Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gemeenteraad Utrecht roept op tot snoeihard respect

vinexfhel.jpg Zo, dat was weer een fijn multicultureel feest in Leidsche Rijn. In een zoveelste gevalletje van samenwonen in een PvdA-smulbosheilstaat kreeg een groep homohatende aanhangers van een thans zeer populaire vreedzame religie het voor elkaar twee samenwonende homo's zo te treiteren dat ze subiet weg willen. Gelukkig trekt ook de immer daadkrachtige gemeenteraad van Utrecht dit zoveelste incidentje van wijkterreur zich ernstig aan en huilt men op het pluche volop krokodillentranen, zo valt op te maken uit het volgende persbericht: "Het bericht dat in Utrecht wederom een homostel gedwongen wordt hun woning te verlaten door onacceptabel wangedrag, vervult de gemeenteraad met een gevoel van grote verontwaardiging en afschuw. Voor iedereen geldt dat men - ongeacht kleur, afkomst, geloof of seksuele geaardheid - in een prettige en veilige omgeving moet kunnen wonen, werken en leven." En daarom eist de gemeenteraad nu keiharde actie in deze wijken een stukje R-E-S-P-E-C-T! En verder? Tsja, verder niks. Dit was het. Nouja, burgemeester Wolfsen zal nog "zijn reactie geven in de commissie Mens en Samenleving". Juist ja. Wij horen reeds het geklingel van zwaarverzilverde lepeltjes die in met gemeentewapen bedrukte kopjes slappe thee roeren. Koekje erbij? Tot het volgende incidentje maar weer.

Reaguursels

Inloggen

Maar als ik als 'gepeste' het recht in eigen hand neem en een paar mocro's uit pure wanhoop overhoop knal, dan moet je de burgemeester eens zien rennen !

muslimFucker | 15-06-10 | 14:10

Voor alle reaguurders die alleen dit bericht hebben gelezen en niet de bron: het probleem is dat er geen getuigen of verdachten zijn. De gemeente Utrecht kan dus verder weinig doen.

Joe Carioca | 15-06-10 | 14:01

godverdomme ik haat dat woord respect, sinds wannabee rappers en knuffelmarokkanen dat woord zijn gaan gebruiken is het woord respect sterk aan inflatie onderhevig, wordt tijd voor een nieuw woord.

Krantenkop:

"Gemeente Utrecht dwingt snoeihard autoriteit af door gummiknuppels agenten uit te testen op straatterroristen"

aspergie | 15-06-10 | 13:14

Utrecht. Een typisch linkse gemeente waar gekleurde criminelen ongehinderd hun gang mogen gaan.

Sanglier | 15-06-10 | 10:26

Deze stad lijdt ook al onder belabberd bestuur. Rotterdam wil zijn burgemeester ook graag kwijt. Over Amsterdam en Cohen doen we het zwijgen maar toe.

snap_shootert | 15-06-10 | 10:11

Ik snap niet waarom ze die gastjes niet gewoon in de knieschijf schieten of terug sturen naar de woestijn. Dat vind ik goede ideeen, maar daar heeft nooit iemand het over. Als er een politicus zou zijn die dat zou voorstellen zou ik er op stemmen.

Beer71 | 15-06-10 | 10:06

Vooral geen negatief commentaar geven op de islam... is slecht voor onze economie en de export.

meneer Q | 15-06-10 | 09:24

Yay voor linkse politiek die pretendeerd een fuck te geven om de samenleving maar enkel politiek correct lult om zo de stemmetjes te krijgen om aanstonds met hun kont op het rode pluche te kunnen blijven zitten.
De politiek gaat dit niet oplossen voor ons, eigen actie van de burgers wel. Fakkels en hooivorken anyone?

Typo-R | 15-06-10 | 09:17

..... en Aleidje regeerde nog lang en gelukkig en het gepeupel stemt gewoon weer een nieuw rood-groen college. #zin in de toekomst #iedereen telt mee

Sliptong | 15-06-10 | 09:02

Leuk hè een rood groen college? Stel je toch eens voor dat dat landelijk ook zo zou zijn. Gezellig.

Sliptong | 15-06-10 | 09:01

Ze blijven ook zo hypercorrect:

GroenLinks-fractievoorzitter Marry Vos. „We zien helaas dat de intolerantie bij de jeugd in Utrecht toeneemt. (niet dé jeugd, mevrouw Vos, maar de allochtone jeugd).

Kleuver (D66) denkt dat harde straffen niet de oplossing zijn voor dit probleem. „We moeten leren dat we met zijn allen een samenleving vormen en het dus samen moeten doen.” (kan het nog slapper, deze allochtonen staan allang niet meer in onze samenleving).

Wat fijn dat dit soort partijen in Nederland ruime zetelwinsten hebben geboekt. Je voelt gewoon dat het helemaal goed gaat komen met een kopje rooibosthee met rietsuiker en een linksdraaiend zemelkoekje.

FrankVeer | 15-06-10 | 08:22

En iedereen negeert het goede nieuws: de moslims komen uit de oude wijken en de Anne Frank plantsoenen en integreren eindelijk in onze samenleving.

En vergeet niet: potenrammen wat in de jaren '70 van de vorige eeuw ook iets dat regelmatig voorkwam onder witte jonge mannen met twijfels over hun geaardheid. Geef ze gewoon nog een jaar of 40.

(Bericht geschreven vanuit postcode 2554.)

AlanTuring | 15-06-10 | 07:47

Je zou bijna gaan denken dat dit schorriemorrie van de proleet meer weet dan wij.
Bedoel, dat niet de PVV maar wederom de pvda in de regering komt.
En ik zeg nogmaals schorriemorrie van de proleet omdat deze terreur alles te maken heeft met de islam letterlijk volgens de koran.
En dan zijn er parteien in ons land die zich progressief durven noemen zoals de pvda, d66, groenlinks en sp die het opnemen voor deze totalitaire achterlijke gewelddadige sekte onder het mom van vrijheid van godsdienst.
Adolf Hitler had een religieus sausje over zijn beweging moeten gieten dan zouden de nazies heden ten dage nog steeds onder het mom van vrijheid van godsdienst fascistentempels mogen bouwen.
En zoals we allemaal weten waren ook de meeste nazies niet gewelddadig en wilden ze niks te maken hebben met de extremistische nazies.


wachtmeester de bruy | 15-06-10 | 07:06

RESPECT! en nou niet meer pesten he?!

freek4482 | 15-06-10 | 06:56

-weggejorist-

sharer33 | 15-06-10 | 05:49

Wolfsen zegt proost op het 'respect' en dat was het dan..
Pils, plas, en het bleef zoals het was.
Politici & bestuurders = beroepsleugenaars & papieren tijgers.

afdankert | 15-06-10 | 04:04


@edit 00.09
* de burgemeester is verantwoordelijk voor de openbare orde. En kan dus maatregelen nemen die overlast etc tegengaan. Preventief, dus. Alleen van toepassing voordat er iets gebeurt.*

Hoi heb de lange draden niet teruggelezen maar op deze wil ik als 030-er die naast Kanaleneiland woont even reaguren. Paar jaar terug was het zo'n puinzooi daar dat er een samenscholingsverbod werd ingesteld door Wolfje, tot onze stomme verbazing hoorden wij 2 avonden paardenhoefjes in onze straat, soooo wat een preventief beleid, gewéldig hoor, daarna was het blijkbaar klaar, de dealende medelanders in hun foute mercedessen, bmw's, ouwe golfjes etc. soi, die zijn er nog steeds.

Mindy | 15-06-10 | 00:47

Wijk terreur in een uitwijk wijk, waar de goeden wijken voor de kwaden om weer uit te wijken naar een andere uitwijk wijk. Intussen bezwijkt de rechtstaat onder de onvrede van de nog niet uitgeweken bewoners van de krachtwijken. Waar het uitblijven krachtdadig optreden tegen steekhoudende en doorslaggevende handelingen van de niet uitwijkende bewoners van de krachtwijken. Lijd tot meer ontwijk gedrag van de nog niet uitgeweken bewoners, die niet kunnen uitwijken, voor het afwijkende gedrag van de ingeweken bewoners van de krachtwijken.

Weisse rose | 15-06-10 | 00:47

-edit | 15-06-10 | 00:09
De rechter bepaalt of de schadevergoeding moet worden betaald, maar dat is pas nadat de benadeelde partij er een zaak van heeft gemaakt. Vandaar ook dat ik al eerder aanstipte dat b&w civiele procedures kan en moet opstarten.

repulse | 15-06-10 | 00:34

@repulse | 14-06-10 | 23:54
Ben het met het eerste stuk van je betoog eens: de burgemeester is verantwoordelijk voor de openbare orde. En kan dus maatregelen nemen die overlast etc tegengaan. Preventief, dus. Alleen van toepassing voordat er iets gebeurt.

Maar vervolgens treedt je buiten de bevoegdheden. B&W kan niet besluiten schades te verhalen. Daar gaat de rechter over in 0031. En niet het college.

De rest heeft mijns inziens niet zoveel te maken met dit topic.

-edit | 15-06-10 | 00:09

Ze dronken een glas (thee), ze deden een plas (zeikerds) en alles bleef zoals het was. (PvdA-burgemeester?).

Technix | 15-06-10 | 00:02

-edit | 14-06-10 | 23:17
"Het college gaat niet over surveilleren. Ook niet over dildo's, aansprakelijk stellen van ouders, onderwijs, etc. Jij dicht het college teveel macht toe. En zoekt derhalve de oplossing waar het niet kan liggen."
.
Burgemeesters taken op het gebied van orde en veiligheid.
"De burgemeester heeft een aantal zelfstandige taken en bevoegdheden. Zo is de burgemeester verantwoordelijk voor de handhaving van de openbare orde. De burgemeester is verantwoordelijk voor de veiligheid in de gemeente; het tegengaan van overlast, ordeverstoringen, het voorkomen van gevaar en het waarborgen van een ordelijk verloop van het dagelijks leven horen daarbij.
www.minbzk.nl/onderwerpen/openbaar-bes...
let met name op " het tegengaan van overlast" en "waarborgen van een ordelijk verloop van het dagelijks leven horen daarbij."
De burgemeester(als korpsbeheerder) is het verplicht van uit zijn taak om voor orde en veiligheid te zorgen voor iedere inwoner in zijn regio.
.
Het college van b&w kan besluiten om voortaan schades te verhalen op de daders. Die wetten zijn er, in zeldzame gevallen wordt er gebruik van gemaakt, iets wat veel vaker zou moeten gebeuren.
.
Wolfsen zijn dildo zou moeten vallen onder het kopje ongewenste sexuele intimiteiten op het werk.
.
Waarom kunnen er wel van af de gemeente zogenaamde tolerantie cursussen worden gepresenteerd op scholen waarin blanken als rascisten worden afgebeeld en minderheden alleen maar als slachtoffer?
.
"Mensen die vanwege het veroorzaken van overlast gedwongen moeten verhuizen uit bijvoorbeeld Kanaleneiland of Overvecht, komen daar niet meer in aanmerking voor een woning. "
www.volkskrant.nl/binnenland/article13...
Te weinig te laat...
.
Oh en het verhaal gaat inmiddels weer verder.
dnu.nu/artikel/2392-straatgenote-homos...
Wolfsen heeft de controle over die wijk weggegeven en zou direct uit zijn ambt moeten worden gezet,

repulse | 14-06-10 | 23:54

Wat een slappe zak die Wolfsen, gek he dat de PVV steeds meer stemmen trekt.

Een zielige vertoning die hele Pvda, laten we de daders nog meer rechten geven is goed voor de democratie. LUTSERS !!!!!

Marokannen, duitsers, chinesen of Belgen maakt helemaal niet uit als je je eigen niet kan gedragen dan moet je HARD aangepakt worden !!!!!

iambold | 14-06-10 | 23:32

@varkensrollade | 14-06-10 | 23:07
Ghe... Vind het altijd wel grappig als mensen zeggen: 'spijtig dat er niet meer mensen zoals ik zijn'.

Voel je je eenzaam dan?

-edit | 14-06-10 | 23:25

@varkensrollade | 14-06-10 | 23:07
Dan ken ik de emoticomn $* niet. Wat betekent die dan? Geen idee... Nooit eerder gezien.
Dus: blijft staan dat jij als opsteller het risico loopt dat iemand gewoon leest wat je schrijft.

-edit | 14-06-10 | 23:19

@repulse | 14-06-10 | 23:12
Dat heb ik je al veel eerder aangegeven. Zonder woordspelletjes.

-edit | 14-06-10 | 23:17

@La Bailaora | 14-06-10 | 23:07
Voordat je over oplossingen kunt praten, moet je eerst helder hebben wie welke bevoegdheden heeft.

Persoonlijk zou ik geen camera op mijn huis gemonteerd willen die agenten 24/7 in de gaten doet houden wat ik doe en misschien een kleaudtzakje kan oppakken. Verhouding eigen privacy en mogelijke bedreiging is dan wat zoek. Zo eenvoudig zal dat niet liggen, denk ik.

Het geeft wel aan dat dit soort problemen nauwelijks op te lossen is zonder (diepgaand) in te grijpen op de privacy van de mogelijke slachtoffers.

De serieuze vraag is of mensen dat werkelijk willen.

-edit | 14-06-10 | 23:14

-edit | 14-06-10 | 22:59
Okay vertel maar... om welk beleid heb ik gevraagd wat niet mogelijk is.
Geen woordspelletjes, gewoon een rechtstreekse quote.

repulse | 14-06-10 | 23:12

-edit | 14-06-10 | 22:56

beste edit, jij leest idd alleen wat je wilt lezen
er staat nl wel degelijk een emoticon bij *zeg dat dan lutser $*
(zie je hem nu wel... is toch echt een copy/paste v hierboven)
communiceren heeft alleen zin als je álles leest
bij deze overduidelijk: dat doe jij dus niet
ergo, kansloze en zinloze discussie, geen zin meer in

mark twain | 14-06-10 | 22:58

deze krijgt een 7... net dat beetje extra venijn, good girl
maar ik begrijp dat in jw wereldje Wolfsen, Rutte en ik er niets v begrijpen
en jij/-edit wel

tjah: iedereen is gek... zei de gek... zoiets ?

kom is van je eiland zou ik zeggen

en verder: spijtig dat niet meer mensen zoals ik zijn
de maatschappij zou dan stuk veiliger zijn bijv
ook minder tolerant, zeker
geen tolerantie voor de intoleranten

varkensrollade | 14-06-10 | 23:07

@-edit
Het heeft er heel veel schijn van dat je je ingraaft en niet wil meedenken over oplossingen. Alles is: het kan niet.

En er zijn zoveel eenvoudige oplossingen: op het moment van de eerste bedreigingen tegen homo's of anderen aanbieden om bv. camera's op te hangen rond huis of appartement. Bij de eerste vastlegging op camera heb je je bewijs al. Daarna gewoon oppakken en straffen. En zo zijn er zoveel meer maatregelen te bedenken die de overheid kan verzinnen. Ze willen gewoon niet.

La Bailaora | 14-06-10 | 23:07

@repulse | 14-06-10 | 22:43
Tsja... Als ex-opsporingsambtenaar heb ik met dagelijks met bevoegdheden te maken gehad. Degenen die mij trachten uit te leggen hoe de driehoek werkt, hebben er vanavond alleen maar blijk van gegeven er niet veel van te begrijpen en grijpen nu -net als jij- naar de ad-hominem in een poging iets van hun onwetendheid te overschreeuwen.

Maakt op mij niet zoveel indruk. Geef dan maar feitelijk aan waar ik er naast zit en we hebben het weer over de inhoud. Maar dat is jou ook niet bepaald gegeven in deze draad.

-edit | 14-06-10 | 22:59

@varkensrollade 22:52

Waar we allemaal wel over eens zijn is dat jij niets maar dan ook niets van deze materie weet en dat je desondanks gewoon een grote muil opzet.
Tegenwoordig hebben wij veel en veels te veel van dat soort mensen. Van dat soort wordt de samenleving niet echt beter en aangenamer.

mark twain | 14-06-10 | 22:58

@varkensrollade | 14-06-10 | 22:40
Je schrijft wat je schrijft. Daar ben jij verantwoordelijk voor, toch? Wanneer jij lutser schrijft -zonder bijzinnen, emoticons of andere zaken die op ironie kunnen wijzen, loop je het niet ondenkbare risico dat de ontvanger dat opvat zoals je het schrijft. Da's niet zo heel gek. Tenzij jij de gewoonte hebt niet te schrijven wat je vindt. En vervolgens verwacht dat iemand die je niet kent dat doorziet.

Persoonlijk zit ik daar helemaal niet mee als mensen dat doen, maar wanneer ze het later als ironie gaan uitleggen, geef ik ze graag een boodschap mee.

Text-only werkt ironie niet. Dat leren de basisscholen tegenwoordig al aan hun kroost. Ik schat jouw niveau ietwat hoger in dan dat.

-edit | 14-06-10 | 22:56

repulse | 14-06-10 | 22:43

we zijn het er in ieder geval allemaal over eens dat dit gebeuren in Utrecht volstrekt onacceptabel is.

-edit kan zijn beklag doen bij whoever he feels/thinks like
ik heb wat mogelijkheden tot druk richting die ruggengraatloze pvda_er
want daar moet ik iig zijn in dit geval en die mogelijkheden zal ik dan ook benutten

varkensrollade | 14-06-10 | 22:52

-edit | 14-06-10 | 22:27
Meerder malen is aan je uitgelegd wat de bevoegdheden zijn van de burgemeester als korpsbeheeerder, als je dan blijft door zanniken over repressief beleid. Dan ben je of een beetje erg dom of je wil eigenlijk niet de discussie echt aan gaan.
Dom ben je niet, dus een echte discussie wil je niet.
Lijkt me dat je de positie van mark twain wil gaan innemen als niks zeggende huistrol.

repulse | 14-06-10 | 22:43

Tja, als de burgervader nu eerst op een gejatte scooter drie wheely's door de straat trekt... Misschien, misschien niet... rets.. respt... SPECTRE!

threewing | 14-06-10 | 22:41

-edit | 14-06-10 | 22:33

doe ermee wat je wilt -edit
volgens mij hadden we gewoon een discussie
en reaguur je wat overtrokken
maar das slechts mijn mening

varkensrollade | 14-06-10 | 22:40

@varkensrollade | 14-06-10 | 22:31
Ironie is altijd gevaarlijk bij -text-only-
Werkt eigenlijk nooit.

-edit | 14-06-10 | 22:33

-edit | 14-06-10 | 22:21

flex gast, zat ironisch tintje aan
als ik je voor kleaudtzak uitmaak, volkomen terecht als je zo reageert
nu: zwaar overdone

voor wat betreft geneuzel over basiskennis rechtsstelsel
dat is wel aanwezig, u reaguurt wat krampachtig vanuit een eigen perspectief waar de discussie toch echt een stuk breder van opzet was
succes ermee

varkensrollade | 14-06-10 | 22:31

@repulse | 14-06-10 | 22:23
Dan heb je niks begrepen van wat ik bedoel. Geeft verder niks.

-edit | 14-06-10 | 22:27

@La Bailaora | 14-06-10 | 22:17
Nee hoor. Ik heb een reactie op deze specifieke zaak gegeven waarop (onder andere) jij reageerde. En waar we vervolgens op verder gingen. Voor een totaal-oplossing moet je inderdaad een veel breder gebied bestrijken. Vanwege het (helaas) ontbreken van wat fundamentele basiskennis over ons politie- en rechtsstelsel van mijn discussiepartners (waaronder jij) dwaalden we wat af.

-edit | 14-06-10 | 22:24

varkensrollade | 14-06-10 | 22:21
Ja, ze willen alleen het gelijk halen in het woordenspel, ondertussen gebeurt er niets en lachen de mocrotjes zich een deuk om die domme Nl-ers. En gaat het nog veel erger worden, maak je maar niet druk, het 'kan' allemaal namelijk niet: de weg is vrij voor de mocro. Met dank aan -edit, -mark twain en co.

La Bailaora | 14-06-10 | 22:24

La Bailaora | 14-06-10 | 22:17
Zijn enige punt is dat de burgemeester niet op de stoel van het o.m moet gaan zitten. Volgens mij is er ook niemand die daar om gevraagd heeft. Wel om meer toezicht, wel om desnoods een recherche team te vormen juist omdat dit soort misdrijven een grote impact hebben op de maatschappij en de slachtoffers. Maar -edit wil alleen maar met zijn vingers in zijn oren roepen dat de burgemeester niet de officier van justitie is of de rechter.

repulse | 14-06-10 | 22:23

La Bailaora | 14-06-10 | 22:17

-edit heeft idd ZIJN discussie versmald tot
en bleef daar flink op doorhakken
MIJN discussie was idd wat breder
en dat krijg je ds dit soort nutteloos gel*l
annex Babylonische spraakverwarring
-edit ligt straks tevreden in bed en denkt: "ik had gelijk"
ikzelf denk: ik had gelijk (en twain is een bitch)
tijd vr een biertje

varkensrollade | 14-06-10 | 22:21

@varkensrollade | 14-06-10 | 22:15
Ach.... wanneer je iemand lutser gaat noemen, moet je niet meer verwachten dat deze nog serieus met je in discussie gaat.

Next.

-edit | 14-06-10 | 22:21

-edit | 14-06-10 | 22:10
volgens mij gaat de discussi over alle mogelijke maatregelen die genomen (zouden) kunnen worden om aan dit soort terreur een eind te maken. Dus niet alleen repressie, ook opsporing, handhaving, opvoeding, enz... Jij wil het alleen over 1 zaak hebben.

La Bailaora | 14-06-10 | 22:17

-edit | 14-06-10 | 22:10

ah, zit daar uw gedachtenkronkel....
zeg dat dan lutser $
voor dit homo_stel is het idd te laat
wil je dat vanuit recherche navolgen, prima: via OM
maar daar ging mijn discussie dus zeker niet over
denk dat hier aardig langs elkaar is gereaguurd
*snapt nu direct dat integratie compleet kansloos is*

varkensrollade | 14-06-10 | 22:15

Lol, ook Mark Twain heeft gelijk. En gelukkig maar.
Daarom denk ik dat die kl**tzakjes juist dáárvan gebruik maken. Zij zoeken de grenzen op. En daarom ben ik juist bang dat er intellect achter zit dat de kleinen opstookt. Want dat zou niet de eerste keer zijn. Het is allemaal geen toeval.

AntiSoof | 14-06-10 | 22:12

@varkensrollade | 14-06-10 | 22:09
Als ze al een raam ingegooid hebben, is het simpelweg repressie. Het kwaad is dan al geschied.... Wat wil je handhaven dan? Het raam?

-edit | 14-06-10 | 22:11

@varkensrollade | 14-06-10 | 22:09
Het topic gaat over repressie. het kwaad is immers geschied, nietwaar?

-edit | 14-06-10 | 22:10

mark twain | 14-06-10 | 22:04

hmmmmz eindelijk weer eens wat nageltjes,
you can do better, een zesje vr de moeite
maarre, of iets ten onrechte is... bepaal jij?
wat een wijsheid....

-edit | 14-06-10 | 22:00
wie heeft het over repressie? u soms?
handhaving openbare orde (sorry mark)
gewoon, op straat, met politie
bij voorkeur in straat met homo's en moslims
stoute mocro's meenemen die een raam ingooien bijv
(mag hoor, is handhaving, geen repressie)

varkensrollade | 14-06-10 | 22:09

@varkensrollade | 14-06-10 | 22:03
Wederom preventie. Deze discussie gaat over repressie. Wederom: daar gaat de burgemeester niet over. Nu niet, Nooit niet.

Of je (permanente) politiecontrole moet willen voor elk homo-huis is een ander soort discussie. (yep: ik overdrijf).

-edit | 14-06-10 | 22:07

@varkensrollade 21:58

Ik zeg nu juist dat jij ten onrechte dat begrip oprekt. Sommige mensen zijn waarlijk hopeloos.

mark twain | 14-06-10 | 22:04

-edit | 14-06-10 | 21:52

*qua openbare ordehandhaving onder de burgemeester*
miss komen we dan toch nog ergens
dat is precies wat ik ook aangeef
waarom wilt u dat niet lezen?

openbare ordehandhaving: extra politie units inzetten ter handhaving van
bijv in straat met homo's en moslims

we hebben het, ik in ieder geval niet, dus niet over de staatsrechtelijke invulling maar puur over taken (en middelen zoals politie-inzet), niets meer niets minder

varkensrollade | 14-06-10 | 22:03

@varkensrollade | 14-06-10 | 21:58
Ja, toezicht (op straat) kan ie instellen. Maar dat is preventief. Heb ik al eerder gezegd. Deze discussie gaat over repressie. En daar gaat de beste man niet over.

Blijkt heel moeilijk te zijn voor sommigen om dat verschil te bevatten. Over autisten gesproken ;)

-edit | 14-06-10 | 22:00

mark twain | 14-06-10 | 21:51

doe ik dat? wat stout van mij zeg
volgens mij zeg ik hierboven letterlijk dat openbare orde een nogal ruim/rekbaar begrip is....
-edit graaft zich vast puur in de strafrechtelijke variant
dat mag, maar daar ging de discussie niet over
dan lijkt het op een discussie tussen twee autisten, of drie jou meegerekend

Wolfsen stelt (bekijk die PW uitzending nu eens van 5 min) dat hij opdracht heeft gegeven tot extra toezicht, surveillance, extra camera's allemaal in het kader vd openbare orde_handhaving, inzet politie wat echt op zijn bordje ligt

duidelijker kan ik niet zijn, u leest het zwart op wit in de azijnbode, hoort het v Wolfsen (en Rutte) bij P&W
als u dan nog wilt volharden, heeft discussie idd geen zin

varkensrollade | 14-06-10 | 21:58

't zal wel weer een WNKer zijn geweest. Die werken, praten en schrijven beroerd.

Smalhout | 14-06-10 | 21:54

@varkensrollade | 14-06-10 | 21:49
Nee.. politie valt onder binnenlandse zaken, qua openbare ordehandhaving onder de burgemeester en qua de rest onder het OM. Als mensen in en om huis lastig gevallen worden, is het geen openbare orde, maar strafrecht. Dus OM.

Lastige materie, maar ik heb jaren in de praktijk met dat bijltje gehakt.

-edit | 14-06-10 | 21:52

@varkensrollade 21:49

Je rekt het begrip openbare orde veel te ver op. Ik schreef zoeven al dat het treiteren van een buurman daar niet onder valt. Ook het vermoorden van mijn buurman niet.

mark twain | 14-06-10 | 21:51

@La Bailora 21:44
Zou het nou niet wat verstandiger zijn om je eerst in de materie te verdiepen en
eventueel dan pas hier wat neer te pennen. Zo maak je jezelf uitsluitend belachelijk.

mark twain | 14-06-10 | 21:49

mark twain | 14-06-10 | 21:42

dat klopt idd wél: recherche valt erbuiten
maar we hebben het hier puur over handhaving veiligheid op straat
is politie in uniform, valt onder burgemeester

varkensrollade | 14-06-10 | 21:49

@La Bailaora | 14-06-10 | 21:37
Volgens nu.nl heeft de politie de zaak in onderzoek. Daar hoort het ook thuis. Niet bij het college.

-edit | 14-06-10 | 21:48

@La Bailaora | 14-06-10 | 21:39
Daar gaat dus het OM over en niet de burgemeester. Precies mijn punt.....

-edit | 14-06-10 | 21:47

@repulse | 14-06-10 | 21:39
Je kunt niet repressief handelen als burgemeester buiten heterdaad. Ik ging er eigenlijk vanuit dat je dat wel zou begrijpen.

-edit | 14-06-10 | 21:47

mark twain | 14-06-10 | 21:4
Moet je opletten hoe snel het ineens wel kan als een familielid van Wolfsen slachtoffer wordt...

La Bailaora | 14-06-10 | 21:45

mark twain | 14-06-10 | 21:42
Dan moet ie maar zorgen dat-ie zich daar hard voor gaat maken bij justitie of waar het dan wel ligt. Zelfs dat doet ie niet. Iedereen schuift af. Afschuiverts.

La Bailaora | 14-06-10 | 21:44

@La Bailaora 21:39

Nul komma nul zeggenschap heeft een burgemeester over de recherche.

mark twain | 14-06-10 | 21:42

@Flodder 21:37

Hoe ruim je het begrip ook neemt; het treiteren van je buurman/vrouw valt niet onder het inbreuk maken op de openbare orde. Ook het vermoorden van die buurman niet.

mark twain | 14-06-10 | 21:40

-edit | 14-06-10 | 21:36
normaal gesproken heb je wel een beetje inhoud, maar dit is gewoon dom lullen. Ik heb nergens gesproken dat hij het strafrechtelijke moet sturen. Hij kan wel de politie inzet sturen, hij kan wel andere maatregelen aan sturen.
Als je dat verschil niet begrijpt, ben je niet de moeite waard om mee te discussiëren.

repulse | 14-06-10 | 21:39

-edit | 14-06-10 | 21:31
Hij kan gewoon een recherche team optuigen om dat strafrecht bewijs te gaan verzamelen. Gebeurt dat al?

La Bailaora | 14-06-10 | 21:39

PvdA hè, gelukkig maar in 3 van de 4 grote steden...

Bubba | 14-06-10 | 21:38

Als er geen bewijzen zijn, komt er geen repressie.
-edit | 14-06-10 | 21:20
Er zijn bewijzen zat. Men WIL de bewijzen alleen niet vergaren. En daar gaat het om. Iedereen die ogen zijn hoofd heeft, weet wat er in de wijken aan de hand is, en wat mocro´s doen. Ook heel veel 'gefrustreerde' agenten zien dat. Praat eens met ze jongen. Ze mogen alleen niet.

La Bailaora | 14-06-10 | 21:37

-edit | 14-06-10 | 21:31
Je begrijpt niet helemaal het begrip openbare orde, is het wel? Ik heb het niet over de uitvoering van het strafrecht. Je doet net of een burgemeester en een gemeenteraad niets te zeggen hebben hoe overlastproblemen aangepakt kunnen worden. Dat is gewoon bullshit. En nogmaals: Als je grote woorden gebruikt moet je ze ook onderbouwen met een plan van aanpak. Dit persbericht bestaat nu enkel uit loze woorden. En dat loop jij hier keihard te verdedigen. Pfffffffff

Flodder | 14-06-10 | 21:37

repulse | 14-06-10 | 21:27

is kansloos, -edit graaft zich in en wil van geen wijken weten
burgemeester verklaart nb verantwoordelijk te zijn voor openbare orde (lees: inzet politie), Rutte idem dito maar zoniet volgens -edit

beste -edit: de term openbare orde is een erg ruim/rekbaar begrip.
in dit land is toch echt de burgemeester die verantw is voor eea qua veiligheid in zijn stad en naar gelieve politie-inzet toekent (danwel weigert bij bijv voetbalwedstrijden). u zit er echt naast

varkensrollade | 14-06-10 | 21:37

@repulse | 14-06-10 | 21:27
Waar in jouw link staat dat de korpsbeheerder verantwoordelijk is voor het strafrechtelijke aspect van de politietaak?

Weest gerust: die zal je niet vinden: het OM (in casu de OvJ) is daar verantwoordelijk voor. De Burgemeester kan niks in deze zaak. Been there, did that.

-edit | 14-06-10 | 21:36

Wat een superslecht tendentieus stuk Brussen. Wie de tijd heeft om het persbericht wél te lezen, ziet dat er niks staat over RESPECT, maar wel over HARD AANPAKKEN. En al die luie reaguurders maar weer blind achter GS aanlopen.

jullie ook hier? | 14-06-10 | 21:35

Het gaat niet om repressie. De gemeenteraad rept over krachtige bestrijding
@Flodder | 14-06-10 | 21:30
Ik zeg toch dat de gemeenteraad er niet over gaat? Maar de burger wil graag horen dat haar (lokale) overheid stoere taal uitslaat. Dit is een mooi (nou ja, mooi....) voorbeeld van een overheid die velen op het verkeerde been zet. Getuige de reacties op mijn hele simpele constatering dat de gemeente er niet over gaat.

-edit | 14-06-10 | 21:33

@Flodder | 14-06-10 | 21:26
Het wegtreiteren van homo's valt onder het strafrecht. Dus gaat de burgemeester er niet over. In mijn optiek had ie dat in het persbericht moeten zetten, maar dan was het ongetwijfeld ook niet goed geweest.

Ben overigens (for the record) geen fan van Wolfssen. Die mag morgen weg, wat mij betreft. Maar wel los van deze casus. Want hier gaat ie niet over.

-edit | 14-06-10 | 21:31

-edit | 14-06-10 | 21:20
Het gaat niet om repressie. De gemeenteraad rept over krachtige bestrijding. Hoe ziet die eruit beste gemeenteraad? Of valt dit persbericht onder deze krachtige bestrijding. Dat zal ze leren, die boefjes.

Flodder | 14-06-10 | 21:30

Utrech rare stad van tokkies en veel studenten en allogs. geen wonder dat de partij Van Sinterklaas daar zo groot is geworden.

Smalhout | 14-06-10 | 21:28

-edit | 14-06-10 | 21:13
Korpsbeheerder van de regio utrecht is wolfsen(burgermeester van utrecht)
nl.wikipedia.org/wiki/Korpsbeheerder
let met name ook op dat binnen het jaarconcept de burgermeester een beleidsplan moet vormen.
Korpsbeheerder is in eerste aanleg degen die verantwoordelijk is, hij krijgt daar ook dik voor betaald en zal dus ook aan het werk moeten.

repulse | 14-06-10 | 21:27

@varkensrollade | 14-06-10 | 21:24
Tsja... dan kan ik alleen maar constateren dat u geen enkel idee heeft wat openbare orde betekent.

Ik snap je punt. Ik deel je verontwaardiging. Maar de burgemeester is de verkeerde persoon om hierop aan te spreken. Da's alles wat ik zeg.

-edit | 14-06-10 | 21:26

-edit | 14-06-10 | 21:14
De burgemeester gaat over de orde handhaven. Jij vind het laten wegtreiteren van homo's daaronder vallen?! En wat vind je nu van het persbericht? Er staan grote woorden in als krachtige bestrijding, niet accepteren, actief werken aan sociale acceptatie, etc, maar geen enkel uitleg hoe dat dan eruit ziet. Nee, daar moet ik op terugkomen. De gemeenteraad geeft aan wat zij er aan doet: oproepen om anoniem incidenten door te bellen.

Flodder | 14-06-10 | 21:26

-edit | 14-06-10 | 21:16

u wilt lezen wat u wilt dat er staat, niet wat er daadwerkelijk wordt gezegd
"De burgemeester is de baas van de politie als het gaat om handhaving van de openbare orde en de hulpverlening" en het OM over strafrechtelijke kant (jij ook mark: lézen svp)

als burgemeester had hij dus prima, ter bewaking vd openbare orde, extra politie in kunnen zetten in desbetreffende wijk. sterker nog: dat beweert hij (zie: P&W uitzending) ook gedaan te hebben, alleen de bewoners constateren het t.o.

wilt u beide het nu beter weten dan zowel burgemeester in kwestie als Mark Rutte? dan vrees ik dat u simpelweg te eigenwijs bent om uw eigen onkunde toe te geven. spijtig

varkensrollade | 14-06-10 | 21:24

Nog heel even en een gemeenteraad van een willekeurige middelgrote Nederlandse stad mag héél respectvol een korte stilte in acht nemen voor de eerste slachtoffers van deze vorm van buren- / buurtterreur.
-
En oh, wat zullen wij breeduit jammeren in de nationale media als die slachtoffers Marokkaantjes zullen zijn die al jarenlang hun omgeving ongestraft terroriseren.
-
En oh, wat zullen wij het onder het tapijt proberen te schuiven als het slachtoffer Ome Rinus van de hoek zal zijn, die na jaren van treiterijen door het lint ging en zo onverstandig was om bij het duizendste ei tegen zijn venster of het duizendste 'hoerrrr' tegen zijn echtgenote de voordeur uit te stormen..
-
Het is onvoorstelbaar, nee: onverteerbaar - dat JUIST die stroming die ooit slogans voortbracht als 'blijf met je rotpoten van onze rotjoden af' nu de andere kant opkijkt en als een klein kind de ogen sluit - in de hoop tegen-beter-weten-in dat als de oogjes weer open gaan, de storm wel geluwd zal zijn.
-
Maar ja; in Zivilcourage zijn wij in Nederland nooit bijster goed geweest...

azoturie | 14-06-10 | 21:23

Persberichten worden geschreven in opdracht van gemeentevoorlichters, die externe adviseurs van communicatiebureaus inhuren voor het maken van een communicatieplan.

juriste | 14-06-10 | 21:23

@La Bailaora | 14-06-10 | 21:19
Ik zeur niet. Dat zijn jouw woorden. Als er geen bewijzen zijn, komt er geen repressie. Hoe hard je ook roept. Het is een simpele constatering die jij niet kan bevatten, vrees ik.

-edit | 14-06-10 | 21:20

mark twain | 14-06-10 | 21:15
nog zo'n afschuivert.

La Bailaora | 14-06-10 | 21:20

-edit | 14-06-10 | 21:13
Lees de reacties van:
varkensrollade | 14-06-10 | 21:11
Flodder | 14-06-10 | 21:11

Wat je maar niet begrijpt is dat er NIETS wordt gedaan. Jij zeurt er maar omheen dat er NOG geen bewijzen zijn. Nou, ik zal je wat vertellen: die komen ook niet. En waarom niet? Omdat ze geen flikker doen. Snap-ie? Kom van die luie reet af. De burgemeester heeft wel degelijk bevoegdheden: bv. tot het opzetten van een recherche team om bewijzen te ZOEKEN.

En ja ik word kwaad, omdat dat is wat dagelijks meemaakt op politiebureau's: kan niet. Aangifte doen? Kan niet, of zinloos.

Laat ze eens op cursus gaan in Chili. Kunnen ze nog wat leren wat 'opsporen' is.

La Bailaora | 14-06-10 | 21:19

@varkensrollade | 14-06-10 | 21:11
Dit is een strafrechtelijke case. In casu: discriminatie. De politie heeft het ook in strafrechtelijk onderzoek.

Tenzij jij het ergens anders over hebt als ik, hebben we het inderdaad over strafrecht.

-edit | 14-06-10 | 21:16

@varkensrollade 21:11
Alleen in het kader van de openbare orde. Over het opsporen en vervolgen strafbare feiten gaat de burgemeester niet en de gemeenteraad al evenmin.
Word soms heel erg moe van dat geschreeuw en geblèr van lieden, die nimmer de moeite nemen om zich ergens in te verdiepen, maar er liefst over van alles en nog wat een mening op na houden.

mark twain | 14-06-10 | 21:15

@mark twain | 14-06-10 | 21:11
Ok. Nu snap ik je. Ik heb al niets meer gezegd. Sorry.

AntiSoof | 14-06-10 | 21:15

@Flodder | 14-06-10 | 21:11
Tsja... als ik muggenzift omdat jij de burgemeester meer bevoegdheid toedicht dan hij heeft, dan kan ik het ook niet helpen. De burgemeester gaat niet over strafrechtelijke zaken zoals deze. Sorry.

-edit | 14-06-10 | 21:14

@La Bailaora | 14-06-10 | 21:08
Voor iemand die het niks interesseert, maak je je er nogal druk over ;)

Maar even serieus: wanneer je de bevoegdheid mist, loop je vast in de rechtsgang. Met als resultaat: een verdachte die vrijkomt. Da's niet wat ik na zou willen streven. Vandaar mijn pleidooi om de verantwoordelijkheid daar neer te leggen waar het thuishoort. Zorgvuldigheid, heet zoiets. Zomaar even de eerste de beste overheidslullo die niet verantwoordelijk is als caseholder aanwijzen is niet zinvol en weinig effectief.

-edit | 14-06-10 | 21:13

@Antisoof 19:49

En ik vind stompzinnige aanvallen op bevolkingsgroepen vele malen erger en zo jammer maakt zich daaraan telkenmale schuldig.
Kortom ; hij verdient niet beter.

mark twain | 14-06-10 | 21:11

-edit | 14-06-10 | 20:55
Volgens mij gaat de burgemeester over de veiligheid in de gemeente. Dus niet zo muggenziften. Dit is een waardeloos nietzeggend persbericht waar niemand iets aan heeft. Ze hadden ook kunnen opschrijven: De gemeenteraad ziet graag wereldvrede.
Of zie jij het anders en vind je het een goed persbericht dat de burger geruststelt over aanstaande maatregelen?

Flodder | 14-06-10 | 21:11

-edit | 14-06-10 | 21:08

wie heeft het hier over strafrecht?
er staat duidelijk: burgemeester heeft álle bevoegdheid tot bepalen politie-inzet
staat geheel los van strafrechtelijke traject
als de burgemeester zegt; meer surveillance, dan gebeurt dat

varkensrollade | 14-06-10 | 21:11

Die Wolfsen zit in Shanghai van onze centen zich vol te vreten aan kaviaar en peking-eend.
Die heeft helemaal geen tijd voor dit soort voor hem triviale dingen.
Een waardeloze salon-socialist is het.

070 | 14-06-10 | 21:11

-edit | 14-06-10 | 21:06
Nee we zijn boos omdat er voor de daders wel van alles geregeld gaat worden, jeugdhonkje dit, snoepreisje zo, feestjes en noem het maar allemaal op wat voor onzin er de afgelopen jaren al de revue heeft gepasseerd, het word tijd dat er eens initiatieven worden ontwikkeld voor de slachtoffers. Wat dacht je wat voor een verlies de leuke homosensueeltjes gaan lijden op de verkoop van hun huis?
Dat is schandalig, een overheid waar je niets van hoef te verwachten terwijl je je huis uit wordt getreiterd, maar die natuurlijk nog wel de ozb wil innen....

repulse | 14-06-10 | 21:11

-edit | 14-06-10 | 20:55
Interesseert me niks. Als de politie bevoegd zijn, moeten die van hun luie reet afkomen. Maar die zeggen weer: mag niet van justitie. Nou, dan moeten die dus ingrijpen. Als die zeggen: mag niet van kabinet: dan moeten die dus ingrijpen. Punt. Als die in mogen grijpen omdat ze zeggen dat dat niet mag van de koningin: dan moet die ingrijpen. Simpel. En nou ophouden met dat gel*l over kan niet. Afschuivert.

Enne, diegene die over politie optreden gaan:
www.volkskrant.nl/archief_gratis/artic...

De burgemeester dus, met de oficier van justitie. Wie zijn dat: Wolfsen en ...? Die hebben dus wel degelijk wat uit te leggen. Wat hebben die gedaan? Een recherche team erop gezet om het uit zoeken? Laat ze maar zien dat ze het serieus nemen. Ik neem geen genoegen met antwoorden als 'kan niet', 'niet bevoegd'. Bah.

La Bailaora | 14-06-10 | 21:08

@varkensrollade | 14-06-10 | 21:04
Dan ben je onjuist ingelicht. Burgemeester gaat alleen over handhaven openbare orde. Voor strafrechtelijke zaken is het OM bevoegd. In dit geval dus ook.

-edit | 14-06-10 | 21:08

AntiSoof | 14-06-10 | 20:58
ik roept toch niet op tot radbraken, spijkertonnen, vierendelen, guillotines en dergelijke?
Ik zie weinig verkeerds in schandpalen, werkkampen, stopzetten van iedere vorm van uitkeringen, afnemen van ned passpoort bij herhaaldelijke zware criminele delicten.
Zijn gewoon allemaal maatregelen waar ik voor honderd % mee eens kan zijn, sociaal voor de slachtoffers, hard voor de moedwillige daders.

repulse | 14-06-10 | 21:06

@repulse | 14-06-10 | 21:01
Het lijkt me niet zo zinvol een welles-nietes spelletje te spelen. Ik ben van mening dat de burgemeester/college vrij weinig in repressieve zin kan doen. Jouw ideëen gaan ook over preventie. Daar valt wat winst te behalen, maar niet op alle vlak die jij aanhaalt, vanwege het ontbreken van bevoegdheid.

Maar nu zijn we boos omdat het college geen maatregelen neemt tegen de daders. Daar gaat die club niet over. Da's zo helder als glas.

-edit | 14-06-10 | 21:06

@êåöÜëé ôõñß | 14-06-10 | 21:00
Ja, lekker laten we teruggaan in de oertijd. Het recht van de sterkste zal dan overwinnen. Nee, dán zal het pas gezellig worden.
Lijkt me dus geen goed plan. De staat heeft de macht. Maar als zij deze niet juist gebruikt, dan is het einde zoek. Dat is de paradox.

AntiSoof | 14-06-10 | 21:05

-edit | 14-06-10 | 20:53

beste edit, als ik juist ben ingelicht en neemt u van mij aan dat ik dat ben
heeft de burgemeester álle bevoegdheden mbt inzitten politie, bepalen prio's
van de gemeenteraad mag je, op zijn minst, een pro-actieve houding verwachten:
ondersteunen/uitdragen beleid, communicatie met burgers, signaleren probl enz

Wolfsen faalt en liegt: its that simple
faalt aangezien fit al de derde x in korte tijd is
faalt omdat hij de vele tot zijn beschikking staande middelen niet/onjuist inzet
liegt als hij stelt dat er extra politie toezicht is waar de burger het t.o. ziet
kijkt u de aflevering van P&W maar (link hierboven)

deze man hoort ergens een beleidsondersteunend baantje te hebben
en zou zeker niet burgemeester v Utrecht mogen zijn

varkensrollade | 14-06-10 | 21:04

het verwonderd me niks dat er niets aan gedaan word want deze beste man is een PVDA burgemeester a.k.a. thee lurpende muliculti knuffelaars! we noemen dit ook wel: linkse hobby's, in het vervolg moet de burgemeester door het volk waren gekozen, en het tuig van de thans zeer populaire religie moeten ze keihard aanpakken en niet een paar luttele uren een taakstraf laten uitvoeren want dat werkt AVERECHTS omdat het in dat soort kringen namelijk een "status symbool" is.

sky_high | 14-06-10 | 21:03

@La Bailaora | 14-06-10 | 20:56
Da's geen ambtenaren-taal, maar gewoon de verantwoordelijkheid daar leggen waar het thuis hoort. De gemeente is nou eenmaal geen opsporingsinstantie. De pliesie wel. Kan ik niet helpen....

-edit | 14-06-10 | 21:02

-edit | 14-06-10 | 20:52
De burgermeester kan wel de opdracht geven tot meer surveilleren.
De wegbeheerder(hier dus de gemeente) is verantwoordelijk voor het openbare goed, kan dus ook op het moment dat er vernielingen zijn aan het straatmeubilair hier op civiele procedures opstarten. b&w kan besluiten om subsidies voor de islam niet langer beschikbaar te stellen aan dit achterlijke gedrocht, maar deze beschikbaar te stellen aan echte initiatieven die gericht zijn op meer integratie en minder van de cultuur van haat en nijd, de sekte van deaud en verderf.
Dat is actief beleid creëren om bepaalde misstanden aan te pakken. Met je dikke reet over je dildo blijven zitten en och en wee roepen, verder geen drol er aan doen dus niet.

repulse | 14-06-10 | 21:01

Wat was ook al weer de definitie van anarchie?

Hansopje | 14-06-10 | 21:00

wordt tijd dat Homo's terug gaan slaan.

Oog om oog ................

êåöÜëé ôõñß | 14-06-10 | 21:00

-edit | 14-06-10 | 20:55
Enne, daarna zegt u natuurlijk. Nee, de politie kan de boef niet vangen, daar is-tie niet toe bevoegd. Gatverdamme. Enne, de burgemeester mag de politie aansturen. En geen extra politie manschappen inzetten voor voetbalwedstrijden, daar is-ie niet toe bevoegd.

Nou, wie dan wel? En zorg dan dat diegene ook uit luie stoel komt. En als er niemand in dit land toe bevoegd is, laat je mooi zien hoe ziek het land is.

La Bailaora | 14-06-10 | 20:58

@repulse | 14-06-10 | 20:51
Streng en rechtvaardig straffen kan toch samengaan met begrip en verdraagzaamheid?
Je hebt gelijk met je analyse, en ik ga daarin mee, maar toch geloof ik dat we daarnaast onze menselijke waardigheid en ons zelfrespect moeten bewaren.

AntiSoof | 14-06-10 | 20:58

Dat keihard aanpakken door de PVDA kennen we wel jha. Dat is een one-liner en dan de andere kant opkijken. Ik dacht dat het bij de afgelopen verkiezingen duidelijk was dat NL dat spuugzat is ??? Keihard aanpakken...... de PVDA....... uurtje schoffelen ? Of is dat al te hard. Bah.

Rest In Privacy | 14-06-10 | 20:57

-edit | 14-06-10 | 20:52
Schuif nou toch niet steeds alles af man. De overheid faalt aan alle kanten. Je lijkt wel een ambtenaar. Nee, u moet het andere bureau bellen.

La Bailaora | 14-06-10 | 20:56

@Flodder | 14-06-10 | 20:53

Maar daar gaat B&W weer niet over. De focus ligt verkeerd in dit topic.

-edit | 14-06-10 | 20:55

@La Bailaora | 14-06-10 | 20:52
Nee. Geen onwil. Ook geen onkunde. Maar onmacht. Het college van B&W heeft de bevoegdheid simpelweg niet.

Ooit een wethouder een boef zien vangen?

-edit | 14-06-10 | 20:55

-edit | 14-06-10 | 20:38
Dat is niet godsonmogelijk. Snellere respons van de politie en zwaardere straffen bij bedreiging of intimidatie zal al een stuk helpen.

Flodder | 14-06-10 | 20:53

@varkensrollade | 14-06-10 | 20:48
Iets roepen is één ding.
Je zult nog steeds bewijs moeten hebben wil je in de repressieve sfeer iets kunnen doen. En het college gaat daar al helemaal niet over.

-edit | 14-06-10 | 20:53

-edit | 14-06-10 | 20:33
Uit het persbericht:
Een krachtige bestrijding (waar bestaat die uit?) van discriminatie, intimidatie, en geweld tegen homoseksulen en actief werken aan sociale acceptatie (hoe?), is en blijft het uitgangspunt. (Nou ja, dat klinkt alvast goed. Nu volgt er vast hoe deze 'bestrijding en actief werken aan sociale acceptatie' er in de praktijk uit ziet)
De gemeenteraad roept alle burgers op om incidenten anoniem te melden bij de politie (ZUCHT)

Flodder | 14-06-10 | 20:52

-edit | 14-06-10 | 20:47
Het is geen onkunde maar onwil om de boefjes in de kraag te vatten. Bij mij in de Indische Buurt verdween de Dirk van de een op de andere dag (letterlijk binnen 24 uur) toen zij aangifte deden van diefstal en de politie niet op kwam dagen. 'De maat was vol' (maar zeer mondjesmaat in het nieuws geweest). Kijk dan krijg je ook geen 'bewijs'. Snap-ie? En als je die ratdraaiers ook nog eens op vakantie stuurt dan snap ik wel dat het niet stopt, maar dat dat voor hen een aanmoedigingsprijs is. Hoe zout moet ik nog eten?

La Bailaora | 14-06-10 | 20:52

@repulse | 14-06-10 | 20:43
Het college gaat niet over surveilleren. Ook niet over dildo's, aansprakelijk stellen van ouders, onderwijs, etc. Jij dicht het college teveel macht toe. En zoekt derhalve de oplossing waar het niet kan liggen.

Sure: Het college kan wat in de preventieve sfeer doen, maar daar gaat dit topic niet over. Deze verontwaardiging gaat over (het uitblijven van) afdoende repressie. Daar zijn we bij het college aan het verkeerde adres. Die gaat daar niet over.

-edit | 14-06-10 | 20:52

AntiSoof | 14-06-10 | 20:19
Nee, geen tolerantie, geen verdraagzaamheid, gewoon een duidelijk oorzaak gevolg systeem. Burgers die ingrijpen bij geweldsmisdrijven niet vervolgen maar een lintje geven. Niet kijken naar iemand zijn afkomst wanneer die persoon over de schreef gaat, maar gewoon keihard straffen.
In amerika werkt het systeem van hard straffen nauwelijks omdat er geen sociaal vangnet is. Hier is er een sociaal vangnet, een ieder die ondanks dat vangnet dus besluit om crimineel gedrag te vertonen zou dubbel zo hard moeten worden gestraft als dat in amerika gebeurt. want het is een doelbewuste keuze om schijt te hebben aan de ander zijn integriteit, de ander zijn eigendom, de ander zijn levensgeluk.
In dit achterlijke land word de dader geholpen en het slachtoffer mag het betalen. Te zot voor woorden. het linksche rapaille zal eens goed moeten gaan nadenken, zelfs een woekeraar weet, dat op het moment dat je iemand de mogelijkheid om te leven ontneemt, je geen dubbeltje meer zal kunnen afpersen.

repulse | 14-06-10 | 20:51

-edit | 14-06-10 | 20:33

wolfsen heeft bij P&W verklaard dat zij "precies weten welke raddraaiers van 40-50 man voor ellende in de wijk zorgt." en ook nog: wij houden deze groep zeer nauwlettend in de gaten... *proest*
en nu roept deze lutser dat het 'niet getolereerd wordt en keihard zal worden aangepakt' terwijl heel NL aan de berichtgeving heeft kunnen zien dat er overduidelijk niks wordt aangepakt en dat bewoners nul extra politie-inzet hebben kunnen waarnemen

hier komt nog iets bij: de overheid heeft het geweldsmonopolie
daar t.o.: ja de overheid is bi wet verplicht haar burgers te beschermen
zoniet dit pest_burgemeestertje in utrecht
de het bestaat het slachtoffer nog een trap na te geven
gewoon keihard falend bestuur en faalhaas #1 mag doorgaan met falen en het slachtoffer schofferen
dit land is echt dood- en doodziek

varkensrollade | 14-06-10 | 20:48

@La Bailaora | 14-06-10 | 20:43
Natuurijk. Dat zijn allemaal Mokrootjes waarvan bewezen is dat ze over de schreef zijn gegaan. Nu hebben we die verdachten nog niet, omdat we niet weten wie ze zijn. En we zijn bozig op de Burgemeester.

Dat volg ik niet.

-edit | 14-06-10 | 20:47

-edit | 14-06-10 | 20:33
Er worden genoeg mocrotjes bij de kraag gevat, maar die krijgen ipv een passende straf een opvoed-vakantie of men kijkt weg. De meerderheid in Rotterdam heeft een strafblad en is bij politie bekend. Maar na hooguit een paar uurtjes schoffelen staat men weer op straat. En daarom, ja daarom, gaan die lui door, en wordt het steeds erger.

La Bailaora | 14-06-10 | 20:43

-edit | 14-06-10 | 20:33
Het college kan extra veel laten surveilleren door de straat, kan de politie dwingen om een echt onderzoek in te stellen. Kan het aantal sociale woningbouw huizen verminderen. kan samenscholing verboden uitvaardigen en handhaven. Wolfsen kan eens die dildo uit zijn reedT trekken. Kan ouders van jongeren die gepakt worden voor vandalisme aansprakelijk stellen. kan stoppen om de islam als integratie(rofl) te gebruiken. Kan discriminatie door allochtonen eens aan de kaak stellen. Op school trajecten instellen die wijzen op de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw, homo hetero gelovig en ongelovig.
Zo zijn er nog zat manieren te bedenken, allemaal binnen de huidige wetten die wel zoden aan de dijk zetten. Kom niet met lul verhaaltjes aan dat het al gebeurt, want het gebeurt niet!

repulse | 14-06-10 | 20:43

@Flodder | 14-06-10 | 20:33
Met je eens dat annoniem aangeven hele foute kanten heeft. Maar we moeten ook eens af van die idiote gedachte dat de overheid haar burgers kan beschermen. Dat is namelijk godsonmogelijk.

-edit | 14-06-10 | 20:38

Het opvallendste is dat er opgeroepen wordt om ANONIEM incidenten te melden. De overheid heeft niet eens meer de pretentie om uit te stralen dat ze burgers kan beschermen als zij aangifte willen doen. Nee, je mag nog net anoniem even een klacht doorgeven.
Daarbij heeft die anonieme kliklijn hele foute kanten. De politie gebruikt het om onwettig onderzoek wit te wassen en bij burenruzies wordt er even een melding van een wietplantage gemaakt.

Flodder | 14-06-10 | 20:33

Typerend dat kleur, afkomst en geloof in deze nog voor seksuele geaardheid genoemd worden, blijkbaar is het belangrijker dat de daders beschermd worden dan dat er iets aan het probleem gedaan wordt.

ramnoll | 14-06-10 | 20:33

Onacceptabel. En ik hoop dat wat beleidsmakers dat beseffen. Dit wordt van niemand geaccepteerd, behalve van dat schorem. Keer op keer. Toen een tijd terug een vluchtelingengezin werd weggetreiterd (Lopik?) was -terecht- het land te klein. Maar ik begrijp het hoor. De-escalatie is de norm, he. Als zo'n groep ook andere mensen gaat lastig vallen, dat wil je niet. Dus ga je gedogen, buurtvaders sponsoren en theedrinken. Komt vanzelf wel goed als die jochies ouder worden en je hoopt maar dat nieuwere generatie bijdraaien. Ook al weet je dat dat niet gebeurt.

Godzijdank zijn er nog wijken waar wèl allochtonen wonen maar geen theedoeken met een complex. Daar is het prettig. Weet je, politici, met jullie houding geven jullie aan dat dit soort gedrag eigenlijk gewoon bij een bepaalde nationaliteit hoort. Dat is natuurlijk onzin en je kunt je afvragen wie er hier nu eigenlijk met racistisch beleid bezig is!

@varkensrollade | 14-06-10 | 19:56
Hier spelen burgers eigen rechter. De straf staat gelijk aan het vroegere vogelvrij verklaren, schandaal en verbanning. Het strafbaar feit van de slachtoffers is sodomie. De Rouvoetjes van Nederland -het zijn er nogal wat- vinden dit stiekum best. in ieder geval niet iets om je teveel druk over te maken. Precies de houding jegens Joden voor- en zelfs nog tijdens WO-II. Luister Louis Davids' (1883-1939) protestliederen van voor de oorlog, die deze grootse artiest gelukkig zelf niet meer meemaakte.

Stir Glenfarclas II | 14-06-10 | 20:33

AntiSoof | 14-06-10 | 20:19

tolerantie/begrip voor de intoleranten? een heilloze weg die de afgelopen jaren al is gevolgd, leidend tot waar we ons nu bevinden. daarmee versterk je de problematiek in mijn optiek.

Le Magic Prout | 14-06-10 | 20:22
u heeft half gelijk in mijn optiek
een flink deel van NL is idd veel te soft geworden
een ander deel vh probleem is de individualisering
NL_ers komen niet voor elkaar op
daarom kan een klein groepje grote problemen geven
heb zelf 2x t.o. een groepje van 4 etterbakjes gestaan
ik red mijzelf prima
maar er stonden minstens 30 NL_ers alleen maar te kijken
nul groepsgedrag/steun van die zijde
dat zal deels lafheid zijn, maar ook deels teveel te verliezen hebben

varkensrollade | 14-06-10 | 20:33

We kunnen nu met zijn allen die gekke Wolfssen gaan bashen, maar zijn we dan wel aan het juiste adres? Kijk: waar het altijd weer op neerkomt: bewijs! Volgens de gemeente Utrecht hebben we tot op heden geen getuigen van dit voorval. www.nu.nl/binnenland/2269656/verontwaa... Wat willen we dan? Zomaar wat random Marokkanen oppakken? En wat heeft de gemeente eigenlijk voor mandaat in dezen? Is de gemeente ook al opsporingsbevoegd?

Volgens mij is het een gewone politie/justitie-zaak met 'gewone' slachtoffers en vooralsnog onbekende verdachten. Daar kan in deze specifieke zaak de burgemeester/raad niks aan beïnvloeden, beleid op maken of afrekenbaar op zijn.

-edit | 14-06-10 | 20:33

Respect moet je doen.
Maar hard optreden als overheid tegen uitschot ook.

max_laadvermogen | 14-06-10 | 20:33

Volgens mij is de oude sciencefiction "the invasion of the bodysnatchers" gewoon allang werkelijkheid geworden. Ik kan geen enkele andere geloofwaardige verklaring bedenken voor het feit dat de PvdA onlangs weer 30 zetels gehaald heeft en de komende verkiezingen voor de provinciale staten (lees: de eerste kamert) er ook weer minstens zoveel zal halen.
Dat gaat veel verder dan een extreme vorm van (sado-)masochisme. Hier móet echt sprake zijn van onvrijwillige apathische willoosheid.

Chiant | 14-06-10 | 20:30

Overvecht.... zo'n prachtige wijk!! nooit problemen enzo! *proest*

overVecht | 14-06-10 | 20:28

@Le Magic Prout | 14-06-10 | 20:22
Velen van ons zijn gelukkig ook té beschaafd. En velen laten zich door de media in de luren leggen, vergeet dat ook niet. Maar laf? Ik weet het niet.

AntiSoof | 14-06-10 | 20:26

Niemand er ooit bij stil gestaan dat die homosensuele mannen er misschien wel om vragen ?
Al dat geprovoceer, om gek van te worden.
;)

Teun van het Tuinpad | 14-06-10 | 20:23

"... omdat de gemiddelde NL_er teveel te verliezen heeft..."
varkensrollade | 14-06-10 | 19:56:

hou toch 'ns op met die drogredenen. Alsof elke Nederlander m/v een carrièretijger is met zware hypotheek & 1,3 kind. Noem het beestje gewoon bij zijn naam: de gemiddelde Nederlander is uitermate laf & that's it. Probeer zulke capriolen als getransplanteerd volk maar 'ns te flatsen bij 'n volk met peper in de poepert, zoals de Grieken, de Kroaten, de Turken. Snel afgelopen. Zelfs oma komt je met moordlust in d'r afgejakkerde ogen achterna op d'r krukken. Wij zijn te soft, te week en te genuanceerd. Totaal ongeschikt voor het veranderende tijdsgewricht.

Le Magic Prout | 14-06-10 | 20:22

En daarom, meneer Cohen, willen wij *NOOIT* meer een regering met PvdA deelname. Eigenlijk is het best simpel he? Voor ons is het een nationaal probleem.
U noemt het een incident en kijkt de andere kant op. Bent u trots op uzelf?
Echt waar? I rest my case.

NetProwler | 14-06-10 | 20:19

Geen daden, maar woorden dus. FAIL!

Henk Houthakker | 14-06-10 | 20:19

Maar, toch zou ik willen oproepen tot vergevingsgezindheid en verdraagzaamheid. De mensen weten vaak niet eens wat ze doen. Alleen verdraagzaamheid en solidariteit kan ons redden uit de klauwen van het kwaad. De kleine pubers weten trouwens vaak niet eens wat ze doen. Dus men moet beginnen met ze niet te serieus te nemen. Want vaak is het zo dat haat voortkomt uit eigenhaat. De eigen zwakte ziet men als het ergste kwaad bij de ander. Zo is een homofoob bijvoorbeeld vaak bang voor een homo, omdat hij zelf ergens voelt dat het wel een beetje geil is. En als dan een boek waar je in gelooft zegt dat het slecht is dan onstaat er juist haat, misschien uit angst. En als je in een wereld groot opgroeit waar je voelt dat je als immigrant, ook al ben je 2e of 3e generatie, 'anders' bent, dan werkt dat ook niet zo mee.

AntiSoof | 14-06-10 | 20:19

Oproepen om anoniem incidenten te melden, geeft aan dat de overheid het niet ziet zitten om haar burgers te beschermen.

Flodder | 14-06-10 | 20:18

Ho even,er wordt keihard opgetreden,dus de thee wordt extra sterk.

Dropke | 14-06-10 | 20:18

die pismarrokanen ben ik een beetje beu. a: de ontiegelijke rel pisvlekken. b: de zwijgende pisvlekken.

aruntje | 14-06-10 | 20:16

Maar Owee als je hetzelfde doet bij hun, dan zijn opeens de rapen gaar en weten ze je wel te vinden. Schijtziek wordt van je die bestuuders. Heeft die stad een wapen? Ik zou een nieuwe maken. Iets met theekopjes en een burgervader die een arabier knuffelt met onder zijn schoenen een stel klompen. Officieel met de pers erbij aanbieden!

Kruiddamp | 14-06-10 | 20:14

"Je weet best dat er moslims zijn die 9/11 afkeuren."
Ik hoor of zie anders zelden of nooit iets van al die 9/11 afkeurende moslims.
Parsons | 14-06-10 | 19:55
In mijn moslim familie hoor ik altijd 2 geluiden: of de joden c.q. mossad hebben het gedaan, of het is net goed voor die Amerikanen (dat ze zichzelf daarmee tegenspreken dat snappen ze niet zo goed geloof ik: die moslims zijn zoals de meesten zeer zware anti-joden).

La Bailaora | 14-06-10 | 20:13

aandelen pick-wick/lipton fors gestegen

bruce welles | 14-06-10 | 20:13

AntiSoof | 14-06-10 | 20:02

dat hoop ik ook, van ganser harte
het alternatief, mocht ik ernaast zitten, is maatschappelijke chaos

varkensrollade | 14-06-10 | 20:11

Mooie woorden in dat persbericht. Maar het zijn slechts goedkoepe holle klanken. Want afkomstig van multikulle laffe respectloze nietswaardige pluche-plakkers die het in hun broek doen voor de islam. Gekozen, maar bang de zetel te verliezen. Bang voor het benoemen. Bang om het voortouw te nemen. Bang om voor racist uitgemaakt te worden. Bang voor René Danen. Bang voor een steen door de ruiten. Bang voor de imam, dat hij de tyfus-klootzakjes zal opzwepen.

Fijnstoffer | 14-06-10 | 20:10

La Bailaora | 14-06-10 | 19:18
Sorry Baila, had het niet opgemerkt.
Maar dank voor het citaat!

colonnecinco | 14-06-10 | 20:08

Het zijn gewoon zoals vaker de marokkanen. Wat een pisvolk. En dan te bedenken dat de meeste homo's in de moslimlanden voorkomen!

blakka | 14-06-10 | 20:06

Feiten | 14-06-10 | 20:04

Voor een bijzonder vredelievend iemand heb je bijzonder hatelijk taalgebruik. En stompzinnig bovendien.

pius | 14-06-10 | 20:06

Zo, dat zal ze leren! Geen halve maatregelen. Ik denk dat ze het nooit meer durven te doen.

Stropdasje | 14-06-10 | 20:04

Die buurtcoach, dat snap ik niet.
pius | 14-06-10 | 19:57
Buurtcoaches zijn over het algemeen islamieten. Die houden de mocro-tjes wel rustig, omdat de islam met 5% nog te zwak om de maatschappij te ontwrichten. De fronttroepen gaan te 'snel'. Maar de buurtcoaches bieden dus geen enkele structurele oplossing, eerder andersom.

La Bailaora | 14-06-10 | 20:04

Zo jammer! | 14-06-10 | 20:01

kwestie van een streep trekken, dat is soms nodig
géén sharia rechtspraak in NL, no matter what

varkensrollade | 14-06-10 | 20:04

-weggejorist en opgerot-

Feiten | 14-06-10 | 20:04

@varkensrollade | 14-06-10 | 19:56
Ik hoop dat je gelijk hebt.

AntiSoof | 14-06-10 | 20:02

varkensrollade | 14-06-10 | 19:56
Sharia, ook een vorm van eigen recht in een democratische samenleving.
Is al aan de orde in diverse landen.
Maar goed, het laat iedereen grotendeels onverschillig.
Eeuw geleden ook.

Zo jammer! | 14-06-10 | 20:01

Volgende verkiezingen: alle nichten stemmen op Wilders. Leuke jongen met zijn geblondeerde kop.
Serafijn Lampion | 14-06-10 | 19:49
En de rif-jongetjes van 15-18 stemmen over 4 jaar allemaal op de PvdA: nieuw stemvee.

La Bailaora | 14-06-10 | 19:59

La Bailaora | 14-06-10 | 19:53

Die buurtcoach, dat snap ik niet.

pius | 14-06-10 | 19:57

AntiSoof | 14-06-10 | 19:46

uiteindelijk lokt dit iets heel anders uit: burgers die voor eigen rechter gaan spelen
dat komt nu nog amper voor omdat de gemiddelde NL_er teveel te verliezen heeft
je hebt in dit land zo een strafblad nl en dan kun je het op de arbeidsmarkt wel shaken

maar, de wal keert wel het schip en als de overheid zijn primaire taak niet vervult, is er geen houden meer aan. dan, dan heeft het zittend bestuur pas écht een probleem, de machtsbasis is verdwenen, burgers regelen het zelf wel

daarom geloof ik niet in uw filosofie want het zittend bestuur zit er ook maar zolang burgers hen dat toestaan

varkensrollade | 14-06-10 | 19:56

Parsons | 14-06-10 | 19:55

Tis al zo lang geleden. Waarom zou je ook.

pius | 14-06-10 | 19:56

dit heeft niéts met islam van doen
varkensrollade | 14-06-10 | 19:44
Nope. Het heeft alles met islam te maken.

La Bailaora | 14-06-10 | 19:56

Utrecht heeft een college van PvdA-D66 en Groen Links. Nu moeten ze dus niet komen klagen. Ze hebben hier zelf om gevraagd.

RL | 14-06-10 | 19:56

[email protected] | 14-06-10 | 19:49
Je kunt ook overdrijven.

Bigi Bana Boy | 14-06-10 | 19:56

@mark twain | 14-06-10 | 19:46
"Je weet best dat er moslims zijn die 9/11 afkeuren."
.
Ik hoor of zie anders zelden of nooit iets van al die 9/11 afkeurende moslims.

Parsons | 14-06-10 | 19:55

harob | 14-06-10 | 19:48
Het sterft hier in mijn dorpje ook van de kopvodden.
Criminaliteit is ook mat 115% toegenomen. En op het gemeente huis zit een moslima met kopvod. Als je zegt dat haar haar goed zit heb je meteen een probleem buiten.
Ga je het ziekenhuis in, of erger.
Islamisatie, het is de maatschappij.

Zo jammer! | 14-06-10 | 19:54

Eurotokkie | 14-06-10 | 19:51

;)

pius | 14-06-10 | 19:53

Eurotokkie | 14-06-10 | 19:39
Islam beheerst hun hele leven: moskee, buurtcoach, ouders, vriendjes, alles. Daar hoef je geen boekje voor open te slaan. Homohaat komt rechtstreeks uit islam, evenals jodenhaat. Geweld tegen alles wat niet islam is wordt goedgepraat. Volgens mij worden mocrotjes voorbeeldige kindertjes wanneer je ze vanaf 1-2 jaar in niet islamitische gezinnetjes laat opgroeien. Hun omgeving en opvoeding, die de hele islamitische cultuur herbergt, maakt ze zo. In zo'n omgeving opgroeien maakt het heel moeilijk om nog normaal volwassen te worden. De enkelen die voorbeeldige burgers worden, zijn eigenlijk super-gezonde mensen. Want hoevelen van ons zouden niet gewoon meegedaan hebben met die lui wanneer we daar van jongst af aan in opgroeien.

Wat mij betreft zijn dus de ergsten de wegkijkerts zoals Wolfsen die beter zouden moeten weten.

La Bailaora | 14-06-10 | 19:53

nee joh, Wolfsen gaat hier een declaratieslaatje uitslaan. Keihard aanpakken dus.

Iwmac | 14-06-10 | 19:52

@ madakantognie?! | 14-06-10 | 18:23
Je ideetje werd door Pim Fortuyn al uitgeprobeerd. Scheen beide kanten wel te bevallen.

Serafijn Lampion | 14-06-10 | 19:51

pius | 14-06-10 | 19:47

Ja daar heb je een punt , en als we nu eens > samen < voor dit scholingsverbod
plaatsen.

Eurotokkie | 14-06-10 | 19:51

@ Domtoren | 14-06-10 | 19:42

vergeet een complete ingerichte studio niet met mengpaneel zodat ze kunnen 'rappen'.
Om zich te kunnen verplaatsen hebben ze uiteraard een scooter van de zaak nodig. De 18+ krijgen een Mercedes van de zaak.
En om zich 'representatief' te kunnen tonen nog wat Nikes, Rolex, iPhone, La Coste shirtjes en spijkerbroek van Armani.

Dat houdt hen wel rustig voor even. Subsidie genoeg uiteraard voor dit soort zaken.


En om die reden moet die softe PvdA absoluut NIET in de regering. Alle heaumeausz die op die partij hebben gestemd zullen zich wel genaaid voelen. Met zulke vrienden heb je geen Rif-vijanden meer nodig.
Volgende verkiezingen: alle nichten stemmen op Wilders. Leuke jongen met zijn geblondeerde kop.

Serafijn Lampion | 14-06-10 | 19:49

@mark twain | 14-06-10 | 19:46
En ik vind persoonlijke aanvallen vervelend. Argumenten wil ik, geen meningen over reaguurders.

AntiSoof | 14-06-10 | 19:49

glas, plas, alles bleef zoals het was ...

Je Verzint Het Niet | 14-06-10 | 19:48

oprotten met dat stelletje tuig
wie zich normaal gedraagt mag blijven
sloop de religie
dus de islam, met de gristenen zijn we bijna klaar
en dat gelul over respekct sodemieter op

harob | 14-06-10 | 19:48

Eerst moet men zijn taken na behoren uitvoeren, dan krijgt men voordelen.
Kan men met die voordelen goed mee omgaan, krijgt men misschien respect.
Ies simple.

Zo jammer! | 14-06-10 | 19:48

Eurotokkie | 14-06-10 | 19:46

Hoezo een scholingsverbod. En hoe moeten ze dan aan werk komen?

pius | 14-06-10 | 19:47

mark twain | 14-06-10 | 19:38
Ik denk als eerste aan een scholingsverbod en deze 1 jaar handhaven en niet binnen een week intrekken .

Eurotokkie | 14-06-10 | 19:46

@Zo jammer! 19:40
Je weet best dat er moslims zijn die 9/11 afkeuren. Je weet ook best wel dat links
9/11 afkeurt.
En ik weet best dat jij maar een droeve roeptoetert bent . Zeg maar een vuzuvela in het kwadraat.

mark twain | 14-06-10 | 19:46

@varkensrollade | 14-06-10 | 19:40
Je mag dat van die dark mind best zeggen. Maar als ik zo bezie wat er allemaal gebeurt in de wereld en ik lees wat op het internet, dan is het niet zo moeilijk om eea te verbinden met elkaar. Daarnaast is het zo dat lieve mensen de slechtheid van anderen zich niet kunnen voorstellen omdat ze simpelweg niet zo kunnen denken. Men herkent alleen maar dat wat men kent. Dat wil niet zeggen dat de denker slecht is, hij kan ook door kennisneming van anderen hun ideeën en ervaringen de slechtheid leren kennen.

AntiSoof | 14-06-10 | 19:46

Tja, wat als ze die jochies oppakken? Allemaal minderjarig schat ik zo in, dus valt weinig aan te doen, krijgen een flutstraf en uiteraard worden de ouders er niet op aangesproken. Voogdijregeling? Vast niet; de kinderbescherming heeft het te druk met zeilmeisjes breken. Kortom, die zijn er na een paar uurtjes Haltstraf weer van af. En dan alsnog keihard wraak nemen op dat stel en eventuele getuigen.

In dit soort gevallen lijkt me maar 1 passende maatregel: flik je zoiets en wordt je gepakt, dan ga je de wijk uit. Willen je ouders niet verhuizen en kunnen ze niet gedwongen worden, dan mag je naar een pleeggezin of internaat. Eerste prioriteit is zorgen dat de buurt weer veilig wordt.

Muxje | 14-06-10 | 19:45

Eurotokkie | 14-06-10 | 19:39

dit heeft niéts met islam van doen
dit is gewoon tuig dat al te lang deze maatschappij op zijn kop zet
we hebben een crisis, dit soort tuig moet lang achter slot en grendel
3 strikes, youre out
das het enige wat wél indruk maakt en angst aanjaagt
het idee teruggekickt te (kunnen) worden naar de zandbak
dan is dit hele gedoe heel snel over

varkensrollade | 14-06-10 | 19:44

Tja Utrecht is en blijft een links socialistisch bolwerk met pappen en nat houden en ach ze hebben zo'n slecht jeugd gehad. Ik denk dat deze jongens een leuk buurthuis krijgen met PS3 snel internet en veel subsidie en dat de homo's het verder kunnen schudden

Domtoren | 14-06-10 | 19:42

@reageerbuis 19:39
Geheel on topic; donderstraal zelf eens gezellig op.

mark twain | 14-06-10 | 19:40

Ik zou wel eens respect van een moslim willen zien. Of een moslim die zegt, dat 9/11 kudt is. Maar goed, dat is ook niet de uitgangspositie van links.

Zo jammer! | 14-06-10 | 19:40

AntiSoof | 14-06-10 | 19:32

u heeft wel een erge dark mind if you dont mind me saying so
ik weet dat die gedachtes idd rondzweven
vooral niet teveel aanpakken om de burger klein, afhankelijk enz te houden
maar dat is me te gemakkelijk

deze maatschappij heeft onvoldoende antwoord op wangedrag van een kleine groep
het tuig opereert steevast in groepjes/groepen
nederlanders zijn individualistisch, opereren niet als groep
hebben teveel te verliezen (baan, huis, gezin) enz om zelf aan te pakken
nemen het niét voor elkaar op vanwege die individualisering
en vallen noodgedwongen terug op een tekortschietende overheid

ik geloof niet zo in complotten over overheden die dit min of meer bewust doen
ik geloof wél in falende bestuurders en een falende maatschappij

varkensrollade | 14-06-10 | 19:40

Ik ken een paar homosexuelen, die toch weer Groenlinks en PvdA hebben gestemd. Het zijn slimme mensen, zou je zeggen.
.
Blijkbaar houden ze er gewoon van om weggetreiterd te worden...

koyt | 14-06-10 | 19:40

ff offtopic maar kan die Hugo Borst niet ff de vinkentering krijgen?

reageerbuis | 14-06-10 | 19:39

La Bailaora | 14-06-10 | 19:34

De Islam zal daar zeker in rol in spelen al hebben veel van die gasten nog nooit het groene boekje van binnen gezien .

Eurotokkie | 14-06-10 | 19:39

het woord respect heeft een dubbele betekenis. Als een Marokkaan om respect vraagt betekent dat dat je bang moet zijn. Respect = angst.
Het nederlandse respect wordt door deze heren gezien als een zwaktebod, de overgave. Ja, dan schiet het lekker op met het respect roepen van de burgemeester.

kettinghond | 14-06-10 | 19:39

@Eurotokkie 1931
En hoe moet de gemeenteraad de oorzaak aanpakken. Doe eens een suggestie.

mark twain | 14-06-10 | 19:38

Wolfsen is een wolf in schaapskleren.

Tiepgeit | 14-06-10 | 19:37

aruntje | 14-06-10 | 19:33

Een orgineel denker. Fantastisch citaat. Zoiets komt men weinig tegen.

pius | 14-06-10 | 19:37

maar de oorzaak aanpakken dit kunnen of durven ze niet.
Eurotokkie | 14-06-10 | 19:32
De oorzaak is islam...

La Bailaora | 14-06-10 | 19:34

@Bozebuurman | 14-06-10 | 19:33
Warm.

AntiSoof | 14-06-10 | 19:34

Spaansche Griep | 14-06-10 | 19:28

Als je een betrokken en hardwerkende marokkaan bent kan ik me er iets bij voorstellen. Als je een rotzooischoppende werkeloze straatgevoelbeinvloeder bent nog meer. Dat laatste is overigens geen slechte zaak.

pius | 14-06-10 | 19:34

koppie thee?.... incident koppie thee? incident koppie thee?.... incident.... koppie thee?.... incident.... zucht!!!!!!!

aruntje | 14-06-10 | 19:33

Spaansche Griep | 14-06-10 | 19:28
Heb je ooit zo'n organisatie wat zien doen (bv. met een kritische uitspraak) tegen dit soort uitwassen uit eigen achterban? Tuurlijk niet, en voor de oorzaak moet je gewoon de post van Vogelbeest | 14-06-10 | 18:54 lezen...

La Bailaora | 14-06-10 | 19:33

Zou het kunnen dat het gemeentebestuur van Utrecht het ook niet zo op heeft met heameaux/lesbo's/andersgeaarden? Dan is de keuze tussen het gedogen van lastige bontkraagjes en bescherming bieden aan de homosuele medemens snel gemaakt, n.l. geen keuze maken en net zo lang wachten tot dat de lastiggevallenen vanzelf vertrekken. Bah.

Bozebuurman | 14-06-10 | 19:33

@varkensrollade | 14-06-10 | 19:26
Ik denk dat men de situatie gebruikt om óns nog meer te knechten met camera's, bewaking, etc. Men gebruikt de situatie dus bewust tégen ons. Daarom doet men er weinig aan.

AntiSoof | 14-06-10 | 19:32

en hier stoere taal van deze ferme burgemeester: www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/d...

'het wordt niet getolereerd'
'het zal keihard worden aangepakt'

want jah, de kritiek neemt (terecht) toe
dus Aleid vreest voor zijn baantje
dit land is dood- en doodziek met dit soort laffe incompetente bestuurders ah roer

varkensrollade | 14-06-10 | 19:32

Eerst was en Overvecht toen kanaleneiland en zuilen en nu verplaatst het zich naar
Leidsche Rijn , de gemeente is al jaren bezig met fantoom bestrijding maar de oorzaak aanpakken dit kunnen of durven ze niet.

Eurotokkie | 14-06-10 | 19:32

@Spaansche Griep 19:28

Wat had jij dan gewild? Dat ze zouden staan juichen.

mark twain | 14-06-10 | 19:32

repulse | 14-06-10 | 19:25

Lekker makkelijk ;-)

pius | 14-06-10 | 19:29

"De grote winst van de PVV maakt Marokkaanse Nederlanders verdrietig en boos en geeft hen een sluimerend gevoel van onbehagen en angst", laat Azarkan weten
-
Van zo'n uitspraak ga je toch over je nek!

Spaansche Griep | 14-06-10 | 19:28

@varkensrollade: lutser, verkeerde link

dit is goeie link van huftertje aleid www.elsevier.nl/web/10230321/Nieuws/Ne...

oh en gemeentebestuur Utrecht: jullie zijn geen haar beter
met je geblaat over "respect"
misselijkmakende slappe kudtambtenaartjes die te beroerd zijn echt de middelen te gebruiken die er wel dégelijk zijn

varkensrollade | 14-06-10 | 19:26

pius | 14-06-10 | 19:24
Jammer dat ik nu geen tijd heb, blijkbaar ben je uitgerust, wordt vervolgd.

repulse | 14-06-10 | 19:25

Slap aftreksel van het vorige topic. Die Brussen is met veel klaroengeschal binnengehaald maar blijkt steeds meer de Giovanni V Bronckhorts van Geenstijl. Traag en parasiterend op de kwaliteiten van anderen. Dit soort topics geven blijk van een herhalingsneurose. We weten het wel, het prikkelt niet, het is als een uitgeperste sinaasappel. Word eens wat orgineler Bert, je lijkt GVD Ernie wel. Als je zo doorgaat kan je collums voor de tuk gaan schrijven. Diepgang gegarandeerd.

pius | 14-06-10 | 19:24

Respect moet men verdienen. Heinlein was hier duidelijk over.
Kennelijk snapt men het nog steeds niet.

Zo jammer! | 14-06-10 | 19:24

Ze moeten gewoon die verbindingsbrug tussen Kanaleneiland ( kansenwijk in Utrecht )en Leidsche Rijn opblazen dan kunnen die finnen er niet meer zo makkelijk komen.

Eurotokkie | 14-06-10 | 19:24

wie even de moeite neemt op www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/06/... te klikken
en dan even rechtsonderaan op uitzending P&W
kan halverwege de uitzending horen hoe deze 'burgemeester' echt in elkaar steekt

je valt van je stoel: het slachtoffer is zwak geweest, want te snel verhuisd
jawel deze ongelofelijke laffe pvda_kloodtzak geeft het slachtoffer een trap na
even smerig de suggestie wekken dat het slachtoffer wat zwakjes is geweest, iets te snel is verhuisd

gatverdamme, echt gatverdamme

varkensrollade | 14-06-10 | 19:22

Respekt, of we nemen je gympen in beslag!

PreventiefRuimen | 14-06-10 | 19:19

@Vogelbeest | 14-06-10 | 18:54
Hele scherpe analyse van Bernadette de Wit. +veel

Parsons | 14-06-10 | 19:19

ik maak vaak dvd's voor de politie als er weer een overval of inbraak is geweest ,ik heb voor iedereen respect,maar na de zoveelste overval/inbraak op dvd gezet te hebben en voor de zoveelste keer weer noordafrikaanen gezien te hebben is er volgens mij een heel groot probleem wat met iedereen die in nederland woont opgelost moet worden.

sjaak3512 | 14-06-10 | 19:18

colonnecinco | 14-06-10 | 19:14
He, 5e colonne, ik had je al geciteerd hierboven...

La Bailaora | 14-06-10 | 19:18

Weet inmiddels dat Wolfsen dit teveel tijd en moeite kost.
Wolfsen heeft niet de daadkracht om hier tegen op te treden en doet dit dan ook maar niet.
Grote groepen uit voormalige achterstandswijken zijn in Leidsche Rijn neergestreken en nemen daar nu de zaak over.(met geweld en intimidatie)
Dit verklaart natuurlijk de grote winst van Wilders.
Politie mag en kan niets om de zaak maar te sussen.
Je zult er maar een huis gekocht hebben.

robert39 | 14-06-10 | 19:17

@Waaligator | 14-06-10 | 19:15
Achter elke revolutie, opstand, oorlog etc. zitten denkers, intellectuelen. Maar die zie je nooit. Die zijn wel wijzer.

AntiSoof | 14-06-10 | 19:16

AntiSoof | 14-06-10 | 19:13

Makkelijk zat: iedereen, alleman, Elckerlyk.

Waaligator | 14-06-10 | 19:15

Op de Westermarkt in Mokum was gisteren een demonstratie tegen het potenrammen. Indrukwekkende toespraak van een jonge gast die onlangs in elkaar geslagen is. Verder een hele rij PvdA' ers achter de microfoon die subtiel de schuld in de schoenen van de PVV schoven (?), maar geen woord repten over de werkelijke daders: tuig van (overwegend) Marokkaanse afkomst.

colonnecinco | 14-06-10 | 19:14

Wolfsen's reactie: Stoor me niet ik was net aan 't declare-eehhh geëngageerd wezen met ehh "insert random smoes"

Noiseja | 14-06-10 | 19:14

@Waaligator | 14-06-10 | 19:11
Duidelijk. Nu alleen onderzoeken wie ZIJ zijn.

AntiSoof | 14-06-10 | 19:13

Oei, wat een ferme taal.
"hard aanpakken".
Poehpoeh.

Koekje-dr-bij? | 14-06-10 | 19:12

madakantognie?! | 14-06-10 | 18:23
Uw visie op taakstraffen heeft mij de eetlust ontnomen.

kattenmepper | 14-06-10 | 19:11

AntiSoof | 14-06-10 | 19:07

Het is erger dan dat: zij WILLEN tegen elkaar worden uitgespeeld.

Waaligator | 14-06-10 | 19:11

@dosis | 14-06-10 | 18:41
In de wereld vam rechtspraak en justitie gaat men uit van bewijs en feiten. Dat jij, zonder dat aan te kunnen tonen, vermoed dat niemand wil getuigen, is niet zo heel erg relevant. Tenzij je het bewijzen kunt. Dat principe gaat ook op wanneer er andere partijen aan de macht zijn. Volgens mij valt daar niks tegen in te brengen. Meer wilde ik niet zeggen, eigenlijk.

-edit | 14-06-10 | 19:08

PvdA - de nieuwe fascisten na WOII. Churchill waarschuwde er al voor. En nu de ultieme nachtmerrie van de westerse beschaving: islam.

funkyd | 14-06-10 | 19:07

@Waaligator | 14-06-10 | 19:04
Je hebt gelijk en het ergste is, de sociologen wéten dit al decennia. Kortom, er is opzet in het spel. De mensen worden dus gewoon tegen elkaar uitgespeeld.

AntiSoof | 14-06-10 | 19:07

Utrecht is al lang verloren. De PvdA heeft hier immers gewonnen en is de grootste partij. De islamisering en/of het islamknuffelen heeft daar nu de overhand.
Blanke varkens, maagden en homo's kunnen de stad maar beter snel verlaten.
De krokodilletranen van de raadsleden zijn puur voor de bühne, georkestreerd door het partijbestuur van de PvdAllochtonen en bedoeld om de Wilders aanhangers niet te veel in de kaart te spelen.

knight03 | 14-06-10 | 19:06

@Parsons | 14-06-10 | 18:36
Het probleem is dat men hier kennelijk niet weet wie de daders zijn. Althans: tot op heden.

-edit | 14-06-10 | 19:04

Respect vragen van moslims/marokkanen?! #fail Terwijl er best oplossing zijn, maar alleen voor overlast plegend blank-Hollandsch tokkievolk: www.gemeente.nu/web/Actueel/Actueel-ho... Wat een land.

Canis Spurcus | 14-06-10 | 19:04

Dit is een nadenkertje dat wel degelijk on topic is:

www.telegraaf.nl/binnenland/6946588/__...

Denk al lezend aan de termen knuffelhomo, knuffelallochtoon, excuustruus, enz

'Knuffelhormoon' wekt ook agressie op
AMSTERDAM - Een stof in de hersenen die zorgt voor onderling vertrouwen en samenwerking tussen mensen, zorgt er tegelijkertijd voor dat zij zich agressief gedragen ten opzichte van mensen uit een concurrerende groep. Dat blijkt uit onderzoek waarvan de Universiteit van Amsterdam (UvA) en de Universiteit Leiden de resultaten maandag hebben bekendgemaakt.

De wetenschappers onderzochten de werking van oxytocine, ook wel bekend als het knuffelhormoon. De stof speelt een belangrijke rol bij onder meer bij de binding tussen partners en tussen moeder en kind. De heersende opvatting is dat de stof mensen aardiger en opofferingsgezinder maakt. Dat beeld verdient enige nuancering, aldus de onderzoekers. Als het belang van de eigen groep in het geding is, wekt oxytocine juist agressie op.

Volgens de onderzoekers geeft deze bevinding een neurobiologische verklaring voor het feit dat conflicten tussen groepen escaleren wanneer mensen andere groepen als bedreiging zien. Zolang dat niet het geval is, bijvoorbeeld omdat er een fysieke barrière is gemaakt tussen de territoria van de twee groepen, is de kans op gewelddadige conflicten kleiner. Daaruit concluderen de wetenschappers dat de agressie die oxytocine oproept, een verdedigende functie heeft.

Daarmee is de stelling die ik al tijden verdedig op grond van een anderssoortige analyse, nl. dat tolerantie een illusie is, natuurwetenshappelijk onderbouwd.

Waaligator | 14-06-10 | 19:04

Wat een onvoorstelbaar domme toestand zeg! Als je wilt plast en men ziet het, dan weet men je te pakken. Als je je auto fout parkeert dan krijg je lik op stuk. Als je je huisvuil verkeert deponeerd, huppla: Een douw.
Maar als je homo's wegtreitert dan wordt dat met de mantel der liefde bedekt? Ga toch heen met je praatjes. Dit deugt gewoon niet! Die homo's terug -met een vette bonus- en die treiteraars aan de rand van de stad in een heropvoedingscontainer.

AntiSoof | 14-06-10 | 19:03

Dit soort artikelen is nou waarom ik geenstijl lees. Men laat deze acties gewoon gebeuren zonder er verder aandacht aan te geven.

chekaz | 14-06-10 | 19:03

Ik heb het volgende incidentje al. Dit weekend in Amersfoort heeft een Fin met gebroken glas het gezicht van een Nederlandse jongen heel fijn bewerkt....

In de krant staat alleen niet dat het een Fin betreft. Dat is discriminatie.

Femtex | 14-06-10 | 19:00

In de media en op internet zal het antisemitisme welig tieren en wordt Israel, geheel conform de visie van de Palestijnen, als erger dan de nazi's afgeschilderd.
Het Anne Frankhuis is al verbouwd tot multicultureel centrum.
Vogelbeest | 14-06-10 | 18:54
Goed stukje zeg, en dat klopt in het geheel met bv. deze website van onze gezellige pro-hitler en anti-holocaust islamiet:
radioislam.org/nederlands/nederlands.h...

La Bailaora | 14-06-10 | 19:00

Gewoon even off topic, een leuke poll. Speel zelluf ff voor Godt.

hero_of_heaven | 14-06-10 | 18:58

-weggejorist-

Spaansche Griep | 14-06-10 | 18:57

PVV + 4.

070 | 14-06-10 | 18:57

En dan maar bedenken waarom Geert W zo groot geworden is...

Stiften | 14-06-10 | 18:56

man wat mis ik de jaren 80, toen je moes nog gewoon kut marokaan kon noemen
en hij toch gewoon op woensdagmidag weer frikandellen kwam eten als we vrij waren

john-m | 14-06-10 | 18:55

Gisteren op het zelfde onderwerp:

Op de Westermarkt in Mokum was vandaag een demonstratie tegen het potenrammen. Indrukwekkende toespraak van een jonge gast die onlangs in elkaar geslagen is. Verder een hele rij PvdA' ers achter de microfoon die subtiel de schuld in de schoenen van de PVV schoven (?), maar geen woord repten over de werkelijke daders: tuig van (overwegend) Marokkaanse afkomst.
colonnecinco | 13-06-10 | 18:25

Dat noemen we nou die 'toffe' Pvda-erts...

La Bailaora | 14-06-10 | 18:54

Het enige probleem met moslims en respect is, dat het niet wederzijds. Is vandaag zag ik dit schitterende epistel ergens:

1. Dankzij het immigratiebeleid van de NL overheid zijn er nu plm. 5% moslims. Dankzij chain immigration en islamitische fokprogramma´s zal dit percentage fors groeien.
De herkomstlanden ontberen burgerlijke vrijheden, aanhangers van andere godsdiensten genieten er een vernederende tweederangspositie.

2. NL stelt geen eisen (behoud van eigen taal en cultuur, meteen een uitkering en een woning met hoersoepsidie). Volgens de mohammedaanse logtica zijn wij dus zwak. Moslims gaan alleen met moslims om, in hun parallelle samenleving beheerst de islam hun leven en ze keren zich steeds meer af van de westerse cultuur.

3. NL neemt de multiculturele ideologie aan, waarin minderheden verrijkend zijn en wij niet mogen discrimineren (zij mogen dat wel).

4. Mohammedanen zijn oververtegenwoordigd in de achterstandssstatistieken, maar hun geloof dicteert hun dat ze superieur zijn. Ze leren de slachtoffertroefkaart perfect uit te spelen, krijgen daar subsidie voor en genieten steeds meer privileges.

5. Die privileges (aparte zwemlessen, loketten, gebedsruimten op hbo-scholen en halal kantinevoedsel) sterken de moslims in hun superioriteitsgevoel.
Een belangrijke stap is gezet: wij passen ons aan de moslims aan i.p.v. dat de immigranten zich aan hun nieuwe land aanpassen.

6. In het dagelijks leven stellen de moslims steeds meer eisen: Femke Halsema durft niet openlijk wijn te drinken op een feestje op de openbare school van haar kinderen, op veel scholen verdwijnt de kerststal. Kunstwerken met varkens worden uit de openbare ruimte geweerd om de moslims niet te ontrieven.

7. Ook in de media eisen moslims meer rechten op dan bijv. negers of andere minderheden: kranten publiceren geen cartoons die "de profeet" beledigen en daarom moslims zouden kwetsen. Iedereen doet zijn uiterste best om te moslims te ontzien.

8. Iedereen moet respect voor de islam hebben. En daarom spreekt het vanzelf dat een Egyptische A'damse tramconducteur zijn koptische kruisje niet meer om zijn nek mocht dragen. (Zie ook de observaties van Paul Andersson Toussaint over de reacties van Marokkanen op keppeltjes.)

In de tussentijd zijn er steeds meer moskeeen gebouwd en ze worden steeds hoger, met alsmaar hogere minaretten.
Het publiek is gewend geraakt aan hoofddoeken en andere openlijke shariaregels. Wie er wat van zegt, heeft "geen respect" voor de islam en weigert in te zien dat de hoofddoek juist een bewijs van emancipatie is.

Wat kunnen we nog verwachten?
* Islamlessen op openbare scholen (een wens van Ahmed Marcouch van de P)vdA) om de "onwetendheid" weg te nemen en de "angst voor de islam", die wordt veroorzaakt door PVV-propaganda.
* meer mythologie als de "polderislam", de "gematige islam", de "Europese islam" (Tariq Ramadan), waar de NL overheid en het welwillende publiek graag intrappen omdat het hun wensdroom voedt. Dit terwijl de dominante stroming(en) luid en duidelijk kenbaar maken dat er niets aan de islam (sharia, jihad) veranderd mag worden.
* in bepaalde buurten zullen honden geweerd worden en verkopen de slagers geen varkensvlees meer.

In de media en op internet zal het antisemitisme welig tieren en wordt Israel, geheel conform de visie van de Palestijnen, als erger dan de nazi's afgeschilderd.
Het Anne Frankhuis is al verbouwd tot multicultureel centrum.

Bronvermelding:
Geplaatst op: maandag 14 juni 2010 | Door: Bernadette de Wit

op

www.welingelichtekringen.nl/vuile-kank...

Vogelbeest | 14-06-10 | 18:54

@ed48nl | 14-06-10 | 18:36
Daar zou u wel eens een punt kunnen hebben. Immers, afhankelijk van de coalitie die gesmeed kan worden zal onze Geert de nodige water bij de wijn moeten doen. Oók, of wellicht met name, op het punt van immigratie. Al zou het mij gans niet verbazen dat er een Paars-plus vehikel wordt gesmeed, maar dit geheel terzijde.

Paulette | 14-06-10 | 18:51

Wat een zootje hypocrieten, allemaal mooie woorden van die rooien en verder maar weer wachten tot de volgende keer in de hoop dat Nederland er vanzelf aan went.

Angelica | 14-06-10 | 18:49

Zou het kunnen dat het sommige culturen niet samen kunnen? Of zeg ik nu iets heel geks? Ik zeg niet dat de ene cultuur beter is dan de andere.......

GJS | 14-06-10 | 18:49

Valt me op dat de meesten die 'discriminatie!' 'intolerantie!' en 'fascist!' brullen, vaak zélf de meest fanatieke discriminatoire fascistische en intolerante types blijken...

Ahasveros | 14-06-10 | 18:47

Wolfsen is sneu.
Wat gaat hij nu weer 1e klas op weg naar tokkie/bontkraagje Leidsche rijn declareren?

Ik zou er niet dood gevonden willen worden.......
Overvecht heeft tenminste échte toffe marocs/rifneukers!

ratseflats | 14-06-10 | 18:46

Getuigen..... Als men echt getuigen wilde, kon je ook een camera ophangen.
Gemeente wil hier niets aan doen, kost te veel geld en vooral STEMMEN. Partij van de Ar.......

Nerve | 14-06-10 | 18:46

Ik zie Cohen, Wolfsen , Marcel van Dam en de rest van de PvdA "elite" ooit nog wel eens afdalen tot het nivo dat zelfs WOII niet meer dan 6 miljoen Joden "incidentjes" zijn geweest

25TaLife | 14-06-10 | 18:45

dan had Pim Fortuin het toch goed, marokaantjes zijn alleen goed om aan je pik te laten zuigen ( zijn niet mijn woorden). Maar wel frapant en dat voor een volk wat homos haat.

patrick023 | 14-06-10 | 18:45

Voorlopig plan van Wolfsen: een door hem voorgezeten onderzoeks commissie gaat twee weken in New York kijken hoe ze het daar doen.

Daran | 14-06-10 | 18:44

De beste man is van de PvdA dat viel dus te verwachten.

websenior | 14-06-10 | 18:43

-edit | 14-06-10 | 18:28
Maar wat denk je zelf? Zijn er geen getuigen, of wil er niemand getuigen? Zit namelijk nogal een nuanceverschil in.
Leidsche Rijn is zo'n ernome pauperwijk aan het worden, dat ik me goed voor kan stellen dat je de eigen wijkbewoners (die grotendeels vreemden voor elkaar zijn) niet voor het hoofd wilt stoten. Tenzij ze een autochtone minderheid vormen, uiteraard.
Hoog tijd dat Wolfsen zijn biezen pakt. De verkiezing (gekozen burgemeester) vond iedereen dan wel 'lood om oud ijzer', maar ondertussen zitten we dus alleen nog maar met schroot opgezadeld. Waardeloos, neemt ruimte in beslag en helpt niet met het vinden van oplossingen.
Dahag, Aleid! Doe de groeten aan mijn vrienden van Ons Utrecht!

dosis | 14-06-10 | 18:41

Toen er gemeenteknuffels werden gereserveerd was dat niet voor het utrechtse lesbische dames duo (zij konden vertrekken),geen hug voor die utrechtse transseksuele medemens (die maakte dat ze wegkwam) en natuurlijk ook niet voor ons keurige homo-stel (die zich uit de voeten maken). Voor wie dan wel?

lichtpunt | 14-06-10 | 18:41

@ed48nl | 14-06-10 | 18:36
Niet? En wie gaat er wel wat aan doen dan? De PvdA?

Parsons | 14-06-10 | 18:38

Wolfsen vindt het "onacceptabel". Hij is als burgemeester hoofd van de lokale politie, maar komt niet verder dan lippendienst. Nederland is geen rechtsstaat meer, niemand die de burger beschermt. Het wordt hier gewoon eng.

Arond | 14-06-10 | 18:37

@-edit | 14-06-10 | 18:28
Nee? Een keihard zero tolerance beleid, waarbij daders die worden gepakt het land uit worden geflikkerd, waarbij de gemeenschap door justitie wordt ondersteund met als gevolg een algemene sfeer die uitstraalt dat dit onacceptabel gedrag is? Zou dat niets uitmaken denk je?

Parsons | 14-06-10 | 18:36

vanaf vandaag alle moskeen dicht pas als er een goede oplossing komt voor dit en nog veel meer problemen die met dit geloof te maken heeft mogen ze weer open. de goede moeten maar onder de kwade lijden. dat moeten wij ook.
IK BEN HEEEEEEEL BOOS!

sjaak3512 | 14-06-10 | 18:36

Deze lamlendigheid van de overheid komt telkens weer terug na weer een 'incidentje'. Al jaren worden homo's weggetreiterd, mishandeld en bedreigd. In al die tijd is niets gedaan aan het beschermen van haar eigen burgers. Laffe honden zijn het en vooral die corrupte, censurende en gluiperig linkse PvdAer Aleid Wolfsen. 'Mijn burgemeester'? mehoela!

Hanxie | 14-06-10 | 18:36

en nu ben ik heeeeeel benieuwd wat Geert hiermee gaat doen. Geloof me. HELEMAAL NIKS

ed48nl | 14-06-10 | 18:36

-uit restecp is deze comment weggewolfst-

Biff Eagleburger | 14-06-10 | 18:36

Wat gek toch dat Wilders 24 zetels heeft in de 2de kamer hè ? Onbegrijpelijk.

Marcus Porcius Cato | 14-06-10 | 18:36

Natuurlijk weet de pliesie wie het tuig is, maar ze durven niemand op te pakken uit angst voor rellen.

fuckje | 14-06-10 | 18:35

Nu valt het met de heaumeauliefde van de gemiddelde autochtoon ook wel mee hoor. Die wordt namelijk voornamelijk door de politiek-correcte mond bedreven. Je hoeft maar in een bedrijfs- of voetbalkantine te zitten of de "grappen" rollen over tafel. Nu is dat nog wat anders dan daadwerkelijk terreur uit oefenen maar laten we die zelfopgelegde politiek-correcte houding niet mooier maken dan hij in werkelijkheid is. Check hier de comments op heaumeau topics maar eens. Zo ideaal als we het zelf graag doen geloven is het niet.

Bigi Bana Boy | 14-06-10 | 18:35

Godsamme.. waar zijn al die relnichten nou? Waar is het coc?
Laat me raden, weer hun veilige boottochtje door de amsterdamse grachten aan het organiseren..
Hé mietjes kom eens van je reet,(of die van je partner..)Ga eens demnstreren in de leidsche rijn, laat eens zien dat je het zat ben om gediscrimineerd te worden van wegen je sexueele voorkeur of zijn jullie echt een stelletje slappe mietjes.....?

repulse | 14-06-10 | 18:33

Van incidentje hier, gevalletje daar, probleempje hier en declaratie daar rijdt Burgervader Wolfsen - businessclass - de rit wel uit, terwijl zijn lakeien eerbiedig zwaaien.

krelus | 14-06-10 | 18:33

Een PvdA-burgemeester met een wijvennaam,die kranten het zwijgen probeert op te leggen,die niet ingrijpt bij neanderthaler gedrag van zandnegers,en gewoon op het pluche blijft kleven...
Nog nooit verlangde ik heviger naar een PVV in de coalitie.

R.B.Scott | 14-06-10 | 18:31

Van een PvdA gemeenteraad hoef je nu werkelijk niets te verwachten.
Deze Moslimclub laat al jaren zien alleen maar voor moslims in het geweer te komen en echte Nederlanders kunnen aan het gas.

Moi2 | 14-06-10 | 18:31

Gewoon die marokkaantjes castreren en hun vaders ook. Worden ze rustiger. Net als met katten.

cpu | 14-06-10 | 18:31

mooi stuk Bertbrussen!

harrybarry | 14-06-10 | 18:31

Zodra bekend is wie deze lieden zijn én deze gasten zijn opgepakt: samenpakken tot een handzaam pakketje, strik erom en retour afzender. Het verbaast me trouwens dat het zo lastig is deze lieden op te pakken, daar dit al speelt sedert september jl.

Paulette | 14-06-10 | 18:29

Ach ja, mr. businessclas de kranten verbrander houdt helemaal NIET van dit soort berichten, hij had het weldegelijk keihard willen aanpakken,
maar het hele internet opkopen en verbranden werd net iets te duur.

vander F | 14-06-10 | 18:28

"Het probleem is dat we geen getuigen hebben. Daardoor kunnen we geen verdachten oppakken". www.nu.nl/binnenland/2269656/verontwaa...

Dat plaatst deze situatie weer in een ietwat genuanceerder perspectief. Want ook een andere raadsverdeling/burgemeester/pliesiebaas/regering/ministerpresident zou in de huidige omstandigheden niet veel anders kunnen handelen tot op heden.

-edit | 14-06-10 | 18:28

Ken veel Marokkanen persoonlijk en over homo s denken ze (bijna) allemaal zoals niet Finnen denken over ongedierte.

Terpen-tijn | 14-06-10 | 18:26

Kunnen ze niet lijfstraffen invoeren in de vorm van sexuele handelingen.. natuurlijk eerst de homoplagers op een heterdaadje betrappen en ze dan elkaar laten afzuigen. Wie weet ontdekken ze iets wat ze nog niet wisten.

madakantognie?! | 14-06-10 | 18:23

Altijd wanneer ik iets over Wolfsen lees, stijgt mijn bloed rechtstreeks naar mijn hersens.
Gaat mijn bloeddruk navenant omhoog en krijg ik kotsneigingen.

kleingrutter | 14-06-10 | 18:22

Iedereen telt mee, maar vooral het moslim-electoraat van de PvdA...

WillemWordtWakker | 14-06-10 | 18:22

Tot morgen Bertje!

Parkeerwachter | 14-06-10 | 18:18

Rumors | 14-06-10 | 18:16

Het zijn geen incidentjes meer...

Waarom niet? | 14-06-10 | 18:17

In Ondiep ook incidentje.

Rumors | 14-06-10 | 18:16

Dit zet alleen maar aan tot systeemhaat, en dat moeten we niet willen, want iedereen telt mee.

Bomba Chipolata | 14-06-10 | 18:16

bij de pvda weet je waar de t staat.en dat is ook het enige

bruce welles | 14-06-10 | 18:14

sufkut | 14-06-10 | 18:13
Precies, zoals ik al net zei bij het vorige topic. Deze mensen leven in een wereld die ongeveer ligt tussen die van Alice en die van Charly (van die chocolade fabriek)

Nacho_Vidal | 14-06-10 | 18:14

"Bla bla bla wordt niet geaccepteerd..." what ever, we hebben homohaat allang geaccepteerd. Praatjes vullen geen gaatjes Wolfsen, actie NU!

Rechtsspraak | 14-06-10 | 18:14

Ondertussen riepen Jan & Alleman, van Wientjes tot oude CD knarren tot lulletje Pechtold op tot het in godsnaam niet regeren met de PVV. Werkelijk, mijn mond valt open bij dit wegkijke en ontken gedrag. Wilders is zo groot geworden door dit soort gebeurtenissen. Marokaanse jeugd en ander islam blijft zich misdragen, maar Pechtold ziet het niet. En Aleid? De enige die hij haart aan pakt zijn krantenmakers. Want hij weet, als ik echt wat ga doen aan de islam overlast loop ik net als Wilders continu beveiligd rond. En dat wil hij niet, de dhimmi.

Kirth Gersen | 14-06-10 | 18:14

Werkelijk ongelooflijk dat zo'n eikel (Aleid Wolfsen) nog gewoon kan blijven zitten, met zoveel onvermogen. Daarom nooit meer PVDA, wat een stel losers.

Mask | 14-06-10 | 18:13

ja die hoor ik ook vaker, misschien dat meneer met de dikke (ook altijd zwarte, is dat toevallig?) audi of mercedes zijn auto eens in de straat moet laten staan voor een nachtje. Opgesloten in je eigen droomwereldje helpt maar ten dele hoor, als je dadelijk 70 bent word je de reet gewassen en dan maak je nog eens wat mee denk ik.
Ik zie meteen die beste meneer van adel voor me, geheel ontsteld dat hij een prent krijgt. Welkom in de echte wereld.

sufkut | 14-06-10 | 18:13

Slappe regering+etnische spanningen+economische crisis=????
Lees de geschiedenisboekjes er maar op na.

Lord of the Flies | 14-06-10 | 18:11

Respect, wat een kutwoord, term. Respect moet je verdienen potdomme

Nacho_Vidal | 14-06-10 | 18:11

Impeach Aleid Wolfsen!

tipo | 14-06-10 | 18:11

Bepaalde religies schrijven juist voor dat een samenleving mensen met hosmo moet wegpesten, teneinde die samenleving prettig en veilig te maken. Wat vindt de gemeenteraad daar dan van?

Taggart | 14-06-10 | 18:09

Dat krijg je met burgemeester boekverbranding...

da wizard | 14-06-10 | 18:09

Lol @ 'En verder? Tsja, verder niks.'
Na dat opzwepend betoog des raads utregs

-Straatverlichting- | 14-06-10 | 18:08

-weggejorist-

Willie R. | 14-06-10 | 18:08

pick wick,lipton, ikga aandelenkopen

bruce welles | 14-06-10 | 18:08

Gekozen burgemeester is zeker geen slecht idee.

YouBastard | 14-06-10 | 18:06

Het wordt tijd dat die Wolfsen de eer aan zichzelf houdt. Het begint gênante vormen aan te nemen met die man.

Parsons | 14-06-10 | 18:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken