Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Grote Anti Tim Kuik Infochart

cijferspiraterij477.png Verplichte kost voor iedereen die mee wil lullen tijdens een anti-piracy discussie met lui die namens BREIN de nieuwe Bentley van P. Diddy veilig willen stellen. Nu kent u de cijfers. Meten is weten. Groot formaat HIERRR. (mirror) En verder de tiefus achter je oogballen Tim.

Reaguursels

Inloggen

@Alfred E. Neuman | 04-05-10 | 18:00
Briljant, nog maar een keer onder de aandacht! Leuke docu over dit onderwerp.
films.nfb.ca/rip-a-remix-manifesto/

APK | 06-05-10 | 21:33

www.grooveshark.com...
Waarom downloaden als je het gelijk al kan luisteren?

Typo-R | 06-05-10 | 11:25

JP_Nee! | 04-05-10 | 17:38 Als ik het een beetje inschat vangt zo een bestuurder op zo een positie een k of 15 als basissalaris. Buiten eventuele toeslagen en bonussen om.

Tinus Trekveer | 05-05-10 | 18:28

Klopt dat de artiesten geld moeten verdienen om muziek te maken, maar het gaat er wel om in welke context. Muziek maken kan je ook met een modaal salaris, waarom worden er dan royalties geeist van in de miljoenen. En toch hoor je elke artiest roepen dat ze doen waar ze altijd van dromen, doen wat ze echt leuk vinden. Dat is een beloning op zichzelf, waar vele anderen, die geen artiets zijn, een modaal salaris krijgen voor hetgene wat zij echt leuk vinden. Hard werken verdient een hoge beloning, maar om muziek te maken heb je geen miljoenen nodig.

Evenals de kleine artiesten en bandjes die onbekend zijn, maar grote ambities hebben. Vroeger waren er geen labels en moet iedereen zijn eigen weg leggen naar beroemdheid. Hedendaags is dit alleen maar makkelijker met het internet, dus ik zie het probleem niet van piraterij voor onbekende artiesten. Als ik het goed heb is Jay-z begonnen met het maken van zijn eigen cd's (zelf branden) en deze verkopen uit een achterbak van een auto. Die is toch goed op zen pootjes gekomen zonder enig label (uiteindelijke wel zen eigen) en zonder veel geld.

flipsyde | 05-05-10 | 15:13

BREIN, wie heeft daar de rechten op gegeven??? KUDT BREIN

Xandrino | 05-05-10 | 12:43

Zit er een delete knop op tim kuik?

Hemzelf | 05-05-10 | 10:09

Tim is zowiezo een kind van waardeloze ouders.....

SUMCHOT | 05-05-10 | 10:02

Infinite | 05-05-10 | 09:25
Je liefde voor muziek uitdrukken?
Je liefde voor muziek zodanig professionaliseren dat het nog meer liefde opwekt?

Einde van de Domheid | 05-05-10 | 09:54

En daarnaast, ik koop ook muziek omdat het goed is en omdat de artiesten die het gemaakt hebben liefde hebben voor muziek. Liefde en muziek en liefde voor muziek. Geld... Wat moet je ermee?

Infinite | 05-05-10 | 09:25

Een artiest hoeft nog niet eens geld. Ik zou net zo goed een baan willen hebben en dan daarbij muziek maken. Omdat ik van muziek hou. Dit gaat niet meer over liefde en muziek en liefde voor muziek. Geld... Wat moet je ermee?

Infinite | 05-05-10 | 09:23

idd, op iedere gegevensdrager, MP3 speler, USB stick, harde schijf, printer(!), lege CD, lege DVD zit al een heffing....
Waarom zeuren ze nog dan?
Gooi dan 5 euro per maand op het adsl account en zeik verder niet.
Onder voorwaarde dat de kassa van Brein geleegd wordt richting de rechthebbenden! Want dat ze 100 mln op de rekening hebben is gewoon diefstal!
Die gast van BoneyM bijvoorbeeld, die moet leven op een flatje in Lelystad terwijl BREIN al 40 jaar geld voor dat soort muziek incasseert.....

jello5167 | 05-05-10 | 03:52

@prakkie

Klopt, uploaden is illegaal. Die uploaders moesten zicht schamen!!

Wizzah | 05-05-10 | 01:38

timmeh! kan de pot op. Maak hem vuilnisman of zeau. En voor de 274643632ste keer: Downloaden van films en muziek is NIET, ik herhaal N I E T ! ! ! illegaal in Nederland! Films en muziek downloaden is VOLKOMEN LEGAAL! IEDEREEN betaalt hiervoor een afdracht via de lege DVD's die je koopt. Dit is WETTELIJK GEREGELD. Luister dus NIET, ik herhaal N I E T ! ! ! naar Timmie Kuik, want die LIEGT!!! als hij zegt dat downloaden illegaal is, want dat is het N I E T ! ! !

prakkie | 05-05-10 | 00:15

Als artiest moet je op het podium staan,de downloads zijn een leuke inkomsten bron en de wolk clandestiene leeches zijn de eer van je werk!
Beter veel geleeched dan gefaald!

Beëlzebul | 04-05-10 | 23:47

Leuke info chart, het heeft even geduurd maar de consument is er eindelijk achter dat er eigenlijk maar één of twee leuke nummers op een album staan en nu het in verhouding goedkoper is om een "singeltje" aan te schaffen dan het hele album (omdat de andere 90% op dat album toch volkomen kut is) doet iedereen dat dus ook.

Oh ja en je bent stom als je denkt dat tieners anders die 800 dollar wel hadden uitgegeven aan muziek indien het illegaal downloaden niet mogelijk was geweest.

FalderalderalderAAA | 04-05-10 | 23:29

kuch kuch iets over underground muziek dat haast nergens te vinden is..

download je muziek en wat je tof vind koop je *als je het geld er voor hebt op dat moment*

eehbiertje | 04-05-10 | 21:57

Ik ben op zich geen fan van metallica maar 'ride the lightning' is best goed. Er is zelfs een Eno-esque 'before and after science' achtige vibe aanwezig. Een beetje 'conceptueel' zonder dat dat de bedoeling was. Het lijkt erop dat er een polarisatie gaande is, de goeie muziek zit al in heel ander distributie-modes en het commercieële segment wordt steeds leger.

JensDensen | 04-05-10 | 21:52

Timmeke moet maar eens een onderzoek doen naar mensen die door rood fietsen. Stomme leuter dat je er bent.

OoO | 04-05-10 | 21:49

My 26th birthday wel eens gezien op MTV. Zo'n kleutervan 16 die een Maybach (kweet niet eens hoe je het schrijft) van zijn vader. Koop van mijn leven geen muziek meer. Mag leien dat Ziggo de vloer met je aanveegt Kuik.

GSpot | 04-05-10 | 21:35

Brakke Obama | 04-05-10 | 19:36
Ja maar daar kunnen de honden bij, vandaar achter de ogen, is het ook nog eens ongezien :)

Ranja Drinker | 04-05-10 | 20:29

ik dacht dat PirateBay al lang ter ziele was, ik vind m'n torrents op tig andere sites (zal maar geen namen noemen noemen want als je Kuik op ideeën brengt duurt het zo weer anderhalve dag voor er weer een alternatief is), dus waar gaat dit eigenlijk over?

pips | 04-05-10 | 20:20

Wat wie hoe...?

Zo jammer! | 04-05-10 | 20:07

Schoten bij herdenking?

Hertogin v. Pauperen | 04-05-10 | 20:03

The fuck?

Art Vandelay Ultor | 04-05-10 | 20:02

Altijd al gezegd: Brein is een hersenloze club mafketels die maar 1 belang heeft: koste wat het kost hun gelijk halen. Dat noemen we ook wel mannetjesputtersgedrag. Dat ze hun achterhoedegevecht voeren over 0,0000000056 procent van de wereldomzet muziek (want zo pietlullig is de NL-markt nu eenmaal) doet kennelijk niet ter zaken. Van een mug een olifant maken, daar zijn ze bij ~Brein hartstikke goed in. Etterbakjes...

Reykjavik | 04-05-10 | 20:01

Ik heb Rammstein (niet de reaguurster) opgezet en die 'cd' (haha) duurt tot na 8 uur, mag dat?
Als ik bij mijn 'Telefunken CD-speler' de cd eruit wil halen moet ik op AUFMACHEN duwen ;-(

Brakke Obama | 04-05-10 | 19:46

Zakkenvullers

mr-bones | 04-05-10 | 19:45

@F. von Zeikhoven | 04-05-10 | 19:40
Zo schijnt men tegenwoordig ook al geen telegraafkantoren meer aan te treffen in menig gemeente. En voor een fatsoenlijke telefooncel moet je tegenwoordig ook al de grens over.

Chiant | 04-05-10 | 19:45

Umbra,
Uw post herlezen.

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 19:43

Hoe is het mogelijk dat een gedeodoriseerd bordje gelige ochtenddiarree een overgroot gedeelte van de jeugd plus wat ouderen criminaliseert? En ermee wegkomt? Zet alles op alles om hem en andere onderdrukkers monddood te maken. Repressie is nooit goed, toen niet, nu en morgen niet.

BillyTheCad | 04-05-10 | 19:42

Linksom of rechtsom ist alweer een paar jaar zeau dat je de beter gesorteerde cd-winkel niet meer aantreft in plaatsen met <15.000 inwoners...

F. von Zeikhoven | 04-05-10 | 19:40

Parsons | 04-05-10 | 19:38
*grinnik*

Teun van het Tuinpad | 04-05-10 | 19:40

@Teun van het Tuinpad | 04-05-10 | 19:36
*jeuk*

Parsons | 04-05-10 | 19:38

OT
Zit ik die herhalio's van DWDD te kijken zie ik daar Aaf op de achtergrond.
Man man..

Teun van het Tuinpad | 04-05-10 | 19:36

Tiefus achter je teelballen lijkt me toch pijnlijker.

Brakke Obama | 04-05-10 | 19:36

@Fietstas | 04-05-10 | 19:28
Hij zal het vast lezen, hem inschattende, en ook uw zakelijke en feitelijk onderbouwde argumenten ter harte nemen.

Chiant | 04-05-10 | 19:34

@CoffeePatch | 04-05-10 | 19:29
Ik zou niet weten waarom. Die middenstanders gaan maar wat anders verkopen in hun winkels. Of een online-store beginnen.

Chiant | 04-05-10 | 19:31

Overigens kostelijke fittie tussen Umbra en Einde van de Domheid!

Chiant | 04-05-10 | 19:29

Chiant | 04-05-10 | 19:24
't Wordt tijd dat die Buma kliek te Nederlandse middenstander schadeloos gaat stellen voor hun inkomstenverlies.

CoffeePatch | 04-05-10 | 19:29

Tim Kuik is een smeerlap en een schoft die tegen beter weten in achterhaalde en totaal niet meer toepasbare wetgeving uit de middeleeuwen probeert te handhaven.
Tim, ik hoop dat je dit leest en vanavond van de trap stort.

Fietstas | 04-05-10 | 19:28

@Einde van de Domheid | 04-05-10 | 19:19
"Wat ik hoor is dat er een inhaalslag gemaakt word met concerten en merchandise."
En dat is ook wat ik hoor. Ook van de artiesten zelf. Vandaar dat ik fervent concerten bezoek en volgaarne mijzelf een fraai t-shirt en andere meuk aanschaf. Onderwijl doende een dikke middelvinger opsteek naar de platenbonzen.

Chiant | 04-05-10 | 19:28

weer een aanvulling:

Dat u direct tegen een godheid spreekt*

Umbra | 04-05-10 | 19:26

CoffeePatch | 04-05-10 | 19:23
Sterker, zijn hele familie doet de laatste tijd -hand en spant- diensten.

Teun van het Tuinpad | 04-05-10 | 19:25

aanvulling aan mezelf richting Einde van de Domheid | 04-05-10 | 19:21

Wat fijn dat u naar mij verwijst met een hoofdletter "u", wat óf impliceerd dat u mij als god beschouwd, óf dat u zich tegen een zekere godheid richt.

Umbra | 04-05-10 | 19:25

@CoffeePatch | 04-05-10 | 19:19
Inderdaad. Het meest schandalige is dat geen enkele intelligente particulier met grootverbruik zijn gegevensdragerts bij een Nederlandse detaillist gaat kopen. Ook bedrijven doen dat niet. Rest nog de overheid. Ik heb geen cijfers paraat, maar als ik een gokje mag wagen, dan gok ik dat die 17 miljoen hoofdzakelijk is verdiend aan overheden en overheidsorganisaties die gegevensdragers op de lokale markt hebben verworven. En laten díe er nou net géén content op zetten waar rechten op zitten!

Chiant | 04-05-10 | 19:24

@Einde van de Domheid | 04-05-10 | 19:21

Heeft u geen goede argumenten meer?
Was dat retoriek?

Umbra | 04-05-10 | 19:23

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 19:19
Dat zie je ook bij zo'n Frans Bauer, die jongen moet nu reclame maken voor de Nederlandse Energie Maatschappij om nog een beetje rond te kunnen komen.

CoffeePatch | 04-05-10 | 19:23

Mijn Brein heeft gelijk.

TabulaRasa | 04-05-10 | 19:22

Umbra | 04-05-10 | 19:14
Bent U een vliegtuig?

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 19:21

Linkse Zakkenvuller | 04-05-10 | 19:08
Het is niet wat ik hoor.
Wat ik hoor is dat er een inhaalslag gemaakt word met concerten en merchandise. Er komen meer concerten waarvoor meer betaald word en waar meer merchandise verkocht word. Desondanks moet een band als the Rasmus bij een EU tour op de bus slapen om geld te besparen (and their T's fly like hot cookies.) Ik weet het, het is een Nederlands iets, dat je voor wat statiegeld en een rol celluloid een topfilm moet kunnen maken en door even door te bijten een intenationale muziekcarriere kunt hebben, maar het is niet waar. UK is een veel betere startpositie en een band heeft enorm veel kosten. Daar moet je nog bijrekenen dat een popmuzikant gemiddeld een kortere 'run' heeft dan een balletdanseres. Kortom, al dat gezeur met gratis muziek omdat Britney geld wegsmijt is niet erg realistisch.

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 19:19

Chiant | 04-05-10 | 18:59
Dat wist ik wel. In 2008 heeft Thuiskopie 17 miljoen opgehaald met hun heffingen op blanco dragers, dus er zijn genoeg mensen die wel in Nederland blanco dragers kopen, waarvan Kuik vindt dat ze leeg moeten blijven.

CoffeePatch | 04-05-10 | 19:19

Tim moet straks gewoon 2 uur zijn adem inhouden.
Klaar.

Teun van het Tuinpad | 04-05-10 | 19:19

De krampachtigheid waarmee groepen zoals BREIN de vooruitgang proberen tegen te gaan doet denken aan een omvergerende, wanhopig spartelende schildpad; Hij beseft dat 'ie langzaam gaat verhongeren, maar kan zich er nog niet bij neerleggen (no pun).

Er zijn altijd mensen geweest die geld willen verdienen aan de creaties ("intellectuele eigendommen") van anderen. De middelen waarmee de film- en muziekindustrie dat de vorige eeuw plachtte te doen, zijn simpelweg niet adequaat genoeg meer: televisiereclame, wurgcontracten en prijsafspraken worden keihard overruled door virals, mySpace, blogs etc als het gaat om het bekend&beschikbaar maken van audiovisuele Produckten. Dit geeft een relatieve voorsprong aan de onafhankelijke uitgave van beeld/geluid t.o.v. uitgave door grote bedrijven, hetgeen deze bedrijven met lede ogen aan het aanzien zijn.

Lekker blijven spartelen jongens!

Humanoïd | 04-05-10 | 19:17

@Einde van de Domheid | 04-05-10 | 18:57

1) Als u voor mijn vrijheid gevochten hebt, moet u zo rond de 80 jaar oud zijn, en ik zie mensen van 80 nou niet echt een hele middag reaguren over het feit dat mensen muziek downloaden. Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat u in Afghanistan hebt gezeten ofzo, maar ik voel mij (nog) niet in vrijheid bedreigd door moslims.

2) Maar omdat u er zoveel waarde aan lijkt te hechten dat ik mijn zin mogelijkerwijs foutief heb geformuleerd, zal ik hem anders stellen: "Ik vind mensen
die net als u zeuren over de rechten van artiesten irritant"

3) De mensen bepalen zelf wel of ze er iets voor willen betalen... Ik betaal pas voor een album/film/Iphone app al 'ie écht het geld waard is.

Umbra | 04-05-10 | 19:14

Om ff geen reclame te maken, maar blip.fm/home is een vorm van social media gericht op muziek. Doordat mensen dingen aan elkaar laten horen krijg je steeds meer mensen - internationaal - die dezelfde muzieksmaak hebben en die muziek aan elkaar laten horen.

Vele bands die hier te horen zijn hebben gewoon brood op de plank juist door de social media. Bands die niet geplugd zijn door een plugger in een dikke mercedes. Maar zelf lokaal bekend zijn geworden. Mensen kennen deze muziek van optredens en maken dit wereldkundig.

Ook sites zoals de luisterpaal van 3voor12, het moet wel je muzieksoort zijn, maar die worden niet gedraaid op de radio, juist het onlinegebruik van deze muziek zorgt ervoor dat deze bands een eerlijke en ook goede boterham verdienen.

In opkomst zijn nu juist de kleinere platenmaatschappijen, en ook die promoten het online gebruik van muziek. Maar wie zijn er op tegen... de grote spelers op de markt, zoals sony, emi etc.

De grote spelers hebben de marktwerking geen kans gegeven... tijd voor verandering

-Nickname- | 04-05-10 | 19:12

@ Einde van de Domheid | 04-05-10 | 19:01
Oh absoluut zijn daar kosten voor gemaakt, en veel ook, maar de Artic Monkeys hebben zich snoerdhard op eigen kracht opgewerkt en toen hun populariteit steeg, getekend bij een Independent label.
Mijn punt was dat er de laatste 10 jaar, door de komst van het downloaden en internet, zoveel kneitergoede bands en muzikanten zijn bijgekomen, die ook echt legendarisch goede muziek maken.
Niet zoals jij beweerde in je eerste post, dat alles artificieel en wegwerpmuziek is.
www.youtube.com/watch?v=TJytkiUzerI

Linkse Zakkenvuller | 04-05-10 | 19:08

Ik doe half om half: ik koop soms CD's (ja, een ouderwetse audiofiel hiero), download af en toe betaald en af en toe ook onbetaald. Met name werkjes die anders nergens te krijgen c.q. vinden zijn. Waar ik mij aan stoor is dat Brien net doet of 't allemaal zo zielig is voor muzikanten, maar 't in feite de muziekbusine'ss' is (foute woordgrap juist op deze dag) is die veruit de meeste munten in z'n zak steekt.

Jerry Nick | 04-05-10 | 19:07

Muziek is net als seks.
Als je er niet voor hoeft te betalen voelt het toch beter..

Brakke Obama | 04-05-10 | 19:06

Brein is een terminale patiënt. De laatste stuiptrekkingen zijn reeds begonnen. Het schijnt zelfs dat bij Tim al tiefus achter zijn oogballen is geconstateerd.

brouwmaster | 04-05-10 | 19:05

Er zullen toch meer mensen bij Brein werken?

..

Die moeten zich ook doodschamen.

Popiejopie79 | 04-05-10 | 19:05

Linkse Zakkenvuller | 04-05-10 | 18:21
Ik geef toe, distributie is gratis, studiokosten zijn enorm omlaag gegaan, maar zelfs je Arctic Monkeys (geen grotere gratis hype mogelijk) hebben zich uiteindelijk ook bij een platenmaatschappij aangesloten. Voor hun definitieve doorbraak zijn enorme overheadkosten gemaakt.
Als ik het me goed herinnner was dat net voor Lowlands.

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 19:01

@CoffeePatch | 04-05-10 | 18:52
Da's een online-store die in Duitsland zit met een Nederlandse website. Goedkoopste daar is 12,95 voor een spindel van 100. Daar betaal je dus echt geen 0,60 Euro aan Thuiskopie, want dat zou betekenen dat je alleen al op een spindel van 100 stuks 60 Euri's zou moeten dokken en een spindeltje dus op 72,95 zou komen.

Je koopt dus niet in een Nederlandse winkel.

Chiant | 04-05-10 | 18:59

Nietvoordekat | 04-05-10 | 18:46
Een slechte advocaat, die alleen met zijn confreres de urenlijst oppookt verdient meer dan dat.

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 18:59

Umbra | 04-05-10 | 18:48
Moet je doen, dat jij geen respect hebt voor de mensen die vochten voor jouw vrijheid.....

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 18:57

@Chiant | 04-05-10 | 18:55
Kijk eens aan, iemand met smaak. En dat zelfs op het stijlloze GS! Hulde.

Art Vandelay Ultor | 04-05-10 | 18:57

@Art Vandelay Ultor | 04-05-10 | 18:50
*Iphone pakt: Reign In Blood: check. Ride The Lightning: check. Master Of Puppets: check.*

Chiant | 04-05-10 | 18:55

Nou ben ik verklaard tegenstangder van handelswijze van Brein. Maar is het gegeven dat er in de entertainmentindustrie grof verdient wordt een juridische en maatschappelijke grond om auteursrechten te schenden? Lijkt mij een zwak verhaal. Onhoudtbaar in een discussie.

Volgens mij moeten de 'Breins' van deze wereld zich beseffen dat ze een verouderd systeem koste wat kost in stand wensen te houden. Beter ware het om eens kritisch de auteurswet onder de loupe te nemen, flatfee downloaden mogelijk maken (tegen redelijke prijzen en in full quality) en je richten op optredens en dat soort spul.

Ik denk dat veel mensen bereid zijn 15 - 20 euro per maand te betalen om vervolgens onbeperkt de beschikking te hebben over het gehele scala aan films, muzak en software. Wat je ook verzint om het tegen te gaan: er is altijd iemand slimmer dan jij. Dus verzet is zinloos.

-edit | 04-05-10 | 18:52

Chiant | 04-05-10 | 18:50
Ja, bij Opus.nl, want daar zijn ze niet duur.

CoffeePatch | 04-05-10 | 18:52

Chiant | 04-05-10 | 18:16
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet ongelofelijk breed zit, maar dat ik muziek download komt voornamelijk omdat (1) de prijzen voor muziek belachelijk hoog zijn (betaalt u €5 voor een brood?) en (2) ik het veel fijner vind om binnen 3 minuten een liedje dat ik wel lekker vind klinken binnen te trekken, dan 3 kwartier bezig te zijn met naar de stad fietsen, en die cd met 10 andere liedjes er op, waar ik toch nooit naar luister, te kopen.

Nu ben ik uiteraard een verdorven persoon die nooit voor z'n muziek betaalt, maar het is toch echt de schuld van de muziekindustrie die zich niet aangepast heeft, dat de piraterij zo groot geworden is als ze nu is.

Nietvoordekat | 04-05-10 | 18:52

@Chiant | 04-05-10 | 18:46
Veel thrash lijkt ook nergens op, maar wat Slayer of oude Metallica op zijn tijd kan ik goed pruimen. Klinkt zelfs goed op 'illegale' MP3.

Art Vandelay Ultor | 04-05-10 | 18:50

@Britney | 04-05-10 | 17:43
wellicht dat u een bril nodig heeft?

zeikzak | 04-05-10 | 18:50

@CoffeePatch | 04-05-10 | 18:47
Koop jij je lege DVD-R's in een Nederlandse winkel?
*knieën blauw slaat van het lachen*

Chiant | 04-05-10 | 18:50

@Einde van de Domheid | 04-05-10 | 18:19

Ik vind je irritant...

Umbra | 04-05-10 | 18:48

Eerst € 0,60 betalen aan thuiskopie voor een lege dvd-r en dan vindt die Kuik dat die dvd leeg moet blijven.

CoffeePatch | 04-05-10 | 18:47

@Art Vandelay Ultor | 04-05-10 | 18:44
*schaamrood op de kaken heeft*
Je hebt gelijk. Laat ik het erop houden dat ik het ook als trash vond klinken en wellicht daardoor de fout maak die vele anderen ook maken. Weer wat geleerd.

Chiant | 04-05-10 | 18:46

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 18:15
Straatmuzikant. Nog iemand die van alleen muziek z'n beroep weet te maken.

Het hangt er maar van af wat je "leven" noemt he? Een driesterrenvilla is nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd.

Nietvoordekat | 04-05-10 | 18:46

Brakke Obama | 04-05-10 | 18:44
;)

Teun van het Tuinpad | 04-05-10 | 18:46

@Chiant | 04-05-10 | 18:42
Zal vast goed hebben geklonken.

Wat ik echter bedoelde is dat ik de term 'trash metal' grappig vind. De stroming heet 'thrash metal', maar het is een veel gemaakte fout. Wel een grappige, omdat veel mensen daadwerkelijk aan trash denken als ze het horen. Mij kan het echter wel bekoren!

Art Vandelay Ultor | 04-05-10 | 18:44

Teun van het Tuinpad | 04-05-10 | 18:40
En morgen zijn álle finnen vrij, maar dat zijn ze per definitie ;-)

Brakke Obama | 04-05-10 | 18:44

@Art Vandelay Ultor | 04-05-10 | 18:39
Mijn eerste "encounter" met trash metal was nota bene een Japanse band op de tweede Dynamo Open Air. Eén van de gitaristen nam op een gegeven moment het plectrum tussen zijn tenen, legde de gitaar op de grond, enfin je hebt beeld en geluid neem ik aan...

Chiant | 04-05-10 | 18:42

Brakke Obama | 04-05-10 | 18:39
Ik bedoel maar.
En morgen Befrijdingsdag.

Teun van het Tuinpad | 04-05-10 | 18:40

@Chiant | 04-05-10 | 18:37
Hehe, trash metal.

Art Vandelay Ultor | 04-05-10 | 18:39

Teun van het Tuinpad | 04-05-10 | 18:32
De f-jes (lees: finse jugend) stromen al snel door naar de F-side (harde kern finnen).

Brakke Obama | 04-05-10 | 18:39

Olc32 | 04-05-10 | 18:33
Hardrock, classic rock, dance rock, softrock, heavy metal, death metal, speedmetal, gothic metal, punk rock, trash metal, enfin, zo kan ik dit scherm wel vol tikken. Oorspronkelijke opmerking was dat het blijkbaar op het infochart onder één noemer "rock" is geschaard.

Chiant | 04-05-10 | 18:37

spijker.kop.raak!

Bukoswski | 04-05-10 | 18:36

de tiefus achter je oogballen Tim.. hahaha hoe kom je er op !
Ik hoop dat deze man ... acht laat maar ook.

(ondertussen) sabnzb draait maar door :)

maced2 | 04-05-10 | 18:36

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 17:41
Vroeger kon je niet leven van muziek en nu ook niet. Je zegt het zelf, enkelingen lukt het.

Het gaat er gewoon om dat we nog steeds de volle mep betalen (€10 per album) terwijl we er bijna geen kosten meer zijn (door de digitale snelwegen).

mzzia | 04-05-10 | 18:35

@Chiant,
Within Temptation, Slayer en Meshuggah zijn metal, geen rock.

Liveon | 04-05-10 | 17:46
Within Temptation is al jaren geen metal, maar idd ROCK!

Olc32 | 04-05-10 | 18:33

Een jaartje of tien / twaalf geleden speelde dit ook al, alleen waren er toen nog 6 grote spelers op de markt, maar daarvan lieten alleen de indies een omzet stijging zien toendertijd, de andere klaagde steen en been want het was allemaal de schuld van die kopieerdertjes, wat ze even waren vergeten te vermelden was dat de 5 grote
platenmaatschappijen 25% minder titels per jaar uitbrachten als 10 jaar daar voor.
.
Als het aan mij ligt dan is het voor die groot maatschappijen "time to go the way of the dodo!".

Ranja Drinker | 04-05-10 | 18:32

Brakke Obama | 04-05-10 | 18:21
De f-jes, zeg maar.

Teun van het Tuinpad | 04-05-10 | 18:32

Universal, Sony, EMI en Warner. En Tim wil niet naast das boot piesen?

basweetutwel | 04-05-10 | 18:28

@Chiant | 04-05-10 | 18:22
zolang je je werk niet bij BS hebt geregistreerd lijkt me dat geen probleem... het gaat er -zo te lezen- dus om dat jij werkjes van rechthebbenden 'host'. Hoe ver dat gaat blijkt niet echt uit die BS-brief, of ook de YT channels ed worden bedoeld zeg maar.

Jopie2009 | 04-05-10 | 18:26

@G-unite | 04-05-10 | 18:15
Hehehe... Nou, ik heb een lange dag gehad, dus ik denk dat je van mij geen last gaat hebben dit jaar. De bank is erg aanlokkelijk. Maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit...

Enfin, ik zal nog wat on-topic roepen. Ga eens deaud! Tim Kuik! Met je nazi-praktijken! (Ook fijn met de 4 mei gedachte erbij, dacht ik zo.)

koerbagh ® | 04-05-10 | 18:24

Teun van het Tuinpad | 04-05-10 | 18:19

Ik probeerde het net, maar mijn doelen werden weggehaald :( Iets met kransen en Beatrix.

BramPowert | 04-05-10 | 18:23

@Jopie2009 | 04-05-10 | 18:17
Als ik mij eigen producties op mijn eigen website plemp, kan Buma me de kleauten kussen en verdwijnt hun schrijven linea rectum in de papierbak. Knappe rechtert die me daarvoor gaat veroordelen.

Chiant | 04-05-10 | 18:22

Teun van het Tuinpad | 04-05-10 | 18:19
door Kransenjongeren?

Brakke Obama | 04-05-10 | 18:21

@ Einde van de Domheid | 04-05-10 | 18:15
Ik kan jou een geheel leger aan bands/artiesten noemen die zijn doorgebroken door één ding goed te doen, talent hebben, goede muziek maken en kei- en keihard werken en optreden.
Goede muziek gaat vanzelf, iemand 'diggs' iets, en de social media doet zijn werk. Artiesten als de Artic Monkey's, Ray LaMontagne, Damien Rice, Yonderboi, allemaal groot geworden door het internet, of door zich op lokale schaal helemaal stuk te spelen en die cirkel uit te breiden.
Het internet is een zegen geweest voor de muziek, niet voor de muziekindustrie die zijn businessmodels veel te laat heeft aangepast.

Linkse Zakkenvuller | 04-05-10 | 18:21

@Einde van de Domheid | 04-05-10 | 18:14
Ja. En dat zijn terechte kosten die ze mogen doorberekenen en die ik ook graag bereid ben te betalen zodat de artiest vooral meer van zijn werk kan blijven maken. Maar mijn bezwaren zijn dan ook voornamelijk gericht die de oldskool platenbazen met hun labels die de complete albums in één keer willen slijten via de tussenhandel onder het mom van toegevoegde waarde. En die zie ik dus niet.

Chiant | 04-05-10 | 18:20

En we zijn rond!
Amerika, Canada, UK, en een klein bataljon Marokkanen:
Bedankt!

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 18:19

G-unite | 04-05-10 | 18:15
Hou je wel rekening met reaguurders uit ander tijdzones. Ik zal wel 'gepast' reaguren tussen 14.00 en 14.02 'Antillian Time'

Brakke Obama | 04-05-10 | 18:19

G-unite | 04-05-10 | 18:15
Voetballen op de dam ?

Teun van het Tuinpad | 04-05-10 | 18:19

Kreeg vandaag nog een briefje van onze vrienden van BumaStemra... zo te horen gaan ze (toch nog) achter piepeltjes die muziek op hun website hebben staan... kennelijk hebben ze al wat onderzoek gedaan omdat ze 'weten' dat 12.000 van de 18.000 aangeslotenen muziek op hun website hebben.

Geachte relatie,

Wist u dat u als aangeslotene van Buma/Stemra uw eigen muziek vrij op uw eigen website ter promotie kunt streamen? Maar liefst 12.000 van onze 18.000 aangeslotenen brengen hun eigen muziek op hun eigen website ten gehore. Nog niet iedereen heeft hiervoor een licentie afgesloten. Als extra service kunnen wij dit snel en gemakkelijk voor u regelen. Het enige dat u hoeft te doen is de bijgevoegde licentieovereenkomst ‘Eigen Website, Eigen Muziekwerken’ in te vullen en aan ons te retourneren. De licentie kost u helemaal niks!

Goed geregeld
Door deze licentie af te sluiten, voorkomt u dat u benaderd wordt voor het afsluiten van een betaalde licentie. Buma/Stemra kan namelijk niet altijd direct op een website zien wie de rechthebbende van een muziekwerk is.

Meerdere rechthebbenden
Hebben meerdere componisten/tekstdichters meegewerkt aan uw muziek en/of is een uitgeverij ook rechthebbende van uw stuk? Stuur ons dan een brief waarin de overige rechthebbenden toestemming geven voor het te promotie aanbieden van het muziekwerk op uw eigen website.
Voor meer informatie over de voorwaarden, verwijs ik u graag naar de bijgevoegde overeenkomst.

Jopie2009 | 04-05-10 | 18:17

@Nietvoordekat | 04-05-10 | 18:08
Pubers die de kapodt gedraaide alarmschijf (of weet ik hoe ze het tegenwoordig noemen) vroeger van de radio opnamen op hun cassettebandje en het zo hinderlijk vonden dat die presentator er aan het begin en eind doorheen zat te lullen, downloaden het nummer tegenwoordig. Die hebben namelijk geen geld. Zo was ik ook. Nu kan ik het wel betalen en doe ik het ook. Ik zou niet weten welke reclame er nog meer bestaat dan de reclame die via de popmuziek zenders opgedrongen. En dat is dan ook nog eens heel erg beperkt in zijn genres. Jazz, Metal, Klassiek, Dance, etc. hoor je er zelden, het is een aaneenschakeling van in de markt gezette B-artiesten, met een enkele uitzondering ertussen.

Chiant | 04-05-10 | 18:16

Nietvoordekat | 04-05-10 | 18:13
In mijn eerste post zei ik al dat er uitzonderingen waren.
Verder denk ik dat er niemand is die muziek van een straatmuzikant op zijn 5.1 wil horen.

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 18:15

koerbagh ® | 04-05-10 | 18:13

Tuurlijk. Waar is 4 mei anders voor?

G-unite | 04-05-10 | 18:15

@Disneyland | 04-05-10 | 18:11
Sterker nog: Happy Birthday stamt al uit de 19e eeuw, de 2 zussen die het oorspronkelijk bedacht hebben waren al lang dood toen één van de grote 4 het nodig vond om de rechten te claimen.

Toepasselijke nick heeft u trouwens voor wat betreft dit onderwerp. Wel eens gehoord van het mouse liberation front en.wikipedia.org/wiki/Dan_O%27Neill

Alfred E. Neuman | 04-05-10 | 18:14

Chiant | 04-05-10 | 18:11
Die onbekende mensen op jouw Iphone hebben allemaal een manager, een producer, distributie, administratie, vervoerskosten, een oefenruimte, instrumenten, vakbladen.
Het is een vak weet je?

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 18:14

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 18:07
Ik denk dat www.dumpert.nl/mediabase/792011/d2cebf... het niet met je eens is. Dat filmpje is dus een zwerver (die uiteraard alom bekend staan om hun exorbitante levensstijl) die toch even buiten eigen land beroemd is geworden. Je maakt me niet wijs dat er niemand is die niet zou willen betalen voor een goed opgenomen plaatje van die kerel.

Nietvoordekat | 04-05-10 | 18:13

@G-unite | 04-05-10 | 18:09
Zit je alweer klaar met de stopwatch voor DE twee minuten?

koerbagh ® | 04-05-10 | 18:13

Brakke Obama | 04-05-10 | 18:10
at ease...

Brakke Obama | 04-05-10 | 18:12

Nietvoordekat | 04-05-10 | 18:06
Omdat je op je eigen site mag doen en laten wat je wilt, en je als reaguurder geen poot hebt om op te staan.
Je wilt niet weten hoeveel beargumenteerde posts met kritiek op GS-redactie weggejorist zijn. Tsja, zo gaat het nou eenmaal, zo werkt het op het internet.
Daarnaast is je reactie ook gewoon inhoudsloos. Niet dat er nu altijd zulke inhoudelijke discussies hier plaatsvinden, maar het is hier ook weer geen Fok!.

linksgeluid | 04-05-10 | 18:11

DaG | 04-05-10 | 18:02
Copyright geldt niet tot 70 jaar na creatie. Maar tot 70 jaar na de dood van de maker. Zo zit er momenteel bijvoorbeeld nog copyright op happy birthsday. Dit is geschreven rond 1900 en de copyright verloopt in Amerika rond 2030 en in Europa over een jaar of 5 geloof ik.
-
Dus al die mensen die vrolijk happy birthsday zingen voor je kinderen ooms/tantes en opas/omas, kunnen jullie wel! Stelletje criminelen!

Disneyland | 04-05-10 | 18:11

Chiant | 04-05-10 | 18:06
1) Goed oplossing, alles is opgelost!
2) Doen ze al, niemand komt op die sites behalve moms en pops.
3) Mensen kopen geadverteerde bagger liever en meer dan haut cuisine.
4) Een goed product verkoopt zichzelf niet. Dat moet geadverteerd. Kun je gaan touren en een publiek opbouwen maar dat pad is zolang dat je een rimpelkop hebt als je ervan kunt leven. Capice? Mensen willen artiesten onder de 25 zien.

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 18:11

Geen DJ's?

sjuderans | 04-05-10 | 18:11

@Einde van de Domheid | 04-05-10 | 18:05
Ja, ik snap heus wel dat artiesten personeel moeten inhuren ter ondersteuning en die kosten mogen ze ook best doorberekenen. Maar ik ben het niet met je eens dat je die hele santenkraam nodig hebt om uit het onbekende te komen. Je zou eens moeten zien wat er allemaal op mijn Iphone staat aan artiesten waar de gemiddelde reaguurder nog nooit van heeft gehoord. En toch zitten de concertzalen vol met publiek.
Nee, inderdaad, die ééndagsvliegen die door de markt worden gecreëerd. Die hebben die commerciële mikmak nodig.

Chiant | 04-05-10 | 18:11

Nietvoordekat | 04-05-10 | 18:06
Seniormember met worldpowerrr ;-)

Brakke Obama | 04-05-10 | 18:10

Nietvoordekat | 04-05-10 | 18:06

De NSB-er spelen op 4 mei. Tsss. Maar goed, weggies.

G-unite | 04-05-10 | 18:09

Chiant | 04-05-10 | 18:06
Da's niet helemaal waar. Een product kan dan nog zo goed zijn, als mensen niet weten dat het bestaat wordt het niet gekocht.

Nietvoordekat | 04-05-10 | 18:08

Nietvoordekat | 04-05-10 | 18:03
Dat financier je niet met een macjob. No way.

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 18:07

-weggejorist-
Nietvoordekat | 04-05-10 | 17:51

Waarom wordt :@ wel weggejorist en

Nietvoordekat | 04-05-10 | 17:37
&#9786;
Brakke Obama | 04-05-10 | 17:42

niet? Ik gebruikte verdorie zelfs meer tekentjes dan Brakke!

Nietvoordekat | 04-05-10 | 18:06

@DaG | 04-05-10 | 18:02
Artiesten zouden hun muziek zelf moeten gaan verkopen via hun websites. Dan komt het direct bij de artiest terecht (inclusief een kleine vergoeding voor de kosten). En de reclame is ook overbodig, want een goed product verkoopt zichzelf. Alleen voor bagger moet reclame worden gemaakt.

Chiant | 04-05-10 | 18:06

Chiant | 04-05-10 | 17:57
Die bands hebben mensen nodig om dat allemaal te organiseren want ze zijn zelf 24/7 bezig met alles zo goed mogelijk te maken.
Het is een feit dat opgenomen muziek PR is geworden voor ticket- en merchandise sales maar er is nog geen manier voor een artiest om uit het onbekende te komen zonder opnames, producer, distributie, clip.
Esmee Denters was succesvol maar heeft die hele tralala nodig gehad om verder te komen.
Dan praat ik over iemand die in het 'gratis circuit' een miljoenensupport had opgebouwd. Een (potentiele) wereldster, dus geen toffe band die 4 landen kan 'doen'. Capice?

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 18:05

Ik heb de radio uitgezet en ben in mijn gratis mp3-bibliotheek aan het shoppen.
Ik heb vroeger jaren teveel betaald aan cd's, dus geen enkel schuldgevoel hier.

Brakke Obama | 04-05-10 | 18:04

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 17:54
1) Eigenlijk wel ja, anders had ik er niet zoveel regels aan verspild.
2) Om muziek te maken heb je inderdaad een inkomen nodig, maar wie zegt dat dat inkomen per se uit de muziek moet komen? Echt getalenteerde muzikanten kunnen best een poosje een studentenleven leiden (dat wil zeggen, klein kamertje en niet al te gezond eten) tot ze echt doorgebroken zijn. Wie zegt dat muzikant een voltijdbaan moet zijn? Neem er dan een bijbaantje bij.

Wat je even vergeet, is dat je om succesvol te zijn wel iets moet leveren wat mensen willen hebben. En getuige de exorbitante levensstijl van onze huidige generatie negertrapperts/"zangeressen" (met erg terechte aanhalingstekens, naar mijn idee) kun je best een aardig leventje leiden als je goede (ook al is dat subjectief) muziek kunt maken.

Nietvoordekat | 04-05-10 | 18:03

Overigens is de oplossing simpel. DRM moet verdwijnen, muziek moet betaalbaar worden, 6 euro max voor een album. Copyright mag, maar met een maximum van 3 jaar. Dit zet de artiest aan tot het maken van meer muziek, ipv achterover leunen en lekker het geld binnen laten stromen. Het is toch van de gekke dat er copyright kan rusten op een 70 jaar oud werk! En dan hebben we het nog niet eens over het gegeven dat copyright ontwikkeling tegengaat. Maar als downloaden verboden/onmogeijk wordt en we weer als makke lammetjes 20/25 euro voor een cd gaan neertellen, dan hebben we grote platenmaatschappijen gewonnen. Dus gooi je HD vol, en als het niet meer kan gewoon enkele jaren genieten van de muziek die je hebt en NIETS meer kopen. Dan komen ze er vanzelf wel achter.

DaG | 04-05-10 | 18:02

Quote Armand: "Omdat een LP minimaal 75 jaar meegaat en een cd amper 15 a 20."

- Ik wil graag iets duurzaams
- Ik wil dat wat ik uitgeef bij de artiest terechtkomt
- Ik wil een album op mijn gemak kunnen beluisteren voordat ik het koop

Opnamestudio's vragen nog steeds woekerprijzen, hoewel deze prijzen steeds verder zakken = gezonde marktwerking
Als een artiest een cd wil uitbrengen kan ie zelf naar de perserij gaan met zijn eigen opnames. (veel goedkopere cd's)

Grote, bekende artiesten en grote labels zien hun verkoop dalen omdat door het internet er veel meer goede muziek wereldwijd verspreid wordt. = meer concurentie, goede muziek wordt niet meer door de labels en de pluggers bepaald, maar door de consument.

-Nickname- | 04-05-10 | 18:02

Tim Kuik denkt alleen maar aan ze portomonee en als hij daarvoor de vrijheid van internet ons moet ontnemen dan is dat maar zo.. Tim kuik je moet echt gaan kappen nu!

ro8in | 04-05-10 | 18:00

Dan ben je deze toch nog vergeten Brusselmans: films.nfb.ca/rip-a-remix-manifesto/
Redelijk briljante documentaire over auteursrechten. Copyright vs copywrong.

Alfred E. Neuman | 04-05-10 | 18:00

@Einde van de Domheid | 04-05-10 | 17:54
"Om muziek te maken heb je een inkomen nodig, betaald door luisteraars"
Precies. En daarom ben ik fervent bezoeker van concerten en mag mijzelf daar ook graag op wat merchandise trakteren. Vind ik leuk en vindt de artiest leuk. Ongezien de typhus aan de platenbazen, de middenstand en de labels, want die voegen HELEMAAL NIETS toe, behalve de opcenten.

Chiant | 04-05-10 | 17:57

Bomba Chipolata | 04-05-10 | 17:48
Het is er maar dankzij piraterij is het geen 'sustainable model'.

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 17:55

De bron van een paar grafieken is wikipedia. Zegt genoeg.

Norxyan | 04-05-10 | 17:55

Ik zeg het nog maar een keer, mijn moeder zingt in een koor. Dit koor zingt liedjes waarvan de rechten al lang vrij gegeven zijn. Desondanks moet dit koor toch 250 Euro per jaar aan de BUMA betalen... 250 Euro per jaar.... maar waar gaat dat geld dan heen? De rechten van de liedjes zijn al vrij dus wordt niet uitbetaald aan de componist (of erfgename daarvan)... Dat geld gaat naar het bestuur van de BUMA en zijn gaan het vervolgens vergokken op de beurs. Er ligt nog meer dan 100 miljoen op hun bankrekening. Ik herhaal: 100 miljoen... geld wat nog steeds niet aan de rechtmatige eigenaren is uitbetaald.
De BUMA is een schandalige organisatie die de laatste hoop van de muzikant, welke al geen inkomen heeft vanwege de illegale downloads, alsnog keihard de kop in drukt.

Bumahater | 04-05-10 | 17:55

@allen:

Lebbis. Branden!

dosis | 04-05-10 | 17:55

Nietvoordekat | 04-05-10 | 17:49
1) Geloof je jezelf?
2) Om muziek te maken heb je een inkomen nodig, betaald door luisteraars.

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 17:54

Van Snikkelenburg | 04-05-10 | 17:43
Kom wij zijn beschaafder hier. Iemand een ziekte toewensen is iets voor tokkies en finnen.

Nietvoordekat | 04-05-10 | 17:53

3 jaar oud!

Fukduck | 04-05-10 | 17:52

@Liveon | 04-05-10 | 17:46
Ja, dat weet ik, maar ik zag het genre "metal" niet terugkeren op de infochart, dus nam ik gemakshalve aan dat zij dat ook onder rock geschaard hebben. Ze zullen het in ieder geval niet onder hiphop of urban hebben geduwd.

Chiant | 04-05-10 | 17:52

Ga ik nou ook voor gaas met mijn walkman? De muziek op de bandjes die er in zitten zijn nog opgenomen in de jaren tachtig. Of werkt zoiets gewoon met terugwerkende kracht?

dosis | 04-05-10 | 17:51

-weggejorist-

Nietvoordekat | 04-05-10 | 17:51

Heerlijk nog geen euro voor de productiekosten, in feite hoeft nieuwe cd dus niet meer te kosten dan 5 a 6 euro. Vieze oplichters dat het zijn.

Be de Laer | 04-05-10 | 17:50

@Koning Afwas | 04-05-10 | 17:41
Geheel mee eens. Overigens net als met klassiek.
Urban/R&B/Hiphop vind ik wegwerpmuzak, net als de (wat ik dan noem) Stock, Aitken & Waterman-bagger. Het ontbeert iedere artistieke prestatie van zowel componist als artiest. Concept is altijd hetzelfde en heb je er één gehoord, dan heb je alles gehoord. Maar ieder zijn smaak, er zijn er genoeg die het niet met mij eens zijn.

Chiant | 04-05-10 | 17:50

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 17:41
De ondergang van de muziekindustrie is enkel en alleen te danken aan de muziekindustrie zelf, die met haar starre "zij betalen toch wel want downloaden is heul illegaal"-houding meent nog steeds ruim een tientje voor een matig cd'tje met voornamelijk filler te kunnen vragen. Sorry, maar als je niet met de markt meegaat, wordt je er uit geconcurreerd, dat is altijd zo geweest. Ook als de concurrent illegaal is.

Tuurlijk er gaat minder geld naar de muziekindustrie, maar om goede muziek te maken hoef je echt niet in een villa te wonen met 20 auto's en 3 zwembaden.

Nietvoordekat | 04-05-10 | 17:49

@Einde van de Domheid | 04-05-10 | 17:41
Mss moet je TMF eens uitzetten en op zoek gaan echte muziek.

Bomba Chipolata | 04-05-10 | 17:48

StraatSchoffie | 04-05-10 | 17:46
Piraterij ism muziekindustrie maken kippenvelmakers het leven onmogelijk.

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 17:48

Misschien moet die klote stichting een keer ophouden met adverteren op legaal gekochte dvd's dan hebben ze misschien wat meer sympathie. -1

nightskipper | 04-05-10 | 17:48

@Liveon | 04-05-10 | 17:46
Metallica ook, maar waar het om gaat is dat metal gewoon een subgenre is binnen rock.

Art Vandelay Ultor | 04-05-10 | 17:48

Wedden dat ie een spencer draagt?

toomanymoneymen | 04-05-10 | 17:48

Het zou me niets verbazen als Ziggo dit verliest en dan is het hek van de dam. Dan stapt Brein mooi met de uitspraak naar elke rechter om een volgende provider op de knieën te dwingen. dan is een downloadverbod nog niet eens nodig.

DaG | 04-05-10 | 17:47

Chiant | 04-05-10 | 17:45
Goed en terecht punt.
Copyrighlicentie zou eenmalig moeten zijn.
Updates voor CD/SuperAudioCD zouden alleen kost/freight/handling moeten kosten.

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 17:47

@Einde van de Domheid | 04-05-10 | 17:41
He?

StraatSchoffie | 04-05-10 | 17:46

@Chiant,
Within Temptation, Slayer en Meshuggah zijn metal, geen rock.

Liveon | 04-05-10 | 17:46

Nog steeds onbegrijpelijk dat een stelletje no-noes, die zelf geen ene artistieke waarde met zich mee draagt, zich verschuilt achter een stichting met de naam Brein. Een grotere gotspe is er niet te vinden.

NewEnglandPatriots | 04-05-10 | 17:45

Ach
Veel erger is dat als een bevriend componist even een riedeltje van
3 minuten maakt voor nop, dat de Buma wel even 700 euro rechten wenst
te vangen vanwege publieke vertoning aan 400 man....
rechtenvrije muziek heet dat dan.

ratseflats | 04-05-10 | 17:45

En dan nog eens iets: als ik een album koop en de gegevensdrager is defect, waarom moet ik dan wederom het volle pond betalen voor een nieuwe? Ik had de royalties en alle andere afdrachten toch al betaald? Waarom is het niet mogelijk de defecte gegevensdrager in te ruilen tegen vergoeding van de werkelijke kostprijs?
Zo heb ik vroeger een hele berg LP's gekocht, deze naderhand nog een keer op casette gekocht, later weer op CD gekocht en daarvan zijn er ook weer een aantal defect. Ik heb mijn royalties door de jaren heen ruimschoots betaald en koop dus alleen nog legaal iets dat nieuw is geproduceerd. Omdat ik het de artiest gun. Niet het label en ik ben ook geen sociale dienst voor de middenstand, dus bij voorkeur met I-tunes.

Chiant | 04-05-10 | 17:45

@Koning Afwas | 04-05-10 | 17:41
Precies, dacht ik ook.

Zeeschuimer | 04-05-10 | 17:45

dotter | 04-05-10 | 17:39
ben toch blij dat ik voor Avatar geen geld uitgegeven heb, zelfs de enkele euro's voor de videotheek zouden teveel zijn geweest.

Brakke Obama | 04-05-10 | 17:44

Morgen trouwens weer de nieuwe Lost binnentrekken.

Lost.S06E14.HDTV.XviD.NoTV.avi !

Art Vandelay Ultor | 04-05-10 | 17:44

Gemiddeld 842 liedjes op een iPod van iemand die alles illegaal downloadt? Dat is wel erg veel, ik denk dat die mensen niet eens elk lied een keer geluisterd hebben...

Jopert | 04-05-10 | 17:43

Alleen maar de tyfus achter zijn oogballen? Die Kuik en zijn vrindjes zijn een modern soort Gestapo. Die wens ik ernstiger dingen toe.

Van Snikkelenburg | 04-05-10 | 17:43

ja, leuk... maar een bron he?
Dit kan elke puber in elkaar gezet hebben.

Britney | 04-05-10 | 17:43

@Chiant | 04-05-10 | 17:39
En wellicht trouw publiek, van jong tot oud? Oudjes die nog altijd de cd's kopen van the Moody Blues?

Zeeschuimer | 04-05-10 | 17:42

-weggejorist-

Brakke Obama | 04-05-10 | 17:42

dotter | 04-05-10 | 17:39
Inderdaad. Mijn vader (ja ik woon nog thuis) heeft een paar series heus gekocht (totaal etwa €100, ik doe het voor ongeveer €0) en als wij dan een filmpje willen kijken 's avonds, gezellig met het gezin, moeten we godverdomme voor een halfuurtje kijkplezier door 5 minuten van breinreclames baggeren. Elke. Verdomde. Keer.

Als ik het gedaan had, was het goedkoper en sneller geweest.

Nietvoordekat | 04-05-10 | 17:42

Zeeschuimer | 04-05-10 | 17:36

De meeste rockfans zijn trouwe albumkopers want de meeste bands worden ook echt gewaardeerd. Plus het feit dat rock minstens 50 jaar geschiedenis heeft en er dus miljoenen albums beschikbaar zijn. Pop en zooi zijn relatieve nieuwkomers vergeleken met rock. Wordt ook het meest door jongeren geluisterd en die downloaden nou eenmaal veel. Zoveel is het eigenlijk ook niet als je ziet wat er nog voor Lady BahBah troep verkocht wordt.

Koning Afwas | 04-05-10 | 17:41

@Chiant | 04-05-10 | 17:39
En het is populair. Volgens mij is het black album van Metallica het best verkochte album in het soundscantijdperk.

Kom we draaien er eentje speciaal voor Tim: www.youtube.com/watch?v=SGGlENF7dto

Rock on.

Art Vandelay Ultor | 04-05-10 | 17:41

Britney geeft haar moeder ieder jaar een mercedes.
Dat is onzin.
Als je kijkt bij nieuwe acts, bands en zangers dan zul je zien dat ze niet meer een bestaan kunnen opbouwen door piraterij. Ja NATUURLIJK zal het een enkeleing lukken, maar een opbouw van een diverse muziekcultuur word steeds moeilijker. De muziekindustrie is verworden tot speelbal van playlists, SMS-inkomsten en stompzinnig TV vermaak, waar kippenvelmakers worden heengezonden en 'de kok die kan koken voor alle monden' op een podium wordt geplaatst.
De programma's en de insdustie zijn verworden tot instrumenten die muziek, echte muziek TEGENHOUDEN.
Weg met de SMS cultuur, weg met de volksjury's, weg met de piraterij, weg met kijkcijfers.
Als dit zo doorgaat is de muziekindustrie net de taliban. Men haat de muziek die echt is en verplaatst het door iets artificieels of in het geval van de real taliban, met muziekverbod.

Einde van de Domheid | 04-05-10 | 17:41

Overigens is stelen iets anders dan kopiëren. Het significante verschil zit 'm in het feit dat de oorspronkelijke eigenaar na diefstal met lege handen achterblijft en bij kopiëren niet.

Chiant | 04-05-10 | 17:41

Zie allemaal kleurtjes ?
Wat is de bedoeling ?

jankerd | 04-05-10 | 17:40

Hmm... leuk, die kleurtjes

mmmoon | 04-05-10 | 17:40

het interesseert me geen reedt

harob | 04-05-10 | 17:39

wanneer gooit hij de handdoek in de ring?
en een hypocriet figuur als deze mag van mij tot z'n dood eraan herinnerd worden dat hij hypocriet en een geldwolf is.

two ball cane | 04-05-10 | 17:39

@Zeeschuimer | 04-05-10 | 17:36
Komt omdat ze enorm veel bagger daaronder scharen.

Art Vandelay Ultor | 04-05-10 | 17:39

Elke keer moet ik die fuckin' boodschappen van BREIN wegklikken op mijn GEKOCHTE DVD's. Het lukt mij niet door te spoelen. Terwijl achter mij een 6 jarige zeurt wanneer nou EINDELIJK haar4 film kan kijken. Ik leer haar, dat ene meneer Kuik van BREIN daar de schuldige aan is...

dotter | 04-05-10 | 17:39

voor 1 dollar 60 wil ik wel legaal een nieuw album van de site van de artiest downloaden, maar meer ook niet.

Brakke Obama | 04-05-10 | 17:39

'50.000 mp3's delete en weer download, omdat het kan'

Mask | 04-05-10 | 17:39

@Zeeschuimer | 04-05-10 | 17:36
Het is dan ook het breedste genre en eigenlijk nauwelijks één genre te noemen. Het varieert van Elvis Presley, The Dire Straits, via Europe, Metallica, Rammstein, Within Temptation tot Slayer en Meshuggah. Daar zit nogal wat verschil tussen, dunkt mij.

Chiant | 04-05-10 | 17:39

Ik denk dat Tim Kuik vroeger een klein beetje gepest werd en nu haantje de voorste wil spelen. Het braafste jongetje van de klas, normen en waarden en wat dies meer zij. Hij is de JPB van stichting Brein... ik denk dat die twee het goed met elkaar zouden kunnen vinden. Toch?

Art Vandelay Ultor | 04-05-10 | 17:38

Had toch op de piratenpartij moeten stemmen

Wimpel | 04-05-10 | 17:38

F5 Knop niet nodig hier. Brusselmans. Hoe gaan we verder hier? Ik wil weten hoeveel de directeur van BREIN verdient. Ik betaal niets, haal alles uit de nieuwsgroepen met.rar enzo. Niks hoesjes printen. Draaien die handel! Beter goed gejat dan een slechte kopie. Duss.

JP_Nee! | 04-05-10 | 17:38

Fuik in zijn reet stampen.

Morkovich | 04-05-10 | 17:37

stomme msnreaguurders ;)

Nietvoordekat | 04-05-10 | 17:37

Het wordt tijd dat de muzikanten zelf eens geld gaan halen bij Timmie de LooserT. God wat haat ik die lul zeg. En dan ben ik nog iemand die niks illegaal downloadt ook. Behalve als het nergens te koop is, that is.

Don Bomgordello | 04-05-10 | 17:37

ja en nu?

Jazz87 | 04-05-10 | 17:37

Rock als best verkocht genre, dat verbaast me..

Zeeschuimer | 04-05-10 | 17:36

Wat een openbaring.

Herr Erik | 04-05-10 | 17:35

stomme forensreaguurders ;-)

Brakke Obama | 04-05-10 | 17:35

De ISP's gaan nu eindelijk samenspannen tegen Brein.

ristretto | 04-05-10 | 17:35

piratebay aanzwengelt...

Brakke Obama | 04-05-10 | 17:34

no brainer

Brakke Obama | 04-05-10 | 17:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl