Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Hondenslager van Arnhem

dezehondisnudood.jpgHé, ons fotopersbureau heeft een speciale serie genaamd 'de Hondenslager van Wuhan'. Een serie foto's van -de naam zegt het al- zomaar een hondenslager in Wuhan die zijn werk doet. Wuhan is trouwens de zusterstad van Arnhem. In sommige landen springen mensen in ijswater om een hond te redden, in andere culturen vreten ze die dieren gewoon op. Dat u het weet. En elke keer als u Chinese waar koopt, sterft er weer zo'n hondje. En als u geen Chinese waar koopt ook. Vooral doorgaan met die stedenbanden met China. hapwoef.jpg voorbrandenhotdog.jpg

Reaguursels

Inloggen

Wat is het verschil tussen het doden en opeten van een kip, varken, koe of een hond? Het zijn allemaal dieren. Als je dit zielig vind dan kun je maar beter geheel vegetariër worden. Het is een beetje hypocriet om alleen honden te sparen omdat het ook huisdieren zijn.

Hyper.nl | 11-01-10 | 10:44

Nau en? Hier eten we varkentjes en kalfjes. Dat zijn daar huisdieren. Nix aan de hand. Gewoon doorlopen.

Zwavelzuur | 10-01-10 | 19:47

computerlove | 09-01-10 | 15:50
Scharrelhond zogezegd?

Mechelaartje | 10-01-10 | 14:42

op zich niks mis mee dat ze honden eten. het probleem is de manier waarop deze beestjes aan hun einde komen. ik heb ooit eens een filmpje gezien waarin ze levend geskind worden. en dat mag dus niet he!

aceitunero | 10-01-10 | 11:52

tsja, tzal je zuster maar wezen...

Ayaan Sorry | 10-01-10 | 10:59

waarom wel een varken op eten en geen hond

jaap1423 | 09-01-10 | 22:31

uuuuh.. even denken... boeie?

Vrij Duits Persoon | 09-01-10 | 20:06

Inderdaad triest, een aantal reacties.

cor123 | 09-01-10 | 19:09

-weggejorist-

NOODUITGANG | 09-01-10 | 16:59

Ja en welk punt wil je maken dan, vlees is vlees
varken, schaap, konijn, eend, hond wtf cares.

Pacal | 09-01-10 | 16:57

Als ze die honden nou nog een hondwaardig bestaan gaven voordat ze werden opgegeten, had ik er minder problemen mee. In de wei ermee.

computerlove | 09-01-10 | 15:50

Familie van Kim??

WaitingLine | 09-01-10 | 12:22

ooit (6 jaar oud) gedacht dat er in een blik Woefhap ook daadwerkelijk een gemalen hond in zat .
(studeert nu filosofie)

Arendje777 | 09-01-10 | 11:13

Wat geef je een hondenliefhebber kado?

Een viëtnamees kookboek...

sjonnie | 09-01-10 | 10:47

De genuttigde honden zijn ook bedoeld voor wetenschappelijk onderzoek. Sindsdien blaft men vanuit de regio een stuk harder.

Xinicus | 09-01-10 | 08:32

rac | 09-01-10 | 05:55

maar hond zul je er niet snel op de kaart vinden ;D

tolerante knakker | 09-01-10 | 08:31

Als het smakelijk is zou ik het elke dag eten, mormels!

F'Shizzle | 09-01-10 | 07:21

ter informatie, in India is rundvlees open en makkelijk verkrijgbaar - behalve misschien in Gujarat and Rajasthan.

Ga eens naar een restaurant in Kerala, er staat net zo veel beef curry op de kaart als chicken curry.

rac | 09-01-10 | 05:55

Vuile,vuile klootzakken!

appart | 09-01-10 | 02:15

Spanko | 08-01-10 | 14:43
"Chinezen eten alles in de lucht behalve een vliegtuig en we eten alles op de grond behalve een auto"

Echt überomnivoren dus.
Maar de praktijk leert dat dit dieet niet goed lijkt te zijn voor een heldere oogfunctie of een frisse huidskleur.

wakkere_nederlander | 09-01-10 | 02:02

Zoals velen al zeggen:
Koeien, kippen, varkens en wat dies meer zij slachten mag dan wel? Word of 100% vegetariër of hou gewoon je kop. En als je al 100% vegetariër bent... Hou dan nog steeds je kop zolang mens en dier een goed bestaan leiden is er niets aan het handje. Maar er is veel aan het handje dat weet ik ook wel. Maar hoe los je dat op met al die cultuurverschillen er zijn zoveel culturen die zijn niet te rijmen...

de_piraat | 09-01-10 | 01:39

China is trouwens best groot om hondenvreterij als algemeen goed te bestempelen. In Bejing waar ze gewoon hondjes aan een lijntje uit laten, schijten ze op dat boerse tuig dat honden eten.

GormSuil | 09-01-10 | 01:30

-weggejorist-

ChrisPBacon | 09-01-10 | 00:15

WOEF!

-=PyP=- | 08-01-10 | 23:50

P_N | 08-01-10 | 22:24
U bent vegatarisch? Anders slaat u kolder uit......

tolerante knakker | 08-01-10 | 23:26

nuttig dit eigenlijk, wat een gejank zeg. De Indische geenstijlvariant doet dit met koetjes

Golaio | 08-01-10 | 22:44

Topic onder dwang van Nijmegenaren omdat die stad gisteren negatief in een GS topic verscheen?

Jeaup | 08-01-10 | 22:25

Wat een zielig volk hier. Die arme dieren hebben vanaf het begin af aan een miserabel leven gehad. Nooit liefde gehad, puur gefokt voor het vlees of voor de vacht. Hun lotgenoten worden vaak voor hun ogen op de meest gruwelijke manieren geslacht en mishandeld. Wat zal er door die arme dieren heengaan als ze daar getuige van zijn? Denk daar eens aan?

Reageer eens een keer volwassen. Reacties als "Care???" en ander dom geluk gaat er bij mij niet in, je kunt mij niet wijs maken, als je enig gevoel in je donder hebt, dat zoiets je niks doet. Kijk dan naar dat arme beest!

En de benamingen van de foto's vind ik walgelijk. Bah! Had het arme beest maar een naam gehad, dan was er misschien nog iemand die er ooit voor had gezorgd of er enige vorm van affectie voor had gehad.

P_N | 08-01-10 | 22:24

Is dit erg?

bailiff | 08-01-10 | 21:18

Zoals ze in die hokjes gehouden worden....

yacoda | 08-01-10 | 21:01

Er bestaan geen wredere wezens dan mensen.

yacoda | 08-01-10 | 20:57

Voor de liefhebbers, het gaat hier om de Chow-chow, oftwel: de Keeshond.

whitechocolateface | 08-01-10 | 20:41

getverderrie, brrrrrrrrrr. Wat wil je met die mensen. Ik heb ooit naast een chinees restaurant gewoond, daar hingen de bh's van de bazin aan de waslijn te drogen tussen de uitdruppelende kippenlijken. Bah.

thequeenofsheba | 08-01-10 | 20:41

Mikey is #1 | 08-01-10 | 14:54
Ik zou graag kritisch op je willen reageren, maar ik ben een beetje bang geworden voor de ellenlange preken van James -Winterband- Lastig. GS heeft al genoeg schijfruimte moeten vrijmaken voor die onzin.

niet voor de hond | 08-01-10 | 20:26

Daar lusten de honden idd geen brood van. Aan de ander kant, worden ze eindelijk een keer nuttig gebruikt. Krokodil is ook er lekker, maar een stuk minder lekker dan tapir of agoeti. Aan tafel!

Leiphuizen | 08-01-10 | 20:16

/care..

Hond, Kat, Varken, Koe.. lekker boeie..

Rosbief | 08-01-10 | 20:14

Tot zover het Grote-Woorden-topic

Schuimbek | 08-01-10 | 20:07

@Gringo187 heeeeeeel lang geleden
Ik heb 3 maanden door Thailand rondgezworven en heerlijk honden, ratten en kattenvlees gegeten. Ies koeltoer

poohbeer | 08-01-10 | 20:05

Als de dieren maar op een fatsoenlijke manier gedood worden heb ik geen bezwaar om alle dieren te willen eten. (behalve de met uitsterven bedreigde dieren)
Maar of ze de honden doden zonder pijn en stress dat betwijfel ik.

Smurfin | 08-01-10 | 19:54

Dat zal ze leren blaffen naar mijn dochtertje ... kzou haast vlees gaan eten!

Roadie68 | 08-01-10 | 19:45

Pfft, zolang die honden redelijk behandeld worden, snap ik het probleem niet. En nu ziet die eerste foto met die beesten in de kooien er niet al te koddig uit voor onze vrinden, maar met foto's is veel mogelijk.

TinusTussengas | 08-01-10 | 19:45

Da`s een beetje letterlijk de hond in pot vinden

Anno Baflek | 08-01-10 | 19:43

Ik heb overigens wel eens hond gegeten in Indonesië, beetje taai, maar best te eten...

tolerante knakker | 08-01-10 | 19:35

J. Doedel | 08-01-10 | 18:54

Jij weet toch wel dat varkens slimmer zijn dan honden hoop ik (en dus een hoger bewustzijnsnivo?) Jij eet naar ik nu aanneem dus ook geen varkensvlees?

tolerante knakker | 08-01-10 | 19:34

Het zou wel heel hypocriet zijn om dit vervelend te vinden of af te keuren.. Wij doen exact hetzelfde met koeien toch... accepteren of hier in Nederland ook geen vlees eten mietjes...

DiederikJanWaldemar | 08-01-10 | 19:27

wat is het verschil tussen het eten van hond of koe?

BouK#$ | 08-01-10 | 19:21

Doe mij maar een broodje miauw-miauw.

Bad Luitenant | 08-01-10 | 19:11

Je dussss....?
Bij koeien / varkens / kippen / kalkoenen / konijnen / reeën of noem maar op mag het wel, maar bij honden niet ? ?

Ies koeltoer.

(al zou ik natuurlijk nooit mijn eigen 2 viervoeters eten)

Vidi Veni Verdommi | 08-01-10 | 19:04

Zouden die honden in China ook het hele land mogen onderschijten zodat er geen groen stukje gras meer te vinden is waar je kan voetballen in iets anders dan een glijbaan van stront?

Gorgias | 08-01-10 | 18:59

tsjah... ieder z'n meug.. ik ga even heerlijk genieten van alle comments.

sufkut | 08-01-10 | 18:59

Stoere praat hier allemaal, maar als er een filmpje online komt waarin wordt weergegeven hoe het hondje aan zijn einde komt er de periode ervoor, genaamd "zijn leven" krijgen we de ohhh en ahhh reacties natuurlijk weer... Lutsers! Honden eten - 1. En hoezo gaan we honden ineens vergelijken met koeien?! Nog nooit van bewustzijns niveau gehoord? Misschien hypocriet als je het zo opervlakkig beschouwd in de zin van een beest is een beest, maar denk svp ff verder..

J. Doedel | 08-01-10 | 18:54

Hypocriet om honden eten niet normaal te vinden als je wel ander vlees eet.
Eigenlijk is het logischer om honden te eten dan ze als huisdier te hebben.

van Hil | 08-01-10 | 18:54

boeie, taste like chicken!

Nagemaakte Gek | 08-01-10 | 18:40

haha, "houdt ze van de straat", goeie.

als je in azië die hondjes aan het spit ziet, ziet het er uit alsof ze grommen, want ze halen het vel er af natuurlijk dus die honden hebben altijd hun tanden bloot. apart gezicht is dat.

maarreh wij eten dit, zij eten dat. wij hebben varkensboerderijen, hullie hebben hondenboerderijen. en zo zit de wereld in mekaar jongens en meisjes.

loebas667 | 08-01-10 | 18:37

Wat ze eten moeten ze zelf weten, maar dat die dieren op zulke roosters zitten vind ik meer dan schandalig.

Koffieleut | 08-01-10 | 18:28

Even voor de duidelijkheid, men moet niet gaan generaliseren.
Het is niet common ofzo. Honden eten wordt wel op gefronsd in de meeste moderne delen van china.
Geldt in ieder geval voor mijn familie en chineze vrienden.

marceautje | 08-01-10 | 18:24

@papadopoulos | 08-01-10 | 16:58

Een hond is een maaltijd die lief is.

Biff Eagleburger | 08-01-10 | 18:19

No shit sherlock! -1

Ome EWT | 08-01-10 | 18:04

-weggejorist-

meishi | 08-01-10 | 18:03

*BEEP* | 08-01-10 | 17:37
Huh? 'Dieren waren er vóór de mens'? Mens = Dier.

'Sinds de komst van de mens'? Wij zijn ontstaan uit 1-cellige oceaan dingetjes die vissen werden die via slang en hagedis definitief op 't land gingen wonen en na aap en Lucy de Australopithecus mens geworden zijn.

'Netjes geregeld door de natuur'? Ja, die dino's hadden tenminste respect voor hun mede beestjes. Ook dat ijstijd gevalletje was fijn geregeld door de natuur voor het beest-leven van toen.

'in de war gooien en verpesten'? Sinds het begin der tijd moorden levende wezen elkaar uit, hoezo in de war gooien? Ons aardbolleke is zo'n 4,5 miljaard jaar oud, heeft miljoenen meteoor inslagen overleefd, zonder dampkring prima gefunctioneerd en verschillende ijstijden doen em nix, wat willen wij nou helemaal doen?

Wbt midden oosten, amerika en friesland, DOEN

Drs. Facts n Figures | 08-01-10 | 18:00

-weggejorist-

Ophitsert | 08-01-10 | 17:57

@ HotFrog 08-01-10 | 17:27
Er zijn dieren die mensen eten en dieren waren er al lang voor de mens. Dus in die zijn zijn dieren beter dan de mens. Sinds de komst van de mens zijn dieren de lul. Daarvoor was het allemaal netjes geregeld door de NATUUR. Nu moet de mens de boel, niet alleen voor dieren maar ook voor de natuur en vooral voor elkaar, in de war gooien en verpesten. Nou wat betreft China, dat mag van mij getroffen worden door een mega Tsunami en van de kaart worden geveegd. En het lieft zou ik ook willen dat de golven meteen het Midden Oosten, Amerika en Frisland mee zouden nemen.

*BEEP* | 08-01-10 | 17:37

Dus.. -1

MeLikeGS | 08-01-10 | 17:37

Nifelheim | 08-01-10 | 16:52
Beetje naïef. Dat wij hier ondertussen 'n bepaald welvaartsniveau hebben bereikt wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook heeft.

"De mate van beschaving kan gemeten worden aan hoe men met z'n dieren omgaat."
Helemaal waar, China is nog niet zo ver.

Denk je dat onze voorvaderen het zo nouw namen met dierenrechten? Helaas was dit wel nodig om door te evolueren naar 'n tijd waarin we ons de luxe kunnen veroorloven om ook voor de zwakkeren te kunnen zorgen

Drs. Facts n Figures | 08-01-10 | 17:36

who fucking cares? Die honden zijn toch maar domme schijtmachines, net als varkens, paarden, koeien, schapen en weet ik veel wat wij nog meer vreten voor dieren. Als we ze niet hadden moeten eten, dan waren ze wel geëvolueerd tot iets dat ons zou eten.

HotFrog | 08-01-10 | 17:27

Feit blijft, zoals in Alive, als 't op overleven aankomt zou ik ook mens bbq'en.

Drs. Facts n Figures | 08-01-10 | 17:27

Beetje zoals religie en sekte. Wie bepaald wanneer n dier als 'wild' wordt gezien en dus gegeten mag worden en wanneer 't 'n huisdier is.

Drs. Facts n Figures | 08-01-10 | 17:25

Ik begin zo langzamerhand echt een hekel aan die Hoxa te krijgen...

Haan_Zonder_Kop | 08-01-10 | 17:13

Claude Jacque | 08-01-10 | 14:39
Dat geeft het woord 'dierproeven' een hele andere dimensie...
Ontopic: Er is soms maar een klein verschil tussen huisdieren en voedsel, dus ik zie het probleem niet zo. Eet gewoon wat je lekker vindt! (Marianne, kom er maar in!)

DenEkster | 08-01-10 | 16:59

Sorry maar ik walg van sommige reacties .Misschien ben ik niet helemaal objectief omdat ik zelf altijd honden in huis heb gehad.Een hond is je vriend je maatje etc etc .. Mensen met enig verstand zien dat ook.

papadopoulos | 08-01-10 | 16:58

Brother | 08-01-10 | 16:28 goed bericht.

Nifelheim | 08-01-10 | 16:54

doe us niet | 08-01-10 | 14:46
Wat Chinezen honden voeren weet ik niet, maar het zal vast niet veel anders zijn dan bij de Koreanen.
Kort voor de slacht wordt de hond niet meer gevoerd, wordt daardoor hongerig en als hij dan een bak met sterk gepeperd voedsel krijgt vreet hij dat naar binnen. Hierdoor gek geworden maakt de hond diverse stoffen aan (adrenaline en zo) die zorgen voor een uiterst smakelijk en mals hondenriblapje.
Het is deze kwelling aan het einde welke verboden zou moeten worden.

Exped | 08-01-10 | 16:53

Kutchinezen. Ik vreet zowieso geen vlees maar honden en katten vreten is gewoon smerig. Die beesten smaken waarschijnlijk voor gene ene meter en daarbij: het is gewoon een huisdier dus goor. En dan de manier waarop zulke dieren vaak gedood worden,,zum kotzen. www.dierenleedazie.be

Nifelheim | 08-01-10 | 16:52

Gewoon zelf in een kooi gooien:D

Gewoon Iemand | 08-01-10 | 16:51

Oeps. Er ontbreekt een regel aan het eind. Volgende week in onze serie 'Culinair Op Reis' laten we zien hoe men in Zuid-Vietnam parkieten roostert.

Jerry Nick | 08-01-10 | 16:49

Plat bombarderen dat Arnhem. Zal ze leren vriendjes te zijn met deze barbaren.

Willem VanDer Decken | 08-01-10 | 16:47

Als honden niet zo ontzettend zouden stinken, dan zou ik ze wellicht nog eten ook.

ic3y | 08-01-10 | 16:46

Daarom heb ik een enorme blafhekel aan alles wat uit azie komt.
Uit principe al alles geboycot wat maar riekt naar koreaanse of chinese bagger.
Vreten hun eigen baby's nog op als ze honger hebben.

Jan Meijer1160 | 08-01-10 | 16:43

Alle vleeseters die dit belachelijk vinden moeten eens goed nadenken over wat ze hier roepen. Next!

Mr. Krinkle | 08-01-10 | 16:41

'Chinezen zijn nu eenmaal erg gefrustreerd omdat ze de kleinste van alle volken hebben.Daarom martelen ze honden, malen ze botten van bijna uitgestorven tijgers etc.'
@Brother | 08-01-10 | 16:28

Klopt eigenlijk wat je daar zegt.. Het is best een onzeker volkje.
Net als de japanners.

de grote Anti | 08-01-10 | 16:32

de grote Anti | 08-01-10 | 16:18
Nou, tis even graven inderdaad.

Jaap de Paap | 08-01-10 | 16:31

Honden en katten eten is niet het probleem.

Wel dat de katten levend gekookt worden en honden zo pijnlijk mogelijk geslacht want de adrenaline die dan vrij komt bij het beest maakt het vlees zoeter en is tevens goed voor de potentie. Even googlen en je weet het. Het liefts villen ze de hond levend, kunnen ze het vachtje ook nog verkopen voor de bontkraagjes in 010 en 020.
Chinezen zijn nu eenmaal erg gefrustreerd omdat ze de kleinste van alle volken hebben.
Daarom martelen ze honden, malen ze botten van bijna uitgestorven tijgers etc.

Brother | 08-01-10 | 16:28

Ik gruw van Chinezen!

grote haas | 08-01-10 | 16:26

Lekker hoor hond.
Eet het vaak bij (Zuid)Koreaanse vrienden ;)

Cinq-Marquis | 08-01-10 | 16:22

Mooi artikel Hoxha...
Wat is je doel nou weer hiermee?

Moeten we nou de conclusie trekken dat wij Nederlanders normaal zijn en Chinezen barbaars?

Bodhi | 08-01-10 | 16:21

@Jaap de Paap
Oke,daar kun je een lekkere gelatine pudding van maken,maar zit er ook vlees op?

de grote Anti | 08-01-10 | 16:18

Een hond is blijkbaar zieliger dan een koe of varken? Wat een onzin, zolang die beesten niet onnodig lijden vind ik alles best.

Jaegelsch | 08-01-10 | 16:17

Ik zit al aan de golden retriever spare-ribs in zoetzure saus,dankje..

de grote Anti | 08-01-10 | 16:15

Ach 'tis vrijmibeau toch.. Lekker een beetje hondenliefhebbers stangen.

de grote Anti | 08-01-10 | 16:14

Laat in India een foto zien van onze kistkalveren, en ze kijken er met net zoveel afkeer naar. Verder zullen ze in China weinig poep op de stoep hebben.

Wie kan ik een plezier doen met een gebonden Jack Russel-soepje?

koolteer | 08-01-10 | 16:13

@Requiescat in pace | 08-01-10 | 14:48
Juist omdat ik geen verschil zie is het 't Slechtste Topic Ooit > 'Stating the obvious'
Wat wordt het volgende bericht? Duitsers drinken bier? Engelsen zijn bleek? Belgen zijn dom? Nieuwswaarde nul.

Femke Fapkema | 08-01-10 | 16:11

Het is bekend dat ze daar alles eten wat 4 poten heeft behalve tafels en stoelen.

oldboy | 08-01-10 | 16:10

Gisteren Nijmegen, vandaag Arnhem. Morgen Eindhoven?

Parsons | 08-01-10 | 16:10

En die zielige haringen dan?

Von Münchhausen | 08-01-10 | 16:09

Welk deel van de hond eet je trouwens,lijkt mij niet erg veel vlees op te zitten.
Een kont/biefstuk hebben ze meestal niet en voor een goede portie drumsticks mag je al snel een half jaar wachten.
Maarja,chinezen zijn dan ook niet zo groot natuurlijk.Lekker kluiven.

de grote Anti | 08-01-10 | 16:08

Ja, en wie zegt dat ik ganzen lever?

Jaap de Paap | 08-01-10 | 16:08

Er is helemaal niks mis mee om hond te eten.

Mac The Ripper | 08-01-10 | 16:05

Wie de neuq zegt dat ik ganzenlever eet?

de grote Anti | 08-01-10 | 16:03

In nederland eten we ganzenlever, zij eten hond... CARE?

N1ckname | 08-01-10 | 16:02

Om de honger van fiscus, vrouw en kroost te bevredigen heb ik in mijn zakelijk leven heel wat kaviaar en ander locaal exotisch voedsel door mijn strot moeten laten duwen.
Het enige dat ik ooit geweigerd heb, was een hostie van de paus, nadat hij zei: "neem en eet, dit is mijn lichaam....."

Mr. Bator | 08-01-10 | 16:02

Ach maar ik zag een paar dagen geleden nog een hond die voor het eerst in de sneeuw liep,baasje zeggen 'en wat is dat dan,wat is dat dan?'
Hond erin rondrollen en alles.Zo schattig.

*pinkt traantje weg en chinese overheid boze briev sturen gaat*

de grote Anti | 08-01-10 | 16:01

Ja en?

Ze houden er in China een vrij eenvoudige redenatie op na als het gaat om dieren en voedsel. Als het leeft is het eetbaar, klaar.
Dat hypocriete en sentimentele gezeik zoals hier kennen ze daar echt niet. Kunnen we nog wat van opsteken.

Tsaar Guus | 08-01-10 | 16:00

Laatste foto: Woef!

MizPoes | 08-01-10 | 15:57

blikjegrolsch | 08-01-10 | 15:50
Die van mij hangt al op de wc.

Teun van het Tuinpad | 08-01-10 | 15:55

Nou en zij hebben daar hun eigen cultuur die wij wel kunnen respecteren. laat ze lekker.

patriotten | 08-01-10 | 15:55

Trouwens,het enige chinese waar dat ik koop zijn computer-onderdelen..
'Want het zit zo,chinese co

*restart*

de grote Anti | 08-01-10 | 15:54

ziehier dé oplossing voor het hondenpoepprobleem (3*woordwaarde)

zeiksmurf | 08-01-10 | 15:52

In Appenzell (Zwitserland) eten ze ook honden. Officieel mag het niet, maar ze doen het toch. En nou?

Ab Synthe | 08-01-10 | 15:51

Elke keer als u Chinese waar koopt krijgt u zo'n mini-bamboekalender. Daar hoor je dan nooit iemand over.

blikjegrolsch | 08-01-10 | 15:50

@BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 15:48
Maak dat de kat maar wijs,je denkt toch niet dat ik een domme hond ben hmm?

de grote Anti | 08-01-10 | 15:50

In India eten ze geen koe. De meeste van ons vinden koe heerlijk. Zie dus geen probleem en als ik ooit eens in een land ben waar men hond serveert zal ik het zeker proberen.

Vogelbeest | 08-01-10 | 15:49

Wij ongelovigen zijn allemaal honden.

verraad van links | 08-01-10 | 15:49

Er is een nieuw topic mensen.

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 15:48

Jah,want blaffende honden bijten niet dus je moet ze ook niet wakker maken..

de grote Anti | 08-01-10 | 15:47

-weggejorist-

Arch_Stanton | 08-01-10 | 15:46

En weer geen hond die er wat aan doet hè! We zitten hier dus gewoon weer voor de kat z'n kut te reaguren. Ik krijg daar dus zo'n kater van! En dat met dit hon-den-weer!

Krachtmeester | 08-01-10 | 15:46

cultuurverschillen

Juice | 08-01-10 | 15:46

Als die honden de kans kregen zouden ze ons ook vreten.

Teun van het Tuinpad | 08-01-10 | 15:45

@noorderling | 08-01-10 | 15:43
En daarom vreet ik ook weinig vis,af en toe een makreeltje die in de atlantische oceaan heeft gezwommen..*denkt aan wormpjes-topic en kotst*

de grote Anti | 08-01-10 | 15:45

wij eten paling

Lebowski Achiever | 08-01-10 | 15:43

Nou en? Wij eten koe. Dat vinden ze in India dan weer gek. En in Japan eten ze walvis. Zolang de te consumeren beestjes een beetje diervriendelijk worden gehouden en gedood, maakt het mij niet uit wat voor beest er opgepeuzeld wordt.

Opse Hontjus | 08-01-10 | 15:43

@de grote Anti | 08-01-10 | 15:37
Inderdaad, aan het niet eten van carnivoren zit een groot voordeel. Alleen vergeten we dat dan weer bij zalm/forel/paling(*) en andere roofvis .. ?
Die bottenmeel hoort er zobiezo niet in thuis: of zijn ze de gekke koeienziekte vergeten?
(*) Je wilt niet weten hoe paling aan de kost komt .. de afvalverwerkende industrie van de vissenwereld. En nog zijn er mensen die dat opvreten. Brr.

noorderling | 08-01-10 | 15:43

@BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 15:40
Als je ze verhongerd wel ja..

de grote Anti | 08-01-10 | 15:43

@illuvatar | 08-01-10 | 15:39
.. lolz..

de grote Anti | 08-01-10 | 15:42

Ik weet dat honden rotbeesten zijn, maar dit hoeft dan ook weer niet.

uitgeslapen | 08-01-10 | 15:42

Hertogin v. Pauperen | 08-01-10 | 15:33
Er is bij mij ook wel een deel dat ergens best wel benieuwd is hoe u smaakt.

Superior Bastard | 08-01-10 | 15:42

ZDEV | 08-01-10 | 15:02
Net op tijd binnen , zie ik.
;

Teun van het Tuinpad | 08-01-10 | 15:41

Tsjongejonge, wat een nieuws weer!

In 1994 mijn eerste hond gegeten: in Vietnam op een pizza.

Harry Flashman | 08-01-10 | 15:40

de grote Anti | 08-01-10 | 15:37
Varkens eten alles.

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 15:40

China, ik zou er een grote muur omheen zetten, dat zal ze leren!

illuvatar | 08-01-10 | 15:39

Tsja of je nou een koe slacht of een hond who cares. Vlees is vlees.

IkWilOokWatZeggen | 08-01-10 | 15:39

honden zullen het wel verdiend hebben

Bukoswski | 08-01-10 | 15:38

Vraag: waarom at onze lieve Heer geen kroketten/
Antwoord: omdat god-weet-wat er in zit!

Mr. Bator | 08-01-10 | 15:37

hond altijd eerst in een wak smijten

30secondstorotterdam | 08-01-10 | 15:37

Ik kannibalen om het feit dat ze daar in China zo af en toe een blafferT eten.

Jackanders | 08-01-10 | 15:37

Verschil met onze slachtdieren is dat honden in principe vlees en/of afval vreten.
Eten wij vleeseters? Niet echt,op wat bottenmeel na zijn het meestal herbavoren.
Dus,hondenvlees? 'nee dankje.

de grote Anti | 08-01-10 | 15:37

Arnhemse spleetogen die hond eten, nou én? Ze moeten toch iets eten?

zeg maar jansen | 08-01-10 | 15:36

Ies cultuur....

GeenZeil | 08-01-10 | 15:35

Een hond is ook gewoon een beest. Ook niet één van de meest geavalueerde. Is een cultuur iets. Omdat mensen in het westen het dier als huisdier hebben is het voor ons westerlingen raar om het op te eten.
Veel belangrijker vind ik hoe het beest geleefd heeft. De chinezen kennende is dat waarschijnlijk niet erg best geweest.

Kei van de Aanstoot | 08-01-10 | 15:35

Moet weer eens vaker 'Eet meer Chinees er zijn er toch genoeg van' gaan rondroepen

Tobi | 08-01-10 | 15:34

Als je konijn of haas eet waarom dan geen kat of hond???
Die stomme knuffeldieren zijn gewoon lekker in de pan.

Peter7536 | 08-01-10 | 15:33

Er is een deel van mij die best benieuwd is naar hoe dat smaakt.

Hertogin v. Pauperen | 08-01-10 | 15:33

Is hond een bedreigde diersoort? Nou dan! Next........

Dikke lul, drie bier | 08-01-10 | 15:33

Chinezen eten alles wat beweegt en hebben totaal geen pardon met dieren.
Dat is ook in verreweg de meeste landen zo.

kuifje. | 08-01-10 | 15:33

@niet voor de hond | 08-01-10 | 14:42
Met jou ben ik het helemaal eens.

Haan_Zonder_Kop | 08-01-10 | 15:32

Dus? Wij maken ook dieren dood om op te eten. Waarbij ik me persoonlijk meer druk om maak, is hoe het beest tijdens zijn leven wordt behandelt. En geslacht. Want daar zijn de Chinezen een stuk bruter in dan hoe het er hier aan toe gaat.
Tja.

looprekje | 08-01-10 | 15:31

Die man met die brander, is dat een kunstenaar ofzo?

NewEnglandPatriots | 08-01-10 | 15:31

China is bedorven tot op het bot.

Bichon Frisé | 08-01-10 | 15:30

Niets mis mee, zo'n stukje hond, toch?

Zo jammer! | 08-01-10 | 15:30

De laatste lekkere Biefstukjes van de Hazewindhond!!! Wie maakt me losssss?????
/Kruidvatslager

F. von Zeikhoven | 08-01-10 | 15:30

zou de website www.Ÿ“—LžéŽ®.cn ook een dergelijke reportage maken over de miljoenen koeien die wij hier wegbunkeren per jaar?

Spaakster | 08-01-10 | 15:29

Kaas 82+ | 08-01-10 | 15:27
Vind sommige honden wel lief hoor maar het zijn van die schijtmachines en juist in de stad hebben alle tokkies en jonge gezinnen een hond.

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 15:29

Hond, het meest veelzijdige stukje vlees, hónd!

Spittertje | 08-01-10 | 15:28

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 15:25
Herstel:... alle hond-achtigen vandaag nog....

Kaas 82+ | 08-01-10 | 15:27

Is dat volgende topic als klaar?

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 15:26

Heerlijk toch, een stukje vers vlees met weinig vet!

Don Ballin | 08-01-10 | 15:25

coeneman | 08-01-10 | 15:24
Mooi! btw alle pitbullachtigen vandaag nog afmaken ajb. Alleen geestelijk labiele mensen hebben een dergelijke hond. U kunt ze inleveren bij de Grote Mandarijn.

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 15:25

necrosis | 08-01-10 | 15:24
Separatorvlees, dat is toch dat vlees dat bij een gebraden kip tussen de ribbetjes uitgepulkt kan worden?

Kaas 82+ | 08-01-10 | 15:25

Prachtig, die commentaren.
De meeste mensen weten niet eens wat ze eten, zodra je op de verpakking "bevat seperatorvlees" leest, eet je dingen die je niet wil......

necrosis | 08-01-10 | 15:24

Typisch Arnhem niet de hondenpoep in de binnenstad aanpakken maar wel die van China.

vrijheid-van-spreken | 08-01-10 | 15:23

Mikey is #1 | 08-01-10 | 15:15
Ik lust gzd geen chinees voer.

Rammstein | 08-01-10 | 15:22

die ene van daarzo | 08-01-10 | 15:20
Varkens schijnen gemeen te kunnen bijten. Niet zo lievvv dus.

Kaas 82+ | 08-01-10 | 15:22

Woef!!

Wijnand Duyvendak | 08-01-10 | 15:22

Wasabisnuiver | 08-01-10 | 15:20

Snuif je echt Wasabi?
Hoe is dat ?

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 15:21

Dat is nu het verschil tussen een beschaafd land als Nederland en een achterlijk land als China. Je kunt het de mensen daar eigenlijk niet kwalijk nemen, ze worden door hun eigen regering dom gehouden.
Onderdrukking, censuur e.d. doet rare dingen met mensen. Gebrek aan beschaving en het negeren van mensenrechten komt daar nog eens bij.

Hoppy | 08-01-10 | 15:21

Selectieve verontwaardiging, dat is.

verraad van links | 08-01-10 | 15:20

@vrij-van-religie | 08-01-10 | 15:16
M.B.T. Varkens is deze wel leuk
is.gd/5ScHu

emzy | 08-01-10 | 15:20

Snap het probleem niet. Mogen ze geen honden eten alleen vanwege de aaibaarheidsfactor? Hoe zit het dan met koeien, schapen en varkens? Die zijn ook best lief als ze nog leven.

die ene van daarzo | 08-01-10 | 15:20

* massaal chinese meuk inslaan doet *

Rest In Privacy | 08-01-10 | 15:20

Moet opeens denken aan Fleisch...

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 15:19

Vanavond lekker eten bij de Pekinees.

Superior Bastard | 08-01-10 | 15:19

Nou en? Kijk hier eens in een gemiddeld bio-industrie bedrijfje..
Wij zijn lekker humaan hier..

Phobophrysk | 08-01-10 | 15:18

Paul1956 | 08-01-10 | 14:54
dank voor de waarschuwing
* Verenigd Koninkrijk doorstreept als vakantiebestemming *

Kaas 82+ | 08-01-10 | 15:18

Spaar de hond, verzamel ze allemaal!

blogaanjebeen | 08-01-10 | 15:17

Tja, je moet wat met je telegraaf foto abonnementje. Was er echt niets grappigers?

Getson | 08-01-10 | 15:16

Requiescat in pace | 08-01-10 | 15:04
Okay dan hier nog even.

Hoop dat het een vrijdagmiddagtopic is over de economie in het 2de en 3de kwartaal van dit jaar. Over de lafheid van Rutgerientje die schittert door afwezigheid tijdens Culemborgse noodverordeningen. Over de plannen van Powend. Of over een fuckface met een hoofddoek (dat is belangrijk om de hypocrisie te verdrijven). Hierbij: imagefap.com/image.php?id=748943024&am...
En graag wekelijks, dat is echt belangrijk. Ook Arabische vrouwen zijn vaak erg mooi en daar mogen we van genieten. De hypocrisie voorbij aub.

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 15:16

woef!

cabbit | 08-01-10 | 15:16

@foto1 : aaaaah zielig

Ik probeer het te relativeren, maar is toch lastig....
Een koe is namelijk zo stom als een varken... serieus, koeien\kalveren zijn DOM.
Een varken is wat slimmer, maar nog steeds een asociaal beest...
Een hond is sociaal, intelligent...
maarja shit happens.

vrij-van-religie | 08-01-10 | 15:16

Koopt Chinese waar!

JanVergoor | 08-01-10 | 15:16

Ook altijd leuk voor een verbijsterde reactie van buitenlandse gasten als je verse Hollandse Nieuwe gaat staan happen bij 'de Haringkoning op het Rijswijkse Plein"... "Wat, eet jij rauwe vis????"

F. von Zeikhoven | 08-01-10 | 15:15

@Requiescat in pace | 08-01-10 | 14:53
True dat!

ServerGenius | 08-01-10 | 15:15

Alle honden exporteren naar China, leveren ze tenminste nog wat op.
Kudtbeesten.

Superior Bastard | 08-01-10 | 15:15

@ Rammstein | 08-01-10 | 15:10
Niet als hij daarna in de bami verwerkt wordt toch?

Mikey is #1 | 08-01-10 | 15:15

janjo | 08-01-10 | 15:11

Zo wilde de gemeente Ede (GLD) eens een stedenband aangaan met Antwerpen

Gemeente Ede bestaat toch uit christenhonden??

Canoli | 08-01-10 | 15:14

Beter maken ze ook nog wat seashepherd af...

Da was ik nie... | 08-01-10 | 15:14

Kortom, koopt meer Chinese waar!
Ik zie die strontfabrieken liever gaan dan komen. Als het via iemands bord gaat is dat alleen maar beter.

Zippy | 08-01-10 | 15:13

Spijtig dat Chinezen geen Mocro's lusten.
Tonnie Keilbout | 08-01-10 | 15:07

We kunnen ze natuurlijk wel influisteren dat ze naar kip smaken...

Zaadterdag | 08-01-10 | 15:12

Welk nummer is dat op het menu?

Tobus | 08-01-10 | 15:12

Ik zie het probleem ook niet zo.

vroegah, heel lang geleden, paste mijn moedah wel eens op een chinees kotertje. Die had een jonge moeder (dan weet je wel waarom ze een kind had, verkracht natuurlijk), en isch naar nederland gevlucht toen.

Maar die jonge moeder wees ook elk dier aan wat wij in huis hadden des tijds... De hond, de hamster, de kat... alles was lekker!

Laat lekker toch :) Ik moet er ook niet aan denken om een stukje hond te eten, maar omdat ik het nog nooit gehad heb kan ik ook niet zeggen dat het vies is. Het idee is natuurlijk niet echt smakelijk, maar zoals een collega reaguurder ook al zei, leg in india maar uit dat wij hier koe eten.. Het is meer het idee en de kultoer idd!

Rick200SX | 08-01-10 | 15:11

Nee, het gaat niet om die honden, onzaligen!
Het gaat om de s-t-e-d-e-n-b-a-n-d! bah
Een ziek spelletje voor gemeenteambtenaren
Zo wilde de gemeente Ede (GLD) eens een stedenband aangaan met Antwerpen.
De burgemeester aldaar wist niet eens waar het gat lag.
Geld voor deze ongein inleveren dus en storten in het IJslandfonds.

janjo | 08-01-10 | 15:11

er moet eens een land opstaan die wat zegt over bijvoorbeeld sinterklaas, dat het racistisch is en onmenselijk.

hoe hard nederland dan piept wil ik neit weten.
laat die mensen daar doen wat ze willen, dan doen wij dat ook.

Nils Hogerson | 08-01-10 | 15:11

Als hij de beestjes op correcte wijze behandeld en slacht heb ik hier geen problemen mee. Nou denkt GS cool te doen ofzo en plaatjes van zielige hondjes in een kooi te plaatsen terwijl je eens moest zien wat hier met kistkalveren en kippen allemaal gebeurd.

MPdeH2 | 08-01-10 | 15:10

Yep en wij eten konijn en haas en hert en koe en varken en garnalen, ohja en rauwe haring......... en nog veel meer.

DANNY3960 | 08-01-10 | 15:10

Had datzelfde hondje daar rechts vooraan van een viaduct afgeflikkerd geworden, had men hier moord & brand geschreeuwd.

Rammstein | 08-01-10 | 15:10

Ja? En wij eten lieve konijntjes. Kán toch niet?! Sgande!!

Mr. Vengeance | 08-01-10 | 15:09

@60CX | 08-01-10 | 15:07

Dat is net zo iets als zuivel weg gooien om hoge prijzen te garanderen... laten we het vlees lekker duur houden, kom, we gooien gewoon het een en ander weg. Die frikandellen kunnen nog veel goedkoper...

Requiescat in pace | 08-01-10 | 15:08

Sjonge jonge, heeft de Nijmeegse lobby soms gedreigd?
Moeten we nu Arnhem gaan 'aanpakken'.
*woedend chinees in presikhaaf gaat halen*

verraad van links | 08-01-10 | 15:00

zo is het kloothonden ;-)

Canoli | 08-01-10 | 15:08

Ik schaam me deaud. Kom net bij de Praxis vandaag en heb 2 goedkope Chinese producten gekocht. Toen ik het zag was het al te laat. KUDTchinezen.

Stroopdoos | 08-01-10 | 15:08

Spijtig dat Chinezen geen Mocro's lusten.

Tonnie Keilbout | 08-01-10 | 15:07

Nou ja, het is weer eens wat anders dan nertsen villen en het vlees wegsmijten... zoals wij dat in Nederland plachten te doen.

60CX | 08-01-10 | 15:07

@MDA | 08-01-10 | 15:02
Snoek is heerlijk, zo ook snoekbaars. Ook al zijn het een stelletje kannibalen. Het is echter not done om je gevangen snoek ook daadwerkelijk op te eten...

Zalfje | 08-01-10 | 15:07

Pfff, ik bedoelde natuurlijk dat ik VOORstander ben van veeel minder vleesconsumptie. Typen is moeilijk hoor, soms.

NoMinister | 08-01-10 | 15:07

Jongens, Pinokkio's Prins ontmaskeren. Niet lullen over dieren, niet zeuren over het weer. Jullie kunnen beter.

Arrabinekoeterine | 08-01-10 | 15:06

Van de 9 diersoorten die hier op dit erf clandestien rondlopen of hangen is de hond eigenlijk het laatste die ik zou opeten ivm het eten van kots en ganzenpoep. Aan de andere kant een gefokte met vette groeihormonen erin zou me misschien niet missmaken.

De kantonnier | 08-01-10 | 15:06

Ik houd van hondjes...
Lekker met gebakken aardappeltjes

Kwatz | 08-01-10 | 15:05

honden, weer?

Tantalus2009 | 08-01-10 | 15:05

Tsja, dierenleed is erg. En net zo een lief hondje. Er zijn zat honden die je mag opvreten, maar deze niet.

Trouwens, ik ben geen vegetarier en geloof er ook niet in. In veeel minder vleesconsumptie en aandacht voor dierenleed en industriele omstandigheden van fokken van dieren ben ik een zwaar tegenstander. Dieren fokken en opeten is prima, maar ze netjes behandelen tijdens hun leven is wel het minste dat we kunnen doen. Ja, dan wordt het duurder, maar anders is het bespaarde geld niet beter te besteden.

NoMinister | 08-01-10 | 15:05

wat is dit nou weer?!?
topic is raaaaarrrr...

saintinel | 08-01-10 | 15:04

@BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 15:02

Ik verwacht het volgende topic pas een uur na het huidige, dus zo tegen kwart voor vier. Sterkte alvast...

Requiescat in pace | 08-01-10 | 15:04

Requiescat in pace | 08-01-10 | 15:01
Je zegt het goed. Babbelen. GS=Babbelen. En bedankt he (namens geen stijl)

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 15:04

In peru eten ze cavia's en wij eten paardenrookvlees... moet je eens vertellen in het buitenland, vinden ze leuk....

Zalfje | 08-01-10 | 15:03

Er zijn heel wat varkens in dit land, die maar al te graag met deze hondjes willen ruilen....

fritsspits | 08-01-10 | 15:03

Is dit een goedmakertje voor alle Nijmegenaren?

buzz fuzz | 08-01-10 | 15:03

wat is er mis met hond?
net zo lekker als een paardenbiefstuk.

watsinneneem | 08-01-10 | 15:03

Aardig om eens zien hoe dat eraan toe gaat. Gigapica?

Vieze Tonnie | 08-01-10 | 15:02

Teun van het Tuinpad | 08-01-10 | 14:58
*gaat op pad om op cavia's te jagen* ;)

ZDEV | 08-01-10 | 15:02

Geef mijn portie maar aan fikkie!

Dommelsch | 08-01-10 | 15:02

*Even kijken of er een nieuw topic staat dat de moeite waard is en uit deze draad weggaat*

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 15:02

Het bont van de slachthonden wordt gebruikt in de kledingindustrie, bijvoorbeeld als bontkraagjes op jassen. Het is maar goed dat onze moslimjeugd niet weet dat hun kleding nogal haram is.
secure2.convio.net/ida/site/Advocacy?...

rara | 08-01-10 | 15:02

vleeseters eten is niet lekker... ga maar na: al het lekkere vlees komt van gras / plankton / vego eters. We eten bijvoorbeeld geen snoek in NL. Het smaak gewoon nergens naar. Dus ook hond zal wel niet zo smakelijk zijn.

MDA | 08-01-10 | 15:02

china is bah - als ik daar ben vreet ik 2 weken mcdonalds en pizza hut, en neem eigen cigaretten mee

raoul_203 | 08-01-10 | 15:02

Lassie wordt Nassie.

illuvatar | 08-01-10 | 14:39

Held
Dank u

Pepijn Goudpalm | 08-01-10 | 15:02

tsja, is dit nou zieliger dan een varken of koe, alleen omdat in het Westen honden als knuffeldier worden beschouwd?

prestodegekste | 08-01-10 | 15:02

harry1588 | 08-01-10 | 14:59
Als je aan honderd verschillende lollys hebt gezogen, dan kan je het toch ook bij je favorieten houden?
(ik had het over LOLLY'S . ja!)

Biep | 08-01-10 | 15:01

Saté anjing, wie is er niet groot mee geworden?

plastic zakje | 08-01-10 | 15:01

Eet meer Chinees !!!

(er zijn er genoeg)

Zaadterdag | 08-01-10 | 15:01

Lekker belangrijk. Chinezen eten nu eenmaal alles dat poten heeft (behalve tafels en stoelen).

kinky winky | 08-01-10 | 15:01

@BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 14:59

Dat vind ik nauwelijks het geval. Dit topic is net als die twintig rookverbod-topics - de voor- en tegenstanders van een bepaald iets kunnen weer even helemaal los op elkaar. En dat is precies wat er ook gebeurt. Iedereen weet dat Chinezen honden eten, en nu kan iedereen er gezellig over babbelen... niets nieuws onder de zon, wel een enerverende discussie...

Requiescat in pace | 08-01-10 | 15:01

Is niet voor de poes dus

Femki Hilsema | 08-01-10 | 15:00

Sjonge jonge, heeft de Nijmeegse lobby soms gedreigd?
Moeten we nu Arnhem gaan 'aanpakken'.
*woedend chinees in presikhaaf gaat halen*

verraad van links | 08-01-10 | 15:00

Die fifie's zitten gekooid te wachten op hun einde... Ze voelen zich niet lekker als ik het zo zie..
Nou GS, zo moet een gemiddelde slachtkip in Barneveld zich ook voelen. Of niet dan?

Boellie | 08-01-10 | 15:00

Gelukkig zijn wij alleen maar heel erg lief voor dieren en lijden ze hier niet. Wij zijn gewoon moreel verheven boven die maffe chinezen. De slachthuizen hier zijn gewoonweg fantastisch te noemen en alle dieren gaan vreedzaam en zonder pijn naar het Groot Hollandsch Diertjens Walhalla. Wat een gelul.

Drs.. Gelul | 08-01-10 | 15:00

Requiescat in pace | 08-01-10 | 14:56

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 15:00

Da's ook weer zo'n zinloze linkse brainfart: zuster- of partnersteden. Gaat nergens over. Net als de regenboogroute op de A12.

Varreke | 08-01-10 | 15:00

uitderuifvreter | 08-01-10 | 14:58
Dat maakt hem niet uit, honden zijn haram, katten ook trouwens.

illuvatar | 08-01-10 | 14:59

De mens als Omnivoor: Strebers in het vreten van psychovoer.

Biep | 08-01-10 | 14:59

Hypocriet gelul. We mogen wel koeien, varkens, duiven, ganzen, eenden, kippen en herten eten, maar geen dolfijnen, honden en katten? Vlees is vlees en dat hebben ze in China heel goed begrepen.

Vind dat importverbod op honden en kattenbont ook zo onzinnig. Is niet anders dan het leer van koeien of de vacht van nertsen. Alleen omdat wij ze zo schattig vinden. Een varken is een stuk slimmer dan een hond, maar die mag je dan weer wel eten.

harry1588 | 08-01-10 | 14:59

Ik eet zo'n 1 keer per jaar zwaan, ook best prima als je weet hoe je het moet klaarmaken.

De rode baron | 08-01-10 | 14:59

Een goede hond heeft een vat jenever onder zijn kin hangen.

illuvatar | 08-01-10 | 14:59

Ben ik niet met je eens. Een vrouw die een hond redt zegt iets over de helden die toch in deze samenleving aanwezig zijn. Een teen is zinloos maar wel lekker. Dit topic raakt echt kant-noch-wal. Het is namelijk een open hangardeur.

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 14:59

Weet Allah dit al?

uitderuifvreter | 08-01-10 | 14:58

* cavia uitlaten gaat en tijdelijk out is *

Teun van het Tuinpad | 08-01-10 | 14:58

Zolang chinesen zeiken over mijn boerenkool met Unox worst op m'n bord zeur ik niet over het feit dat ze daar hond nuttigen. Da's gewoon nationale cultuur en dat laten we zeau.

Zuma | 08-01-10 | 14:58

Wat een kudtvolk, uitroeien die hap

dennisdemennis | 08-01-10 | 14:57

Ach, als Hoe Lang die rotweiler van m'n buren een beetje medium wilt doorbakken, hou ik 'm niet tegen. Sterker nog, met plezier zal ik een stukje van 'm wegkauwen...

Wraak voor al die bergen chappy die die mormels er bij mijn voordeur altijd weer weten uit te persen!!!

Carlitros | 08-01-10 | 14:57

@dodehoekspiegel | 08-01-10 | 14:54

Ik volg u niet. U kunt het bericht toch overslaan als het u niet boeit?

Requiescat in pace | 08-01-10 | 14:57

Wel prettig dat meneer de haren eraf brand.... niets zo smerig als Ku Lu Yuk met hondenhaar ....

Canoli | 08-01-10 | 14:56

Vandaag een dikke -1 voor hypociete Hoxha.

Brandje | 08-01-10 | 14:56

Handige Harrie | 08-01-10 | 14:54
Nee, daar denken ze dat dat onze ziekenhuizen zijn.

Rammstein | 08-01-10 | 14:56

@BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 14:52
GS staat vol met zinloze topics. Een enkele run GFS die zegt dat het over twee weken heel misschien -15 is, is ook zinloos. Een vrouw die een hond redt, ook zinloos. Als er gereaguurd wordt, is het blijkbaar de moeite van het posten waard geweest. Ik vind topics zinloos als ze minder dan 100 reaguursels krijgen...

Requiescat in pace | 08-01-10 | 14:56

Koeien en varkens zijn ook lievvv!!

Bologna | 08-01-10 | 14:56

dodehoekspiegel | 08-01-10 | 14:54
Voel me zelfs een enorme sufkut dat ik reageer op dit onderwerp. Verveel me even.

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 14:55

Jezus, komt Geenstijl toch in een keer PvdD links inhalen. Wat is er nou "zieliger" aan het opeten van een hond tegenover het opeten van een lammetje of kalfje? Zegt u het maar.

Brandje | 08-01-10 | 14:55

Die honden worden geslacht op de traditionele, Chinese manier. Rotje in het achterwerk.

emzy | 08-01-10 | 14:55

@ niet voor de hond | 08-01-10 | 14:52
Winterbanden zijn een must en dat weet je ;-)

Mikey is #1 | 08-01-10 | 14:54

Zouden ze in China ook weblogs hebben waar ze foto's van geslachte koeien en varkens in Arnhem laten zien?

Handige Harrie | 08-01-10 | 14:54

... Hoxha, nu niet huilie doen om fikkie. De 1 eet wild konijn, de 2e blauwvintonijn, de 3e hond. So what? Landse wijs = landse eer. In mijn opsomming zijn, naar mijn bescheiden mening, dier 1, en 2 laakbaarder dan de hond. Wild konijn is vrije natuur, blauwvin is vrije natuur EN bijna uitgestorven, en de honden zijn gewoon GEKWEEKT voor consumptie. Dat is dus niets meer of minder dan productievlees.

Comrade | 08-01-10 | 14:54

@Kaas 82+

Ook in Engeland staat er een straf op het eten van paard.

Paul1956 | 08-01-10 | 14:54

@Requiescat in pace | 08-01-10 | 14:50
Dit onzin bericht is exact NIET de reden waarom mensen deze site bezoeken. Ik zeg, nekschot voor dit topic. Zand erover, iedereen kan fouten maken.

dodehoekspiegel | 08-01-10 | 14:54

Moest weer denken aan die Chinees die bij de AH blikjes hondenvoer kocht omdat hij dacht dat het hond bevatte.
Het is ook normaal om op de verpakking te zetten welk dier ingeblikt is, en niet welk dier het moet opeten...

small_town_dude | 08-01-10 | 14:53

@ServerGenius | 08-01-10 | 14:52

Maar zoals illuvatar | 08-01-10 | 14:41 al zegt, wij eten hier Chinees. Dat doen ze daar dan weer niet.

Requiescat in pace | 08-01-10 | 14:53

*hand zeepaardjes in de frituur dondert*

widtvoet ® | 08-01-10 | 14:53

DonQ. | 08-01-10 | 14:51
Juist. En zonde van die tafel ook.

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 14:53

Welke variant van het 'corona virus' mogen we nu weer verwelkomen?

lichtpunt | 08-01-10 | 14:53

Hehe na het succesvolle nijmegen-bash-topic moet geenstijl natuurlijk ook een topic titel richten tot de hoofdstad van Gelderland! Beetje vergezocht, maar gezien het aantal huilende nijmegenaren zeker gerechtvaardigd!

nulzesentwintig | 08-01-10 | 14:53

Dit is bijna net zo dom als dat winterbanden-topic.

niet voor de hond | 08-01-10 | 14:52

Koe, kip, varken, hond: Wat is het verschil?

Zeddegeizot | 08-01-10 | 14:52

Requiescat in pace | 08-01-10 | 14:50
Niemand is woedend, iedereen vindt dat die die Chinezen dit zelf moeten weten. Een hond of een koe eten hangt af van je cultuur en het zijn beide geen dieren die met uitsterven worden bedreigd. Daarom is dit zo'n zinloos topic.

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 14:52

Je moet kiezen:
A. de lever van Hero Brinkman
B. een willekeurige Pekinees
C. labia minor Erica Terpstra

ojédiaré | 08-01-10 | 14:52

Het enige wat een chinees niet eet wat poten heeft is een tafel.
Het enige wat een chinees niet eet wat vleugels heeft is een vliegtuig.
Common Knowledge!

ServerGenius | 08-01-10 | 14:52

Lekkere SJI-WA-WA snack: stokje in de reet, op bbq, overspoelen met saté saus. Doet het erg goed met een mooie rode wijn uit Chili

Mikey is #1 | 08-01-10 | 14:52

Schijnt dat hier in NL net een half miljoen proefdieren zijn afgemaakt omdat ze niet nodig bleken maar zich wel hadden voortgeplant. Hadden we een mooie kerst van kunnen hebben.

Zoutige | 08-01-10 | 14:51

Chinezen zijn evil. Zeau GS jullie hebben me overtuigt

Writhen | 08-01-10 | 14:51

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 14:47
Met zo'n gat in de tafel waar een apenkop doorheen kan, gezellig samen lepelen.

DonQ. | 08-01-10 | 14:51

Maurice aldaar eens iets laten peilen?

Guurt | 08-01-10 | 14:51

@CvhG | 08-01-10 | 14:46

Mag ook, zolang het maar mals is.

@dodehoekspiegel | 08-01-10 | 14:48

Want? Wie pusht er voor verwijdering van dit topic? Bijna alle GS-topics roepen wel hier of daar woedende reacties op, en dat is nog nooit reden geweest voor verwijdering, juist niet.

Requiescat in pace | 08-01-10 | 14:50

Echt een vrijdagmiddagtopic. Maar dan niet. Misser.

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 14:50

@doe us niet 14:47

Jezus! Er zijn dus nog meer idioten die die rommel naar binnen werken. Triest.

widtvoet ® | 08-01-10 | 14:49

In de Nederlandse zusterstad van Wuhan worden ook vele schapen gruwelijk geslacht op iets dat men eerbiedig tolereert als Offerfeest. Dan is het een gevestigde religie, koeltoer, en dus goedgepraat.

Fijnstoffer | 08-01-10 | 14:49

Hoax, gewoon grote konijnen!!!!

helmpie | 08-01-10 | 14:49

Net even gebeld met mijn lokale Chinees en werd gelijk gerust gesteld.
Zij koken niet met hond maar met l'ond.
Niks an de hand dus.

Teun van het Tuinpad | 08-01-10 | 14:49

mooi, zouwe ze in Ernem ook motte doen

Ed71886710 | 08-01-10 | 14:49

China, collectieve schandvlek van de wereld. Wat dierenwelzijn en mensenrechten betreft. Beetje jammer dat ze zich zonder slag of stoot op die gebieden groot aandeelhouder van de b.v. Planet Earth hebben kunnen maken.

Dikr | 08-01-10 | 14:49

Volgende topic aub

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 14:49

Als honden eten kan moet walvis eten ook maar kunnen hoor.
De varkens die wij eten worden trouwens samen met de walvissen en olifanten gezien als de intelligentste diersoorten, dus daar heeft het ook niks mee te maken.

Z | 08-01-10 | 14:49

Gatgatgatgatgatverdámme.

Canoli | 08-01-10 | 14:46
Nee hoor, dat was het altijd al.

Rammstein | 08-01-10 | 14:49

Is dat anders dan een koe slachten dan?

Kalamazoo | 08-01-10 | 14:48

Misschien probeerde die vrouw die haar hond probeerde te redden, gewoon haar avondeten veilig te stellen. Who knows?

rumoer | 08-01-10 | 14:48

@Femke Fapkema | 08-01-10 | 14:45

Waarom? U is vegetarier? Welnee, dit helpt bij de verbreding van de culterele horizon. Kunt u mij overigens uitleggen waarom het eten van honden ethisch verwerpelijker is dan het eten van varkens? Volgens mij staan laatstgenoemden genetisch namelijk dichter bij den mensch...

Requiescat in pace | 08-01-10 | 14:48

Eens zien of geenstijl zich aan het hele reaguurder-heeft-het-voor-het-zeggen geneuzel houdt waar ze de afgelopen tijd powned mee hebben gepusht, dan zou dit topic over 5 minuten moeten verdwijnen namelijk.

dodehoekspiegel | 08-01-10 | 14:48

widtvoet ® | 08-01-10 | 14:41

China, het land van de tofu? Per hoofd van de bevolking eten ze daar minder vlees dan in Nederland.

doe us niet | 08-01-10 | 14:47

Chinezen eten overigens alles. Ook hersenen van nog levende apen. Dat vind ik wel stuitend. Als je het dier redelijk verzorgt (beter dan wij met varkens doen) en daarna netjes afmaakt is er niets mis mee.

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 14:47

Weleens een prei horen gillen of een bloemkool in de ogen gekeken net voordat hij in de pan werd gehakt?

kapotte_stofzuiger | 08-01-10 | 14:47

Lekker belangrijk! In india zijn koeien heilig, en die vreten we hier weer op. het is maar net wat je gewend bent, en bovendien: Hondenvlees smaakt best hoor. *best nog wel eens een kat zou willen proberen, maar dan waarschijnlijk ruzie krijgt met Marianne T.*

BYO | 08-01-10 | 14:47

Heb 2 maanden terug nog hond gegeten in China. Was goed te nassen.

Kotsende lama | 08-01-10 | 14:46

ow ow ow dus nu is Arnhem ook ineens kuT?

Canoli | 08-01-10 | 14:46

In sommige delen van de VS is het eten van paard verboTen. Ikzelf ben gek op paard - op mijn bord, dat wel. Die levenden vind ik stinken (hoewel honden weer harder stinken).

Kaas 82+ | 08-01-10 | 14:46

Requiescat in pace | 08-01-10 | 14:45
Of een stier...

CvhG | 08-01-10 | 14:46

Wat geven ze die honden te eten dan?

doe us niet | 08-01-10 | 14:46

lekkah

willybatenburg | 08-01-10 | 14:46

illuvatar | 08-01-10 | 14:38 / 14:42 : lol, +2

Er zit overigens niet veel vlees aan die dieren, zeg. Doe mij maar een koe, dan heb je tenminste flink wat.

Requiescat in pace | 08-01-10 | 14:45

En hier vreten we koe en kip etc etc.

Hond is trouwens erg lekker. Erg mals vlees. Jammer dat het hier niet bij de slager ligt.

a.n.alvabeet | 08-01-10 | 14:45

Randy McRanderson | 08-01-10 | 14:43
De mensen die dat wel deden die hebben ook allemaal een klap van de linkse molen gehad, dat zie je aan ze, ze zien er slecht uit. Uitgezonderd Luca dan.

illuvatar | 08-01-10 | 14:45

Slechtste.
Topic.
Ooit.

-1.000.000.000

Femke Fapkema | 08-01-10 | 14:45

walgelijk!

tijgernoot | 08-01-10 | 14:45

Hoeveel honden en katten zijn hier in NL gegeten tijdens WO2

Agent327 | 08-01-10 | 14:45

Ik zou het best weleens willen proberen. Ik bedoel, we eten hier ook konijnen terwijl mensen ze ook als huisdieren hebben. Waarom dan niet met honden. Wie weet smaakt het wel hartstikke lekker.

anti-hangtiet | 08-01-10 | 14:45

Hondenvlees, kippenvlees, varkensvlees of kattenvlees het zijn toch allemaal dieren?

snuifert | 08-01-10 | 14:44

Wat is het verschil tussen het fokken van varkens en het fokken van honden voor consumptie?
Ik ken ook mensen die hele lieve konijntjes hebben, terwijl die beesten naast lief ook lekker zijn. Als je dan toch zulks onder aandacht wilt brengen, kan je het i.m.h.o. het beter doen over de bio-industrie. Dichter bij huis en een stuk ernstiger.

Libertanimal | 08-01-10 | 14:44

-weggejorist-

Gringo187 | 08-01-10 | 14:44

En om dan nog maar te bedenken hoe afhankelijk wij westerlingen van die chinezen zijn.

keinesteil | 08-01-10 | 14:44

Paar jaar geleden op reis geweest door China.
Een markt ziet er daar uit als bij ons de dierenwinkel.
Ik heb het geprobeerd en het smaak allemaal goed.
Zoals Chinezen zeggen:
We eten alles in de lucht behalve een vliegtuig en we eten alles op de grond behalve een auto (ben getrouwd met een Chinees en het klopt ook nog).

Spanko | 08-01-10 | 14:43

Het spijt me (niet), maar die beesten zijn echt lekker. Kom wel eens een keer in China (en Zuid-Korea 't zelfde, en heb daar hond leren eten. Kennismaken met andere cultuur weet je wel. Kunnen we hier nu echt eens wat van leren, maar dan doen we het weer niet. 't Blijft tobben.

Peter Rottevanger | 08-01-10 | 14:43

We zijn als mensheid niet zo ver gekomen door op bessen te knagen en brandnetels af te likken.

Randy McRanderson | 08-01-10 | 14:43

"Ik zou het nooit eten, maar wat eten wij hier wat voor hun niet normaal is ?"
@ Semper fi | 08-01-10 | 14:39
Hert. Herten zijn lievv. Die eet je niet op, vinden Chinezen.

Ivoren Toren | 08-01-10 | 14:43

Kan me werkelijk niks schelen. Als we overal dezelfde dieren zouden eten zou er al gauw een tekort zijn. Laat India maar koeien neuqen, wij wandelen fijn met onze hondjes.

OscarWilde | 08-01-10 | 14:43

- 1x nummertje 18 alstublieft.
- Bonzo bij?

Biff Eagleburger | 08-01-10 | 14:43

Zolang ze het daar blijven doen….
Hun land geloof ik?

Burnt | 08-01-10 | 14:43

Het schijnt steeds minder in China te gebeuren gelukkig.
Tegenwoordig lopen er zelfs al mensen over straat die hun hond zien als vriend, en niet al saté.
Al zou ik de hond daar niet snel los laten lopen met al die zwervers daar...

da wizard | 08-01-10 | 14:43

Tweede hondje van links heeft een doodshoofd net onder de oksel...
*Aluhoedje opzet*

Paus Fonk de 17de | 08-01-10 | 14:43

En? Is dit nou echt zo erg, GS?

_Kritischer_ | 08-01-10 | 14:43

Het nadeel is dat alle recepten in het Chinees zijn.

kapotte_stofzuiger | 08-01-10 | 14:42

Tja, je moet toch wat met al die straathonden... Dit is nuttiger als ze simpelweg afslachten en hondelijkjes dumpen.

chekaz | 08-01-10 | 14:42

Ik snap het probleem niet helemaal,omdat het knuffel gehalte hoog is bij een hond mogen we ze niet eten?
Ben zelf een honden liefhebber alleen niet op mn bord.

Braakbal | 08-01-10 | 14:42

inggg | 08-01-10 | 14:41
Jij moet bij die vieze bestiale internet-sites vandaan blijven! Viespeuk.

illuvatar | 08-01-10 | 14:42

Ze eten daar wel meer dieren die wij als huisdieren houden. Cavia's bijvoorbeeld. Al zijn die dood misschien beter af dan in zo'n klein kutkooitje terwijl een 7jarig kind het pest en vergeet te voeren...

Sowieso_21 | 08-01-10 | 14:42

Hoxha, als je niet in vorm bent de week na Oudjaarsavond, meld je dan gewoon ziek. We begrijpen dat. Echt. Alcohol doet soms slechte dingen met een man.

niet voor de hond | 08-01-10 | 14:42

Uit eigen ervaring weet ik dat hondenvlees best wel redelijk smaakt. Wat is nu eigenlijk het probleem?

Sinar | 08-01-10 | 14:41

Ach, het houd ze van de straat heh.

TLbuis | 08-01-10 | 14:41

Wat een dom onderwerp.
Ga eens in India uitleggen dat wij koeien eten.

BaadErInMeinhof | 08-01-10 | 14:41

@Semper fi 14:39

Vegaburgers.

widtvoet ® | 08-01-10 | 14:41

Wij eten hier regelmatig chinees, doen zij ook niet moeilijk over.

illuvatar | 08-01-10 | 14:41

in NL vind je ook weleens de hond in de pot

inggg | 08-01-10 | 14:41

Hier eten we koeien, in China honden en in Japan walvissen. Big fucking deal.

dodehoekspiegel | 08-01-10 | 14:40

Probeer 1.000.000.000 mensen maar eens in leven te houden met linksdraaiende-ecoyoghurt of beschimmelde biotofu.

kapotte_stofzuiger | 08-01-10 | 14:39

Ze hebben er toch wel eerst wat dierproeven op los gelaten toch?

Claude Jacque | 08-01-10 | 14:39

ies kuultoer

roestvrijtaal | 08-01-10 | 14:39

/care.......

Of het nou hondevlees is wat ze eten of varkensvlees..... maakt me niks uit.

ForHolland | 08-01-10 | 14:39

Ik zou het nooit eten, maar wat eten wij hier wat voor hun niet normaal is ?

Semper fi | 08-01-10 | 14:39

Lassie wordt Nassie.

illuvatar | 08-01-10 | 14:39

Wat. De. Fock. Lijkt me niet echt smakelijk, een hondenfiletje.. Maar ja, wie weet..

H4x TBH. | 08-01-10 | 14:38

We weten toch dat ze daar katten en honden eten, what's new?

Mikey is #1 | 08-01-10 | 14:38

Hot Dog word daar letterlijk genomen

Dunnepoep | 08-01-10 | 14:38

En?

Boredzor | 08-01-10 | 14:38

Tjong jonge, wat chinees vuurwerk toch allemaal met hondjes kan doen zeg.

illuvatar | 08-01-10 | 14:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken