Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Voorwaarts en niet vergeten, uitkeringstrekkers

arbeidmachtgeld.jpg Jaja, die gure rechtse wind, dat kille harde klimaat, veroorzaakt door de rechtse revolutie, wordt nu al gevoeld in Rotterdam. Aldaar worden luie uitvreters uitkeringstrekkers voortaan verplicht elke dag uit hun nest te komen en net als de rest van uitkeringsgeld ophoestend Nederland gewoon iets te doen met hun leven. Lekker de handjes uit de opgestroopte mouwen. Niet meewerken = korting op het maandelijkse gratis geld. Uiteraard is het de bedoeling dat die mensen zélf hun geld gaan verdienen door middel van leuke inspirerende jobs op het kleerhangersorteercentrum, een bollenpellerij, als stadswacht/stadscommando/buurtregisseur/straatcoach/parkeerbeheerder of schoonmaker (goudeerlijk werk!). Mocht dat niet lukken, bijvoorbeeld omdat de uitvreter jarenlang links heeft gestemd en dus écht niks kan, dan wordt het vrijwilligerswerk. Er zijn nog heel veel ziekbedden in Nederland die wat handen kunnen gebruiken en anders heeft Rene Danen nog wel leuke onbetaalde projectjes op een asielzoekerscentrum. Dus hop, wekkertje op 0600, broodtrommeltje klaar en de file in. Ontwaakt, verworpenen der aarde: het is niet lief links maar guur rechts dat het volk weer laat werken.

Reaguursels

Inloggen

Momenteel werk ik bij een distributiecentrum van een supermarkt. Er werken hier ongeveer 125 polen als orderpikker. Nederlanders zijn nauwelijks te krijgen voor deze banen. Als een Nederlandse bijstandstrekker deze baan zou aannemen zou hij er in inkomen op achteruit gaan, armoedeval noemen ze dat. In mijn ogen is dat een van de grote problemen van dit land. Je kunt alleen rendabel werken als je een MBO of hogere opleiding hebt afgemaakt. Heb je dat niet, dan is het financieel aantrekkelijker om een in de bijstand te gaan zitten (of een andere uitkering te trekken).

pislink | 10-08-10 | 10:50

Oké, dus als ik mijn uitkering gewoon ga opzeggen, dan kan ik dus nog wel gewoon mijn ''zwarte'' baan behouden?

Jeklo | 10-08-10 | 03:43

Zolang niet werken bijna net zoveel geld in het laatje brengt (met een beetje zwart werk erbij al gauw boven modaal) en men zich vooral niet druk maakt om zijn cv, krijg je veel uitkeringstrekkers nooit aan een baan.

Mier75 | 10-08-10 | 01:21

edit 3,3 miljard voor WWB uiteraard

johnh | 10-08-10 | 01:01

@aga jou 51% gaat niet naar de uitkeringen, die worden betaald uit premies !! En wat blijf je nou toch terug komen op die arm en rijk polarisatie. Arme mensen werken ook hard voor hun geld, succes is ook afhankelijk van van andere factoren zoals opleidingniveau, en de aanleg om een bepaald opleidingsniveau te kunnen halen, 'gelegenheid, sociale status, afkomst en geluk.
Het aantal mensen in de WWB (die waar geen premies voor zijn betaald, en die trouwens ook niet uit de staats-, maar uit de gemeentepot komt) is 281.000, een WWB bedraagt zo een 900 euro. Dus op jaar basis kosten ze grofweg 281 miljoen. Wat wil je hier nou effectief besparen ?? Het klinkt alleen wel lekker, maar het is gewoon een onwaarheid. Jouw 51% gaat op aan andere zaken, www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/09/..., hier de link voor het aantal WWB uitkeringen www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arbeid-so..., hier nog een link naar de kosten van de hypotheekrenteaftrek 9,9 miljard euro www.bkrhypotheek.nl/news/30/kosten_hyp...

johnh | 09-08-10 | 22:43

Gewoon voor heel NL verplicht maken - dus wie aan het infuus ligt zal een tegen prestatie moeten leveren.Dus 1 jaar WW , of als je kinderen onder 6 heb , de rest kan werken.Er zijn wel een 100.000 jobs optenoemen.Zet ze allemaal maar op de fiets met een dinamo erop en de stroom opvangen via een centrale zodat de rest van werkend NL gratis stroom heeft.Dus 8 uurtjes aanwezig zijn en wie niet fiets eerst met stroom schokken opweg helpen , anders ergewoon uitgooien en geen gratis geld meer.En eten op de BON , dus op een centraal plein in hun eigen stad in de rij staan om een tasje dagelijks eten optehalen.Geen geld meer uitkeren.

Dirkthai | 09-08-10 | 22:10

Wat een raar bericht over de sociale dienst in Rotje Knor zeg. Dat "work first" gebeuren is al eeuwen oud. Ze noemen, in het krantenartikel uit de link, een uitkering "vrijblijvend". Lekker zooitje was het dan voorheen in R'dam? Waar ik vandaan kom ben je verplicht elk aangeboden baantje te accepteren. Op medische experimenten na dan he. Maar wasknijpers in elkaar draaien, golfballen schoonmaken: allemaal verplicht. En als je niet kan komen op eigen kracht dan komt een andere werkloze je ophalen met een oude stadsbus vol met steuntrekkers. Is Rotterdam bezig met een charme offensief ofzo? Wat een bullshit van Rotterdam zeg. De sociale dienst heeft nog nooit een uitkering "vrijblijvend" uitgekeerd.

Vrijblijvend is wel het wachtgeld van de ambtenaar die dit "plan" wereldkundig heeft gemaakt. Maar dat is dan gelukkig maar een ton per jaar ofzo. Daar had je 10 onrendabelen weer een jaar lang van het lokale bedrijfsleven weg kunnen houden. Zou ook weer en paar miljoen aan "reïntegratiebureau's" hebben gescheeld. Braak.

Zwavelzuur | 09-08-10 | 21:31

-weggejorist-

aga | 09-08-10 | 21:29

ik ben zo blij zo blij !

havanaaan de | 09-08-10 | 20:54

@aga. Daar ga je weer je kan gewoon niet lezen denk ik. Niet iedereen die geen eigen huis bezit is per definitie arm, en daar zit je denkfout. Als ik het goed lees ben jij een profiteur en vind je jezelf rijk. En heb je er geen problemen mee dat de in jouw ogen "armen" dat betalen. Hoor je wel hoe dat klinkt ?? (Voor de duidelijkheid, ZOALS JIJ het ziet is dit). Waar het om gaat is dat er genoeg mensen zijn, die meer dan genoeg verdienen en er voor kiezen om te huren. Ga eens langs het IJ in Amsterdam kopen, blokken met huurhuizen waarvan de prijzen beginnen bij 1200 euro, dat vind ik niet echt arm. Waarom ga je iedere keer terug naar rijken en armen. Mijn punt vwb de hypotheekrente aftrek is, dat mensen die niet kopen de mensen die wel kopen financieren, en dat is onrechtvaardig. Maar ik denk dat ik het wel snap, jij kan natuurlijk niet in je dure 1,3 milj. huis wonen als je niet volop in de hoogste schaal kan aftrekken. Jij vindt dat de premiepot die voor werkloosheid is gemaakt d.m.v. een directe belasting in de vorm van de volksverzekering, niet naar de werkloze moet gaan, maar naar jouw Hypotheekrenteaftrek. En leg me aub op welke manier de armen een deel van de bezittingen van de rijken zomaar krijgen ??? interessant, vertel eens waar de armen die bezittingen op kunnen halen.

johnh | 09-08-10 | 20:54

Iedereen werkt...
Hamers en Sikkels ...
En dat noemen ze rechts??

Pvvpooier | 09-08-10 | 20:32

Justice for all.
Prima maatregel.

michello | 09-08-10 | 20:22

-weggejorist-

aga | 09-08-10 | 20:20

wat zal het stil worden met de reageerders hier op geen stijl, als al die werklozen die maar een beetje achter de computer hangen aan de slag moeten

meti | 09-08-10 | 19:54

@aga, mischien dat je verkeerde idee van wat rechts is gevormd wordt door de "rechtse" partijen in Nederland (dat zijn namelijk meer liberalen), maar hypotheekrente aftrek heeft echt helemaal niks met het vrije markt principe te maken waar echt rechts voor staat. Hypotheekrente aftrek leidt tot kunstmatige te hoge huisprijzen. In een vrije markt zou je zelf alle rente op je huis moeten betalen. Nu wordt jouw hypotheekrente aftrek betaald, door alle mensen die geen huis willen, of kunnen kopen. Ik huur en betaal belasting om jouw hypotheekrenteaftrek te kunnen financieren. Het totaal aan hypotheekrente aftrek is geloof ik ongeveer 2 miljard wat het de staat jaarlijks kost. Afschaffen, als jij een huis wil kopen betaal je maar lekker je eigen rente en laat die niet financieren door mensen zonder huis betalen, want daar komt het op neer. Wel afgeven op mensen die daarr specifiek premies voor hebben betaald, en daar in geval van nood gebruik van maken, maar wel vinden dat jij geld uit de algemene pot moet krijgen van de staat om jouw koop huis te kunnen betalen, beetje krom vind je niet ? Maar ik zou ook mijn extra'tje niet willen opgeven hoor, en dan wel iedere uitkeringtrekker voor profiteur uitmaken, kijk eens in de spiegel man en denk goed na voor jezelf. Praat geen poppetjes na, ze proberen precies op mensen zoals jouw in te spelen.

johnh | 09-08-10 | 19:32

Je kunt dit geen vrijwilligerswerk meer noemen. Het effect is ook dat de overheid het blijkbaar OK vindt dat mensen werken voor bedragen beneden het minimumloon. Voor de werkzoekende is het voordeel dat je dit op je CV kunt zetten, hoe langer de hiaat van werkloosheid, hoe minder ervaring er bij komt, en dan is dat in vergelijking met mensen die altijd aan de bak zijn geweest steeds meer in je nadeel. Door in een werkritme te zitten is de overgang naar een loondienst baan kleiner, of zelfs nauwelijks te merken.

Pteranodon | 09-08-10 | 19:00

Fijnstoffer | 09-08-10 | 09:09

Zo inderdaad ja...

Writhen | 09-08-10 | 18:48

Niets nieuws in Rotterdam in de jaren 30 moesten de toen nog steuntrekkers ook bij de gemeente gaan werken.. kregen niet betaald .. wel kregen ze in de middag te eten.
Meestal waren dat krentebollen hoefde geen beleg op n.l.
Dus werdt er al gauw gesproken over de krentenbollen ploegen.

nockerdoeme | 09-08-10 | 18:26

niets nieuws ... zo gaat het al een tijde in utreg

Melk met klonten | 09-08-10 | 18:19

-weggejorist-

aga | 09-08-10 | 18:13

-weggejorist-

aga | 09-08-10 | 18:13

+1

ceriel82 | 09-08-10 | 18:09

Ben zelf 50, werkloos.
Wil maar al te graag werken, ook op lager nivo, maar problemen zijn :
1. ben met mijn kennis en ervaring een te grote bedreiging voor degene die me aan moet nemen
2. vroeggepensioneerde ZZP-ers die tijdelijk werk voor mijn neus wegkapen omdat het voor hun een extraatje is en voor mij hoofdinkomen
3. totaal incapabel arbeidsburo, die me welgezegd al 1 vacature die al oud was aangeboden hebben
Etc. en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Verder speelt alimentatie wetgeving een rol in het accepteren van tijdelijk werk : 2x herziening aanvragen (1x bij werk, dan wil mijn ex weer meer geld, 1x als 't afgelopen is dan wil ik weer minder betalen) in totaal ca. 5000 euro netto aan advocaatkosten. Stimuleert ook niet echt naar een tijdelijke baan dus. (en die mogelijkheid was er wel geweest)
Bovenal ben ik werkloos geworden juist door deze alimentatie wetgeving, het was duidelijk dat werkgever het niet zou redden, ik had al aanbod van baan op ander nivo en dus minder betaald, gelukkig waarschuwde mijn advocaat me dat daar een adder, genaamd alimentatiewetgeving, onder het gras zat.

Exped | 09-08-10 | 17:58

@aga lol lees je de comments wel of wil je gewoon zoveel mogelijk zgn "rechtse" onzin uitkramen. Je trekt de 50+ van organon waar ik het over had maar gewoon door naar de term "armen". FYI ik denk datik rechster ben dan jij, als het aan mij ligt dan schaft men een groot deel van de belastingen af, maar dan ook de kinderbijslag, de hypotheekrente aftrek, de studiefinanciering, de gezondheidszorg, en de WW. Als je een huis wil kopen, kinderen wil, of een studie wil volgen, dan betaal je dat maar lekker zelf, en als je dat niet kan dan houdt het op. Niet de mensen die huren, en geen kinderen willen of kunnen krijgen mee laten betalen aan jouw welvaart. Voor een studie zou je wel gewoon geld moeten kunnen lenen, maar alles terug betalen. Als je je wil verzekeren tegen ziekte kosten en werkloosheid, doe je dat zelf maar.
Maar als je zoals nu premies overal voor betaald moet je ook niet klagen als mensen er gebruik van maken. Of anders afschaffen, en dan ook geen premies meer betalen, ook al worden die nu dan betaald door de werkgever, het blijft jouw geld. Als je stopt betaald hij ze ook niet meer.

johnh | 09-08-10 | 17:05

-weggejorist-

aga | 09-08-10 | 16:45

ik hoop dat iedereen hier die roept dat hij al die luilakken betaald, gedwongen ontslagen wordt op het moment dat ze de WW en WWB totaal hebben uitgekleed. Waarom denken jullie allemaal toch dat iedereen of i.i.g. het overgrote deel vd uitkeringsgerechtigden daar uit vrije wil zitten. Er zullen er inderdaad wel een paar zijn bij wie dat het geval is, maar moeten we daarom de mensen die het wel nodig hebben allemaal maar uitmaken voor luilakken en nietsnutten. Waar vind de laaggeschoolde 50+ EX-werknemer van b.v. organon of tnt, dan zo snel een andere baan volgens jullie. MacDonald, Albert Heijn ?? Dat soort bedrijven neemt alleen jonge mensen aan en starters omdat die goedkoper zijn. De wereld zit in een recessie, iedere dag kan je het zien op het nieuws, en er blijven mensen die echt denken dat er werk is als je maar wil. Maar dat is niet zo!! Open je ogen en kijk wat er gebeurt, organon is een goed voorbeeld, 75% van hun zal wel redelijk snel weer werk kunnen vinden, maar voor die andere 25% wordt het moeilijk, gaan we die nou laten vallen, na dat ze al die jaren gewerkt hebben. De meeste mensen die in de WW zitten zijn dit soort gevallen.

johnh | 09-08-10 | 15:59

@dimitjuh

lijkt me geen totale onzin. mensen die echt aan een baan willen, die komen er vaak ook aan, met een uitzondering van enkelen. als je baan wil heb je veel wegen om in te gaan zoals langslopen bij een bedrijf, of inschrijven bij uitzendbureau's of uiteindelijk aanpassen aan het aanbod van werk i.p.v. je eigen eisen in te bouwen aan werk; waar een wil is is een weg denk ik altijd maar.
het lijkt mij ook meer dat dit gaat over mensen die langdurig leven van een uitkering, die zogenaamd proberen om aan aan baan te komen, maar dat niet kunnen omdat ze zeggen dat ze dat sociaal en psychisch niet aankunnen en een shrink achter zich hebben staan die dat in een rapport bevestigd. heb een schijthekel aan die lui.

HalliGalli | 09-08-10 | 15:21

Ik zie even niet wat hier een nieuwsfeit is, of wat evvah dit het publiceren waard maakt.
geen pica van een zichzelf in het kruis krabbende werkloze, nix.

SnoopSloggiSlog | 09-08-10 | 15:19

Niet iedereen die moet leven van een uitkering heeft hier vrijwillig voor gekozen!
Misschien zijn er ook nog mensen die wel willen werken , maar waarvoor er geen werk is. Daar al eens over nagedacht?
En mensen lastigvallen met dit soort nutteloze gecreeerde gedwongen slavenarbeid is totale onzin!

Dimitjuh | 09-08-10 | 15:09

-weggejorist-

aga | 09-08-10 | 15:08

@aga | 09-08-10 | 14:26
Misbruik van gemeenschapsgeld blijft diefstal. U heeft zelf een overheidsbaan met uitzicht op een mooie bonus, betaald door ons?

rara | 09-08-10 | 14:55

en terecht! dat mogen ze in andere steden ook doen.
zal de meesten van die uitkeringstrekkers wat discipline en ruggegraat bijbrengen. i.p.v. janken dat ze het zo moeilijk hebben.
N.B. dan heb ik het over de variant slachtofferrol

HalliGalli | 09-08-10 | 14:52

juist, want arbeit macht frei, toch bertbrussen?

verkaast | 09-08-10 | 14:51

-weggejorist-

aga | 09-08-10 | 14:30

-weggejorist-

aga | 09-08-10 | 14:26

-weggejorist-

R0tterdam | 09-08-10 | 14:12

Laten we eerst diegenen die een bovenmodaal wachtgeld bedrag ontvangen eerst oproepen, hoppa de eerste miljarden van de 18 binnen!

houjewaffelman | 09-08-10 | 13:43

Heel goed idee.... nu ook nog de Gouden Handrukken/Bonussen aanpakken dan komt het weer helemaal goed in dit land.

meneer Q | 09-08-10 | 13:38

Dan toch maar snel een baan zoeken. Bijvoorbeeld: bij de FIFA, dan hoef je geen belasting te betalen. Of wordt vier dagen per week wethouder en krijg een dag extra betaald via een wachtgeld regeling. Een korte carrière bij een zorginstelling is meest het lucratief. Via de AWBZ krijg gewoon tientallen jaren 80% doorbetaald omdat je niet geschikt was voor die baan. Het aardige is dat je dan de straat niet verplicht hoeft schoon te vegen (behalve je eigen straatje natuurlijk) en er gewoon een leuk betaald baantje bij kan nemen. Van één manager-uitkering kunnen wel 10 gewone uitkeringen betaald worden. We zijn een land van managers geworden, waar het werkvolk niet meer meetelt. Maar wie zorgen er nu eigenlijk in Nederland voor dat er iets wordt gepresteerd en verdiend? Dat zijn beslist niet al die "onmisbare" managers die over geen enkele praktische ervaring beschikken en daarom zelf elk goed arbeidsproces nog "deskundig" weten te verstoren.

Bedotje | 09-08-10 | 13:36

Hulde, eindelijk, eindelijk, eindelijk. Nu de rest van ons mooie landje nog.

GSpot | 09-08-10 | 13:29

Snel opschieten met die kabinetsformatie. Ik hoop dat er dan een verstandige regering komt. Met een leuk zijspoor voor Ernest HB. Kwaliteitsmanager van het CDA ofzo.

GSpot | 09-08-10 | 13:27

@huppelkudtje | 09-08-10 | 13:01
"Waarom niet gelijktijdig"?
Omdat de subsidieslurpers weinig tot niets hebben bijgedragen tot het vullen van de subsidiepotten.
.
Goed dat je de nuance aanbrengt van "de nixnut die jarenlang op zijn reedt zit".
.
Now we're talking baby.

Pajero | 09-08-10 | 13:20

De sukkel die nog niet doorhad dat je je personeel legaal via een Pools uitzendbureau kan laten werken voor 5 euro bruto per uur kan dan nou eindelijk van z'n dure inheemse personeel af om ze na ontslag weer uit de kaartenbak van de UWV te plukken!
win tot de macht win in het kwadraat!
Weer terug naar de goeie ouwe tijd toen er landen waren zonder werklozen, wel een half miljoen grenswachters, maar dat is juist één van de beroepen (naast stadscommando's en buurtspionnen) met 100% 'baan'garantie!

pips | 09-08-10 | 13:16

Klip en klaar, Bert!

RobbieG | 09-08-10 | 13:16

Ronman2k | 09-08-10 | 13:01
vind je al niet dat de oudere werknemer genoeg ''ontzien'' wordt over de rug van de jongeren: WAO, VUT, pensioenleeftijd, staatsschuld aflossen,enz.

huppelkudtje | 09-08-10 | 13:15

Ik dacht anders dat collectieve arbeid ook iets was van extreem linkse overheden Bert.

miko | 09-08-10 | 13:12

Niets nieuws onder de zon. In Enschede doen uitkeringsgerechtigden al veel langer 'vrijwilligerswerk'; de stoepen vegen, en dergelijke.

Surimi Pilsner | 09-08-10 | 13:10

@Pajero | 09-08-10 | 12:49
''Begin eens met korten op de publieke omroep en allerlei subsidies voor kunst en minderheidsgroeperingen.''
-waarom niet gelijktijdig?
ik heb het ook niet over mensen die buiten hun schuld om zitten in de ww, maar over de nixnut die jarenlang op zijn reedt zit.
Iedereen kan werken, alleen in de mate hoeveel en hoe is niet iedereen op te leggen.

huppelkudtje | 09-08-10 | 13:01

Ach ja lekker makkelijk oordelen allemaal over die werklozen. Er zitten genoeg rotte appels tussen, maar er zijn ook genoeg laaggeschoolden die gewoon geen baan meer kunnen vinden. Voor een 50 plusser was het vroeger niet zo vanzelfspreken om verder te leren, er was gewoon geen geld. En nu komen ze nergens meer aan de bak. Zijn het dan luite uitvreteres? Bij moeder wilde ook best graag werken, maar bij het UWV was er niks te krijgen zonder goeie papieren, tja dan ga je maar weer naar je huis terug...

Dat er voor jongeren een stok achter de deur is, lijkt me prima, maar ontzie a.u.b. een beetje de oudere medemens die met bosjes worden ontslagen

Ronman2k | 09-08-10 | 13:01

Het is niet guur rechts, maar onguur links. Is de PvdA nou partij van de ARBEID of moet het PvdN worden: NIKSDOEN of NIKSERIGHEID?
Verder alleen hulde voor Rotterdam: geen woorden maar daden. Eat your heart out Amsterdam, daar wordt alleen maar geluld lijkt het wel. En als het niet zo is, doe dan wat aan je image want dat lijkt nou nergens op.
.
Laatst trouwens nog in Veenhuizen geweest. Mooie spreuken op de dienstwoningen daar: "orde en vlijt" "tucht en ijver" en meer van dat schoons. Hebben jullie dat gelezen, rooie uitvreters?

Serafijn Lampion | 09-08-10 | 12:54

@ Zwart gat | 09-08-10 | 12:31
AMEN. Het hele economische systeem is een groot pyramidespel, check op youtube de docu's "Money as Debt" en "Collapse" maar 'ns, al ons geld is in feite niks waard. Ga maar goud en zilver kopen, daar kun je straks nog wat mee.

Typo-R | 09-08-10 | 12:54

@huppelkudtje | 09-08-10 | 12:33
Begin eens met korten op de publieke omroep en allerlei subsidies voor kunst en minderheidsgroeperingen.
Als je GS een beetje in de gaten hebt gehouden de afgelopen jaren, heb je kunnen zien dat er giga veel subsidies gaan naar belachelijke initiatieven.
Straf niet de mensen die de pot gevuld hebben en nu, veelal buiten hun schuld, werkeloos toe kijken.
.
Kijk voor de grap (nee je gaat er niet van lachen) eens hoeveel aan belastingen er van je zuur vediende centjes naar de overheid gaan. En dan bedoel ik niet allerlei premies die worden ingehouden doordat jij inkomsten uit arbeid heb, maar denk ook eens een de BTW, Accijnsen op brandstoffen en alholische dranken etc.
Dan begin je heel langzaam te begrijpen de Nederlanders net sinaasappeltjes zijn, die steeds verder worden uitgeperst, totdat er geen leven meer in zit.

Pajero | 09-08-10 | 12:49

neemjemoederindemali | 09-08-10 | 11:53

1000% mee eens. Ik ken er massa's. Ze telen nu snel af tot ze 65 zijn (ik ken er ook genoeg die de 65 gepasseerd zijn en al vanaf hun 40ste in de WAO hebben gezeten (sommige zelfs met pensioenopbw), niet omdat ze niet kunnen werken maar gewoon afgeschreven ism werkgevers en werknemers organisaties jaren 80. Ze hebben nooit hun eigen huis moeten opeten en hun pensioenopbouw ging gewoon door. Zie daar de willekeur bij zowel rechts als zogenaamd links.

ecologiste | 09-08-10 | 12:47

pius | 09-08-10 | 12:16

Inderdaad SP is de enige linkse partij. Wat nu links genoemd wordt (PvdA, GL, CDA, D66.) is dat helemaal niet.
Bovendien is de SP zuinig.
Het spijt me enorm dat er geen kabinet VVD-PVV-SP komt. De zgn linkse partijen hebben de gewone man vermoord waardoor ons land een grote schijnheilige maffia-bende is geworden die ons land heeft leeggeroofd. Ik kan het even niet netter zeggen.

ecologiste | 09-08-10 | 12:41

Zwart gat | 09-08-10 | 12:31
dat is toch geen reden om maar helemaal niets te gaan doen?

huppelkudtje | 09-08-10 | 12:33

@Huppelkudtje; Ik zeg niet dat we er niets aan moeten doen maar het is nu toch al mosterd na de maaltijd, het is een bedrag dat nooit meer is af te lossen, die toekomstige generatie zit nu toch al al in de shit, daar veranderd een ad hoc plannetje van het kabinet om 30 miljard te bezuinigen niks meer aan. Die 30 miljard zit er na een paar grote overheidsuitgaven + intrest toch weer zo bij. Wil je echt structureel de staatsschuld oplossen dan zul je rigoureuze maatregelen moeten nemen, maar dit is simpelweg onmogelijk omdat je dan de stekker uit de BV Nederland trekt. We, niet alleen Nederland, want alle landen zitten tot hun nek in de schulden, trekken het koord steeds strakker om onze nek. Dit mondiale economische systeem werkt gewoon niet, ja als een wurgtouw.

Zwart gat | 09-08-10 | 12:31

Hulde! Dus het kan wel opeens allemaal. jarenlang was het een grote Sinterklaasfeest maar het is voorbij. Ow dat gehuil van links is als muziek in mijn oren. Maar ja, probleem blijft wel natuurlijk dat er bepaalde groepen mensen deze dans gaan ontspringen.

Eventhorizon | 09-08-10 | 12:28

Geenstijl: dit idee komt toch van links? Maargoed, zelf heb ik links gestemd en vind ik deze maatregel 1 van de beste die ik de laatste jaren heb gehoord! Hoera!!

Needien | 09-08-10 | 12:23

Zolang ze maar niet onder het Minimum loon komen, dus je kan ze niet voor 40 uur laten werken met een uitkering dan is het slavernij, dan zijn ze nog minder gemotiveerd en krijg je ze nooit meer aan een betaalde baan.

legionaire | 09-08-10 | 12:22

Niks nieuws onder de zon.

Strafkolonies
Veenhuizen (tweede gesticht), thans museum. In Veenhuizen en Ommerschans werden strafkolonies opgericht. Hier werden landlopers en bedelaars opgesloten en aan het werk gezet. Maar ook kolonisten konden hier terechtkomen, bijvoorbeeld als straf voor drankmisbruik, ontucht, verkwisting, brutaliteit of desertie. In 1859 werden de kolonies overgenomen door de Nederlandse staat. In 1890 werd Ommerschans gesloten. Veenhuizen is vandaag de dag een gewone gevangenis.
Van 1896 tot 1901 werd in Veenhuizen en Ommerschans de signalementskaart ingevoerd. De bedenker van dit systeem was de Fransman Alphonse Bertillon (1853-1917). Hij was van mening, dat op basis van nauwkeurige lichaamsmetingen de identiteit van het individu vastgelegd kon worden. Op dit eenvoudige theoretische principe bouwde Bertillon een gecompliceerde identificatie methode, waarin lichaamsmetingen centraal stonden. Omdat het menselijk individu niet in getallen alleen te vangen is, waren aanvullende beschrijvingen op deze signalementskaart
noodzakelijk. [7]

[http://nl.wikipedia.org/wiki/Maatschappij_van_Weldadigheid]

feddepetje | 09-08-10 | 12:21

Het mooie is, dat deze maatregel geen onschuldige slachtoffers kent: iedereen die kán werken, moet werken. Zo was het eigenlijk altijd ook al bedoeld. Dus deze maatregel doet niks anders dan de bestaande lamlendigheid van de uitkeringsinstanties doorbreken. Niet de uitvreters zaten fout (geef ze eens ongelijk), maar de ambtenaren die denken dat mensen aan hun lot overlaten menslievend is. Zoals elke ouder/opvoeder weet, is er niks lief aan om ze fijn in hun eigen 'wijsheid' en keuzes te laten gaarkoken. Het was gewoon slap en laf, niks anders. Gelukkig wijst Rotterdam ons weer eens de weg.

borderlijntje | 09-08-10 | 12:16

'omdat de uitvreter jarenlang links heeft gestemd en echt niets kan' denigrerend tot op het bot wederom. Bijdragend aan de eindeloze contraproductieve links-rechtsdiscussie hier. Links en rechts zijn over het algemeen in elkaar overgaande begrippen.

Er is in Nederland maar 1 werkelijk linkse partij en dat is de SP. De rest van de partijen verenigen zowel rechtse als linkse standpunten. Jazeker, ook de pvv en de pvda. Of juist moet ik zeggen. Voor de rest word ik soms erg moe van de immer neerbuigende benadering die uitkeringstrekkers hier krijgen wat onverlet laat dat ik bovenstaande initiatieven toejuich.

Werken is over het algemeen goed voor een mens zowel sociaal als financieel. Tot slot wens ik de éénduiders hier (wie de schoenpast..) een langdurige werkloosheid buiten eigen schuld toe. Eens kijken hoe ze hier over een jaartje reaguren. Jankverhalen onder nicks als EmielroemerT en Sociaalverhaal dienen te worden gewantrouwd.

Walk a mile in someone's shoes mensen... try it.

pius | 09-08-10 | 12:16

Hilarisch en intelligent geschreven redactioneel stuk, hulde !

PeterErskine | 09-08-10 | 12:13

@ johnh | 09-08-10 | 12:03
Goed bedoeld van je hoor maar complete tijdsverspilling hier. De onderbuik van de natie rommelt op GS z'n oprispingen omhoog. Daar is geen zinnige redenering, van welke stroming ook, tegen opgewassen.

Gay Niaal | 09-08-10 | 12:13

Net als dat het te gek voor woorden is dat een burgemeester, wethouder of minister die opstapt, wachtgeld krijgt.
.
Als ik op stap, krijg ik niets. Ondanks het feit dat er door mijn deelname aan het arbeidsproces de WW pot goed gevuld is.

Pajero | 09-08-10 | 12:12

over wie het volk weer laat werken!
iedereen aan het werk zetten is niet moeilijk.
het gaat natuurlijk om het cre-eren van normale betaalde banen.
rechts kan natuurlijk bij ieder verkeerslicht een toezichthouder met behoud van uitkering plaatsen, daar worden die hardwerkenden niets wijzer van....

2emeREP | 09-08-10 | 12:12

ik vind dit een verbetering.
2 jaar geleden kwamen vrienden van mij in de problemen met de sociale dienst omdat:
1 jongen pakte een opleiding op. gevolg? uitkering gestopt want:
- niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en als je een opleiding kan betalen is je uitkering te hoog (de jongen at iedere dag brood en soep om die paar honderd euro op te hoesten, niets mee te maken)
1 jongen werkte zich een slag in de rondte voor een vrijwilligersorganisatie bejaarden verzorgen, dementerenden vermaken dat soort werk.
gevolg: uitkering gestopt want dat MAG HELEMAAL NIET!!@!!
----
deze regels zijn een verbetering voor iedereen die wel iets wil.

2emeREP | 09-08-10 | 12:09

Overigens: goed initiatief 010! Net als de NOS de nieuwe baas pleasen is goed voor Nederland.

Sliptong | 09-08-10 | 12:04

een belachelijke zaak dit. Ook om dit gratis geld te noemen, een WW uitkering krijg je alleen als je gewerkt hebt en dus premies hebt afgedragen. Oftewel je hebt jezelf verzekerd tegen werkloosheid. Iedereen die zegt dat het van "zijn" belastingcenten wordt betaald maakt een grote denkfout. Premie volksverzekeringen betaal je voor als je ziek wordt, arbeidsongeschikt, of werkloos wordt. Dat je zelf nog je baan hebt betekent niet dat dit altijd zo zou zijn. Men heeft het maar over de profiteurs, maar denk eens aan al die mensen die tijdens de crises hun baan zijn verloren, of de mensen van de DSB, of meer actueel van organon. Voor een deel van de mensen is het vanwege bv hun leeftijd, niet makelijk om weer een baan te vinden. Ze hebben wel jaren hun "verzekering" betaald voor als ze werkloos werden. Het idee dat iedereen met een uitkering daarvoor kiest is onrealistisch, natuurlijk zijn er enkele mensen tussen die het goed vinden zo, maar het overgrote deel is tegen hun zin werkoos. Geef die mensen de kans om weer een baan te vinden die aansluit bij hun opleiding/ervring/werkniveau, ze hebben er ook voor betaald om die kans te krijgen.
Dat gezegd hebben vind ik dat ons hele belastingstelsel niet klopt, ik heb geen eigen huis, geen kinderen, altijd gewerkt, en niet gestudeerd, waarom betaal ik mee aan de kinderen en de huizen van anderen ?!?! een belachelijke zaak, al die zaken zouden geschrapt moeten worden zodat iedereen minder belasting kan betalen, als dan een huis wil kopen of kinderen wil dan kan je het lekker zelf betalen, en het niet laten financieren door mensen die huren, en ervoor kiezen geen kinderen te nemen. Je zou ook zelf moeten kunnen kiezen om te betalen aan de premies volkverzekeringen, maar dan als je werkloos of ziek wordt heb je ook nergens recht op, en ben je op jezelf aangewezen.

johnh | 09-08-10 | 12:03

En waar worden die onrendabelen gedumperT? Juist, in de bejaardenhuizen. Lekker de boel verkloten en er voor zorgen dat hardwerkende mensen overbodig worden want er zit al een uitkeringstrekker op. Gevolg: ontslagen. Leuk voor al die mensen die er wel wat van kunnen maken. Nee, niet in de zorgsector plaatsen. Ja, wel in de plantsoenendienst, vuilverwerking, graniet met een vuistje proberen te decimeren, gratis opperen van bouwmateriaal/ bouwsupporten bij werken van de overheid. Dat soort dingen.

Sliptong | 09-08-10 | 12:03

Zwart gat | 09-08-10 | 12:00
en daardoor betalen we meer aan rente: lekker slim en zadel de volgende generaties op met jouw probleem.
Als je nat wordt in de regen, verzuip je dan ook je kind?

huppelkudtje | 09-08-10 | 12:02

@Huppelkudtje; We hebben een gigantisch tekort, een staatsschuld van 380 miljard, dus laat de hoop voor wat betreft het aflossen van dit bedrag maar varen want dat gaat toch nooit meer lukken, zelfs niet als het kabinet de meest extreme maatregelen zou nemen.

Zwart gat | 09-08-10 | 12:00

"Wie niet wil werken of vrijwilligerswerk wil doen word gekort."
Ah, juist. Dus wie ff een dagje een rolstoel voortduwt voor de Zonnebloem krijgt toch z'n cash binnen. Ja, da's ook echt keihard an die arbeit...
Er veranderd toch weer niks.

Typo-R | 09-08-10 | 11:57

Werken? Hah! Nooit niet! Wat denk je nou zelluf? IK WORDT GEWOON DE BAAS VAN DE ONDERWERELD. LEKKER PUH. LoL.

BenBeul | 09-08-10 | 11:56

laten we vooral de onterecht afgekeurde WAO'ers niet vergeten, met liefde zal ik aan de straat staan zwaaien als een aantal onterecht afgekeurde mensen hier uit de straat 's morgens om 7.00 uur worden opgehaald om te werk gesteld te worden. Deze groep klootzakken met grote, dure, eigen huizen, mogen wat mij betreft keihard aangepakt worden. Ze vreten het geld op dat bedoeld is voor de echte gehandicapten, dat is pas zwaar asociaal.

neemjemoederindemali | 09-08-10 | 11:53

@homunculus | 09-08-10 | 11:36
het schuiven van potjes met geld is een andere zaak, maar als ik netto minder afdraag omdat er genoeg geld in de pot zit vind ik oke.
Er lopen teveel figuren in NL rond die overal maar recht op denken te hebben.
Zolang we onder de streep nog steeds een groot tekort hebben, is deze gedachte niet terecht.

huppelkudtje | 09-08-10 | 11:47

@Poita | 09-08-10 | 09:13
Klopt. Werk is leuk. Mensen die werken per definitie niet leuk vinden zijn ongemotiveerd en die wil je niet. De overheid kan je niet verplichten die mensen in dienst te nemen of niet-functionerende mensen in dienst te houden. Die 'iedereen aan het werk' retoriek valt in de categorie veel geschreeuw, weinig wol. Weinig of geen geld hebben is geen motivatie voor notoire werkweigeraars om werk te zoeken of te vinden. Men zal op een andere manier aan geld en goederen proberen te komen.

Ik ben voorstander van bedrijfsstages voor middelbare scholieren. Elk jaar een week meedraaien in een bedrijf. Dan geen dom produktiewerk achter een lopende band, maar laten proeven hoe leuk werken kan zijn. Dit zou absolute prioriteit moeten hebben met na zo'n week een aardig zakcentje en een produkt of gimmick. Ik heb het idee dat onder notoire werkweigeraars nogal wat mensen zitten die op een vervelende manier kennis hebben gemaakt met het arbeidsproces. Die hadden dan een lul van een chefje, of werkten bij een bedrijf dat regels overtrad en gevaarlijk/smerig/zwaar werk liet uitvoeren, of er was agressie, of er was geen pauze, dat soort dingen. Ik heb het allemaal gezien bij vakantiebaantjes. Gelukkig kwam er ook leuk werk.

Stir Glenfarclas II | 09-08-10 | 11:45

Weet je wat, ontsla alle werknemers van alle bedrijven en neem daar uitkeringstrekkers voor in de plaats, geef die mensen dan een tijdelijk nul-uren contract op bijstandsniveau, met medewerking van UWV en je zult zien dat de kosten voor alle ondernemingen omlaag gaan, en lage kosten voor de onderneming is goed voor de economie. Dan heeft alleen de directeur een vast salaris, voor de controle van de boekhouding en voor het motiveren van z'n personeel etc huurt ie dan af en toe zo'n manager van een daarop toegespitst extern bureau in, kan ook uit het buitenland zijn. Zie hier de natte droom van de ultieme liberaal. Een gigantische groep mensen die werken voor een grijpstuiver en een paar mensen die daar handig gebruik van maken. Wat dat betreft is een extreem rechtse liberale visie op de economie in principe hetzelfde als een extreem linkse visie.
Als ik directeur of eigenaar zou zijn dan zou ik alleen nog maar mensen inhuren die in zo'n uitkeringstraject zitten, ze motiveren is geen probleem, ik kort ze dan gewoon op hun uitkering, als ze tijdelijk even minder ' gemotiveerd' zijn. Nou ja, met motivatie heeft het niets van doen, maar ja ze moeten wel he? Voor hen 100000 anderen en anders importeer ik gewoon een stuk of wat mensen uit Bangladesh, die zijn nog blij met 600 euro in de maand.

Zwart gat | 09-08-10 | 11:44

Ik vind de plicht om de werkloze die bij je solliciteert aan te nemen ook geen slecht idee. Zal je eens zien hoeveel werklozen dat scheelt.

En iedereen is kennelijk vergeten dat je als werknemer geen WW premie meer betaald. Het is de werkgever die dit betaald. Het is dus eigenlijk geen 'recht' meer, maar precies waar het voor bedoeld is, een vangnet om tijdelijke werkloosheid op te vangen.

allesofniets | 09-08-10 | 11:36

huppelkudtje | 09-08-10 | 11:27

Je betaalt geen WW-premie op dit moment. Lager kan de premie dus niet. De WW-potten zitten stampvol met het geld dat werkend NL heeft afgedragen. Het korten van de periode waarin je recht op WW hebt of een aanpassing van de hoogte van het uitkeringsbedrag waar je recht op hebt, zijn alleen een oplossing voor het begrotingsprobleem van de overheid. Dit is nl veel makkelijker dan, ik noem maar wat, aanpassing van het ambtenarenpensioen naar middenloon (zoals de rest van NL) ipv eindloon.

homunculus | 09-08-10 | 11:36

pak ze maar.. die 18-25 jarige bijstandsmoeders in de grote steden .. maar laat mensen die echt ziek zijn en daardoor afhankelijk zijn van een bijstandsuitkering met rust.

nachtschilder | 09-08-10 | 11:32

@Pajero | 09-08-10 | 11:17
wees blij dat ze dit doen, dan kan de VERZEKERINGSpremie een stuk omlaag.
Het is niet bedoeld als spaarrekening.

huppelkudtje | 09-08-10 | 11:27

Overigens het reaguren hier de hele dag 'in de baas zijn tijd' kost de maatschappij ook bakken met geld dus waarom zeuren over mensen die gewoon recht hebben op een uitkering en misschien van te voren gewoon zelf voor die uitkering betaald hebben? Ben zelfstandig dus ik verdien gewoon geen kloten als ik hier iets schrijf. ;-)

Hölzenbein | 09-08-10 | 11:25

Hoe zouden de reaguurders het overigens vinden als de overheid opeens hun spaarrekening leeg haalt, met als onderbouwing 1000 euro spaargeld is voldoende.
Dat komt ongeveer op hetzelfde neer als mensen die jaren betaald hebben aan de WW opeens korten op de periode, uitkering of verplicht stellen te werken.

Pajero | 09-08-10 | 11:17

@homunculus | 09-08-10 | 11:12
Genieten met een grote G. Daar gaat het om als je eindelijk gebruik kunt maken van jezelf opgespaarde centjes.
Niet schamen maar G.E.N.I.E.T.E.N. en geen vrijwilligers werk zoals bejaardenverzorgen. Bah, dan zit je de mensen in de softe sector weer het werk uit handen te nemen en neemt daar de werkeloosheid weer toe.

Nee, laat de rechthebbende (die er jaren aan betaald hebben) ook maar eens genieten.

Pajero | 09-08-10 | 11:15

Beter laat dan nooit, edoch een prima initiatief.

Schaamharing | 09-08-10 | 11:12

Dat wordt een probleem voor de zwart werkers. Uitkering en baan + verplicht werken dat gaat niet samen.

Boomschade | 09-08-10 | 11:12

Wellicht dat het aan mij ligt maar een WW-uitkering, daar heb je toch jarenlang premie voor betaald? Dat is geen gunst maar een zelf betaald recht! Ik betaal al 20 jaar WW-premie, ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt. Maar mocht het ooit nodig zijn dan hoef ik me daar niet voor te schamen. Ik profiteer nl nergens van.

homunculus | 09-08-10 | 11:12

Heel goed! Zo hoort dat.

keppie1.0 | 09-08-10 | 11:12

Nederland wordt wakker, nu kennen de steun trekkers nog zwart bij werken ,
wat ook veel gebeurd ,kan alleen in de gemeente waar ik woon teintallen die dat doen.Maar waar links het voor het zeggen mag dat.

gerrit5042 | 09-08-10 | 11:10

Ik ben blij dat ik nu eens van mij duur betaalde centjes kan genieten door in de zomer recht te hebben op de uitkering. :)

Pajero | 09-08-10 | 11:08

@PauperKoning | 09-08-10 | 10:55
Daar weet ik alles van...

An die ARBEIT | 09-08-10 | 11:06

Wat een simplistische reacties hier allemaal zeg, alsof alle werklozen die een bijstandsuitkering hebben luie en goedkope Duitse supermarkt merkbieren drinkende personen zijn die niets willen.

Zwart gat | 09-08-10 | 11:06

Geen nieuws; is al 10 jaar geleden ingevoerd in Duitsland. Motto: wie geld krijgt van de staat is in dienst van de staat. En wie weigert; wordt gekort (dit leverde overigens in Duitsland gelijk al een flinke besparing van 40% op).

4142 | 09-08-10 | 11:05

@Lugosi | 09-08-10 | 10:59
wat is dat toch voor een rare kronkel om de ene misstand goed te willen praten met een andere.
Van beide kanten blijft het diefstal, het wordt er niet minder door als een ander ook steelt.

huppelkudtje | 09-08-10 | 11:04

oude wijn in nieuwe zakken.

dolffie | 09-08-10 | 11:00

NIETS nieuws. Ik kan je uit eerstehandservaring vertellen dat:
1: Dit soort 'activeringsmaatregelen' al eeuwen bestaan. Onder andere te Groningen, waar ik het heb meegemaakt.
2: Ze in de praktijk veel minder 'ernstig' zijn dat doet vermoeden omdat ze zeer soepel worden toegepast en maar voor een bepaalde duur gelden.
3: Vrijwel 80% van de bijstandgerechtigden heeft één of andere ontheffing
4: Als een hangneger, tokkie of rotmarrokaan zegt, 'amehoela!' dan zegt de sociale dienst "o.k. dan niet"
5: Alleen goedwillende ex-afgestudeerde studentjes die toch al binnen 3 maand weer de bijstand uitzijn worden k.e.i.h.a.r.d. aangepakt met dit soort maatregelen, zijn gewillige slachtoffers, en sociale dienst medewerkers kunnen over hun rug goedkoop scoren door te doen alsof 'hard wordt opgetreden'
6: Langdurig en onwillig uitkeringstuig dat blij is in de bijstand te zitten merkt van dit soort mattregelen h.e.l.e.m.a.a.l. n.i.e.t.s., terwijl zij juist het probleem vormen
-
Totale gebakken lucht dit, dit soort projecten loopt al meer dan 10 jaar bij zo ongeveer elke sociale dienst van elke gemeente. Heeft U daar al ooit wat van gemerkt?...

Folkert Meinhof | 09-08-10 | 11:00

Zolang er aan de bovenkant niets gebeurt qua salaris naar arbeid, boni, en vertrekregelingen, kan de onderkant van het 'inkomensgebouw' doorgaan met daaraan zijn excuses te ontlenen. Persoonlijk vind ik veel bestaande wachtgeldregelingen misdadig, eigenlijk misdadiger dan iemand die, zeg, een kwartaal lang niet geheel terecht een uitkering heeft. De grootverdieners moeten een morele standaard laten zien. Als ze dat weigeren, dan is dat een letterlijke aansporing tot fraude jegens de onderkant.

Lugosi | 09-08-10 | 10:59

Oude discussie. Laat ik je dit zeggen. Ik betaal niet al meer dan 20 jaar ww-premie om wanneer ik werkeloos mocht worden, vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik ben 20 jaar ICT-er en dan zou ik in het geval van werkeloosheid, wat niet zo is gelukkig, opeens vakken moeten gaan vullen? Rot toch op! Je moet Sjonnie en Sjaak hebben die elk weekend bijklussen terwijl ze in de ziektewet lopen vanwege een pijnlijke rug. Elke keer voordat dat de controle aan de deur komt gaan ze even naar de sportschool om de rug een beetje over te belasten, zodat het allemaal net echt is. Nederland loopt over van deze sjonnies.

coolnation | 09-08-10 | 10:59

PS. vroeger heette dit Melkert-banen. Ook als zo'n linkse uitvinding. Tegenwoordig is het hip om vanuit de rechtse hoek te roepen dat mensen gewoon aan het werk moeten. Zoek de verschillen....

hanz71 | 09-08-10 | 10:57

@hanz71 | 09-08-10 | 10:55
Dat is de bijdrage van de briljante GS-medewerker Bart Brussen. Hij is in staat om meerdere verhaallijnen in artikelen te verwerken en zo de lezer op het verkeerde been te zetten. We gaan nog veel van deze jongen horen.

Wazzzah | 09-08-10 | 10:57

Hoezee!
Alleen hoop ik niet dat er een enorme ambtelijke molen achter verscholen is.

Echt He! | 09-08-10 | 10:55

Arbeid maakt niet vrij

PauperKoning | 09-08-10 | 10:55

Echt heel goed geïnformeerd GS. Rotterdam zwicht op dit moment onder het juk van een PvdA-VVD-D66-CDA college, waarbij meer dan 50% PvdA. Helemaal niks rechts aan dus. Maar wat dachten jullie. Dat domme reaguurders-volk loopt tegenwoordig achter elke scheet aan die we laten, en beginnen toch wel gewoon hetzelfde te roeptoeteren als wat wij doen, dus hopakee, gooi maar de site op?

hanz71 | 09-08-10 | 10:55

HET grote voordeel van niet werken = uitslapen
Zijn er ook banen die om 11 uur beginnen ofzeau?
Pierre Lebon | 09-08-10 | 09:07
Jazeker, zo werk ik van maandag tot vrijdag van 14:30 tot 23:00. Lekker elke dag uitslapen en nooit in de file.

Cadaver | 09-08-10 | 10:54

@The Russian | 09-08-10 | 10:48
Enjoy! Ik heb mij 8 jaar verdiept in de wereld van bier en haalde toch zonder moeite mijn papiertje. Toentertijd dacht ik dat het kwam door mijn uitmuntende intellect. Nu denk ik dat ik een gevalletje HBO-fraude ben ;)

Wazzzah | 09-08-10 | 10:54

De straf op de uitkering is slechts 10% (dus 80/90 Euro).
Dan betaal je gewoon je zorgpremie niet, en klaar.
Bovendien is het werk niet produktief, eerder contraproduktief, omdat het bijna 1 op 1 begeleid gaat worden door ambtenaren (persoonlijke begeleiders/integratie coach/trajectbegeleider etc), het werk zal bestaan uit samen met bejaarden naar het winkelcentrum, stadswacht (gekleed in dure uniformen/bodywarmers etc), of aanwezigheidtherapie in een of ander kringloopgedoe.
Achter de geraniums laten zitten is goedkoper.
Bovendien worden allereerst de minst ernstige gevallen uit het bestand gelicht, om te scoren.
Uiteindelijk resulteert het na 3 jaar toch niet in een vaste baan, maar wordt het project toch doorgezet, omdat er " Positieve resultaten zijn" .
(wc-eend rapport).

King of the Oneliner | 09-08-10 | 10:53

@ecologiste je hebt geen 100 maar 1000% gelijk!

thequeenofsheba | 09-08-10 | 10:52

Mijn mening is... als je wilt werken, dan is er werk zat.
Er zijn de komende 3 jaar 40.000 vrachtwagenchauffeurs nodig.
Vaak word de opleiding vergoed door de vervoerders.

roosvrij | 09-08-10 | 10:50

@paradoxical ik ben het helemaal met je eens!

thequeenofsheba | 09-08-10 | 10:49

Wazzzah | 09-08-10 | 10:45
-
4 dagen studeren ( ma, di, wo, do ) 2 dagen dus om bankrekening te spekken, ( en nog genoeg tijd voor huiswerk en om op geenstijl te posten :) )

The Russian | 09-08-10 | 10:48

Is op zich geen slecht idee. Maar eerst moet er aan andere misstanden een eind gemaakt worden. Zoals bijvoorbeeld die ex- manager van het Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht die 2!!! ton krijgt om gewoon thuis te zitten. Of dat mens Goudzwaard dat 875.000 eurootjes ontslagvergoeding krijgt. Ik heb al in een paar regeltjes een miljoen euro bezuinigingen (graaigeld) gevonden. En zo zijn er nog heel wat van die nutteloze overbetaalde bestuurders die heel wat jaren bezig zullen zijn met honden uitlaten, stront ruimen op straat, boodschappen doen voor oude mensen enz voordat ze hun schuld aan de maatschappij hebben terugbetaald.

thequeenofsheba | 09-08-10 | 10:47

@The Russian | 09-08-10 | 10:42
WO dus? Knap dat je daar 20 uur bij kan werken, dat is normaliter voorbehouden aan psuedo-studies als vrijetijdskunde ;) Chapeau!

Wazzzah | 09-08-10 | 10:45

Er wordt hier flink gevochten om de restjes. Best doorzichtig allemaal.

Xinicus | 09-08-10 | 10:44

Wazzzah | 09-08-10 | 10:40
-
Natuur en sterrenkunde ( oftewel een studie waar je na je afstuderen daadwerkelijk een goede baan mee kan vinden ).

The Russian | 09-08-10 | 10:42

@ Bigi Bana Boy | 09-08-10 | 10:35

Hahaha. Ik heb het even nagekeken maar het lijkt erop dat linksdragend algemener is dan rechtsdragend, althans volgens een uroloog en die kan het misschien wel weten. Hier zijn enkele deskundigen aan het woord:
www.trouw.nl/krantenarchief/1994/04/27...

ecologiste | 09-08-10 | 10:41

@The Russian | 09-08-10 | 10:37
Welke studie?

Wazzzah | 09-08-10 | 10:40

Nederland wordt wakker! Heerlijk. Nu een minderheidskabinet er overheen, en we kunnen weer een beetje normaal leven hier..... Er is hoop!

Snorry! | 09-08-10 | 10:40

Leuk, maar juridisch erg wankel. Want wat zijn de selectiecriteria voor die 475 uitkeringstrekkers? En is het betaald werk of 'gratis werken' voor een uitkering?
Ik voorzie dus al weer een hoop rechtszaken en werk voor rechters en soosjale advokaten.

John Toroflex | 09-08-10 | 10:39

@Ondernemer | 09-08-10 | 10:36
Mensen die een diploma hebben en constant zeggen: Dat is beneden mijn niveau.
De jankerts, ga dan vakken vullen...

da wizard | 09-08-10 | 10:39

Rector Reflector | 09-08-10 | 10:30
Persoonlijk vind ik toiletten schoonmaken meer werk dan zure rechts/links stukjes bloggen.

BarackOsama | 09-08-10 | 10:38

Aan 40 urige loonslaven heb ik maar een ding te zeggen: Hahahahahahahahah.
Ik studeer fulltime, en met een bijbaan van rond 20 uur per week + mijn stufi strijk ik per maand bijna 2000 netto op.
-
Wat een heerlijk leven.

The Russian | 09-08-10 | 10:37

da wizard | 09-08-10 | 10:33
Eerst maar even hoogopgeleid definieren. Heb laatst wat rondgehangen op e-matching tussen de hoog opgeleiden. 'Hoog Opgeleid' wordt de laatste tijd wel erg vrij mee omgesproken.

Ondernemer | 09-08-10 | 10:36

Rector Reflector | 09-08-10 | 10:33
Ik roep maar wat omdat het lekker klinkt. Bert zelf doet niet anders, dus waarom ik niet?

Bigi Bana Boy | 09-08-10 | 10:35

@Rector Reflector | 09-08-10 | 10:16
Ja hé!? Vakantie vieren doe je maar in je eigen tijd…? An den Arbeittt! :)
(prettige vakantie dan nog! Hersenloos stuk vreten)
--

Nuchter genoeg | 09-08-10 | 10:35

Bigi Bana Boy | 09-08-10 | 10:32
Hoe weet jij dat?

Rector Reflector | 09-08-10 | 10:33

Maar dan wil ik de werkeloze hoogopgeleiden ook werk aan zien nemen dat beneden hun opleidingsniveau is...

da wizard | 09-08-10 | 10:33

Verder hangen lullen ook meestal rechts,Bert.

Bigi Bana Boy | 09-08-10 | 10:32

De Literator | 09-08-10 | 10:24

2,5 miljard bijstand inderdaad, maar daar gaat dit topic toch min of meer over? Of denkt u dat Wouter Bos ook een bezem in zijn hand gedrukt krijgt om aan het eind van de maand zijn wachtgeld te mogen toucheren?

ecologiste | 09-08-10 | 10:31

Je kent je klassiekers niet Bert. Van wijlen Che Guevara kom de uitspraak "Wie niet werkt zal niet eten" en in vrijwel alle communistisch landen "werkte" iedereen, weliswaar in nepbaantjes, maar toch .. in je nest liggen was er niet bij. Verder stond zware industrie arbeid in hoog aanzien. Dat links Nederland er een geheel andere uitleg aan heeft gegeven wil nog niet zeggen dat de socialistische leer per definitie luiheid en uitvreterij propageert. Dat is leuk voor de bühne om te roepen maar bezijden de waarheid.

Bigi Bana Boy | 09-08-10 | 10:31

BarackOsama | 09-08-10 | 10:26
Nog ééntje dan: Wat verstaat u onder 'echt' werk? En wie bepaalt dat? En wat is uw bijdrage aan onze maatschappij? En wat is uw inkomen? En pincode?

Rector Reflector | 09-08-10 | 10:30

Beste Bart,

De Telegraaf lezen kan ik zelf ook. Kom eens met iets verrassends.

Daarnaast vraag ik mij af wat er nou precies rechts is aan dit plan. Kom dit nog uit de Leefbaar-koker? Heeft de deelgemeente dit bedacht en wie regeert daar? Heeft de huidige PvdA-kliek hier niets mee te maken? Vragen, vragen, vragen. Bart, ga eens werken voor je geld!

Wazzzah | 09-08-10 | 10:29

Wat een prachtig inspirerend artikel! +1

Stahlhelm | 09-08-10 | 10:29

Rotterdam loopt met dit soort zaken erg voor op de rest van Nederland. Kijk naar het zero tollerace beleid, 1 waarschuwing. Aboutaleb is goed bezig, en dat voor een pvda griezel.

ludokrijger | 09-08-10 | 10:27

Toch grappig dat BertjeBrussen zo'n grote mond heeft terwijl hij in zijn leven waarschijnlijk nog nooit echt werk heeft gedaan.

BarackOsama | 09-08-10 | 10:26

Nuchter genoeg | 09-08-10 | 10:14
Toevallig heb ik zojuist mijn tas ingepakt.
Mijn laatste plempsel voordat ik vertrek naar Egmond.
Genieten van een dikke week zee en strand. (Zon denken we er voor het gemak maar even bij)
Wanneer kun je weer terecht op je VMBO-tje? Hersenloos stuk vreten.

Rector Reflector | 09-08-10 | 10:26

@tinkerbell5509 10:10
...........
*gepaste stilte*

necrosis | 09-08-10 | 10:26

@Bos Hout | 09-08-10 | 09:07: Je denkt toch niet dat GS iets positiefs over 'links' gaat schrijven? (De PvdA zit ook maar net links van het midden, net zoals het CDA er net rechts van zit) Het demoniseren van links moet en zal doorgaan ;)
Laat dit eerst maar eens door de toekomstige rechtse regering landelijk worden ingevoerd voor GS gaat roepen dat het rechts is die dit doet.
Met alle VVDers en CDAers die genieten van wachtgelden en een redelijk groot deel van de PVV achterban die van hun royale uitkering op vakantie gaan denk ik dat het niet zo snel op grote schaal ingevoerd zal worden.

Nyg | 09-08-10 | 10:25

ecologiste | 09-08-10 | 10:21

Die 2.5 miljard is alleen de BIJSTAND..... een schijntje ten opzichte van de WW, WIA, huursoepsidie en tel ze maar op.....

De Literator | 09-08-10 | 10:24

huismerk | 09-08-10 | 10:05

U begrijpt het.

ecologiste | 09-08-10 | 10:24

@kapotte_stofzuiger | 09-08-10 | 09:57

Alleen al 66% van de 169 dus 113 miljard gaat naar de oudedagsvoorziening en de zieken.
We hebben hier op GS net wat afleveringen graaien bij de AWBZ gehad. Daar kunnen makkelijk enkele miljarden worden bezuinigd en ook nog eens miljarden worden teruggevorderd tenminste bij creatieve bestuurders, maar ja we hebben te maken met de CDA-PvdA maffia hè? Die laffe clubs halen liever de miljarden bij de ouden van dagen en bij de zieken dan bij de rijke villabezitters die de meeste HRA krijgen. Bovendien durven ze niets te doen aan de immigratiekosten van minimaal 7 mljard netto per jaar en de meer dan 200 miljard immigratiekosten van de afgelopen jaren die de staatsschuld verdubbeld heeft tot ca. 400 miljard. (HRA is dacht ik 11 miljard en huurtoeslag 3 miljard per jaar).
CDA en PvdA pakken liever de gewone mensen. Je hoeft maar te kijken naar huurders. In een buurt waar koop- en huurwoningen zijn wordt via standaardhypotheek rekensommen voor een koophuis woonlasten berekend die enkele honderden euros lager zijn dan de huur die de corporaties vragen voor een vergelijkaar huis. maar ja die CDA en PvdA coporatieve graaiers moeten allemaal meer dan de Balkendende norm voor hun maatschappelijk belangrijke werk (dat natuurlijk niets anders is dan ordinaire scrooge huisjesmelkers).
Volgens CBS zijn er nu ca. 320.000 mensen met een bijstandsuitkering. Netto uitkering is 650 per maand netto. Dus per maand is dat aan bijstandsuitkering 208 miljoen en per jaar is dat ca. 2,5 miljard euro. Dat is dus een schijntje en heel wat minder dan de 11 miljard HRA.
Wat ik maar wil zeggen is dat iedereen een uitkeringstrekker is en de grootste zitten in Den Haag.

ecologiste | 09-08-10 | 10:21

Eindelijk gaan ze eens wat eraan doen, en ik hoop dat ze nu gaan doorpakken.
Want ben er goed ziek van dat ik met mijn baan nog 2 andere gezinnen moet onderhouden die geen zin hebben om te werken, terwijl een oma in een bejaardenhuis maar 1x in de week kan douchen omdat er geen personeel is.

En als ik door omstandigheden werkloos wordt, ja dan zal ik gewoon bij de mac moeten gaan werken tot ik wel weer iets in mn eigen werk heb gevonden. Wat een onzin die mensen die zich daar te knap voor voelen.

Storman | 09-08-10 | 10:21

Ik stik van het werk hier.

Juri Spundentie | 09-08-10 | 10:20

Hesselbollah | 09-08-10 | 10:15
En bent dus ook aan niemand veranwoording verschuldigd.

Ondernemer | 09-08-10 | 10:19

opeens weet je het:

je gaat het wiel opnieuw uitvinden!

* snel nog wat troep op straat maken doet *

Ron6019 | 09-08-10 | 10:19

Hesselbollah | 09-08-10 | 10:05

Dat valt dan mee. gefelicteerd, De Literator is zelf óók ondernemer en schat zo in dat van de door hem gegenereerde loon-, vennootschaps-, omzet- en nog wat andere belastingen toch minstens 1.000 uitkeringstrekkers een fijn leven kunnen leiden....

De Literator | 09-08-10 | 10:18

paradoxical | 09-08-10 | 10:13
Amen.

BarackOsama | 09-08-10 | 10:16

Nuchter genoeg | 09-08-10 | 10:14
Ooit gehoord van vakantie?
Daar heb ik godverdomme hard voor gewerkt.

Rector Reflector | 09-08-10 | 10:16

MMh dat links stemmen in combi met uitvreten lijkt me echt gelul, wordt ook een beetje moe van dat platgetreden pad(zal wel aan Brussen liggen die even popi wil doen bij GeenStijl). Volgens mij genoeg uitkeringlijende PVV-ers die zwart bijklussen om op zaterdagavond aan het Best bier en de Huzarensalde van de Aldi te kunnen.

Mossad | 09-08-10 | 10:16

Hesselbollah | 09-08-10 | 10:05

U krijgt zelf ook gratis geld ?
De Literator | 09-08-10 | 10:13

kijk, die domme conclusie trekken mensen hier nou altijd. Ben je het er niet mee eens, dan werk je er zelf aan mee. Hou toch op man. Ik ben eigen baas en werk me de tyfus en krijg van niemand geld.

Hesselbollah | 09-08-10 | 10:15

@Hesselbollah | 09-08-10 | 10:05

Dat zal op het moment zijn dat we jou serieus nemen.

azijnseikerT | 09-08-10 | 10:14

Gò!?, als ik de reaguurders zo tel tot nu toe(dit topic is begonnen om 08:59)? .. Wat wonen er dan nog een hoop van hen niet in Rotterdam? (... :)...)

Nuchter genoeg | 09-08-10 | 10:14

Topic en reacties hier zijn al even dom als reacties op Joop.nl. Ik zou zeggen; wacht maar totdat je je baan verliest. Als je altijd een goede baan gehad hebt, ga je dan hamburgers omdraaien of pak je je uitkering (waar je netjes belasting voor betaald hebt)? Of een bijstandsmoeder, ik heb liever dat deze haar kroost enigszins fatsoenlijk opvoed, ipv 40 uur per week kudt werk te moeten doen.
Laat den haag eerst maar eens iets doen aan alle uitzuigers in bv de zorg, van 1 ontslagvergoeding heeft iemand jaren een uitkering. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat teveel mensen onterecht een uitkering opstrijken, maar een beetje nuance kan geen kwaad.

paradoxical | 09-08-10 | 10:13

Hesselbollah | 09-08-10 | 10:05

U krijgt zelf ook gratis geld ?
De Literator vindt het Rotterdamse initiatief een goed begin. Hij heeft zelf al jarenlang het volgende wensenlijstje:
- uitkeringstrekkers worden tewerkgesteld bij hardwerkende belastingbetalers voor bijv. het poepvrij houden van de stoepen, auto's wassen, tuinieren en dergelijke. Dit alles onder toezicht van nu nog díe werklozen, die méér dan alleen het VMBO gedaan hebben.
- huursoepsidie wordt afgeschaft. In plaats daarvan verrijzen goedkope woonbarakken in dun bevolkte delen van Nederland, waar de sociaal zwakkeren kunnen wonen. Willen ze beter wonen, dan kan dat maar dan zónder huursoepsidie.

Graag meer suggesties hier, zodat kabinet Rutten I er meteen mee aan de slag kan.

De Literator | 09-08-10 | 10:13

Kan dit misschien landelijk ingevoerd worden aub.

winterpeen | 09-08-10 | 10:10

@ necrosis | 09-08-10 | 10:02
Nope twee nieuwe tumoren gevonden en maar weer de"molen" in.

tinkerbell5509 | 09-08-10 | 10:10

Hesselbollah | 09-08-10 | 10:05
Geen kilometerheffing dat is het belangrijkste hedendaagse ideaal.

Watikjebrom | 09-08-10 | 10:10

@ kapotte_stofzuiger | 09-08-10 | 09:43

Zelfstandig dus niks te halen maar mij hoor je niet klagen. Als ik nu terug kijk zie ik massa's medepatiënten die in dezelfde omstandigheden waren en zijn blijven hangen in zelfbeklag en niks doen.
Het eerste wat me aangeboden werd na de operatie was een praatgroep. Dat gezeik wordt je letterlijk opgedrongen of je wilt of niet.

tinkerbell5509 | 09-08-10 | 10:09

Melchior C Balthasar | 09-08-10 | 10:06
1 out of 2 is toch niet zo slecht?

Ondernemer | 09-08-10 | 10:08

Kijk es aan, 'zuh sjeensus ar kamming'! It's about freaking time..

Ashtrey | 09-08-10 | 10:06

@Ondernemer | 09-08-10 | 09:50: Het blijft een moeilijk woord he, initiatief?

Melchior C Balthasar | 09-08-10 | 10:06

Nederland heeft meer ondernemers nodig, meer innovatie en werk moet lonen. Schoonmakers moeten 1500 schoon krijgen. Als Amsterdam 28 miljoen per jaar aan externe adviseurs in kan huren dan kunnen ze zeker wel 2,5 ton missen om hun schoonmakers netjes te betalen. En dat geldt voor het bedrijfsleven ook. Koopkrachtgroei is het medicijn tegen de crisis en dan vooral voor de lage en middeninkomens. Laat de graaiers bij de publieke omroep, de zorg, de banken, de gemeenten en de beursgenoteerde bedrijven maar pas op de plaats maken en de babyboomers hun eigen boontjes doppen in plaats van hun onafgebroken HRA en WAO op ons af te wentellen. Starters en de lage en middeninkomens zijn er in alle landen om ons heen minder in koopkracht achteruit gegaan dan hier.
Per maand gaat er bij ons straks 37400 euro naar de belasting en als daar een arbeidsongeschikt persoon zijn gezin mee kan onderhouden, dan vindt ik dat prima. Dat "pardonners" daar door eerder een huis huren dan jongens en meisjes die hun eerste baan hebben en op hun 25e weg willen bij pa en ma vindt ik jammer. En dat gemeentes miljoenen in adviseurs proppen van de dat geld en de schoonmakers zwaar onderbetalen vind ik ronduit verwerpelijk.

huismerk | 09-08-10 | 10:05

BarackOsama | 09-08-10 | 09:59
Idd denk dat we wel kunnen stellen dat 99% van de reaguurders te beroerd is om van hun luie reet af te komen om dat soort werk te gaan doen, dat laten ze liever over aan immigranten.

Watikjebrom | 09-08-10 | 10:05

't zit jullie reaguurders wel hoog hè. Met die 'en dat van MIJN belastingcenten' retoriek. Arbeit macht frei enzo. Jullie kunnen niet wachten op een charismatische leider, en dan allemaal lekker in het gareel. Nederland = Duitsland in het klein.
Die bullshit oorlog in Afghanistan, bijna geen belasting voor grote coöperaties die miljarden binnenharken en megalomane overheidsbouwprojecten kosten 'ons' veeeeeel meer geld. En benzine prijzen en autorijden in het alegemeen; wanneer zeggen we nou 'ns met z'n allen 'NEE!'. REVOLT!

Hesselbollah | 09-08-10 | 10:05

Heel terecht dat er broodnodige acties worden ingezet om al die vacatures in te vullen die nu open staan. Naast stoere acties graag ook wat pragmatischer oplossingen, zoals samen met chronisch werkelozen de basis regelen: kinderopvang, bijspijkercursussen in je vrije tijd doen, belastingpapieren leren invullen. Nu worden uitkeringstrekkers in de voor hen vreemde wereld van werk gegooid, en worden ze ziek omdat ze niet weten hoe dat moet. Slecht voor de werkgever, voor hen en uiteindelijk zonde van al het bemiddelingsgeld.

mokum4all | 09-08-10 | 10:05

In Helmond voert men dit beleid al jaren.
Rotterdamse naäpers.

Rector Reflector | 09-08-10 | 10:04

Zeau is dat, werken met je donder !

woefdrammer | 09-08-10 | 10:04

@tinkerbell5509 | 09-08-10 | 09:41:

R.E.P.S.E.C.T.

Veel gezondheid toegewenst!

Balsaq | 09-08-10 | 10:04

Een collega heeft op de PvdA gestemd alleen, omdat haar man momenteel werkloos is en opzoek is naar een baan (nee, hij is geen bankhanger). Ze koos voor de PvdA, omdat deze partij niet wilde korten op de uitkeringen, maar verder vond ze het een waardeloze partij vol onbetrouwbare lui.

gozahtje | 09-08-10 | 10:04

En hoeveel ambtenaren heeft de Gemeente Rotterdam nou nodig om die 475 werkelozen te begleiden? En wie betaalt dit hele (proef) project? En van wiens geld?
Goed idee, maar willen we juist niet het overheids apparaat verkleinen en het aantal ambtenaren terug dringen.
Veplichten iedere beschikbare baan aan nemen is betere oplossing.

v0tl00k | 09-08-10 | 10:03

Dat bestaat toch al? In de bollenstreek kent men al jaren een vorm van dwangarbeid voor werklozen. Niet dat ze wat doen, maar het gaat om het idee. Het is ook vreemd als een automatiseringsspecialist wiens eigen bedrijf naar de vaantjes is staat te schoffelen terwijl de gemeente 5 meter verder zijn concurrent inhuurt voor 4000 euro per dag.

jan-lul-de-behanger | 09-08-10 | 10:03

@Tinkerbell5509 9:41
Tja, zo'n antwoord had ik natuurlijk nooit verwacht.
Respect, en hopelijk ben/ blijf je "schoon".

necrosis | 09-08-10 | 10:02

Tsja, het klinkt zo mooi, maar wat mot je ermee, als werkgever zit je niet te wachten op een ploeg omgemotiveerde kneusjes, dat gaat niet werken, en als ze bij de overheid aan de slag gaan dan mopperen we straks weer met zijn allen dat er zoveel onrendabelen bij de overheid zitten...

Watikjebrom | 09-08-10 | 10:02

@aktivist
en daarom stemmen aasgieren , bankiers, slechte polisverkopers, uitbuitende ondernemers, oplichters en sjoemelende aannemers allemaal rechts, omdat het geld het geld beschermt. je moet het je kunnen veroorloven rechts te stemmen als je geld hebt. heb je geen geld en je stemt rechts dan ben je dom en moet je niet zeuren als je genaaid wordt.

ben nuchter | 09-08-10 | 10:00

Claude Jacque | 09-08-10 | 09:26
Het is geen rare gedachte maar het blijft wel een gedachte. De realiteit is toch echt iets anders. Ik weet zeker dat 99% van de reaguurders die bezem niet zou oppakken uit schaamte voor het zogenaamde minderwaardige karakter van het werk.

BarackOsama | 09-08-10 | 09:59

@ecologiste | 09-08-10 | 09:52
Het gaat om de bedragen (bij benadering):
HRA kost 28 miljard
Uitkeringen kosten 169 miljard
Waar is het makkelijkst om te bezuinigen?

kapotte_stofzuiger | 09-08-10 | 09:57

Ik zie er wel wat in, nu maar afwachten wanneer links de eerste kamervragen gaat stellen!

gozahtje | 09-08-10 | 09:56

Help, ik raak overbelast, betaalde al mee aan de uitkering van die gasten en nu moet ik ze van mijn baas inwerken op het werk . . .

Twee Jeetjes | 09-08-10 | 09:56

Graaf eens een kanaal.
SODEP | 09-08-10 | 09:12
Ja.
De Coolsingel.

winterpeen | 09-08-10 | 09:54

@Ondernemer | 09-08-10 | 09:50:

Dikke +12! Eigen Verantwoordelijkheid (en ja, dat mag twee maal met hoofdletter) is veel te weinig ontwikkeld in dit land.

"Ja maar mijn baan verdwijnt!"

"Jammer joh: B.I.J.S.C.H.O.L.E.N. met dat kadaver! Alleen jammer dat je nu een achterstand hebt op de mensen die wel verstandig waren en daar al eerder mee waren begonnen."

Balsaq | 09-08-10 | 09:53

Driewerf B'vo

CT Surgeon | 09-08-10 | 09:53

Wat een goed nieuws dit.
Ik ben er helemaal voor. De tijd van gratis geld is hopelijk voorbij. Ze moeten er maar wat voor doen. Je moet de vicieuze cirkel doorbreken van dat soort mensen.
Als ze eenmaal door hebben dat er meer is dan alleen maar handje ophouden, krijgen ze misscchien weer zelfrespect.
Bovendien komen ze in contact met anderen. Mense die hen weer kunnen motiveren.
Goed plan.

kleingrutter | 09-08-10 | 09:52

Toch stemmen uitvreters meestal links. Niet omdat ze zo sociaalvoelend zijn, maar uit plat egoïsme. Bang dat er op hun gratis geld + langdurigheidstoeslag + andere douceurtjes beknibbeld wordt.
Aktivist | 09-08-10 | 09:44
Jij hebt statistisch onderzoek waar uit blijkt dat het niet voor de helft PVV-stemmers zijn? Interessant!

mokum4all | 09-08-10 | 09:52

Rechts laat voor zichzelf toch altijd het kapitaal werken? Tenminste ik dacht toch dat de wereld zo in elkaar zat?
Werken op zich hoeft niet lonend te zijn, kijk maar naar de talloze overheidsbaantjes. Het gaat om de monopolieposities en dat je bijvoorbeeld belasting mag heffen of gewoon duimen draaien minder huizen bouwen en zo de prijs lekker opdrijft.
Is het niet zo dat de crisis vooral is veroorzaakt althans in gang is gezet door door de banken en hun financiële producten, even de immigratiekosten buiten beschouwing gelaten? De onroerend goed markt was een tijdlang het beste wat er was voor de kapitalist. De overwaarde van bestaande huizen is in 20 jaar tijd soms verdrie-vier-vijf of meer dubbeld. Daar hebben de gemeentes weer op ingespeeld en o o wat hebben ze zich rijk gerekend. Meer dan de helft van de NL-ers liep met $$$ tekens in de ogen en overal verschenen de bordjes TE KOOP.
Iedereen die een koophuis had vóór 1989 is er minimaal 100.000 euro op vooruit gegaan. Inmiddels zijn er miljoenen NL-ers die al tientallen jaren hebben geprofiteerd van de HRA. Ik ken er die vanaf de jaren 80 in de WAO zitten en in de tussentijd hun huis (dat toen misschien omgerekend 75000 euro waard was) hebben opgeknapt en nu trotse eigenaar zijn van een opgekmapt huis ter waarde van enkele tonnen.
Wat al deze miljoenen mensen gemeen hebben is dat ze jaarlijks een vette uitkering krijgen van het rijk. Afgelopen jaar is er alleen al aan de HRA 11 miljard gespendeerd.
Als je de crisi wilt oplossen moet je vooral eerst gaan kijken bij de babybomers en anderen die al vóór 1989 een eigen huis hadden. Ga eens kijken wat die aan HRA hebben gehad en beloof dan de starters dat ze de komende jaren ook zoveel krijgen. Ik bedoel waarom niet iedereen het recht geven op laten we zeggen maximaal 30 jaar HRA? Waarom niet iedereen het recht geven op AOW 65 jaar? Waarom niet iedereen recht op WAO geven i.p.v. nu WIA? Noem maar op. Waar is de rechtsgelijkheid? Waarom niet iedereen het recht geven om 30 jaar een vet betaald baantje te hebben bij het rijk?
Is het niet zo dat eigenlijk iedereen in NL een uitkeringstrekker is?

ecologiste | 09-08-10 | 09:52

Lugosi | 09-08-10 | 09:43
Bestaande wetgeving verplicht inderdaad tot participatie, indien die wetgeving correct wordt uitgevoerd. Nu zijn er altijd wel manieren voor ambtenaren om mensen zielig te vinden en ervoor te zorgen dat ze niks hoeven te doen. Iets met 'zanger lichte muziek' en dergelijke.

Heau even | 09-08-10 | 09:51

Is hier in 020 al zo, niks nieuws dus. met je bijstand moet je werken, opleiding doen of beiden. Vrijwilligerswerk mag alleen op voorwaarden en is voor mensen 'met een grote afstand tot de arbeidsmarkt'.

mokum4all | 09-08-10 | 09:50

Lugosi | 09-08-10 | 09:43
En nu zonder typos: TNT is nu precies het voorbeeld van wat er mis is met de beroepsbevolking in Nederland sinds de jaren 70. Elk weldenkend mens die een krant leest, ziet al minimaal vijf jaar aankomen dat het beroep postbode in deze vorm ging verdwijnen. Alle tijd dus om ZELF INITIATIEF te nemen en je voor te bereiden op een nieuwe toekomst. ZELF INIATIEF is schaars helaas

Ondernemer | 09-08-10 | 09:50

Uhm ben ik de enige die de ironie van VERPLICHT VRIJWILLIGERswerk zie?

En zo demotiveer je de mensen die het vrijwilligerswerk vrijwillig doen...
vrijwilliger1:"Kun jij ook zo moeilijke aan een baan komen?
vrijwilliger2:"Nee hoor ik werk bij XXXX"
vrijwilliger1:"Wat doe je hier dan?"
vrijwilliger2:"Deze mensen helpen."
vrijwilliger1:"Dat meen je niet, rot op man dan kan mijn zoon zijn uitkering houden"

Dikke ruzie.

Dlareg | 09-08-10 | 09:48

Aktivist | 09-08-10 | 09:44
Er zijn ook heel veel uitkeringontvangers die gewoon ziek zijn en niet links stemmen. Ik zelf heb gelukkig werk, maar er zijn er genoeg die uitkering ontvangen omdat ze daar gewoon recht op hebben in deze rechtstaat.

Hölzenbein | 09-08-10 | 09:48

Lugosi | 09-08-10 | 09:43
TNT is nuprecies het voorbeeld van wat er mis is met de beroepsbevolking in Nederland. Die die ene krant lees, ziet al minimaal vijf jaar aankomen dat het beroep postbode in deze vorm ging verdwijnen. Alle tijd dus om ZELF INITATIEF te nemen en je voor te bereiden op een nieuwe toekomst. ZELF INIATIEF is sinds de jaren 70 een schaars goed helaas.

Ondernemer | 09-08-10 | 09:48

Hölzenbein | 09-08-10 | 09:37
HERSTEL: "Minister" moet uiteraard "burgemeester" zijn (freudiaanse verspreking?) Goed opgemerkt door mijn favoriete azijnzeiker lutsert.

Hölzenbein | 09-08-10 | 09:47

ben benieuwd hoe het de chronisch ernstig zieken zal aantasten

KissThere | 09-08-10 | 09:46

@Aktivist | 09-08-10 | 09:44

Ik ken ze. Ze komen er zonder scrupules voor uit dat ze SP stemmen omdat ze eigenlijk vinden dat het heel normaal moet zijn dat je niks doet. Voor hun is dat een recht.

azijnseikerT | 09-08-10 | 09:46

Dus die Organon wetenschappers: - uit je luie nest en hondenpoep rapen! Uitvreters.

dubbert | 09-08-10 | 09:46

Met het huidige aantal vacatures, is het beter om de mensen die echt willen werken te helpen, en te wachten met dit soort maatregelen.
.
Dus eerst de WW-ers weer een baan, dan komt daarna het bijstandtuig aan de beurt. 1 WW-er kost vaak net zo veel als 2 bijstandtrekkers maar ze zijn, omdat ze op het moment vaak door saneringen of het niet verlengen van een contract in de WW komen, wel gemotiveerd en kosten een stuk minder om weer aan het werk te krijgen. Kwestie van "Met de laagste investering, het hoogste rendement halen"

Burgerlijke ongehoor | 09-08-10 | 09:44

Hölzenbein | 09-08-10 | 09:37
Toch stemmen uitvreters meestal links. Niet omdat ze zo sociaalvoelend zijn, maar uit plat egoïsme. Bang dat er op hun gratis geld + langdurigheidstoeslag + andere douceurtjes beknibbeld wordt.

Aktivist | 09-08-10 | 09:44

Maar mensen toch. Werken, dat moeten we helemaal niet willen in Nederland.

Heau even | 09-08-10 | 09:44

IK heb nog wel wat kudtklussen voor die luilakken, werken zullen ze goedverdoeme.

Barbatruuk! | 09-08-10 | 09:43

Dit stuk is zonder nuance, en dat is jammer. Ik zou het goed vinden als GS zich wat meer onafhankelijk jegens de TG zou neerzetten.
Je kan ze natuurlijk allemaal over één kam scheren, als je een slechte stemming hebt. Maar een uitkering is geen pretje. Je wordt vaak als een profiteur neergezet. Het is niet veel geld. Er zijn altijd 'dagen over aan het eind van de maand'. Het is een gigantische papierkraam, als het langer duurt; en alles duurt veel langer als je een uitkering hebt.
Ja, iedereen 'kent wel iemand die profiteert', het oude kroegverhaal. Aan de andere kant zijn er al die mensen die geen pensioen opbouwen, en die met de dag minder kans op een zinvolle toekomst hebben. Vakantie zit er vaak niet in. Kinderen gaan niet mee op schoolreis. En zo is er veel meer.
Wat ik raar vind: de bestaande wetgeving verplicht toch al tot participatie, indien mogelijk? En verder: ik stel vast dat het reactionaire kapitalisme eerst geleid heeft tot het afschaffen van heel erg veel eerbare beroepen (men denke aan de postbode); en vervolgens worden mensen met een uitkering verplicht om een van die (vrijwel uitgeklede) randberoepen tegen € 5 per uur te gaan doen (TNT ontslaat postbodes, maar een dochter van TNT neemt ze weer in dienst, voor 1/3 van de oude salariëring.
Met andere woorden: vraag het eens een werkeloze zelf. Ze zitten heus niet allemaal de hele dag Euroshopper te takelen.

Lugosi | 09-08-10 | 09:43

Werd hoog tijd!
Zouden ze in Amsterdam of Groningen ook een moeten doen.. Ik ken in Grunn nog wel een paar uitvreters die wel een trap onder hun luie reet kunnen gebruiken!

flipper1001 | 09-08-10 | 09:43

@tinkerbell5509 | 09-08-10 | 09:41
En dat, terwijl dat nu juist een van de meest valide reden is om (tijdelijk) een uitkering aan te vragen.

kapotte_stofzuiger | 09-08-10 | 09:43

En het zal ook eens tijd worden.

Dibs | 09-08-10 | 09:42

Er zijn dus toch nog een paar mensen die het voor de PvdA opnemen.. Het feit dat dit er nu door wordt gedrukt (is nog afwachten), betekent niet dat het allemaal zo rooskleurig wordt uitgevoerd als het hier staat beschreven. Juist omdat Rotterdam een PvdA bestuur heeft heb ik er totaal geen vertrouwen in dat ze de mensen ook echt aan het werk gaan zetten. Ze zullen in ieder geval beginnen met zoveel mogelijk mensen uit de WAO te halen en ze 10% minder af te keuren, voordat ze eens naar onze Nieuwe Nederlanders gaan kijken.

OscarWilde | 09-08-10 | 09:42

Wat zal het rustig worden, hier

Bulletje Bloedworst | 09-08-10 | 09:41


Fiets op een zonnige dag eens door de gemiddelde kansenwijk.

Wat daar in de voortuin op bierkratten zit te zuipen gaat niet aan het werk. Nooit.

Willianus Wortelus | 09-08-10 | 09:41

@ necrosis | 09-08-10 | 09:30
Same here no comlains.
I love my life en zeker nadat ik weer redelijk op de been ben na een chemo kuur.
Ik dank mijn denkbeeldige vriendje daarboven dat ik weer kan werken alhoewel ik gewoon doorwerkt heb tijdens de kuur met een uurtje rust tussen de middag.

tinkerbell5509 | 09-08-10 | 09:41

Dat is een mooie stap 1. Nu nog de uitkering afschaffen en deze het papierprikken tot betaalde baan maken. Moet je opletten hoe snel ze opeens allemaal wel ander werk kunnen vinden.

Mister Crabs | 09-08-10 | 09:40

@burgerlijke ongehoor 9:21
Een beetje parkeerbeheerder levert meer op dan hij kost, uiteraard heb ik liever geen prent onder mijn ruitenwisser maar MelkertBanen kosten gewoon geld, daar komt nog bij dat mensen met een uitkering en allerhande toeslagen er netto vaak op achteruit gaan met een baan tegen minimumloon, die mensen willen dus niet gaan werken tenzij ze direct meer gaan verdienen dan in hun huidige situatie.
Oplossing; uitkering omlaag, minimumloon omhoog, stimulans en zachte dwang zijn de toverwoorden.

necrosis | 09-08-10 | 09:39

Ah mijn favoriete lutser ook weer in de panelen. Nu heeft ie het over een Rotterdamse minister, je blijft lachen.

azijnseikerT | 09-08-10 | 09:39

Onder de noemer: als je kan reaguren, kan je ook werken.
Hulde!

kapotte_stofzuiger | 09-08-10 | 09:37

Had Rotterdam niet een linkse minister? Dus wat zwam je dan alweer Brussen? "bijvoorbeeld omdat de uitvreter jarenlang links heeft gestemd en dus écht niks kan" is ook een journaille opmerking. Volgens mij kan je beter naar de Viva of de Libelle gaan.

Hölzenbein | 09-08-10 | 09:37

je ziet het alweer mijlenver aankomen: die gaan zich allemaal massaal ziekmelden met vage/psychische klachten! Krijg ze daar maar dan maar weer 'ns uit.

oebidoebie el grande | 09-08-10 | 09:36

Geldt dat ook voor wachtgelders? Of verschuilen de uitgerangeerde politici en ambtenaren onder het motto: wetten maken voor een ander en uitzonderingen voor zichzelf...?

El Gouda | 09-08-10 | 09:36

Ja fijn. Het grootste deel van die langdurig werklozen mankeert van alles met name het psychische vlak. Wordt ik dadelijk weer aangesproken door zo een dikbekonte mevrouw in een bodywarmer over een of ander onbenullig iets ("you heg is nie goed nie") . Je hebt dan allochtone of autochtone ondertiteling nodig en verkeert in de wetenschap dat de jeugdzorgcoach nog wat probeert te maken van de onder toezicht gestelde kinderen van deze mevrouw.
Overigens in het kader van dat overdreven links bashen in GS.
Rotterdam = PvdA weet je wel

kattenmepper | 09-08-10 | 09:35

Volkomen terecht. Een uitkering is een financiële reddingsboei, geen gratis vakantie.

Quacka | 09-08-10 | 09:34

tja dat doet die linkse pvda niet slecht in rotterdam, wat voor werk hebben de reaguurders na 9 uur eigenlijk zelf? moeten die niet naar hun werk of zitten ze in de baas zijn tijd een beetje op geenstijl?

ben nuchter | 09-08-10 | 09:33

Laat ze lekker om 7 uur melden, oranje pakjes aan, prikstok ter hand, poepschep op de man en de wijk in.

Kale Haas | 09-08-10 | 09:33

De file in?!? Ik mag toch hopen dat een uitkeringstrekkerT geen auto kan betalen. Anders is er iets goed mis in dit land..... ok ok ik weet het.

azijnseikerT | 09-08-10 | 09:32

Hamertje Tik | 09-08-10 | 09:16
Eindelijk een zinnige opmerking. Dat geleuter over 'desnoods vrijwilligers werk' begon me al te irriteren. Liever een werkeloze in z'n rottende nest dan dat is mij voor de voeten loopt met een bezem.

Ze mogen daarentegen best de tent hier komen schilderen.

Ondernemer | 09-08-10 | 09:31

-weggejorist-

dondermuis | 09-08-10 | 09:31

Dit wordt drie keer niks. Want in 010 zit een PvdAbestuur. Dit betekent dat iedereen, die op de PvdA stemt in de watten wordt gelegd, ambtenaren en allochtonen. Is er nou echt iemand die gelooft dat de PvdA ambtenaren en allochtonen gaat dwingen werk te aanvaarden? Ik niet. Ze doen dit uitsluitend om er zelf beter van te worden. Zakkenvullerij en opbouw netwerken.

kriep | 09-08-10 | 09:31

Laat ze allemaal maar naar Rusland gaan om de branden te bestrijden

KingLear | 09-08-10 | 09:31

@tinkerbell5509 9:20
Knikkers ja, door het trillen van de wekker, gaan de knikkers trillen op het metalen dienblad en dat geeft een typhuskabaal.
Enne, mijn werkdag begint om 03:00 maar geen klagen (boeiende baan).

necrosis | 09-08-10 | 09:30

Vanaf nu is het in Rotterdam gewoon weer vijf dagen in de week Dag van de Arbeid.

Ivoren Toren | 09-08-10 | 09:30

amen to that!

der Wunderhund | 09-08-10 | 09:29

3-jarig proef-project? Gewoon meteen heel Nederland, dat smaakt nu al naar meer! Laat ze maar eens gaan werken voor mijn belastinggeld...

dr. De Wit | 09-08-10 | 09:29

Oh oh, zijn ze op Joop al wakker of komt het nieuws daar pas om 11 uur binnen? Iets met doelgroep enz.

OscarWilde | 09-08-10 | 09:27

@Niet voor Jan | 09-08-10 | 09:05
Die jij dan weer kan lezen

Che_cuevara | 09-08-10 | 09:27

@BarackOsama | 09-08-10 | 09:16 Waarom is het zo'n rare gedachte? We moeten er toch niet aan denken dat we ons zouden moeten schamen omdat we werken?

Claude Jacque | 09-08-10 | 09:26

@Samtari | 09-08-10 | 09:10 Dat is heel simpel op te lossen. Voor het Amerikaanse "three strikes and you're out" in (3 serieuze misdrijven=levenslang) en outsource díe gevangenissen naar lagelonenlanden als griekenand, spanje, bulgarije, roemenië en portugal.

Daar kun je ze laten zitten voor 2,50 per dag. Is ca. 100,- per gevangene per maand, ze blijven in de EU en het is nog werkverschaffing ook.


Win-win-win situatie.

Vogelbeest | 09-08-10 | 09:24

Ik snap het niet. Ik dacht dat iedereen gewoon moest werken voor zijn geld. Dus er zijn mensen die geen flikker uitvoeren, terwijl ze net zo gezond zijn als ik, en die geld krijgen? Wat ben ik dan een lul zeg, met m'n 9 tot 5.

Frotklob | 09-08-10 | 09:23

Ik zou de leeftijdscategorieën wel willen weten van deze zogenaamde onrendabelen. Het is namelijk ook zo in Nederland dat vrouwen, allochtonen, gehandicapten en een combinatie van voornoemde eigenschappen een positief discriminerende maatregel meekrijgen bij het verkrijgen van een arbeidsplaats.
De enige werkeloze die niet zo'n stukje voorsprong in de vorm van een loonsubsidie aan de werkgever meekrijgt is namelijk de Nederlandse gewone man van rond de vijftig en ouder.
Waarmee dat de meest gediscrimineerde groep is hier ten lande.
En dat terwijl deze groep als eerste de gevolgen van de economische crisis ervoer bij het wegvallen van hun banen waar ze vaak al vele jaren werkten.
Nu de economie aantrekt zijn het juist niet die mannen die ervan meeprofiteren.
De arbeidsmarkt trekt aan voor jongeren en gesubsidieerden. En voor 'flexwerkers', de vroegere uitzendkracht. Maar ook bij de uitzendbureaus klopt de middelbare man van Nederlandse afkomst vergeefs aan.

Schenk dáár eens aandacht aan, Bert.

zeg maar jansen | 09-08-10 | 09:23

Ja nee Bart heeft alle recht van spreken om andere mensen de maat te nemen als het om werken gaat natuurlijk.

- Edit: jazeker, Bert Brussen werkt gewoon 60 uur per week voor zijn geld. 0% subsidie. -

Randy McRanderson | 09-08-10 | 09:22

Het is donker vandaag.

OoO | 09-08-10 | 09:21

@ Brussen: Je bedoelt dus gewoon Melkert-baantjes?
.
Want daar ben ik tegen!
.
Gewoon, omdat je erg suggestief bent met je berichtje en dus vergeten bent om "PARKEERBEHEER" erbij te zetten!

Burgerlijke ongehoor | 09-08-10 | 09:21

necrosis | 09-08-10 | 09:12
Knikkers?
Geen idee aangezien mijn werkdag altijd om vijf uur begint en ik ruim voor de wekkerT al wakkerT ben.

tinkerbell5509 | 09-08-10 | 09:20

Dat ik dit nog mee mag maken!
Waren ze hier maar in 1945 mee begonnen.

jasser | 09-08-10 | 09:20

@Niet voor Jan 9:05
Bert Brussen wordt (oa) betaald door Geenstijl/ TMG en generen zelf geld door krantjes en advertenties te verkopen.
Je bedoelt zeker Fransisco van Jole die uit de ruif van de VARA vreet, die op hun beurt alleen maar (belasting) geld kost.
Nuance zou je sieren.

necrosis | 09-08-10 | 09:18

Maarre, ik ben die onzinstukjes van BertBrusselMutsen en sollicitanten een beetje zat. Pritt heeft al meer dan een maand vakantie. Kan dat allemaal maar zo?
Wanneer komt ie terug?

niet voor de hond | 09-08-10 | 09:18

Yes, dat werd tijd, doe eens werken voor dat geld!

Evildutch | 09-08-10 | 09:18

Wethouder Ies Klok ( D66 ) van Westvoorne heeft sinds kort een part-time functie Deze bestuurder heeft er zelf voor gekozen minder te gaan werken van honderd procent naar vijfenenzeventig. Gevolg is echter dat hij minder salaris genereert. Echter via een u-bocht weet deze wethouder , representant van D66, de partij van de bestuurlijke vernieuwing en het ethisch gelijk aan zijn zijde claimend , met een wachtgeldregeling zijn salaris weer op honderd procent te brengen. Deze truc wordt overigens ook toegepast door de wethouder van Kampen, de PVDA-er Jan Wieten. Kortom, ook hier hebben we te maken met graaiertjes.

Jan Boule | 09-08-10 | 09:17

hulde , eindelijk ...!

peetd2 | 09-08-10 | 09:16

Ondernemer | 09-08-10 | 09:03 Nog niet opgevallen dat er in Nederland zo'n 200.000 Oosblokkers aan de slag zijn?

Hamertje Tik | 09-08-10 | 09:16

DoOne | 09-08-10 | 09:15
Tuurlijk jochie, en als jij zonder werk zit ben je uiteraard de eerste die de bezem oppakt. Weltrusten.

BarackOsama | 09-08-10 | 09:16

Desnoods een nieuwe bosbaan graven. Werkte in de jaren dertig ook.

De Bukkake Blaffert | 09-08-10 | 09:16

@ Ondernemer | 09-08-10 | 09:03
Er is altijd werk. Desnoods pakken ze een bezem en gaan ze de straat vegen.
En als ze denken dat ze onder hun niveau zitten te werken, dan gaan ze maar solliciteren naar wat beters. Maar dat kan prima tussen het werk door, dat moet ik ook.

DoOne | 09-08-10 | 09:15

Schande dat logische gedachten tot uitvoering worden gebracht!

Frederik Vijf | 09-08-10 | 09:14

Terecht. Zitten er een zooi tussen die al jaren op hun hol zitten.
Zelf helaas sinds anderhalve maand zonder werk en snap echt niet dat mensen dit jaren volhouden. Word je toch gek van? Kan niet wachten weer te werken, schaamde me kapot bij het UWV.
Denk alleen dat dit een idee is wat alleen maar geld gaat kosten, zit weer een sloot subsidie achter waardoor het waarschijnlijk alleen maar geld kost aan het eind van de rit.

Poita | 09-08-10 | 09:13

Wie links heeft gestemd in R'dam, heeft hier zelf voor gekozen.

niet voor de hond | 09-08-10 | 09:13

In Amsterdam zoeken ze nog lokhomo's.

Insignificant_Cunt | 09-08-10 | 09:12

Graaf eens een kanaal.

SODEP | 09-08-10 | 09:12

Hoppa, dat is mooi zeg! Moeten die bankhangende blanke tokkies en finse buurtvaders ook eens wat doen voor de centen.
Laat ze idd maar schoffelen of een verpleegtehuis stofzuigen. Niet komen werken = geen uitkering!

Wim-Lex | 09-08-10 | 09:12

Hulde!

DoOne | 09-08-10 | 09:12

@tinkerbell5509 9:04
Die ouderwetsche bellenwekkerT moet je natuurlijk wél op een metalen dienblad vol knikkers zetten.
Bij aanvraag van een uitkering ook gelijk zo'n wekker meegeven en ook een meldplicht (08:00) op elke werkdag bij UWV.
Zal ze leren.....

necrosis | 09-08-10 | 09:12

Lekker tendetieus weer. Klinkt een beetje als agit prop alleen.

roeinerd | 09-08-10 | 09:11

De praktijk is dat niemand deze mensen ongesubsidieerd in dienst wil hebben en als ze geen uitkering hebben ze gaan stelen en in de gevangenis belanden waar ze nog veel en veel meer kosten.

Samtari | 09-08-10 | 09:10

PVDA ,d66,cda en vvd, waarbij PVDA de grootste is?

Sorry geen stijl, maar een beetje wishfull thinking denk je niet.
Niks rechts aan, simpel weg dom links handelt voor de verandering verstandig.

truusch | 09-08-10 | 09:09

Werken met je luie donders.
Wel moet voor de eerlijkheid en ter aansporing de rechtse wind een orkaan worden in het rijk der managers.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/08/...
Deze niksnuttige witteboordencriminelen zijn een gigadoorn in het oog.

Fijnstoffer | 09-08-10 | 09:09

Dat wordt een nieuwe franse "zwarte zaterdag" moeten ze echt allemaal terug komen?

Dropke | 09-08-10 | 09:08

@Ondernemer | 09-08-10 | 09:03
Werk zat. Desnoods vrijwilligerswerk, maar er is genoeg te doen.

rara | 09-08-10 | 09:07

HET grote voordeel van niet werken = uitslapen
Zijn er ook banen die om 11 uur beginnen ofzeau?

Pierre Lebon | 09-08-10 | 09:07

Nou heb ik links en rechts altijd de meest stupide aanduiding voor het denken van mensen gevonden, maar voor de volledigheid: de Pvda regeert toch in Rotterdam?

Bos Hout | 09-08-10 | 09:07

-weggejorist en opgerot-

Niet voor Jan | 09-08-10 | 09:05

Het werd tijd.

verre reiziger | 09-08-10 | 09:04

En terecht! Zou eens tijd worden!

Nlz® | 09-08-10 | 09:04

Dit gaat niet werken, ongemotiveerd volk kost een werkgever doorgaans meer geld dan het oplevert.

necrosis | 09-08-10 | 09:04

Volkomen terecht. Parasiteren op de samenleving is een van de gezwellen van deze tijd. Dus hup naar de Hema voor zo'n ouderwetse bellen wekkert.

tinkerbell5509 | 09-08-10 | 09:04

Had al 30 jaar eerder moeten gebeuren.

Conan de Rabarber | 09-08-10 | 09:04

Of ze werken maakt niet uit.

Het punt is dat ze niet op MIJN bij elkaar gewerkte belastingcenten de luiwammes moeten uithangen. Uitkering innemen is moreel het juiste en rechtvaardige besluit.

Schout-bij-nacht | 09-08-10 | 09:03

allemaal instappen op de consumptie-trein... consumeren zullen we.

Patrick Zweedsey | 09-08-10 | 09:03

Is er werk dan?

Ondernemer | 09-08-10 | 09:03

Vond het al zo koud vanochtend.. de wind kwam van rechts!

FrankieSantana | 09-08-10 | 09:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken