Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Werkverschaffing 2.0: De Formulierenbrigade

hulpmerfor.pngEen bekend verschijnsel in het uitkeringenwezen is dat mensen geld mislopen omdat ze geen formulieren in kunnen vullen. Jaarlijks loopt een gemiddeld steungezin zelfs 730 euro mis omdat er zoveel potjes, fondsen, kortingen, regelingen, toeslagen en tegemoetkomingen zijn dat ze van gekheid niet meer weten waar ze recht op hebben, de taal niet beheersen of gewoon 'onkundig' zijn. Dat is een probleem. Die formulieren worden immers ook door iemand opgesteld en dan wil je toch dat ze ingevuld worden. En als er dan een paar duizend euro in het potje 'onvoorziene benzinekosten' of 'huisdier-gerelateerde rekeningenproblematiek' blijft zitten is dat toch zonde. Dan kun je dus een paar dingen doen. 1. Je schaft al die regelingen + bijbehorende formulieren af, of 2. Je richt een nieuwe beroepsgroep op, namelijk die van de formulierenbrigademedewerkers. Ja echt, veel gemeenten hebben er al een... zo'n formulierenbrigade helpt minima bij het aanvragen van toeslagen en subsidies zodat ze nooit meer een cent mislopen. Ook krijgen ze hulp om over hun 'schaamte' heen te komen. Is namelijk ook een enorm probleem in Nederland, dat mensen zich schamen om hun hand op te houden. Nou, en dat wil je dus niet als totaal geflipte verzorgingsstaat! Want dan kun je de boel net zo goed opdoeken en mensen weer gewoon hun eigen shit laten regelen. Man man man, wat een land en wat een mensen.

Reaguursels

Inloggen

Mooi hoor zo'n ingewikkelde armoede-val. Maakt dat mensen niet gaan werken. Soms willen ze wel maar ze durven niet. Alle regelingen vervallen en hoe krijg je alles later weer op regel? Slechte politieke keuzes. Vooral op gemeente niveau.

bbbachstra | 31-12-09 | 15:09

Soms denk ik dat Den Uyl nog steeds leeft.... of bestuurt zijn dochter stiekem dit land? Dit valt echt onder de catachorie "Leuke dingen doen voor linkse mensen". Mijn opa en mijn vader zouden liever STERVEN dan dat ze profiteren van de samenleving. Ik trouwens goedverdoemme ook!
Allen die hieraan meewerken: Schaam je!

Dysphemian | 29-12-09 | 13:31

Het kan blijkbaar nog gekker.

Zo jammer! | 29-12-09 | 12:24

Zodra ik dingen lees als "recht hebben op..." gaan bij mij de nekharen al recht overeind staan. "Kunnen profiteren van..." dekt de lading veel beter.

GOEM | 29-12-09 | 12:06

Misschien dan maar eens geen formulieren en regelingen verzinnen waar de gemiddelde tokkie een toeval van krijgt ? Niet iedereen wil een cursus rechten tot de standaard laten behoren.

Trollnado | 29-12-09 | 09:22

-weggejorist-

SmegmaKanon | 29-12-09 | 07:30

Iedereen gratis geld!

Stuntbukker | 29-12-09 | 02:26

Hier in Denemarken doen ze het ook leuk. Ben je bijna met pensioen dan rekenen we je niet meer mee met de werklozen. Maar zit je in een soort overbruggingspensioen. Dat is zoiets als de BMI waarbij iemand als obese wordt gezien een stukje op te schuiven. Waardoor bijna niemand meer in de categorie overgewicht valt.
Je kunt geld krijgen van de staat als je zonder werk zit, maar niet erg lang. De meeste mensen zijn bij een soort vakbond aangesloten. Dit is best duur hier maar ze betalen je als je zonder werk zit en aanzienlijk meer dan de staat. Aangezien dit een semi-private instelling is willen ze echt niet dat je thuis zit want dat kost geld. Dus heb je 2 benen en 2 armen?
Hier heb je een bezem, mijn stoep is vies... Is de stoep schoon? Maandag morgen melden op school, je wordt houthakker. Die hebben we nu nodig. Ok, ok, zo vlot zijn ze ook weer niet het kan best 6mnd duren voor ze je naar school sturen. Maar wel elke week verplicht 2 vacatures vinden. En om de bedrijven niet te spammen sturen wij ze de beste 10 kandidaten.
Immigrant? Verplicht 3 jaar lang 18 uur per week Deens leren. Hee, dus iedereen die Deens en Engels spreekt kan voor de klas? Ja.
Immigrant en vrouw? Gewoon werken met je donder. Alle, ja alle vrouwen (91%) werken hier fulltime. Ook als je kinderen hebt ja.
www.volkskrant.nl/archief_gratis/artic...
Wat? Je wil niet werken? Laat me eens naar je verblijfsvergunning kijken... *scheur!*
Hoge belasting dat wel, maar dokter en ziekenhuis zijn gratis. Tandarts niet... dat is wel te zien in het straatbeeld af en toe, brr :S

Da was ik nie... | 28-12-09 | 22:38

Waarom zijn al die 'zielige' mensen afgelopen weken niet ingezet om sneeuw te ruimen, zodat belastingbetalers aan het werk konden? Nee, in dit land niet, waardoor ook de medewerkers van NS en Prorail op dringend advies van de 'baas', lees belastingbetaler, thuis konden blijven. Wel zo handig, vlak voor de Kerst.

jospeh6085 | 28-12-09 | 20:13

@ oudererijpevrouw: juist ja u heeft volledig gelijk, sterker nog iedere uitkeringsgerechtigde zou tegen de caseambtenaar moeten zeggen als ik een baan had zat jij zonder! (positief zelfbeeld/eigenwaarde) is stap een naar een baan! .een succesvol 2010 toegewenst.

lidlbier | 28-12-09 | 19:33

Laten de werkenden die zeuren over de uitkeringstrekkers maar ruilen met die uitkeringstrekkers. Dat willen ze echt niet. Touwens, ik schaam mij nergens voor.

deoudererijperevrouw | 28-12-09 | 19:16

Als iedereen zou kunnen werken naar vermogen is er nix aan de hand.

Xinicus | 28-12-09 | 18:28

"Waar is de tijd gebleven dat iedereen gewoon moest werken voor zijn geld? Alle werkzoekenden laten vuilruimen 2dagen per week, en 1 dag per week voor hulpbehoevenden laten zorgen, en kinderopvang gratis maken natuurlijk....."

Leiphuizen | 28-12-09 | 14:30

Maar zijn hulpbehoevenden geen werkzoekenden?! Waar ligt de grens tussen de groepen?

P.C.M. Baas1309 | 28-12-09 | 18:17

blaster | 28-12-09 | 15:34
Goed uitgelegd heur, heeft blastertje master toch nog gevonden en op je porum gezet ?

Warren G. Harding | 28-12-09 | 17:58

honecker zou trots zijn en dan de geregistreerden aan het werk schoppen dat dan weer wel.

lidlbier | 28-12-09 | 17:37

waarom niet: u verdiend dit of dat dus heeft urecht op dit en dat (kan zo uit de computer rollen) maar wat moeten we dan met al die ambtenaren he? die al die kudt formuliertjes bedenken, compliceren en weer uitzonderingsmogelijkheden verzinnen. en dan ten toppunt mensen die tijd genoeg hebben gaan helpen en van het werkende deel verwachten dat er slechts op een klein gedeelte aanspraak gemaakt word.

lidlbier | 28-12-09 | 17:33

idee is gejat uit duitsland alleen met andere bedoeling

lidlbier | 28-12-09 | 17:25

leefbarbaar | 28-12-09 | 16:37
En dat blijven de rooien doen. Iets met sociaal zijn enzeau. Voor wie?

Sliptong | 28-12-09 | 16:39

Volgens de belastingdienst had ik ook ergens recht op: de hartelijke pestpleuris. Gelukkig 2010 en dat we maar lekker mogen blijven dokken. Je zal toch eens geld over houden zeg. Alleen de gedachte al.

Sliptong | 28-12-09 | 16:38

PvdA-rotterdam is ook helemaal gelukkig met hun formulierenbrigade: kunnen ze de allochtonen blijven vetmesten. Ze zijn het systeem alleen nog aan het verfijnen. Het werk moet gedaan worden vrijwilligers, die worden begeleid door een deskundige invullert. Doorgaans verdient zo'n deskundige 150 euri per uur en dat noemen ze sociaal.

leefbarbaar | 28-12-09 | 16:37

Ashtrey | 28-12-09 | 15:15
ja, en je moet tegenwoordig ongeveer een universitaire opleiding hebben gevolgd om
jezelf fatsoenlijk door een helpdesk-callcentrum te loodsen zodat je bij de juiste persoon uitkomt. en een graad in de hogere wiskunde en logica voor het invullen van al die k-formulieren - al dan niet alleen te vinden op internet.
heel wat mensen zouden graag eens per week een invulkracht tot hun beschikking hebben.

geurtje | 28-12-09 | 16:06

Wát een scala aan vergoedingen en toeslagen zeg... Mensen met een lager geschoolde fulltime baan hebben uiteindelijk beduidend minder te besteden dan de uitkeringstrekkende onderkant van 0031. Want ze hoeven tenslotte niet te betalen voor een tv (wel breedbeeld & plasma aub), een nieuwe koelkast en een wasmachine.
Nee, ze krijgen alles in de schoot geworpen en dan nóg presteren ze het om zich verongelukt en achtergesteld te voelen.

my anal pony | 28-12-09 | 16:00

@plaklul | 28-12-09 | 15:13
Ga effe lekker tegen een bevroren lantaarnpaaal aan swaffelen.

Je Verzint Het Niet | 28-12-09 | 15:50

als je mensen gaat betalen om arm te zijn krijg je enkel maar meer armen.

Je Verzint Het Niet | 28-12-09 | 15:46

Fuck dit land, 3x.

mail cheauvinist pic | 28-12-09 | 15:45

Wanneer stopt de belastingdienst met het dwingen van ondernemers de premies van werknemers te administreren en in te houden?

mail cheauvinist pic | 28-12-09 | 15:44

Wanneer worden ondernemers gecompenseerd voor de administratie die ze in opdracht van de belastingdienst moeten bijhouden?

mail cheauvinist pic | 28-12-09 | 15:43

Wanneer krijgen ondernemers gratis formulierenhulp bij belastingaangiften?

mail cheauvinist pic | 28-12-09 | 15:43

Er wordt slechts 1 ding volkomen vergeten: de ambtenarij is er niet voor de burger, maar de burger is er voor de ambtenarij.
Dus, een probleem eenvoudig oplossen doet een aanslag op het nutteloze ambtenaren bestand en is DUS niet goed.
In stand houden van het probleem zorgt voor nog meer geld, nog meer nutteloze ambtenaren en is dus een GOED DOEL.
Oftwel, een overheidsioplossing of een oplossing van een wereldprobleem (honger, uitbuiting, verkrachtingen e.d.) zal er per definitie niet voor zorgen dat het probleem in de wortel wordt aangepakt. Want dan wordt het bestaansrecht (inclusief declaraties, snoepreisjes, aanzien) in de kern aangetast.
En niemand maakt zichzelf toch vrijwillig overbodig? Nou dan!
We fantaseren er rustig nog een nutteloze ambtenarengroep bij, namelijk om de burger bij te staan om de door ons gecreeerde teringzooi te kunnen begrijpen.
Waardoor we de onbegrijpelijke zooi nog uitgebreider kunnen maken, aldus de Kafkainaanse besluitvorming..
Zo houdt men zichzelf in stand en laat de domme burger er voor betalen. Die snapt het immers niet en moet daarom straks meer belasting gaan betalen om die nutteloze ambtenaren te kunnen betalen. Waarop de cirkel wer aan het begin is..

blaster | 28-12-09 | 15:34

Nu heb ik de afgelopen maanden heel wat stukjes op GS voorbij zien gaan, die 'interessante' overheids subsidies en uitgaven problematieken aan de kaak stelt. Wat ik me dan afvraag: behalve de heerlijke 'man, man, man...' en 'NL is kudt' soort opmerkingen - wat gebeurt hier nou mee?
't Zou fantastisch zijn als dergelijke stukjes een vervolg krijgen, waarin vermeld wordt dat geld verslindende initiatieven zijn opgedoekt, of subsidies terug gedraaid, etc... Met andere woorden, ipv slechts signaleren en lekker klagen erover - Een schepje erboven op en verbeteringen najagen! Zou mooi zijn...

MalteseKnight | 28-12-09 | 15:27

-weggejorist-

BoneyMBlackie | 28-12-09 | 15:22

-weggejorist-

BoneyMBlackie | 28-12-09 | 15:21

@ Smokum | 28-12-09 | 14:23
Tja als je hard werkt lijkt het wel alsof je geen rechten hebt, maar enkel plichten en als je geen fuck doet heb je geen plichten, maar wel heel veel rechten!
*Zich afvragen doet waarom hij werkt*

gozahtje | 28-12-09 | 15:18

Toch ben ik qua 'verzorging' van haar burgers trots op Nederland, eerlijk is eerlijk.
Misschien slaan we af en toe een beetje deaur, echter, voor sommige is het nooit goed.

Ashtrey | 28-12-09 | 15:15

@ Durfkapitalist | 28-12-09 | 14:15
Hele dikke kudo voor jou!

gozahtje | 28-12-09 | 15:14

Haaa, weer helemaal GS nieuwe stijl: lekker makkelijk rechts populistisch balletjes voor open doel inkoppen. Kom die baaaaaaaaaaal........

plaklul | 28-12-09 | 15:13

Gelukkig heb ik het zelf altijd kunnen doen ,
dus nooit geen centje misgelopen :p
tis al zo moeilijk allemaal !

JunkyXL | 28-12-09 | 15:12

heerlijke quote uit het stuk:
"Volgens Koning snijdt het mes aan drie kanten..."

gozahtje | 28-12-09 | 15:12

als ik het goed begrijp schamen normale mensen zich als ze hun handje ophouden.
tja die gasten van indymedia en consorten echt niet hoor. opsluiten dat linkse tuig.

weedo | 28-12-09 | 15:12

Hadden ze de van der Valk familie destijds ook niet moeten helpen met de belastingformulieren?

gozahtje | 28-12-09 | 15:10

Geheel geruisloos heeft de overheid toch fors gesneden in de aftrekpost voor chronisch zieken. Alle aftrekposten bijzondere ziektenkosten zijn gewoon afgeschaft. Poef weg. Toch lullig als je toevallig chronisch ziek bent en hoge extra kosten hebt. Daar hoor je dan weer niets over in de media.

doe eens niet | 28-12-09 | 15:05

Uitkeringen zijn goed voor de economie (MKB ) en in feite een 'motor' voor veel ondernemers. Ik snap dit stukje ook niet zo goed.

dubber | 28-12-09 | 15:05

Werken?
Veel te duur,
een kennis moest stoppen met werken omdat hij het zich domweg niet kon veroorloven,
ging er er netto zo'n 150 euro per maand op achteruit.
Hij wilde zo graag werken, werd nachtportier in een hotel,
weg vrijstelling gemeentebelasting, gekort op huur- en en andere toeslagen.
Bleek dus een dure hobby, werken voor je geld.

Toen maar weer een uitkering gaan trekken,
overigens heeft hij nu wel weer een, administratieve, baan,
betaalt iets beter dus nu gaat hij er met werken zo'n 150 euro per maand op vooruit.

vander F | 28-12-09 | 15:05

Superior Bastard | 28-12-09 | 14:52
Nou, zo hard wil ik ze niet afvallen...

Jaap de Paap | 28-12-09 | 15:04

@ Art Vandelay Ultor | 28-12-09 | 14:54
Klopt, ze hebben wel een zgn krakerskorting op het bijstandsuitkeringsstelsel achtergelaten. Wie kraakt heeft gratis kost en inwoning en hoeft daarvoor dus van de gemeente géén tegemoetkoming te krijgen. Scheelt op een basisbijstandsuitkering al gauw tussen de drie en vier honderd euro... Terecht denk ik...

F. von Zeikhoven | 28-12-09 | 15:04

@ gruppenfuhrer | 28-12-09 | 14:53
Precies. Ik zei het al eerder hier dacht ik, het is vooral een caroussel voor ambtenaren zelf. Ze genereren er extra werk door extra controles mee. Burgemeesters en wethouders flikkeren miljoenen het raam uit aan projecten waarvan het één nog megalomaner is dan het andere en gemeentegenoten die niet meer mee kunnen komen omdat het ze daarvoor aan energie ontbreekt en tòch maar weer blij willen worden met die dooie mus tegen beter weten in, worden door gereformeerde regelneuquerts genaaid tot vaseline ook niet meer helpt. En dat kunnen ze blijven doen zolang afdelingsmanagers van het middenkader tussen het stoelendansen door genoegen blijven nemen met 'ja en amen' op controlevragen aan de uitvoerende dienst.

F. von Zeikhoven | 28-12-09 | 15:01

Lekker uitslapen, dan iemand van de brigade op bezoek om (belastingvrij) een formulier in te vullen voor een gratis flatscreen TV. PvdA of CDA stemmen, en halen wat er te halen valt, voordat alles echt naar de kloten is.

jospeh6085 | 28-12-09 | 14:58

F. von Zeikhoven | 28-12-09 | 14:53
Hoelang zijn die kazen daar eigenlijk alweer weg ?
Een jaar of 3 ..

Teun van het Tuinpad | 28-12-09 | 14:57

'... aldus onderzoeker Koning.'

Bijstandskoning?

basweetutwel | 28-12-09 | 14:57

Fuck me! Wekelijk, het is nog slechter gesteld met Nederland dan ik dacht. Kijk die regelingen es uitgebreid wezen dan. Met de meest belachelijke: een dekking op de aanvullende (!) ziektekostenverzekering. Wie alles weet te benutten waar hij recht op heeft, leeft werkelijk als een god in Frankrijk.
Stop die onzin, nu!

En-el Hak | 28-12-09 | 14:57

ziek!

Technix | 28-12-09 | 14:56

nou ja, de beroepswerkelozen weten die potjes en regelingen beter te vinden dan wie ook. Dat de mensen die er recht op hebben, en mogelijk ook (brood)nodig heb ik niet zo'n probleem mee. Ik zou alleen liever zien dat er gewoon 1 aanmelding is zonder alle poeha en nieuwe raamambtenaren erbij.

gruppenfuhrer | 28-12-09 | 14:53

@ plaspop | 28-12-09 | 14:48
Da's mooi! Maar is er een correlatie tussen uw wildgeroer en het verdwijnen van de pindakazen uit Delft?

F. von Zeikhoven | 28-12-09 | 14:53

plaspop | 28-12-09 | 14:48
Same here (alleen geen Ir). Keihard werken en je komt er bovenop. En dat geeft ook nog eens een heel goed gevoel. Mijn complimenten.

Jaap de Paap | 28-12-09 | 14:52

Jaap de Paap | 28-12-09 | 14:44
Non- valeurs?

Superior Bastard | 28-12-09 | 14:52

@ Lets Kuttekrap | 28-12-09 | 14:48
U bedoeld dat bijstandsgerechtigden op het punt van natuurlijk devalueren staan?

F. von Zeikhoven | 28-12-09 | 14:51

Nou inderdaad, al die fecking papieren en formulieren en regeltjes en papiertjes... daar gaan mensen aan ten onder! Dat besef je pas als je eens in het buitenland woont en ontdekt hoe relaxed daar de dingen kunnen zijn. Sterker nog, ik vindt dat GeenStijl ook een ReaguurderBrigade zou moeten oprichten, om diegene die niet zwartgallig en ontmutst genoeg reageren, bij te staan!

Dol op Post | 28-12-09 | 14:49

@Plaspop: En dát is de instelling die iedereen hoort te hebben! Alleen vinden veel mensen bepaald werk te min en houden ze daarom liever hun klauw op. Hulde dat jij dat niet gedaan hebt, kudos voor je!

Maco | 28-12-09 | 14:49

Nadat mijn vorige bedrijfje failliet ging had ik ook geen rooie rotcent meer, maar mooi dat ik het verdomde een uitkering te gaan halen. Heb als afgestudeerd Ir. gewoon net zolang in de kassen gewerkt en bij Calve in de pindakaas geroerd tot ik er weer een beetje bovenop was (duurde alles bij elkaar zo'n 3 jaar).

plaspop | 28-12-09 | 14:48

Dit is niks geen nieuws?
Formuliereninvullerij bestaat al sinds de Neanderthalers het eerste formulier in een platte steen beitelden.

Lets Kuttekrap | 28-12-09 | 14:48

@Von Zeikhoven: Maar da's anders! Da's het principe van Animal Farm: Iedereen is gelijk, maar sommige mensen zijn gelijker dan anderen...

Maco | 28-12-09 | 14:45

@ Maco | 28-12-09 | 14:40
Als ik ING heet en ik vraag om Bijzondere (leen)Bijstand, hoef ik he-le-maal nìks in te vullen?

F. von Zeikhoven | 28-12-09 | 14:44

F. von Zeikhoven | 28-12-09 | 14:39
A jah, die strompelgrietjes... streefvallend voorover op 't kruis en immer van de formulierbrigade verschoond gebleven: zij zijn het die mij het kruis te dragen geven, tevens draaglijk maken.

Jaap de Paap | 28-12-09 | 14:44

@ koen_c_s | 28-12-09 | 14:38
Zodra Bijstandskoning zich hier weer kan vertonen, weet je dat hij zich met hulp van de Haagse formulierenbrigade weer bij GS heeft ingekocht... Over inkopen gesproken, Leuke aktie voor volgend jaar, GS naar de Beurs.... Geweaun, aandeeltje van 1 euro, één per reaguurder ofzeau, nou ja, er is vast wel een constructie te verzinnen. Immers, die van 020 hebben ook nog steeds een notering met waardeloos materiaal op het Damrak...

F. von Zeikhoven | 28-12-09 | 14:43

fail GS, anders ga je je even ergens in verdiepen. Formulierenbrigade bestaat al wel enige tijd en deze wordt voornamelijk gerund door stagaires en de minima
gangsters

Korkie | 28-12-09 | 14:42

Zeg Mutsaerts: als je echt vindt dat ieder zijn of haar eigen shit moet regelen... had dan een commeciele omroep gestart. In Poont gaat zeer waarschijnlijk veel meer belastinggeld (waar ik vandaag weer voor zit te werken) zitten dan in bovenstaand formulierendingetje.

Gezellig! | 28-12-09 | 14:42

@F. van Zeikhoven: Ja joh, ga nog even zeiken! Krijg je verdomme gratis iets, is het nóg niet goed genoeg?! Moeten ze je eten ook nog voor je klaarmaken en je voeren, omdat het anders ook het zieken van de minima is, als je zelf moet koken?!

Maco | 28-12-09 | 14:40

@ Jaap de Paap | 28-12-09 | 14:31
Ah, mon chèr Jacques! Ik heb op u gestemd natuurlijk. Die erelounge-plaats bij het uitspreken van de Paasgroet op het Sint-Pieterplein zie ik dan nog wel komen, hè? Graag wel in de buurt van labiele nonnetjes, alst kan...

F. von Zeikhoven | 28-12-09 | 14:39

Wordt de bijstandskoning en overig uitschot nu ook al administratief bijgestaan?
Dat kan toch veel goedkoper.. en simpeler. Gewoon, geheel eenvoudig, dwing die lamme tak tot het aannemen van een baan.
Hoe zit het overigens eigenlijk met het voornemen om het aantal ambtenaren en overig overheidspersoneel terug te dringen? Hoeveel extra pennenlikkers hebben ze tot nu toe aangenomen om dat voorstel uit te werken?
Wat zullen de gevolgen zijn van een algehele staking van belastingbetalers? Oftewel het onaangebroken laten van de blauwe brief? Zou zoiets kunnen ? Hoeveel arrestanten kan de overheid eigenlijk verwerken? Wordt het leger op een zeker moment ingezet? Is het oproepen tot een belastingsafdrachtsboycot strafbaar? vragen... vragen....

koen_c_s | 28-12-09 | 14:38

@vagehond | 28-12-09 | 14:34
En willen ze dat? Werken dus.

Art Vandelay Ultor | 28-12-09 | 14:37

Overigens zijn die formulieren weer een extra reden voor die achterlijke raamambtenaren om minima extra te zieken. Want als je ziet wat je er allemaal niet extra bij in moet leveren verwacht je direkt daarna ongezien een inval van de fiod.

F. von Zeikhoven | 28-12-09 | 14:37

Klein proefballonnetje hoor, maar is het geen idee om die minima op te leiden tot "formulierenbrigadier"?
Dan zijn ze weer aan het werk en zo, weet je wel?

vagehond | 28-12-09 | 14:34

@Superior Bastard | 28-12-09 | 14:27
NP. Twee zielen, 1 gedachte :)

RoyalFlusher | 28-12-09 | 14:34

Zouden ze ook zo'n brigade in Rucphen hebben ?

Sapienza | 28-12-09 | 14:33

Ja ik zag hier in het volledig door moslims onder de voet gelopen Culemborg ook een poster van de gemeente hangen. Dan gaan ze samen met je kijken of je geen potje vergeten bent leeg te trekken.

Randy McRanderson | 28-12-09 | 14:32

-weggejorist-

BoneyMBlackie | 28-12-09 | 14:31

juriste | 28-12-09 | 14:30
Ah, daar ben je eindelijk. Heb je nou op Rammstein of op 7 gestemd?

Jaap de Paap | 28-12-09 | 14:31

Waar is de tijd gebleven dat iedereen gewoon moest werken voor zijn geld? Alle werkzoekenden laten vuilruimen 2dagen per week, en 1 dag per week voor hulpbehoevenden laten zorgen, en kinderopvang gratis maken natuurlijk.....

Leiphuizen | 28-12-09 | 14:30

Overigens zijn dat banen voor uitkeringstrekkers die via hulp met invullen aan andere uitkeringstrekkers een opstap naar een reguliere baan als belastingambtenaar of gemeenteambtenaar krijgen. Zo, dat geeft dan meteen het niveau aan van de gemeenteambtenaren en belastingambtenaren.
Lijkt me handiger om alle uitkeringstrekkers automatisch dan 1000 euro per jaar extra te geven en de formulieren af te schaffen, dan scheelt weer ruimte in het OV en in de file, omdat de nieuwe ambtenaren en uitkeringstrekkers allemaal naar het stadskantoor moeten om de formulieren in te vullen.

juriste | 28-12-09 | 14:30

@Bigi Bana Boy 14:15: Die adviesclubs bestaan al heel lang voor andere subsidies... en ik kan je vertellen dat die lui in heel leuke auto's rondrijden. Wie herinnert zich nog die vent die een paar jaar geleden op een feestje toevallig opving dat er zoveel subsidie voor herintredende WAO'ers bleef liggen? Die man zocht dat uit, ging bedrijven langs met het aanbod om alles te regelen, en ving een percentage. Het heeft minder dan een jaar geduurd voordat andere adviesclubs dat idee overnamen, maar in dat jaar heeft de man meer dan een miljoen aan die onzin verdiend.

Muxje | 28-12-09 | 14:28

Wat hier niet vermeld wordt, is het feit dat óók mensen die 36 tot 40 uur per week werken en daarmee maximaal 110% van de bijstandsnorm verdient, óók gebruik kan maken van al deze potjes. Dus niét alleen de bijstandsklanten, maar óók de hardwerkende Nederlander die gewoon een slechtbetaalde fulltime kudtbaan heeft!

Maco | 28-12-09 | 14:28

Ik dacht toch echt dat er alleen in de zomer komkommers groeiden? Interessant? Heb je er nog meer, Mutsaerts? ;)

F. von Zeikhoven | 28-12-09 | 14:28

RoyalFlusher | 28-12-09 | 14:21
Sorry, comment niet gelezen.

Superior Bastard | 28-12-09 | 14:27

Als we nu in plaats van al die bureaucratie een enkel contactpunt opzetten voor alle burgers. Noemen we dat belastiengdienst. Als burgers daar nou opgeven wat hun inkomen is, voorzover ze dat al niet weten, dan laten we een grote machine ("computer") uitrekenen waar mensen "recht" op hebben.
Ik weet dat we het "uitvreters" dan wel heel makkelijk maken, maar dan valt er ook inzichtelijk te maken hoeveel geld er eigenlijk naar uitkeringstrekkers en bijstandskoningen verdwijnt, incl huur- en zorgtoeslag. Nu is er door allen landelijke en plaatselijke mogenlijkheden niet te achterhalen wat een uitkeringstrekker binnenkrijgt. Er kan zo iig een hoop geld bespaard worden op bureaucratie.

Prof. Yakko | 28-12-09 | 14:27

@Dundunbanza | 28-12-09 | 14:13
Zeker nooit verdiept in het PVV programma.
Die zijn voor optie 1. Je schaft al die regelingen + bijbehorende formulieren af.
Dus met je PVV-tokkie-volk bedoel je eigenlijk de onrendabelen van dhr. van Dam.

watergeus | 28-12-09 | 14:26

Dank dank dank ... Ook in deze komkommertijd is het Nl weer gelukt zich internationaal belachelijk te maken. Betaalt u wel allemaal vrolijk mee?

James Lastig | 28-12-09 | 14:26

@Durfkapitalist 14:15: Over die "zangers lichte muziek"... is het geen idee om eens wat van die lui op te laten draven om op te treden? Een soort Britain's Got Talent maar dan verplicht. Misschien kan Powned hier een leuk format omheen verzinnen.

Muxje | 28-12-09 | 14:26

HO wacht even. Ik betaal dus belasting zodat de formulierenbrigade betaald kan worden zodat iemand met een uitkering, die de hele dag geen FUCK te doen heeft, geholpen wordt met een formuliertje?!
Laat ze eens even gauw zelf tijd en moeite doen voor dat gratis geld.

Aad Teïst | 28-12-09 | 14:25

toch maar even kijken of ik nog ergens een cent uit kan peuteren om bv m'n planten pokon te kunnen geven of een nieuwe poetsdoek om 't embleem op m'n auto wat op te poetsen

gasaanstekert | 28-12-09 | 14:24

Ha ha, al die regelingen afschaffen met de PvdA in de regering ? Fat chance... Dat is juist de partij die er steeds weer nieuwe bij bedenkt.

Marcus Porcius Cato | 28-12-09 | 14:23

Kunnen ze die onrendabelen niet zelf omscholen tot formulierenbrigadier? Dat omsscholen dient natuurlijk ook weer te geschieden door onrendabelen. Zo los je volgens mij twee problemen in één keer op.

Superior Bastard | 28-12-09 | 14:23

"waar ze recht op hebben" Uhu...

Smokum | 28-12-09 | 14:23

Zolang steuntrekker maar het pvda-vakje rood kunnen kleuren als er verkiezingen zijn, maakt het verder niet uit of ze dom gehouden worden of niet.

Vieze Tonnie | 28-12-09 | 14:22

@Bigi Bana Boy | 28-12-09 | 14:15
Helemaal mee eens, op één puntje na dan: als je al je creativiteit steekt in het zo aangenaam mogelijk je hand ophouden, is er iets niet helemaal OK met je.

Symmachus | 28-12-09 | 14:22

tis me gelukt op he formulier van GS in te loggen. krijg ik nu ook wat uit de ruif?

* snel nieuwe pen bestellen gaat *

grote_jongen | 28-12-09 | 14:21

Ach, een paar uitkeringtrekkers om laten scholen door een andere uitkeringtrekker en die dan het land insturen als formulierenbrigade is niet zo duur...

RoyalFlusher | 28-12-09 | 14:21

Hoe zit het met mijn reaguurtoeslag 2009?

sjaakdeslinksesul | 28-12-09 | 14:20

@Relaxing | 28-12-09 | 14:11
*snik*

doorzondoorsnee | 28-12-09 | 14:19

Ik mis de zorg-zorg-zorg-voor-mij-toeslag

Che_cuevara | 28-12-09 | 14:18

Wordt de belastingadviseur nu ook gratis?

Schoorsteenveger | 28-12-09 | 14:18

Reinaart, kom er maar in...

R.Eques | 28-12-09 | 14:18

@Dundunbanza | 28-12-09 | 14:13
Mag ik vragen wat de intentie van deze opmerking is/was? (Ja, dat mag ik, dus geef maar gewoon meteen antwoord, aub.)

Art Vandelay Ultor | 28-12-09 | 14:17

kan iemand mij even helpen met invullen? Ik heb zo'n moeite met een groot wit vak...

sufkut | 28-12-09 | 14:17

Alleen al om die dekselse reclame ga ik geen Samsung Jet ding kopen..

Hatsaflatsa | 28-12-09 | 14:17

Dus geld wat men nu niet krijgt(en niet mist) gaan we iemand voor betalen om dit gemis goed te maken....?

Die_andere | 28-12-09 | 14:16

Pfff, dit is toch wel een sterk staaltje open deuren intrappen.

zininho | 28-12-09 | 14:15

Zo raar vind ik het niet. Ik dacht dat er algemene consensus is over het feit dat er een woud aan regels is ? Dus ja, in dat gat in de markt springen vele adviesburo's, want vergis je niet er zijn ook mensen beroepsmatig hiermee bezig.
Het devies is dus snijden in de regels en regelingen als men dat als probleem ervaart en niet kritiek leveren op diegenen die er gebruik van maken.

Bigi Bana Boy | 28-12-09 | 14:15

Ik ga zelf per 1-1 het land in om - onuitgenodigd - bij werkende mensen uit te leggen waarom het fijn is om nog meer belasting te betalen. Daarvoor wordt ik natuurlijk goed betaald uit een willekeurig subsidiepotje.

uninvited guest | 28-12-09 | 14:15

Omscholen al die zangers lichte muziek!

Durfkapitalist | 28-12-09 | 14:15

OMG een efficiënte(re) verzorgingsstaat lijkt me een nog slechter idee dan een inefficiënte... doesnie!

_ILT_ | 28-12-09 | 14:14

Die hebben we hier in Mokum al jaren als onderdeel van de dienst werk en inkomen.
Hoe eerder mensen hun geldzaken weer op de rit hebben, hoe eerder ze kunnen re-integreren naar betaald werk. (In het meest gunstige geval.)

Al Coholic | 28-12-09 | 14:14

ik hoor graag als de dienst uitbreid naar thuisservice, dat ze de formulieren even bij mij thuis brengen ter ondertekening... handig zeg!

Interpoolbal | 28-12-09 | 14:14
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 28-12-09 | 14:14

Waar is de tijd dat iedereen gewoon zelf voor zijn vreten en slaapplek moest zorgen.

Sinar | 28-12-09 | 14:13

Helpt de formulierenbrigade ook mensen die te lui zijn om te werken en dan maar een uitkering aanvragen?

Mr. Sssh | 28-12-09 | 14:13

Volgens onze koningin mag je dit soort borrelpraat niet uitkramen en moet je je mening in dit geval voor je houden! Ik houd mijn commentaar dus maar voor me. Anders verbroedert het allemaal niet.

Dick Luyenlomp | 28-12-09 | 14:13

PVV-Tokkie-volk!

Dundunbanza | 28-12-09 | 14:13

En zo krijg je dus mensen die kundig zijn in het invullen van papiertjes en zo dus meer dan modaal 'verdienen' zonder verder ook maar een poot uit te steken. Mooi land. Zeker.

Art Vandelay Ultor | 28-12-09 | 14:13

Of je maakt gewoon een duidelijke site, o nee wacht het moet natuurlijk vaag blijven anders gaat het de staat teveel kosten.....

KillahBij | 28-12-09 | 14:11

laat hun toch lekker luieren!

Relaxing | 28-12-09 | 14:11

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl