Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KLM wil weer gaan vliegen

klmzegtwijwillenvliegen.png Joehoe wie er ook de baas is over het luchtruim: De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is het vliegverbod spuugzat en wil zo snel mogelijk de lucht weer in. Meerdere maatschappijen zeggen: Fuck al die infochartdatagraphs. Natuurlijk vonkt en pruttelt die vulkaan nog op alle mogelijke manieren. Maar de aviators sturen er wel omheen. Gewoon aftanken die kisten en vliegen met die hap. UPDATE: All European dep. & arr to/from AMS scheduled for April 18th cancelled. All intercontinental dep. from AMS scheduled for 18th are cancelled. KLM will operate three commercial flights to the Far East. Only cargo on board, no passengers.

Reaguursels

Inloggen

@nelly123 | 19-04-10 | 11:07:
Jij verwart het recht op vrije keuzes met onverantwoord gedrag,het gaat om het principe,in NL valt er niets te kiezen,er wordt voor de burger beslist wat goed voor hem/haar is.Maar maak je geen zorgen,jij hoeft niet te betalen voor mijn gedragingen,ik ben al jaren weg uit NL en geniet iets meer vrijheid als jij,waar je duidelijk geen behoefte aan hebt dus zijn we allebij tevree,nietwaar?

K.Zwellever | 19-04-10 | 18:14

zeg zwellever... tuurlijk mag jij je kapot drinken/roken/rijden enz... maar als je op weg naar je dood hulp wilt hebben in de vorm van nieuwe lever, medicijnen tegen je pijn vd longkanker, revalidatie omdat je met je stomme (waarschijnlijk dronken) niet beschermde hoofd tegen een boom bent gereden....(of erger, iemand anders de vernieling inhelt)geen hulp! lekker laten liggen. je wilde toch vrij zijn?? nou bij deze. hoeft de maatschappij niet voor de kosten op te draaien van jouw gedrag. succes verder, dat het je maar snel mag lukken.

nelly123 | 19-04-10 | 11:07

Ook eens meegemaakt dat KLM onverantwoorde risico's wilde nemen en ons liet vertrekken met een vliegtuig waar in de vlucht daarvoor net een blikseminslag had plaatsgevonden met verschillende mankementen als gevolg. Tijdens de vlucht teruggekeerd met rokende cockpit, want anders neergestort. Zag dit overigens toen niet in de krant staan. Is vast in de doofpot gestopt.

clara de k. | 19-04-10 | 10:58

@Brakovich: Vaak wordt gesteld dat het de schuld is van de mensen die in buurt van Schiphol gaan wonen en dat ze niet mogen klagen. Het dorp waar ik woon, is uit ca. 1400, toen waren er nog geen vliegtuigen. Vraag is dus niet waarom ik ga wonen in een dorp waar vliegtuigen overvliegen, maar waarom men Schiphol heeft gebouwd in een gebied waar mensen wonen. Vragen, vragen, vragen.

FrankVeer | 19-04-10 | 10:08

Gokmaar | 19-04-10 | 08:58
Tieten zijn ook ballen.

Hölzenbein | 19-04-10 | 09:37

Maakt ook allemaal niet uit. Ik zeg altijd een vliegtuig komt altijd naar beneden, hoe dan ook.

Hölzenbein | 19-04-10 | 09:37

-weggejorist-

Gokmaar | 19-04-10 | 08:58

Ik had nu moeten landen in Cairo. Niet dus. niet zo erg, de lucht is hier nog nooit zo blauw geweest, en het is oorverdovend stil.

Mijn reisbureau wil 80ct per minuut om me verder niets te vertellen, bij de KLM hangen ze op. Hoop dat mijn ticket zonder kosten kan worden omgeboekt. Morgen lekker stil in de tuin werken dan maar.

jojan | 19-04-10 | 02:37

@jack and friends
Je kan geen goddelijk lichaam hebben en een 4x4. Of een 4x4 en een bierbuik of een goddelijk lichaam. Je zou toch echt moeten kiezen of bewijs leveren.

xzaz2 | 19-04-10 | 01:33

Ironisch wel dat het allemaal de schuld van die gletscher is die niet snel genoeg wilde smelten. Was de gletscher door de opwarming van de aarde ietsje eerder gesmolten dan was de vulkaan eronder niet met knallen tot uitbarsting gekomen.

Prze***walski | 18-04-10 | 23:09

De vliegers willen heel graag vliegen en denken dat het ook veilig kan, het mag alleen niet van de IVW. Ook moet uiteraard het luchtruim bij de buren open zijn.

topnotch | 18-04-10 | 22:25

TheDiplomat | 18-04-10 | 20:46
Werd inderdaad net wakker uit coma. hick.

ecologiste | 18-04-10 | 22:17

wjamgb | 18-04-10 | 20:51
Inderdaad soms vraag ik me ernstig af of het dit wel allemaal waard is. NL is toch helemaal niks meer dus waarom geef ik überhaupt nog een kick.

ecologiste | 18-04-10 | 22:16

Elisabeth2 | 18-04-10 | 20:59
Niet de vliegers maar het vet moet boven drijven. want vet moet je doen nietwaar JPB? In naam der EU vet betalen zul je.

ecologiste | 18-04-10 | 22:13

En dan nu maandag, MAANDAG, dan gaan de verkeersministers een keertje 'kuch'vergaderen... nou dan weet je het wel... gaat dus de nodige dagen weken maanden duren. Kudt.

ecologiste | 18-04-10 | 22:11

KLM toont wel ballen en initiatief in deze uiterst merkwaardige luchtruimsluiting.
Kijk Balkie, dat is pas VOC mentaliteit.

Bo Dreksma | 18-04-10 | 21:53

Moet morgen eigenlijk naar Minneapolis :(

*doet toch maar koffer inpakken*

verre reiziger | 18-04-10 | 21:34

Gezien de blije reacties van omwonende reaguurdertje in de regio schiphol,is het misschien toch een goed idee om een vliegveld in de noordzee aan te leggen.Na projecten als de betuwelijn,HSL,de NZ lijn en het redden van de banken kan die paar miljard er ook nog wel bij.

K.Zwellever | 18-04-10 | 21:32

@FrankVeer | 18-04-10 | 21:17
Waarom ga je er dan wonen he? Vragen,vragen en nog eens vragen.

Brakovich | 18-04-10 | 21:28

FrankVeer | 18-04-10 | 21:17
Aspirine gebruik in de Zaanstreek is gedaald dit weekend. Echt.

Rammstein | 18-04-10 | 21:26

Heerlijk geen vliegtuig strepen vandaag heb nog nooit zon mooie dag gehad als vandaag.

Braakbal | 18-04-10 | 21:19

Laat die vulkaan nog maar even lekker ruttelen en pruttelen. Lekker rustig hier naast de aanvliegroutes van Schiphol. Prachtig, kan niet lang genoeg duren.

FrankVeer | 18-04-10 | 21:17

@ Elisabeth2 | 18-04-10 | 21:03 Dat kan afgezet worden.
Linksboven, tabblad "display". Bij "show night effects"

Captain Bligh | 18-04-10 | 21:10

Het wordt een beetje donker op de Casper website. Doet ie ook aan dag en nacht?

Elisabeth2 | 18-04-10 | 21:03

Martinair vloog weer als eerste!!
Een vracht bak (in KLM kleuren) naar het oosten hing om 19.42.
Hopen dat hij blijft hangen en dan volgt de rest!

bandito | 18-04-10 | 21:01

ecologiste | 18-04-10 | 20:43
Geldverspilling MOET blijven bestaan.

Elisabeth2 | 18-04-10 | 20:59

De vluchten die gedaan zijn tonen aan dat de meteorologische condities in bepaalde streken momenteel goed genoeg zijn. Daarbij komt nog eens dat het stil leggen van het vliegbedrijf de KLM plusminus €5.000.000,- dagelijks kost, ja mensen 5 miljoen schelpjes over de balk. Dit kan de KLM natuurlijk ook niet baas, vooral niet in tijden als deze.
Ik heb in ieder geval first-hand gehoord vandaag, dat het prima ging daar in die veredelde busjes op 10km hoogte.

Swarley.. | 18-04-10 | 20:58

ecologiste | 18-04-10 | 20:43
Diepe teleurstelling/ Ze gaan nu met bussen.

Elisabeth2 | 18-04-10 | 20:58

Heb al 5 dagen een huis vol met steeds sikkeneuriger wordende Ieren, Canadezen en Zuid Afrikanen, die vorige week zijn overgekomen voor de 50e verjaardag van mijn vrouw. Ze zuipen al mijn bier op.

Ab Sconditus | 18-04-10 | 20:54

@ Wazzzah | 18-04-10 | 20:47 Die Anatoliy Golitsyn voorspelde anders de val van de muur, nog voordat Gorbatjov aan de macht was. Toch wel opvallend!
En persoonlijk vind ik de andere lezing van hem, die op YouTube in meerdere delen te zien is, nog beter. Hier het begin www.youtube.com/watch?v=7aVur0_hwyE&am...

Captain Bligh | 18-04-10 | 20:54

ecologiste | 18-04-10 | 20:43

Neem nog een bloeddruktabletje.

wjamgb | 18-04-10 | 20:51

Bedankt voor de link, ik ga die video met die kgb-agent kijken. Wat ik vind complottheorieën fantastisch, een soort spannend jongensboek, vol met cirkelredeneringen. Maar om ze serieus te nemen missen ze 1 essentieel element: hard bewijs.

Wazzzah | 18-04-10 | 20:47

a , niet
e

TheDiplomat | 18-04-10 | 20:46

@ecologiste | 18-04-10 | 20:43
Ge even liggen

TheDiplomat | 18-04-10 | 20:46

Vanaf nu ist es VERBOTEN voor EU parlementsleden heen en weer te reizen tussen Brussel en Straatsburg en ze mogen gedurende hun ambtstijd voor straf geen vakantie hebben en krijgen 0 vakantiedagen.

ecologiste | 18-04-10 | 20:43

@ Wazzzah | 18-04-10 | 20:25 Dat heb ik al diverse keren gedaan. Ik blijf niet aan de gang. Leest u om te beginnen maar even mijn reactie's: www.dumpert.nl/mediabase/872101/aaa3ff...
Tja en verder zou ik nog wel pagina's vol met signalen kunnen geven, maar Joris gaat dat nooit mee akkoord.

Captain Bligh | 18-04-10 | 20:40

En ondertussen kunen Barroso cs de aandacht weer afleiden dankzij de vulkaan.

ecologiste | 18-04-10 | 20:38

De Aswolk is de Poema op de Veluwe van 2010

JosVerbeek | 18-04-10 | 20:37

Neerstorten hoort bij vliegen, zoals vallen bij lopen. Punt.

Rita Integraal | 18-04-10 | 20:37

@Rammstein
verpleegsters zijn toch zakenlui. Ze verkopen hun diensten aan de hoogst biedende.
Daarom worden er zoveel door de industrie opgekocht.

jankaas | 18-04-10 | 20:36

ecologiste | 18-04-10 | 20:34
Gaat het ?

Rammstein | 18-04-10 | 20:35

En straks worden de ambtenaren wakker (door de pilotenen publieke opinie gewekt) en dan blijkt dat de toestand van het weer dusdanig is dat de aswolk verslechterd is en we weer niet kunnen vliegen maar oorspornkelijk zaterdag hadden we wel kunnen vliegen. Jullie worden bedankt gluiperige ambtenaartjes met jullie vaste banen enorme pensioenvoorzieningen en wachtgeldregelingen en vroege uittreedregelingen en jullie arrogante witteboordenmilieus. NL zei NEE tegn EU maar JPB jaste het er gewoon doorheen. En we kregen er nog meer belastende overhead bij.

ecologiste | 18-04-10 | 20:34

Net (20:25) vloog er een privatejet laag over m'n huis heen (poging om onder radar heen te vliegen ofzo?) 't Gooi

son of a butcher | 18-04-10 | 20:31

juriste | 18-04-10 | 20:17
Mwah, het begint nu behoorlijk op burgertje/ luchtvaartmaatschappij(tje) pesten te lijken. Come on, met uitzondering van vrijdag is het al dagenlang strakblauw buiten, het mooiste vliegweer wat je je voor kunt stellen. Op 10 kilometer hoogte kun je nu half Europa doorkijken.. en dan zou een vliegtuig uit de lucht donderen door een paar lullige asdeeltjes?
Juist mijn twee centen..

JosVerbeek | 18-04-10 | 20:28

juriste | 18-04-10 | 20:24
.... of bent u verpleegster ?

Rammstein | 18-04-10 | 20:26

juriste | 18-04-10 | 20:24
Ik ken er geen, ik weet niet of verpleegsters iets van de zakenwereld weten.

Rammstein | 18-04-10 | 20:25

@Captain Bligh | 18-04-10 | 20:19
De wereld op zijn kop. Het lijkt mij correcter om te beginnen met een gedegen onderbouwing van uw theorieën, aangezien deze dusdanig van de gangbare verklaringen afwijken dat mijns inziens de bewijslast bij u ligt.

Wazzzah | 18-04-10 | 20:25

Rammstein | 18-04-10 | 20:22
verpleegsters hebben meestal geen verstand van de zakenwereld.

juriste | 18-04-10 | 20:24

hier nog niks woon aan een fliht marker

le sauvage | 18-04-10 | 20:24

Kyrhon | 18-04-10 | 20:17
Haha, dankjewel. Ik neem er nog eentje :-)
*het glas heft*
Boeuf Bourguignon | 18-04-10 | 20:17
Dat zijn inderdaad de mindere momenten..
*met motor zelfs daar geen last van heeft*

JosVerbeek | 18-04-10 | 20:22

juriste | 18-04-10 | 20:17
En gras is groen.

Rammstein | 18-04-10 | 20:22

Ik weet genoeg die klote ambtenaren uit Brussel hebben mijn vakantie verkloot. Stelletje onbeschofte witteboordendragers jullie moeten BETALEN en wel ZELF dus niet afwentelen op de belastinbetaler stelletje lutsers.

ecologiste | 18-04-10 | 20:20

@ Wazzzah | 18-04-10 | 20:15 Het lijkt me eigenlijk zinvoller wanneer u mij overtuigd waarom het volgens U onzin is.

Captain Bligh | 18-04-10 | 20:19

@Zwitsaltijd! | 18-04-10 | 20:00
Oh, was het Cargolux? Ik kon het zo gauw niet zien. Het was wel een hoop herrie dus inderdaad kan het best Cargolux zijn :-)

Mauguio | 18-04-10 | 20:17

-weggejorist-

Kyrhon | 18-04-10 | 20:17

Jackanders | 18-04-10 | 19:53
Good to see you 2.
Kan niet anders met zo'n heldere lucht.
*verder spotten gaat*

Teun van het Tuinpad | 18-04-10 | 20:17

miljoenenverlies voor KLM natuurlijk, daar gaat het om, om de winst.

juriste | 18-04-10 | 20:17

JosVerbeek | 18-04-10 | 20:11
Ja, behalve als je vaststaat bij Carcassonne omdat een of andere randdebiel zijn sleurhut overdwars op de weg heeft geparkeerd en het pijltje angstaanjagend dichtbij de E komt.

Boeuf Bourguignon | 18-04-10 | 20:17

Weer één, net opgestegen.

Elisabeth2 | 18-04-10 | 20:16

@Captain Bligh | 18-04-10 | 20:14
Misschien moet je eens wat minder selectief lezen en vooral in Google het woord "debunked" uitproberen.

Wazzzah | 18-04-10 | 20:15

Zeeschuimer | 18-04-10 | 20:10
niet zo moeilijk. De wind staat de andere kant op...
Voor de rest is het natuurlijk dikke onzin wat hier gebeurt en eindelijk probeert de KLM er iets tegen te doen.

uberdude | 18-04-10 | 20:15

Elisabeth2 | 18-04-10 | 20:02
Ik zie niets hier (in 033 dus)

JosVerbeek | 18-04-10 | 20:14

@ Wazzzah | 18-04-10 | 19:58 Ach ja, natuurlijk kraam ik onzin uit volgens u:
Het is natuurlijk ook onzin dat de mensheid al decennia lang geïndoctrineerd is met een broeikasleugen.
Het is natuurlijk ook onzin dat banken en bedrijven zo ongeveer genationaliseerd zijn.
Het is natuurlijk ook onzin dat veel mensen klagen over allerlei DDR-achtige maatregelen die de overheid er doorheen drukt.

Captain Bligh | 18-04-10 | 20:14

jack and friends | 18-04-10 | 19:11
Veller ? Are U freakin' kídding me ?

Rammstein | 18-04-10 | 20:13

- l

SickSense | 18-04-10 | 20:12

successfull test flights

SickSense | 18-04-10 | 20:12

Kyrhon | 18-04-10 | 19:59
Jammer dat je niet in staat bent je aversie tegen Twitter in correct Nederlands te formuleren. Heb je comment ongeveer drie keer doorgelezen voordat het me duidelijk was wat er stond.
Er is overigens niets mis met Twitter. *uit eigen ervaring spreekt*

Boeuf Bourguignon | 18-04-10 | 19:50
Je hoeft niet eens te zweten in de auto.. verder geef ik je volkomen gelijk.

Of je worst lust | 18-04-10 | 19:53
Dus als ik je goed begrijp komen de huidige maatregelen neer op een potje onnodig paniekvoetbal? Een vliegtuig zal waarschijnlijk niet zomaar kapot gaan.. ik vind dat totaalverbod eigenlijk behoorlijk overdreven.

JosVerbeek | 18-04-10 | 20:11

Boeuf Bourguignon | 18-04-10 | 20:03
Ja, en je bent helemaal overgelverd aan dat bitchy luchthavenpersoneel. Dan zit je eindelijk verkrampt in zo'n kleuterstoeltje komen ze met die karren langs je benen raggen. Nee, voor mij nooit meer vliegen. In 2005 voor het laatst gedaan.

Elisabeth2 | 18-04-10 | 20:10

Boeuf Bourguignon | 18-04-10 | 19:50
Zo ontzettend slecht is vliegtuig-voedsel niet. Althans, richting de Steets is het altijd heel aardig te doen.

Rammstein | 18-04-10 | 20:10

@Merlot | 18-04-10 | 20:07
Ik zie niets (ik zit daar)..

Overigens bizar dat er in IJsland zelf wel binnenlandse vluchten en vluchten naar Amerika worden uitgevoerd.

Zeeschuimer | 18-04-10 | 20:10

Er zit op dit moment een Boeing 747 van KLM Cargo iets ten zuiden van Lochem.

Merlot | 18-04-10 | 20:07

Het geeft wel matige beelden.. #nosjournaal

Zeeschuimer | 18-04-10 | 20:07

Ik hoor ze zojuist opstijgen!

Parsons | 18-04-10 | 20:05

@Boeuf Bourguignon | 18-04-10 | 19:50:
Helemaal mee eens,ik kan hier voor 200 euries op en neer naar nl,een kwartiertje van te voren incheken en vliegen maar,maar dan de terugvlucht;twee uur van te voren aanwezig zijn op schiphol,onbeschoft personeel en dan maar wachten tussen de gouwe ketting tokkies op weg naar hun weekje turkse cultuurvakantie,nee, dan is de voiture te verkiezen boven die ellende.

K.Zwellever | 18-04-10 | 20:04

Elisabeth2 | 18-04-10 | 19:55
Don't break open my mouth. Ik weet niet wat erger is, het vliegveld of het vliegtuig. Grootste nachtmerrie was ooit op het vliegveld van Malaga tijdens een vakantie naar Sevilla. Nog nooit zo'n afgrijselijke plek meegemaakt. Als er iets als de hel bestaat, dan ziet 'ie er als het vliegveld van Malaga uit. Wat heb ik een medelijden met de mensen op Schiphol.

Boeuf Bourguignon | 18-04-10 | 20:03

@ganzo 19:57.

Nee, dit noemen ze betaald thuiszitten. Maar daar staat tegenover dat mocht ik in de komende dagen in mijn vrije dagen moeten vliegen, geen probleem. De baas mag me best bellen.

Of je worst lust | 18-04-10 | 20:03

Alarm. Een groot wit vliegtuig boven Amersfoort richting Duitsland.

Elisabeth2 | 18-04-10 | 20:02

Kyrhon | 18-04-10 | 19:59
Loop naar De Joop.
Kssst.

Merlot | 18-04-10 | 20:01

@Mauguio | 18-04-10 | 19:56
Je bedoelt die Cargolux boven zuidwest Duitsland?

Zwitsaltijd! | 18-04-10 | 20:00

-edit he, Hyve je ? -

Kyrhon | 18-04-10 | 19:59

@Mauguio | 18-04-10 | 19:56
Ja, die gaat naar Bangkok. en het is nog niets eens 20.00uur.

Zwitsaltijd! | 18-04-10 | 19:59

@Captain Bligh | 18-04-10 | 19:55
Goed hoor, altijd scherp blijven. Beetje jammer dat het volslagen onzin is wat je nu uitkraamt.

Maar wees blij, je hebt in ieder geval nu geen last van chemtrails.

Wazzzah | 18-04-10 | 19:58

Zo jammer! | 18-04-10 | 19:55
Altijd jammer van zo'n car.

Elisabeth2 | 18-04-10 | 19:58

Of je worst lust | 18-04-10 | 19:53
kost dit geintje je vakantiedagen?

ganzo | 18-04-10 | 19:57

@K.Zwellever | 18-04-10 | 19:52
Ik ben blij dat een commerciële partij als KLM niet bepaalt wat veilig is en wat niet.

Wazzzah | 18-04-10 | 19:56

OK. Martinair schijnt in de lucht te hangen. En boven mn dak in een buitenland komt ook net een vrachtkist over.
Kom maar weer op met alle alu-hoedjes.

Mauguio | 18-04-10 | 19:56

Troep zit ook op m'n car, moeten ze er weer afboenen.
Kudt Ijsland.

Zo jammer! | 18-04-10 | 19:55

hoe vlieg je door een wolk saharazand , zie je wel eens op satelietfoto's .

le sauvage | 18-04-10 | 19:55

@ Wazzzah | 18-04-10 | 19:36
Mogelijkheid 1: De ambtenarij/politiek is ondertussen zo zelfvoldaan in hun machtspositie dat het hen niet interesseerd, of zij staan er niet bij stil.

Mogelijkheid 2: Er is achter ons rug om een keiharde machtstrijd gaande tussen linkse ambtenarij, en de vrije markt economie.

Ik heb hier wel vaker uitgelegd over de val van de Berlijnse muur, die niet is omgevallen, maar doelbewust is afgebroken. Waarna het kapitalisme vervolgens d.m.v. de broeikasleugen onder druk gehouden werd/in een kwaad daglicht werd gesteld, als onderdeel van een communistisch plan wat al zo'n halve eeuw oud is. Dat ga ik niet weer herhalen. Lees het maar van een ex-kgb agent: en.wikipedia.org/wiki/Anatoliy_Golitsy...

Captain Bligh | 18-04-10 | 19:55

Boeuf Bourguignon | 18-04-10 | 19:50
Ik vind het ook helemaal niks. Armoedige bedoening. Als je b.v. naar Londen vliegt heb je bijna het gevoel alsof je het hebt gelopen.

Elisabeth2 | 18-04-10 | 19:55

Jackanders | 18-04-10 | 19:51
En WB veur Teun ufkurs.

Jackanders | 18-04-10 | 19:53

Als KLM'er hoop ik ook dat er snel weer actie in de tent komt. Het gaat al belabberd in deze economische crisis en deze miljoenen strop komt dus nu zeker niet uit. Veiligheid boven alles, maar niet onnodig kisten aan de grond houden. Uit meerdere testvluchten (en niet alleen die van de klem) komt naar voren dat de as-dichtheid zo minimaal is dat er gevlogen kan worden. Evt. met aanvullende voorwaarden, inspecties en procedures. Maar toch, gas op de plank.!!!!

Of je worst lust | 18-04-10 | 19:53

@Wazzzah | 18-04-10 | 19:44
Denk je nou echt dat de KLM zijn dure vliegtuigen riskeert om al binnen een half uur boven NL neer te laten storten?Als zij zeggen dat het kan,ga ik er vanuit dat het kan,ongeacht het gezwets van ambtenaren.

K.Zwellever | 18-04-10 | 19:52

de fijnste stofdeeltjes blijven nog weken hangen. problemen zullen misschien niet zo snel ontstaan maar als ze ontstaan dan is er niet veel ruimte om capriolen uit te halen - daar is het nederlands luchtruim te druk voor.

ganzo | 18-04-10 | 19:52

Het heeft wel wat, zo'n streeploze blauwe lucht.

*Aanslag voorbereiden gaat*

Jackanders | 18-04-10 | 19:51

Heerlijk rustig weekend hier in 't deurp, zo zonder verwende ruikeluisjochies die vanaf Eelde rondvliegen. Vliegen is trouwens waardeloos, met of zonder vertraging. Wat een hel. Uren bezig met inchecken, rondzooien met bagage, dan weer vertraging. Zit je in het toestel ben je omringd met Friezen of Brabanders die het nodig vinden stomdronken te moeten worden. Ouders die hun irritante kinderen niet onder controle kunnen / willen houden. K*tfilms, als muziek kan je kiezen tussen Celine Dion en Barry Manilow, het eten is afgrijselijk. Kom je op plek van bestemming aan, krijg je de douane ellende en bagage gribus. Dan zit ik liever zestien uur in de auto te zweten op de péages.

Boeuf Bourguignon | 18-04-10 | 19:50

Twee roetfilters dan ;)

Wazzzah | 18-04-10 | 19:50

Roetfilters zijn al, standaard, gemonteerd.

Kapitein-Ter-Zee | 18-04-10 | 19:49

@whatsawhet | 18-04-10 | 19:45
Of een roetfilter?

Wazzzah | 18-04-10 | 19:48

@whatsawhet
Achteruitvliegen is idd een optie; moeten ze wel eerst even de vleugels achterstvoren monteren ander wil de kist alleen maar omlaag ipv omhoog.
Maar het is een optie...

Kapitein-Ter-Zee | 18-04-10 | 19:48

een ongerepte lucht , heerlijk

le sauvage | 18-04-10 | 19:48

Is achteruit vliegen een optie? Komt er mooi niks in de motoren.

whatsawhet | 18-04-10 | 19:45

paridae | 18-04-10 | 19:41
Bon.
Goed te weten voor een volgende keer.
*vliegtuig spotten gaat*

Teun van het Tuinpad | 18-04-10 | 19:44

@K.Zwellever | 18-04-10 | 19:41
Eehm.. Allemaal prima hoor, maar jij gaat niet bepalen of je op mn huis mag neerstorten omdat je zo nodig door een aswolk moet vliegen "omdat jij bepaalt of je dat doet".

Wazzzah | 18-04-10 | 19:44

Ik wil godverdomme zelf weten of ik:
-mezelf te pletter rook
-5 liter jenever per dag drink
-zonder helm motor rij
-zonder gordel auto rij
-voor 100% verzekerd wil zijn voor van alles en nogwat,tot aan de paracetamol toe,of niet
-het verantwoord vind om te vliegen of niet
Kotsmisselijk word ik van die bemoeizucht en regelarij van de overheid,het lijkt wel alsof NL alleen nog maar uit debielen zonder eigen mening of beslissingsbevoegdheid bestaat.De overheid beslist,of je nu wilt of niet.

K.Zwellever | 18-04-10 | 19:41

Captain Bligh | 18-04-10 | 19:31
OOooo, ik begrijp het.

dennieboy | 18-04-10 | 19:41

@Teun van het Tuinpad | 18-04-10 | 19:11
Ah. Laat dit soort dingen over aan me maat. Heeft iets met zaken verbranden.
Hij luistert toch niet.

paridae | 18-04-10 | 19:41

xzaz2 | 18-04-10 | 19:35
Nou mijn benenwagen is vooral geschikt voor het ondersteunen van het goddellijke bovenlijf bij het lopend buffet..
Verder staat er een slurpende 4x4 op de oprit die de taak van benenwagen overneemt.
Ter vervanging van knapzakken, tenten e.d. hebben we hotels met boxsprings, en samsonite koffers.

jack and friends | 18-04-10 | 19:39

Ik heb zo een vermoeden dat nu de vliegtickets drastisch zullen gaan stijgen.
Tja, lukt het niet om de brave burgers met een CO2 hoax het geld uit de beurs te kloppen, dan doen ze het wel op deze manier.

Jan van Schwaffelaar | 18-04-10 | 19:38

@Captain Bligh | 18-04-10 | 19:31
Jij draait oorzaak en gevolg om. Waarom willen "ze' hun rampenplan testen als dit miljarden kost? Waar zou dat goed voor zijn? Je economie een enorme klap toebrengen om te kijken of je rampenplan werkt, yeah right.

Wazzzah | 18-04-10 | 19:36

And thus the stranded flying creatures, after a moment of capitivity, are free to roam the skies yet again.

G-unite | 18-04-10 | 19:35

@jack and friends
Wat is er tegenwoordig mis met de benenwagen en een knapzak?

xzaz2 | 18-04-10 | 19:35

jankaas | 18-04-10 | 19:29

Die vulkaan spuwt ook 750 ton rommel / seconde....

michzelluf | 18-04-10 | 19:31

@Captain Bligh
Ja, van ouwe banden wordt je alleen maar zwart maar bij een vulkaanuitbarsting gaat het om fijn gruis dat je vliegtuigmotor om zeep helpt.
Eerdere satellietfoto's laten dat gruis haarfijn zien.
Als je het linkje: blogspot.nl ruim hierboven geplaatst en dan wel het bovenste linkje volgt, dan zie je waar die wolk ongeveer moet liggen en dat beschouwende moet je, als je in Nederland wilt landen je vliegtuig in een boot of auto veranderen om hier zonder problemen neer te kunnen strijken.

Kapitein-Ter-Zee | 18-04-10 | 19:31

@ dennieboy | 18-04-10 | 19:21 & Wazzzah | 18-04-10 | 19:14 Nee!!! Jullie draaien oorzaak en gevolg om! Tuurlijk zijn zij niet de oorzaak van de vulkaanuitbarsting. Maar ik heb wel het idee dat ze van deze uitbarsting gebruik maken om een "rampenplan/scenario te testen!
Net zoals ze dat m.i. hebben gedaan bij een bestaand griepje. Dat hebben ze gebruikt om hun plannen te testen voor wanneer het werkelijk zover komt. Oefenen is niets mis mee. Als voormalig brandweerman ken ik daar het nut van. Maar het mag natuurlijk niet dusdanige vorm aannemen dat het vliegverkeer in een heel continent lam wordt gelegd. Het kost miljarden. En dat in een crisistijd. Dat is geen oefening, dat is op onverantwoorde wijze de economie saboteren!

Captain Bligh | 18-04-10 | 19:31

Wij van KLM Zwaan adviseren KLM Zwaan.

Bigi Bana Boy | 18-04-10 | 19:30

wat hebben we eigenlijk bespaart dit weekend?
co uitstoot enzo?

Ik wil maar zeggen, we hebben een mooie bijdrage geleverd aan het terugbrengen van uitstoot.

jankaas | 18-04-10 | 19:29

Volgens mij vliegen ze ook gewoon weer hoor!! Kijk maar
www.flightradar24.com/ Er is weer leven in Europa.

Bravo Two Zero | 18-04-10 | 19:25

@ Kapitein-Ter-Zee | 18-04-10 | 19:09 Ik kon de KLM-Boeing en had bij Aircrash-investigation gezien over een vliegtuig bij wie eveneens alle vier de motoren waren uitgevallen. Die motoren konden, nadat ze uit de aswolk waren, weer herstart worden. En er is vervolgens een nood/voorzorgslanding gemaakt. Inderdaad wil je zoiets je passagiers niet aandoen. Maar ik heb ook gelezen dat men daarom nu vanuit de luchtvaart diverse voorzorgsmaatregelen wil nemen, als niet te hoog tot men uit de gevarenzone is, en alleen bij daglicht vliegen. Van neergestortte vliegtuigen is mij niets bekent.

Overigens heb ik nog steeds m'n twijfels of die vulkaanuitbarsting wel echt is ;-) www.museumofhoaxes.com/hoax/af_databas...

Captain Bligh | 18-04-10 | 19:23

Precies, gewoon vliegen. Laat die piloten maar hun salaris (niet Balkenende norm) maar eens echt gaan verdienen.
Het kost miljoenen per dag, en zo erg is die uitbarsting echt niet. Er zijn veel ergere geweest recent. Maar dan vloog men er gewoon omheen.
Angst zaaien, slappe hap.

Zo jammer! | 18-04-10 | 19:23

Laat die dingen maar aan de grond staan , lekker rustig.

Eurotokkie | 18-04-10 | 19:21

Maar, maar... als er toch een neerstort? Wat zeggen ze dan?
Ja, gewaarschuwd he?

grote haas | 18-04-10 | 19:21

Captain Bligh | 18-04-10 | 18:56
Wat voor een voordeel hebben ze dan?

dennieboy | 18-04-10 | 19:21

Spel van de autoriteiten. Wie is het sterkste. GVD die eurocraten moeten een flink pak slaag hebben. Nee tegen EU.

ecologiste | 18-04-10 | 19:19

jack and friends | 18-04-10 | 19:11
Had daar eerder mee gekomen.
*komkommer pakken gaat*

Teun van het Tuinpad | 18-04-10 | 19:17

@Captain Bligh | 18-04-10 | 19:12
Je vindt het opvallend dat ze al minstens 8 jaar oefenen voor een scenario wat nu uitkomt?

Wazzzah | 18-04-10 | 19:14

nuken die vulkaan , 2 vliegen in 1 klap

nachtschilder | 18-04-10 | 19:13

@ Wazzzah | 18-04-10 | 19:08 Wanneer ik bewijs zou hebben, dan zouden er nu heel wat bedrijven een schadeclaim aan het voorbereiden zijn. Het enigste wat ik heb gezegd is dat ik het uitermate opvallend vind.

Captain Bligh | 18-04-10 | 19:12

paridae | 18-04-10 | 19:07
Dat beest was "vliegensvlug" op.
Ja dus.
Moet zeggen dat inktvip op de barbie niet echt een succes is.
Voor je het weet liggen die ringen in het as.

Teun van het Tuinpad | 18-04-10 | 19:11

Ze wilden testen of de nieuwste dosis chem trails bij uitval voldoende is voor een week of wat.
[/aluhoedjes mode]

Fijnstoffer | 18-04-10 | 19:11

Teun van het Tuinpad | 18-04-10 | 19:05
Zo zonder vliegtuigen is de zon wel veel veller..
wel zonnebrand gesmeerd?

jack and friends | 18-04-10 | 19:11

@Captain Bligh
Er zijn nogal wat ongelukken geweest in de jaren '70 en '80 en begin '90 die rechtstreeks verband hielden met vulkanische as als oorsprong.
In ieder geval twee (of drie) in de Indische Archipel en zeker één boven Japan.
Ik herinnen mij nog een paar waarschijnlijkers in dezelfde regio.
Het meest bekende was natuurlijk De Bijna van da KLM boeing in 1989; valt buiten mijn vorige nota maar ook dat wil je je passagiers niet aandoen denk ik.

Kapitein-Ter-Zee | 18-04-10 | 19:09

offtopic
Brusselmans doet leuke stukjes schrijven lately!

contrastvloeistof | 18-04-10 | 19:08

@Captain Bligh | 18-04-10 | 18:48
Waar is je bewijs?

Wazzzah | 18-04-10 | 19:08

BeertjeB | 18-04-10 | 19:03

Met de trein naar Amerika?

michzelluf | 18-04-10 | 19:07

Off topic
@Teun: was ff bang dat je een ban had. Later hoorde ik dat je inktvis aan het bakken was. Was't lekker?
end off topic

paridae | 18-04-10 | 19:07

Kapitein-Ter-Zee | 18-04-10 | 19:02

Hoe bedoel je?
Jaja... die laatste zin is logisch....

michzelluf | 18-04-10 | 19:06

jack and friends | 18-04-10 | 19:01
Ik moet zeggen dat een middagje zon na 1,5 jaar reaguren best vreemd aandoet.
Ook was het vrij stil qua vliegverkeer maar wat daar de reden van is ben ik nu aan het uitzoeken.

Teun van het Tuinpad | 18-04-10 | 19:05

ach gut, ze missen wat centjes, tis toch wat...

Fatwa | 18-04-10 | 19:03

@ Kapitein-Ter-Zee | 18-04-10 | 18:55 U zei o.a.: "Er zijn talloze voorbeelden van neergestortte vliegtuigen door vulkaanas"

Ik zeg niet dat u ongelijk hebt. Ik weet dat er een aantal keer een vliegtuig is geweest dat een noodlanding heeft moeten maken, maar kunt u mijn een paar voorbeelden noemen van NEERGESTORTE vliegtuigen. Ik kon er in de gauwigheid namelijk niets over vinden.

Captain Bligh | 18-04-10 | 19:03

Zo zie je maar weer: 1 ding waar we op echt op kunnen vertrouwen, en dat is de trein.

BeertjeB | 18-04-10 | 19:03

@michzelluf:
En dan maar levens inruilen voor pseudo-veiligheid?
Overigens als die andere en grotere vulkaan ook uitbarst is de kans groot dat we de hele zomer niet meer mogen/kunnen/willen/durven vliegen...

Kapitein-Ter-Zee | 18-04-10 | 19:02

Teun van het Tuinpad | 18-04-10 | 18:59
Toch een welkom terug
Genoten van de natuur vandaag?

jack and friends | 18-04-10 | 19:01

Het vliegverbod kwam al die zogenaamde wereldleiders wel erg goed uit. Nu hoefden ze allemaal niet naar de herdenking van die laagvliegende Polen.
Oorzaak/Gevolg?

Strohond | 18-04-10 | 19:01

Er vliegt hier net een propellervliegtuig over. Iemand?

Trumple | 18-04-10 | 19:00

Je gaat je bijna afvragen wat de achterliggende motieven van de bovenonsgestelden zijn.

_ILT_ | 18-04-10 | 18:59

jack and friends | 18-04-10 | 18:54
Een 24-uurs-ban is als niet mogen vliegen vanwege een aswolk, zeg maar.

Teun van het Tuinpad | 18-04-10 | 18:59

alle vluchten voor de 18de gecancelled.. Nou ja.. de dag was toch al bijna voorbij

Claude Jacque | 18-04-10 | 18:59

Kapitein-Ter-Zee | 18-04-10 | 18:55

Wij zijn geen experts, maar het is duidelijk dat een spanningsveld zich aan het ontwikkelen is tussen de vliegmaatschappijen en de autoriteiten....

200 miljoen verlies/per dag voor een sector die al niet veel vet op de botten heeft...

michzelluf | 18-04-10 | 18:58

@Zwitsaltijd! | 18-04-10 | 18:50
HLX113 zit ook nog hoog: Altitude : 12496 m - 40997 ft
Test?

paridae | 18-04-10 | 18:57

@ dennieboy | 18-04-10 | 18:43 Wat er mis mee is? Dat er, wellicht vanwege een oefening, maar naar het zich nu laat aanzien, in ieder geval vanwege een zwaar overtrokken reactie van de overheden, miljardenschades worden aangericht in een tijd die toch al niet gemakkelijk is.
En daar komt nog bij dat wanneer er te vaak te hard geschreeuwd wordt, de samenleving een daadwerkelijk noodzakelijke waarschuwing voor een gevaar niet snel meer serieus zal nemen. En dat kan levens kosten.

Captain Bligh | 18-04-10 | 18:56

Zit al een paar dagen naar een helblauwe lucht te kijken en me af te vragen wat er nu precies aan de hand is.. vind het een vaag verhaal!

JosVerbeek | 18-04-10 | 18:55

ZDEV | 18-04-10 | 18:53

Idd, te simpel.... waar zijn die achterlijke hippies nu?? Het is stil... heel stil...

michzelluf | 18-04-10 | 18:55

En toch... en toch... en toch: ondanks de wolkenloze hemel is de zon minder fel dan je, in deze tijd van het jaar, zou mogen verwachten. Het zou kunnen zijn dan er toch iets van as tussen hem en mij zit en als dat stukje as nu net in de motoren komt van dat ene vliegtuig dat daar, ondanks de waarschuwingen, toch is gaan vliegen ben je als vliegtuig mooi de sigaar.
Er zijn talloze voorbeelden van neergestortte vliegtuigen door vulkaanas; laat maar lekker aan de grond tot men er voor 100% zeker van is dat er weer gevlogen kan worden.

Kapitein-Ter-Zee | 18-04-10 | 18:55

Teun van het Tuinpad | 18-04-10 | 18:49
Had u al gemist vandaag..

jack and friends | 18-04-10 | 18:54

Nu: 750 ton per seconde, dat is wat de vulkaan uitspuwt!!! WTF???

Dat zijn 20 vrachtwagens geladen met rommel / seconde !!!

michzelluf | 18-04-10 | 18:53

Het is allemaal de schuld van mensen. We zorgen zo slecht voor onze lieve aarde. Dit onheil hebben we over onszelf teweeg gebracht. CO2. Zure regen. Bio-industrie. Nertsfokkerijen. Walvisjacht. Al die auto's die maar vervuilen.
*hippie modus uit, lacht heel hard*

ZDEV | 18-04-10 | 18:53

Twee toestellen van TUIfly hebben blijkbaar maling aan het vliegverbod...

Zwitsaltijd! | 18-04-10 | 18:50

Dat de eerste vrouw met opvliegers zich maar snel mag melden.

Teun van het Tuinpad | 18-04-10 | 18:49

@ Wazzzah | 18-04-10 | 18:38 Ja, en wanneer je dus al jarenlang 2x per jaar droog moet zwemmen, wil je wel eens daadwerkelijk voelen of het water nat is.

Captain Bligh | 18-04-10 | 18:48

Boomschade | 18-04-10 | 18:46
OK, voor altijd vrachtvliegtuigen dan..

LekkahNeukeNieBetale | 18-04-10 | 18:48

Kijk, zo moet dat!
Als POWned een voorbeeld aan MSNBC gaat nemen, wordt ik één van de vaste-zelfs-als-ik-strontziek-ben kijkers!

Hijo del Sol | 18-04-10 | 18:48

LekkahNeukeNieBetale | 18-04-10 | 18:40
Die Boeing op die flat in de Bijlmer was ook een vrachtvliegtuig.

Boomschade | 18-04-10 | 18:46

Vliegen door vulkaanas maakt het wel spectaculairder,niet waar? Wel een plekje bij het raam ter hoogte van de motoren reserveren!

lichtpunt | 18-04-10 | 18:44

Captain Bligh | 18-04-10 | 18:38
Wat is er dan mis mee? Ik snap uw punt niet echt. Leg maar uit aub, ik vind dit soort dingen erg interessant.

dennieboy | 18-04-10 | 18:43

Die foto's avec de bliksem zijn echt bizar mooi!

Kopvod | 18-04-10 | 18:43

Op zich een goed idee, alleen vrachtvliegtuigen voor een tijdje...

LekkahNeukeNieBetale | 18-04-10 | 18:40

KLM-topman: Europees luchtruim veilig

President-directeur Peter Hartman van luchtvaartmaatschappij KLM zegt dat het Europese luchtruim veilig is. "Met uitzondering van een band in het noorden tussen IJsland en Rusland." KLM voert zondagavond dan ook drie commerciële vluchten uit, met vracht en bemanning aan boord.

KLM heeft daar toestemming voor gekregen, zei Hartman vandaag. De KLM-topman hoopt dat de autoriteiten net als de verschillende Europese luchtvaartmaatschappijen, snel oordelen dat vliegen weer kan.

ExtraZuur | 18-04-10 | 18:39

@ dennieboy | 18-04-10 | 18:32 Stel dat u bij de brandweer werkt, en u bent bezig met een oefening. Tijdens die oefening gebeurt er exact zoiets als wat u aan het oefenen bent. Gaat u dan door met die oefening, of gaat u gebruikmaken van de realistische ware gebeurtenis?

Zie ook Captain Bligh | 18-04-10 | 18:26:

Toeval, of handig gebruik maken van een toevallige gebeurtenis? Net als bij de Mexicaanse griep, die een pandemie zou zijn...
www.paris.icao.int/Met/Volc_Ash/Volc_A...

Captain Bligh | 18-04-10 | 18:38

@Captain Bligh | 18-04-10 | 18:26
Die lui oefenen volgens mij 2x per jaar, en de oudste training die ik kon vinden binnen 2 seconden is uit 2002. Waarom ze oefenen, zie je nu. Niet alles is een false flag.

Wazzzah | 18-04-10 | 18:38

@ JanVergoor | 18-04-10 | 18:27
Je spreekt jezelf nogal tegen.
Je hebt jaren niet meer gevlogen, maar je meent wel alle wijsheid in pacht te hebben hoe het reizen per vliegtuig heden ten dage in zijn werk gaat.
Nogal paradoxaal.

lion@night | 18-04-10 | 18:38

Zieke Hond | 18-04-10 | 18:34
Hahahaha, ik lach echt om mensen zoals jij. Er zijn zat alternatieven voor olie.
*Pinkt traantje weg*

dennieboy | 18-04-10 | 18:37

Waarschijnlijk ook weer zo'n geextrapoleerd computerprogrammaatje, net als met die klimaatonderzoeken
Denk dat AF/KLM en nog een paar anderen heel sceptisch zullen gaan worden.

Ulle Ruttelflut | 18-04-10 | 18:36

misschien kan het KNMI er nog een weeralarm uitgooien.

Hamlet | 18-04-10 | 18:36

Vlieg ook even over de burelen van Brussel en laat wat vallen. Hautaine ambtenarij: weg ermee.

ecologiste | 18-04-10 | 18:35

Oh gut, ze mogen niet vliegen. Wat zieieieieliggg *ieniemienie stemmetje uit*. Eindelijk kunnen jullie eens proeven hoe het wordt als er straks geen olie meer is.

PS Zit al in het buitenland en ik blijf er. Los ballos.

Zieke Hond | 18-04-10 | 18:34

Captain Bligh | 18-04-10 | 17:59
Ik weet dat landen dat doen (Bilderberg enzo ;) ) maar wat wouden ze nu doen dan? De vulkaan bevelen om as te spuwen?

dennieboy | 18-04-10 | 18:32

@ JanVergoor | 18-04-10 | 18:27
Tenzij mijn privejet stuk is, klopt dit inderdaad. Maar feit blijft dat ik binnen 2 uur in spanje ben in het hoogseizoen in plaats van een halve/hele dag. (Hangt van de files af).

aardt | 18-04-10 | 18:31

ik vind het wel lekker rustig zo in assendelft,
Ja ik wist het toen ik er ging wonen, maar nu wel lekker rustig
En die lucht, zo mooi blauw.

cliffhanger | 18-04-10 | 18:28

@Zeeschuimer | 18-04-10 | 18:25
Daarentegen is op de satelliet zo nu en dan wel wat as zichtbaar. Eergisteren was het een stuk duidelijker, maar ook vandaag (met name in de ochtend en in de avond, als de zon laag staat) zie je op de satellietfoto's nog wel wat veegjes as:
www.sat24.nl/Region.aspx?country=nl&am...
Dat neemt niet weg dat je vanaf de grond niets ziet, op z'n best lijkt het een beetje heiig of hangt er een soort van smog (zo zag het er hier eergisteren uit, toen er aardig wat overkwam).

Requiescat in pace | 18-04-10 | 18:28

En ook geen wolkje aan de lucht.
Zie je nou dat die vliegtuigen het weer in Nederland verpesten, nu keihard bewijs.
Schiphol dicht voor meer zon.

Oyibo | 18-04-10 | 18:28

Ik zeg: Alle beschikbare A380's vullen met pedeau's, criminelen en finnen en gratis naar Iceland vliegen. De winnaar wint niks maar het meedoen is belangrijker dan winnen in deze.

Barbatruuk! | 18-04-10 | 18:28

Ik heb een auto. Ik kan overal naar toe waar ik wil. Ik heb al jaren niet gevlogen. Het is een enorm oncomfortabele manier van reizen. Te kleine stoeltjes, omhooggevallen stewardessen, enorm veel tokkies, uren rondhangen op een luchthaven, bagage kwijtraken, verplicht zuigfilms aanschouwen, slecht vreten.
Ik mis er niets aan.

JanVergoor | 18-04-10 | 18:27

@ Notenkast | 18-04-10 | 18:09

Toeval, of handig gebruik maken van een toevallige gebeurtenis? Net als bij de Mexicaanse griep, die een pandemie zou zijn...
www.paris.icao.int/Met/Volc_Ash/Volc_A...

Captain Bligh | 18-04-10 | 18:26

@Zeeschuimer | 18-04-10 | 18:19
Nou proost dan!

paridae | 18-04-10 | 18:26

@jello5167 | 18-04-10 | 18:24
De aswolk is niet met het blote oog waarneembaar.

Zeeschuimer | 18-04-10 | 18:25

tis idd vreemd, ik heb nog niet 1 keer een donkere aswolk kunnen waarnemen....
Zou de uitbarsting onderdeel zijn van een oefening?

jello5167 | 18-04-10 | 18:24

Er zal wel sprake zijn van uitzonderlijke omstandigheden. Als de risico's enigzins aanvaardbaar zijn word er onmiddelijk gevlogen, gezien de grote belangen. Non-issue dus.

pius | 18-04-10 | 18:23

@ update
Geen duidelijke communicatie van KLM.
Vanuit die tweet kunnen we opmaken dat incoming intercontinental flights blijkbaar nu wel mogen landen.

lion@night | 18-04-10 | 18:21

@jack and friends | 18-04-10 | 18:16
Had toch al niet de indruk dat die dagelijks plaatsvonden, u wel? ;

La Vie En Rose | 18-04-10 | 18:20

Iemand van de GS-redactie moet zeker binnenkort vliegen? Wat een haast ineens... ik dacht dat GeenStijl altijd wel voorstander was van een beetje maatschappelijke ontwrichting.

Requiescat in pace | 18-04-10 | 18:19

paridae (18:10) & lion@night (18:11)
Om gek van te worden! Bezatten is nu een goed alternatief..

Zeeschuimer | 18-04-10 | 18:19

Zo is dat! Zwanenburg wil weer dat gebrul boven hun hoofden horen!

wurly | 18-04-10 | 18:18

De linkse lobby's doen hard hun best. Ieder uur minder vliegen is een uur herstel voor moeder aarde. Het gaat nu echt nergens meer over.

Sliptong | 18-04-10 | 18:16

is wel handig als zo'n kist gestraald wordt, kun je hem gelijk schilderen

neemjemoederindemali | 18-04-10 | 18:16

xzaz2 | 18-04-10 | 18:10
Als er niet wordt gevlogen vinden er natuurlijk ook geen uitzettingsvluchten plaats..

jack and friends | 18-04-10 | 18:16

@ Zeeschuimer | 18-04-10 | 18:04
Vreemd.
De aswolk ligt zuidelijker, Frankfurt gaat open en Schiphol moet dicht blijven?
Zit niet meer een gestructureerde logica achter.l

lion@night | 18-04-10 | 18:11

Geenstijl, waarom zijn jullie zo voor dat vliegen? Het lijkt wel alsof jullie aandelen Air France KLM hebben.

xzaz2 | 18-04-10 | 18:10

@Zeeschuimer | 18-04-10 | 18:04
Kreeg die verontrustende link al van Snoes vanmiddag. Dus voorlopig blijft het prut.

paridae | 18-04-10 | 18:10

Vliegtuigjes vlug vlug de lucht in. En lazert er 1 naar beneden, gewoon: zand er over.

Koos Knak | 18-04-10 | 18:10

Artwido | 18-04-10 | 18:05
Oeps. Sorry.

Elisabeth2 | 18-04-10 | 18:09

Jammer, het is bijna gedaan met de rust. Wat heb ik er van genoten!! Ik stel daarom voor dat er volgend weekend weer een vulkaan as gaat uitblazen.

provinciaaltje | 18-04-10 | 18:09

@ Captain Bligh | 18-04-10 | 17:59 :
Als er daadwerkelijk zo'n soort oefening van tevoren gepland stond, dan gaan er natuurlijk belletjes rinkelen. Enige waar ik vandaag wel tegenaan liep was een grootschalige internationale militaire oefening. Maar durf niet te stellen dat het maanden/weken van tevoren gepland is, wie weet nemen ze gewoon profijt van een lege luchtruim. Of hebben ze schijt aan de hele aswolk.

Notenkast | 18-04-10 | 18:09

hehe, kan ik eindelijk naar NY.

maar16jaar | 18-04-10 | 18:08

nah trappen met die kisten!!!

immervollgasss | 18-04-10 | 18:08

@ Elisabeth2 | 18-04-10 | 17:58

Leuke link idd. Is zeker wel een keer of 20 gepost op geenstijl, dat weer wel.

Artwido | 18-04-10 | 18:05

Zolang ik short AirFrance/Klemmen zit wordt er niet gevlogen!

El Gouda | 18-04-10 | 18:04

Stop mr gewoon met vliegen. Heerlijk rustig toch zo

eM!nence | 18-04-10 | 18:02

@Jffreey ik doelde meer op de spelling van successful.

Maar goed, ik hoorde net dat IJsland garant staat voor evt. neerstortende vliegtuigen.. dat is toch een fijne gedachte.

Dachthetwel | 18-04-10 | 18:00

Even een stukje kinppen en plakken van SN:
Ik begrijp maar al te goed waarom al het vliegverkeer stilgelegd is. Vorig jaar stuitte ik bij toeval op een pdf-document uit 2008 waarin meerdere (internationale) grieppandemie-oefeningen werden aangekondigd (Google maar eens op "nationale risico beoordeling bevindingenrapportage 2008", en zoek dan in dit pdf-document naar het kopje "grieppandemie")
Uit ervaring weet ik dat een buitenstaander een oefening vaak niet serieus neemt. Om toch de gewenste respons te krijgen heeft men toen dus gewoon een bestaand griepje "opgeblazen" tot pandemie-achtige proporties. Niet de farmaceutische industrie zat dus achter de "Mexicaanse griephoax", maar de ambtenarij/politiek.
En nu de link met het vliegverkeer: Afgelopen vrijdag hoorde ik op het journaal dat er "toevallig" net een Europese vulkanische aswolk-oefening gepland stond. U doet de wiskunde...

Captain Bligh | 18-04-10 | 17:59

Hier een leuke link voor als ze weer gaan vliegen. Vanmiddag de KLM vlucht daar op gezien. casper.frontier.nl/eham/

Elisabeth2 | 18-04-10 | 17:58

Hoezeau "we zijn niet zandstraalproof"?
Finland is ook zo'n min land.

Waffelizer | 18-04-10 | 17:57

Gewoon vliegen, de hele economie op ze kop

JimmyPage09 | 18-04-10 | 17:57

Je Verzint Het Niet | 18-04-10 | 17:52
Dan doen ze allemaal weer huilie huilie omdat niemand ze heeft tegengehouden.

jack and friends | 18-04-10 | 17:57

De zwanen vliegen toch ook !

Je Verzint Het Niet | 18-04-10 | 17:56

Ik vraag me wel af: ieder jaar barst er wel ergens een vulkaan uit en toch is dit voor het eerst dat er zo'n heisa om dat vliegen gemaakt wordt. Kan me niet herinneren dat als er in Japan ene uitbarst men daar niet meer vliegt. Of dat de Etna het hele middellandse zee gebied plat legt..

Mr. Blisster | 18-04-10 | 17:56

@GS doet eens updaten:
Je Verzint Het Niet | 18-04-10 | 17:55

Je Verzint Het Niet | 18-04-10 | 17:55

As in de lucht? Ik heb zelden zo'n mooie heldere blauwe lucht gezien.

©®™e | 18-04-10 | 17:55

Het is wel een financiële klap voor Schiphol. Waarschijnlijk moet de hardwerkende burger hier uiteindelijk weer voor opdraaien.

Mastermattie | 18-04-10 | 17:55

Don't mess with the Dutch skybikkels.

Plukkiehaar | 18-04-10 | 17:54

Dachthetwel | 18-04-10 | 17:52
10?

Jffreey | 18-04-10 | 17:54

Grootste Hoax van 2010, krijg je met al die security managers

broker20 | 18-04-10 | 17:52

totdat er een neerstort ... en dan ?

Je Verzint Het Niet | 18-04-10 | 17:52

En hoeveel "successful" testflights waren er dan.

Dachthetwel | 18-04-10 | 17:52

Laat maar vallen, want het komt er toch wel van...

Scheisse65 | 18-04-10 | 17:51

Is wel lekker gemoedelijk, dat met z'n allen niet vliegen.

Trumple | 18-04-10 | 17:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken