Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Koers Barack Obama beneden de 50

Ja we kunnen omlaag WTF? Dat kan niet! Onmogelijk! Het gaat hier wel over Jezus Obama ja! Maar helaas, yes we can. De approval rating voor Barack Obama is afgenomen tot beneden de 50 procent, zo meldt MSNBC. Ja True Believers, knipper gerust even met de ogen. U wilt nog even Rasmussen Reports checken? Doen we dat toch. En ja hoor: 54 procent zegt boehoe en duimen omlaag. Ai, dat is nou jammer voor al die progressieve vrienden, fanatieke aanbidders, dweepzieke bewonderaars, vereerders, aanhangers en alle andere toch niet geheel stabiele adorateurs van Obama hier in Nederland. Blijkt de zwaartekracht toch vat te hebben op de Amerikaanse Heilige. Vreselijk. Want hoe moet het in godsnaam nu verder met de wereld het heelal! En hoe moet het nu verder met Obama's volgelingen zoals Diederik Samsom, Jörgen Raymann, Prem Radhakishun en Francisco van Jole. Overigens, ter vergelijk: good old Bill Clinton VERLIET het Witte Huis met een approval rating van een whopping 66 procent. De score van Obama is dus echt lousy, te meer daar Obama vorige week nog een prijsje in Oslo incasseerde. Wat zien die Amerikanen toch dat de PvdA-achterban niet ziet? Nou dit: werkeloosheid, overheidsbemoeienis, oorlogen in Irak en Afghanistan. In die volgorde. Sliep uit!

Reaguursels

Inloggen

Vast een sympathieke man maar als je leest wat hij wil, wat progressief Nederland is vergeten, kan je toch anders piepen als je het zelf aan den lijve ondervindt. Bovendien heeft de goede man veel te veel beloofd. Guantanamo is (gelukkig) nog niet dicht. Enne die oorlogen gaan gewoon door. Dus...

Michael Vail | 20-12-09 | 13:45

Ik word hier echt niet geyl van...

Over een paar jaar kan je misschien gaan janken in een hoekje om Obama,
voor nu: Vinger jezelf klaar op hem.
Ofzoiets.

Asfyxiofobie | 18-12-09 | 11:47

suf lulverhaal, bewijst meer dat de kiezer te dom is om voor de duivel te dansen. voorzover de ongeduldigen de obamastemmers zijn. het gaat erom wat men in het stemhokje stemde en stemmen zal. met de tegenstandertje als Palin is de herverkiezinge kat in het bakkie.

antizanic | 17-12-09 | 22:16

Is toch 1 grote hoax, amerikaanse politiek. Banken runnen de show.

computerlove | 17-12-09 | 21:46

Ach, het feit dat Barack Obama in de peilingen zakt is niet zo vreemd. Hij moet het namelijk beter doen dan zijn voorganger. Veel beter. Een politiek bestel ontwikkelt zich door steun om te zetten in het inwilligen van bepaalde eisen. Als deze twee in balans zijn is er niets aan het handje, maar dat zijn ze niet. Onder George II is de steun ontzettend gedaald, maar de eis hetzelfde gebleven. Wanneer er niet aan de eisen voldaan kan worden wordt de steun minder, ergo: politiek moet zelf uit de band springen en extra hard zijn best doen om het tekort aan steun op te vangen. Hoe goed Barack Obama ook is, de kunstmatige boost die de (passieve) steun heeft gekregen sinds zijn beëdiging zal afnemen tot op het punt dat de steun, eisen en politieke inzet weer in balans zijn, en het politiek bestel langzaam aan weer kan tenderen naar groei in steun.

Accuboormachine | 17-12-09 | 20:12

Obama +1
Reliblikeinen zware -1

OscarWilde | 17-12-09 | 19:16

Lastig he,een twee partijenstelsel. Altijd 50% voor en 50% tegen (+/- een paar procent variabel),wat je ook doet.

lichtpunt | 17-12-09 | 18:51

@ Iedereen
Het valt me keer op keer op dat heel veel mensen op GS alles wat slecht is in hun ogen wijten aan: links/rode rakkers/milieuactivisten/anti-globalisten/pvda/Greenpeace/Volkskrant/NOS ... en ga zo maar door! Jongens, jullie zijn kleurenblind.. niet alles is zwart/wit, goed/fout of links/rechts
+
Obama kun je nog niet objectief beoordelen na zo'n korte periode... na 4 jaar wel!

Nonbeliever | 17-12-09 | 18:33

Verder heeft Bush de crisis niet veroorzaakt, en ook die torens niet laten ontploffen.
Ach laat ook maar. Als julli als een stel rooie rakkers die Obama wilt blijven aanbidden, ga vooral je gang.
De onvermijdelijke teleurstelling zal uiteindelijk des te dieper zijn.

caudillo | 17-12-09 | 18:04

Ontzettende kneus. Hij is er niet zelf ingevlogen nee, maar hij heeft ontzettend gefaald. En de crisis is voor een heel groot gedeelte aan hem te wijten. Met z'n belachelijke "mensen ga lekker veel lenen want je hoeft nooit terug te betalen"-beleid. Rode rakkers is ook zo'n ontzettend domme term. Obama is rechtser dan de meeste Europese politici.

PauperPanda | 17-12-09 | 18:24

@Eventhorizon 17.59
I quite agree!

caudillo | 17-12-09 | 18:05

Ook hier heel veel Bush-bashing en Obama-verering. Heel teleurstellend. Lezen jullie in je vrije tijd folders van de PvdA of zo? Of de Volkskrant?
Het enige wat Obama bewezen heeft te kunnen, is lullen. Wat een sprekerd is die man!

Verder heeft Bush de crisis niet veroorzaakt, en ook die torens niet laten ontploffen.
Ach laat ook maar. Als julli als een stel rooie rakkers die Obama wilt blijven aanbidden, ga vooral je gang.
De onvermijdelijke teleurstelling zal uiteindelijk des te dieper zijn.

caudillo | 17-12-09 | 18:04

Tja Oboema is ook nog echt te jong om veel ervaring te hebben, wat je vooral merkt aan zijn buitelandse beleid. Oboema is gewoon een bubble die nu op platzen staat om het maar zo te zeggen. Holle retoriek en een media die hem de hemel inprijzen maken je toch echt geen goede president, met of zonder nobelprijs. Gelukkig kunnen ze Bush jr nog 10 jaar de schuld geven van vanalles, maar je komt toch niet om het feit heen dat Oboema veel beloofd heeft maar nog amper wat bereikt heeft. Ja, flink geld uitgegeven dat dan weer wel. Als we iedereen zouden moeten geloven kon die man toveren en mirakels teweerbrengen met alleen de gedachte al. Maar hoelang blijft hij zich verstoppen achter wat Bush fout deed? Ik zeg put your money were your mouth is, niet het geld van de belastingbetaler dan.

Eventhorizon | 17-12-09 | 17:59

Dit is normaal. Torenhoge verwachtingen na het debacle Bush, en als de nieuwe dan niet heel snel resultaat boekt wordt ie er op afgerekend. Overigens is de approval rating van Amerikaanse presidenten normaliter altijd laag na een jaar 'in office'.

TM | 17-12-09 | 17:39

@kuifje
Jaja, makkelijk, een oorlog en een staatschuld door 8 jaar lang wanbeleid op de opvolger schuiven. Wat had je verwacht? Dat hij binnen 1 jaar de problemen van 8 jaar Bush zou oplossen?
En soms moet je schulden maken (in dit geval; investeren) om er straks sterker uit te komen.

kw_nl | 17-12-09 | 16:25

Net alsof de werkeloosheid door hem is veroorzaakt, zonder hem zou het nog hoger zijn. De oorlogen in Afghanistan en Irak zijn ook gestart door de vorige regering! De overheidsbemoeienis, zeker in het geval van de gezondheidszorg, lijkt me geen slechte zaak.
+
Americans = As Stupid As Ever!

Nonbeliever | 17-12-09 | 16:00

Houthakkert | 17-12-09 | 14:35
Reaguur dan geweaun niet

Bukoswski | 17-12-09 | 16:00

Goeie vergelijking met Clinton, not. Clinton ging het Witte Huis uit ten tijde van beste economische tijden EVAR, Obama komt aan de macht op het moment dat het slecht gaat met de economie. Dat het slecht gaat met de economie komt echt niet door Obama, dat hebben ze nog aan Bush te danken.

zootklak | 17-12-09 | 15:46

@bottehond: ga jij nog een keer iets over HW schrijven? Of zit je op mij te wachten?

AgentKrol | 17-12-09 | 15:13

George Bush was right!

harriedeparrie | 17-12-09 | 15:06

De nieuwe zwarte leider TEGEN Obama heeft zich inmiddels gemeld. "At the Revolution" luitenant kolonel Alan West, republikeins kandidaat voor het congres. Wauw! Op Youtube: www.youtube.com/watch?v=VP2p91dvm6M&am...

AgentKrol | 17-12-09 | 15:04

Grootste prestatie tot nu toe Nobel vredes prijs opgehaald helemaal in Stockhulm

Hansvo286 | 17-12-09 | 15:01

@kuifje
Beetje kortzichtig niet? Er worden nu meer militairen ingezet om straks zonder gezichtsverlies Afghanistan te kunnen verlaten. Welke oplossing had je dan gewild? Nog 10 jaar in die zandbak waar geen eer valt te behalen? Omdat Bush zonodig hals overkop het halve Midden Oosten wilde veroveren?

kw_nl | 17-12-09 | 14:45
.
Obama is nu president en verantwoordelijk; dus alles afschuiven en verschuilen achter Bush werkt niet meer.
Obama had kunnen kiezen om geen troepen te sturen; dat is wat zijn partij wilde; maar Obama heeft anders gekozen en heeft gekozen om het beleid van Bush in Afghanistan voort te zetten en meer troepen naar Afghanistan te sturen.
Vandaar ook dat hij in zijn partij steeds meer steun begint te verliezen.
.
Ook had Obama kunnen kiezen voor een fiscaal verantwoord beleid ; maar dat heeft hij dus niet gedaan en de staatsschulds enorm te laten oplopen ; o.a door een stimulus bill die niet schijnt te werken ( de werkeloosheid loopt nog steeds op)
.
Het Amerikaanse volk wil hervorming op het gebied van de gezondheids zorg; maar niet het plan van Obama ,wat op erg veel weerstand stuit.
Hij had kunnen luisteren naar het volk en een plan kunnen uitwerken waar de meerderheid van de Amerikanen wat in ziet; heeft hij dus niet gedaan.
Dat is zijn keuze.

kuifje. | 17-12-09 | 14:55

@kuifje
Beetje kortzichtig niet? Er worden nu meer militairen ingezet om straks zonder gezichtsverlies Afghanistan te kunnen verlaten. Welke oplossing had je dan gewild? Nog 10 jaar in die zandbak waar geen eer valt te behalen? Omdat Bush zonodig hals overkop het halve Midden Oosten wilde veroveren?

kw_nl | 17-12-09 | 14:45

@kw_nl
Helemaal gelijk. Tief op met Bush.

Ik vind dat wij als wereldburgers zelfs Amerika moeten helpen om de hervormingsplannen van Obama door gevoerd te krijgen. Als wij zo allemaal afhankelijk zijn van Amerika, zijn er 2 keuzes. Of de boel dumpen of helpen. Ik ben voor helpen. Obama ziet wel wat in het zorgsysteem van Nederland. Hij maakt juiste keuzes momenteel met betrekking tot de financiele crisis. Hier in Nederland doen ze er geen bal aan. Soms zijn keuzes hard, maar als daardoor de samenleving groeit en verstevigd wie zal er dan nog moeten klagen?

We moeten gewoon met zijn allen als Europeanen de komende 3 jaar op vakantie gaan naar de States en daar gaan klagen over hoe slecht het wel niet is en dat Obama het allemaal goed bedoelt.

wingnut1979 | 17-12-09 | 14:38

@kuifje
Het is maar net waar je geld aan uit geeft, aan de zoveelste oorlog of "veiligheids" issue of aan de gezondheidszorg die steeds meer uit de klauwen ging lopen...
.
Obama heeft de staatsschuld enorm laten oplopen ; niet bepaald een teken van een gezond en goed fiscaal beleid. ( wat ook onder Bush slecht was, want die gaf ook veel geld uit)
Trouwens,er zijn onder Obama 3x meer militairen in Afghanistan dan onder Bush; en die kosten ook veel geld.

kuifje. | 17-12-09 | 14:35

Bukoswski | 17-12-09 | 14:07

* zwaait Bukoswski uit *

van Pruisen +1

Houthakkert | 17-12-09 | 14:35

@kuifje
Het is maar net waar je geld aan uit geeft, aan de zoveelste oorlog of "veiligheids" issue of aan de gezondheidszorg die steeds meer uit de klauwen ging lopen...

kw_nl | 17-12-09 | 14:29

@bottehond
Nee maar meer smaakjes heb je helaas niet in the US, Mccain is zo'n beetje de tweeling broer van Bush...

Wat je nu ziet is dat hij wordt afgerekend op de oorlogen en de financiele crisis, terwijl zijn voorganger met geld smeet.

kw_nl | 17-12-09 | 14:27

En Obama ruimt de puinhoop op van z'n voorganger, lijkt me duidelijk dat dat even tijd kost.

2009 | 17-12-09 | 14:02
.
Probleem is dat Obama de puinhoop alleen maar groter maakt; vandaar dat zijn cijfers steeds meer neergang vertonen.

kuifje. | 17-12-09 | 14:25

kw_nl | 17-12-09 | 14:16

Kritiek op Obama is in jouw beleving gelijk aan steun voor Bush?

bottehond | 17-12-09 | 14:24

kw_nl | 17-12-09 | 14:16
.
Bush smeet inderdaad met geld maar Obama smijt nog meer met geld dan Bush; wat dat betreft kun je dus beter Bush hebben.

kuifje. | 17-12-09 | 14:22

@bottehond
Jaja, terug naar Bush zeker, die wist tenminste van aanpakken was. Smeet met meer geld dan hij ooit kon krijgen, de gevolgen zijn de komende 15 jaar nog te zien.
Beetje jammer dat degene die het mogen opruimen straks gestraft gaan worden...

kw_nl | 17-12-09 | 14:16

Dit was al een maand geleden zo...? GeenStijl hangt achter?

Verder zegt die approval rating van Clinton en zijn vertrek bar weinig. Lijkt me een verschrikkelijk vergelijking.

PauperPanda | 17-12-09 | 14:10

Wel leuk om de gelovigen die Obama zo klakkeloos volgen in dedraad te zien spartelen als een duvel in een wijwatervat.

Grow up, jullie messias heeft zijn kruit verschoten.

bottehond | 17-12-09 | 14:09

Wat een oude prutzooi weer. Oh wacht, 't komt van Van Pruisen.

Bukoswski | 17-12-09 | 14:07

Obama is een domoor, die dacht wel even vrede in het MO te brengen door te knielen voor de koning van Saudi Arabië en de islamisten te appeasen. En Ahmadinejad en zijn Putschistenclique: die deden alleen maar zo als antwoord op Bush.

Daarom zit hij met de Groenen van Iran in zijn maag. Authentieke Vrijheidsstrijd van de meest moderne luiden in die regio en meneer beweert doodleuk dat het geen verschil maakt wie in Tehran aan de macht is.

De man stapelt fout op fout omdat zijn uitgangspunten niet deugen. Een verkeerde analyse leidt automatisch tot een verkeerde strategie.

Nee, Obama, ik heb het van meet af gaan gezegd is op zijn best een naieve idioot met een hang naar een mondiale Gutmenscharchitectuur en op zijn slechts misschien nog wel aanzienlijk erger. Dat laatste valt nog te bezien: het eerste is zonneklaar.

Afvoeren die hap, voordat hij de wereld nog verder in de problemen brengt.

bottehond | 17-12-09 | 14:07

Ik las gisteren dat in de VS zo rond 2050 de blanken een minderheid zullen zijn (en nee, dat komt niet door moslims).
En Obama ruimt de puinhoop op van z'n voorganger, lijkt me duidelijk dat dat even tijd kost.

2009 | 17-12-09 | 14:02

Kijk eens naar de docu's van Infowars.com:

- The Obama deception
- Fall of the republic

Echte zgn. 'eye openeners'.

Lenco | 17-12-09 | 13:49

Bijzonder oud nieuws, dit. Vorige week op SpitsNieuws en twee weken eerder op Amerikaanse sites.

eierkoekfan | 17-12-09 | 13:44

Dit heeft als voornaamste reden dat Obama veranderingen aan brengt in o.a de structuur van de zorg, wapenwet en zo zullen ongetwijfeld nog een aantal onderwerpen zijn waarmee hij niet in de smaak valt van een deel van de Amerikaanse bevolking. Dit zal ter zijner tijd gewoon weer oplopen.

DirtMcGert | 17-12-09 | 13:32

Merlot | 17-12-09 | 13:11
Ja maar Balkenende is toch ook niet zwart en hij ook pruts er rustig op los en CDA blijft de grootste. Ben bang dat het niks met zwartheid heeft te maken

Writhen | 17-12-09 | 13:17

Obama is een creatie van Wall Street. zegt genoeg, vraag maar aan George Soros. 80% van de bevolking moet dood. Obama is de "poster child" daarvan

Xandrino | 17-12-09 | 13:11

Knap en loffelijk van de Amerikanen, die kennelijk geen racisten zijn, en de man louter op zijn prestaties beoordelen.
Hier in Nederland zal Obama eeuwig de warme steun van het Policorvolk houden, hoe hij ook prutst, hoe hij ook liegt, desnoods begint hij honderd oorlogen op bijelkaar gelogen rapporten ---- mag allemaal, omdat hij zwart is.
Nederland is een heel eng, heel erg racistisch landje.

Merlot | 17-12-09 | 13:11

tsja... "yes we can (change)" roepen is 1 ding, het daadwerkelijk doen is iets anders. en dat gaat dan voornamelijk op voor de obama-stemmers. ze hadden blijkbaar gedacht dat dat 'change' toch voornamelijk op andere mensen sloeg.

Ballenman | 17-12-09 | 13:09

Die domme Amerikanen zijn teleurgesteld omdat Obama niet binnen een jaar twee termijnen Bush, economische crisis, oorlogen, klimaatcrisis "and then some" repareert.

Ga toch fietsen.

De_Sfinx | 17-12-09 | 13:02

Obama heeft ook nog eens de beurskrach van 1929 en de Tweede Wereldoorlog niet weten te voorkomen.

Leviathan | 17-12-09 | 13:02

Voor degene die vielen voor de media propaganda voor Obama ; de media die een soort "God" van Obama hebben gemaakt tijdens de verkiezingen , komt dit misschien als een verrassing.
Voor degenen die niet vielen voor al die media propaganda voor Obama en kritisch bleven komt dit niet als een verrassing.
.
Waar het gewoon op neerkomt is dat Obama zwaar overschat is en dat mensen nooit een evenwichtig en realistisch beeld van Obama hebben gekregen van de media.
En nu zijn velen dan ook teleurgesteld in het beleid van Obama.

kuifje. | 17-12-09 | 12:55

Toch was het een mooie dag toen met zijn zalving. Dat kan niemand meer van ons afpakken. Ik was ook blij voor de mensjes op tv, omdat ze blij waren. Hoop en tranen in die ogen. Alleen toen de teleprompter al klaar was voegde hij op valreep toe dat hij achter de daders van 9/11 zou gaan. De microfoon stond al bijna uit. Dat was beetje een domper, het was niet nodig geweest deze opmerking. Maar dat mocht de pret niet drukken, het was feest. Het vuurwerk heb ik niet gezien, maar zal ook zeer mooi geweest zijn.

Frank Culemborg | 17-12-09 | 12:53

Dommer dan Bush is niet mogelijk

cekars | 17-12-09 | 12:41

Ik vraag me af of er een wet van behoud van approval is. En, zo ja, wie er dan nu populairder is geworden.

aap-noot-mies | 17-12-09 | 12:40

Zware Guy | 17-12-09 | 12:02
Je mag nog verder terugkijken, jimmy carter en zijn reinvestment act is de eerste aanzet waarbij banken worden gedwongen om een minimum % van hun winsten weer terug te investeren in de regio. Hierdoor werden dus al rare inflatie bubbels gecreerd.

repulse | 17-12-09 | 12:36

Misschien kunnen we ruilen, Balkenende daar heen en wij Obama?

toppervandeweek | 17-12-09 | 12:32

Ik moet even wat cijfers corrigeren. Je kop van Pruisen (en daarmee bedoel ik niet je hoofd, ben geen Wilders die mensen als dieren duidt) suggereert dat de approval algemeen is terwijl het hier slechts om een 'policy' gaat.

Einde van de Domheid | 17-12-09 | 12:32

en wat was de rate van bush?

contrastvloeistof | 17-12-09 | 12:31

Obama zet op verschillende gebieden gewoon het beleid van Bush voort ( o.a Afghanistan, laat de staatsschuld enorm oplopen ) en dit zit de linkse achterban ban Obama niet lekker.

kuifje. | 17-12-09 | 12:31

Saaihead | 17-12-09 | 12:04
Exactement. Ik kan net zo goed het partijprogramma van de PVV gaan lezen de laatste weken want ik zie het verschil niet meer.

Bigi Bana Boy | 17-12-09 | 12:26

54% vind hem nu even niet top?
Grootste begrotingsoverschot ooit, 2 oorlogen, grootste economische crisis ooit en een intredende winter.
8% verlies voor een zittende president.
Nou van Pruisen, ga maar weer snel stinkdiesels promoten want dit schiet niet op.

Einde van de Domheid | 17-12-09 | 12:26

Superior Bastard | 17-12-09 | 11:59
Nee joh, ik blijf natuurljk ook wel maar heb ff geen zin in een aantal discussies die hier nu spelen. Verder niks. Maar die IP ban op mijn werk helpt ook niet echt.

Bigi Bana Boy | 17-12-09 | 12:22

@Saaihead | 17-12-09 | 12:04
Voor u is er joop.nl opgericht. Zult u zich vast heel erg thuis voelen

Sinar | 17-12-09 | 12:18

In de US of A is op dit moment zoveel ellende, daar is Obama sowieso nog even mee bezig. Dit is natuurlijk niet verrassend. Zelfs Van Pruisen zou impopulair zijn als hij nu president van de VS was.

Felluh | 17-12-09 | 12:18

Blablabla. Gefeliciteerd van Pruisen, opnieuw een stukje schijt geschreven. *steekt duim omhoog*

RVVdeTuinman | 17-12-09 | 12:16

@Bigi Bana Boy

Gelijk heb je! Liever geen item dan een non-item. Licht onder de 50% na 1 jaar onder deze economische omstandigheden is eigenlijk nog best een goede score voor Obama. GeenStijl mag wel eens met wat intelligentere items komen dan de laatste weken, anders wordt het steeds meer een soort Panorama.

obviouslyfake | 17-12-09 | 12:12

Misschien kan hij nog een keer een nobel prijs winnen ( of een andere prijs) om zijn imago op te krikken.

kuifje. | 17-12-09 | 12:11

Boeie hij zit er toch nog 3 jaar minimaal. Bovendien is het blijkbaar het gewone verloop.
Vergeet ook niet dat Obama een hele grote bende heeft om op te ruimen. Over vier jaar kijken, dan zijn de effecten van lange termijn maatregelen veel beter zichtbaar.

GeenZeil | 17-12-09 | 12:10

Ja ok, maar zijn dit niet toevallig de laagste approval ratings binnen een jaar? Want dat zou een record zijn dat op z'n minst twee Nobelprijzen waard is.

alpha_mannetje | 17-12-09 | 12:08

in tegenstelling tot pvda kan obama wel iets goeds betekenen voor de wereld, als het congres hem de kans maar gaf. het is btw niet werkEloosheid maar werkloosheid van proisen. weer eens een -1 voor jou

aight.. | 17-12-09 | 12:06

Tjongejonge, makkelijk geschreven van Pruissen. Ik ben het Obama-, PvdA- en Klimaathoax-bashen wel een beetje zat. Vroeger deed Geenstijl nog grappige en eigenzinnige dingen, nu is het rechts profileren en links bashen. Ik lees elke dag hetzelfde, maar steeds in iets andere woorden. Saaaaaai.

Saaihead | 17-12-09 | 12:04

Jesusgristus. Nou heb ik mij helemaal om laten lullen door de media van Obama te gaan houden en nu blijkt het een looser te zijn. Nou ja ik heb tenminste nog Weer, verkeer en miljeualarm in de kast liggen. daar moet ik ook van houden. Wat zullen we nu eens kiezen. O ja en dat moest ik nog zeggen: : "Wilders is fascist/racist". En ... NL moet met een politiek-correct vlaggetje van de tegenstander om hun voetbalshirt houden. Ben ik nu een voorbeeld burger ?

Recht(s) Overeind | 17-12-09 | 12:03

@Levine | 17-12-09 | 11:13
Gebrek aan overheidsbemoeienis als oorzaak van de kredietcrisis is een socialistisch sprookje, de oorzaak is juist de regering Clinton die alle onrendabelen in gigantische schulden probeerde te duwen:
"Putting pressure on the GSE's (Government Sponsored Enterprise) Fannie Mae and Freddie Mac, the Clinton administration looked to increase their sub-prime portfolios, including the Department of Housing and Urban Development expressing its interest in the GSE's maintaining a 50% portion of their portfolios in loans to low and moderate-income borrowers."
en.wikipedia.org/wiki/Subprime_lending...

Zware Guy | 17-12-09 | 12:02

Ja, wat wil je ook met de Legacy van George W Bush.. En daarop een economische crisis. Kijk over 4 jaar nog maar eens. (en nee, in ben cker geen linksmens, maar deze man verdient meer credits)

loonslaaf_69 | 17-12-09 | 12:01

Het blijkt uit de polls , dat hij nu vooral steun begint te verliezen van zijn eigen achterban, die steeds meer teleurgesteld raakt in Obama.
Veel linkse amerikanen vinden steeds meer dat Obama zijn beloftes niet nakomt en enorm aan het flip floppen is .

kuifje. | 17-12-09 | 12:00

Bigi Bana Boy | 17-12-09 | 11:47
Liever blijf je. Hoewel ik het regelmatig niet met je eens ben, lees ik je reaguursels graag i.t.t. die van de meehuilende meute die GS gevonden lijkt te hebben.

Superior Bastard | 17-12-09 | 11:59

@verraad van links 11:44
Trauma'tje?
Wil je erover praten?

necrosis | 17-12-09 | 11:57

verraad van links | 17-12-09 | 11:44
Ghe, zo zie je maar, ieder zijn ding.

Teun van het Tuinpad | 17-12-09 | 11:54

De grootste blunder die Obama tot nu heeft gemaakt is dat hij het terroristen proces naar NY heeft gebracht ; die is precies wat die terroristen wilden , want dit bied een schitterend platform voor hun propaganda.
.
En het bied hun advocaten alle technische trucjes om die gasten vrij te krijgen en/of de zaak eindeloos te vertragen
Dit besluit zal Obama enorm opbreken bij de volgende verkiezingen.

kuifje. | 17-12-09 | 11:52

Jliax | 17-12-09 | 11:31
Ja, ik vond dat je gewoon heel erg kort door de bocht ging. Met zo een staatschuld schuif je inderdaad gewoon de problemen naar de volgende non-babyboom generatie... dus als je het zo zegt kan ik het wel vinden in je opvattingen.

Writhen | 17-12-09 | 11:49

kapotte_stofzuiger | 17-12-09 | 11:40
Een kapotte stofzuiger had natuurlijk ook allang weg gegooid moeten worden :-)

Maar ik ben al een beetje weg de laatste weken want vind dat klimaatgezeik van GS echt heel erg vervelend en vooral stompzinnig. Het is weer gewoon dwarsliggen om het dwarsliggen zonder enige verdere zingeving. Ik heb daar geen zin in. Ik geloof werkelijk niet dat de leiders van de VS, China en India bijvoorbeeld die moeite zouden nemen naar Kopenhagen te gaan als er echt helemaal niets aan de hand was. Wie gelooft zoiets nou ? Wie denkt werkelijk dat wereldleiders zo stom en naief zijn ? denkt iemand werkelijk dat die geen andere belangen en bezigheden hebben. Het feit dat ze er zijn en werkelijk bezorgd lijken te zijn zou genoeg moeten zeggen. Maar GS weet het weer beter natuurlijk. En ik word daar een beetje moe van.

Bigi Bana Boy | 17-12-09 | 11:47

@necrosis | 17-12-09 | 11:43

Nee hoor, lees mijn plempsels wat vaker, dan weet je waar mijn hart van vol is!

Nee, dank je. Je zit niet zo diep in mijn realiteit....

Burnt | 17-12-09 | 11:45

Obama maakt er een puinhoop van; hij laat de staatsschuld enorm oplopen en de werkeloosheid blijft ook maar oplopen ( ondanks de dure stimulus)
En hij komt ook nog een met een zeer brak gezondheidsplan ,waar zo mee gegoocheld word , dat er maar weinig mensen raad mee weten.
.
Op dit moment zitten in Afghanistan 3x meer soldaten dan onder Bush en dit neemt zijn achterban hem nogal kwalijk en in het midden oosten ( Palestijns/Israëlisch conflict en Iran ) heeft hij ook niets bereikt ( ondanks de diepe buigingen) /
.
Obama is met grote steun van de media president geworden ( en nog steeds grote steun heeft in de media) ; nu zien steeds meer mensen hoe ze belazerd zijn door de media en hoe Obama in werkelijkheid een lege huls is.

kuifje. | 17-12-09 | 11:45

@ necrosis | 17-12-09 | 11:43
Helaas weet ik dat wel.
:-)

verraad van links | 17-12-09 | 11:44

@Burnt 11:35
Jaloers?
Nee hoor, lees mijn plempsels wat vaker, dan weet je waar mijn hart van vol is!

necrosis | 17-12-09 | 11:43

En terecht! Zelden zo veel beloofd en zo weinig klaargemaakt...

synchronicity | 17-12-09 | 11:42

@Bigi Bana Boy | 17-12-09 | 11:30
Daaaag! En blijf weg! ;-)

kapotte_stofzuiger | 17-12-09 | 11:40

Obama wil niet verder gaan als 4% CO2 reductie t.o.v. 1990, hij is toch meer Amerikaan dan de Linkse Kerk hier dacht, dus daar heeft hij binnenkort ook bij afgedaan.

Je poot stijf houden in onderhandeling met de Europese Climatology Sekte en je strijgt i.i.g. in mijn persoonlijke achting, Mr. President.

The Evil One | 17-12-09 | 11:39

De hele hysterie rond Obama slaat helemaal nergens op. De Linkse Kerk heeft een vorm van zelfhaat en daarom is een zwarte president per definitie beter dan een blanke.

Ik heb ook nooit begrepen waarom niet meer mensen zien dat Obama heel zwaar leunt op zijn spindoctors.

Eikenhout | 17-12-09 | 11:39

Disneyland | 17-12-09 | 11:30
Wat zit je nou allemaal te kletsen? Obama heeft die oorlogen geërfd van Bush. En hij kan ook niet klakkeloos alles terugtrekken want dan komen er weer van die weirdos aan de macht met alle gevolgen van dien.

Randy McRanderson | 17-12-09 | 11:38

Kom kom, Brakke Obama zit er nog geen jaar. Ik word ook een beetje simpel van die dweepzieke vertellingen over Obama bij de NOS, door Femke, door Diederik etc, maar de goede man heeft nog tijd zat om zijn doelen te bereiken. Ik denk dat hij op dit moment gewoon herkozen zou worden. Let's face it, welke oplossingen hebben de Republikeinen op dit moment voor de diverse crises? Om nog maar te zwijgen over de afwezigheid bij die partij van iemand met hetzelfde charisma als Brakke.

LJBrinkhorst | 17-12-09 | 11:37

Wist u dat er meer oorlogen zijn begonnen onder Democratische presidenten dan door Republikeinse? Pas dus op voor valse profeten en zachte heelmeesters maken vaak langdurig etterende wonden..

Scheepskameel | 17-12-09 | 11:36

rofl... change!.. yes we can.. lololol..
Valt me trouwens tegen dat er nog steeds 46% denkt dat obama niet een acteur is van het zelfde kliekje.
Wil je change? zal je anti-cartel wetgeving ook van toepassing moeten laten zijn op het gebied van centrale banken. Alleen dan kan de burgerT echte keuzes maken inplaats van alleen kunnen kiezen tussen voorgekookte opties.

repulse | 17-12-09 | 11:36

"... werkeloosheid, overheidsbemoeienis, oorlogen in Irak en Afghanistan." Van Pruisen, je bedoelt hiermee de erfenis van 8 jaar Bush? Toch?

geenbenul | 17-12-09 | 11:35

@ necrosis | 17-12-09 | 11:31
En wat is de Rating Approval van Michelle?

Leuk, jaloers?

Burnt | 17-12-09 | 11:35

Logisch dat hij gezakt is.
Gauw inpopulaire beslissingen nemen voordat er weer verkiezingen komen. Een paar maanden voor de verkiezingen gooit hij vast weer met gratis geld.

pleurtop | 17-12-09 | 11:35

Bush was een domme eikel door de USA in twee zeer kostbare oorlogen te storten, en op te zadelen met Guantanamo Bay.
Maar Obama is net zo erg. Hij smijt met geld (vooral richting de 'onmisbare' bankmannetjes), zit met een tera-schuld, en stort de USA nog dieper de AfPak-shit in, en gaat zich overgegeven aan de klimaathysterie. De eerste dagen in het buitenland toonde hij zijn domme policorre houding al aan: hij boog voor een walgelijke Arabische dictator, heulde met die andere godsdienstgestoorde (Ahmadinejad), en bemoeide zich met de EU door het Turkse lidmaatschap opdringerig aan te prijzen. Buigen is wat Obama doet, voor de walgelijkste ideologie ooit, de islam; en dat zal de USA nog duur komen te staan. Freedom is going to hell.
.
Velen zullen nu spijt hebben van hun uitgebrachte stem voor Obama, in de ellende en zwartgalligheid van de kredietcrisis. Helaas zijn de Amerikanen toen doorgeslagen naar de andere kant, en gevallen voor de mooie praatjes van de teleprompt-man.

Fijnstoffer | 17-12-09 | 11:32

En wat is de Rating Approval van Michelle?

necrosis | 17-12-09 | 11:31

Writhen | 17-12-09 | 11:17
Hij leent het van de chinezen, maar dat geld moet dan wel een keer terugbetaald worden en hoe langer het duurt, hoe meer het gaat kosten. En 1 v/d redenen dat de VS in financieel de problemen zit is volgens mij de grote overheids schuld en het uit lucht creëren van geld. Maar ok, op lange termijn halen ze wat voordeel uit hun infrastructuur.

Jliax | 17-12-09 | 11:31

Te hoge verwachtingen in te moeilijke omstandigheden. Voor een deel zijn die verwachtingen door hemzelf gecreërd, maar deed zijn tegenstrever in de race naar het presidentschap niet hetzelfde? Alleen met het oog op een ander deel van het kiezerscorps. Ik vind het te vroeg om de man af te fakkelen. Aan de meet worden de prijzen gegeven zegt men in het wielrennen.

Waaligator | 17-12-09 | 11:30

"Nou dit: werkeloosheid, overheidsbemoeienis, oorlogen in Irak en Afghanistan."
-
En dat is ook echt zijn schuld, het was toch Obama die Amerika die oorlogen in heeft gejaagd? Het was toch Obama die keihard de geldpers aan heeft gezet met alle gevolgen van dien? Ik weet niet hoor maar als dit het niveau tegenwoordig is op Geenstijl ga ik voortaan de Volkskrant wel lezen. Gewoon omdat het kan.

Disneyland | 17-12-09 | 11:30

GS begint mij een beetje te vervelen met dat goedkope Obama en klimaat gebash. Te makkelijk en vooral dom. Geloof dat Joop op dit moment waarschijnlijk leuker is.

Bigi Bana Boy | 17-12-09 | 11:30

@ Le Bref | 17-12-09 | 11:11
Wat is trouwens de approval rating van Balkenende?

-150

Burnt | 17-12-09 | 11:29

blijft leuk met die linkse rakkers hier in NL die Obama steunen, hij is zo rechts als maar kan, als je het vergelijkt met de Nederlandse politiek.
Maar dit verbaasd mij niks. Dat gaat nog wel lager worden.

bandit | 17-12-09 | 11:29

stuyterkuycken | 17-12-09 | 11:24
thanks to 9-11

Writhen | 17-12-09 | 11:29

Pruisen wat zeg je nu?? Is Bush geen president meer???
*vertwijfeld naar de steen boven zich kijkt*

miko | 17-12-09 | 11:28

Obama kan nog scoren in Kopenhagen.
Balkenende heeft het over "zelfbedrog" op RTL7 wanneer niets gedaan wordt aan energiezuinigheid door fiscale maatregelen en innovaties.

juriste | 17-12-09 | 11:28

Balzakius | 17-12-09 | 11:16
Wacht maar af.

Zo jammer! | 17-12-09 | 11:28

Diederik Samsom krijgt het nog moeilijk, al zijn idealen blijken wassen neuzen...

lutsert, nooit gemogen. koedbaai..

Prutsert3368 | 17-12-09 | 11:24

Gelukkig heeft ie nog net op tijd zonder enige reden de Nobelprijs aangepakt, die hij gewoon had moeten weigeren, maar ja,.. hij wist wrs wel dat dit zou gebeuren, zn vrije val en 't staat later zo leuk in de geschiedenisboeken, staat hij in ieder geval in twee lijstjes.

Causa Sui | 17-12-09 | 11:24

Wat ontluisterend, zelfs GW Bush viel niet zo snel...

stuyterkuycken | 17-12-09 | 11:24

Godmiljaar, zelfs het leeuwendeel van de Geenstijl-reaguurders vindt dit een kneejerk-rechts poepbericht. Dat zegt iets, Van Pruisen.

Levine | 17-12-09 | 11:23

Ja dat is altijd zo toch? Als ze een tijdje 'in office' zijn daalt de populariteit.
Als die McCain het was geworden (hoewel volkomen onvoorstelbaar) dan was het nog veel slechter geweest natuurlijk.

Robert Irving III | 17-12-09 | 11:22

Tonight, more Americans are out of work and more are working harder for less. More of you have lost your homes and even more are watching your home values plummet. More of you have cars you can't afford to drive, credit cards, bills you can't afford to pay, and tuition that's beyond your reach.

These challenges are not all of government's making. But the failure to respond is a direct result of a broken politics in Washington and the failed policies of George W. Bush.

... Right.

sjaakdeslinksesul | 17-12-09 | 11:22

@van Pruisen
je vergeet nog iemand, mijn waarde. De man die bij elk scharreltje dat ie volblaft op z'n dieptepunt, middelpunt en hoogtepunt aan de grote multicul verlosser denkt. De man die z'n hand zwart maakt met schoenpoets waarna hij z'n pikanto leeg badedast onder de stortdouche: Mathijs van Nieuwkerk.

CoJoNes | 17-12-09 | 11:22

Clinton heeft ook tegen de 40% gezeten, dus dat vergelijk slaat pas ergens op als we weten op welke rating Obama zit bij zijn vertrek.
online.wsj.com/public/resources/docume...

John McClane | 17-12-09 | 11:19

Jliax | 17-12-09 | 11:10
Ten eerste 'Meneer haalt niet 106 mld uit de economie' hij laat de staatschuld oplopen wat zoveel betekend als: we lenen het van de Chinezen. Vervolgens pompt ie dat in de economie.
"Onderdeel van het plan is onder meer het uittrekken van 48 miljard dollar voor de aanleg van wegen en andere projecten"
Grootste deel gaat dus terug naar de vrije markt sector. Bekende plan, wegen bouwen, heeft vroeger altijd geholpen.. zo hielp Hitler zijn volk ook door de recessie.
Ik ben het verder niet eens met zijn plannen maar je moet geen halve waarheden gaan verkopen.. thats all.
"Verder wordt 26 miljard dollar vrijgemaakt om leraren, politiemensen, brandweerlieden en ander overheidspersoneel aan het werk te houden."
Hoezo 'aan het werk' houden? Waaren ze voorheen niet nodig dan?

Writhen | 17-12-09 | 11:17

Economie van de USA is tamelijk deplorabel, deels de schuld van de voorgangert Bush jr. Een vergelijking nu met Clinton die de economie mee had en na twee termijnen afscheid nam, is wel wat gemakkelijk.

vleeschtomaat | 17-12-09 | 11:17

Als ik hem was zou ik die (onterechte) Nobelprijs maar gauw teruggeven.

Hoefnagel | 17-12-09 | 11:17

Approval ratings zijn al even onder de 50 maar geeft niet.
Obama, de snelt falende president van Amerika in de geschiedenis.

D. Bunker | 17-12-09 | 11:16

Wacht maar tot ie volgende week bekend maakt dat de aliens bestaan, dan gaat zijn rating ook weer, phuuuuuuuuw omhoog.

st_joris | 17-12-09 | 11:16

"Nou dit: werkeloosheid, overheidsbemoeienis, oorlogen in Irak en Afghanistan ..."

En wie heeft ons ook alweer al die problemen in gerommeld, waardee geenstijl?

Bossche vader | 17-12-09 | 11:16

Hij had alleen Chrysler failliet moeten laten gaan. Die gasten hebben alleen maar verouderde modellen met plastic broodtrommel interieurs. Tegen de tijd dat ze "nieuwe" Fiat modellen krijgen heeft de concurrentie ook weer vooruitgang geboekt en lopen ze weer achter de feiten aan. Dat wordt nooit meer wat.

Randy McRanderson | 17-12-09 | 11:16

Dus... Werkeloosheid is een probleem en dat moet opgelost worden door de overheid, maar overheidsbemoeienis is een probleem want eigenlijk moet de markt het doen? En die oorlog in Irak en Afghanistan hadden even in een jaar opgelost moeten worden?

Romanov | 17-12-09 | 11:16

@Zo jammer! | 17-12-09 | 11:13
Volgens mij niet. Het is na een campagne altijd een deceptie voor de kortzichtige burgers dat de wereld niet in vier dagen is veranderd. Wij weten wel beter toch ?

Balzakius | 17-12-09 | 11:16

Ja, lekker simpel die yanks. Bush jr. en zijn hulpjes hebben de boel daar 8 jaar lang vertieft en vernaggeld en Obama mag het opknappen.
Alsof dat binnen een jaar lukt joh. geef hem de tijd.
Bovendien wordt hij van alle kanten tegengewerkt. zelfs vanuit zijn "eigen"partij.
Door democraten die allemaal in dezelfde corporate trein meerijden als de corrupte GOP members. Nee die amerikaantjes willen allemaal TE veel TE snel.
Het blijft een triest land. Vooral het midden-westen daar... stelletje redneck hillbilly's.

Sociopaatje | 17-12-09 | 11:15

baseline dus.

Levine | 17-12-09 | 11:14

Geheel volgens mijn eerdere verwachtingen.
Die luiwammes is een hoax.

Zo jammer! | 17-12-09 | 11:13

Lutsers, jullie laten de analyse achterwege.

- door de crisis is het vertrouwen in politici en overheid tout court op een nulpunt. democraten en republikeinen scoren kamerbreed historisch laag. tegen die bassline bezien scoort Obama nog goed.

- "overheidsbemoeienis"; de crisis, en dus de werkloosheid, zijn ontstaan door een GEBREK aan overheidsbemoeienis, weten jullie nog? deregulering van de financiële wereld op republikeins initiatief.

- wie heeft de oorlogen ook al weer gestart? juist.

- jullie vergeten nog de bezwaren tegen op hol geslagen overheids-spending. onder wie zijn die overheidsuitgaven ook al weer pas echt op hol geslagen, het leeuwendeel defense-spending? juist.

Neemt niet weg dat Obama zojuist de verkeerde beslissing heeft genomen wat betreft Afghanistan. Dat gaat hem nog opbreken.

Levine | 17-12-09 | 11:13

Brakke Blablablama, trekpop van Wallstreet.

De amerkanen zijn ook niet helemaal debiel en zien ook wel dat er louter lieden van Goldman Sachs rondom deze clown hangen.

woefdrammer | 17-12-09 | 11:12

Jliax | 17-12-09 | 11:10
creëert=creëren lul.

Jliax | 17-12-09 | 11:11

Obama is vooral opgehemeld door een kwijlende media die van hem al de beste president ooit maakte voor dat hij gekozen was. En Obama heeft aan dat beeld zelf meegewerkt, maar nu moet hij met de bewijzen komen. En dat is toch wat lastig.

me,myself and IK | 17-12-09 | 11:11

Wat is trouwens de approval rating van Balkenende?

Le Bref | 17-12-09 | 11:11

kapotte_stofzuiger | 17-12-09 | 11:09

Oh, ok. Sorry. En vervelend voor je dat je stofzuiger kapot is.

_Kritischer_ | 17-12-09 | 11:11

Zie ook www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2009/...

Meneer haalt 106 mld uit de economie, en gaat daarmee banen creëert in de overheids sector, en vernietigd dus even 106 mld aan banen in de vrije markt sector.

Het zou zomaar een plan van de PVDA geweest kunnen zijn.

Jliax | 17-12-09 | 11:10

Hij moet eerst vrede sluiten in het MO en dan een nieuwe oorlog beginnen. Venezuela?

sjaakdeslinksesul | 17-12-09 | 11:10

@_Kritischer_ | 17-12-09 | 11:06
Dan lees je het toch niet?
*zucht* klagers....

kapotte_stofzuiger | 17-12-09 | 11:09

Beste Van Pruisen,
De approval rating van (bijna) elke amerikaanse president is een jaar na aantreden laag. Deze gaat daarna ook altijd weer omhoog. Heeft niet zoveel te betekenen dus. Interessanter is de psychologie van de massa die deze voorspelbare golfbeweging in stand houd.

Zoopje | 17-12-09 | 11:06

Zolang de FED de baas is maakt het ook niet heel veel uit wie president wordt in dat land.

Zoutige | 17-12-09 | 11:05

Tja, het valt ook niet mee om die klote zooi van bush op te ruimen....

Hellsmurfje | 17-12-09 | 11:05

What ever je van Obama denkt. Hij zit er net als JP “weer 4 jaar”
Alleen mag je van pleemobielman nou toch wel een keer verwachten dat ie eindelijk z’n verstand heeft gekregen en dit keer NL wat minder voor schut zet door zichzelf en het gehele CDA onverkiesbaar te stellen.

Burnt | 17-12-09 | 11:05

Oja.
@ Von Pruisen
*duim op*

Teun van het Tuinpad | 17-12-09 | 11:05

Baby Jesus had ook geen 100% approval rating als ik het me goed herinner.

Randy McRanderson | 17-12-09 | 11:05

Misschien kan 'ie beter de "Eerst het zuur, dan het zoet" toespraak van De Balk gaan gebruiken. Dat werkt tot nu toe voor de Opperzeeuw ook nog best.

SODEP | 17-12-09 | 11:04

Zal vast wel meespelen dat al die tentjes nu toch wel slecht bestand blijken tegen de winter.

blinde kip | 17-12-09 | 11:03

Prem Radhakishun heeft zich inderdaad ontsterfelijk belachelijk gemaakt in de VS. Clinton zat 8 jaar lang in een periode van economic boom (niet zo raar dat ie high approval had). Obama's high approval had voornamelijk met anti-Bush gevoelens te maken, nu dat t bush effect weg ebt zien mensen alleen de economische ellende en geen zittende president had high approval midden in een recessie. Bovendien is het zo beetje een standaard trend dat approval zakt met 'length of office'. Dit alles helemaal volgens verwachting dus.
en.wikipedia.org/wiki/United_States_pr...

Writhen | 17-12-09 | 11:03

bvdbos2004 | 17-12-09 | 10:58
Met Bush wist je gewoon zeker dat de wereld rot is en iedereen een boef. Met Obama moeten we weer door een hoop valse verwachtingen heen om tot eenzelfde conclusie te komen. De klap komt des te harder aan natuurlijk.

Schoorsteenveger | 17-12-09 | 11:03

Jullie vergeten hier bij te zeggen dat dit een hele gemiddelde score is voor een president in de VS....

Wazzzah | 17-12-09 | 11:03

@Sjors W. | 17-12-09 | 10:59
Aha! Puntmuts opzet en brandende kruiz/sen in voortuin zet.

kapotte_stofzuiger | 17-12-09 | 11:02

@ Trekbeest | 17-12-09 | 11:01
republikeinen*

Trekbeest | 17-12-09 | 11:01

Nou, daar sta je dan met een Nobelprijs in je reedT.
Bejubeld door de elite, afgestraft door het volk.

Teun van het Tuinpad | 17-12-09 | 11:01

Jammer, hij had visie maar liet zich te makkelijk beïnvloeden door republikein en conservatieven in zijn eigen achterban.
Dit is geen tijd voor appeasement-politiek.

Trekbeest | 17-12-09 | 11:01

Yes he can!

Stuk ellende | 17-12-09 | 11:01

Een 'zwarte president' die een nog zwarter beleid voert.

kapotte_stofzuiger | 17-12-09 | 11:00

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor iedereen beseft dat het feitelijk geen reedt uitmaakt wie er President is, de Amerikaanse belangen (olie, en nog meer bases) staan *altijd* voorop, en de rest van de planeet is gewoon speelterrein, meer niet.

zak_arme_turf | 17-12-09 | 11:00

Sjeeeee, wat ben ik blij dat ik geen president ben; elke dag kijken of het wel goed met je populariteit gaat en dat dan ook nog belangrijk vinden... pfffff.

hanzebal | 17-12-09 | 11:00

Zijn Nobelprijs houd de peilingen niet omhoog...

königsberg | 17-12-09 | 11:00

Ja, logisch met zoveel minnaressen. Eh, minaretten. O nee, toch dat eerste. O nee, dat was Tiger...
Laat maar.

Nee dus! | 17-12-09 | 10:59

Jesus werd ook gekruisigd.. die was ook pas populair nadat er wat positieve kritieken gepubliceerd werden na zijn dood.

Sjors W. | 17-12-09 | 10:59

Het komt overigens wel vaker voor dat presidenten in hun eerst jaar wat inleveren op hun approval-rating. De maatregelen die moeilijk liggen worden juist dan genomen. In het laaste jaar concentreert men zich op maatregelen die de approval moeten verhogen, zodat de kans op een herverkiezing toeneemt.
Niks nieuws onder de zon dus.
Oh, dit artikeltje is geschreven door Van Pruisen.

janeedantoch | 17-12-09 | 10:59

Wat de Amerikanen vooral zien is dat achter al die retoriek, achter al die opgeklopte verwachtingen, achter al die hoop niks dan leegte opdoemt. 'Yes, we can, but we just don't do it.'

Schoorsteenveger | 17-12-09 | 10:59

Altijd nog beter dan zijn voorganger. Zit toch vooruitgang in.

draaiarts | 17-12-09 | 10:59

Nee, met de republikeinen zou het beter gegaan zijn in de VS... Bush heeft de chaos veroorzaakt en Obama kan de problemen oplossen...

bvdbos2004 | 17-12-09 | 10:58

Denk dat mensen hem verwarren met Tiger Woods. AKA de houten tijger

HammieH | 17-12-09 | 10:58

Van Pruisen is stiekem wel een held hoor.
+1 voor Van Pruisen.

Swikkelaar | 17-12-09 | 10:57

Dit is toch die man die oorlogen beëindigt door meer troepen te sturen?

Superior Bastard | 17-12-09 | 10:57

Ach, nog niet zo laag als George W. Bush. Het kan dieper.

Rammstein | 17-12-09 | 10:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken