Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Commissie Davids: MP loog WEL/NIET

Ik lach toch En dan schakelen we nu LIVE over naar Den Haag waar de Commissie van Onderzoek Besluitvorming Irak de bevindingen van haar onderzoek naar 'de voorbereiding van en besluitvorming over de politieke steun van Nederland aan de inval in Irak' aan premier Jan Peter Balkenende aanbiedt. Aansluitend volgt een persco met de voorzitter van de Commissie, mr. Willibrord Davids, de man die alle extrastaatsgeheime stukken en dossiers van inlichtingendiensten heeft ingezien (moeten we dan aannemen). Het gaat feitelijk maar om één BRISANTE vraag: wat deed de Hr. Ms. Walrus in de Perzische Golf voorafgaand aan de Amerikaanse inval en waarom moesten twee Nederlandse F-16 piloten eind 2002 een noodlanding maken boven Irak (die daar volgens Defensie *kuch* niet waren)? Werden deze units ingezet voor inlichtingenoperaties ten behoeve van de Amerikaans/Britse inval in Irak of niet? Is het antwoord op die vraag ja, en kwalificeert de commissie-Davids dit als 'militaire steun', dan heeft Balkenende de Kamer onjuist of onvolledig geïnformeerd voorgelogen en kan hij zijn bureau in het Torentje alvast leeg gaan ruimen. Is het antwoord nee, dan kunt u de rest van de week op de televee luisteren naar het gezanik van Harry van Bommel (Es Pee) en Mariko Peters (GroenLinks) die ach en wee roepen en gebeurt er verder niets. Heeft de Cie Davids geen overtuigend antwoord op die vraag dan komt er een parlementaire enquête. Zo simpel is het. Goed. Opfrissen doet u hierrr. En dan gaan we beginnen. Hamka's klaar? LIVESTREAM! Update: En hier het hele rapport (pdf). Conclusies op 423-427. Update: Geen bewijs voor actieve militaire bijdrage Nederland. Update: Davids: volkenrechtelijk mandaat inval ontbrak. Update: Kamer onvolledig geïnformeerd over verzoek VS militaire steun. Update: AIVD en MIVD hadden nauwelijks eigen intelligence info over wapens. Update: Berichten melden plotselinge consternatie aan het Binnenhof. PvdA-leiding druk aan het stretchen. Mei Li Vos eindelijk uit bed.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Spacebunny | 13-01-10 | 10:43

koolteer | 12-01-10 | 14:59
“Dat er sinds de inval inmiddels meer doden zijn gevallen dan tijdens zijn regime moge echter ook duidelijk zijn.”

Nou verlicht mij maar eens met feiten. Niet dat het uit maakt, want een vijand vernietigen heeft dat soort legitimatie natuurlijk niet nodig. De tweede wereld oorlog kosten miljoenen doden, waren de Amerikanen daarom fout?

Gorgias | 13-01-10 | 10:02

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 14:08

Als je de dood werkelijk de ultieme verlossing vindt, dan moet je wel heel ongelukkig zijn, of Jihadist natuurlijk (maar dat zou wel eens het zelfde kunnen zijn).

Gorgias | 13-01-10 | 09:54

jeroentjegouda | 12-01-10 | 13:17
Als je zegt dat de mensen de stoep voor hun huis moeten vegen, dan hoort daar natuurlijk ook het pad naar je brievenbus bij, of mag de postbode wel zijn nekbreken van Balkenende? En als die doodlopende straat van Balkenende dan geen stoep heeft, waarom wordt die straat dan gestrooid? Omdat meneer Balkende in dat straatje woont?

Gorgias | 13-01-10 | 09:46

Prutser! Ongelooflijk dat dit land het voor elkaar heeft gekregen dat deze droplul al zo lang leider is van ons land. Opzouten met die lul, nu eindelijk eens.

Jansen en Jansen | 12-01-10 | 20:20

Dat van die Walrus en die F-16's is overigens voor het eerst boven water gehaald door het radioprogramma Argos van de omroeporganisatie VPRO. Je weet wel, die van die vieze publieke omroep en die vieze linkse omroeporganisatie, die betaald wordt van de duurbetaalde belastingcenten van ons hardwerkende Nederlandsers. Ik dacht, ik plaats die wel zo correcte bronvermelding even.

Flippo | 12-01-10 | 19:58

baatstra | 12-01-10 | 11:41
"Ik was tegen een inval in Irak.... toen ik de bijeenkomst door CNN uigezonden,met Powel en zijn conclusies over waar zich precies de chemische wapens bevonden
was ik daar zo van geschrokken dat ik een inval goedkeurde.
Achteraf ben ik ontzettend geschrokken hoe die club Bush en consorten iedereen heeft voorgelogen
Bush en zijn regering zijn de echte schuldigen,die hebben bewust leugens zitten te verspreiden.... iedereen geloofde wat hen werd voorgeschoteld,hoe kon het ook anders met de beelden,alles wat ze lieten zien.
Bush zou voor het gerecht gedaagd moeten worden... hij,en niemand anders"

>> Hoe staat deze bekentenis van u t.o.v. uw eerdere reactie, waarin u Wilders verwijt dat hij achter de inval in Irak stond? Dat betekent dat u net zo hypocriet , net zo dom en net zo'n haatzaaier bent als dat u Wilders altijd verwijt.

Een kind kon zien hoe wij de oorlog in Irak zijn ingeluld door in 1e instantie Bush en Blair en door hun schoothond Balkenende en co.
Ook toen al was bekend dat waarnemers nergens in Irak een opslag van chemische wapens hadden kunnen vinden. Maar blijft u maar lekker in de onschuld van Balkenende en consorten geloven en in Woutertje Bos. Alle palingen in een emmer snot, net zoals U!

VanQuaadTotErger | 12-01-10 | 16:30

niets nieuws dus

Mrpurple | 12-01-10 | 16:02

Ik zet in op Gemeenteraads- én landelijke verkiezingen in maart. Voorts ga ik vanaf nu alle imperiaals, trekhaken en oude stinkBenzen opkopen. Ook ga ik naar de kapper en laat alles lekker blonderen. Verder neem ik naar schatting 5 van de 10 groentewinkels in mijn straat over en maak daar gezellige koffiecorners van voor de binnenkort permanent gestationeerde ME.
Relilinx gaat sterven!

pennestront | 12-01-10 | 15:52

Houthakkert | 12-01-10 | 15:18
De VN is een groot en log orgaan, eens. Maar elk lid is lid door de resoluties te onderschrijven. De EU idem. Maar je zal nog niet ontkennen dat de EU als politiek orgaan veel meer macht heeft dan jij en ik konden voorspellen pakweg 20 jaar geleden. De wereld verandert en het concept natie-staat zoals jij het beschrijft stamt uit de 19e eeuw. Nationale belangen zullen steeds meer ondergeschikt raken. Turkije als idioot beschrijven zoals jij doet, lijkt mij getuigen van misplaatste hoogmoed. En Erdogan is net zo islammist als Balkie Gristenfundi is. Die man probeert helaas steeds meer ruimte te scheppen voor de islam in het publieke domein, maar dat komt neer op een benepen kleinburgerlijke truttigheid die het CDA ook aanhangt. Bovendien is in Turkije de scheiding tussen religie en staat nog steeds sterker en dwingender dan in Nederland, mede dankzij de eeuwigdurende coalities met het CDA. Als het aan het CDA zou liggen was heel Nederland als Epe op zondagmiddag.

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 15:49

Vallen dat kabinet, omdat het kan!

Bertusdegrote | 12-01-10 | 15:46

MaximeVerhagen Terug uit het torentje. De premier geeft dadelijk een 1e reactie namens het kabinet op #davids
12 minutes ago from Twitterrific

terrOJist | 12-01-10 | 15:32

@koolteer | 12-01-10 | 15:20 ,
wanneer begint de bodycount?
Of zijn dooie Iraki's alleen interessant als ze door een westerling zijn omgelegd?
Saddam was al een tijdje bezig hoor
startte bv deze nl.wikipedia.org/wiki/Irak-Iranoorlog oorlog,
lekker met gifgas in de weer enzeau.

'Waarschijnlijk hebben circa 1,6 miljoen mensen in deze oorlog het leven verloren. Het was de bloedigste oorlog tussen twee landen sinds de Koreaanse Oorlog.'

nl.wikipedia.org/wiki/Irak-Iranoorlog

vander F | 12-01-10 | 15:32

@vander F 15:16
Heb ff geen tijd om alle cijfers op te zoeken, maar begin hier maar mee.
www.iraqbodycount.org/

koolteer | 12-01-10 | 15:20

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 14:33

Geachte Islam-doctorandus,

Face it, de VN is als puntje bij paaltje komt een wassen neus. Als het er op aankomt, dan kiest elk land voor eigen landsbelang en geldt het recht van de sterkste danwel het sterkste bondgenootschap. Datzelfde zie je in de EU.

Turkije wordt door de NAVO gezien als een nuttige idioot. Leuk dat het land grenst aan het Midden-Oosten, kan inderdaad van strategische waarde zijn. Niet meer dan dat.
Dacht je nu werkelijk dat Westerse landen blij worden van de standpunten van Islamisten als Erdogan en zijn aanhangers?

Houthakkert | 12-01-10 | 15:18

@koolteer | 12-01-10 | 14:59 ,
meer doden?
Dat betwijfel ik,
vergeet niet de eerste golfoorlog mee te tellen in de bodycounts.

vander F | 12-01-10 | 15:16

koolteer | 12-01-10 | 14:59
Ik hoop dat Gorgias je begrijpt.

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 15:11

@Gorgias 13:58
U begrijpt mijn plempsel niet helemaal geloof ik. Waar ik voornamelijk op doel is de reden van de actie in Irak. Was er aangegeven dat de dictatuur aangepakt moest worden, dan had ik vrede kunnen hebben met de inval. Maar op basis van overduidelijk foute informatie de inval doen en het vervolgens proberen goed te praten door te zeggen dat we dat land verlost hebben van Saddam, slaat als kudt op Dirk.
NB, je hebt me niet horen zeggen dat Saddam een fijne kerel is. Dat hij behoorlijk wat doden op z'n geweten heeft is me duidelijk. Dat er sinds de inval inmiddels meer doden zijn gevallen dan tijdens zijn regime moge echter ook duidelijk zijn.

koolteer | 12-01-10 | 14:59

(..)
Je moet er niet aan denken dat er ooit een Islamitisch land een permanente zetel in de Veiligheidsraad krijgt (inclusief vetorecht), dan wordt de wereld helemaal een rotzooi.
Houthakkert | 12-01-10 | 14:25

Nee, dat is nu met de VS inderdaad een stuk beter. Stel je voor dat die al naar gelang landen binnenvalt, regime's omver dondert en maatschappijen ontwricht. Ow wacht...

Huflind | 12-01-10 | 14:48

Houthakkert | 12-01-10 | 14:25
Dan hoop ik maar dat China niet Nederland binnenvalt om haar onstilbare honger naar brandstof te bevredigen. Daar wij nog een zootje gas in de grond hebben. Dat is ongeveer hetzelfde argument voor de VS geweest om Irak binnen te vallen. En jouw geopolitieke visie getuigt weer van een old-school vijandschap denken. Vroeger de Nazi's, toen de commi's en nu de Islam. Turkije is al sinds jaar en dag strategisch partner van de VS en de bevolking is voor 90% moslim. Wat klets je.

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 14:33

iets met glas en plas. JP blijft ondanks leugens en actieve steun aan inval wel in het zadel.

Abugreip | 12-01-10 | 14:29

Persoonlijk vind ik het he-le-maal niet schokkend.

1. Het maakt uiteindelijk geen barst uit of je de Kamer wel of niet informeert over een verzoek tot troepenlevering, als je uiteindelijk geen troepen levert. De geldende regels/procedures mogen wat mij betreft een heel stuk pragmatischer.
2. Volkenrechtelijk mandaat.
VN is op papier heel leuk, maar in de praktijk onwerkbaar zolang de permanente leden van de Veiligheidsraad een vetorecht hebben/behouden en zo de boel gijzelen. Uiteraard is het achteraf makkelijk praten nu er geen WMD's gevonden zijn, maar als die wel gevonden waren, dan was het wat mij betreft volkomen legitiem geweest om daar binnen te vallen, zonder overeenstemming in de Veiligheidsraad. Natuurlijk is dat geen juridisch politiek-correct standpunt van mij, maar zo zie ik het wel.
Je moet er niet aan denken dat er ooit een Islamitisch land een permanente zetel in de Veiligheidsraad krijgt (inclusief vetorecht), dan wordt de wereld helemaal een rotzooi.

Houthakkert | 12-01-10 | 14:25

azijnseiker | 12-01-10 | 14:19
Uw woorden en conclusies gaan mijn petje te boven.

