Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Obama niet blij met PvdA

Heilig Van je vrienden moet je het hebben. Graag even uw aandacht voor het unique selling point van de PvdA: het verkopen van hooggestemde praatjes die geen reedt kosten want tot niets verplichten. Hoe zei J.L. Heldring het ook alweer, oktober vorig jaar? Nou zo: Kan applaus uit het buitenland dus averechts werken, het is ook goedkoop. Neem de PvdA. Als er één partij in Nederland in katzwijm lag voor Obama, was zij het wel. Intussen heeft Obama het Amerikaanse contingent in Afghanistan met 17.000 man versterkt en staat hij voor de beslissing er nog meer te zenden. Obama doet hierbij ook een beroep op zijn bondgenoten. Maar dan geeft de PvdA plotseling niet thuis: de Nederlandse troepen in Uruzgan moeten van haar in 2010 onverbiddelijk naar huis. Dat bedoelen we maar. En dan de suckerpunch: Het gaat er dus niet om of de partijen die een eind willen maken aan de Nederlands militaire presentie in Afghanistan, gelijk dan wel ongelijk hebben. Het gaat erom dat hun gejuich voor Obama niet alleen voorbarig, maar ook goedkoop was. En zo zal Obama dat ook voelen: mooie vrienden, wat koop ik voor hun applaus? Inderdaad, helemaal niets. Veel beter had de PvdA niet kunnen onderstrepen hoe belachelijk potsierlijk en hol de dweepzieke bewondering voor de nieuwe Amerikaanse president was die vooral in haar kringen opgeld deed. En nee, het zal niet onopgemerkt blijven. Pikant detail: president Bush slaagde er in 2007 wel in Den Haag, inclusief de PvdA, te bewegen tot voortzetting van de missie in Uruzgan. President Obama krijgt, 'nu het gaat om een taak die zowel in omvang als in tijd veel beperkter is', een middelvinger. Diederik bedankt.

Reaguursels

Inloggen

Nou moeten we het ook niet overdrijven. Ik denk niet dat Obama in de oval office zit te koken van woede. Maar twee procent van alle troepen in Afghanistan was/is Nederlands dus zo veel maakt het nu ook weer niet uit. Dit alles sluit natuurlijk niet uit dat de Amerikanan een smerig diplomatiek kunnen gaan spelen. Maar dat is mijn inziens meer uit 'tactische' overwegingen dan dat de Amerikanen nu werkelijk boos zijn.

mexicaan | 24-02-10 | 17:41

Obama leert Bos de Draaikont kennen.

Pleurt | 24-02-10 | 07:29

Obama negeerde europa in Kopenhagen en nog wat wereldtoppen. Duidelijk geval van Fuck you right back!

Wees eerlijk, wat interesseert ons dat stofnest tussen Pakistan en Iran nou? Laat de lokale tribes toch mooi elkaar de hersens inslaan.

nietsist | 24-02-10 | 00:11

PvdA draait eens een keer niet en iedereen zeurt. Ze kunnen ook niks goed doen bij sommige zeikerds.

Rejer | 23-02-10 | 21:33

Weet je hoe Bush daar in slaagde? Door dingen te roepen als "your with us or you are against us". De regering Bush haalde niemand over, ze dwongen.
Obama heeft helemaal niets te miepen trouwens. Zelf heeft ie het ook geroepen, dat hij dan vervolgens zwicht voor de republikeinen en toch blijft zitten heeft de PvdA niks mee te maken.

Niekler | 23-02-10 | 18:38

De wens dat de pvda weg wil uit Afghanistan wordt ingegeven door het moslimelectoraat. Zo kan er immers weer een fundamentalische islamitische SStaat ontstaan.

Vergeet nooit dat de pvda er alles aan gelegen is om de islam optimaal verspreid over de wereld te laten worden.

Ik vraag me af hoe ze de opstand in Iran vinden die dodelijk neergeslagen wordt.

de tandarts | 23-02-10 | 18:33

Vreemde zaak eigenlijk. Die rooien waren toch allemaal zo blij, en zo gek op, Obama?

grote haas | 23-02-10 | 16:58

Niet dat ik een obama-hater of mccain-fan ben maar toen obama de verkiezingen won en verzameld europees links een collectief orgasme beleefde was mijn eerste gedachte: 'als mccain had gewonnen dan had ik nu 1 keer instant leedvermaak kunnen hebben in al die verzuurde reacties maar het uitgesteld leedvermaak dat ik zal beleven wanneer obama in de toekomst een aantal (naar europese normen) conservatieve beslissingen neemt, zal des te groter zijn, want het is veel erger om voor schut gezet te worden door iemand die je bewondert dan door iemand die je haat'
Ik heb ondertussen toch al wel een paar keer genoten van de zure smoelen aan deze kant van de oceaan.
Nu ja, het overgrote deel van de linksen hier wilden obama vooral als president vanwege zijn huidskleur, wat tevens perfect illustreert waar de echte racisten zitten.

djeepie | 23-02-10 | 16:55

Van Pruisen: Ben je lid van het CDA? vast wel! Overgenomen lidmaadschap van je Papa.

boomchirurg | 23-02-10 | 16:39

Nuanceren..... tja.. lastig oder Von Pruisen? Anyway, dat GS = anti-PvdA was/is weten we al.... next?

DatDoetAuw! | 23-02-10 | 15:52

GaJijEensSnelWeg | 23-02-10 | 14:31
Okee dan, aan de hoogste boom is naast Wouter plaats genoeg voor Verhagen

Aktivist | 23-02-10 | 14:56

@GaJijEensSnelWeg | 23-02-10 | 14:31
Ik begrijp dan ook niet hoe het PVV zich voorstel samen te regeren met welke andere partij dan ook. Het zal een puinhoop worden en dat kabinet zal sneller vallen dan ooit.

Moeder Gans | 23-02-10 | 14:54

Obama is hier de grootste leugenaar, of die het nou expres doet of niet.
Niemand kon zeker weten dat Obama het regime van Bush gewoon zou doorzetten. Obama heeft zelf in zijn verkiezingscampagne gezegd dat alle troepen uit Afghanistan moesten. Vervolgens stuurt hij meer. Zo zijn er veel meer beloftes uit zijn campagnetijd die Obama niet is nagekomen.
Ikzelf geloof dat Obama de beste intenties heeft, maar omdat de multinationals en andere personen in Amerika de echte macht hebben is Obama gewoon een marionettenpop van deze mensen.

Moeder Gans | 23-02-10 | 14:49

Ik verwonder me er nog het meest op dat de AarsPartij uberhaupt nog stemmen krijgt. Wat zijn dat voor mensen????

Stuntbukker | 23-02-10 | 14:39

Sinds wanneer moet je het helemaal en 100% eens zijn met mensen die je bewonderd?
En waarom bash je het CDA niet? het CDA is in dit geval die gene die is gaan draaikonten..
Draait de PVDA een keer niet heeft meneer van prutsen weer wat te zeuren.
Word nog lachen als het CDA en de PVV samen gaan regeren, dat word een stilstaand kabinet of dat kabinet eindigt nog sneller. LOL

GaJijEensSnelWeg | 23-02-10 | 14:31

Van de twee kwaden Bush en Obama was Obama gewoon de minst kwade. Beetje krom om buitenlandse politiek gelijk te laten lopen met het Nederlandse. Maar het CDA heeft dan ook meer een 'goddelijke' wereldse kijk op de realiteit, waar Nederland iets te klein voor is zou ik zeggen. Ik zou het heel bijzonder vinden als we ook met het nieuwe kabinet eens niet blindelings achter de USA aanlopen.

allesofniets | 23-02-10 | 14:29

LJBrinkhorst | 23-02-10 | 14:02
Ow ja, en nu ga jij zeker beweren: Oorlog = vrede en veiligheid? Ja hoor, George.

Huflind | 23-02-10 | 14:21

Allemaal leuk en aardig dit stukje. Met het bijzondere pikante detail. Maar dit vertelde Balkenende ook allemaal zondag al in buitenhof. Maar goed, beetje lafjes van de PvdA om partijbelangen vóór landsbelangen te zetten. Bos toont daadkracht, neukt ons internationaal, maar stijgt in peilingen. Tsja...

de Venter | 23-02-10 | 14:14

@ Whimpysinger | 23-02-10 | 13:50
Dat Obama meer wilde inzetten op Afghanistan was gewoon onderdeel van zijn verkiezingscampagne hoor

ZonderNaam | 23-02-10 | 14:08

Als je mee wilt spelen op het wereldtoneel, in gremia als de G20 bijvoorbeeld, zul je je verantwoordelijkheid moeten nemen voor vrede en veiligheid. Onze economie is bij uitstek gebaat bij internationale samenwerking, globalisering en open grenzen. Wie anders beweert is knettergek.

LJBrinkhorst | 23-02-10 | 14:02

Wat maakt het ook nog uit dat die 2000 padvinders van ons vertrekken nu de Vs er zelf 17.000 soldaten naartoe gebracht hebben. Na de verkiezingen in Irak komen er nog meer troepen vrij waarmee ze deze nog eens kunnen aanvullen.

Bazooka Joe | 23-02-10 | 14:00

@kuifje. | 23-02-10 | 12:16
Ons met China, Rusland of Iran vergelijken slaat ook nergens op. We zijn een 'groot' klein land. Dat is nu eenmaal ons lot en daar hebben we voor een groot deel onze rijkdom (buiten aardgas natuurlijk) aan te danken.
We hadden best kunnen blijven in zeer afgeslankte vorm. Voor de vorm misschien zelfs. Het zou me niets verbazen als er na de verkiezingen toch weer een soort van missie naar Afghanistan gaat.

Lafayette | 23-02-10 | 13:56

Eerlijk is eerlijk: toen de Magische Negert tot president werd gekozen, kon de PvdA nog niet weten dat hij het aantal troepen in Afghanistan zou opvoeren. En hij wil er hoe dan ook op korte termijn weg. (Niet dat dat gaat lukken...)

Whimpysinger | 23-02-10 | 13:50

PvdA: Yes, we can't

ZonderNaam | 23-02-10 | 13:35

Nee, we hadden er gewoon nog een jaartje aan vast moeten plakken "want het gaat steeds beter, we zien vooruitgang". Over een jaar gaat het waarschijnlijk weer "steeds beter". Het jaar daarop nog meer "vooruitgang", etc. etc. Zo kan je aan de gang blijven. Totdat alle troepen uiteindelijk vertrokken zijn en de baardmannen de boel weer doodleuk overnemen. Hou op man, we hebben hier in Nl problemen zat waar geld in moet, ipv in die zandbak.

PTS | 23-02-10 | 13:34

Wat een oorlogshitserig stukje weer, Van Pruisen. Je gaat er zelfs voor verwijzen naar de door jou zo gehate Azijnbode. Afghanistan is een uitzichtloze oorlog die niet te winnen is omdat de opponent een onuitputtelijke bron van kansloze en dus gefrustreerde jonge mannen tot zijn beschikking heeft. Moeten wij daar nog meer militairen zinloos laten opblazen? Nee, het is zeer terecht dat de PvdA eindelijk eens de rug recht gehouden heeft en niet op een belofte uit het verleden teruggekomen is, zoals helaas te doen gebruikelijk in die kringen. En dat valt even tegen! Oorlog, verzin iets beters!

Dirk5 | 23-02-10 | 13:34

Zo snel verdampt het krediet voor Nederland niet dat de afgelopen jaren met een meer dan evenredige bijdrage is verworven!!

Obama weet dat als geen ander.
Nederland heeft al een keer verlengd en het was de kamer,het kabinetsbeleid dat het in Uruzgan afgelopen zou zijn in 2010!
Het heeft Nederland miljarden gekost!
Wij hebben als Nederland meer dan genoeg gegeven!
Petje af voor de PvdA dat ze het kabinet hebben gehouden aan het door henzelf ingenomen besluit!

De slinks opererende Verhagen zal er tezijnertijd alleen maar zelf problemen door krijgen.
Als er een enquete komt zal blijken dat hij een vuil spel heeft gespeeld,maar dat zijn we ondertussen wel gewend van het CDA.

tinyurl.com/ygvulqo

baatstra | 23-02-10 | 13:30

Gewoon Wilders PVV stemmen, dat is het beste.

nicknaam1 | 23-02-10 | 13:27

De PvdA, met Wouter voorop heeft de Nederlandse kiezer jarenlang belazerd, heeft gelogen en bedrogen, geeft geld uit bij de vleet, is zowel nationaal als regionaal Über-schijnheilig en gaat dan vervolgens om zoiets als Uruzgan principiëel dwarsliggen omdat ze dat *kuch "niet aan hun kiezers kunnen verkopen".. Heb je ooit zoiets volslagen krankzinnigs gehoord!? Ik zie het zo: als het om eigenbelang en eigen kliek gaat, dan kan alles, mag alles, lul je overal een punt aan en belazer je iedereen en alles. Als het om anderen gaat, om het helpen van mensen en loyaliteit aan bondgenoten, dan ga je gezellig in je principes hangen. Nederland is uitverkocht, kaalgeplukt en leeggeroofd door dit linkse christenkabinet. Maar geen punt hoor mensen, we blijven in elk geval niet in Uruzgan, laat die mensen daar maar verrekken. Wat kan het de PvdA verrotten of die mensen daar over een half jaartje worden overlopen door de Taliban.. Kunnen ze straks weer geveinsd verontwaardigd doen als er dagelijks vrouwen worden gestenigd door die haatbaarden uit hoofde van hun achterlijke geloof. Het enige positieve aan die hele farce is dat die linkse kliek eindelijk is opgerot. De prijs wordt in Uruzgan betaald. Slaap lekker Wouter!

Tam Tam | 23-02-10 | 13:18

Kopen is heel wat amerikaanser dan denken.

schizoïde | 23-02-10 | 13:12

Wie is wel blij met die partij?

natte krant | 23-02-10 | 13:11

Landen als Iran , Rusland en China trekken zich dan ook niets aan van Obama en gaan gewoon hun eigen gang.

kuifje. | 23-02-10 | 12:16
.
En dat is precies wat wij ook moeten doen!

M_K | 23-02-10 | 13:08

Het begint wel een beetje op te vallen dat GS wel heel erg gezocht de hele tijd over de PvdA moet janken....

joh, geef die derderangs centrum-liberalen (derde of vierde centrum-liberale partij in dit land qua grootte) niet teveel eer, of willen jullie hen stiekem zo hard aanvallen dat alle oud-linksche SP-stemmers werkelijk gaan denken dat er iets 'links' is aan die partij en dat ze dan allemaal weglopen bij tante Agnes en lekker Bos gaan stemmen zodat die de grootste van het land wordt met 'linkse steun' (en zoals wel vaker bij de PvdA, als grooste partij in de oppositie terechtkomt)

RM-rf | 23-02-10 | 13:02

Bush ????

Aart Z. | 23-02-10 | 12:59

@DualDenz | 23-02-10 | 12:50
Over zoiets kan je niet 3 jaar van tevoren een afspraak maken. Dat had dus nooit moeten gebeuren, punt één. Daarnaast had Bos op dit punt flexibel moeten zijn, zoals zelfs PvDA prominenten als Jan Pronk (met wie ik het zelden eens ben) erkend hebben.

ekimov | 23-02-10 | 12:55

Obama = fail, PvdA = fail

Eventhorizon | 23-02-10 | 12:55

waar heb je het over man, ga jij nu ook lopen zeiken dat de PVDA zich niet aan de afspraak mocht houden? natuurlijk is de timing net even te goed, ze doen dit puur voor politiek gewin en dat is laakbaar, de afspraak zelf staat alleen al vrij lang, dus ga niet lopen miepen dat Obama pissed is, ook hij had moeten weten dat de afspraak was 2010-exit!

DualDenz | 23-02-10 | 12:50

Als je ergens aan begint maak je het af. Onder VN mandaat zijn we daar met 28 landen heen getrokken, de meeste blijven. Nederland behoort een actieve rol te blijven spelen.

ekimov | 23-02-10 | 12:46

@ekimov
Het zou wel eens 10 jaar of langer kunnen duren voordat die klus klaar is, misschien wordt de klus wel nooit geklaard, vind je echt dat we er zolang moeten blijven?

Poedersuiker | 23-02-10 | 12:43

Ik sluit me helemaal aan bij Bigi Bana Boy, op buitenlandse nieuwssites was de afgelopen weken nauwelijks iets te vinden over ons Afghanistan probleem, allemaal paniek om niks.

Poedersuiker | 23-02-10 | 12:41

PvDA kiest ervoor om Afghanistan in de steek te laten voor de klus geklaard is ten faveure van partijbelang. Schandelijk.

ekimov | 23-02-10 | 12:38

Canada trekt zich ook terug uit Afghanistan en dat is in de VS belangrijker nieuws dan Nederland. Sterker nog, het interesseert de VS waarschijnlijk nauwelijks dat wij er mee stoppen anders dan voor de bühne. Want dat is waarom ze ons erbij willen hebben. Als excuusnegerts zodat het op een internationale inspanning lijkt ipv op een Amerikaanse expeditie. Het Amerikaanse leger is echt niet afhankelijk van de inzet van één enkel Nederlands batallion. Wij overschatten al jarenlang schromelijk onze rol op het wereldtoneel. Mondiaal gezien doen wij er niet toe, al het geblaat over "middelgroot land" ten spijt. Ga dat eens een keer inzien.

Bigi Bana Boy | 23-02-10 | 12:23

Pikant detail, als Bush nog aan de macht was geweest, was er überhaupt nooit discussie over verlenging geweest, i.v.m. niet betrouwbaar gebleken partner, crisis² (passieve opstelling Bush, escalatie crisis) = nog minder financiële middelen.

MacReady | 23-02-10 | 12:21

Wouter Bos heeft het landsbelang ondergeschikt gemaakt aan het partijbelang ( stemmen winnen voor de komende verkiezingen) ; dat is waar het in principe op neerkomt.
.
Zoals gewoonlijk heeft Bos met twee monden gepraat, wat we onderhand gewoon zijn van Wouter Bos.

kuifje. | 23-02-10 | 12:20

Pvda is nu al kaput, nu gaarne de pijlen richten op CDA mijn beste schrijverts.

Frederik Vijf | 23-02-10 | 12:18

En nu zullen dus Nederlandse militairen moeten sterven om het prestige van Obama te redden?
.
Obama heeft op geen één terrein ( binnenlands of buitenlands) iets bereikt ; Obama is zwaar overschat door de media en de linkse elite die hem nog steeds promoten; international begint het prestige van Obama dan ook snel af te nemen.
.
Landen als Iran , Rusland en China trekken zich dan ook niets aan van Obama en gaan gewoon hun eigen gang.

kuifje. | 23-02-10 | 12:16

Bij verkiezingen vallen bij mij de partijen die de afgelopen 10 jaar hebben ingestemd met het hand-in-hand met de VS binnenvallen van een land, onverbiddelijk af. Blijven zo'n beetje SP, PVV en blanco-stemmen over.

oerWouter | 23-02-10 | 12:10

Ondertussen doet Karzai een greep naar de macht door de benoeming van de verkiezingscommisie geheel onder zijn gezag te plaatsen ...

Simon_GS | 23-02-10 | 12:02

@Avalon | 23-02-10 | 11:42
De 'omstandigheden' zijn dat Nederland de missie reeds voor een tweede keer heeft verlengd, dat een ander land -waarom vraagt de NAVO Portugal of België niet?- het stokje eens moet overnemen en, meest belangrijk, dat Afghanistan een kansloos land is. Iedereen die twee boeken over Afghanistan heeft gelezen kon het Kabinet vertellen dat er nauwelijks resultaten zouden worden geboekt en dat de Taliban meteen weer terug zou zijn zodra de kont was gekeerd. De Russen voegden daarna nog toe: je kunt alleen je eigen kampement verdedigen, hetgeen een feit was.

En-el Hak | 23-02-10 | 12:01

Backhoe | 23-02-10 | 10:30
Zag dit gisteren ook op D'n Bels. Kan niet verkeerd zijn om eens goed gebruik te maken van de, op je tv aanwezige, buitenlandse publieke zenders. Je gaat de zaak toch iets meer in perspectief bekijken. Hoewel nu de discussie dreigt af te glijden naar een partij moddergooien, gaat het maar om een ding: de politici van het kabinet vertrouwen elkaar al vanaf het begin niet. Gebrek aan leiderschap en haantjesgedrag over de ruggen van ónze meden en jongens, de schatkist en het landsbelang, snel verkiezingen dus en hopelijk krijgen we eens een regering bij elkaar gestemd die doet wat ze moet doen.
Inzake Afghanistan heeft de hele westerse wereld boter op het hoofd. Een opmerking dat NL zich te kakken zet, slaat nergens op en is alleen ingegeven door het machtsdenken dat de wereld al eeuwen lang in zijn greep heeft.

QZNYWRLD | 23-02-10 | 12:01

Die Amerikanen zijn wel naief, zeg. Hadden ze nu echt gedacht dat na een verlening én een aankondiging twee jaar geleden dat we zouden stoppen we tòch door zouden gaan?

Natuurlijk zou het makkelijk voor de Navo-partners zijn: een land dat geld in iets zinloos stopt. Gelukkig is Nederland wijzer dan dat en is Balkenende hier onderuit kunnen komen zonder persoonlijk nee te hoeven zeggen (hij was zo slim om een voorstel in het regeringsberaad in te brengen waarvan hij wist dat de PVDA daar niet mee zou kunnen instemmen).

Willem4246 | 23-02-10 | 11:54

De PvdA houdt (eindelijk) de rug recht en de poot stijf en dan komt er weer hersenloos gebazel van alle kanten, inclusief GS. Flikker toch eens gauw op. Er zijn meer bondgenoten dan Nederland om naar die zandbak te gaan. En bovendien zou ik Amerika niet altijd als 'voorbeeld' nemen of dat doen wat zij goed vinden. Je ziet wel wat er van komt. Kijk eens naar de armoede in Amerika. Willen wij dat ook?

Hölzenbein | 23-02-10 | 11:53

@Het CDA | 23-02-10 | 11:33
Doe dat zelf eens.

eye | 23-02-10 | 11:52

Wat is dat toch met de PvdA en GS? Vanwaar de enorm grote aandacht voor exact deze partij al een aantal dagen? Het begint nogal op een anti-PvdA blog-achtig iets te lijken, waar factoren bij betrokken worden die jullie normaal zouden afkraken, maar nu juist gebruiken om de PvdA af te kraken. Wat zorgt voor een scheef beeld met jullie eerdere uitlatingen GS. Ga eens even intern evalueren ofzo...

Rustybird | 23-02-10 | 11:48

Lafayette | 23-02-10 | 11:24
Yeah right, een stuk of 20 doden, tientallen gewonden, het kost een vermogen en straks als de Amderikanen weg zijn komen de Talliban weer net zo hard terug als dat ze vedwenen zijn. Het levert helemaal niks op, nada, nulkommanul, dat hebben de afgelopen pak 'm beet 30-40 jaar wel bewezen.

60CX | 23-02-10 | 11:45

@Het CDA | 23-02-10 | 11:33: de PvdA bewijst juist dat ze geen oog hebben voor omstandigheden. Dat is niet 'rug recht', maar 'stijf'.

Rest In Privacy | 23-02-10 | 11:42

Jamaar, GS snapt het niet, OB is dan wel neger, hij stemt geen PvdA en is ook al niet eens kansarm te noemen, dus tja... dan ben je voor de partij natuurlijk verder niet zo interessant. De Afghanistan miljoenen kunnen beter besteed worden aan het kopen van stemmen, ik bedoel, het betalen van de uitkeringen aan nieuwe nederlanders.

ZSU-23-4 | 23-02-10 | 11:42

Goed stuk Van Pruisen.

eye | 23-02-10 | 11:41

@Lafayette | 23-02-10 | 11:24
Hahahaha! Scheid toch uit, man, nummer 17 van de zogenaamde G20, nee, werkelijk een prachtpositie. En wat bedoelt u met 'etcetera'?

En-el Hak | 23-02-10 | 11:37

@absoloetlie Ach ja, waarom niet?

Omdat Nederland zijn rol al meer dan heeft vervult in vergelijking met de andere bondgenoten. Omdat onze krijgsmacht op haar laatste benen loopt en dat zij overbelast is. Lijkt me twee belangrijke redenen.

En sturen naar een ander land? We hebben defensie dus we moeten het gebruiken. Wat een lachwekkend argument... Tijd voor bezuinigingen dus ook op defensie of in mijn opinie juist op defensie.

Vind het ook goed dat PvdA niet rucksichtlos achter Obama aanloopt in elke kwestie. Zelfstanding nadenken heet dat.

Snap ook niet waarom Geenstijl in de kwestie Afghanistan zo anti PvdA is. Vind namelijk dat het schandalig is hoe het CDA (lees Maxime Verhagen) de kiezer bedriegt. In 2007 wilde er al een meerderheid van de Nederlandse bevolking weg uit Afghanistan.

Eenmaal zullen wij.. | 23-02-10 | 11:34

Rot op, Van Pruisen. De PVDA hield tenminste een keer woord. Ga de CDA maar bashen. Die partij is pas echt ziek.

Het CDA | 23-02-10 | 11:33

Ik zeg: al die militairen naar Culemborgh!!!! Anders krijgen we hier nog belgische taferelen...

Bezorgde Buurtvader | 23-02-10 | 11:31

Wat een objectiviteit toch de laatste tijd van geenstijl.
Doet de pvda eindelijk wat goeds liggen ze hier nog te klagen.

kapotgaanwetoch | 23-02-10 | 11:28

@Jax | 23-02-10 | 10:36
De gemiddelde Amerikaan weet ook over zijn eigen land niets. De gemiddelde Amerikaan is totaal niet interessant, dat wil niet zeggen dat de USA voor Nederland niet heel erg belangrijk is.

Lafayette | 23-02-10 | 11:27

We zijn toch allang klaar daar? Laat die Yanks daar lekker blijven en een paar bases bouwen.. mooi uitvalspunt voor NAVO landen in die regio..
Nederlandse militairen op naar de volgende hotzone. Iran? N-Korea? Soedan?
Wanneer zijn wij trouwens een keer aan de beurt om een landje aan te wijzen die we kapot gaan maken?

Krone | 23-02-10 | 11:26

Nederland snapt het spelletje niet meer. Met een kleine afgeslankte missie, wellicht met andere doelstellingen, waren we nog steeds een speler geweest. Jammer, want hiermee wordt veel gewonnen reputatie teruggedraaid. Je mag Nederland een schoothondjesmentaliteit verwijten, maar het levert ook wat op (G20, etc).

Lafayette | 23-02-10 | 11:24

"Obama noch Clinton heeft sinds zaterdag formeel gereageerd op de val van het kabinet en de gevolgen voor de Afghaanse missie."

Je moet je wel aan de feiten houden, GS, dus met een vraagteken koppen...

cekars | 23-02-10 | 11:20

Oh, heeft GS het weer over de PvdA? Vermoeiend, Verrassend... tja zeg het maar. GS is zoooo 2008

bloemis | 23-02-10 | 11:20

Och och, en nu zeuren dat we het aan de PvdA ligt dat Obama ons niet meer leuk vindt. Het kan me aan m'n reet roesten, die troepen moeten terug, want we hebben die miljarden hard nodig om de oorlog in ons eigen land op te lossen.

Bulloch | 23-02-10 | 11:19

Avalon | 23-02-10 | 10:59
Vraag me dan alleen af.. Wat hebben wij als Nederland daar te zoeken?
Ik zie het nut niet, echt niet. Hebben genoeg andere problemen hier, wat ook bakken met geld gaat kosten. Vind ik nuttiger dan een Afghanistan waar men in eerste instantie niet eens naar toe had moeten gaan imo.

M_K | 23-02-10 | 11:17

@Avalon | 23-02-10 | 11:16
Als je badkuip lekt, blijf je er dan jaar na jaar water in gooien?

En-el Hak | 23-02-10 | 11:17

Obama stuurt eerst extra manschappen, als uiterste krachtsinspanning voor de korte termijn, om zich daarna vervolgens helemaal terug te kunnen trekken.
Of wij aan dat tactische spel mee zouden moeten doen? Ach ja, waarom niet? Waar sturen we anders ons leger naar toe? Naar een ander hopeloos en gevaarlijk land? En de PvdA, die plotseling heel stoer dwars gaat liggen, zag het slechts als een mooie aanleiding om het kabinet te laten vallen en zo weer in de oppositie plaats te kunnen nemen, want bezuinigingen doorvoeren levert ze geen stemmen op. Leugenachtig gaan lopen schreeuwen vanaf de zijlijn wel. En daar draait het allemaal om: hoe redden we de partij en trekken we weer kiezers? Dus nu even een stap terug en dan weer twee stappen vooruit.

absoloetlie | 23-02-10 | 11:16

@zeg maar jansen | 23-02-10 | 11:10
De Taliban bestaat voornamelijk uit Pashtun, de grootste bevolkingsgroep in Afghanistan, levend in het zuiden van het land en het noorden van Pakistan. De meest fanatieke Taliban zijn gewoon Pakistani.

En-el Hak | 23-02-10 | 11:16

@En-el Hak | 23-02-10 | 11:14 : 'Er zal pas vrede heersen als de taart in kleine stukjes wordt verdeeld.'. Misschien heb je gelijk, maar dat is een reden temeer om er te blijven. In het andere geval weet de Taliban wel raad met de ruimte.

Rest In Privacy | 23-02-10 | 11:16

.. zapper | 23-02-10 | 11:10

PvdA duidelijk geweest? juist... PvdA liep constant mee met de waan van de dag...

Geile Markeerstift | 23-02-10 | 11:14

@Avalon | 23-02-10 | 11:10
Uiteindelijk zijn het de stammen die bepalen hoe Afghanistan eruit ziet. Je moet weten dat Kabul, Karzai en de Staat voor de meesten niet bestaan. Het draait allemaal om het stamgebied en de stamleider. Daardoorheen fietsen belangen van volkeren -zo'n vijftig in Afghanistan- en, of het niet genoeg is, soennieten sji'ieten. Het Westen heeft al eerder geprobeerd Afghanistan tot een eenheid te smeden, zonder succes. Er zal pas vrede heersen als de taart in kleine stukjes wordt verdeeld.

En-el Hak | 23-02-10 | 11:14

UselessGirl | 23-02-10 | 10:37

Ook Mr. Forest weet.. niemand is heilig.

Klaas Braunsma | 23-02-10 | 11:12

J.L... Heldring.... De man is 92 jaar (december 1917) maar zijn analyses zijn nog steeds messcherp.

ArieBombarie64 | 23-02-10 | 11:12

.. zapper | 23-02-10 | 11:10
Juist, daarom stond PvdA tot in februari open voor het overwegen van alle opties.

Semmo | 23-02-10 | 11:11

of, zoals beroeps-mopperaar van Rossem (altijd +veel) ooit tegen Femke Halsema zei bij P&W: "jij bent geen bewonderaar van Obama, jij bent gewoon verliefd!"
'
Dus zelfs binnen het eigen, warme, elitaire, Llinksche kamp viel het gedweep, gekwijl en aanbidding op.
'
1 mooiprater (want meer was Obama toen echt niet) en WEG was de kritische houding jegens Amerika van het Llinksche kamp!

Ook ontbrak elke vorm van zelf-relativering in het Llinksche kamp want wie van Llinksch had voor mogelijk gehouden / voorspeld dat nou juist het euvele en altijd foute Amerika, het politiek hooog verheven 0031 notabene Llinksch zou inhalen door te kiezen voor een democrat en allochtoon for president???

Rest In Privacy | 23-02-10 | 11:11

En-el Hak | 23-02-10 | 11:07 De taliban is de rode draad door negen bevolkingsgroepen heen, het is het verbond van Afghanen die tevens voor de financiën zorgen middels de teelt van opium. Dat er na zeven jaar bezetting nog steeds 35% van alle opium uit Afghanistan komt is een teken aan de wand en toont het falen van de Amerikaanse bezetter.
Of zou Amerika een aparte agenda hebben met betrekking tot die opium?

zeg maar jansen | 23-02-10 | 11:10

@Comrade | 23-02-10 | 10:56
Ze kunnen geen opvolging vinden omdat geen enkel klein land zo stom is om daar soldaten naartoe te sturen. Kansloos Afghanistan. En, inderdaad, Nederland moet dan weer een te grote broek aantrekken en de missie weer jaren verlengen. Rot toch op. Nederland, kleine strontvlieg, moet zijn bek eens leren houden.

En-el Hak | 23-02-10 | 11:10

@En-el Hak | 23-02-10 | 11:07: uiteindelijk zal vrijheid rust betekenen. Maar rust niet altijd vrijheid.

Rest In Privacy | 23-02-10 | 11:10

@Geile Markeerstift | 23-02-10 | 10:38 volgens mij is het PvdA altijd vrij duidelijk geweest dat in 2010 de missie volledig wordt beëindigd. Als het CDA dan aankondigt zich niet aan die afspraak met het PvdA te zullen gaan houden, dat tekent het CDA toch echt zelf het doodvonnis voor de coalitie. Pas op het moment dat verlenging daadwerkelijk gaat spelen, blijkt of het CDA zich wel of niet aan die afspraak gaat houden, dat waren ze kennelijk dus daadwerkelijk niet van plan, en pas op dat moment kun je daar actie op ondernemen, helaas niet vooruitlopend op. Er wordt dus helemaal niks over de rug van de mannen en vrouwen in A gespeeld, dat is wat sommige politieke partijen er van hebben gemaakt en waar sommige media dankbaar in zijn meegegaan, maar alleen blinden trappen daarin, althans dat dacht ik, nu blijkt helaas het tegendeel.

..zapper | 23-02-10 | 11:10

Avalon | 23-02-10 | 10:59

Bodemloze put, gewoon een betonnen muur erom, net als Israel met de Palestijnse gebieden doet, en geen Stingers meer leveren voortaan.

60CX | 23-02-10 | 11:09

jullie doen steeds meer in oud nieuws

geenstijlvandaag | 23-02-10 | 11:07

Mike Oxlong | 23-02-10 | 11:03 Spruitjes met grootheidswaanzin laten zich "Groene kool" noemen.

zeg maar jansen | 23-02-10 | 11:07

@Avalon | 23-02-10 | 10:59
Dan ken jij Afghanistan niet. Er zal namelijk latijd reden zijn om daar te blijven. Waarom denk je dat de Taliban in een paar maanden bijna het complete land kon veroveren? Omdat de bevolking de jarenlange gevechten zat was. Eerst Britse overheersing, toen stammenoorlogen, grenzen dwars door gebieden van stammen en volken getrokken, inval van de Russen, strijd tussen mujeheddin. De heer Hektmatyar bestookte Kabul dag en nacht. Toen de Taliban kwamen, was de keuze eenvoudig: rust voor vrijheid. De huidge coalitie biedt geen rust, bovendien begrijpt ze Afghanistan niet.

En-el Hak | 23-02-10 | 11:07

Typisch.. Nu kun je achter Obama gaan staan en dan doe je het weer niet..

Slim SmOkeyy | 23-02-10 | 11:07

Ik zeg nog even niks. Er komen vandaag nog minstens 3 vergezochte artikels over PvdA, dus moet mijn comments over dit thema een beetje spreiden. Pruis jongen, je laat je weer van je zwakzinnigste kant zien.

Vieze Tonnie | 23-02-10 | 11:06

Misschien wordt Femke wel de nieuwe premier!

Boer in Amsterdam | 23-02-10 | 11:06

geenstijl=propagandamachine, zo kan ie wel weer

@raket | 23-02-10 | 11:05

Als of het wel en wee van Afghanistan, Obama en de NAVO van Nederland dan wel de PvdA afhangt. Alsje-fokking-blieft zeg. Spruitjes met grootheidswaanzin. Van Pruisen, je analyses zijn kut, je stijl matig gekopieerd en en je hebt last van rechts draaiend zuur. Doe er wat aan.

Mike Oxlong | 23-02-10 | 11:03

Achterdocht | 23-02-10 | 10:58
*kuch* het CDA is niet zozeer van de verboden... de PVV heeft zich de laatste tijd vaker uitgesproken voor een verbod op iets dan het CDA...

Geile Markeerstift | 23-02-10 | 11:02

Rechtdoordeplee | 23-02-10 | 10:59 Dankzij Wouke toch nog vier punten.

zeg maar jansen | 23-02-10 | 11:01

@M_K | 23-02-10 | 10:49: Het laat zich raden wat er gebeurt met het Afghanistan zodra het Westen zijn hielen licht. Dat wordt chaos. Zijn we vergeten hoe de Taliban in 2001 de eeuwenoude Boeddhabeelden neerhaalden? Het kan je toch niet zijn ontgaan dat de Taliban er een streng-islamitisch land van wilden maken?
Door daar nog te blijven en te helpen met opbouw geef je het land perspectief. En ja, dat kost tijd, geld en leed. Maar uiteindelijk ben je beter af, daar ben ik van overtuigd.

Rest In Privacy | 23-02-10 | 10:59

Wat een bull-shit verhaal zeg. Voorkeur voor een democraat boven weer een republikein wil toch niet zeggen dat je daarna deze democraat overal slaafs achteraan moet lopen? Wat is dit voor een riooljournalistieke televaag-zooi?

Geenstijl verwordt steeds meer van leuk, anarchistisch, kritisch en schoppend medium tot een rabiaatrechts hate-speech, politieke tegenstanderbashing oude zeikerdclubje. Sorry hoor, maar moest ik even kwijt. Laat de leuke Geenstijl weer terugkomen.

Oh ja, geweldig optreden in de DWDD gisteren Rutger, wat een een zuur afgetrokken gezicht zeg, als een kleine kleuter die een standje van zijn moeder krijgt. Hilarisch! Volgende keer toch maar je huiswerk doen....

Rechtdoordeplee | 23-02-10 | 10:59

Even kijken, pvda afzeiken, gevolgd door bijdehand stukje over de nieuwe bak van de B en nu weer pvda afzeiken... Marching orders van de geldschieter? Televaag maakt zich al op voor Balkenende V blijkbaar.

Wie zegt dat de yanks niet een heel ander beeld hadden van wat de PvdA zou doen, met CDA wezels Verhage als minister van buitenlandse zaken en de Hoop Scheffer bij de NAVO als belangrijkste bron van info? Ze kunnen bij de PvdA van mij al jarenlang de boom in, maar dat meezingen met het CDA door GS, dat stinkt uren in de wind. Die verbod op alles gristenen moeten verdomme niet nog een keer de regering in.

Achterdocht | 23-02-10 | 10:58

zeg maar jansen | 23-02-10 | 10:55
Dat is correct. Maar, in 2,5 jaar kan er genoeg veranderen. Iets wat een jaar geleden besloten is is vaak alweer achterhaald, en beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Dus, als na een jaar het standpunt van één van de partijen wijzigt dan dient daarover gesproken te worden, en dan dient het kabinetsstandpunt herzien te worden (niet per se gewijzigd dus).

Geile Markeerstift | 23-02-10 | 10:58

Laten we het eens omdraaien. Vraagt niet wat wij voor de States kunnen doen, maar wat de States voor ons kan doen.

Uni-burger | 23-02-10 | 10:58

... ik voel me absoluut niet geroepen om hier de PvdA te verdedigen, maar als er 1 club verantwoordelijk voor deze shitsituatie, waarin in 0031 nu volgens al die fijne Amerikakenners zit, is, is het de NAVO wel. NL is, als klein land, gevraagd om 2 jaar deel te nemen aan de Afghanistanmissie. Na 2 jaar moesten ze met het schaamrood op de kaken bekennen, dat ze nog geen opvolging hadden geregeld voor NL. Vooruit, na lang gesteggel, nog 1 X 2 jaar er bij voor NL, maar dan zal t ook echt afgelopen zijn hoor!!! En nu, weer 2 jaar verder, gebedel om nog een half jaar er bij? Wat is dat voor PEAUPERclubje!!! Lord Have Mercy!!! Het lijkt hier wel de Joodse Markt!!! Wat een gesjagger. En dit alles staat los van het feit dat we er uberhaupt niets te zoeken, of te brengen hebben. Daar gaat een half jaar trainen en opleiden niets aan veranderen. Op een zeker moment is het westen daar weer vertrokken, en is t weer terug naar de Dark Middle Ages. Sad but True.

Comrade | 23-02-10 | 10:56

Watunflater | 23-02-10 | 10:50
Weer minder scherp argument. Tenslotte zijn de meeste bondgenoten totaal NIET aanwezig (geweest) in Afghanistan dus wat dat betreft laten ze ons NU (na jaren Afghanistan) al in de kou staan.
Grote probleem is echter niet onze rol in Afghanistan, maar onze minister van BZ. Deze Twittergeile meneer met braaf accent is meer bezig geweest om zichzelf te profileren dan dat hij in de afgelopen jaren middels diplomatie heeft gezorgd voor goede opvolgeng door een bondgenoot.
Mooi te weten: VVD-er Hans van Baalen is al jaren aan het roepen dat ons "water bij de wijn" (verlengen missie zonder eisen) zich gaat wreken. Bron: www.depers.nl/binnenland/128446/Weggaa...

brunz | 23-02-10 | 10:56

Watunflater | 23-02-10 | 10:50 &Geile Markeerstift | 23-02-10 | 10:51
Twee en half jaar geleden hoorde je niemand roepen dat twee jaar verlenging niet voldoende zou zijn. Toen, vóór het kabinetsbesluit om tot en met 2010 te blijven was het moment om dat voorstel tegen te spreken.
Het is een kabinetsbesluit van Balkenende 4 en daar was Balkenende zelf ook bij.

zeg maar jansen | 23-02-10 | 10:55

@zeg maar jansen 10:46
Een smakeloze opmerking/ vergelijking!
*mompelt iets over een Ban en een halve minuut*

necrosis | 23-02-10 | 10:54

@crone
Klinkt altijd zo indrukwekkend "de wereld lacht zich kapot" alsof de hele wereld constant Nederland in de gaten houdt, nou die tijd ligt al zo'n 300 jaar achter ons. De wereld heeft wel iets anders te doen heeft dan zich druk te maken over een kleine afgelegen moerasdelta ergens in een uithoek van Europa. Voor wat de wereld betreft zijn wij gewoon Duitsland.

Maar hele mooie en typische PvdA reactie iemand doet iets stoms dat een effect heeft op iedereen dus iedereen zegt er wat van. En wat is jouw reactie dat is zielig ik zou zeggen op naar de nul zetels!

Hansi Hintenzeer | 23-02-10 | 10:54

Avalon | 23-02-10 | 10:44
Hoorde Jaap de Heaup laatst eenzelfde praatje houden, thuisbasis terroristen et cetera, spijtig voor de mensen aldaar, maar ik zie nog steeds geen florisant schot in de zaeck. Triest om te zien dat de wereld op sommige plekken in de wereld sinds de Middeleeuwen heeft stil gestaan, het enige 21ste eeuw daar zijn de wapens die ter hande worden genomen. Nogmaals triest.

Ashtrey | 23-02-10 | 10:53

+ te

Watunflater | 23-02-10 | 10:52

krotekoker | 23-02-10 | 10:46
Maar, als de ene partij van standpunt verandert en dat kenbaar maakt is de andere partij, in mijn ogen, verplicht daarover in gesprek te gaan... Dat is nu niet gebeurd, de PvdA heeft het er -volgens mij bewust- op aan laten komen ;)

Geile Markeerstift | 23-02-10 | 10:51

1) Wat doen we in die zandbak?
2) Sommige jongens zijn al 5 keer uitgezonden. We zijn op.
3) Het was *afgesproken* dat we weggingen. Jezus zeg. Als het CDA z'n zin had gekregen hadden jullie daar weer over lopen kankeren..
4) Mooi dat Obama dat vindt. We zijn niet zijn hondjes.

mzzia | 23-02-10 | 10:50

Avalon | 23-02-10 | 10:44
Spijker, kop!
De meesten hier schijnen niet beseffen wat het woord 'bondgenootschap' inhoud.
Laat je dan schrappen als lid van de NAVO.

Watunflater | 23-02-10 | 10:50

Pas als je op een van de volgende lijstjes staat ben je vriend van Obama.
O ja de reden waarom Obama nucleaire centrales gaat bouwen staat er ook in.

www.sourcewatch.org/index.php?title=Ba....

feddepetje | 23-02-10 | 10:49

Avalon | 23-02-10 | 10:44
Die hele perceptie van terreur komt ook niet geheel onverwacht. VS en bondgenoten bemoeien zich ook met dingen waar het niets mee te maken heeft. Vietcong 2.0 zullen we maar zeggen. Wanneer wij uit Zandbakkië zijn vertrokken, wedden dat wij geen dan wel bijna nooit dreiging richting NL krijgen?
Laat ze het zelf maar oplossen. Dat "kan het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks" principe waar men daar nu mee loopt te zeulen vind ik belachelijk. Indien hulp niet gewenst is, blijf er dan ook uit de buurt.
Oprotten uit die landen. Los eerst je eigen staatsschuld maar even af voordat je een miljoen per dag aan nutteloze oorlogsvoering gaat uitgeven.

M_K | 23-02-10 | 10:49

Avalon | 23-02-10 | 10:44 Als Afghanistan de Taliban wil bestrijden, waarom is dat na zeven jaar dan nog niet klaar? Het zijn er vast geen zes miljoen en dat kon in vijf jaar.

zeg maar jansen | 23-02-10 | 10:46

Van Pruisen: +1. Raak zo die is !
En hoe is het met de Obama fanclub? De hysterische jankende zwarte wijven? De kritiekloze vergelijkingen met JFK? Die absurde Nobelprijs? Zielig, potsierlijk en genant, dat is het.

Masturwasbeer | 23-02-10 | 10:46

@ Geile Markeerstift | 23-02-10 | 10:38
Tsja, coalitieafspraken kan je dus níet eenzijdig wijzigen en daarna verwachten dat de andere partij akkoord is als ze niet hard genoeg schreeuwen.

krotekoker | 23-02-10 | 10:46

Avalon | 23-02-10 | 10:44
Eens! Zie mijn eerdere punt #1 om dit te ondersteunen...

brunz | 23-02-10 | 10:46

Wouter Bos is gewoon gepiepeld door die schijnheilige Maxime Verhagen. Het siert hem dat hij op zijn standpunt is blijven staan. Dit kabinet was al vanaf het begin een wangedrocht, net als de drie kabinetten Balkenende daarvoor.
De oorlogen in Irak en Afghanistan zijn begonnen door Amerika en gaan helemaal niet om democratie of mensenrechten. Wel om olie, schaarse grondstoffen en macht. Maar ja, je kunt de mensen alles wijsmaken.
Ik heb nog nooit op de PvdA gestemd en zal dat ook nu niet doen, maar iedereen hier die de PvdA gezellig zit te bashen is gewoon dom.
Het zet de deur wijd open naar Balkenende VI. Dacht je nu echt dat Balkenende met Wilders wil regeren? Natuurlijk laat hij nu 'alle opties' open, maar als puntje bij paaltje komt zijn de 'veschillen te groot'. Let maar op.
De wereld lacht zich kapot om die stomme Hollanders die alweer zó stemmen dat brekebeen Jan Peter zijn gang kan blijven gaan.

crone | 23-02-10 | 10:46

Misschien een leuk FOX kopje boven de site plakken, en Balkenende V verkiezings-slogans heen en weer laten flashen. Jammer dat het evenwicht een beetje zoek is.

keerf | 23-02-10 | 10:46

Ach ja en als we wél verlengd hadden dan was er een stukje over de oplopende kosten per dag geplaatst.

Simon_GS | 23-02-10 | 10:45

www.cortoon.nl/ Medereaguurder Cortes ziet het allemaal heel duidelijk.

zeg maar jansen | 23-02-10 | 10:44

Het wat beter geweest om te blijven Afghanistan. Het land komt net een beetje bij en heeft nog onvoldoende structuur en middelen om de Taliban te bestrijden. En dat is nodig, of zitten we te wachten op een land dat als uitvalsbasis dient voor terreur? Het is te gemakkelijk om te zeggen: 'ver van mijn bed' of 'we hebben genoeg gedaan'. Als de VS en het Verenigd Koninkrijk dat in de jaren '40 ook hadden gezegd, waren we nu Duitsers geweest. Bovendien staat er wat tegenover: een land dat in Afghanistan meehelpt, ontmoet elders in de wereld ook open deuren.

Rest In Privacy | 23-02-10 | 10:44

Hulde aan Bos. De Jack Bauer van Den Haag. Lopen we een keer niet achter Amerika aan is het weer niet goed.
Pak het CDA eens aan.

Kraa! | 23-02-10 | 10:41

.. zapper | 23-02-10 | 10:02 & zeg maar jansen | 23-02-10 | 10:10
Inderdaad, zo leg ut! And who the fuck is Obama!?

Huflind | 23-02-10 | 10:41

UselessGirl | 23-02-10 | 10:38
Vraag dan op zijn minst Ohio ofzo, L.A is zeau makkelijk.

Ashtrey | 23-02-10 | 10:40

Obama die beloofde de oorlog te beindigen en dan opeens 17.000 man gaat sturen. Als oplossing. Tuurlijk!

Domme redenatie ook, Bush steunen we wel en Obama niet. Je steunt de president van Amerika. Een functie, niet een persoon.

NewEnglandPatriots | 23-02-10 | 10:39

Ik zie ze nog kruipen, John Peeeeter Bakellende en Jepp de Heaup Praatjes.

kneuterzak | 23-02-10 | 10:39

.. zapper | 23-02-10 | 10:32

ach, op enige onderbouwde inhoud heb ik u ook nog niet kunnen betrappen. Enkel op het napraten van media: namelijk dat er een harde afspraak zou zijn en dat de PvdA het CDA er aan gehouden heeft.

Alleen is het zo jammer dat er níet gezegd wordt dat het CDA op enig moment haar mening heeft bijgesteld en dit ook vrij duidelijk gecommuniceerd heeft. Hier is de PvdA alleen destijds niet op ingegaan, waardoor nu de ingrediënten voor een relletje over de ruggen van onze jongens en meisjes klaar lagen.

Geile Markeerstift | 23-02-10 | 10:38

Jax | 23-02-10 | 10:36
Kan jij zo op een kaart Los Angeles aanwijzen denk je?

UselessGirl | 23-02-10 | 10:38

Beetje jammer dat hier zo weinigen de strekking van het verhaal begrijpen. Of de PvdA al dan niet draait heeft hier niets mee te maken. Er zullen weinig reaguurders zijn die daadwerkelijk weten of Bos tijdens de 16 voorbesprekingen in aanloop naar "de brief" de indruk heeft gegeven dat een vorm van aanwezigheid in Uruzgan bespreekbaar was of niet. En of zijn plotselinge poot stijf houden dus te vverwachten was of niet.
Het gaat er hier om dat ze Obama tot een soort Messias, redder van de wereld verklaard hebben, maar hem hier blijkbaar niet mee willen helpen.

UselessGirl | 23-02-10 | 10:37

Bos sloopt de coalitie in Afghanistan, en over twee jaar zijndaar de meisjesscholen weer dicht, zien de vrouwen de wereld door een visnetvizier, worden de neuzen en oren weer afgesneden, en worden de lokale mannen weer opgehangen omdat ze ooit een dochter naar school hebben gestuurd. Gesneuvelde soldaten waren voor niets, jaren zandhappen door onze jongens ook.
Bedankt Bos. Natuurlijk vindt Obama je een enorme eikel.

Zeddegeizot | 23-02-10 | 10:36

De gemiddelde Amerikaan weet niet eens waar Nederland ligt, dus waar lullen we over. Nederland moet niet menen altijd met de grote jongens mee te moeten doen.

Jax | 23-02-10 | 10:36

vidamax | 23-02-10 | 10:20
Helemaal eensch.

Koffieleut | 23-02-10 | 10:35

Ik ben blij dat de PvdA nu niet toegeeft en ik kots op de gristenschoothondjes die altijd achter de VS aanhollen. We hebben ons nu meerdere malen in internationale wespen-nesten gestoken waar we OF ingeluisd werden OF ter plekke genaaid werden OF niks te zoeken hebben (ik noem Korea, Libanon, Kosovo, Bosnie, Irak, Afghanistan).

Big Rick | 23-02-10 | 10:35

Tsja, die Obama krijgt nu het deksel op de neus, maar die krokodillentranen die het CDA en onze bondgenoten nu plengen doen mij een beetje potsierlijk aan. Hadden ze daar in de VS en bij de NAVO toch maar niet het uitgangspunt moeten nemen dat de PvdA wel weer zou bijdraaien. (Waarschijnlijk ingefluisterd door Verhagen, de gristengluiperd!) Hadden ze maar beter hun best moeten doen om vervangers te zoeken.

En wat betreft Obama, nee... aan G.W. Bush had je pas een goede vriend! Niet dus.

krotekoker | 23-02-10 | 10:34

CoDMayne | 23-02-10 | 10:03
Waarom besta jij?

gozahtje | 23-02-10 | 10:33

PVDA altijd min veel...

eerstneukendanpraten | 23-02-10 | 10:32

@Geile Markeerstift | 23-02-10 | 10:11 wat een mooi inhoudsloos comment. En nu een poging voor de inhoud dan?

..zapper | 23-02-10 | 10:32

@El_Guapo | 23-02-10 | 10:07 als je mijn comment had gelezen en begrepen, dan had je daar vast wat van teruggevonden. Maar kennelijk ben jij blij met een Balkenende vijf, het blijft jammer dat er zoveel medelanders daar blij mee blijven.

..zapper | 23-02-10 | 10:31

Saai, next topic please.
Nou snappen we het jullie hebben geen inspiratie en de PvdA is kut.

Djords Kloenie | 23-02-10 | 10:29

WaarDeWindWaait | 23-02-10 | 10:26
Denk dat M. Verhagen daar inmiddels de handen vol aan heeft.

Sjeng de helle | 23-02-10 | 10:29

Ach en al zou Obama zich inderdaad in de poepert genomen voelen, who cares?
End of an era zullen we maar zeggen.. VS wankelt al aan alle kanten.
Als de NL regering zo graag door wil gaan met het kussen van achtersten van grotere landen, doe dan gewoon eens Rusland of China uitkiezen. Dat lijkt me een stuk stabieler qua economie bijvoorbeeld.

buttonwood.economist.com/content/gdc

M_K | 23-02-10 | 10:28

excuses voor de taalfouten.. :(

Klaas Braunsma | 23-02-10 | 10:28

"geeft het PvdA plotseling niet thuis" euh .. van Pruisen: onder welke steen heb je de afgelopen 2 jaar geleefd?

EVAD1ST | 23-02-10 | 10:28

En sloop Harry van Bommel ook eens een keer. Omdat ik het een l*l vindt.

blinde kip | 23-02-10 | 10:28

necrosis | 23-02-10 | 10:25
Mja goeie vraag! Dat is nu geheid minder als ervoor. Of dat ze erover gaan nadenken, dat kan ook geen kwaad. Nu wordt alle energie gestoken in de verkiezingen ipv Nederland.

Kris | 23-02-10 | 10:28

De eerste dagen was het Hosanna voor de PvdA wij hebben een rechte rug bla bla bla . Maar het wordt hoe langer hoe meer een boomerang die langzaam zijn weg terug zoekt naar het gezicht Wouter Bos.

Hansi Hintenzeer | 23-02-10 | 10:27

Niet vergeten dat we de economische crisis te danken hebben aan Amerikanen die al jaren op de pof leven en maar geld bij blijven drukken om diezelfde oorlog te kunnen financieren.

zeg maar jansen | 23-02-10 | 10:26

Misschien moeten we Obama uitleggen dat Uruzgan maar een lulsmoes was en dat de werkelijke reden een verkiezingsstunt is, dat begrijpt hij best zo gaat dat in de USA ook.

WaarDeWindWaait | 23-02-10 | 10:26

Zou de PVDA nu ook afstand nemen van het 'Turkije bij de EU'-standpunt van Obama? Voor die even brutale als perfide inmenging in onze aangelegenheden alleen al kan BO wat mij betreft de ziekte van Oom Tom krijgen. Het hutje waar ie nu in zit blijkt toch al een maat te groot.

van Maerlant | 23-02-10 | 10:26

En idd @ Krachtmeester | 23-02-10 | 10:21

Het is SAILLANT detail, van Pruisen. Pikante details zijn slechts tussen de lakens te vinden.

Alogiaat | 23-02-10 | 10:26

@Kris 10:17
Welke belangrijke besluiten werden er volgens jou vóór de kabinetscrisis genomen?

necrosis | 23-02-10 | 10:25

Waarschijnlijk is de PvdA stiekem racistisch...

Alogiaat | 23-02-10 | 10:25

Gebruik deze teleurstelling en vergaar info van de Amerikanen over Verhagen! Die moet nog es helemaal afgefikt worden op zijn theater hierin.

Stroopdoos | 23-02-10 | 10:25

.

@ Merlot | 23-02-10 | 10:19

Daarom zeg ik ook: Bos' manier van werken verdient GEEN schoonheidsprijs...
Maar we moeten gewoon onze militairen terughalen. Beurt voorbij, next...
(ik heb overigens ooit 1 keer op Bos gestemd, en me de periode erna zeer genaaid gevoeld, die fout zal ik nooit meer maken.)

Bezorgde Buurtvader | 23-02-10 | 10:24

jorisvaneil | 23-02-10 | 10:22
'Gejuich van ons allemaal'. Speak for yourself wil je?

Krachtmeester | 23-02-10 | 10:24

Als ik het goed begrepen heb is door de andere politieke benadering van Obama( Open hand en cohesie), ten opzichte van Bush, de positie van Obama zwakker geworden. Mede door de houding van de PvdA wordt Obama in de VS op de korrel genomen. Zijn houding van overleg werpt nu niet de vruchten af waarop hij gehoopt had. Obama wil op termijn de troepen uit Afghanistan gefaseerd terugtrekken samen met die van de NATO partners en tegelijk een duidelijk signaal geven aan extremisten dat de NATO ervoor gaat.
Ze zullen blij zijn met de Nederlandse PvdA.

Sjeng de helle | 23-02-10 | 10:23

Maar goed, nu weet Obama ook wat je voor de liefde van socialisten koopt.
Niets.
Bij de eerste stresstest van de loyaliteit kiezen ze uit volle borst voor hun eigenbelang.
Terug naar de good old American way, Obaampje, laat die europaficatie van Amerika nou maar.

Merlot | 23-02-10 | 10:23

Graag een tag op verhagen GS! Ga daar eens graven en kom eens met een goed en stevig ongefundeerd en tendentieus stuk over deze meneer.

Ik heb niets met PVDA, maar ook niet met die geldveslindende, eindeloze en totaal zinloze militaire ingreep in whatever-stan. Alles wat eindigt op 'stan' moet je gewoon wegblijven.

De Stramme Kabouter | 23-02-10 | 10:22

Blablablama de trekpop van Wallstreet (Goldman Sachs), heilige van de PVDi, maar zoals nu blijkt eerder de schijn-heilige......

woefdrammer | 23-02-10 | 10:22

Nounou van Pruisen, Wat een oppervlakkig stukje zeg. Wat heeft fan zijn van de belofte (zoals driekwart van de wereld was ten tijde van zijn verkiezing) nou te maken met het al dan niet staan achter elk van zijn beslissingen?
Jij wil dus zeggen dat het gejuich van het PvdA (lees: het gejuich van ons allemaal) hypocriet is als ze besluiten om niet op Obama's militaire verzoek in te gaan?
Ik ben overigens voor een verlengde missie in Afghanistan. Ik ben voor een missie op alle delen van de wereld waar het echt ruk gaat zelfs. Echter, ik sta ook achter de beslissing van de PvdA om vast te houden aan verkiezingsbeloften en coalitieafspraken, want als je daar vanaf wijkt "vanwege veranderde omstandigheden"of wat dan ook, wat is zo'n belofte dan nog waard?

jorisvaneil | 23-02-10 | 10:22

Of heeft de redactie van GS tegenwoordig nog maar een heel beperkt reportoire? 't Begint een beetje op een plaat met een kras te lijken.

60CX | 23-02-10 | 10:21

Het is SAILLANT detail, van Pruisen. Pikante details zijn slechts tussen de lakens te vinden.

Krachtmeester | 23-02-10 | 10:21

Volgende ronde PvdA bashen. Wanneer komen die schijnheilen van het CDA en CU met hun achterkamertjes, ellenbogen, sprookjes, christelijke smoelwerken eens aan de beurt?

60CX | 23-02-10 | 10:18

+1 (geen PvdA liefhebbert, maar je moet toch niet denken aan Balk 5?!

vlietinho | 23-02-10 | 10:21

60CX | 23-02-10 | 10:18
Eens, volgende ronde mag het CDA & CU even in het zonnetje gezet worden...

Ashtrey | 23-02-10 | 10:20

deze text wordt u aangeboden door defensie ?
of mag rutger weer een dagje meelopen?
ik ben bijna anti pvda
maar nee = nee
afghanistan kost 1 miljoen per dag ofzo
laat dat maar besteed worden in verpleeg tehuizen

vidamax | 23-02-10 | 10:20

Geile Markeerstift | 23-02-10 | 10:19
Srebrenica, niet Sebrenica. Minder drinken vrind.

Geile Markeerstift | 23-02-10 | 10:19

Wat een flauwekul dit. Alsof je maar alles goed moet vinden wat Obama doet. Als ik naar Obama kijk denk ik aan zijn binnenlandse politiek. Wat hij in Afghanistan en Irak doet is niet zomaar te stoppen. De USA kan onmogelijk zomaar even besluiten te stoppen. En maken wij ons nu wijs dat ons piepkleine landje daar zo'n gigantische impact heeft? Ik heb de huil artikelen gelezen van de afghanen in NL. "alles is voor niets", "Taliban zal overheersen". yeah whatevah, ik heb ook ettelijke interviews gelezen van de bewoners aldaar over onze inbreng daar. Die waren nagenoeg allemaal unaniem over het feit dat ze onze inbreng eerder nadelig als voordelig was. De meeste mensen daar merkten geen zier van de inbreng. En als je de laatste verkiezingen daar in ogenschouw neemt.. waar hebben we de afgelopen jaren naar toe gewerkt? +10 voor Bos omdat ie nu eindelijk zijn poot stijf houd en wars is van iedereen die "andere belangen" voorop stellen. Er zijn nml altijd andere belangen..

Klaas Braunsma | 23-02-10 | 10:19

Bezorgde Buurtvader | 23-02-10 | 10:14
Als dat allemaal zo is, waarom heeft Bos dan vanaf half januari in de ministerraad onderhandeld over een voortzetting van de missie?
Om daarna in de media opeens te roepen dat zulks "uitgesloten" was?

Die gewraakte brief van de NAVO, die volgens Bos "van tafel moest", werd nota bene op verzoek van de PvdA gestuurd - "om te kunnen sonderen".
(Wel denk ik dat Verhage de brief te sterk heeft laten stellen, om Bos daarmee te manipuleren).

Geef het nou maar toe.
Wouter Bos heeft wéér gedraaid.
Bos dacht er dit keer alleen mee weg te komen, omdat wat er in de ministerraad besproken wordt geheim is.
.

Merlot | 23-02-10 | 10:19

Bos Hout | 23-02-10 | 10:16 Jack met de oren. Want, tjeesiz wat een flaporen.

zeg maar jansen | 23-02-10 | 10:19

blinde kip | 23-02-10 | 10:10
Obama verwachtte voortschrijdend inzicht. Bovendien was één optie het in Afghanistan laten blijven van Nederlanders die Afghanen moesten trainen...
Maar, de Partij van de Asocialen wilde ook geen Nederlandse trainers als daar Nederlandse gewapende troepen bij zouden moeten blijven, en laat dat sinds Sebrenica nu net een voorwaarde zijn voor Nederlandse aanwezigheid.

Geile Markeerstift | 23-02-10 | 10:19

Volgende ronde PvdA bashen. Wanneer komen die schijnheilen van het CDA en CU met hun achterkamertjes, ellenbogen, sprookjes, christelijke smoelwerken eens aan de beurt?

60CX | 23-02-10 | 10:18

Ah lekker gewoon het slachtoffer door blijven schoppen terwijl hij al knockout op
de grond ligt..... straks pissen we allemaal nog even over het lijk. Warm gevoel
krijg ik ervan

ServerGenius | 23-02-10 | 10:17

Alhoewel ik het met de inhoud van het stuk eens ben wordt de kwalijke rol van het CDA niet besproken. Spindocter Verhagen is de hoofdschuldige. En JP heeft de regie niet gevoerd. Twee schuldigen vanuit het CDA doen ons een modderfiguur slaan in het buitenland. Balkenende 5e keer mislukken, alsjeblieft niet.

beenthere | 23-02-10 | 10:17

Kwestie Afghanistan: We verlaten het land zonder een missie af te maken, heel triest voor onze soldaten die daar zijn omgekomen, nu is alles voor niets geweest (oke, het is een rare oorlog, maar zo is het helemaal zinloos).
Kwestie Nederland: We willen graag meedoen met de grote jongens en dat deden we erg goed! Nu we plots terugtrekken uit Afghanistan is het wel een gezichtsverlies. Serieus worden we niet meer genomen in de toekomst.
Kwestie PVDA: Ze gingen voor een kabinetscrisis. Als de verkiezingen 1 jaar later gehouden zouden worden dan hadden ze minder zetels gehad. Dit komt ze gewoon goed uit en ze hebben lak aan alles. Links lullen, recht zakken vullen!
Kwestie CDA: Buigen graag voor de NAVO, of is het de verantwoordelijkheid die je daarvoor moet nemen? Nederland zat in crisis en Balkenende zat lekker in Vancouver, over prioriteiten stellen gesproken...
Kwestie economische crisis: Belangrijke besluiten worden nu niet meer genomen. Dit gaat heel (ons) heel veel geld kosten!
Kwestie burger: wij zijn de Sjaak!

Kris | 23-02-10 | 10:17

Maar goed, PvdA is al stuk aan het gaan. Kan het CDA nu eens voorgoed gesloopt worden? Van Pruisen, doe eens een Vogelaar of een Duyvendak maar dan op onze kruideniersregenten. Er moet wat te vinden zijn over die fundi's.

blinde kip | 23-02-10 | 10:17

@Multiflauwekulti | 23-02-10 | 10:15
Oke. Dankjewel.

Balzakius | 23-02-10 | 10:17

Hij kan er zeker niet van slapen...

Braakbal | 23-02-10 | 10:17

Heeft Obama zich zelf uitgesproken? Of praten we Jack het Lek zijn spinnende vrinden na?

Bos Hout | 23-02-10 | 10:16

@CoDMayne | 23-02-10 | 10:10
U bent stoned en u vraagt zich af waarom u nog niet gebanned bent voor uw eerste reactie?

Requiescat in pace | 23-02-10 | 10:16

Inderdaad, stuur Rutger lekker op pad. Stop met het demoniseren van de PvdA.

Turrukje | 23-02-10 | 10:16

CoDMayne 10:03
Geen FiPo, waarschijnlijk wél een LaPo.
En verders ben ik benieuwd of, ondanks de val van het kabinet, de missie in 2011 gewoon doorloopt wegens logistieke problemen om de mensen/ pantservoertuigen uit Uruzgan weg te halen.
Einde van de missie?
Ik geloof het pas als ik het zie!

necrosis | 23-02-10 | 10:16

Hee GeenStijl, weg uit afghanistan (of iig Uruzgan) is het beste dat we kunnen doen. Jullie zeiken altijd over hoe mensen niet consequent zijn, nu zijn we het wel en is het weer niet goed?? PvdA heeft echt een supergoeie keuze gemaakt. Als jullie vinden van niet... whahaha sukkels.

barch | 23-02-10 | 10:16

"Mister President?"
- "Yes... what the fuck do you want, biatch!!"
"The PieVieDieEee in The Netherlands blew up the the coalition so these cheesemunchers will not stay in Afghanistan"
- "The what??"
"PieVieDieEee, Sir. You know... with Wouter Forest."
- "Forest... the shrimp fisher?? Bubba's friend??"
"No sir... Wouter Forest... you know... from the PieVieDieEee in Holland, the capital of Belgium!?"
- "Nope... doesn't ring a bell... don't know the fucker... so I couldn't care less... we don't need Forest 's troops in Af-fuckin'-ghanistan and now get the hell out of my office"
-
Hier blijkt duidelijk uit dat het Obama geen reedt interesseert. Geen reedt.

Multiflauwekulti | 23-02-10 | 10:15

Ik dumpte als tiener ook regelmatig wijven nadat ik ze even hárd geneuqt had. Soms vond ik het zelfs best lekkere wijven, van te voren. Daarna was de bekoring over. Niks om je over op te winden.

Eenmaal volwassen ging dat anders. Meestal. Maar goed - kern van het verhaal is, PvdA is voor mensen die moreel nog in de pubertijd verkeren.

Audacitus | 23-02-10 | 10:15

Okey, dus?
Wat is dit, de anti-PvdA blog. Wat een gelul zeg.

Turrukje | 23-02-10 | 10:15

Gelul.
*
We hebben aangegeven dat we zouden vertrekken, en al een keer verlengd. De missie moet doorgaan, en de bevolking niet in de steek gelaten, maar laat andere NAVO leden het maar even overnemen. De datum was bekend dus nu moeten ze niet huilie gaan doen. Bos' zeer onhandige optreden verdiend zeker geen schoonheidsprijs maar Balkie verwijt eerst draaierij (terecht) maar moet dan niet vreemd opkijken als Bosje zijn poot nu stijf houdt. Dat is dus politiek. Voor mij in ieder geval geen PvdA of CDA meer, en dat de militante gristenen van de christenunie nooit meer zullen regeren is een zegen voor het land.

Bezorgde Buurtvader | 23-02-10 | 10:14

De PvdA moet kapodt! Natuurlijk mooi dat dit flutkabinet weg is, de reden echter, die van de PvdA raakt natuurlijk kant nog wal.

Mag de PvdA spoedig net zoals TON eindigen. Groetjes!! :Zwaai:

Ben Zine | 23-02-10 | 10:14

Zucht, kap met de anti-PVDA berichten, stuur Rutger maar weer is een keer op pad.

Kabila de stijlloze | 23-02-10 | 10:12

@zeg maar jansen | 23-02-10 | 10:10 ROFLOL @ "neger des heils"

vraagstaart | 23-02-10 | 10:12

krijg je er van als alleen de huidkleur telt, voor lul staan we, wel ze, wel met hun Obamamania. Jammer genoeg alleen hier, internationaal wij met zijn allen.

Fragony | 23-02-10 | 10:11

El_Guapo | 23-02-10 | 10:07

Neen, Zapperts komen nooit verder dan 30 seconden luisteren ;) Laat staan dat ze verder dan 30 seconden zullen denken.

Geile Markeerstift | 23-02-10 | 10:11

Obama wist ook van de afspraken dat Nederland eind 2010 weg zou zijn. Wat een teleurstelling voor hem als hij 'change' verwachtte in het PvdA-standpunt. Maar groot gelijk dat men weggaat daar uit die schijthol. Misschien dat hij ook gauw de boodschap snapt dat hij niet de puinzooi van Bush jr. moet opruimen.

blinde kip | 23-02-10 | 10:10

Oorspronkelijke missie: Tot 2008, in 2007 heeft onze regering op verzoek van de NAVO deze missie met 2 jaar verlengd. Dat is een van de vier genomen besluiten van Balkenende 4.
Nu moet de neger des heils niet proberen ons de zwarte piet toe te schuiven door huilie huilie te doen over dat besluit.
Dat ie onderhands iets 'geregeld' had met Balkenende die daarop zijn handlanger Verhagen die kant op stuurde om even te gaan vertellen wat er in een brief moest komen te staan is vals en gaat buiten onze democratie om.
Het CDA is zodoende afgelopen week in hun eigen mes gevallen en heeft andermaal laten zien lak te hebben aan democratie.
Immers, als je niet doet wat het CDA zegt dan is samenwerking onmogelijk.
Tot zover de 'normen en waarden' en het 'samen werken, samen leven' van diezelfde club.

zeg maar jansen | 23-02-10 | 10:10

-weggejorist-

CoDMayne | 23-02-10 | 10:10

@Karel Kruizenruiker | 23-02-10 | 10:08

Belachelijk. 70 % zegt blij te zijn met de val van het kabinet, dus het is wat overdreven om te stellen dat niemand blij is met de PvdA.

Requiescat in pace | 23-02-10 | 10:10

Wat boeit die over het paard getilde excuusneger Obama nou eigenlijk dan? PvdA doet precies wat het moet doen: de kiezer niet bedriegen. Daar kan het CDA nog wat van leren.

dodehoekspiegel | 23-02-10 | 10:10

Obama moet niet zeuren!

Chicka | 23-02-10 | 10:09

CoDMayne | 23-02-10 | 10:03
doh! áls je al zo achterlijk bent om "1st" te moeten posten, doe het dan ten minste ook daadwerkelijk als eerste!

Maarrrr, ik denk dat u nooit verder komt als uw Zwitsal...
*zwaait*

Geile Markeerstift | 23-02-10 | 10:09

Niemand is op deze site blij met pvda.

Karel Kruizenruiker | 23-02-10 | 10:08

Nah, NL heeft 2 tours gedaan. Is meer dan genoeg. Weg uit die freaking zandbak. Dat anderen de missie niet over willen nemen is uiteraard niet onze fout.

superjan | 23-02-10 | 10:08

PvdAssassins

Willem VanDer Decken | 23-02-10 | 10:08

Het zou wel leuk zijn om ook eens een toppikje te wijden aan de ranzige spelletjes die Verhagen speelde, al maandenlang sinds hij een zeperd haalde in de 2e kamer die de verlenging afwees.


Verder ben ik het absoluut met de algemene stelling eens dat je met vrienden als de PvdA geen vijanden meer nodig hebt.

vraagstaart | 23-02-10 | 10:08

Goed punt, misschien vonden ze de belofte richting het electoraat zwaarder wegen dan total ass kissing bij Oboema, Yes We Can, moet Diederik gedacht hebben, of zoiets.

Ashtrey | 23-02-10 | 10:08

PvdA bashen is prima hoor. Maar het probleem ligt nu vooral bij een stel CDA randdebielen die geloven in een tweeduizend jaar oud sprookjesboek en verder als schoothondjes achter de US of A aan hobbelen.

James Lastig | 23-02-10 | 10:08

Ben niet socoalistisch maar PvdA heeft de juiste beslissing genomen. Afspraak is afspraak en het is toch de bedoeling van de NAVO dat je zaken deelt: juist nu is een ander land aan de beurt... Die christenhonden lopen overal achteraan en vooral USA

TRI X | 23-02-10 | 10:08

.zapper | 23-02-10 | 10:02
Wel eens van voortschrijdend inzicht gehoord?

El_Guapo | 23-02-10 | 10:07

O... o .... o ..... Bama !!!! Oooooooo !!!!
Sorry, ik was verplicht om van deze man helemaal uit mijn dak te gaan. Omdat -ie zwart is. En alles wat hij zegt is waar. Dus PvdAfgrond.... doe de truckendoos maar open.

Recht(s) Overeind | 23-02-10 | 10:07

@CoDMayne | 23-02-10 | 10:03

Volgens mij faalt u nogal, als vijfde.

Requiescat in pace | 23-02-10 | 10:07

1st

CoDMayne | 23-02-10 | 10:03

;')

OT: Ik vind dat we het nu trouwens best eerst af kunnen maken, als wij weggaan en alles gaat weer terug naar de steentijd is het voor niks geweest.

ibot touch | 23-02-10 | 10:07

Als het aan de PvdA ligt komen niet alleen onze militairen terug naar NL, maar mag de hele bevolking van dat geytenland met ze mee. Lekker in één klap een hoop potentiele PvdA kiezers erbij.

Remington.223 | 23-02-10 | 10:06

De liefde zat dus niet zo diep als dat Obama dacht.
Een keihard " No, we can't " valt hem ten deel.

Teun van het Tuinpad | 23-02-10 | 10:06

Ok, de PvdA heeft ook wel eens een keer gelijk. Dat wil ik hier best wel toegeven.

azijnseikerT | 23-02-10 | 10:05

wat hebben we in godesnaam ook te zoeken in die ellendige zandbak dan?

Robert Irving III | 23-02-10 | 10:03

Samson: Unique selling point van GS, dat dan weer wel. Toch geef ik Gs wederom gelijk in deze.

Gillerd | 23-02-10 | 10:03

-weggejorist en opgerot-

CoDMayne | 23-02-10 | 10:03

Het was natuurlijk ook dom om de missie in 2007 voort te zetten, en eveneens om Obama tot een idool te maken. De fout zat er niet in dat de PvdA nu de missie stop wilde zetten. Maar de PvdA wordt nu, en de komende jaren, nog wel even achtervolgd door hun talrijke fouten in het verleden.

Requiescat in pace | 23-02-10 | 10:03

Zullen we het CDA ook eens gaan bashen?

De Eek | 23-02-10 | 10:03

Detail is ook dat ik wel blij ben met de stijve poot van het PvdA. Wat ik ook vreemd vind is dat iedereen wil dat Nederland weggaat uit Afghanistan en nu dat voor elkaar is, de PvdA de schuld krijgt, terwijl ze het CDA gewoon aan haar afspraken heeft gehouden. Dus nu draaikont het PvdA een keertje niet, en worden ze alsnog afgefikt. Prima, PvdA moet dood, maar vergeet godsamme het CDA niet, anders zitten we dadelijk met een bak ellende deeltje vijf.

..zapper | 23-02-10 | 10:02

Ah, Obama is een gemiddelde Nederlander?

Geile Markeerstift | 23-02-10 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken