
Handen over elkaar. Voeten op tafel. Het grote schelden binnen de PvdA is begonnen. In weekblad Elsevier stappen oudgedienden achter hun looprek vandaan om Wouter Bos eens flink in zijn bek te zeiken. Het stokoude trio Ed van Thijn, Bram Stemerdink en Harry van den Bergh doet rechts Nederland een plezier door
op te sommen wat er niet deugt aan hun partij. En hoe ontzettend dat allemaal de schuld is van Wouter Bos. Te beginnen met de val van Grijs 1:
"Een dramatisch domme beslissing. Het is een zootje in de PvdA (..) Ik geloof dat Wouter Bos nog steeds denkt dat hij de PvdA er met die kabinetscrisis bovenop geholpen heeft. (..) Tot in het extreme wordt een kruidenierspolitiek gevoerd." Ook het besluit om de missie in Afghanistan niet te verlengen stuit op weinig bijval:
"We misten een unieke kans om bij de Amerikanen te scoren en later punten binnen te halen. Zo werkt het internationale systeem. Alleen, Wouter Bos snapte dat niet." En zo gaat het nog even door. Bos had geen contacten. Bos communiceerde niet. Bos stonk uit zijn bek. Bos sloeg zijn kinderen. Nog even en het Trio Geriatrie beweert dat Bos een groter gevaar is dan Wilders. Welnu zeikopa's, en Cohen dan? Die kan toch wel iets?
"Zijn ervaring tot nu toe is de stedenband van Amsterdam met Managua, de hoofdstad van Nicaragua. Wat een drama!" Dat worden gezellige partijbijeenkomsten...
Reaguursels
InloggenDe oudgedienden van de PVDA doen er goed aan om zich niet bezig te houden met vuilpennenrei of vuilbekken.
Het feit dat deze oudgedienden hun eigen nest bevuilen zegt genoeg, zelfs dieren houden hun eigen nest schoon.
iemand afzeiken nadat hij of zij vertrokken is, nee dat getuigd van goede smaak en klasse. niet Wouter Bos heeft voor deze puinhoop gezocht, maar die "partijprominenten". oh oh oh, wat vinden we onzelf belangrijk, lekker de eigen partij uit de wind proberen te halen en over de rug van een vertrokken persoon je straatje schoonvegen, de PVDA is dus weer terug bij af, zó jammer.
gewoon opdoeken die hele partij
extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/sho...
Maar 1 iemand kan de PVDA redden en dat is deze man. Jacques Monasch. Nr.29 op de lijst van de PVDA en iemand die zijn ogen ten minste open doet. Hierboven een prachtige analyse van de man. Als hij lijsttrekker wordt dan ben ik binnen een minuut terug bij de PVDA.
Anders wil ik met die partij niets te maken hebben. Dus Monasch doe maar even een putsch in de PVDA. Als je Cohen, Hamer, KIeinsma, Samson even de fractie uitknikkert dan begint het ten minste nog ergens op te lijken.
------------
@ Denkt Na
Het gaat meer dat je een "rechts" iemand op Financien zet. Partijen zijn anders dan ze in verkiezingstijd laten zien. Een kabinet waar Cohen (semi) rechts beleid uitvoert vind ik niet slecht.
In theorie is zelfs bij de PVV niets zeker. Wilders heeft van immigratie geen breekpunt gemaakt. Hij wordt talloze keren bedreigd. In elk debat haalt hij de islam/integratie en immigratie aan. En alsnog maakt hij er geen breekpunt van. Heel opvallend.
met foto van Maarten van Rossem? Explain !
Wouter Draaikont is genoemd als nieuwe directeur van de Gasunie.
Louter op basis van het feit dat hij tijdens zijn carriere bij Shell een tijdje Manager Lege Dozen is geweest.
Wie dan ook zei geprezen dat men een ander, zeer capabel mens heeft gekozen voor deze belangrijke functie. Je zult er niet aan moeten denken dat Woutert de kans had gekregen met een stabiele inkomstenbron voor de BV Nederland had mogen knoeien.
Goh, weer een reunie van het AJC op de Veluwe? Glaasje bramenwijn en gezellig volksdansen om de Paaschheuvel? Typisch weer dat kut Else4 om naar deze fossielen te luisteren. Als ze toen wat meer tijd gegund was geweest, was ons land al in de jaren 70 failliet gegaan dankzij deze partij. Let op: straks staat alles weer een beetje op de rails, heeft iedereen zijn bek vol over de nieuwe regering (of ander slecht nieuws) en ziet Nout Zwelbast zijn kans schoon om op te rotten zodat Wouter Kabouter naar voren geschoven kan worden. Want als vanouds zal de pvda de baantjes weer verdelen..........
socialisten zijn mensen die vinden dat anderen te veel verdienen
Als ze echt prominent waren, hadden ze wel eerder ingegrepen. Deze mastodonten hebben de slag al lang verloren. Niet dan hun opvolgers een haar beter zijn hoor.
Mooi,de ratten verslinden elkaar.En dit zelfde volk roeptoetert al jaren dat de PVV te gronde zal gaan aan interne conflicten.. waarschijnlijk valt de PVDA uiteen richting SP enerzijds en GL/D'66 anderzijds.Het allochtone stemvee is te lomp om een eigen partij op te richten,zoals het fiasco van de moslimpartij heeft aangetoond.Dat volk trekt waarschijnlijk ook naar GL of holocaust-ontkennend D'66.
Je moet nu bij de PvdA pro-Amerika zijn, omdat socialist Obama daar aan de macht is gekomen. Heel wat PvdA-ers die geprogrammeerd zijn om Amerika te haten moeten dus heropgevoed worden door de apparatsjiks. Zodat iedereen weer gelijk aan elkaar is. Alleen als mensen gelijk zijn verketteren ze elkaar niet.
ja, ja, vroeger, ja, vroeger, toen was het beter, vroeger, ja, ja.
Ha, en daarom Cohen voor premier van een CDA VVD pvda kabinet (om Wouter in alle opzichten op te volgen)
Dit heet Debat, en dat gebeurt wel vaker binnen een democratische politieke partij. Binnen dit sliep-uit PVV-reservaat zijn dat inderdaad niet erg bekende termen.
Om misverstanden te voorkomen: ik ben geen PvdA fan, wel lid van een andere partij waar je ook kritisch mag zijn en er notabene een andere mening dan die van de roerganger op na mag houden.
kijk dan...... zo oud al....... en toch nog even zeggen hoe goed zullie zelf wel NIET waren....... Partij-van-de-Alzheimeropgestanen
Dulf | 21-07-10 | 18:31
Arrrgh, niks aan die lutser vragen, voor je het weet, gaat ie het weer 40 plempsels over spelfouten en zo hebben. pls.
onlydownunder | 21-07-10 | 18:23
Wow, Fouter Bos eruit getrapt bij Shell, waar baseer je dat op, c,q, hoe weet je dit, kan dat niet ergens bevestigd krijgen, pls help.
Dankzij dit dikke sigaren rokende regenteske 10 over roodclubje is het land nu grotendeels naar de kloten. Nooit naar luisteren dus.
an die arbeid
kan je me even op weg helpen: Bos veroorzaker van de oorlog in Servie?
Wouter Bos heeft tdt bij SHELL de 'bullit' gekregen, i.e. op staande voet. En dat wil wel wat zeggen!
Nu, blijft het natuurlijk goed uitkijken, na dit nieuwe debakel, waar Bos evt kan gaan uitrusten op Den Staatsch Kosten. Misschien Burger Vader van Odijk?
LPF toestanden binnen het PVDA?
@ Insure | 21-07-10 | 17:37
De Jager op financien? Wil je ons tot provincie van EU of USA maken? Bad news die de Jager!! Geen beleid en alle het bewezen niet goedwerkende goedpraten.
Gelukkig hebben ze nu Job Cohen. Zucht.
@ Denkt na
Mee eens( en ik ben nog links ook haha).We leven hier echter in een coalitie land. En daar zit de sleutel. Premier zijn is ook heel veel formaliteiten doen. Je kan veel van Job zeggen, maar het is wel een fatsoenlijke man. Bolkestein had het daar ook over. COhen kan dan een beetje burgermeester van Nederland spelen.
Stel dat er dan een paars kabinet komt( Wilders heeft daar ook nog in gezeten en die geeft nu af op paars plus) met Cohen als premier en de VVD heeft dan ministers op mobiliteit, immigratie en financien. Dan praat rechts hier anders.
De PVDA is een onvoorstelbare regentenpartij, die er alles aan doet om te regeren. Cohen zal alles opgeven om maar premier te worden. Ik zou er niet meteen tegen zijn. Als er maar genoeg VVD ministers in zitten op de belangrijke onderwerpen. OF Jan Kees de Jager op Financien.
Als we maar niet vergeten dat spuigbek Ed van Thijn (die met dat monotone stemgeluid waar je na 1 minuut moord, en na twee minuten zelfmoord neigingen van krijgt) een van degene is die zelf de slagbomen bij de grens heeft weggezaagd om de buitenlanders binnen te laten stromen, en daarvoor nooit excuses heeft gemaakt. Maar die schijnt nu dus kritiek te hebben over slecht beleid?
Maar voor slecht bestuur MOET je toch bij de PvdA zijn? Slecht managen doen ze tenslotte al eonen lang, dus ik vraag me af waar de verbazing bij Edje vandaan komt, hij is tenslotte een van de grongleggers van die clowneske bende. Die lamlul moeten ze met een stuk hout over een veld heen jagen.
@ Dr Lambiek | 21-07-10 | 17:17
Niet mee eens. Cohen is wel een staatsman. Juist om dat thee drinken.
Hij snapt alleen niets van economie en heeft daarom een mega scherpe oppositie nodig.
Binnen de PvdA zijn er helaas geen economen die het snappen (op Ed Groot na).
Cohen is een theedrinker en meer niet!
-weggejorist-
-weggejorist-
Dat is toch echt Partij Van De Allochtoontjes,Schelden na afloop.Nu is het schaap met de 5 poten toch echt Bos.Maar dat wisten de meeste Nederlanders allang.De bekende sprekers zijn van Thijn,Van den Berg en wie is Stemerding dan ook alweer,onbekend van defencie was dat toch,ook alles weg gegeven in de ontwikkelings cultuur,Eigen zak eerst vullen en dan kijken wie van de vriendjes en dan pas de mensen die het echt nodig hebben (wie dat zijn weet ik niet)
harry van den Bergh daar heb ik vroeger wel eens rugby tegengespeeld
wat kon die gozer zuipen.
Stemerdink wat was daar ook weer mee?
van Thijn is dat die knaap met die herfkens is getrouwd die de boel in NewYork
loopt te tillen en ook iets met de IRT
fraai zootje linkse zakkenvullers
Ik vind het een grove belediging voor opa Simpson om het gezicht te zijn van fossiele PvdA mastodonten.
"Ik geloof dat Wouter Bos nog steeds denkt dat hij de PvdA er met die kabinetscrisis bovenop geholpen heeft."
Dat gelooft Wouter Bos niet alleen, dat is gewoon een objectief waarneembaar feit.
En nu lees ik graag over een stel CDA-mastodonten die onze Poldermugabe in de zeik zetten.
De PVDA jaagt al jaren kiezers van zich weg. Door problemen niet te benoemen en zaken voor zich uit te schuiven. De kritiek op Bos vind ik totaal verwerpelijk en onterecht. Bos was voor een PVDA'er vrij rechts. Net als Kok. Zit meer tegen D66 aan.
Ook op integratiegebied keek hij minder weg dan Cohen. Voor Cohen bestaan er geen eens problemen. De PVDA is er met Cohen echt nog meer op achteruit gegaan. Ik denk dat veel PVDA'ers naar Bos terug verlangen.
Bovendien is het argument nergens op gestoeld. De PVDA had in 2007 al gezegd dat ze in 2010 uit Uruzgan weg wilden. Bovendien was de sfeer gewoon verkloot en was Uruzgan de laatste druppel.
Wat een nare mannetjes. Ze geven geen fuck om het electoraat, aan wie de PvdA al lang beloofd had niet in Afghanistan te blijven. Ze zien liever vriendjespolitiek met regenten uit andere landen waarvan de burger geen enkel graantje zal meepikken.
Daar gaat-ie weer: Stjem PvdA. Ies Partij voor de Allochtonen! [gijteneuqkersaccent mag u er zelf bijdenken]
@Denkt Na | 21-07-10 | 15:48 ,
en daar heb je brutale en lepe politici voor nodig die buiten de kaders kunnen en durven denken.
Een hetze, laat dat maar aan PvdA'ers over.
@ vander F | 21-07-10 | 15:33
Je hebt 100% gelijk.
Maar wat doen we er aan?
Doe jij Marc Rutte? Die snapt het denk ik best.
Ook al wordt die ook meegezogen in waan van de dag.
Het CDA is US verslaafd en daarom opgegeven.
En de rest gelooft nog in het europese graai sprookje.
BILATERAAL denken is VLOEKEN geworden door dat EU sprookje.
Toch zijn bilaterale relaties het enige model dat snel veel voordelen geeft.
@Denkt Na | 21-07-10 | 14:43 ,
nou,
onze internationale betrekkingen met China zijn in Den Haag dan ook hot,
not.
Er zijn geen internationale betrekkingen,
alleen intern partijgeneuzel en Wilders.
pvda? Das toch verlengstuk van de PKK?
partij voor de arbeiders. Alleen die arme allochtonen moeten keihard werken in nederland. We zijn er zelf allemaal te lui voor geworden weten ze te vertellen.
Prachtig!!!
Maar waarom komen ze daar nu pas mee?
Zeker om dat Paars+ niet gelukt is.. en ze het nu wel kunnen shake-n =P
Zeer huigelachtig.. hiermee hadden ze direct moeten komen en niet circa ander half maand na de verkiezingen..
-
Maargoed, knap staaltje PVDA werk,.. ze zijn erg goed in het drukken van messen in iemands rug. HULDE!!
En nu als de wiede-weerga een kabinet met VVD-CDA+PVV en anders VVD-CDA-> gedoogsteun van PVV!!
Die frustratie van linkschmenschen over de revolutie die niet doorging kost het land zo verschrikkelijk veel geld!!
Bos is niet zo populair bij veel prominente PvdA-bejaarden omdat hij te veel afweek van het oude, ietwat naar urine riekende babyboomerlinks. Goed dat dat hier nog even wordt bevestigd. Wat een kotswaardige opmerking over 'scoren bij de Amerikanen' trouwens. Zo zie je maar dat iedereen van links tot rechts nog steeds vuistdiep in de NAVO-kliek zit. Er is niet zoveel meer over van de AJC-idealen waar die oude zombies zich nog steeds mee willen identificeren. Wat een wereld, hè jongens?
@Heau even | 21-07-10 | 14:24
@gozahtje | 21-07-10 | 14:48
Sorry, mijn fout. De volgende keer stem ik gewoon PvdA, dat is me nu wel duidelijk!
Job heeft een gigantische blunder begaan door in het vaderfiguur sprookje van de pvda te trappen. In Amsterdam was hij de capo, in de tweede kamer een onbenul, een loser, een van losse flarden aan elkaar hangende clochard. Eberhard blijft, Job is binnen een half jaar partij"lijder" af.
Rammstein | 21-07-10 | 14:49
Het zal je niet verbazen, dat ik dan kies voor crematie, want ik hou niet van links fout vlees en al helemaal niet als het al bedorven is.
Was die Ed van Thijn niet degeen die tegen verkiezing burgemeester door burgers was??? Die zeikert die iedere keer over Anna Frank begint?
Of die Harry van de Bergh, was er met hem niet iets over gelden die verdwenen waren!
Wat een ellende, dat linkse scorem!
@Leute | 21-07-10 | 14:17
Vertel eens, wat hebben we daar te zoeken dat rechtvaardigt om onze jongens tot pulp te laten schieten?
* pvda mastodonten bedankt voor repliekmunitie *
Ed van Tijn.....
Zelfs als ik hem lees in de Elsevier krijg ik die irritante krakende kudtstem van hem niet uit m'n hoofd.
Zoiets heb ik ook met Marcel van Dam, met dien verstande dat ik die pedante bek van hem dan ook de hele tijd voor me blijf zien.
Tsja, Wouter Bos was en is ook dramatisch incompetent.
Vigil | 21-07-10 | 14:40
Net wat je wilt. Je mag kiezen.
TisNieZoMoeilijk | 21-07-10 | 14:22
De burger moet er zijn voor haar overheid, niet andersom ofzo hoor!
Cohen heeft al een prachtige definitie van zichzelf gegeven: HIJ IS AMATEUR! dat was hij al in Amsterdam en waarom zou hij dat niet zijn als leider van de PvdA. Het is te hopen dat deze man geen verantwoordelijke over Nederland wordt, daar hebben we professionals voor nodig!
Geeft niets heren, verstand komt met de jaren. Maar maak het dan nu wel goed:
allochtonenstop, publieke stelsel op de schop, ontwikkelingshulp terugbrengen, handhaving van wet door politie en verbetering zorg. Kortom: hef u zelf op dan kan Nederland gewoon verder. U bent een blok aan het been. Fijn dat u het zelf ziet maar neem gif, stop ermee.
The fall of Rome uhm Rood
je kan veel zeggen, maar de mastodonten hebben wel gelijk
@ vander F | 21-07-10 | 14:26
Lieve schat, kom, dan gaan weer naar de 21e eeuw. Want, weet je, de 20e eeuw is over. Jammer he? Nou kom op, dan mag je daar weer met je pistooltje spelen. Maar pas wel op hoor, want het is niet echt meer zoals je gewend bent.
Heheheheh, gisteren het nieuws dat Paars pus niet doorgaat en vandaag het nieuws dat er een flinke fittie binnen het PVDA aan de gang is, helemaal top. :D
@Superior Bastard | 21-07-10 | 14:40
Ty.
Rammstein | 21-07-10 | 14:39
Is dat om te nuttigen of te cremeren?
zowel bos als cohen zijn ook grotere gevaren dan wilders.
@Biff Eagleburger | 21-07-10 | 14:27
Mocht dat zou zijn, is het gemiddeld IQ in Nederland aardig gestegen....
Jaap de Paap | 21-07-10 | 14:34
Ntsyt.
Jaap de Paap | 21-07-10 | 14:34
Mastodont-vlees in Godwin marinade.
Hey!? Lees ik het nu goed!? Beleeft de PvdA een stukje gewaarwording van het eigen, jarenlange falen, het naar de afgrond leiden en cultureel weggeven van NL, het verkwanselen van alles wat ons land waarde geeft, het bederven van leefplezier van mensen die wel werken!? Een memorabel moment in deze woelige tijden voor den bestuurlijke poppenkastspelers. Zelfkennis is een zegen, welke beter laat dan nooit kan komen.
Socialisten hebben toch geen idealen meer: alles is al bereikt; o.a. CAO's, pensioen, verlpichte zorgverzekering, uitkeringen, generaal pardon, hoogste bijdrage Europese Unie en ontwikkelingsgeld, afschaffing dienstplicht en stijging van de criminaliteit... de enige die nog op ze stemmen zijn allochtonen/werklozen ... ik zeg opheffen die Parij van de Apen!
Wie inmiddels aan slaap toe is kan het beste gaan luisteren naar Maria van der Hoeven in het "debat" over MSD en probeer Mw Ortega weg te filteren anders wordt uw rust verstoord door een onaangename krakende stem met veel "oewa's".
www.tweedekamer.nl/vergaderingen/commi...
tsja Elzevier.
Roerde Edje niet in de roompot van Evelien Herfkens? Amerikaanse vrindendienst.
@Superior Bastard | 21-07-10 | 14:31
Maar toch: als het om de PVDA gaat... ik ben er altijd ergens :) Nice to see you, overigens.
@Rammstein | 21-07-10 | 14:27
Met jou altijd. Laten we het linksgristenbedroggoed eren. En die bbq na natuurlijk :)
vander F | 21-07-10 | 14:26
Wat zeg je nu eigenlijk?
Biff Eagleburger | 21-07-10 | 14:27
Nee, dat was Schar.
Jaap de Paap | 21-07-10 | 14:26
Lang geleden, waarde re-reaguurder.
nance | 21-07-10 | 14:26
Veur een zinkend schip weten ze toch nog een aardige meute op te trommelen, om tot haar electoraat te behoren.
Goed een pakkende leus als 'Iedereen telt mee' is -veur sommige- dan eauk niet te versmaden.
Diep triest dat zoveel mensen niet in willen zien hoe fout die club is.
@Heau even | 21-07-10 | 14:23
Wat dacht je van niet capabel?!
Jaap de Paap | 21-07-10 | 14:26
Nou. Ga je nog mee naar de herdenking vanavond, van deez' greaute mensch ?
Barbeque na.
@An die ARBEIT | 21-07-10 | 14:05
Char? ik hoorde dat die weer naar de US was gevlucht nadat ze door 7 Urker vissers op d'r kale kut was geslagen.
Is het doel van de PvdA dan 'scoren bij de amerikanen'?? Het gaat er toch om wat het volk wil, of zie ik dat verkeerd.
Wellicht moeten we dan hier de PKK maar eens verbieden en de hier aanwezige leiders uitleveren aan Ankara, dan 'scoren we bij de Turken'.
Coffeeshops dicht dan 'scoren we bij de Fransen, Belgen en Duitsers'
De ongewenste vreemdeling/terrorist Joma Sison uitleveren aan Amerika ('scoren bij de amerikanen') of naar de Filipijnen (scoren we daar)
En daar krijgen we dan later allemaal 'punten voor terug'
Desondanks ben ik het met de mastodonten eens dat 'het een zootje is' maar voor andere redenen dzn welke zioj noemen en zij zijn zelf net zoveel onderdeel van 'dat zootje'.
Laten ze gewoon eerlijk zijn: "Wouter Bos verliet het zinkende schip'
Leefde Balkenende nog maar. Die had er wel raad mee geweten.
@Denkt Na en aanverwant door bagger onderwijs en pers geteisterde krappe geesten.
Denk eens na.
En lul die soosjalistiese grijsgedraaide plaat niet na.
De mastodonten hebben het dan ook niet alleen over Afghanistan (haatonderwerp#1 bij de nihilistische zelfhaters) en de VS.
Maar over internationale politiek in z'n algemeen,
men speelt hier wat met provinciale baggerklei,
onderwijl meesmuilend wijzen naar die domme rest-van-de-wereld.
JanRap | 21-07-10 | 14:24
Ga maar even uit de zon. U bent erg flauw.
Ach, straks is alles weer bij het oude. Immers, de baantjes moeten nog verdeeld worden.
TisNieZoMoeilijk | 21-07-10 | 14:22
De enige manier om te 'bezuinigen' is toch meer belasting heffen. Dat weet iedereen.
/linkschmodus
VliegendVarken | 21-07-10 | 13:44
"ik dacht dat ed van thijn al deaud was...."
Nee, deaud niet, maar jeaud, dat dan weer wel.
fuckje | 21-07-10 | 13:40
Prominentie is een keuze.
/studentenmodus
Het meest bizarre is nog wel dat de PvdA nauwelijks is afgestraft tijdens de verkiezingen voor de schade die ze Nederland als land hebben aangedaan. Mensen zeggen wel eens zich te schamen voor de PVV, maar ik schaam me ervoor dat de PvdA niet is gedecimeerd de afgelopen stembusgang. Diep triest dat zoveel mensen niet in willen zien hoe fout die club is.
Toch liever Bos dan Cohen. Cohen weet nog net iets meer uit de gewone mensch te persen namelijk.
@gozahtje | 21-07-10 | 14:00
Een van de belangrijkste redenen waarom Paars Plus het niet gered heeft:
"De VVD vond lastenverzwaring niet bespreekbaar en wilde gewoon meer bezuinigen."
Het klonk als een duidelijk verwijt naar de VVD. De VVD heeft de coalitieonderhandelingen opgeblazen omdat ze daadwerkelijk een zinnig economsch programma heeft. Veel bezuinigen in plaats van minder bezuinigen én lastenverzwaring.
Schandalig toch van de VVD. Echt. Bezuinigen. In. Plaats. Van. Lastenverzwaring. Als. Bezuinigingsmaatregel. Te. hanteren.
Denkt Na | 21-07-10 | 14:16
Dat had je beter in een link kunnen plaatsen.
Buiten dat het totáál niet van toepassing is in deze.
En het lied is al zo'n jaar of 26 oud is.
So, what I'm really trying to say is ..... stfu !!
Jezus, Bastard.
*Airco lager zet*
Beetje gezeik, maar met Afghanistan hebben ze wel een punt. Slechts een kleine minderheid in NL begrijpt hoe dom het is die Afghanen aan hun lot over te laten EN wat voor effect dat heeft op de internationale relaties. Dat volkse geneuzel over achterkamertjespolitiek toont alleen al hoe weinig realiteitsbesef veel landgenoten hebben. Hopelijk hebben we straks toch nog leiderschap in NL die zich van die kritiek niets aantrekt, maar wie?
reaisten = realisten
Die speciale band met de Amerikanen levert ons dezer dagen voornamelijk ellende op. We worden door ze in illegale oorlogen gechanteerd en ze hebben ons vanuit Wall Street jarenlang stelselmatig opgelicht.
Dat laatste heeft Wouter Bos inderdaad aan meegewerkt cq hij heeft zijn toezicht niet uitgeoefend.
Het zou mij overigens niks verbazen als Wouter niet geheel vrijwillig voor de kinderen heeft gekozen. En dan niet door partijdruk.
vander F | 21-07-10 | 14:13
U bedoelt reaisten neem ik aan? Waarom zou een welvarend land zijn oren nog moeten laten hangen naar een bijna failliet derdewerledland? Uit sentimentele overwegingen misschien, een andere reden kan ik me niet voorastellen.
vander F | 21-07-10 | 14:13
Alsof het erin gestampt is met een stuk hout.
@ vander F | 21-07-10 | 14:05
Een failliete, nog al veel kapot makende broer niet achterna lopen provinciaal? Doei! Dus niet. Wake up! Grote broer is oud geworden, onder de schulden en vol slechte streken. Ga jij maar lekker globalistje met de USA spelen terwijl China hem aan het begraven is.
Glory Days (Bruce Springsteen).
I had a friend was a big baseball player
back in high school
He could throw that speedball by you
Make you look like a fool boy
Saw him the other night at this roadside bar
I was walking in, he was walking out
We went back inside sat down had a few drinks
but all he kept talking about was
Chorus:
Glory days well they'll pass you by
Glory days in the wink of a young girl's eye
Glory days, glory days
Well there's a girl that lives up the block
back in school she could turn all the boy's heads
Sometimes on a Friday I'll stop by
and have a few drinks after she put her kids to bed
Her and her husband Bobby well they split up
I guess it's two years gone by now
We just sit around talking about the old times,
she says when she feels like crying
she starts laughing thinking about
Chorus
My old man worked 20 years on the line
and they let him go
Now everywhere he goes out looking for work
they just tell him that he's too old
I was 9 nine years old and he was working at the
Metuchen Ford plant assembly line
Now he just sits on a stool down at the Legion hall
but I can tell what's on his mind
Glory days yeah goin back
Glory days aw he ain't never had
Glory days, glory days
Now I think I'm going down to the well tonight
and I'm going to drink till I get my fill
And I hope when I get old I don't sit around thinking about it
but I probably will
Yeah, just sitting back trying to recapture
a little of the glory of, well time slips away
and leaves you with nothing mister but
boring stories of glory days
Chorus (repeat twice)
Kortom: vander F: Time to open your windows !!!
De panelen worden al weer aardig bevolkt door anti-Amerika fetisjisten,
ook wel bekend als schuil-marxisten en neo-babyboomerTs.
@tipo | 21-07-10 | 13:37 : Tegen die tijd is die 'winst' slechts een fractie van de schuld die we hebben. Trieste is ook dat wij(lees politici, ambtenaren en proleten) in west-europa maar denken dat het geld niet op kan, ipv te investeren zitten we straks met rotte gebakken peren.
De PvdA had zich op moeten heffen toen de ideologische veren werden afgeschud door Wim Kok (1995).
Denkt Na | 21-07-10 | 14:02
U heeft gelijk.
@fuckje | 21-07-10 | 13:40
Prominent ben je als je je zelfs boven JEZELF verheven voelt....
Job Cohen stinkt ook uit zijn bek!
@doe nog eens | 21-07-10 | 13:57
Nee, want de PvdA, in welke combinatie dan ook, is DE oplossing voor dit land, moehahaha!
@Denkt Na | 21-07-10 | 14:02 ,
provinciaal..
@Biff Eagleburger | 21-07-10 | 13:51
Het schijnt dat Ed een directe lijn met hem heeft via Char en Derek Ogilvie... Inderdaad, Char EN Derek Ogilvie... Worden ingeplugd in een aangepaste I-dock....
Provincialistisch proleten partijtje.
Bos was toch de oorzaak van de oorlog in Servië, de uitvinder van ringtone-reclames, the Crazy frog en oprichter van de Illuminatie?
-
Dat vergeet men dan weer hè...
Scoren bij de USA?
Uit welk jaar komen deze bejaarden?
De USA is niet meer dan een schaduw van haar vroegere status.
Credit system kapot en Energy System onhoudbaar.
Scoren bij de USA willen alleen slapende bejaarden die de krant niet meer lezen.
Ja hoor, alsof Bos hier wakker van ligt. Die zit over een half jaartje lachend in een dikke leren stoel bij ING.
"We misten een unieke kans om bij de Amerikanen te scoren en later punten binnen te halen. Zo werkt het internationale systeem. Alleen, Wouter Bos snapte dat niet." Amerika doet er niet meer toe omdat hun hele economie staat op instorten staat, het heeft niet veel zin om vuistdiep in een halfdode olifant te gaan hangen of wel dan?
Denkt Na | 21-07-10 | 13:59
De PvdA komt ook altijd alleen maar met 'oplossingen' waarbij de lasten voor de werkende burger hoger wordt. Snijden in de uitgave kant kennen ze niet...
Nee het is helemaal geen hetze tegen Wouter Bos, maar een felle aanval op de PvdA vanwege het kwijtraken van een internationaal perspectief en sterke banden met het buitenland. Dat is overigens niet alleen bij de PvdA zo maar bij alle Nederlandse politieke partijen. Ik vind het deze oudgedienden sieren dat zij deze kritiek leveren!
Is dat de Harry "handel in voorkennis" vd Berg?
Het probleem bij de PvdA is de economie.
Die snappen ze niet. Zelfs de meest basale dingen daarvan niet.
Ze zien economische productie (waar de staat op parasiteert) als default status.
Wouter Bos was een economische fail. Niet te beschrijven zo erg.
Cohen is wel een staatsman (deed het in China op handelsreizen SUPER).
Maar ook Cohen begrijpt het proces van economische waarde creatie niet.
Ach het verstand komt met de jaren, dat dan weer wel.
opa heeft altijd gelijk
Wouter Bos was een rechtse kwal met enig charisma. Hij heeft door zijn gedrag en zijn uitspraken de kans op linkse en paarse kabinetten kapot gemaakt. Dit zal ik hem nooit vergeven, hij wilde perse door het midden met het CDA. Ik haat het CDA.
LOL@Biff Eagleburger | 21-07-10 | 13:51
En de PvdA is sowieso een kutpartij. Hef toch op.
Drie genoemde heren en die Doekle, duidelijker kan je het niet hebben waarom het PvdCDA syndroom zo'n molensteen om de nek van de samenleving is. En mensen blijven maar stemmen op deze twee wangedrochten van partijen.
Dat was toch de enige reden waarom het leger zou moeten blijven, dat we konden 'scoren' bij Amerika? Niks nieuws. Klinkt als de twee oude muppets die elke show afzeiken vanaf hun balkonnetje. Sinds het WK is scoren bij Amerika sowieso niet meer wat het geweest is.
Overigens is het ook heerlijk dat oud staatssecretaris van onderwijs Sharon Dijksma na het VWO geen vervolgopleiding heeft afgemaakt. Misschien kan Sharon alsnog ergens een diploma ophalen omdat haar "praktijkervaring" volstaat? Anyways, ik ben er in ieder geval heel blij mee dat Sharon haar plekje heeft gevonden in de samenleving.
Daar hebben de bewoners van het Willem Drees huis toch gelijk in, Wouter Bos heeft er ook een (financieel) zootje van gemaakt. Hij was een waardig opvolger van Joop den U. te B. hij bleef ook geld uitgeven, terwijl het eigenlijk niet verantwoord was en dat deed hij onder het mom van... en nu komt ie... we zitten op de lijn van Obama... hij was even vergeten dat diezelfde Obama een financieel probleempje van 1600 miljard dollar had en op die lijn wilde hij kennelijk zitten..
Dat ze Joop den U. nog niet hebben opgegraven voor een nabespreking.
Doekle heeft ook wat 'ingebracht' (links lingo) over de onderwijsvernieuwingen. Iets van: 'we moeten geen vakmensen aanstellen' (ik verzin het niet, heb het zelf bij de bron gelezen). Ze zijn daar allemaal hun dakpannen kwijt, volgens mij.
Voornoemd cocktail-trio stamt nog uit de tijd dat de regenten nog meer schijt aan de kiezer hadden dan hedentendage. Ja, dat is mogelijk.
En allah zag dat het goed was. #onrust
Doekle is niets. Een selfmade volksmenner die vanwege zijn eeuwige anti-wilders en pro-islam gedram een graaggeziene gast is op de staatstelevisie, waar Wilders bashen nu eenmaal tot het ritueel van de dag behoort.
Serafijn Lampion | 21-07-10 | 13:47
Eensch! maar ik ben bang dat dat toch nooit gebeurt.
Of de PvdA ten onder gaat aan zijn eigen zelfdestructie, of Wouter, of Job... maakt niet uit. Als de partij maar ten onder gaat.
Als Bos niet weg was gegaan, had de PvdA nog maar 16 zetels over.
Voor de PvdA heeft Bos wel degelijk de beste keuze gemaakt om het kabinet te laten ploffen. Cohen d'r neerzetten daarentegen is niet zo slim geweest.
Heerlijk. De PvdA sloopt zichzelf. Wouter is begonnen en Job maakt het karwei af. Lachen trouwens hoe een gehalveerd CDA nog steeds de dienst uitmaakt.
Mooi. De meeste panden gaan namelijk verloren door binnebranden.
Dat de Nederlandse bevolking zelf geen zin meer had in die missie is kennelijk niet belangrijk voor deze heren. Dat was trouwens ook niet belangrijk voor Bos of Verhagen, maar goed.
Doekle T is geen CDA prominent. Hij is CDA lid, maar heeft het CDA nooit vertegenwoordigd. Je wordt een CDA prominent door als CDA afgevaardigde in de 2e kamer te zitten met een belangrijke rol, CDA minister te zijn of door CDA burgemeester in een grote stad te zijn (geweest). Fractieleider in het Europarlement is ook goed. Maar dat is niet het geval bij Doekle. Dus is het gewoon een CDA lid met een grote bek.
PvdA euthaniseert nog eventjes door...
fuckje | 21-07-10 | 13:40
*Hartgrondige hekel deelt*
ik dacht dat ed van thijn al deaud was....
-weggejorist-
Hoe zal dit trio denken over Sharon Dijksma? Die vanaf 1994 uit de staatsruif zit te vreten. Dat zal de komende decennia nog wel zo blijven, wat Sharon kan verder hamandeggs.
Als het ten koste moet gaan van Nederlandse levens, scoor ik liever geen punten bij de Amerikanen.
Zo moeilijk is het allemaal niet, gewoon niet stemmen op de Partij van de Armoede
Over wat Wouter Bos wel en niet doet doe ik geen uitspraak, maar ze hebben wel gelijk wat de partij betreft...
kan niet wachten tot de Elsevier op de mat valt deze week :)
Lol!
www.youtube.com/watch?v=DkIQ3ZNTXPI
Ik denk dat Wouter steeds meer gaat zien in het versoepelen van de euthanasiewetten.
Wat moet ik hieruit concluderen? Dat GS het niet eens is met een stelletje opa's die de PvdA afzeiken?
Zojuist CDA- " prominent " Doekle T. gehoord op radio 1.
Wat een viezerik, leugenaar, noem maar op.
Kunnen " prominenten " niet hun mond houden? En wanneer ben je " prominent "?
Bah!
"Dat worden gezellige partijbijeenkomsten...": Ik kan er bijna niet op wachten...
"Nog steeds op zoek is naar de geweldige verdiensten van voornoemde 80 plussers."
Een goed rottingsproces begint van binnen uit.
Geweldige pic bij dit topic, hulde!
Die nationale banken worden heus nog wel met winst verkocht. Heb toch geduld lieve mensen.
Als deze mensen echt begaan zijn met Nederland, dan hadden ze dit voor de verkiezingen gezegd. Nu zijn ze net zo hypocriet als de rest van de PvdA.
Wat, weet het PvdA z'n eigen koers niet? Hoe verrassent.
Jammer genoeg zijn er nog veel te veel PvdA-stemmers.
Alsof je 'prominenten' nodig hebt om dat aan te tonen. Ik geloof dat minstens 65% van de algehele problemen binnen NL te danken zijn aan die verraders.
Ha waarom van buitenaf slopen als dat ook gewoon van binnenuit kan?! (enkel uitkijken dat er niets op je kop valt!)
*niet verrast zit te wezen*
Komt dat ouwe zooitje nu pas mee, met iets wat een normaal mens allang weet.
Als het allemaal niet wil maar aansturen op nieuwe verkiezingen?
Dit is nog maar het topje van de ijsberg als ik het zo lees.
Virus scan geeft gevaar aan op de website van die url. Mogelijk vals alarm, maar wees gewaarschuwd.
REAGEER OOK