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 14:24

Hopelijk beseft binnenkort heel Nederland dat er op hoog niveau vieze spelletjes worden gespeeld door allerlei engerds in driedelige pakken. Ik zeg: anarchie.

Bakito | 12-01-10 | 14:20

@Drs.. Gelul | 12-01-10 | 14:16

Kijk even waar ik op reaguur.

azijnseiker | 12-01-10 | 14:19

azijnseiker | 12-01-10 | 14:09

Zonder de mateloos achterhaalde deling in links en rechts van u te bezigen; het zou veel mensen sieren niet al te actief participeren in discussies waarvan de inhoud voor hen te complex is.

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 14:16

Dat die officier bij de persconferentie was... die was er om de fotorolletjes van het fregat, onderzeeer en F16's te ontwikkelen.....

MaartenBriek | 12-01-10 | 14:12

En het woord van vandaag is 'actief', een onderzeër heeft voornamelijk de taak om intel te verzamelen. Dus een beetje in de ether rondsnuffelen ;-)

Slappehap | 12-01-10 | 14:10

@Gorgias,

Je maakt hier een denkfout. Links is nl van de "wij weten wat goed is voor u" mentaliteit.

azijnseiker | 12-01-10 | 14:09

Gorgias | 12-01-10 | 13:50

Ik zou zeggen; de dood is voor een politicus de ultieme verlossing. Ik snap niet dat politici met verantwoordelijkheid in oorlogen `s avonds gewoon kunnen slapen. En dat Duitsland veilig was voor 1945?? Volgens mij vergeet je nu even de vele duizenden burgerdoden door geallieerde bombardementen: kinderen, vrouwen, bejaarden etcetcetc. Jouw selectieve historische weergaven snijden geen hout.

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 14:08

Srebrenitza, filmpjes die "zoekraken",
en nu een minister-president die geen leiding gaf terwijl
onze jongens in den vreemde sterven.
Waar een klein land groot in is, incompetentie...

Dick Veth | 12-01-10 | 14:03

geen bewijs gevonden van millitaire aanwezigheid, ja wat wil je als dat paasei van Doctors van Leeuwen en consorten zo'n commissie volpropt met honderden meters aan dwaallichtend archief, wat commissie davids dan weer als zwak excuus denkt gebruiken dat ze al dan niet bewust de onderste steen niet boven tafel hebben kunnen halen.

Bamzaaiert | 12-01-10 | 14:01

azijnseiker | 12-01-10 | 13:51
"Mijn piemol is langer dan die van jou"
daarom bakt links er nou niets van, de argumenten overtuigen gewoon niet.

Gorgias | 12-01-10 | 14:00

koolteer | 12-01-10 | 13:37
"onder Saddam was Irak veiliger en welvarender"

Duitsland was voor de bezetting van 1945 ook een stuk veiliger en welvarender, maar dat was toen ook al geen rede om het niet te doen. Overigens Saddams grote inspiratie kwam natuurlijk van Hitler. En hoe veilig het in Saddams Irak was dat bewijzen de vele massagraven wel, die nog steeds worden ontdekt. Trouwens Abu Grib was onder Sadam heus niet een plek waar ze foto's van je maakte met een onderbroek over je hoofd. Ik ben verder benieuw over hoe je er bij komt dat de economie er in Irak op achteruit is gegaan?

Gorgias | 12-01-10 | 13:58

Gedraaikont van rechts weer hier. Zie gewoon de feiten eens onder ogen en accepteer dat het tijdperk na de inval en na het afzetten van Saddam net zo'n puinhoop, en op alerlei terrein zelfs een nog grotere puinhoop, opleverde als ervoor.

De magneetwerking van Amerikaanse aanwezigheid heeft enorm veel krupuul op Irak aangezogen met het hoogste aantal bomaanslagen van alle landen ter wereld. En nee, dat is niet opgeruimd staat netjes, want die aanvoer is onbeperkt vanuit Pakistan&co. Het aantal onschuldige burgerdoden en de dagelijkse situatie is ook officeel belabberder dan onder Saddam, en toen was het al beroerd door menig massagenoicde op zijn tijd.

Niemand zegt: laat Saddam maar terugkomen, fijne knaap was dat, maar als je concludeert dat het mollen van hem het land vooruitgang heeft gebracht ben je ook niet goed wijs. Het is daar gewoon een grote flopteringzooi geworden.

Mijn tip: Als je dictators wil mollen, doe dat voortaan met 1 snipergun op het juiste moment, zonder daar 500-1500 miljard dollar weg te spoelen aan defensiekolder.

Michelos | 12-01-10 | 13:52

@Gorgias | 12-01-10 | 13:30

Wat maakt dat nu uit? Mijn piemol is langer dan die van jou.

azijnseiker | 12-01-10 | 13:51

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 13:43

Tja, is de dood als resultaat van je leiderschap niet de ultieme fail?

Gorgias | 12-01-10 | 13:50

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 13:20

De Amerikanen hebben Saddam dus niet aan de macht gebracht dat is dan weer duidelijk. Ze hebben zijn bewind echter dmv wapens tegen hun andere vijanden gesteund. Net zo goed als ze de communisten steunde toen die nog tegen de nazies vochten. Een logisch gevolg van de eindige macht van de VS, ze kunnen nu eenmaal niet alleen met zich zelf samenwerken.

Gorgias | 12-01-10 | 13:47

Gorgias | 12-01-10 | 13:33

Er zijn nog wel meer verschillen tussen wijlen Saddam en JP te bedenken dan het feit dat Saddam is opgehangen.

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 13:43

@kuifje. 13:18
Saddam was ongetwijfeld een nare kerel, daar kan zelfs ik het mee eens zijn. Maar, onder Saddam was Irak veiliger en welvarender dan het nu is onder een schijndemocratie. Ook is het afzetten van Saddam nooit een "officieel" doel geweest van de militaire actie in Irak.
Uw redenering komt ongeveer neer op iemand z'n kop er af schieten en vervolgens blij roepen "zo is hij mooi van z'n hersentumor af".

koolteer | 12-01-10 | 13:37

Beau ter Ham | 12-01-10 | 13:30
chr!!s | 12-01-10 | 13:26

Linkse lente? Wat dachten jullie van een Praagse lente?

Gorgias | 12-01-10 | 13:36

@chr!!s | 12-01-10 | 13:26 : Heb jij de meest recente peilingen wel gelezen? PvdA Is over, CDA lijdt pijn, Alexander wint wegens verzet en PVV is de grootste partij.

JP_Nee! | 12-01-10 | 13:36

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 13:25
"inderdaad. En je kan stellen dat Sadam iig meer leiderschap skills had dan onze JP."

Het enige verschil is dat Balkenende nog steeds premier is en dat Saddam opgehangen is. Elke leiderschap heeft zo zijn eigen resultaten.

Gorgias | 12-01-10 | 13:33

azijnseiker | 12-01-10 | 13:23
"Wie zegt dat de Irakezen een democratie willen"

Wat maakt dat nou uit? Door Sadam op te ruimen, weet elke machthebber in het Midden Oosten dat zijn macht uiteindelijk toch grenzen heeft. Dat is een belangrijk wapen in de diplomatie met die landen.

Gorgias | 12-01-10 | 13:30

chr!!s | 12-01-10 | 13:26
Daar is het wel tijd voor, maar het is er de tijd niet naar...

Beau ter Ham | 12-01-10 | 13:30

Opstappen. Bos moet niet met die rechtscriminelen in een coalitie zitten. Tijd voor linkse lente!

chr!!s | 12-01-10 | 13:26

kuifje. | 12-01-10 | 13:18

Ja hoor Kuifje. Dat was inderdaad de reden om naar Irak te gaan: democratie brengen. Hahaha zou ik zeggen als het niet zo triest was.

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 13:21
.
Misschien wel , misschien niet; feit blijft ,zoals ik al gezegd heb , dat er een vreselijke dictator is afgezet en het Iraakse volk nu een democratie kunnen gaan opbouwen.
.
Met de familie Saddam aan de macht zou het volk nog vele jaren lijden onder de dictatuur.

kuifje. | 12-01-10 | 13:26

azijnseiker | 12-01-10 | 13:23
inderdaad. En je kan stellen dat Sadam iig meer leiderschap skills had dan onze JP.

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 13:25

Wie zegt dat de Irakezen een democratie willen.

azijnseiker | 12-01-10 | 13:23

kuifje. | 12-01-10 | 13:18

Ja hoor Kuifje. Dat was inderdaad de reden om naar Irak te gaan: democratie brengen. Hahaha zou ik zeggen als het niet zo triest was.

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 13:21

Verkiezingen!

Stijlicoon | 12-01-10 | 13:21

Gorgias | 12-01-10 | 12:57
Het hele Irakese leger was van 1980 tot 1988 bij machte om de het land te runnen door wapenleveranties vanuit de VS. Rumsfeld kwam zelfs op de thee bij Sadam (geen geintje) en wat zal Sadam zich genaaid gevoeld hebben in zijn laatste maanden. Dus ik geef je gelijk dat de Baath partij niet dankzij de VS aan de macht kwam, maar wel dankzij de VS aan de macht bleef en vervolgens door de VS weer is opgeblazen.

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 13:20

Er is een vreselijke dictator afgezet in Irak; waarom nu al die ophef.
.
Dat is toch een goede zaak; het Iraakse volk is nu in staat zijn eigen leiders te kiezen; natuurlijk duurt het nog vele jaren voordat je een stabiele democratie hebt, maar het begin is er.

kuifje. | 12-01-10 | 13:18

Zeau, thuis. Kan ik de champagne al ontkurken?

Zeeschuimer | 12-01-10 | 13:18

@Gorgias | 12-01-10 | 13:09: da's een veronderstelling en die wordt nergens hard gemaakt. Als daar nog sneeuw lag, had AD daar beter foto van kunnen maken. Volgens mij heeft krant zich vergaloppeerd aan het onderwerp. Op straat niks gevonden (die wijk waar JB woont, heeft volgens mij niet eens een stoep, alleen rijbaan en die wordt door gemeente schoongemaakt, maar dat terzijde) en dus uit arrenmoede de oprit maar op de kiek gezet.

jeroentjegouda | 12-01-10 | 13:17

@Bertorelli | 12-01-10 | 10:45
Ghehe, dat had ik nou ook!

MrSiezen | 12-01-10 | 13:17

je kan zien dat dit onderzoeksrapport is geschreven door een meester in de rechten. Ben benieuwd wat de partijen in het linkerspectrum gaan doen. Zoals gewoonlijk ophef maken om niets denk ik zo.

Ceasarion | 12-01-10 | 13:14

jeroentjegouda | 12-01-10 | 11:38
Natuurlijk, stom van me, in het AD stond deze foto:
www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/articl...
Op de foto zie inderdaad alleen zijn prive stoep nog onder de sneeuw zit. Zijn vrouw beklaagt zich dat ze het er niet af kan krijgen, de sneeuw van een week geleden zit inmiddels zo vast als wat. Maar de stoep voor de woning van de premier is inderdaad niet te zien. Maar die heeft ie natuurlijk vast wel geveegd, want dat gaat vast veeeuul makkelijker!

Gorgias | 12-01-10 | 13:09

Ok, maar was de VVD ook voor geweest als ze voldoende geinformeerd waren..

azijnseiker | 12-01-10 | 13:08

geen recht van spreken ? waarom dan niet Baatstra ? Wilders is UIT de VVD gestapt.
Waar die destijds wel of niet mee eens was dat doet nu niet ter sprake. Of heeft wilders persoonlijk het woord gegeven namens de VVD ?

iter | 12-01-10 | 13:08

Michelos | 12-01-10 | 12:53

En ook Wilders heeft geen recht van spreken,die heeft dit alles toen als kamerlid van de VVD allemaal goedgekeurd.
Is alles over terug te vinden op internet,met beeld en geluid en ondertiteling zoals je wilt

baatstra | 12-01-10 | 13:00

Koffie en sigaretten in mijn geval..

Dikdounintoene | 12-01-10 | 13:00

De geleerde secretarissen Van der Bruggen, Bos-Ollermann en Lignac (resp. dr, mr en drs.) zijn in voetnoot 12 op p.506 de letters 'btd' vergeten tussen 'dip21' en '134'. Maar ook in dat Duitse brondocument komt Curveball amper voor. Prullenbakrapport dus.

doedeljantje | 12-01-10 | 13:00

Michelos | 12-01-10 | 12:53
Precies.
VVD.... het zijn de echte draaikonten.
VVD stinkt aan alle kanten,zijn Bush linea rectaal in zijn kont gekropen

baatstra | 12-01-10 | 12:59

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 11:40

Oja, welke hulp heeft Sadam met zijn coup in de Baath partij dan hulp gehad?

Gorgias | 12-01-10 | 12:57

Infidel

Het valt niet mee. Het is in rustige taal beschreven maar er staat keihard dat de onze ministers toentertijd gewoon hebben gelogen om ja -knikkertje te spelen tegenover de u.s.a. en de beschikbare feiten selectief hebben gebruikt teneinde hun onrechtvaardige beslissing te staven.
Je kan zeuren, maar vanuit het rechtse kamp hebben we niets gehoord.
M.a.w als het aan rechts ligt wordt er helemaal geen verantwoording afgelegd, dit stemt mij wat de toekomst betreft niet gerust. Geen tekst geen uitleg, gewoon doen wat amerika dicteert. Dat zal alleen maar erger worden.

Remus McMillan | 12-01-10 | 12:43

VVD heeft daar toen ook nog met Wilders aan boord een hele grote stempel opgedrukt.
Die hebben Bush de hemel ingeprezen en keurden alles van die man goed

baatstra | 12-01-10 | 12:56

@ Heau even

Hoe kun je als VVD tegen de premier van nu gaan lopen roepen met allerlei motie's van wantrouwen dat men niet had moeten aanvallen, terwijl ze zelf tijdens de belsssingen juist fel voor waren. DNet zoals het CDA. En de PvdA na twijfelen en gedraai was ook voor. Alleen SP en GL waren uitgesproken tegen.

En nu allemaal geschokt lopen doen dat men slecht geinformeerd was. Te dom om het hele politieke spel van de VS te interpreteren eerder. Elke debiel zag destijds toch wat de drijfveer was van de VS. Alleen die kliek in Den Haag was te naief. Wij hebben echt rasechte mongeaulen op het pluche.

Michelos | 12-01-10 | 12:53

Infidel

Het valt niet mee. Het is in rustige taal beschreven maar er staat keihard dat de onze ministers toentertijd gewoon hebben gelogen om ja -knikkertje te spelen tegenover de u.s.a. en de beschikbare feiten selectief hebben gebruikt teneinde hun onrechtvaardige beslissing te staven.
Je kan zeuren, maar vanuit het rechtse kamp hebben we niets gehoord.
M.a.w als het aan rechts ligt wordt er helemaal geen verantwoording afgelegd, dit stemt mij wat de toekomst betreft niet gerust. Geen tekst geen uitleg, gewoon doen wat amerika dicteert. Dat zal alleen maar erger worden.

Remus McMillan | 12-01-10 | 12:43

Jaap Stalenburg... dat was toch onze Starfuc*ker... anyweetjes.... ik voorzie glas en plas.. helaas.

Karel Kruizenruiker | 12-01-10 | 12:41

Storm in een glas water, totaal geen interessante conclusies. Het enige wat je ziet is dat BuZa linksom of rechtsom mee wilde doen (ook al was het maar een beetje) en daarvoor selectief interpreteerde: exact wat er in Engeland en de VS ook gebeurde. Nou jongens en meisjes, dat is echt Heel Belangrijk Nieuws. Nu is het wachten op commentaar à la 'De Onderste Steen Moet Boven' gelijk aan stupide randdebielen à la StopUMTS terwijl er gewoon geen onderste steen is behalve een erg naïeve wens om Mee Te Lopen Met De Stoere Jongetjes Uit De Klas. Van Bommel en Pechtold zullen wel tandenknarsend hebben toegehoord: fuckerdefuckerdefuck, wéér geen goeie reden (lees: eentje die zo ernstig is dat zelfs de regering niet meer onder de ellende uitkomt) om jeepeetje weg te sturen.

*Doet weer eens aan het werk gaan.*

daniel37 | 12-01-10 | 12:41

CoJoNes | 12-01-10 | 12:19
;) Probeer mijn stijl aan te passen, daar u niet de enige was met commentaar omtrent mijn commentaar.

Ashtrey | 12-01-10 | 12:35

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 12:13
Goed, we weten dat m.b.t. de fossiele voorraden het einde reeds in zicht is.
Wat er 'over' is bevindt zich met name in the middle east, hoezo Key region? www.energyinsights.net/cgi-script/csAr... rond de 66%.
Er bestaat nochtans een wezenlijk verschil tussen proven reserves en unproven reserves, één ding weten we wel zeker, het raakt op!
Het gebruik van ruwe olie in de door CoJoNes aangegeven zaken als zonnecellen (maar eauk Compact Discs) is te verwaarlozen t.o.v. het gebruik voor brandstof in de logistieke zin van het woord.
The Guardian schreef er in 2005 een goed stuk over:
www.guardian.co.uk/science/2005/apr/21...
Resumerend, vooral in de auto industrie zullen er wijzingen komen (waterbrandstof, electricity et cetera zoals je weet) om de boel draaiende te houden, btw het patent voor waterbrandstof bestaat al een kleine 100 jaar, W00t...?

Ashtrey | 12-01-10 | 12:33

Eigenlijk is het wel mooi zo. Door de linkse drammers is er jaren gezeken om zo'n onderzoek. En nu blijkt dat het best mee valt maar als je een kommaneuker bent valt het kabinet. Waardor de linkse drammers en de gristenen uit de regering verdwijnen. Hulde!

1nfidel | 12-01-10 | 12:32

vannikname | 12-01-10 | 12:30

Ik neem gewoon zelf gehakballen mee heb ik geen meisje voor nodig.

Kruiddamp | 12-01-10 | 12:32

vannikname | 12-01-10 | 12:30
fijn he? zo'n vrouw . . . . . . mijn meeste collega's kunnen het bekijken en moeten zelf smeren . . . . . .

dutchxxs | 12-01-10 | 12:31

@dutchxxs: mijn meisje heeft er een balletje gehakt bijgestopt... mmmm wa een schat!

vannikname | 12-01-10 | 12:30

Niets aan de hand, gewoon Jan Jaap de Hoop Scheffer de schuld geven.

Kruiddamp | 12-01-10 | 12:28

Michelos | 12-01-10 | 12:22
Nee dat ben ik niet vergeten. Maar ze zitten nu in de oppositie en ruiken hun kans op regeren. Als een hond dat een lekker snoepje ruikt. Neem het ze eens kwalijk.

Heau even | 12-01-10 | 12:26

mmm, vandaag pindakaas tussen de bammetjes, wat eet jij?

dutchxxs | 12-01-10 | 12:26

Ik dacht dat die dikke pad al dood was maar was ff in de war met Van Traa....
Arthur Van Leeuwens advertentie komt natuurlijk pas over een paar dagen....
Een parlementaire enquête is op de één of andere manier niet best voor je gezondheid..

retezweeds | 12-01-10 | 12:25

jeroentjegouda | 12-01-10 | 12:14

Joh!

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 12:24

@ Heau even

U bent vergeten dat de VVD stampvoetend vooraan stond dat er toch vooral aangevallen moest worden want anders zou de wereld vergaan? Zou me niks verbazen als zelfs Wilders destijds nog in VVD-pak ingestemd heeft.

Ik stel voor dat elke goedgelovige bureausoldaat die destijds instemde op basis van de lachwekkende Powel en Bush retoriek.fotosoeps per direct de biezen pakt omdat ie ongeschikt non-kritisch is als politicus. Gewoon leegvegen dat Den Haag. CDA en VVD als eerste.

Michelos | 12-01-10 | 12:22

Is Mei Li weer in de Tang genomen? Help even, kan het niet terugvinden.

JP_Nee! | 12-01-10 | 12:22

De PvdA consolideert haar plek in het kabinet, links heeft even een PVVtje gedaan, Geert was het volledig met de inval eens dus die heeft morgen een griepje. CDA krijgt slap on wrist, iedereen weer blij.
Mei Li heeft gelijk. Respect voor Miep Gies! (ook bij BBC)

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 12:19

@Einde van de Domheid | 12-01-10 | 12:13
Over 8 jaar is olie dusdanig schaars, dat de produktieprijs van die zonnepanelen op hetzelfde niveau ligt als de productie van 8 keer minder efficiente panelen nu. De rendementswinst is derhalve 0,0. My two cents. (there you go, Ashtrey).

CoJoNes | 12-01-10 | 12:19

Nou Pvda, parlementaire enquete of maar weer grijpen naar het glijmiddel.

Martijn4254 | 12-01-10 | 12:18

Militaire steun niet bewezen? Een schip, twee F-16's en talloze militairen die daar wel degelijk hebben gezeten, maar het is niet bewezen...
*zucht*

Verder is Davids een prima onderzoeker. Eentje die in elk geval niet openlijk de aarschgaten van het kabinet likt.

En nu begint natuurlijk het draaien, verdraaien, goedpraten, glijden en nog meer praten. De PVV komt met een motie van wantrouwen, laat Rutte eens gek doen en er wederom met eentje komen, die worden niet gesteund want de PvdA wil niet van het pluche af wegens een decimering in het vooruitzicht, de CU wil er niet af want ze mogen eindelijk ook eens regeren, en het CDA ziet zelf niet in dat ze iets fout hebben gedaan. D'66 wil lief zijn tegenover CDA/PvdA, komt ze later nog van pas, de SP wil een dictator en GL is allang blij dat de vogeltjes buiten eindelijk te eten krijgen met deze kou. En het volk stond erbij en keek ernaar.
Glas, plas, was. Want zo gaat dat in Nederland.

Heau even | 12-01-10 | 12:15

LOL@Ashtrey | 12-01-10 | 12:12
Ontspan, jij maakt er ondertussen een groter punt van dan ik.

CoJoNes | 12-01-10 | 12:14

@Drs.. Gelul | 12-01-10 | 12:06: GW kan geen land besturen. Die is alleen in staat tot oneliners vanuit de oppositiebankjes.

jeroentjegouda | 12-01-10 | 12:14

Ik citeer em niet graag maar nu wel. Job Cohen: "We zijn allemaal amateurs". JP is een type dat zijn eigen morele kader boven internationale verdragen stelt. En onze inlichtingen dienst (hahahahaha) is een aanfluiting. JP stelt zich boven de 2e kamer door deze buitenspel te zetten door selectieve en gemanipuleerde info te verschaffen. Oorzaak: JP is niet in staat om echt goede info te vergaren omdat ie in internationale kring een machteloze kabouter is en het geen probleem vindt om klakkeloos info vanuit politiek Amerika als legitimering voor een gruwelijke oorlog over te nemen. Kan JP svp de eer aan zichzelf houden en oprotten naar Zeeland? Daar kan ie weinig kwaad.

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 12:14

Ashtrey | 12-01-10 | 12:12
In dezelfde hoeveelheid als het dagelijks gebruik tot dusver?

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 12:13

@Einde van de Domheid | 12-01-10 | 12:11
Olie.

CoJoNes | 12-01-10 | 12:13

Waarom is helpen met planning en voorbereiding geen militaire steun? Je kan ook militair steunen met het uitlenen van onze expertise en mensen. Bijvoorbeeld die 2 marineofficieren die van een Brits schip gehaald werden. Je hoeft toch niet perse F16s te laten vliegen om echt militair te steunen.

brulaap | 12-01-10 | 12:12

Arthur kan zijn ogen niet afhouden van de boobies. Tjongejone. NED1

JP_Nee! | 12-01-10 | 12:12

CoJoNes | 12-01-10 | 12:10
Oil! oow sorry, olie! ;

Ashtrey | 12-01-10 | 12:12

-weggejorist-

Jules Mudkips | 12-01-10 | 12:12

CoJoNes | 12-01-10 | 12:10
Tell me.
Orange County Choppers ziet al brood in elektriek.

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 12:11

CoJoNes | 12-01-10 | 10:06
Om nog maar te zwijgen over onze activiteiten in Zuid-Amerika:
www.inteldaily.com/2010/01/us-combat-p...
On topic: alle rommel van Balkenende zal professioneel weggefasseurd worden.

Niemands Knegt | 12-01-10 | 12:11

@Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:57
En wat is de belangrijkste hulpstof voor het maken van zonnecellen?

CoJoNes | 12-01-10 | 12:10

Kortom, conclusie van het rapport: Guilty, want men had geen winterbanden gemonteerd tijdens de inval.

Michelos | 12-01-10 | 12:08

Een echte aanrader mbt dit rapport Codename Curveball.
Hoe een Iraakse taxichauffeur de BND en de CIA fopte.

Ted de la Koers | 12-01-10 | 12:06

dutchdj | 12-01-10 | 11:59

Kan jouw suggestie als bindend advies aan dit kabinet opgelegd worden? Zou mooi zijn. Jp nu weg en Gw op korte termijn. Heerlijke gedachte.

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 12:06

Kan dit rapport niet worden gebruikt om groenlinks op te heffen?

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 12:05

@ ecologiste | 12-01-10 | 11:39
Het laatste (zesde) seizoen van LOST wordt uitgezonden vanaf 5 febr., NET 5, 22,30 u.

Jeff Hawke | 12-01-10 | 12:05

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 12:01
We moeten aan onze sponsoring denken.
Big mac's nu ok in Irak en Afghanistan, Coca Cola forever.

ecologiste | 12-01-10 | 12:04

Mijn hemel .... Davids: "de belangrijkste taak van de commisie is volledig zijn". Twee tellen later: "We hebben niet alle stukken tegen het licht kunnen houden. Het gaat om tientallen\honderden meters archief".
Dus Davids ... ben je nu wel of niet volledig?

laagvliegert | 12-01-10 | 12:04

Conclusie, Jaap rook het roem en drukte het door.
Verschil tussen defensieve wapens en aanvallende wapens is niet duidelijk.
JP wist van niets, tot het beleid van Jaap al was doorgevoerd, maar is hij daarom onschuldig, hij had het moeten weten.
Maar allemaal niet genoeg om te vallen, as expected

Idontgiveafunk | 12-01-10 | 12:04

JP geen leiding gegeven en parlement onvoldoende geinformeerd. What else is new.

Bob_ | 12-01-10 | 12:02

ecologiste | 12-01-10 | 11:52
Toch heeft ie dan niet ecologisch gegeten. *Ecologiste betrapt...*

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 12:01

Waar geeft Balkenende eigenlijk wel leiding aan? En het irriteert mij mateloos dat ik nog steeds niet weet wat onze militairen op de persconferentie van Bush te zoeken hadden.

laagvliegert | 12-01-10 | 12:01

Ik zeg verkiezingen, dan die Islamofoob het een paar maanden laten proberen en verkloten, vervolgens weer over gaan tot de realiteit en de orde van de dag.

dutchdj | 12-01-10 | 11:59

Slaapt zoals altijd in op het boeiend, veelomvattend, kritisc... be.... va.... zzzzzzz

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:58

CoJoNes | 12-01-10 | 11:51
Je weet wat ze zeggen, er zijn dagelijks een aantal dreigementen die op waarde moeten worden geschat. De informatie was daar. ITT tot GW heeft Obama wel iets aan het tissue van informatieverwerking veranderd.
Heb je het gesprek gezien van Raoul Heertje met Ray Kurzweil?
In zijn verwachting verdubbelt de capaciteit van zonnencellen jaarlijks, over 8 jaar hebben we geen olie meer nodig. (Nouja, tot de zon dooft dan..)

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:57

Pechtold dus.

domheid regeert | 12-01-10 | 11:56

Bondgenootschap? Kontgenoodschap eerder. Wat ook de conclusies zullen zijn, JP et al wurmen er zich wel weer uit met allerlei vaag gelul in de ruimte. Feit alleen al dat er niets onder ede gedaan mocht worden zegt toch genoeg. Het hele onderzoek is m.i. een farce. (en zonde van onze belastingcenten)

Major Error | 12-01-10 | 11:55

democratie = dead as a dodo i NL

Patrick Zweedsey | 12-01-10 | 11:55

*net binnenkomt*
is mandaat verplicht, of slechts gewenst? en de pvda zal wel gek zijn aan te sturen op verkiezingen met 14 zetels in vooruitzicht

hetluis | 12-01-10 | 11:55

@Fijnstoffer | 12-01-10 | 11:52: dus voortaan maar niets meer onderzoeken? En dan onduidelijkheid over een onderwerp (in dit geval Irak) laten voortbestaan?

jeroentjegouda | 12-01-10 | 11:54

domheid regeert | 12-01-10 | 11:40

Je bent mijn man.

ecologiste | 12-01-10 | 11:54

Toch begrijp ik Pechthold niet. JPB geeft onvolledige informatie en zegt dat er geen verdere informatie was van de veiligheidsdiensten. Nu blijkt dat er wel extra informatie was. Pechthold spreekt van tunnelvisie. Volgens mij is dat gewoon keihard liegen en bedriegen.
Wil pechthold straks een regering vormen met het CDA?
Krijgen we dat weer.

domheid regeert | 12-01-10 | 11:53

Werkelijk onafhankelijke onderzoeken zijn zeer zeldzaam.
Mr. Pieter van Vollenhoven heeft dat al eens uit de doeken gedaan.
www.telegraaf.nl/binnenland/5300382/__...
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/25...
Ook deze commissie Davids is niet onafhankelijk. Dat glibberrat Balkenende er mee akkoord ging, zegt al wat. Het zal een andere rat vergen om hem onderuit te halen. Pechtold lijkt dus de beste kandidaat daarvoor.

Fijnstoffer | 12-01-10 | 11:52

Jongens,

weet je wat het is?
We willen tegenwoordig allemaal maar meepraten en meebeslissen en onderzoeken of er een mandaat is, etc etc etc. Maar soms zijn er zaken, daar moet je niet met een te grote groep achteraan hollen. Dan stel je een aantal mannen aan die de harde noten moeten kraken en dan accepteer je de gevolgen. Het enige waar je voor moet zorgen is dat de heren dan kunnen beschikken over de juiste tools. En daar moet je het bij laten. Tja, ongetwijfeld zal het wel eens mis gaan en dan kun je dat achteraf in een commissie gaan vast stellen wie wat verkeerd deed.


Waar ik nu nog het meeste van baal is dat er gewoon glashard staat dat de publieke opinie bijna doorslaggevend is voor het besluit om een oorlog te steunen of niet. Hoe kun je dat in hemelsnaam aan het volk overlaten ? Waar huren we die experts en ambtenaren nou in godesnaam voor in ? Om de onderzoeker uit te hangen en dan kijken wat het volk wil ? Het volk is dom, of op zijn minst onwetend en reageert uit emotie en niet op basis van rede. Dergelijke publieke onderzoeken zijn een toonbeeld van incompetentie.


* en-je-doet-er-geen-zak-aan-plaatje op de pick up legt *

Tyler-Durden | 12-01-10 | 11:52

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:48
Maar hij was wel mooi pokdalig.

ecologiste | 12-01-10 | 11:52

Frits Wester ziet het iig somber in voor het kabinet.

JJoost | 12-01-10 | 11:51

Tunnelvisie. Typisch nederlands.

rzer0 | 12-01-10 | 11:51

@Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:46
Zou het hetzelfde soort intel zijn als de US nu hebben over Afghanistan en Jemen? Vast wel. Ik denk dat GW in dit verhaal volledig inwisselbaar is voor iedere andere president. Kijk maar wat Obama nu doet. De enige conclusie die hout snijdt, is dat het veiligstellen van oliereserves en het opleggen van kortingen op barrel prijs. Is in Irak gebeurt, gebeurt in SA, gaat nu gebeuren in Jemen en mark my words: Binnenkort ook in Nigeria.

CoJoNes | 12-01-10 | 11:51

En we hebben er weer een rechtbank drama bij natuurlijk. Straks dan GW in een hoofdrol. NL is best wel een spannond landje zo...

ecologiste | 12-01-10 | 11:50

Daarom heeft een fatsoenlijk mens als Colin Powell zich wellicht ook teruggetrokken.

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:48

Zooofff: Oneens!
Cojones, ik hou het op de Neocons, GW HAD betere intel, maar doordat hij een supervising president was (As opposed to controlfreak) heeft hij zijn team ruimte gegeven.

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:46

@ Tobus | 12-01-10 | 11:38
'wanhoopspolonaise' Nu al het woord van 2010!

Mikey is #1 | 12-01-10 | 11:45

Tyler-Durden | 12-01-10 | 11:31

Die Jaap is een groots politiek en militair strateeg. Ik hoop dat ie zelf ook naar een front gaat. Somalie lijkt me wel wat voor em. Ik zal Obama ff bellen dat ie er een trouwe bondgenoot bij heeft.

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 11:43

Volkenrechtelijke legitimatie om een ander land binnen te vallen. Hoe krom kun je het breien?

CoJoNes | 12-01-10 | 11:43

ecologiste | 12-01-10 | 11:39
You're welcome.
Verassende serie vol flashbacks en flashfowards, aanraderT.

Ashtrey | 12-01-10 | 11:42

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:34
Al deden ze het met een dingy. Punt is dat gezegd is dat ze geen actieve bijdrage hebben geleverd. Maar wel is er geëscoorteerd. Zogenaamd onder de noemer van 'goed bondgenootschap' zoals het rapport zegt. Dat is gewoon een actieve bijdrage hoe minimaal ook. Als je geen actieve bijdrage wilt leveren, dan doe je dat niet.
Dit is maar een kleine conclusie in het rapport. Duidelijk is dat het kabinet zich heeft laten leiden door buitenlandse inlichtingen. De AIVD and MIVD hebben zich ook laten leiden hierdoor maar wel nuanceringen aangebracht die het kabinet NIET heeft gehanteerd bij hun voorlichten aan het parlement. Ze hebben het parlement onvolledig en hierdoor onjuist ingelicht. Dit kabinet had al jaren geleden weggemoeten.
Ze gaan niet weg vrees ik. Glas plas was.

Zzzzooooffff | 12-01-10 | 11:42

Er is een veel groter drama dan dat rapport en het niet aftreden van onze Uebersmurf:

de aanvoer van Belgisch Bier gaat ophouden door stakingen (Leffe, Jupiler, en andere toppers).

Zegt het voort :(

Yuppieler | 12-01-10 | 11:41

Ook nu gebeurt er niets uit angst voor Wilders.....
Jaap de Hoop Scheffer drukt het door en wordt beloond met een nieuwe baan.
Zo simpel is het in feite

svw | 12-01-10 | 11:41

Lol, pechtold door de bocht. Even JP afzeiken.

Liroy | 12-01-10 | 11:41

CoJoNes | 12-01-10 | 11:38
De grote lijn is wat lastiger. Het is OF de sympathieke (maar domme) wraak van een zoon voor de beledigingen van zijn vader. OF GW is meegesleept in het wereldpolitieplan van de Neocons.

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:41

Mooi, ik zit bijlage L te lezen waarin de VS Nederland om hulp vraagt. Aan het einde zit een soort verlanglijstje van gevraagde diensten geknoopt. Alsof je even boodschappen doet.

Mikey is #1 | 12-01-10 | 11:41

Ik was tegen een inval in Irak.... toen ik de bijeenkomst door CNN uigezonden,met Powel en zijn conclusies over waar zich precies de chemische wapens bevonden was ik daar zo van geschrokken dat ik een inval goedkeurde.
Achteraf ben ik ontzettend geschrokken hoe die club Bush en consorten iedereen heeft voorgelogen
Bush en zijn regering zijn de echte schuldigen,die hebben bewust leugens zitten te verspreiden.... iedereen geloofde wat hen werd voorgeschoteld,hoe kon het ook anders met de beelden,alles wat ze lieten zien.
Bush zou voor het gerecht gedaagd moeten worden... hij,en niemand anders

baatstra | 12-01-10 | 11:41

Allemachtig....


Het rapport leest op zich wel lekker weg, mag ook wel eens gezegd worden.


De conclusies daarentegen vallen nogal mild uit. Dara waar de commissie stelt dat de ministers niet voldoende geïnformeerd waren, zou je ook kunnen stellen dat zij niet hebben doorgevraagd:


"Oeps"-momentjes te over......:
"even vergeten te melden dat we niet bij de coalition of the willing horen"
"even vergeten te vertellen dat het een vermoeden was en de wmd aanwijzingen niet op feiten berusten"
"even vergeten te overleggen met mijn medeminister over de interpretatie"


Zo lijken het wel kippen zonder kop, handelen zonder na te denken.........

Tyler-Durden | 12-01-10 | 11:40

ecologiste | 12-01-10 | 11:36
Ja, ik heb ook zo'n afgetrokken rotkop, en ik kan Engels spreken net als professor Jaap.

domheid regeert | 12-01-10 | 11:40

Gorgias | 12-01-10 | 11:33

Wees jij maar trots op die heldendaad. Echter, dat Sadam is weggevaagd is niet meer dan een bijkomstigheid en zeker niet de reden voor de inval geweest. Bovendien is Sadam door de VS destijds zelf in het zadel geholpen (als solide bondgenoot tegen Iran en heeft hij, middels een schrikbewind(denk aan de gifgas aanvallen op de Koerden), wel een redelijk stabiel land gerund. Het is OLIE en de te verdienen FLAPPIES die het westen daar veilg wilde stellen. Wacht maar af als het Koningshuis van de SAUDI`s vertrekt of olielanden in Euro`s de olie op de markt plempen. Kijken hoelang het duurt voordat er dan weer een inval wordt gerechtvaardigd.

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 11:40

Ashtrey | 12-01-10 | 11:22

Bedankt voor uw uitleg. Klinkt zeer goed. Mooie lokatie om te beginnen met zijn voorouders van de VOC.

ecologiste | 12-01-10 | 11:39

baatstra | 12-01-10 | 11:33

Ja, dus....?
Het gaat hier over informatie verstrekking en achterhouden van bepaalde 'akties'.
Altijd weer zum beispeil Wilders erbij betrekken.

*relevantie niet helemaal zien doet*

Ashtrey | 12-01-10 | 11:38

Conclusie: Het brengen van democratie is moreel net zo verwerpelijk als het sichten van de Dar al Islam.

CoJoNes | 12-01-10 | 11:38

Tijd voor een parlementaire enquête waarin JPB komt vertellen wat er in de "for your eyes only" brief stond, die verder niemand heeft gelezen en waar geen kopie van is gemaakt.
Zal wel iets zijn van: meedoen met de oorlog, of je kunt een internationale carrière wel vergeten.
Welke andere reden kon er zijn om deze brief zo geheim te houden en de informatie van de inlichtingendiensten niet?

domheid regeert | 12-01-10 | 11:38

@Gorgias | 12-01-10 | 11:36: maar waar haal je nou vandaan dat hij zijn eigen stoep (= openbare weg, niet zijn oprit op priveterrein dus) niet heeft geveegd?

jeroentjegouda | 12-01-10 | 11:38

Pittige conclusies, maar de militaire inzet wordt als niet bewezen gezien. Ergo: volgende week publiekelijk mea culpa van JP en de wanhoopspolonaise van Grijs I gaat weer door.

Tobus | 12-01-10 | 11:38

domheid regeert | 12-01-10 | 11:09
maar dan moet u wel over zo'n typisch ss-hoofd uit een Engelse oorlogsfilm beschikken. Dat dan weer wel. Ik denk aan Robert Davi, Edward James Olmos, Tommy Lee Jones, Ray Liotta, John Malkovich, Ed O'Neill, Tchéky Karyo, ....

ecologiste | 12-01-10 | 11:36

@jeroentjegouda

Ja hoor, hij veegt zijn eigen oprit niet, maar wel de openbare weg, right!
Die Balkenende is gewoon een arogante sukkel: wij gepeupel moeten onze stoep vegen, maar hij heeft het er te druk voor. De sukkel huurt niet eens de buurjongen in om de schijn hoog te houden. Het is een echte looser.

Gorgias | 12-01-10 | 11:36

Zzzzooooffff | 12-01-10 | 11:32
Goed Zzzooofff, dan is het hoog tijd voor een nieuw kabinet. Pff, een escorte geven.... het moet niet gekker worden!

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:34

@ Tyler-Durden
Dank voor deze nuancering. Was al bang dat mijn verzet in woord en beeld niet gehoord en gezien waren.

*slaat intussen artikel 100 van de Grondwet er maar weer eens op na*

Ongeletterde Boer | 12-01-10 | 11:33

er zitten pittige conclusies bij, maar wat moeten we ermee. de volkskrant kopt nu met 'volkskrant 'Adequaat mandaat inval Irak ontbrak'. maar het mandaat deed er niet toe, want nederland viel irak niet binnen. nederland is bondgenoot van amerika. als nederland tegen is, spreek je je afkeuring uit, haal je je ambassade personeel terug of zoiets. doe je dat niet, dan steun of op zn nederlands gedoog je je bondgenoot. simpel. nee het is een politiek verhaal geworden, beetje balkenende pesten door oa. de pvda. straks gaat het cda terugpesten, onderzoek eisen mbt de afhandeling vd krediet crisis, oftewel woutertje bos pesten. zinloos onderzoek.

vip33 | 12-01-10 | 11:33

VVD en met name ook Wilders.... terug te zien in de nieuwsuitzendingen.... hebben 100% achter de inval in Irak gestaan.... Wilders heeft daar keer op keer uitspraken in de media over gedaan,allemaal terug te vinden op internet.
Ook toen de oorlog beeindigd was werd hem gevraagd of het weer zo moest gebeuren en of hij er dan nog achter stond met alles wat we nu weten,Zijn antwoordt daarop was....."Ja,ook dan zou ik er weer voor de volle 100% achter een inval staan"

baatstra | 12-01-10 | 11:33

Screwball: BND geloofde zijn praatjes onterecht, CIA ook maar die dachten dat hij een andere bron was dan die van de Duitsers. Rest is geschiedenis. Interessanter wat er met klokkenluiders als Katherine Gun is gebeurd.

doedeljantje | 12-01-10 | 11:33

Ben toch wel trots dat we met die inval in Irak hebben meegedaan. Hebben we toch nog ons deel gedaan om die smeerlap van een Saddam met zijn socialistische terreur bewind een kopje kleiner te maken. Maar het blijft natuurlijk treurig dat we met een stel zielige, corrupte en geniepige politieke leiders zitten die dit in voor een paar Navo baantjes doen en dit soort moedige daden niet eens kunnen verkopen. Logisch dat niemand meer in de politiek gelooft.

Gorgias | 12-01-10 | 11:33

NL heeft geen actieve militaire bijdrage geleverd volgens het rapport. Nou, ik noem het escorteren van Amerikaanse vaartuigen die een oorlog aan het voorbereiden zijn toch wel een actieve bijdrage.

Zzzzooooffff | 12-01-10 | 11:32

het lijkt wel Bond; For your eyes only...

pwman | 12-01-10 | 11:31

@ Drs.. Gelul | 12-01-10 | 11:28


Kijk eens in conclusie 5, daar staat in feite dat Jaap de Hoop S. het beleid heeft voorgesteld.
Zo kom je wel in de genade van de VS en GB.
En stél dat je dan ook nog eens een leuke post in het buitenland ambieert........

Tyler-Durden | 12-01-10 | 11:31

Wat een gelul allemaal. Wat is nu de conclusie?

Eduardo1735 | 12-01-10 | 11:30

@zeg maar jansen | 12-01-10 | 11:27: zal moeilijk worden, als de komende tijd politieke partijen er vuil op blijven gooien...

jeroentjegouda | 12-01-10 | 11:30

pius | 12-01-10 | 11:26
Erger nog: een ochlocratie!

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:28

Het bewijs is niet gevonden dat Jaap de H.S. middels handjeklap bij de NAVO is terecht gekomen. Dat wil niet zeggen dat het geen handjeklap was. Het CDA had alle reden om de door henzelf gesloopte carriere van Japie te compenseren. Huileachtige lieden daar bij het Gristen Democratisch (hahaha) Appel. Daarnaast is het frappant dat JP en maxim menen dat hun politieke visie prevaleert boven internationale wetgeving en verdragen. Ronduit bizar en ik hoop dat dat feit hen lang nagedragen zal worden en dat de oppositie ze helemaal afmaakt (politiek gezien dan).

Drs.. Gelul | 12-01-10 | 11:28

jeroentjegouda | 12-01-10 | 11:25 Maar z'n straatje zal ie wel schoonhouden denk ik.

zeg maar jansen | 12-01-10 | 11:27

Maximized | 12-01-10 | 11:24

Wij leven in een emo-cratie. Geen democratie. Scheelt een letter, maar toch.

pius | 12-01-10 | 11:26

Dus, we hebben vertrouwd op info van de VS en op basis daarvan zijn we gegaan? Juist ja... :-\

Liroy | 12-01-10 | 11:26

@ Ongeletterde Boer | 12-01-10 | 11:18


Lees; protest in het openbaar door kamerleden of ministers

Tyler-Durden | 12-01-10 | 11:26

@Gorgias | 12-01-10 | 11:14: wie zegt dat hij zijn stoepje niet veegt? Je haalt dat toch niet uit het AD van gisteren he? Daarin staat dat hij zijn oprit niet heeft geveegd. En dat is geen openbare weg.

jeroentjegouda | 12-01-10 | 11:25

Rechtdoordeplee | 12-01-10 | 11:23
Het klinkt idd een beetje lallerig. Valt op!

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:24

Handig, zo'n democratie waarbij er alles gebeurt tegen de wil van het volk in.

Maximized | 12-01-10 | 11:24

lol, die Maurice de Hond toch,...... altijd van de partij........

Tyler-Durden | 12-01-10 | 11:24

Tyler-Durden
Kijk toch ook even naar de persco.
Goede vragen en explosieve antwoorden. (hoe politiek correct de antwoorden dan ook zijn)

domheid regeert | 12-01-10 | 11:24

God, zit steeds te w8en tot die gast een keer goed rochelt om die hete aardappel uit zijn keel te verwijderen, mijn allah zeg, (ik ben van adel!)

Rechtdoordeplee | 12-01-10 | 11:23

Het volkenrechtelijk mandaat was niet toereikend aldus dhr Davids. Maar daar kan hij geen uitspraken over doen. Dat moet de tweede kamer doen. Duidelijk dunkt mij.

pius | 12-01-10 | 11:22

Biep | 12-01-10 | 11:18
Ik vind het sop de kool niet waard.
Wel vind ik het leuk dat links en rechts terecht en onterecht dingen roepen, en echte belangrijke dingen in het beleid worden meegenomen. Het zijn geen tijden voor een beginnende rechtse of linkse regering.
Ik vond het destijds wel een beetje slap dat PvdA niet volmondig mee ging met de coalition of the willing. Geef toe, het begon leuk en NL had nooit kunnen weten hoe het in Irak precies was NOCH de operatie kunnen stoppen. Soms doet je vriend iets doms. Iemand als Geert wordt doorlopend ook in zijn domme dingen gesteund/snel vergeven.

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:22

ecologiste | 12-01-10 | 11:15
Summiere uitleg:

Ben behoort bij een groep originele eiland bewoners, die door de nieuwe bewoners (vliegtuigcrash hoe toepasselijk) The Others worden genoemd.
Ben is de leider van The Others en een meester manipulator, liegt en bedriegt voor de in zijn ogen good cause. Michael speelt werkelijk de spaanders van het toneel, in zijn ogen lees je zijn verongelijkte waarheid, dat hij enige resemblance met onze MP heeft qua uiterlijk is gewoon een kleine bonus.

Doen dus!

Ashtrey | 12-01-10 | 11:22


de staat (commissie Davids) controleert de staat (regering) dus wat dacht u dat er gaat gebeuren in dit door en door corrupte bananenkoninkrijk ? Helemaal niks dus.

wlodek | 12-01-10 | 11:21

Update 2 t/ m 5 staan al omgeschreven in update 1 niet echt update waardig IMO.

shad0w_crash | 12-01-10 | 11:21

Moet de regering zijn beleid aanpassen naar het niveau van de plempsels hier?
Ik hoop niet dat dat ooit zal gaan gebeuren

baatstra | 12-01-10 | 11:19

Nu maar hopen op wat kritische journalisten.

DeToerist | 12-01-10 | 11:19

Tyler-Durden | 12-01-10 | 11:09 Dan ben ik het andere buitenbeentje. Maar het is duidelijk, er zijn fouten gemaakt maar die zijn allemaal op conto te schuiven van vorige ministers. En die zijn al weg.

zeg maar jansen | 12-01-10 | 11:19

*gaat verder tekenen*
*biep*

Biep | 12-01-10 | 11:19

Pag. 425, punt 2: "Opmerkelijk is de afwezigheid van openbaar protest" Huh?

Ongeletterde Boer | 12-01-10 | 11:18

nee hoor die functie van Japie heeft absoluuut geen rol gespeeld...

pwman | 12-01-10 | 11:18

Tyler-Durden | 12-01-10 | 11:12
Pagina 268 t/m 270 is voldoende om het kabinet te laten vallen.
De rest lees ik wel in het weekend.
(of ik wacht op de film van ecologiste, waar ik bij voorbaat veel vertrouwen in stel)
Hou ons op de hoogte van je bevindingen.

domheid regeert | 12-01-10 | 11:18

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:13
Ik denk dat het erop neer komt dat het hele document grondig uitgeplozen moet worden, en dat we in de blauwe arena straks via een livestream weer mee mogen genieten van een potje politiek vuurwerk
Zowel links als rechts is het, denk ik, spuugzat aan het worden.
We shall see.

Biep | 12-01-10 | 11:18

Mijn god dit is een lachertje.

rzer0 | 12-01-10 | 11:17

Gorgias | 12-01-10 | 11:14
Of een skateboard berijden, man man, wat slaan we weer een pleefiguur.

Ashtrey | 12-01-10 | 11:17

maakt u zich maar niet de illusie dat dit kabinet kapot gaat, het eliteclubje is wel zo machtig dat niemand dat voor elkaar krijgt. Ze lullen elkaar toch wel schoon, of negeren het compleet. Al moeten er stilletjes miljoenen betaald worden, mensen van kant gemaakt worden, intimidatie, schaduwagenda's... lang leve democratie van Balk!

trotsopGn! | 12-01-10 | 11:16

"PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer hoopt dat het kabinet snel en niet pas na weken met een reactie op het rapport komt, zodat er snel een debat over de zaak kan komen.

Als er na dat debat nog vragen blijken te zijn, zou er eventueel nader onderzoek kunnen volgen, zei Hamer voor de RTL-camera."

Nader onderzoek, natuurlijk, laten we erover praten.

Kots

The_mr.eanske. | 12-01-10 | 11:16

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

rzer0 | 12-01-10 | 11:16

Komt ie komt ie.

rzer0 | 12-01-10 | 11:15

Ashtrey | 12-01-10 | 11:08

Ken hem niet, maar ja deze man zou hem kunnen spelen en dan precies op het tijdstip dat hij staat door te breken. Ik les o.a. een criticus die schrijft ""The more I hate Ben, the more I realize that Michael Emerson is just a very fine actor doing his job".

ecologiste | 12-01-10 | 11:15

nuances niet meegenomen in communicatie, alleen wat paste werd gebruikt door ministers.. hmmm

pwman | 12-01-10 | 11:15

kort samengevat: dit kabinet liegt, bedriegt en dreigt.

ganzo | 12-01-10 | 11:15

Zo ff hele rapport gelezen (ahum) en komt erop neer dat zoals we al wisten de oorlog in Irak onrechtvaardig was. En dat er geen goede argumenten waren om Irak binnen te vallen. Dus we hebben weer wat om naar uit te kijken als we weer mogen stemmen binnenkort.

JaJijWel | 12-01-10 | 11:14

de commissie stiekem werd zelf ook stiekem genaaid, aldus conclusie nr. 32

terrOJist | 12-01-10 | 11:14

Natuurlijk liegt Balkenende, de man kan niet eens zijn eigen stoepie vegen!

Gorgias | 12-01-10 | 11:14

Tyler-Durden | 12-01-10 | 11:09
Helaas, bij punt 14 van de conclusie (heb alleen punt 1 t/m 14 van de conclusie gelezen) gaf ik 't op. Ben te lui om verder te lezen, laat ik wel over aan zij die wel willen/moeten.

DeToerist | 12-01-10 | 11:13

Biep | 12-01-10 | 11:09
Ik had er meer van verwacht,
Het onderwerp regering bashen is een beetje naar rechts getrokken.
Links aanmoedigen om het kabinet te laten vallen is zeker lastig als je een echte Geertiaan bent. Neem aan dat de 'echte regering' alleen maar stilletjes zit te hopen dat het links hondje hun werk opknapt.

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:13

Tyler-Durden | 12-01-10 | 11:09
Mijn complimenten Tyler: Lees 's voor..

Biep | 12-01-10 | 11:13

Pagina 34:


Ministeries krijgen ervan langs. Betrokken ambtenaren zijn vooraf ingelicht over de interviews die werden gehouden en werden zelfs aangezet tot onderling overleg alvorens de interviews begonnen.


Munitie waar waarschijnlijk weer niks mee gedaan zal worden.........

Tyler-Durden | 12-01-10 | 11:12

Zegt net niets over politieke conclusies te zeggen, maar vegoeilijkt eventueel gemaakte fouten met de onervarenheid van de MP toen en de situatie waarin de politiek toen verkeerde.

Nou ja zeg.

Biep | 12-01-10 | 11:12

hij is op vaka... euh.. weg in het buitenland.

dokter gonzo | 12-01-10 | 11:12

Ashtrey | 12-01-10 | 11:08
Fox? ABC that is.

Ashtrey | 12-01-10 | 11:10

* ?????? *


Ben ik nou gvd weer de enige die gewoon het rapport zit te lezen en niet zo'n aftands praatje gaat zitten volgen ?


* weer zich een buitenbeentje voelt *

Tyler-Durden | 12-01-10 | 11:09

1,2 kg documenten, 515 bladzijden. De commissie lijkt niet onafhankelijk, gelet op het uitgebreide verweer over de onafhankelijkheid. Gesprekken niet in het openbaar.

juriste | 12-01-10 | 11:09

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:07
Snap jij dat nou? dat dit topic niet roeleerd?

Biep | 12-01-10 | 11:09

Doe 3 maart a.s. dan maar meteen landelijke verkiezingen!

Flowers | 12-01-10 | 11:09

ecologiste | 12-01-10 | 10:59
Ik wil wel de rol van Jaap de Hoop Scheffer. Een beetje huichelen, liegen, omhoog likken en mooipraten is een leuke rol.

domheid regeert | 12-01-10 | 11:09

Pagina 32:


Commissie stelt dat rubricering als Staatsgeheim niet meer in redelijke zin is.


Oftewel: better safe than sorry, dus alles de doofpot in.
Defensie heeft [kwoot]: 150 strekkende meter archief.


Tyler-Durden | 12-01-10 | 11:08

Bloggers en Twitteraars: ze zijn in trek....

Biep | 12-01-10 | 11:08

ZIe ik het verkeerd of zit Davids op dit tijdstip aan een glas wijn te lurken? O is het water?

JJoost | 12-01-10 | 11:08

@mekker: silverlight gepruts, heb je nix an.

Halueth | 12-01-10 | 11:08

ecologiste | 12-01-10 | 10:58
We moeten groot denken, internationaal, een acteur die de spanningen aankan en zich niet zeau snel LOST voelt.
May I present to you Micheal Emerson: farm1.static.flickr.com/223/486151742_... known as Ben Linus in Fox's hitserie Lost. Think big, think Hollywood.

Ashtrey | 12-01-10 | 11:08

Nou.... 't leeft niet echt.......

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:07

Kijkt er nog wel iemand?

Biep | 12-01-10 | 11:07

DeToerist | 12-01-10 | 11:01
Het NOS kijk ik liever niet, veel te gekleurd. Dan maar de speakers aan,thanx.

Mekker | 12-01-10 | 11:05

Kosten noch moeite gespaart, maar een notaris kon er niet van af.
HUH.

Biep | 12-01-10 | 11:04

JPB heeft zich op essentiele momenten niet laten zien of geen leiding gegeven (wanneer doet ie dat eigenlijk wel??) en wordt volledig vrijgepleit; de Hoop Scheffer krijgt de zwarte Piet maar die heeft inmiddels huisarrest gekregen. Iedereen kan dus weer gerust gaan slapen op het pluche.

knight03 | 12-01-10 | 11:04

Pagina 27:


Femke komt aan bod:


Het kamerlid Halsema zou inzage hebben gehad(...)Halsema vond aanleiding om hierover op 26 juni vragen te stellen(...)
...
Deze gegevens vond de Voorzitter te vaag.... Halsema heeft toegezegd te zullen trachten specifiekere gegevens te verstrekken.



Halsema = vrouw in regenjas !!!

Tyler-Durden | 12-01-10 | 11:03

Weer de zoveelste slager die zijn eigen vlees keurt...

paulpietersma | 12-01-10 | 11:03

Niet onder ede.... en dáááááár is het pijnpunt: dank u!

Biep | 12-01-10 | 11:03

Ik heb wel weer genoeg gezien van de voorstelling vandaag, veel geblaat en net genoeg kritiek om het volk onder de duim te houden maar niet genoeg om Balkendende te verwijderen.

Kets22 | 12-01-10 | 11:03

Hoi Jan-Jaap. met Colin. Hoor eens, we hebben wat uitval met wat vliegtuigen en nou hoor ik dat jullie in de buurt zijn. Hebben jullie tijd voor een klein non-offensive operatie?

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 11:02

Wie durft er op te staan in de Tweede Kamer? Ik wed dat zij wel weer verbijsterd, geshockeert en met ongeloof zullen reageren. En verder doorgaan met slapen.

fidelio | 12-01-10 | 11:02

Mekker | 12-01-10 | 11:00
Niks dat straks uitgebreid in 't NOS journaal wordt besproken. Zoals 't er nu uitziet zal de boel niet voor 20:00 ontploffen.

DeToerist | 12-01-10 | 11:01

>>

Kraa! | 12-01-10 | 11:00

zo wat praat die man slaapverwekkend *gaapt*

atticusje | 12-01-10 | 11:00

Mis ik veel of toch maar politiek 24 aanzetten?

Mekker | 12-01-10 | 11:00

Oh, gelukkig. De commissie is wel onafhankelijk. Aldus mr W.M.J. Davids.
Ik had een beetje twijfel daarover, maar dat is nu geheel verdwenen.

domheid regeert | 12-01-10 | 10:59

domheid regeert | 12-01-10 | 10:55

I am afraid sir... ROFL

ecologiste | 12-01-10 | 10:59

WIlt U meer George W Bush achtige manipulaties? Steun dan Sarah Palin op Fownews!

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 10:58

Wat deed de Walrus in de Perzische golf?
De Walrus was daar omdat Geoerge W Bush vanaf 9-11 suggereerde dat Irak iets te maken kon hebben met die aanslag en derhalve een van de oorzaken van 9-11.
De walrus was daar ivm de definitie van George W Bush van de war on terror.

Einde van de Domheid | 12-01-10 | 10:58

domheid regeert | 12-01-10 | 10:51

Michel Bouquet zou hem goed kunnen spelen, maar hij is helaas te oud. Verder de goedgelijkende Daniel Radcliffe maar die kan zijn ogen niet drogen houden. Wie heeft een goede suggestie?

ecologiste | 12-01-10 | 10:58

Pagina 25:

Balkenende stelt bij samenstelling commissie voor om enkele ministers van staat in de commissie aan te stellen. Voorzitter deelt mee dat er geen ministers van staat zijn die daar iets voor voelen...........


Tyler-Durden | 12-01-10 | 10:57


Passage 1.0 'Balkie'

"Send the birds to the region!"

Ashtrey | 12-01-10 | 10:57

waarom lezen we niks terug over de formatie van dit kabinet onder leiding van herman wijfels.

ganzo | 12-01-10 | 10:56

koerbagh ® | 12-01-10 | 10:54
Had je serieus iets anders verwacht? Alleen met waterboarden krijgen we de waarhied boven tafel. Misschien moeten we de Balk door de CIA laten ondervragen. In de States is het immers geen martelen...

dosis | 12-01-10 | 10:56

dosis | 12-01-10 | 10:52
JPB in de rol van JPB? dan wordt het een real life soap in 4 kabinetten.

domheid regeert | 12-01-10 | 10:55

Glas, plas, was. Tenzij de oppositie even doorpakt.

Zealot | 12-01-10 | 10:55

Dat hopen we dan maar!

Pindabroodje | 12-01-10 | 10:55

@ecologiste
Daniel Radcliffe al gevraagd?

Morkovich | 12-01-10 | 10:55

Glas, plas, was. Tenzij de oppositie even doorpakt.

Zealot | 12-01-10 | 10:55

LOL. Het Engels van de woordvoerder lijkt wel op een persconferentie van voetballers. (RTLZ).

juriste | 12-01-10 | 10:54

* hardop vloekt *


Ja, godsammeendemiljaar !
Ik zit nog niet koud te lezen of ik kom al weer een spelfout tegen. Daar knap ik dus zo op af he! Een rij professoren van heb ik jou daar in de inleiding, maar een beetje taalkennis......... welnee..........


* plopt *

Tyler-Durden | 12-01-10 | 10:54

Conclusie 39 pleit de hele bende weer vrij, precies zoals Balkje heeft gepland.
"Glas plas was"

koerbagh ® | 12-01-10 | 10:54

Als Balkie nu opstapt,komt er dan een elfstedentocht?

pim achtertuin | 12-01-10 | 10:53

Oh wauw! Engelands!

dosis | 12-01-10 | 10:53

domheid regeert | 12-01-10 | 10:51
Hij kan toch gewoon zichzelf spelen?

dosis | 12-01-10 | 10:52

ecologiste | 12-01-10 | 10:46
Wie krijgt de rol van JPB?
Is er een acteur te vinden die met droge ogen net zo kan liegen als JPB?

domheid regeert | 12-01-10 | 10:51

"Wir haben es nicht gewußt" - BVD

Pindabroodje | 12-01-10 | 10:51

het is onmogelijk dat de MP liegt aangezien hij een goed christen is, en die leven volgens de 10 geboden. En jah, wat zegt het 8e gebod ook alweer?
(Gij zult geen valse getuigenis afleggen, voor degene met wat minder Bijbelkennis)

priapisme | 12-01-10 | 10:50

ecologiste | 12-01-10 | 10:46
Jaha, die Fleming heeft dat 'shaken not stirred' van onze enige echte schavuit van Oranje, echt waar, heb het zelf op de telie gezien.. ;)

Ashtrey | 12-01-10 | 10:50

Klinkt als een smerig spelletje van CDA met hulp van de VVD (Henk Kamp). Tijd om die partijen daar op af te rekenen...

Koops | 12-01-10 | 10:49

Wanneer je een oorlog voorbereid geef je toch geen openheid van zaken..?? Ben je meteen het element van verrassing kwijt!

tommedic | 12-01-10 | 10:48

ecologiste | 12-01-10 | 10:46
Sounds good. Ondertussen hoopt men gewoon keihard op een Elfstedentocht (brood en spelen) en dan waait het allemaal wel weer over.

dosis | 12-01-10 | 10:48

Dus als ik het goed begrijp is Balk feitelijk een oorlogsmisdadiger. En zegt Balk: ich hab es niet gewust en is de kous daarmee af?

laagvliegert | 12-01-10 | 10:48

Davids Show part deux gaat zo beginnen.

rzer0 | 12-01-10 | 10:48

* hulp roept*


550 pagina's - 1 pagina per 40 seconden.
Gaat me dus een kleine werkdag kosten om te lezen.


Die kleurstelling is overigens wel mieters, Geenstijl Roze !!!!


Tyler-Durden | 12-01-10 | 10:48

Dennis1985 | 12-01-10 | 10:45
De commissie gaat over de feiten. De politiek bepaald vervolgens welke conclusie hieraan moet worden verbonden. Dat is redelijk. De commissie kan de regering niet naar huis sturen.
De commissie heeft inmiddels wel genoeg ammunitie gegeven aan de politiek zodat de politiek dit kan doen.

domheid regeert | 12-01-10 | 10:48

het grote downplayen is begonnen. Met dank aan Frank de Grave.

vraagstaart | 12-01-10 | 10:47

Bertorelli | 12-01-10 | 10:45
Ghehe. "Get off me, I can't see the weather channel!"

dosis | 12-01-10 | 10:47

Ho hoor ik daar een "niet juist ingelicht"?

rzer0 | 12-01-10 | 10:47

De Hoop-Scheffer is eauk een beetje eng, zat hem laatst te bekijken en hoe hij waarschuwde dat de operatie In Afghanistan van wezenlijk belang is in het tegenhouden van het wereldlijke terrorisme.
Beetje iedereen bang maken en alle cellen die momenteel al opereren in het Westen totaal ontzien.

Ashtrey | 12-01-10 | 10:46

@ Wijnand Duyvendak | 12-01-10 | 10:25
@ Morkovich | 12-01-10 | 10:28

Script moet wat worden bijgewerkt. We laten ook die schilder in het Catshuis meespelen (zie necrosis 10:31) en dan enkele suggesties van happiness 10:26 erbij. Hoofdpersoon is een journalist die iets begint te ontdekken, achtervolgingen aan de lopende band, exotische bestemmingen, dubbelspionnen, driedubbele bodems, het Vaticaan, de Habsburgers, en ergens een rolletje voor Mabel natuuurlijk. Omdat we een koning hebben van 500 jaar kunnen we terug naar de tijd van Balthasar Gerards en de moorden op gebroeders De Witt met medewerking van de prins en weer terug naar Pim. Enfin er zitten zo enkele James Bondachtige movies in, shaken not stirred zoals ik gisteren mocht vernemen van de zeer aardige VPRO serie over Benno en Lulla.

"ondertusschen met hollywood bellen gaat"

ecologiste | 12-01-10 | 10:46

Kunnen we dalijk in Den Haag onze eigen Balkenende voor een tribunaal dagen. O humor! De Oorlogsmisdadiger in het Torentje.

widtvoet ® | 12-01-10 | 10:46

strakke samenvatting. Thx.

MalteseKnight | 12-01-10 | 10:46

De inval in Irak was gerechtvaardigd, wat stoffige wereldvreemde juristen daar ook van vinden. Het probleem is: wat deden ze nadat de inval succesvol was afgerond? Dat is het probleem.

Rho'd Berth | 12-01-10 | 10:46

vaag
laat maar

albert136 | 12-01-10 | 10:46

na een uur nog geen reacties????

albert136 | 12-01-10 | 10:45

"De besluitvorming over de Nederlandse steun voor de Amerikaanse inval in Irak miste een goed volkenrechtelijk mandaat. Dat constateert de commissie-Davids, die de gang van zaken heeft onderzocht, zo maakte de voorzitter dinsdag bekend bij de presentatie van het rapport. Hij benadrukte echter dat de commissie het politieke oordeel over de ernst van die constatering aan de Tweede Kamer over te willen laten".

En toen lieten we het weer over aan de vriendjes politiek in Den Haag.....
Jammer is dat dan toch....

Dennis1985 | 12-01-10 | 10:45

VN vond het dus niet goed maar wij gingen toch.... Next

Braakbal | 12-01-10 | 10:44

Koops | 12-01-10 | 10:42
De Partij van de Aandacht laat het Kabinet zéker niet vallen. Na de volgende verkiezingen bestaat er geen PvdA meer, dus die blijven echt wel kleven.

dosis | 12-01-10 | 10:44

Niets aan de hand dus. Geen boter, geen vis.

Charleston | 12-01-10 | 10:43

lol, dik mannetje weet ook wel waar ie moet kijken :P *richting boobies kijken doet*

DeToerist | 12-01-10 | 10:43

Als dit geen struikelen wordt dan morgen het laatste duwtje met het Zuydewijn rapport van de ombudsman?

terrOJist | 12-01-10 | 10:42

Die ouwe van de AIVD vindt het ook allemaal niet zo best...

Pindabroodje | 12-01-10 | 10:42

Ze zijn er al uit: géén militaire steun. Einde verhaal, niets aan de hand, allemaal doorlopen. Pfff, wat een fucking aanfluiting.
Om terug te fucken zouden we nu allemaal moslim moeten worden, en vanuit Turkije een aanval op Nederland plegen. Get your country back!

dosis | 12-01-10 | 10:42

nee, Balkie maakt zich er in het ergste geval vanaf met ''die informatie had ik toenertijd ook niet'' daar is de kous dan mee af, en het is niet te controleren

trotsopGn! | 12-01-10 | 10:42

Alsjeblieft PvdA: Laat dat kabinet vallen!

Koops | 12-01-10 | 10:42

Het gaat gebeuren, ik zie barsten, eindelijk.......

truly amazed | 12-01-10 | 10:41

Er was dus GEEN volkenrechtelijk mandaat voor de inval in Irak!

widtvoet ® | 12-01-10 | 10:41

Nou in ieder geval geen bewijs voor militaire hulp. Als ik DominiekvdHeijden goed begreep.

waskuip-admiraal | 12-01-10 | 10:41

Onvoldoende mandaat, onvolledige openheid van zaken, tweede kamer genegeerd. Ik voorspel nieuwe verkiezingen.

Pindabroodje | 12-01-10 | 10:41

Djeep gets the black Pete
reken maar van yes

Tobi | 12-01-10 | 10:41

Balk opgelucht, Nederland opgelicht!!!!

fuckje | 12-01-10 | 10:41

Onvoldoende mandaat voor het invallen van Irak, omdat Irak de VN-resoluties negeerde, dat lijkt me genoeg om dit kabinet te laten vallen.

MysteryQuest | 12-01-10 | 10:40

"De Tweede Kamer zou onvolledig zijn geïnformeerd" Komt er dan toch een crisis?

Pindabroodje | 12-01-10 | 10:40

Hoorde ik daar nou net "geen volledige openheid" heeft gegegeven? "Onvolledig zijn geinformeerd"?

DeToerist | 12-01-10 | 10:40

Conclusie: we zijn er met halve informatie ingerommeld door het CDA...

Koops | 12-01-10 | 10:40

Nog 7 minuten

cekars | 12-01-10 | 10:37

server onderzoekscommissie al down.... doe es onderzoeken Davids...?!

trotsopGn! | 12-01-10 | 10:37

Eva Jinek +1

Syb | 12-01-10 | 10:36

Wat een ego show! Zijn kleindochter, zijn dochter, zijn vakantie waar hij nog net vrij voor kon nemen, zijn culturele uitstapjes, zijn ansichtkaart die hij al 6 maanden verstuurde om er vandaag op terug te komen.
een sneer naar de kamervoorzitters die er niet bij waren bij de davids show!
pure anti reclame voor niet gekozen bobo's met een te groot ego.

aissatti | 12-01-10 | 10:36

@laagvliegert | 12-01-10 | 10:32
Hoeveel kinderen van 8 jaar lezen eigenlijk de krant?

Morkovich | 12-01-10 | 10:35

@redactie:
Is er zo'n rapport beschikbaar voor de eerste reaguurder die een sneeuwbal door de ruiten van het Torentje smijt?
*plekje in de kast vrij maakt

dosis | 12-01-10 | 10:34

Waar blijven die conclusies, JONGUH!

Lexis | 12-01-10 | 10:34

@necrosis | 12-01-10 | 10:31
Dat rapport over het Catshuis is toch nooit openbaar gemaakt?

Morkovich | 12-01-10 | 10:34

Hmm, net presentatie bekeken. Ik heb heel de dag maar vrij geroosterd om wat door te lezen, maar bovenal dit muisje-met-staartje eens te bekijken. Davids is een goed onderzoeker, dus er zal wel wat boven water komen.

Avondambtenaar | 12-01-10 | 10:32

Zo slap als dit betoog wordt het rapport ook. En dat is precies de reden waarom meneer de MP Davids heeft gevraagd.
Er wordt daarnaast wel erg de nadruk gelegd op de onafhankelijkheid van deze commissie. Zelf kleinkinderen worden erbij gehaald.
-
Conclusie: wc-eend, maar ze beseffen dat ze een hoop te verbergen hebben.

laagvliegert | 12-01-10 | 10:32

Lekker boeiend Links stokpaardje dit... meanwhile in Culemborg/de gehele Randstad......

The Evil One | 12-01-10 | 10:32

@happiness | 12-01-10 | 10:26
Zozo, alufolie zeker op?

JaJijWel | 12-01-10 | 10:32

De conclusie durf ik vast te voorspellen aan de hand van het rapport over de brand in het Catshuis: de schilder gebruikte verboden middelen en is nu dood.
Commissie Davids: Saddam Hussein gebruikte verboden middelen en is nu dood.
Dus allemaal weer aan je werk, niets te zien.....

necrosis | 12-01-10 | 10:31

Om een kort verhaal lang te houden: wanneer zijn de volgende verkiezingen? ;-)

JosVerbeek | 12-01-10 | 10:31

Die Eva Jinek, die praat toch niet normaal?

waskuip-admiraal | 12-01-10 | 10:29

Sir EnemA | 12-01-10 | 10:23 Wel een hard oordeel hoor. Niet relevant ook. Oordelen doet God, wij keren de andere wang toe

Oerkoendoe | 12-01-10 | 10:28

Volgens mij heeft Balkenende in z'n broek gepoept.

tele2 | 12-01-10 | 10:28

Met al die partijen springstof die de gemiddelde irakees in huis heeft liggen, zou je bijna gaan denken dat de inval terecht was. Bijna...

blinde kip | 12-01-10 | 10:28

ecologiste | 12-01-10 | 10:24
Wat een slecht script zeg..

Morkovich | 12-01-10 | 10:28

site van de commissie ligt er al uit.

domheid regeert | 12-01-10 | 10:28

@ koolteer | 12-01-10 | 10:10
Lol, leuk stukkie.

Eduardo1735 | 12-01-10 | 10:28

Haha balkie, dat wordt lezen jong.

JaJijWel | 12-01-10 | 10:27

Balkie spreekt. Mijn god, het maakt me niet meer uit wie de verkiezingen wint. Als me maar van die flapdrol af zijn.

rzer0 | 12-01-10 | 10:27

Conclusie: Balk loog, fuckt op en wij kunnen naar de stembus?

Eduardo1735 | 12-01-10 | 10:27

om een lang verhaal kort te houde'; wat staat erin?

starbuck280 | 12-01-10 | 10:27

Wim-Lex | 12-01-10 | 10:11

Dat was al in '44. Loopt u nu alweer achter de feiten aan?

zeroise | 12-01-10 | 10:27

Wat een groteske onzin weer. We zitten daar om te vechten. Iedereen weet dat, en niemand mag het zeggen. We zijn erheen gegaan omdat we een wit voetje wilde halen bij de Amerikanen. Ook dat weet iedereen. Ook weet iedereen dat die Amerikanen logen over bijna alles in de hele zaak (WMD, etc). Kortom, iedereen weet alles maar niemand mag het zeggen en daarom is er ook niks gebeurd. Grote genade toch.

uberdude | 12-01-10 | 10:27

glas, plas, was..... geen objectieve comissie, besluit al bekend, kost VEEL geld veel gelul, bullshit. balkie blij, balkie vrij.

trotsopGn! | 12-01-10 | 10:27

-weggejorist-

happiness | 12-01-10 | 10:26

Eng moment die twee naast elkaar. Dan weet je het wel.

rzer0 | 12-01-10 | 10:25

ecologiste | 12-01-10 | 10:24
Was dat het script van je nieuwe film?

Wijnand Duyvendak | 12-01-10 | 10:25

Ach men houdt Balkenende en het CDA toch wel de hand boven het hoofd...

Koops | 12-01-10 | 10:25

Ah gut een mede christenfundamentalist :(

tele2 | 12-01-10 | 10:25

NL zit op het spoor van USA en GB. Barroso's baantje is gewoon een bedankje voor de bijeenkomst op de Azoren net als Hoop Keffer zijn baantje te danken had aan het kleffe handje van JPB tijdens het ontbijt met Bush.
D en F hadden een andere lijn.
Bush familie wilde gewoon ordinaire wraak en vandaar maar de bewering van MVW.
JPB wilde hier wel aan meewerken, imers wij zijn en blijven de grotste bondgenoot van de USA in EU. Wat kunnen we anders gezien de geschiedenis en het feit dat we gewoon veel kleiner zijn dan GB, D en F. Ieder land speelt de rol die het kan in de internationale politiek en economie.
We moeten blijven communiceren met alle betrokken landen en als iemand de kamer heeft voorgelogen dan heeft hij gewoon een doodzonde begaan en moet hij/zij gewoon opstappen. Of is er dan ook werkelijk geen enkele moraal meer over? In dat geval inflateert de overheid weer een stap richting complete ontwaarding.

ecologiste | 12-01-10 | 10:24

Te veel persoonlijke anecdotes. Kom eens ter zake man!

rzer0 | 12-01-10 | 10:24

Straks de aankondiging van een nieuwe commissie die gaat onderzoeken of deze commissie wel onpartijdig was.....

nietzwartwit | 12-01-10 | 10:23

Ik hoop dat we aan het einde van de dag ook onze steun geven aan een inval in Iran. Dat zou pas een verrassende wending zijn.

Wijnand Duyvendak | 12-01-10 | 10:23

Het best bewaarde geheim van de Irak oorlog is de Nederlandse inzet van F16 bij de voorbereidingen. Als dit nu eindelijk boven tafel komt kan Balkenende niet blijven, want dan heeft hij 7 jaar gelogen.

Sir EnemA | 12-01-10 | 10:23

Alleen al het feit dat er gezegd moet worden dat 'er geen geheim deel' is is verdacht.

tele2 | 12-01-10 | 10:22

alle jiesus, wat praat die man ontzettend slaapverwekkend. Pfffffff.

ShakeTA | 12-01-10 | 10:22

Die man lult als Donner.

rzer0 | 12-01-10 | 10:21

Hadden die Amerikanen ook moeten doen. Gewoon een paar F-16's sturen en de boel platgooien. Had heel wat gescheeld als je kijkt naar de prijs die nu betaald is. Balkenende, laat ze maar zeiken. Mijn steun heb je. En ik hou ook van Zeeland.

Wijnand Duyvendak | 12-01-10 | 10:21

Ik heb het te druk nu dus volg voor mij even het debat. De grote vraag is of NL een oorlog is begonnen om CDA'er Zjeep de Hoep Sjeefer aan een topbaan bij de NAVO te helpen. Links doet in dit land altijd zo denegrerend over het begin van de Eerste Wereldoorlog ('onbegrijpelijk'), maar dit zo werkelijk alles slaan. Wat een Operettegebeuren.

Milton Friedman | 12-01-10 | 10:21

Envoorjehetweet | 12-01-10 | 10:18
Heb geen verstand van Scrabble maar volgens mij zijn dat best aardige woordwaarden.

Teun van het Tuinpad | 12-01-10 | 10:20

En, al voortgang geboekt, of wat officieus gebazel?

Lexis | 12-01-10 | 10:20

"Wat maakt het nou uit als we een (geheime) missie hebben uitgevoerd. Die yanks hebben ons in '45 (samen met de canadezen en engelsen) toch ook "geholpen"!"

Ze hebben die Duitsers ons land uitgeschopt en daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor.
Het probleem is dat die Amerikanen na de oorlog eigenlijk nooit meer vertrokken zijn.
Ook aan de hulp die we kregen hingen voorwaarden, de "marshall-hulp/geld voor wederopbouw" die we kregen mocht alleen in Amerika uitgegeven worden.
We moesten ons leger bewapenen met Amerikaanse uitrusting en wapens.
En zo zijn er nog veel meer haken en ogen die aan de hulp kleefden die we toen hebben gehad.

Maargoed dat was toen en dit is nu.
Ik wil wel eens zien dat Nederland de ballen heeft om die Amerikanen niet klakkeloos te volgen.
Hopelijk heeft Balkenende vanmiddag meer dan genoeg tijd om zijn stoepie sneeuwvrij te maken. :)

Coretex101 | 12-01-10 | 10:20

Pfff wat een inleiding! Kom op met je onderzoek, en niet wat je niet hebt onderzocht!

Morkovich | 12-01-10 | 10:20

@ DasUnterMensch / 10:16
Beschaamgelijk?
Dat klinkt tamelijk onhygiënisch

Tobi | 12-01-10 | 10:19

En, zijn we al demissionair?

kolonel klootoog | 12-01-10 | 10:19

Ik zet 4 jeugdhonken en een buurtvader op D:
Een hoop politiek geneuzel zonder conclusie, die vervolgens geïnterpreteerd word als kraakhelder, eerlijk en moreel verantwoord Gristenbeleid.
Wie durft?

Koekje-dr-bij? | 12-01-10 | 10:18

De Scrabblewoorden van vandaag: Doofpotcommissie, Hoofdpijndossier

Envoorjehetweet | 12-01-10 | 10:18

En aangezien *kuch* Staatsgeheimen niet geopenbaard mogen worden is er niets aan de hand, en blijft Balk gewoon zitten.

fuckje | 12-01-10 | 10:17

Dat lijkt mijn opa wel. Reeds 20 jaar geleden overleden. Wat een statement!

JP_Nee! | 12-01-10 | 10:17

bla bla bla JP bla bla bla de kamer volledig ingelicht bla bla bla.

Zo, weer 45 minuten van mijn leven gewonnen.

nietzwartwit | 12-01-10 | 10:17

Had van Jolo niet voorspeld dat MP door deze commissie zou moeten opstappen? Ben benieuwd.

Moeder T. | 12-01-10 | 10:17

@domheid regeert | 12-01-10 | 10:15
Klopt, maar dat komt voornamelijk omdat ze elkaar onderling de hersens inslaan. Typische oude moslim traditie.

Hellsmurfje | 12-01-10 | 10:16

Kijk dan, die presentatie. Wat een beschaamgelijke vertoning. Eerst gaat Balkenende met een big smile iedereen een handje geven, en daarna krijgt hij het rapport. Ze zitten er als een stel vrienden, alsof die ‘vrienden’ een rapport zullen geven dat de ondergang van Balkenende zou betekenen. Ook al zou de waarheid wel zo zijn dat het zijn ondergang zou betekenen.

DasUnterMensch | 12-01-10 | 10:16

Faal 1. Balk ging vrede brengen, maar 7 jaar later is er nog steeds geen vrede.

domheid regeert | 12-01-10 | 10:15

Zo, de premier heeft het rapport in handen.
Laat het glas-plas-was verhaal maar beginnen.

Teun van het Tuinpad | 12-01-10 | 10:15

Opa legt het er wel heel dik bovenop dat de commissie zo onafhankelijk is. En waarom zijn er 2 leden in het verre buitenland net nu ze hun 5 minutes of fame kunnen halen

terrOJist | 12-01-10 | 10:15

*Wat maakt het nou uit als we een (geheime) missie hebben uitgevoerd. Die yanks hebben ons in '45 (samen met de canadezen en engelsen) toch ook "geholpen"!*

Dat klopt inderdaad. Alleen ging het toen niet om een aantal mooi olie-velden...

Dennis1985 | 12-01-10 | 10:15

Dit is wel iets anders dan de zoveelste pvda-mastodont die een commissie voorzit.

waskuip-admiraal | 12-01-10 | 10:15

Iraqiers? Het zijn toch irakezen?

rzer0 | 12-01-10 | 10:14

Het raadsel van Irak... Zo ken ik er nog een paar!

Envoorjehetweet | 12-01-10 | 10:13

Terecht onderzoek.
En hoe kunnen twee F16's een noodlanding maken en er tegelijkertijd niet zijn.
Ben bang dat JP nu heeeel veel tijd gaat krijgen om zijn stoep schoon te vegen.

sqrota | 12-01-10 | 10:13

Nederland warmt snel op vandaag!
Gaat het leger ingrijpen of krijgt de democratie nog een kans?

Oerkoendoe | 12-01-10 | 10:13

Ik ruik iets en het zijn geen bloemetjes.

rzer0 | 12-01-10 | 10:12

Wat maakt het nou uit als we een (geheime) missie hebben uitgevoerd. Die yanks hebben ons in '45 (samen met de canadezen en engelsen) toch ook "geholpen"!

Wim-Lex | 12-01-10 | 10:11

"neehee we hebben elkaar nog noooooooit gezien"

tele2 | 12-01-10 | 10:11

Natuurlijk lopen wij als Nederland achter de Amerikanen aan. Wa daggie dan? Dat we een met kernwapens dreigende labiele dictator de hand boven het hoofd gaan houden? puhleez

Randy McRanderson | 12-01-10 | 10:11

Wat is Balkenende toch een kneusje he?

tele2 | 12-01-10 | 10:11

it gaet on

domheid regeert | 12-01-10 | 10:10

Gebeurt toch niets
Ik twijfel erg aan de onafhankelijkheid van zulke onderzoeken en anders of de echte geheime documenten wel worden vrijggegeven.
JP heeft het allemaal al lang gezien en hij zag dat het goed was.

Idontgiveafunk | 12-01-10 | 10:10

Balkenende zal geen blaam treffen, wij leven niet voor niets in een schijndemocratie.

Kets22 | 12-01-10 | 10:10

Een paling in een emmer snot is eenvoudiger te pakken dan Balkie.
In het ergste geval wordt er een mindere god geslachtofferd, en het kreupele kabinet strompelt weer voort.
Vallen? Nee, dat doet dit kabinet niet. Balk & Bos hebben immers Michael Jacksons speciale schoenen gekocht. Daarmee kunnen ze voorover hangen tot hun neus de grond raakt, maar vallen zullen ze niet....

koolteer | 12-01-10 | 10:10

Het wordt door de NOS gebracht alsof het een waar spektakel betreft: ongemakkelijk, ontzettend belangrijk, onafhankelijk, spektakel. MP weet van niets etc. etc.
-
Zijn Linkschmensen echt zo hersenloos of doen ze gewoon alsof?

laagvliegert | 12-01-10 | 10:10

Het gaat gebeuren!

Envoorjehetweet | 12-01-10 | 10:10

@Chiant | 12-01-10 | 10:06
Waarschijnlijk een variantie op een al om bekende duitse kudtsmoes.
"Ich habe es....."

Hellsmurfje | 12-01-10 | 10:09

*plop*

Nu al gezellig.

kolonel klootoog | 12-01-10 | 10:08

Ik ruik angstzweet. Heerlijk.

domheid regeert | 12-01-10 | 10:08

En waarom is de toenmalige VP niet gehoord door cie Davids

terrOJist | 12-01-10 | 10:07

* Bier & chips pakt *
Zo. En dan nu eens kijken welke kudtsmoezen ze nu weer gaan verzinnen om niet op te hoeven stappen.

Chiant | 12-01-10 | 10:06

ben nu alvast van onder ingedrukt over de daadkrachtige beslissingen die ons parlement neemt aangaande deze lieg en draaierij van onze " gewaardeerde " MP.

[ sprookjesmodus off ]

grote_jongen | 12-01-10 | 10:06

Ook een interessante vraag, nog even los van Irak, waarom traint het Nederlandse leger met de amerikanen in Urban Containment in de US? Terwijl dat volgens de US grondwet verboden is?

CoJoNes | 12-01-10 | 10:06

Binnenkort Jan Peter Balkenende Burgemeester Gemeente Heerlen!

FuckYeah | 12-01-10 | 10:06

Wat wel duidelijk is, is dat de Nederlandse regering als een mak schaap achter de amerikanen is aangehobbeld. Eigen onderzoek of een second opinion vragen wat betreft het wapenarsenaal van Saddam heeft volledig ontbroken....

Zalfje | 12-01-10 | 10:05

*Mooi weer om te vallen zeg ik!*

Inderdaad. Maar dat zal vast wel niet gebeuren!

Dennis1985 | 12-01-10 | 10:04

Mooi weer om te vallen zeg ik!

MartinKoek | 12-01-10 | 10:03

Let the battle begins!! Ik verwacht er overigens niet veel van. Hoe onafhankelijk is deze comissie nou?

Dennis1985 | 12-01-10 | 10:02

3 kwartier? *Nog even schijten gaat*

rzer0 | 12-01-10 | 10:02

Cobi dus.

CoJoNes | 12-01-10 | 10:02

hahaha grapjas nog 3 kwartier wachten hoor!

walliee | 12-01-10 | 10:02

glas plas etc

terrOJist | 12-01-10 | 10:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl