10 | 20:49
Alles goed en wel, maar we hebben het hier over 'vrijheid van godsdienst', een artikel in de wet dat in het leven is geroepen om notabene het individu te beschermen tegen de willekeur van de Staat, een artikel dat veworden is totiets dat een religieuze groep beschermt tegen kritiek van buitenaf en die religieuze groep aldus een vrijbrief verschaft om het individu te knechten. O, ironie.
Natuurlijk is het zo dat handhaving nooit perfect is, dat niemand in alle opzichten door de wet beschermd wordt, maar dat betekent niet dat je als wetgever niet duidelijk en helder hoeft te zijn.
-edit | 16-08-10 | 20:44
Nee, ik hou je een spiegel voor. Doet het pijn? Loser.
@ glorikxpeauveeg
na ende joris gepijpt hebbende ben ik wederom in genade aangenomen en ben in mijn persoonlijke beleving van links naar nuchter geschoven. persoonlijke ontwikkeling heet dat
Woudreus | 16-08-10 | 20:50
Dat kunnen wij niet uitsluiten.
Maar van mij zult u dat niet horen.
Om definitief uitgerookt te worden zou Engbek Sauer nu eigenlijk naar Moskou terug moeten.
Woudreus | 16-08-10 | 20:50
We worden allemaal wat ouder en misschien wat milder van toon...
@Kavafis | 16-08-10 | 20:32
Hier www.geenstijl.nl/mt/archieven/2159561.... droeftoeter. Weliswaar een feitelijk onjuiste interpretatie van de gebeurtenissen, maar je praat peop.
ben nuchter | 16-08-10 | 20:39
Aha ende juist, dus u reaguurt hier onder een valsche identiteit?
Dus eigenlijk ... ben onderkoffer?
Mmmmmmmm
't gaat een beetje achteruit met GeenStijl, niet meer zo scherp, of vergis ik mij?
@Schoorsteenveger | 16-08-10 | 20:43
Ik begrijp wat je zegt. Ben het er helemaal mee eens. Ik vraag mij alleen af of het überhaubt mogelijk is dat een overheid elk individu, tegen mogelijk voorzienbaar onheil aangericht door anderen, kan beschermen. Ik denk dat dat onmogelijk goed te realiseren is.
Oftewel: misschien moeten we accepteren dat je als individu een zeker risico loopt. En meer in die termen naar oplossingen moet zoeken.
Schoorsteenveger | 16-08-10 | 20:32
Ik zeg het enige dat ons nog kan redden is strenge zelfcensuur.
En vooral het censureren van elke andere mening.
Maar dat spreekt voor zich.
.
Zou er al een stichting bestaan die voor dit nobele gedachtengoed opkomt?
Stichting M.A.W.? Met Andere Woorden om bij voorbaat niemand te kwetsen?
Zoja, dan zie ik daar duidelijk de hand van de Bond tegen het Vloeken in.
Schoorsteenveger | 16-08-10 | 20:30
Zéér juist.
Dus herhaal ik nog maaar eens het citaat uit de NRC waaarmee die krant m.i. magistraal in eigen voet schiet: "De maatschappelijke norm is dat er geen klimaat mag ontstaan waar haat en geweld in de democratie gewoon zijn."
Als dát de NORM is, moet de NRC consequent zijn en besluiten dat, omdat grondslagen van de islam, koran en hadith, haat en geweld prediken en dus haat en geweld voor islamieten in die zin gewoon zijn, alle belijdende islamieten zich ipso facto BUITEN de maatschappelijke norm plaatsen en dus de facto criminelen zijn.
En omdat er GEEN klimaat van haat en geweld MAG ontstaan vanwege de NRC zul je de belijdende moslims ofwel tot het verloochenen van hun islam moeten dwingen (wat natuurlijk ook niet mag van de NRC "volgens de maatschappelijke norm") of hen buitengooien ( wat natuurlijk ook niet mag enz...)
Dus wat wil de NRC?
Dat wij de geïmporteerde haat en het geïmporteerde geweld GEDOGEN.
Zoals we alles moeten gedogen wat de weldenkende elite aan onnozele fratsen bedenkt in naam van de tolerantie, zelfs de achterlijkste discriminatie vanuit een geïmporteerde religie/ideologie.
Waanzin.
@Canis Spurcus | 16-08-10 | 20:40
Zo, zeg! Wat heb jij voor probleem, eigenlijk? Ruzie met de vrouw gehad, ofzo? Baas lullig gedaan tegen je en moet je je even afreageren? Elke maandag feest?
Begrijpend lezen is ook best lastig, zo te merken.
Na ja: succes ermee!
Nu het hoofdredactioneel commentaar van het NRC van vandaag weer eens verwijst naar de Tweede Wereldoorlog, heb ik het NRC van 31 maart 1943 er maar eens op nageslagen met de berichtgeving over een Engelse luchtaanval op Duitse Schnellboote in de Waalhaven die een bedreiging vormden voor de geallieerde scheepvaart in het Kanaal.en de Noordzee. Ik heb een aantal treffende passages bij elkaar gezocht .
" Rookende puinhopen, uitgebrande huizen ev. , dit is het beeld van een Rotterdamsche stadswijk na het bezoek van Engelsche vliegers. Een volksbuurt, bestaande uit hooge huizen met groote gezinnen is ten slachtoffer gevallen aan een zinloos bombardement ev. Veel werk hebben ook de politie, de Duitsche politie en Duitsche militairen verricht, terwijl de W.A. en N.A.B paraat waren. ev. Treffende staaltjes van burgerzin en kameraadschap zijn getoond die politieke vooroordelen volkomen uitwichten ev. Ongeveer een uur na den inslag waren alle hulpdiensten in aktie, Duitsche weermacht, luchtbescherming, brandweer en niet te vergeten de wehrafdelingen der N.S.B die zich zeer verdienstelijk hebben gemaakt. Zij allen hebben voortreffelijk werk verricht".
Tot zover een samenvatting van het NRC nieuws van 31 maart 1943. De redactie van het NRC kent haar eigen (voor-) geschiedenis kennelijk niet lijkt me.
-edit | 16-08-10 | 20:34
Vrijheid dient beschermd te worden tegen eenieder die actief poogt die vrijheid te beperken.
Vrijheid van godsdienst is een grondrecht. Als ik mijn geloof de rug toekeer en er zijn lieden die achter mij aankomen om me te beletten die vrijheid te nemen, dan heb ik recht op bescherming ja.
Als het zo is in Nederland dat het onmogelijk is om in deze te handhaven, dan hebben we een heel groot probleem.
En ik denk dat we inderdaad een heel groot probleem hebben.
-edit | 16-08-10 | 20:35
In dit soort zaken moet je over je zielige persoonlijke opvattingen naar een persoon heenstappen en voor je rechten opkomen. Loser.
@ glorikxpeauveeg,
ik weet het , ik weet het, heb in het verleden als bob links een permaban gehad wegens ongenuanceerdheid. na joris eens vet gepijpt te hebben ben ik weer in genade aangenomen en ik moet zeggen, het genuanceerde toontje past mij, maar af en toe uitflippen is natuurlijk ook lekker, moet me er nog even overheen zetten, misschien onder pseudoniem, om warm te lopen. weet nie... ben milder, bennie links, bennie rechts
Misschien wil Wilders wel dat Brussen veroordeeld wordt zodat niemand meer bedreigingen mag 'herplaatsen', alle context buiten beschouwing gelaten. Geen koran mag nog gedrukt worden. Ook de helft van alle boeken niet meer, maar dat is voor Wilders waarschijnlijk van mindere zorg.
Eurotokkie | 16-08-10 | 20:36
... en het geheel precies in de juiste context plaatsen.
Fijnstoffer | 16-08-10 | 20:34
*moeite doet om niet naast schoenen te lopen*
Schoorsteenveger | 16-08-10 | 20:32
Zolang mensen een toelichting geven dat het echt om de juiste woorden gaat .
@Canis Spurcus | 16-08-10 | 20:32
Oh? Waarom dan?
nrc is net overgenomen door derk sauer en die deugt wel, verdient zijn geld zelf. hij moet een beetje onkruid wieden maar 90 % van nrc deugt. moet zich beetje aanpassen aan moderne tijd (nrc next 80% gelukt) was altijd een redelijke krant met een redelijk (soms beetje links) geluid. er zijn veel fucking beroerdere kranten in deze wereld.
@Bakito | 16-08-10 | 20:26
Dat is niet zo ingewikkeld. het NRC is een (extreem) links kudtblaadje geworden en geen schim meer van de kwaliteitskrant die het in de jaren '80 en '90 was.
@Schoorsteenveger | 16-08-10 | 20:30
Je kunt je afvragen of er sprake is van vrijheid van godsdienst wanneer de overheid actief personen gaat beschermen die een bepaalde godsdienst de rug toe keren. Je kunt je zelfs afvragen of het de taak is van de overheid om individuen te beschermen. Volgens mij is dat een 'godsonmogelijke' opgave.
@ Bakito | 16-08-10 | 20:04
voorbeelden van het tegendeel; het tegendeel waarvan?
@ Cliznitch | 16-08-10 | 20:05
Neem en lees de koran, maar vooral wat de geestelijken ervan hebben gemaakt in de hadith. Kom eens terug als je dat werkelijk doorgenomen hbt. GW heeft geen sprookjesboek. God zij dank niet.
Met moslims heb ik gesproken, althans met mensen die zich als zodanig beschouwen. Al eerder heb ik geschreven dat het in het algemeen beste mensen zijn; maar die niet eens weten wat er precies in hun koran staat en van hen verlangd wordt (totale onderwerping en jihad uitvoeren). Kritische vragen over de islam zijn verboden/taboe voor een moslim. Dat straalt van deze beste mensen af. Maar dat weet jij kennelijk niet.
@ Schoorsteenveger | 16-08-10 | 20:06
Bedankt, veger. Je reaguursels lees ik altijd met veel interesse. Hadden onze D66-rechters en NRC-schrijverts maar zoveel kwaliteit.
@ Parsons | 16-08-10 | 20:08
Precies.
Door een engel werd Mo gesouffleerd. En zonder fouten en zonder enige reflectie van zijn eigen persoonlijkheid en psychische ziekten heeft hij alles één op één doorgegeven. Allah had het bij wijze van spreken net zo goed zelf kunnen vertellen.
Nee, Cliznitch. GW doet echt niet aan dit soort sprookjes.
@ Eurotokkie | 16-08-10 | 20:12
Dat maak jij er van, tokkie.
-weggejorist-
Wilders heeft toch de aangifte gedaan. Waarom wordt die door GS niet aangepakt? Hypocriet
glorikxpeauveeg | 16-08-10 | 20:27
Ja, daar moet maar eens een eind aan komen, aan die verkeerde woorden. Alleen de juiste woorden zijn toegestaan. Dit om ervoor te zorgen dat het vrije woord kan blijven bestaan natuurlijk. Dat spreekt vanzelf.
-edit | 16-08-10 | 20:27
Dat is misschien wel zo, maar verder ben je wel een loser.
glorikxpeauveeg | 16-08-10 | 20:27
We leven nu eenmaal in een tijd waar het vrij woord samen gaat met een strop
om de nek .
ben nuchter | 16-08-10 | 20:26 die optimale trek in de pijp, daar gaan wij zeker voor
Kom, kom ben nuchter onderschat de geneugten van het lekker stoken niet.
Ik ben er dol op hoor, kraaiennesten in de schoorsteen vormen voor mij geen enkel beletsel.
Maar met een schone pijp kan ik de boel wel beter oplieren. Dat wel.
@ Bakito
kijk dat is ook een zeer originele invalshoek waarin ik u toch zeker enigzins in moet ondersteunen
Waaligator | 16-08-10 | 20:22
Het zou al een stap vooruit zijn als wij hier als samenleving het lef zouden hebben om 'vrijheid van godsdienst' serieus te nemen en metterdaad te garanderen, ook aan de ex-moslim die het lef heeft openlijk te verkondigen dat hij de vrijheid heeft genomen van zijn geloof af te vallen, dat hij van zijn recht gebruik kan maken en terzake bescherming geniet. Zelfs dat durven we al niet meer.
Schoorsteenveger | 16-08-10 | 20:23
Heul toevallig is nu juist dat vrije woord altijd wel voor iemand het verkeerde woord.
@Canis Spurcus, @Parsons
Eigenlijk is verdachte beter voor Bertje. Heb je ook meer rechten tijdens het verhoor. Dat staat verder los van het feit dat het van de zotte is dat ie gehoord is.
Het begint te dagen. Nu nog iemand die uitlegt waarom de NRC fouter zou zijn dan de Tokkiegraaf. Dat zou een huzarenstukje zijn.
"Antisemitische websites worden gesloten, webmasters beboet."
Hoe hoog is de boete die de AIVD heeft mogen ontvangen? :)
Ja hoor......
@ schoorsteenveger
die optimale trek in de pijp, daar gaan wij zeker voor
Eurotokkie | 16-08-10 | 20:21
Ik zeg altijd spotprenten zijn de bijl aan de voet van de democratie.
Het feit dat iedereen, zonder enige registratie, zomaar potloodjes en papier kan kopen is natuurlijk van de gekke.
Flodder | 16-08-10 | 20:18
Ja, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn vandaag de dag. Eén verkeerd woord en het vrije woord is in gevaar.
BeSure | 16-08-10 | 19:52
Zo, filosoof van het 17de knoopsgat, vaststellen dat de koran, de handleiding van juist handelen voor alle moslims, een haatzaaiende tekst is, is haatzaaien volgens jou?
Dit soort waanzin heb ik genoeg aanhoord van linkse sullen.
Alleen als een ex-moslim mij loud and clear zegt dat zijn koran niet deugt, houdt het haatzaaien en discrimineren op op grond van diezelfde koran. Eerder niet.
ben nuchter | 16-08-10 | 20:18
Ik dacht al...:-)
Het vegen van schoorstenen is een edel beroep hoor. Het mag misschien wat stoffen, maar de pijp is vervolgens weer helemaal schoon met een optimale trek als resultaat.
NRC die even de maatschappelijke norm bepaald. Lekker man!
glorikxpeauveeg | 16-08-10 | 20:13
www.irreligion.org/wp-content/uploads/...
De cartoonist zet er voor de duidelijk extremist erbij , niet dat we gaan denken dat alle moslims terroristen zijn .
Aha! Brussen en Brusselmans zijn twee verschillende personen...!
@Canis Spurcus | 16-08-10 | 20:19
*hand schud*
@-edit | 16-08-10 | 20:15
Hij is wel degelijk als verdachte gehoord. Het is nog niet duidelijk of het OM ook overgaat tot vervolging. Dat is iets anders.
-edit | 16-08-10 | 20:15
Hij is gehoord als verdachte. De aanklacht van bedreiging is uitgebreid met haatzaaien. Je bent de zoveelste hier die uit zijn anus lekt en niet weet waar de wc rol hangt.
Schoorsteenveger | 16-08-10 | 20:13
Oeps. Dat kan inderdaad een vergissing zijn met nare consequenties. Doe ik zomaar onbewust een doodsbedreiging. Gevaarlijk dat vrijheid van meningsuiting.
*logt uit en gooit snel laptop uit het raam*
@ schoorsteenveger
nickname grapje, jij had het in een commentaar over: niet waar kunnen nemen. schoorsteenvegers veroorzaken roetwolken dus...... thats all
@Flodder | 16-08-10 | 20:10
Bertje is gehoord. Nog niet eens als verdachte. Uitgenodigd om te komen praten. Of ie vervolgd gaat worden is nog ongewis. Dus of ie de bak in moet is al helemaal voorbarig.
Verder is Bertje wel een Blaataap. Dat wel.
Flodder | 16-08-10 | 20:10
Ironie is tegenwoordig blijkbaar net zo gevaarlijk als een spotprent.
Het NRC schiet zichzelf hier volledig in de voet. Bert staat volkomen in zijn recht om een dreigtweet van een ander te plaatsen op zijn blog. Er zijn nogal wat dommeriken die denken dat Bert dit heeft gedaan om te shockeren of iets dergelijks, deze luitjes hebben het niet begrepen. Het gaat hier om de vrijheid van een publicist om iets aan te kaarten.
Flodder | 16-08-10 | 20:10
Pas op, Flodder. Je zegt schavot, maar je bedoelde waarschijnlijk cachot. Als het even tegenzit klaagt Bertje je aan en word je beschuldigd van het zaaien van haat.
Fijnstoffer | 16-08-10 | 20:01
Het is wel duidelijk dat de Islam Bert de das heeft omgedaan, alles wat over haat zaaien gaat is terug te leiden naar de Islam.
-and slowly, and surely, they drew their plans against us-
Bert Brussen, de eerste die voor het gebruik van ironie de bak in moet. Ik moet toch een beetje om lachen om deze klucht. I can't help it. Dit komt mede doordat Brussen zo hoogdravend en pretentieus met een begrip als vrijheid van meningsuiting loopt te schermen. Brussen de strijder van het vrije woord. Maar wat heeft hij nu gedaan? Hij herplaatste een tweet, gemaakt door een of andere analfabete bicultureel die zijn incestueus opgelopen frustratie op Wilders richt. Nee, dat verdiende echt een groter podium. Eigenlijk verdient Brussen niet anders dan een verblijf in het schavot.
@Fijnstoffer | 16-08-10 | 20:01
Dat kan ook helemaal niet door een imam in twijfel worden getrokken. Het is de letterlijke tekst van allah en daarmee de absolute en onbesproken waarheid. Je weet tog?
Fijnstoffer | 16-08-10 | 20:01
Je hebt helemaal gelijk, maar soomige zaadjes mogen nou eenmaal altijd worden uitgestrooid. Dat is ooit afgesproken. Vrijheid van godsdienst, weet je wel.
Fijnstoffer | 16-08-10 | 20:0
Wat een wijsheid over de Islam weer.
Zucht...
Ik vraag me wel eens af of mensen als u ooit met een moslim hebben gesproken of het echt allemaal in het Grote Sprookjesboek van GW hebben gelezen.
Ik neem nooit meer een proefabonnement op die kutkrant!!!
Fijnstoffer | 16-08-10 | 20:01
Er zijn ook voorbeelden van het tegendeel. Er is momenteel duidelijk sprake van wederzijdse haat. Weet je hoe dat voelt voor normale mensen als ik...?
Haatzaaien is strafbaar gesteld, bedoeld om "de volksvergiftiging die haat en wrok in de harten zaait en dreigt gevaarlijke stemmingen in een deel van het volk teweeg te brengen", te bestrijden.
De islam leert dat mensen die niet-moslim zijn, gelijk staan aan varkens, apen en ezels. Er staat in de koran "houw dan in op de nekken der ongelovigen".
Er is geen imam te vinden die dit vanaf zijn kansel openlijk in twijfel durft te trekken. Integendeel, ze pompen deze zinnen in de harten der gelovigen. Dus, wanneer komt het NRC dan met een vernietigend stuk over de islam en diens profeet? Wanneer gaat het OM over tot vervolging van de imams?
Owh, dat gebeurt niet, omdat ze hun beweringen doen onder de dekmantel van "is godsdienst".
Weer blijkt dat Nederland als rechtsstaat aan het vervallen is. Dit wordt gewoon niet opgemerkt door de opinieschrijvert van het NRC. Ook heeft deze mentaal beperkte geest blijkbaar geen weet van Bert Brussens weblog en de context waarin Bert stukken schrijft.
Ach ja, NRC Handelsblad. Dat is die krant die aanzette tot de moord op Pim Fortuyn met een walgelijk hoofdredactioneel commentaar
www.bbrussen.nl/2010/08/16/nrc-handels...
NRC voor al uw subtiele haatzaaierijen. Strafbaar.
ben nuchter | 16-08-10 | 19:56
U kunt dit wellicht enigszins toelichten?
De maatschappelijke norm , ik moet even poepen.
"U ontplooit staatsgevaarlijke activiteiten" zeiden ze vroeger in die verderfelijke DDR als iemand te lastig werd of gewoon uit de weg moest. "U zaait haat" zeggen ze tegenwoordig in het vrije Nederland als iemand te lastig wordt of gewoon uit de weg moet.
@Lewis Lewinsky | 16-08-10 | 19:49
Daar noem je ook even iemand... :-)
Jammer dat Ghabri zijn tweets afgeschermd heeft. Kan ik niet zien over welke man zij het hebben. Nu denk ik met mijn achterdochtige geest dat het op een ironische toon over Pin gaat.
mooi stuk! geheel mee ens!
Ik vind het een ingewikkelde kwestie, maar dat was al duidelijk.
@ schoorsteenveger 19:53
de roetwolken die jij veroorzaakt zijn daar ook zeker debet aan
Naast het zogenaamde 'haatzaaien' is ook het iets subtielere 'verwarringzaaien' een doorn in het oog van het OM. Neem nu deze zin: misschien moeten we autisten bij het OM en politie preventief gaan ruimen. Ze nemen namelijk alles letterlijk en functioneren niet zonder scriptjes. Daar sta je dan voor het hekje met je stijlfiguren.
Geef mij gelijk en arresteer me, of juist niet.
Lewis Lewinsky | 16-08-10 | 19:49
Fatima "Wilders is Hitler" Elatik? Wie had dat toch verwacht.
Dus schrijf je een artikel over een moordpartij, dan ben je de moordenaar?
Na vanavond kan aangifte gedaan worden tegen Dries van A. Die gaat haatzaaien bij Knevel en Brink.
Analia von Solmsch | 16-08-10 | 19:49
Nog even en iedereen -behalve het NRC natuurlijk- zaait haat. En dan zijn we zo verblind door dat zaaien dat we de echte haat helemaal niet meer waar kunnen nemen.
-weggejorist-
@Flodder | 16-08-10 | 19:44
Dat klopt.
Het Algemeen Handelsblad was een 'meneer'.
@Prof. D.A.H. Vintik | 16-08-10 | 19:43
Fatima Elatik twittert anders wel met Mohamed Ghabri aka MoManagerMo.
twitter.com/FatimaElatik/statuses/2118...
Eigenlijk kijken wij naar hier een enorme zelfbevlekking van media, zowel van oudt & en nieuw, van doodt hout en van digitaal. Schandpalen worden opgericht, om dan door brandende pijlen van de tegenstander als lichtend baken gezien te worden.
De rechtzaak tegen Bertje B. zou immers een stille dood gestorven zijn zonder de morelen verontwaardiging van links en rechts.
Schoorsteenveger | 16-08-10 | 19:28
Veger, mijn complimenten, je sleurt bijna in je eentje het gemiddelde niveau van Geenstijl op tot boven NRC-peil.
NRC: MoManagerMo is onschuldig.
@Analia von Solmsch | 16-08-10 | 19:40
Het is ook allemaal best lastig om feiten en leugens uit elkaar te houden. Neem een pammetje zou ik zeggen.
Ik raak nu pas op dronk, eh, stoom.
Voor mensen die geen gevoel voor ironie hebben, onderstreept Brussen de bedreiging van Mohammed Gabri. En er zijn een hoop mensen die moeite hebben met herkenning van het stijlmiddel, getuige de aangifte van Wilders, de jacht van het OM, de scheldkanonnades van Telegraaflezertjes aan het adres van Brussen en nu het commentaar van het NRC. Wat Wilders betreft is het nog niet zeker dat hij ook wil dat Brussen wordt vervolgd, maar het zou niet de eerste keer zijn dat hij satire/ironie/kunst aanziet voor een bedreiging.
Het begint hier gezellig te worden! Deze is voor mijn goede vriend Parson;
www.youtube.com/watch?v=Y274ZaWjf50
@Analia von Solmsch | 16-08-10 | 19:40
De naam Mohamed Ghabri valt anders ook opvallend weinig.
@ Analia von Solmsch | 16-08-10 | 19:40,
Rustig, rustig..
Het is pas maandag he?
HeroSinas | 16-08-10 | 19:34
Ga naar school.
we vergeten allemaal wie de aanstichter is: Geertje Wilders, hij heeft aangifte gedaan TEGEN de vrije meningsuiting van Bertje B.
Geert Wilders: de Nieuwe Messias van Geenstijl nu de VVD aan de macht is.
Ordnung muss sein, en de hypotheekaftrek al helemaal!
Laten wij daarom rechts bidden:
O Geert Wilders,
Uw Naam worde geheiligd,
Uw blank koninkrijk kome,
Geef ons onze maandelijkse hypotheekaftrek via de voorlopige teruggaaf,
AMEN
Doe gewoon aangifte, Brusselmans, dan zijn ze verplicht de schrijver van het artikel in NRC van z'n bed te lichten.
HeroSinas | 16-08-10 | 19:34
Inderdaad. Laten we meteen ook maar ophouden met het plaatsen van audio en beeldmateriaal afkomstig van Al-Qaida. Straks denken ze nog dat RTL de westerse cultuur om zeep wil helpen. Voordat Bin Laden straks zijn monoloog mag geven over onze wereld komt 2 minuten een tekst in beeld waarin expliciet wordt uitgelegd dat het daarop volgende beeldmateriaal niet de mening van RTL/NOS betreft.
@Schoorsteenveger | 16-08-10 | 19:36
En het werd godverdomme tijd!
Parsons | 16-08-10 | 19:35
Sterker nog, het is HEEL iets anders.
NRC: leesvoer voor rechters en intellectuelen die geen feeling meer hebben met de maatschappij, met rechters die nooit een bijbaantje nodig hadden om hun studie te moeten betalen, tja Sauer doe daar eens wat aan.
Parsons | 16-08-10 | 19:30
Meesterzet! Hij moet weg, of hij nou wil of niet. Heeft-ie zelf over zich afgeroepen.
@Bakito | 16-08-10 | 19:29
Kwaliteit is iets anders dan klinkklare onzin beweren.
spanarchist | 16-08-10 | 19:07
Boehoe.
www.d66.nl/d66nl/item/schriftelijke_vr...
Brussen. Je zit te janken als een klein kind die door zijn moeder (terecht) op zijn vingers wordt getikt. En dan hier bij de reaguurders (ja, de meesten hier blaat toch altijd met de redacteuren mee) proberen je gelijk te halen?
Lewis Lewinsky | 16-08-10 | 19:32
Powned!
@Bakito | 16-08-10 | 19:30
www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binne... om precies te zijn.
Misschien moet iemand de PR-dame van Wilders even wakker schudden?
Of kan dan alleen via twittert?
@Bakito | 16-08-10 | 19:28
NRC is een lakeienblaadje waarin de demente regentenkliek wordt toegejuichd. Met journalistiek heeft dit niets te maken.
mijn abonnement net opgezegd
Parsons | 16-08-10 | 19:31
Ik schrok al.
@Parsons | 16-08-10 | 19:30
Eens!
NRC bellen?
Wellicht kan men er een column aan wijden.
@Bakito | 16-08-10 | 19:30
RTL Nieuws. #live #nu #rtl4
Parsons | 16-08-10 | 19:30
Bron?
OT, hey Nout is Fout moet weg!
Parsons | 16-08-10 | 19:27
Als hier kwaliteit als criterium zou gelden, kunnen we behalve u onze mond wel houden. Helaas is uw monoloog vooralsnog toekomstmuziek.
Wazzzah | 16-08-10 | 19:14
De vraag is hier uiteraard of de wijze waarop Brussen 'geherplaatst' heeft voldoende context biedt om te voorkomen dat argeloze bezoekers zouden denken dat hij zélf oproept tot het om zeep helpen van Wilders.
Het NRC beweert dat dit niet het geval is.
Wat vervolgens wél vreemd is, is dat het NRC daaruit direct de conclusie trekt dat Bert Brussen zich schuldig maakt aan het zaaien van haat.
Dat zou betekenen dat er volgens het NRC een soort codex zou bestaan die de kwaliteit en kwantiteit van de context nauwkeurig definieert en dat eenieder die publiceert beschuldigd kan worden van het zaaien van haat als hij, bewust of niet, niet exact de voorschriften van die codex volgt.
Dat is natuurlijk grote onzin.
Met hetzelfde recht zou ik kunnen beweren dat het NRC haat zaait door Brussen letterlijk van het zaaien van haat te beschuldigen.
Gelukkig hebben we hier nog rechters die een en ander prooberen te toetsen aan de Wet. Alhoewel, uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de Rechterlijke Macht alhier volledig aangestuurd wordt door Wilders en de PVV en dus in genen dele meer in staat is tot een objectief oordeel:
www.tariqramadan.com/Rotterdam-s-Case....
"I am filing an appeal because I will not accept this decision so easily . It avoids the substance of the matter and actually legitimizes a political decision taken and influenced by a social climate that has overtaken this country through a disturbing populist movement. It will cost what it will cost but there is no question of accepting this type of treatment whether it be in a country of Geert Wilders, the populist Islamophobe (who by the way has tripled the number of parliamentarians for his movement in the last election), of Leefbar from the extreme right, or any others."
Lewis Lewinsky | 16-08-10 | 19:23
te weinig plaatjes? Puzzel te moeilijk? Onvoldoende auto-advertenties?
@Bakito | 16-08-10 | 19:26
Omdat je peop praat met je Wilders heeft aangifte gedaan tegen Brussen.
NSB-handelsblatt
Parsons | 16-08-10 | 19:24
Waarom vraagt u het dan? Bent u met een hetze tegen mij bezig. Ik ga aangifte doen.
Maar heeft Wilders nou echt serieus zelf aangifte gedaan van iets wat met vrijheid van meningsuiting te maken heeft?
@Bakito | 16-08-10 | 19:23
Bullshit, heeft nooit in het NRC gestaan en als het wel zo is klopt het niet.
www.mediareport.nl/persrecht/11082010/...
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Cultuur-Tel...
What's next..
Zo zo. NRC neemt het op voor Geert Wilders. Spannend hoor.
De artikelen over het aanzetten tot haat schrappen uit het Wetboek van Strafrecht. Daar ben ik voor. Ik hoop dat het komende kabinet dat doet.
En de NRC boycotten natuurlijk. Wat een rotkrant. Nooooit kopen.
Parsons | 16-08-10 | 19:19
NRC
Wat een dom baggerstuk,
valt me zwaar tegen van het NRC.
Ongeïnformeerd geleuter,
faute aannames,
een meninkje dus.
Het NRC zegt feitelijk dat Brussen heult met de voormalige bezetter uit ' 40 - '45 en dat justitie in de naoorlogse periode is blijven steken. Valt nog mee dat ze niet pleiten voor kaalscheren en ophangen.
@De Gooise Matras | 16-08-10 | 19:21
eet ze!
Wel verantwoord hè, denk aan het milieu.
@lion@night | 16-08-10 | 19:19
een paar voudjes zie ik, scusi
@ lion@night | 16-08-10 | 19:19
LOL
*ff out is want moet denken en nog eens overdenken wat te koken*
Later!
@De Gooise Matras | 16-08-10 | 19:16
dat was nog eens een fout nummer!
Ik denk wel dat net zo'n nummer was wat op bedrijfsfeestjes van het NRC en regelrechte hit was onder de tuinbroekenbrigade.
*en toen was er Gillette Venus*
@Bakito | 16-08-10 | 19:16
Bron?
Alleen al het feit dat het hoofd(?)redactionele commentaar anoniem is, is een omissie van de bovenste plank. Is het niet datzelfde NRC dat regelmatig vulmineert over "anonieme lafbekjes"? Ik bedoel maar.
Verder slaat de inhoud van het commentaar de plank volledig mis. De NRC-scribent (whoever he/she may be) geeft hiermee duidelijk te kennen werkelijk geen ene reedt van het hedendaags internet en de aldaar geldende algemene gedragsregels te begrijpen. Morgen even rectificeren, NRC!
Parsons | 16-08-10 | 19:15
Volgens mij was het Wilders die aangifte deed tegen Brussen. De NRC valt in deze kwestie nog het minst door de mand. Whatever.
@ lion@night | 16-08-10 | 19:12
Oh, vandáár:
In the jungle, the mighty jungle, the Lion sleeps tonight...
Je houdt niet van jungles!
*nu helemaal begrijpt hoe en wat*
nrc was vroeger liberale vvd krant later meer links liberaal en nu afgegleden naar een beetje domliberaal met linkse stuiptrekkinkjes. koop het nog steeds op zaterdag (ja ook nrc heeft paar goede trekjes) maar als derk sauer de boel weer uit de prut wil trekken zal hij toch wat jong bloed moeten laten instromen op de redactie want de huidige jongens en meisjes daar glijden af. beetje meer met de beentjes in de (internet) samenleving,beetje meer cojones en met behoud van kwaliteit. dan wil ik best nog een paar dode bomen op mijn geweten hebben
@Bakito | 16-08-10 | 19:12
Ow, de aangifte is tegen Brusselmans gedaan? Weer wat geleerd. Ik dacht dat Wilders aangifte had gedaan van de bedreiging en dat Bert Brussen naar aanleiding daarvan vragen van de pliesie moest beantwoorden. Mjah, wat weet ik er nou van.
Als het om haatzaaien gaat is BB een kleine jongen vergeleken met dit persoontje:
weblogs.nrc.nl/etty/
GS doet toch niet aan context? Veel te genuanceerd, toch? Moet de nuance niet dood? Lekker zwart-wit. Wel zo duidelijk. Weet iedereen waar-ie aan toe is. Of is nuance alleen van belang als het zo uitkomt?
@Schoorsteenveger | 16-08-10 | 19:07
Uiteraard zegt het NRC hier dat Bart Bruxel geen context geeft. Dat is hun oordeel. Nu gaat misschien de rechter er over oordelen. Of het OM die oordeelt dat er geen grond voor vervolging is. Heeft verder weinig met moraliteit te maken. Tenzij je de wet als iets met moraal ziet, het blijft een boek natuurlijk ;) In ieder geval ontkracht GS hier hun eigen standpunt door naar een artikel van NRC te linken waar zij in ieder geval wél context geven. Maarja. NRC is dan ook een echt journalistiek bedrijf.
Bij NRC moet ik elke keer denken aan van der Vaart en de Europese Grondwet.
www.klokkenluideronline.nl/artikel/13/...
www.nrcombudsman.nl/artikel/66/sjerp-e...
Een VK redactrice verwoordde het nog ongeveer zo: Ik vind hem een lul maar hij moet niet vervolgd worden. Dat is al vrij sneu en half persoonlijk maar geeft toch blijk van aanwezigheid van principes. NRC gooit met dit stuk elk principe overboord en voert een persoonlijke hetze tegen Bert Brussen.
Waarom?
@De Gooise Matras | 16-08-10 | 19:09
bah!
maar de kleding moeten ze dan sowieso aanhouden heur!
Die tuinbroeken dienen natuurlijk als camouflage voor de achterliggende jungle.
*kapmes zoeken gaat*
@Teun van het Tuinpad | 16-08-10 | 19:09
Trusten!
lion@night | 16-08-10 | 19:11
Juist !
;
Volgens mij was het Wilders die aangifte deed tegen Brusselmans. De NRC valt in deze kwestie nog het minst door de mand.
@Frederik Vijf | 16-08-10 | 19:08
En als je die hardop voorleest kun je je melden op het bureau lijkt me. Oh wacht...
Zure Sigaar | 16-08-10 | 18:52
'" Antisemitische websites worden gesloten, webmasters beboet." Welke website was dat en wei werd er beboet?
"Een blogger die doodsbedreigingen aan politici herplaatst en daar "Wilders met de dood bedreigen doe je zo" aan toevoegt, moet terecht vragen van de politie beantwoorden." Doodsbedreigingen? Het was er maar eentje en Brussen heeft zich beroept op zijn zwijgrecht (is een recht) en verwezen naar een uitspraak van het Europese hof van justitie, welke het OM in het ongelijk stelt.
"Ook op internet is de vrijheid van meningsuiting niet maximaal. Daarom moet Wilders zich voor Fitna verantwoorden." De aanklacht tegen Wlders ging niet over Fitna, noch over uitlatingen op het internet.
Nadenken en overdenken vergt inderdaad energie en jij noch de redactie van het NRC hebben daar veel zin aan. Men is voor (of tegen) en verzint de argumenten er dan zelf bij.
@Teun van het Tuinpad | 16-08-10 | 19:09
dus het wordt nu
Teu van het Tuipad?
@spanarchist | 16-08-10 | 19:07
Dat komt er nog eens bij ja.
@Teun van het Tuinpad | 16-08-10 | 19:06
Hmm. Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
www.testjezelf.nu/handleiding/vaginose...
@OokZoiets | 16-08-10 | 19:05 : Alsof er geen Antilliaanse Geenstijlers zijn.
@ lion@night | 16-08-10 | 19:08
Met heel veel oksel- en andere overbeharing op plaatsen waar we liever niet aan denken...
En in plaats van leuke korte rokjes, grote tuinbroeken.
Ik ga mijn kind leren schrijven.
De 'N', de 'R' en de 'C' sla ik vandaag even over.
Tot morgen !
( Parsons doet het licht wel uit, maakt u geen zorgen )
Later.
@Zure Sigaar | 16-08-10 | 18:52:
Nadenken en overdenken vergt energie?
Vandaar dat die zelfgenoegzame NRC-pipo's altijd zo sloom en apathisch overkomen op de treurbuis.
@Parsons | 16-08-10 | 19:05 : Dat moet je in context zien, ownee de Hadith is de context van de Koran. Zucht :(
@De Gooise Matras | 16-08-10 | 19:05
Dat zal me wat zijn, cheerleader meisje van het NRC.
Van die geitenwollensokken-bloempotkapsels-jaren70jurkjes-GLstemmerTs..
laat maar...
Wazzzah | 16-08-10 | 18:56
Ach, en de aan- of afwezigheid van de juiste context bepaalt of het herplaatsen van haatzaaierij zéldf als haatzaaierij mag worden aangemerkt? Nou, dan is uiteraard de vraag -en die is ook al gesteld en beantwoord- of Brussen al dan niet de 'juiste' context heeft gebruikt. Ik vind van wel, het NRC vindt van niet.
Waar komen we dan op uit? Dat het NRC zijn eigen moraal als criterium neemt en vanuit die eigen moraal orrdeelt dat Brussen's context geen context is dan wel de verkeerde context is.
Of iets al dan niet als 'haatzaaien' kan worden aangemerkt is kennelijk iets dat enkel vanuit een bepaald moreel standpunt mogelijk is en niet feitelijk kan worden vastgesteld.
Nou, laat de rechter maar een uitspraak doen.
@ozium | 16-08-10 | 19:04
Een linkse gek die zieltjes probeert te winnen over de rug van Brussen. Het zal je maar gebeuren. *brrrr*
Kamervragen door D66? Dan was die aangifte inderdaad van Wilders, anders zou van der Ham zich er nooit druk om maken.
-edit | 16-08-10 | 19:04
Geen idee of de PH-waarde van Monica haar doos 7 was.
Ik denk van niet.
@ lion@night | 16-08-10 | 18:54
Dat is een leuke cheerleader-leus!
Ik heb opdracht gekregen om tegen de hele mensheid te vechten en ze te doden tot ze geen andere God erkennen behalve Allah en dat Mohammed de profeet van Allah is.
Bron: hadith (islam)
Kom me maar halen Ernesto!
Een blogger die doodsbedreigingen aan politici herplaatst en daar Wilders met de dood bedreigen doe je zo aan toevoegt, moet TERECHT vragen van de politie beantwoorden.
Zit wel een kern van waarheid in, Als het niet Bertje was. Maar een blogger van antiliaanse afkomst waren jullie er allemaal mee in gestemd.
@Teun van het Tuinpad | 16-08-10 | 19:02
Gelet op de PH-waarde van de gemiddelde doos is dat niet zo heel onverwacht
*vraag dar maar aan Bill*
@Zuurkool met Worst | 16-08-10 | 19:04
Wat u zegt, maar dan sarcastisch.
Nounou, wat een ophef vanwege 't citeren.. Wwat moet de originele poster van de haatzaaibedreiging wel niet over zich heen hebben gekregen? Ik zeg: tijd voor een interview!
Grappig dat de D66 erbij wordt getrokken - tweet van BvdH twitter.com/Borisham/status/2096561471...
Gelukkig zijn alle oude media over een paar decennia voer voor geschiedkundigen.
Weer de spijker op z'n kop, GS. Heel erg goed! (niet ironisch bedoeld)
@De Gooise Matras | 16-08-10 | 18:55
dat zou kunnen,
met een nostalgische inktlucht
;)
Ik wist echt niet dat een sigaar uit eigen doos zuur kon zijn.
*weer wat geleerd heeft*
AdriaanA | 16-08-10 | 18:40
Dikke lol dat nota bene een Zwitsalhoofdje meteen laat zien dat het redactionele D66-bashen -in dit geval- zwaar onterecht is.
@ Zure Sigaar | 16-08-10 | 18:52
Wat arrogant toch om te veronderstellen dat nadenken en overdenken alleen door jou wordt gedaan (en je medeNRC-lezers).
Ik denk ook na over wat ik morgen aan boodschappen in huis moet halen, weet je, en overdenk overmorgen of mijn inkopen zinvol danwel overbodig waren.
Of welke matrashoes ik om moet doen.
Tsss.
Zure Sigaar | 16-08-10 | 18:52
Zo u durft wel om hier een ander geluid te laten horen.
Daar heb ik rekspek voor.
Om die reden wil ik u beslist niet teleurstellen en voldoe ik graag aan uw verwachting.
Daarom hier mijn reactie, u vraagt er immers zelf om.
.
Poehoehoehoehoeoeoep!
@Zure Sigaar | 16-08-10 | 18:52
Het NRC is nog linkser van de Volkskrant en Joop bij elkaar. Geniet er van zolang het nog duurt zou ik zeggen.
NRC: wij (nepliberalen) bepalen wel wat goed voor u is.
@Schoorsteenveger | 16-08-10 | 18:55
Ja, zij geven context.
@ widtvoet ® | 16-08-10 | 18:54
Nu wordt het NRC heul boos!
@Frederik Vijf | 16-08-10 | 18:54 : 'staak' ik mijn conclaaf. Damn you typtyfus...
@Zure Sigaar | 16-08-10 | 18:52
2 woorden;
zelfreflectie en realisme
Bert had ook in het Arabisch moeten schrijven, niet ironisch maar gemeend ("Wilders bedreigen doe je zo. Allah akbar"), dan was er nooit een aanklacht gekomen, bij eventuele protesten had Aboutaleb wel gezegd dat het verkeerd vertaald is en had de NRC er nooit aandacht aan geschonken.
@Schoorsteenveger | 16-08-10 | 18:53
kuddo's!
@ lion@night | 16-08-10 | 18:50
Misschien heeft hij wel het voormalige archief geclaimd omdat het zo'n puike ruimte was.
Past wel bij een stoffig tiepje.
Zure Sigaar | 16-08-10 | 18:52
Leg eens uit dan. Het NRC mag die preek van Fawaz wél "herplaatsen"? Want dat is iets heel anders of zo?
Domheid indeed bij NRC. Maar denken voor anderen doen alle media, GS incluis.
Hoorde afgelopen zaterdag ene Dirk B. op een terrasje op Schouwen verklaren dat hij wel zeventienduizend euro over had voor degene die de Marten Meesweg 35 weg zou blazen: "Ik heb wel zeventienduizend euro over voor degene die de Marten Meesweg 35 opblaast!" zo zei hij.
En nu?
@Zure Sigaar | 16-08-10 | 18:52 : Owjah, NRC denkt enorm goed na... voor de lezer maar niet over hun stukjes. Maargoed, ik verwacht dat u zich ook aftrekt op foto's van Aaf.... dus hierbij staat ik mijn conclaaf.
Dat kom je ook niet vaak tegen:
Een krant die probeert aan te tonen dat een betrokken journalist eigenlijk cursusleider is/moet zijn...
Beetje jammer dat je naar de NRC artikel linkt, Brussel. Dat onderstreept juist hun hele punt. Zij geven context, Bart Brussen niet.
Neemt niet weg dat het nog altijd debiel is om hier een zaak van te maken. Als het Bart Brussen niet was geweest had ik het erg gevonden... Nu hoop ik dat hij de maximum straf krijgt. Gewoon... omdat het kan.
N niet
R realistich
C communiceren
Zure Sigaar | 16-08-10 | 18:52
Nog altijd de verkiezingen niet verteerd?
Wat ben jij een zure sigaar @ Zure Sigaar | 16-08-10 | 18:52
Verder heb ik geen zin om er over na te denken, dan wel het bericht te overdenken.
Als ik nu de oorspronkelijke Twitteroproep hardop voorlees ben ik dan ook een haatzaaier?
Als ik nu lees over iemand die het NRC leest
ben ik dan ook een NRClezerT?
Ik ga de plee maar wirrus kuisen.
Ik ken mijn plicht.
"Meneer de hoofdredacteur, mijn verhaal is klaar".
"Prima, jongen, goed gedaan. Weet je zeker dat er door jouw artikel geen klimaat van haat en geweld ontstaat? Je snapt dat we het dan niet kunnen afdrukken."
"Tja, die imam ging wel heel ver in zijn preek, maar ik vind dat de lezer het recht heeft om te weten..."
"Hoho, zo simpel ligt het niet, jongen. Je moet begrijpen dat als door ons toedoen die woorden van die imam tot een escalatie leiden wij direct verantwoordelijk zijn voor de gevolgen. Wij zijn het geweten der natie."
"Ja, maar het zijn toch niet ónze woorden? Het zijn toch zíjn woorden? En het is toch onze plicht..."
"Precies, het is onze plicht om te sturen, om alle uitingen van haat tijdig af te vangen en waar mogelijk te neutraliseren. Dat is in het belang van de samenleving. Willen we onze democratie in stand houden, dan dienen we onszelf de discipline op te leggen om haat niet verder uit te laten zaaien en..."
"Ja, maar dat is toch zelfcensuur? Dat is toch het einde van het vrije.."
"Jij moet nog veel leren, jongen. Gooi maar in de prullenbak."
Als NRC lezer ben ik blij dat er in elk geval nog een krant is in dit land die niet meeleutert met de heffe des volks. Nadenken en overdenken vergt energie en te lezen aan reacties hier is dat niet de meest primaire bezigheid van het merendeel der reaguurders. Kom nu maar op me jullie gesmaal!
@Parsons | 16-08-10 | 18:49
een krantje die zijn oorsprong vindt vanuit de flower power tijd.
Nuf said!
De aangifte is -volgens dat gedichtbericht van NRC.next- dus gedaan door Wilders. Laat het duidelijk zijn dat het altijd terecht is dat een aangifte behandeld wordt.
Als je er echter een probleem mee hebt kun je beter in de eerste plaats Wilders er op aanspreken.
NRC? Kan me niet heugen daar ooit 1 letter in te hebben gelezen... Trek het je dus niet zo aan B.B.
NRC: "De maatschappelijke norm is dat er geen klimaat mag ontstaan waar haat en geweld in de democratie gewoon zijn."
Dus alle moslims buiten gezien hun religie/ideologie.
@De Gooise Matras | 16-08-10 | 18:46
Ben benieuwd naar het kantoor van deze hoofdredacteur.
Vast en zeker zal een ingelijste voorpagina met in capitals een zwaar linksch georiënteerd artikel.
In dat kantoor ruikt het verschrikkelijk naar pijplucht, een verdwaalde fles whiskey in de kast, een old skool typemachine, foto van de vrouw, paar kunstdingetjes aan de muur en koloniaal zo niet antiek meubilair.
Typerend voor dat soort stoffige blaadjes.
Pfff, nog nooit een krant een commentaar zien tikken. Is ook maar een redacteur die iets vind. Niet belangrijker maken dan nodig. Morgen weer vergeten, zo werkt dat. 'Het is ook maar een mening" zou onze kroonprins zeggen. Teveel lange tenen in dit land, links en rechts. Is ook maar een mening, de mijne in dit geval.
Krijg de griep NRC krijg de griep!
glortling | 16-08-10 | 18:46
Sjjjjboemm! Weg ben je.
@lion@night | 16-08-10 | 18:47
Ja, stel je voor daar krijgen mensen alleen maar hele enge ideeën van. Weg met ons, weg met de verworven vrijheden!
@glortling | 16-08-10 | 18:46
U is ziek in het hoofdje?
@Parsons | 16-08-10 | 18:45
Het zou pas opvallen als het naar een rechtse opinie afwijkt.
@ lion@night | 16-08-10 | 18:43
Of de hoofdredacteur kan geschaard worden onder de noemer niet-functionerende doch veel-te-goed-beloonde managers.
Maar ja.
Daarvan zijn er zoveel.
*gespuis is het!*
-weggejorist en opgerot-
Mooie kromme linksredenering van het NRC. Dat dan weer wel.
Folkert Jensma (hoofdredacteur NRC Handelsblad) 2002 :
....
We wensen ons hier de xenofoben en racisten van het lijf te houden. Het is een grote schande dat we zestig jaar na dato een politicus in ons midden daaraan moeten herinneren. Fortuyn kan als minister-president de dodenherdenking op 4 mei nooit bijwonen.
...
Zelfs mijn reet afvegen weiger ik met die krant te doen.
Op zich zelf is het stuk niet vreemd, maar de context wel. Het is absurd dat Bert Brussen tussen de woorden 'NSB'er' & 'haatzaaien' in moet staan.
zie dus a.imageshack.us/img408/3679/bertbrusse...
@De Gooise Matras | 16-08-10 | 18:40
Dat geeft al aan hoe ridicuul die zinsnede is in de hele context van dat artikel van NRC.
Hoofdredacteur lag te slapen daar zeker.
heb medelij met derk sauer, zijn lovebaby "het gesprek" dreigt failliet te gaan en nu wordt zijn nrc ook al afgekat, arme derk, gelukkig doen zijn cosmo en playboy het nog goed in rusland, anders zou hij weinig miljoentjes overhouden. zoek je nog goede doelen derk?
@Brusselmans of G-unite
ROFLOL. Duidelijke verklaring edoch wel jammer daar Bert er doorgaans geen moeite heeft om zijn eigen grootte te reflecteren op de interwebs.
@Teun
Ja daar heb je wel een punt! ;-)
Dhr.Eikeltje | 16-08-10 | 18:38
Klust geen vis dus kheb geen enkel probleem met het klikozirre van versche visch.
@ Schoorsteenveger | 16-08-10 | 18:38
*trossen knoflook pakt en aan de schoorsteen hangt*
Zo!
"overige bungalowbewoners met een D66-partijkaart" www.d66.nl/d66nl/nieuws/20100812/aankl...
@ lion@night | 16-08-10 | 18:38
Kennelijk is er bij meerdere reaguurders dit lichtje gaan schijnen.
Schoorsteenveger had 'm ook al gespot.
@G-unite | 16-08-10 | 18:31
maak ff een mooi stijlloos raambiljet, of autosticker.
Zo'n tokkie bumper sticker 'ik rem niet voor het NRC en al haar gevolg.
NRC Handelsblad; Het blad wat de rechten van Daders hoger heeft zitten dan van slachtoffers.
overVecht | 16-08-10 | 18:37
Omdat dat te betrokken is.
Ghe.
Je weet tog.
Brusseldingens kijkt hier heel neutraal naar.
Wat een kudtgedicht. En dan de bewering dat Brussen die doodswens uit, belachelijk. Over journalistiek gesproken! Next/
@glorikxpeauveeg | 16-08-10 | 18:37
Dacht het niet, dan kan de vis bij thuiskomst direct de kliko in.
Kromme redenering terwijl de wijken uit hun voegen barsten door overmatig geweld tegen de zwakkeren in de maatschappij. En toch is een simpele blogger, een criticus van een religie(dus niet een ras), een stemmer op een seperatistische partij de gebeten hond. Grappig dat NRC de rookmelder als brandstichter ziet.
De Gooise Matras | 16-08-10 | 18:35
*met een fatwa in de tegenaanval gaat*
@De Gooise Matras | 16-08-10 | 18:34
goh, wat zijn wij eens gezind.
Dezelfde openingszin in de 'Tegel'
lol!
Morgen verpakken we de vis er weer in.
Waarom schrijft Bert Brussen eigenlijk niet zelf de topics die over hem gaan?
-edit: zo groot is die jongen inmiddels -
"in een democratie mag geen ruimte zijn haat en geweld"
Helemaal mee eens, maar ik vraag me dan oprecht af waarom wij in Nederland anno 2010 geconfronteerd worden met haat en geweld van - statisch gezien - vooral uit de multiculturele hoek.
En dat mag dan wel?
Daar horen we bar weinig over bij het NRC.
Over eenzijdige berichtgeving gesproken.
Hier brengt de pers geheel vrijwillig de persvrijheid om zeep.
Het schijnt dat daar nu een Belg de baas is.
NRC lik m'n snee... dat die lui nog een bestaansrecht hebben...?
Verdorie, ik zei bijna "Hup Bert hup".
-weggejorist en opgerot-
Boosaardigheid kent grenzen, domheid is onbegrensd.
"De vrije burger kan die verantwoordelijkheid heus wel aan."
Dat is toch mooi, dat die vrije burgers die verantwoordelijkheid volgens NRC wel aan kunnen.
@ Schoorsteenveger | 16-08-10 | 18:34
Heej,
ik zag het citaat eerder!
*haatzaaien doet*
Ja, want wij zijn van de Niet Rascisten Courant.
Ga je schamen anonieme 'journalist'.
Hoop het niet voor ze. Ze zouden niet weten hoe om te gaan met het Geenstijl publiek dat hun site dan komt bezoeken.
"De maatschappelijke norm is dat er geen klimaat mag ontstaan waar haat en geweld in de democratie gewoon zijn."
Ehm, in dit *kuch* democratische land kijken we toch niet echt meer op van geweldsincidenten en haatzaai-praktijken?
Ze zijn niet al te best op de hoogte van de actualiteiten daar bij de NRC.
LoserTs.
"De maatschappelijke norm is dat er geen klimaat mag ontstaan waar haat en geweld in de democratie gewoon zijn."
En wie bepaalt er wanneer zo'n klimaat ontstaat? Nog belangrijker, wie bepaalt er waardóór zo'n klimaat ontstaat?
Mijn God, wat een stuitende domheid daar op die NRC-burelen.
NRC weg ermee!
REAGEER OOK