Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Betrokken moeder gaat patatverbod SLOPEN

frietmoeders.pngEn in het kader van burgerparticipatie, meedenken en het heft in eigen hand nemen stellen wij u vandaag voor aan Jessica van Hunnik. Betrokken moeder, frieteetster, inwoonster van Zeist en een voorbeeld van iemand die zijn democratisch recht níet laat beknotten tot het zetten van een lullig rood kruisje op een stemformulier. Jessica voert actie en wel tegen het onlangs ingevoerde frietverbod in het zwembad te Zeist. Een extreem betuttelende maatregel waar niemand achter staat en die genomen is op een manier die indruist tegen alle democratische wetten. Dit is wat er gebeurd is: een zekere wethouder met overtollig buikvet en een onderkin besloot op een dag dat er in zwembad Dijnselburg alleen nog maar gezonde snacks verkocht mogen worden. Regeltje is er in no time doorgedouwd en inmiddels is het de dagelijkse realiteit. Tot woede van Jessica, die wekelijks met haar kids een vette bek komt halen en GEEN zin heeft over te gaan op de moederneukende 'roasted potatoes' of meergranenpannenkoeken. "Dit besluit is zo genomen. Er wordt voor ons bepaald wat wij mogen eten. (...) Ik vind dat ik zelf de keuze moet kunnen maken voor mijn kind of hij een patatje krijgt of niet!" En zo is het. Maatschappelijke verontwaardiging voeden kan in de comments, dan kan Jessica de hele zaak uitprinten en aanbieden aan de wethouder...

Reaguursels

Inloggen

wie is hier nu de snackbar? gij of ik?

vonraj | 19-02-10 | 21:26

En terecht! Moet je je kids maar niet vet mesten, zodat ze later suikerziekte krijgen of niet fatsoenlijk functioneren en ik daar met mijn 65 kg straks voor op kan draaien!

En nu ff serieus.. Je mag zelf weten wat je je kids te eten geeft, maar als een gemeente dit wil testen, LAAT ZE! Hopelijk komt er iets positiefs uit!

En als het je niet bevalt dan ga je toch lekker ergens anders zwemmen of na de tijd een patatje eten? WHAT WAST OF F***ING TIME!

B Fabergé | 19-02-10 | 13:22

Wat een zeikdoos dat mens.
Zwemmen doe je in zwembad.
Een patatje eten doe je gewoon bij de patatboer om de hoek.

H2O | 19-02-10 | 10:32

Kan die wethouder niet deaud ofzo? Wat een LUL, laat hem lekker naar Cuba verhuizen.

Stuntbukker | 19-02-10 | 04:48

blablabla, gezever! Koop dan na het zwemmen wat bij de MAc, geef je KuTkind dan maar vreten wat je na een uur alweer uitschijt. GVD! is ook nooit goed!

Fatwa | 19-02-10 | 00:37

Oplossing heel simpel: laat de kinderen voetballen. Patat, bier, frikandellen, cola tot ze er bij neervallen. Toch al shit om naar het zwembad te gaan met die kleedhokjes met de haren van een ander tussen je tenen en die prutschoenafdrukken op de zitbankjes.

Zonnevlek | 18-02-10 | 23:58

@ polt | 18-02-10 | 14:29
Het is inderdaad de gemeente die eigenaar is van het zwembad. Het is dus geen verbod maar ze verkopen het gewoon niet meer.
Of de gemeente ook eigenaar moet blijven is een ander punt wat wel in de verkiezingsprogramma's voor komt.

bumeye | 18-02-10 | 22:21

Helemaal eens met deze aktie van Jessica. Het is te gek voor woorden dat dit besluit in een vloek en een zucht is genomen zonder voldoende draagvlak van mensen die hier juist zo van genoten. Een patatje moet kunnen als je gezwommen hebt want dan smaakt het juist zo lekker. Zet hem op Jes.

frisenfruitig | 18-02-10 | 22:04

Patat is niet dikmakend!!!!
Die kledder mayo en dat biertje doen t!
Hoppa ! Tapverbod in de maak !

lilluke halve hoan | 18-02-10 | 21:52

Goed verwoord oplichter. Opvreten die Rabarber. Vol vitamine.

Ahmed | 18-02-10 | 21:41

Wedden dat dit zwembad zijn snackmachine met chippies/m&m/mars/snickers wel laat staan.
Als je dan voor gezond ga......... dan alles gezond.

Miraaa | 18-02-10 | 21:39

oplichter | 18-02-10 | 20:40 Jij lijkt mij een heel erg eng manneke.

Conan de Rabarber | 18-02-10 | 20:53

Frieten eten in een zwembad is smerig. De hele lucht wordt ook nog eens verpest met die gore frituurdampen. Prima initiatief. Je komt er om te sporten en niet jezelf vol te prakken met verzadigde vetzuren. Het voetvolk heeft genoeg gelegenheden om gefrituurde waar te consumeren.

oplichter | 18-02-10 | 20:40

Wir Wissen was für Sie gut ist. Basta!
*geluid van klikkende hakken*

Conan de Rabarber | 18-02-10 | 20:37

Ik vind het eigenlijk wel een goed initiatief, aannemend dat het zwembad onder beheer van de gemeente valt (kan ook niet anders).

dikke kids zijn er veel, en dat komt mede door de ouders. als je hen de mogelijkheden ontneemt kan dat enigszins een toon zetten (hoewel onwaarschijnlijk).

Het dwingt mensen er iig toe om ook eens iets gezonder te proberen. Ik vind het echt niet zo'n slecht idee, voorbeeldposities zouden, zoals nu, inderdaad door gemeentes moeten worden ingenomen.

Het lijkt betutteling, maar dat vind ik wel meevallen. Het is gewoon een toon zetten, patat wordt niet verboden, de gemeente wil het gewoon niet meer vanuit haar naam verkopen. Zo kan je daar vast ook geen sigaretten kopen.. misschien wat kort door de bocht, maar hetzelfde principe.

tomsan | 18-02-10 | 20:17

Bravo gemeente! Nu zal iedereen in dat plaatsje wel ontzettend gezond gaan worden. Mensen zullen gaan nadenken en nooit meer een patatje eten. De volgende stap is natuurlijk het sluiten van alle patatzaken, pizzeria's, chinezen etc. etc. Ook zullen al het slechte voedsel uit de schappen van de supermarkt verdwijnen. Dan worden we met z'n allen nog ouder, eens even kijken hoe we dat in de toekomst gaan bekostigen!

jszzzz | 18-02-10 | 19:58

Wat een prutsel die wethouder... Een beetje bepalen of jij een patatje wil eten in een zwembad. Ik snap Jessica wel, waar kan ik tekenen? ;)

PhaZeD | 18-02-10 | 19:41

Denken dat je in dit land mag beschikken over je eigen leven. Heerlijk die naïviteit van Jessica.

Word er zo moe van.. | 18-02-10 | 19:34

Het gaat heel langzaam, maar de laatste 20 jaar is dit land inmiddels een DRAMA geworden.

css.... | 18-02-10 | 19:10

Van die wethouder krijgt de Zeister bevolking een puntzak.

De Pruis | 18-02-10 | 18:01

noorderling | 18-02-10 | 17:24
Klinkt helemaal niet zo slecht.
Patat kan best maar net als met alles, met mate.
En gebakken in goede olie met de juiste temperatuur.
Kun je best oud mee worden.

copywriter | 18-02-10 | 17:52

Dus dit zijn de "rechten" die het pleps anno 2010 opeist. Mag ik er voor pleiten om die domme sn*l met haar papbuik en ongezonde kop per direct haar mond te laten houden? Dat fokking consumentisme hangt me echt de strot uit. Ze komen alleen nog hun huis uit om te zeiken over vreten en te dure spullen uit China. Getver.

KlunsJohannus | 18-02-10 | 17:48

Goede actie van mevrouw, meer mensen zouden van hun luie reet af moeten komen en actie voeren tegen machtsgeile politici die dit land in sneltreinvaart omtoveren tot een totalitaire staat.

endofdays | 18-02-10 | 17:47

Zet gewoon en friet en geroosterde piepers op de kaart.
Alles wat boven de tien is, mag zelf kiezen.
Ik zie het probleem echt niet.
Stom regeltjes en vingertjesland.

BV de Blaf | 18-02-10 | 17:35

Hier in Nederland noemen we het nog altijd patat. Friet is voor boeren en andere pseudobelgen!

Den Ouwe Rukkert | 18-02-10 | 17:34

tokkie
je lijkt wel een kut marokkaan!
je zin doordrijven
zeiken om niets
dan ga je met je kroost met hun natte haren
lekker naar de frietboer, heeft ie een concurrent minder
snap je dat
die kut kinderen die altijd maar friet moeten eten
in een zwembad
je ziet ze ook zonder mamma een hele zak met chips leegvreten
sportsers van tegenwoordig...

skaik | 18-02-10 | 17:30

blaster | 18-02-10 | 16:44
Mooi gezegd. Nu weer terug in je hok.
Ik heb liever dat mijn kids een patatje happen van de cateraar in het zwembad dan van de woonwagentoerk driehonderd meter verderop die met een barbecuebrander zijn vet opwarmt.

OoO | 18-02-10 | 17:29

@JanVergoor | 18-02-10 | 17:04
Nee, niet ook, maar juist!
Dus alleen maar patatten uit verse plantaardige olie en absoluut geen snoep meer, en absoluut geen witte broodjes.
En dan bij ieder patatje een flinke schep salade erbij geven, en een glas melk.
En geen geroosterde kankerverwekkende aardappels. Roosteren is helemaal niet zo gezond namelijk, al die zwarte korstjes ...

noorderling | 18-02-10 | 17:24

@fart majeur | 18-02-10 | 15:20

Jij hebt jouw mening en ik de mijne. So what. Maar wat je niet moet doen, major fart, is iemand die je haat een fijne dag toewensen. Dat is ongebruikelijk, verwarrend en inconsistent. Zie je, ik ken je niet, ik haat je niet, en het kan me niet schelen hoe fijn je dag verder zal zijn. Dat is duidelijk, vind je niet?

Bullcrapper | 18-02-10 | 17:16

wrong topic sorry

neegijdan | 18-02-10 | 17:15

-weggejorist-

neegijdan | 18-02-10 | 17:15

JanVergoor | 18-02-10 | 17:11
Hee Mijnheer Jan, gezien uw toon begin ik mij af te vragen of ik U wellicht ook niet ken, net als Mijnheer Bill.

copywriter | 18-02-10 | 17:14

Ik zei niet geheel per ongeluk een deel van, jan.

Psychotisch Konijn | 18-02-10 | 17:13

@Psychotisch Konijn | 18-02-10 | 17:09
HAHAHAHAHAHA
Bent u recentelijk nog eens in een gemeentelijk zwembad geweest?

JanVergoor | 18-02-10 | 17:11

Ah. Gemeente Zeist vreet zelf dus kantine- en kateringgewijs via www.sabcatering.nl/nl/1024/index.htm Geen patat, weinig kroketten en de frituur gaat alleen op aanvraag aan.

widtvoet ® | 18-02-10 | 17:10

Die Berkhout is inderdaad een vetkwab.

Lafayette | 18-02-10 | 17:10

Rode draad in mijn betoog is dat handhaving begint waar preventie eindigt.

Bill Buchanan | 18-02-10 | 17:05

Oke, maar doe dit dan op een plaats waar iedereen er mee te maken krijgt en niet in een zwembad waar (een deel van) de mensen nog wel iets aan sport doen.

Psychotisch Konijn | 18-02-10 | 17:09

Misschien zit er naast het zwembad een VVD-maatje met een frietkot?

Frederik Puntdroad | 18-02-10 | 17:08

Psychotisch Konijn 16:46
Preventie is noodzakelijk maar de effecten hiervan worden schromelijk overschat.
De huidige bestuurselite wordt voor een groot deel gevormd door mensen die hun opleiding in de jaren 60 en 70 hebben genoten. Vandaar waarschijnlijk dat van preventie nog zoveel verwacht wordt.

"ik ben het niet met je eens dat je de verwekkers buiten het plaatje moet houden." Ironie is mij niet geheel vreemd.

Rode draad in mijn betoog is dat handhaving begint waar preventie eindigt.

Bill Buchanan | 18-02-10 | 17:05

Bill 16:52 & Jan Vergoor16:52
Als ik me goed herinner ging het hier alleen maar om een zakje patat!
Wie is nou degene die niet heeft "gehoord van zelfrelativering"?
.
Eh... btw mr.Bill, kennen we elkaar niet?

copywriter | 18-02-10 | 17:04

@noorderling | 18-02-10 | 16:57
ik begrijp uw misnoegen nu pas. U bedoelt dat de wethouder niet ver genoeg gaat en OOK de snoepverkoop moet verbieden. Terecht. Bel hem op zou ik zeggen.
Geen idee overigens wat al die afko's betekenen en eerlijk gezegd interesseert me dat ook niet.

JanVergoor | 18-02-10 | 17:04

@JanVergoor | 18-02-10 | 16:49
Je draait het weer om. Zal het je makkelijk maken:
onsje M&M's kc:483 e:4.6 k:70.5 v:20.3
onsje friet kc:456 e:40.0 k:38.0 v:16.0
gev koek kc:435 e:5.5 k:61.1 v:18.8

Dus onderbouw nou eens die ongezondheid van patat in relatie tot wel verkrijgbare snoepwaren?

noorderling | 18-02-10 | 16:57

@ mezelf; damn, zit aardig te stamelen met mijn hem, haar en ze

Bono | 18-02-10 | 16:54

copywriter 16:42 "... en dus heb ik mede-zeggenschap over wat daar gebeurt.Toch?"
Nee meneer/mevrouw de doordrukschrijver, dat recht heeft u niet. Wellicht is het u ontgaan dat we in NL een indirecte democratie hebben. U bent een treffend voorbeeld van mensen die zichzelf iets te serieus nemen en van zelfrelativering heeft u al helemaal niet gehoord. Precies dit soort stuitend, hufterig gedrag, jezelf de allerbelangrijkste op deze aardkloot noemen vinden steeds meer aanhangers. Een beetje beschaving graag en u gedragen naar uw vermogens.

Bill Buchanan | 18-02-10 | 16:52

En ze heeft groot gelijk. Kom nou toch, wat is dat weer voor een betutteling. Zo mocht het kind van een kennis van mij geen snoep uitdelen in haar klas toen ze jarig was. Dat ventje werd fucking 8, daar hoort snoep en koek bij. Maar het mocht dus niet omdat snoep ongezond is. Komkommerschijfjes of worteltjes mocht dan weer wel.
Toen hebben hem ouders hem maar scheidsrechtersfluitjes en van die in elkaar knutsel zweefvliegtuigjes laten trakteren. Die blagen waren de rest van de dag met geen mogelijkheid meer stil te krijgen :D

Bono | 18-02-10 | 16:52

@copywriter | 18-02-10 | 16:42
Klopt. En eens per 4 jaar is er een soort aandeelhouders vergadering waar jij als kleine aandeelhouder je stem kunt laten horen en je mening kunt geven. En als er genoeg kleine aandeelhouders achter jouw idee staan, dan krijg je dat er zelfs door. En dan gaat de 'onderneming' weer 4 jaar geleid worden door het dagelijks bestuur.
Wat is je vraag?

JanVergoor | 18-02-10 | 16:52

@noorderling | 18-02-10 | 16:44
Helemaal waar! Een mens kan zonder problemen elke avond 150 gram pinda's wegwerken. Maak er chips van en er onstaat na verloop van van tijd een spekrand van heb ik jou daar. Oorzaak: suikers. De vetten zijn het probleem niet.

En-el Hak | 18-02-10 | 16:50

go zeistvrouwke

aight.. | 18-02-10 | 16:50

@noorderling | 18-02-10 | 16:38
Tuurlijk. Friet is HEEL GEZOND.
En ook nog: Kinderen kunnen best maat houden.
En dan deze: Regelmatig vet eten leidt er helemaal niet toe dat je lichaam meer vet wil eten.
Of deze: Betreffende moeder is helemaal niet boos omdat ze nu een keer zelf voor het eten van haar kinderen moet zorgen.
Of anders: Patat is geen volwaardige maaltijd, maar deze bezorgde moeder vult die eenzijdigheid natuurlijk direct aan met voldoende groente en fruit zodra de kinders thuiskomen.

JanVergoor | 18-02-10 | 16:49

Grappig dat dit ideetje van een VVD 'er komt. Over het algemeen zijn dit vatzige volgevreten personen. Maar ja, de betrokken persoon zal wel een dealtje hebben gesloten met een producent van "gezond voedsel".

Ing. Mcguyver | 18-02-10 | 16:47

JanVergoor | 18-02-10 | 16:33
IK kies het niet als strijdpunt.
Daar ben JIJ om 15:43 mee begonnen.!

copywriter | 18-02-10 | 16:47

@ Bill Buchanan | 18-02-10 | 16:25

Natuurlijk moet je gezond leven stimuleren! Maar dat kan ook anders. Op deze manier raak je alleen mensen die daadwerkelijk het zwembad bezoeken. Wil je het percentage van kinderen met Obesitas verlagen dan moet je actie ondernemen op een plek waar iedereen komt. Voer dan actie op basisscholen/middelbare scholen. Dat zijn plaatsen waar (als het goed is) ieder kind naar toe gaat. Op het moment dat je daar voorlichting gaat geven of maatregelen omtrent het eten neemt krijgt iedereen er mee te maken.

Ik ben het niet met je eens dat je de verwekkers buiten het plaatje moet houden.
Zoals je zegt doet goed voorbeeld goed volgen. Dit werkt natuurlijk ook andersom. Slecht voorbeeld doet ook slecht volgen. Dan moet je het probleem bij de "bron" aanpakken, in dit geval dus de ouders. Nu geef ik onmiddellijk toe ik ook geen kant en klare oplossing hiervoor maar het lijkt me in ieder geval de moeite waard eens te onderzoeken, al moet dat dan 3 miljoen kosten.

In je eigen verhaal geef je al aan dat het probleem dieper zit dan een patatje in het zwembad maar bij gebrek aan sociale controle en de ontzuiling. Dit lijkt me overigens ook meer een onderwerp voor de landelijke politiek en niet de lokale. Echter is ons kabinet momenteel te druk met in een crisis verzeilt raken.

Psychotisch Konijn | 18-02-10 | 16:46

Humor! Niemand binnen de gemeente Zeist lijkt de naam van de huistraiteur paraat te hebben. Er schijnen sinds kort wel tal van biologische broodjes geserveerd te worden tussen de middag maar om nou de naam van het bedrijf dat NB. via een openbare aanbestedingsprocedure de order te pakken heeft gekregen voor het voeden van onze politici en ambtenaren aldaar direkt op te kunnen diepen... nah.

Patat overigens schijnt er niet (meer) geserveerd te worden. De hoeveelheid somtijds in een krokant jasje gevat extravet slachtafval daarentegen blijft aanwassen. Over het geven van een goed voorbeeld gesproken.

widtvoet ® | 18-02-10 | 16:45

@En-el Hak | 18-02-10 | 16:38
In dat verband is het wel grappig om te zien hoe allerlei snoepwaren worden voorzien van de tekst '0% vet'. Er staat nooit in het groot op dat het 90% suikers is ...
Mag ik nu aannemen dat in het bewuste bad ook geen repen, snoep, koeken , witbrood, mayo, ketchup (zout!), Magnum en wat dies meer zij verkocht worden?
Want daar wordt je pas moddervet van!

noorderling | 18-02-10 | 16:44

Ze heeft HELEMAAL gelijk.. Ik steun het van harte. Net als het plan om door friet en schroeivoer volgevreten tokkies helemaal ZELF hun ziektekosten te laten betaolen, indien die ook maar enigszins gelinkt kunnen worden aan hun overgewicht en hun vreetgewoontes. Helemaal eigen verantwoording, dus geen dubbeltje van mijn solidariteitspremie... Wat zal ik goedkoop uit zijn in MIJN ziektekostenpremie! Kan niet wachten totdat mensen hun eigen verantwoordleijkheid nemen. Maar ik vrees zomaar, dat ineens en plotseling de gevolgen van hun verkeerde vreetgedrag door mij en nog enkele andere niet-tokkies betaald mag worden. Nou, je vreet je maar te barsten aan froiet en schroeivoer, hoor. Zolang je maar zelf de rotzooi opruimt en het MIJ geen cent kost.

blaster | 18-02-10 | 16:44

JanVergoor | 18-02-10 | 16:26
... Je mist het feit dat dit een gemeentelijk zwembad is en geen restaurant...
Precies, het is een GEMEENTELIJK zwembad, als belastingbetaler ben ik dus mede-eigenaar van dat zwembad en dus heb ik mede-zeggenschap over wat daar gebeurt.
Toch?

copywriter | 18-02-10 | 16:42

@noorderling | 18-02-10 | 16:38
Eindelijk iemand die het begrijpt.

En-el Hak | 18-02-10 | 16:42

Hijo del Sol | 18-02-10 | 16:37
Maar bij nader beschouwing is de site wel van een veel hoger schrijnend LOL gehalte dan GS..

Hijo del Sol | 18-02-10 | 16:41

@JanVergoor | 18-02-10 | 16:21
Je prenteert feiten die geen feiten zijn maar mythes.
Patat is uit zichzelf niet ongezond. Teveel en te vaak hetzelzfde eten is ongezond. Van patat wordt je niet dik, van tussendoor snacken wordt je dik, patat of gevulde koek maakt niet uit.
Als kinderen een middagje ravotten in het bad valt dat patatje wel mee.
Of denk je dat een mars gezonder is? En de kinderen bewegen tenminste in zo'n bad.
Patat is natuurlijk geen volledige maaltijd, maar dik wordt je alleen van teveel eten en/of niet bewegen.

noorderling | 18-02-10 | 16:38

@JanVergoor | 18-02-10 | 16:28
Dat zal de Nederlandse suikermayo zijn. Voedselproducenten flikkeren overal suiker in terwijl, zoals een guurder hier reeds meldde, suikers erg goed zijn voor het vetmesten van wezens. Het goedje kan uit heel veel producten worden gehaald, dan wel wordne vervangen door het minder dikmakende fructose.

Maar goed, u hield een tirade tegen friet, hetgeen ontercht is. Niet elke dag eten. Maar ja, geldt ook voor het drinken van bier en daar hoor je meneer onderkin niet over.

En-el Hak | 18-02-10 | 16:38

dat WaarMaarRaar.nl gebruikt dezelfde webdesigner als GS...
Zekersteweten!

Hijo del Sol | 18-02-10 | 16:37

Dat blondje ziet er nou niet echt uit als iemand die kan beslissen wat het beste voor haar kinderen is. Mensen die hun kinderen kids noemen moeten sowieso verplicht gesteriliseerd worden, voor het behoud van de soort.

Anders nog? | 18-02-10 | 16:36

Het zou beter zijn als de dame haar tijd en energie stak in gezond voedsel voor haar kroost. Een patatje is makkelijk te verkopen aan kinderen en een uitkomst voor luie vrouwen maar goed is het niet. Ik heb geen behoefte aan een land vol dikke waggelaars.

Ahmed | 18-02-10 | 16:35

Feit 1: 50% van de kinderen is te dik

Simpel google werk levert een veel minder schrikbarend resultaat op. Afhankelijk van de bron zie je een percentage tussen de 15 en 25%.
www.convenantgezondgewicht.nl/convenan...

www.tno.nl/content.cfm?context=markten...

Feit 2: Correct, maar niet van 1x per week.

Feit 3: Valt heel weinig tegenin te brengen

Feit 4: Geldt bij lange na niet voor alle kinderen. Is het niet een betere methode om het geld voor die ovens en het gemeentehuis te stoppen in bewustmakings campagne's op basisscholen voor zowel de ouders als de kinderen?

Feit 5: Het was niet de gemeente maar de wethouder zelf. Hij heeft deze actie uitgevoerd zonder toestemming van wie dan ook. Sterker nog, een aantal fracties in de gemeente zeist zijn tegen deze actie. Deze wethouder heeft pas NA aanschaf van de apparatuur toestemming gevraagd om deze reeds bestede 40.000 eu te mogen uitgeven. Deze goedkeurig heeft hij niet gekregen.

Er hoeft geen commissie ingesteld te worden om geld weg te pissen. Dat doet Zeist al met het gemeentehuis. Als deze wethouder zich daar nou hard voor ging maken dan maakte hij heel wat burgers blij ipv ze tegen zich in het harnas te jagen en bespaarde hij daarmee niet 3 miljoen maar naar schattig 25 miljoen.

Daarnaast gaat de kantine van het zwembad weer waarschijnlijk verlies draaien, wat gecompenseerd gaat worden uit de gemeentekas (geen theorie, maar bevestigd door de gemeente zelf). Het is om het moment niet duidelijk om hoeveel het precies gaat maar als het maar lang genoeg doorgaat kom je ook op 3 miljoen niet waar?

Psychotisch Konijn | 18-02-10 | 16:33

@copywriter | 18-02-10 | 16:31
als je (terecht) bezorgd bent om de mate van democratie in Nederland, lijkt het me behoorlijk STOMPZINNIG om "het al of niet verbieden van frietverkoop in een gemeentelijk zwembad" als strijdpunt te kiezen.

JanVergoor | 18-02-10 | 16:33

JanVergoor | 18-02-10 | 16:02
... en inspraak heeft deze mevrouw iedere 4 jaar...
Van welke planeet ben jij aan komen waaien?
Dat geloof je toch zeker zelf niet!
Je mag iedere vier jaar een rood kruisje zetten, en dat noem jij INSPRAAK?
Get a life.

copywriter | 18-02-10 | 16:31

@En-el Hak | 18-02-10 | 16:25
"En van de Nederlandse suikermayo natuurlijk"
rara politiepet welke mayo ze daar in het zwembad verkochten?

JanVergoor | 18-02-10 | 16:28

vrijheid van keuze-uiting !
GO moeders, laat zien waar we voor staan, strijdt als de Kenau van de 21ste eeuw.
Ik kan *piep* zelf wel kiezen of ik mijn kind wil volproppen met heerlijke warme patat (is natuurlijk ook gewoon een aardappel geweest, komt uit de grond, DUS is goed voor je) of een broodje gezond met een dikke augurk erbij.
BTW een broodje gezond is helemaal niet gezond: brood, daar zit altijd teveel zout in, en zetmeel en daar wordtd je dik van. Kaas; te veel zout te veel calorieën, sla; levensgevaarlijk dankzij allerlei gifsels en door het snelle verrotten kan het tot vervelende maag en darm klachten lijden. Het ei, levensgevaarlijk wanneer deze niet goed wordt gekookt en al dat cholesterol.. Ik zeg een patatje is gezonder. lang leve de democratie!

IN JE MIK | 18-02-10 | 16:28

@copywriter | 18-02-10 | 16:23
Ja. Je mist het feit dat dit een gemeentelijk zwembad is en geen restaurant.

JanVergoor | 18-02-10 | 16:26

@JanVergoor | 18-02-10 | 16:21
Nee hoor, van regelmatig friet eten word je niet dik. Eet al sinds, wel, mijn hele leven wekelijks patat en weeg 70 kilo, bij 1,80 meter, en bezit op m'n 36'ste nog altijd een platte buik. Van tussendoor allerlei suikers in je waffel steken, het continue gesnoep, daar wordt men dik van. En van de Nederlandse suikermayo natuurlijk.

En-el Hak | 18-02-10 | 16:25

Psychotisch Konijn | 18-02-10 | 15:53 U doet uw naam meer dan recht aan! Uw epistel doet vermoeden dat u bij de groep van maatschappelijk teleurgestelden hoort. Uw argumenten raken kant nog wal en verliest zich vooral in kleinzielig geneuzel over de wethouder. Iets in de trant van: "Nou ik weet ook nog wel een paar dingetjes over meneer de Wethouder." Niet doen dat moddergooien.

Inmiddels is alom bekend dat er veel kinderen lijden aan Obesitas. Laten we gemakshalve de vette verwekkers van deze kinderen maar even buiten beschouwing, goed voorbeeld doet immers volgen. Doordat iedereen gewoon maar kan doen en laten wat hij/zij wil is ook bekend. Dat niet iedereen met die verworvenheid verantwoordelijk om kan gaan, laat staan het onderscheid kan maken tussen vrijheid en verantwoordelijkheid is eveneens genoegzaam bekend. Mensen rommelen dus maar een beetje aan als gevolg van de ontzuiling, gebrek aan sociale controle etc. Als de Overheid dan een keer haar verantwoordelijkheid neemt is het huis te klein. Als maatschappij betalen we ons scheel aan de ziektekosten van mensen die het niet zo nauw nemen met hun gezondheid. Dat is nog daar aan toe maar dan mag je als samenleving wel ervoor zorgen dat de dommerikjes in ieder geval gestimuleerd worden door gezonder te leven. En aangezien de gemeente het zwembad exploiteert mag zij bepalen hoe het assortiment eruit ziet. Het staat mevrouw natuurlijk volkomen vrij om haar vetzucht bij een private snackbar te kapitaliseren. Begrijp van mede-reaguurders dat er zich een relevante mogelijkheid op 200m afstand voordoet.

Bill Buchanan | 18-02-10 | 16:25

broomstick | 18-02-10 | 14:36
... de klant bepaalt de menukaart niet....
Pardon?
De klant is toevallig wel Koning.
Of mis ik hier iets?

copywriter | 18-02-10 | 16:23

-weggejorist-

Spacebunny | 18-02-10 | 16:23

@Psychotisch Konijn | 18-02-10 | 16:12
feiten?
Feit: 50% van de kinderen is te dik
Feit: van regelmatig friet eten wordt je dik
Feit: friet is ongezond voedsel
Feit: kinderen kunnen niet zelf beslissen wat goed voor ze is
Feit: gemeente faciliteerde frietverkoop maar komt nu, middels persoonlijk inzicht van wethouder, tot andere mening.

"Ik ben zeker met je eens dat de overheid iets moet doen aan te dikke kinderen. Maar niet op deze manier"
Tuurlijk niet, we moeten eerst een commissie instellen die gaat inventariseren hoe erg het probleem is, daarna een werkgroep oprichten die met verbeter ideeen moet komen, daarna een haalbaarheidsstudie uit laten voeren, wellicht nog een inspraakronde tussendoor om vervolgens, na het wegpissen van 3 miljoen belasting geld uit te komen bij het idee: "er wordt geen friet meer verkocht bij gemeentelijke instellingen"
ergo, deze ongezonde, te dikke, vuige, wethouder heeft de burgers van Zeist 2,98 miljoen euro bespaard.

JanVergoor | 18-02-10 | 16:21

Vet is goed, onmisbaar zelfs, voor een goede ontwikkeling van de kinderhersentjes! Sinds de halva-voeders zijn ingevoerd en men de vetten zo veel als mogelijk is vermijdt ziet men ook steeds meer dat de mensen niet meer de taal beheersen, lees maar eens de reacties op de televaagpagina, en neemt ADHD bij de kids alarmerende vormen aan!

Frederik Puntdroad | 18-02-10 | 16:19

Hölzenbein | 18-02-10 | 16:15

Precies, naast elkaar aanbieden lijkt mij in dit geval een betere oplossing

Psychotisch Konijn | 18-02-10 | 16:17

-weggejorist-

The Concierge | 18-02-10 | 16:16

Scrabble: meergranenpannenkoeken. Dat zijn veel punten! Gezond eten aanbieden pluspunt. Patat daarbij afschaffen, flauwe kul. Overigens muts die man heeft geen overtollig buikvet en een onderkin, je bent niet goed bij je hoofd.

Hölzenbein | 18-02-10 | 16:15

Kaas 82+ | 18-02-10 | 16:03
Zetmeel en suikers zijn ideaal voor het vetmesten van dieren.
Vleeseters als tijgers, leeuwen etc. zijn nooit vet.

Frederik Puntdroad | 18-02-10 | 16:13

@widtvoet ® | 18-02-10 | 16:08
Bier! Dat zet pas aan! Jezus kara-istus, dan kan men nog beter een kliko vol patat eten.

En-el Hak | 18-02-10 | 16:13

JanVergoor | 18-02-10 | 16:02
het HOEFT inderdaad niet, maar de reden en wijze waarom deze wijziging is doorgevoerd is het probleem. Je redenatie en conclusie raken echt kant nog wal en duidelijk heb je het niet begrepen. Dit blijkt uit het feit dat je toch weer blijft doorhameren over specifiek die friet. Als ik friet wil eten bak ik het zelf wel, dat is ook het punt niet. Maar als ik friet wil eten in het zwembad zegt de gemeente: "nee dat mag niet want de kinderen worden te dik". En dat is het probleem. Ik ga nou niet mijn redenatie van bovengaande herhalen maar ik wil je aanraden het nogmaals goed te lezen.

Om toch even op jou punt in te gaan:

Op een gegeven punt (waarschijnlijk al bij opening van het zwembad) hebben besloten dit WEL te faciliteren. De argumentatie om dit te veranderen die de wethouder gebruikt is echter volledig op zijn persoonlijke MENING, dus niet feiten gebaseerd en daarom nogal krom en naar mijn mening onterecht. Dus ja zeker keuzevrijheid. Ouders moeten kunnen bepalen of de kinderen een patatje mogen ja of nee. Niet de gemeente.

Ik ben zeker met je eens dat de overheid iets moet doen aan te dikke kinderen. Maar niet op deze manier.

Psychotisch Konijn | 18-02-10 | 16:12

Ozdorp | 18-02-10 | 16:10
Probleem is dat je van zwemmen fors afkoelt en daardoor een enorm hongergevoel krijgt. Zodoende eet je vaak meer dan je nodig hebt. Goed warm douchen kan helpen, net als na het aankleden nog 15 minuten wachten voor je friet *kuch* een gezonde bruine boterham bestelt.

Kaas 82+ | 18-02-10 | 16:12

Zo en zo verbruik je met zwemmen toch best wat energie.

Ozdorp | 18-02-10 | 16:10

Hm. Bier wordt er iig. (gelukkig) nog wel verkocht daar in 't zwembad en die aardappeldingen die men nu aan het kind probeert te brengen komen niet uit de frituur. Gezondheid vóór alles. Marsen en Cola zouden overigens ook zijn verbannen uit de schappen en het gejoel rond de vraag of die wethouder B. nu eindelijk eens door wil komen met geld voor een fatsoenlijk low-fat softijsmachien zwengt aan.

widtvoet ® | 18-02-10 | 16:08

Het verkopen van friet in een straal van 500 meter rondom scholen zwembaden etc zou verboden moeten worden, het is nog erger als hasj, superverslavend en die mevrouw slagschip/tokkie is de exponent van de huidige ik weet zelf wel wat ik wil cultuur.

Als ze dan op haar 45e een hersenbloeding of een hartaanvalletje krijgen met daarboven ook nog diabetes, hebben ze geen idee hoe ze daar nou aangekomen zijn.

Inderdaad, de kinderen zijn tegenwoordig gemiddeld veel te dik, schuld van mama en pappa.

Goed initiatief dus van die wethouder

Yeah73 | 18-02-10 | 16:04

Jerry Nick | 18-02-10 | 16:00
Witte legging slecht voor de volksgezondheid? ook als ene Doutzen die legging aantrekt?

Kaas 82+ | 18-02-10 | 16:04

Frederik Puntdroad | 18-02-10 | 15:56
Tja, niet iedereen maakt de mayo zelf (zouden mensen wel moeten doen, dan snappen ze dat er 80% olie in zit). Helaas is de suiker niet in verwaarloosbare hoeveelheden - zeker niet omdat het er gewoon niet in hoort!

En zetmeel is een zeer nuttige voedingsstof. Alles met mate, dat wel.

Kaas 82+ | 18-02-10 | 16:03

@Psychotisch Konijn | 18-02-10 | 15:53
KEUZEVRIJHEID?
De gemeente HOEFT het friet eten van kinderen niet te faciliteren. Ik durf zelfs te zeggen, JUIST NIET. Als mevoruw jessica of psychotisch konijn friet willen eten kunnen ze bij elke snackbar in de buurt terecht. Er is immers geen FrietVERBOT.
En inspraak heeft deze mevrouw iedere 4 jaar. Maar zoals het gros van het volk zal ook deze mevrouw daar op 3 maart waarschijnlijk geen gebruik van maken. Maar wel janken als ze aan haar friet komen.
De essentie van de boosheid van deze heks is dat ze op de dagen dat de kids naar het zwembad gaan TOCH voor eten moet zorgen ipv ze 5 euri in de hand te frommelen. Het is gewoon een lui varken.

JanVergoor | 18-02-10 | 16:02

Wanneer gaan we van overheidswege Crocks, witte leggings, VW Golfjes, baseballcapjes, tribals, roken achter de kinderwagen etc. officieël verbieden..? Ook -vanuit ethisch perspectief- allemaal érg slecht voor de volksgezondheid. Kom maar op met die politiestaat..! Maar we spreken wel af dat we Nederland vanaf nu geen 'democratie' meer noemen. Okay..?

Jerry Nick | 18-02-10 | 16:00

JanVergoor | 18-02-10 | 15:54
Maar drank en sport gaan prima samen.
(Vraag het aan Terp!)
Sport verloedert, drank verbroedert.

Frederik Puntdroad | 18-02-10 | 15:59

Niet iets voor Aviko om te protesteren.... Oneerlijke concurentie.... Neelie kom er maar in

Woutie | 18-02-10 | 15:57

Kaas 82+ | 18-02-10 | 15:46
Ik eet geen zooi uit potjes, ik maak de mayo zelf, weet graag wat ik eet.
Als er fabrikanten zijn die er suiker in zouden doen dan zal dat een te verwaarlozen hoeveelheid zijn neem ik aan, zeker op een portie op de frieten.
Frieten bestaan uit zetmeel, en dat is ook bijna net zo erg als suiker!!!

Frederik Puntdroad | 18-02-10 | 15:56

@ Hans (U weet wel) | 18-02-10 | 15:47

Dat geld willen ze gaan compenseren met geld uit de gemeentekas, a.k.a. de belasting betaler draait er voor op dat er in het zwembad geen patat meer verkocht wordt. Nogal dubbel.

Psychotisch Konijn | 18-02-10 | 15:55

@Hans (U weet wel) | 18-02-10 | 15:47
we vinden het echter volkomen normaal dat er GEEN sterke drank in de supermarkt verkocht mag worden maar wel in de slijterij.
Iets met de kat, binden, spek etc...

JanVergoor | 18-02-10 | 15:54

Ik denk echt dat een hoop mensen de essentie niet begrijpen ( en een hele hoop gelukkig ook wel).

Deze moeder is er niet op tegen dat de gemeente iets wil doen aan te dikke kinderen. Het is de manier WAAROP. Op deze manier beneemt de gemeente de keuzevrijheid van de ouders. Het is tenslotte hun keuze of de kinderen friet mogen eten of niet, niet waar. Het kernpunt is niet het feit dat er geen patat verkocht meer mag worden maar het feit dat dit opgedrongen wordt, zonder enige mate van inspraak (want zo is Nederland tenslotte). Het gaat hier om keuzevrijheid en de eigen verantwoordelijkheid van ouders!

Als dat soort kinderen dan te dik worden dan ligt dat aan die ouders, en niet aan het feit dat het zwembad patat te koop aanbied. Daarnaast lijkt het me ook heel sterk dat die kinderen iedere dag in het zwembad liggen en zich daarna volvreten met allerlei ongezonde voedingswaren. Daarbij weet ik dat die ovens die daar na deze maatregelen 20.000 euro per stuk hebben gekost. Geld wat naar mijn mening beter besteed was aan voorlichtingscampagnes op scholen/promotie van sport. Zeker op het laatste punt wordt de laatste jaren landelijk steeds meer bespaard!

Geld dat in Zeist overigens op gaat aan een gemeente huis wat meer dan 2x zo duur wordt als begroot en waar behalve de gemeente zelf echt NIEMAND op zit te wachten. Ik zou zeggen, bouw een kleiner gemeentehuis, spendeer het geld wat je hiermee bespaard aan de promotie van sport en aan voorlichtingscampagnes en gun de mensen in het zwembad hun patatje!

Deze wethouder probeert gezond over te komen maar is het zeer zeker niet! In het item van het jeugdjournaal staat meneer een broodje filet americain te smeren. Ik weet niet of iemand ooit bij een slager gewerkt heeft, maar die saus die daar in gaat, nee die is lekker "mager", dacht het niet. Daarbij schijnt het (ik weet het niet zeker dus daarom schijnt) dat een broodje kaas meer vet bevat dan een broodje kroket (zonder saus dan).

Deze wethouder is naar mijn mening een nepgezondheidsfreak, die punten wil scoren ten koste van de burger!

Psychotisch Konijn | 18-02-10 | 15:53

-weggejorist-

SvDelta | 18-02-10 | 15:49

Hans (U weet wel) | 18-02-10 | 15:47
Op de fiets naar het zwembad? En dan op de terugweg kou vatten met nat haar? Dat mag vast niet van pvda/cda.

Kaas 82+ | 18-02-10 | 15:48

alles moet vrij qua marktwerking en alles is eigen risico, maar patat niet

Ed71886710 | 18-02-10 | 15:47

@ JanVergoor: en jij denkt dat ze dan niet ergens anders de patat gaan halen? Het is gewoon betutteling ten top, dat een wethouder gaat bepalen wat we wel en niet mogen eten. Straks krijgen we ook nog een regel dat je alleen met openbaar vervoer of fiets naar het zwembad mag komen.
Belachelijke shit. En die regel zal wel snel weer opgeheven worden, want de omzet van de kantine zal dramatisch inkakken, vrees ik.

Hans (U weet wel) | 18-02-10 | 15:47

Frederik Puntdroad | 18-02-10 | 15:41
In de meeste merken mayonaise (in de supermarkt) zit toch echt suiker. Ga eens effe etiketten lezen voordat u een andere uitscheldt.

Kaas 82+ | 18-02-10 | 15:46

Achterlijk wijf! Doet er EINDELIJK eens iemand iets voor de gezondheid van onze koters, heb je zo'n dikke-onderkin, snack-etend scheitwijf die zich er weer mee moet bemoeien!

Sas | 18-02-10 | 15:46

@koerbagh ® | 18-02-10 | 15:22
'k Hoor je en ben het met je eens. Derde uitleg is niet nodig. Je beschrijft echter de weg die mevrouw formeel zou kunnen bewandelen. 'k Heb het idee dat steeds meer 'beleid' wordt gevormd vanuit persoonlijke ideetjes en plannetjes en geloofjes. Zo lijkt het patatverbod een speeltje van de wethouder te zijn. Verder bereikt een burger tegenwoordig veel meer door ruchtbaarheid aan zijn ongenoegen te geven. Het patatverbod houdt dan ook nog twee weken, waarin het zwembad wordt bedolven onder hatemail, stand.

En-el Hak | 18-02-10 | 15:45

@lourilex | 18-02-10 | 15:39
een aardappel is inderdaad gezond. Maar gefrituurd zit ie volgezogen met olie.
Vervolgens wordt ie nog ondergedompeld in de masjenèès en hoppa een verslavende vetbom.
Betuttelend? JA
Helaas nodig? HELL YEAH!
Kijk om je heen. De helft van alle kinderen is te dik. Het is aan de samenleving om die kinderen te beschermen tegen de vetzucht. Anders betaal JIJ straks 70% van je inkomen aan ziektekostenverzekering omdat al die vetkezen hartklachten hebben van de FRIET!

JanVergoor | 18-02-10 | 15:43

gozahtje | 18-02-10 | 15:26
Ok.

Superior Bastard | 18-02-10 | 15:42

Kaviaar kan ook lekker zijn hoor, is gezond en goed voor de lijn. Kan er ook een glas champagne tegenaan, is n.l ook niet schadelijk voor de gezondheid.(In mate dan)

pietjuhklaas | 18-02-10 | 15:41

En-el Hak | 18-02-10 | 14:53
Oetlul!
In mayonaise hoort geen suiker thuis.
Fritessaus is een ander verhaal.
Eerst even STUDEREN, dan pas REAGEREN.
Het zou u sieren ipv, zo als nu, uw domheid te etaleren.

Frederik Puntdroad | 18-02-10 | 15:41

voor de helderheid: volgens die vvdflip moet het dus gezond.
dat is het ook, namelijk patat=aardappel, aardappel = groentesoort.
Dus!
En ja het is PATAT

lourilex | 18-02-10 | 15:39

Dat mens spoort echt niet. Ze riep elders ook al dat meergranenpannenkoeken ook niet geschikt zijn voor een kinderfeestje. Alsof kinderen het verschil proeven!!

Overigens: het idee (minder eetbaar vet in de nabijheid van kinderen) is wel goed, maar de uitvoering wel erg betuttellend. Fail voor de VVD in Zeist.

Kaas 82+ | 18-02-10 | 15:38

als er 200 meter een mcdonlsa is, is het wsl een lobby geweest. sportvoorzieningen die een eettent uitbaat. ronald is machtig ook in zeist. en de vvd wil de kleine middenstander die ook op zondag open is natuurlijk beschermen

begrijp deze vrouw niet ik denk niet dat de frietten door een erkend iemand worden gebakken maar gewoon. Bij de mac zijn ze gecertificeerd etc dus dat is beter en gezonder.

dolffie | 18-02-10 | 15:38

Maar wel janken als je 16 jarige dochter 150 kilo weegt, de hele dag op 'sgool' gepest wordt wegens haar vadsigheid, hartklachten heeft en nu al geen toekomst meer heeft. DAN moet de overheid wel 'iest' doen. Dan is het de schuld van iedereen behalve de ouders. Dan wel.

JanVergoor | 18-02-10 | 15:36

They tuk yer fries!!!!

Gemene Deler | 18-02-10 | 15:35

Die betutteling daar word je toch echt niet goed van. Wat een pannenkoek die wethouder!

Dimitjuh | 18-02-10 | 15:34

dezeookalbezet | 18-02-10 | 15:27
Zeker als het komt van een volgevreten wethouder met onderkin! Dat zou het zelfde zijn als de partij voor de naaste liefde andere mensen gaat verbieden hun eigen dochter te neuken...

gozahtje | 18-02-10 | 15:34

Ik lees op de site van het zwembad dat er kinderfeestjes kunnen worden gehouden met onbeperkt pannenkoeken eten. Ja, dat is dweilen met de kraan open - wel zorgvuldig beleid voeren VVD.

absoloetlie | 18-02-10 | 15:31

fart majeur | 18-02-10 | 15:20

U mag dat zeggen, het is uw mening. Uw mening is helaas volstrekt overbodig en een beetje dom... Dat is dan weer een feit....

majorkingkong | 18-02-10 | 15:29

Is trouwens frappant, als de overheid stopt met het beschermen van dikke vadsige kudtkinderen dan gingen ze gewoon deaud evolutionair gezien best handig. We fokken de genenpoel op met de betutteling.

keerf | 18-02-10 | 15:28

Ik onthou me van elk door de strot geduwde gezondheids verbod al de afgelopen 10 jaar.
Het valt me op dat het altijd de leuke dingen zijn die door deze freaks uitgekotst worden. Met ziektes zoals kanker ed. en uit de duim gezogen onderzoekjes die door subsidie clubjes worden gedaan, wordt je alleen maar bang gemaakt.
Als je alles gaat opvolgen wat niet mag, kun je net zo goed een gat graven in je tuin en er alvast maar gaan in liggen en wachten tot je sterft.
Dood gaan we toch wel, ik wil alleen graag wat eerder dood dan de rest.
En dat ik een kortere maar leuker leven heb maak ik nog altijd zelf wel uit.
Je moet immers wel geleefd hebben om dood te kunnen gaan.

*steekt blow op en trekt een biertje open nadat ik net mn patat en frikandel op heb*

schizoïde | 18-02-10 | 15:27

200 meter verderop zit mcdonalds huis ter heide. ga je toch lekker daar je frietjes halen. maar het slaat inderdaad nergens op dat een wethouder wel even zal bepalen wat je wel en niet mag vreten in het zwembad.

dezeookalbezet | 18-02-10 | 15:27

Superior Bastard | 18-02-10 | 15:22
Ik was m'n synische modus aan vergeten te vermelden. Dat gokkasten al 10jaar niet meer in snackbars staan is mij volledig ontgaan, ik vond er al nooit wat aan!

gozahtje | 18-02-10 | 15:26

gozahtje | 18-02-10 | 15:18
En bij de weg, gokkasten zijn in snackbars al zo'n 10 jaar verboten.

Superior Bastard | 18-02-10 | 15:23

@En-el Hak | 18-02-10 | 15:11 :
De weg van de vertegenwoordigende democratie loopt via de partijen naar de raad. Dus mevrouw moet bij de fracties van de raad zijn in plaats van bij de media. Laat onverlet dat de exploitant van de kantine (de gemeente) bepaalt wat er op de kaart staat. De gemeente wordt bestuurd door de raad en die wordt gekozen. Via die weg heeft mevrouw dus de mogelijkheid tot invloed op de menukaart van het zwembad. Bij een particulier restaurant of particuliere exploitant van een zwembadkantine heb je díe invloed sowieso niet. Daar bepaalt je klandizie wat op de kaart staat. M.a.w. is er vraag naar: zal het komen. Is er geen vraag verdwijnt het van de kaart. Dat systeem is wenselijker, absoluut. Dus wat moet mevrouw doen: lobbyen bij de politiek om de exploitatie van de zwembadkantine uit te besteden.
Blijft hetzelfde verhaal. (ik wil het hierna nog wel een keer vertellen op nog weer een andere manier, maar er verandert niks aan.)

koerbagh ® | 18-02-10 | 15:22

gozahtje | 18-02-10 | 15:18
Dan meteen ook maar alles sluiten waar iemand eventueel iets ongezonds zou kunnen verkrijgen. Maar dat zal jou wel niets uitmaken, je lijkt me namelijk niet het uitbundige type.

Superior Bastard | 18-02-10 | 15:22

AbuTelfan | 18-02-10 | 15:13
Jij snapt het. Kinderen zijn net varkens. Productiegoederen. De kinderstapel dient drastisch in omvang toe te nemen, en af te nemen in soortelijk gewicht. Meer zwemmen, minder patat.

Vieze Tonnie | 18-02-10 | 15:21

@jvlaam | 18-02-10 | 14:51
DWING de horeca tent?! In mijn gemeente zijn 4 partijen waarvan de VVD waarschijnlijk de minst slechte is. Na deze uitspraak moet ik toch nog even achter mijn oren krabben...

TisNieZoMoeilijk | 18-02-10 | 15:21

@Bullcrapper | 18-02-10 | 14:58: mag ik dat zeggen ? Ja, dat mag ik zeggen want het is MIJN mening. Ik neem aan dat u rookt ? Patat eet ? een tokkie bent ? Mooi, dan haat ik u. Fijne dag verder.

fart majeur | 18-02-10 | 15:20

Meergranenpannenkoeken zijn alleen maar lekkerder dan 'normale' en roasted patatoes zijn ook prima te kanen. Waar mensen zich niet druk om kunnen maken.... (zowel de patatverbieder als zanikmoeder.) * zucht *

R5593 | 18-02-10 | 15:20

@ Dafman | 18-02-10 | 15:14

En de Telegraaf, Metro etc. Nu hopen dat die wethouder er zich iets van aantrekt.

Psychotisch Konijn | 18-02-10 | 15:20

Mens ga koken!

Terpetijnzeikert | 18-02-10 | 15:18

Laten we snackbars uberhaupt gewoon sluiten. De naam zegt het al, SNACKbar, ze verkopen alleen maar ongezonde rommel, brengen de jeugd ook nog eens aan de gokkastverslaving en hebben dus enkel een negatieve invloed op de nederlandse samenleving...

gozahtje | 18-02-10 | 15:18

En mag er in kleine zwembaden nog wel gerookt... eh, patat gegeten worden?

grote haas | 18-02-10 | 15:18

PvdP! Partij van de Patatvreters!
Vechten voor vrijheid is heel goed.
*gaat patatje halen, word er toch niet dik van*

ZDEV | 18-02-10 | 15:18

JanVergoor | 18-02-10 | 15:11

Na een intensieve zwembeurt is een patatje een mooie aanvulling op vele verbrande energiebronnen. Als het goed is, is het geen vette bek, maar dat hangt van de cateraar af.
Vette kinderen komen normaliter niet in een zwembad, de meisjes hangen de neukdoos uit te hangen in een verouderde bushalte, en de jongetjes verbranden hun energie door wheelies te maken op de scootertjes.

OoO | 18-02-10 | 15:18

Maar ook vooral de steekhoudende argumentatie:
www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaa...

''De gemeente Zeist is een overheid en de overheid bemoeit zich overal mee'', aldus Berkhout.

HoerenSloep | 18-02-10 | 15:17

doe die moslimgordijnen dan ook verbieden, daar worden we ook niet beter van

Ed71886710 | 18-02-10 | 15:17

Die burgemeester van Zeist zei al tegen zijn vrouw: "als jij geen patat meer voor mij bakt, zal ik er voor zorgen dat niemand die nog krijgt".

grote haas | 18-02-10 | 15:16

Zo zo de Vinex Tokkies krijgen een gezicht. Gênant dat dit soort lieden überhaupt aandacht krijgen. Terug in je Vinex-hol zou ik zeggen.

Bill Buchanan | 18-02-10 | 15:16

Goed gedaan mevrouw! Het halen van GeenStijl is de eerste stap op weg naar Succes!

Dafman | 18-02-10 | 15:14

Nix patatje eten, veel kinderen zijn te dik, dus te vet en die moeten toch voor de toekomstige AOW zorgen, kom op, elk kind is er één !

AbuTelfan | 18-02-10 | 15:13

@broomstick je snapt het niet he? Het zwembad mag van een dikke VVD pad geen friet meer serveren. IST VERBOTEN.

keerf | 18-02-10 | 15:13

Typisch toonbeeld van de trieste betuttelzucht van onze overheid. Tegelijk denk ik dat RTV Utrecht aan deze zaak en aan de tegenstanders niet zo'n aandacht zou hebben besteed als de wethouder van PvdA of GL was geweest. Maar da's dan misschien ook wel weer terecht want van zulke types verwacht je zo'n krankjorem verbod (Marijke Vos had het verzonnen kunnen hebben) maar van een liberaal niet.

Hetze Haatstra | 18-02-10 | 15:13

Waar het om gaat is dat 50% van de kinderen tegenwoordig TE VET is. Omdat de ouder blijkbaar niet meer in staat zijn hun kinderen verantwoord te voeieren.
En daar hoor jij blijkbaar ook bij mevrouw jessica, DAAROM wordt er geen vette bek meer geserveerd in het zwembad.

JanVergoor | 18-02-10 | 15:11

En-el Hak | 18-02-10 | 14:56 Ashtrey | 18-02-10 | 15:05 Gozahtje | 18-02-10 | 15:01

Fijn als de meningen zo verdeeld zijn. Ga lekker thuis patat eten...

eerstneukendanpraten | 18-02-10 | 15:11

Gogo Rutger!

Psychotisch Konijn | 18-02-10 | 15:11

@koerbagh ® | 18-02-10 | 14:57
Toch is dat te makkelijk gesteld. Een partijprogramma beschrijft beleid in hoofdlijnen, daar staan geen oprispingen van bestuurders in. En hoewel het College tot de uitvoerende macht behoort, drukt ze er wel degelijk allerhande bepalingen doorheen.

En-el Hak | 18-02-10 | 15:11

Het compromis zal wel zijn dat ze ongebakken patat gaan verkopen.

Superior Bastard | 18-02-10 | 15:10

CDA.... Staat voor Christelijk Dom Asociaal Mag ik 2 met graag

wijnand123 | 18-02-10 | 15:10

ik kan goedverdoeme niet eens dürüm halen in de bibliotheek!

Ad Telenooie | 18-02-10 | 15:09

Eigenlijk zou deze wethouder eens moeten gaan turven hoeveel dikkereedt-mevrouwen in het zwembad komen, en hen vragen naar hun patatconsumptie. Als hij daar over 1000 bezoekers een onderbouwd verslag kan indienen, zonder minimaal 5 keer in de informatiebalie in elkaar gehoekt te zijn, kan hij een punt hebben. Tot nu toe is het een paarse-krokodil-verhaal.

*Groot supertje-oorlog in de bestelling gooit bij de lokale frietboer*

OoO | 18-02-10 | 15:09

Groot gelijk heeft deze dame. Als ik met Teer jr. naar het zwembad ga, is een patatje delen de kers op de taart. Ook om het verlies aan vocht en zout goed te maken na een middagje spartelen in het water.
Wil je echt iets aan obesitas doen, zet dan een weegschaal voor de schuifdeuren van de Mc. ranzigvreten. Vier jaar en meer dan dertig kilo, zugang VERBOTEN!

koolteer | 18-02-10 | 15:08

Het is nog een VVD-wethouder ook. Ik dacht ooit dat een van die V's in VVD voor Vrijheid stond.

mayor_pickwick | 18-02-10 | 15:08

@En-el Hak | 18-02-10 | 14:56
Volgens mij mag de baas van een zwembad zelf bepalen wat het bedrijf serveert, zelfs als het de gemeente is. De ophef over het besluit is het hele belachelijke in deze kwestie, niet het besluit zelf.

henriette | 18-02-10 | 15:07

ze heeft gelijk. mensen moeten op dit soort punten voor zichzelf zorgen, daar hebben we geen overheid bij nodig. Bovendien, mensen die dat niet kunnen zijn per definitie onrendabel en kunnen we dus missen als kiespijn.

*kuch* darwinisme *kuch*

Geile Markeerstift | 18-02-10 | 15:07

Ga ergens anders patat vreten, actie-trutje.
.
Echt z ón wijf dat ook een plastic mannetje met vlag voor haar huis heeft staan zodat je niet te hard rijdt. OP-ROT-TEN !

FreshClash | 18-02-10 | 15:06

@eerstneukendanpraten 14:54
Met alle rpsecte, maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet, het gaat erom dat deze bemoeizuchtige wethouder niet zomaar ineens gaat bepalen welk voedsel de kantine bij het zwembad op haar menu heeft staan, ergo; moet ze buiten gaan staan naast het zwembad met een frituurpannetje om haar kroost van een patatje te voorzien?
Lekker kort door de bocht weer, als zij hier protest tegen aantekent is ze imo verre van lui, i.p.v. zitten zanniken achter een schermpje voegt ze daad bij het woord, kan je een voorbeeld aan nemen. ;)

Ashtrey | 18-02-10 | 15:05

Hey Rachel Hazes..... patat is niet goed voor je dikke reet!

ServerGenius | 18-02-10 | 15:05

Gokje, moederlief is een kansloosch tokkiewijv? Nee? Moeder van 3 kansenjongeren dan?
Ach, toch +1 dat ze iets probeert te doen aan een zinloos verbod.

H4rrie | 18-02-10 | 15:03

Overigens zit in 1 sinaasappel evenveel vitamine C als in 60 zakken patat. Dus eigenlijk eten kinderen veel te weinig patat.
(vrij naar Herman Finkers)

koerbagh ® | 18-02-10 | 15:02

Ik ben helemaal de weg kwijt in politiek NL . ik dacht dat betuteling van de christen uni en het cda kwam ?? kunnen we nu straks echt geen kant meer op.

bozje | 18-02-10 | 15:02

Prima, dan wordt het verboden en gaan mensen naar de snackbar waar de keuze in vette snacks nog veel groter is. Resultaat, er wordt nog meer gekocht dan bij het zwembad. en waarom wordt de verkoop van snacks dan niet in heel Zeist verboden?

FrankVeer | 18-02-10 | 15:01

eerstneukendanpraten | 18-02-10 | 14:54
hey sukkel. Jij zit waarschijnlijk achter je computertje overal op te zeiken, maar als er iets gebeuren moet geef je niet thuis! Deze mevrouw komt gewoon op voor d'r rechten en DOET ER TENMINSTE WAT AAN! Lulhannes...

gozahtje | 18-02-10 | 15:01

@Bigi Bana Boy 14:45
Een patat is een aardappel en frieten zijn in reepjes gesneden aardappel die vervolgens gefrituurd worden. Homo's hebben daar weinig of geen invloed op.

crone | 18-02-10 | 15:00

Dus de "roasted potatoes" zijn eigenlijk frieten die nog niet gesneden zijn ?
En frietjes gebakken in olijfolie met halvanaise zijn toch wel verantwoord.

Jan van Schwaffelaar | 18-02-10 | 15:00

In NL hebben we geen echte problemen meer. Een wethouder die vind dat patat ongezond is maar wel gebakken aardappeltjes voorschoteld. Als die piepers in bakboter van 3 dagen geleden wordt gebakken, dan is dat ook niet gezond. Elke dag schone olie, dan is de patat niet zo slecht voor je. 20x per week patat eten, hoe gezond dan ook, wel.

KurtRussel | 18-02-10 | 14:59

Iemand al gezegd dat dat meisje van het vorige topic lekker is?

VerenigdeNederlanden | 18-02-10 | 14:58

@fart majeur | 18-02-10 | 14:42

Verboden patat te eten + verboden te roken + ik haat tokkies = fart majeur = hooghartige eikel.

Bullcrapper | 18-02-10 | 14:58

Hier spelen 2 belangrijke dingen. Ten eerste, wat is democratie in dit land en ten tweede, waarover kan een gemeenteraad beslissen. Dat eerste is makkelijk hoewel heel veel mensen dat niet begrijpen (en ook mevrouw van Hunnik niet): We hebben in dit land een vertegenwoordigende democratie. Dat betekent dat de burgers niet rechtstreeks worden bevraagd bij een te nemen beslissing maar dat een vertegenwoordiging dat doet (gekozen raadsleden en wethouder) Dus je moet gewoon beter opletten in het stemhokje. Informeer je je niet over een partij, standpunten en personen en stem je zomaar wat, dan krijg je de kloodtzakken die je verdient. Die stupiditeit moet je niet bij de idioten leggen die jezelf gekozen hebt.

Ten tweede: waarover heeft een gemeenteraad/wethouder iets te beslissen? (Een wethouder beslist eigenlijk niks, de raad beslist en de wethouder zorgt dan voor de uitvoering.)
Aangezien het een gemeentelijk zwembad betreft en de kantine blijkbaar door de gemeente wordt gerund en niet is uitbesteed aan een particulier gaat de gemeente dus ook over de menu-kaart. Is dat wenselijk? Nee, op zich niet. Maar dan moet je bij de politieke partijen zijn om dat aan te kaarten en dat in de volgende 4 jaar van tafel krijgen (en de catering gewoon uitbesteden).

(Overigens zou ik als snackwagen exploitant in de regio zo rap mogelijk een vent vergunning aanvragen om ergens in de buurt van het zwembad te mogen verkopen.)

koerbagh ® | 18-02-10 | 14:57

Ik las het vorige week, krankzinnig verhaal natuurlijk. Patatje-met is een fundamenteel onderdeel van de zwembad-ervaring. Dit is een schande, en een klap in het gezicht van iedere zwemmer, ongeacht leeftijd, geslacht of afkomst.
Waar bemoei je je mee, wethouder?

De_Sfinx | 18-02-10 | 14:57

@henriette | 18-02-10 | 14:53
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de keuze van overheidwege wordt beperkt.

@eerstneukendanpraten | 18-02-10 | 14:54
Lijkt me best lastig, zo'n pan meezeulen naar het zwembad. Komt er weer water in dat ding, sissen als een gek. En dan het vinden van een stopcontact... Nee, een hel.

En-el Hak | 18-02-10 | 14:56

widtvoet ® | 18-02-10 | 14:51
Lijkt me geen verkeerde actie. En en passant even nagaan welke relaties de eigenaars van de friettenten in de buurt van het zwembad hebben met deze zeurVVD-ert? Is maar een idee dat ik eerder op SN over dit onderwerp al opperde.

Hoe dan ook, opbokken met je maakbaarheid. Alsof friet uberhaupt zo ongezond is. Verkopen van suikerbommen in vloeibare vorm (frisdrank) kan zeker weer wel?

Achterdocht | 18-02-10 | 14:56

Toch voert mevrouw een verloren strijd. Het EPD zal straks ook door verzekeringen gelezen worden, de kosten van de gezondheidszorg rijzen de pan uit en dan zal er ook naar de dikkerdjes worden gewezen, misschien komt er wel iets als friettax.

websenior | 18-02-10 | 14:56

@jvlaam | 18-02-10 | 14:51
Dat is geen handel. Frituur is veel goedkoper en aantrekkelijker voor consumenten.

Balzakius | 18-02-10 | 14:55

Komt het drijfvermogen van de kids niet ten goede.

absoloetlie | 18-02-10 | 14:55

Muts,

Ga gewoon na het zwemmen naar de friettent... Probleem opgelost!

En inderdaad zoals YouBastard al meld... Het is FRIET!

Trickster | 18-02-10 | 14:55

Ja need we say more. En van de VVD ook nog eens, ooit vrije jongens die zich met het volk zo min mogelijk bemoeien. Dit gaat zelfs de beste persiflages te boven. Moge wij eve overgeve?

keeskwal | 18-02-10 | 14:54

Er is niets mis met roasted potatoes, ga een hobby zoeken. Doos.

--neus-- | 18-02-10 | 14:54

Waarom lijkt Jessica mij nu typisch zo iemand die die nog geen vinger uit zou steken als ze al haar macrobiotische buren kwamen afvoeren, maar wel op de barricades springt voor frietjes?

Woods | 18-02-10 | 14:54

Koop zelf een frituurpan, domme muts. Maar je bent wellicht te lui om zelf
patat te bakken.

eerstneukendanpraten | 18-02-10 | 14:54

A: Waar hebben we het over?
B: Of er friet mag worden geserveerd naast een badkuip in Zeist. Zoiets zou namelijk betuttelend zijn.
A: Hebben ze niks anders om zich druk over te maken in 0031?
B: Nee blijkbaar niet.

lieverdeauddanreaud | 18-02-10 | 14:53

broomstick | 18-02-10 | 14:24
Lezen jochie is ook een kunst.
Het zwembad heeft dit niet besloten

Che_cuevara | 18-02-10 | 14:53

Wat een land! Mensen zijn tegen eten met smaak en willen niet dat hun kinderen daar kennis mee maken.

henriette | 18-02-10 | 14:53

Niet sitten zeiken, moeder, in de strijd tegen het overgewicht bij kinderen is veel, zo niet alles geoorloofd. Fiets maar een beetje verder voor je patat, is waarschijnlijk nog goed voor je ook.

Kiegie | 18-02-10 | 14:53

Het probleem is dan ook de mayonaise in Nederland, goedje zit boordenvol suiker. Bovendien is gezond voedsel nog altijd vele malen duurder dan de vette hap. In dit land kan men echter uitsluitend straffen, met vettax en verbanningen van snacks. Als je nu toch soepsidie na soepsidie verstrekt, begin dan eens met een tegemoetkoming voor gezonde etenswaren. Kutstaat.

En-el Hak | 18-02-10 | 14:53

Het is FRIET!

YouBastard | 18-02-10 | 14:52

Widtvoet dacht miliseconde sneller.

Buurtsuper | 18-02-10 | 14:52

Jessica van Hunnik, een volksheld in mijn ogen...

gozahtje | 18-02-10 | 14:52

broomstick | 18-02-10 | 14:22
Ga jij eens ff met je stick in de b(r)oom zitten

Che_cuevara | 18-02-10 | 14:52

@Tunnelvuist | 18-02-10 | 14:49
Zodat jij kan reaguren ? Geen denken aan.
Je mag verdomme toch zelf wel bepalen wat je wilt eten ? Dat hoeft een wethouder niet voor je te beslissen.. Dood aan de wethouder. Ogen uitsteken en stenigen die handel.

Balzakius | 18-02-10 | 14:51

Eten ze op het gemeentehuis alleen nog maar groenvoer? Rutger doe eens een filmpje.

Buurtsuper | 18-02-10 | 14:51

Ben zelf lid van de VVD en dat dit schijnbaar door een VVD-er bedacht is gaat tegen alle liberale gedachten in. Wij (lees de VVD) is juist tegen betutteling. Dwing de horecatent dan het assortiment uit te breiden met gezonde zaken.

jvlaam | 18-02-10 | 14:51

Rutger of Tom al langs het stadhuis te Zeist geweest om te kijken wat er daar geserveerd wordt in de kantine?

widtvoet ® | 18-02-10 | 14:51

Ga eens werken!

Tunnelvuist | 18-02-10 | 14:49

Alles leuk en aardig, maar waar bemoeit die wethouder zich mee?

reinaarden | 18-02-10 | 14:49

Dood aan frituur!

Herbert Mossad | 18-02-10 | 14:48

Op het CV ontbrak:
Voorzitter van de Appeltjes Unie.

Recht(s) Overeind | 18-02-10 | 14:48

@Barbatruuk! | 18-02-10 | 14:46
Waarom is dat een schande? Frites met mayonaise zijn lekker!

En-el Hak | 18-02-10 | 14:48

Beste Jessica!

Welkom in de SociaalGristelijke Heilstaat Neerlandia 2010.

Voor je inburgering in deze toffe natie even een paar stappen voor een goede integratie (je hebt kennelijk een paar jaar onder een steen gelegen).

Als de regering iets zegt moet er het tegendeel verwacht worden. Voorbeeld: Meer zelf doen betekent in de praktijk meer betutteling.

Als een lokale wethouder of minister een verhaal gelooft (zoals oude israelische sprookjes, of nieuwe milieuverzinsels) zal er alles gebeuren om dit verhaal in stand te houden. Voorbeeld: Zondags gaan de winkels dicht want dat was al in het oude Egypte zo; Stamcelonderzoek mag niet want Oelikoeli heeft dit niet gewild.

Hetzelfde gaat ook op voor voedsel. De regering weet wat u moet eten. Nu heeft u nog beperkt de keuze, want de dierenterroristen hebben nog geen meerderheid, maar het doel is om alleen nog maar Soylent Green te eten.

Mocht u nog denken dat er democratische waardes gelden zal u moeten vaststellen dat een mix van autocratie en sharia in Nederland geldt. U mag alles zeggen mits het niet tegen bestaande en toekomstige ideeën van Kolonel EHB indruist.

En fijne dag nog.

acac | 18-02-10 | 14:47

WIJ weten wat goed voor u is!!!!
Ik kan niet wachten tot de politieke middensoep een gigantische zet krijgt.

En-el Hak | 18-02-10 | 14:46

de roasted potatoes zijn nog fucking duur ook

Jorrts | 18-02-10 | 14:46

En als straks haar patatkindjes maatschappelijk falen door overgewicht en hersenloosheid dat heeft iedereen het gedaan behalve zijzelf. Want patat is op elke hoek van de straat te krijgen en dat is een schande.

Barbatruuk! | 18-02-10 | 14:46

Het is een schande zoals je behandeld wordt in dit land Jessica. Ik zou PVV stemmen.
Cheertje zal er voor zorgen dat je kindjes weer frietjes krijgen.

Bigi Bana Boy | 18-02-10 | 14:46

Gloeiende gloeiende!! Dat was toch altijd heerlijk en welverdiend, zo'n patatje na het zwemmen. Meneertje de out of the box wethouder moet heel snel weer terug in z'n hok. Gelukkig zijn er straks verkiezingen, zwemkindertjes.

Vieze Tonnie | 18-02-10 | 14:45

Ik stel voor al die provincies waar men "frietjes" zegt ipv het enig juiste "patat" af te stoten naar Vlaanderen. Wat een heaumeau woord. Ik krijg het niet uit mijn bek in een patatzaak.

Bigi Bana Boy | 18-02-10 | 14:45

Ze zal wel van die vieze vette puisterige kinderen hebben die nog geen 10 meter kunnen zwemmen zonder hartkloppingen te krijgen.

Haarkopje | 18-02-10 | 14:44

Walgelijk ambtenaartje maakt zich druk om patat.
Vetnek staat nu aardappelprakjes op te warmen in de hagelnieuwe oven.
De stakker.

Terpen-tijn | 18-02-10 | 14:44

Vind wel dat ze het zwemmen in de snackbar dan ook maar moeten verbieden.

widtvoet ® | 18-02-10 | 14:44

Zo zijn er ook moeders die zo nodig moeten roken als ze een uurtje met de kinderen gaan zwemmen, die staan dan in hun grote zeeman bikini met celulitis reet en striae buik buiten te blauwbekken. Vaak zijn dat ook de patateters. Patat eten + Roken = Tokkie.

fart majeur | 18-02-10 | 14:42

Tijdens zijn "Officiersopleiding KL, 1987" at hij, oppervlakkig brallend over niks en nog wat, gigantische hoeveelheden gevulde koeken en cano's. Dat heeft zijn hersenen danig aangetast. De "Masterclass VVD, 2003" heeft hem het "liberaal-dirigisme" bijgebracht en hem gevormd tot het walgelijk hapje dat hij nu is. Voilà de anatomie van de gemiddelde VVD bestuurder.

Bullcrapper | 18-02-10 | 14:41

Het is een idee van de pvda, binnenkort komt er halal voor in de plaats.

de paspop | 18-02-10 | 14:41

Uit de clown zijn profiel:
[quoot}
Competenties

Partijen en mensen binden door enthousiasmeren
Innoverend oplossen, Out of the Box
Conceptueel denken
Onderscheid hoofd- en bijzaken
Strak op einddoel aansturen en realiseren
Karakter

Gedreven
Enthousiastmerend
Creatief
Helder
Vastbijtend
Humor
[/unquoot]

DAT STAAT OP ELKE BORSTKLOPSITE; SUFFERD! Een Emile Ratelband-adept, wat ik je brom.

Zelden een copy-paste van iemand zo gelezen.
Na zwemmen hoort friet: punt. Anders gaan de kids ergens anders friet halen. En dat heb je dus dan niet meer in de hand (vergelijk coffeeshop-problematiek). Mocht je toch liever de kindertjes in het zwembad willen laten consumeren zonder tussenkomst van raddraaiertjes en zo, zou ik dat zwembad eens snel laten doorlichten, en dan vooral de cams in de kleedkamers. En gewoon de versnapering aanbieden waar de kids naar verlangen. Liever aardappels dan pita, toch?

Janker Berkhout: 'Kijk mama, ik sta in de krant!' Schaamtevolle moeder: 'Ja mien jong, maar je komt echt niet goed weg..'

Wat een homo.
*zeepje aanreikt*

OoO | 18-02-10 | 14:41

Meneer de wethouder, u heeft zelf een volgevroten kop, hoe durft u voor ons te bepalen wat wij wel en niet mogen eten! U dient dit land direct te verlaten, ga niet langs start, u krijgt geen wachtgeldregeling! Toedeloe!

gozahtje | 18-02-10 | 14:40

Robert Irving III | 18-02-10 | 14:33 Wat jij zegt.
Ik ga morgen trouwens een handtekeningenactie beginnen tegen de plotselinge omschakeling van mijn kroeg naar Amstel. Dat moet teruggedraaid!

bolknak | 18-02-10 | 14:39

Sjekkuttrien juicht patat eten juist toe omdat plantaardig voer goed is voor het klimaat en Truusje Thieme vindt het fijn dat hier geen beesjes het leven hoeven te laten.

Frederik Puntdroad | 18-02-10 | 14:39

Verdomme, wat zijn er toch veel mensen die het principe niet snappen. De overheid moet niet proberen de maatschappij naar eigen inzicht om te vormen. Tegenwoordig is iedereen socialist, ook die van de VVD. Regelneverij is alle wereldverbeteraars eigen. Vrijheid betekent dat je foute beslissingen mag nemen.

caudillo | 18-02-10 | 14:39

@hetluis | 18-02-10 | 14:35
Balkenende zal er wel snel ter plekke zijn; als troost.
Oh, nee, toch niet. 't Is geen moskee.

Fijnstoffer | 18-02-10 | 14:38

Joh als je nou zo'n trek hebt tijdens je wekelijks uurtje zwemgebeuren neem je toch gewoon een flinke slok volgepist chloorwater.

widtvoet ® | 18-02-10 | 14:38

hetluis | 18-02-10 | 14:35
Dat kan nog een heel lang staartje gaan krijgen...

Woedende Man | 18-02-10 | 14:37

Gaat zwembad de dijnselburg klanten kosten dit. Als ik er geen friet kan eten, ga ik wel naar de zwoer.

AJ83 | 18-02-10 | 14:37

Patatje oorlog aangaat. *

geenstijlsteengeil | 18-02-10 | 14:37

www.stelling.nl/kleintje/ . Zie aflevering Kafka in Zeist nr. 10.
Ligt niet aan de uitbater van het betrokken etablissement maar aan de liberale (!) wethouder Cees Berkhout.
In Zeist spelen andere dingen zoals geplande villaparken op nu nog bebouwde grond met andere bestemmingsplannen.
Als wethouder met connecties in de projectensfeer zit je dan goed.

stolperstein | 18-02-10 | 14:37

@Anarki
en wat is het volgende? Eisen dat je chinees kan eten in dat Zwembad? Of halal schapie? Nee, de klant bepaald de menukaart niet.
@iemand anders:
Is niet te vergelijk met het rookverbod: daar kon je niet een pijp opsteken omdat de sigaretten 'van het menu' verbannen waren.

broomstick | 18-02-10 | 14:36

Wat maakt het in godsnaam uit, dikke kindjes durven niet naar het zwembad...

opzenhollands | 18-02-10 | 14:36

broomstick | 18-02-10 | 14:24
Het zwembad wil best patat verkopen, dat deden ze namelijk ook. Maar dat mag nu niet meer van de gemeente. Je slaat de plank dus nogal mis met je vergelijking.

plaatjesdraaiert | 18-02-10 | 14:36

Zolang er nog geen halal-plicht is kan ik hier nog geen drukte over maken al is het verbieden per definitie vragen om moeilijkheden.

Stroopdoos | 18-02-10 | 14:36

Deze moeder +1.
Als de kids zich net gezond hebben gezwommen, mag dat best gecompenseerd worden met een lekker ongezonde hap. Van die vieze gezonde troep worden de kinderen alleen maar sjacherijnich, toch?

Fijnstoffer | 18-02-10 | 14:35

Jessica for president!!!

of gaat dat iets te ver..
we zoeken toch een geschikte kandidaat op het moment, dus zo gek klonk het niet!

Buffell | 18-02-10 | 14:35

Jessica, als je dit leest: in een snorkel kun je diverse soorten snacks mee naar binnen smokkelen.

Woedende Man | 18-02-10 | 14:35

Hmm, ik woon in Zeist, maar ben al een aantal jaren niet naar dijnselburg geweest!
Softijs is trouwens ook uit het assortiment, en die waren net zo lekker!

jesrr | 18-02-10 | 14:34

Vanmiddag rond 16:00, patatje Oorlog in de Kamer.

Teun van het Tuinpad | 18-02-10 | 14:34

Eng wijf. Verstandige meneer.

Normpje | 18-02-10 | 14:34

uitbater mag zelf bepalen wat 'ie serveert natuurlijk. wat een gek mens met haar protest.

Robert Irving III | 18-02-10 | 14:33

Als mensen graag patat willen eten voor of na het zwemmen dan mogen ze dat toch zelf weten?! De zwembadeigenaar speelt daarop in door patat aan te bieden.

Als je patat op een school verbied, kan ik me nog iets bij voorstellen met al die vette kids vandaag. Maar een zwembad is heel wat anders.

Het is nog steeds een dom idee.

Martinus_van_Oranje | 18-02-10 | 14:33

Was altijd een mooi moment, geld voor een patatje mee krijgen van mams en dan halverwege de dag een patatje met halen. Wat waren die lekker.
Te bizar dit, scholen ok. maar In het het zwembad?

Buurtsuper | 18-02-10 | 14:33

Ik zeg ga maar lekker plat voor die zak patat met je gat!

Frederik Vijf | 18-02-10 | 14:32

Wie maakt even een mooie foto van de vitrine van de kantine in het gemeentehuis van Zeist. Mocht iemand tijd overhebben, vraag in het kader van openheid naar de burger, alle door de lokale bestuurders ingediende etensbonnen op.
Ik weet zeker dat ze in de kantine vette hap verkopen en op die etensbonnen staan heel wat porties friet.
Laat de meneer met het overtollig buikvet dan ook consequent zijn.
Ik zie die ambtenaren al demonstreren voor hun broodje bal/kroket.
Baas in eigen buik 2.0.

calculator | 18-02-10 | 14:32

Bij zwemmen hoort (veel te dure) patat met mayo PUNT!

Da_Vincentius | 18-02-10 | 14:32

Ik dacht dat ze in Zeist allemaal een eigen zwembad in de achtertuin hadden.

brienenoord | 18-02-10 | 14:31

Friet kills

-banned | 18-02-10 | 14:31

Lekker wijf man
met mayo dan

Tobi | 18-02-10 | 14:31

Hanxie | 18-02-10 | 14:28
Ik dacht precies het zelfde. Ik hoopte altijd dat liberalen niet geloofden in de maakbare samenleving op micro niveau. Maar helaas, als het regelen je dagtaak is en de problemen zijn te klein, dan richt je je op onzin.

Hooijstra | 18-02-10 | 14:30

*verontwaardigt kijken doet*
Dit moeten we toch niet willen met z'n allen?
Patat voor een ieder die dat wil/wenst, wat gaan we nou krijgen?
Legalize the fries! Verdoemmuh.

Ashtrey | 18-02-10 | 14:30

@broomstick | 18-02-10 | 14:24

Jij snapt het princippe niet, je klinkt een beetje als de ambtenaar die dit er door heen heeft geduwt. Gelukkig zijn er binnenkort verkiezingen en dan kan deze lamlul van een ambtenaar een schop onder zijn reet krijgen en dan kan iemand anders het net zo snel terugdraaien.
Wat jou blijkbaar niet is opgevallen is dat de gemeente dit zwembad runt en dan heeft de burger wel degelijk een zegje te doen.

Anarki | 18-02-10 | 14:30

go jessica, helemaal met je eens, de overheid moet eens stoppen met dingen op te dringen, en ons maar vertellen wat goed voor ons is. het blijft ten alle tijden ons eigen keuze wat we eten drinken...

peetd2 | 18-02-10 | 14:30

Deze mevrouw heeft groot gelijk. Eerst de klimaatmaffia (die gelukkig al weer wat stervende is) en nu de gezondheidsmaffia.

MarV | 18-02-10 | 14:29

Als mevrouw toch zo graag patat wilt eten, kan ze altijd naar een snackbar gaan, het zwembad heeft het recht zelf te beslissen wat er geserveerd wordt. Ik schop hier ook geen stennis als de Wetherspoons geen kroketten kent.

J-J Van Ballegooijen | 18-02-10 | 14:29

Als het de gemeente is die eigendom is van het zwembad, mag de gemeente bepalen wat er te doen en te vreten is.

Beetje nutteloos protest dit.

polt | 18-02-10 | 14:29

Ook gij VVD?

Hanxie | 18-02-10 | 14:28

@Bar_Type | 18-02-10 | 14:26
:-)

gruppenfuhrer | 18-02-10 | 14:28

Ja, toch ik vind het eigenlijk ook wel een beetje raar dat er tegenwoordig van bovenaf bepaald wordt wat er wel en niet gegeten mag worden in het zwembad. Ik hou zelf ook wel van een patatje met. En dit is notabene ook nog een wethouder van de VVD ?!? Dan houdt de man er wel rare ideeen op na over vrijheid enzo.

Marcus Porcius Cato | 18-02-10 | 14:28

Tis wle een vvd lullo, dacht dat die voor vrijheid waren. Vrijheid om zelf te kunnen kiezen wat je met je lichaam doet.

Rest In Privacy | 18-02-10 | 14:27

Raar, er zit geen eens varkensvlees in patat.

geenstijlsteengeil | 18-02-10 | 14:27

aardbei ed | 18-02-10 | 14:25
Je bent me voor. Inderdaad! Ga toch geen friet eten bij een zwembad!

Morkovich | 18-02-10 | 14:26

Het land is in staat van patatje oorlog.

Bar_Type | 18-02-10 | 14:26

ze mag zelf idd weten wat ze eet, maar mag men dan niet zelf weten wat men te koop aanbiedt?

gruppenfuhrer | 18-02-10 | 14:26

Ik geef mevrouw gelijk. We bepalen zelf wel wat we wel en niet eten. VVD-lutsers ook altijd met hun "goede" ideeën... :-S

Martinus_van_Oranje | 18-02-10 | 14:25

Friet eet je in een snackbar, in een zwembad moet je zwemmen.

aardbei ed | 18-02-10 | 14:25

En boerkinies mogen zeker wel?

Willem VanDer Decken | 18-02-10 | 14:25

Mijn frikandel gaat toch naar het vorige topic. (met mayo dan)

dogbitedog | 18-02-10 | 14:25

"Ik vind dat ik zelf de keuze moet kunnen maken voor mijn kind of hij een patatje krijgt of niet!"
Dan ga je naar een frietzaak. Als ze in het zwembad geen patat willen serveren is dat hun goed recht. Je gaat toch ook geen stennis maken dat je bij de groentenboer geen speklappen kan kopen?

broomstick | 18-02-10 | 14:24

Ik woon zelf in de buurt van Zeist :) Het idee is leuk maar laat het dan gewoon een alternatief zijn, ipv vervanging. Laat bijvoorbeeld dat gezonde goedkoper zijn en het ongezonde duurder.

IntellectueelPersoon | 18-02-10 | 14:24

Leuk en aardig, maar wie is het klimaat meisje nou??

Mike B. | 18-02-10 | 14:24

Ga je toch gewoon naar de friettent. Of hebben ze die in Zeist niet?

crone | 18-02-10 | 14:24

Het valt nog mee dat de tassen van mensen nog niet gecontroleerd worden. Daar zit waarschijnlijk ook veel snoepgoed en chips in, of breng ik de gemeente Zeist op een idee?

dejeroen | 18-02-10 | 14:23

Zo vlak voor de verkiezingen draait deze lamlul wel bij,anders moet hij gewoon aan het werk.En ,dat kan hij helemaal niet.

fleurtje | 18-02-10 | 14:23

Deze vrouw vecht voor haar land.

Lemo | 18-02-10 | 14:23

Hulde aan de gemeente Zeist! Gewoon broodjes gezond serveren, niks mis mee.

broomstick | 18-02-10 | 14:22

Van patat ga je dood

sniek | 18-02-10 | 14:22

Broeva harro!

Nodonut | 18-02-10 | 14:21

Verboden zouden inderdaad verboden moeten worden.

Nee dus! | 18-02-10 | 14:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken