Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LinksFittie! Met gezellige totalitaire randjes

Boe Lol. Hilarische linksfittie op het altijd naargeestige gezellige Indymedia. Inzet van het debatje: Is Sea Shepherd nu wel of niet de goeiste (mirror). Recent doen de ecoterroristen van zich spreken en deze week was het wederom feest. Je zou zeggen: dit tot grote instemming van de negatief ingestelde tobbers van Indymedia. Maar zo eenvoudig ligt het allemaal niet. Oprichter van de club ecoterroristen, Paul Watson, heeft in het verleden namelijk wel eens gepleit voor een migratiestop. Zeg maar net zoiets als *kuch* Geert Wilders (don’t mention the name!) ook wel eens voorstelt. En daardoor zijn sommige boeroepers in gewetensnood geraakt, want ja, migreren dat het een aard heeft, net zolang tot de gehele wereldbevolking een door Nederland betaalde uitkering geniet, daar ben je dus gewoon vóór. Maar uiteenzetten waarom je enkele pietepeuterige bedenkingen hebt omtrent het persoontje van de Grote Ecoterrorist mag niet van de linksche DenkPolitie. Ist verboten. Man man, kijk toch eens hoe geestelijk invalide er geredeneerd wordt. De meeste mensen die reageren vinden het nodig om het 'politieke gehalte' van Sea Shepherd en Paul Watson er aan de haren bij te slepen. Al die berichten moeten gewoon verdwijnen, omdat ze geen enkele toegevoegde waarde hebben en blijk geven van een brok frustratie onder 'tegenstanders' van de handelwijze van Sea Shepherd. Moeten gewoon verdwijnen, tjaja. En nu NIET allemaal flauwe grappen gaan maken over Mao, Stalin en Pol Pot aub.

Reaguursels

Inloggen

Heb je die serie, Whale Wars, wel eens gezien? Die Paul Watson kijkt uit zijn ogen als een jostiband reject. Eng mannetje!!

gerda456 | 18-02-10 | 06:06

He maar er is ook een leuke fittie tussen UK/Ierland en Israel. Iets met gestolen paspoorten, en een moord in Dubai... Men schijnt toch steeds meer de schurft aan die kudtzionisten van daar te krijgen... En niet geheel onterecht, mag ik wel zeggen!

sjonnie | 18-02-10 | 03:14

Ach daar heb je die domme kudtzionisten van Geenstijl weer. De walvisjagers, dat zijn de ecoterroristen...

sjonnie | 18-02-10 | 03:02

Sea Shepherd is dus eigenlijk Groen Rechts??

Hobbykip | 17-02-10 | 19:00

vander F | 17-02-10 | 15:58
jawel hoor
lezen leer je op school. scholen worden betaald door de staat. algemene leerplicht is een onderdeel van de vroege verzorgingsstaat, zoals bijv in Pruisen onder de verlichte vorst Fredrick II

janeedantoch | 17-02-10 | 16:26

Mao, Stalin, Pol Pot, Indymedia, Joop.nl...

funkyd | 17-02-10 | 16:22

SvennusMax | 17-02-10 | 15:54
ja lutser. dat heet een verzorginsstaat? wie dacht je dan dat het betaalde? sinterklaas?

janeedantoch | 17-02-10 | 16:21

Hij wou in zijn eentje de kapitein arresteren, zegt ie... Dan hoop ik maar dat ze een goede brancard op dat moordschip hebben! Voor hem dan he.

The Green*Machine | 17-02-10 | 16:12

De denkbeelden van de heer Watson kunnen worden aangemerkt als aanzienlijk fascistischer dan die van een doorsnee-Adolf Hitler: 'het menselijk ras is als een virus,waarvan de biosfeer per direct moet worden bevrijd, met een radicale en invasieve benadering, zoals bij kanker'
-
Verder zouden uitsluitend overtuigde, (-lees; door hemzelf gecertificeerde-) Grünmenschen zich mogen voortplanten. Verder stelt hij, dat het menselijk ras 'op radicale wijze' gereduceerd moet worden tot minder dan één miljard mensen.
-
Dit alles tot meerdere eer en glorie van het Hogere Doel: de aarde redden, maar daarom niet minder rabiaat fascistisch. Sterker nog: watson propageert openlijk misdaden tegen de menselijkheid, hij wil niet wachten op 'natuurlijk verloop'
-
Als Geert Wilders dergelijke uitspraken zou doen, dan zou Indymedia zo ongeveer exploderen en het OM zou vervolgen wegens aanzetten tot volkerenmoord.
-
Stelling: ecofascisme is ook fascisme - het is even abject en dient derhalve evenzo vervolgd te worden.
-
Tweede stelling: Paul Watson doet zijn opmerkelijke uitspraken op Nederlandse bodem, zowel op bijeenkomsten op het land als bijvoorbeeld per webcam vanaf zijn onder Nederlandse vlag varende schip. het OM dient de heer Watson te vervolgen.
-
Grün Heil !

azoturie | 17-02-10 | 16:09

@janeedantoch | 17-02-10 | 15:14 ,
welja ,
'kunnen lezen' heeft verdomd weinig te maken de 'de verzorgingsstaat',
zeg maar helemaal niets.

vander F | 17-02-10 | 15:58

Links zijn lijkt me zo onhandig en lastig.

Lafayette | 17-02-10 | 15:57

@ sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 12:31

Beetje teveel CO2 ingesnoven de laatste tijd zeker. Wil je het CO2 probleem echt oplossen dan zou ik maar eens alle oceanen leeg laten lopen. Wat een mens aan CO2 produceert is zo'n kleine fractie van wat daar te halen valt.

Stoere berekeningetjes maken kunnen we allemaal. Prentenderen dat je de waarheid kent maakt je van 'slinkse sul' een 'linkse lul'

Feiten | 17-02-10 | 15:56

@ janeedantoch
Sorry? Verzorgingsstaat? Volgens mij betaal ik nog steeds zelf mijn sociale verzekeringen en bijdragen.

SvennusMax | 17-02-10 | 15:54

Sea Sheperd: prima gasten.
Bewijzen dat er gelukkig ook nog zoiets als Groen-Rechts bestaat.

Inextremis | 17-02-10 | 15:46

Toegegeven, er lopen Volkert van der Graaf achtige types rond op de Steve Irwin, maar Watson is nauwelijks links te noemen, en vreet volgens mij dat veganistische "eten" wat er in de kombuis gemaakt wordt echt niet.

Verder heeft hij maar 2 vrienden, WHALE AND DOLPHIN!!!

The Evil One | 17-02-10 | 15:43

janeedantoch | 17-02-10 | 15:14
Achter Khan staat netjes militarist. Dus geen links. Het is een algemene top10 met allerlei stromingen, niet perse links. Wel staan de commies hoog in de lijst. ;)

seven | 17-02-10 | 15:41

Milieu- en dierenrechtenverdediger kan best rechts zijn( dat Links-Rechts gehakkel en gesteg is zooo 20ste eeuw)

borox | 17-02-10 | 15:31

VanPruismans! Zeeterroristen. Ge wel dig! Weg met die okselharen en ongefundeerde hersenhelfden.

JP_Nee! | 17-02-10 | 15:21

"Moeten gewoon verdwijnen, tjaja. En nu NIET allemaal flauwe grappen gaan maken over Mao, Stalin en Pol Pot aub"

Dan niet.

Jorge Videla, Julio Poch, kennen ook de verdwijntruc.

D. van Agt | 17-02-10 | 15:20

Moi2 | 17-02-10 | 14:03
... en ze demoniseren ook nog eens voorturend!
Deksels, die linkschmensen toch.

janeedantoch | 17-02-10 | 15:16

seven | 17-02-10 | 13:56
ach ja,
als je genghis kahn ook even onder de links-definitie schaar dan kunnen er nog wat miljoenen bij.
.
ik ben van jou wel wat beters gewend dan dit soort smaldenkerij, seven.
.
"links", (voor zover je dat zo mag noemen, ook libertairen en democraten hebben er zeer aan bijgedragen) heeft ook de de moderne verzorgingsstaat geboren doen worden. Het is heel bon-ton om die verfoeilijk te vinden nu, maar zonder die (elementaire) verzorgingsstaat zaten we nog steeds op de poepemmer te te schijten, en bij bosjes dood te gaan aan cholera en smog. laat staan dat we konden lezen. Het westen, met zijn hoge levensverwachting, relatief weinig geweld en hoge economische welvaart is de uitzondering in de geschiedenis. Als het aan de reactionairen gelegen had ging het plebs vroeg dood in de fabrieken.

janeedantoch | 17-02-10 | 15:14

Is dat ouwewijverige 'man man man' tegenwoordig verplicht bij de redactie ??

DannyV | 17-02-10 | 15:02

seven | 17-02-10 | 14:23
verklaring: dat zijn ze niet. het idee van de milieubeweging is de draagcapaciteit van de natuur te behouden/versterken, zodat er straks niet hordes mensen doodgaan. Mag je het mee oneens zijn (en dat ben jij), mag je vinden dat dat niet effectief is (en dat is vaak zo), maar dat is het idee.
Watson en zijn vriendjes zijn beter te begrijpen als een gewapende tak van het WNF. veel milieu-organisaties en wetgeving komt voort uit natuurbesermings-initiatieven, vandaar dat er nogal vaak verwarring is over het verschil tussen die twee (getuige ook weer dit stukje van Pruisen).
.
Overigens is het interessant om op te merken hoe vaak hier op gs mensen er een "anti-milieu" op na houden, met als arugment dat de aardbol toch wel naar de klote gaat.

janeedantoch | 17-02-10 | 14:57

Als die eco linksmensen zo anti mens / "over"bevolking zijn waarom geven ze dan zelf niet het goede voorbeeld?
Hebben ze trouwens wel eens naar de effecten gekeken voor massa-immigratie op het verbruik van natuurlijke hulpbronnen of fossiele brandstof? De footprint van een niet arme westerse immigrant (en nakomelingen)neemt tig keer toe als hij/zij bv NL binnenkomt en het derdewereldland verlaat.

seven | 17-02-10 | 14:23

Blijkt toch dat ze toen (sea shepherd) bezig waren met het onklaar maken van het schip. Ze hingen lange touwen in het water en voeren langs het schip in de hoop dat deze in de schroef zou lopen.

De Ady Gil was pal voor het moederschip van de Japanse walvisjagers, de Nisshin Maru, gaan varen om stukken touw in het water te vieren, met de bedoeling dat die het roer en de schroef van het schip onklaar zouden maken. Een ander schip van Sea Shepherd, de Bob Barker, was in de buurt. www.nu.nl/buitenland/2156316/sea-sheph...

Die ook dit stuk van de Jaap

“Paul Watson zit echter wel fout met zijn methodes. Aandacht is er allang voor walvissen, het gaat zelfs de goede kant op met de walvisstand. Wat Paul Watson doet is het belang van een walvisleven boven dat van mensenleven te stellen. Door schepen te rammen. Dat ze vervolgens gaan huilen als Sea Shepherd zelf wordt geramd, is helemaal zielig. Ze waren notabene bezig met het onklaar maken van de walvisvaarder. Een eco-terrorist noemen z’n tegenstanders hem, en terecht. En nu dus nog een hypocriete ook.”
www.dejaap.nl/2010/01/sea-shepherd-wor...

seven | 17-02-10 | 14:11

wat zeg t een chinese kat? ---> Mao
wat is de overeenkomst tussen een brug en josef? ---> (er zit) Stalin
Hoe noem je een eskimo lesbienne? ---> Pol pot

Taxo | 17-02-10 | 14:10

Lekker club:
“Milieuorganisatie Sea Shepherd Conservation Society dreigt een van zijn belangrijkste wapens in de strijd met walvisvaarders te verliezen. Het grootste actieschip van de internationale organisatie vaart onder Nederlandse vlag, en daar heeft de regering in Den Haag genoeg van. Sea Shepherd brengt de betrekkingen met Japan in gevaar, zegt de verantwoordelijke staatssecretaris Tineke Huizinga.

Antarctica, 6 februari 2009. Het Japanse harpoenschip Yushin Maru 3 heeft net een dwergvinvis geschoten en wil het dier zo snel mogelijk naar het fabrieksschip Nisshin Maru brengen. De walvisjager wordt op de voet gevolgd door het actieschip Steve Irwin van Sea Shepherd. De twee schepen rammen elkaar, volgens Japan opzettelijk” www.rnw.nl/nl/nederlands/article/sea-s...

ATTEMPTED MURDER by SEA SHEPHERD against ICR vessel www.youtube.com/watch?v=EqycGpKSrrk

Dat ze nu dus schade hebben zal meer met het feit te maken hebben dat ze denken dat ze met dit bootje een schip kunnen rammen. Kennelijk was het staal nu sterker dan het polyester. (Plastic in zee blijft een gevaar voor het zeeleven..)

Actie voeren oke, aandacht vragen idem, maar hou het een beetje democratisch en legaal.

seven | 17-02-10 | 14:08

"Socialist/Communist/Fascist: Socialisten, communisten en fascisten zien de overheid als een middel om via sterke centrale sturing economische gelijkheid na te streven. Zij twijfelen ook aan het practische nut van zelfbeschikking op het persoonlijke vlak. Fascisten worden ook wel nationaal-socialisten genoemd."
sturman.net/quiz/politiek/result.php

ps test jezelf libertariër of fascist of welke smaak je zelf bent sturman.net/quiz/politiek/ *vult vrijdenkend tig keer eens in*

seven | 17-02-10 | 14:06

Mijn ervaring is dat Linksmenschen echt hele nare mensen zijn:
-
a) Ondemocratisch. Als Links wil demonstreren dan moet dat kunnen wat ze hebben er toch recht op. Als Rechts wil demonstreren gaat Links dat op grove wijze proberen tegen te houden. Zoals toen bij de "demonstratie" tegen Janmaat mogen er zelfs zwaargewonden vallen.
-
b) Elitair. Zeer sterk het "Wij vinden onszelf zoveel intelligenter dan de rest" mentaliteit maar vervolgens hele domme dingen doen en zeggen (zoals bv Vogelaar).
-
c) Dictatoriaal. Iedereen die niet 100% met Links meepraat is direct Ultrarechts en wordt landelijk, via de linkse media (staatszenders), verkettert. Zie bv Fortuyn en Wilders.
-
d) Racistisch. Positieve discriminatie is ook een vorm van discriminatie. Maar ook gewone discriminatie van de blanke mens gaan ze niet uit de weg. Openlijk worden voor linkse overheidsbaantjes gekleurde allochtonen gevraagd. Blanke Nederlanders worden n.b. in eigen land (!) direct al op hun huidskleur afgewezen.
-
e) Kinderlijk naïef. Denken dat parasitaire buitenlanders, die niet eens de moeite willen doen de taal te leren, hierheen komen om "deel uit te maken van onze gemeenschap". Dat deze lieden hierheen komen i.v.m. met gratis woning, medische verzorging, scholing en uitkering mag niet gezegd worden. Dat past namelijk niet in het kinderlijk naïeve beeld die deze mensen van de wereld hebben.
-
f) Parasitair. Met name linkse mensen zijn oververtegenwoordigd in de subsidiesponzen industrie. Lekker easy baantje met geen verantwoordelijkheden en een goed salaris en allemaal op kosten van de samenleving die wel werkt.
-
g) Kinderlijk naïef. Denken niet graag zelf na maar laten zich leiden door wat het Linkse Politburo zegt dat ze moeten denken. Vandaar dat zoiets doms als bv de CO2 hoax of de Fijnstof onzin toch zo'n impact kan hebben.
Het slaat nergens op maar het "Politburo befehlt es".
Niet voor niets dat zoveel jonge mensen lid zijn van linkse partijen.
-
En zo kan je nog wel even verder gaan.
Ik zou als Linksmensch niet rondbazuinen dat ik Links was.
Je zegt dan namelijk "Ik ben een niet al te snugger kinderlijk naïef verwend klootzakje zonder eigen mening en parasiteer graag op de gemeenschap."

Moi2 | 17-02-10 | 14:03

Fijnstoffer | 17-02-10 | 13:37
Inderdaad.
CO2 reductie veroorzaakt hongersnood.
Sjakkelien Cqkramer, moordenaar!
(Bij Verdonk mocht het ook, protesten zijn derhalve kansloos; dit voor degenen die nu in hun bookmarks beginnen te zoeken naar hun vrienden van het MDI)

Merlot | 17-02-10 | 13:58

Ruim 100 mil doden door extreem links. www.geenflauwekul.nl/content/view/120/...
De hamer en sikkel staan voor georganiseerde genocides en staatsterreur van Lenin en Stalin, van Mao tot Pol Pot www.geenflauwekul.nl/content/view/333/...

1: Joseph Stalin (communist), Sovjet Unie: 42.672.000.

2: Mao Tse-Tung (communist), China: 37.828.000 (inclusief de doden tijdens zijn guerilla-periode).

3: Adolf Hitler (nationaal-socialist), Duitsland: 20.946.000. links ja www.meervrijheid.nl/?pagina=1199

4: Tjiang Kai-Sjek (nationalist), China: 10.214.000.

5: Vladimir Lenin (communist), Sovjet Unie: 4.017.000.

6: Tojo Hideki (fascist), Japan: 3.990.000.

7: Pol Pot (communist), Cambodja: 2.397.000.

8: Yahya Khan (militarist), Pakistan: 1.500.000.

9: Josip Tito (communist), Joegoslavië: 1.172.000.

Nu de landen / sytemen
1: Sovjet-Unie: verantwoordelijk voor ruim 62 miljoen doden.

2: Communistisch China: onder leiding van onder andere Mao Tse-Tung werden 62 miljoen mensen vermoord (inclusief de 27 miljoen mensen die stierven ten gevolge van het rampzalige landbouw-beleid begin jaren 60).

3: Nationaal-socialistisch Duitsland: vermoordde 20,9 miljoen mensen.

4: Nationalistisch China: onder leiding van Tjiang Kai-Sjek werden tien miljoen mensen vermoord.

5: Japan: vermoordde in de periode 1936-1945 bijna zes miljoen mensen.

6: Cambodja: de communistische Khmer Rouge doodde ruim twee miljoen mensen.

7: Turkije: ruimde in de periode 1909-1918 pakweg 1.883.000 Armeniërs uit de weg.

8: Vietnam: de communisten vermoordden in de periode 1945-1987 1.678.000 mensen (exclusief het aantal gesneuvelden in de Vietnam-oorlog).

9: Polen: in de periode van 1945-1948 werden 1.585.000 leden van de Duitse minderheid vermoord.

10: Pakistan: een militaristisch regime vermoordde in 1971 1,5 miljoen Bengalezen.

seven | 17-02-10 | 13:56

janeedantoch | 17-02-10 | 13:36
Als jij je adem 16 minuten en 14 seconden inhoudt, dan krijg jij 30 cent van me.
No problemo.
Eerlijk is eerlijk.

Merlot | 17-02-10 | 13:56

Ashtrey | 17-02-10 | 12:54
Pijnlijk. Zelfkastijding, zelfhaat, links calvinisme.

Vieze Tonnie | 17-02-10 | 13:51

janeedantoch | 17-02-10 | 13:26
hehehe... ik zeg niks.

sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 13:41
-weggejorist-
Lontekikker | 17-02-10 | 13:39

*Mompelt iets over Mao, Stalin en Pol Pot*

SvennusMax | 17-02-10 | 13:38

@Merlot | 17-02-10 | 13:29
Bedankt voor deze aansporing. Er moet dus meer gereaguurd worden. Plantjes hebben de CO2 hard nodig, en de global cooling moet worden tegen gegaan. Klimaatneutraal zijn is een misdaad.

Fijnstoffer | 17-02-10 | 13:37

@Mark van Leeuwen | 17-02-10 | 12:31
Dat heb ik met ALLE teksten die van Pruisen tikt. Lees ik een tekst waarvan de eerste 3 zinnen bijna niet te volgen zijn, dan kijk ik onderaan het plempsel en in 99% van de gevallen staat daar "van Pruisen"

Om de één of andere reden moet ik zijn tekst altijd 3x overlezen om het te snappen.

Vidi Veni Verdommi | 17-02-10 | 13:37

Merlot | 17-02-10 | 13:29
haha, goed punt. krijg ik er dan ook 30 ct voor?

janeedantoch | 17-02-10 | 13:36
-weggejorist-
Lontekikker | 17-02-10 | 13:34

Als Rita trouwde met Pol Pot dan zou ze Pot Verd..... onk heten. Legendarische uitspraak.

ITEACHYOU | 17-02-10 | 13:33

Misschien kunnen ze beter de pigeons beschermen tegen de mens, en vice versa zoals blijkt uit dit filmpje;http://www.youtube.com/watch?v=aH53ofk5ESk&NR=1
Voorts, stop het voeden van de duiven!

Ashtrey | 17-02-10 | 13:33

LACHWEKKEND die Sea Sheperds en Paul Watson. Ik weet het niet hoor, maar ze staan toch een beetje voor lul op Discovery Channel. En maar varen achter die Jappen en stinkbommetjes gooien terwijl die Jappen gewoon doorgaan met walvissen harpoeneren. Dit mag niet meer gebeuren zeggen ze dan en wat zie je 2 minuten later, hoppa weer een walvis aan de haak en ga zo maar door en maar door en maar door. Als je dan een statement wil maken, schiet dan een RPG af op die Jappen. Kijken of dat helpt. Dit is gewoon te triest voor woorden.

ITEACHYOU | 17-02-10 | 13:31

janeedantoch | 17-02-10 | 13:23
Weet je wel dat één posting op het zéér zwaar met servers bezette GeenStijl 6,88 gram CO2 uitstoot oplevert?
Dat betekent dat jij, om klimaatneutraal uit te komen (en dat wil jij uiteraard), voor iedere posting je adem 16 minuten en 14 seconden zult moeten inhouden.

Merlot | 17-02-10 | 13:29

sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 13:19
*zich in de windmolenindustrie inkopen gaat*

Zonder dollen, het is allang bekend dat die dingen geen rendement hebben en niets besparen. Maar feel-good subsidie is goed voor het stemvee. En het geeft ze toch het gevoel iets te doen.
Ja, lelijke lawaaipalen neerzetten, dat doen ze.

Heau even | 17-02-10 | 13:26

sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 13:22
die 20 cent ja. die creatieve boekhouding is geheel van jou. Maar goed dat we het niet van jou moeten hebben qua milieubeleid.

janeedantoch | 17-02-10 | 13:26

Boer in Amsterdam | 17-02-10 | 13:23

Dus? Mag je eerder stemmen en gaan ze daarna weer verder.
Mischien gaat je kinderbijslag met een tientje per maand omhoog of omlaag. Dat is het wel zo'n beetje.

zovoklets | 17-02-10 | 13:25

sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 13:22
Gore is Great and Pachauri is his agitprophet.

Merlot | 17-02-10 | 13:25

sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 13:19
bronnen? deze skepticus heeft het over 310-860 kg per MWh opgewekte energie.
dat is dus per uur, per megawatt. www.blencathra.net/wind-power-facts.ph...
.
ga je nog meer van dit soort creatieve rekensommetjes posten, sjaak? Of heb je jezelf al genoeg voor lul gezet?

janeedantoch | 17-02-10 | 13:23

OFF TOPIC:
Hee GS, doe eens weer politiek doen! Uruzgan-fittie in kabinet doet de boel wankelen in Den Haag....

Boer in Amsterdam | 17-02-10 | 13:23

Merlot | 17-02-10 | 13:03
Walvis msaakt naar lever?? Die van mij smaakte toch duidelijk naar de combinatie vis en biefstuk.

Kaas 82+ | 17-02-10 | 13:23

janeedantoch | 17-02-10 | 13:17
Stond in het IPCC-rapport dus dan is het waar.

sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 13:22

sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 13:19
ROFLCO2! Ik kom niet meer bij!

En voor Marinanne Thieme: als vleeseters nou eens vegetariers gaan eten?
Dat lijkt me heel gezond, en ook erg goed voor het klimaat.

Merlot | 17-02-10 | 13:22

ZDEV | 17-02-10 | 12:27
Grotere kans in Noorwegen. Beetje contact maken met biologen/ onderzoekers en die weten dan gelijk hoe ze het moeten bereiden.

Kaas 82+ | 17-02-10 | 13:20

hee.. de rest van mijn post weg.. nou ja. de strekking is duidelijk.
40 ton is niet 100.00ton. foei slinksesul.

janeedantoch | 17-02-10 | 13:19

Merlot | 17-02-10 | 13:14
Een windmolen levert bij over een periode van 20 jaar een besparing van 113,4 gram CO2 op. Als het hele continentale plat wordt volgebouwd met 38 miljoen windmolens halen we net de kyoto-eis. Mits het altijd waait natuurlijk.

sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 13:19

Ik kijk niet op Indy Media, want dan word ik boos en als ik boos word kost dat energie en energie; daar moet je zuinig mee omgaan.

Gemene Deler | 17-02-10 | 13:18

azijnseiker | 17-02-10 | 13:10

roflol

Geen walvissen = meer ruimte voor andere vis.

zovoklets | 17-02-10 | 13:18

sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 13:12
weer zo'n rekenwonder. 2.000.000 * 20g =40.000.000g ^ 40.000 kg ^ 40 ton.
40 ton< 100.000 ton, ben je wel met mee eens, hoop ik. als jouw aannames kloppen, tenminste. waar haal je die twintig cent vandaan?

janeedantoch | 17-02-10 | 13:17

@ Merlot | 17-02-10 | 13:13

Proost!

Stolichnaya™ | 17-02-10 | 13:15

sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 13:12
Indrukwekkend!
En een windmolen?
Die krengen draaien niet op wind, maar op subsidie.

Merlot | 17-02-10 | 13:14

Stolichnaya™ | 17-02-10 | 13:07
EInde Grijs I, denk ik.

Merlot | 17-02-10 | 13:13

vind de fittie eigenlijk wel meevallen. Wat is het nieuws. wij van het rechtse GeenStijl zijn eigenlijk veel goeister dan hullie vna de linkse?
.
Stop es met veren in je reet stoppne, en misschien dat je ook wat minder obstinate stukjes schrijft, van Pruisen

janeedantoch | 17-02-10 | 13:13

Merlot | 17-02-10 | 13:00
Voor iedere euro subsidie aan greenpeace/milieudefensie etc moet ongeveer 20 g CO2 opgehoest worden. Het doel van greenpeace/milieudefensie etc is om door mensen bewust te maken de totale CO2 uitstoot met 100.000 ton te verminderen, en daar is 2 miljoen euro subsidie voor nodig. Met een beetje geluk zijn ze op jaarbasis klimaatneutraal bezig.

sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 13:12

de beste manier om geen grappen over mao/stalin/pol pot/agnes kant/karl marx/fidel castro te maken is voor mij het maken van een grap over de schoonmoeder van Dorpsidioot:
"Dorpsidioot zal wel fel tegenstander van Sea Shepherd zijn."

een slechte grap, nauwelijks grappig ook, maar goed...

Geile Markeerstift | 17-02-10 | 13:10

Altijd weer die kudtwalvissen die moeten zieken, vreselijke beesten natuurlijk. Niet gewoon groot, nee zij moeten weer exorbitant groot zijn. Waarschijnlijk om aandacht te trekken. Maar laten we nu eerlijk zijn, is het zo`n kunst om zo groot te zijn? Nee, olifanten zijn ook groot. Maar die hoor je daar niet over. En dan heb ik het nog niet over het uitsterven. Wie maakt daar zo`n heisa over?... juist ja..... aandachtshoeren die walvissen.

azijnseiker | 17-02-10 | 13:10

Dat verhaal van Watson valt geen speld tussen te krijgen, vanuit een puur ecologisch standpunt. Daarnaast is het niet wenselijk om je eigen land weg te geven aan 'vluchtelingen', maar dat is een tweede.

Verder ben ik van mening dat de Sie Sjepperts vernietigd zouden moeten worden.

Heau even | 17-02-10 | 13:09

RTL zegt dat kabinet deze week valt...

AgentKrol | 17-02-10 | 13:08

OT/ PvdA zegt defintief nee tegen verlenging missie A'stan. Bron ANP

Stolichnaya™ | 17-02-10 | 13:07

Dit is voor het eerst dat ik eens Indymedia heb gezien, maar tjongejonge, wat een moeilijkdoenerij. 'Politieke Visie', nou nou. En bovendien kunnen ze geen van allen fatsoenlijk Nederlands spellen. Doe daar 'es wat aan!

De Ware Vrijheid | 17-02-10 | 13:06

Laat ze mekaar lekker uitmoorden, terroristen zijn het, die denken de waarheid in pacht te hebben.

Rest In Privacy | 17-02-10 | 13:04

Ja, want onwelgevallige comments wegjorissen gebeurt natuurlijk totaal niet bij geenstijl, alleen maar bij de linksrakkerts...

plaspop | 17-02-10 | 13:04

Voor degenen die er het er over hadden: walvis smaakt naar lever.
En Japanners zijn hardstikke racistisch.
Of was dat nou weer een ander toppik
[in de war is]

Merlot | 17-02-10 | 13:03

Eén van de grootste bedreigingen voor de biodiversiteit is de explosieve ontwikkeling van "nieuwe burgers"": exoten, ook wel non-native invasive species genoemd. Tegenwoordig is men er in NL ook een beetje mee bezig, maar in andere landen veel meer waar het ook meer problemen oplevert. Me dunkt ecomensen of mag ik geen vergelijkingen maken?
Hier bv. kaartje met info:
www.europe-aliens.org/regionSearch.do

ecologiste | 17-02-10 | 13:02

sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 12:55
Wat is eigenlijk de carbon-footprint van de gemiddelde subsidie-ontvanger?
Kan iemand niet eens even uirekenen hoeveel CO2 één subsidie-euro ---die dus in een olie-gestuurde economie wordt verdiend--- vertegenwoordigt?
Dat lijkt me wel interessant.

Merlot | 17-02-10 | 13:00

Carpe@diem | 17-02-10 | 12:43
Ah, onder de toonbank zeker?
*gaat walvis voor lunch scoren*

ZDEV | 17-02-10 | 12:57

Merlot | 17-02-10 | 12:42
Alleen al voor een van die 26.000 gezichten moet marion bloem stoppen met haar haar wassen, schrijven en schilderen.

sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 12:55

@Vieze Tonnie
Jammer dat die figuren de inmiddels overleden familieleden van mij nooit zullen horen over de verschrikkingen van de jappenkampen op Indonesie...

Ashtrey | 17-02-10 | 12:54

-weggejorist-

cumshaft | 17-02-10 | 12:54

Volgens mij zitten ze op de GS redactie de hele tijd FOK! en Indymedia te F5-en. En daar vervolgens dan lekker zuigende stukkies over schrijven. En laat dat nou NIET de reden zijn waarom ik GS check.... Ik wil roerende stukkies, daar waar het stinkt....

Sydough | 17-02-10 | 12:53

Walvissen zijn de trouwens wel da bomb. Zo groot ook.

zovoklets | 17-02-10 | 12:52

OT: Van Leeuwen in de TK: Dan heb je te maken met een echte Robin Hood verdeling.
BAH BAH BAH! Stelen van de rijken om te geven aan de armen en dat met droge ogen durven te gebruiken als argument om iets wel te doen.

Hooijstra | 17-02-10 | 12:50

Merlot | 17-02-10 | 12:42

Of alle Chinezen en Indiers een plee in huis krijgen en de bips met papier gaan vegen.

zovoklets | 17-02-10 | 12:50

Balk, Bos en Roubeen zitten samen in één kabinet....
de slechtste grap ooit......

fuckje | 17-02-10 | 12:49

@Merlot | 17-02-10 | 12:42
jij gunt ook niemand zijn wasbeurt. Mocht het zo zijn, dan is er vaak ook nog te veel haar te wassen en dat kan je de Amerikaanse meisjes weer niet verwijten. Zo staat een chinees 1:2 als het gaat om haar.

Hooijstra | 17-02-10 | 12:47

Activisten zijn vechtersbazen, die op zoek zijn naar rellen (Lees: media-aandacht): dierenactivisten (met opleiding) en zelfbenoemde pedojagers (zonder opleiding) ontlenen hun bestaansrecht daaraan.

juriste | 17-02-10 | 12:46

En cremeren, hoeveel CO2 veroorzaakt dat wel niet?

Het CDA | 17-02-10 | 12:46

Sint Hubertus | 17-02-10 | 12:38
Expansieoorlog? Dat moet je zo zien: Japan bevrijdde het koloniale Azië uit de klauwen van... ons smerige koloniale racisten. Dus Japan = okay. Zo moet de linkse gedachtenkronkel ongeveer lopen.

Vieze Tonnie | 17-02-10 | 12:45

ZDEV | 17-02-10 | 12:27
In de sushibar, een beetje domme vraag.

Carpe@diem | 17-02-10 | 12:43

sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 12:31
Nog zo'n rekensom: een rampzalige toename van milieuvervuiling op aarde valt te verwachten, als de Chinese meisjes, net zoals de Amerikaanse, iedere dag hun haar zullen willen gaan wassen.

Merlot | 17-02-10 | 12:42

@sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 12:31
Nou weer een lichtpuntje gevonden, hier lopen nogal wat Afrikanen die fokken als konijnen, dan hebben we in iedergeval minder CO2. Maar dat zal wel verkeerd berekend zijn natuurlijk..

Meri59 | 17-02-10 | 12:41

Paul Watson according to South Park;http://www.southpark.nl/clips/sp_vid_254170/

Ashtrey | 17-02-10 | 12:41

Ik zag op de staatsomroep een docu over een Iraans gezin dat uitgeprocedeerd was en dat op straat was gezet, in de vrieskou! Dat gezin had elf jaar lang geprobeerd om een verblijfsvergunning te krijgen en dat was niet gelukt. De teneur van de uitzending was duidelijk. Dit is schandalig en die mensen moeten mogen blijven.

Het komt er dan wel op neer dat ze allemaal mogen blijven, alle asielzoekers. Want je procedeert net zo lang door tot je op straat wordt gezet en dan mag je alsnog blijven. Niemand stelde de vraag wat er moest gebeuren als straks een miljoen kanslozen de grens overstromen en wie dat moet betalen.

Het Iraanse gezin sprak niet over de mogelijkheid die er toch ook was. Terug naar het eigen land. Niemand vroeg daar ook naar. Want ze zijn zielig!

Het CDA | 17-02-10 | 12:41

Sint Hubertus | 17-02-10 | 12:38

In de whalewar is blijkbaar allus geoorloofd

neemjemoederindemali | 17-02-10 | 12:40

sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 12:31

de laatste tijd nog in China geweest?

neemjemoederindemali | 17-02-10 | 12:38

Deze quote van een Indymedia-reaguurder is ook mooi:

"Toch verhuurt Seasheperd zich uit om voor de cameras van Discovery met een overwegend blanke crew ten strijden te trekken tegen de "geelhuiden", daarmee associaties trekkende met de Amerikaanse oorlog tegen Japan in de jaren '40 (die duidelijk een racistisch karakter had) en dit versterken ze door de Japanse oorlogsvlag te gebruiken als logo, die het democratische Japan heden te dagen net zo verwerpt als wij doen met de nazivlag."

Hoe haal je het in je hoofd om de expansieoorlog van Japan te beschrijven als een racistische oorlog van blank tegen geel...

Sint Hubertus | 17-02-10 | 12:38

Ik vind ook dat tegenstanders niets toevoegen. Maar als ze niet meer zouden bestaan, zou het wel een heel kale wereld zijn.

Vieze Tonnie | 17-02-10 | 12:38

Ik had net een goede grap over Mao jonguh, kut. Maar goed, dat mag niet van Pruisen.

Hooijstra | 17-02-10 | 12:37

Van Pruisen gaat vooruit.

Boer in Amsterdam | 17-02-10 | 12:36

We sterven allemaal wel een keer uit. Laat die jappen lekker hun sushi vangen.

Willem VanDer Decken | 17-02-10 | 12:36

Op het moment dat mensen bepalde dingen niet willen horen en dat actief gaan censureren, heb ik toch het gevoel dat er iets mis zit in hun eigen verhaal en neemt mijn onvermijdelijk achterdocht alleen maar toe. Een deugdelijk verhaal dat de waarheid vertelt heeft geen censuur nodig, dacht ik toch. Stinkt een beetje daar.

Achterdocht | 17-02-10 | 12:35

Kan iemand mij vertellen waar dit artikel nu eigenlijk over ging? Ik raak zo langzamerhand de draad een beetje kwijt.

Mark van Leeuwen | 17-02-10 | 12:31

Gewoon een waarheid als een koe. Voor iedere europeaan of amerikaan erbij, moeten 100 europeanen en amerikanen allemaal 1% minder aan CO2 doen om de uitstoot net groter te maken. Voor iedere chinees, mexicaan of afrikaan erbij kunnen we volstaan met 0,1 of 0,2 % minder aan CO2. Dat is geen politieke uitspraak van watson, dat is gewoon een simpele rekensom. Wie daar moeite mee heeft snapt niet hoe de wereld in elkaar zit.

sjaakdeslinksesul | 17-02-10 | 12:31

Pffffffff alsof wij ooit flauwe grappen maken.

Karel Kruizenruiker | 17-02-10 | 12:30

Ik zou echt dolgraag een keer walvis willen proeven. Waar kan dat?

ZDEV | 17-02-10 | 12:27

Mao, Stalin en Pol Pot lopen door de Kalverstraat. Zegt Mao: is dit een grap of zo?
(-1 en een ban?)

DavidC | 17-02-10 | 12:27

Die lui zijn altijd opzoek....

Drs. D. | 17-02-10 | 12:27

Tja iets wat ik al langer wist:
Linksch mensen hebben nu eenmaal altijd gelijk... Volgens zichzelf!!

gozahtje | 17-02-10 | 12:26

Ach, dat heel Sea Shepherd ding is crap, ze doen het meer om zichzelf in de kijkerT te varen dan nuttige dingetjes.

Buffell | 17-02-10 | 12:25

Het lijkt de Rote Armee Fraktion wel, die "poetsten" ook zo graag.

Meri59 | 17-02-10 | 12:24

Paul Watson heeft gepleit voor een migratie stop !?! Wat zijn die milieu activisten toch een stelletje fascisten !

Marcus Porcius Cato | 17-02-10 | 12:24

Kan Marianne ons van commentaar voorzien?

neemjemoederindemali | 17-02-10 | 12:24

Ik voeg me bij De Jood!

Dus, walvis=Liev en Sea Shepherd +1

Jammer dat ze nog geen goed geleide fregatten hebben alleen

hendrikjandetuinman | 17-02-10 | 12:23

Het doel heiligt de middelen zeggen ze wel eens.

Flowers | 17-02-10 | 12:21


Poetin zit achter zijn bureau met zijn handen in het haar. De geest van Stalin verschijnt. Poetin klaagt over zijn problemen, zoals de incompetentie van zijn ondergeschikten in het Kremlin. Dat is makkelijk op te lossen, zegt Stalin. Schiet de slechte ambtenaren dood en verf de muren van het Kremlin blauw. Poetin is verbaasd: Waarom blauw? Stalin: Ha, ik wist wel dat je alleen over het tweede deel iets zou vragen.

Zulke flauwe grappen?

Mellita, domi adsum. | 17-02-10 | 12:20

Ze zitten weer eens in een ideologiese spagaat.

Merlot | 17-02-10 | 12:20

Dankzij de -helemaal niet linkse- PO horen we al jaren niets meer over Pol.
Tenzij we het over hooikoorts hebben.

Teun van het Tuinpad | 17-02-10 | 12:18

Fuck you whale, fuck you dolphin.

Osdorpertje | 17-02-10 | 12:18

Dingen die je niks aanstaan als linkspersoon moeten verdwijnen? Niks nieuws onder de zon. Gewoon niet kijken en rustig doorlopen.

metalj | 17-02-10 | 12:17

He vette sneeuwstorm hee geenstijl vet goeie voorspelling weer

harryss | 17-02-10 | 12:17

walvissen zijn lievvv. Paul Watson altijd +1

De Jood | 17-02-10 | 12:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl