
De twee Marokkaanse scooterklootzakjes (18 & 20) die begin dit jaar in hun vlucht voor de politie een voetganger doodreden en daarna het verplegend personeel van het Radboudziekenhuis in Nijmegen
bedreigden zijn nog altijd niet veroordeeld. Er is meer onderzoek nodig, zo bleek uit de pro-forma zitting. Het OM wil meer getuigen horen en verklaringen afnemen, vooral over wie nu de scooter bestuurde. De boys geven elkaar al een poosje de schuld. Echter zou de 20-jarige mocro in de gevangenis hebben lopen opscheppen over zijn rol als stuntchauffeur. Het zal niet meevallen om ooggetuigen te vinden die destijds hebben gezien hoe Mario van de Geijn werd doodgereden en ook nog willen praten. Daar weten ze bij dagblad De Gelderlander - waar familie de boel
op stelten kwam zetten - alles van. En ook het bedreigde personeel van het Radboudziekenhuis krijgt als slachtoffer
wederom nul komma nul bescherming. De verpleegkundige in kwestie kreeg
geen toestemming om anoniem te worden gehoord door rechter-commissaris. Het verhoor is niet verplicht, waardoor de man uit angst voor represailles er helemaal van af heeft gezien. Dikke kans dus dat de scooterklootzakjes vrijuit gaan wegens gebrek aan bewijs. Lang leve de rechtsstaat. Intimideren werkt!
Reaguursels
InloggenLaat ik nu het adres van deze heren weten!
M'n vingers jeuken maar heb geen zin in bezoek!
En wat nu als uit betrouwbare bronnen het adres van de familie op een verborgen website komt te staan, of plots een overzicht van familieleden + adressen in m'n e-mail box terecht komt...
Rechtspraak heeft soms een duwtje in de rug nodig.
Inpakken en wegwezen en lekker terug naar Marokko
Dood door schuld, bedreigingen wat zal er hierna nog gebeuren?
@No guts no glory | 13-08-10 | 11:20
Je draaft door
Als vader van een tweeling (jongens) van bijna 13 die beiden puberen en elkaar voortdurend in de haren zitten is het vaak bijna onmogelijk om vast te stellen wie is begonnen met het zoveelste conflict waarin zij elkaar als schuldige aanwijzen. Ik heb dan 2 opties ik straf beiden of geen. Afhankelijk van hoe erg het is, is het soms geen en soms beiden.
Gezien de zwaarte in dit geval, lijkt het mij dat beiden de volle straf moeten krijgen, eerst gevangenisstraf en daarna uitzetting en intrekking van de Nederlandse nationaliteit.
Als ze elkaar de schuld geven,.. allebei voor 20 jaar de bak in. En de familie erbij. Tuig is het Tuig van de richel
Allemaal een petje op, allemaal een bontkraag,allemaal hetzelfde opgeschoren rotkoppies,allemaal diezelfde boosaardige blik in de ogen,kortom ze doen structureel iets aan het probleem van herkenning!
Wanneer ga je als gerechtelijke macht eens wat vaker dat tuig staande houden en duidelijk maken dat ze speciale aandacht krijgen?
Beetje hinderlijk in de gaten houden en evt wat picaatjes maken van de boys.
We worden écht uitgelachen door die scooterterroristen!
*ongerust mode /off*
-weggejorist-
@ elsenburg | 14-08-10 | 11:19
BeSure meent in elk moslim/marokkanen draadje op de bres te moeten springen
voor dit recalcitrante deel van de wereldbevolking.
Ge begrijpt het niet, ge moet die mensen omarmen. Die jongens zullen waarschijnlijk een hele slechte jeugd hebben gehad. Ze zijn in Nederland Marokanen en in Marokko zijn het Nederlanders. Ze weten waarschijnlijk niet goed wat ze zijn. Kregen niet dezelfde kansen omdat ze een ander kleurtje hebben.
Ge moet dat begrijpen, zo'n scooter (brommer) is een soort van verlengstuk van hun ziel. Ze zijn een ander mens op hun brommer, ze zijn gelukkig, ze zien zichzelf als die stoere jongens uit de Amerikaanse videoclips.
In de grond zijn dat hele lieve jongens met respect voor hun moeder en zussen maar de maatschappij begrijpt ze verkeerd. De maatschappij moet deze mensen niet straffen maar omarmen, praten helpt. We moeten mensen opleiden om met deze jongens om te gaan. Psychologen en pedagogen samen zoeken naar een oplossing. Gevangenis-straf zal niet helpen. Praatsessie houden dát helpt. Begrijpen en omarmen.
(of ben ik nu sarcastisch bezig?)
"Ik word inmiddels trouwens woest aggressief als ik ergens een scooter zie. Gek hè?
Symmachus | 13-08-10 | 11:40"
Tja je wereldbeeld wordt nogal scheefgetrokken als je GS serieus neemt.
BeSure | 14-08-10 | 10:48
U bedoelt dit hopelijk sarcastisch? Zo ja dan is de ondertoon niet geheel duidelijk hieruit te halen..
-weggejorist-
Niet te geloven dit, typerend voor Nederland weer. Hadden we allemaal maar op de PVV van vriend Geert Wilders gestemd dan zou het binnenkort wel afgelopen zijn met dit soort gezeik!
-weggejorist-
-weggejorist-
Als je in Japan in een auto meerijdt waarvan de bestuurder teveel heeft gedronken, dan worden alle inzittenden gestraft met een boete die al gauw 1800 à 2000 euro bedraagt. Het lijkt mij in dit geval rechtvaardig om beide scooter klootzakken te bestraffen als waren zij beiden de bestuurder van de scooter zolang zij beiden ontkennen de bestuurder te zijn geweest ten tijde van het dodelijke ongeval.
Er moeten gewoon knokploegen komen , voor dit soort gasten, voor die idioten die die jongen hebben neergestoken in de tram... fuck dit.
Fijne rechtsstaat! Iets voor Doekle? Ja die rechtsstaat moet zeker blijven zo die nu functioneert, niet waar heren van het CDA?
ssoass | 13-08-10 | 20:11
Volgens de Wiki hebben Riffijnen geen beste naam in hun eigen land! Via mijn werk kom ik o.a. met hen in aanraking, sommige zijn prima maar het merendeel is gewoon niet te pruimen! Het zijn in mijn ogen "pret-moslims", ze roken, drinken, zitten achter de westersevrouwen aan( zijn hoeren) maar als het puntje bij paaltje komt zijn ze ineens de vrome moslim! Dit geldt ook voor vele andere Marokkanen..
Kom bij mij niet aan dat dit een verrijking is voor Nederland want dat is het gewoonweg niet, te groot cultuurverschil..
Evenzogoed hebben we het hier over Helmonders of Kaalkopjes uit de provincie
om nog maar te zwijgen over de gristenfundamentalisten van de Veluwe
Valt u daar ook over??????
@ssoass | 13-08-10 | 20:11
Mensen uit het rifgebergte is een algemene benaming op geenstijl voor de medemens
wiens wieg of de wieg van zijn ouders in op of om het rifgebergte hebben gestaan.
En zoals wel vaker wordt er weer eens op een teentje getrapt door iemand die het weer niet vindt kunnen , terwijl iedereen ziet en weet wat daar in Nijmegen gebeurd.
Tja.............
Maar als naam en adres van de slachtoffers openbaar zijn. Waarom maken we dan het adres van de familie "scooterhufter" niet openbaar?
Wat er met Mario van de Geijn is gebeurt is een verschrikking, maar hoe sommige commenters op geenstijl alle mensen uit het Rif schofferen zegt alleen maar veel over die commenters.
En dat terwijl ze niet eens weten of de jongens waar het artikel om draait uit het Rifgebergte afkomstig zijn... ze gaan er maar gewoon van uit.
Zoals ze wel vaker doen, met veel dingen.
@ecologiste | 13-08-10 | 13:14
Willianus Wortelus | 13-08-10 | 12:36
Waarom denken types zoals jullie dat jullie experts zijn over het Rifgebergte?
Jullie zijn er nog nooit geweest, nog niet eens in Marokko, jullie weten niet hoe het eruit ziet, jullie hebben nog nooit met iemand gesproken die daar zijn/haar oorsprong heeft, maar toch doe je alsof je precies weet hoe die regio is, en waarom het daar zo is, alleen maar omdat je op het internet/wikipedia enkele dingen gelezen hebt.
In de werkelijkheid is het Rifgebergte een prachtig Mediterraan gedeelte van Marokko met warme mensen.
Maar nee, volgens jullie is het een soort van hel op aarde waar alleen maar tuig (jullie noemen ze graag "rifapen", "rifratten") woont en vandaan komt... want jullie zijn experts... ondanks dat je er nooit 1 voet hebt neergezet.
Zijn mensen zoals Ibrahim Afellay, Ahmed Aboutaleb, Khalid Boulahrouz, etc. en honderdduizenden anderen tuig omdat ze Riffi's zijn?
Dit is hoe het Rifgebergte er in de werkelijkheid uit ziet, dus niet zoals in jullie fantasiebeelden die nergens op gebasseert zijn:
en.wikipedia.org/wiki/File:MoroccoChef...
i1.trekearth.com/photos/75620/chefchao...
img75.imageshack.us/i/alhoceima13yo6.j...
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...
Hoezo... dat Wilders zoveel fans heeft! Beste 44 figuren het wordt weer tijd voor een PAMFLET... een PAMFLET van de SCHAAMTE hoe de rechtstaat regelrecht verkracht word van binnenuit, OM staat voor On Machtig!
En een iets van deze site: kalashnikov.guns.ru/
Mag ik 20 ltr thee aub
ah, ik had er 'ik vind' voor moeten zetten?
Wowzers | 13-08-10 | 18:40 Wow!! Ben jij even goed taalkundig bezig.
Nou berg je maar... Nu ze weten hoe ze het moeten doen, krijgen we veel meer zaken als deze. Zij denken nu dat ze onschendbaar zijn, dus het is gewoon copy-paste en de rechter kijkt er alleen maar naar. Er moet gewoon een clausule komen waarin staat dat wanneer je onschuldige burgers/dienstverleners e.d. met de dood bedreigt, je dan al je rechten hebt verspeelt, want op deze manier komen we nooit tot gerechtigheid... Rijden iemand dood en verklaren dat ze allebei achterop zaten, en niet meer weten wie de bestuurder was... Hallo rechter *klop.. klop op het voorhoofd* dit is dood door schuld en ze gaan vrijuit? Hoop dat die schoften zullen branden...
Geen zinnen met "echter" beginnen Brusselmans. Staat dom en is fout.
Die verpleegkundige gewoon verplicht dagvaarden. Wat een slappe zak is die kerel. Als dat mijn vader had geweest had ik hem zelf gemolesteerd.
Recht in eigen hand nemen. Rammendan!! De slappe overheid doet weer eens niks aan dit gore tuig.
Dit is nou het mooie van onze rechtstaat! Jammer voor u als nabestaande, maar we weten niet WIE er daadwerkelijk het motorrijtuig bestuurde dus ja... allebei maar vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs, toedeledoki!
Intimideren werkt.
Like always.
Dus Mohammed el G. en Yaoud A. beschuldigen elkaar? Allebei veroordelen dan maar.
Bedankt voor de tip! Rottigheid uithalen moet je dus altijd met z'n tweeën doen, zodat je elkaar de schuld kan geven waardoor de schuldvraag niet opgelost wordt en daardoor vrijgesproken wordt. Even onthouden de volgende keer als ik weer eens iemand omver wil rijden. Geldt toch wel ook voor auto's he?
-weggejorist en opgerot-
Ik denk oprecht dat het toevallig is dat deze daders van marokkaanse komaf zijn.
Let wel mensen: ik schrijf 'marokkaan' opzettelijk met een kleine letter... Een hoofdletter zou te veel eer zijn.
Ach. Ook rechters en andere medewerkers van het justitiële apparaat loopt het dun door de broek van angst voor represailles. Volgens hun eigen Sharia Law kruisamputeren. Uiteraard zonder ze achteraf een invaliditeitsuitkering toe te kennen.
Ik word er echt heel naar van als ik denk hoe die jongetjes straks lachend weer op de bank zitten, zich overwinnaars van de Hollandse prairie wanen en daarover op zullen scheppen tegen medetuig. Werkelijk, héél naar. En triest.
Maar die hele gaajus familie nu wel meedoen met de ramadan, om zich zogenaamd te zuiveren, en met de medemens die het minder heeft, mee te kunnen voelen.
Schijnheilige kutvertoners........ HOEVOELOE
De wereld is aan het verrotten met dit soort gespuis. Hoppakee weg-ermee
Dat elkaar beschuldigen is trouwens de nieuwste advocatentruuk, werkt altijd, vrijspraak volgt... Wie kan of durft te zeggen wie er reed? Ze kwamen net van een overvalletje, dus uitgerekend nu hadden ze wel hun helm op, zal je net zien..
@drenkeling69 | 13-08-10 | 14:56 : Wat zit je nou te bazelen, zit je wel bij het goeie topic? O.T.: Dat wordt vrijspraak ben ik bang, ik bedoel, ze weten waar die rechter zijn huis woont en die flauwekul gaat edelachtbare zich niet op de hals halen, dus ja intimideren werkt! En dat heeft zeker met hun cultuur (ontkennen, bedreigen, keihard liegen maar nooit toegeven, want ernstig gezichtsverlies) te maken, laat je niets wijsmaken door linkswauwelaars.
@Pouline | 13-08-10 | 15:20
Precies, dan komt de waarheid waarschijnlijk ook een stuk sneller aan het licht..
Ach en zucht, het kan allemaal zo veel makkelijker, alleen we maken het ZO moeilijk.
Niet bij onopgeloste zaken, maar bij deze zaak wel. De knullies beschuldigen elkaar dus gaan dan beiden vrijuit. Dat hoort niet, flikker ze dan allebei de bak in.
@Pouline | 13-08-10 | 14:57
Bij dit voorbeeld zou dat een goede optie zijn, maar wil je diot als standaard invoeren? Bij onopgeloste zaken naam en toenaam op internet pleuren?
Leuk in deze instantie, helaas niet echt een constructieve oplossing voor het zieke kindje dat wij rechtspraak noemen,....
in de jaren 60 van de vorige eeuw werd de Dam in Amsterdam schoongeveegd door de Jantjes uit Den Helder...... bestaan deze nog ??
@roadking51 | 13-08-10 | 15:04
Nog sterker, dan wordt er een stille tocht georganiseerd voor dergelijke low-lifes.
Voortaan de ME maar laten oefenen op zo'n stille tocht.
Rechters ook mee (terug) sturen naar Mocroland?
was er geen dikke boom in de buurt,waar de achtervolgers van deze "nette bromfietsers",ze tegenaan hadden kunnen laten botsen..... ohh natuurlijk niet...,die worden dan aangeklaagd wegens dood door schuld van een "onschuldige" mocro op een brommer of ze worden weer bedreigt door de verdrietige familie.... insjallallala dan maar... zal toch ooit wel goedkomen ?
eigen rechter spelen mag toch helemaal niet?
.
*nog wat mompelend over 'eigen schuld dikke bult' de piepers afgietend*
-weggejorist-
@rechtsedenker | 13-08-10 | 14:51
Dat is natuurlijk wat anders als strijden... Maar wel leuk dat u typen achter een PC als strijden betitelt.
Die hebben we meer nodig in 0031 ;)
Eindelijk! De rechtse Heilstaat is geboren. Vanaf nu geldt voortaan: "het recht van de sterkste"! De rest heeft pech.
Kan Mbark Rutte deze jongens niet in zijn klasje opnemen op vrijdagochtend? Of moet je daar een JOVD pasje voor hebben?
@ An die ARBEIT | 13-08-10 | 14:42
Strijden niet letterlijk. Althans, nog niet. Verbaal, in woord en geschrift.
Mijn mening hierover laten horen. Op die toer.
@ Willianus Wortelus | 13-08-10 | 14:48
Excuses. Ik was niet scherp.
rechtsedenker | 13-08-10 | 13:18 Nee, dat heb ik niet gezegd. Wel opletten!!
Je opteerde voor de verandering van "Finnen" naar "Noord-Koreanen", mijn letterlijke woorden waren toen: "Een compleet volk de eigenschappen van een dictator toekennen altijd -1."
strijdt...
@rechtsedenker | 13-08-10 | 14:25
Vind u " strijden " ook niet een beetje een gedateerde term? En hoe " strijd " u daar dan voor? ( Deze vraag vanwege uw eerder opmerking over " achter het toetsenbord" )
Eindelijk!! de rechtse heilstaat!! Hier geldt het recht van de sterkste en laten we gewoon de rest aan hun lot over..
Misschien moet Mbark Rutte deze jongens op vrijdagochtend even in zijn klasje nemen?
Mijn moeder werkt GVD in het Radboud...
In deze gevallen zou jury-rechtspraak goed zijn
@ An die ARBEIT | 13-08-10 | 14:14
Toch is er een grote groep mensen in NL die allochtonen zat is.
Dat is een grote reden dat veel mensen PVV stemmen, of daarover denken.
Ik ben ze ook zat. Alleen maar problemen, overal ter wereld. Weinig nuance, ik geef het toe, maar het is zo.
Ik las het vandaag hier al ergens op GS: sommige culturen zijn nu eenmaal niet te integreren, hoe graag je dat ook zou willen en hoeveel tijd en energie je daar ook in steekt.
De islam als geloof en als levensovertuiging staat haaks op wat we hier in Nederland in honderden jaren bereikt hebben: homo emancipatie, vrouwenrechten, scheiding van kerk en staat, etc.
Ik zal altijd voor deze (overigens typische liberale!) rechten blijven strijden, hoe dan ook.
btw, ben ineens wel voor sharia rechtspraak: handje eraf of zijn jodokus......
Hoe heten die gastjes ? Gaan wij er ff langs......
Lekker FinnBashen
Dromend over een 'Dirty Harry' te zijn.
"You wonder whether I shot 5 or 6 rounds .. well Punk, make my day!" (while eating my burger!!).
@Jan Passant mk2 | 13-08-10 | 14:09
Eensgelijks ;)
-weggejorist-
preciese?
aha...
Dat noem ik nou cultuurverrijking! Fantastisch! En dat allemaal van ons belastinggeld, dikke complimenten naar de overheid!
@rechtsedenker | 13-08-10 | 14:07
Waar zeg ik dat er iets mis is met rechts gedachtengoed? Ik heb zelf VVD gestemd. Alleen die nick, in combinatie met die uitspraak en zonder verdere onderbouwing doet denken aan een ander soort rechts gedachtengoed.... En wat mij betreft heeft WIlders zoveel steun, omdat hij verandering preekt, niet om de preciese inhoud. Dat is nu eenmaal hoe het werkt in een land waar ontevredenheid heerst.
Waarom heet het ueberhaupt nog strafrecht? Er wordt toch al jaren niemand meer gestraft?
@atm0s | 13-08-10 | 13:57
mijn dank is groot, atm0s akhbar!
An die ARBEIT | 13-08-10 | 14:03
.. als men de boel maar door laat loederen omdat de letter van de Wet altijd belangrijker is dan de geest ervan, dan gaan de machtelozen verlangen naar maatregelen die je daar zo treffend beschrijft.
Ik ga nu mijn koffertje rusten om te voorkomen dat ik over betonnen schoentjes ga zitten kwebbelen. Het was mij aangenaam :)
@ An die ARBEIT | 13-08-10 | 13:59
Excuses aanvaard.
En ja, mijn nick refereert inderdaad aan mijn gedachtengoed, daar is geen woord Engels van. En daar schaam ik me ook geenszins voor.
Is er iets mis met iemand die rechtse gedachten heeft?
Weet je waarom de PVV zo groot kan worden in Nederland? Omdat 'links' hen maar blijft afschilderen als 'debielen', 'mensen in de war', 'xenofoben', 'bange mensen' etc.
24 zetels... een groep om niet te onderschatten, en al helemaal niet uit te sluiten. Is hetgeen Pechtold cs. doet niet minstens zo erg als wat Geert Wilders doet?
Wanneer gaan de ogen nu eens open?
Natuurlijk is de passagier schuldig!
Door zijn gewicht is het totaalgewicht van scooter en bestuurder met ongeveer 1/3 vermeerderd; remweg langer, doorslag kracht groter... De scooter als moordwapen dus meer effectief...
@Jan Passant mk2 | 13-08-10 | 13:56
Agreed! Maar who are we kidding. We proberen een kapot systeem te repareren, wat eigenlijk nooit deugdelijk is geweest. De enige oplossing in een correct geplaatste en afgewogen H-of A-bom, op Den Haag.
Build a new system out of the rubble, let the rest burn!
11:11
@rechtsedenker | 13-08-10 | 13:52
Weinig geslapen, maar geheel opgeladen, if you catch my drift ;)
@Aart Z. | 13-08-10 | 13:53
Que? Feestje ergens?
Betonnen schoentjes en afzinken in de Waal! De énige juiste oplossing.
Kobus Kloothamer | 13-08-10 | 13:42
@Kobus Kloothamer
Ik heb een afwasteiltje en beton, neem jij de rest mee?
Maken we er een leuke zondagmiddag van.
Aart Z. | 13-08-10 | 13:48
Ik dacht, hoe meer mensch hoe meer vreugd...
En dan snappen toch heel veel Nederlanders (nog) niet dat er zo veel stemmen naar de PVV gaan. Kijk ook maar eens naar de Roemeense afpersers van vanochtend in het AD www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/de...
@rechtsedenker | 13-08-10 | 13:51
Voor iemand die de nuance niet schuwt, was het een vrij ongenuanceerde opmerking. U mag er dan wel niet zelf mee zijn gekomen, maar ondersteunde 'em wel. En over een beetje respect, u draagt hier de Zwitsal... ;) Mocht u dan toch de behoefte om zich in een gesprek te mengen niet kunnen onderdrukken, voeg dan iets inhoudelijks toe, niet slechts een one-liner ( waardoor mensen nog weleens assumpties zouden kunnen gaan maken, met het oog op uw nick.. )
Overigens ben ik er niet vies van mijn ongezoute mening te geven in real life, wat me regelmatig niet in dank wordt afgenomen. Fact is dat we hier nu eenmaal op GS zitten, zou ik me dan ineens in moeten houden, omdat ik achter een PC zit?
Overigens had ik wel wat rustiger KUNNEN reageren, ik ging er van uit dat u mij bestempelde als "'bewonderaar van de noord afrikaanse medemensch'. Dat was natuurlijk niet correct van mijn kant, excuses ;)
Overigens doet de door u overgenomen term ook iets vermoeden over uw gedachtengoed, dat terzijde ;)
@theos | 13-08-10 | 11:16
Dat is niet de schuld van GeenStijl, maar van mij, download even de update van de plug-in, die lost dat probleem op. twitter.com/atm0s_/status/20720158598...
@ Aart Z. | 13-08-10 | 13:53
Zondag?
What are you talking about?
Tell me!
An die ARBEIT | 13-08-10 | 13:48
Duidelijk en mee eens :)
Misverstanden geven wel meer verwarring en erger. Een mooie reden om een ernstig afkeurend woord te richten tot de figuren die deze multikul op hun geweten hebben.
Als wij elkaar al niet kunnen volgen, hoe moet de rechter dan uitleggen aan een achterstandige schapendief uit een woestijnlandschap dat het niet OK is om menschen dood te rijden met je brommer na een roofoverval. Dat maakt zo'n trotse exoot slechts boosch.
weer "geweldsmonoplie" post.
@An die ARBEIT en @rechtsedenker,
Komen jullie zondag ook?
@ An die ARBEIT | 13-08-10 | 13:48
Slechte nacht gehad?
@ An die ARBEIT | 13-08-10 | 13:32
Wat een agressie zeg. Chill out.
We leven in een vrij land, en ik ben een rechtse denker, geen xenofoob. Is wel goedkoop om me dat stempel gelijk op te drukken. Lekker makkelijk vanaf je pc-tje.
Beetje respect graag. En bovendien was ik het niet die termen als 'bewonderaars van de noord afrikaanse medemensch'.
Ik schuw de nuance niet hoor, maar jij begint gelijk te schelden.
@Kobus Kloothamer
Ik heb een afwasteiltje en beton, neem jij de rest mee?
Maken we er een leuke zondagmiddag van.
Mijn opvatting: Recht in eigen hand, want niemand anders doet het voor je...
@Jan Passant mk2 | 13-08-10 | 13:43
We begrijpen elkaar niet, dat is in ieder geval duidelijk ;) Ik geloof ook dat je mij aanziet als een voorstander van het huidige imigratie- en intergratiebeleid. Wat ook niet zo is....
Godverdomme. Meer woorden heb ik er niet voor.
en bedankt, stelletje laffaards
An die ARBEIT | 13-08-10 | 13:34
.. je blijft me uitspraken toekennen die ik niet maakte, maar ik vergeef het je omdat ze (helaas) niet onwaar zijn.
Graag zou ik je helpen met het nobele ontkennen, als dat de multikul een ietsje minder tot kul zou maken. Helaas doet dat het niet en maakt het de boel alleen maar erger.
Hierboven staan al enkele voorbeelden van het volgen van het beroerde voorbeeld, waar ik in mijn woordenstroom eerder van sprak.
@Aart Z. | 13-08-10 | 13:29 Inderdaad, dat is wat er nu allereerst moet gebeuren: namen en rugnummers van de daders ... en foto's ...
Betonnen schoentjes en afzinken in de Waal! De énige juiste oplossing.
-weggejorist-
Het moet ni gekker worden...
@An die ARBEIT | 13-08-10 | 13:34
Complexer dan..
* eten gaat *
@Jan Passant mk2 | 13-08-10 | 13:16
Point taken, maar het doodleuk strooien van uitspraken als: " dat is nu eenmaal hun cultuur ", is gewoon veel te kort door de bocht. Dat hoef je niet toe te geven, maar het zou je niet misstaan. De complete stroom aan woorden die je verder hebt getypt mag dan wel grotendeels waar zijn, maar niet goed genoeg om een beeld te vormen van de Marokkanen in Nederland. Die situatie is complexer als puur " waar ze vandaan komen " .
@rechtsedenker | 13-08-10 | 13:20
Wat praat je nou ineens mee, Zwitsal? Typisch van zulke xenofoben, als mensen die als Nick " rechtsedenker " invullen. Ze zien elke vorm van nuancering direct als een uitspraak van " bewonderaars van de noordafrikaanse medemensch ".
Nergens zie je mij de situatie zoals hij nu is goedkeuren. Het is puur het simplistische zwart/wit denken waar ik tegen ageer. Lutser.
@rechtsedenker | 13-08-10 | 13:28
Godver! Word ik hier ook al gestraft voor het feit dat ik spellen kan! Ik bedoel natuurlijk die, hoe zeg je dat, ehm.... kk mocro's die met hun gassies en matties de flexe cultuur..." ehm, nee, ik wil het niet kunnen, die apen-taal...
Als ALLE betrokkenen hun anonimiteit verliezen is het toch niet zo moeilijk? Die scootergasten komen vrij, een paar maanden wachten en ze dan volkomen onverwachts overrompelen en onmiddelijk kneecappen. Zijn vast een paar toughe vrijwilligers voor te vinden.
Fotoos, fotoos, fotoos, namen, namen, namen.......
Adres adres adres...
@ Boer in 020 | 13-08-10 | 13:25
'Finnen' graag zonder hoofdletter schrijven. Anders bedoel je het sypathieke Scandinavische buurvolk van de Zweden en Noren.
Heb ik van de week hier op GS geleerd, verschil tussen 'finnen' en 'Finnen'.
@ Boer in 020 | 13-08-10 | 13:25
Dit werkt alleen als je bij de minderheidsbevolking hoort, want die vallen onder de "discriminatiebescherming"
Nederlanders worden wel hard gestraft voor hun daden, daarom zijn wij een beschaafd volk.
Nou, dan ga ik zo eens de stad in en lukraak elke Marokkaan kapot schoppen die ik tegenkom. Spreek ik met mijn buren af dat we zeggen dat zij het gedaan hebben (en zij dat ik het gedaan heb) en zo komen we er wel uit. Als de rechtsstaat zo in het voordeel van de hufter werkt, dan zullen we die Finnen eens laten voelen hoe dat werkt...
ecologiste | 13-08-10 | 13:14
Nee want volgens de huidige generatie politici kan je wel (jonge) mannen uit hun cultuur trekken om hier de plee te laten schrobben, maar je kan iemand die hier geboren is niet terug sturen naar het vaderland van z'n ouders.
Dat vind ik altijd zo vreemd, want de eerste generatie gastarbeiders gingen toch ook naar een land waar ze niet vandaan kwamen?
rechtsedenker | 13-08-10 | 13:20
ik weet het.
@ Jan Passant mk2 | 13-08-10 | 13:16
Je moest eens weten wat die bewonderaars van de noordafrikaanse medemensch allemaal ontkennen.
@ Willianus Wortelus | 13-08-10 | 12:02
Ik kan me herinneren dat je me gisteren afbrandde omdat ik een heel volk over 1 en dezelfde kam scheerde...
Je hebt gelijk hoor, maar wat doe je nu met de riffijnen?
Soms mag gezegd worden dat een heel volk niet deugt vind ik. Dat vind ik nou met riffijnen. Inteelt en frustratie levert vaak niet veel genetisch topmateriaal op. Ik vind het niet gek dat de koning van marokkow die lui zelf ook niet moet
An die ARBEIT | 13-08-10 | 13:08
zucht:
- (structureel liegen is prima)
- (elkaar de schuld geven)
- de combinatie van beiden maakt getuigen bang; of wat ergers; getuigen willen of kunnen ze in ieder geval niet meer.
Geeft ook in dit geval de catch 22 situatie.
Marokkanen zijn natuurlijk prachtige kansenmenschen en Nederlanders zijn ook niet allemaal lieverdjes (verplicht polletieke correctheden), maar marokkanen hebben in de intimidatiemarkt toch best een zekere voorsprong op Nederlanders.
Dat zal zelfs de grootste bewonderaar van de noordafrikaansche medemensch niet kunnen ontkennen.
Als we nu eens in de EU gingen overleggen en Marokko onder druk gingen zetten om opnieuw de Rif-republiek te stichten. Dan kunnen allen met een dubbel paspoort de NL-se inleveren voor een Rif-paspoort en terug om hun land op te bouwen.
Zijn wij er van af en zo ook de Belgen, Fransen, Denen, Duitsers, Spanjaarden, Engelsen, Noren, Zweden....
nl.wikipedia.org/wiki/Riffijnen
Maar we hebben geluk: verontruste CDA'ers gaan de rechtsstaat beschermen. Dus die scooterklootzakken zullen er van lusten. Berg je, mocrotuig, want Doekle en Bleker komen eraan!!! Daarom stijgt het CDA in de peilingen als een raket. De mensen voelen dat het CDA hun rechten gaat beschermen.
[/cynical mode]
@Jan Passant mk2 | 13-08-10 | 13:03
"En sja, Marokkanen kan je natuurlijk niet betichten van een achterlijke afkomst omdat zoiets verboden is :)"
Ik snap niet waar je het allemaal vandaan haalt, maar je hebt dus gewoon net bevestigd, wat je eerder ontkende... Daarbij lees je niet goed, de 2 jongens zijn namelijk geen familie van elkaar ( "asociale familie (elkaar de schuld geven)" ).
-
Maar blijkbaar snap je dus niet dat een zin als " Nederland is een multiKul pretpark waar afkomst uit een achterlijke cultuur en een asociale familie een soort diplomatieke onschendbaarheid geeft." , doet vermoeden dat jij denkt dat de Marokkaan nu eenmaal een spreetpje voor heeft?
De rechterlijke macht wil natuurlijk eerst wachten op het VN rapport m.b.t. het feit dat we hier 'zomaar' een vader van 18 jaar met een wajong rugzakje en een IQ van 60 al sinds januari in het gevang hebben zitten. De arme jongen is volgens onderzoekers van de VN net een jaar zindelijk.
An die ARBEIT | 13-08-10 | 12:54
nogmaals, ik kan het niet mooier maken want:
- achterlijke afkomst (stuctureel liegen is prima)
- asociale familie (elkaar de schuld geven)
- de combinatie van beiden (getuigen zijn bang, gaan plotseling dood, willen niet getuigen)
En sja, Marokkanen kan je natuurlijk niet betichten van een achterlijke afkomst omdat zoiets verboden is :)
De Staat der Nederlanden en ik hebben geen achterlijke afkomst of asociale familie dus: catch22 en pindakaas voor het rechtsgevoel van de menschen die beschuldigd worden van steeds asocialer worden (beroerd voorbeeld doet volgen).
Spijkermatje uitrolt voor als ze toevallig langs komen...
-weggejorist-
Fijne werkgever... En toch altijd weer fijn om te zien dat het OM de dader beschermt en het slachtoffer laat doodvallen.
@Jan Passant mk2 | 13-08-10 | 12:49
Excuses, ik nam aan bij de term " achterlijke afkomst ", dat je daar dus over hun Marokkaanse afkomst had. Welke afkomst bedoel je anders???
En wat verandert dat aan de zaak? Het probleem is het systeem dat ze berecht, en de kinderlijk makkelijke manier waarop ze nu het hele apparaat aan het lijntje houden.
Niet degenen die berecht worden, daar zou het systeem op berekend moeten zijn.
Sterf, Marokkaanse scooterklootzakjes ...!
Weet zeker dat een rechter in Rabbat, hier wel iets mee zou kunnen ...
An die ARBEIT | 13-08-10 | 12:43
.. ik heb het niet over de marokkanigheid van betrokkenen gehad, die haal jij erbij.
Ik meende dat de combinatie (achterlijke afkomst) en (asociale familie) een verbeterde isolatie van de rechtsvervolging kan geven. Duss.
Zolang ze niet vast zitten, ga ik elke dag met mijn rechtervoorbumper zo'n scooterrijdertje aantikken die schichtig achterom kijkt. Ik heb niet voor niets schokbrekers.
@Willianus Wortelus | 13-08-10 | 12:42
Leuk dat je even je persoonlijke visie op de situatie in het Rifgebergte hebt geschreven. Maar daar hadden we het toch niet over? We hadden over het feit dat jij het neerzette alsof alle Marokkanen kansloos volk zijn, dat bij de kleinste provocatie met de complete familie-reÜnie voor de deur staan.
Ik geef je overigens geen ongelijk in je relaas, alleen vind het niet t.z.d op waar we het over hadden....
@ ecologiste | 13-08-10 | 12:43
Sorry lees Vandalen i.p.v. Visigothen. Excuses.
Zomaar even een boompje voor aan de borreltafel.
De riffianen kunnen wel eens een gevaarlijke mix van genen zijn toen de Visigothen destijds richting het noorde van Afrika gingen en zich wellicht vermengd hebben met de lichtgetinte bewoners. Visigothen waren een soort "Germanen".
nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Volksverhu...
Misschien dat de volksverhuizing die we nu zien hiervan het boomerang-effect is en Mohammed's op één na natte droom (nr. 1 natuurlijke de jonge maagden).
@Jan Passant mk2 | 13-08-10 | 12:36
Ik neem aan dat je dat niet bedoelde, toch? Dat ze omdat ze Marokkaans zijn, dat dat het probleem was? Ze spelen gewoon een heel vies spelletje, door elkaar de schuld te blijven geven, daar ligt het aan, in combinatie met ons rechtssysteem, waardoor het bewijs nu eenmaal waterdicht, naar 1 persoon moet wijzen...
An die ARBEIT | 13-08-10 | 12:19 Wat Marokko eigenlijk doet is dus heel simpel: opzouten jullie, allemaal het land uit. Niet goedschiks dan maar kwaadschiks.
In een land als Nederland met onze politieke correctheid is zoiets ONDENKBAAR. Stel je voor, dat Nederland al een eeuw een schurfhekel had aan de Zeeuwen en dat we ze gewoon lieten verzuipen in 1953 en dat we het geld wat we van de VN krijgen voor wederopbouw gewoon in een nieuw paleis voor Bea steken?
IgNOraNcE | 13-08-10 | 11:31
Precies. Kan dat niet?
An die ARBEIT | 13-08-10 | 12:19 De Riffijnse problematiek ligt veel dieper.
De Riffijnen worden al ruim een eeuw opgejaagd door Engelsen, Fransen en Spanjaarden maar niet in de minste plaats door de Marokkanen zelf. Vele oorlogen hebben er plaatsgevonden om ze een kopje kleiner te maken.
De huidige policy van de Marokkaanse overheid is onderdrukking en wegpesten van Riffijnen. Op elke hoek van de straat in het Rif staat een Marokkaande militair met scherp. Daar kijkt de jeugd dus wel uit. Hulp bij natuurrampen krijgt dat bergvolk niet en willen ze weg uit het Rif richting Europa worden ze naar de boot toegebracht en krijgen ze een ticket. Zo gaat dat. Marokkanen zelf mogen het land echter niet uit van koning Mohammed VI.
Het is de intense haast aangeboren haat tegen alles wat westers en autoritair is wat de problemen met de Riffijnen veroorzaakt. Er zijn gigantische welhaast onoverbrugbare culturele en sociale verschillen. En bovenal: de Riffijn wil helemaal niet aanpassen en integreren. Om diezelfde reden hebben ze al een eeuw oorlog met Marokko.
An die ARBEIT | 13-08-10 | 12:32
ja, mooier kan ik het niet voor je maken.
@Ecologiste: als ik Joost Eerdmans in Nieuwe Revu mag geloven is er hoop, Wim-Lex schijnt minder links te zijn dan zijn moeder, dus dan is het hopen op dat waarop ik wegens de wet op de Majesteitsschennis beter niet op kan hopen in het openbaar.
Het feit dat je door bedreigingen niet durft te praten, betekend dus dat ons land in de greep van is van deze verkapte Taliban Morco Rukkers.
Les 1 uit de cursus "Democratie en Vrijheid", laat je hoe dan ook nooit intimideren door een of andere mongool, doe je dit wel, dan hebben ze je voor altijd in hun macht en ben je je vrijheid kwijt.
@Jan Passant mk2 | 13-08-10 | 12:28
Tuurlijk, het ligt aan hun fin-heid, daarom zijn ze nog niet veroordeeld!
Als dit 2 Nederlandse jongens waren, die het spelletje op de zelfde manier speelden, hadden ze vast al op water en brood geleefd :S uhu....
Ik kan hier zo boos over worden. Laat ik maar niet zeggen wat ik nu denk, want dan krijg ik een permaban en word ik waarschijnlijk ook in de gevangenis gegooid (zeker in deze tijden waarin niks gezegd mag worden).
defensie mis.
Als iemand even een voorzetje wil geven met wat er verklaard dient te worden, zijn er vast genoeg reaguurders die willen getuigen.
Boy Cot | 13-08-10 | 12:09
OK.
Al de tegel van The Evil One gezien?
Geert wil persé CDA erbij en als je The Evil One leest begrijp je waarom. maar het gelazer begint nu al (AOW mis, ontwikkelingshulp mis....)
Het lijkt erop dat iemand is vergeten met de auto achteruit te rijden.
ik ben toch zo blij met de multi-culturele samenleving. zo een vooruitgang. zoveel rijkdom en een weelde aan vrije gedachten, wetenschapsontwikkeling, cultuur etc. helaas dat is dagdromerij. de realiteit is de massale import van achterlijkheid bestuurd door arrongantie en kortzichtig eigen belang.
.. Nederland is een multiKul pretpark waar afkomst uit een achterlijke cultuur en een asociale familie een soort diplomatieke onschendbaarheid geeft.
Rotterdam telt 169 nationaliteiten. Er zijn twee bevolkingsgroepen die structureel de aandacht van politie en justitie vragen: de Marokkaanse groep en de Antilliaanse groep. Hoe lang moeten we nog doorsukkelen eer we beseffen dat je niet iedere bevolkingsgroep kunt integreren ? Indien de verschillen tussen twee groepen te groot zijn, zal er altijd één groep onevenredig veel water bij de spreekwoordelijke wijn moeten doen... Het simpeler te beseffen dat je bepaalde groepen niet kunt mixen en deze dus gewoon als "niet meer welkom" te kwalificeren. De nog hier wonenden zullen zich moeten gedragen, omdat ze weten dat ze bij een misstap uitgezet zullen worden... Okay, tot zover de sweet dreams, want juridisch is een dergelijke gedachte natuurlijk onhaalbaar, haha... Opmerkelijk: van alle allochtone vrienden en kennissen die ik heb, delen ze één gemeenschappelijke mening: ook zij hebben een hekel aan de genoemde twee groepen, zelf diegenen die tot die groep behoren, haha...
Zou misschien wel goed zijn als ze op vrije voeten kwamen. Het besef moet toch een keer komen.
The Evil One | 13-08-10 | 12:16
Raak gezegd. Helaas is het zo. De PvdA is eigenlijk een tweede CDA geworden en nu zitten we dus met 2 maffianetwerken opgezadeld. SP en PVV kunnen daar maar weinig aan doen en mochten deze mee aanzitten aan den CDA-dis dan zullen ze moeten buigen voor de overheidspapen en de bankiers anders zullen ze een ongelukje krijgen of gewoon een schandaal of anderszins via sleutelfiguren worden gedwarsboomd tot ze psychosomatische afbraakverschijnselen gaan vertonen en zich terugtrekken uit het strijdtoneel en langzaam verkommeren.
O2Consumer | 13-08-10 | 12:17
Klinkt goed. verschillende knokploegen plus livestream camera op helm het land in sturen! Online assistentie van reaguurders die de ratdraaiers direct op hyves/facebook/ed gaat checken, zodat de pliesie voor hun deur kan gaan wachten als ze vluchten.
GeenStijl maakt er nu nog een enigzins grappig verhaal van, maar dat is het niet. Als ik familie was van die doodgereden meneer, zou ik het wel weten.. Nederlandse rechtstaat, yea right.
Ik vind toch dat de Scooter hoofdschuldig moet worden bevonden
@Willianus Wortelus | 13-08-10 | 12:15
Nee, dat zeg ik niet. Jij zegt:
"Zo werkt dat in die cultuur."
En dat is populistisch, kortzichtig gelul.
gentle giant | 13-08-10 | 12:03
Zogenaamd hedlhaftige figuren die een eigen mening hebben maar als het erop aan komt deze mening weer inleveren en lekker ergens burgemeester worden en voorziter van de IKON enzo en dan dankzij de politiek rijk zijn geworden. Sytze Faber de "kuch" dissident.
Frederik Vijf | 13-08-10 | 12:13
Het gebeurt alleen niet, omdat de dienders in kwestie bang zijn, ik kan me geen andere reden voorstellen!
@Redactie:
Waar blijft nou die knokploeg 'GeenTuig'?
Boy Cot | 13-08-10 | 12:08
Jongen laat me je eens wat uitleggen. In Nederland in de politiek is er het CDA, een Chistelijke politieke partij. Te vergelijken met de mafia of camorra in Napels.
Zonder het CDA (en de verborgen don Beatrix) regel je in dit land niks.
En Geert (en voor je begint te sputteren over linkse kerk en dat soort gelul ik heb ook op hem gestemd) mag de komende jaren alleen belangrijke CDA speerpunten gedogen zoals een eind aan het gedoogbeleid, prostitutie weer illegaal maken, en dat soort maatschappelijk belangrijke dingen.
Je hebt nu nog hoop-, Boy Cot, maar over niet al te lange tijd word je ook cynisch net zoals ik. Totdat de Balkenendes, Beatrixen, Sytze Fabers, Lubbersen, van Agten, Doekles Terpstra van dit land deaud zijn. Maar net als bij de mafia staan er dan weer nieuwe op. Uitzichtloos.....
Ik wil weg van dit soort wanhopig makende zooi, maar ik wil in Europa blijven. Waar kan ik heen? Tips? Of wordt 't dan toch Australie en huidkanker?
OT: Landgenoten, ik treed af, veel plezier met Wim-Lex.
Ik zal zodadelijk een verklaring geven aan jullie plebs.
Het waren onvergetelijke jaren.
Was getekend,
Bea.
Gewoon beide scootermocro's de bak in..... maar dan wel een gevangenis naar Peruaans voorbeeld.
@Willianus Wortelus | 13-08-10 | 12:13
Lekker populistisch van je....
-weggejorist en opgerot-
An die ARBEIT | 13-08-10 | 12:07 Je zegt dus eigenlijk: ja Willie, de helft van de Riffijnen is straattuig, crimineel, werkeloos en verdiend geld met afpersing, pleegt overvallen , intimideert de hele dag onze autochtone vrouwelijke bevolking maar aangezien de andere helft dat niet doet heb jij geen punt.
Toch?
Gewoon allebei veroordelen, kan ons het schelen wie er reed, ze waren er beiden bij.
@Boy Cot | 13-08-10 | 12:08
Ja nu doe je het weer, hoe weet je dat? Heeft Geert tot nu toe ook maar iets hard gemaakt?
Iedereen die de politiek al wat langer volgt ( lees: niet is ingehaakt toen Pim of Geert ten tonele verscheen ;) ) en over gezond verstand beschikt, zou moeten weten niet de huid te verkopen, voor die beer lang en breed dood is...
Dat Geert meer zetels krijgt, zegt iets over het vertrouwen dat mensen in hem hebben, wat iemand die in slechte tijden om verandering roept nu eenmaal al snel krijgt. Niks over het feit of hij ook daadwerkelijk iets gaat presteren. Dat kan ook niemand weten...
Hoeveel zetels had de LPF ook al weer? En wat hebben die voor mekaar gekregen?
Godverde GODVERDOMME ik word hier wel zo ongelooflijk ZAT van.
@gozahtje | 13-08-10 | 12:11 : Doe maar in Osdorp, Mercator, Bos en Lommer, Taxistandplaatsen (op gestolen auto's, correcte vergunningen, openstaande boete's), binnenstad Amsterdam. Zijn we echt minstens 5 milj. verder in een dag.
@gentle giant | 13-08-10 | 12:09
De voetjes kloppen niet.
An die ARBEIT | 13-08-10 | 12:07 Aan nuanceren gaat dit land kapodt. Niks nuance.
@gentle giant | 13-08-10 | 12:03
Hij bedoelt waarschijnlijk: het provincie- en gemeentefonds waar al die kutsubsidies van betaald worden gaat versoberd worden, en da's nie liev voor de parasietenklasse!
Frederik Vijf | 13-08-10 | 12:07
Volgens mij wordt er wel mondjesmaat actie ondernomen door de pliesie doormiddel van algemene verkeerscontroles.
@Aktivist | 13-08-10 | 12:09 : Ik moest daar toen ook erg om lachen, was toevallig ook een van de kerels waarvan je duidelijk kon zien dat hij bij een of andere bank werkte.
ecologiste | 13-08-10 | 11:32
Dat denk je, maar je kan het ook niet helemaal uitsluiten.
Frederik Vijf | 13-08-10 | 12:07
In het laatste geval geef ik die gasten groot gelijk. Ik ga ook niet aan een freelance HBO-tutje van AT5 vertellen waar ik mijn auto van betaald heb...
Vriendelijk verzoek aan G-Unite even ot te mogen en te vragen wat niet klopt aan dit plaatje?
www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%...
@skaik | 13-08-10 | 12:08
Gassie? En doe eens normaal typen....
An die ARBEIT | 13-08-10 | 11:33
Wen er alvast maar aan dat Geert straks, inderdaad nu nog niet, wel de boel gaat reorganiseren. Als je ook maar enig vertrouwen heb in polls zie dat de PVV weer een aantal zetels gestegen is.
die gassie lachen zich blauw!
hahahahaha!!!!
gebrek aan bewijs.... man man
Ik zou zeggen : geef ze een danscursus in Pakistan
@Willianus Wortelus | 13-08-10 | 12:02
"They travel in herds. Elke diersoort die dat doet boezemt angst in."
-
Ja eng hè, zo'n school haringen? Of zo'n roedel meerkatten ;)....
-
Overigens heb je het ook over de slechtsten, wat je zegt gaat op voor 50% van de finnen. Een kleine nuance zou dus op z'n plaats zijn.
@gozahtje | 13-08-10 | 11:55 : AT5 heeft op Zandvoort een item geschoten waar ze vroegen waar ze die auto's van betaald hebben. "Gewoon, werkuhhh" of "Gat je niets an ..(hoer).". Er waren gasten met BMW's die iets slimmer overkwamen en een degelijk antwoord geven "Ik vraag u toch ook niet hoe u aan die jurk komt?".
Kan EHB niet gewoon scooters verbieden?
@ecologiste | 13-08-10 | 11:57
Een schoolvoorbeeld van kuddegedrag en daarmee simplistisch denken.
Ondertussen weer een dinosaurus van het CDA:
www.binnenlandsbestuur.nl/nieuws/2010/...
Gisteren die soldaat die 3 jaar terug zijn schoonouders, -zus en exvriendin vermoordde en die weer op vrije voeten komt en nu dit weer in Nijmegen?! Ik denk dat de straffen in Nederland op zich wel goed zijn, alleen denk ik dat kans op strafvermindering veeeel lager moet worden en dat de mensen die rechter zijn ook eens wat meer uit hun boekenkamer moeten komen... Dat ze zien dat soms anonieme getuiges echt wel nodig zijn. En wat het UMC Radboud doet is ook heel vuil, als een mes in de rug van de werknemers. Schande!
Iedereen met een gezond stel hersens in zijn hersenpan weet dat er uit angst voor represailles NOOIT aangifte gedaan zal worden tegen Riffijnse klootzakjes.
Dat straattuig heeft het op dit moment voor het zeggen in de grotere steden en dat zal altijd zo blijven.
Doe je wél aangifte dan komt het hele Rifgebergte je kaaklijn en je haargrens een paar centimeter verleggen. Zo werkt dat in die cultuur.
Heel Nederland, politie, ambulancepersoneel, brandweer, ome Koos en tante Truus, en iedereen hier op GS incluis, schijdt BAGGER van deze altijd fris geschoren scootermafkezen.
Waarom?
They travel in herds. Elke diersoort die dat doet boezemt angst in.
Het is zo simpel.
-weggejorist-
@dubbert | 13-08-10 | 11:49
Tenzij je verkracht bent dan.
'De boys geven elkaar al een poosje de schuld.'
.___________
.
Hiermee kunnen ze elkaar dekken.
Geef beiden dan de straf die staat voor dit doodrijden en het bedreigen.
.
En als het rechtssysteem het niet toelaat, verander het dan.
waarom maken ze niet de naam van die klootzak openbaar.
Typisch een klusje voor Dexter.
oops ging ik te ver, sorry liet me even gaan, maar is toch van de zotte dat ze eventueel ermee weg zouden komen .... triest vind ik het
An die ARBEIT | 13-08-10 | 11:34
Boy Cot is waarschijnlijk geïndoctrineerd door de telkens weer linksverkettering daarbij vergetend dat niet de SP maar CDA en PvdA de linkse kerk hebben gemaakt tot wat hij nu is: bagger.
@An die ARBEIT | 13-08-10 | 11:54
Godsamme.. Je voorstel zouden combineren met...
* koffieneed *
Zijn dit dezelfde gastjes als bij die schietpartij in Amsterdam afgelopen weekend?
Raar he, dat die gassies altijd er onderuit komen. wordt tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid als de overheid niet in staat is zijn eigen bevolking adequate te beschermen. Power to the people again
fleurtje | 13-08-10 | 11:50
Ga eens het rondje Weena, Hofplein, Coolsingel, Kruiskade en Kareldoormanstraat aflopen in Rotjeknor, dan zie je werkeloos en BMW 5-serie/Mercedes AMG/enz. Die combi kan al helemaal niet!
@Democratuur | 13-08-10 | 11:47
-
Ah - wij mogen wel aannemen dat u als eerste van die stoel voor uw scherm komt om de gerechte volksopstand te organiseren?
-
Of moet u maandag weer naar school?
@Tobus | 13-08-10 | 11:53
Stel je voor dat ze je voorstellen met het voorstel van Porrello | 13-08-10 | 11:51?
Iehw..
Hoeveel geld sturen ze vanuit Arabie naar hun moslimbroeders?Denk 3 kapotte binnenbanden,en een lekke trekschuit.
kan er zo trouwens weer een tieten topic komen? Om met een positieve noot het weekend in te gaan zeg maar.
Volgens mij is het tijd voor elke burger om aan de slag te gaan ala Clint Eastwood/Dirty Harry. Het recht viert geen zege meer...
En aan al die mensen die nog hoop hadden op Grote Geert en de Grote Schoonmaak, Geert mag lekker meegedogen, benoemen en bouwen met Ome Doekle en Maxime....
fleurtje | 13-08-10 | 11:50
Waarom niet? Van de sociale dienst in Groningen krijgen werklozen platte beeldbuizen. Het zou mij niks verbazen als die jongens in Nijmegen scootertjes krijgen. Wat kost zo'n ding nou helemaal?
@lachejoh! | 13-08-10 | 11:40
Redenen zat:
Geert heeft nog niks gepresteerd, en alleen " het voordeel van de twijfel " vind ik niet genoeg reden om op iemand te stemmen.
Geert heeft ook nog geen concrete manier op tafel gelegd HOE dit soort problemen op te pakken. 10000 extra pliesies roepen is heel leuk, alleen niet bepaald helder over HOE dat dan moet gebeuren.
Beter nog, geef mij maar eens voorbeeld van iets wat Geert al gepresteerd heeft, en niet wat Geert allemaal zou kunnen gaan presteren, waarom ik WEL op hem zou moeten stemmen..
-
@G-unite | 13-08-10 | 11:46
Wat is er maat? Het is bijna weekend!
Waar blijft dat Bea topic?
Werkeloos en een scooter,dat klopt al niet.
Democratuur | 13-08-10 | 11:47
*Houten krat en megafoon aanreiken doet*
Dit spul loopt binnen de kortste keren weer tegen een of andere lamp en dan zijn ze alsnog de klos, politie heeft ook een geheugen.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Gooi ze het land uit en de grenzen dicht voor nog meer van deze ellendelingen!
Teeven doe er wat aan..
-weggejorist-
Ik heb ban zin..
-weggejorist-
Hopen dat de VVD er eindelijk iets aan gaat doen...
Voortaan voor iedereen die straf verdient: straf. VVD!
@The Evil One | 13-08-10 | 11:43
Precies, dat bedoel ik. Maakt niet uit of er een "kaas" op zit, heb door dit soort fincidenten echt een gore bloedhekel aan die dingen in het algemeen.
rara | 13-08-10 | 11:32
Gelukkig maar, zijn we weer veilig met z'n allen!
Nijmegen? Is er niet belangrijks in de randstad? Het regent hier bijvoorbeeld heul hard du moment.
@ Thomas Hobbes | 13-08-10 | 11:34
Ik ben het met je eens, maar je moet de lui de kost niet geven die hier heel anders over denken en die vinden dat je veel en veel te ver gaat.
Maar op zich wel een goed idee. Mensen die onze grondwet en normen en waarden (niet beschreven!) niet respecteren verdienen geen plek in onze maatschappij.
Het land uit alstublieft!
Ik vind het Zoooo des Telegraafs zoals het hier wordt geplemd
Dus dan maar de feiten
- ze komen niet vrij, voorlopig voorarrest is aangehouden.
- dood door schuld blijft staan ook al valt bedreiging af helaas.
- Rechtbank wil liever bewezen zien wie wat deed voor ze beiden veroordelen dat laatste verreist wat meer juridisch gegoochel.
Dus niet de boel op stang jagen met Scooterklootzakjes komen vrij.
Dat klopt. Ooit komen ze vrij maar zeker niet snel.
Symmachus | 13-08-10 | 11:40
Had ik al een paar jaar, bij ons hier moet de eerste mocro op scooter nog verschijnen maar al die autochtone Sjonnies en Anita's erop, daar heb ik het ook niet zo op......
Mag er zometeen weer een positief itempje komen GeenStijl?
Ik begin alweer depri te worden
Later zullen de rechters zich afvragen waarom ze zo gehaat worden... zucht
Dubbel paspoortje?
Zo ja, afvoeren die handel en ons paspoort afnemen.
Zo nee, ervoor zorgen dat ze het vrijwillig afgeven!
Is dat geen pleonasme 'Marokkaanse scooterklootzakjes'?
Kabouter Buttplugg | 13-08-10 | 11:39
Ik denk dat je dan toch meerwerk hebt dan een mafioso of 60 afknallen, met 10000'en van dit soort mannetjes.
VOC mentaliteit? Maluku mentaliteit, dat hebben de Nederlanders nodig!!
Ik word inmiddels trouwens woest aggressief als ik ergens een scooter zie. Gek hè?
Iemand nog twijfel om PVV te stemmen na dit artikel ????? Kom er maar in .....
@Kabouter Buttplugg | 13-08-10 | 11:39
Waarom wil je naar Boston?
paradoxical | 13-08-10 | 11:39
Inderdaad, enkeltje. En NOOIT meer terug.
lol @ winterpeen | 13-08-10 | 11:20
Land uitschoppen, per direct.
Ja, das gewoon KUT! Wie gaat er mee Boondock Saints naspelen?
-weggejorist-
Wedden dat het elkaar de schuld geven een tip van een advocaat is geweest.
Kun je met twee personen een criminele organisatie vormen ?
Dan heeft deze criminele organisatie gezamelijk een mens doodgereden.
Dat worden dan twee aanklachten en een dito veroordeling.
Dat ze elkaar de schuld geven telt dan niet.
Lijers zijn ook nog eens tekeer gegaan in de rechtszaal. Mijn bloed begint alweer te koken.
Mijn vriendin fietste gister over straat en 2 van die klootzakken staken zonder te kijken over. Natuurlijk; Kankerhoer is wat ze kon verwachten. Jammer jammer, dat ik er niet bij was!
Varkens zijn het.
Pcies, allebei de maroc's aanklagen wegens dood door schuld. End of line.
De Wetten zijn toereikend maar de uitvoerden macht faalt op alle fronten.
Stuur er de rijdende rechter op af. Die zal toch wel iets uit kunnen halen?
ik weet zeker dat er één liegt...
Stuur de volksverraders Flop Cohen, Ella Vogelaar, Harry van Bommel en Doekie Terpstra ook het land uit. Uitzetten naar hun geliefde plekken Marokko, Afghanistan en de Gaza strook. Paspoort innemen en nooit meer terugkomen.
Waarom niet gewoon beide scooterhufters aanklagen wegens dood door schuld?
Al was de bijrijder zelf niet direct verantwoordelijk voor de aanrijding hij had deze wel kunnen voorkomen als hij de bestuurder op zijn onverantwoordelijk gedrag had gewezen.
@ecologiste | 13-08-10 | 11:32
Ik denk dat Boy Cot gewoon niet weet waar hij over praat....
Intimidatie is een maas in de wet. Het is nauwelijks bewijsbaar en de politie staat machteloos: zij kunnen immers niet iedere burger bij elke melding voorzien van persoonlijke bescherming. Indien de scootermocro's voor het huis van de getuige gaan posten, plegen zij geen strafbaar feit en de politie kan ze ook lastig wegsturen: ze begeven zich immers in de openbare ruimte, die door niemand geclaimd kan worden. De getuige weet natuurlijk hoe laat het is en zal van zijn verklaring afzien... Tot zover de juridische kant van de zaak. Nu de praktische: de hele familie ophalen, netjes naar Schiphol brengen en aldaar op het vlietuig zetten naar hun land van herkomst. De Nederlandse paspoorten na de douanecontrole vernietigen. Dit land kan zoveel beter ! Mensen met een dergelijk normen- en waardenbesef verdienen geen plek in Nederland ! Basta !
ON GE LO FE LIJK!!!!!
Heel triest dit...
denoorman | 13-08-10 | 11:30
Hoezo uitgenodigd? Ze zijn hier bij elkaar gedamd door neef haatbaard en nicht pinguin.
@Boy Cot | 13-08-10 | 11:29
Geert gaat helemaal niks kunnen doen. .
Geert gaat gedogen, niet regeren... Wen er maar vast aan, veel geblaat, weinig shaorma... Precies zoals het altijd gaat. Zou Geert misschien gewoon een POLITICUS zijn? hmmmmmm....
Joris heeft het er maar druk mee vandaag!
@Kopschimmel 11:26: Dat argument gaat zelden op in de rechtbank. Gelukkig maar.
Hee, was er een link naar een site waar teleurgestelde belastingbetalers zonder strafblad zich konden inschrijven voor een uurtje alleen met deze mocro's?
Boy Cot | 13-08-10 | 11:29
Ik denk niet dat er 1 SP-lid rechter is.
@gozahtje | 13-08-10 | 11:29
Die is zo te zien al actief.
Ik hoop dat we eindelijk een keer Groen Linksch in de regering krijgen, dan zal het snel afgelopen zijn met deze onrechtvaardigheid !
Enne, als ze d'r alletwee op gezeten hebben, kan dan niet hetzelfde worden toegepast als je met een groep een misdaad begaat. De hele groep straffen, dan heb je dat onnozele naar elkaar wijzen ook niet meer. Alletwee op die scooter, mooi, alletwee niet langs start, geen subsidie maar rechtstreeks naar Bubba.
Net als met die hell's angels destijds, individueel niks te bewijzen, dan gaat het de hele groep vrijuit. Het zo omgekeerd moeten worden, de hele groep, in dit geval die twee scooterklootzakjes, schuldig, totdat de echte dader de kloten heeft om uit de rij te stappen.
rara | 13-08-10 | 11:27
Dan heb ik nog een filmtip voor je! nl.wikipedia.org/wiki/Death_Wish
Wie heeft deze mensen uitgenodigd om naar nederland te komen? Dubbel paspoort? Direkt uitzetten! Dan kunnen ze op een ezel in El Hoceima de straten terroriseren. Wat een laag volk..
@Hanxie | 13-08-10 | 11:21
En dan is hij dus een racist. Weet je wat? Dan ben ik er ook één!
Altijd weer prettig om te zien dat de verdachten cq daders meer bescherming, rechten en aandacht krijgen dan de slachoffers
* FLINKE VLOEK SCHREEUWT *
EHB, hoe zit het met die grote, rode delete knop van je?
Kan Geert straks niet alle D66 + PvdA + GL + SP aanhangende rechtertjes er niet gewoon uitflikkeren. Wij zijn het langzamerhand zat om steeds maar weer geconfronteerd te worden met wegkijkende rechters en aanverwanten.
Dat is allemaal best erg maar wilt u eerst even instappen bij de politie om de videobeelden te bekijken van hoe u wel 3 km/u te hard reed en een bekeuring plus administratiekosten scoorde? Dat vinden we als overheid nou eenmaal belangrijker.
@der Wunderhund | 13-08-10 | 11:16
Of je wordt door de politie om 05.00 uur van je bed gehaald.
-weggejorist-
Lager en smeriger dan ratten. Meer woorden heb ik voor deze ondersoort niet over.
-weggejorist-
Hoezo bijna vrij? Grote kans dat de ten lastelegging voor beiden door door schuld wordt. Alleen bedreiging telt dan niet mee.
Daarmee zijn ze nog niet vrij.
Stemmingsmakerij als deze zorgen er zometeen nog voor dat de jongens 'met dank aan de media al veroordeeld waren en geen recht op een eerlijk proces kregen.'
Majesteiten en Doekles Terpstra van deze wereld zouden beter moeten weten, dit is godverdomme waar wij en Geert tegen ageren!!!
Niks geen gelul over "hele groepen wegzetten" durf eens iets aan deze cultuur van ze gaan vrijuit want de Nederlanders zijn bang en durven niet te getuigen, slappe Friese heaumeau Terpstra met je benoemen en bouwen!!!
Van de Nederlanders zelf is het ook slap trouwens, maar waarom mag die vplkundige nou niet anoniem getuigen, Hirsch Ballin???? Dat zou je toch regelen??? Oh nee te druk met verboden op godslastering en andere sprookjesboek gerelateerde onzin natuurlijk......
Toch niet zo moeilik als ze niet willen zeggen wie de bestuurder was? Beiden 15 jaar cel, maar ja zal wel net zo gaan als die Limburgse Hells - drie moorden, niemand zegt iets, dus ja dan maar allemaal vrijlaten. Kromspraak in Nederland.
Ik had even de hoop dat met een nieuwe regering dit soort taferelen tot het verleden zullen gaan horen.
Echter, de VVD heeft via een achterdeurtje toch maar weereens het CDA in de regering geholpen, zodat we doorgaan met het koesteren en pamperen van loverboys, pedeaus, verkrachters, meisjesbesnijdenissen, daders van huiselijk geweld, daders van geweld tegen verplegend personeel, etc. etc. etc.
Aan alle slachtoffers en alle toekomstige slachtoffers: nog even 4 jaar volhouden, misschien krijgen we dan een kabinet zonder het CDA.
Eigenlijk wil ik hier (0031) niet meer wonen.......
Bah, wat een k#tland, als het gaat om finnen.
Ab_Use | 13-08-10 | 11:25
Oef, dat is heftig...
-weggejorist en opgerot-
Hanxie | 13-08-10 | 11:21
bedoelT Wilders...
of hadden ze allebei dezelfde helm en bondkraag?
EenVogeltjeInDeWei | 13-08-10 | 11:21
Hallo K. Kok.
Alles goed, als ze er maar niet over gaan rappen.
Toch jammer dat het Prisoner's Dilemma toepassen niet toegestaan is in Nederland.
Als ik nu zeg wat ik hier van vind krijg ik een weekje plempverbod van Joris (Hij wiens Naam niet ijdel dient te worden gebruikt) en zijn hulpklazen. Ik wacht wel weer met plempen tot de vrijmibeau (bier en tieten, veeeeel tieten) voorbijkomt!
Intimidatie, is dat niet EHB's credo? Volgens mij is hij daar al jaren mee bezig en probeert 'ie om het in de wet te verankeren. Dus waarom zou men dan slachtoffers helpen...
Zou het niet gewoon rechtvaardig zijn om ze beiden als chauffeur te bestraffen?
Goed om te weten!
Er is een onschuldige man doodgereden door criminelen die daarná nog het gore lef hebben om te bedreigen en te intimideren.
Zum kotzen.
Laat ze bij het OM in Gods-naam (dus niet Allah's) de boel nét zolang ophouden totdat Fred Teeven op Justitie zit.
Nog éééven dus... PLEASE..!
Euh.. de pliesie wilde ze aanhouden.. dan weet de pliesie toch ook wie de bestuurder was?
-weggejorist en opgerot-
Het OM zou de families tegen mekaar op moeten zetten. Wanneer niet bekend is wie de 'chauffeur' was, moeten ze gewoon beide voor hetzelfde delict berecht worden. Dan hopen op een leuk familie drama tussen de beide families, 2 vliegen in 1 klap zeg ik.
Dat mocro schuim is het doodschoppen niet waard. Dit soort schorem bedoeld Wilders als hij het over uitzetten heeft.
Ik gok erop dat die jongens worden vrijgesproken, het kan natuurlijk ook niet dat de politie gewoon maar jacht op ze maakt, de verantwoordelijke agent zou dan ook vervolgd moeten worden.
Verder vind ik die "bedreigingen" ook maar zozo, niemand wil getuigen, is het eigenlijk wel gebeurd?
Dat zullen ongeveer de woorden van de advocaat zijn, vervolgens zal de rechter ze vrijspreken en ietsje later de advocaat een schade claim indienen om de kinderen schadeloos te stellen voor dit vreselijke gebeuren.
Hoe lang nog?
Wanneer nemen we eindelijk onze democratische rechten in eigen hand?
Misschien moet EHB zich hier eens mee bezig houden, ipv met mijn mail mee willen lezen en zichzelf hierop bevredigen.
superlatieven komen hier te kort. Als ik hier zou typen wat ik nu zou denken krijg ik een levenslange ban op GS. Dat dan weer wel...
der Wunderhund | 13-08-10 | 11:16
Laat een ander het dan twitteren en plak het hier.
Het OM meteen helft salaris laten inleveren en eens kijken of ze dan nog zoveel moeite hebben. Iedereen weet dat die lui fout waren dus meteen lik op stuk geven dwz paspoort innemen en straf laten uitzitten in mocro-land en iedere bedreiger van de familie meesturen en alle kosten verhalen op koning keizer Hassan van mocroland. Nu zijn we al weer honderdduizenden kwijt en hebben nog niets en de jongeman die ze hebben doodgereden en zijn familie en vrienden die hebben verdriet en alle geloof in de rechtstaat verloren begrijp dat nu stelletje vetbetaalde kudtkrachten van justitie. Julie verdienen gemiddeld 2x zoveel als jullie collega's van defensie dus Rutte, Maxime en Geert jullie wete waar het geld zit wat jullie kunen bezuingen. meteen iedereen bij justitie naar verhouding terugzetten naar de functiewaardering bij defensie hebbe jullie alweer helft van salariskosten justitie bespaart dus dat evert miljarden op op termijn.
Intimidatie is het handelsmerk van de islamitische cultuur.
Als een paar baarden voor je deur staan en je het mes laten zien waarmee ze je keel zullen doorsnijden als je niet naar de moskee komt, zijn maar weinig mensen die aan dat verzoek geen gevolg geven.
Zeg zijn jullie nou allemaal gek geworden?
Pappen en nathouden met allochtonen, mocro's, medelanders, whatever is allang passé.
Vroeger gingen we nog eens langs voor publieke berechting... Jammer dat ikniet in de buurt woon... intimidatie de andere kant op werkt OOK
wie neemt het recht in eigen hand? mijn steun heb je. inzamelingsactie voor knokploeg?
Intimideren, tappen en beslagleggen in NL. U kan het eauk! (nou ja tappen kan niet iedereen)
Als dit normale Hollandse jongens waren geweest hadden ze allang hun straf gehad. Maar omdat het hier weer Finnen betreft... je weet wel wat ik bedoel.
Als die jongens een "tragisch ongeval" mocht overkomen, en niemand heeft wat gezien en ieders naam is Haas, is daar dan toch ook geen enkel bewijs voor?
De boys geven elkaar al een poosje de schuld.
Boerenlogica: Dan zijn ze allebei schuldig. Doodslag, intimidatie, doodsbedreiging...
Dat wordt zeker 2 maanden brommen (brommen hahahaha).
Gewwon allebei als bestuurder berechten.
Hopelijk krijgt Teeven de kans om de komende jaren al die doorgeschoten bescherming van de daders terug te draaien en te zorgen dat de slachtoffers eindelijk eens de bescherming krijgen die ze nodig hebben.
-weggejorist-
Omdat de verpleger , die het gehele ongeval niet gezien heeft, niet zou getuigen, zouden de boys vrijuit gaan? Wat een onzin.
Fijn he, strafrecht.
Maak er nou eens bestuursrecht van, mogen de scootahboys zelf aantonen dat ze onschuldig zijn. Waarom hardwerkende burgervaders aanpakken en dit soort echte (verkeers)criminaliteit laten begaan.
superlatieven komen hier te kort. Als ik hier zou typen wat ik nu zou denken krijg ik een levenslange ban op GS. Dat dan weer wel...
Niets aan de hand menschen...... gewoon een fincidentje.
get used to it.
Intimideren werkt? Als blanke nederlandse man durf ik te wedden dat ik er niet mee weg kom. Maar ja, mijn familie is dan ook beschaafd en opgevoed dus die gaan niemand bedreigen dan.
Intimideren werkt, als je kleurtje en religie maar de juiste zijn.
onrecht krijgt een nieuwe betekenis..
off topic> wanneer doen jullie van GS er een keer wat aan; als ik in firefox een ouder artikel open redirect ie direct door naar het nieuwste artikel.. beetje lastig..
-weggejorist-
Waar gaat dit heen?!
Godver... de Godver... Go....
Jongens, waar maken we ons nou druk om? Zo gaat dat toch in Nederland.
Redactie, kom es met een politiek topic. Ministerie van Jeugd en Gezin verdwijnt! Hoppekee, weer honderden miljoenen uit naam van een geloofje, tussenschakel CJ&G was toch een christendingetje, verkwist.
Hier zou je toch letterlijk van gaan huilen. Die kutjochies hebben iemand doodgereden. Dood.
Maar morgen staan ze weer buiten.
Hup holland hup!
Hee wacht is dat is mijn scooter!
Joepie, de Nederlandsche rechtstaat heerscht!
REAGEER OOK