Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Meerdere bomaanslagen in metro Moskou

metromoskou.jpg Tenminste twee bomaanslagen in de metro in Moskou hebben het leven gekost aan circa vijfentwintig vijfendertig mensen. De explosies gingen kort na elkaar af midden in de ochtendspits. De eerste bom ging af recht boven het voormalige KGB hoofdkantoor in station Lubjanka. De tweede ontplofte nabij station Park Kulturi. Vid1, vid2, pics1 & pics2. CNN is live. Volgens een persverklaring van de burgemeester zou het gaan om tenminste twee vrouwelijke zelfmoordenaars. RTL Nieuws correspondent Remco Reiding doet via Twitter verslag ter plaatse. Meer verslag hier en hier. UPDATE: Foto van getroffen metro HIER (NSFW)

Reaguursels

Inloggen

het is gewoon te gek voor woorden dat er mensen zijn die serieus dit op de een of andere manier willen goedpraten. "het zijn arme mensen, er is hun zoveel onrecht aangedaan" bladibla hou toch op man.. ga lekker in de kont kruipen van wat linkse ministers die jullie verhaal wel willen aanhoren
als je onschuldige burgers gaat aanvallen ben je een laffe laag gezakte hond. PUNT niet moeilijk over doen, het is gewoon zo, klaar.
of het nou moslims zijn of niet, alles wat in naam wordt gedaan van een of andere god moet kei en keihard verboden worden. en of dit nu gedaan is in naam van weet ik wie, het is verkeerd. over en uit

godverork | 29-03-10 | 23:29

Jah, Rusland gedraagt zich ook nooit, zeker niet in de Kaukasus (zie ook georgië). Dan zijn er genoeg weduwen, vrouwen wiens kinderen verkracht, ontvoerd, vermoord zijn die zich willen opblazen. Eigen schuld, dikke bult.

De Kaukasus was nooit extreem religieus, laat staan religieus. Extremisme is zoals in Afghanistan gewoon een reactie tegen de bezetter. Het zijn uiteindelijk de extremisten langs buiten kanten die altijd willen vechten. Rusland is groot genoeg, die grondstoffen hebben ze ook niet nodig. Laat die mensen met rust, dan heb ik het ook over Georgië, Oekraïne, Wit-Rusland,...

shirkuh | 29-03-10 | 21:23

Bergmoslims.
Gelukkig is Nederland plat.

Hoofdschudder | 29-03-10 | 18:19

Apart dat ze in sommige landen zomaar foto's neerzetten van lijken, stel je voor dat je dat ziet als familielid...

Necramonium | 29-03-10 | 17:54

*bezorgd Nikita bellen doet*

alexandra sweets | 29-03-10 | 17:53

Het gekke is dat de voormalige USSR nogal wat Palestijnse/islamitische terreurgroepen getrained en gesteund heeft via de voormalige KGB, om maar vooral aanslagen te plegen op Israel (en westerse doelen), en nu die deksel op hun eigen neus krijgen. Overigens, als er een aanslag op Israelische burgers gepleegd wordt mag Israel vooral niet terugslaan (en is het de schuld van Israel zelf omdat ze zogenaamd moslimgrondgebied bezetten) van Rusland, iets wat ze zelf nu wel mogen te doen.

Eventhorizon | 29-03-10 | 17:50

Het wordt echt te gek met die haatbaarden cultuur!
*mompelt iets van kruisridders*

galaxie500 | 29-03-10 | 17:48

kijk even allemaal op marokko.nl... je word miselijk van de vereering daar van de daders

donetta | 29-03-10 | 17:21

@solidstate | 29-03-10 | 14:51
U was mij voor maar mee eens.

Lev | 29-03-10 | 16:47

Brusselmans: iets nauwkeuriger svp

1) " De explosies gingen kort na elkaar af"

Nou, bommen gaan af, en explosies klinken. Explosies die af gaan, nee dus

2) het FSB hoofdkantoorzit boven het metrostation, de bom ging dus af onder en niet boven dit pand

FW Ta-183 Huckebein | 29-03-10 | 16:42

Dus vanaf nu zijn ook vrouwen met baard verdacht?

Deaude_Lutser | 29-03-10 | 15:54

@Biff Eagleburger
Aha! Het waren dus Tsjetjeense taxichauffeurs!

An die ARBEIT | 29-03-10 | 15:42

Pliessie Moskva heeft nog 2 bommen gevonden. En, taxi's zijn spontaan 5x zo duur geworden.

Biff Eagleburger | 29-03-10 | 15:26

Lees nou eens wat ik zeg: IEDER GEVAL OP ZICH BEPALEN. Hoe moeilijk vind je het precies?

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 12:19
-------------------------

Achmed, de islam is de islam en de aanhangers daarvan beoordelen we gelijk.
De islam is fascistisch en zijn aanhangers zoals jij zijn eng. brrrrrr.

solidstate | 29-03-10 | 14:59

polt | 29-03-10 | 12:17
Lees nou eens wat ik zeg: IEDER GEVAL OP ZICH BEPALEN. Hoe moeilijk vind je het precies?

-------------------

Achmed, de islam is de islam en de aanhangers daarvan beoordelen we gelijk.
De islam is fascistisch en zijn aanhangers zoals jij zijn eng. brrrrrr.

solidstate | 29-03-10 | 14:57

ieslam ies vrede.

solidstate | 29-03-10 | 14:51

ieslam ies vrede.

solidstate | 29-03-10 | 14:44

Lekker dan, ik zit er over een maand! Hopen dat er niks anders gebeurt dan..

botte zaag | 29-03-10 | 14:25

Drs. D.

Zo is het..

_- ViXXeN -_ | 29-03-10 | 14:18

Las ergens dat ze maar 300 tot 400 gram p.p. hebben gebruikt, moet je nagaan als dat een aantal kilo’s waren geweest….

Drs. D. | 29-03-10 | 14:16

Waarom???

Drs. D. | 29-03-10 | 14:09

@Behaard smaalkopje
De laatste regel van mijn post op 29-03-10 | 13:34 zegt het vrij duidelijk, dus just admit dat je er langs zit and move on man....

An die ARBEIT | 29-03-10 | 14:08

@Behaard smaalkopje | 29-03-10 | 14:02

Jajaja lul er maar overheen gast, je zag mijn nick en je moest gewoon ff wat te zeuren hebben, anders is je dag zo leeg! Doe lekker maar je je goed bij voelt, en windt er geen doekjes om ;)

An die ARBEIT | 29-03-10 | 14:06

@An die ARBEIT | 29-03-10 | 13:53 Ik deel geen meningen van anderen, die mogen zij helemaal zelf houden:

Ik sta soms mensen toe mijn mening te delen, dat is al ...

Als je begrepen wilt worden moet je je quote's in aanhalingstekens presenteren:

Fleauxe: "Zo, dus Osama maakt nu ook vrienden in de Sovjetunie?"

... is kraakhelder, hetgeen niet kan worden gezegd van:

(citaat van An die ARBEIT):

@Fleauxe | 29-03-10 | 09:01 Zo, dus Osama maakt nu ook vrienden in de Sovjetunie?

/citaat van An die ARBEIT

Beter je best doen ...

Behaard smaalkopje | 29-03-10 | 14:02

Het is toch wel duidelijk dat overal waar er aanslagen gepleegd worden dat dat voor 90% islamieten zijn.

dit gaan we ook in Nederland meemaken als we ons meer gaan verzetten tegen de islamisatie.

we kunnen net als amerika en rusland de terroristen niet stoppen het is alleen de vraag hoe veel slachtoffers moeten er dood voordat we ze er allemaal uitflikkeren en de oorlog aan de islam verklaren en afschaffen.

sorry dat het zo hard en rechts klinkt maar ik ben het echt spuug zat met die lui.

Reeldutch | 29-03-10 | 14:00

@Behaard smaalkopje

Dus je deelt de mening van een Zwitsal :P

An die ARBEIT | 29-03-10 | 13:53

@Behaard smaalkopje
En jij komt weer met scheve comclusies, was niet mijn text, was een quote...

Beter lezen Luts

An die ARBEIT | 29-03-10 | 13:52

@rus.nl
Beperkte hersenS capaciteit? Pot, ketel...

@_- ViXXeN -_
Ookal had ze d'r normale metro gepakt, was d'r misschien nog niks met d'r gebeurd... Mag freaky situatie hoor, daar niet van, vind het alleen raar dat je er vanuitgaat dat het wel fout was gegaan als ze op de normale tijd was gegaan... Daarom dat ik ook een beetje aan je verhaal twijfel. Zowiezo is dit niet echt een site voor gevoelige typjes ( aangezien je je zo aan die post stoorde ; ) )

An die ARBEIT | 29-03-10 | 13:50

@An die ARBEIT | 29-03-10 | 13:34 ... komt ook weer eens onder zijn potje zwitsal uit gekropen om ons beestachtig te vermaken:

De "Sovjetunie" ???

Welk een geraaskal ...

Osama ???

't zijn toch echt de schandknaapjes van Abu Khaled die thans in Tsjetsjenië de jihadi's ronselen ...

Behaard smaalkopje | 29-03-10 | 13:46

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 13:18
"Als dat zo is zou ik nu met haar aan de telefoon zitten als ik jou was,'"

Is al gebeurd, (voor jou informatie).
Ze is nu aan het werk....

Neem er een voorbeeld aan zou ik zeggen.
-punt-

_- ViXXeN -_ | 29-03-10 | 13:43

@Fleauxe | 29-03-10 | 09:01

Zo, dus Osama maakt nu ook vrienden in de Sovjetunie?
Eens kijken hoe ome Putin hier op gaat reageren. Iets zegt me dat hij anders denkt dan, bijvoorbeeld, iemand als Job Cohen.

De Sovjetunie bestaat niet meer, en Osama heeft er zowieso niks mee te maken, en Al Queda ook niet ( denk dat je dat bedoelt.. )

An die ARBEIT | 29-03-10 | 13:34

-weggejorist-

rus.nl | 29-03-10 | 13:31

-weggejorist-

rus.nl | 29-03-10 | 13:28

Kei van de Aanstoot | 29-03-10 | 10:44

U vergat o.a. de Balkan te noemen waar de moedjaheddien met connecties Afhanistan de hand heeft gehad in bomaanslagen:
http://www.stelling.nl/kleintje/405/ISLAM.htm

ecologiste | 29-03-10 | 13:27

Behaard smaalkopje | 29-03-10 | 12:57

Goede post! Maar er zijn natuurlijk ook redenen te bedenken waarom deze mensen radicaliseren. Dat zulke mensen radicaliseren kan ik nog wel enigszins begrijpen. (Niet dat ik het goedpraat) Rusland gedraagt zich nou ook niet bepaald netjes in deze regio en creeert hier een voedingsbodem waar terrorisme zich kan ontwikkelen. Mijn punt is, dat de islamisten de haat van de mensen tegen Rusland gebruiken voor het plegen van aanslagen. De mensen zelf hoeven dus helemaal geen islamisten te zijn en geloven waarschijnlijk heilig in hun oorlog tegen Rusland..

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 12:58

Dank voor de informatie. Net als de andere post die ik aanhaal, een goede post.

Virtus Roma | 29-03-10 | 13:22

-weggejorist-

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 13:18

Rechts-is-eng ? | 29-03-10 |

Het had kunnen zijn dat ik me meisje opkon halen in een vuilniszak, met bij elkaar geraapte stukjes... Haar persoonlijke eigendommen in een tas.

Hoe denk je.. Wat ik over jou comments zou moeten denken die jij hier plaats.
Voor zo'n hersenloos type als jij zou ik geen ban op deze site willen.

_- ViXXeN -_ | 29-03-10 | 13:12

-weggejorist-

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 13:05

rus.nl ? | 29-03-10 | 12:50

Tjsa zelf hier schrijft er zo'n onbenul.
Om een ban te voorkomen , beperk ik mijn mening eventjes.
.

_- ViXXeN -_ | 29-03-10 | 13:03

Leuk volk he, moslims. Leuke vrienden hebben ze ook...

Ik zeg: 1780!!!

Hempieman | 29-03-10 | 13:02

@Virtus Roma | 29-03-10 | 12:47
Russen zijn ongelovigen. We kunnen heel ver terug gaan, zoals de Jihadi's doen, dan zie je dat er vaak Jihads vanuit de Kaukasus gericht waren op de onderwerping van wat we nu Rusland noemen. Tsjetsjenen noemen zichzelf veelal Ghazi, wat een soort heilige strijder betekent. Ze voeren niet echt een strijd tegen het westen, maar tegen de ongelovigen. Oorspronkelijk was het echter wel een 'normaal' territoriaal conflict. Door Arabisch geld en de influx van Jihad strijders is het wel een religieus conflict geworden.

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 12:58

@Virtus Roma | 29-03-10 | 12:47 Voor de volgelingen van wijlen Said Qutb (waartoe ook Osama behoort) zijn landen als Afghanistan, Kashmir, Tsjetsjenië, Ingoesjetië, Dagestan enzovoorts primair jihad-landen:

Zij zien dit als bezette moslim-landen.
Zij schuiven bijvoorbeeld een meaglomane schurk als de oude Kadyrov geld, wapens en zgn. "macht" in zijn reedt, en nemen vervolgens zèlf de zaak in handen.
Zij recruteren de zgn. "Zwarte weduwen", die wellicht wel moslim, maar niet fanatiek waren, en maken er zelfmoord-terroristen van.
Zij vormen de plaatselijke islam (vaak helemaal niet zo soennitisch) om naar het wahhabbisme en kweken zo de voedingsbodem voor islamitische terreur.
Zij gebruiken het bestaande plaatselijke probleem (met bijvoorbeeld de Russen) als brandstof voor een islamitische jihad ...

De Kaukasus is een extra nuttig terrein voor de jihad: Er zijn mogelijkheden om terreur te bedrijven middels olie en gas ...

Behaard smaalkopje | 29-03-10 | 12:57

Boeuf Bourguignon ? | 29-03-10 | 12:48
Vanmorgen 2 uur lang proberen contact te krijgen.
Krijg je het wel benauwd van...

Maar dat geluk hadt zij ook. Toevallig was ze iets eerder naar haar werk gegaan.
Deze 10 minuten maakte net het verschil...
Pppfff

_- ViXXeN -_ | 29-03-10 | 12:56

Hongersnootjes | 29-03-10 | 12:54

Beter dan

L. Rakker | 29-03-10 | 12:55

vervolg...
beneden 60 luistert men beter als dat men spreekt.

Hongersnootjes | 29-03-10 | 12:54

rus.nl | 29-03-10 | 12:50
zoals gij zelf? Met een IQ <60 luistert men beter als dat men spreekt.

Hongersnootjes | 29-03-10 | 12:53

-weggejorist-

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 12:51

-weggejorist-

rus.nl | 29-03-10 | 12:50

Ik geloof dat de naam 'Rechts-is-eng' als een rode lap op de redaguurders werkt waardoor aan de inhoud voorbij wordt gegaan of deze in een foute context wordt geplaatst. Wat hij/zij zegt klinkt echter redelijk.
Verder is de afsluiter 'Vrede' net zo'n lege koker als 'Have a nice day'. De eerste keer denk je: 'Hee, dank je wel!' Totdat je merkt dat er niks in zit.

L. Rakker | 29-03-10 | 12:49

@_- ViXXeN -_ | 29-03-10 | 12:46
Close call. Nichtje van mij had juist vrij op de dag van die aanslagen in Madrid, anders had zij op dat perron gestaan. Geluk zit vaak in een klein hoekje.

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 12:48

knerf | 29-03-10 | 12:31

Ik ben verre van naïef. Ik probeer alleen objectief naar iets te kijken, zonder gelijk alle islam-alarmbellen af te laten gaan. Verder lees je nog steeds niet goed. Ik geef niet aan dat ze Allah er buiten.

Behaard smaalkopje | 29-03-10 | 12:36

Dat de Kaukasas een broeinest van terrorisme is, is niets nieuws. Maar ik heb sterk de neiging dat de gelieerdheid van deze groepen aan Arabische schurken vooral gebaseerd is op de financiële en materiële steun die het met zich meebrengt. Misschien druk ik me niet goed uit, of zit ik er helemaal naast, maar het doel van deze terroristen is toch puur gericht op Rusland en niet op de "Westerse wereld"? Naar mijn inzicht plegen deze mensen de aanslagen in een poging hun bezetter (althans het land dat ze als bezetter zien) pijn te doen. Neem Vietnam, daar waren de aanslagen ook gericht op de bezetter en ook vaak laf.

Virtus Roma | 29-03-10 | 12:47

-weggejorist-

rus.nl | 29-03-10 | 12:46

Mijn vriendin was 10 minuten eerder op een v.d. Metro haltes voor de aanslag.
Gelukkig niets overkomen...
Dus als ik die comments lees van'
Rechts-is-eng
| 29-03-10 | 12:28

Mag jij ervan uitgaan dat ik een duidelijke mening heb over jou domme achterlijke idiote uitspraken.
Je bent wat mij betreft een hele grote Mongeaul.

_- ViXXeN -_ | 29-03-10 | 12:46

zo gauw het dwingend wordt: Ja.

Hongersnootjes | 29-03-10 | 12:45

@Rechts-is-eng | 29-03-10 | 12:42
Als je denkt dat Tsjetsjenen (en Arabische jihadi's) en Russen in vrede en liefde geloofde zou ik je op zijn minst afschuwelijk naief noemen.

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 12:45

Op zich niks bijzonders. Volgende week weer.

EenZiener | 29-03-10 | 12:45

@Rechts-is-eng 11:03
Schandelijk, dat je dit soort ongericht terrorisme, waar enkel onschuldigen het slachtoffer van zijn, durft te vergelijken met het verdedigen van de soevereine staat Israël ten opzichte van haar vijanden.

tipo | 29-03-10 | 12:43

-weggejorist-

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 12:42

-weggejorist-

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 12:39

Rechts-is-eng
ik vind vrede een eng woord als het uit jouw vingers komt als afsluiter van een tegel. zo niets zeggend. Zoals de hippies altijd liefde zeiden - gewoon omdat het moest, omdat het de ideologie ontsprak.

Hongersnootjes | 29-03-10 | 12:36

@Rechts-is-eng | 29-03-10 | 12:12
Dat zou dan een wanhoopsdaad zijn waar maanden voorbereiding aan vooraf is gegaan. Gellof je het zelf? Neen, moslims kunnen niet over een kam worden geschoren, teroristische moslims echter wel. De aansalg met het doel zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken, is een islamitische actie.

En-el Hak | 29-03-10 | 12:36

@Virtus Roma | 29-03-10 | 11:42 Denk eens aan Beslan ...

Tsjetsjenië, Ingoesjetië, Dagestan, de hele boel is daar al jarenlang geïnfiltreerd en opgestookt door Arabische import-haatbaarden ... zoals destijds ook in Bosnië gebeurde ...

Aanslagen? Het barst er van, zelfs NOVA heeft een "Overzicht aanslagen Rusland" op www.novatv.nl/page/detail/nieuws/490/O... ga maar eens kijken, allemaal haatbaarden, en dat overzichtje is nog verre van volledig ...

Behaard smaalkopje | 29-03-10 | 12:36

Rusland en Tsjetsjenië hebben al eeuwen ruzie met elkaar. Het zijn opstandige bergvolkeren, of het nou Georgiërs, Abchazen, Kalmukken of aanverwant Oostvolk is. Iedereen kan elkaars bloed wel drinken. Wat er echter in Tsjetsjenië is gebeurd is dat het conflict is geïslamiseerd: in plaats van een regionale oorlog is het in een jihad tegen de ongelovige Russen veranderd. Het stikt er van de Arabische jihadi's, al dan niet gesponsord door Saoedie-Arabie of Iran. Nu kun je wel als Westers Gutmensch vrede op aarde roepen, maar zo werkt het op de Kaukasus niet. Russen begrijpen dat, en zullen naar ik aanneem ouderwets uitpakken met T-90's, AK-74's, Mil Mi 24's en aanverwante meuk die van ellende uit mekaar dondert. Als ze het net zo aanpakken als tegen Bush zijn vazal Saakasjvilli dan zou ik als Tsjetsjeen een heel diepe bunker graven.

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 12:33

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 12:28
Degenen die bewust onschuldigen doden hebben een bril op. Een verschrikkelijke.

polt | 29-03-10 | 12:32

Virtus Roma | 29-03-10 | 12:10

Je schijnt erg goed op de hoogte te zijn van de ideologie van de Tsjetsjenen om zo zeker te weten dat ze Allah er buiten houden bij hun streven naar onafhankelijkheid.

Je naïviteit is ontroerend.

knerf | 29-03-10 | 12:31

-weggejorist-

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 12:28

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 12:19
Je hoeft niet te schreeuwen. Anyway, als je dat tot het extreme doet, kan je alles wat krom is rechtpraten. Ook die kamikaze-Jappen.

polt | 29-03-10 | 12:21

-weggejorist-

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 12:19

Vreselijk treurig...

Viezevoozert | 29-03-10 | 12:18

Heeft de KGB/SVR al kusjes teruggedaan?

verraad van links | 29-03-10 | 12:17

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 12:12
Die Kamikaze-Jappen waren ook de wanhoop nabij?

polt | 29-03-10 | 12:17

Vieze, aan alle kanten stinkende islam. Zo, nu eerst een bakje thee.

kouwe_kletser | 29-03-10 | 12:16

B4: |Al Qaeda figure reported killed in Chechenya.
www.khaleejtimes.com/displayarticle.as...

Tsja... dat kan al-Qaida natuurlijk niet hebben. En dan gaan ze bommengordels gebruiken om deze tussen onschuldige burgers te laten exploderen.
Typisch.

polt | 29-03-10 | 12:15

@Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:54

mijn post van 12:03 was uiteraard aan u gericht.
Ben geen narcist en heb de kroeg ook nog niets bezocht.
*verwarrend allemaal*

Spokoynoy Nochi | 29-03-10 | 12:13

-weggejorist-

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 12:12

Als het moslims zijn, zijn ze wel verkeerd bezig. In China roeren ze zich ook. Maar Rusland en China hebben niet geleerd om politiek correct te zijn, zoals in het Westen.

Het CDA | 29-03-10 | 12:11

knerf | 29-03-10 | 12:01

Nogmaals, ze plegen de aanslag niet voor allah, maar voor zichzelf en hun onafhankelijke staat. Verder heb ik al aangegeven me te kunnen vinden in
Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:47 die niet zoveel anders zegt dan jij.

Virtus Roma | 29-03-10 | 12:10

"De eerste bom ging af recht BOVEN het voormalige KGB hoofdkantoor in station Lubjanka."

Was toch onder?

Jouw | 29-03-10 | 12:08

@Spokoynoy Nochi | 29-03-10 | 11:51dd
Eens, maar zie dat de lokale kroeg alweer open is, het leven gaat gelukkig door.
Doswidanja.

Spokoynoy Nochi | 29-03-10 | 12:03

Virtus Roma | 29-03-10 | 11:42

Hoho!
Die Tsetsjenen zijn wel orthodoxe moslims en streven naar een zelfstandige staat op islamitische grondslag.
Of dacht je nou echt dat die lui een scheiding tussen kerk en staat nastreven?

knerf | 29-03-10 | 12:01

@Spokoynoy Nochi | 29-03-10 | 11:51
weer rustig wordt bedoel ik natuurlijk...

Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:54

@Spokoynoy Nochi | 29-03-10 | 11:51
Lijkt me ook een slecht plan inderdaad. Laten we hopen dat het rustig blijft.

Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:54

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 10:30
Zeg lievv zwetsalletje: als u dit knotsgekke weplokje een ietsiepietsie beter zou doorlezen, zoudt u wellicht bemerken dat uw Krachtmeester veelal aan de voorzichtige, en somtijds zelfs aan de *o gruwel* genuanceerde kant zit qua reategelarij. Ook ik ben helemaal voor wereldvrede en universele liefde - en wat dat laatste betreft ook nog voor het 24/7 bedrijven daarvan.
Maar ik behoud mij het recht voor om mij niet mijn keyboard te laten snoeren door medereaguurders, en zeker niet als betreffende reaguurders slechts niet bestaande of quasi-policor argumenten aandragen.
Verder heel veel GROTE WOORDEN zoals vrede, liefde en voorspoed gewenst.

Krachtmeester | 29-03-10 | 11:54

Religie van de vrede?
Of heeft Poetin nog wat meer controle over Rusland nodig?
Er was een tijd dat het antwoord op die vraag voor mij vanzelfsprekend het eerste was.

brulkikker | 29-03-10 | 11:53

Mijn russisch is niet meer wat het geweest is, maar het lijkt erop dat Victoria Beckham er iets mee te maken heeft...

sr69 | 29-03-10 | 11:53

Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:47

Oke, daar kan ik me in vinden.

Virtus Roma | 29-03-10 | 11:53

@Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:35
Ga morgen weer met de metro, het leven gaat toch door.
Zal maar een wat extra tijd uittrekken voor controle.
Denk sowieso niet dat het handig was om de grote beer aan zijn staart te trekken, maar we gaan het wel merken in de toekomst.

Spokoynoy Nochi | 29-03-10 | 11:51

@Virtus Roma | 29-03-10 | 11:36
`Deze terroristen hebben het doel de grote vijand (Rusland) een slag toe te brengen om het doel (onafhankelijkheid) te bereiken.`
De zelfmoordaanslag is natuurlijk altijd een middel om een aards doel te bereiken. Islam biedt een moreel kader dat deze methode ondersteunt en zelfs stimuleert.
Daarmee is Islam mede schuldig aan de daadwerkelijke gang van zaken.
De tamil tijgers deden het, de japanners deden het, de moslims doen het nu. Er zijn altijd middelen om je doelen na te streven. Het legitimeren van zelfmoordaanslagen heeft altijd ideologische basis, want vereist in feite een waanzinnig onnatuurlijke morele kronkel.

Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:47

Zou er in Rusland ook een comité bestaan van plaatselijke Danens, Dijkstallen, Meulenbelten en Rabbae's, die brieven schrijven naar Russische kranten over de tweedeling die dreigt omdat moslims zo slecht behandeld worden?

Whimpysinger | 29-03-10 | 11:43

Er zijn zeker leverings problemen met wat Iraanse wapen spulletjes...

Gorgias | 29-03-10 | 11:43

knerf | 29-03-10 | 11:39

Je interpreteert mijn woorden niet goed. Ik zeg nergens dat ik het als een verzetsdaad beschouw, sterker ik keur elke vorm van terrorisme af. Maar het ging over het feit met welk doel de aanslagen gepleegd werden. Ik probeerde in mijn post te laten zien dat religieuze motieven helemaal niet de oorzaak van deze aanslagen hoeven te zijn, wat al wel door het grootste deel wordt geschreeuwd.

Virtus Roma | 29-03-10 | 11:42

Merlot | 29-03-10 | 11:38
ROFL.

Krachtmeester | 29-03-10 | 11:42

Virtus Roma | 29-03-10 | 11:36

Dus als ik het goed begrijp is de ene terroristische aanslag bij jou een verzetsdaad?
Denk je erook zo over als Texanen dergelijke aansalgen zouden plegen omdat ze zelfstandig willen worden?

knerf | 29-03-10 | 11:39

Aha!
Wederom overduidelijke gevallen van Zorgwekkend Toenemend Extreemrechts Geweld.
Kom er maar in, Jaap van Donselaar!

Merlot | 29-03-10 | 11:38

Kippenvel krijg ik ervan. Maar als men ziet hoe russen in Tsjetjenie bezig zijn dan voel ik wel enigzins begrip voor deze acties aan de ene kant. Maar aan de andere kant: WTF??!! no really: WTF????!!! wanneer is dit nou eens afgelopen? Ik geloof er geen snars van dat deze mensen, als ze al hun onafhankelijkheid krijgen, met dit soort kansloze acties zullen kappen... RIP voor de slachtoffers.

Russkoja.zjopa | 29-03-10 | 11:38

Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:32

Ik heb anders de afgelopen decennia in de media heel wat keren horen praten over "Tsjetsjeense rebellen" of "Tsjetsjeense vrijheidsstrijders".

knerf | 29-03-10 | 11:36

Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:25

Natuurlijk begrijp ik je punt wel. Maar feit blijft dat het doel van deze terroristen anders is dan die van een islamitische zelfmoordterrorist. Een islamitische zelfmoordterrorist heeft als doel, zoveel mogelijk 'ongelovigen' te doden om zelf het paradijs te bereiken. Deze terroristen hebben het doel de grote vijand (Rusland) een slag toe te brengen om het doel (onafhankelijkheid) te bereiken.
Dat een zelfmoordaanslag een typisch islamitisch middel is, ben ik niet met je eens. Het is een middel voor mensen die geen andere mogelijkheden hebben hun tegenstander pijn te doen. Natuurlijk zouden de Tsjetjenen ook liever Moskou bombarderen met straaljagers maar deze middelen hebben ze gewoonweg niet. Bovendien is een zelfmoordaanslag verwoestend voor het moreel van de vijand.

Virtus Roma | 29-03-10 | 11:36

@koynoy Nochi | 29-03-10 | 11:27
Pas maar op. Het is voor de tsjetjenen nu een kwestie van rekken en aandacht trekken. Dat is ook weer zo'n schitterend principe van islam. Moslims voelen zich altijd meer verbonden met andere moslims dan met de niet-moslims.

Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:35

Zou er nou ook begrip zijn voor Texanen als die bomaanslagen zouden plegen in de VS omdat ze zelfbestuur willen?

Of zouden die Texanen dan plotseling weer "terroristen" heten?

knerf | 29-03-10 | 11:34

@knerf | 29-03-10 | 11:31
Is dat zo? Hier in het 'westen' wordt wel meer gezegd. Dat is nou juist het punt van die hele vrijheid. Ik vind het terroristen.

Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:32

Hier in het Westen heten deze terroristen "rebellen" of Tsjetsjeense vrijheidsstrijders omdat ze tegen de Russen zijn.
Waren de aanslagen tegen het Westen gericht geweest dan werden de terroristen gewoon weer "terroristen" genoemd.

Dus het is maar hoe de pet staat hier in het Westen.

knerf | 29-03-10 | 11:31

@Rechts-is-eng
Hé, ontzettende flapdrol, reageer eens op mijn comment!

En-el Hak | 29-03-10 | 11:31

Tsja, het is hier om de hoek wel eens gezelliger geweest.
Nu vooral druk.
En wel weer makkelijk reaguren vanaf een veilige afstand in Nederland over hoe onrechtvaardig de Russen waren in Tsjetenie.
Dat zal allemaal wel waar zijn maar als je dit ziet, dat kan ook niet gerechtvaardigd worden.

Spokoynoy Nochi | 29-03-10 | 11:27

Poging van de mossad om de Russische publieke opinie weer es flink anti-islam te maken? Ik ben zelf zeker niet pro-islam. Maar ik vertrouw die Mossad voor geen meter.

Assimilator | 29-03-10 | 08:43

Wat zou in vredesnaam de mossad hier mee bereiken. Klets geen onzin, lutser

Geboren op | 29-03-10 | 11:25

@Virtus Roma | 29-03-10 | 11:17
Lees je nou eigenlijk wel wat je typt? 1. Het zijn hoogstwaarschijnlijk islamitische terroristen. 2. Het heeft niks met geloof te maken 3. Je moet niet de zwarte piet naar de islamitische terroristen schuiven.
-
De tsjetjenen zijn onafhankelijkheidsstrijders, laat dat duidelijk zijn. Ook zijn zij echter islamieten. De zelfmoordaanslag is een typisch islamitisch middel, een waanzin direct te wijten aan de letter van koran en sunnah. Als het geen tsjetjenen zijn, zijn het toch moslims. Begrijp je waar ik heen wil? Islam is wel degelijk debet aan deze schandalige schendingen van de menswaardigheid.

Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:25

Sliptong | 29-03-10 | 11:17

/Anton Constandse modus aan/
'In de nacht van de dertiende op de veertiende mei is de staat Israël op onwettige wijze geproclameerd'
/modus uit/

L. Rakker | 29-03-10 | 11:21

@Sliptong | 29-03-10 | 11:13
Vreemd. Bij mij hijgt een enorm rood monster in mijn nek dat over lijken gaat. Ik hoop, maar eigenlijk tegen beter weten in. Weet je nog wat de bovengrens was voor de pvda? We moeten nog even wachten, hopen dat ze te gretig worden. Massale volkswoede genereren, grote stakingen organiseren.

Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:18

Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:10

Als de daders Tsjetjenen zijn, zoals gesuggereerd wordt, is het feit dat ze islamitisch zijn van ondergeschikt belang. De reden dat de aanslagen gepleegd zijn heeft namelijk niets met het geloof te maken, maar met de 'vrijheidsstrijd' die gevoerd wordt. Het is zo makkelijk de zwartepiet weer naar islamterrorisme te schuiven..

Virtus Roma | 29-03-10 | 11:17

L. Rakker | 29-03-10 | 11:12
Eens. Onder het mom van: wat ons toen is aangedaan, meent Israel het zich te kunnen permitteren een hele bevolking te onderdrukken en naar believen aan te pakken. De Joden konden dat land na WOII terugkrijgen omdat Europa ze niet wilde opnemen. Gaan jullie daar maar wonen, zeiden ze toen. Dus terug naar het "beloofde land" en vanaf dag 1 is het volop oorlog. Gezellig.

Sliptong | 29-03-10 | 11:17

En ziin aan die zelfmoordbomDAMES óók 72 geile maagden in de hemel beloofd door hun imam?
Wil de Sheik het mij alstublieft uitleggen?

lightpole | 29-03-10 | 11:17

-weggejorist-

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 11:14

Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:08
Volgens een Egyptische publicatie zijn voor dit jaar en volgend jaar Engeland, Frankrijk en België Dar-al-Harb. Nederland is nog niet genoemd. Iets verteld me dat dat na 9-6 verandert...

Sliptong | 29-03-10 | 11:13

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 11:03

Ik heb me ook altijd afgevraagd waarom Israël met een andere maat wordt gemeten. Inderdaad, ook ik heb me afgevraagd waarom op onregelmatie tijden een heel woonblok aan flarden wordt geschoten omdat er zich een vermeende terrorist schuilhoudt waar beschaafde landen een SWAT-team inzetten, de man oppakken en een meestentijds eerlijk proces geven.
Israuel houdt het schuldgevoel van de wereld bewust in stand; de jodenvervolging wordt geëxploiteerd. Dat zou je pervers kunnen noemen...

L. Rakker | 29-03-10 | 11:12

@Rechts-is-eng | 29-03-10 | 11:03
Verdedigen? Noem je de aanslagen op burgers in Bali, Madrid en Londen ook verdediging? Deze werkzwijze heeft namelijk geen enkel ander doel dan zoveel mogelijk ellende veroorzaken. Er is ook geen regering die op basis van een aanslag besluit om z'n troepen terug te trekken, eerder het tegenovergestelde.

En-el Hak | 29-03-10 | 11:12

@Virtus Roma | 29-03-10 | 11:08
Een fobie is een irrationele angst, angst voor islam is niet irrationeel.
Focus op de goede kanten van islam is irrationeel, dat maakt je islamofiel.

Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:10

RedSplat | 29-03-10 | 10:54
Achgossie :(

polt | 29-03-10 | 11:09

Islam ies vrede. Dar al-harb wordt immers Dar al-Islam en dan is er eindelijk wereldvrede. Halalhakbar!

Snouck Hurgronje | 29-03-10 | 11:08

Bedplassert | 29-03-10 | 11:04

In uw beperkte, islamofobe wereld misschien wel ja.

Virtus Roma | 29-03-10 | 11:08

GeenZeil | 29-03-10 | 11:01
LOL. De Opzij zal er een special van maken. Nu krijgen die dames 72 maagden p.p. om hun lesbische gevoelens op te botvieren. De natte droom van iedere Opzij lezeres.

Sliptong | 29-03-10 | 11:04

Vrouwen? Bomgordels? Islam........? Islam is vrede? Zoals Geert al zei, niet iedere moslim is een terrorist maar vrijwel elke terrorist is wel een moslim!

Bedplassert | 29-03-10 | 11:04

-weggejorist-

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 11:03

funkyd | 29-03-10 | 10:51
Geert heeft het toch altijd gedaan? Van de aardbeving in Chili tot de aanslag in Moskou? Rechts-is-eng hoort alweer laarzen door de straat marcheren. Schijnt een veel voorkomende geestesziekte bij linkschmensen te zijn.

Sliptong | 29-03-10 | 11:03

*Feministen feliciteren doet*

GeenZeil | 29-03-10 | 11:01

Op de Russische nieuwssite vesti.ru zijn de namen van 38 overledenen vrijgegeven.
http://www.vesti.ru/doc.html?id=350035 (Russkii alert)

Zware Guy | 29-03-10 | 11:00

Tja, de Russen hebben zoveel vijanden, dat het nog wel even zal duren voordat bekend wordt uit welke hoek dit komt

Virtus Roma | 29-03-10 | 10:58

Slachtoffers:
http://twitpic.com/1bpofe
RIP

RedSplat | 29-03-10 | 10:54

Verschrikkelijk....

En-el Hak | 29-03-10 | 10:52

Sliptong | 29-03-10 | 10:50

Juist, die brief ja ;-)

L. Rakker | 29-03-10 | 10:51

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 09:41
Kun je nog even aangeven dat het de schuld is van Geert Wilders en de PVV?

funkyd | 29-03-10 | 10:51

L. Rakker | 29-03-10 | 10:48
LOL.
Beste heer Kei,
U heeft zich opgegeven voor de Al-Qaida nieuwsbrief. In deze nieuwsbrief zullen wij aangeven waar de volgende aanslag plaats zal vinden. Dit is: Lutjebroek. Datum/tijd: 31-03-2010 rond 09:00 (als de twee zelfmoordenaars niet vast staan in de file, uiteraard).

Hoogachtend,

O. Bin Laden

Sliptong | 29-03-10 | 10:50

@ Rechts-is-eng | 29-03-10 | 10:25

Humor is het laatste bastion tegen de barbaren!

HoogToontje | 29-03-10 | 10:49

wakkere_nederlander | 29-03-10 | 10:47
Ja, als ze hun eigen uitwassen afslachten/ executeren.

Sliptong | 29-03-10 | 10:48

Kei van de Aanstoot | 29-03-10 | 10:44
New York, Bali, Madrid, London, Moskou .. waar is de volgende?

U heeft nog geen brief ontvangen?

L. Rakker | 29-03-10 | 10:48

Kei van de Aanstoot | 29-03-10 | 10:44
"Afschuwlijk. De islam laat zich weer van één van haar vele slechte kanten zien."

Zijn er dan ook goede kanten?

wakkere_nederlander | 29-03-10 | 10:47

Misschien kunnen we Cohen sturen? Dan kan hij gaan thee drinken met de organisatoren van deze aanslagen.

JoopRe | 29-03-10 | 10:47

onze lieve heer | 29-03-10 | 10:43
Je bent toch geen relifreak hè? Dan wordt het zwaar vandaag.

Sliptong | 29-03-10 | 10:45

sr69 | 29-03-10 | 10:36
Sieg ....! Wordt je geïntimideerd door je baas op je werk? Ben je gepest vroeger? Zullen we de kampen in ere herstellen. Voor de rest wat Literator zei: De Literator | 29-03-10 | 10:38

Sliptong | 29-03-10 | 10:44

Afschuwlijk. De islam laat zich weer van één van haar vele slechte kanten zien. New York, Bali, Madrid, London, Moskou .. waar is de volgende?

Kei van de Aanstoot | 29-03-10 | 10:44


van dit soort practijcken zijn wij niet gediend, merkte de kantonrechter op..

onze lieve heer | 29-03-10 | 10:43

// / > | 29-03-10 | 10:32
Volmaakt toch?
Blend in!

Einde van de Domheid | 29-03-10 | 10:42

sr69 | 29-03-10 | 10:36

vraag uw therapeut even om een nieuwe mix van medicijnen. De huidige mix werkt niet....

De Literator | 29-03-10 | 10:38

De Literator | 29-03-10 | 10:31
Als was het Lutjebroek, boeiend...
Van mij mogen we naar een dog-eat-dog maatschappij, waarin de sterkste overwint... Ik ben spuugziek van het dragen van de 'zwakkeren'.. Daar zijn er domweg te veel van...

sr69 | 29-03-10 | 10:36

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 10:30
vrede?
liefde?

wakkere_nederlander | 29-03-10 | 10:36

-weggejorist-

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 10:35

L. Rakker | 29-03-10 | 10:31
Inderdaad: het zijn gewoon middelen om mensen in een hok te willen plaatsen, als je je daar iets van aantrekt zit je al in zo'n hok, blijkbaar.

Biep | 29-03-10 | 10:35

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 09:41
Hebben ze weer een excuus om lekker vrouwen te verkrachten in Tsjetsjenië.

Dat heet kort door de bocht... Zulke opmerkingen slaan het begin van elke serieuze discussie dood. Vrede? Ik zeg: jammer!

L. Rakker | 29-03-10 | 10:34

@ Rechts-is-eng | 29-03-10 | 10:25

Islam is

HoogToontje | 29-03-10 | 10:34

"De eerste bom ging af recht boven het voormalige KGB hoofdkantoor in station Lubjanka. " Lutsers, een metro station BOVEN het KGB kantoor?

// / > | 29-03-10 | 10:32

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 10:19
Je roept het over jezelf af met zo'n tendentieuze nick ;

Sliptong | 29-03-10 | 10:32

sr69 | 29-03-10 | 10:29

2004: Madrid treinstation, 2005: London Metro, 2010: Moskou Metro.
3x in Europa, de wereld is écht kleiner dan u denkt....

De Literator | 29-03-10 | 10:31

@ Biep | 29-03-10 | 09:44

Links, rechts; verouderde begrippen uit de kamerbanken. We zijn allemaal links én rechts op z'n tijd.

L. Rakker | 29-03-10 | 10:31

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 10:19
Wanneer ik beweer dat 'links enger' is, gaat jouw theorie net zo goed op, lieverd!
Zo blijft er voor iedereen wat denkwerk over. En wat je nu precies wil met het woord Vrede aan het einde van je comments: ik heb geen flauw idee.
Vrede, geluk en dat soort begrippen zijn altijd tijdelijk van aard geweest, net als Oorlog en ongeluk. Wens de reaguurder dan tenminste een 'prettige dag' ofzoiets.

Biep | 29-03-10 | 10:30

-weggejorist-

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 10:30

Shalome | 29-03-10 | 10:09
Ga vanmiddag even een rondje lopen tijdens de lunch, absorbeer wat frisse lucht en eventueel nog wat daglicht en laat die positieve aardstralen op je inwerken. Ik zie het eveneens somber maar ik heb wel kinderen. Daar moet ik voor knokken en dat zal ik tot mijn eigen deaud doen. Dat we overspoelt worden met jihadmongeaulen en niets toevoegende allochtonen moge duidelijk zijn. Maar ik gooi niet bij voorbaat de handdoek in de ring ook al worden de deuren door Den Haag straks wijd open gezet.

Sliptong | 29-03-10 | 10:30

Hatsikidee, weer 2 zelfmoordbombers minder, ik voel me een stuk veiliger...

En nu zou ik kunnen zeggen dat het me wat doet wat er in Moskou gebeurt.. Maar nee, niet echt... Next...

sr69 | 29-03-10 | 10:29

-weggejorist-

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 10:25

@ Rechts-is-eng | 29-03-10 | 10:19

Er is wat weggevallen in je laatste zin.

HoogToontje | 29-03-10 | 10:24

Shalome | 29-03-10 | 10:12
Zelfcensuur? Terughoudendheid? Heet u Job Cohen? Kauweflul. Ik post wat ik wil. Af en toe word ik wel een beetje moe van al die thought crime commando's onder het go-joden!-reaguurdersvolk. Doet me vaak terugdenken aan zelfontvoerder en toneelstukverbieder Jules Croiset. Ja, 'we moeten oppassen met wat we zeggen'. Flikker toch op, Hamaskindjes punniken hun bomgordeltjes ook wel als ik hier niets schrijf.

Krachtmeester | 29-03-10 | 10:24

-weggejorist-

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 10:19

mick jagger | 29-03-10 | 10:14
Tampon?

funkyd | 29-03-10 | 10:19

mick jagger | 29-03-10 | 10:14
Die trekrotjes ook...

Biep | 29-03-10 | 10:16

Bij terroriste nr 3 brak het touwtje toen ze er aan trok.
Gelukkig maar.

mick jagger | 29-03-10 | 10:14

Ik had zaterdag Ross Kemp on Gangs gezien en moest er gelijk aan denken. video.google.com/videoplay?docid=47847... Zeer de moeite waard om te zien. Ik keur niets goed maar het zet je wel aan het denken.

Linke Soep | 29-03-10 | 10:13

@ Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 10:01

Ik ben wel zeer benieuwd naar zijn opinie. Ik heb in ieder geval maar vast aandelen Pickwick gekocht!

HoogToontje | 29-03-10 | 10:12

@ Krachtmeester
Kijk uit met wat je hierover post. Een volkomen uit de duim gezogen bericht over de paar duizend joden die op 9/11 niet in de Twin Towers zaten, is de wereld overgegaan en heeft zich als 'waarheid' verankerd in het brein van islamitische malloten. Voor hun is dat voortaan waarheid omdat zulke lulkoek het enige is wat ze willen horen.

Shalome | 29-03-10 | 10:12

Biep | 29-03-10 | 10:03
Mwoa, dit redden we wel. Donkere machten worden door hun eigen destructieve krachten gedwarsboomd. Zolang wij niet hetzelfde doen is er niks aan de hand maar ervoor vechten zal wel een keer nodig zijn als dit zo doorgaat.

Stroopdoos | 29-03-10 | 10:12

@ Snerp van de Schede | 29-03-10 | 09:40

Je hebt helemaal gelijk. Dat KGB-kantoor (de oude Lubjanka-gevangenis) staat er gewoon boven. De eerste bom ging er dus onder (!) af.

taxhond | 29-03-10 | 10:12

Sliptong | 29-03-10 | 10:06
*grinnik*

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 10:12

Wat leven we toch in een kudt-wereld met telkens kudt-nieuws over wat kudt-mensen elkaar kunnen aandoen...
kijk een naar deze foto, van een jongen die het er levend afbrengt. Verschroeid haar, onder het bloed, -van hemzelf en van anderen ?-
gdb.rferl.org/75DC9C90-55FE-49AC-86DE-...
Paar jaar terug in Madrid, vandaag in Moskou, morgen in ????

De Literator | 29-03-10 | 10:12

@ Sliptong | 29-03-10 | 10:01

Haha, denk ik ook. Poetin heeft als eens eerder een monoloog gevoerd in Grozny :)

HoogToontje | 29-03-10 | 10:11

Krachtmeester | 29-03-10 | 10:07

Dat hoef je niet te posten, dat spreekt voor zich.

Maaier | 29-03-10 | 10:10

-weggejorist-

H2S04 | 29-03-10 | 10:10

@ Sliptong
En om mijn verhaal af te maken: dit soort toestanden krijgen wij hier ook. Het aantal immigranten dat hierheen is gekomen omdat ze het geweld in hun eigen samenleving verfoeiden, is gering. Zoals een paar ontwikkelde, lieve schrijvers uit Libanon en zo. De rest is nog steeds wat ze altijd al zijn geweest en het is gekkenwerk om te denken dat iedereen zijn eigen stiel laat varen om het westerse vredesmodel te omarmen. Als ze daar iets mee hadden gehad, was het buiten het westen veel vrediger geweest. Dat is het niet.
Gelukkig heb ik geen kinderen dus kan rustig doodgaan in de wetenschap dat ik een relatief lange tijd kalm heb kunnen leven. Maar ja, wie weet zijn onze volgende generaties weer een stuk gewelddadiger dan wij omdat ze inmiddels dagelijks met geweld worden geconfronteerd. Veroordeel ik niet: het is zoals het is en het gaat zoals het gaat. Ik kan alleen met een ironisch gefronste wenkbrauw naar de linkse bloemetjespolitici kijken die er nog altijd heilig van zijn overtuigd dat ze de hele wereld kunnen veranderen *heh*

Shalome | 29-03-10 | 10:09

Krachtmeester | 29-03-10 | 10:07
proost! :-)

Biep | 29-03-10 | 10:09

Heeft er al iemand gepost dat dit dus eigenlijk het duivelse werk van de Rothschilds en de gezelligheidsverenigingen de Illuminati, Skull & Bones en de Bilderbergers is? En dat George Bush - de rakker - dit dus ook al weer heeft gedaan? Samen met - jaja - Karl Rove en een internationale samenzwering van hele enge witte mannen met gleufhoeden en regenjassen (zogeheten 'joden')? En dat twee van de drie metrostations gisteren he-le-gaar nog niet bestonden (!) en dat alle kaartjesknippers net één minuut voor de eerste aanslagen 'in staking' gingen? En dat als je 29 en 3 en 2010 optelt je zomaar een of ander belangrijk getal krijgt?
Ik kan niet wachten op de onthullende internetdocu. Want wat hier nu weer allemaal gebeurt zeg, nou nou!

Krachtmeester | 29-03-10 | 10:07

Voor wie de Tekenen wenst te duiden: wat komt er nog meer op ons af in de tijden van Job...

L. Rakker | 29-03-10 | 10:06

De mensen die vermoord zijn hebben ook vast wel wat op hun geweten staan. Onder het kremlin krieoelt het van de terin lijers.

xzaz2 | 29-03-10 | 10:05

Shalome | 29-03-10 | 10:00
Ik roep geen -oe- en -ah- ik ben het helemaal met je eensch! Ik vind deze aanslag, net zoals alle aanslagen, laf en immoreel. Alleen, net zoals jij betoogt, komt het in die contreien van twee kanten. De hommeles is er schering en inslag. Het lijken wel iedere dag dolle dagen daar.

Sliptong | 29-03-10 | 10:05

Stroopdoos | 29-03-10 | 09:56
www.youtube.com/watch?v=jwTJ7mCcFoY
Surrogates, ik moest even aan deze film denken die ik vorige week zag.... interessante theorie zit erachter.
We zijn hoe dan ook fucked! :)

Biep | 29-03-10 | 10:03

HoogToontje | 29-03-10 | 09:58
Het is dat Job het druk heeft.

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 10:01

HoogToontje | 29-03-10 | 09:58 \
Ik denk dat het een krachtig monoloog vanuit Russische richting zal worden ;

Sliptong | 29-03-10 | 10:01

@ Sliptong | 09:53
Oui. Maar zij voeren nou eenmaal nog steeds eeuwenlange oorlogen, en wij sinds 60 jaar niet meer. 60 jaar is niet zo lang op de wereldkalender.
Kunnen we wel "Oe!" en "Ah!" roepen omdat wij in een andere wereld met andere waarden zijn opgevoed, maar de wereldgeschiedenis in ogenschouw genomen is het helemaal niet raar wat er daar gebeurt. Eigenlijk zijn wij veel gekker: wij zijn een anomalie in de wereldgeschiedenis, met onze zelfbeheersing en onze vredesboodschappen. Maar omdat onze westerse beschaving en macht zo enorm is, spiegelen we de rest van de wereld aan onze manier van leven en ja, dan heb je een probleem. Moeten we dus gewoon niet doen.

Shalome | 29-03-10 | 10:00

Wie gaat de dialoog aan?

HoogToontje | 29-03-10 | 09:58

De Jihad komt naar u toe deze lente.

funkyd | 29-03-10 | 09:58

-weggejorist-

KevinBeun | 29-03-10 | 09:58

Fleauxe | 29-03-10 | 09:44
Man, ik dacht dat het vandaag niet slechter kon.
Wel dus.
;)

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 09:57

Biep | 29-03-10 | 09:53 Daarom de vergelijking 'orcs' en 'mordor'. #inktzwart #donkeremachten

Stroopdoos | 29-03-10 | 09:56

@ aliallaaahf

Dat zijn de beelden van de aanslag in Spanje.

ClownOops | 29-03-10 | 09:55

Owja en nu is het ineens aangepast naar 2

D3fix | 29-03-10 | 09:55

Stond gisteravond te praten met mijn buurman. Die had net een auto op de kop getikt met in het midden van het kenteken de letters: JHD. Ja, zegt hij, dat staat voor JIHAD. Dus als er binnenkort ergens een aanslag wordt gepleegd weet je wie het heeft gedaan...

eerstneukendanpraten | 29-03-10 | 09:55

@ Sliptong
Maar het vanuit de Arabische wereld gefinancierde fundamentaliseringsproces gooit daar nog eens extra olie op het vuur, hm? Ze hebben daar Taliban gekweekt en Tsjetsjenie intern effectief naar de ondergang geleid.
In Tsjetsjenie zelf, en de strijd Tsj versus Rusland niets nieuws onder de zon: al die schermutselingen & veldslagen kennen wij in Europa ook. Alleen liggen Engelsen, Belgen, Portugezen, Fransen, Hollanders, Spanjaarden etc allang niet meer met elkaar overhoop. Zij wel. En dat zullen ze de komende eeuwen blijven doen.

Shalome | 29-03-10 | 09:54

Fleauxe | 29-03-10 | 09:44
?

Sliptong | 29-03-10 | 09:54

Stroopdoos | 29-03-10 | 09:47
Ik vraag me überhaupt af of er iets te winnen valt: bij elke dode groeit de haat.
'Wie kan het beste onderdrukken', zo heet dit spelletje, maar niemand lijkt nog echt onder de indruk te zijn, want het gáát maar door. Wat is een mensenleven eigenlijk nog waard als het je eigen leven niet betreft?
Phoe... wel een inktzwarte gedachtengang.

Biep | 29-03-10 | 09:53

@ Wim-Lex 08:53
Vertaalsites willen nog wel eens voor humoristische vertalingen zorgen. "&#1054;&#1089;&#1090;&#1072;&#1083;&#1100;&#1085;&#1099;&#1077;
&#1074; &#1084;&#1080;&#1088;&#1077;" :
&#1054;&#1089;&#1090;&#1072;&#1083;&#1100;&#1085;&#1099;&#1077; - De rest, het restant
&#1074; &#1084;&#1080;&#1088;&#1077; - in de wereld. Het Russische woord &#1084;&#1080;&#1088; kan zowel vrede als wereld betekenen.
Rest in peace - &#1054;&#1089;&#1090;&#1072;&#1083;&#1100;&#1085;&#1099;&#1077; &#1074; &#1084;&#1080;&#1088;&#1077; - de rest in de wereld.

steven paul | 29-03-10 | 09:53

Shalome | 29-03-10 | 09:44
Eens. Alleen houden de Russen niet alleen huis in Tsjetsjenië maar ook in andere voormalige Sovjet republieken. Het is een oorlogszuchtig volk met een duidelijke expansiedrift. Ik vind het een gevaarlijk, onberekenbaar volk dat nog steeds op z'n pik getrapt is om de koude oorlog en het in elkaar storten van de Sovjet-Unie. Praat deze aanslagen absoluut niet goed maar het rommelt continu in deze contreien.

Sliptong | 29-03-10 | 09:53

Fleauxe | 29-03-10 | 09:29
In dat geval -en ik denk dat u gelijk krijgt- is dat is dan een geluk bij een ongeluk.

ecologiste | 29-03-10 | 09:52

Shalome | 29-03-10 | 09:05
Zou ik proberen 'even snel' een link te keggen tussen pedopriesters en taliban?
1) Dat doe ik al jaren.
2) Misschien is het een nog erger dan het ander.

Einde van de Domheid | 29-03-10 | 09:51

@Assimilator
Volgens mij ben jij een beetje de weg kwijt.

harl | 29-03-10 | 09:50

Was er "Toevallig" ook een grote "Oefening" van militair of/en hulpverleners ?

Dat gebeurt namelijk weleens bij grote "Gebeurtenissen" !

Zie evt.: "7/7 Ripple Effect"

Papa is er niet meer | 29-03-10 | 09:49

Sliptong | 29-03-10 | 09:40
terrorisme is enkel en alleen te bestrijden met realisme.

Geile Markeerstift | 29-03-10 | 09:49

Fleauxe 9.44
Gedegenereerd volk daar in drachten.

Dostranamus | 29-03-10 | 09:48

Biep | 29-03-10 | 09:34
Misschien dat ze aan het front wel effectief zijn, maar er is nog niks gewonnen

Stroopdoos | 29-03-10 | 09:47

Fleauxe | 29-03-10 | 09:44
:-(

Biep | 29-03-10 | 09:47

Shalome | 29-03-10 | 09:39
Denk ik ook.

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 09:47

: (
nog geen contact kunnen krijgen..

_- ViXXeN -_ | 29-03-10 | 09:47

Sliptong, je hebt gelijk sorry.

aliallaaahf | 29-03-10 | 09:45

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 09:41
Links is enger!

Biep | 29-03-10 | 09:44

aliallaaahf | 29-03-10 | 09:41
2004! simpele.

Sliptong | 29-03-10 | 09:44

@ Sliptong
Het begon met een bloederige afscheidingsoorlog vanuit Tsjetsjenië, waarbij grof geweld niet werd geschuwd.
En wat de Tsjetsjenen zoal de afgelopen decennia aan Russen, wonende langs de grens, hebben gekidnapt en gemarteld en onthoofd voor de camera, waarvan filmpjes werden rondgestuurd - daar lusten de honden geen brood van.

Shalome | 29-03-10 | 09:44

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 09:41
Nu ben ik aardig rechts en toch constateer ik hetzelfde als u Sliptong | 29-03-10 | 09:40. Ben ik dan toch eng?En is oogkleppen-op-links niet net zo eng?

Sliptong | 29-03-10 | 09:43

De beelden kunnen rechtstreeks in Fitna 2.

Dostranamus | 29-03-10 | 09:42

Sliptong | 29-03-10 | 09:40 NIET in het nieuws ikke bedoelen.

Sliptong | 29-03-10 | 09:41

-weggejorist-

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 09:41

Geile Markeerstift | 29-03-10 | 09:39
Zo even statistisch temperen noemen ze dat...

Sliptong | 29-03-10 | 09:40

Quote: [De eerste bom ging af recht boven het voormalige KGB hoofdkantoor in station Lubjanka.] ... Ik neem aan dat ook in Moskou de metro ONDER gebouwen door gaat?

Snerp van de Schede | 29-03-10 | 09:40

Sliptong | 29-03-10 | 09:38
De Tsetjenen zijn ZO verschrikkelijk de Tsjaak.....

Biep | 29-03-10 | 09:40

Korreltje Zout | 29-03-10 | 09:36
Hoe eens ik het ook met je ben, we moeten niet vergeten dat de Russen, ook onder de burgerbevolking, in afvallige republieken beestachtig huishouden. Dit komt in het nieuws maar de gruweldaden van de Russen blijven veelal buiten schot. Neemt niet weg dat ik dit een laffe aanslag vindt.

Sliptong | 29-03-10 | 09:40

@ Teun van het Tuinpad

De haatbaarden zijn natuurlijk veel te opgewonden over een tekening om zich druk te maken over bloederige massamoorden.

Shalome | 29-03-10 | 09:39

@Biep | 29-03-10 | 09:33: Nou en of.

Fleauxe | 29-03-10 | 09:39

per dag gaan er 7 miljoen moskovieten met de metro, nu zijn er 35 doden... Dus 1 op de 200.000 is deaud, tenzij je die twee dooie terroristen niet mee telt, dan zijn 't er nog minder.

Ik zou zeggen: beste terroristen, kap d'r maar mee, er is geen beginnen aan.

Geile Markeerstift | 29-03-10 | 09:39

Eikels die elkaar afmaken. Ver van mijn bed. Positief is wel dat we Kysia Hekster meer zien de komende dagen. Da's geen straf. Helaas ook ver van mijn bed....

NickName69 | 29-03-10 | 09:38

Biep | 29-03-10 | 09:16
Dit gaat escaleren. Wellicht buiten de media om maar ik denk dat er zeer veel Tjetjenen bij om zullen gaan komen mochten zij hier achter zitten.

Sliptong | 29-03-10 | 09:38

Sliptong | 29-03-10 | 09:36
Niet te bevatten.

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 09:37

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 09:33
Wat een walgelijk nieuws.

Sliptong | 29-03-10 | 09:36

Stroopdoos | 29-03-10 | 09:33
Oh ja?
Ik merk er weinig van...

Biep | 29-03-10 | 09:34

robert van effen 8.47

Deze krijgen gèèn 72 maagden maar èèn maagd van 72.

Dostranamus | 29-03-10 | 09:33

Fleauxe | 29-03-10 | 09:29
Soms probeer je uit alle macht wat minder cynisch de wereld in te kijken, maar het wordt je soms wel verrekte moeilijk gemaakt, snap je?

Biep | 29-03-10 | 09:33

Biep | 29-03-10 | 09:31 Religie is kansleaus op alle fronten.

Stroopdoos | 29-03-10 | 09:33

Sliptong | 29-03-10 | 09:31
Idem deze morgen.

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 09:33

Reeds 37 doden te betreuren.
*zucht*

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 09:32

Goeie morgen
'tis weer maandag
-wrijft korreltes slaap uit de ogen-
waren het de moslims?
of lag het aan de zomertijd?

Hongersnootjes | 29-03-10 | 09:31

Stroopdoos | 29-03-10 | 09:26
Hup! met je reet voor de teevee, de mensen lekker blijven beperken door religie 'een kans te geven' gewoon door blijven vreten en neuken en de boel bij elkaar houden: wat wil je nog meer?

Biep | 29-03-10 | 09:31

RIPski.
Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 09:30
Moguh.

Sliptong | 29-03-10 | 09:31

Het waren er 2

D3fix | 29-03-10 | 09:31

Sjeng de helle | 29-03-10 | 09:19
lol
Later !

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 09:30

@ecologiste | 29-03-10 | 09:23: Dat is tegen die tijd nog steeds een bouwput.
@Biep: Niemand sluit andere daders ook uit, maar je hebt ook nog zoiets als aannemelijkheid. We zullen het wel zien. Wie het ook moge zijn, hij heeft een groot probleem.

Fleauxe | 29-03-10 | 09:29

Zeker weer een ziek ideetje van de Bilderbergers.

dennieboy | 29-03-10 | 09:26

Moslims en vrede zijn onverenigbaar en een linksche droom die niet gaat uitkomen.

Stroopdoos | 29-03-10 | 09:26

Gefeliciteerd, moslims aller landen. Deze gruweldaden worden in naam van jullie geloof gepleegd.

Jaap Knasterhuis | 29-03-10 | 09:25

Monkeyman | 29-03-10 | 09:16 Fleauxe | 29-03-10 | 09:17 Shalome | 29-03-10 | 09:17

Dank u voor de inzichten, al deel ik deze al een poosje: mij hoef je niet te overtuigen :-) Ik probeer alleen zelf ook nog na te denken, soms kunnen zaken anders zijn dan wat voor de hand ligt. Vaak niet, maar soms wel.

Biep | 29-03-10 | 09:23

08:11, 28 maart 2021, Amsterdam. BREAKING NEWS. Er hebben zich 3 explosies voorgedaan tijdens de ochtendspits op het station Job Cohen van de N-Z lijn in Amsterdam. Volgens de eerste berichten...

ecologiste | 29-03-10 | 09:23

Ik verwacht dat Hirsch Ballin nu eist dat we bodyscanners krijgen in de Rotterdamse en Amsterdamse metro's. Trouwens, ook in de trein en de bus, en bij elke auto in de ochtendspits. Fietsers en voetgangers zijn ook veel te gevaarlijk.

Wat ik maar zeggen wil: je kunt niet beveiligen, dus stop met symboolpolitiek en hef dat werkgelegenheidproject op Schiphol op.

Arrabinekoeterine | 29-03-10 | 09:23

Zeg Brusselmans, doe eens een taalcursus: Explosieven gaan af, explosies niet!

uninvited guest | 29-03-10 | 09:21

@ Leoon | 09:17
Jawel hoor, dat houdt wel op. Als binnen afzienbare tijd de oliebronnen zijn opgedroogd is er geen geld meer voor dit soort dure operaties, en krijgt de rest van de wereld rust.
Dan zit je met een groot islamitisch gebied waar de afgelopen 50 jaar veel te veel kinderen zijn gemaakt voor wie helemaal niets is geïnvesteerd of georganiseerd: geen olie-inkomsten meer en ook geen economie, geen onderwijs, geen toekomst, geen vreten, niks. En dan gaan ze dood. En is de wereld van het islamitische terreurprobleem af.

Shalome | 29-03-10 | 09:20

Sjeng de helle | 29-03-10 | 09:19
dat lukt dus ook al niet.
Tot laters moet er even tussenuit.

Sjeng de helle | 29-03-10 | 09:20

Anton ñàäîâàÿ äîðîæêà(Teun van het Tuinpad,)
äîáðîå óòðî( goede morgen)

Sjeng de helle | 29-03-10 | 09:19

@ Biep
En waarom kinderen afslachten in een tehuis in Beslan? Tja, the miraculous mind of the muslim. In hun wereld houden ze er overigens al 14 eeuwen deze praktijken op na, maar sinds kort hebben ze hun werkterrein buiten de islamitische wereld verlegd - dus valt het inmiddels op.
Bij henzelf is geweld een maatschappelijk volkomen geaccepteerd fenomeen dus zij trekken hun schouders op bij massamoorden. Zij 'lossen op' met geweld en vinden daar niets raars aan. Per slot van rekening is de islam een oorlogsdoctrine dus hun hele denkwijze is erop ingesteld.

Shalome | 29-03-10 | 09:17

gaat het dan ook nooit ophouden?

Leoon. | 29-03-10 | 09:17

@Biep | 29-03-10 | 09:14: Jawel, er zijn maar twee dingen die een mens tot op het bot verpesten. De islam en linkse idealen. Er is geen haar op mijn hoofd die twijfelt, dit zijn moslims.
-
Mogge@Teun

Fleauxe | 29-03-10 | 09:17

En nu niet "islamofoob" worden he !

@Biep : tuurlijk speelt dat separatisme al langer, maar het zijn wel Moslims die zich -right or wrong- onderdrukt voelen door de Russische baas, en ja, dan ga je jezelf en anderen natuurlijk opblazen , he, logisch toch ?

Monkeyman | 29-03-10 | 09:16

*iets met 'orcs' en 'mordor' mompelt*

Stroopdoos | 29-03-10 | 09:16

Ik heb zo'n idee dat Putin nu ook op exploderen staat.... BOEM!

Biep | 29-03-10 | 09:16

Kwestie van hooddoekjes verbieden daar. Dat zal ze wel ff stilhouden.

Robert van Effen | 29-03-10 | 09:16

Biep | 29-03-10 | 09:10
Die lieden ergens van af houden met argumenten is een illusie.
En de enige verklaring hiervoor is Terreur en zoveel mogelijk slachtoffers maken en overtuigd zijn van het eigen gelijk, zoals jij terecht stelt "Idealen".
En Klootzakken is een juiste classificatie.

Sjeng de helle | 29-03-10 | 09:14

Fleauxe | 29-03-10 | 09:07
Dat wist ik wel, maar volgens mij ligt dit niet zo zeer in de 'Islam' hoek, het rommelt toch al jaren tussen Rus./ Tsj. ivm de oorlog die er is 'geweest'.
Ik ga d'r maar eens wat over lezen denk ik.. ik weet het ok niet allemaal precies: maar jij toch ook niet?

Biep | 29-03-10 | 09:14

Sjeng de helle | 29-03-10 | 09:09
lol
Fleauxe | 29-03-10 | 09:09
;)

Mogge @ u beiden en de rest uiteraard.

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 09:12

Sjeng de helle | 29-03-10 | 09:06
Het zit er dik in dat zij die psychose zien als het hebben van 'idealen', en probeer ze daar maar eens van af te houden.
Toch moet ik wel zeggen dat ik maar weinig kennis heb van Rusland vs Tjetsjenië-conflict. Maar dat ze boos zijn is wel duidelijk. Maar waarom nou weer mensen afslacheten die van A. naar B. willen om te gaan werken?
Klootzakken..

Biep | 29-03-10 | 09:10

@ Sjeng de helle
Wij westerlingen noemen dit inderdaad psychose: maar een islamitisch brein werkt heel anders dan een westers brein.
De wahabieten in Saudi-Arabië mogen zich in de handjes knijpen dat het door hen georganiseerde en gefinancierde fundamentaliseringsproces onder de Tsjetsjenen zo'n succes is geworden.

Shalome | 29-03-10 | 09:10

PVV gedaald naar 18 zetels in TNS-NIPO peiling.... PvdA gestegen naar 35 zetels

baatstra | 29-03-10 | 09:10

ROFLOLASKI@Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 09:08

Fleauxe | 29-03-10 | 09:09

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 09:04
LOL
Of geiten die hard kunnen rennen.

Sjeng de helle | 29-03-10 | 09:09

waren het vrouwen, of burqadragers m/v?

tismaareenmening | 29-03-10 | 09:09

Sjeng de helle | 29-03-10 | 09:03
Smirnoff.

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 09:08

Wat heb je er ook aan he ?

Baas24 | 29-03-10 | 09:08

@Biep | 29-03-10 | 09:04: Goedemorgen. Wist u dat TsjeeTsjeenieje een moesjliemland is?

Fleauxe | 29-03-10 | 09:07

@ ludopriester
En Poetin zat zeker ook achter de islamitische kindermassamoord in Beslan en in het Moskouse theater.

Shalome | 29-03-10 | 09:07

Lekker zootje daar in Tsjetsjenië. Trainingskampen van de Taliban, Russische soldaten die er plunderen en verkrachten, de locals willen er de Sharia invoeren. Kan iemand er een hek omheen bouwen?

ZDEV | 29-03-10 | 09:07

Biep | 29-03-10 | 09:02en wat schieten ze ermee op, in feite?
Geen bal Biep,
hier is geen enkele rationale verklaring voor.
De enige is waanzinnigheid of in iede geval meervoudige psychische storingen.

Sjeng de helle | 29-03-10 | 09:06

Eind van de Domheid probeert even snel een link te leggen tussen pedopriesters en de islamitische massamoordenaars.

Shalome | 29-03-10 | 09:05

Niet ge-F5-t staat al bovenaan :-S.

Reporter | 29-03-10 | 09:05

De derde bom is bij nader inzien afgelast.

Bos Hout | 29-03-10 | 09:04

Fleauxe | 29-03-10 | 09:01
Het is toch nog helemaal niet bekend uit welke hoek de aanslagen komen? Waarschijnlijk zal het wel van de Tsetsjenen komen... dat conflict pruttelt ook maar door als een ontstoken zweer.

Biep | 29-03-10 | 09:04

oppositie zegt dat *Poetin erachter zit.

ludokrijger | 29-03-10 | 09:04

Aanslag 3 heeft niet plaats gevonden...

Klaksmeister | 29-03-10 | 09:04

Sjeng de helle | 29-03-10 | 09:01
Ik denk dat hij nu aan mannen toe is.
;)

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 09:04

Hoe heet pickwick eigenlijk in het Russisch?
Aanbieding in overweging neemt ivm subliem Nederlands beleid en goede resultaten.

Sjeng de helle | 29-03-10 | 09:03

Bos Hout | 29-03-10 | 08:59
Zag het.

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 09:03

Ik denk dat mijn dochter nog wel zoiets als een oorlog gaat meemaken..... dat is wat er bij mij door het hoofd schiet, iedere keer als dit soort gestoorde berichten aan me voorbij schieten.
Godverdomme: en wat schieten ze ermee op, in feite?

Biep | 29-03-10 | 09:02

Zo, dus Osama maakt nu ook vrienden in de Sovjetunie?
Eens kijken hoe ome Putin hier op gaat reageren. Iets zegt me dat hij anders denkt dan, bijvoorbeeld, iemand als Job Cohen.

Fleauxe | 29-03-10 | 09:01

Wanneer zou Allah door zijn voorraad maagden heen zijn?
of heeft hij er net weer een paar bijgekregen?

Sjeng de helle | 29-03-10 | 09:01

Tsjetsjetsjenen schijnen er achter te zitten. Ik zou ook kwaad zijn als ik mijn eigen naam niet kon spellen.

ZDEV | 29-03-10 | 09:01

Onze Geert krijgt toch gelijk: het zijn iedere keer weer dezelfde soort godsdienstwaanzinnigen die zichzelf opblazen, en anderen daarbij.

mick jagger | 29-03-10 | 09:01

"Tenminste drie bomaanslagen"
het zijn er toch echt maar twee hoor

Frenky D. | 29-03-10 | 09:00

Met een man als Putin kunnen we de oorlog winnen, helaas is Pinochet al dood en Thatcher zo goed als.

Cohen=capitulatie
Wilders=watje

lijm11 | 29-03-10 | 09:00

Bepaalde gevonden lichaamsdelen stonden ons toe te zeggen dat het een vrouw betrof.... eigenlijk is me dat al teveel informatie voor op een maandagmorgen.
Tss, mensen zijn maar een millimeter verwijderd van het Neanderthalerschap: hakken elkaar totaal psychopatisch aan mootjes... maar dan met een bom.

Biep | 29-03-10 | 09:00

kapotte_stofzuiger | 29-03-10 | 08:56
De steen met " Ik zei toch dat ik me niet lekker voelde" kun je ook afbestellen.

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 08:59

Dit maal eens geen finnen die rotzooi schoppen. Tsjetsjenen?

drs. Hunebed | 29-03-10 | 08:59

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 08:57
Geeft niet. Vanmorgen vroeg met Sjeng al live de explosies becommentarieerd. Voor elkaar zeg maar.

Bos Hout | 29-03-10 | 08:59

De campagne voor de herkiezing van poetin begint vroeg.

de_lutser | 29-03-10 | 08:59

kapotte_stofzuiger | 29-03-10 | 08:40
Ja fijn hè. Als je niet doodgaat aan terroristische bomaanslagen, dan wel aan de griepvirussen die hoestende medereizigers rondspugen. En anders ga je wel dood van verveling of anders wel van het feit dat je tussen lelijke en stinkende paupers zit.

Rijdt auto, redt de mensheid!

ZDEV | 29-03-10 | 08:58

Bos Hout | 29-03-10 | 08:55
lol
Sorry dat ik roet in het eten gooi.

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 08:57

Wat moeten deze vrouwen met 72 maagden???

Robert van Effen | 29-03-10 | 08:57

@L. Rakker | 29-03-10 | 08:55
Verknipt.

kapotte_stofzuiger | 29-03-10 | 08:57

@Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 08:53
Morgen even geen Televaag kopen, is een beetje genant met uw advertentie erin.

kapotte_stofzuiger | 29-03-10 | 08:56

Hoe ziek is dit; wat maakt iemand tot een projectiel, zichzelf 'opofferend', daarbij nietsontziend maar voor de Goede Zaak slachtoffers makend. Wat is dan je wereldbeeld...

L. Rakker | 29-03-10 | 08:55

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 08:53
*Koffietafel en condoleancetaart wegpleurt*

Bos Hout | 29-03-10 | 08:55

@BHC | 29-03-10 | 08:37
zelfde beelden als het Vid1 linkje van Brusselmans... eerst lezen, klikken en dan reaguren ok?

Interpoolbal | 29-03-10 | 08:55

Wij van deze aanslagen en de pedopiesters komen uit de hel en gaan naar de hel.
We nemen zoveel mogelijk mensen mee en zeggen dat we van God zijn.
Max casualties!

Einde van de Domheid | 29-03-10 | 08:54

Maandagochtend is toch altijd al klote...

Robert van Effen | 29-03-10 | 08:54

Bos Hout | 29-03-10 | 08:36
Wees niet bang.
Was even druk.
Wat een situatie aldaar.
Man man.

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 08:53

Ook een manier om een nieuwe tunnelbuis aan te leggen.

jullie ook hier? | 29-03-10 | 08:53

Ik wilde RIP roepen, maar in dit geval "&#1054;&#1089;&#1090;&#1072;&#1083;&#1100;&#1085;&#1099;&#1077; &#1074; &#1084;&#1080;&#1088;&#1077;".

Wim-Lex | 29-03-10 | 08:53

ouderwets knallend de week in...

Interpoolbal | 29-03-10 | 08:52

lafhartigen

dr. fors | 29-03-10 | 08:52

@SheriffSharif | 29-03-10 | 08:50

Waar een klein land niet groot in kan zijn, toch?

KaiserSoza | 29-03-10 | 08:52

De Russen zullen waarschijnlijk meteen gaan theedrinken..
*homerisch lacht*

JosVerbeek | 29-03-10 | 08:51

Komen er verkiezingen? Mooie aanleiding voor Putin om zich weer als harde man van gezag te laten doen gelden......... gebeurde een tijdje geleden ook met flatgebouwen die ontploften....dat bleek toch echt de KGB (FSB) te zijn...

Rambo John J | 29-03-10 | 08:51

Dus na Amsterdam zijn ze in Moskou ook al niet blij met de metro. We zijn weer gidsland!

SheriffSharif | 29-03-10 | 08:50

*roept rip*

ed.. | 29-03-10 | 08:49

Meerdere?

IDSMadDog | 29-03-10 | 08:49

RIProepers kom er maar in!

KaiserSoza | 29-03-10 | 08:48

De moskovieten voelen nu vast méér sympathie voor de onderdrukten/misbedeelden etc.

gruppenfuhrer | 29-03-10 | 08:47

LOL @ kapotte_stofzuiger | 29-03-10 | 08:43
Mogen hij reaguren in vrede.

Bos Hout | 29-03-10 | 08:47

Daar gaan mijn aandelen.

jankerd | 29-03-10 | 08:47

-weggejorist-

H2S04 | 29-03-10 | 08:45

1 = Olaf Koens
2 = Kysia Hekster
3 = Reinoud Broekhuijsen

Reporter | 29-03-10 | 08:43

-weggejorist-

kapotte_stofzuiger | 29-03-10 | 08:43

Poging van de mossad om de Russische publieke opinie weer es flink anti-islam te maken? Ik ben zelf zeker niet pro-islam. Maar ik vertrouw die Mossad voor geen meter.

Assimilator | 29-03-10 | 08:43

Lente in Rusland. En GS, het zijn er inderdaad 3 naar mijn weten: ' Half acht Nederlandse tijd werd bekend dat er een derde explosie heeft plaatsgevonden. Het gaat om metrostation Prospekt Mira in het centrum. Over het aantal slachtoffers hier is nog geen duidelijkheid.'

Quincy Jones | 29-03-10 | 08:42

Openbaar vervoer als Russische roulette... Je zal er maar in zitten.

Xinicus | 29-03-10 | 08:41

Fijn, dat openbaar vervoer.

kapotte_stofzuiger | 29-03-10 | 08:40

Overal staat 2, zelfs CNN meldt er 2 en GS maakt er 3 van?
R.I.P. slachtoffers en dit gaat nog een staartje krijgen.

Jokert | 29-03-10 | 08:40

Narigheid... en heeeeel koud...

PhaZeD | 29-03-10 | 08:39

Hopelijk weet Putin (ja nog steeds) het ongedierte weer eens aan te spreken in de taal die ze WEL verstaan.

godsammekrake | 29-03-10 | 08:37

Heb Teun de hele ochtend al niet gehoord. Verdacht. Zit-ie in Moskou?

Bos Hout | 29-03-10 | 08:36

t gaat om 2 aanslagen

gestoordeleipo | 29-03-10 | 08:35

22 dood in station Lubyanka en minimaal 12 in station Park Cultury.

Bos Hout | 29-03-10 | 08:35

sjuurd, 3fm ook, luister jij radio 2?

Stoine | 29-03-10 | 08:35

Tenminste 2, waarschijnlijk 3 (NOS). Is door chicks gedaan --> Tjetjeense welteverstaan.

Bozsma | 29-03-10 | 08:34

Eigen schuld. Ze hadden ook gewoon direct hun steun kunnen geven aan de oorlogen van hun regering. Alle doden op conto van de vrije pers!

AnoHuf | 29-03-10 | 08:33

Radio 2 meldt maar 2 aanslagen.

sjuurd | 29-03-10 | 08:33

Eerst koffie. Dan zorgen maken.

Tennessee Whiskey | 29-03-10 | 08:32

Religie van de vrede? Of verveelde de KGB zich?

rzer0 | 29-03-10 | 08:31

Deze wereld is voort heel ver heen...

Deepblue66 | 29-03-10 | 08:31

*heeft hekel aan terroristen*

ZDEV | 29-03-10 | 08:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken