Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. PvdA 010 valt in eigen zwaard

Wel gelegitimeerd? Sliep uit! Wie een kuil graaft voor een ander bladibla. Peter Van Heemst (PvdA), lijsttrekker voor die partij bij de vorige Rotterdamse gemeenteraadsverkiezingen, was een van de eersten die met zijn grote mond en dito wijsvinger opriep tot een onderzoek door het OM toen een mail van Leefbaar Rotterdam opdook waarin wordt uitgelegd hoe men volmachten werft. Van Heemst dacht zo listig het ach en wee van Leefbaar Rotterdam, dat met name de PvdA in de havenstad er een zooitje van had gemaakt, wel even af te kunnen zagen. Hoe anders pakt het uit. Want wat u al twee dagen weet dringt nu ook tot het OM door. Het Openbaar Ministerie in Rotterdam heeft donderdag zijn aangekondigde oriënterende onderzoek naar het ronselen van volmachten door Leefbaar Rotterdam uitgebreid met het toetsen van andere onregelmatigheden rond verkiezingen. ‘Zo onderzoeken we het bericht dat de PvdA vier jaar geleden hetzelfde zou hebben gedaan in Rotterdam’, aldus een woordvoerster van het OM. ‘Er komen nu ook bij ons steeds meer meldingen van onregelmatigheden binnen.’ De GR2010 biedt langzamerhand een schouwtoneel waarbij Wit-Rusland afsteekt als lichtend baken van democratie. En Rotterdam is niet de enige fuck up. Ook in Helmond, Capelle aan de IJssel, Lopik, Druten, Geldrop-Mierlo en Neder-Betuwe zijn de uitgebrachte stemmen herteld en op Terschelling mag het werkje ook nog eens over worden gedaan. Voor wat betreft 010 sluit zelfs de Azijnbode herstemmen niet meer uit.

Reaguursels

Inloggen

waarom niet stemmen via de pc, digid?
Die is toch wel goed beveiligd?

sapjes | 12-03-10 | 20:14

feitelijk was de volgorde: pastors maakt een hoop gezanik over accidenteel gehannes in het hokje. daarna blijkt leefbaar betrokken bij ronselen met opzet. pasors probeert nu hetzelfde bij anderen aan te wrijven.
Eigenlijk is er al jaren trammelant met volmachten bij rebelpartijen en eenmansondernemingen. De echte media hebben daar al lang verslag van gedaan. Daarom zijn de regels ook al een aantal malen veranderd.

antizanic | 12-03-10 | 18:35

ben benieuwd of die pvda praktijken ook in den nederlandschen media worden behandeld, ik vermoed van niet.

Onderbuik | 12-03-10 | 17:01

"schouwtoneel waarbij Wit-Rusland afsteekt als lichtend baken van democratie"
LOL!
Ollecram | 12-03-10 | 09:19

Tss... niet zo minderwaardig. We hebben hier 110 zetels en 110 kandidaten. Beter kan toch niet? Ook geen gezeik over coalities vormen enzo

BLR | 12-03-10 | 16:03

Ben zeker geen Leefbaar aanhanger maar zie niet in wat er verkeerd is aan om mensen te motiveren volmachten af te geven als ze toch al op de partij in kwestie hadden willen stemmen. Er wordt gezegd dat de politici falen om stemmers naar de stembureau's te krijgen en doet iemand er iets aan dan mag dat weer niet omdat er een zinnetje in de kieswet staat die waarschijnlijk bedoelt is om het strafbaar te stellen dat mensen onder dwang een machtiging afgeven aan mensen die niet van plan waren om op de partij te stemmen waarop nu gestemd gaat worden..... Misschien is het tijd om het Belgische voorbeeld te volgen en opkomst voor verkieizingen verplicht te maken... geen tijd? onzin! maak maar tijd!

TijnZ | 12-03-10 | 12:53

Van Heemst. De PvdA kent vele ratten maar hij is een van de grootste.

echt niemand | 12-03-10 | 12:20

pruisje is een zure zoutzak, past goed bij de PvdA

Bukoswski | 12-03-10 | 12:03

Mijn wens is al 20 jaar om List en Bedrog van Heemst een corrigerende tik (.. schop) te geven. Dat had de PvdAll al 20 jaar geleden moeten doen. Toen presteerde meneer het zelfs om als mislukte gedeputeerde ZH dit ambt als zomaar een baantje te betitelen. Verschil tussen vakkenvuller (echt een baantje) en zakkenvuller. Ik zal overigens mijn actie beperken tot rode limonade in de listige broek te gieten.

wimclim | 12-03-10 | 11:46

Nee, dan de GS-Poll:

Wouter Bos Weg
Goed begin van het weekeinde! .....469 62.9%
Jammer de pammer ......................136 18.2%
Boeie .........................................133 17.8%
.....................................................3 0.4%
.................................................... 5 0.7%
........................................ Totaal 746
.
Tijd voor een hertelling denk ik zo....

illuvatar | 12-03-10 | 11:30

Nu nog even die verkiezingen in 010 over doen. Niet met die lokaloos bij de bussen, maar gewoon even wat provinciale in die stembureaus dan kan men weer een keertje ordelijk stemmen daar.

Gorgias | 12-03-10 | 11:24

De PvdA en LR hebben natuurlijk precies hetzelfde gedaan, alleen is het bij LR 1 overenthousiaste medewerker die het doet en heeft de PvdA als veel grotere partij een heel legertje juristen om het volmachten rondselen juridisch net wat beter te vermommen.

Ook mag er wel eens gekeken worden naar de PvdA praktijk om hele bussen bejaarden te rondselen, ik geloof nooit dat die aan boord van de bus niet geadviseerd (lees geintimideerd) worden om PvdA te stemmen.

WaarDeWindWaait | 12-03-10 | 11:13

LOL @ valt in eigen zwaard. Welk zwaard wordt hier bedoeld?
[A} Het zwaard van Damocles
[B} Het zwaard van Mohammed de woestijnbarbaar
[C] Het zwaard van koning Arthur
[D] Zwaardvis
[E] Verzwaard
[F] Het zwaard van Griffioendor
[G] Jobs zwaard
[H] Jan van der Zwaard bderijfswagens b.v.

Wees toch eens duidelijk van Pruisen!

Sliptong | 12-03-10 | 10:58

Direct komt Bos in een persconferentie vertellen dat hij lijsttrekkerT is voor de PvdA.
Zo kort na de dood van van Mierlo en het vertrek van kroonprins Eurlings een misselijk makend moment. Enkel bedoeld om D66 (mogelijk gewin) en CDA (verlies) te beschadigen. Maar zo zijn onze socialisten.

knight03 | 12-03-10 | 10:49

brienenoord | 12-03-10 | 10:22
ah, dubbel schaam. kennelijk dat woord nog nooit goed geschreven.
zal je altijd zien

Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:47

CoffeePatch | 12-03-10 | 10:41
Niet gezien.

de honden blaffen... | 12-03-10 | 10:45

Gaat Wouter ook stoppen?http://adres.nl/wouter-bos-geeft-persconferentie/

de honden blaffen... | 12-03-10 | 10:45

Dit land is een bananenrepubliek...

da wizard | 12-03-10 | 10:44

Ofwel, we kunnen teruggaan tot 20 jaar geleden, want toen werd het ook al gedaan.
Dus het OM kan wel stoppen met onderzoeken. Of gelijk alle partijen een boete geven.
Veel kwalijker is dat er meer dan één persoon in een stemhokje staat. Of dat politieke partijen buiten het stemlokaal staan te flyeren of te bewegen om op iemand of een partij te stemmen.
Je kunt wel zeggen dat analfabeten ook moeten kunnen stemmen en dus mag er iemand mee het hokje in, maar ik vind dat ze eerst maar moeten leren lezen en schrijven. Of anders iemand een volmacht geven. Dan ben je van het geziek af.

borderliner | 12-03-10 | 10:39

F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:33
Ssssst, er kijken mensen mee ;

Sliptong | 12-03-10 | 10:38

@ Maen | 12-03-10 | 10:30
Je weet toch, die slaapzakken staan uiteraard geweaun op de ID-picca. Géén oor te zien. Moet je 'ns als Batavierenzoon of -dochter proberen, linker-oor (kan ook rechter- of middenoor zijn, uit beeld te houden als je een ID-picca laat maken!

F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:36

Jezuschristus... die hele politiek-correcte wijsmentaliteit moet gewoon ophouden...
natuurlijk gebeurt er veel rondom verkiezingen dat misschien een vorm van 'grens opzoeken' is .... maar de als alle partijen dat doen, is er verder juist weinig benadeling daardoor.

Wat pas erg zou zijn als er daadwerkelijk een vorm van fraude is die een duidelijk bevoordeling kan scheppen, of waarin een partij werkelijk een de uiteindelijk uitslag in hun voordeel manipuleert ...
dat is juist niet zo als iedereen het in gelijke, maar beperkte mate doet en dan is dat hertellen vooral werkverschaffing voor ambtenaren en vrijwilligers...

Hooguit kun je wel de les trekken dat er meer geld beschikbaar moet komen voor de organisatie en het bouwen op 'vrijwilligers' en alles goedkoop willen doen werkt gewoonweg niet

RM-rf | 12-03-10 | 10:34

@ juriste | 12-03-10 | 10:24
Wat niemand nog weet is dat Emiel Curlings anticipeert op het opzomeren van Aboutaleb en op 15 juni 2010 bekend zal worden dattie de eerste Limbiaanse burgemeester van 010 zal worden. Belangrijkste reden daarvoor de landelijke politiek te verlaten voor Kameel: "tis wel een roteind varen vanaf Maastrich, maar het voelt op de Coolsingel nu zó ontzettend net zo aan als op het altijd gezellige Limburgse provinciehuis... Bovendien kan ik André Rieu ieder jaar blijven zien. In de Doelen!"

F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:33

stoomloc | 12-03-10 | 09:55
Ik dacht precies hetzelfde. Wat weten ze bij de Volkskrant wat wij nog niet weten? Is het dat LR toch nipt groter is geworden dan de PvdA? In dat geval is de oproep tot herverkiezingen te verklaren. Je kunt niet wantrouwend genoeg zijn ten aanzien van de PvdA. Hun macht zit in vrijwel elke haarvaat van de samenleving.

Kei van de Aanstoot | 12-03-10 | 10:32

Mogen Leefbaar EN PVDA alsjeblieft deaud in Rotterdam, zodat er normale partijen aan de macht kunnen komen alhier. (desnoods CDA GVD!) Die 2 zijn samen zo druk bezig de stad te vernietigen, daar was de Luftwaffe niks bij.

realinkst | 12-03-10 | 10:32

ik moest mijn ID laten zien om te mogen stemmen, is die slaapzak op de foto uitgegaan voordat ze het hokje inliep met haar manlief,neef oom en zoon? of is de pasfoto op het ID ook in slaapzak?

Maen | 12-03-10 | 10:30

F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:27
*snel naar onderduikIPadres vertrekken doet*

F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:28

!@ Slappehap | 12-03-10 | 10:23
Het is de schuld van Aletta Jacobs. Ze hadden nooit kiesrecht moeten geven aan vrouwen. Tis net als met filerijden. Want je ziet het bij die Euraziatische stemmers, het zijn nog steeds wéér die vrouwen die het niet snappen: www.youtube.com/watch?v=kcwI5CVtohU

F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:27

Herstemmen maakt niet uit. PvdA blijft de grootste. Mwoehahaahaa

Hölzenbein | 12-03-10 | 10:25

Het probleem Rotterdam valt met kunst- en vliegwerk zoals een herstemming nog wel tijdelijk te repareren. Het onderliggende probleem, het probleem PVDA als 'enemy of the state', dat zal alleen maar groter worden. Maak je borst maar nat.

van Maerlant | 12-03-10 | 10:25

LOL. Het corrupte Limburg is nog netjes vergeleken bij de Randstad, vanwege de angst van de onderklasse voor de machthebbers. In Rotterdam is de onderklasse voor niemand bang.

juriste | 12-03-10 | 10:24

Vechten! Jeeeeeeuuuuuujjjj

Uni-burger | 12-03-10 | 10:24

@ ecologiste | 12-03-10 | 10:22
Is al een oude regel, maar het komt de Grote Koerdenvrind niet slecht uit nee....

F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:23

Ach hadden we maar weer die oude stem computers.... dan konden we het volk tenminste eenvoudiger belazeren.

Slappehap | 12-03-10 | 10:23

heheh gelukkig weer een rel over de verkiezingen, ik vond het al wat magertjes...

naatholweg | 12-03-10 | 10:23

@ ecologiste | 12-03-10 | 10:16
Dus vandaar dat de 0031-Ottomanen helemaal geyl worden dat ze hier wel mogen stemmen. Maakt ze niet uit waarop, als ze maar mogen kleuren. Liefst zoveel en zovaak mogelijk. Handig ook vooral dat die beleefde kaaskoppen van het stembureau ze ook nog even in het stemhokje komen helpen met het vasthouden van het stempotlood...

F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:22

F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:20

Erdogan is zeker bang dat de Turken in het buitenland nog net even seculierder zijn dan de thuisblijvers.

ecologiste | 12-03-10 | 10:22

Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:14
aftandse....

brienenoord | 12-03-10 | 10:22

Van Pruisen. Wat is dat toch met jou. Alleen de titel zegt mij tegenwoordig genoeg dat er weer een stukje door jou is geschreven.
Beter ga je voor de azijnbode werken, want jij pist al net zo zuur.

Pr0phet | 12-03-10 | 10:21

@ ecologiste | 12-03-10 | 10:16
Wist je dat Turken die buiten TR wonen keihard helemaal niet kunnen stemmen als er daar verkiezingen zijn? De enige mogelijkheid is om op het vliegveld van Istanbul of Ankara te komen en daar dan even te stemmen. Voor de rest steekt de Turkse kieswet z'n middelvinger op naar de miljoenen Turkse stemgerechtigden im Ausland...

F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:20

@Cortes | 12-03-10 | 10:15
Jep. Klopt. En dat zal niet veranderen ook.

Balzakius | 12-03-10 | 10:19

@ Van Pruisen:
*burps* ;)

F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:17

.. zapper | 12-03-10 | 09:45
Vergeet de buttons niet.

Teun van het Tuinpad | 12-03-10 | 10:17

F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 09:51

Als ik inderdaad de executive summary lees dat 10% volmachtstem is dan is dat echt veel teveel. Ik zeg: schaf dat volmacht stemmen maar af. 10% van alle stemmen is bij volmacht, ongelooflijk zeg. Proxy voting is handig voor NL-ers in het buitenland.
En als ik het zo bekijk is proxy voting toch wel OK maar dan niet voor de moslims. Zij hebben weer aangetoond democratie niet aan te kunnen dus verliezen ze in mijn ogen ook hun stemrecht. Sowieso bij iedereen waar fraude aangetoond is voor eeuwig het stemrecht ontnemen.

ecologiste | 12-03-10 | 10:16

@ F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 09:51
Dus hier heb je waar het om draait. Vandaar ook dat het OM nu toch maar even 2006 in het onderzoek meeneemt. Nederland is kennelijk al op het matje geroepen door de OSCE en moet nu als de sodemieter met een goed antwoord komen. Daarbij is het verdomd lastig dat de pers de regie over de beeldvorming al in handen heeft en die daar niet meer uit zal laten slaan zoals bij de GR in 2006 gebeurde (zie verslaggeving over Sörensen/Opstelten en Cohen/onderzoek onregelmatigheden. Slechts enkele journalisten wijdde nog een verhaal aan de uitkomsten van het onderzoek dat de gemeentelijke ombudsman van Amsterdam deed. Terwijl zijn conclusie op z'n minst voor journalisten spannend te noemen was: "De onderzochte gedragingen zijn niet behoorlijk." Maar ja, wat wil je met een hoernalistengoegemeenschap die zich liever lekker laat naaien door de (lokale) overheid en "Zum Befehl!" roept als er weer eens gedreigd wordt met het kapodt maken van je persmuskieten-carriëre of daar al een poging toe gedaan wordt. Ook een beproefd middel is (dreigen met) een informatie-ban. Met andere woorden, de Nederlandse nieuws-journalistiek zit netjes stil alstie geschoren word, en vraagt vervolgens zelf of de barbier-ambtenaar daarbij het riempje van de muilkorf nog even wat strakker wil aantrekken. Tegen die achtergrond is het prettig te merken dat de pers de zaak nu anders aanpakt. Maar nog steeds wordt de overheid veel te lief behandeld...
Nieuwsartikel van de Ombudsman staat hiero www.gemeentelijkeombudsman.nl/gemeente... en het onderzoeksrapport lees je daaro www.gemeentelijkeombudsman.nl/scripts/...

F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:15

Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:13
Balzakius | 12-03-10 | 10:13
afthanse.....

Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:14

Balzakius | 12-03-10 | 10:11
precies de reden waarom ik nog wel tevreden ben met stoffige schooltjes en athanse gymlokaaltjes ;-)

Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:13

@lieverdeauddanreaud | 12-03-10 | 10:09
Nee, daar was de Fleisch de Grote beter in.

Balzakius | 12-03-10 | 10:13

Muxje | 12-03-10 | 09:40
Yup. Je maakt mij niet wijs dat met de afgelopen geruchten over gerommel in de stembureaus en gekloot met volmachten er geen gezeik was geweest als er electronisch gestemd was. Alleen dan was er niets geweest om eens goed naar te kijken. Niet te geloven dat mensen dat soms niet willen snappen. Ik wil best op een knoppie douwen, maar ik wil een papierspoor ernaast!

Achterdocht | 12-03-10 | 10:11

Balzakius | 12-03-10 | 10:11
@Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:08
TENZIJ lul..

Balzakius | 12-03-10 | 10:11

@Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:08
Dus meer participatie. Kijk Beau, als er 3 van de 4 mensen tokkies zijn, moet je het respecteren dat Tokkies de boventoon voeren. Dat is democratie. Hoe erg wij het er ook mee oneens zijn.
Tenzei we ze aflsuiten van het internet MUHAHAH.

Balzakius | 12-03-10 | 10:11

Van Pruisen en een espresso, dat is lekker wakker worden op de vroege ochtend.

Petrus de Rewa | 12-03-10 | 10:10

Van Pruisen roert waar het stinkt, een goed topic dus.

necrosis | 12-03-10 | 09:39
Jij bent echt met heel weinig tevreden he? Van Pruisen kopieerd hooguit stank, maar zal zelf nooit iets orgineels toevoegen. Onderdeel van het oude roeren waar het stinkt op GS was nieuwe beerputten opentrekken en daar heb ik Van Pruisen nog helemaal nooit op kunnen betrappen.

lieverdeauddanreaud | 12-03-10 | 10:09

en ik maar denken, dat ik in een beschaafd dorp woon.

* zich voorbereiden gaat op een tweede sessie met het rode potlood *

baba4oog | 12-03-10 | 10:08

Balzakius | 12-03-10 | 10:05
denk je werkelijk dat er meer bewustheid komt bij mensen die digitaal kunnen stemmen? ik zie niet waarom. eerlijk gezegd denk ik dat tokkie-city dan juist meer gaat stemmen, terwijl die nu te belazerd lijken om naar het stemlokaal te gaan

Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:08

En in Den Haag doet men alsof de neus bloedt. Terwijl er beeldmateriaal van onregelmatigheden te vinden zijn, vindt Jozias het niet nodig om dit te onderzoeken (want het beeldmateriaal kwam te laat binnen). Zou Jozias dat ook hebben gezegd als de onregelmatigheden iets meer onregelmatig waren? Bv. stemmen onder pistoolschot?

polt | 12-03-10 | 10:06

@Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:00
Ik ben niet bang dat dat gebeurt. Natuurlijk zullen er incidenten plaatsvinden, daar ben ik van overtuigd. De vraag is of dat opweegt tegen de enorme groei van participatie binnen het volk aan de democratie. Ik zie liever een groeiend bewustzijn en politiek besef binnen Nederland. Ook ben ik niet tegen het stemmen in andere talen (trouwens).
.
Een stembureauambtenaar aan de deur ? Nee, doen dan een deel-electoraat dat wel digitaal kan stemmen.

Balzakius | 12-03-10 | 10:05

*zich afvraagt of de A in PvdA voor Incompetentie staat*

Geile Markeerstift | 12-03-10 | 10:05

Zolang er geen waterdichte stemcomputer is - en die is er niet - moeten we handmatig stemmen. Daar is het te belangrijk voor.
Gisteren ook zo'n dorpsburgemeester in het Journaal die apetrots zei het Ei van Columbus te hebben met een stemcomputer die een barcode print die je dan weer in een bus moet stoppen. Dan kun je als stemmer dus nog niet zien of je stem klopt en is er weer fraude mogelijk.
We moeten automatisering niet aan burgemeestertjes overlaten, want dan zijn we echt verloren.

Bos Hout | 12-03-10 | 10:04

yep mag van mij ook wel opnieuw

Abugreip | 12-03-10 | 10:01

1 woord (twee eigenlijk, maar klinkt niet zo blits):
.
opnieuw stemmen!

Astronaut Arnuff | 12-03-10 | 10:00

Balzakius | 12-03-10 | 09:55
met dien verstande dat je het stemmen dan uit de openbaarheid haalt, en je dus niet kan controleren of mensen onder druk zijn gezet. Dat kan natuurlijk ook niet als iemand thuis met een pistool op je vrouws hoofd staat, maar de controleerbaarheid in een stemlokaal is wel groter dan thuis vanachter de computer..
.
maar dat volmacht is inderdaad een vreemd systeem, behalve voor zieke mensen. die zouden thuis moeten kunnen stemmen, desnoods met een stembureauambtenaar aan de deur of zoiets

Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:00

Wat een onzinnig gedoe .... gevoed door de polarisatie in Nederland.

Bodde | 12-03-10 | 09:59

Net zolang herstemmen tot de leefbaren wel gewonnen hebben dan maar?

wilmeister | 12-03-10 | 09:59

@Merlot | 12-03-10 | 09:52
Één kogel en we krijgen een onderzoek waar je drie keer het complete electoraat mee uit eten van kan nemen. Ik bedank.

Balzakius | 12-03-10 | 09:56

In gemeente Stein worden de stemmen trouwens ook herteld. En in Maastricht ook. Woeha.

negers zijn zwart | 12-03-10 | 09:55

@Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:51
En dat is logisch. Een tokkie is moreel gezien niets minder dan een bankdirecteur.
Wij zouden namelijk ook van een schande spreken als een bankdirecteur meer invloed zou hebben met zijn stem dan een middenklasser.
Ik ben eruit Beau, ik ben tegen volmacht. Als je je stem wilt laten gelden, kom je maar stemmen anders blanco. Desnoods verspreiden we het stemmen over 2 of 3 dagen. Mits het stemmen via de DigiD kan gebeuren. Dit bespaart echt een hoop geld.

Balzakius | 12-03-10 | 09:55

Ik sluit niet uit dat Azijnbodes en aanverwanten een herstemming thans opportuun achten omdat achter de schermen inmiddels duidelijk is geworden dat Leefbaar Rotterdam heeft gewonnen.

stoomloc | 12-03-10 | 09:55

Shalome | 12-03-10 | 09:22
Zullen we er een duo baan van maken?
Merlot | 12-03-10 | 09:52
JuisT

repulse | 12-03-10 | 09:54

Ik zeg: herverkiezingen in 010, 020, 030, en 070.
En dan met het Israelische leger, gewapend en wel, in de stemlokalen om toezicht te houden.
Want een Israelische jood met een uzi in zijn hand, dat is aantoonbaar het enige waar the main culprits ontzag voor hebben.

Merlot | 12-03-10 | 09:52

Volmachten afschaffen, pvda veroordelen als criminele organisatie, herstemmen en zoals muxje zo perfect uiteen heeft gezet gewoon met papier en potlood

repulse | 12-03-10 | 09:52

Verrassend, een nieuw PvdA-bashtopic en geen topic over de domme horken die na 9 juni zoveel kamerzetels gaan bezetten.
nos.nl/video/143144-de-mos-pvv-schoffe...
Dat wordt me een genante bedoeling.
Ps. Er is een groot verschil tussen actief ronselen en een linkje op de site plaatsen.

Flodder | 12-03-10 | 09:52

Balzakius | 12-03-10 | 09:48
das de zwakte en de kracht van het systeem: iedere stem is evenveel waard, en dus ook ieder argument om een volmacht uit te geven. in werkelijkheid is dat natuurlijk niet zo en kan je inderdaad spreken van tokkies zonder benul, maar zo werkt het nu eenmaal. volgens het systeem kan je daar geen waardeoordeel over hebben

Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:51

ROFLOL!!!! Dat OM is ook werkelijk onnavolgbaar! Zou me niets verbazen dat deze aktie is ingezet omdat inmiddels de irritatie is gewekt van de OSCE.
Nederland heeft bij de TK-verkiezingen 2006 voor het eerst in de landsgeschiedenis internationale waarnemers over de vloer gehad, op uitnodiging nota bene van 0031 zèlf. Het internationale team voerde een Electoral Assessment Mission uit onder de vlag van de OSCE/ODIHR. Blijkt dat stemmen bij volmacht tien tot twintig procent van het totaal aantal uitgebrachte stemmen is, èn dat het een typisch Nederlands cultureel verschijnsel is. Dat volgens de OSCE dient te verdwijnen omdat het in strijd is met het -overigens niet bindende- Kopenhagen Document, 1990. Nederland heeft zich aan dat Document verbonden.
Uiteraard ga je als je uitgenodigd wordt niet je gastheer na afloop met je recensie over het feessie vol in de bek rochelen, dus diplomatiek werd er slechts lichtjes in de eindrapportage geadviseerd toch nog 'ns naar die volmachtstemming te kijken... Hoe dat is gebeurd, ontrolt zich nu in 010, ergo: 0031 heeft de OSCE nogal geschoffeert door ze uit te nodigen te komen controleren en vervolgens he-le-maal niks te doen met de uitkomst van daarvan... Het OCSE-verslag staat hierrrr www.osce.org/item/23602.html Het complete lijstje van 'internationale documenten', verdragen enzo, waar 0031 zich maar aan te houden heeft, staat daarrrr www.kiesraad.nl/Wet_en_Regelgeving-Int...

F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 09:51

@absoloetlie | 12-03-10 | 09:23
Natuurlijk. De PVV propageert in achterstandswijken waar veel autochtonen wonen die van de overlast af willen, en de PvdA propageert binnen bejaardentehuizen onder het mom van "meer geld naar de ouderenzorg".
Ik ga m'n zaakje ook niet onder de aandacht brengen binnen een markt waar het helemaal niet interessant is.

Balzakius | 12-03-10 | 09:50

@Nlz De vijf stemmen meer voor de PvdA die ergens boven water kwamen leverde die partij al een extra restzetel op.

witwas | 12-03-10 | 09:49

Het hele VS kiesstelsel is toch op het werven van volmachten gebaseerd? Daar geef je een kiesman de volmacht om jouw stem uit te brengen.

..zapper | 12-03-10 | 09:49

@ Quacka | 12-03-10 | 09:40
Het verschil bedroeg 474 stemmen. Ik denk dus dat het wel degelijk verschil maakt. Nog beter zou zijn: herstemmen. Met eenduidige instrukties aangaande volmachten, 1 persoon in een stemhokje en geen beinvloeding van keizers in nabijheid van het stembureau.

leef!! | 12-03-10 | 09:49

Deze fraude is een verschijnsel welke parallel loopt aan de vrije import van ongeletterden uit de woestijnlanden waar fraude bij verkiezingen een normaal verschijnsel is. De PvdA heeft dit nimmer een strobreed in de weg gelegd.
Dat juist dit soort toestanden in Rotterdam plaatsvinden is dan een logisch gevolg van het eerder genoemd verschijnsel.

Rest In Privacy | 12-03-10 | 09:49

@Nlz® | 12-03-10 | 09:46 en dat is de partij die de formatie mag leiden.

..zapper | 12-03-10 | 09:48

@Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:30
Ik heb inderdaad ook niet het gevoel dat er veel wijzigingen zullen plaatsvinden bij het uiteindelijke resultaat. De manier van propageren zal ook niet de juiste worden bij een herstemming.
.
Inderdaad. Als je een volmacht geeft omdat je zelf niet in de mogelijkheid bent om te stemmen, sta ik er volledig achter.
Mensen die een volmacht geven uit politieke onbenulligheid, zijn grote idioten die beter hun stembiljet als onderzetter voor hun blik Schültenbrau kunnen gebruiken.
Het probleem is dat het lastig te onderscheiden is.

Balzakius | 12-03-10 | 09:48

@ Quacka | 12-03-10 | 09:40

Klopt, in aantal zetels zal het waarschijnlijk niets schelen, dat zal 14 om 14 blijven. Maar het aantal stemmen bepaalt wel nog altijd de 'grootste' partij.

Nlz® | 12-03-10 | 09:46

Volgende keer maar betrouwbare internationale waarnemers uit Kongo en de Bananen Republiek laten komen. Wat een afgang weer in de mooie multiculti die Nederland heet.

Sebnalak | 12-03-10 | 09:45

Toch ook wel apart, volgens mij was Henny al een jaartje of dertig toen ie dit zong.
♪Zoals je naast me ligt te slapen
Je bent opeens geen kind meer
en minstens 17.♪

Die goeie oude tijd. Deetman op onderwijs en demonstreren in Den Haag, ik mis het wel.

..zapper | 12-03-10 | 09:45

Quacka | 12-03-10 | 09:40
Je hebt gelijk, maar uitsluitend omdat je met hertellen niets naar boven haalt van de échte fraude die is gepleegd.
- Door kiezers ingevulde stemformulieren weggooien.
- Blanco gestemde formulieren die "verwdenen" en dus achteraf ingevuld zijn.
- Stapels met blanco formulieren die vand e tafel van de commissie gejat zijn.

Merlot | 12-03-10 | 09:44

Het is toch echt te bizar voor worden met die pvda. Zolang ze macht hebben is er niets aan het handje maar word het ze te heet onder de voeten dan schuwen ze geweld niet. Is geweld geen optie omdat er al teveel gebruik van is gemaakt dan komt er wel een 1 of andere smerige streek boven drijven.

Martijn12345 | 12-03-10 | 09:44

.. zapper | 12-03-10 | 09:41
Thanks.
Da's beter.

Teun van het Tuinpad | 12-03-10 | 09:44

@Kiegie 09:40: Dat is precies het probleem, en het wordt ook wel onderkend door de kiescommissie: als we gaan herstemmen wordt het voor vrijwel iedereen een keuze tussen PvdA en LR.

Muxje | 12-03-10 | 09:44

Quacka | 12-03-10 | 09:40
600 stemmen was het verschil tussen de grootste en de runner-up.

Teun van het Tuinpad | 12-03-10 | 09:42

De PvdA heeft met een krachtige strakke straal zichzelf in de schoenen gepiest!
*Zit schuddebuikend achter z'n toetsenbordje*

Frederik Puntdroad | 12-03-10 | 09:42

@Teun, OT Doe Maar op Q-Music.

..zapper | 12-03-10 | 09:41

Na beëindiging missie Uruzgan zal de VN ook geen waarnemers willen sturen naar Nederlandse verkiezingen, terwijl dit inmiddels wel noodzakelijk is geworden, toch?

Droppie12 | 12-03-10 | 09:41

Ongeldige verkiezingen dus. Gaan wij ook in het vervolg met inkt en AK47's stemmen dan? Leuk!

Stroopdoos | 12-03-10 | 09:41

De hertelling zal volgens mij echt geen grote verschuivingen laten zien. Misschien een paar honderd stemmen verschil. Ook wel erg natuurlijk, maar het zal in zetels weinig schelen. Gebeurt dit wel, dan is er overduidelijk gefraudeerd en moet er dus een strafrechtelijk onderzoek volgen. Ben wel nieuwsgierig....

Quacka | 12-03-10 | 09:40

Herstemmen is een slecht idee. Ik heb de eerste keer geen PvdA gestemd, maar nu ik weet dat het een spannende strijd tussen de Leefbaren en de PvdA is, zal ik nu toch voor de PvdA gaan stemmen. En ik zal niet de enige zijn die nu door andere motieven wordt geleid dan de eerste keer.

Kiegie | 12-03-10 | 09:40

@Popiejopie79 09:29: Dit hele gedoe toont eerder het gelijk aan van mensen die voor papieren stemmen zijn (met de hand stemmen dan wel een paper trail uit een stemcomputer). We kunnen achteraf netjes nagaan of er fout is geteld, en vooral ook hoeveel dat is voorgekomen en of een bepaalde partij daardoor benadeeld of bevoordeeld is. Met de computers die wij hadden kan dat allemaal niet. Maar je kan er prima mee frauderen, en hoe "foutloos" zelfs rigoreus geteste software is weten we ook allemaal wel.

Vraagje: is er de vorige keer met de stemcomputers gefraudeerd? En zeg geen nee: jij weet het namelijk niet. Ik ook niet. Niemand weet het, niemand kan het weten. En we kunnen het niet achteraf nog eens controleren, en als er uit andere bronnen blijkt dat er fraude is gepleegd kunnen we niet eens zien of het om tweehonderd of 2 miljoen stemmen ging. Kortom, het papier is nodig om fraude op te sporen, dat is het hoofdargument tegen papierloze stemcomputers. Dat afluisteren was maar een onbenulluge bijzaak.

Muxje | 12-03-10 | 09:40

@fresh | 12-03-10 | 09:34 Ja de pvda deed het op het randje,zoals ze nooit wat fout doen,en doen ze het wel fout.Komt de aloude"wij zijn ook maar mensen"
Pvda heeft ook nu weer volmachten geronseld in koffiehuizen,moskeeën ed.
Is alleen moeilijker te bewijzen omdat een hoop lijsttrekkers van de pvda dit in hun eigen taal deden. Beetje hetzelfde verhaal van de dame op het stemburo die toegaf machtigingen te hebben ingevuld voor allochtone kiezers en dit normaal vond omdat dat toch menselijk is. Maar ondertussen wel de regels overtreden.

rn1970 | 12-03-10 | 09:40

@Jan Vlag 9:29
Kinderachtig verhaal?
Van Pruisen roert waar het stinkt, een goed topic dus.

necrosis | 12-03-10 | 09:39

We moeten niet te moeilijk doen, we leven tenslotte in een geleide democratie.
Het beste is terug te gaan naar de stemcomputer, deze is onopvallend te manipuleren en dat scheelt dan mogelijk weer een politieke moord middels een gesubsidieerde huurmoordenaar.

Portemonnee van de A | 12-03-10 | 09:38

Graag ook een zwaard voor alle pvda-stemmers. Kunnen die zich ook meteen uit hun eigen lijden verlossen...

Bill le Koek | 12-03-10 | 09:37

Als íemand het allerslechtse van een judas-katholiek belichaamd is Van Heemst het !

Een Soort Iets | 12-03-10 | 09:36

daarnaast vraag ik mij af waarom iemand die in vrijheid zijn volmacht geeft aan een persoon die daartoe werft, minder democratisch handelt dan een persoon die zijn stem zelf uitbrengt
Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:30
je weet nooit wat voor druk er gebruikt is om dit te doen. Als dit mag kan je dalijk stempassen kopen van elke zwerver, en verdienen grote gezinnen ook nog een centje bij.

fresh | 12-03-10 | 09:36

Nederland is onder leiding van de pvda afgegleden naar een gemiddeld bananenrepubliekje.

Karel Kruizenruiker | 12-03-10 | 09:35

Haha, sommigen beweren hierboven dat de PvdA passief zou zijn geweest en niet ronselde, maar laat dit nu juist de partij zijn die het actiefst is in thee- en bejaardentehuizen, zo vlak voor verkiezingen.
De aardige man met de rode sjaal: "Weet u misschien nog mensen die een stempas ontvingen en niet gaan? Zou u ze dan voor mij willen verzamelen, want wij weten er wel raad mee."
absoloetlie | 12-03-10 | 09:23
natuurlijk gaan ze dáár werven waar ze het meeste kans hebben, maar ze werven stemmen, geen volmachten. Dat heet campagne voeren, en dat mag gewoon. Waar het om gaat is het ronselen van volmachten. PvdA deed dat 4 jaar geleden kennelijk passief (op het randje, klein beetje stout, en dus dom) en LR deed het actief, en kennelijk nog slecht ook (strafbaar, oerstom en ineffectief).

fresh | 12-03-10 | 09:34

-weggejorist-

ouwe_trekpop | 12-03-10 | 09:33

Balzakius | 12-03-10 | 09:25
ook hier is het vroeg, dus misschien ben ik wat inconsistent. iig bedoel ik aan te geven dat er een hoop te relativeren valt aan deze hele kwestie en dat er een hoop heisa wordt gemaakt om formaliteiten die feitelijk maar weinig invloed zullen hebben op de verkiezingsuitslag. bovendien zal een hertelling niet helpen om 'bij het stembureau beïnvloedde mensen' alsnog hun juiste stem te laten uitbrengen.
.
daarnaast vraag ik mij af waarom iemand die in vrijheid zijn volmacht geeft aan een persoon die daartoe werft, minder democratisch handelt dan een persoon die zijn stem zelf uitbrengt

Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:30

@drie kinderen 9:26
Kon je dat typen zonder van je stoel te pleuren van het lachen?

necrosis | 12-03-10 | 09:30

Handig joh, stemcomputers. Scheelt een hoop geld.

Popiejopie79 | 12-03-10 | 09:29

Goh de azijnbode laat zijn voorkeur wel weer blijken. " Het gevolg kan zijn dat de rollen tussen PvdA en Leefbaar Rotterdam worden omgedraaid. Het initiatief voor de collegeonderhandelingen komt dan bij de partij van Marco Pastors te liggen.
Hoe spijtig misschien ook, het kan geen argument zijn twijfels te laten bestaan over de uitslag van 3 maart"

rn1970 | 12-03-10 | 09:29

En Aboulaadklep maar roepen dat er niks aan de hand is. Wederom faalt deze lutsert.

Kotsende lama | 12-03-10 | 09:29

OT
Nico op BNR.
Nou nou, het is me wat.

Teun van het Tuinpad | 12-03-10 | 09:29

Wat een kinderachtig verhaal met een hoog ‘sliep uit’ gehalte. Niveau daalt gestaag!

Jan Vlag | 12-03-10 | 09:29

@lieverdeauddanreaud | 12-03-10 | 09:27
Jep. Ik pleit nu twee jaar voor het stemmen via de DigiD. Het scheelt enorm veel geld, en hij wordt verplicht.. (geloof ik ?)

Balzakius | 12-03-10 | 09:28

@.. zapper | 12-03-10 | 09:25
Blijkbaar heb ik er nog een beetje vertrouwen in. Er is wel degelijk invloed vanuit het volk, alleen heeft de laatste jaren een groot aantal mensen alleen nog maar oog voor de negatieve aspect. Zuurpruimen noem ik ze.

Balzakius | 12-03-10 | 09:27

@Balzakius | 12-03-10 | 09:10
Vanuit het buitenland mochten we de vorige keer al via internet stemmen. Wel zo makkelijk. Als dat gewoon wordt ingevoerd kan de kiezert ook niet meer zo makkelijk bij het stemhokje worden beinvloed.

lieverdeauddanreaud | 12-03-10 | 09:27

die van heemst is natuurlijk wel de grootste rat binnen de pvda.

010ert | 12-03-10 | 09:26

Dit soort voorvallen vind je in elke grote gemeente, daar ben ik van overtuigd. Dit zal ook niet stoppen als je de stemmen laat tellen door gemeenteraadsleden zelf. Ze moeten hier gewoon externe partijen voor inzetten. Daarnaast moet je ook deugdelijke beveiliging inzetten bij stembureaus, die er op toezien dat er maar 1 persoon tegelijk in een hokje staat en dat er buiten de deur niemand bedreigd of anderszins beinvloed wordt (want ook dat gebeurt in de afvoerputjes van grote gemeenten).
.
Onbegrijpelijk dat ze voor de "Gerda" miljoenen uitgeven, maar dat er voor het belangrijkste proces dat een democratie kent, namelijk het stemmen, niets goed georganiseerd wordt.

Brandje | 12-03-10 | 09:26

En gelijk maar eens uitzoeken welke kandidaten in Feijenoord de kiezers naar de stemhokjes duwden. En waarom gesubsidieerde jongeren op pad moesten om de PvdA, de PvdA, de PvdA en niet te vergeten ook andere partijen te promoten.
www.hetverraadvanlinks.nl/Stembussen9....

Moos Lambiek | 12-03-10 | 09:26

Laten we dat ene woordje maar ombuigen tot kromzwaard, dekt de lading beter.

Ashtrey | 12-03-10 | 09:26

Politici zijn betrouwbaar, integer, eerlijk en kun je geloven op hun woord en verkiezingsbeloftes. Politici hebben het beste voor met de kiezers. Politici hebben lak aan machtswellust, veeleer vinden ze het belangrijk om goed te besturen, daadkrachtig, efficient. Ze nemen zelf verantwoordelijkheid en proberen nooit collega politici zwart te maken. Politici dat zijn fijne mensen met een liefhebben menselijk hart. Ik wil natuurlijk niet generaliseren, maar het moest toch maar eens gezegd worden.

drie kinderen | 12-03-10 | 09:26

Dat krijg je ervan als je de tel kwijt raakt.

Sjeng de helle | 12-03-10 | 09:25

@Randy McRanderson | 12-03-10 | 09:25
Maak dan ook de niet ingekleurde velletjes een blanco stem. Dan zit je goed.

Balzakius | 12-03-10 | 09:25

@Balzakius | 12-03-10 | 09:22 als jij niet doorhebt dat je bent geboren in een dictatoriale monarchie moet je je vooral bij je geloof houden.

..zapper | 12-03-10 | 09:25

010 is door de jarenlange PvdA-terreur toch niet meer te redden. Om over 020 nog maar te zwijgen...

der Wunderhund | 12-03-10 | 09:25

Het lijkt me ook wel een goede om een leestest uit te voeren voor er gestemd kan worden. Kom je daar niet doorheen, dan kun je ten eerste de steminstructies niet leven, en ten tweede heb je je niet in de verschillende partijen kunnen verdiepen, dus geen gewogen stem uitbrengen.

Nlz® | 12-03-10 | 09:25

Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:18
Niets. Er is niets democratisch aan.
Ik reageerde op je comment dat je het geen reedt kan schelen, dus ik begrijp de vraag niet helemaal.. Maar het is nog vroeg, misschien komt het zo wel.

Balzakius | 12-03-10 | 09:25

Laten we de volmachten afschaffen. Als je niet in staat bent om jezelf naar een stembureau te slepen en een vakje in te kleuren dan zijn we niet geïnteresseerd in je politieke voorkeur.

Randy McRanderson | 12-03-10 | 09:25

Haha, sommigen beweren hierboven dat de PvdA passief zou zijn geweest en niet ronselde, maar laat dit nu juist de partij zijn die het actiefst is in thee- en bejaardentehuizen, zo vlak voor verkiezingen.
De aardige man met de rode sjaal: "Weet u misschien nog mensen die een stempas ontvingen en niet gaan? Zou u ze dan voor mij willen verzamelen, want wij weten er wel raad mee."

absoloetlie | 12-03-10 | 09:23

@ Sjonkanon | 09:16

PVV moet beter politiek leren bedrijven. PvdA sluit Nederlanders uit omdat ze buitenlanders niet wilen uitsluiten, daar verbaas ik me allang over. PVV moet echter niet jammeren dat ze worden verketterd, maar juist dit soort statements naar voren brengen.

Bovendien heeft PvdA het immigratie/islamitische probleem 30 jaar laten voortwoekeren, en nu opeens werpen ze zich op als hoeders van de sociale cohesie. Dat is opportuun en vals politiek spel, maar zo is politiek: PVV is helaas nog niet bedreven genoeg om dit te pareren.

*zich als PVV-adviseur aanbiedt*

Shalome | 12-03-10 | 09:22

@.. zapper | 12-03-10 | 09:14
Nou sorry. Maar ik ga echt niet in op een dictatoriale monarchie. Volkomen onzin.

Balzakius | 12-03-10 | 09:22

Dit kan toch voor niemand een verrassing zijn? We worden al jaren beflikkerd door de politiek en nu wordt wederom aangetoond dat we niet veel beter zijn dan een slechte Bananenrepuliek. En dan toch een grote bek hebben in de internationale gemeenschap en het vingertje opheffen richting andere demoncratieen als het beste jongetje in de klas. BRAAK.

*VN bellen gaat voor toezicht op verkiezingen 9 juni*

DeRoyVanZuipensteijn | 12-03-10 | 09:22

Herstemmen, NU.
Leefbaar zetels erbij, PvdA zetels eraf en Abu Taleb die het dun door de broek loopt.
Wat een prachtige gedachte, zo vroeg op de dag.

necrosis | 12-03-10 | 09:22

@ ChillBill | 12-03-10 | 09:13
de bijl van het kwaad ja??? of bedoel je de deo van het kwaad?

inglorious furcollar | 12-03-10 | 09:22

Sukkels

BRootje | 12-03-10 | 09:22

Van Pruisen heeft begrijpelijk een hekel aan de PvdA. Maar waarom dan de Azijnbode gebruiken als de bron van weinig journalistieke knip en plak acties? Ga zelf eens wat onderzoeken!

lieverdeauddanreaud | 12-03-10 | 09:21

@ Von Pruisen.
Goed stukkie !

Teun van het Tuinpad | 12-03-10 | 09:20

@OllecraM
Idd geniale opmerking LOL.

PFST | 12-03-10 | 09:20

"schouwtoneel waarbij Wit-Rusland afsteekt als lichtend baken van democratie"
LOL!

Ollecram | 12-03-10 | 09:19

Balzakius | 12-03-10 | 09:09
je moet toch in ieder geval vragen bij het systeem durven stellen: de hele campagne mag je mensen de grootst mogelijke stront voorhouden, maar god verbid als je dat in de buurt van een stemlokaal doet. 'want dan kan het stemmen beïnvloeden'. ja hehe, dat is de bedoeling van zo'n campagne.

zelfde geldt voor het werven van een volmacht, de kiezer bepaalt uiteindelijk wat met zijn stem gebeurt toch. wat is daar ondemocratisch aan?

Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:18

Opnieuw stemmen nu !
We laten de democratie toch niet verkrachten door machtsgeile corrupte regenten verdomme.

bakoenin | 12-03-10 | 09:18

Schandalig dat de vrouw op dat plaatje mag stemmen. We moeten ons democratisch proces niet laten sturen door mensen die op klaarlichte dag met lakens op hun hoofd lopen.

Randy McRanderson | 12-03-10 | 09:17

Toch geweldig, tegenwoordig in elk bericht van de pvda komt weer naar voren wat voor een lutsers het zijn. Andere beschuldigen terwijl ze zelf hetzelfde doen!

Net als in den haag de PVV uitsluiten met de slogan ''iedereen telt mee'' omdat de pvv mensen wil uitsluiten?

Nu beschuldigen van volmachten werven en het zelf ook hebben gedaan. Geen goede campagne voor de komende verkiezingen!

sjonkanon | 12-03-10 | 09:16

Maak van Bea maar een soort van Mugabe.
Zijn we gelijk van het stemmen af.

Teun van het Tuinpad | 12-03-10 | 09:14

@Balzakius | 12-03-10 | 09:13 nee, ik wil dingen gewoon bij naam noemen. Als we in een dictatoriale monarchie wonen zijn verkiezingen helemaal niet nodig. Al dat democratisch geleuter kost handenvol geld waar het koningshuis leuke dingen mee zou kunnen doen.

..zapper | 12-03-10 | 09:14

Helmond-Mierlo-Geldrop... Ik zeg Axe Of Evil!

ChillBill | 12-03-10 | 09:13

@Klaaswitz | 12-03-10 | 09:10 vooralsnog vind ik hem daarin een stuk geschikter voor het tikken van content dan jou voor tikken van comments.

..zapper | 12-03-10 | 09:13

Die van Heemst; volg die man eens een tijdje in het nieuws en concludeer: een typische PvdA-löl.
Overigens, Capelle aan de Eicel dient m.i. te worden geschreven als Capelle aan den IJssel.

Fijnstoffer | 12-03-10 | 09:13

@.. zapper | 12-03-10 | 09:11
Jij wil dus geen keuzes hebben, en iemand de macht geven die de mazzel had geboren te worden binnen het "blauwe bloed" ? Als dat zou gebeuren, zou je niet eens meer kunnen reaguren zonder een attachment van je paspoort bij je reaguursel te doen.

Balzakius | 12-03-10 | 09:13

PvdA er Van Heemst is een rat en onbetruwbaar politicus en regent (als je dat politicus mag noemen). Heeft van Rotterdam een afvoerput gemaakt.

Boomschade | 12-03-10 | 09:12

Met één belangrijk verschil: PvdA bood de mogelijkheid om een volmachtstem te laten uitbrengen (passief dus), terwijl Leefbaar actief de boer opging om stemmen te ronselen.

MorkieMork | 12-03-10 | 09:12

Helemaal afschaffen die democratie, het zet aan tot misdaad. Allemaal onder toezicht van hare majesteit, gewoon korte lijntjes en duidelijkheid.

..zapper | 12-03-10 | 09:11

Als dit soort mongolen nou eens accepteerden dat het volk eerlijk wil stemmen, dan kunnen we over 12 jaar gewoon thuis via de DigiD stemmen. Dat scheelt een hoop benzine, dus Halsema weer blij! Balzakius 4 prez. Gehe

Balzakius | 12-03-10 | 09:10

De Pvda wandelt samen met de nieuwe Nederlander, hand in hand kameraden, wel netjes uitspreken nieuwe N., naar de middeleeuwen.

topsporter | 12-03-10 | 09:10

Van Pruisen, wat ging er nu eigenlijk precies door je heen op het moment je besloot geschikt te zijn voor dit vak of welk vak dan ook dat enigszins schrijftalent en creativiteit vergt?

Klaaswitz | 12-03-10 | 09:10

ik zie een spook... bel de Ghostbusters

HalalBal | 12-03-10 | 09:10

Zijn we nog niet klaar met PvdA bashen? Aanmoedigen tot actief ronselen is heel wat minder erg dan een passief linkje op je site. Politici zijn overal incompetent en arrogant genoeg om te denken dat de regels niet voor hun gelden, da's echt geen PvdA exclusieve ziekte!

fresh | 12-03-10 | 09:10

Ik faal om het nut van hertellen te zien. Het water is al over de dam. of zoiets.

Randy McRanderson | 12-03-10 | 09:09

@Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:08
Als je het zo beredeneerd, kan je net zo goed naar Rusland verhuizen..

Balzakius | 12-03-10 | 09:09

In juni toch maar weer gewoon met de computer? Of moeten we mensen van de VN in gaan zetten om te kijken of het wel eerlijk verloopt.

Dauthi | 12-03-10 | 09:09

Ik snap er geen reedt van, je gaat zo'n put toch niet opentrekken als je je hier de vorige keer nog schuldig aan hebt gemaakt ? Strategische onbenullen..

Balzakius | 12-03-10 | 09:08

wie kan die grafverkiezingen in 010 nou bommen. het is niet zo dat er een premier wordt gekozen door de grootste partij, dus waar de neuk hebben we het over

Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:08

*Al niet snapte waarom van Heemst die 'Jeroen-Krabbe-premiere-lach' had tijdens de uitslagen.*

Einde van de Domheid | 12-03-10 | 09:07

Ah, al is de telling nog zo snel, de waarheid achterhaalt het wel.
Ghehe.

Teun van het Tuinpad | 12-03-10 | 09:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl