
Ook wat moois. Frank Buis, de immer alerte cameraman van AT5 aan wie we
deze,
deze,
deze en
deze videojuweeltjes te danken hebben, wordt keihard in zijn vrije nieuwsgaring gehinderd door een of andere PR-muts van Douwe Egberts. Midden op straat in Amsterdam.
VIDEO! FOTO! Zeg irritante koffiemiep, op de openbare weg filmen mag gewoon hoor. Ook wanneer die opgemaakte relnicht van een Leco van Zadelpijn een commercial staat te schieten. Opzouten met die corporate magnietonzin. Of moeten we ons bakkie pleur voortaan en masse bij Starbucks halen? (website van de stadszender kan even moeilijk doen de eerste minuten wegens grote belangstelling van deze beknotting van de persvrijheid. As we speak klimt de stagiair op de hometrainer om het serverhok van genoeg stroom te voorzien. Zeg
@at5, geef die jongen eens een goede kop koffie ofzo)
UPDATE: Douwe Egberts neemt
afstand van kwestie. Vrouw werkt niet (meer) bij DE. Maakt tevens overspannen indruk. Wellicht helpt een tijdje decaf.
UPDATE: Reclamebureau FHV - werkgever overspannen koffiemiep - zegt
sorry. Excuses geaccepteerd.
Reaguursels
InloggenBeschermhoesje om iFeun is zo'n faal! Daarom alleen al ontslag.
@ Aart Z. | 26-07-10 | 18:05
Lees je bronnen eens goed door voordat je ernaar verwijst.
@ Terpen-tijn | 26-07-10 | 17:03
Gast, waar LUL je over?
ze werkt niet bij DE en niet bij het productie bedrijf, ja ja het is zeker een pers spook!
Mijn hemel wat een van haar gelijk overtuigd kut wijf he... En als ze nou ook nog gelijk had... pfff
jezus wat is dat wijf lelijk geef mij annemarie jorritsma maar
gniffel... mompelt iets over een zeer geslaagde viral, en leest weer verder.
@henkiedenkiedenkie | 26-07-10 | 19:22 ,
schaam je.
En nu dus mensen casten die wel in beeld durven komen op straat... Maar als iemand dat dan weer wil filmen zetten we een slechte PR'er neer...? Iets zegt me dat dit onoplosbaar is.
Nou is bovenstaande best vermakelijk, maar ik hoop toch iets mooiers te monteren t.z.t. ...
Ook geen goede PR voor Ouwe Degberts, ehm, ik bedoel natuurlijk Douwe Egberts.
En hou er over op dat het een intens lelijke vrouw is,
daar kan ze ook niets aan doen.
@Mister Write | 26-07-10 | 23:21 ,
nee.
Voor elke domme kudt loopt hier weer te blèren dat je niet zomaar gefilmd mag worden op straat,
blijf binnen of sterf.
Na al die jaren moet het gotverrrdegotver toch eens duidelijk zijn.
Lees een wetboek en hou intussen je muil.
En zij doet haar naam eer aan. Reclame maken voor een bakkie-pleur op
o.a. @HeauEven
even een paar dingen uit elkaar houden, want dat lijkt niet helemaal te lukken.
Je hebt het over niet filmen en portretrecht in één zin. Portretrecht staat in de auteurswet (art 19 ev.) en valt onder de intellectuele eigendom. Twee kernwoorden: openbaar maken en verveelvoudigen. Het gaat dus niet om het filmen zelf.
Portretrecht staat en valt natuurlijk bij de herkenbaarheid van de geportretteerde. Deze onherkenbaar maken (blurren), maakt een berope op portretrecht irrelevant. De cameraman kan dat nog doen, voordat de film wordt verveelvoudigd, danwel openbaar wordt gemaakt.
Het verbieden van filmen van iets op de openbare weg, op basis van een vermeende inbreuk op portretrecht is dus onzin. Ik zal verder maar niet ingaan op ander zaken, zoals vrije nieuwsgaring etc., want ik heb vakantie.
Iets met komkommers en tijd.
@Mister Write | 26-07-10 | 23:21
Wat mij betreft wel. Graag zelfs.
Lol, die domme doos gaat zitten zeuren over privacy schending en dan gaat ze zelf ongevraagd zitten filmen.... X-D
Toch vind ik het raar, dat recht om zomaar alles en iedereen te filmen op de openbare weg. Stel nu dat een of andere pervert op straat foto's maakt van mijn dochtertje van 5 in haar vrolijke zomerjurkje, dan mag ik hem toch een hengst voor zijn kop verkopen?
LOL, topcommentaar van DE... Die overspannen koffiekut begrijpt er nix van.
Ze is trouwens nog erg lelijk ook, dus irritant en lelijk, beide gaan nooit over.
Allemaal naar Starbuck's NU.
De Literator | 26-07-10 | 18:10
"Dit reclame-meisje is duidelijk op haar retour, bijna afgedankt. Is reeds op de buitenste perimeter gezet om de vogelverschrikker uit te hangen."
Ben het niet met je eens (vind haar namelijk wél leuk en niet irritant) maar het is mooi geschreven. Mooi beeld, ook al ben ik het er niet mee eens.
De nieuwe persvoorlieger van het CDA?
Trouwens Frank, zijn er helemaal geen BN'ers meer die over de schreef gaan?
Het werd net spannend toen ze gingen dreigen!
Een vriend van me woont naast de coffeeshop. Ze hebben iets van vier camera's hangen rond de winkel. Ik parkeer daar regelmatig mijn auto, dus handig waarschijnlijk.
De pleuris breekt uit als ik een camera ophang aan de lantaarnpaal voor hun winkel, boven mijn auto.
Bij mij in het centrum gebruikt de shoarma-boer een invoegstrook voor z'n zaak als parkeerveld voor z'n wagenpark. Bezoekers kopen een parkeerkaartje, bewoners en ondernemers betalen voor een vergunning om in hun gebied te mogen parkeren.
En weer breekt de pleuris uit als je de schapenbrander confronteert met z'n gedrag.
Mensen eigenen zich steeds meer openbare ruimte toe.
Natuurlijk mag je alles filmen wat los en vast zit, het is hier geen dictatuur! De politie kan je gewoon uitleggen dat je alles op de openbare weg mag filmen, daar is het o-pen-baar voor. Je mag ze alleen niet hinderen in hun werk, dus wel van een afstandje filmen. En de politie moet echt leren alle camera's gewoon compleet te negeren.
Je mag alles filmen op de oprnbare weg, ook portretten.. mensen dus.
Wat niet mag is zonder toestemming beelden van mensen openbaar te maken, maar dat weet je nooit als je (ooit) gefilmd wordt.
Dus daarom moet je met je poten van filmers afblijven.
Als je toch onverhoopt tegen de afspraak in beeld wordt gebracht kan je altijd aangifte doen.
Zo is de wet.
Ik zit iets te denken met komkommers en een beurt...
Nou..., ik vraag me werkelijk af of je zo maar alles mag filmen "op de openbare weg". Er is ook nog iets van het portretrecht, maar ik weet ook niet hoe dat zit.
Wat ik wel weet is dat ik laats een filmpje wilde maken van een gezellig opstootje van mensen met de politie, maar dat het toch werd verboden op straffen van handboeien en achterin de politieauto plaats te nemen. Kan iemand mij daar uitsluitsel over geven. De politie kan natuurlijk alles gooien op "belemmering", maar dat vind ik ook wel ver gaan.
gewoon cement in haar k.. gieten en onder het genoet van een kopje DE laten opdrogen.
Is dat niet de dochter van Sepp Blatter?
Starbucks? Waar dan (behalve op Schiphol)? Geen 'Amsterdam' zeggen.
Mevrouw zegt: ".. U bent begonnen.."
LOL
@20:24
geen reputatie *die* te beschadigen is.
@Heau even | 26-07-10 | 20:18
Een domme doos heeft geen reputatie te beschadigen is, hooguit een opgeblazen ego en verwaand zelfbeeld dat deukjes oploopt. Daar is de wet niet voor bedoeld.
Kuthoer.. 1 keer aan mijn camera komen en ik hoek je verrot. Arrogant stinkwijf..
koerbagh ® | 26-07-10 | 20:05
Ik wilde maar zeggen dat ze, door een dergelijk knullig optreden, er wel degelijk redelijk belang bij heeft om dit niet gepubliceerd te zien, voor haar eigen reputatie. Dat zij zichzelf tot nieuwsitem verheft valt over te discussiëren, maar in sommige ogen juist en een rechter zal waarschijnlijk ook neigen naar die kant (inderdaad, hoe onbenullig het nieuws dan ook mag zijn), wat haar redelijk belang teniet doet.
Voor de rest zijn wij het eens hoor, dat dat duidelijk is.
Wat een ongeloofelijke zeikmuts....... beetje principieel interessant gaan lopen doen , terwijl ze waarschijnlijk niet eens weet waar ze het over heeft............
zucht............
dit krijg je dus met de verkeerde man/vrouw op de verkeerde plaats.
en voor ons huppelkutje nog een goed advies,
ga eens langs bij een stylist, een goede orthodontist, een mediatrainer, je zal ervan opknappen ;-)
Teun van het Tuinpad | 26-07-10 | 20:04
LOL, kijk wel uit.
@Heau even | 26-07-10 | 19:52
Zij kiest er zelf voor om in beeld te springen bij een journalist die op straat filmt. De journalist doet niets anders dan vrije nieuwsgaring (het nieuws zijnde: opnamen voor een reclamefilmpje - hoe onbenullig het nieuws is, doet er niet toe). Ze kiest er zelf voor om beeld te komen, dat is niet de cameraman te verwijten. Daarmee wordt ze zelf nieuws. Welk redelijk belang ze heeft ontgaat me. Als je een redelijk belang hebt om niet in beeld te komen, dan spring je niet voor een camera. Dat kun je vooraf bedenken. Als je achteraf pas bedenkt dat je toch wel een hele domme doos bent, dan is dat geen redelijk belang. Je kunt de wet niet toepassen omdat er toevallig domme dozen bestaan.
Detlev Tarnowitz | 26-07-10 | 20:02
Prima, waar naar toe ?
Ps:
Pizza, gewoon of Bolognese.
Heeft iemand nog koffiepunten die liggen te verstoffen? Niet wegdoen, gewoon ff aan Detlev sturen.
Kansloze zever over wat er wettelijk mag of niet mag (ik weet het, dat wijf begint er zelf over). Maar ik erger me aan mensen die irritant doen met als enige reden dat 'ze het recht hebben'. Wettelijk gezien mag je waarschijnlijk ook wel iemand constant napraten, of aanstaren, maar ja...
Waaligator | 26-07-10 | 19:46
*applaudiseert*
Gatverpiellekes, wat mooi jong!
Treurige zak. Als iemand je vraagt om geen opnames te maken, dan kun je dat toch gewoon doen in plaats van zo irritant te doen?
Stress door carrière druk ofStarbucks over dose.
koerbagh ® | 26-07-10 | 19:50
Ik gok zo dat er voor haar een redelijk belang bij was om dit niet te publiceren. Zomaar een wilde gok hoor.
@henkiedenkiedenkie | 26-07-10 | 19:22
Dat gaat over publicatie (filmen op de openbare weg mag sowieso, voor eigen gebruik) en is van toepassing dan en slechts dan de geportretteerde een redelijk belang heeft tegen publicatie. In dit geval niet van toepassing.
Persbreidel? Vrije meningsuiting? Wat ik ga schrijven is enigszins off topic, maar toch ook weer niet helemaal. Bij de VK volstond dit zinnetje van mij waarmee ik reageerde op de plaatselijke vedette Kader Abdollah: "Misschien groeien er wel prachtige rozen op een mesthoop, maar nooit in het hellevuur van het fanatisme." Als Kader de dichter mag uithangen, dan ik ook. Dacht ik. Maar mijn zinnetje lokte zoveel applaus uit bij mede-commenters dat ik wist dat mijn uren op de Opinie(sic)-bladzijden van de VK geteld waren. En dat bleek.
Weldenkend elitairen...
@Pa Cartwright | 26-07-10 | 19:36
Was net in het RTL nieuws.
ze is net mn moeder
Pa Cartwright | 26-07-10 | 19:36
Oeps, was Off topic vergeten te melden.
@ gozahtje | 26-07-10 | 19:34
?
De kantonnier | 26-07-10 | 19:22
Toch blijkt het een veelzijdig stukje vlees te zijn.
;)
Goh, wat een verbazing, ze hebben miljoenen vaccins tegen de Mexicaanse griep moeten vernietigen, ze waren overbodig. Helaas luisterde Klink niet naar z'n adviseurs en dacht koop gewoon alles dubbel... :-S
Weer een gevalletje geld over de balk smijten dat niet van jou is!!
Heerlijk stukje !
F. von Zeikhoven | 26-07-10 | 19:04
Nee, geen curling. Sorry voor de ongespecificeerde opgave. Ik doelde op damesvoetbal....
www.svloosdrecht.nl/images_nieuws/1169...
Het grappige is dat het op YouTube wemelt van de filmpjes die fans maken van filmopnames, bijvoorbeeld. Zelfs Harry Potter wordt gefilmd tijdens het filmen. Maar ik snap het al. Leco Zonder Zadel Hoofd is groter dan Daniel Radcliff, dat zal het zijn.....
De kantonnier | 26-07-10 | 19:25
Alleen wolken drijven over.
henkiedenkiedenkie | 26-07-10 | 19:22
Ja ik heb van portretrecht gehoord en je overdrijft.
Hoe vaak en hoe hard jullie het ook blijven roepen, GeenStijl, filmen vanaf de openbare weg is absoluut niet zonder meer toegestaan. Wel eens van portretrecht gehoord (dat bij publicatie van dit filmpje al werd geschonden)? Auteursrecht (in het buitenland zelfs van toepassing op gebouwen, zoals de verlichte Eiffeltoren of het Atomium in Brussel)?
Teun van het Tuinpad | 26-07-10 | 18:26
Ik ben zelfverklaard ruimdenkend maar dat gedoe met die kip moet ik toch ff laten bezinken.
wat een miep!
WAHAHAHAAAA
En dan niets beters kunnen verzinnen dan ook gaan filmen... whoeha.
nivo kleuterschool.
hij blaast me! juf? juf?
en bij gebrek aan reactie terug gaan blazen...
nogmaals een hartgrondig:
MWOEHAHAHAAHAAHAHAAA
Die communicatie doos doet trouwens alles fout wat je maar fout kunt doen. Het prototype van een omhoog gevallen jaarclub trutje, met d'r scheve smoel.
@laincoubert | 26-07-10 | 16:44
Ben jij echt zo dom? Of doe je maar alsof?
Tering, hoe ben jij van je zwitsal afgekomen?
Handig optreden van mevrouw.
Echt een VARA-item. Die hebben het ook niet op de fabrikant. De lucht van Frits Bom en spruitjes.
.
Frank Buis, met je provocerende kraakstem: Ga is deaud met je kut camera erbij.
@ Schoorsteenveger | 26-07-10 | 19:07
Ja, nee, de av-producent had er inderdaad nog tussen gemoeten. Maar ja, dan wordt het allemaal weer zo lang... Overigens dacht ik dat Cactus BV toch failliet was? Of is dit een doorstart van De Spelende Vrouw?
Mevrouw belemmerd het recht op vrije nieuwsgaring.
Terecht ontslagen, voor haar alleen nog maar kouwe prutkoffie.
F. von Zeikhoven | 26-07-10 | 18:56
Het reclamebureau besteedt meestal uit aan een producent. Muts werkt volgens mij voor die producent.
@ kriebeltjes | 26-07-10 | 19:04
Hoi koffie-juffrouw...!
De Literator | 26-07-10 | 18:54
Heerlijk, heerlijk!
www.adrants.com/images/100121081_b4e7b...
@ De Literator | 26-07-10 | 19:02
Toffe sport is dat heej, curling... ;)
Ik vind het nogal brutaal en van zeer weinig fatsoen getuigen, om iemand te blijven filmen terwijl diegene te kennen geeft daar niet van gediend te zijn. Of het nou mag of niet. Iets met rekening houden met elkaar...
Nacho_Vidal | 26-07-10 | 19:00
Sorry, maar ik kijk al járen geen televee meer.... m.u.v. uiteraard van E.K. en W.K.
Nou nou .... Poeh poeh .... als we alle idioten en gestresste kippen allemaal op GS krijgen dan kunnen we ons lol nog op.
De Literator | 26-07-10 | 18:10
Mooi gezegd.
Mad Men is uw favo serie?
Kyoka | 26-07-10 | 18:44
zie mijn verhaal van 18.10 u. Het gaat dus idd om een HEAO-meisje...
It's lonely at the top, even for The Literator...
De Literator | 26-07-10 | 18:55
En ik maar denkend dat er 2 kranen een gat aan het graven waren voor hem.
Weer mis.
Dat het meiske niet bij DE werkt kan trouwens natuurlijk best kloppen. Want DE maakt koffie, geen reclamefilmpjes. Daar hebben ze een mediabureau voor die dat dan weer doorschuift naar een (groot) reclamebureau. Waarmee het volgende zomerzoekplaatje zich aandient: bij welk reclamebureau werkt dit meiske? Overigens kan het ook nog zo zijn dat ze een proefcommercial ofzeau aan het maken waren, en dan is het wel begrijpelijk dat je er niet op zit te wachten dat het voortijdig een onderwerp op AT5 wordt. Blijft overeind dat het meiske het 'een beetje dom' aanpakte...
Wat een kudtje zeg. Die is hard aan een keiharde beurt toe.
-weggejorist-
Teun van het Tuinpad | 26-07-10 | 18:53
De crematie is a.s. donderdag al, tot en met a.s. zaterdag !
Schoorsteenveger | 26-07-10 | 18:45
'tuurlijk zijn er tussen de dartele dametjes ook survivors die het ver schoppen. En idd pas op voor hun wraak voor al hun ingehouden woede en wrok van weleer. Die zich dan zonder uitzondering op ons mannen richt...
Maar het is hier op geenstijl toch heerlijk om zonder enige nuance te generaliseren. En te genieten van het vrije, anonieme woord !
Dat Vonhoff overleden is zal die mevrouw haar reedt roesten.
Denk ik.
Zomaar ins Blaue hinein van de straat filmen en uitzenden op televisie mag dacht ik niet volgens de privacywaakhond Registratiekamer ("iedere burger heeft recht op bescherming van zijn persoonlijke levenssfeer). CCTV-systemen zijn, de naam zegt het al, Closed Circuit TV systemen die een specifiek, niet openbaar doel dienen. Waarvoor dan weer wel toestemming bij de Registratiekamer gevraagd moet worden, dat dan weer wel...
Overigens ligt alles wel iets gecompliceerder dan "het is de openbare weg dus het mag". Er mag op de openbare weg gefilmd worden, zolang men een ander niet beperkt in zijn/haar vrijheid dan wel privacy. Het portretrecht maakt daar onderdeel vanuit. Vandaar dat bijvoorbeeld op Google Maps alle gezichten zijn geblurd, en wanneer iemand duidelijk te kennen geeft niet gefilmd te willen worden, dan móet de filmer daar gerechtelijk gezien gehoor aan geven, ook in de openbare ruimte.
Zij had aan moeten geven dat en waarom het een beperking van de vrijheid/privacy van de individuen dan wel het bedrijf DE was dat meneer Buis daar de bezigheden stond te filmen. Hij had vervolgens moeten stoppen met filmen. Maar "u mag niet zomaar mensen filmen" is véél te kort door de bocht.
De Literator | 26-07-10 | 18:36
Zielig, maar wel kekker! Het heeft iets erotiserends, die masochistische opofferingsgezindheid. Als ze echt goed zijn afgericht -en dat is met deze muts zeker niet het geval- dan zijn ze uiterst voorkomend richting klant, nee richting eenieder die het maar waagt om in hun richting te kijken en ligt er méér belofte in hun wulpse blik dan in de ogen van de meest professionele prostituee.
Het bederft in de meeste gevallen het karakter, mee eens, maar sommige van die deernen groeien boven zichzelf uit, worden sterk en zelfbewust en daarmee levensgevaarlijk. Die types maken met iedereen de kachel aan.
Heh die muts ken ik!
inHolland HBO Communicatie klas van 1998!
Wat een stom item. Azijnpisserig.
Mevrouwtje denkt straat te claimen met arrogant lullen..
Mediatraining voor het inmiddels afgedankte meisje?
@koerbagh
Wat ik eruit opmaak is dat het met name om de publicatie gaat.
Die cctv cameras pleuren ze niet zomaar online.
Als dat zo was waren er veul echtscheidingen...
@ De Literator | 26-07-10 | 18:36
Het meest trieste van alles is nog wel dat die reclame-meisjes zelf geloven dat ze die baan kregen vanwege hun brains...
"Deze meneer is ontzettend vervelend bezig. Die denkt dat ie gelijk heeft."
Nee, hij heeft gelijk. En u, mevrouw communicatie geval, moet van zijn camera afblijven. Want dát mag dan weer niet.
Schoorsteenveger | 26-07-10 | 18:33
Een goede aanvulling op mijn analyse. Chapeau ! Die te hoge salarissen op jonge leeftijd en meteen al een lease-auto ( een Mini, of een Peuk 207 CC...) bederven voorgoed kun karakter. Ook daarom zijn de communicatie-kontjes eigenlijk zo zielig !
De Literator | 26-07-10 | 18:10
Dit reclame-meisje is duidelijk op haar retour, bijna afgedankt. Is reeds op de buitenste perimeter gezet om de vogelverschrikker uit te hangen.
Jij zegt dat reclame-meisjes worden getolereerd omdat ze geil zijn, maar dat is natuurlijk maar een deel van het totale plaatje. Reclame-meisjes moeten er lekker uitzien, moeten lekker ruiken, een lekkere stem hebben, lekkere kleding dragen en eigenlijk in alles lekker zijn. Dat is hun rol, dat is hun bestemming. Reclame-meisjes krijgen die véél te hoge salarissen in ruil voor een rol die ze tot in de perfectie moeten beheersen en elke dag moeten spelen vanaf het moment dat ze de drempel van het reclamebureau passeren en het theater der goede smaak betreden. Reclame-meisjes zijn de geisha's van de westerse wereld. Zelfs hun onafhankelijkheid en hun zelfstandigheid spelen ze, al flirtend en verleidend, want ze weten dat ze met handen en voeten gebonden zijn en leven met het besef dat ze met één verkeerd woord, één verkeerde beweging, één weigering te veel genadeloos afgeserveerd kunnen worden en als grof vuil kunnen worden buitengezet. Op het toppunt van hun macht zijn reclame-meisjes uiterst verleidelijk. Op het eindpunt van hun korte loopbaan zijn ze immens irritant.
Maar toch komt het meer voor, hoor, journalistieke communicatiemeisjes die maar een ding tegelijk kunnen. Zo was ik ooit redacteur bij iets met binnenvaart en stuurde een SvJ-fotografiestagiere op stap voor een of andere uitreiking van een cheque op de Prins Hendrikkade opt Noordereiland te 010. Simpel plaatje, groepje mensen voor gevel en klikken maarrr. Beginnen die mensen ineens te wijzen en opgewonden te doen, blijkt er een schip recht voor hen op de Nieuwe Maas te zinken. Vertelt de stagiere bij terugkomst op de redactie. Ah, roep ik, heb je dat? Nee, zegt ze, ik moest toch die cheque maken...
Netjes van DE!
Sorry, ik heb geen werk voor haar.
Tenzij ze goed met kip is, dan wel.
Ja maar ik ben een watje
@ F. von Zeikhoven | 26-07-10 | 18:18
De wraak van het DE-meisje? Eigenlijk zijn het gemene toverkollen, die reclame-meisjes...
Mevrouw is afgewezen voor de reclame voor Oil of Olaz
Bokito ergo sum 18:22
Ze moet blij zijn dat ze niet opgepakt is wegens bedreiging.
Als ze hier haar baan om heeft verloren is dat ook weer niet leuk
-weggejorist-
Zeau, clown Bassie treft het niet deze zomer. Eerst crashttie met een luchtballon midden in Eindhoven nos.nl/artikel/172949-noodlanding-luch... en dan verdrinktie weer bij Scheveningen... www.politie.nl/klpd/opsporing/100726po...
-edit het lek van Pec! De bolle van Zwolle -
De Literator | 26-07-10 | 18:16
Dat merk ik.
Erg levendig beschreven, dat zeker.
Teun van het Tuinpad | 26-07-10 | 18:14
Nee Teun, maar ik heb het wel allemaal van dichtbij meegemaakt.
"die denkt dat hij heel erg uhhhhh gelijk heeft uhhhh" Domme doos hou lekker je bek dicht en ga er als een chinees met een paraplu voor staan ofzo. Je mag op straat filmen zoveel je wilt.
- er
De Literator | 26-07-10 | 18:10
Uw ex was een reclame-meisje en u bent er nog niet over de scheiding heen ?
@Aart Z. | 26-07-10 | 18:05
Irritant of niet, dat is het punt niet. CCTV camera's vind ik ook irritant. Het gaat erom of het mag. Het mag. Er moeten zwaarwegende redenen van redelijk belang zijn, zoals jouw linkjes ook aangeven, om je tegen publicatie te verzetten. En dan nog kan alleen de persoon dat zelf doen, niet één of ander krankjoreme persmiep.
In het algemeen is privacy geen redelijk belang als je gefilmd wordt op straat als je daar toevallig loopt. Het is misschien lullig als je net van je maitresse komt en je hebt je vrouw verteld dat je op zakenreis naar Brussel was, maar ja... dat is geen redelijk belang voor verzet tegen publicatie, je vrouw heeft dan een redelijk belang op kennis van de waarheid.
De literator 18:10
Goed typwerk.
Reclame-meisjes, ze zouden verboden moeten worden. Want wat zijn die HEAO-hoertjes toch irritant.. Ze hebben COMMUNICATIE gestudeerd zeggen ze. Dat woord "studeren" alleen al. Vroeger was dat gereserveerd voor een academische studie. Maar tegenwoordig noemt de eerste de beste VMBO-puistenkop zich ook al student. Maar dat terzijde. Terug naar communicatie-meisjes. Het begint al met hun stages bij reclamebureaus. Daar lopen ze met hun verwaande koppies door de gangen belangrijk te doen. En ze denken dat ze een wezenlijke bijdrage aan het kantoor leveren. Maar dat doen ze niet. Wat ze niet weten is dat ze alleen maar getolereerd worden omdat ze geil zijn. En omdat de reclamemannen graag jong pompvlees bij de hand hebben. Reclame wordt alleen maar gemaakt door mánnen. Vrouwen hebben daar geen talent voor namelijk. Zo is het verdeeld binnen de communicatie: mannen hebben het talent en de HEAO-meisjes zorgen voor de nodige lichamelijke ontspanning. Dat gaat al decennia zo en zo zal het ook altijd blijven. En tussen de bedrijven door ( de roede kan niet altíjd gespannen staan) vervullen de HEAO-meisjes allerlei hand-en-span diensten. Zoals op bovenstaand filmpje. Of koffie rondbrengen. Op een kwade dag vinden de reclamemannen dat de HEAO-hoertjes moeten opkrassen. Om plaats te maken voor vers pompvlees. Wat je dan meestal ziet is dat zo'n afgedankte zuigzeug zich vestigt als ZZP-er. Communicatie-adviseur of zo. Dan krijgen ze nog een tijdje werk vanuit het netwerk van de mannen, maar dan is het afgelopen met ze. En zakken ze weg in de bijstand.
Reclame-meisjes zijn eigenlijk heel zielig.
blikjegrolsch | 26-07-10 | 17:10
Discussie wat dit betreft na deze post hopelijk voor eeuwig duidelijk ende gesloten! Hulde!
Als je niks interessants aan nieuws hebt, zet er dan ook niks op...
Geweldig.... gaat ze terug filmen !!!
www.iusmentis.com/maatschappij/privacy...
www.iusmentis.com/maatschappij/privacy...
nl.wikipedia.org/wiki/Portretrecht
En ik blijf erbij dat dit soort paparazzi irritant zijn....
Haha, terugfilmen, mens, cut your losses, en laat hem. Het "kwaad" was toch al geschied.
@Nacho_Vidal | 26-07-10 | 17:53
Dikke dwaalhaas heeft overal benen liggen.
Maar het zal wel een haantje worden.
Wat een domme KUT. Echt, serieus, wat denkt ze? Ontzettend foute benadering, slechte tekst, niet ingelezen, geen kennis van zaken. Ontslaan DE!! *nog even bakkie pakt*.
Leco kan wat mij betreft een kip in zijn anus laten verdwijnen.
Ik drink geen spul wat Douwe Egberts koffie noemt, da's rotzooi. Ik drink alleen koffie (en dan bij voorkeur cappucino) van de betere boontjes die ik zelf maal. Ik kan iedereen Inpetto bonen aanraden.
Grips 17:48
laat dat even duidelijk zijn....
Niemand heeft het recht om jou het filmen op de openbare weg te verbieden!
Niemand.
Doe maar zwart, zei ze bij Leco.
En we moeten dit meisje niet op de slechte paint job op haar kop beoordelen. Da's laf.
OT/
Nacho_Vidal | 26-07-10 | 17:53
Ik hoorde het net van klapmongeaul. Gne Gne. Het is live.
Die koffiemuts moet niet zeuren over dingen waar ze geen verstand van heeft.
Vanavond krijgt ze een beurt van de hele crew omdat ze zo geweld(ad)ig was.
Is zij ook weer gelukkig en gaat iedereen blij naar huis.
Leeghoofd Zadelhof inhuren. Dan ben je creatief keilekker vernieuwend bezig natuurlijk.
Sow... daar mag ook wel eens een ladinkje Botox in... rond die ogen..
Stom wijf. Op de kop in de gracht flikkeren.
OT
Dikke man zit op geenstijl!
Hij heeft het over ons.
$cientology-achtig gedram van een borderliner als PR Juf. Vanaf heden geen druppel meer $cientology Egberts bocht drinken. Nespresso is veul lekkerder.
Excuses van DE, NU! Anders pleur ik al die koffie van hun vandaag nog weg, en koop ik die zooi nooit meer!
zeg maar jansen | 26-07-10 | 17:37
Nou, zo te zien is die fiets er met zorg neergehangen door een crew van specialisten, op basis van een door het creatief team aangeleverde schets die uiteraard perfect is afgestemd op de gedetailleerd uitgewerkte synopsis. Het gaat tenslotte om koffie.
Gewoon chocomel, en KLAAR.
zeg maar jansen 17:47
Beter.
Mevrouw vergist zich gewoon met filmen in het openbaar als in 4 vrachtwagens in de straat, stoep vol met lampen, 30 man crew, hesjes die de weg tijdelijk afzetten en mensjes die voorbijgangers sommeren stil te zijn, DAN mag je inderdaad niet zo maar op straat filmen maar dat zal vergunningenwijs vast wel geregeld zijn op deze productie. Filmen met je Sony Mini-DV Handycam in je eentje zal in deze volkomen legaal zijn...
Terpen-tijn | 26-07-10 | 17:46 Maar ik heb het nergens over Senseo gehad.
zeg maar jansen 17:41
Senseo is voor de visite die je niet mag.
Brouwsel is lekker goedkoop en niet te zuipen.
Het pootrecht-recht verkeerd toegepast.
plastic zakje | 26-07-10 | 17:43
De man die ervoor gaat zorgen dat Turkije snel bij de EU gaat komen.
Wanneer je hem filmt wacht je hetzelfde lot als Baybassin.
zeg maar jansen | 26-07-10 | 17:41
Deze koffie (voor thuis) is de beste
www.gadgetgarden.nl/beeld/Jura_f90.jpg...
Duur, maar dan heb je ook wat.
Sorry, filmpje net pas gezien.
Maar mijn irritatie meter schiet van 0 naar 99 (op een schaal van 10)
Irritant mokkel. Die denkt dat 'zij het wel eventjes oplost'
Ook de manier hoe ze terug gaat filmen, kinderachtig BAH!
zeg maar jansen | 26-07-10 | 17:41
Ik drink Jacobs Krönung en geen andere koffie gaat daarboven, IMHO.
kleingrutter | 26-07-10 | 17:40
Dat gaat nog wel, maar je moet niet over Joris Demmink beginnen. Dan maken ze het je moeilijk.
Koffie van Starbucks is veel lekkerder trouwens, flink eind duurder ook, dat dan weer wel.
zeg maar jansen | 26-07-10 | 17:39
*hand schudt*
-weggejorist-
plastic zakje | 26-07-10 | 17:38
Behalve bij het OPENBAAR Ministerie......
-weggejorist-
plastic zakje | 26-07-10 | 17:38 Mooi, dan zijn we het eens.
Meneer wij zijn hier aan het filmen. Wij verzoeken u op te houden met filmen, opdat wij hier kunnen filmen. Want zomaar filmen op straat is illegaal en omdat u iets illegaals doet en niet stopt ga ik ook iets illegaals doen en u filmen. Nou mevrouwtje u komt er wel.
zeg maar jansen | 26-07-10 | 17:36
Je mag alles filmen in het openbare gebied en in gebouwen die zichzelf openstellen voor het publiek, zoals winkels en bibliotheken.
Mask | 26-07-10 | 17:33
Post van 17.37 was voor Mask.
kleingrutter | 26-07-10 | 17:37
lol, Rutger over 15 jaar.
Schoorsteenveger | 26-07-10 | 17:26 Die fiets die in de straatlantaarn hangt maakt het wel echt Amsterdam.
OT/
Gisterenochtend was er een programma op de Televee en die man lijkt sprekend de vader van Rutger.
boeken.vpro.nl/artikelen/24214136/
Zie foto.
Gebeurtenissen mag je sowieso filmen. Anders zou je ook geen filmpjes mogen maken als je ziet dat iemand beroofd wordt of anderszins geweld aangedaan. En daar roept juist de politie toe op.
Het is heel simpel, wil je niet gefilmd worden dan moet je binnen blijven, of een boerka aan, dat kan ook.
Schoorsteenveger | 26-07-10 | 17:28
Het welbekende 'verkeersregelaarssyndroom'; Nooit iets betekenen en zodra je een pakkie aan hebt machtsmisbruik uitoefenen.
Maar je hebt gelijk. Ze had gewoon met hem moeten praten, iets van;
Ah meneer Buis, het spijt ons maar we zijn met de opnames bezig voor een nieuwe reclame. We zouden het prettig vinden als dit nog een geheim blijft etc.
Gewoon assertief zijn.
Bij gebrek aan Rutger gaan we filmpjes van Frank Buis bekijken.
Nog wat recalcitranter Frank en je bent de perfecte vervanger.
Lol @ Zoek je nou aandacht of ben jij nou zo dom?
"Het maakt het filmpje alleen maar leuker" +1
Ook ik film waar en wat ik wil.
Nou, dan gaan we maar massaal aan de Perla.
Blik grols
Zoek je nou aandacht of ben jij nou zo dom?
Ironie en het sarcasme druipen eraf maar jij denkt dat het weer echt is..
Nacho_Vidal | 26-07-10 | 17:24
Als die muts een beetje slim was geweest, dan had ze een beetje met Buis aangepapt, misschien zelfs iets weggegeven van waar ze mee bezig waren. Was extra reclame geweest. Nu werkt het averechts.
Zie eigenlijk niet in wat die mevrouw er verkeerd aan vindt. Is toch alleen maar extra gratis reclame? Of staat er ook iemand tongend met geheime minnaar /minnars op de film of zo?
blikjegrolsch | 26-07-10 | 17:10
Wel grappig. Die lui hebben de Brouwersgracht uitgekozen en een zootje figuranten opgetrommeld om te suggereren dat die commercial zich in de werkelijkheid van alledag afspeelt. Maar om dat effect maximaal over te laten komen moet diezelfde werkelijkheid maximaal op afstand gehouden worden.
Overijverige trut. Go HOME
[mompelt iets met aanrecht...]
Als ik haar werkgever was, had ik die muts per direct ontslagen.
Wie zou die koffiemevrouw doen?
@koerbagh ® | 26-07-10 | 17:16
Geen flauw idee, echt. Die lui roepen maar wat. Ze vinden camera's iritant dus verzinnen ze bij elkaar "dat je mensen niet mag filmen". Over de onlogische situatie die dat creeert (geen personen mogen filmen betekent automatisch niet mogen filmen op openbare weg wat weer betekent dat we werk van politie niet kunnen controleren) hoor je ze dan weer niet.
En wat jij zegt: in dat geval zijn we snel van de CCTV camera's af.
Je hebt kutwijfen en kutkippen.
Wat kost het om haar te filmen..
0 Per uur ..??
weg treiter tereur..
Als je filmt moet je radicaal zijn
Dreig met luide toon dat aanraken gelijk staat met een knal voor je kanis.
En doe dat dan ook de eerste keer gelijk goed.
Tegen de politie zeg je natuurlijk dat die ander begon door stiekem te knijpen.(moeilijk te bewijzen maar zou kunnen)
Vrijheid van filmen dient gewaarborgd te blijven.
En als gewoonlijk staan alle polities voornamelijk met hun handen in hun zakken niets te doen.
blikjegrolsch | 26-07-10 | 17:10
Duidelijk, dank je.
@Kloppstökl Sr. | 26-07-10 | 17:10
LOL PORTRETRECHT????
Goh, leg dat maar eens even uit in deze context met de juiste wetsartikelen erbij dan. Portretrecht gaa namelijk over publicatie van iemands gezicht waarbij sprake is van schade of een ander 'redelijk belang'. Met het wel of niet mogen FILMEN heeft het niets te maken.
Overigens blijkt uit jurisprudentie dat iemand zelden 'redelijk belang' heeft en dus publicatie kan verbieden. Moet dan echt om commerciele uitbuiting of ernstige aantasting in privacy gaan.
Kan dat wijf zich niet bezig gaan houden met hoe stop ik een kip in mijn kut ?
@blikjegrolsch | 26-07-10 | 17:14
Waar halen ze het idee vandaan? Ben ik ook wel benieuwd naar, eerlijk gezegd.
@Aart Z. | 26-07-10 | 16:48
Zorg jij dan even als de sodemieter dat alle bewakingscamera's en CCTV's in Nederland onmiddellijk worden verboden en weggehaald? Als die wet (volgens jou dan) voor de burger geldt dan geldt die ook voor de overheid.
Dank u.
@Terpen-tijn | 26-07-10 | 17:08
Goh, ik ben zo benieuwd naar de wetsartikelen en de jurisprudentie waaruit blijkt dat je "mensen niet tegen hun wil mag filmen"... Kom maar op dus.
Frankie ik begin echt respect voor je te krijgen vooral op da stukje dat je zegt nee hahaha:-D groot gelijk hoor stelletje gekken en Frankie blijf filmen!!!!! :-D
BOYCOTTEN die handel> Vrijheid boven alles.
BTW: zij mag het me nog wel eens komen uitleggen, misschien is ze prive beter dan voor de camera, wat een muts zeg!!!
'je maakt het filmpje alleen maar leuk'.
Zit wat in maar ik had het leuker verwacht eigenlijk.
Pa Cartwright | 26-07-10 | 16:56
Hoe wou je anders een scoop scoren? Als hij gelukkig is met zijn werk, is dat toch mooi?
Laat de dorpsgek maar lekker blijven scoren hoor. Ik zie het wel.
Hoe belachelijk maakt dat wijf zich.
Maar hoezo is Frank 'ambetant' Buis ineens een volksheld?
Erg attent van die mevrouw om de cameraman van AT5 te behoeden voor het maken van sluikreclame.
Openbare weg, openbare weg, dat is het het gehele vocabulaire van dit soort irritante gasten. Oh ja, ik vergeet het woord 'filmen', dat kennen ze ook nog. Huiswerkopdracht voor de volgende keer: leer het woordje 'portretrecht' van buiten.
@Aart Z. | 26-07-10 | 16:48
WRONG! FAIL!
Personen op de openbare weg mag je WEL filmen. Willen personen dat niet dan moeten ze niet op de openbare weg lopen. Uiteraard is het mogelijk ACHTERAF naar de rechter te stappen omdat je vindt dat je privacy is geschaad (wat zelden zo is) maar vooraf verbieden dat iemand filmt kan sowieso nooit op de openbare weg.
Er staan helemaal NERGENS in de wet dat je personen niet mag filmen. Waarom mensen zoals jij dat altijd maar blijven herhalen is mij een groot raadsel.
Uiteraard staat het de filmer niet automatisch vrij dan maar te doen wat hij wil met beelden van mensen: ze uitzenden of afbeelden moet wel een meerwaarde hebben, je mag er geen geld aan verdienen zonder dat geld met ze te delen en je moet die mensen met respect in beeld brengen. Doe je dat niet dan krijgen die mensen ACHTERAF bij de rechter gelijk. Maar dat heeft dus niets te maken met "je mag geen mensen filmen". He mag altijd mensen filmen. Wie niet gefilmd wil worden moet lekker thuisblijven. Of in een land gaan wonen zonder persvrijheid.
Bovendien: de filmer filmde geen mensen, hij filmde een gebeurtenis waarin ook mensen voorkomen. OOK. Als je geen mensen zou mogen filmen, zou je ook geen gebeurtenissen mogen filmen, en dat is nou precies de reden waarom dat wel mag in een democratische rechtstaat.
Die mevrouw moet sowieso niet zeiken, die gaat zelf voor het beeld staan. Ze moet ook gewoon met haar poten van die camera afblijven.
Dat Starbucks is ook niet alles. 11 ouderwetse guldens voor een bak slootwater
Mister Write
Nee... je mag mensen niet tegen hun wil filmen op straat.
Bij mensen met bivakmutsen op moet je dan ook gelijk je camera opbergen... je kan er dan met een gerust hart vanuit gaan dat ZIJ niet gefilmd willen worden.
@ Sliptong | 26-07-10 | 16:53
www.iusmentis.com/maatschappij/privacy...
wat een irritant lelijk dom viswijf.
Ik vind haar wel leuk
Pa Cartwright | 26-07-10 | 16:56
Nou en hij heeft duidelijk weer een wereld schokkende scoop te pakken. Wat een niveau dit.
je mag wel/niet op de openbare weg filmen?
De regel is dat zoiets plaatselijk geregeld wordt.
Als er zaken of overheid in het spel is dan mag het vaak niet.
Blufdomme PR kudje van DE heeft teveel Senseo genuttigd.
Dus reactie is begrijpelijk.
Wat een vies gerimpeld wijf.
Mag je nu wel of niet op de openbare weg mensen tegen hun wil filmen?
Indien niet, dan heeft die dame gelijk en hebben GS en Buis ongelijk.
Aan één kant heeft dat vrouwmens gelijk. We wonen in Nederland en Nederland is het land waar niets meer mag of kan. Dus "mag niet" heeft altijd een grote kans van slagen in dit "mag niet" land.
Koffie verkeerd.
volgens mij ken ik die dame
liep een paar geleden stage bij ons op de zaak
ze studeerde toen bij inholland
toch nog goed terecht gekomen
duidelijk gevalletje, het nieuwe nederland, hoe het niet moet,... dat accent van die doos alleen al,.... nekschot!!
@ lieverdeauddanreaud | 26-07-10 | 16:51
Die dorpsidioot van een Buis kom je werkelijk overal tegen. Fietst met z'n camera de hele dag door de stad teneinde dergelijke scoops te scoren. Pffff.
Wat een vervelend wijf zeg... Waar maakt ze zich druk om. Beetje publiciteit, is het WEER niet goed.
@Sliptong | 26-07-10 | 16:53
DE grof gemalen astublieft.
Caffeïne is toch overschat.
@Aart Z. Die personen hebben helemaal niet aangegeven dat ze niet gefilmd willen worden.
Als het volk die nieuwe commercial van DE nu al ziet, loopt iedereen natuurlijk linea recta naar de supermarkt om de koffie te kopen. Dan loopt natuurlijk de hele koffielevering in de soep. Ik snap haar dus wel.
Jongens, wie wil er een bakkie?
LOL. En kan iemand dan nu even in kader "beter goed geïnformeerd dan half bakken welles nietes spelen met PR-miepies" even een uittreksel in elkaar flansen met:
- betreffende rechtsartikelen
- relevante jurisprudentie
- overig van toepassing zijnde materiaal.
Genoeg (pseudo) juristen hier. Kom op mensen, even een handzaam mep-om-de-oren-in-your-face-zwart-op-wit-om-uit-te-delen foldertje graag.
Hi hi, kudos voor deze dame. Ze heeft natuurlijk ontzettend ongelijk waar het gaat over het wel of niet mogen filmen op de openbare weg, maar ze heeft natuurlijk ontzettend gelijk door er dan maar irritant voor te gaan staan bleren. Er is tenslotte ook geen 1 wet of verordening die dat verbiedt. En daarmee verneukt ze wel het beeldmateriaal voor ieder serieus nieuwsitem.
Trouwens: Dat je MAG filmen op de openbare weg wil niet zeggen dat het ook MOET!
Want laten we eerlijk zijn. Wat voor nieuwswaarde heeft een item over opnames voor een commercial voor slootwater met een relnicht nou eigenlijk?
Wie de neuk geeft een poep om wat er zich vandaag afspeelde tussen nobody1 van DE en nobody2 van at5?
Bluf of DOM?
Ik vind de rode schoentjes van haar wel mooi, iemand die weet wat voor merk dat is?
Je zal er maar zo één op de bank hebben zitten thuis.
Wat een verzuurd mens zeg.
*Gruwelt bij het idee*
Tenenkrommend
Zeg, ongelofelijke MUTS! Doe liever even je huiswerk voordat je jezelf op deze manier voor LUL zet. Staat nl zo lekker op je CV.
Lekker belangrijk.
Dat vrouwtje moet de nodige frustraties tegenkomen in haar leven zeg. Ze weet toch al bij voorbaat wanneer ze op die man af loopt, dat het geen enkele zin heeft er iets van te zeggen. Dat hij niet naar haar gaat luisteren. Maar toch kiest ze ervoor het te doen. Dat zijn mensen waar niemand op zit te wachten. Waarvoor men plaatsvervangende schaamte voelt. Die familair buitengesloten worden omdat ze zijn wie ze zijn. Ik dacht trouwens dat zulk type mensen alleen bij de Belastingdienst werkte?
Wat een irritante gast.
Op de openbare weg mag je filmen, personen filmen mag niet als zij dat niet wilen.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Frankie!: 'Ik geef ook geen toestemming" Koffiemuts: "Ja maar dat is heel jammer maar u begon".... wat een non-argument? Als hij het niet mag mag jij het wel omdat hij het ook doet? Basisschool rechtsspraak.
OMG @laincoubert. Zie je de ironie dan niet. Zij verbiedt hem iets wat ze zelf kennelijk wel mag.
Typisch Amsterdams probleempje, doorlopen, mensen!
Maar dan moet Frank ook niet zeuren als zij hem filmt. Omdat zij hem ook gewoon mag filmen, mag hij ook gewoon Leco filmen. Maar zo intelligent is Buisje dus niet. Jammer.
ik zie alleen maar commercials?? WTF
'Ik wil u vragen of u daar mee op wilt houden'
- Nee
'Nee?'
- Nee
ROFL
+100 voor Frank Buis
gooi eens een mirror in dumpert...
@at5
Kan dat joch niet harder trappen? Of NOG een stagiar? Tandem enzo.. Damn wat gaat dat filmpje traag zeg.
Wat een kutwijf.
DE eh ik bedoel DUH, tjonge jonge jonge, investeer is in een behoorlijke PR training
Terugfilmen = fail
Drink hoe dan ook toch alleen maar Illy.
Je moet ook wel je plaats weten...
Die jongen kan hard trappen..
Die Bavaria meiden hebben wel wat losgemaakt.
DE is niet te zuipen. Zeker niet die diepvries pakken, dat lijkt wel rioolwater!
REAGEER OOK