Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geen homogedoe voor Rouvoet

rouvoetglamwhore.jpg Zo kennen we het gristenfundamentalistische stopmiddel van Grijs 1 weer! Demissionair vicepremier en zondagluiwammes André Rouvoet neemt per omgaande alle taken over van voormalig onderwijsminister Ronald Plasterk. Alle taken? Nee, zoals het een religieus geflipt persoon betaamt wordt er voor André een uitzondering gemaakt. Meneer weigert namelijk de portefeuille van homo-emancipatie in behandeling te nemen. Want vies bah en smerig en bovendien lijnrecht tegenover de opvattingen van de Here. Het is natuurlijk ook niet gemakkelijk dat ranzige gedoe onder te verdelen in een 100% gristelijk kabinet. De leider van de GristenUnie laat zich nog liever keihard in zijn romp neuken dan dat hij in verkiezingstijd met zo'n nichtenhoedje als van Plasterk gezien wordt. Hoe veel meer bewijs wenst u als vrolijk gematigde atheïst dat in Nederland feitelijk al drie jaar extremisten aan de knoppen zitten? Nee Majesteit, met die flikkermultomap wil ik niks te maken hebben, aldus de Gezinsminister voor Sommige Gezinnen. Geef maar aan Marja van Bijsterveldt, die latente kuttenlikker...

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Tresie | 25-02-10 | 20:41

Idd alleen voor sommige gezinnen. Niet voor allochtoonse in ieder geval.

snap_shootert | 25-02-10 | 12:57

Het punt van dit stuk is prima, maar de toon vind ik net wat te grof. Deze laatste twee zinnen vond ik overbodig of zijn voor aanpassing vatbaar: ''Nee Majesteit, met die flikkermultomap wil ik niks te maken hebben, aldus de Gezinsminister voor Sommige Gezinnen. Geef maar aan Marja van Bijsterveldt, die latente kuttenlikker...''

WeesFatsoenlijk | 25-02-10 | 09:18

Maf, maar nog maffer: wat moet een minister in godsnaam met een portefeuille "homozaken". Is er ook een minister voor hetero's? En zo ja, waarom is er dan zo'n ophef over de pedopartij, want dat zijn ook -ho's die best een eigen ministerspost verdienen. Minister voor jeugd en gezin, dat is ook al zo'n fopministerie, maar nee, dan dit! Wás er maar een minister van feesten en partijen, van bierhallen en whiskyproeverijen, van patat en hamburgers. Dan zou dit weer eens een leuk land kunnen worden, in plaats van een verborgen discriminatoir land met allerlei fopleidertjes die zich als kleine kindertjes in een zandbak wanen, ruziënd over wie nu het schepje vast mag houden.

Tobus | 25-02-10 | 08:42

Bedoelen jullie niet Gerda Verburg (CDA) in plaats van Bijsterveld? Die is namelijk openlijk lesbisch.

anomien | 25-02-10 | 01:20

aanklagen voor discriminatie dan maar zo lang je hem met rechtzaken bezighoud kunnen ze ook niets verkeerds doen.

ikvindtmooi | 24-02-10 | 23:45

en dat allemaal in naam van de heer
tijd dat de heer eens in rouvoet komt .... achter langs het liefst

alex.66 | 24-02-10 | 21:56

Rouvoet is een integere man met ouderwetse ideeën, liever zo iemand dan een hippe progressieve zakkenvuller.

websenior | 24-02-10 | 21:54

Ayaan Sorry | 24-02-10 | 19:30
Herman van Veen is een huilbaby en
een walgelijke treurwilg.

steile helling | 24-02-10 | 21:45

"André Rouvoet neemt per omgaande alle taken over van voormalig onderwijsminister Ronald Plasterk."

Wat een rukverhaal Brusselmans. Ik ben ook absoluut geen fan van Rouvoet, maar feit is dat Van Bijsterveldt ALLE taken van Plasterk overneemt, terwijl Rouvoet ALLE taken van Sharon Dijksma onder zijn hoede zal nemen.

Dat het achterliggende belang van rondom homo-emancipatie mogelijk mede heeft geleid tot deze verdeling sluit ik niet uit, maar het is in ieder geval een stuk genuanceerder dan jouw sensatiebeluste artikeltje.

Sir Cums-A-Lot | 24-02-10 | 21:09

vuile scheit homofoob. -heul veul.

squertes | 24-02-10 | 20:25

Door zijn achterban kan Rouvoet zich niet permitteren uit de kast te komen.

natte krant | 24-02-10 | 20:20

Wat is het verschil met een moslim? Precies ! Over vier jar zitten er gewoon van die baarden in de regering met dezelfde soort eisen en nog erger en dan hebben ze het argument op zak .. Ja maar de Cu heeft ook .. blabla la.
Of een homo van groenlinks:" ik doe geen hetro zaken"! We zijn gewoon verloren.

god is de geest | 24-02-10 | 20:12

rouvoet is een ruigpoot, aldus herman van veen.

Ayaan Sorry | 24-02-10 | 19:30

Waarom moet er uberhaupt een aparte map voor homo's zijn? Emancipeer een keer stelletje lapszwansen.

fjordman | 24-02-10 | 19:08

kijk onze ministers discrimineren.

watismuziek | 24-02-10 | 18:29


@ Fatwa | 24-02-10 | 15:44

ik heb heeel hard zitten "filosoferen" de afgelopen uren, maar ondanks jouw goedbedoelde advies blijf ik maar steeds dat beeld terugkrijgen van Rouvoet die bij Van Bijsterveldt de cunnilingus bedrijft....

datdantochweerwel | 24-02-10 | 18:25

Die Roupoot Moet zeker zelf nog uit de kast komen, christelijke huichelaar moet zich bekeren tot de pislam

Hansvo286 | 24-02-10 | 18:25

+1 voor Brusselmans.
Mooie tekst en recht voor zijn raap.

Ultrakul | 24-02-10 | 18:11

@Fatwa | 24-02-10 | 15:22
Ik had het wat beter moeten nuanceren: bekkende mensen op straat hoeft idd sowieso niet. Maar ik weet gewoon dat een hoop bekkende homostellen (man of vrouw, maakt ook niet uit) het er gewoon om doen. Waarom weet ik dat? Omdat ik dat meerdere keren uit hun eigen bek heb gehoord. 'Dat doen we omdat het kan en omdat niemand daar wat tegen kan inbrengen'. En daar wringt de schoen: het is pure provocatie.

Daar komt bij dat homo's kunnen emanciperen wat ze willen: er zal altijd een groep zijn die ze stom vinden en 'homo' als scheldnaam gebruikt (net als kinderarm, omaneuker en moederneuker). Water naar de zee dragen dus, en daar moet je geen geld aan spenderen: is een soort van Ella Vogelwijk - de Plasterk-tuin...

Harp | 24-02-10 | 17:59

duhh... als ik wil laat ik me toch wel in me aars pakken; daar heb ik geen minister voor nodig hoor.

Fap Fapsen | 24-02-10 | 17:50

@datdantochweerwel
Jahhaaaa dat weet ik ook wel, je begrijpt het niet. ipv wijselijk constateren, wat iedereen wel kan (ook met een iq van 45) vraag ik je juist te filosoferen WAAROM dat zo is.
Als je dat weet, dan weet je dat het dus nog hard nodig is, die zogenaamde "homo" emancipatie...... Succes!

Fatwa | 24-02-10 | 15:44

Fatwa | 24-02-10 | 15:22

tsja, het ligt ook wel erg lekker in de mond als scheldwoord; HOMOOO!!!
Zelfs bij een IQ van 45 en een alcoholpromillage van 3,8 krijg je dat nog uitgekraamd......

datdantochweerwel | 24-02-10 | 15:27

@ Harp

Je vergelijking met protest astma rookverbod en een homoblad neigt een beetje naar obstinaatheid van jouw kant. Zo van : "laat ik eens een absurd voorbeeld erbij pakken om daarmee mijn gefrustreerde gevoel eens vorm te geven".

Terwijl je best weet hoe het in mekaar steekt als je later in je betoog begint over vraag en aanbod.

Mee eens hoor, bekkende mensen. Ikzelf heb iets tegen alle bekkende mensen op straat. Vooral tokkie-heterostelletjes die dan gaan zitten zoenen op "romantische" plekjes als bij de snackbar of het metrostation. Heb daar ook een vies gevoel bij als ik die tongen zo zie rollen. Dus zoenende mensen in het openbaar vind ik, of het nou ho- of he- is, smerig en ordinair.

Maar je dwaalt af want waar het om gaat is dat de ene groep, de tokkie-hetero's die kus gewoon kunnen geven maar dat de tokkie-homo's ermee klappen risceren. Geeft dus aan dat homo-emnacipatie nog lang niet klaar is aangezien menig tienerkind homo als scheldwoord ziet.

Fatwa | 24-02-10 | 15:22

@ Framoes | 24-02-10 | 14:01

Nee, net zoals het dossier "hetero's geld geven" het slecht zou doen in de huidige maatschappelijke context. (Want daar heb ik de afgelopen jaren bijzonder weinig van gemerkt, maar dit terzijde.)

Geld geven aan homostellen is volgens mij net zoiets als een voedselbank in Wassenaar opzetten. Vraag het maar aan elke marketeer in Nederland. Homostellen worden doorgaans ruim bovenmodaal ingeschaald.

Ik zal niet opscheppen over het aantal homo's (en marokkanen en invaliden en andere "minderheden") die ik de afgelopen jaren heb aangenomen en die nu een (zeer) succesvolle job hebben. Die zijn in de sollicitatieprocedure echt niet vanwege hun geaardheid of allochtone afkomst geselecteerd. Maar gewoon omdat het hele goede professionals zijn.

datdantochweerwel | 24-02-10 | 15:22

Rouvoet is geen homo!!?? Naaah... geintje zeker..?

Viezevoozert | 24-02-10 | 15:04

joehoe Sloppy, of moet ik zeggen Slappy Josef,
Hoezo veilig voor homo's?
O ja, jij stond 10 jaar geleden te homomeppen op de parkeerplaats toch?
Nog steeds principischéél? of pricipidoof?

ristretto | 24-02-10 | 14:13

+oneindig voor Harp

Wynand | 24-02-10 | 14:07

@datdantochweerwel | 24-02-10 | 13:49
Het verschil is dat veel mensen problemen hebben met homo's, maar dat heterohaat niet bepaald een groot probleem is. Ook worden homo's nog wel eens gediscrimineerd (ook bij sollicitaties) en zijn ze een minderheid. Als minderheid zijnde verdienen ze dus net zoveel support en subsidie als bijvoorbeeld Marokkanen of religieuze debielen (want naar beide laatstgenoemde groepen gaat me toch een berg -beter te besteden- geld).

Dat het dan toevallig homo-emancipatie heet is vooral omdat het "dossier homo's geld geven" niet zou scoren in de maatschappij.

Framoes | 24-02-10 | 14:01

En gelijk heeftie, onze Rou. Ver vandaan blijven, dat rellerige nichtendossier. Hoezo homo-emancipatie? Hebben homo's dat nodig dan? Zijn die niet in staat om hun eigen boontjes te doppen, zoals hetero's dat ook moeten doen? Alsof homo's op hun eigen emancipatiedossier zitten te wachten. Flikker toch op man. Dat H-E dossier was gewoon een compromisdossier, om te laten zien dat CDA en CU heus wel samen met de rooien samen konden regeren (niet dus). Nu alle rooien er vakkundig uit zijn gewerkt, hoeven ze de valse schijn rondom het H-E dossier ook niet meer op te houden. Dus zegt André: dikke vinger met je homo-onzin. Kijk, das pas ballen tonen.

datdantochweerwel | 24-02-10 | 13:49

goeie zaak . homo's moete zich nie aanstellen

DIPSH0T | 24-02-10 | 13:44

Misschien vertrouwen die gristenfundi's zichzelf en elkaar gewoon niet?
Ze zijn zo sexueel gefrustreerd omdat sex allen maar mag als voortplanting en niet als pleziertje en dan nog alleen op de 3e woensdag van de maand met het licht uit en de sokken aan!
Dus ze krijgen bij alles wat maar 0.0001% met sex te maken heeft zoals kinderen, kippen, homo's en honden al een harde plassert.
Vies volk!

pete68 | 24-02-10 | 13:37

Echt achterlijk dat in deze samenleving nog onderscheid gemaakt wordt tussen homo's en hetero's Twee of meer volwassenen moeten dat lekker prive regelen Interesseert mij geen flikker of iemand een flikker is of niet. Zolang ze maar van mijn kont afblijven

jaap1423 | 24-02-10 | 13:16

@Fatwa | 24-02-10 | 10:57
Ik weet niet, persoonlijk vind ik het mensonterend dat er zoveel aandacht besteed moet worden aan wie wat in de de slaapkamer doet. Ik wil dat allemaal helemaal niet weten. Als een homo een speciaal homoblad wil, dan gaat er zo eentje maken en als er vraag naar is blijft zoiets bestaan. IMO is het hetzelfde als de astma-patienten die in opstand kwamen voor een rookverbod (en daarna massaal het laten afweten in de kroeg).

Als er vraag naar is wordt dit vanzelf gereguleerd. Als sommige landen ervoor kiezen om homo-huwelijken af te keuren dan is dat hun goed recht. Als het volk daar tegen is komt het in opstand. Als die groep klein is haalt het niks uit, hoeft het echter nog niet opgedrongen te worden vanuit het Westen. Ik moet ook niet opgelegd worden dat ik het normaal vind dat twee mannen elkaar lopen te muilen op straat - dat vind ik goor en mijn reactie is net zo wanneer ik twee oude mensen elkaar zie bekken op straat of twee junks.

Nogmaals, iedereen moet zelf weten wat zij uitspoken in de slaapkamer en waar zij de voorkeur aan geven. Hoeft echter geen portefeuille zoals 'homo-emancipatie' voor in het leven geroepen te zijn: ik blijf het altijd goor vinden als homo's staan te muilen op straat en ik ken genoeg homo's die daar hetzelfde over denken. Dat is allemaal gewoon om te provoceren - hou ik niet van.

Harp | 24-02-10 | 13:12

De CU is de hoeksteen van het CDA!

Frederik Puntdroad | 24-02-10 | 13:04

Heeft iemand al gezegt dat je zus eauk homo was, en hippie en aan de drugs en drank zat? Op een gegeven moment was hij zo stoned/dronken/gewappurt dat hij water aan zag voor wijn.

Verder moet rouvout mij eens uitleggen wat zijn grote roerganger precies bedoelde met gebod 4 en 10 mbt slaven en slavinnen.

neemjemoederindemali | 24-02-10 | 13:03

En dit wordt geaccepteerd? Is dit niet een duidelijk geval van kerk en staat niet goed scheiden?

Framoes | 24-02-10 | 12:58

Hé, wat zie ik nu? Grappige foto tag (André & the Anal Buttfuckers) verwijderd... toch niet op aandringen van André zelf mag ik hopen????

Jaap Knasterhuis | 24-02-10 | 12:55

LOL.

juriste | 24-02-10 | 12:53

Is dit eigenlijk niet tegen de grondwet? Een gezagsdrager die uit naam van de Kroon een deel van zijn portefeuille weigert? Hypocriet onderkruipsel.

wegmetdebijstand | 24-02-10 | 12:50

@Jippie | 24-02-10 | 12:08

"God bestaat niet eens..." Ja, dat weet jij, dat weet ik, maar als je nou door eeuwenlange inteelt in een Veluws dorpje, of, voor mijn part, een geitenhoedersdorpje in het Fifgebergte, door een genetische bottleneck bent gekropen, dan wordt dat echt moeilijk hoor.

Brouhaha | 24-02-10 | 12:35

Ik snap het niet; juist grrristenbroeders zoals Raufuss zijn toch "in de Heere..."? Dat zeggen ze zelf altijd. En als je in de heren zit, ben je toch heaumeau?

Brouhaha | 24-02-10 | 12:32

Leuk tekstje, en LOL @ Andre and the anal ButtFuckers. +1

Buffell | 24-02-10 | 12:27

Is toch een zegen voor al die sukkels die Art 1 van de Grondwet niet begrijpen? Als ik homo was, zou ik Rouvoet niet op homo-emancipatie willen hebben als minister.

Guido | 24-02-10 | 12:23

@ realisticus dutch | 24-02-10 | 11:59

ik vint het noch wel meefallen dat nivo. het ies wel jammur dat de meezte mensun inderdaat onnoodig zitten te sgelden op zoon vatsoenlijke man die vanweche een oud, inhoudelluk seer twijvelagtig boecwerc met onbukende herkomsd anderu mensun die vanwechu inturpretasies van inturpretasies van dat boec niet mehr mee moguh doen door weichuring practies uit wil sluitun.

Laat die gristenhond gewoon zijn politieke plicht doen en de belangen van alle Nederlanders behartigen. Persoonlijk geloof mag nooit in de weg van de grondrechten van anderen staan. Zeker niet wanneer hij als politiek verantwoordelijk persoon die belangen juist moet beschermen.

watzegiknu? | 24-02-10 | 12:14

Het zou verboden moeten worden: politieke partijen met een religieuze ondergrond. Politiek en geloof hebben ECHT niets met elkaar te maken! By the way: God bestaat niet eens.

Jippie | 24-02-10 | 12:08

weg met deze criminele christenhonden.
gelijkheid voor iedereen FFS!

vrij-van-religie | 24-02-10 | 12:07

Schop onder z'n kont voor werkweigering kan ie krijgen. Hostieweigerende priesters, prima; 't is hun kerk. Dossierweigerende ministers, oprotten; 't is de regering van héél Nederland, ook van de homosuelen.

Hetze Haatstra | 24-02-10 | 12:04

Het is toch niet te geloven. anno 2010.
Hoe komen we in godschristusnaam van deze religieuze relikwieën af.
Wat denkt meneer dan? Dat het besmettelijk is of zo, dat hij ook in mannenpoeperts wil roeren?
Wij discrimineren in dit land niet, tenminste dat zou je van een politicus mogen verwachten. Iedereen valt over de uitspraken van GW maar dit mag allemaal zomaar.
Andre go to hell.

Remus McMillan | 24-02-10 | 11:59

beste mensen,
taalgebruik in dit stuk is beneden nivo. redactie:
ook al ben je het er niet mee eens,
fatsoenlijk taalgebruik lijkt me het minste,

u heeft als redactie nog altijd een voorbeeldfunctie.

en daarnaast: mensen met principes die ergens voor staan: we leven in een vrij land.
(gelukkig)

realisticus dutch | 24-02-10 | 11:59

Balkende heeft in Indonesië ook eens geroepen dat hij het niet met Homo wetgeving eens is en dat hij tegen heeft gestemd.

In de maatschappij is er meer weerstand tegen homo's dan tegen Marokkanen.

paranoia | 24-02-10 | 11:57

Marja van Bijsterveld, latente kutte(n)likster.... ahh, nu begrijp ik waarom ze zo slist.

Jaap Knasterhuis | 24-02-10 | 11:50

dus iedereen moet maar alles doen omdat wij dat vinden meneer brusselmans?
Als ik een voor mij persoonlijk goede rede heb om iets niet te doen, dan doe ik dat niet. punt!
verder kun je ook overdrijven door het woord weigeren te gebruiken, want iets wat in goed overleg gebeurt zet je daardoor in een heel ander daglicht.
kortom stigmatiserend, maar dus wel een echt Geen steil bericht, namelijk: tendensieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend

broodje_worst | 24-02-10 | 11:47

de Chef | 24-02-10 | 11:29
You must be mistaken.., maar je mag best je ei kwijt over al je ervaringen met de ins- and outs van het gevangeniswezen!

Coyote | 24-02-10 | 11:45

@ Stroopdoos | 24-02-10 | 11:29
argumentloos = Geen argument

Infinity_Blaster | 24-02-10 | 11:44

jezus was zelf homo.

0) verkondigde broederliefde;
1) hij eindigde gewoon aan een groot en keihard kruis volgens mij;
2) als toetje werd hij ook nog eens gespeerd door een woeste romein.

kortom jezus had een handtas!

watzegiknu? | 24-02-10 | 11:34

@ vagehond | 24-02-10 | 11:04
Ach natuurlijk heb je gelijk. Hoe had ik kunnen denken dat het bij christenen gaat om naastenliefde? Iedereen weet inmiddels uit ervaring dat CUers zoals Rouvoet in de eerste plaats bekrompen, intolerante, judgemental zeloten zijn. Het probleem is dat Rouvoet de portefeuille niet wilde en zijn geloof als excuus gebruikte, terwijl het beter was als ie had gezegd dat ie deze job niet goed kan uitvoeren en anders de belangen van homos zou schaden. Dan was ie verstandig geweest. Sterker nog, net als in het bedrijfsleven had zijn baas al vooraf moeten concluderen: Rouvoet is vanwege zijn rare denkbeelden totaal ongeschikt voor deze job, dus we zoeken nog even verder.

Korreltje Zout | 24-02-10 | 11:31

Hey Coyote! Ben je weer vrij?

de Chef | 24-02-10 | 11:29

wat een flikker die rouvoet

Johnny de Baas | 24-02-10 | 11:29

Infinity_Blaster | 24-02-10 | 11:08
Wat ik zeg, stuitende domheid.

Stroopdoos | 24-02-10 | 11:29

@de Chef | 24-02-10 | 11:24
Ga je klabanus afkolven.. Schei uit man..., dit soort van kolder nog relativeren, mafkanis.

Coyote | 24-02-10 | 11:28

Tsja. Hij staat wel voor zijn partijprogramma en principes. Dat kan je van de het CDA, VVD en PvdA niet zeggen.

de Chef | 24-02-10 | 11:24

Rouvoet tegen homos-islam tegen homos.... zie ik hier een nieuwe partij -10

wakker | 24-02-10 | 11:24

Wordt weer tijd voor lijfstrafffen.

Coyote | 24-02-10 | 11:21

politiek + religie = FAIL
zo blijkt maar weer...

OHFOURSIX | 24-02-10 | 11:17

Kan Plasterk niet lid worden van de VVD of D66? Ik mis die man nu al!

Dafman | 24-02-10 | 11:16

Verwarrend, ik zou juist denken dat Rouvoet blij zou zijn zo diep in de here te kunnen zitten.

Naj-Treb | 24-02-10 | 11:14

Tja, die verzuiling toch, wel eens om schreven als "de multiculturele samenleving waarin iedereen vredig naast elkaar leeft, wat enkel mogelijk is doordat iedere zuil zijn eigen oogkleppen draagt".

Sendis | 24-02-10 | 11:09

Stroopdoos, de wet van Godwin is gebaseerd op Nazi's en Hitler, en heeft hier totaal niks mee te maken en ook niet met mijn opmerking.

Infinity_Blaster | 24-02-10 | 11:08

@ Sowieso_21 | 24-02-10 | 10:56
Ja logisch, maar hoe kan hij op de winkel passen als hij zelf niet achter het beleid van 'de winkel' staat? Als jij in je werk wordt gedwongen iets te doen, waar je niet achter staat, ga je het toch ook niet doen? Als iemand anders dat voor je kan doen, geef je dat toch ook aan. Prima keuze @ Rouvoet om open en eerlijk te zijn, maar wel de verantwoordelijkheid te willen dragen om dit in overleg en openheid te doen. +1 voor Rouvoet.

Avondambtenaar | 24-02-10 | 11:08

RobbieG | 24-02-10 | 10:59
Ja, de echte killers van argumenten die. Heul vermoeiend. *Kreun*. Dat ze allebei een snor hadden, daar denkt blijkbaar niemand over na! (nog afgezien van het feit dat Hitlers religieuze opvattingen duiden helemaal niet zo simpel is, die vent heeft talloze anti-christelijke, maar ook anti-ongelovige uitspraken gedaan)

Achterdocht | 24-02-10 | 11:08

Lijkt me logisch. Deze man is christen en staat niet achter homofilie. Hij draait er niet omheen en een ieder die voor zijn partij stemt weet dat. Wat wil je nog meer?

Zou hetzelfde zijn als G.W. het voor het zeggen krijgt en vervolgens aangeeft niet akkoord te gaan met de bouw van een nieuwe moskee. Is dit dan ook nieuws?

te-echt | 24-02-10 | 11:07

Gristenhypocrysie ten top. Wel regeringsverantwoordelijkheid willen, maar ondertussen wel de verantwoordelijkheid voor 1 specifieke bevolkingsgroep weigeren op basis van vooroordelen. "Oordeelt niet, opdat gij niet beoordeeld wordt".

rara | 24-02-10 | 11:06

Keihard opzouten die Gristen fundamentalisten. Religie in de politiek is een doodzonde. 100% scheiding van Kerk/Moskee/ Synagoge en staat kom d'r maar in. Wellicht tijd voor een republiek.

Sliptong | 24-02-10 | 11:06

Ehm, volgens mij weigert ie helemaal niks, want hij blijft hoofdverantwoordelijk. Onzin topic dus

lieverdeauddanreaud | 24-02-10 | 11:05

Weer drijft religie een wig tussen de verschillende bevolkingsgroepen. Een prachtig voorbeeld van de destructieve eigenschappen van religie en overtuiging. Ook Infinity_Blaster | 24-02-10 | 10:44 is een mooi voorbeeld van deze stuitende domheid en verdient een scherpe Godwin.

Stroopdoos | 24-02-10 | 11:05

@Korreltje Zout | 24-02-10 | 11:01
Geen kans, als Rouvoet de portefeuille wel had aangenomen, dan had tout Homo-Nederland op zijn achterste pootjes gestaan omdat hun belangen nooit serieus genomen kunnen worden door een christen.
Rouvoet is al aangeschoten wild, dus reken er maar op dat er hoe dan ook nog lang op hem gebashed gaat worden, wat hij ook doet.

vagehond | 24-02-10 | 11:04

Haha natuurlijk Korreltje Zout,
en jij bent geschapen om aan te tonen dat je tevreden moet zijn met wie je bent aangezien het blijkbaar altijd erger kan.
Nee dus, die opmerking is net zo scheef als jouw opmerking.

Infinity_Blaster | 24-02-10 | 11:03

Snap de commotie niet. Rouvoet en de zijnen kijken toch de hele dag naar een SM nicht die amper gekleed aan een kruis hangt. Daar kan dat beetje homo toch wel bij?

acac | 24-02-10 | 11:03

Als het woord homo emancipatie ingewisseld zou worden voor vrouwen emancipatie in deze dan was Nederland te klein geweest.

Rouvoet mag dan wel bij zijn principes blijven maar dat maakt het niet minder een vorm van discriminatie. Hij schuift het onderwerp dan wel naar een ander om het te behandelen maar zijn boodschap is zeer duidelijk.

ODF | 24-02-10 | 11:02

Ach ja, als je jezelf laat leiden door een pre-historische Harry Potter dan ben je echt niet goed bezig.

@Multiflauwekulti | 24-02-10 | 10:56: Nee, maar dat hoeft hij ook niet, hij is nu demissionair minister. Hij hoeft eigenlijk alleen in de gaten te houden dat er niet meer homo-bashers zoals hij zelf bijkomen, maar al dat geweld tegen homo's lijkt hij prima te vinden. Veel hoeft en kan hij er op dit moment echt niet mee doen. Laat Rouvoet gewoon oplazeren.

MysteryQuest | 24-02-10 | 11:02

@ Infinity_Blaster | 24-02-10 | 10:58
Ik heb ook een hekel aan 3-letterwoorden zoals lul, god en kut.

Korreltje Zout | 24-02-10 | 11:02

Z.I.E.K. meneer. Dat deze reli-idioten een plek in de rgeering wisten te veroveren is buitengewoon zorgwekkend.

En-el Hak | 24-02-10 | 11:01

Gemiste kans voor de christenen. Als Rouvoet zich - tegen ieders verwachtingen in - nadrukkelijk had ingezet voor de rechten van homos (immers ook onderdanen van hun God) dan had de CU kunnen aantonen dat ze superieur zijn aan de bekrompen moslims. De realiteit is dat beide groepen even bekrompen zijn en geen moeite doen daar verandering in te brengen. De Christen- en moslimgoden zullen zich wel schamen voor hun achterlijke onderdanen. God heeft namelijk homos geschapen om de barmhartigheid van heteros te testen. Don't you see?

Korreltje Zout | 24-02-10 | 11:01

Wat is er mis met de hoed van Plasterk?

Brammert | 24-02-10 | 11:00

Ben blij dat ze na de volgende verkiezingen weer terug in hun hoek gezet worden. Marginaal splinterpartij'tje met middeleeuwse denkbeelden heeft al veulsteveul invloed gehad op het staatsbestuur. En het enige wat ze suggestief tegen een overtuigd atheïst weten te zeggen is, Hitler en Stalin waren ook atheïst, hè? Yeah, so? de profeet (NSFW) neukte kleine meisjes, toch? En meneer pastoor heeft een voorkeur voor ongeslachtsrijpe pielemuisjes.

RobbieG | 24-02-10 | 10:59

Discriminatie!

funkyd | 24-02-10 | 10:59

@ Korreltje Zout

ten eerste 'Brusselmans' met z'n:
'laat zich nog liever keihard in zijn romp neuken dan dat'
slaat zo'n uitspraak nou op ? Getuigt van een hoog intellectueel niveau hoor.. nou nou.. Die willen we in de politiek, mensen die kunnen schelden, daar gaat ons land beter van worden...

En ten tweede alle mensen hierboven die het blijkbaar stoer en nodig vinden om minstens 2x het woord kut te zeggen in 1 zin.. Is dat dan de maatschappij waar we naartoe willen?

Infinity_Blaster | 24-02-10 | 10:58

Zo zie je maar weer: scheiding tussen kerk en staat is in Nederland een farce. Gelukkig zijn er over een maand of drie nieuwe verkiezingen en tot zolang kunnen homo's en lesbiënnes wel zonder 'emancipatiebeleid' van de mannenbroeders.

crone | 24-02-10 | 10:57

@me

onTSlag.....

Qwrk_II | 24-02-10 | 10:57

Het zou in deze natuurlijk ook wel raar zijn als André met zijn kontje zou draaien.

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:57

Werkweigering.
Gevolg; onstlag zonder doorbetaling van het loon. [Tenminste; voor gewone blanken dan.]

Qwrk_II | 24-02-10 | 10:57

@Harp
Ja, maar is dat niet logisch dan. Je gaat als heteroman toch ook geen krant lezen voor oude vrouwen? Of de ibelle? Die wil toch liever een FHM of zoiets? Een homoman gaat toch ook geen blote tietenblad lezen?
En die parades, gedeeltelijk een relikwie uit het verleden maar bijvoorbeeld in Jeruzalem nog echte noodzaak. Daar werd het door de 'geestelijken' verboden en tegengehouden.
Hier ook, als er een zomercarnaval wordt gehouden en de blote tieten hangen buiten de bh's en de mannen lopen met strakke broeken is het cultuur en sexy. Maar een gaypride is dan vies. Geeft alleen maar aan dat er een bepaalde consensus bestaat tav done en not done.

Fatwa | 24-02-10 | 10:57

Dat noemen we nou recht door zee en geen "draaikonterij". Hulde voor CU en Rouvoet!
+honderd miljoen miljard!

_waverider_ | 24-02-10 | 10:56

Avondambtenaar | 24-02-10 | 10:51
Natuurlijk zou hij homo-emancipatie niet op de schop doen! Hij mag helemaal geen beslissingen nemen tot de volgende verkiezingen. Hij moet alleen op de winkel passen.

Sowieso_21 | 24-02-10 | 10:56

@ Robin Hood | 24-02-10 | 10:44
Hij discrimineert niet. Hij zegt niet dat hij de heaumeaus niet wil vertegenwoordigen omdát het "De Homo's" zijn. Hij zegt dat 'ie er niet achter staat en dús niet geschikt is om deze taak uit te voeren. Een minister is niet verplicht om alles te kunnen.

Multiflauwekulti | 24-02-10 | 10:56

De oude rukker is alleen bang dat hij uit de kast moet komen als hij zich daarmee bemoeit.

nu even niet | 24-02-10 | 10:55

Hahahahahahaha, geweldig! Zo voorspelbaar weer dit allemaal. Hahahahahahahaha
Je kan toch niet als minister van jeugd en gezin vervolgens ook de belangen van die strontroerders gaan behartigen. Nee, dat kan écht niet!

IWAB | 24-02-10 | 10:54

@OpenDeur | 24-02-10 | 10:36

Ik heb nieuws voor je.
Als je na 30 of 40 jaar verblijf in een land nog de taal niet spreekt, sluit je jezelf uit.

Ikdus | 24-02-10 | 10:54

Korreltje Zout | 24-02-10 | 10:51
Ah, neem mijn tegel dan maar met een korreltje zout.

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:52

OT
Femke 2 uur lang op BNR vanmiddag..
Iemand nog stijlloze luistertips ?

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:51

@ Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:49
Duh! dat was nou juist mijn punt.

Korreltje Zout | 24-02-10 | 10:51

@ Harp | 24-02-10 | 10:49
Juist, en zo is het ook. En hoe kan Rouvoet ooit zijn werk doen daar, als hij het niet eens uitdraagt. Dan zou hij homo-emancipatie op de schop doen, alsof die anti-Rouvoet-reaguurders daar zin in hebben. Als de man een overtuiging heeft, is dat zijn verhaal. Maar ga niet goedkoop gristenbashen, dat is te makkelijk.

Avondambtenaar | 24-02-10 | 10:51

@ Bern. | 24-02-10 | 10:46
Top.

Multiflauwekulti | 24-02-10 | 10:50

Korreltje Zout | 24-02-10 | 10:48
DE reaguurder bestaat niet.

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:49

Op zich is homo-emancipatie wel een belachelijk concept. Enerzijds willen homo's gelijk behandeld worden als hetero's (alsof dit in NL nog niet gebeurd). Anderzijds doen ze er alles aan om alles speciaal voor den homo in te richten (eigen parades, homobladen en homofilms). Wat gay...

Harp | 24-02-10 | 10:49

Wat Fleauxe | 24-02-10 | 10:15 zegt.
Rouvoet zou niet geloofwaardig zijn op deze portefeuille. Dan moet je het ook niet doen.

niet voor de hond | 24-02-10 | 10:49

@ Merlot | 24-02-10 | 10:40
Echnnie.
Bovendien... ik blijf bij mijn standpunt dat Roupoot niet discrimineert door de multomap terug te schuiven naar waar 'ie vandaan komt maar aangeeft "mijn partij staat niet achter de standpunten die in deze multomap worden aangegeven". Ofwel... ik kan deze klus niet doen. Beter dit dan dat 'ie het aanneemt en het in een bureaula legt "Dat doen we later nog wel 's bekijken. Misschien." onderwijl "kudtheaumeaus" mompelend. Zie je het voor je?

Multiflauwekulti | 24-02-10 | 10:48

@ Infinity_Blaster | 24-02-10 | 10:44
Tegen wie heb je het, newbie? DE reaguurder?

Korreltje Zout | 24-02-10 | 10:48

Infinity_Blaster | 24-02-10 | 10:44

Er wordt helemaal niets aangetoond. U kunt maar beter weer verder gaan met werken en bidden.

Dirk Tang | 24-02-10 | 10:47

@ monaco | 24-02-10 | 10:35
Net als jij ben ik aan het radicaliseren ten aanzien van Christenfundis. Als ze zo doorgaan komt er een moment dat ik De Hulk word.

Korreltje Zout | 24-02-10 | 10:47

Infinity_Blaster | 24-02-10 | 10:44
Hmm, een hele bevolkingsgroep afwijzen fatsoenlijk? Superieur? Waar haal je het vandaan....

Stroopdoos | 24-02-10 | 10:46

Rouvoet ga eens heel pijnlijk deaud

slootschurftklootzak | 24-02-10 | 10:46

Mensen die André heten, horen een leven van drank en foute vrouwen te leiden. En dan je as in een vuurpijl de lucht in. Niks minister van hetero-zaken.

Bern. | 24-02-10 | 10:46

Jezus Christus nog an toe.

Rouvoet - heel veel.

BahBahBah!!!!!!!!!!

munchener freiheit | 24-02-10 | 10:45

Rouvoet is de AntiChrist. Jezus C himself had de portefeuille ongetwijfeld graag gewild.

vvvvvvvvpuntnl | 24-02-10 | 10:45

Dus met zulk taalgebruik willen jullie aantonen dat jullie superieur zijn?
Doe mij dan toch maar Rouvoet, die heeft nog wat fatsoen..

Infinity_Blaster | 24-02-10 | 10:44

@ Multiflauwekulti | 24-02-10 | 10:34

Volgens mij snap je het nog steeds niet helemaal. We hebben hier in Nederland wetten. 1 daarvan is dat je niet mag discrimineren op basis van uiterlijk, geloof of iets anders dat iemand in een aparte groep plaatst. Die wetten gelden ook voor politici, gristelijk of niet. Hij is in het kabinet gestapt en heeft daarmee ook gezworen zich aan de regels te zullen houden en niets te doen wat in strijd is met het landsbelang. De acceptatie van homo´s is een verworven recht en bij wet bepaald. Wie denken die gristenen wel niet dat ze zijn om daar tegenin te gaan?? Heeft he-le-maal NIETS te maken met het rechthouden van een rug, maar alles met het uitsluiten van een complete bevolkingsgroep. Zelfs als gekozen volksvertegenwoordiger. Dat is gewoon onacceptabel, punt.

Robin Hood | 24-02-10 | 10:44

En dat is dan een seculiere democratie.

Om te janken.

frickY | 24-02-10 | 10:44

@ Roger Wilco | 24-02-10 | 10:24
1. Atheisme is geen fundamentalistische stroming omdat het is gebaseerd op een gezonde wetenschappelijke houding ten opzichte van kennis: geen enkele verklaring of theorie wordt *bij voorbaat* uitgesloten. Dat geldt ook voor het bestaan van een God.
2. Religie is voor thuis. Punt. Einde discussie.

Korreltje Zout | 24-02-10 | 10:41

@watsinneneem | 24-02-10 | 10:20
Als (vrijwel) niet praktiserend Christen vraag ik u, wat is meer bekrompen en plat:
Je baseren op een schrift van 2000 jaar oud, dat over de eeuwen heen ook nog meer dan voldoende naar geschiktheid voor machthebbers is bijgewerkt? Of...
Mensen afzeiken die zich daar in onze tijd nog steeds op baseren bij het uitvoeren van publieke functies?

TisNieZoMoeilijk | 24-02-10 | 10:41

@j.fietsbel 10:10
Natuurlijk mag Roufout iets vinden, maar niet als vice-premier van Nederland de homo's wegzetten als "minderwaardige vorm van leven" omdat zijn boekje dat zegt!

necrosis | 24-02-10 | 10:41

Multiflauwekulti | 24-02-10 | 10:36
LOL Ik geloof niet dat hij dat bedoelde.
Eerder, dat de CU een cultuurtje zit te scheppen, dat sommige discriminatie wel best is, terwijl andere discriminatie juist weer heel slecht is.
En dat ze het risico lopen om in dat door henzelf gecreerde zwaard te vallen.

Merlot | 24-02-10 | 10:40

Hij heeft er gewoon geen kaas van gegeten en weet dat de homobeweging en hij niet makkelijk aan 1 tafel kunnen zitten. Daar zitten BEIDE partijen niet op te wachten. Wijs besluit juist om dit dan door een staatssecretaris te laten uitvoeren, dan wordt het beleid tenminste uitgevoerd. +1 voor Rouvoet en voor Blijsterveld.

JeGrootmoeder | 24-02-10 | 10:40

Rouvoet heeft geluk dat homo's niet zo agressief zijn als fundamentalistische moslims, zou hij net zo moeten leven als Wilders.

ODF | 24-02-10 | 10:39

Dat men het pot en ketel verhaal maar niet wil snappen. Zodra je ergens voor bent, ben je ook automatisch ergens tegen. En ergens tegen zijn betekend automatisch dat je iets niet accepteert en een deel van de realiteit afwijst. Dat wat je niet accepteert gaat echt niet weg daardoor en komt via een andere weg terug in your face!

Stroopdoos | 24-02-10 | 10:39

God is overal.
dus ook in de anus van Rouvoet.

ZDEV | 24-02-10 | 10:37

@ monaco | 24-02-10 | 10:35
Sterk punt. Geweld A is vanzelfsprekend beter dan Geweld B.

Multiflauwekulti | 24-02-10 | 10:36

En Wilders is de extremist die hele bevolkingsgroepen uitsluit.......

OpenDeur | 24-02-10 | 10:36

@Brusselmans: blijft moeilijk he, waneer je een werkwoord nou op een t of op een d moet laten eindigen?

Melchior C Balthasar | 24-02-10 | 10:35

Ik zie een tijd kommen dat er geen potenrammers meer zijn maar gristenhondrammers. En dan is het hun eigen schuld met hun discriminatie. En ik ben zo hetero als de pest maar krijs steeds een grotere poken hekel aan die gristenhonden waar mijn handen van gaan jeuken.

monaco | 24-02-10 | 10:35

Gewoon geen taken voor deze pertinent inconsequente man. Een Christen moet van Jezus zijn zondige oog uitrukken, mag geen volgens de wetten van Leviticus geen stoffen bestaande uit twee vezels dragen, geen varkensvlees eten, geen schelpdieren eten en nog meer van die onzin, maar als het in het straatje van de hoeders past, dan hoeft de tekst niet letterlijk geïnterpreteerd te worden.

henriette | 24-02-10 | 10:34

Brusselmans +1!!!

jullie ook hier? | 24-02-10 | 10:34

@ Robin Hood | 24-02-10 | 10:30
Voor zover ik begrijp -je hebt gelijk overigens- hoeven de politici die nu nog aan het klussen zijn alleen maar even op de winkel te letten. Een soort Bonte Middag, maar dan van het kabinet. Dus ik vind het allemaal niet zo spannend dat Rouvoet zijn rug 's recht houdt. Ik snap dat niemand dat meer gewend is van de politici in dit apenland, maar ik vind er zeker wat voor te zeggen.

Multiflauwekulti | 24-02-10 | 10:34

@SheriffSharif | 24-02-10 | 10:27: Rouvoet kan zich prima aan de grondwet houden, hij weet daarentegen ook hoe de doelgroep over hem denkt. Dat heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken.

Fleauxe | 24-02-10 | 10:33

tja, en dan te bedenken dat 10% homo of lesbienne is, geeft je dan toch wel te denken dat 1,6 miljoen nederlanders voor wat betreft Rouvoet en Balkenende kennelijk de tering mogen krijgen. Bizar dat homo-discriminatie gewoon mag als je een geloof hebt.

Ga nog even zo door politici van gristelijke huize...... en ik geef een proteststem aan Wilders.

Fatwa | 24-02-10 | 10:32

Rouvoet: Don't ask, don't tell.

Dirk Tang | 24-02-10 | 10:32

@ Kratman | 24-02-10 | 10:29
Die portefeuille is nodig *vanwege* de vele christenen en moslims in ons land.
Deze portefeuille zou in het kabinet Zout 1 overigens 'religiebestrijding' heten.

Korreltje Zout | 24-02-10 | 10:32

Achterdocht | 24-02-10 | 10:29
Je hoort me ook niet zeggen dat ze alles goed doen.

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:32

Rouvoet zit gewoon in de ontkenningsfase. Het wordt tijd dat-ie een ikeakast koopt, erin duikt en er weer uitkomt.
(overigens een zeer raar woord: homo-emancipatie...)

Baugnez | 24-02-10 | 10:31

AUB | 24-02-10 | 10:29
Mensen met irrationele, utopische ideologieen zitten er gewoonlijk alleen voor hun irrationele, utopische ideologieen.
Religieen en socialisme, en zo.

Merlot | 24-02-10 | 10:31

Help religie de wereld uit! Het is een infectieziekte.

Korreltje Zout | 24-02-10 | 10:30

kleingrutter | 24-02-10 | 10:23
duidelijk.
maar zolang ze niet voor overlast zorgen heb ik ook daar geen probleem mee.

watsinneneem | 24-02-10 | 10:30

@ Multiflauwekulti | 24-02-10 | 10:20

Allemaal leuk en aardig, maar als gekozen volksvertegenwoordiger ben je er voor ALLE burgers in dit land, homo of niet. Als je vantevoren al weet dat je het niet kunt laten om in sommige gevallen onderscheid te maken, dan moet je er niet aan beginnen in the first place en ben je gewoon een baantjesjagende hypocriete lul.

Robin Hood | 24-02-10 | 10:30

Ik herhaal het nog maar eens: Arie Boomsma = Jezus = homo
Als Arie nou gewoon eens uit de kast kwam, dan heeft de kerk weer een nieuwe profeet voor de komende 2000 jaar en is dat lastige homo-issue ook van tafel.

Bos Hout | 24-02-10 | 10:30

Eens met hfakker | 24-02-10 | 10:24
Lijkt me niet echt een goed plan als homobashers van de CU homo-emancipatie in goede banen moeten leiden. Wel triest dat in het "o-zo-tolerante" Nederland er een portefeuille moet zijn om een bevolkingsgroep te helpen emanciperen... (Niet per definitie slecht dat het er is, wel jammer dat t nodig schijnt te zijn).

Kratman | 24-02-10 | 10:29

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:26
D'r lopen bij verschillende partijen best goede lui rond, maar dat maakt die partijen niet ineens ok. Het CDA is nog altijd van het 'ambtenaren in dienst van de NL staat mogen best weigeren homosexuelen als volwaardige burgers te behandelen' beleid. Walgelijk.

Achterdocht | 24-02-10 | 10:29

Minister ben je voor iedereen, excellentie!

AUB | 24-02-10 | 10:29

Feitelijk is in 0031 afgelopen weekend een gristen-staatsgreep gepleegd! Zijn we weer mooi klaar mee...

Reykjavik | 24-02-10 | 10:28

Alsof homofilie onder christenen niet voorkomt, neem alleen al die geestelijken die met hun gezalfde handen niet van jongetjes af kunnen blijven.

zeg maar jansen | 24-02-10 | 10:28

In een normaal bedrijf geldt werkweigering = ontslag (of demotie). Maar in pretpark Nederland geldt dat we 'tolerant' zijn voor mongolen die in sprookjes geloven.
*nog steeds droomt van een samenleving zonder religie*

Korreltje Zout | 24-02-10 | 10:28

Tjonge jonge, gaat het hier ook nog eens ergens anders over dan over politiek?????

geenstijlvandaag | 24-02-10 | 10:28

@Fleauxe | 24-02-10 | 10:26: 'opteer' moet zijn 'pleit'

Fleauxe | 24-02-10 | 10:28

Wat is over van de scheiding tussen kerk en staat. Het lijkt wel of tegenwoordig de kerk weer aan de macht is.

Wim-Lex | 24-02-10 | 10:27

@fleauxe

Wat zeg jij nou precies? dat ministers die eerlijk toegeven zich niet aan de grondwet te kunnen houden (homoschap is relevant voor Rouvoet in zijn dienstuitoefening) dan toch maar minister moeten mogen blijven omdat hij zich dat zelf realiseert?

Vrijheid van meningsuiting houdt op daar waar het overgaat in handelen.

SheriffSharif | 24-02-10 | 10:27

Over de poll: een "ministerieambtenaar" heet een rijksambtenaar of soms ook wel een departementaal ambtenaar.

Merlot | 24-02-10 | 10:27

@hfakker | 24-02-10 | 10:24

maar dat is toch hypocriet als in je in je achterban genoeg homo's hebt zitten kan je toch best die multomap overnemen.

rytsma | 24-02-10 | 10:26

@kleingrutter | 24-02-10 | 10:20: Dat zie ik anders. Rouvoet is een integer mens, zij het wat links, maar zeker geen ´wolf in schaapskleren´.
@metalj | 24-02-10 | 10:21: Waar opteer je nu eigenlijk voor, een man op homo-emancipatie die zich oprecht afvraagt of het geen religieus misdrijf is!? Come on.

Fleauxe | 24-02-10 | 10:26

Achterdocht | 24-02-10 | 10:23
Toch zit Gerda daar best op haar plek, dacht ik zo.
En dan heb ik het nog niet over Wim van de Camp.

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:26

Rouvoet zegt het tenminste nog eerlijk.
We hebben de afgelopen drie jaar twee ministers van Wonen, Wijken en Integratie gehad, die in stilte weigerden om de portfeuilles Integratie en WIjken ter hand te nemen --- want vies bah en smerig.

Merlot | 24-02-10 | 10:25

@ watsinneneem | 24-02-10 | 10:20
Nee. Jezus was/is een hoer.
Hypocriete Rouvoet moet gewoon die hele portefeuille weigeren als 't hem niet aanstaat wat erin zit. Graag of helemaal niet.

@ 00:00:01 | 24-02-10 | 10:25

Levert een prachtig inkijkje achteraf op.
Een coalitie waarin de normen en waarden van de ene minister lijnrecht ingingen tegen de normen en waarden van de andere minister. Plasterk maakte zich sterk voor de emancipatie van de homo, terwijl Rouvoet alweer volop bezig was om die emancipatie om zeep te helpen. Binnen één kabinet zie je dat het ene beleid het andere beleid tegenwerkte en kapotmaakte.

Schoorsteenveger | 24-02-10 | 10:25

Ha,die Andréétje,zo ken ik je weer.... wat een heerlijk lijfje heb je toch... om op te vreten.... en dan al die borsthaartjes... wat zou ik die graag eens tellen... en er af en toe stiekum één uittrekken.

pielewaaier | 24-02-10 | 10:24

@ watsinneneem | 24-02-10 | 10:20
Dat dondert niet. Het gaat over Rouvoet én Brusseldinges zegt het dus volgt het gros der reaguurders gedwee het ingenomen standpunt "Rouvoet is een löl".

Multiflauwekulti | 24-02-10 | 10:24

Rare teksten hier.
Prima beslisssing, zou totaal niet geloofwaardig zijn als hij met zijn achterban die belangen zou behartigen.
Christenunie is als geheel naar homo's toe best vriendelijk. Zitten met een principe in hun maag, niet met de mensen zelf

hfakker | 24-02-10 | 10:24

@Korreltje Zout | 24-02-10 | 10:21
Ik vind nu wel dat je de gelovigen uitsluit. Ik ongelovig, maar ik vind atheïsme ook een fundamentalistische stroming.

Alle mensen hebben het recht in gepaste vorm hun geloof te beleven. Dus inderdaad, val ons er niet mee lastig. Maar verbieden en uitsluiten is niet de bedoeling.

Roger Wilco | 24-02-10 | 10:24

watsinneneem | 24-02-10 | 10:20
Met gristenen wordt naar mijn mening bedoeld: Belijdend gristenen. Mensen die actief naar de kerk gaan en consequent uit de bijbel lezen en dat ook nastreven.
Bidden voor en na het eten, hun hele leven in god's handen leggen.

kleingrutter | 24-02-10 | 10:23

Alsof homo's (of uberhaupt iemand) bij het CDA veilig zijn? Maar wel weer massaal op die hufters stemmen straks, achterlijke bende. Trouwens, wil die PVV niet een of ander zinnetje over de andere abrahamistische geloven in de grondwet? Gaan mijn nekharen ook recht van overeind staan.

Achterdocht | 24-02-10 | 10:23

Nee Majesteit, met die flikkermultomap wil ik niks te maken hebben hahahahahaha

Koets | 24-02-10 | 10:22

Elton John: Jezus was een sympathieke homo

Porrello | 24-02-10 | 10:22

Hé gelukkig, toch nog iemand met een rechte rug.
Ik houd ook niet van die relnichten, maar dat schijn je niet hardop te mogen zeggen.

absoloetlie | 24-02-10 | 10:22

Kan er geen wet worden aagenomen die dit soort wantoestanden eens en voor altijd uitbant uit onze samenleving? Als hoogopgeleide atheistische hetero schaam ik mij voor dit land. Want uiteindelijk heeft dit land zich deze ellende op de hals gehaald. Welke mongool stemt er op het CDA of ChristenUnie? Religie mag nergens in de samenleving invloed hebben op bestuur, onderwijs, of enige vorm van subsidie (incl. TV zendtijd). We leven in de 21e eeuw en 95% van onze regering was gelovig (met het vertrek van Plasterk is dit nu 100%). Stelletje Middeleeuwse mongolen. 'Christen' zou een scheldwoord moeten zijn.

Korreltje Zout | 24-02-10 | 10:21

Fleauxe | 24-02-10 | 10:15 Lulkoek, als ik ergens geen zin in heb dan heb ik dit ook niet te weigeren omdat 'dit gevoelig voor mij als persoon is'.
Heeft iets te maken met aanpassen.

metalj | 24-02-10 | 10:21

Fleauxe | 24-02-10 | 10:18
Maar dan met een pak aan en nettere bewoordingen.

kleingrutter | 24-02-10 | 10:20

vergeet niet , reaguurders, dat er onder jullie vele christenen zijn, dan wel niet
praktiserend, maar uiteindelijk, als het erop aankomt , wel christenen.
dus kan de toon van sommigen iets minder plat en bekrompen?

watsinneneem | 24-02-10 | 10:20

De puinhopen van de acht jaar na acht jaar Paars. Met weemoed denken we terug naar die twee fijne kabinetten onder vadertje Kok, waarin gewoon nog allerlei Heidense rechten zoals euthanasie en het homohuwelijk keurig geregeld konden worden. Natuurlijk lieten ze links en rechts een steekje *kuch* vallen, maar het was toch echt beter dan wat we er na kregen. Een wanprestatie van formaat.

AnoHuf | 24-02-10 | 10:20

Jezus was bi-sexueel maar daar hoor je Dré nou nooit over.
*laatste avondmaal nogmaals bekijken gaat*

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:20

@ Robin Hood | 24-02-10 | 10:16
Oh ja... gaan we zo beginnen. Moet ik het nog uitleggen ook. Dat heeft helemaal niets met elkaar van doen, maar dat is ook de strekking van mijn plempsel niet. Fleauxe @10:15 verwoordt het beter. Althans... voor jou beter te begrijpen.

Multiflauwekulti | 24-02-10 | 10:20

Dit is dus DE reden dat geen enkele politieke partij geloof als grondslag mag hebben. Waarom mogen gelovigen gewoon open en bloot discrimineren. Het is echt te bizar voor worden. Geloof zorgt voor 2-deling van de maatschappij, dat mag niet. Waarom niet elkaar eerst als mens behandelen, want dat zijn we immers allemaal. Spong, waar ben je nu dan!

KurtRussel | 24-02-10 | 10:19

@Fleauxe | 24-02-10 | 10:15
Goed punt. Alhoewel vol verbazing waar te nemen met u als ondergetekende. Het lijkt me niet de aangewezen persoon voor de functie. Neemt niet weg dat zijn persoonlijke standpunten m.b.t. homo-emancipatie natuurlijk ach-ter-lijk zijn.

Porrello | 24-02-10 | 10:19

Tja, zonder mijzelf als fan van de PvdA neer te zetten maak ik me nu best zorgen over het feit dat, sinds zij uit de regering zijn gestapt, we nu enkel nog geregeerd worden door eenzijdigdenkenden, zwartkousen, reli-fundi's en andere narrow-minded fuckups.

AllesBrander | 24-02-10 | 10:18

Andre Rouvoet is stuck in the Closet

Frederik Vijf | 24-02-10 | 10:18

@kleingrutter | 24-02-10 | 10:15: Osama Bin Rouvoet?

Fleauxe | 24-02-10 | 10:18

betaamT, verder helemaal mee eens.

Vind ik dus | 24-02-10 | 10:17

@ Multiflauwekulti | 24-02-10 | 10:14

Sinds wanneer zijn Azijnbode hoernalisten te vergelijken met gekozen volksvertegenwoordigers??

Robin Hood | 24-02-10 | 10:16

@Aart Z.

tja die ook....!!!

rytsma | 24-02-10 | 10:16

Gillerd | 24-02-10 | 10:08
Geef ze geen hand.
En zoenen doe ik ook niet!

Frederik Puntdroad | 24-02-10 | 10:16

Tja als echte Gristenfundamentalist heeft hij heel weinig op met mannen, des te meer met kleine kinderen.

breiz | 24-02-10 | 10:16

MichieldeMuiter | 24-02-10 | 10:12
Nou nou.
*met "Kees en Ketchup" tasje zwaait*

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:16

Gristenen lijken net normale mensen maar als je eenmaal weet wat ze denken omdat "De bijbel" dat voorschrijft, kom je achter hun ware aard.
Dan zijn het net als die andere grote "religie" wolven in schaapskleren.

kleingrutter | 24-02-10 | 10:15

MichieldeMuiter | 24-02-10 | 10:13
sorry, je timestamp is één minuut later dan Teun

Tim | 24-02-10 | 10:15

Nee Brusselmans, hij heeft niet botweg geweigerd. Rouvoet kent de gevoeligheden die rond dit onderwerp aan zijn persoon kleven en neemt derhalve een verstandig besluit.
Is dat wat je bedoeld met gristenfundementalisme? Mensen die eerlijk toegeven niet objectief genoeg te zijn om een gelijke behandeling te waarborgen, of althans de beleving daarvan. Hulde daarvoor, +1 voor Rouvoet.

Fleauxe | 24-02-10 | 10:15

Jongens toch, is dit echt zo onverwacht? Al die sprookjesaanbidders zijn niet goed onder de pan. Niet zo vreemd, als je bedenkt dat het allemaal verzonnen is in een zandbak, onder het genot van een glaasje kamelenmelk. Niks seculier, Nederland is voor 60% atheïst, maar moet keer op keer zwichten voor gristenrefohonden, zelfontbrandende moslimbroeders, het geldverzamelend oude volk en seniele oude mannen uit Rome. Hoogste tijd dat de meerderheid de minderheid gaat opleggen dat ze slechts binnenshuis en met gesloten gordijnen mogen toegeven aan hun bizarre fantasieën. Atheïsten aller landen, verenigd U!

Mr Dixit | 24-02-10 | 10:15

Heuj! Mijn offtopic-geleuter weggejorist. Of heb ik het 11-uur topic verklapt?

Porrello | 24-02-10 | 10:14

zeg maar jansen | 24-02-10 | 10:12
Beter bekend als een Oplazergalbak.

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:14

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:12
+1!! Hoe kom je erop!

Tim | 24-02-10 | 10:14

Niet zo zeiken Brusselberg... jij zou ook Volkskrant niet leiden en de filosofie er van tot in den treure uitdragen, ondersteunen en uitbouwen. Omdat je er niet achter staat.

Multiflauwekulti | 24-02-10 | 10:14

@rytsma
O, ik dacht pedofielen....

Aart Z. | 24-02-10 | 10:14

@Brusselmans

wijs me even precies aan waar staat dat hij WIJGERT?
Dank alvast.

mooilid | 24-02-10 | 10:14

Hij heeft wel gelijk: als iets (om welke reden dan ook) tegen je overtuiging of je gevoel is moet je het gewoon niet doen. 1.000 keer beter dan wel de multomap aanpakken maar 't vervolgens verwaarlozen...

Net zoals wanneer ik gevraagd zou worden als cultuurminister... Ik zou de helft ook niet willen doen, omdat het tegen mijn principes is...

Geile Markeerstift | 24-02-10 | 10:13

@redactie

Probeert eens een stukje te schrijven zonder d/t vouten...

'zoals het een religieus geflipt persoon betaamT'

Don Klavotz | 24-02-10 | 10:13

Wat een mietje..

Porrello | 24-02-10 | 10:13

Volgens mij zijn roze feestjes en extraverte flikkers minstens net zo een succesvol exportproduct als tulpenbollen, windmolens en klompen. Het levert geld op, en je zit toch in het pluche om te graaien, niet omdat je christelijk bent?

Ploertendodert | 24-02-10 | 10:13

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:12
hé dief!!!...

MichieldeMuiter | 24-02-10 | 10:13

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:12 Nee, dat is een parelmoeren plee.

zeg maar jansen | 24-02-10 | 10:12

CoffeePatch | 24-02-10 | 10:11
Noem het dan een gordon sanitaire...

MichieldeMuiter | 24-02-10 | 10:12

Haha, meesterlijk stukje Brusselmans!

DHJ82 | 24-02-10 | 10:12

CoffeePatch | 24-02-10 | 10:11
Een Gordon Sanitair.

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:12

Wanneer je nu nog niet door hebt dat ggristenen hele enge mensen zijn dan zul je het nooit beseffen. En welke club komt straks weer als grootste partij uit de verkiezingen ... Jahoor ... de huichelgristenen van opperfarizeër Jan-Peter.
.
Ieder volk krijgt de leiders die het verdient.

James Lastig | 24-02-10 | 10:11

Al weer een cordon sanitaire.

CoffeePatch | 24-02-10 | 10:11

-weggejorist-

Porrello | 24-02-10 | 10:11

Nog ff en de politici verschijnen hier in gewaad als een paus in de kamer. Voor het debat een gebedje en de gemeentehuizen worden verhuist naar de lokale kerken.
En we bidden... *rot toch op! schreeuwt*

Stroopdoos | 24-02-10 | 10:10

Wat er over is gebleven in den Haag baseert zich op christelijk, op religie en ligt voor het overige met de reedt naar het westen. Vijf keer per dag.

zeg maar jansen | 24-02-10 | 10:10

Dat is raar want volgens mij zijn de meeste christenen homo's

rytsma | 24-02-10 | 10:10

Ik geef hem groot gelijk. Elke Moslim mag weigeren om een hand te geven; op te staan voor een rechter vanwege geloof.
Ze dragen hoofddoeken en burkas vanwege geloof.
Mag Rouvoet ook iets vinden of mag hij dat niet omdat hij christelijk is ?

j.fietsbel | 24-02-10 | 10:10

Valt nog mee dat André Yvette Lont niet naar voren schuift.

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:09

Alsof je de portefeuille joden-emanicipatie door Ahminijad laat behandelen... net zo logisch....

MichieldeMuiter | 24-02-10 | 10:09

schandalig en inderdaad discriminerend. opzouten en rap!
zou ie trouwens homo's wel een hand geven?

Gillerd | 24-02-10 | 10:08

Goede tekst. Achterlijk christentuig ook altijd. Ik dacht dat homos via de wet recht hadden op gelijke behandeling, ik vind het dan ook stuitend dat er landsbestuurders zijn die dat eigenlijk het liefst vandaag nog veranderd zien. Brr naar volk.

panadol | 24-02-10 | 10:08

rouvoet moet niet zo nichterig doen ...

hauwz | 24-02-10 | 10:08

enge christenfundis

Roger Wilco | 24-02-10 | 10:08

kommabijmebinnen | 24-02-10 | 10:06 Natuurlijk wel, maar dit keer door Rouvoet, op religieuze gronden. En dan schijnt het te mogen.

zeg maar jansen | 24-02-10 | 10:08

nou nou een beetje kalm aan zeg. we weten het nu wel

watsinneneem | 24-02-10 | 10:07

Vervolgen die Rouvoet! Discriminatie!

Stroopdoos | 24-02-10 | 10:07

En is dit geen discriminatie, vraag ik me af?

kommabijmebinnen | 24-02-10 | 10:06

"Gezinsminister voor Sommige Gezinnen". Ik kom niet meer bij, hoe verzin je het.

zeg maar jansen | 24-02-10 | 10:06

Poldertaliban Ole Ole Ole!!

Weg ermee en geef ze een schop terug naar de Middeleeuwen waar ze horen...

Dirk Tang | 24-02-10 | 10:06

Christenunie dan ook maar in een cordon sanitaire stoppen?

landlopertje | 24-02-10 | 10:05

Nederland: op weg naar de feodale theocratie

g.reppeldel | 24-02-10 | 10:05

eindelijk het tastbaarste brevet van onvermogen dat de CU kan afgeven.het wachten is op de val.
Geert, kom er maar in!

Wubbe Friezen | 24-02-10 | 10:04

Rouvoet had er beter aan gedaan zijn energie de afgelopen drie jaar te steken in de misbakselen van het Jeugdzorgbeleid! Ik hoop echt dat deze minister nooit meer ergens aan de bak komt. Hypocriete christenfundi!

Robin Hood | 24-02-10 | 10:04

LOL @ "Geef maar aan Marja van Bijsterveldt, die latente kuttenlikker"
Machtig mooie tekst !

Teun van het Tuinpad | 24-02-10 | 10:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken