Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het mag. Dwangarbeid voor schoffelweigeraars

Chop chop Slecht nieuws voor full-time schoffelweigeraars: zeg maar doei tegen dat luizige leventje. De Centrale Raad van Beroep heeft vandaag uitspraak gedaan over de vraag of het verplicht volgen van een re-integratietraject strijd oplevert met het verbod op – ja, we verzinnen het zelf niet - dwangarbeid. Welnu, het antwoord is: neen. Meneer de Werkweigeraar in kwestie (geen werkloze maar iemand die bewust en moedwillig geen arbeid verricht) vond het een Grof Schandaal dat het de gemeente Amsterdam bestond hem tot tweemaal toe te korten op zijn uitkering nadat gebleken was dat de bankhanger met hardnekkig Oblomov-syndroom het vertikte deel te nemen aan een of ander re-integratieproject. Teveel moeite. Ja, meneer vond het zelfs wel voor de hand liggen in hoger beroep te betogen dat de opgelegde verplichting in strijd was met het in internationale verdragen neergelegde verbod op dwangarbeid. Lol! Ja, dat is natuurlijk ook een manier om tegen de werkelijkheid aan te kijken. Goed. Hou je van buitenlucht, kun je lopen en kun je tillen? MATCH!

Reaguursels

Inloggen

Normaal reageer ik niet op dit soort (simpele) reacties maar er reageren hier een aantal mensen die een visie hebben tot aan hun voordeur en totaal geen idee hebben waar het over gaat. Misschien kunnen zij er eens iets inhoudelijke op reageren en mij uitleggen wat werken te maken heeft met werken met behoud van een uitkering?
De kansen op de arbeidsmarkt beginnen bij die vakbonden die afspraken maken over korte arbeidscontracten met de werkgevers en die deze arbeidskrachten binnen een mum van tijd weer de uitkering inschoppen. Dat er personen zijn die wat moeilijker te activeren zijn wil nog niet zeggen dat iedereen uitschot is die een uitkering ontvangt. Gezien de wijze waarop deze zaak is beschreven op Geen Stijl geeft aan het wat het niveau is van de gemiddelde lezer hier. Misschien wel een goede reden om deze mensen zelf eens een re-integratie traject aan te bieden om die visie van hun te vergroten tot verder dan de voordeur.
Veel hier hebben aan de oudere te danken ze rechten hebben zo ook de verkregen arbeidsrechten. Hedendag wordt er niet meer gestaakt voor een betere toekomst voor je kinderen. Ook dat noem ik 'lui volk' met een visie tot hun eigen bankrekening.

Kanhetbeter | 11-02-10 | 12:19


De hier beschreven zaak handelde helemaal niet over de schoffelweigeraar waarvan akte.

Desalniettemin heeft de raad ook in deze zaak een belangrijke conclusie getrokken te weten de aangeboden werkzaamheden zijn wel degelijk in strijd met het internationaal verbod op verplichte arbeid maar (en nu komt het) in dit geval handelde het om een niet verboden versie daarvan (?) omdat deze niet excessief of disproportioneel was daar ben je dan mooi klaar mee.

het spreekt vanzelf dat deze redenering vroeg of laat geen stand kan houden en de persrechter bevestigde dit na afloop ook.

Dus op dit moment zijn de Rene Paassen van deze wereld in hun nopjes wetende dat ze vroeg of laat op abstracte gronden juridisch toch afgeschoten zullen worden.

Slaap zacht meneer de president.

bekkie | 10-02-10 | 10:44

1. Het woord "punitief" komt niet eens voor in de reguliere Dikke Van Dale (zie internet). Hoe bedoel je "in allerlei bochten wringen" om rede en basale logica te niet te doen?

2. Het reintegratiebureau van het Hoyatraject levert louter werknemers aan voor arbeid in den "broeikas". Als je die arbeid ooit hebt verricht weet je dat het slavenarbeid is.

3. Als, na de assessment, geweigerd wordt voornoemde arbeid te verrichten volgt er een sanctie. Is die deelname aan de eerste week van het Hoyatrajct dan nog wel nodig om te concluderen dat er nooit sprake zal zijn van *dwang* tot het verrichten van *arbeid*?

4. [off topic, maar de uitspraak gaat hier gek genoeg ook over] Vaardigheden die men opdoet in een broeikas hebben geen waarde op de arbeidsmarkt. Kijk de personeelsadvertenties er maar op na. Tot (re)integratie op de arbeidsmarkt leidt dit niet. Er bestaan geen vaste contracten voor broeikasarbeiders. In het eigen bestaan kan men dan ook niet voorzien door middel van deze arbeid (zoals beoogd in Memorie van Toelichting, Kamerstukken II, 28 870, nr. 3, p. 2-3). Dit zou overigens ook geen wettige reden tot dwangarbeid zijn.

Hmmmmmm. Alle dieren zijn gelijk, maar sommige dieren zijn meer gelijk dan anderen. Four legs good, two legs bad. Een Roland Freisler is altijd wel te vinden.

Zwavelzuur | 09-02-10 | 16:59

waar NIETSCHZE het over had, heeft overwonnen.

Bucket of Shit and P | 08-02-10 | 23:41

Onvoorstelbaar hoe die SLAVENMORAAL

Bucket of Shit and P | 08-02-10 | 23:40
-weggejorist-
Lagging | 08-02-10 | 23:21

Was het allemaal maar zo zwart-wit.
Er is van alles mis in re-integratieland:
.
Naam: anoniem
Sinds kort werk ik 40 uur in een reintegratiebedrijf met behoud van uitkering. Er zijn geen faciliteiten om je aan een baan te helpen (op 4 computers na), de focus ligt niet op solliciteren of een passende baan zoeken, maar op het werken in het reintegratiebureau zelf. Ik ben een van de weinige autochtonen. De allochtonen spreken slecht Nederlands en communiceren is er niet bij.

Nu heb ik 731 euro bijstand, maar ik werk daar wel 40 uur per week. Mag dat?
Komt van www.reintegratieklachten.nl/
.
Er staan honderden van dit soort verhalen op, zelfs van mensen die naar drie hartinfarcten plus een geval van longkanker nog naar een zogenaamd re-integratiebedrijf worden gestuurd.

Stiggelaar | 08-02-10 | 22:03

Alle bovenstaande reaguursels voor kennisgeving aangenemen!
.
De persoon in kwestie leeft al méér dan 20 jaar op onze kosten en is te beroerd om een re-integratiecursus te volgen? DAMM-YOU!
.
Er zijn héél veel personen, die POPELEN om nieuwe uitdagingen aan te pakken!
.
De uitkeringsinstantie is tè vriendelijk voor betrokkene: gewoon op 0 zetten! Klaar!

redelijk toch | 08-02-10 | 21:02

Het "Zoekplaatje. Spot de pop!" overtreft in korte tijd het aantal reaguurders hier.
*Duikt weer onder steen, paarlen voor de zwijnen*.

Constrictorix | 08-02-10 | 19:14

ik heb ook een beetje last van Oblomov. Niettemin heb ik in mijn toch nog niet zo heel erg lange leven meer bijgedragen aan de maatschappij (in positieve zin) dan menig schoffelweigeraar,,

ik zeg: aanpakken die hap, als ze niet willen schoffelen hebben we in Limburg nog wel enkele mijnen die we kunnen heropenen.

Geile Markeerstift | 08-02-10 | 18:25

het moet toch niet gekker worden. Zit daar op zijn luie kont met het geld wat de belastingbetaler moet ophoesten. Wij zijn helemaal gek geworden in dit land. Dat je hier nog een procedure kunt starten voor zo'n flauwekul. Schop onder je reet en aan het werk!!!!!

fidelio | 08-02-10 | 18:20

Norman N. Warden | 08-02-10 | 16:36
Door verhitte schrijfdrift even over het hoofd gezien. Maar inderdaad, ik zie de parallellen ook. Het scheelt om herkenbare ervaringen te hebben, maar belangrijker is het hoe die voor mensen zoals jij en ik anders opgelost worden.

Niet dat ik pleit voor een status aparte, hoewel, misschien wel. En dat is dan ook gericht op veel sneller terug in een duurzame job. Iets waar uiteindelijk iedereen bij gebaat is.

Kaas 82+ | 08-02-10 | 17:07
Als het slechts om omkeren van die washandjes ging, was de boodschap duidelijk. We hadden toch al van die latex handschoentjes aan om ze van binnen en buiten te controleren. Binnenstebuiten keren hoefde niet. Er mocht geen vlekje of wat ook te zien zien zijn, anders hopla terug in de wasmand.
Dit hele beleid kan anders door (nog eens) biologisch afbreekbare washandjes te gebruiken. Hoeft geen bejaarde meer een veeg van de ander in het gezicht te krijgen. En dan nog. Als het met hergebruik moet, regel dat dan meteen in de wasserij. Met waardig betaalde krachten, die, let op, vooraf weten waar ze aan beginnen.

Kaas 82+ | 08-02-10 | 17:07
Ook dat wordt als een soort heiligdom opgevat.
Ter plaatse, mét begeleiding, achter een pc vacatures vinden.
Ik sprak, nog zonder bijstand maar omdat ik huidige bui voelde dreigen, eens een medewerker van het UWV. Die gaf al aan dat de kans dat je op die manier werk vindt slechts 5 % is. Vijf procent! Hoe bewaarheidt door alle pogingen via die weg.

Nog eens, ik ben ondanks een diep klotejaar positief gestemd terug mijn weg te vinden. De tekenen (oude opdrachtgevers blijken na ook hun mindere tijden voorzichtig geïnteresseerd) wijzen er ook wel op. Nog net niet voldoende om deze afhankelijksklauw af te schudden, maar toch.

Waterlander | 08-02-10 | 18:06

Groenepuntmuts

Van Pruisen is de nederlandse versie van Ann Coulter. Beetje rechtse talking points opdreunen, en vooral heel wereldvreemd zijn.

Mr_Robson | 08-02-10 | 17:55

Waarom heeft men deze schertsfiguur nog euro 2500 aan vergoeding gegeven om de kosten van deze kansloze procedures te voeren? Als hij verliest, hoort hij gewoon zelf te betalen, net als ieder ander die een procedure verliest.

Nog steeds volstrekt achterlijk, die rechtspraak.

ik heet joran | 08-02-10 | 17:55

Ik zie nu op Elsevier dat het gaat om bijstand ipv ww. Maar goed, bij de ww schijnt het tegenwoordig net zo te gaan.

De Geus | 08-02-10 | 17:40


Constrictorix | 08-02-10 | 17:04

Fijn om te horen!

propper1000 | 08-02-10 | 17:34

Inderdaad van pruisen, zo kun je ook tegen de werkelijkheid aankijken. je kunt niet iemand dwingen te werken. wel kun je zorg van jóú kant stopzetten, maar dat is iets anders. waar haal jij je wereldvreemde rechtste propaganda toch altijd weer vandaan? wat is er met Geenstijl gebeurd de afgelopen jaren?

Groenepuntmuts. | 08-02-10 | 17:33

@propper1000 | 08-02-10 | 17:20
Ik heb niet gezegd dat ik werkloos ben, ik betaal alleen geen premies meer vanuit me werk. Is een subtiel verschil.

Constrictorix | 08-02-10 | 17:31

De mijnheer in kwestie heeft 18 jaar in de bijstand gezeten. Hij is kennelijk intelligent genoeg om, ik weet niet hoeveel keer, procedures aan te spannen. Mijnheer zegt niet in staat te zijn om in zijn eigen levensonderhoud te voorzien en wil ook niet geholpen worden om dat eventueel wel te kunnen. Dit soort lui verzieken de samenleving. Aso!

crone | 08-02-10 | 17:31

@ NoMinister | 08-02-10 | 15:27

Eens. +1

great bay | 08-02-10 | 17:29

LOL! Bello is de derde al in een half uur tijd met goede (kuch kuch) ervaringen bij het CWI. Nogmaals, laat Rutger er eens heengaan. Is eens eens wat anders dan het eeuwige Wilders gedoe.
@Bello: het probleem is dat je in die paar maanden wel lekker op een houtje mag bijten, want rekken is iets waar ze heel goed in zijn.

Constrictorix | 08-02-10 | 17:25

Norman N. Warden | 08-02-10 | 16:36
*vervolg*
En typfouten hierboven even voor lief te nemen, de adrenaline zit me tot boven de oksels.
Onlangs reactie op een brief naar een Afghaanse ondernemer in de buurt (multicultueel, waarom niet), bedrijf in natuursteen. Keukens, grafzerken, dat werk.

"Hierbij bevestigen wij de door u ontvangen cv. Als wij een personeel nodig hebben, zullen wij u lastig vallen voor een sollicitatie gesprek".

Heus waar, wat je meemaakt in werklozenland is soms om te lachen, ware het niet dat het diep droevig is als je de ene na de andere afwijzing in je map kan stoppen.
Ik houd wel goede moed, en zal ook op bankhangers hakken zodra ik aan de andere kant van de lijn sta. Maar om iedere werkloze die ook nog eens te werk wordt gesteld op een hoop te gooien? Daarvan wil ik eerst weten hoe die situatie is ontstaan.
Wat dat betreft heb ik een conceptbrief klaarstaan voor de politiek. Met de simpele boodschap: maak ook beleid voor mensen die wél arbeidsethos hebben, maar door een hiaat in hun cv (type ervaring, gezondheid, misschien zelfs leeftijd) niet 1-2-3 op de juiste plek kunnen komen.

In plaats van dat nu zo hip ogende beleid iedereen die zonder werk komt te zitten linea recta richting ongeschoold kutwerk te sturen.

Waterlander | 08-02-10 | 17:20

Goh, wat een belangwekkende bijdragen weer in de comments.
Er was een tijd dat GS een verbod uitvaardigde voor werkloze reaguurders.

Daarom: alle reacties t/m 17.00 uur: opbiechten als je werkloos bent, zo ja, waarom, en hoelang.

propper1000 | 08-02-10 | 17:20

@ Waterlander | 08-02-10 | 16:55

Na lang verblijf in het buitenland moest in helaas ook even aankloppen bij de instanties ( met gepaste tegenzin ), jaar of 7 geleden. Bang! > reintegratie. Na de verplichte voorstelrondjes met mensen die nauwelijks een woord Nederlands spraken en de verplichte rollenspellen ( geweigerd dus... krijg de typhus, ik ben geen mongool) kwam de crux. Gewoon achter een PC kruipen in hun pand, 2 x per week en sollicitaties mailen, maakte niet uit op wat, als je maar dáár op die stoel zat. Kon niet thuis, terwijl dat makkelijk gekund had. Op maandag kwam er een lul binnen met een map van Tempo- Team met vacatures op echt alleen maar kudtbaantjes, die werden even flux gekopieerd zodat het logo van het de betreffende reintegratieboer op de A- 4 tjes stond en deze werden triomfantelijk aan de muur gehangen. Hoe bedoel je één - tweetje? Werkloosheidsmaffia, niets meer, niets minder.

Gelukkig heb ik toen na een paar maanden zelf wat leuks gevonden en ben daar schaterlachend en met opgeheven middelvinger de deur uit gelopen. Ongezien de schimmel op de hartkleppen voor dit soort volk. Nooit meer, ook al moet ik uit de vuilnisbak vreten.

bello | 08-02-10 | 17:12

Om nog even terug te komen op die washandjes. Heb een bijbaantje gehad in de zorg. Die vezeltjes zijn inderdaad niet fijn als je iemands gezicht staat te wassen. Ze zijn wel steriel (alles op de kookwas).
Dus als daar iemand die washandjes keert voordat ze voor de tweede keer gewassen worden, tja, ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat toejuich.

Kaas 82+ | 08-02-10 | 17:07

Zo te horen heeft Waterlander dezelfde goede ervaringen met het CWI als ik!

Constrictorix | 08-02-10 | 17:04

@Widtvoet Poging gedaan om linkje 2 te lezen maar gaat me iets te ver.

Feit is in elk geval dat je verplicht premie betaalt voor een uitkering na ontslag. Maar nu blijkt dat je na ontslag geen recht hebt op geld, maar gewoon een lullig baantje in je maag krijgt gesplitst. De facto is de ww dus al afgeschaft, behalve de premie dan. Diefstal van staatswege. Geef iedereen zijn premies terug want er blijkt geen dekking te zijn.

De Geus | 08-02-10 | 17:04

De Literator | 08-02-10 | 16:18
Natuurlijk heb ik al deze suggesties al duizendmaal voor m'n kiezen gekregen. En ik ben ook niet te beroerd om klotebaantjes te doen. Heb ik ook allemaal gedaan tijdens mijn opleiding. Lopende band, schoonmaker (kantoren, ziekenhuis), you name it. Als je net over de 40 bent, en toch ervaring hebt op beter niveau, zak je niet makkelijk terug. Nog maar de vraag of je ertussen komt, zo'n gemeentebaan. Ook geprobeerd hoor. Telefonist. Heeft u ervaring? Nou met bellen wel. Ja, maar zo;n centrale bedienen kan niet iedereen hoor!

Eurotokkie | 08-02-10 | 16:25
Daar is deze site toch ook voor? Andere geluiden? Ik vind verder ook dat die knakker die al sinds 1988 geen flikker uitvoert een schop onder z'n kloten mag krijgen.

Norman N. Warden | 08-02-10 | 16:36
Ik sta op tal van wervingssites. En pleeg gemiddeld vier tot vijf serieuze sollicitaties. Kom ik zo op terug. Wat betreft het CWI. Daar wilde ik ook mijn cv op zetten. Kan niet met je eigen word-dokument. Ga je invullen. Al bij de opleidingen het mis. "Havo, die is genoten voor uw geboortedatum, kan niet, alarmbellen!" Bleek een big in het systeem, want mijn geboortedatum stond goed. Om de bug te omzeilen moest ik van alles even anders inkloppen en dan stond mijn cv erop. Zonder dat ik zelf terug kon zien hoe dan.
Ik bedoel maar, het is een complete bende, die hele re-integratie business.

Waterlander | 08-02-10 | 16:55

Ej Pruisen,

Reageer eens op de beschuldiging dat Exxon Mobil achter de klimaatscepsis zit door bureau's te financieren die global warming tegenspreken! Jij was er toch zo van overtuigd dat het een 'links complot was'
graag uw reactie. ga jij eens werken ipv oblomoven

Mr_Robson | 08-02-10 | 16:49

@mezelf:
Twee keer een heel ander verhaal gebruiken in één stukje.... LUTSER!

Constrictorix | 08-02-10 | 16:46

Geweaun even naar Europees Hof, meneer Van Hoof.

crankshaft | 08-02-10 | 16:45

Even een kanttekening hier. Voor zover ik het even snel gelezen heb, zit meneer al sinds 1988 zijn hand op te houden. En wat zeg maar jansen (08-02-10 | 15:42) zegt; het is een gesprek met een re-integratiecoach, het is dus nog niet eens werk.
Maaaaaaaaar!!!! Iedereen die elke werkloze gelijk maar voor luie flikker gaat uitmaken, heeft nog nooit met de klootzakken van het CWI/UWV te maken gehad. En dan is het makkelijk oordelen.
Ik had zelf destijds 20 jaar gewerkt. Idd gewoon als broekie (HTS niet afgemaakt) begonnen in simpel productiewerk, terecht gekomen in de ICT en daarna als zelfstandig rij-instructeur. Leuk hierbij te vermelden is dat ikzelf 6000 euro kon investeren in de opleiding, zelf me in de schulden kon steken voor het aanschaffen van een instructievoertuig en alle bijhorende kosten zelf kon betalen. Om na 7 jaar weggeconcureerd te worden door instructeurs die dit allemaal via dezelfde reintergratiebureau's betaald kregen en dus dik onder de prijs konden gaan werken. Zit misschien wel een leuk topic in voor Rutger, maar dat is een heel ander verhaal.
Maar goed, dan kom je bij het CWI/UWV en wat bieden ze dan aan? (ik hoor het hem nog zeggen):
"Om een uur of 04:00 containers losschroeven op de schepen in de haven van Rotterdam". Onnodig om te vermelden dat ik niet in Rotterdam woon en ik melding had gemaakt van een zwakkere rug en rechterknie.
Zeg je nee, dan doe je aan werkweigering (dus geen uitkering). Zeg je ja, werk je jezelf de WAO in en zijn ze ook van je af. Is voor hen altijd een win/win situatie.
Gelukkig heb ik nu weer 80 uur (onbetaald) werk staan, vanwege bedreigingen naar een UWV medewerker, maar dat is een ander verhaal :).

Constrictorix | 08-02-10 | 16:44

Beste zin uit het arrest: "dat appellant ten tijde van belang circa 18 jaar algemene bijstand ontving". Zegt alles.

loonslaaf_69 | 08-02-10 | 16:44

Norman N. Warden | 08-02-10 | 16:18
Voornaamste leermomenten waren gesprekken tapen op een goed moment. Ik kreeg van doen met een ambtenaar die eens kwam binnen wandelen bij dit nieuwe project. Die ging er vanuit dat ik wel iets op mijn kerfstok moest hebben om in deze situatie terecht te zijn gekomen. Na enkele zeer intensieve gesprekken werd ik boven elke verdenking verheven en wilde hij me wel met subsidieconstructies 'helpen'. Dat kwam neer op creatief schuiven met gemeenschapsgeld (lees corruptie, vriendjes coachklussen toeschuiven) en heb daarvoor bedankt. Op mijn vraag wat hij zou doen als ik zou praten over de info die hij me vertrouwelijk gaf, zou hij wel wat bedenken (om mij erbij te naaien natuurlijk). De consultente in de fabriek had al lang gezien waar die gast mee bezig was en haalde me onder zijn hoede vandaan.

zeg maar jansen | 08-02-10 | 16:18
Dit overweeg ik dus ook. Naast het oppakken van mijn eerder werk.

SheriffSharif | 08-02-10 | 16:23
Niemand. Gewoon meteen drie keer heet wassen. of biologisch afbreekbare washandjes introduceren in verpleegtehuizen.
Of sherrifs die niks om handen hebben op hun werk die shit eruit laten peuteren.

Waterlander | 08-02-10 | 16:38

@Waterlander | 08-02-10 | 16:24
Als je echt al een 10 jaar je eigen broek hebt opgehouden en je wilt en kunt wat: zet je resume op Monsterboard o.i.d. Zorg in ieder geval dat je uit die tunnel genaamd Arbedisbureau/CWI of hoe het ook mag heten komt. Die instanties kunnen helemaal niets en de mensen die er werken hebben geluk dat ze daar "werk" hebben, anders zaten ze ook gewoon aan de andere kant van het bureau v.h. CWI.

Norman N. Warden | 08-02-10 | 16:36

@ Norman N. Warden | 08-02-10 | 15:32
Volgens mij probeert de gemeente in dit geval zich juist te houden aan art.23 van het UVRM. Met name lid 1 t/m 3. Alleen de keuze voor een beroep is nu in het geding, maar als ie straks weer op weg is kan hij hier ook zelf een keuze voor maken. Waarschijnlijk zal de gemeente hem ook nog wel de keuze voorleggen of hij liever vuilnisbakken leegt of schoffelt.

@De Geus | 08-02-10 | 15:55
WW premie betaal je voor als je werkloos wordt. De hoogte en duur van je uitkering is dan ook afhankelijk van je arbeidsverleden en duurt minimaal 2 maanden en max iets meer dan 3 jaar. Ben je daarna als jong en dynamiek persoon nog werkloos (!) dan beland je in de bijstand. Dit wordt uit een ander potje betaald en staat dus los van je ww uitkering.

I.c. zit meneer als sinds 1988 in de bijstand, dus ik verwacht niet dat meneer toen al oud was, waardoor hij weinig kans meer had op een geschikte baan. Geen idee of hij nu nog veel zicht op op een geschikte baan ivm zijn leeftijd (volgens a'dam wel), maar volgens mij hebben we de afgelopen 20 jaar toch genoeg werk gehad.

Rechtsomdraaimaken | 08-02-10 | 16:30

Ik zal er aan denken, als ik weer zo'n schoffelaar zie :))

loonslaaf_69 | 08-02-10 | 16:27

Waterlander | 08-02-10 | 16:24

Ik weet het ook niet joh. Ik hoor vaker dit soort verhalen van reaguurders hier (danceart volgens mij had het zelfde verhaal)
Zoveel mogelijk proberen, en niet opgeven.

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 16:26

Waterlander | 08-02-10 | 16:24

Je bent een vreemde eend tussen al die hardwerkende mensen op Geenstijl.

Eurotokkie | 08-02-10 | 16:25

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 16:14
Ja, ik verzin dit niet.
En wat de zogenaamde klantmanager van het CWI tegen me zei na die drie maanden: je bent voldoende opgeleid, hebt geen taalachterstand (me dunkt) en oogt gezond. Jij kunt door naar de volgende fabriek als je zelf niks kunt vinden.
Ze zou wel even kijken bij het werkgevers-service-punt. Na een half uur wachten kwam te terug met de opmerking dat twee van de drie collega's niet aanwezig waren en die ene had ook niks wat aansloot bij mijn achtergrond (interieurbouw). Of zelfs maar iets wat (ver) buiten mijn vak lag.

ojédiaré | 08-02-10 | 16:15
In jouw geval zou ik een stoma laten plaatsen.

Waterlander | 08-02-10 | 16:24

' Inlichtingendienst AIVD heeft maandag in een brief alle burgemeesters van Nederland gewezen op een omstreden werkwijze van de Anti Fascistische Actie (AFA) om 'rechtse' partijbijeenkomsten en demonstraties te voorkomen. '

nou jongens.. schoffelen maar dan .

nachtschilder | 08-02-10 | 16:23

@Waterlander
wie moet dan de washandjes checken?

SheriffSharif | 08-02-10 | 16:23

Norman N. Warden | 08-02-10 | 16:18
juist
HugoDeBaas | 08-02-10 | 16:18
Een gigolo moet ook goed (Nederlands) kunnen praten :p
De Literator | 08-02-10 | 16:18
Precies, mits je geen armen of benen mist; werken of sterven (of allebei :) )

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 16:22

@ Waterlander | 08-02-10 | 16:12

Waarom word je geen vuilnisman, dat verdient hartstikke goed. Asjeblieft hier geen huilie huilie en overdrijfie gaan doen over allerlei ongewenste (lees: door u onder uw niveau geacht) klusjes. Dat hoort nu eenmaal bij een uitkering aanvragen....

De Literator | 08-02-10 | 16:18

-weggejorist-

HugoDeBaas | 08-02-10 | 16:18

Waterlander | 08-02-10 | 16:12 Zie dat je re-integratiecoach wordt. Er is één bedrijfstak die door ambtenaren in leven wordt gehouden en dat is de werkeloosheidsindustie. Je kunt dat heel goed als zzp-er doen en als je niet een groot en pompeus kantoor huurt redt je het makkelijk met zo'n 20 á 25 'cliënten' per jaar.

zeg maar jansen | 08-02-10 | 16:18

Buitenlucht? Met al die fijnstof? Dat tast mijn persoonlijke integeriteit aan! Wil je me deaud hebben ofzeau?
Of ik kan lopen? Discriminazie! Dat mag je niet vragen!
Of ik kan tillen? Tssss, de staat, die tilt ons allemaal! Ik word getilt door die Bos-bende!

Sjo, weer wat argumenten om te blijven bankhangen. En nu even opzouten ja! Dadelijk wordt mijn biertje warm.

Granaatappel | 08-02-10 | 16:18

@eerstneukendanpraten
Duidelijk.
Uw vertelwijze deed mij geleauven dat dit de hoofd- en enige reden voor het niet aannemen van de sollicitant betrof.
Triest om te zien hoe het er bij sommige mensen aan toe gaat.

Ashtrey | 08-02-10 | 16:18

ojédiaré | 08-02-10 | 16:10
Je bent een stumperige trol en de moeite van het reaguren niet waard.

@Waterlander | 08-02-10 | 16:12
Had je dan helemaal geen leermomentjes? Onze links-gristelijke farizeeërs in Den Haag sturen je toch niet zomaar naar zo'n opleidingstraject?

Norman N. Warden | 08-02-10 | 16:18

ojédiaré | 08-02-10 | 16:15
Leuk he, grapjes maken over dit soort (letterlijke) shit. Je wilt niet weten hoe kut het is om je baan kwijt te raken.
Vertel eens, neem aan dat jij van pappie en mammie altijd netjes zakcentjes hebt gehad en vervolgens ergens een nietszeggende economische studie hebt gevolgd. Hoe bevalt het om nu in je lease-autootje te rijden en niet boeiend werk te verrichten waar je op verjaardagen zit over op te scheppen?

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 16:18

Adios amigos

Ashtrey | 08-02-10 | 16:17

Waterlander | 08-02-10 | 16:12
Je onderschat hoe belangrijk het is dat er geen stront meer in die washandjes zit!!

ojédiaré | 08-02-10 | 16:15

Charles Bronson .32 | 08-02-10 | 16:13

Hij belast niet het milieu dat is dan weer goed hieraan.

Eurotokkie | 08-02-10 | 16:15

Waterlander | 08-02-10 | 16:12
Jezus Christ, heb je dat echt moeten doen? Wat een verhaal.

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 16:14

@ Eurotokkie | 08-02-10 | 16:11

ja eigenlijk moeten we ze een gratis (over)dosis heroïne geven. Stukken goedkoper. Dus niet van die muffige mietjes-methadon maar the real stuff....

De Literator | 08-02-10 | 16:14

Een beetje op de bank chips eten en pornootjes kijken. Wat een profiteur.

Charles Bronson .32 | 08-02-10 | 16:13

zeg maar jansen | 08-02-10 | 15:42
Daarom lgt hij het dus ook af. let wel, sinds 1988 in de ww.

Daarbij, sinds 2004 is de wet veranderd van 'passende arbeid' naar 'maatschappelijk aanvaarde arbeid'. Schoffelen is dat. Speciale opmerking in de wet is dat prostitutie dat niet is.

Welnu, ik behoor sinds een klein jaar ook tot de groep werklozen. Zzp-er die na tien jaar niet meer het hoofd boven water kon houden. Al voor die tijd en nu nog steeds solliciteer ik me suf op reguliere (deeltijd) banen. Geen enkel succes dusver. Bij aanvraag van de bijstand en het verzoek zo snel mogelijk om- of bij te scholen, werd ik meteen in een re-integratiefabriek geplaatst. Tussen 90 % tuig uit alle windstreken. Soort werk? Washandjes van een verpleegtehuis die naar een wasserij geweest waren en wij moesten controleren of ze wel schoon waren. En dat waren ze niet, de schijt zat er nog in. Of het nog droeviger kan? Ja, onze sortering werd weer gecontroleerd in Rotterdam. Afgekeurd. Wij kregen ze terug, met een reprimande.

Het is dat ik me vrij vlot een plek op de administratie van die fabriek wist te bemachtigen (de organisatie was ronduit knudde, nog handgeschreven archivering van al die dossiers etc.), anders was ik er regelrecht aan onderdoor gegaan.
En één ding.
Ik laat me dit nooit meer gebeuren. Die dreiging hangt me wel boven het hoofd als het nog steeds niet is gelukt binnen nu en 4 maanden om een fatsoenlijke job te vinden. Het hele traject opnieuw. No way.
Ik heb óf een baan, maar de kans is groter dat ik opnieuw zelfstandige word, óf ter werkstelling met een strafkarakter (want dat is het) wat ik uit ga vechten voor de rechter. Eens zien of die smerig wasgoed checken (met elders check check) zo maatschappelijk aanvaard vindt dat je het niet mag weigeren.

Waterlander | 08-02-10 | 16:12

Hieperdepiep!

verbeter de wereld, | 08-02-10 | 16:12

De Literator | 08-02-10 | 16:09

klopt , als deze persoon ook nog een moord had gepleegd dan waren de kosten boven de miljoen gelopen .

Eurotokkie | 08-02-10 | 16:11

Ashtrey | 08-02-10 | 16:01

Ja het was diens vader. En het was 1 van de redenen een ander aan te nemen.
Was ook nog iets met dienstplicht in Turkije of zeau.
Neem aan dat het excuus aan mij gericht was. Zo ja, dan dank ik u!

eerstneukendanpraten | 08-02-10 | 16:11

Norman N. Warden | 08-02-10 | 16:03
Als het schrijft als een gefrustreerde werloze, en het huilt als een gefrustreerde werkloze, en het brult als een gefrustreerde werkloze, dan:
bent u voor mij een gefrustreerde werloze. Kom geef het maar toe, lucht je zwakke hart, laat je gaan, je kan het.
Het gaat je verder niet helpen hoor, je gaat gewoon aan de schoffel dit jaar. Neem je verklaringen van de alle rechten van de werkende mens maar mee naar je nieuwe werkplek, dan heb je in je pauze wat te lezen.

ojédiaré | 08-02-10 | 16:10

@Norman N. Warden
Wij hebben helemaal geen rechten. They're merely privileges, zoals George Carlin het ooit al haarfijn uit de doeken deed. En die kunnen ze op ieder gewenst moment weer van ons afpakken. Maak je geen illusies.

beastiaan | 08-02-10 | 16:10

eerstneukendanpraten | 08-02-10 | 16:07
Moet toegeven dat ik vroeger ook wel een paar blauwe maandagen bij bepaalde bedrijven heb gewerkt. En daarna een kutsmoes heb opgehangen. hehe.
-trrriiing
Ja?
-Jah hallo *piep* je spreekt met Tamara van Randstad, waarom ben je niet op je werk
Jah, euhm, ik ben ziek. Ik heb toch gebeld?
-Nou we hebben niets van je vernomen.. Hoor ik daar auto's op de achtergrond, ben je buiten (!?)
Jah, ik loop even een stukje buiten, dat moest van de dokter.

Wat een lul was ik.

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 16:10

Deze parasiteur heeft sinds 1988 aanééngesloten een uitkering, dat is dus inclusief begeleiding en zo minimaal een half miljoen voor deze éne persoon. En zo lopen er honderdduizenden in Nederland rond.... De Literator snapt eigenlijk niet dat hij van iedere verdiende euro zomaar toch nog 48 cent mag houden van Woutertje Bos....
* rekenmachine weer opbergen doet*

De Literator | 08-02-10 | 16:09

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 16:00

Heb me er verder niet al te veel mee bemoeid, personeelsbeleid doet iemand anders, maar we hadden die dag 3 jongens en hadden maar 1 nodig, dus het CWI medegedeeld dat het een andere werd. Hoefden we niet echt een reden voor
op te geven meen ik, ze waren al blij als er 1 geplaatst kon worden. Halverwege december heeft ie de brui eraan gegeven, het werk is ook gedeeltelijk buiten.
Ook triest... Zal wel aan het CWI gemeld hebben dat hij vreselijke pijn in zijn rug had of zo, kwam zijn uitkering ook niet in gevaar...

eerstneukendanpraten | 08-02-10 | 16:07

@Ashtrey 16:01
Getuigt, excuus.
*koffie*

Ashtrey | 08-02-10 | 16:05

Maar ja deze mensen aan het werk helpen kost vele malen meer dat dat ze in de bijstand blijven, zo een re-integratietraject hebben veel gemeentes de das
omgedaan en zijn de kosten zo hoog opgelopen dat ze nu alleen nog bemiddelen voor doelgroep 2 , mensen die niet langer dan 3 maanden een uitkering hebben.

Eurotokkie | 08-02-10 | 16:05

@ojédiaré | 08-02-10 | 15:36
Presumption is the mother of all fuckups zeggen ze wel eens en daar ben jij het levende bewijs van. Waar haal je het vandaan dat ik geen werk heb?

@Sliptong | 08-02-10 | 15:41
Ook jij moet nog eens terug naar de lagere school. Vroeger heette dat vak "verklarend lezen". Ik geef niet mijn mening over die universele verklaring v.d. rechten v.d. mens doch wijs op het bestaan ervan. Als je die verklaring ruk vindt dan moet je op een partij stemmen die hem wil afschaffen. En dan kom je in een staat terecht zonder rechten.

Norman N. Warden | 08-02-10 | 16:03

@eerstneukendanpraten | 08-02-10 | 15:51
---hoe die kansenjongeren NIET het goede voorbeeld van hun ouders krijgen.---??
U bent hier vandaag al de tweede mannelijke prostituee waar ik om lachen moet!

ojédiaré | 08-02-10 | 16:02

eerstneukendanpraten | 08-02-10 | 15:51 En dan ben je al een flinke stap verder, het gaat hier om "Een begin maken met een re-integratietraject". Dat betekent alleen maar dat de onderhavige bankhanger een re-integratiebedrijf moet kiezen welk door de uitkeringsinstantie betaald wordt.

Daar moet ie eens per week naar toe om een uurtje te praten met zo'n geitenwollensok in tweedjasje die dan bekijkt wat z'n mogelijkheden zijn op de arbeidsmarkt. Dat kost ons, de gemeenschap, tien mille per geval. Er komt vaak geen arbeidscontract uit anders dan dat van de coach zelf. Die kan namelijk weer een stukje bestaansrecht claimen in de werkeloosheidsindustrie.

De 'cliënt' namelijk hoeft er niet persé in te slagen een baan te vinden, in dat geval wordt het traject na een jaar afgesloten zonder resultaat en zonder gevolgen voor de uitkeringsgerechtigde bankhanger.
De coach krijgt in dat geval niet de tien mille maar slechts 7500 euro. Maar dat geeft niet want er zijn er meer die aan zo'n traject moeten beginnen. En voor allemaal is er zo'n budget waaruit de coach wordt betaald.

zeg maar jansen | 08-02-10 | 16:01

@eerstneukendanpraten 15:51
Als ik uw verhaal goed begrijp, was het niet sollicitant zelf die den asbak leegde maar diens vader? Om vervolgens zelf -door dit voorval- niet aangenomen te worden?
Lekker sterk weer, mits waar getuigd zulks eauk van weinig gratie.
Aso bijna zelfs.

Ashtrey | 08-02-10 | 16:01

@De Geus | 08-02-10 | 15:55
Je betaalt WW=premie voor de man of vrouw die door de huppelkutjes van CWI niet in staat worden geacht op korte termijn een baan te vinden. Wie een bruikbaar diploma bezit, er representatief uitziet en niet meteen een grote waffel op zet, dient overal op te solliciteren.

En-el Hak | 08-02-10 | 16:01

Dat kan allemaal wel zo zijn,maar vergeet niet dat mensen van b.v. 62 jaar ,die hun leven hard gewerkt hebben, ook opgezadeld worden met deze reintegratie onzin.

2112 | 08-02-10 | 16:00

eerstneukendanpraten | 08-02-10 | 15:57
inderdaad, ik denk trouwens dat die man gewoon een complete holbewoner is. Totaal geen fatsoen. Egoistisch. Hebben jullie trouwens dit als reden opgegeven? En wat was de reactie van zoon/vader?

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 16:00

*tijdelijk out is en opdracht scoren gaat*

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 16:00

zeg maar jansen | 08-02-10 | 15:48
Dwarsleasies?
"from the waist up" kunnen als koerier nog dienstbaar zijn.
"waist downerts" kunnen naadloos blenden in het ambtenarenapparaat.

ojédiaré | 08-02-10 | 15:58

De Geus | 08-02-10 | 15:55
Geeft het betalen van je ww-premie recht op eindeloos thuiszitten ?

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 15:58

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 15:53

Ik vraag me dan af, zou het die vader nou geen ene flikker schelen of zijn zoon een baan krijgt of niet? Al is het maar inpakwerk. En de auto stond gewoon
op 10 meter afstand van een kantoor waar 5 man hem konden zien.
Eigenlijk erg triest voor die jongen, zo'n vader...

eerstneukendanpraten | 08-02-10 | 15:57

@De Geus 15:55

Linkjes (mn. de tweede) gelezen?

widtvoet ® | 08-02-10 | 15:57

Maak er ambtenaren van, kunnen ze gewoon lekker doorluieren.

Uw Verzekeringsadvis | 08-02-10 | 15:57

Wat resteert is dan de vraag waarvoor je altijd ww-premie hebt betaald. Voor het recht te schoffelen als je je baan verliest?

De Geus | 08-02-10 | 15:55

@ojédiaré
Denk het ook. Ik zal mij ook missen :-)

beastiaan | 08-02-10 | 15:53

Was die gast de asbak van zijn auto aan het legen bij ons op het terrein... Niet aangenomen dus.
eerstneukendanpraten | 08-02-10 | 15:51
Klein detail, grote gevolgen. Wat een aso. Zowiezo een hekel aan debielen die dat doen.

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 15:53

Eenmaal in het hangnet ( voorheen vangnet ) dan kom je er niet zo snel meer uit.

Eurotokkie | 08-02-10 | 15:52

zeg maar jansen | 08-02-10 | 15:42

Op het bedrijf waar ik werk worden ook wel eens kansenjongeren aangeboden
door het CWI om inpakwerk te doen. Opleidingseisen: nulkommanul. Kregen we vorig jaar weer een sollicitant die door zijn vader werd gebracht in een Mercedes 190D van het jaar om en nabij de 1985 (u voelt hem al aankomen...). Terwijl de jongeman bij mijn collega aan het babbelen was zag ik de deur van de auto voorzichtig open gaan en zag ik iets naar buiten vliegen. Was die gast de asbak van zijn auto aan het legen bij ons op het terrein... Niet aangenomen dus.

Dit geeft hoe triest het ook is wel aan hoe die kansenjongeren NIET het goede voorbeeld van hun ouders krijgen. Dit gezin kwam trouwens uit het land waar de namen van bijna alle voetbalclubs niet zijn uit te spreken maar de meeste eindigen op SPOR.

eerstneukendanpraten | 08-02-10 | 15:51

ojédiaré | 08-02-10 | 15:33 Dwarslaesie? Dan kun je altijd nog loempiaatjes inpakken.

zeg maar jansen | 08-02-10 | 15:48

@beastiaan | 08-02-10 | 15:44
Ze zullen je missen bij Kwik Fit!

ojédiaré | 08-02-10 | 15:47

Iedereen heeft toch goddomme dwangarbeid in NL? Ik moet me helemaal de tering aan god-weet-wat-voor-belastingen (opgelegd vanuit de overheid dus) betalen. En om die belastingen te kunnen ophoesten heb je dus een baan nodig. Simpel lijkt me. Dus iedereen zit vast aan dwangarbeid lijkt mij!!!

Mocht dat verboden zijn dan wil ik wel een cursus schoffel leunen of cathegorisch werkweigeren volgen op kosten van het UWV.

Chris666 | 08-02-10 | 15:47

Oblomov-syndroom; "De held is een van die door de natuur rijkelijk bedeelde, maar zorgeloze en luie naturen, die hun leven doorbrengen zonder nut voor anderen en die er niet in slagen hun eigen geluk te grijpen."

Held [x] check
Door natuur rijkelijk bedeeld [x] check
Niet in slagend eigen geluk te grijpen [x] check
Zonder nut voor anderen...., mmm gewetensvraag, [ ] uncheck.

*dit syndroom aan zich voorbij schieten laat doet*

Ashtrey | 08-02-10 | 15:46

Het is geen dwangarbeid, meneer krijgt nog steeds geld, alleen minder.
Ik vind het niet zo vreemd ook. Uitkeringen zijn er om mensen die zonder werk zitten, of mensen die niet kunnen werken een fatsoenlijk bestaan te bieden.
Dat er ook zijn die niet willen werken is een feit. In dat geval is korten naar mijn idee dan ook volkomen terecht. Als je in de natuur geen donder uitvoert heb je ook niet genoeg om te overleven.
Het zou natuurlijk erg krom zijn als de werkende bevolking voor dit soort figuren mag betalen.

Deaude_Lutser | 08-02-10 | 15:46

Eindelijk, we moeten dat soort ''mensen'' keihard aanpakken.

joories | 08-02-10 | 15:45

Eerst lekker parasiteren op onze kosten, vervolgens allerlei reintegratie trajecten, dwangbrieven, vergaderingen, cursussen, rechtszaken en noem maar op genereren, allemaal ambtenarentijd! We willen toch van ambtenaren af ? Die zitten daar ook op onze kosten? Snap je al waarom wij werken? Om dit hele zieke systeem te kunnen betalen! Cashcows, dat zijn we. En makke schapen dat we het nog accepteren ook.

*zichzelf door het hoofd schiet en zo het systeem berooft van een produktie-eenheid*

beastiaan | 08-02-10 | 15:44

thorrrr | 08-02-10 | 15:42
Niet zo bijdehand he.
Wedden dat jij niet weet wat OMGWTFBBQ betekend?

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 15:44

Het gaat niet eens om fysieke arbeid, het gaat erom of meneer wel elke week een uurtje wil praten met een re-integratiecoach en of ie daar wel naar toe wil reizen.
Het biedt káns op een baan, het is geen werk en ook geen garantie op werk.
Het enige wat ie moet doen is bij z'n coach zijn inspanningen laten zien om aan een baan te geraken.
Dat kan ie als 'dwang' opvatten natuurlijk, en dan is het lastig.

zeg maar jansen | 08-02-10 | 15:42

haha, even een wiki link voor de tieners, naar een boek wat gemeengoed dient te zijn. In de volgende post Rachmaninov verwerken he!

thorrrr | 08-02-10 | 15:42

Norman N. Warden | 08-02-10 | 15:32
Hou toch op m/v! Dit gaat om het oridnair ontlopen van werkaanbieding. Werkschuw noemen we dat. Als je je betrokken voelt en je hebt enige trots in je donder dan ga je aan de bak. Maakt niet uit wat en dan ga je nadenken over wat je wilt bereiken in het leven en daar werk je naar toe. Luie flikker mentaliteit in dit land is zorgwekkend. Universeler kon ik het niet brengen.

Sliptong | 08-02-10 | 15:41

@HugoDeBaas | 08-02-10 | 15:32
Je bent de eerste mannelijke prostituee die ik hoor klagen over de belastingdruk.

ojédiaré | 08-02-10 | 15:41

Zo jammer! | 08-02-10 | 15:37

Met een ijslepeltje...

eerstneukendanpraten | 08-02-10 | 15:40

rouane | 08-02-10 | 15:32
Wees blij dat necro de [!] drukkerT niet in het draadje aanwezig is.

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 15:39

Hé mietjes, gaan jullie die gs-reaguurdersdatabase nog fixen?

de kudtkrantenjongen | 08-02-10 | 15:39

Cool, ik wordt genoemd!

Obleaumov | 08-02-10 | 15:39

Zolang iemand nog biertjes uit de koelkast kan pakken kan ie ook voor andere mensen biertjes uit de koelkast pakken.

Randy McRanderson | 08-02-10 | 15:39

@HugoDeBaas | 08-02-10 | 15:32
Maar, duizenden euro's per maand ? Dat is wel erg veel denk ik.

Balzakius | 08-02-10 | 15:38

Laat ze lekker dijken gaan verhogen.

Zo jammer! | 08-02-10 | 15:37

HugoDeBaas | 08-02-10 | 15:32
En straks betaal je duizenden europese roepies per maand + 8% extra voor allerlei vage projecten en notoire werkweigeraars. Werkse!

Sliptong | 08-02-10 | 15:37

Norman N. Warden | 08-02-10 | 15:32
__universele verklaring v.d. rechten v.d. mens__?
Gelul, ook jij gaat dit jaar gewoon schoffelen.

ojédiaré | 08-02-10 | 15:36

rouane | 08-02-10 | 15:32
Is wel erg off-topic he? Leest u anders de huisregels nog eens door want dit kan u een ban opleveren *sociaal modus uit*

Sliptong | 08-02-10 | 15:35

Vogelbeest | 08-02-10 | 15:28
Dus? Als dat betekent dat zo'n werkweigeraar aan de slag gaat betekend dat volgens mij dat het zichzelf aardig gaat terug verdienen in de loop van de jaren.
Win win dus.

Sliptong | 08-02-10 | 15:34

Een flink aantal "daylightreaguurders" beginnen nu flink te bibberen.
Afgekeurd voor 50%? Dan kan je altijd nog met je andere hand schoffelen.
En terecht.

ojédiaré | 08-02-10 | 15:33

Of je het er mee eens bent of niet, dit vonnis is op het randje v.d. universele verklaring v.d. rechten v.d. mens

www.ohchr.org/EN/UDHR/Documents/UDHR_T...

En ja, ook Nederland heeft deze verklaring ondertekend.

Norman N. Warden | 08-02-10 | 15:32

Nogmaals lees mijn reactie. Die is hier niet in strijd mee.
Dat RTL het niet goed snapt kan ik begrijpen want de minister zelf had het ook niet uitgezocht. De minister doet aan verwarring zaaien. De minister is wat dit onderwerp betreft een klungelaar.

De zaak was namelijk nog iets ingewikkelder, maar ik wilde dat even overslaan. Maar goed, nu is het toch nog van toepassing.
Zoals ik al zei is herdruk van Mein Kampf verboden vanwege auteursrecht. Toch is het in een Nederlandse winkel terechtgekomen, in 1987. De overheid heeft toen besloten om het boek toen op aan artikel 137e te toetsen. het is toen door de hoge raad "fout" bevonden. Dus er is jurisprudentie betreffend Mein Kampf, naast auteursrecht.
De minister kan dit niet ongedaan maken. De minister kan niet een gerechtelijke uitspraak passeren. Dus de minister kan niet bepalen dat Mein Kampf wel of niet op een zwarte lijst hoort, want een dergelijke zwarte lijst is er niet. Er is alleen maar jurisprudentie wat betreft Mein Kampf.

Dus de minister heeft iets verondersteld wat helemaal niet kan, maar omdat het geen consequenties had heeft niemand de minister gecorrigeerd.

rouane | 08-02-10 | 15:32

-weggejorist-

HugoDeBaas | 08-02-10 | 15:32

Tsja, du kannst doch wissen was man sagt uber arbeit...

Najie | 08-02-10 | 15:31

Iedereen met een werkeloosheidsuitkering moet een staatsbaan krijgen. Geen gratis geld uit onze zakken. Gewoon lekker blijven werken, al dan niet voor vadertje staat, word je ook niet lui of crimineel. Hatsa!

michello | 08-02-10 | 15:29

Kijk PvdA! Die man vindt werkelijk dat hij rechten zonder korresponderende plichten kan opeisen. Bedankt nog hè, voor het er kollektief inpompen van dergelijke waanbeelden.

widtvoet ® | 08-02-10 | 15:29

Kan Rutger niet even een interviewtje doen? De man heeft genoeg tijd om even een paar vragen te beantwoorden. Schept gelijk een hoop duidelijkheid.
Ik begrijp zijn beweegredenen echt niet.

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 15:29

Aan de slag luiaards, verderfelijke luie flikkers die deel uit maken van de 5,2% van de beroepsbevolking die al dan niet vrijwillig dan wel moedwillig bank hangend, z’n handje ophoud! The Supreme Court heeft gesproken. Nu naar 0 bijschroeven die uitkering en hopla aan de slag. Wat is de Hoge Raad toch lekker bezig zeg. Eerst met de Hofstad groep die geen terroristen bleken te zijn wegens letterneuken door lagere (unter) rechters maar door de HR wel als zodanig werden bestempeld (hogere cijfers? UvA vs. VU afgestudeerd?) . En nu dit! Wat gaat het ineens lekker met die hogere beroepen. Handjes uit de mouwen, wiet laten liggen, op tijd het nestje in en lekker werken. Zoals 94,8% van de beroepsbevolking doet. Maak jezelf nuttig en zet je trots aan de kant.

Sliptong | 08-02-10 | 15:28

En wie betaald al de proces-kosten? Owja, wij. Da's waar ook.

Vogelbeest | 08-02-10 | 15:28

Volg de logica niet helemaal van hem, denkt hij dat hij gedwongen in de bijstand zit of zo?

dugo | 08-02-10 | 15:28

Niet willen werken is zijn goed recht. Maar vraag dan ook niet om iets, doe gewoon niets en face the consequences!

NoMinister | 08-02-10 | 15:27

@Semmo | 08-02-10 | 15:26
Criminaliteit zal dan groeien.

Balzakius | 08-02-10 | 15:27

ik snap het wel: wie geen kuil graaft voor een anders, mag niet rekenen op een gat in de wet.

Beau ter Ham | 08-02-10 | 15:26

waarom ook korten op een uitkering, wat dacht je van stopzetten

Semmo | 08-02-10 | 15:26

Wou dak het zelf had uitgevonden "moedwillig geen arbeid verrichten". Wist niet dat het kon en dat je dan gewoon je handje kunt ophouden...

Doc Damage | 08-02-10 | 15:25

Lees dit:

Van de betrokkene mocht in ieder geval worden verlangd dat hij met het verplicht gestelde Hoyatraject een begin zou maken.

Een begin zou maken. Lijkt me een leuk precedent voor andere schoffelweigeraars. 'Ey rechter, ik ben toch gewoon begonnen op dag 1 van mijn traject. Maar ja, als ik niet iedere tien minuten een sjecky mag draaien, houdt het voor mij na een uur of drie ook op. Die andere 117 uur gaan dan gewoon niet.'
'Inderdaad schoffelweigeraar. Meedoen en proberen is belangrijker dan afmaken.'

Stiften | 08-02-10 | 15:23

strijd oplevert ? Je bedoelde waarschijnlijk 'in strijd is met...'

rovertje | 08-02-10 | 15:23

onder curatele, dat ze alleen zakgeld krijgen en voedselpakketten waar niets te kiezen bij valt.

Fatwa | 08-02-10 | 15:23

Mooie locatie ook; Boerderij Langerlust...!

Causa Sui | 08-02-10 | 15:22

Zoo das een interessante cursus; communicatie en wasserij...
Of zijn het deelstudies?

Causa Sui | 08-02-10 | 15:21

idd gewoon aant werk schoppen die lamzakken, en uitkeringen halveren.

epsilone | 08-02-10 | 15:21

Jammer trouwens, er zijn zoveel mensen die lekker willen werken. Maar nergens goed aan de bak kunnen komen.
Nu is er al zoveel geld gepompt in deze luie hond. Dat geld had mooi gebruikt kunnen worden voor een omscholing voor iemand die wel wil.

Waarom kan die uitkering gewoon niet helemaal stop worden gezet? Iemand?

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 15:21

In plaats van Oblomov lijkt Pavlov mij een prima remedie. Klassieke conditionering: als een prikkel A (de bel) herhaaldelijk voorafgaat aan prikkel B (het voeren) dat een bepaald gedrag (speekselproductie) oplevert, dan zal op den duur prikkel A reeds dat gedrag opleveren, ook zonder prikkel B. Dit uiteraard doortrekken naar werkbereidwilligheid.

MikeTheBull | 08-02-10 | 15:20

Zeker een full-time reaguurder...

da wizard | 08-02-10 | 15:20

"Het mag. Dwangarbeid voor schoffelweigeraars"
die titel deed mij steil achterover slaan. dwangarbeid is iets waar two ball cane het niet zo mee eens is.
ik vind dat iedereen werk mag weigeren. in elk geval.
na het lezen van het stukje begreep ik de titel. (lolled)
tuurlijk mag je weigeren. maar dan niet je handje ophouden.

two ball cane | 08-02-10 | 15:19

Het probleem was toch dat meneer niet inzag hoe schoffelen de kans op een (beter betalende) baan op zijn eigen niveau zou verhogen? En dat de ambtenaren in kwestie daar ook geen leerzaam/ creatief antwoord op konder verzinnen?

Kaas 82+ | 08-02-10 | 15:19

Kijk, ze zijn toch niet helemaal wereldvreemd.
*helemaal verbaast is*

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 15:19

-weggejorist-

HugoDeBaas | 08-02-10 | 15:18

gewoon de oude doodschop-methode toepassen...

pwman | 08-02-10 | 15:18

i like turtles.

dr.knittel | 08-02-10 | 15:18

Ik wil wel eens in gesprek gaan met deze man, misschien weet hij mij te overtuigen

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 15:17

Zeau. Das dan wel weer eens positief.
* nog even op de schoffel leunt voor het te laat is *

basje.botervloot | 08-02-10 | 15:16

luizig?

WillemWartaal | 08-02-10 | 15:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl