
Dus u dacht dat op onze technische universiteiten louter superintelligente, besnorde professoren rondliepen die de wetenschap als het grootste goed zien en iedere natuurkundige stelling eerst drie keer willen checken alvorens hem uit te durven spreken? Fout. Ook op deze universiteiten vindt de semi-wetenschap gretig aftrek en staat een site als Zapruder.nl overal prominent in de bookmarks. Overdreven? Nee hoor. Check anders even
dit filmpje, waarin de Turkse ex-politieman en thans 'uitvinder' Muammer Yıldız 'the secret of free energy' uit de doeken doet op de TU Delft. Yıldız heeft een splinternieuw apparaat ontwikkeld dat energie levert zonder dat er ergens andere energie in gestopt hoeft te worden. En dat is nogal wat. Een vondst die de eerste hoofdwet van de
thermodynamica in één keer omver werpt en alles wat we dachten te weten over energie afdoet als naïef gezwets. Toch gek dat deze ontdekking van de eeuw alleen op een wazige site als
Ufowijzer.nl besproken wordt. Zouden we hier soms te maken hebben met een raar alu-hoedje verhaal dat de gehele wetenschap (minus de TU Delft) totaal niet serieus neemt?
JA. En aangezien de TU Delft het niet doet legt Stichting Skepsis
maar even uit hoe de vork werkelijk in de steel zit. Tot zover de berichtgeving over Muammer Yıldız op de TU Delft. Volgende week: Adam Curry geeft les over chemtrails.
Reaguursels
Inloggen@ApacheIndian
Annoniem liegen is wel heel extreem. Daar begin ik maar niet aan.
Het gegeven dat jij over gelijkwaardig praat vind ik al heel wat. Als andere pipo's minderwaardig over ir's praten moet jij eigenlijk zo wijs zijn daar boven te staan en niet eens reageren.
Overreageren met het woord slaaf deed ik alleen omdat de ir's boven de rest verheven werden. Slaven zijn we niet maar bazen hebben we allemaal.
Gegroet.
@Veenkolonie | 06-05-10 | 16:03
Nee, ik heb de handdoek in de ring gegooid..
It's dangerous to argue with simpletons: They drag you down to their level and beat you with experience ;)
foka:"... Vraag en aanbod bepaald dan wel de verschillen in sallaris, maar niet in waarde...."
.
Klopt, we zijn niet gelijk, maar gelijkWAARDIG!
.
focus:"... Ach en over die slaven, nu ben ik er een slaaf van mijn klanten. bla bla bla... werk doen wat je leuk vindt want dat hou je het langste vol..."
.
De term SLAAF impliceert DWANG, dat is wat anders dan een VRIJELIJKE economische relatie (klant , leverancier) zo ook hebben moslimas een geperverteerd moreel kader als "hoofdoek=vrijheid" (yeah right!).
.
fokus:"... Ik snap die ir. jongens en meisjes erg goed. Ik heb er zelf zo'n 20 in dienst..."
..
jij ook al?
.
@ApacheIndian.
Ik snap die ir. jongens en meisjes erg goed. Ik heb er zelf zo'n 20 in dienst. Bedrevenheid in kennisvergaring waardeer ik zeer. Mijn projekten krijg ik echter niet van de grond zonder ook mensen met andere kwaliteiten die dus even veel waard zijn voor het geheel. Vraag en aanbod bepaald dan wel de verschillen in sallaris, maar niet in waarde.
Ach en over die slaven, nu ben ik er een slaaf van mijn klanten. Zij moeten weer naar hun opdrachtgevers luisteren. Het verschilt allemaal echt niet zoveel. Je moet gewoon het werk doen wat je leuk vindt want dat hou je het langste vol. Demotiveerende Karl Marx ideeen hou ik er dus duidelijk niet op na.
En pas een beetje op met internet. Geschreven tekst zonder emotie komt wel eens heel anders over dan bedoeld.
foka | 06-05-10 | 15:44
Hi, hoe smaakte het Karl Marx fapsel? Lekker hoop ik voor je,
Enfin,
Ik heb geen ego, ik ageer slechts tegen personen die denken dat een grote proletenbek hetzelfde is als noestige arbeid verrichten inzake kennisvergaring.
.
Snappie?
De woordenstrijd tussen 'An die ARBEIT' en 'ApacheIndian' lijkt warempel ook wel een perpetuum mobile! Ga zo door jongens, wij krijgen er energie van.
@ApacheIndian
Kunt u ook wetenschappelijk aantonen waar uw ego probleem vandaan komt? Oeps sory. Bewijzen. Aantonen is niet echt wetenschappelijk.
proleet:".. Ik kan hier nu weer een hele lijst met je eigen plemsels neergooien, waar je constant maar weer refereert naar je grote, glanzende TU-diploma,.."
.
Oh, maar volgens jou... doe ik dat niet.
.
An die ARBEIT | 06-05-10 | 12:18 :".. Neeee letterlijk beweren dat je slim bent DOE JE NERGENS, maar met je opmerkingen over die grote, glanzende TU-diploma e.d INSINUEER je het wel degelijk :)...."
.
INSINUEER? Ik heb het dus nergens gezegd, het zijn dus jouw fantasietjes!! Je spreekt jezelf dus tegen, dus U is een liegebekje!
@ApacheIndian | 06-05-10 | 14:08
Hoe weet je dat ik geen ingenieur ben? Daar ga je weer: ongegronde aannames.. Je hebt geen enkel bewijs van het feit dat ik GEEN ir. bij m'n naam heb staan. Net zoals dat je geen enkel bewijs had dat de Turk in kwestie Moslim was.
En, je opschepperigheid ( wat een woord hey, is niet echt TU waardig, maar goed ): Ik kan hier nu weer een hele lijst met je eigen plemsels neergooien, waar je constant maar weer refereert naar je grote, glanzende TU-diploma, maar eigenlijk ben je gewoon niet eens de klik- en plakmoeite waard :)
On to bigger and better things, or at least on to a conversational partner who knows his head from his ass :) G'day laddie!
@ Veenkolonie
ROFLOL!
@Proleet:".. Wat maak je het me toch makkelijk, je eigen plempsels tegenspreken.."
..
Tsssk, gebeurt nergens Mr socialist!
.
@PvdArbeiter:".. Hoe kan het eigenlijk, als poker puur een kansspel is, dat ik 80% van m'n potten win?..."
.
Het gaat niet om het gezeik over poker, het gaat dat jij gelogen hebt over mijn vermeende opschepperigheid inzake TU dipl. En ik heb slechts gesteld dat JIJ te DOM bent om zulks een titel te halen. En dat klopt ook, WANT je bent geen ir.
.
Snappie? (denk het niet)
O kijk, meneer Yildiz heeft al een toepassing voor zijn ventilatortje: www.motostar.com.tr/
@ApacheIndian | 06-05-10 | 12:35
Jouw insinuaties is......
Wat maak je het me toch makkelijk, je eigen plempsels tegenspreken, stoer praten over je enorme, kloppende diploma ( die je waarschijnlijk elke dag oprolt, vaselient, en zachtjes in je holletje stopt ) en vervolgens domme spelfouten maken. Niet te beginnen over je geweldige Engels... Ik dacht dat in TU land wel zo'n beetje de voertaal was eigenlijk? Maar goed, ik ben maar een simpele ARBEIDer hè...?
Hoe kan het eigenlijk, als poker puur een kansspel is, dat ik 80% van m'n potten win? Kan je even met je wiskundeknobbel uitrekenen hoe onwaarschijnlijk dat zou zijn? Er van uitgaand dat het puur gokken is, natuurlijk, ik durf niet aan je mening te twijfelen :)
Mutsaerts dan, excuses, maar gs is toch een pot nat...:)
pvdArbeiter:"... Neeee letterlijk beweren dat je slim bent doe je nergens, maar met je opmerkingen over die grote, glanzende TU-diploma e.d insinueer je het wel degelijk :)..."
.
Zelfs dat stel ik nergens, weer niet gelezen, ik stel alleen vast dat jij totaal niets van wiskunde/statistiek (poker is geen kansspel, bla bla bla leuterpraat) snapt en DAAROM zal zakken voor een TU-dip.
.
Wederom, jouw insinuaties is een gebrek aan discipline om te lezen wat er feitelijk staat.
Skepsis ok, maar de tegenargumenten die ik hier lees bewijzen nog heel wat minder dan het draaiende motortje. Elke wetenschapper die dit ding gezien heeft kan toch al enigszins zien dat dit niet zomaar een uitvinding is.
Ik neem dan toch ook zeker aan dat ze dit verder gaan onderzoeken en dan pas horen we of het zwendel is of niet.
Hoxha is een voorbarig propaganda na-apert. Vooruit, in dit geval een voor-apert.
@ApacheIndian | 06-05-10 | 08:32
Neeee letterlijk beweren dat je slim bent doe je nergens, maar met je opmerkingen over die grote, glanzende TU-diploma e.d insinueer je het wel degelijk :).
Wat leuk trouwens, dat de fittie door gaat. Helemaal als je ziet dat anderen de taak nu op zich nemen om de BS van de veter te ontzenuwen.
Hey apenlachenombanaan ( ja, ik verlaag me gewoon lekker even tot jouw enkel-hoge niveau ), heb je die diploma in Delft gehaald? Dan kan ik voorstellen dat ze uit schaamte dat gebouw in de fik hebben gezet..
Mysterie -- > opgelost...
Wat de beste man oppert is simpelweg niet mogelijk vanwege de law of entropy.
Energie kan namelijk alleen maar afnemen nadat deze is ontstaan, maar meer energie halen uit energie die al bestaat lukt niet, gelöl dus.
dr.ir. Coen Vermeeren
Metal Matrix Composites
Inflatable structures
Faculty of Aerospace Engineering
Kluyverweg 1
Postbus 5058
2600 GB Delft
The Netherlands
room NB 0.10
In het filmpje is hij inderdaad diegene die Yildiz introduceert.
Die man gebruikt zijn positie en de reputatie van de TUD voor dit soort idioterie. Schande, waarom wordt deze man niet ontslagen?
verbeter, "gastcollege"
Het was geen gastcollega, verre van dat-> www.skepsis.nl/blog/2010/05/tu-delft-o...
Lekker boeiend, het gaat om de discussie.Delft staat er zelf ook heel sceptisch tegenover.Het is niet zo dat iemand die een gastcollege geeft de waarheid of een waarheid verteld.Energie is een hotitem en discussie kan leiden tot inspiratie
Wij hadden enkele weken geleden Dirk Scheringa, dat was pas een fail!Daar is deze man niks bij.
fapsul:'... Zeggen dat je intelligent bent en je druk maken om andrsmans mening???????????...'
--
Dat ik intelligent(er) ben beweer ik nergens, Het is gewoon grappig te zien hoe proleetjes alhier hun putmeur opentrekken over hoe hbo-tjes slimmer zijn dan TU-ers. Dat is hetgeen waar de draak me wordt gestoken.
.
En dat weet je ook wel hoor, dus u zit weer de zaak te verdraaien als een echte "sosialist".
PS: ir's die vrijwillig goedbetaalde banen aannemen in Dubia zijn GEEN slaven, misschien wat minder je proleten-logic op de rest van de planeet projecteren!
www.2012.com.au/Tesla_auto.html
Kunnen we daarna verder lullen.
Steenbreek, we staan voor een crisis! Roep onmiddellijk de Bovenste Tien bij elkaar. Het Pepetuum Mobile is uitgevonden. En noem me geen meneer!
Teleurstellend. Denk je een topic te zien waar misschien interessante discussies ontstaan over een zeer waarschijnlijk neppe ,maar leuk bedachte hoaxmachine, blijkt het weer een samenzwering van trollen te zijn...
@ApacheIndian,
Ik hoop dat je zit te lachen achter je computertje. Als dit alles echt je gedachte is dan is het wel erg sneu. Ik kan het me bijna niet voorstellen. Zeggen dat je intelligent bent en je druk maken om andrsmans mening??????????? Je IQ is vast boven de 140 maar ergens anders zit er werkelijk een steekje los. Je hebt geen idee hoe de wereld in elkaar steekt en ik hoop dat je niet depressief wordt op het moment dat je er een beetje van gaat proeven. Weltrusten.
fapsel:"... PS. Dubai lijkt op Manhattan dankzij rijke oliegekken..."
--
TJa we werken niet voor niets!
.
fopspeen:".. Is niet gebouwd door ir's..."
Die megatorens zijn vanzelf uit het zand gekropen?
.
fospeen;" Ir's waren ook nodig zoals vele andere slaven.."
Ah freedom = slavery. Zeg hoe smaakt het sperma van Karl Marx?
.
fapsel:"... maar zonder ir's was het er ook geweest..."
Inderdaad, proleetjes kunnen met puur geluk met betongieten Wolrd trade centre torens bouwen!
--
Slijptang:"... Toen begon witte veter ineens heeeeeeel arrogant te doen en na diverse plempsel wisselingen..."
Ik zie dat HBO-er er een gewoonte van maken te liegen. Het was toch Uwe proleterige doorluchtigheid die "TU-ers minder verstand van techniek" toedichten.
Liegen, draaien en kontedraaien? Bekeerd tot de islam ofzo?
PS. Dubai lijkt op Manhattan dankzij rijke oliegekken. Is niet gebouwd door ir's. Ir's waren ook nodig zoals vele andere slaven maar zonder ir's was het er ook geweest. Wat een arrogantie.
@foka | 05-05-10 | 20:46
Sliptang? LOL.
@geen koning | 05-05-10 | 19:09
minderwaardig HBO-crapuul? Goh, het wordt met het uur mooier. Kijk, witte veter mengt zich in een discussie waar hij geen verstand van heeft. Ik reaguur vanmiddag op een plempsel van Ivoren Toren. Die blaast van z'n Toren over de minderwaardigheid van HBO'ers (wees blij dat we er zijn anders hadden we in een verknipte versie van startrek geleefd). Na keurig te zijn ingegaan op de feiten en omstandigheden, wisten IT en ik elkaar te vinden. Ik ben geen TU'er maar respecteer dat voor de rest wel en hij is geen HBO'er en snapt wat het verschil is. Toen kwam zonnetje er bij. Niets aan de hand. Toen begon witte veter ineens heeeeeeel arrogant te doen en na diverse plempsel wisselingen o.a. met An die Arbeit was witte veter het spoor bijster en begon allerlei vergelijkingen te trekken die kant noch wal raakte. En dan ga jij hem een veer in z'n reedt steken? Meneer de TU'er om van te kotsen. Ik kon er zelfs geen ironie in ontdekken.
@An die ARBEIT @ApacheIndian @Sliptang
Even een beetje ontzenuwen. Als kind vocht ik om speeltjes, later was ik trots op mijn pappa, een tijdje dacht ik heel sterk te zijn en tijdens mijn studie dacht ik dat ik intelligent was. Al deze fases gaan voorbij en later kun je er om lachen. Succes jongens en meisjes. Kusje op je voorhoofd.
@Konink,
.
Ad A) De uitvinder van de bogusmachine (dit topic) is turk, niet opgelet?
.
Ad B) Er zijn genoeg landen die geen ir-bovenlaag hebben, Afgahnistan bijvoorbeeld, daar leven de mensen inderdaad gelukkiger zonder stromend water, toilet, internet, of airbusjes die ja naar vakantiebestemmingen vliegen!
.
Dubia, is dat niet dat stukje zandbak dat dankzij ir's op manhatten lijkt?
PS: Ik zie niet zoveel sluiers, ze zijn er wel maar niet zoveel!
Wessel Di Wesseli legt het graag even uit voor degene die het niet snappen:
www.youtube.com/watch?v=FtAiVv9caJ0
Dit is niet zo maar iemand. Neen, het is de beroemde uitvinder van de Energieën Oogst Machine www.viceland.com/int/v16n4/htdocs/raw-... . Zo werkt hij: www.youtube.com/watch?v=fU1OzRWHYLo .
Overigens moet je er niet aan denken wat dit betekend voor de opwarming van de aarde als dit zou werken, daar gaat de natuurlijke balans...
-weggejorist-
@ApacheIndian
Jij bent mij te snel en te iq.hoog om een fittie mee te beginnen. Toch wil ik graag weten waarom zo een zelfingenomen hoogopgeleide 'delftenaar' de moeite neemt om A: Een Turkse 'hustler' weg te zetten als een moslim.. Alsof deze twee typeringen onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn? En wat heeft de typering Turk alsmede moslim te maken met de topic (hoedanook)
B: Om jouw gelijk halen tenkostevan minderwaardig HBO-crapuul als Sliptong. Ofwel: Waarom zou je als jij zo tof bent?
Is het niet fijner om ons te aanschouwen als een beetje minderwaardig (op jouw vakgebied) maar verder ook als een noodzakelijk kwaad? Zijn wij tenslotte niet die paupers die in de door U ontworpen airbus naar Turkije vliegen... Wij die uw secretaresse betalen?
Hoop dat u het fijn heeft als u zich onderdompelT tussen de gesluierde vrouwen wanneer u zich weer eens bruut amuseert tijdens een opdrachtje Dubai (-hoofdletter niet waard).
Internet en alu hoedjes sites staan bol van deze zwendel.
Dit is echt geen nieuws meer.
Hoppy | 05-05-10 | 17:40
Zwaartekracht? Dat is gewoon een vervorming van het ruimte-tijd-continuüm.
Maar daar gaat het helemaal niet om, het lijkt me leuker om te ontzenuwen hoe deze bogusmachine werkt.
Grappig, een TU student in het publiek bij The Next Web zat al hel trots over dit apparaat te pochen tegenover Robert Cailliau, mede uitvinder van het WWW, werkzaam bij CERN. Was toen al verbaast dat iemand voor zo'n publiek het serieus over een perpetuum mobile had, wat een dwaas
Nou daar komt ie dan.
Waar komt zwaartekracht vandaan en wie (of wat) stopt energie in zwaartekracht?
Sliptang, PvdAllah
quote(.. ApacheIndian | 05-05-10 | 16:45: Ik ben redelijk consequent.. Ja, dus eerst in meerdere posts zeggen: Dit is een Moslim, en dan vervolgens ineens overstappen op: Het zou een Moslim kunnen zijn.. Heel consequent..)
.
Tja eerst kan je de post niet vinden waar ik expliciet de 93% mosliminfestation van Turkije aanduid, en nu is het in tegenspraak met wat jij denkt dat ik beweer.
.
Loopt het nog allemaal netjes tussen de oren of moet ik die MOSLIM-TURK erbij halen om je radartjes weer scherp te slijpen?
Eén ding moet je die uitvindert toch wel meegeven: die bogusmachine ziet er heel netjes ge-engineered uit. De elementen van de stator zijn modulair eenvoudig uit te nemen en het ziet er echt professioneel uit. De rotor laat hij heel wijselijk niet zien, hehe. Waarom een demo bij de TU? Ik zou bijvoorbeeld naar de direkteur van Shell stappen: I will show you something that will blow you away.
@An die ARBEIT | 05-05-10 | 17:08
LOL. Ik bedoelde inderdaad een dusdanig lek dat het niet meer te repareren is. Een blowout om maar in TU termen te blijven.
Bedankt voor de force, ik bewaar hem voor andere meer belangrijke zaken; zo'n beetje alles. ;)
@Sliptong | 05-05-10 | 16:59
Sorry, last words:
Met een lekke hartklep ( afhankelijk van hoe lek die is en welke, meen ik ) kan je makkelijk 80 worden, laten we dus maar gewoon hopen op een infarct op willekeurige plaats...
May the force be with you ;)
@ApacheIndian | 05-05-10 | 16:24
Is het niet: krijg een lekke hartkleptijd voor nanolul? Jij dus.
@An die ARBEIT | 05-05-10 | 16:52
Adios! Doe witte veder de groeten.
Als we nu eens een collecte gingen houden, voor zeg maar 20k euries en dan vragen we aan deze meneer of hij voor 20k dat ding een week lang te laten draaien.
Als hij dit afwijst is het een oplichter en moet hij op de brandstapel vind ik!
@ApacheIndian | 05-05-10 | 16:45
Foute weergave van de werkelijkheid: Aangezien je mijn argumenten elke keer met rare fratsen ontwijkt, voegde ik deze analyse van je Lutz-heid toe, om aan te geven wat mijn precieze mening was, voordat ik je verder alleen zou laten in je Lutz-heid. Overigens, met dingen als : PvdDomheid en PvdAllah scoor je niet veel hoger als het niveau waar je mij op plaatst...
ApacheIndian | 05-05-10 | 16:45: Ik ben redelijk consequent.. Ja, dus eerst in meerdere posts zeggen: Dit is een Moslim, en dan vervolgens ineens overstappen op: Het zou een Moslim kunnen zijn.. Heel consequent..
Je zou moeten gaan pokeren, consequent zijn is daarin een heel belangrijke eingenschap :)
Ik ga, haiie dag!
PvdDomheid:".. Een post van 14:13 waar je aan refereert, dus na al die eerdere uitlatingen..."
.
Ik ben redelijk consequent, als je korte termijngeheigen jou te parten speelt, dat is toch niet mijn probleem.
--
pvdAllah:".. Nog 1 keer: You are a Lutser, for the back rows: You are a LUTSER!
:).."
Ik zie dat we ons toevlucht nemen in persoonlijke aanvallen als de argumenten op zijn. triest hoor!
@ApacheIndian | 05-05-10 | 16:22
Ja of cntrl F.. Luts...
Een post van 14:13 waar je aan refereert, dus na al die eerdere uitlatingen. Dus eigenlijk spreek je met je post van 14:13 weer je eigen plempsels tegen: het hoeft helemaal geen Moslim te zijn, en vervolgens ook nog eens doen alsof je nooit iets anders hebt beweerd :)
Conclusie: ApalcheIndian is een genaraliserende lutser, met een make-believe diploma en soortgelijke typmiep, die andere mensen op hun onkunde in de Engelse taal wil wijzen, terwijl zijn eigen kennis blijkbaar niet eens reikt tot het woord " Definitive ", wat zelfs met een redelijke kennis van de Nederlandse taal nog te ontcijferen is... Had ik je trouwens ook helemaal niet meer over gehoord :)
Nog 1 keer: You are a Lutser, for the back rows: You are a LUTSER!
:)
Ik ga nog even an die ARBEIT ( overigens op geen enkele manier gerelateerd aan Job en consorten )
@ApacheIndian | 05-05-10 | 15:34
Ik blijf er overigens bij dat het voor een leek inderdaad een kansspel is, voor iemand die meer als 10 handen heeft gespeeld al niet meer. Het is niet voor niks een enorm vraagstuk geweest OF het onder de kansspelen moest vallen...
Sliptong | 05-05-10 | 16:05
--
Is het niet schaftijd voor de bouwvakkers?
An die ARBEIT | 05-05-10 | 15:47 "... Ik zie hier niks over 93%..... Lutz..."
--
Je webbrowser heeft een zoekfunctie CTRL-F3
Dit was mijn posting:
ApacheIndian | 05-05-10 | 14:13 "...93% van de Terken(pun) is moslim, dus dit is wat we een "berekende beslissing" noemen in TU-land!..."
--
Ook niet kunnen lezen?
Geloof niet dat GS mag zeuren over pseudo-wetenschap als ik de stukjes hier lees... Daar worden toch al heel wat kortdoordebocht en halve waarheden verteld, vaak erg ongenuanceerd.
@Sliptong | 05-05-10 | 16:05
Nou, het is goed voor m'n minderwaardigheidscomplex om omhooggevallen lutsers met TU-diploma's van hun zelfbedachte sokkel te stoten....
Noem het een hobby :)
@An die ARBEIT | 05-05-10 | 15:28
Je houdt wel vol hè? Zonde van je tijd.
beste chief een zwaluw maakt nog geen zomer,tenzij jij ze zit vliegen en gelooft dat het zomer word.
Deze turk is geloof ik de tweede moslim die de nobelprijs als wetenschapper gaat winnen, goede score voor zulks een ge-avanceerde cultuur!
ApacheIndian | 05-05-10 | 14:04
Het gaat hier over de ge-avanceeerde moslim-natuurkunde (KUCHE) waar we allemaal wat van kunnen leren (KUCHE).
ApacheIndian | 05-05-10 | 13:59
Kan jij je hbo-minderwaardigheidscomplexje ergens anders botvieren, deze thread gaat over hoogstaande moslim-technologie.(KUCHE)
ApacheIndian | 05-05-10 | 13:53
Ik zie hier niks over 93%..... Lutz...
Als die man echt het wereld energie probleem had opgelost dan moet hij alles publiek maken met bouwtekeningen etc. Slimme mensen gaan dan wel zelf aan de slag en indien bevestiging dan krijgt die kerel echt zijn centen wel. Er is geen bedrijf in de wereld die het zou aandurven zijn idee te stelen om dit commercieel uit te buiten. De wereldbevolking zou massaal in opstand komen als er bijna gratis energie zou worden onthouden uit winstoogmerk. Energie bedrijven zouden worden bestormt en de bazen publiekelijk aan hijskranen worden opgehangen. regeringen die zouden tegensputteren zouden massaal omgelegd worden.
We accepteren dat we zwaar voor olie moeten betalen en onderhevig zijn aan politieke spelletjes maar denken jullie nu echt dat als er een nieuwe gratis schone energie bron is dat we dan nog gaan betalen voor stroom. Dacht het niet.
Dit is gewoon een oplichter.
poetie, misschien ben ik te snel voor je, maar als je wetenschap een vorm van religie noemt dan zijn natuurlijk alle producten die voortkomen uit diezelfde wetenschap (zoals een airbus!!) natuurlijk religieuze objecten.
--
Vandaar de stelling: geloof doet vliegen.
-
Ik toen hiermee de onzin van je eerste stelling aan!
-weggejorist-
een doorsnee vogel maakt zich niet druk om airodynamica een auto bus met verbeterde airodynamica die wil vliegen heeft de meest betrouwbare systemen die alsmaar verbeterdT worden... geloof ik
PvdA:"... Waar dit hele gesprek tot nu toe over gaat is jij die een bewering doet en die vervolgens als waarheid aan neemt,..."
--
Nee dat doe ik niet, ik zeg immers dat de kans 93% procent is.
.
PvdA:".. En vervolgens wring je je in allerlei bochten om maar aan te tonen dat het hoogstwaarschijnlijk een Moslim is.."
--
YEP! dat is wat ik zeg... HOOGSTWAARSCHIJNLIJK (jouw woorden). Goedzo je begint het te snappen!
--
PvdA:"... Hoogstwaarschijnlijk is ie dat wel,.."
Je bent het met me eens?
--
PvdA:".. maar niet ZEKER... En DAT is waar het om ging....."
Dat gezeur over zekerheid, is wat jij ervan maakt, niet ik, maargoed iemand die pokeren geen kansspel (gokken) noemt is ook niet echt snugger wat dat betreft.
--
PvdA:".. Dus zelfs met je TU-diploma ( waar ik eingelijk niet zoveel van geloof ) ben je er niet in geslaagd om je hier uit te lullen.. ".
.
Tja praten met lieden zoals U is net als tennis spelen zonder net....
@ApacheIndian | 05-05-10 | 15:06
Ik zou zelf op dat linkje klikken als je niet eens het woord definitive kent ( spreek uit def-fin-ni-tiv ) Aangezien ik de hele dag Engels spreek en schrijf heb ik weinig twijfel over mijn kunnen op dat gebied....
En inderdaad, in jouw geval is het wel gokken, omdat ik ( in het geval van poker b.v ) de bewuste keus kan maken: Moet ik in deze hand uitgaan van geluk om te winnen? Dan pas ik simpelweg mijn hand en wacht op betere kaarten en/of flop...
Hoe wil je trouwens die Bayesianse methode ooit toepassen op jouw vraagstuk? Dus : Is de Turk die voor me staat, als 93% van de Turken Moslim is, automatisch een Moslim? De vraag beantwoord zichzelf...
Waar dit hele gesprek tot nu toe over gaat is jij die een bewering doet en die vervolgens als waarheid aan neemt, namelijk dat deze Turk een Moslim is. Hoe je het ook wend of keert, je kan dit nooit als waarheid aannemen, zonder dat je het van hem zelf te horen krijgt. Dus, je maakt een ongegronde aanname. En vervolgens wring je je in allerlei bochten om maar aan te tonen dat het hoogstwaarschijnlijk een Moslim is. Hoogstwaarschijnlijk is ie dat wel, maar niet ZEKER... En DAT is waar het om ging...
Dus zelfs met je TU-diploma ( waar ik eingelijk niet zoveel van geloof ) ben je er niet in geslaagd om je hier uit te lullen.. Wat je dus eigenlijk een lutser onder de lutsers maakt :)
Het geven van een demonstratie in een gehuurd zaaltje is hetzelfde als een gastcollege geven?
Kan me sowieso voorstellen dat een dergelijk apparaat een leuk studieonderwerp is voor de stucenten aan een TU.
Kortom, GeenStijl, doe es niet zo kinderachtig?
poetsnoet | 05-05-10 | 15:11 "... de wetenschap wil altijd bewijzen... en verklaren en overtuigen het is net religie.."
--
De volgende keer als je in een A380 airbus stapt bedenk dan...
.
Het is "geloof" dat je in de lucht houd.
Yes we can,
.
LOL
Grappig,toen kleine Anti vroegah nog de illusie had ooit uitvinder te worden maakte hij ook schetsjes met magneten in een circel.. Magneten die elkaar aantrekken en afstoten,daar moest toch wel wat te doen mee zijn?
Ach jah,zoals er al terecht werd opgemerkt,'zet die machine van meneer Yildiz maar in een afgesloten en beveiligde ruimte met meerdere camera's erop gericht en laat het ding een paar dagen achtereen draaien.. Dan praten we verder,hmm?
de wetenschap wil altijd bewijzen... en verklaren en overtuigen het is net religie
"... chaos theorie heeft gisteren al bewezen dat theorie en praktijk ver uit elkaar liggen en niet altijd kloppen.."
--
Weer iemand die verstand heeft van wiskunde (LOL).
--
Chaos theorie is een leuk populair idee maar heeft verder niets met de wetenschappelijke werkelijkheid te maken.
PvdA: ".. A general conclusion.. Dus geen definitive conclusion...."
Jesus, Misschien moet ik ook een linkje plaatsen naar een Engelse cursus?
als je ietsje verder had gelezen...
Bayesian inference
Of the candidate systems for an inductive logic, the most influential is Bayesianism. This uses probability theory as the framework for induction. Given new evidence, Bayes' theorem is used to evaluate how much the strength of a belief in a hypothesis should change.
There is debate around what informs the original degree of belief. Objective Bayesians seek an objective value for the degree of probability of a hypothesis being correct and so do not avoid the philosophical criticisms of objectivism. Subjective Bayesians hold that prior probabilities represent subjective degrees of belief, but that the repeated application of Bayes' theorem leads to a high degree of agreement on the posterior probability. They therefore fail to provide an objective standard for choosing between conflicting hypotheses.
.
.
.
Dus als je de Bayesianse methode gebruikt bij een pokerspel dan is het (quote) "niet gokken", doe ik hetzelfde bij de inferentie Turk->Moslim (93% kans) dan is dat opeens wel gokken.
.
Tja, ik denk dat er een TU diploma er niet in zit voor je.
logische systemen voor waar aannemen en bewijzen is puur theorie,chaos theorie heeft gisteren al bewezen dat theorie en praktijk ver uit elkaar liggen en niet altijd kloppen,verder is skepsis wel aardig om tegengas te geven bij dit soort willie wortels.
Dit topic geeft wel een heeeel mooi aan hoe veel mensen invullingen geven aan dingen die zij niet (kunnen) weten. Als agnost en wetenschapper blijf ik me hierover verbazen, maar ook wel aan storen. Een mens zal tot op zekere hoogte ook moeten. Maar jammer dat dit fenomeen zo bepalend is en blijft in de maatschappij. Denk aan geloven en ook hier weer hoe het dergelijke niet-wetenschappers uiteindelijk toch lukt wél wetenschapsgeld te bemachtigen.
Knettergek. Opsluiten. Mafketel.
@ApacheIndian | 05-05-10 | 14:46
De eerste zin van je " argument ":
Inductive reasoning, also known as induction or inductive logic, is a type of reasoning that involves moving from a set of specific facts to a general conclusion.
A general conclusion.. Dus geen definitive conclusion....
@ApacheIndian | 05-05-10 | 14:46
Zucht.. Je kan wel redeneren dat hij een Moslim is, maar dat maakt het nog niet de waarheid. Je beweerde dus iets wat je niet zeker wist. Ik probeerde je dus met het poker-voorbeeld aan te geven dat percentages geen enkele zekerheid bieden, maar je voelde je aangevallen en veranderde focus meteen naar het feit dat pokeren volgens jou ( en de wet ) gokken is.. Totaal niet ter zake doende...
Overigens, dat pokeren gokken zou zijn is maar zeer gedeeltelijk waar. Wanneer je maar 1 hand speelt is geluk een grote factor, maar, dat gebeurt natuurlijk nooit. Als je een hele reeks aan handen speelt komt de factor " inzicht " om de hoek, namelijk: inzicht in wat een ander in de hand heeft, inzicht in wat de kansen zijn dat wat jij in hand hebt in deze situatie iets waard is enz. en wordt het dus weldegelijk een kwestie van skills, waar geluk slechts nog ( ongeveer ) 20 % van de totale som inhoudt... De wet zegt wel meer, volgens de wet is het ook volstrekt onveilig om harder als 120 te rijden.. Doe jij vast ook weleens.. Leef je nog?
"... Het hele universum is toch een groot perpetuum mobile?.."
Nee! In ieder geval niet een PM van de eerste orde!
.
"... Je moet alleen zorgen dat je de energie die je eraan onttrekt op een of andere manier weer er terug in stopt..."
Dat is geen PM
Waarom kan een perpetuum mobile eigenlijk niet? Het hele universum is toch een groot perpetuum mobile? Waarom kan dat niet op kleine schaal? Een systeem waar energie in rond draait... Je moet alleen zorgen dat je de energie die je eraan onttrekt op een of andere manier weer er terug in stopt en dat laatste is natuurlijk erg moeilijk.
Schoorsteenveger | 05-05-10 | 14:46
Gewoon een zaaltje afgehuurd door een stel geïnteresseerden.
@pvdArbeit,
Kijk hier voor klein deel-cursusje logica en redeneren->http://en.wikipedia.org/wiki/Inductive_reasoning
CynicalBastard | 05-05-10 | 14:09
Ik heb niet de indruk dat het hier om een congres gaat. Lijkt me een ruimte voor een werkgroep. Sfeertje is ook niet het sfeertje van het programmeren van een gimmick om een al te serieus congres wat op te fleuren.
@ApacheIndian | 05-05-10 | 14:27
Leuk dat je nou met termen begint te gooien die je eigen ongelijk bewijzen. Het staat DUS niet vast.. Dat 93% Moslim is, bevestigt niks, behalve het feit dat 7% geen moslim is...
Gezien de wet van behoud van energie geloof ik hier niets van. idd zwendelaar als je het mij vraagt
Sliptong | 05-05-10 | 14:33
Een turk laat een propelortje draaien,
-
STOP DE PERSEN!!!!
absoluut vacuum zuigen is ook redelijk abstract blijft altijd donkere energie achter in de vormloze toestand die niet direct aantoonbaar is.
Sliptong | 05-05-10 | 14:33
Is het beton al hard? Of loopt het nog uit je oren?))))
@ApacheIndian | 05-05-10 | 14:28
Hihi, nerd onderonsje.
Colle Tout | 05-05-10 | 14:26
ROFLOL!
An die ARBEIT | 05-05-10 | 14:23
Hmmm wij noemend dat inductieve logica , A->B. .. Oh wacht ik spreek natuurlijk tegen iemand die hst 1 van het wiskundeboek al gelezen heeft!
--
".... en dat als pokeren voor jou gokken is, je blijkbaar het spel niet snapt :)..."
Nou volgens de wet is pokeren gokken!
Opzich is het idee niet dom, Met een Magneet kun je metaal aantrekken en die beweging, trekkracht dat kun je opvangen in energie als een water rat zegmaar maar dan met een rad en een magneet of meerdere die je snel aan en uit kunt zetten, magnetische kracht is gratis, de kracht van een magneet gaat niet op volgens mij?
KillTheIlluminati | 05-05-10 | 13:08
Proficiat!, je hebt zojuist 'de electromotor' uitgevonden.
@An die ARBEIT | 05-05-10 | 14:19
Die wint hij ook met vlag en wimpel.
@Sliptong | 05-05-10 | 14:14
--
Laten we eerlijk wezen, als je het intellect had gehad om de TU te volgen dan had je dat met beidde handen aangegrepen, het is natuurlijk niet zo dat slimme VWO-ers bewust een lage (HBO)opleiding kiezen .
@ApacheIndian | 05-05-10 | 14:22
Ik ben van mening dat ik normaal ( zelfs leuk ) werk heb, en dat als pokeren voor jou gokken is, je blijkbaar het spel niet snapt :)
@ApacheIndian | 05-05-10 | 14:21
Wat spreek je jezelf ontzettend tegen.. Het is niet altijd zwart/wit, maar ondertussen pas je wel een zwart/wit'je toe:
Hij is een Turk, dus hij is Moslim..
Erger zwart/wit wordt het bijna niet...
Ik begin te twijfelen of je uberhaubt de MAVO wel hebt afgemaakt :)
pvdArbeit;"... Jij met je wiskundig talent: Hoe groot is de kans dat DAT gebeurt? Een laag percentage, en toch gebeurd.. Je snapt me, neem ik aan, het je ver-suprieure-kei-kewle-opleiding.."
--
Ik ben van mening dat het beter is een normale baan te vinden dan te gokken!
ApacheIndian | 05-05-10 | 14:18
"Weet ik niet, ze ziet er wel leuk uit!! Dat is weer ietsje belangrijker"
Ik geloof je nu dus officieel niet meer...
PvdArbeit:"... Wat ben je trots op jezelf.. Je bevestigt dus wat ik zei: Je hebt dus GEEN ENKELE manier om zeker te weten dat deze Turk een Moslim, slecht 93 %.."
--
Je moet wel met onzekerheid om kunnen gaan he? Het is niet altijd zwart-wit
@Sliptong | 05-05-10 | 14:13
Mag ik hem nogeens een aandragen voor een nominatie in de categorie:
Lutser maximus 2010 ?
An die ARBEIT | 05-05-10 | 14:14
--
Weet ik niet, ze ziet er wel leuk uit!! Dat is weer ietsje belangrijker!
.
Sliptong | 05-05-10 | 14:13
--
Tegenwoordig hebben we al prototype bouwrobots (weer zaun uitvinding van TU-ers), dus je proletenvriendjes kunnen gewoon lekker in de VUT.
www.robotory.com/pics/mars/marsrobots4...
Kijk toch eens hoe schattig , ze "versjouwen" een T-balkje
@ApacheIndian | 05-05-10 | 14:13
Wat ben je trots op jezelf.. Je bevestigt dus wat ik zei: Je hebt dus GEEN ENKELE manier om zeker te weten dat deze Turk een Moslim, slecht 93 %..
Als ik met een paar azen in m'n handen heads-up speel, heb ik de beste kansen.. Laatst is het me binnen 3 handen, 2 keer voorgekomen dat ik EN de gene tegenover mij ALLEBEI een paar azen in handen hadden... Jij met je wiskundig talent: Hoe groot is de kans dat DAT gebeurt? Een laag percentage, en toch gebeurd.. Je snapt me, neem ik aan, het je ver-suprieure-kei-kewle-opleiding
@sjaakdeslinksesul | 05-05-10 | 14:09
Hé, wil je de gympen er buiten laten!
@ApacheIndian | 05-05-10 | 14:10
Ik hoop dat je typmiep wel Nederlands heeft gevolgD, welke school ze ook heeft afgemaakT...
@ApacheIndian | 05-05-10 | 14:09
Nou, jij bent echt een mongeaul. Bij deze: de mongeaul award 2010. En wat educatie voor je:
images.google.nl/imgres?imgurl=http://... Oh ja, Betonbekisting maken, allemaal wapening vlechten (kan een machine nog steeds niet slimme man), storten op de plek waar je het hebben wil onder vrijwel alle weer condities, trillen, afwerken. Allemaal handjes werk.
sjaakdeslinksesul | 05-05-10 | 14:09
HAHAHA
Arbeit macht frei:"...@ApacheIndian | 05-05-10 | 14:04
Waarom moet alles volgens jou de hele tijd terug geleid worden naar het feit dat deze man een Moslim is, wat ook nog helemaal niet vast staat, slechts een gok van jouw kant...".
--
Tja ik ben natuurlijk wel ietsje beter in wiskunde dus vooooorrrrruit hier is de statistiek:
.
93% van de Terken(pun) is moslim, dus dit is wat we een "berekende beslissing" noemen in TU-land!
sleutelt wat met de wastrommel en moppelt iets over momentum en loi.
@Sliptong | 05-05-10 | 14:08
--
Ik heb daarvoor een tiepmiep, jij niet? Ik vind wel dat hbo-ers beter moeten worden gewaardeert hoor (LOL).
@An die ARBEIT | 05-05-10 | 14:07
Ik dacht dat ik de enige was die zich irriteerde.
Civielers hebben puisten en vet haar en doen aan WoW, bouwkundigen zijn dom maar lopen wel op hippe gympen.
slipperflipper:"... Ik giet gelukkig geen beton. Dat mogen de echt hardwerkende bouwvakkers doen..."
--
hardwerken? Ik dacht dat we daarvoor machines hadden,...,door wie ontworpen ook al weer... oh ja die TU-ers!
Caterpillar earthmoving equipment:
www.cat.com/
..
Mijn Cavia says hi.
Even wat achtergrond info voor de vele non-academici hier:
het is op een wetenschappelijk congres erg te doen gebruikelijk om een spectaculaire, non-wetenschappelijke, controversiële, onzinnige of anderszins amusante spreker op het toneel te zetten.
Een stukje lichtzinnigheid tussen alle serieuze wetenschap, zeg maar.
De spreker krijgt een beetje wetenschappelijk cachet terwijl de hele wetenschappelijke wereld toch wel weet dat de beste m/v totaal niet serieus genomen kan worden,
en het congres heeft voor weinig geld een stukje top-entertainment in huis dat uitermate geschikt is voor de doelgroep van het congres.
Neemt u het allen dus vooral niet te serieus, deze sprekert?
slipperflipper:"... Ik giet gelukkig geen beton. Dat mogen de echt hardwerkende bouwvakkers doen..."
--
hardwerken? Ik dacht dat we daarvoor machines hadden,...,door wie ontworpen ook al weer... oh ja die TU-ers!
Caterpillar earthmoving equipment:
www.cat.com/
..
Mijn Cavia says hi.
Ach, zolang we maar bij 'kijken, kijken, maar niet kopen' houden.
@ApacheIndian | 05-05-10 | 14:04
Geavanceerde is een woord. Jezus. [!] voor je verschrikkelijke taalgebruik?
@ApacheIndian | 05-05-10 | 14:04
Waarom moet alles volgens jou de hele tijd terug geleid worden naar het feit dat deze man een Moslim is, wat ook nog helemaal niet vast staat, slechts een gok van jouw kant...
Ben je jalours? Want je kan gewoon de plaatselijke Moskee in lopen ( wel even je schoenen uit doen ) en je aansltuien hoor, doen ze vast niet moeilijk over, en ben je meteen de eerste Rood-Huid-Moslim ter wereld :) Heb je toch nog wat beriekt in dat nutteloze leventje van je..
Okee, maar is het nu echt???
@ApacheIndian | 05-05-10 | 13:59
Ik giet gelukkig geen beton. Dat mogen de echt hardwerkende bouwvakkers doen. Wat ik uitermate respecteer overigens. Geen bouwvakkers, geen gebouwen. Geen gebouwen, geen onderkomen voor neuronen zoals jij. Je bent pissig hè omdat ome sliptong gelijk heeft over je sociale leven. Hoe is het met je cavia?
Sliptong | 05-05-10 | 14:04: ".. Ik heb nog geen een on topic plempsel van je gelezen rood huid (uitslag dat is). Dus kom op doe je best. Je kunt het..."
---
Hbo-ers kunnen ook leuke woordgrapjes maken zie ik, maar kijk eerder op
ApacheIndian | 05-05-10 | 13:49 voor relavantie
Back on topic:
.
Deze turk is geloof ik de tweede moslim die de nobelprijs als wetenschapper gaat winnen, goede score voor zulks een ge-avanceerde cultuur!
@ApacheIndian | 05-05-10 | 13:53
Ik heb nog geen een on topic plempsel van je gelezen rood huid (uitslag dat is). Dus kom op doe je best. Je kunt het.
sliptong:"... Aanvullend: ik heb geen TU gedaan.."
--
Ja dat is duidelijk!
>>
sliptong:".. Jullie échte techneuten zijn toch een beetje contactgestoord. ..."
.
Mij lukt het niet om een hele thread vol te lullen over beton-giet-studies, dus hbo-lows definieren "contactgestoord" ook anders zie ik.
@ApacheIndian | 05-05-10 | 13:49
Jij mengt je in een discussie waar je je graag in wil mengen. Dat dat een beetje OT dreigt te gaan is je dan vast ontgaan.
@ApacheIndian | 05-05-10 | 13:47
Waar ligt dat Dubia? En ik heb geen interesse. Dank je. Doen jullie ook een beetje aan begrijpend lezen want dat kun je wel gebruiken.
Hbo-low:"Voor de zoveelste keet?" Jouw neuron kan niet eens spellen."
--
De 't' zit naast de 'r', (azerty keyboard) tsssk, Maargoed, als ik een assistentje nodig "hebT" om mijn potloodje te slijpen dan zal ik U roepen!
--
Nogmaals we hebben het hier niet over bouwkunde, betongieten of welke fettish je geil maakt! Het gaat hier over de ge-avanceeerde moslim-natuurkunde (KUCHE) waar we allemaal wat van kunnen leren (KUCHE).
--
Over socialiseren, het gaat bij U ook niet verder dan lullen over betongieten, dus dat zullen leuke verjaardagspartijtjes worden!
@ApacheIndian | 05-05-10 | 13:43
Aanvullend: ik heb geen TU gedaan. Wat jullie daar van elkaar vinden boeit me ook niet echt. Bovendien heb je op de faculteit bouwkunde ook nog meer smaken dan architectuur zoals bijvoorbeeld real estate en housing. Of valt dat onder dezelfde noemer? Of irriteert het jullie nerds dat bouwkundigen vaak, naast de nodige hersencellen, ook vanuit sociaal-maatschappelijk oogpunt sterker zijn? Jullie échte techneuten zijn toch een beetje contactgestoord. Beetje vreemd en qua salaris valt het ook allemaal een beetje tegen in vergelijking met de vastgoedwereld. Wie doet het dan goed?
@An die ARBEIT | 05-05-10 | 13:51
--
Slipje gaat hier over de rooie, volgens mij krijgt ie ademhalingsmoeilijkheden.
Witte Vader(pun)-> slaat op indiaan (ApacheIndian)
@ApacheIndian | 05-05-10 | 13:43
Voor de zoveelste keet? Jouw neuron kan niet eens spellen. Het hele verhaal ging niet om briljant zijn of niet. Je hebt het abstracte gelul op de TU en de academie en je hebt de realiteit op de bouw. Ik heb voor de rest helemaal niets te maken met jouw natuurkunde kudTstudie. Die neuron van je irriteert me nu al. Ga anders even een zwart gat maken en spring er in. Bovendien is jouw arrogantie jouw struikelblok. Daar zul je je hele leven in sociaal-maatschappelijke zin last van blijven houden. Ook iets wat jouw soort ontbeert.
Sliptong | 05-05-10 | 13:47
--
Kan jij je hbo-minderwaardigheidscomplexje ergens anders botvieren, deze thread gaat over hoogstaande moslim-technologie.(KUCHE)
@Sliptong | 05-05-10 | 13:48
Witte Veder? Zusje van Darth ?
Sliptong | 05-05-10 | 13:47
--
Het proleetje, ik heb net gehoord dat Deutsche Airospace, slimme mensen zoekt, waarom blijf je toch in de bagger werken?
Oh wacht, hbo....
@Akabei | 05-05-10 | 13:43
Nou, volgens mij heeft elk " ras " daar wel last van hoor.. Zo is grootliegpersoon Uri b.v nogal blank ;)
Gaat niet, alle magneten krijgen dezelfde energie en blijven in balans.
Alleen toegevoegde energie laat iets draaien maar het stopt in elk geval een keer.
Kijk hier zagen we 3 kwart van de GS reaguurders !!
@Sliptong | 05-05-10 | 13:45
--
volgens mij hebben we het hier over de 1e en 2e hoofdwet van de thermodynamica, waarom raaskal je over botonboeren?
@ApacheIndian | 05-05-10 | 13:27
JouW redeneertrEnd Witte Veder. Lastig
@ApacheIndian | 05-05-10 | 13:22
Ik ervaar vaak het tegenovergestelde. Jouw vooringenomen plempsels bevestigen dat.
@ApacheIndian | 05-05-10 | 13:37
Het was een serieuze vraag, ben zelf niet zo'n held in dat soort zaken :)
Sliptong, ik heb net gehoord dat "Has Koning" alle civile TU-ers heeft onslagen en alleen HTS-ers in loondienst neemt voor hun bouwprojecten in Dubia!
--
Natte droom ofniet?
Kan me nog herinneren dat er zo'n halve zool bij Barend en van Dorp een perpetuum mobile kwam uitleggen en zowel Frits als Henk zich volledig lieten inpakken. Maar dat een heel trosje wetenschappers eensgezind staat te applaudiseren als er zo'n figuur langskomt met het zoveelste wonderapparaat, daar sta je toch wel weer even van te kijken. Het is te hopen dat het zelfreinigend vermogen van de wetenschap groot genoeg is om het naïeve enthousiasme te temperen en die oplichter te ontmastkeren.
Wat te denken van Rienk Kamer bij RTL....?
@Ivoren Toren | 05-05-10 | 12:53
O.k. we hebben een gezamenlijk punt: de architecten. Kijk: hun missie is het mooi maken van dingen zodat het een dialoog aangaat met de omgeving. Zij moeten wel vanuit de vorm denken in plaats van rekening te houden met de constructies. Alleen zo krijg je geen eenheidsworsten! Hé, wacht eens even: heel Nederland is een grote eenheidsworst. Nou, dan kunnen zij zich dan inderdaad beter aanpassen aan de constructeur. Wat overigens ook in 9,9 van de 10 gevallen gebeurt in de praktijk. Zodra die pipo's van de TU, of nog erger: de academie van Bouwkunst (walg), aan het werk gaan komen ze onze aller gezamenlijke opdrachtgever tegen: meneer Euro. En meneer Euro, kan ik u melden, houdt niet zo van al die architectuurprijsjes. Daar moet je voor in Dubai zijn.
Sliptong | 05-05-10 | 13:31 "... Ik hou het er op dat HTS'ers betere techneuten zijn. Iemand die van de TU afkomt na de VWO weet werkelijk waar geen snars van bouwen..."
--
Dombo, voor de zoveelste keet, TU-bouwkos zijn het afvoerputje van Delft, ze krijgen niet eens wiskunde en doen 8 jaar over een flutstudie waar je eigenlijk maar 1 neuron voor nodig hebt, vandaar het hooge gehalte aan vrouwen in die studie!
@An die ARBEIT | 05-05-10 | 13:32
Jaja, dat begreep ik wel, ik wou alleen maar even aangeven dat bepaalde rassen/culturen nu eenmaal makkelijker liegen en bedriegen dan andere.
En dat het daarom wel toepasselijk dat het juist een turk is die, in deze tijd, het nog durft om met zo'n apparaat aan te komen zetten.
Ikzitopjelip | 05-05-10 | 13:31
Dank, we begrijpen elkaar.
Perpetuum mobile?
An die ARBEIT | 05-05-10 | 13:34
--
Volgende keer de spellingschecker mr, spellingsnazi, )))
@Rammstein | 05-05-10 | 12:50
LOL.
@ApacheIndian | 05-05-10 | 13:27
YES! Vraag ik me af:
"redeneertrand "
Trand, en trend, mag je die allebei gebruiken in zo'n geval??
@Akabei | 05-05-10 | 13:22
Hoho, je vergeet je de deelraden waar alleen nog Marokkaans wordt gesproken... Maar ik doelde natuurlijk op die minderheid aan overgebleven aturochtone politici...
@Zonnetje015 | 05-05-10 | 12:13
Ik hou het er op dat HTS'ers betere techneuten zijn. Iemand die van de TU afkomt na de VWO weet werkelijk waar geen snars van bouwen. En dat sunshine heb ik aan den lijve ondervonden. En wel meer dan eens! Die 90-10 regel klopt wel aardig hoor by the way.
@Detlev Tarnowitz | 05-05-10 | 13:25
Ik bedoel:
1. Dat dit geen gastcollege is
2. Dat iedereen een zaaltje af kan huren binnen een universiteit om een presentatie of demonstratie te geven
3. Er lieden uitgenodigd kunnen worden, waarmee je het niet eens bent. Je geeft dus iedereen een kans hun verhaal te doen. Later kan je dat weerleggen.
4. Als een klein groepje mensen iets binnen een vakgroep gelooft, betekent dat niet dat dat voor iedereen geldt.
Ivoren Toren | 05-05-10 | 12:53:"... Maar bouwkunde aan de HTS is iets anders dan bouwkunde op de TU. Op de TU zijn het veel meer kunstenaars. De hele dag bezig met het grote plaatje, en natuurlijk met hun eigen image..."
--
HBO-ers hebben geen boodschap aan feitelijkheden (wat er werkelijk op de TU gebeurt), liever geloven deze omhooggevallen proleetjes het beter te weten dan normale wetenschappers.
Sliptong | 05-05-10 | 12:09.."..... Klopt, wij zijn betere techneuten dan TU'ers. Ik vond de TU te abstract. Ik heb mijn HTS aangevuld met diverse post hbo-studies in de richting die ik wilde. Vond ik nuttiger dan een master halen..."
--
Tuurlijk, hoe lager ze zijn opgeleid hoe groter de bek!
Je bent niet goed in abstract denken (volgens eigen zeggen) maar trekken we jou redeneertrand door dan is een VMBO-er dus een betere techneut dan een HTS-er.
--
Ik weet nu al wie de nieuwe kerncentrales gaat ontwerpen! Het nieuwste product van ons PvdA onderwijs + een product van de ge-avanceerde moslimbeschaving!
Toch machtig interessant allemaal. Hier wat DVD's
thepiratebay.org/torrent/5377717/Energ...
en hier nog een filmpje wat ooit nog op deze site heeft gestaan:
www.youtube.com/watch?v=O_oLP8-ygG8
-weggejorist-
Ikzitopjelip | 05-05-10 | 13:21
U bedoelt? Dat het er altijd al heel wat minder hoogstaand aan toe gaat dan Muts beweert?
-weggejorist-
@An die ARBEIT | 05-05-10 | 13:14
Ja, klopt we hebben hier aardig wat turkse politici.
In verschillende deelraden van de grotere steden wordt nog louter turks gesproken.
www.skepsis.nl/blog/2010/05/tu-delft-o...
Roy Meijer (wetenschapsvoorlichter TU Delft)
04 May 2010 om 15:21
Toch even voor de zekerheid: deze presentatie vond misschien wel plaats in een van de zalen van de TU Delft, maar daarmee houdt ook verder wel ieder verband op. Geen idee waarom een TU-collega deze ruimte heeft aangeboden hiervoor.
Persoonlijk 1: ik dacht zelf aan iets met 1 april toen ik het filmpje voor het eerst zag. Helaas heb ik geen direct verband kunnen vinden met deze datum.
Persoonlijk 2: ik zie dit soort filmpjes ook liever in programmas met Uri Geller, dan dat ze geassocieerd worden met de TU.
Zoals mijn schoonmoeder zou zeggen; Kort en goed, dit is geen onderzoek van de TU Delft.
----
Sliptong | 05-05-10 | 11:43 "... Dat zijn inderdaad niet echte die hard beta vakken maar de gemiddelde civiel en lucht- en ruimtevaarttechneuten snappen er geen snars van. Zal wel iets met het abstracte denkvermogen te maken hebben. Ik heb trouwens geen TU gedaan maar HTS. For the record..."
>>>
Ik denk dat een gemiddelde natuurkunde-ir slechts een enkele neuron nodig heeft om rondjes om je hbo-brein te lopen.
Typisch PvdA Nederland, hoe lager ze zijn opgeleid hoe groter de bek.
GeenStijl heeft duidelijk geen kaas gegeten van hoe het er op de universiteit aan toe gaat.
@Ivoren Toren | 05-05-10 | 13:15
*alu hoedje op *
Nou... Tegen die tijd is de wetenschap natuurlijk wel al zo ver, dat ik ondertussen uit m'n cryo-sleep gehaald kan worden, en terug kom als zwevend hoofd in een pot.. Wordt dan wel moeijlijk typen, maar goed...
*Geeft hoedje terug aan KillTheIlluminati *
ir. K. Via | 05-05-10 | 13:17
André van Duin - nick.
Funny.
En och kan het:
www.youtube.com/watch?v=8q7SHHgEOC4
Misschien even handig om te melden dat de TU/e ook deze man op bezoek heeft gehad. www.youtube.com/watch?v=-DkDXvPpa6Q
@ Xap | 05-05-10 | 13:11
Waarom pas over 100 jaar? Lekker makkelijk, dan zijn alle reaguurders van vandaag allang dood. Waarom niet over een overzichtelijke twee of drie jaar?
@Akabei | 05-05-10 | 13:13
Wat je ook terug ziet in onze politici * grijns *
In de turkse cultuur wordt liegen lang niet zo erg als moreel verwerpelijk gezien als in de meeste westerse culturen.
Onze T.T. Technische-Turk zal het er nog moeilijk mee krijgen.
Er wordt al jaren geen patent meer gegeven op 'perpetume mobiles' domweg omdat het natuurkundig nooit en te nimmer mogelijk zal worden.
eerstneukendanpraten | 05-05-10 | 13:09
LOL. Koffie over scherm, waarvoor dank.
@KillTheIlluminati | 05-05-10 | 13:08
Helaas, magneten raken wel op...
Waar is overigens je alu-hoedje?
@Geenstijl.
Joh, jullie mogen wel iets genuanceerder zijn! Het is juist zeer boeiend nieuwe wetenschappelijke ideen te onderzoeken, voor sommigen om hun eigen gelijk te bevestigen, voor anderen omdat men soms juist bij toeval de grootste ontdekkingen doet! Dat is het leuke van wetenschap, het kan je verassen. Mensen zijn te arrogant: wed maar dat ze over honderd jaar terugkijken naar nu en zeggen: "Haha, die zatten er helemaal naast!"
thp | 05-05-10 | 13:00
Het gaat erom dat er tijdens het proces geen energie wordt TOEGEVOEGD.
Als het waait gebeurt dat dus wel! Wind is kinetische energie. Snapunu?
Superior Bastard | 05-05-10 | 12:35
En we hebben beeld van mevrouw Teun: www.eurotiekshop.nl/WebRoot/StoreNL3/S...
-weggejorist-
Bazooka Joe | 05-05-10 | 12:59 Kun je met een magneet je riool ontstoppen, wel handig.
Lol at chaos omdat Teun niet guurt.
Bij een perpetuum mobile word energie uit het niets gemaakt, is dit hier ook de claim? Is een windmolen dan ook een free energy device?
Easy met de banhammer, als je de energiebron niet kent bestaat ie dan ook niet?
-weggejorist-
Het ergste is als het gaat regenen en die metaaldeeltjes komen in onze groentes, dan schijt je na het nuttigen van deze groentes, glinsterende drollen.
@zeg maar jansen | 05-05-10 | 12:53
Je spuiten dan natuurlijk een constante mist he, da's toch logisch ;)
take it away, James Randi
www.youtube.com/watch?v=SbwWL5ezA4g
wakkere_nederlander | 05-05-10 | 12:41
Zo'n zwitsal staat ook wel sexy vinnik.
@kitspuit | 05-05-10 | 12:50
:) You crack me up.. Wat denk je dat er gebeurt als ze metaaldeeltjes de lucht in sproeien :) ? In China doen zo ziets MISSCHIEN...
An die ARBEIT | 05-05-10 | 12:44
"Ook is door genoeg andere mensen onderzoek gedaan naar dit fenomeen, en is nooit aangetoond dat het werkt..."
En dan komen we weer uit bij onderzoekslaboratoria als H.A.A.R.P.
Het werkt wel degelijk maar is het je niet opgevallen dat sinds de jaren 70 de èchte science geen gemeengoed meer is?
En da's maar goed ook trouwens want het zou maar eens in verkeerde handen vallen.
kitspuit | 05-05-10 | 12:50
Waarom weet u het dan ?
kitspuit | 05-05-10 | 12:50 En die blijven dan ook netjes boven dat andere land hangen zeker? Net als die aswolk. Oh, wacht.
@ Sliptong | 05-05-10 | 11:43
Maar bouwkunde aan de HTS is iets anders dan bouwkunde op de TU. Op de TU zijn het veel meer kunstenaars. De hele dag bezig met het grote plaatje, en natuurlijk met hun eigen image.
Overigens: civielers zijn ook de hele dag bezig met vergunningen hoor. Dit is Nederland, weet je wel. En daarnaast moeten constructeurs ook nog eens voortdurend rekening houden met de nukken en grillen van de architect. Want dat de architect omgekeerd met de constructie rekening houdt, dat is iets waar constructeurs alleen maar van kunnen dromen. Delftse architecten houden nergens rekening mee, dat zijn echt hele rare vogels. De constructieve tak van die faculteit is nog de meest realistische. Maar die krijgen veel te weinig studenten. Wat alle vooroordelen over bouwko's weer bevestigt.
Rammstein | 05-05-10 | 12:50
LOL! Twee zielen.. Ik had alleen verwacht dat EvdD hem zou maken.
kitspuit | 05-05-10 | 12:50
En je eigen radar heeft daar geen last van ?
Die deeltjes blijven ook mooi zitten waar ze zitten zeker, en waaien niet mee met de winden ?
Detlev Tarnowitz | 05-05-10 | 12:44
hahaha! jaja!
wieowie.nl/zoeken?fullname=Detlev+Tarn...
*leuke nick*
't kan gewoon niet. Elke wetenschapper zou in z'n handen wrijven bij het idee alleen al. Maar dat wil niet zeggen dat 'chemtrails' nog niet bestaan, die bestaan wel degelijk. Metaal deeltjes worden door het leger in de stratosfeer gebracht om satelliet radar van andere landen te blokkeren. Is allang bekend, alleen mag u dat niet weten omdat dan paniek uitbreekt.
Superior Bastard | 05-05-10 | 12:48
Geert van het Tuinpad.
en ik maar denken dat nederland tenminste EEN echte universiteit heeft.. die droom ook kapot gemaakt door gs!
Einde van de Domheid | 05-05-10 | 12:47
Welke Geert?
Perpetuum mobile in Turkije?
Goed dat Geert zijn hakken in het zand heeft gezet!
@ LiamP
Iemand dom noemen en dan zeggen dat vrije energie wel degelijk mogelijk is gevolgd met een nietszeggend youtube filmpje als bewijs... WUT jij bent echt slim.
Wat je waarschijnlijk nog niet wist is dat de kracht van een magneet na verloop van tijd ook minder word?
Ik ben geen natuurkundige dus ik kan je niet precies uitleggen hoe het hele verhaal precies in elkaar steekt, wat ik je wel kan vertellen is dat Muammer Yıldız geen oneindige energiebron heeft uitgevonden. Hij laat je slechts denken dat hij dit heeft bereikt. Net zoals de man uit het filmpje van je youtube linkje.
nl.wikipedia.org/wiki/Permanente_magne...
Is dus niet werkelijk permanent.
nl.wikipedia.org/wiki/Thermodynamica
lees: "wet van behoud van energie"
Niet eenvoudig (voor mij, ben nooit heel sterk in natuurkunde geweest. Ben zeker geen Einstein) maar wel duidelijk genoeg om te begrijpen dat dit BS is. Dit neemt overigens niet weg dat het interessant is ;)
+k
van Nazareth | 05-05-10 | 12:42
Ik denk eerder dat Mevr. Teun vrij is vandaag, en dat Teun daardoor allerlei "leuke" dingen moet doen; naar de woonboulevard bijvoorbeeld.
*Terugdent aan de mysterieuze verdwijning van voormalig multireaguurder van dal*
@wakkere_nederlander | 05-05-10 | 12:27
Mwah, de plannen die hij had hebben het uiteindelijk wel overleefd, zijn honderden malen nagemaakt, nooit met het beoogde resultaat... Ook is door genoeg andere mensen onderzoek gedaan naar dit fenomeen, en is nooit aangetoond dat het werkt...
*gooit rol alu-folie *
wakkere_nederlander | 05-05-10 | 12:41
LOL.
Er nog een bekende reaguurder van het toneel verdwenen, ik ga nu gewoon verder onder m'n eigen naam. Nicknames zijn maar kinderachtig.
Rammstein | 05-05-10 | 12:40
Teun heeft geen tijd om te reageren...
Hij is vrij vandaag.
Maar Teun komt terug, hij heeft deze nog: boemeltreintje.files.wordpress.com/200...
Rammstein | 05-05-10 | 12:40
Nee, wij hebben het over iemand die er niet bij is. Dat is heul wat anders.
thanx@Bazooka Joe | 05-05-10 | 12:39
Rammstein | 05-05-10 | 12:40
Oei we gaan nu wel ver ja...
Gelukkig leest Teun dit waarschijnlijk toch niet terug :-)
100 jaar geleden heeft Nicola Tesla dit al ontwikkeld. Toen is hij in de bak gezet en uiteindelijk vermoord.
zeg maar jansen | 05-05-10 | 12:39
En Teun in rehab..
Superior Bastard | 05-05-10 | 12:35
GeenStijl.nl kan zijn naam beter veranderen in maarwatvindtteunervan.nl
Mannen roddelen toch niet ?
wakkere_nederlander | 05-05-10 | 12:35
Schuift nieuw toetsenbord en doosje paracetamol naar wakkere_nederlander.
wakkere_nederlander | 05-05-10 | 12:38 Ja, de hele computerzooi, hop het raam uit en zó op het tuinpad.
zeg maar jansen | 05-05-10 | 12:36
LOL
Mevr. Teun is het beu.
zeg maar jansen | 05-05-10 | 12:36
whahaha
Dat verklaart zijn absentie!
zeg maar jansen | 05-05-10 | 12:36
LOL! "Help. Mijn man heeft een hobby, en ik ben het niet."
wakkere_nederlander | 05-05-10 | 12:33 Ze zit ook in zo'n TV programma: "Help, mijn man heeft een hobby". Vandaag zijn de opnames bij Teun thuis.
De monitor en de computer krijgen vliegles.
Bazooka Joe | 05-05-10 | 12:32
ontdekker! natuurlijk ontdekker!
*met het hoofd op toetsenbord beukt*
wakkere_nederlander | 05-05-10 | 12:33
Ik kan mij niet voorstellen dat er een mevrouw teun is eigenlijk. Of hij moet zijn laptop mevrouw Teun noemen.
@mezelf 12:33 was voor R.E.Lee | 05-05-10 | 11:59
Lol@Art Vandelay Ultor | 05-05-10 | 12:29
zeg maar jansen | 05-05-10 | 12:31
Mevrouw Teun moet een van de eenzaamste vrouwen van Nederland zijn :-)
Dat is een reaguurder formerly known as...
wakkere_nederlander | 05-05-10 | 12:27
Er bestaat geen uitvinder van de elektriciteit, het is ook een natuurverschijnsel, onslichaam maakt er ook op diverse manieren gebruik van. Men kan hooguit uitvinden hoe het kunstmatig opgewekt kan worden, en/of toepassingen hiervoor uitvinden.
Eeuwen geleden maakte men al gebruik van elektriciteit dmv een soort accu's, oa de leidsche fles.
@wakkere_nederlander | 05-05-10 | 12:28
Art Vandelay Ultor | 05-05-10 | 12:29
Was Teun gister niet op de Dam?
wakkere_nederlander | 05-05-10 | 12:28 Mevrouw Teun heeft z'n powerlead afgepakt voor vandaag.
Art Vandelay Ultor | 05-05-10 | 12:29
Reaguursels voor heel 2010 al op denk ik.
van Nazareth | 05-05-10 | 12:29
Weet ik toch... Jezus!
@wakkere_nederlander | 05-05-10 | 12:28
Maximum aantal tegels per account bereikt gok ik.
Zoals ik al zei, HBOers zijn beter in rekenen :P
Zonnetje015 | 05-05-10 | 12:25
Yep, vroegah. Toen men nog gedegen reken-onderwijs kreeg. Nu is dat dat allang niet meer zo. Het huidige nivo is werkelijk rampzalig...
Superior Bastard | 05-05-10 | 12:27
Die eerste twee eigenlijk ook heur.
Superior Bastard | 05-05-10 | 12:26
Is Teun ziek?
Ik heb al sinds gisterenavond 20:00 niets meer van hem gehoord.
*vreemd*
eerstneukendanpraten | 05-05-10 | 12:13
Die laatste is wiskunde.
Zonnetje015 | 05-05-10 | 12:25
Meestal, niet altijd :)
Vrije energie: de nachtmerrie van ieder energiebedrijf!
Iemand ooit van Nikola Tesla gehoord?
Hij is de ware uitvinder van elektriciteit (en niet Edison) en hij wist het ook ongelimiteerd uit de ionosfeer af te tappen.
Tja daar was Thomas Edison niet zo blij mee en heeft toen zijn hele laboratorium in de fik laten zetten.
Is Teun ziek?
*zorgen maakt*
@ van Nazareth | 05-05-10 | 12:15
Zoals ik al zei, HBOers zijn beter in rekenen :P
Moderne versie van de kwakzalver, die gekke Turk.
mutsaerts ies beetje dom (vandaar dat ie verdere uitleg over het apparaat ook achterwege laat denk ik). dit soort vrije energie is wel degelijk mogelijk.
www.youtube.com/watch?v=GHN-Nr61IDI
de truc is om in een cirkeltje magneten één stukje open te laten, en daar een tegenpolige magneet tegenover te zetten. de vortex creëert een steeds versnellend meganisme. is al talloze malen uitgevonden, maar komt niet van de grond omdat de patenten afgekocht zijn door oliemaatschappijen.
Nick Cook heeft een leuk boek geschreven, The Hunt for Zero Point.
Is het lezen waard. Schijnt dat het al lange tijd bestaat, maar omdat we nog wereldwijd op fossiele energie draaien, wordt er echter alleen in het geheim gebruik van gemaakt. Het boek verteld over zijn journalistieke zoektocht, en de enorme weerstand hij kreeg.
Altijd, altijd +1 voor Stichting Skepsis!
"Tot zover de berichtgeving over Muammer Yıldız op de TU Delft. Volgende week: Adam Curry geeft les over chemtrails."
Jullie vergeten Kai van der Linden aan de UvA.
De Delftenaren begrijpen er niet veel van. Ik zou maar liever ergens anders natuurkunde gaan studeren!
Zwendelaars hebben we hier ook, kijk naar de voormalige en alle zogenaamde partijleiders van de regering.
Deze man laat tenminste nog wat zien... om het te geloven en opgewonden van te worden geeft het niveau van universiteiten aan.
@KapiteinClaus | 05-05-10 | 11:38
Ja duh, dan is het niet tendentiues en ongefundeerd meer.
Eigenlijk heb je dan gewoon niets te melden.
Kun je net zo goed GS opheffen.
@piemulspitzengefuhl: Haha geweldig, ik stel voor dat je samen met vriend Yildiz een demonstratie geeft op de TU ;-)
Sliptong | 05-05-10 | 12:12
;)
escapebutton | 05-05-10 | 11:59
Waarom wemelt het op het net dan van die machines maar kan NIEMAND ooit een gewone demo maken? Het is echt een mooi model hoor, het standaard model. Echt. Er zitten erg weinig gaatjes in. Word nou toch eens wakker joh, de wereld is niet zo spannend als je denkt.
Een soort Jan Sloot dus?
www.youtube.com/watch?v=_x6qZXsNH7E
Zonnetje015 | 05-05-10 | 12:13
3 maal 3 is meestal 9, meestal... niet altijd...
@Sliptong | 05-05-10 | 12:09
Hoho, betere techneuten wilde ik niet zeggen. HBOers rekenen beter, dat was het enige wat ik zei.
Een prof bij ons zei ooit:
90% van de problemen kunnen worden opgelost door HBOers
Voor de rest zijn academici nodig
AE911TRUTH | 05-05-10 | 12:01
Toch nog maar even lezen hoe dat nou zit met afscherming van radiostraling...
En Haarp. En als je dan toch bezig bent, doe gewoon een opleiding en kom dan even terug.
Natuurkunde.... Ik kom niet verder dan dit:
E = m c kwadraat
F = m maal a
a kwadraat plus b kwadraat is c kwadraat
@van Nazareth | 05-05-10 | 12:09
Jezuz - hossel - van Nazarejo.
@AE911TRUTH | 05-05-10 | 12:01
Allemaal de schuld van die verduvelde reptillians.
Bazooka Joe | 05-05-10 | 12:04
De ultieme zwendelaar:
van Nazareth | 05-05-10 | 11:51
Is er misschien ook nog kans op wat brood en vis, begin langzaam honger te krijgen van wijn alleen.
@Zonnetje015 | 05-05-10 | 11:55
Klopt, wij zijn betere techneuten dan TU'ers. Ik vond de TU te abstract. Ik heb mijn HTS aangevuld met diverse post hbo-studies in de richting die ik wilde. Vond ik nuttiger dan een master halen.
@escapebutton | 05-05-10 | 11:59
Ah, u bent aanhanger van complotheorien en gelooft tevens in perpetuum mobiles? Allemachtig prachtig. Yildiz zendt u zijn warme felicitaties...
AE911TRUTH | 05-05-10 | 12:01
gij bent een echte of nie???
KLOPT ! Het lukt met 4,239 Kilo Samariumcobalt !
Maar dan nog ...... laat hem maar eens draaien in een vochtige omgeving !
......... - Ik denk dat Yomanda er8er zit !
Die Toerkie = is zo slim dat hij niet eens in staat is Engels te spreken ...
Re robert1 | 05-05-10 | 11:51 // eredoctoraten krijg je makkelijker dan DE punten !
www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3...
Dames en heren, laten we de kop boven deze topic even in z'n juiste proporties zien, want tendentieus dekt hier nog niet eens de lading. Iedereen kan op afspraak een zaaltje huren bij de TU, wat dan ook vaak gebeurt als iemand een uitvinding extra kracht wil bijzetten. Deze Turkse meneer hosselt er gewoon lekker op los...
Sliptong | 05-05-10 | 12:03
En een hoop geld dat het genereert!
Uit het niets he!
:)
Sliptong | 05-05-10 | 12:03
Nou......... ik vind anders dat hij er de laatste 2000 jaar een behoorlijke puinzooi van gemaakt heeft.
escapebutton | 05-05-10 | 11:59
U bent verslaafd aan aluminiumfolie?
Een Turkse oud politieman, die geen Engels spreekt doet wetenschappelijke doorbraak-ontdekking? Get real!
(wist niet dat Nature ook artikels in het turks plaatste)
ChillBill | 05-05-10 | 11:24
ITM
wtf GS, post is wat nuttigs.
@van Nazareth | 05-05-10 | 11:51
Jouw uitvinding, de GodT, doet het anders al een paar duizend jaar prima.
Nog zo'n leuk masjientje voor de ongeleuvigen;
www.youtube.com/watch?v=G0OizGWE4e0
Thoth | 05-05-10 | 11:58
Even simpel als doeltreffend:
Je neemt het apparaatje, loopt er een mijnenveld mee in.
Wanneer er een mijn afgaat, heb je een explosief gevonden.
Briljant!
Perpetuum doctrine, geschiedenisboeken vol propaganda, apen die veranderen in mensen en tegelijkertijd apen blijven, CERN zwart gat opwek Aarde foetsie fabels (waardoor zelfs meisje zelfmoord pleegde), bedrog all over the place. Maar natuurwapens bestaan, check HAARP. Trouwens Adam Curry draagt geen alu hoedje want Adam weet dat alu is een non-ferro metaal daar gaan stralen gewoon doorheen.
Who is John Galt?
Waarschijnlijk staat ergens in een bunker of miltaire basis al lang al met zo'n free-energy apparaat. In het verleden zijn al genoeg van dit soort uitvindingen geweest, maar 99.9% van de keren wordt zo iemand door de inlichtingendiensten in opdracht van wie dan ook het zwijgen opgelegd. Want er zijn heel veel belangen mee gemoeid om te voorkomen dat u gratis energie opwekt. De olie industrie is hierbij zo'n beetje het kankergezwel dat overal zn vinger in de pap heeft en dat ook graag zo wilt behouden.
kort fragment van skepsis punt nl:
"Bovendien hadden de Delftse ingenieurs het apparaat beter wat langer kunnen laten draaien. Als de energie echt uit het niets kwam, dan zou dat geen probleem mogen zijn. Maar de herrie die het ding maakte en de belofte dat hij helemaal gedemonteerd zou worden, was misschien een reden om hem al snel weer uit te zetten."
Er zit waarschijnlijk inderdaad een batterij in het apparaat verborgen. Op het moment dat het apparaat wordt aangezet maakt de motor een iets hoger geluid dan 2 minuten later. Dat betekent dat de krachtbron aan het uitputten is.
Maar mocht deze Muammer Yıldız dan toch geen zwendelaar zijn en niet uit zijn op de miljoenen van investeerders dan is daar nog altijd de waarschijnlijkheid van een Esso kogel door zijn hoofd, want zo werkt dat in de vrije energie markt.
Ah, een perpetuum mobile! Tis bijzonder. Doet me een beetje denken aan de explosieven-detector die aan het Iraakse leger is verkocht door een Engelse 'uitvinder'. Een apparaatje met een vaag printplaatje, that's it. Niemand weet hoe het apparaat werkt, want het werkt ook niet. Maar enfin, misscchien is het placebo-effect voldoende....;)
.
en.wikipedia.org/wiki/ADE_651
Tiel | 05-05-10 | 11:53
Ik gloof niet dat ik dat ergens gezegd heb, haalde alleen het uit en in elkaar halen van een automobiel aan ter illustratie om te zeggen dat slopen meestal sneller gaat dan wederopbouwen. Met mijn auto bedoelde ik dan ook het barrel wat onder mijn carport resideert.
@ Sliptong | 05-05-10 | 11:43
HTSsers leren beter rekenen dan TUers, en dat geldt niet alleen voor bouwkunde
@Ivoren Toren | 05-05-10 | 11:32
Jij bent wel erg positief over bouwko's of negatief over de rest van de TU
('t is: Drie maal drie is negen, dat ZELFS weet een bouwko niet...)
@van Nazareth | 05-05-10 | 11:49
Ghehe.. Touché
We hebben allemaal aan de DSB gezien dat oud-politie mannen er soms succesvol en betrouwbaar uit kunnen zien maar uiteindelijk gewoon ordinaire oplichters blijken te zijn! Mensen die hier geld insteken kunnen het verlies daarvan dan ook, net als bij de DSB, volledig aan zichzelf wijten!
@ Bazooka Joe | 05-05-10 | 11:46
Ik wist niet dat jíj de uitvinder van de auto was man! Bedankt nog!
Typisch iets Fins, iets krijgen zonder er iets voor te moeten doen.
Brakke Obama | 05-05-10 | 11:51
Alleen als hij gouden horloges, kettingen etc. verkoopt.
@Schout-bij-nacht | 05-05-10 | 11:39
Je hebt goeie ogen als je zo aan die man kan zien dat 'ie een Moslim is...
Vergeet niet dat Winnie Mandela op een Nederlandse universiteit eredoctor is geworden.
Grappig wel, hoeveel van dit soort dingen had ene meneer Nikola Tesla eigenlijk al verzonnen, zo'n 100 jaar geleden?
Bazooka Joe | 05-05-10 | 11:50
:), ik ben beter met water en wijn...
Als er een Turk aanbelt om je iets te verkopen, vertrouw je hem dan?
Q.E.D.
van Nazareth | 05-05-10 | 11:47
KLopt, dan ligt hij binnen 5 tellen uit elkaar, maar kom jij hem dan weer in elkaar zetten ?
College??? Hm, tis een zaaltje in de TU blijbaar, maar daar houdt alle betrokkenheid op lijkt me. Zo onzinnig de "uitvinding" zo onzinnig dit topic. Clean up your act GS. Twas al niks, maar dit zo mogelijk nog minder.
Diederik Samson de joodse multimiljonair in spe met zijn mileumaffia praktijken is ook van TU Delft. Waarom nodigen ze Mahmoud Ahmadinejad en de rest van Iran niet uit voor nucleair onderzoek? Gezwellie!
Willianus Wortelus | 05-05-10 | 11:48
Heb jij recentelijk nog wat uitgevonden?
Er bestaan helemaal geen Turkse wetenschappers. Alleen Turkse oplichters.
Dat moet. Dhimmies oplichten is het grootste goed.
Bazooka Joe | 05-05-10 | 11:46
Jij kan dat toch veel sneller met die raketwerpert van je?
Tiel | 05-05-10 | 11:45
Ik haal mijn auto ook in een uurtje helemaal uit elkaar, maar in elkaar, dat wordt een ander verhaal.
Ook zo schitterend dat er een klap met een plastic hamer moet volgen om het ding aan de praat te krijgen. Volledig in strijd met alle natuurwetten. Een klap met de plastic hamer is juist noodzakelijk om vrouwen van de praat te krijgen.
Hij kan 10 minuten aan, is redelijk snel (gedeeltelijk) uit elkaar, maar het duurt een uur om hem weer in elkaar te zetten: filmpje op 8:27. Hmmm
Overigens hilarisch Engels van de Nederlandse hoogleraar(?): "You need an hour to put it inside again"
Nulpuntenergie zou gelijk elke burger vrij en onafhankelijk maken omdat iedereen een zeer goedkope unit in zijn kelderkastje kan hebben die ook nog een leven meegaat. Mag je 3x raden wie deze techniek wil onderdrukken.
Anyway, ik ben nog niet overtuigd dat het al werkend bestaat maar in theorie is het zeker mogelijk.
@Ivoren Toren | 05-05-10 | 11:32
Je zal maar bouwkundige willen worden zoals ik ben. Ik heb totaal nooit behoefte gehad aan een andere vakrichting en al helemaal geen civiele techniek. Simpelweg omdat het me niet boeit. Waar je waarschijnlijk op doelt is de constructieve tak van bouwkunde die vaak niet op kan tegen de, inderdaad, verregaande constructieve vaardigheden van een civiel ingenieur. Maar bouwkunde is veel meer. Bouwkunde is meer in de breedte dan in de diepte. Waar jullie vaak alleen maar rekenen hebben wij ons bezig te houden met architectuur, verregaande materialenkennis (niet alleen beton, staal en asfalt), uitermate complexe bouw wet- en regelgeving, bouwfysica, real estate en housing. Dat zijn inderdaad niet echte die hard beta vakken maar de gemiddelde civiel en lucht- en ruimtevaarttechneuten snappen er geen snars van. Zal wel iets met het abstracte denkvermogen te maken hebben. Ik heb trouwens geen TU gedaan maar HTS. For the record.
Hmmm, zeer intrigerend, zat jaaaaaaaaaaaaren geleden met ene Yldiz op de mts electrotechniek en electronica, misschien heeft hij zijn kennis aan zijn familie overgedragen, wat betreft de leeftijd kon het best een broer zijn.
En nulpunt energie maakten ze in Atlantis al gebruik van, kijk maar naar stargate Atlantis, niks dan nulpuntmodules om energie te leveren.
Ach ja, natuurwetten die we nu kennen zullen vast wel ooit eens weerlegd worden door andere dingen, die we dan weer als waarheid zullen ervaren, die later weer ontkracht zullen worden...
Maar nu BLIJKBAAR nog niet :)
Waarom al die moeite om een moeilijk apparaat te bouwen? Je kan toch ook gewoon de kabel van een driewegstekker in een van zijn eigen stopcontacten steken. Heb je nog twee stopcontacten over om stroom van te pakken. Kan nie missen.
Ik denk dat een TU best weet wat wel en niet mogelijk is met technologie hoor. Blijkbaar is er iets interessant aan deze 'perpetuum mobile', of wat het dan ook wel moge wezen.
@De rode baron
Je hebt het helemaal goed begrepen +1! De tijd dat we de `onzin' van anderen niet meer willen zien omdat het niet in ons wereldbeeld past heeft de wetenschap verloren voor religie.
Wat Ron Meijer schoonmoeder al had gezegd: geen onderzoek van de TU. En ja op een TU zitten allemaal freaks die ook Albert willen zijn en zich daardoor laten verleiden door dit soort grapjes.
two ball cane | 05-05-10 | 11:35
Onzekerheidsrelatie van Heisenberg
Maarrrrrrrrrr... LOL!
Kijk, als hij nou met een vliegend tapijt aan was komen zetten...
Poging tot oplichting.
Misschien willen ze hier in Griekenland wel in investeren.
Ook leuk dat je het apparaat dat ALTIJD gratis energie levert aan moet zetten. Om het ding stil te laten staan heb je dus feitelijk energie van buitenaf nodig.
Dat weet zelfs een bouwko nog. ;)
Kijk, als hij nou met een vliegend tapijt aan was komen zetten...
Bah. Wat een bekrompen houding hier weer. Het hooglerarencorps van de TU Delft bestaat slechts uit goed opgeleide blanke westerse wetenschappers. De TU probeert hier eindelijk eens wat aan te doen door een mulicul allochtoon voor de collegezaal te zetten en ook nog eens echte Islamwetenschap binnen de universiteit te halen.
En ja hoor meteen schiet iedereen weer in die sceptische reflex. Komt alleen maar jullie de islamiseringsgolf op de universiteiten hebben moeten missen.
Hoezo 'gastcollege'? In een van de links geeft iemand al aan dat het wel in een zaaltje van de TU is, maar dat maakt het nog geen college van de TU. Dit soort motortjes komen eens in de zoveel tijd voorbij, maar het is natuurlijk klinkklare onzin. Maar het idee spreekt tot de verbeelding en dat betekent dat er altijd mensen zijn die het willen geloven.
Net als die Perendev motor: oplichters.
@two ball cane | 05-05-10 | 11:35
:) LOL
E=mc kwadraat.
Rest my case.
"Hoe dan ook was overduidelijk dat er energie werd geleverd zonder dat er energie werd toegevoerd en dit is ongelooflijk uniek omdat dit wetenschappelijk gezien gewoon niet kan."
Haha.... Ongelooflijk uniek... wizard with words..
Ja Willie hier. 100% zeker een scam.
Heidelberg principe. Als je weet waar de zwendelaar is weet je niet wat hij doet. Weet je wat hij doet dan weet je niet waar hij is. Of weet iemand waar hij is? Nee? Dat dacht ik ook!
Ontmasker de prutser, heel normaal toch in wetenschappelijk onderwijs. Zo moesten wij bij vak statistiek statische blunders uit een willekeurig psychologie proefschrift opsporen. Bleek eitje
in Amsterdam schijnt iemand rond te lopen met een baard die met enkel schreeuwen ook heel veel energie weet op te wekken...
Onzin
Iets met zwaartekracht en altijd (minimale) weerstand zorgen ervoor dat dit onmogelijk is. Laat mij het ding maar eens onderzoeken.
@Zyxtraal | 05-05-10 | 11:29
lol.
monchou is prima!!! maar turkse gebakkies mag ook. om een beetje on topic te blijven.
BroncO | 05-05-10 | 11:26
Tendentieus artikeltje met bronvermelding Volkskrant. Beh.
perpetuum mobile.
OTB, dat zijn bouwkundigen, of bouwko's zoals Delftenaren zeggen. Wannabe-techneuten, die niet goed genoeg waren voor een echte technische opleiding. Want zodra het moeilijk wordt, dragen ze het over aan een civieler. Op de TUD zingen ze dan ook: Drie maal drie is negen, dat weet zelfs een bouwko niet...
Nasa heeft ook net iets met oneindige energie ontwikkelt: www.bookmarksurfer.com/show.php?name=n...
@Klaas Appelmelk | 05-05-10 | 11:20
We hangen de vlag voor je uit!
Snappen jullie dat dan niet? Dit is multiculturele wetenschap. Je moet niet denken dat alleen onze westerse wetenschap weet hoe het in elkaar zit. Die wet over thermodynamica mag dan hier gelden maar in de islamitische landen kan dat heel anders zijn. Jullie hebben geen idee van de macht van Allah en die gozer uit Mekka.
Die lul krijgt er nog voor betaald ook om iedereen voor de gek te houden. LUL, dit is niet een circus maar een UNIVERSITEIT waar WETENSCHAP wordt bedreven. Het is gewoon DIEFSTAL. Deze man moeten ze arresteren!
@ Merlot | 05-05-10 | 11:23
Aardig artikeltje naar aanleiding van de devaluatie van het hoogleraarschap: www.elsevier.nl/web/Opinie/Vrouw-van-d...
Je Verzint Het Niet | 05-05-10 | 11:21
Komt nog, houd je van Monchou?
appelmelk! geen tompoeschen?
ik vond de mensen op de TU toch ook redelijk skeptisch, dat ze het wel erg spannend vinden lijkt me 'beroepsdeformatie'...
Adam Curry No-Agenda streams are go go go ...
Als dicators aan de macht komen, wordt iedereen die iets durft te beweren dat niet in het straatje pas, voor gekkie uit gemaakt. Doet denken aan het gewone volk dom houden.
Door alle Bas Harings, Dick Pelsen en Muammer Yildrizzen is het beroep hoogleraar hard aan het afzakken naar de status "politiek geborneerde kermisklanten".
Dat het onzin is wil nog niet zeggen dat het niet leerzaam/interessant kan zijn om er college over te krijgen. Daarbij, de geschiedenis van de wetenschap zit vol met ontdekkingen die in eerste instantie voor belachelijk werden aangezien. Als die niet uiteindelijk de kans hadden gekregen om door te breken zaten we nu nog allemaal in de kerk. Wat niet wegneemt dat Yildiz gek is.
Ach je gelooft het niet, maar zelfs Diederik Samsom is aan de TU Delft 'afgestudeerd' natuurkundige.
Diederik, die als het in een interview over kernenergie gaat alleen anti-kernenergie onin á la actievoerder weet op te lepelen ipv feiten. Hij had wat dat betreft goed zijn collega bij de PVV kunnen vervangen.
@Klaas Appelmelk | 05-05-10 | 11:20
waar is de taart ?
Adam Curry is koning! Altijd vol grappen en het accent maakt dat ik op hem wil lijken.
chemtrails ... wordt weer eens tijd voor een vulkaan uitbarsting
* alu houdjes opzet *
Over scepsis gesproken, wie financiert in ieder samenleving een stichting skepsis?
Klaas Appelmelk | 05-05-10 | 11:20
En?
Allemaal leuk en aardig, maar ik ben jarig vandaag:)
ik zou ook heegaan om zo'n dude op zn bek te zien gaan
Er komen wel meer zwendelaars uit landen van rond de middelandse zee..
Goh, toevallig .... Weer een Fin ...
ach. les geven is meer inspiratie opdoen dan kennis overdragen, tegenwoordig dan he
REAGEER OOK