Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U fotografeert handsfree een bellende agent. Mag dat?

hallometmij477.jpgBeste redactie van geenstijl.nl. Het heeft een tijdje geduurd maar eindelijk heb ik een mooi momentje vastgelegd van oom agent op de Kop van Zuid met het gerechtsgebouw op de achtergrond. Heel vaak ben ik getuige geweest van pliesie die de zelfde dingen doet waar ik al meerdere keren een prent voor heb gehad. Deze meneer was al aan het bellen toen die achter me reed, gelukkig kwam die naast me staan bij het verkeerslicht om er een mooie foto van te schieten met me telefoon.

Reaguursels

Inloggen

"me telefoon" ???

voor straf terug naar school. ga niet langs af, en voor al die keren bellen achter het stuur krijg je een "hufter" notering.

Ik weet het beter | 02-11-09 | 20:01

Jazz87 | 02-11-09 | 16:34
Ik zie slechts een arm maar u bent wellicht helderziend en weet misschien ook welk merk/type/serienummer de GSM heeft die ik niet kan waarnemen?
Overigens was dit geen issue, er werd namelijk gesuggereerd dat iedereen "duidelijk had kunnen zien" dat het hier een parkeerplaats betreft.
En dat betwijfel ik, op een parkeerplaats staan meestal lege auto's.

Ad337 | 02-11-09 | 19:37

Die plieise belde volgens het artikel al toen hij nog achter hem reed. Dus fout. Het gaat erom dat de pliesie gewoon giga-hypocriet is. Altijd zeiken over kleine vergrijpen, boetes uitdelen voor flut-overtredinkjes en zelf dik overal schijt aan hebben. Het zijn en blijven verwende kereltjes die als het er echt op aan komt nergens te bekennen zijn.. Goh, hoe komt het toch dat het imago van de politie zo laag is.. NEXT!

Tam Tam | 02-11-09 | 17:50

Mensen, geen gemiereneuk over geparkeerd of niet. Want jammer genoeg kan dagelijks deze plaatjes geschoten worden van onze brave plisiehandhavers. Ze lezen zelf jou de wet alsof je een kind bent en hebben vervolgens schijt aan welke wet dan ook.
Vanmorgen reed zo'n volksheld op zijn motor met zwaailicht bij het Zuidplein in Rotjeknor. Meneer vond wachten voor een stoplicht beneden zijn stand als wetshandhaver en zette even ziijn sirene en zwaailicht aan om de kruising door het rode licht over te steken. Na de kruising, toen hij weer door kon rijden ging gezwind zijn zwaailicht en sirene uit.. Helaas was er geen kruisende betontruck met een tonnetje of dertig beton en een gangetje van 60 kilometertjes per uur te bekennen om meneer even te helpen herinneren dat hij NIET boven de wet staat. En ziijn zwaailicht en sirene pas mag gebruiken NA een oproep van de meldkamer. Hoewel die elkaar uiteraard direct zullen dekken, want desnoods verzinnen ze ter plaatse een noodoproep om de kruising over te kunnen steken zonder te hoeven wachten op het 'gewone volk'..

blaster | 02-11-09 | 17:04

@Ad337 | 02-11-09 | 15:21 (boven mij)
U bent blind? daarnaast zit ook iemand te bellen!

Jazz87 | 02-11-09 | 16:34

maar_waarom_dan | 02-11-09 | 14:42
En in al die geparkeerde auto's zitten mensen te wachten?
In de auto rechts van deze agent zit in ieder geval iemand.
Maar misschien ben je helderziend...?

Ad337 | 02-11-09 | 15:21

KPA | 02-11-09 | 13:31

Niemand heeft een excuus wants als je de pica vergroot dan zie je duidelijk geparkeerde auto's door de ramen. Ik kom uit Friesland en voor mij was dat al meteen duidelijk.

maar_waarom_dan | 02-11-09 | 14:42

Deze beste politieman staat stil op een parkeerplaats aan de parnassusweg.
Dus medereaguurders die niet uit amsterdam komen hebben een excuus. De rest kan gratis een braille toetsenbord ophalen bij de ggd.

KPA | 02-11-09 | 13:31

dat gezeur dat hij een foto maakt slaat nergens op want hij staat stil voor een stoplicht dus op dat moment mag je gewoon bellen of fotograferen..
de agent mag ook op dat moment bellen..

Konjan | 02-11-09 | 13:30

hey rutger does ff opsporen dat bondkraagje met strepen.

r.s.jonkman | 02-11-09 | 13:21

Ik ken iemand die een aanklacht heeft ingediend tegen een agent die zonder aanwijsbare noodzaak (bleek bij navragen bij de plisie) als een regelrechte hufter in het verkeer reed. Rechts inhalen, snijden, verdrijvingsvlak negeren en een andere auto snijden. Hoewel de eerste twee cijfers van het nummerbord werden doorgegeven, bleek de auto in het register 'onvindbaar'. In een plisiestaat, waarin zelfs de lengte van je klavotz geregisteerd moet staan, is een plisieauto met zwaailicht en in plisiekleuren ineens 'onvindbaar', zelfs als de eerste twee cijfers van het nieuwe kenteken bekend zijn?????????
Ik ken mensen, die gearresteerd zijn omdat de kleur van hun schaamhaar paste bij de kleur van een gevonden schaamhaar op het toilet van het kinderdagverblijf... Om maar even een vergelijking te maken. Ik krijg sterk de indruk dat het schorem elkaar constant dekt, van hoog tot laag. Waardoor NL inderdaad verworden is (wat Blaster al jarenlang roept) tot een bananenrepubliek.. Oh sorry, bananenkoninkrijk met plisiestaattrekjes..

blaster | 02-11-09 | 13:14

misschien staat hij wel geparkeerd?

Door | 02-11-09 | 13:03

Uncle Agent heeft de telefoon verkeerd om vast zegt ie straks. Hij was zo dom om te denken, dat dit zijn scheerapparaat was...

maestromies | 02-11-09 | 11:33

Nou weet ik het... De agent belt helemaal niet. Hij fotografeert via zijn oor.

Hölzenbein | 02-11-09 | 11:06

Dat mag alleen als je op dat moment of stilstaat of niet de bestuurder bent... ik vind van wel.

Pikkestrijder | 02-11-09 | 09:19

fredje1971 | 01-11-09 | 23:56
Aangevochten tot de kantonrechter of ben je afgehaakt na afwijzing van de officier van justitie? Ik vermoed dat laatste. Zonde he?

Ad337 | 02-11-09 | 07:58

fredje1971 | 01-11-09 | 23:56

Misschien omdat je zelf het verweer hebt gevoerd...?
Ik ben zelf in de file aangehouden, toen ik aangaf dat ik stilstond mocht ik gewoon doorrijden.

Met ingang van 30 maart 2002 is er een verbod op het vasthouden van een telefoon door de bestuurder van een rijdend motorvoertuig, invalidenvoertuig of bromfiets. Dit geldt niet voor mobilofoon of portofoon.

Let vooral op het woord "rijdend"
Bron: verkeerenwaterstaat.nl

Quasistatistiek | 02-11-09 | 07:37

-weggejorist-

fredje1971 | 01-11-09 | 23:56

matig, van Pruisen

soph | 01-11-09 | 23:55

JammerJoh | 01-11-09 | 23:07
Dat C2000 nogal eens te wensen overlaat is geen nieuws. Wanneer hiervoor GSM als aanvulling wordt gebruikt valt dit gewoon onder regulier telefoonverkeer.
En vanaf het moment dat deze meegenomen wordt in de auto is het gebruik ervan ook te verwachten. Uw beredenering is wel aardig, maar daarop doorbordurend zou politie straks geen enkele auto meer staande mogen houden omdat iemand die te hard rijdt wel eens een chirurg zou kunnen zijn die haast heeft een levensreddende operatie te verrichten. Wel reeëel blijven hoor.... ;-)

Ad337 | 01-11-09 | 23:35

4 rijen dik voor één stoplicht, waarvan er zo te zien 2 zitten te bellen ???

Zou 't niet gewoon een parkeerplaats zijn ?

drupmuts | 01-11-09 | 23:18

Bovenstaande is allemaal theoretisch natuurlijk.

Blijft een hufter dat ie dat doet!

JammerJoh | 01-11-09 | 23:16

Ontheffing wordt dus verleend voor zover het voor de uitvoering van de opgedragen taak noodzakelijk is.
Conclusie: Neen, nergens is het noodzakelijk om niet-handsfree te bellen.
Ad337 | 01-11-09 | 21:52

Het hangt of staat dus bij de noodzaak!
Er dus een mogelijkheid dat deze agent ontheffing heeft voor het artikel.

lees: defecte C2000 mob/porto (komt wel eens voor geloof ik). Hij heeft een melder aan de telefoon die ergens achteraan zit. (kan volgens mij niet via C2000 maar wel via de GSM). De meldkamer geeft hem een melding door die ivm privacy of iets dergelijks niet via C2000 kan. (is allang geen afgeschermd medium meer)
Allemaal redenen die de noodzaak behoeven telefonisch door te geven en waarbij een parkeerplekkie zoeken geen optie is.

JammerJoh | 01-11-09 | 23:07

Sbs 6 P. R de Vries

Foot | 01-11-09 | 22:37

bovendien is het geen telefoon die hij vasthoudt maar een scheerapparaat :)

goldproud | 01-11-09 | 22:23

Big deal hij rijdt nog niet hij staat stil bij het stoplicht.

goldproud | 01-11-09 | 22:22

deaursturen naar pliesie!

wtfgebeurdhierdan | 01-11-09 | 22:07

JammerJoh | 01-11-09 | 21:31

Jeeeezus joh, kom je aankakken met een kapstok-artikel.
Bij deze de volledige tekst. Let vooral op de voorlaatste regel.
Ontheffing wordt dus verleend voor zover het voor de uitvoering van de opgedragen taak noodzakelijk is.
Conclusie: Neen, nergens is het noodzakelijk om niet-handsfree te bellen.
Zodra deze agent een GSM in de auto legt is deze net als u en ik verplicht om deze handsfree te gebruiken en kan zich niet op dit artikel beroepen.

REGELING van de minister van Verkeer en Waterstaat van 31 maart 1994. nr. RVR 172392. Hoofddirectie van de Waterstaat. Hoofdafdeling Bestuurlijke en Juridische Zaken, betreffende Beschikking houdende vrijstelling van de bepalingen van het Reglement verkeersregels en de verkeerstekens 1990.

Overwegende,

* dat de politie een openbare dienst is als bedoeld in artikel 88 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)

* dat de politie tot taak heeft in ondergeschiktheid aan het bevoegde gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen, die deze behoeven;

* dat, voor zover zij op grond van artikel 91 van het RVV 1990 niet reeds van de bepalingen van het RVV 1990 mogen afwijken, het voor een goede uitvoering van deze taken gewenst is, dat aan de politie vrijstelling wordt verleend van de bepalingen van het RVV 1990:

* dat overleg is gevoerd met de Ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken:

Gelet op artikel G van het RVV 1990:

1. in te trekken de beschikking van 16 februari 1977, nummer RVT 11382:

2. aan de regio's (regionale politiekorpsen) ten behoeve van de bij hen in dienst zijnde ambtenaren van politie als bedoeld in artikel 3, eerste lid, van de Politiewet 1993 en aan de Minister van Justitie ten behoeve van de bij het Korps landelijke politiediensten werkzaam zijnde ambtenaren van de politie als bedoeld in artikel 3, eerste lid, van de Politiewet 1993 alsmede ten behoeve van de bijzondere ambtenaren van politie als bedoeld in artikel 3, tweede lid, van de Politiewet 1993 vrijstelling te verlenen van de bepalingen van het RVV 1990.

3. aan de uitvoering van de bevoegdheden, ontleend aan de vrijstelling, de volgende voorschriften verbinden.

1. de veiligheid van het verkeer dient zoveel mogelijk te worden gewaarborgd;

2. van de vrijstelling mag alleen gebruik worden gemaakt voor zover dit voor de uitvoering van de opgedragen taken noodzakelijk is.

4. dat deze beschikking in werking treedt met ingang van de dag waarop de Politiewet 1993 (Stb. 1993, 724) in werking treedt.

Ad337 | 01-11-09 | 21:52

Tsja, Hij is ook maar een sterveling met z'n tekortkomingen en een veeel te laag salaris voor het goede werk dat hij doet !

Maar volgens mij heeft hij een soort van eed afgelegd dat hij het goede voorbeeld moet geven. Dus kan ik met een gerust hart gaan slapen in de wetenschap dat hij 1 maand met inhouding van salaris wordt geschorst want dit kan natuurlijk niet !

Ophangen en aan het kruisnagelen dat doen ze met mij ook als ik zit te bellen...

Iemand Peter R. de Vries aan het kijken ?

PEWI | 01-11-09 | 21:51

Ad337 | 01-11-09 | 21:17

Zoals jij zelf hierboven duidelijk maakte valt het artikel van het niet handsfree bellen onder het Regelement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
De politie heeft echter vrijstelling voor het RVV1990.
De politie mag de vrijstelling gebruiken als dit voor de uitvoering van de opgedragen taken noodzakelijk is. De vrijstelling is opgenomen in de regeling van de minister van Verkeer en Waterstaat (VenW) van 31 maart 1994, nummer RVR 172392.
Als je het bovenstaande even googled zal je het na kunnen lezen.
Er is dus een mogelijkheid dat het noodzakelijk was

Dit staat natuurlijk helemaal los van het feit dat het niet handig is om te doen, en dit zal de geloofwaardheid van de politie niet ten goede zal komen.

JammerJoh | 01-11-09 | 21:31

Alice D. | 01-11-09 | 21:09
De foto toont een diender die kennelijk stil staat en dan is er niets mis mee.
De TS schreef echter dat deze diender bellend achter hem reed en dat is per definitie wel fout. Doordat ik op beide omstandigheden heb gereageerd heeft dit wellicht verwarrend gewerkt....

Ad337 | 01-11-09 | 21:21

JammerJoh | 01-11-09 | 21:06
Heel simpel: met logica kom je een heel eind.
Als je straks naar de uitzending van meneer de Vries kijkt dan zul je zien dat de uitzending niet zonder gevolgen blijft. En terecht, ook dienders hebben zich aan de wet te houden. Wel kunnen zij zich beroepen op algemene ontheffing, maar dat is voorwaardelijk en afhankelijk van de omstandigheden. Wie een GSM meeneemt in de auto kan zich bij het gebruik ervan niet beroepen op noodweer.
Dit hoef ik hopelijk toch niet uit te leggen he ?
Maar goed: help me maar even zoals je hebt aangeboden....

Ad337 | 01-11-09 | 21:17

@ Ad337 20:59
Het ging me om uw leesvaardigheid.Betreffende diender belde niet hndsfree tijdens het rijden!

Alice D. | 01-11-09 | 21:09

Ad337 | 01-11-09 | 20:45

Jij bent blijkbaar heel goed in het kopieren van wetsartikelen en het reageren vanuit je eigen gevoel!

Maar waarmee onderbouw je jouw comment??

Je zal het namelijk nergens vinden!

Helaas voor jouw, een agent mag dit dus gewoon. Enne dat noodweer verhaal van jou raakt kant nog wal. blijkbaar heb jij de klok horen luiden en weet je niet waar de klepel hangt. Zoek het eerst ff op voordat je iets roept!!

En als je het echt niet kan vinden help ik je wel even!

JammerJoh | 01-11-09 | 21:06

Alice D. | 01-11-09 | 20:38
Wat in dat bericht was niet duidelijk genoeg? Schelden omdat je de strekking niet begrijpt vind ik banaal.

Ad337 | 01-11-09 | 20:59

JammerJoh | 01-11-09 | 20:41
DUS NIET. Wanneer een agent een GSM in de auto meeneemt dient hij net als iedereen handsfree te werken. Van noodweer kan geen sprake zijn, door de telefoon mee te nemen is het gebruik ervan voorspelbaar.

Ad337 | 01-11-09 | 20:45

Ehm, misschien even de advocaat van de duivel maar als dit telefoongesprek noodzakelijk was voor de uitoefening van zijn dienst mag hij dit gewoon.

Hij heeft in die gevallen immers ontheffing voor de artikelen in het RVV.

Echt handig is het natuurlijk niet!

JammerJoh | 01-11-09 | 20:41

Bram de emmer | 01-11-09 | 20:22
Hier reageerde ik op het tweede gedeelte van je bericht al zou een agent vrijstelling hebben om een GSM te gebruiken tijdens het rijden.
Moeilijk he? lezen.

Ad337 | 01-11-09 | 20:41

@ ad337 20:04
Knappe reactie, maar voor het juiste begrip artikel even teruglezen, lutser

Alice D. | 01-11-09 | 20:38

Tja ze denken allemaal dat ze boven 'de wet' staan. Ook als er geen spoed is maken ze overtreding op overtreding.. wel het goede voorbeeld geven oom agent.

Cerberiaan | 01-11-09 | 20:31

@d337 | 01-11-09 | 20:04
Dat is niet wat je zei om 15.38. Straks ga je zeker ook nog zeggen dat ik gelijk had om 16.18.
Ga lekker op Fok zitten flamen schreeuwerd.

Bram de emmer | 01-11-09 | 20:22

Oom agent is idd erg ondeugend. Maar sjezus dude, regel een spellingscheckapparaat of laat je vader je post nog een keer nalezen...

Jeen | 01-11-09 | 20:15

De regeling (artikel 61a RVV 1990) is sinds 1 mei 2009 als volgt:
Artikel 61a
Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets, snorfiets of
gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een motor bestuurt verboden
tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden.
Voor alle ongelovigen: stilstaand voor het stoplicht mag wel degelijk worden getelefoneerd.

Ad337 | 01-11-09 | 20:04

Daarnaast is deze agent (op het moment de foto) niet in overtreding, daar hij voor het verkeerslicht stil staat.

gozahtje | 01-11-09 | 19:52

de baas van de baas | 01-11-09 | 17:26
Pittige stelling, maar ik mis de onderbouwing.

Ad337 | 01-11-09 | 19:51

De verloedering:
'... om er een mooie foto van te schieten met me telefoon.' Waarom zijn er zoveel tokkies in Nederland die 'me' ipv 'mijn' of m'n.
Normaal ben ik niet zo spelfouten zeikerd, maar dit schrijft ongeveer half Nederland inmiddels.

gozahtje | 01-11-09 | 19:50

Als je stikstaat mag het. De politie heeft sowieso vrijstelling indien noodzakelijk, wij kunnen dat niet beoordelen vanaf hier. Punt.

Flounder123 | 01-11-09 | 19:40

@ Iedereen
Je mag ook niet bellen als je stilstaat voor een stoplicht... dat dat even duidelijk is.

Nonbeliever | 01-11-09 | 19:30

Niemand mag een telefoon in de hand hebben in de auto bestuurder dan he dus een agent ook niet ook al staat die stil voor een stoplicht.
En wie zegt dat de andere bestuurder van de foto zelf een foto maakte kan ook iemand naast gezettten hebben.

Dus als ik zoiets zag stopte ik en sprak die man erover aan anders belde ik de krant en de politie want een boete zou die krijgen.

fredje1971 | 01-11-09 | 18:51

FOUT!
zolang je STIL staat mag je gewoon bellen in de auto , ongeacht of je bestuurder bent of niet of waar je dan ook staat. Zolang je het verkeer maar niet hindert.

bartjeb1989 | 01-11-09 | 18:59

je mag gewoon bellen als je stilstaat bij een stoplicht hoor... -100

Profundis | 01-11-09 | 18:57

me ipv mijn telefoon: -10

Hampers | 01-11-09 | 18:53

... goh... wat errug...
.. redactie: doe eens échte berichten plaatsen...

Nondejuke | 01-11-09 | 18:53

-weggejorist-

fredje1971 | 01-11-09 | 18:51

Laat ze toch lekker. Ik heb me er ook wel aan lopen ergeren, maar met zo'n kutbaantje en bijbehorend kutsalaris hebben zij tenminste die dingen nog..... of willen jullie ruilen? Onregelmatige diensten draaien voor dat salaris? pffff

Redrooster75 | 01-11-09 | 18:46

ja dat mag! want je staat stil bij het verkeerslicht.

no surrender | 01-11-09 | 18:24

oh mensen , oom agent staat stil en doet een telefoontje , wat erg!
ik vind het een beetje belachelijk hoe de hedendaagse politieagent altijd in een negatief daglicht wordt gezet , deze agenten zorgen wel ervoor dat 24 uur per dag , 365 dagen per jaar iedereen veilig zijn ding kan doen en dat je met je problemen bij ze terecht kunt. Als jij met je kantoorbaan op kerstdagen en Nieuwjaar , gezellig SAMEN met je familie zit te genieten van de kerstmis en het inschieten van het nieuwe jaar , zijn dit wel de mensen die constant nog aan het werk zijn , en voor jou veiligheid zorgen als jij dus lekker zit te genieten met je familie.
Dus hou a.u.b op met dat gezeur over en naar politieagenten , anders heb je over een x aantal jaar het leger op staat lopen met bivakmutsen op hun hoofd etc , die net zoals in de U.S om bij wijze van een scheet al een kogel door je hoofd te mogen raggen.
Laat ze lekker hun werk doen zoals jij ook doet, dan is er niks aan het handje.

bartjeb1989 | 01-11-09 | 18:14

Ahaaaa, dus daarom moeten ze eigenlijk altijd met z'n 2-en in de auto zitten. Nu zie je wat er van komt.

Behoorlijk VerBaasdt | 01-11-09 | 18:03

Ik zit de hele dag in m'n auto met een banaan aan m'n oor.

Mask | 01-11-09 | 17:57

Wacht effe... als die pet mag bellen bij rood licht, mag de poster 'm ook kieken bij rood licht. Dus daar zijn we uit.

Doe ter Nietoe | 01-11-09 | 17:50

Hellaas, stilstaand bellen in de auto MAG.

1teen | 01-11-09 | 17:44

-weggejorist-

Ayaan Sorry | 01-11-09 | 17:43

Ad337 | 01-11-09 | 13:55
doe jij nog maar geen examen, want zelfs het uitsluitend vasthouden van een mobiel is verboden!

de baas van de baas | 01-11-09 | 17:26

Agentjes mogen toch alles? Daarom willen zeik-ventjes ook bij de pliesie.

grote haas | 01-11-09 | 16:57

Grinnik, het is een negert.

Jesse_xD | 01-11-09 | 16:56

Ik heb nog een filmpje waarin ik achter een mototagent aan rijd die ook de regels aan z'n laars lapt zoals bumperkleven en rechts inhalen.
Ik maak dat soort taferelen vaak mee, dus zit ik er over te denken om m'n
mini videocamera voortaan vast op m'n dashbord te monteren, want daarmee
kan ik wel een mooie tegenhanger van wegmisbruikers maken.

von sokkenstopfen | 01-11-09 | 16:52

me -1

MIJN

henkstubbe | 01-11-09 | 16:45

@Bram de emmer | 01-11-09 | 15:17
Dus ze mogen ook even met sirenes aan 150km/u door rood knallen om een hamburgertje te halen?
Met honger kan er namelijk ook niet gewerkt worden.

rsk | 01-11-09 | 16:22

Neeeeee, dat mag niet!

rsk | 01-11-09 | 16:21

@Ad337 | 01-11-09 | 15:38
In de Wegenverkeerswet is een artikel in opgenomen waarin staat dat politiemensen het RVV mogen overtreden als dat voor hun werk op dat moment noodzakelijk is. En nu stoppen met eigenwijs zijn hoor. Ik ga het niet eens voor je opzoeken. Dat kan je zelf ook.

Bram de emmer | 01-11-09 | 16:18

Wat mag je tegenwoordig allemaal niet (meer) doen als je auto rijdt? Die wout houdt met z'n rechterhand de telefoon aan z'n linker oorschelp. Waarom. Twee mogelijkheden. A. De galbak is een Pool. B. Toen z'n ringtone ging gebruikte hij de linker hand der wet om z'n ballen te masseren en zijn rechteroor was doof wegens een pond oorsmeer. En dat is hartstikke link. Ik ben wel eens van utrecht naar den haag gepijpt en toen knalde ik al ejaculerend bijna op de prins claus file. Keihard remmen. Hartkloppingen. Implodeerde zowat. Nooit meer doen. Voortaan zip up bij zoetermeer.

Bullcrapper | 01-11-09 | 16:08

Zeik niet zo op die gast die deze agent betrapt. Laten zij ook ervoor betalen net als iedereen!

Blue Schnautzer | 01-11-09 | 16:08

schrijver misschien ook een fin?? "foto van te schieten met me telefoon"
met ME telefoon????
hahaha

Dark Helmet | 01-11-09 | 16:06

Effe kijken allemaal: Hij gebruikt z'n rechterhand, ja! Normaal gebruikt ie die om z'n kop recht te houden, anders valt die van de slaap op z'n schouder. En waarom slaap? Nou hij heeft net een hele middag moeten bekeuren van rijders die zitten te telefoneren. Hij belde dit even door aan de opperboef, hoeveel prenten hij heeft uitgedeeld. Bij 100 stuks: 1 banketstaaf, bij 200 schouderklopje van de opperklojo, en een week eerder met pensioen. Premie is reeds ingevorderd door Leeuwarden. Voor wat, hoort wat.

Natte droom | 01-11-09 | 16:05

haha ik ken die flik:P

CvhG | 01-11-09 | 15:58

Held

StylxZ | 01-11-09 | 15:56

Kunnen de afvallers niet naar SpitsNieuws worden doorgeschoven? Kan er nooit slechter op worden daar.

Dom blontje | 01-11-09 | 15:50

Direct de rijksrecherge er op af sturen, ontslaan en na zijn veroordeling naar de extra beveiligde gevangenis in Vught sturen. Ben blij dat we nog een dergelijk soort burgers hebben die dit soort zaken aan de kaak willen stellen. Weken, maanden heeft hij er op gewacht, maar eindelijk.

jobo | 01-11-09 | 15:49

@henkdekanarie | 01-11-09 | 15:39

Schell, rufen Sie die Sturmbahnfuhrer an! Das ist ganz kriminal ja!

Halve Hoax | 01-11-09 | 15:46

Bijstandskoning | 01-11-09 | 15:39
Een Turk.

Isabsunny | 01-11-09 | 15:46

Ach, we raken er al aangewend dat we in Nederland een recht- en belastingstelsel hebben dat niet voor iedereen op dezelfde wijze werkt. De normale stelsels zijn alleen voor brave burgers bedoeld. Oplichters, overheidsfunctionalrissen, multinationals, bankdirecteuren en al dat andere gepeupel hoeven zich hier niks van aan te trekken. Die zijn bijzonder. Toch..? Dus wat is nou helemaal het probleem met deze bellende agent..?

Jerry Nick | 01-11-09 | 15:41

Ik zie ze ook wel eens roken in de dienstauto.

henkdekanarie | 01-11-09 | 15:39

Die agent is een fin! Is die telefoon wel van hem zelf?

Bijstandskoning | 01-11-09 | 15:39

Hier stond er 1tje netjes stil toen die aan het bellen was, midden op de bus baan.....

legionaire | 01-11-09 | 15:39

Bram de emmer | 01-11-09 | 15:17
Vrijstelling? echt niet hoor emmertje...
Deze dienaar van het volk (ja, dat pretenderen ze nog steeds te zijn) behoort zich gewoon aan de wet te houden. Zodra deze een telefoon in de auto neemt en deze bereid is op te nemen behoort deze, net als een ieder, gebruik te maken van hands-free apparatuur. Dat geldt overigens niet voor portofoon. Deze mag wel worden gebruikt omdat de wet daarin niet is voorzien.

Ad337 | 01-11-09 | 15:38

politie overtreedt zovaak eigen regels, dus dit verbaast me zeker niet.. heb er echt een tering hekel aan, stel tuig

tommeh | 01-11-09 | 15:36

@widtvoet ® | 01-11-09 | 14:45

Natuurlijk, bij de politie is ook op sommige niveaus echt pruts, maar er zijn genoeg dienders die keihard werken voor een paar knaken. Denk jij dat ze de huidige stand van zaken altijd leuk vinden? Kopjes thee drinken leuk vinden? Zogenaamd de vriend van de maatschappij moeten spelen? Ze voeren ook maar uit wat Ter Horst en consorten willen dat ze moeten doen. En laat ons kabinet nu ook niet eens de meest verlichte personen op aarde bevatten. Een Welten die klaagt over het beleid, wordt door de linkschmenschen gelijk teruggefloten. Jammer, want hij verkondigde wel wat veel dienders ook voelen. On a leash.

Halve Hoax | 01-11-09 | 15:32

De Nederlandse politie is de beste politie ter wereld. period!

Einde van de Domheid | 01-11-09 | 15:28

Pritt dit meen je toch niet?

Einde van de Domheid | 01-11-09 | 15:27

Isabsunny | 01-11-09 | 15:22
Ik weet niet waarom maar ik gun die boete jou wel... hehehe..

MichieldeMuiter | 01-11-09 | 15:25

Goh, wat een goede actie.
Weet U wat?
U krijgt al uw bekeuringen voor mobiel bellen terug we schaffen de regel af en de Islam wordt verboden?
Is dat wat?

Einde van de Domheid | 01-11-09 | 15:24

Soo hee ik zou naar Peter R. de Vries gaan als ik jou was...

PowNed0172 | 01-11-09 | 15:24

Even snel onderzoek met conclusie. Is een linkshandige Wout, aan rechterkant doof en lid van een of andere gristengemeente. Heeft buurvrouw aan telefoon met wie hij vreemd gaat. Zit met rechterhand aan linkeroor naar orgasme te luisteren en links te fappen. Hij is gristen omdat die zeggen dat je doof wordt van fappen.

Rien7847 | 01-11-09 | 15:24

Vieze vuile rat dat hij is! Ik werd beboet door hem omdat ik een jointje wou fixen in een bar! Hij denkt zeker dat hij in Turkije is en zichzelf hoger schat dan de wet...

Isabsunny | 01-11-09 | 15:22

-1 voor "me" schrijven als je "m'n" of "mijn" bedoelt.
Doet gvd pijn aan me oge.

Reaguurbuisje | 01-11-09 | 15:21

Je zegt zelf dat jullie stil staan bij het verkeerslicht. Dan mag iedereen een telefoon vasthouden hoor kneus. Inclusief jij, om de foto te maken.
 
En al zou ie rijden, is het voor de bediening van zijn beroep op dat moment noodzakelijk dat hij informatie krijgt of geeft, dan is het gewoon ge-oorloofd. Men heeft daar vrijstelling voor.

Bram de emmer | 01-11-09 | 15:17

Je zus... wat maken we ons weer druk om he-le-maal niets!!!

NL naar de kleaute | 01-11-09 | 15:12

ROFLOL@Teun van het Tuinpad | 01-11-09 | 14:57: Het is zondag, laat ik me niet te druk maken. ;)

Fleauxe | 01-11-09 | 15:12

Hahahhaa!! 10.000 keer t zelfde comentaar en wat een sukkels die denken dat ze t heeeel goed weten...!! hahaahaha!!! (AlfaRosso)

pappavan | 01-11-09 | 15:11

"Pardon meneer agent, neemt u het me toch vooral niet kwalijk alstublieft dat ik u zo pardoes aanspreek maar even verderop worden er illegale kinderen prostitutiewijs uitgebuit, straatje daarnaast heeft het dealpand net een verdiepinkje extra geklaimd en de vlegels die net oma Riet uit haar skootmobiel hebben geslagen zijn op dit moment een vuurwapen aan het kopen van hun geroofde geld. Dacht dat u daar wellicht iets mee zou kunnen."

-Zie je niet dat ik zit te bellen lul!

widtvoet ® | 01-11-09 | 15:08

Het gaat helemaal nergens meer over bij die politie... Vanavond kan er ook een hele boel lol beleeft worden waarschijnlijk met Peter R. de Vries;)!, Steefie gaat zeker kijken! Ze moeten nu zelf maar eens boeten voor de dingen waarvoor ze andere het liefst bekeuren. Aanpakken die gasten!!

steefie | 01-11-09 | 15:08

[gaat vanavod peter r kijken\]

AlfaRosso | 01-11-09 | 15:05

Dus de mobielfotograaf zat ook fout want mobiel in de hand is 136 euros !!!

AlfaRosso | 01-11-09 | 15:04

Mensen mensen toch... Het is in Nderland verboeden om een mobiel in je hand te hebben terwijl je achter het stuur zit.
Er zijn mensen die een boete gehad hebben terwijl ze stilstonden in een vak.
Gezien bij wegmibruikers.

Dus alle gasten die denken dat je gewoon mag bellen als je stil staat FOUT 136 euro !!!

Je moet geparkeerd staan met motor uit.

Daarbij hoort deze agent gewoon zijn carkit te gebruiken want dat moet ik ook !!!
En als ik het goed heb is dit de Mitsubishi versie in 010... deze zijn berucht omdat ze alleen maar rond rijden door straatjes om bonnen te schrijven voor de meest zielige dingen.

AlfaRosso | 01-11-09 | 15:03

sjesus. Kalere !!! Waar moet dat heen in dit land !!!

RomaNrsOne | 01-11-09 | 15:00

Die meneer hoort bij de club van besnorde platte petten. Hij mag dit inderdaad niet, maar hij komt er WEL mee weg. Wie is er dan de suckel? De snor die ermee wegkomt of die ultralosers die zeikt dat ze hem al zo vaak een prent gegeven hebben voor dit idiote gedrag?
vragen vragen...

JanVergoor | 01-11-09 | 15:00

Fleauxe | 01-11-09 | 14:52
De biechtstoel Flooks, de Biechtstoel.

Teun van het Tuinpad | 01-11-09 | 14:57

@acolado | 01-11-09 | 14:55
BS

AM. | 01-11-09 | 14:57

jullie zeggen allemaal ja hij staat stil dus het mag, nee het mag niet zolang je deel neemt aan het verkeer, dus voor het stoplicht staan is ook deel nemen aan het verkeer.

acolado | 01-11-09 | 14:55

Hop, hop, hop
Justiesie op de schop
Waan, waan, waan
De Pliesie erachteraan

Dit kan toch zeau niet langer?
Dit kan toch zeau niet meer?
En na 't horen van Hirsch en Guusje
Zing ik dan maar weer

Hop, hop, hop
Justiesie op de schop
Waan, waan, waan
De Pliesie erachteraan

widtvoet ® | 01-11-09 | 14:55

Om even kort te zijn, ja, dat mag. Zolang je stilstaat.
NEXT.

AM. | 01-11-09 | 14:54

quote Deze meneer was al aan het bellen toen die achter me reed, gelukkig kwam die naast me staan bij het verkeerslicht om er een mooie foto van te schieten met me telefoon.

dielight | 01-11-09 | 14:53

@leefbarbaar | 01-11-09 | 13:52
Als dat zo is, waarom zitten er dan geen Carkits in die auto's?
tis maar een vraagje hoor...

Klopt, Zitten er wel in!
Maar zijn zat vlagen en haken in het systeem
Bazen die geen universele carkits aanschaffen, en wel allemaal andere telefoons voor die wagens leveren.
Telefoons leveren met alleen FDN contacten.
Carkits die portofoongeluid dimmen in de auto.

En er zijn ook auto's waar het in werkt. Maar dat merk je niet omdat datgene niet opvalt.

Stormingsoul | 01-11-09 | 14:52

schijtziek word ik van deze kontenkruipende NSB figuren, die beginnen met: beste redaktie van Geen Stijl.

kneuterzak | 01-11-09 | 14:52

@Stormingsoul | 01-11-09 | 14:45: Agenten die bijna omvallen van de spanning, na een paar uurtjes bonnen schrijven verdienden niet beter dan hoongelach. Niemand zou zo moeilijk doen over deze pica, ware het niet dat de politie zich ontpopt als 24/7 assholes. Nooit tijd voor aangifte. En zowel, dan doen we er toch niets mee.
In noodsituaties het wapen niet trekken, maar wachten tot een slachtoffer is doodgemarteld. Een hek om een bejaardenhuis plaatsen, omdat je niet wenst op te treden tegen straattuig. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Vergeet de mishandeling (door 7 man) van een zwaar gehandicapte vrouw in 020 niet.
Voor dergelijke verraders hoef ik geen oogje dicht te knijpen. Die moeten aan de schandpaal, en snel.

Fleauxe | 01-11-09 | 14:52

@drs Marcel van Dam j | 01-11-09 | 13:21
"Het verbod op handsfree bellen is ingesteld toen de "rijken" een mobieltje konden betalen en de parasieten niet. Typisch linksig idee, uit afgunst geboren."
Hahahahaha! Lul toch niet zo stroef, vent. Weliswaar heeft linksch niet alles goed gedaan, maar het feit dat U kan verzinnen dat een ánder een wet ontwerpt om U het leven zuur te maken (en alleen daarom en daarom alleen), zegt genoeg over uw verstandelijke vermogens. Wat een borreltafelgelul. Voor dit soort entertainment hoef ik de deur niet meer uit naar de kroeg, blijkbaar....

Boer in Amsterdam | 01-11-09 | 14:51

Fleauxe | 01-11-09 | 14:43
Hihihi!
Bereden politie: niet weten ze onder het paard horen te hangen.

Merlot | 01-11-09 | 14:49

U belt een handsfree fotograferende agent, mag dat niet?

nuf said | 01-11-09 | 14:49

-weggejorist-

trekbek | 01-11-09 | 14:46

@Halve Hoax 14:35

Wanneer de pliesie zou (mogen) doen waartoe zij is aangesteld zouden zaken als onderhavige geen issue zijn.

widtvoet ® | 01-11-09 | 14:45

@Stormingsoul | 01-11-09 | 13:39
Het probleem met jullie politie is dat je niet weet wanneer je echt in dienst bent en wanneer niet. Zo vind je vaak een politiebus fout geparkeerd naast een broodjeswinkel. Dit is niet goed te l*llen, maar dat is jouw probleem.
Veel plezier vanavond bij petur rrrrrrrrrr de vries.
leefbarbaar | 01-11-09 | 13:52

Haha, nee sorry ben geen politie ik zit op een geel busje.
Neemt het feit niet weg, dat jullie ons gaan vertellen wanneer we in dienst zijn en wanneer niet? Wij beoefenen ons beroep 24/7 uit, en als wij stoppen met een vluchstrookje pikken als we ons pak niet aanhebben bij een ongeluk waar nog niemand is, in ons pak niet meer bellen tijdens een spoedje. Dan worden we afgezeken dat we nalatig zijn
Daar word ik zo doodziek van, Sommige weten het altijd beter en het is nooit goed

Ik snap je voorbeeld van de broodjeswinkel prima, maar het is wel een lekker cliché voorbeeld. Want wij staan ook zovaak naast een broodjeswinkel, hangt er een briefje onder de vooruit, geef het goede voorbeeld, terwijl we in de winkel ernaast staan te reanimeren met de politie, of er eentje de kassa leeggehaald heeft en alles in elkaar getimmerd heb. Maar het ene voorbeeld van het broodje ophalen na 8 uur spoed rijden en snel wat eten pikken omdat je anders omvalt blijft hangen.

Daar doen we het immers voor. Misbruik kunnen maken van de regels toch?

Stormingsoul | 01-11-09 | 14:45

lol@Teun van het Tuinpad | 01-11-09 | 14:13: Politie te water: niet weten dat het riool een etage lager ligt.

Fleauxe | 01-11-09 | 14:43

ook oom agent kan gewoon netjes een handsfreesetje gebruiken, bestraffen dat tuig dus.

metalj | 01-11-09 | 14:43

@ Trekbek

VMBO-lutser. Zit je in je achterstandswoning met je holmaatjes stoere teksten te verzinnen zodat je die op internet kan plempen? En dat zomaar op GS! Ben jij de stoere lutser die heel hard roept naar de politie dat ze lutsers zijn, maar dan snel wegrent? Internetridder.

Halve Hoax | 01-11-09 | 14:42

Mag dus gewoon. Politie heeft vrijstelling van het RVV indien dat noodzakelijk is voor de politietaak.

rob876 | 01-11-09 | 14:40

-weggejorist-

trekbek | 01-11-09 | 14:40

ik zeg met de plak erover

jerr0 | 01-11-09 | 14:38

Stelletje hypocrieten zijn het ook...

Georges | 01-11-09 | 14:38

Het regent zeker? Er zijn zo veel reaguurders op het ogenblik.

Boomschade | 01-11-09 | 14:37

Gezeik op die Politie heel de tijd. 1/2 hoax heeft gelijk ook. Hoewel ik wel vind dat de politie wel meer mag letten op zichzelf. Ze blijven een voorbeeld functie dragen.

Kop Koffie | 01-11-09 | 14:36

Het schijnt verboten te zijn maar toch:
LOL @ koerbagh ® | 01-11-09 | 14:30

Teun van het Tuinpad | 01-11-09 | 14:35

Dat dit kan in Nederland!

Zeikerds hier. Als er iets aan de hand is moet de politie komen opdraven, maar voor de rest zijn het allemaal hoerenzonen en dochters. Hypocrieten. Geen politie in dit land, geen orde meer. Laten we de politie eens wegdenken: lossen jullie het dan zelf op?

Nederland, NSB land. Het land van zure zeikerds, VMBO'ers en babyboomerts. Sterf toch allen.

Halve Hoax | 01-11-09 | 14:35

-weggejorist-

trekbek | 01-11-09 | 14:35

-weggejorist-

trekbek | 01-11-09 | 14:34

-weggejorist-

trekbek | 01-11-09 | 14:33

Nee natuurlijk mag je een foute agent *niet* fotograferen Prittie, goffedomme, weet je dan niet dat je op die manier systeemhaat aan het mobiliseren bent, vuile extreemrechtse democratieondermijner dat je d'r bent!
Gezag!
Restecp!
Systeem!
Heil!

Merlot | 01-11-09 | 14:31

Dit is gewoon bewijs dat het een stomme maatregel was om mee te beginnen.
Evenals 120 kmph. Gewoon variabele normen invoeren.

zomergast25 | 01-11-09 | 14:30

Niks nieuws helaas. Ik ben eens beboet door 2 dienders voor het rijden zonder gordel. Vervolgens rijden ze weg in hun busje en guess what? Allebei geen gordel om. Wtf? Ik heb de zaak getracht aanhandig te maken maar dat was verloren moeite.

Barbatruuk! | 01-11-09 | 14:27

U belt in het verkeer. Nu mag dat wel meneer?
"Ach houd toch grof je bek, jij wezenleauze gek."
Maar beste pliesievriend, waaraan hek dit verdiend?
"Aant oeverleaus gezeur. Ik draag een petje heur!"
Dat is toch onbeleefd. En dan tvoorbeeld dat u geeft...
"Zeg gaan we moeilijk doen? Het was toch nog geen groen?"
Dus stilstaand bellen mag? En dat op uw gezag?
"Ja luister nu eens maat. Het is maar waar je staat."

widtvoet ® | 01-11-09 | 14:27

Dit is de slimste van het korps, met een schelp aan zijn oor, hij hoort de zee......

laardepul | 01-11-09 | 14:27

Geen heterdaad.. hij stond stil..
SUKKEL!

Harryhoofd92 | 01-11-09 | 14:26

Trompeter | 01-11-09 | 14:06
Wat mankeert er dan aan mijn theorie?

Ad337 | 01-11-09 | 14:25

LEKKERRRR BOEIENDDD!!! NOT!!! De wereld is oneerlijk, dit kleine ini mini dingetje is er nou ook weerr een van...

Get used to it!

No Way!? | 01-11-09 | 14:23

Smartazz | 01-11-09 | 14:07
M'n hersenen gebruiken is precies hetgeen ik tracht te doen.
In de tekst staat te lezen dat de agent achter de persoon aanreed en uiteindelijk voor het stoplicht is gefotografeerd. Nergens staat dat deze foto het bewijs daarvan zou zijn, het toont louter de agent in kwestie.
Wellicht zullen al deze politie minnende mensen vanavond achter de buis gekluisterd kijken naar de uitzending van P.R. de Vries en suggereren dat al deze politiemensen na inruimen van de snelheidscontrole-apparatuur ineens plankgas moesten rijden om levens te redden....

Ad337 | 01-11-09 | 14:23

VMBO-ers die "me telefoon" gebruiken mogen van mij overigens ook een tijdje onder hun ballen worden getrapt.

Dr. U.I. Loor | 01-11-09 | 14:20

Werkelijk waar schandalig dit, aan de schandpaal ermee, dit zou toch niet moeten mogen in Nederland!

Dat dit GeenStijl haalt zeg...

De Aal | 01-11-09 | 14:16

"Dit, mijnheer agent, is een blik kalfsragout!"

Vote/View | 01-11-09 | 14:15

Wat een kul, dat een agent niet handsfree belt is nog geen reden om het zelf ook niet te hoeven doen.
Agenten hebben wel effe heel wat meer rijervaring en driving skilz dan de gemiddelde weggebruiker. Dat een agent gewapend rondloopt maakt het ook nog niet legaal voor de burger.

McGhanees | 01-11-09 | 14:14

Vanavond iets soortgelijks bij Peteurrr de Vries

frickY | 01-11-09 | 14:14

Die politie agent staat gewoon stil dus hij mag gewoon bellen. Al dat onterechte gezeik op de politie altijd. Als je je gewoon aan de regels houdt is er niks aan de hand hoor. De politie zijn ook gewoon mensen

Barre_de_k | 01-11-09 | 14:13

Fleauxe | 01-11-09 | 14:02
Precies.
Je hoort ze dan ook nooit klagen over een CAO of over een te hoge werkdruk.
Al die boeroeperTs moeten maar eens beseffen dat zonder DE agent het helemaal mis zou gaan. Hier in dit landje kennen wij DE Nederlander niet, hij bestaat niet eens. Laten we kijken naar de mannen en vrouwen die wel bestaan en zich hard maken voor een veilige samenleving, voor iedereen.
De pliessie.
En met name de bereden tak daarvan.
www.youtube.com/watch?v=doUkbWgt7eU

Teun van het Tuinpad | 01-11-09 | 14:13

Offset | 01-11-09 | 14:09 Lees het zinnetje "Met me telefoon".

zeg maar jansen | 01-11-09 | 14:12

Niet netjes, maar wel legaal wat die agent doet. Politie heeft namelijk met voorwaarden ontheffing voor het hele RVV. De fotografeur in deze heeft dat niet, dus puzzel maar uit wie er fout is...

Suffie | 01-11-09 | 14:12

Het verschil tussen de fotograaf en de agent in kwestie is dat de agent opsporingsbevoegdheid heeft en het fotograafje niet.
Leuk voor een topicje maar daar houdt het dan ook meteen op.
Zo'n agent wijzen op z'n tekortkoming vanuit je auto levert waarschijnlijk op dat de agent je kenteken onthoudt en dat je de weken eropvolgend drie keer per dag je papieren staat te tonen, want zo zijn ze dan ook wel weer.

zeg maar jansen | 01-11-09 | 14:12

Is deze foto niet gewoon gemaakt met een fototoestel, die mag je immers gewoon in je hand hebben als je rijd :-)

Offset | 01-11-09 | 14:09

Toch wel interessant dat zoveel mensen ontevreden zijn over de inzet en prestaties van de politie om daarna weer opnieuw een coalitie met partijen als CDA, PvdA, VVD en D66 aan de macht te brengen. Blijkbaar snappen die partijen heel goed hoe ze de bevolking voor de gek kunnen houden.

RL | 01-11-09 | 14:09

Ben blij dat ik in mijn eigen wereld leef.. Het is maar waar je druk overmaakt
*gaat vrolijk verder browsen bij xhamster*

Bill Bixby | 01-11-09 | 14:09

Ad337 | 01-11-09 | 13:55
.
Aangezien dat niet een statement van een agent met haviksoog is en op de foto een stilstaande agent te zien is, is er niets aan de hand. Kun je het wel bijdehand gaan hebben over een taalachterstand, maar je kunt ook je hersenen gebruiken.

Smartazz | 01-11-09 | 14:07

@Lady T
Soms helpt het lezen van meer dan alleen de titel: "Deze meneer was al aan het bellen toen die achter me reed".

Zware Guy | 01-11-09 | 14:06

Is het niet zo dat de politie in verkeersgevallen boven de wet staat? Zie ook de posts over de motormuizen die door rood scheuren, agenten die te hard rijden enz. Niet dat het eerlijk is, maar is het nou eenmaal niet zo dat het wettelijk vastgelegd is?

Boer in Amsterdam | 01-11-09 | 14:06

Brasileiro | 01-11-09 | 13:16
Smartazz | 01-11-09 | 13:16
Meddo | 01-11-09 | 13:16
Boris011 | 01-11-09 | 13:17
aapiee | 01-11-09 | 13:17
K. Metjes | 01-11-09 | 13:18
TN | 01-11-09 | 13:18
wiers | 01-11-09 | 13:20
Wat hebben toch veel mensen taalachterstand. Duidelijk staat te lezen dat de agent in kwestie achter de TS reed en uiteindelijk bij het stoplicht is gefotografeerd. En ja, je mag bij stilstand (dus met draaiende motor bij een stoplicht) inderdaad WEL een mobieltje vasthouden. Slechts het rijden is dan verboden.

Ad337 | 01-11-09 | 13:55
Je heb mischien een 10 voor Taal maar blijf maar als je ooit voor je rijbewijs op moet even wat meer aan je theoriet doen MUHAHAHAHAHA

Trompeter | 01-11-09 | 14:06

(Aangespoord door @Teun van het Tuinpad 13:47)

-Ja, dat zal zeker wel ja! Doe het eauk voor jou heaur Nel.
Maar Jaap, dat merken ze toch?
-Ze merken helemaal niks! Nog wel eens wat gehoord van die doos mobieltjes die ik vorige maand verkocht? Of van die lading laptops? Of van die drie zakken met dat witte poeder? Nou dan! Ze merken helemaal niks!
-Maar Jaap, dat mag toch helemaal niet?
D'r mag zoveel niet Nel. Maar als je omhoog wilt in deze wereld kún je soms gewoon je handen niet schoonhouden. Of vrij... Moet jij eens kijken wie er dalijk als eerste hier uit de straat met een bontjas loopt. En bovendien, als ik hier dalijk
groepschef ben gaat er een heel andere wind waaien!

widtvoet ® | 01-11-09 | 14:04

Als je stil staat voor een stoplicht, mag je gewoon bellen..

Lady T | 01-11-09 | 14:02

Ik ben ook van mening dat de politie dit moet kunnen. Laten we ze dit stukje krediet gunnen, als dank voor die jarenlange inzet in probleemwijken en heldhaftig optreden bij de martelmoord in Pernis. De politie heeft laten zien zich immer in naar het belang van de burger te schikken. Waarlijk, de politie is een vriend van de rechtschapen burger. Nimmer zullen wij roepen "ze staan meer langs de weg dan er op de afdeling recherche zitten" Nee, de politie is er voor ons.
Iedereen heeft het wel eens meegemaakt. Fiets gejat, aangifte doen en plop. Na een paar uur heeft de politie de fiets teruggevonden, en de schavuit in kwestie in het gevang. Nogmaals, laten we deze helden hun momentjes gunnen. Ze werken er hard voor.

Fleauxe | 01-11-09 | 14:02

Jaja, het leidt af tijdens het rijden... nounou... Duz, laten we dan alles maar verbieden dat afleidt van geconcentreerd auto rijden:
radio's, navigators, dvd-spelers, mooie vrouwen, lelijke vrouwen, neuspeuteren, krantjes, notulen van je werk, reklame-uitingen langs de weg en in het verkeer, snoep, ander eten, drank, auto's met meer dan 230 pk of boven € 50.000, make-up, spiegeltjes in de zonneklep, sigaretten en shag, (ingebouwde)aanstekers,.......... zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ik voorspel een politiestaat binnen 10 jaar, waarbij je al een boete krijgt als je alleen al denkt om je hand van je stuur te halen om even te krabben in verband met jeuk aan je linker oorlel.

puntkomma?! | 01-11-09 | 14:01

Had dan ook even snel een gele Post-It onder zijn ruitenwisser gedaan, met de inmiddels oh-zo-bekende tekst : Smile, je staat op Geenstijl...

ascona | 01-11-09 | 14:01

Gexto | 01-11-09 | 13:34 Gaat eens deaud met je puberale 'onder de lijn' humor.

zeg maar jansen | 01-11-09 | 14:00

Met ingang van 30 maart 2002 is er een verbod op het vasthouden van een telefoon door de bestuurder van een rijdend motorvoertuig, invalidenvoertuig of bromfiets. Dit geldt niet voor mobilofoon of portofoon.

Het verbod is gericht op de bestuurders van motorvoertuigen, invalidenvoertuigen en bromfietsen en geldt slechts tijdens het rijden. Wie parkeert of langs de weg stilstaat, mag dus wel de mobiele telefoon gebruiken. Gebruik van de telefoon tijdens het rijden is alleen toegestaan als er een systeem in de auto zit waarmee handsfree bellen mogelijk is.

Aldus; www.verkeerenwaterstaat.nl/onderwerpen...

En staat deze pliesie LANGS DE WEG of GEPARKEERD?!?!?!?! NOT !!!!! € 150.00

c1 | 01-11-09 | 13:59

Agent zal het vast wel mogen. Mic van mobilofoon vasthouden mogen ze ook onder het rijden.

Rideo Ergo Sum | 01-11-09 | 13:57

Misschien was hij de plan van aanpak aan het bespreken over het bestormen van het asielzoekerscentrum om het laptopdief te kunnen pakken. Of misschien toch niet :(

porcodio | 01-11-09 | 13:57

We moeten af van al die regeltjes, nederland is zp langzamerhand een kleuterklas.

wim1900 | 01-11-09 | 13:57

klikspaan, boterspaan,
je mag niet door me straatje gaan,
hondje zal je bijten, poesje zal je krabbelen,
dat komt van al je babbelen.

Alternatieven van het versje zijn:

Klikspaan,
Halve maan!
Je durft niet door het straatje gaan;
Hondje zal je bijten,
Katje zal je beschijten,
Katje zal je krabbelen,
Dat komt van al je babbelen

Klikspaan, Armiaan!
Hij durft niet door het steegje gaan;
Want ieder zal hem smijten,
Het hondje zal hem bijten,
Het vogeltje zal hem pikken,
Dat komt van al dat klikken.

Klikspaan, Boterhaan,
Tot straf zul je achter de deure staan,
In plaats van naar de markt te gaan.

Okkipepernoot | 01-11-09 | 13:56

Hij staat toch stil.... paupert?!

Vluggejaapie | 01-11-09 | 13:56

truckdriver01 | 01-11-09 | 13:17
Homo's die denken lollig te zijn met lijntjes mogen weggejorist worden boven dit reaguursel. En er onder ook. En ergens anders ook. Ga je moeder irriteren zeg.

Nietvoordekat | 01-11-09 | 13:55

Brasileiro | 01-11-09 | 13:16
Smartazz | 01-11-09 | 13:16
Meddo | 01-11-09 | 13:16
Boris011 | 01-11-09 | 13:17
aapiee | 01-11-09 | 13:17
K. Metjes | 01-11-09 | 13:18
TN | 01-11-09 | 13:18
wiers | 01-11-09 | 13:20
Wat hebben toch veel mensen taalachterstand. Duidelijk staat te lezen dat de agent in kwestie achter de TS reed en uiteindelijk bij het stoplicht is gefotografeerd. En ja, je mag bij stilstand (dus met draaiende motor bij een stoplicht) inderdaad WEL een mobieltje vasthouden. Slechts het rijden is dan verboden.

Ad337 | 01-11-09 | 13:55

Vroeger zei ik ook tegen mijn moeder dat mijn broertje iets had gedaan wat ik niet mocht. Kreeg ik eerst een klap omdat ik een verklikker was en daarna mijn broertje omdat hij zo stom was om het toch te doen. Ben nu volwassen en zie hoe kinderachtig sommige mensen zijn gebleven.

stimpy59 | 01-11-09 | 13:53

@Teun van het Tuinpad | 01-11-09 | 13:47: Uit het leven gegrepen... :)

Fleauxe | 01-11-09 | 13:53

Volgens mij staat hij op een parkeerplek.

Trompeter | 01-11-09 | 13:53

@Stormingsoul | 01-11-09 | 13:39
Het probleem met jullie politie is dat je niet weet wanneer je echt in dienst bent en wanneer niet. Zo vind je vaak een politiebus fout geparkeerd naast een broodjeswinkel. Dit is niet goed te l*llen, maar dat is jouw probleem.
Veel plezier vanavond bij petur rrrrrrrrrr de vries.

leefbarbaar | 01-11-09 | 13:52

metropoliet | 01-11-09 | 13:48
even op de foto klikken

Phobophrysk | 01-11-09 | 13:51

Teun van het Tuinpad | 01-11-09 | 13:47
ROFL
*klimt weer terug op de bank met tranen in de ogen van het lachuh*

Gebakje | 01-11-09 | 13:51

''bedenkt dat wetsdienaar met zijn linkerhand belt''
dan zou die een rare arm hebben

Hahahahhahahahahahaha... mmmzz zinloos NEXT

Korkie | 01-11-09 | 13:50

Ik snap niet waarom mensen zo bellen, je kunt je telefoon ook gewoon relaxt tegen je recht oor houden

Tilburger | 01-11-09 | 13:49

Update met rest v/d foto?

metropoliet | 01-11-09 | 13:48

@Reudool | 01-11-09 | 13:40
Wel graag consequent misbruik maken van de "ch" dan. Je reaguursel zou er dan zo uit hebben gezien:
"Dit is mierenneukerij, deze oom achent was vast en zeker een afspraak aan het maken met een heroine hoer dit haar leverancier op bezoek kreech die net een snorfietsch had chechapt. Niet meteen oordelen over wat de onchetwijfeld choede reden dat deze meneer de RECHELS met voeten OVERTREEDT! Als wij worden chepakt mochen we toch ook onze archumenten cheven voordat wij worden chestraft!!!"

Gebakje | 01-11-09 | 13:48

- Nee schat, dat doe ik niet, echt
* Weet je dat zeker ?
- Jaha, ik zal echt niet te laat komen voor het eten.
Wat wordt het trouwens ?
* Bloemkool met worst, van mijn moeder.
- Owh, lekker.
Is tie er ook dan.
* Doe eens even aardig, wil je.
Na het overlijden van Pa heeft ze het echt niet makkelijk.
- Ik ook niet.
* Val dood lul
- Je beledigt een ambtenaar in functie, weet je dat ?
* Zolang die jongeheer van je het niet doet, functioneer je voor mij niet.
- Owh, tot straks
* -pieppieppieeeep-

Teun van het Tuinpad | 01-11-09 | 13:47

[OT] Kudt! Ajax op 3-0. [/OT]

widtvoet ® | 01-11-09 | 13:47

Vorige week overigens een agente (zonder koeienreedt!) die overstak vlak naast het zebrapad! Moet je als normale burger eens proberen.

*hoofdschuddend biertje popt*

widtvoet ® | 01-11-09 | 13:46

De helft van de reaguurders staat bij een open dag van de politie vooraan. Of de sirene even aan mag. En ja, ze willen dolgraag mee met een ritje in de boevenwagen.
Spannund...

Fleauxe | 01-11-09 | 13:45

Kamervragen ?

aapjnx | 01-11-09 | 13:45

@koffieboer | 01-11-09 | 13:37
Dat het geschreven staat betekent niet dat het zo is..
misschien stonden ze wel stil voor het stoplicht, was jij er bij dan?
ACAB blijft natuurlijk een feit en ik hoop op z'n minst op een flinke
bolwassing voor deze glimmerik.
(alleen al voor het wekken van de indruk dat)

ach, jij.. | 01-11-09 | 13:45

Sukkel, zodra hij stil staat mag het.

avod | 01-11-09 | 13:44

3 strepen wordt binnenkort weer 1 streep vrees ik.

Fleggel | 01-11-09 | 13:44

"Nou en?" is eigenlijk het eerste wat me te binnen schiet. Prettige zondag nog.

kolonel klootoog | 01-11-09 | 13:44

Eh. niet-handsfree bellen dus.

turbopriest | 01-11-09 | 13:44

@Stormingsoul | 01-11-09 | 13:39
Als dat zo is, waarom zitten er dan geen Carkits in die auto's?
tis maar een vraagje hoor...

Gebakje | 01-11-09 | 13:44

@Stormingsoul: +1!

rvo | 01-11-09 | 13:43

Hou maar weer op, hier gebeurd toch niks mee.

Stuko | 01-11-09 | 13:43

Fail. Bij het verkeerslicht mag je handsfree bellen.

turbopriest | 01-11-09 | 13:43

"Is geen telefoon, is een C2000-communicator" zal de kudtsmoes wel worden.

Nlz® | 01-11-09 | 13:43

@ knight03 | 01-11-09 | 13:28

hahahhaha inderdaad

arikanari | 01-11-09 | 13:42

Tja, agenten, het zijn af en toe nét mensen hè? Toen vorige week de Zwarte Bananen Club opgepakt werd, was iedereen heppiedepeppie met de pliesie en nu mekkert iedereen er weer op los.
@-Emile- | 01-11-09 | 13:27
Ga lekker spammen op JoeTjoep ofzeau....

Gezwelgje | 01-11-09 | 13:41

Ik hou het op een verkeerd signaal afgeven naar de maatschappij.
Zonder dat we het doorhebben worden we steeds asocialer.

wiers | 01-11-09 | 13:40

Dit is mierenneukerij, deze oom achent was vast en zeker een afspraak aan het maken met een heroine hoer dit haar leverancier op bezoek kreeg die net een snorfietsch had gegapt. Niet meteen oordelen over wat de ongetwijfeld goede reden dat deze meneer de REGELS met voeten OVERTREEDT! Als wij worden gepakt mogen we toch ook onze argumenten geven voordat wij worden gestraft!!!

Reudool | 01-11-09 | 13:40

Kunnen er wel drie auto's naast elkaar staan wachten bij genoemde plek?

OversteKarremans | 01-11-09 | 13:40

Bellende agenten mogen dan fout zijn, maar als er iets $@#$%#%! irritant is, zijn het wel reaguurders met hun lijntjes. JORIS!

kapotte_stofzuiger | 01-11-09 | 13:40

Even voor alle duidelijkheid. Ook stilstaan voor een verkeerslicht valt onder besturen van een motorvoertuig en daarbij is het dus niet toegestaan een telefoon in de hand te bedienen/gebruiken. Kortom, als dit een gewone burger was geweest had ie snoeihard op de bon gegaan. Alleen geparkeerd met de motor uit mag met de telefoon in hand gebeld worden achter het stuur. U is dan namelijk geen bestuurder van een motorvoertuig.

IgNOraNcE | 01-11-09 | 13:40

Regels zijn stom.
Regels zijn er om overtreden te worden.
Agenten zijn ook net mensen.

Beëlzebul | 01-11-09 | 13:39

@mezelf
jouW

Gebakje | 01-11-09 | 13:39

En je kan lang en breed janken wat je wilt, maar als de politie/ambulance/brandweer een mobieltje moeten gebruiken tijdens het rijden om hun taak en functie uit te kunnen voeren, mogen ze dat. En er zijn altijd mensen die dat niet snappen, en altijd zullen blijven zuigen en janken omdat ze het zelf niet mogen.
Waarom mogen jullie dat niet? Omdat jullie geen contact hoeven te hebben met bepaalde personen in een organisatie die GEEN portofoon hebben, en nodig zijn om je taak uit te voeren ivm overleg oid.

Laatste denkende hersencellen van nederland rotten weg blijkt wel

Stormingsoul | 01-11-09 | 13:39

@voordedraadermee | 01-11-09 | 13:33
Aha dus als ik je goed begrijp mag ik handsfree bellen totdat ik jou kind doodrij. Pas dan ben ik een crimineel...... of bedoelde je wat anders?

Gebakje | 01-11-09 | 13:38

Fotonemert was ook strafbaar, want tijdens het rijden is een gsm in je hand is verboden ongeacht of je ermee belt, sms-t of fotografeerd!

OversteKarremans | 01-11-09 | 13:38

Meteen ontslaan...

da wizard | 01-11-09 | 13:38

Hypocriete kleaudtzakken zijn het.

DeBruineSter | 01-11-09 | 13:38

Eigenlijk boeit het me niet dat Yassin even zit te bellen, met wie dan ook.
Maar dan moet je Yassin eens tegenover je krijgen wanneer je zelf zit te bellen. Nou, dan zijn de rapen gaar. Boete, videobeelden bekijken, dikke preek over verkeersveiligheid en spelende kinderen. Dus. Beetje minder moeilijk doen over bellen en rijden, of accepteren dat je zelf ook voor de bijl gaat, wanneer je de wet aan je laars lapt. Easy as pie.

Fleauxe | 01-11-09 | 13:38

Leer eens lezen iedereen. Deze man was RIJDEND aan het bellen en ging naast de fotograaf voor het stoplicht staan. Opnieuw een keiharde huichelaar in politieuniform. God wat haat ik die gasten.

koffieboer | 01-11-09 | 13:37

om er een mooie foto van te schieten met ME telefoon.
VMBO'er toevallig?

Freerider | 01-11-09 | 13:37

@RVE Bij parkeren mag je ook niet bellen!

Gexto | 01-11-09 | 13:36

Als ik het goed had begrepen op de vorige aflevering van Wegmisbruikers (ja, is geen betrouwbare bron dus), mag je bellen terwijl je stilstaat bij een stoplicht.

bwahaha | 01-11-09 | 13:36

natuurlijk mag hij het ook niet .....
maar errug kinderachtig om een soort jacht te maken hierop....
NSB ert.....
iedereen zijn of haar eigen verantwoordelijkheid.

eric@fuall | 01-11-09 | 13:36

hij staat gepakeerd... en hoe dan ook het blijven ook maar mensen

RVE | 01-11-09 | 13:35

Dit is geen stoplicht maar een parkeerplaats. Hoax!

doskabouter | 01-11-09 | 13:35

Ik denk dat als de burgerij een beter gevoel bij de inspanningen en prestaties van de politie zou hebben, wanneer er een beroep op hen gedaan wordt en er minder een heksenjacht op milde verkeersovertredingen zou zijn, er niemand over zo'n feitje zou vallen. Helaas zien we juist heel vaak dat de politie/justitie juist uitblinkt in het bevestigen van het beeld dat de burgerij er al van heeft.

SirHC | 01-11-09 | 13:35

-weggejorist-

Gexto | 01-11-09 | 13:34

Privacy voor die agent please.
Jij mag niet iemand zomaar fotograferen.

papadiddle | 01-11-09 | 13:34

ff googlen levert het volgende op:
Mobiel bellen tijdens het rijden vergroot het risico op een verkeersongeval. Dit wordt niet alleen veroorzaakt door fysieke afleiding, maar vooral omdat men aandacht moet verdelen tussen telefoneren en rijden (SWOV, 2006b). Het risico op een ongeval tijdens mobiel bellen en tegelijkertijd rijden is twee tot negen keer zo groot als het risico bij rijden zonder bellen (Redelmeier & Tibshirani, 1997; McEvoy et al., 2005).
Bron: www.rivm.nl/vtv/object_document/o4503n...

Het boeit geen ene fuck dat een politieagent zich niet aan de regels houd. Als jij kiest voor meer risico en het gaat mis, dan maakt het mij niet uit. Eigen schuld dikke bult. Maar als ik of iemand anders daardoor de dupe is, dan ben je crimineel en dan dien je daarvoor bestraft te worden.

voordedraadermee | 01-11-09 | 13:33

@ Je Verzint Het Niet | 01-11-09 | 13:31
Hoe IK aan de Nokia gekomen ben? Nooit Nokia voor mij mijn waarde, ik heb het over de fotograaf...

SleezerBret | 01-11-09 | 13:33

@Blague
Achgossie is je papa agent? of zit jezelf al bijna op de politieschool?

elgordoloco | 01-11-09 | 13:32

Welke lamlul houdt zich hier mee bezig zeg. Meneer heeft zelf een paar boete's gehad en is nu obsessed. Kerel, zeik niet over boetes, maar hou je aan de regels. Of hou je niet aan regels, en hou je bek.

Vieze Tonnie | 01-11-09 | 13:32

Volgens mij is het gewoon een parkeerplaats?

kinderkopjes | 01-11-09 | 13:32

Deze smeris heeft met dit telefoontje een aanslag op Maxima verijdelt. Begrijp dat dan toch!
Lol. Ze zetten ook soms hun zwaailichten aan als ze om zes uur op de post willen zijn. Op de hoek van de straat gaat het zwaailicht uit en wij maar in de file staan.
Politie heeft geen enkele leiding en straks heeft de leiding dus geen politie meer, maar een zooitje zakken in uniform.

leefbarbaar | 01-11-09 | 13:32

@SleezerBret | 01-11-09 | 13:29
Aan uw nick te zien zal ik maar niet vragen hoe u aan die Nokia komt

Je Verzint Het Niet | 01-11-09 | 13:31

@Fleauxe | 01-11-09 | 13:26
As sharp as always !!!

Je Verzint Het Niet | 01-11-09 | 13:30

Denk dat deze oom agent wellicht nog een Apple laptop heeft liggen waarmee hij zijn wietplantage aanstuurt

denoorman | 01-11-09 | 13:30

*zucht*
Ja, laten we met zijn allen lekker gaan mierenneuken. Ook agenten zijn gewoon mensen. Natuurlijk is het fout, het is bewezen dat mensen die aan het bellen zijn nog slechter rijden dan mensen met drank op. Maar kom op zeg...

Is er geen echt nieuws ofzo? Ga eens roeren waar het stinkt, er zijn op het moment namelijk genoeg plekken waar het flink stinkt. Ga mensen hinderlijk volgen, er zijn er genoeg die dat verdienen.

Heau even | 01-11-09 | 13:30

En nu weer lekker muziekjes luisteren met je Nokia 5310 XpressMusic...

SleezerBret | 01-11-09 | 13:29


drs Marcel van Dam j | 01-11-09 | 13:21 Sinds wanneer is er een verbod op handsfree bellen?

Willianus Wortelus | 01-11-09 | 13:29

LOL, verzuurde VMBO-er boos op politie.

kapotte_stofzuiger | 01-11-09 | 13:29

@Blague | 01-11-09 | 13:27: OOM agent? Boze stiefvader met kwaaie dronk en losse handjes. Dat lijkt me een betere vergelijking.

Fleauxe | 01-11-09 | 13:28

Yaaay ophef over politie man met menselijke trekjes, mijn god. Waarom wordt er over dit soort dingen altijd zo veel kabaal gemaakt? Care to explain?

Sanity Requiem | 01-11-09 | 13:28

ongetwijfeld werd deze agent door het hoofdburo op de hoogte gebracht van het feit dat er naast hem een rijder met z'n mobieltje zat te bellen/fotograferen.
Dat was op de centrale weer te zien door de talloze camera's die onze steden zijn opgehangen. Nederland = politiestaat

knight03 | 01-11-09 | 13:28

Topic-waardig? Pff, niet eens Dumpert-waardig dit..

open.deur.intrapper | 01-11-09 | 13:27

Als de pliesie boeven vangt mag ze van mij keihard gordelloos handsfree rijdend bellen.

Bos Hout | 01-11-09 | 13:27

Wilt u nog iets verklaren:
Dit is een scheerapparaat.
Ik reed niet maar stond stil voor rood.
De telefoon stond uit.
Het was dringend.
Prive problemen.
--

denoorman | 01-11-09 | 13:27

smile, je staat op geenstijl :D

anzz | 01-11-09 | 13:27

-weggejorist-

-Emile- | 01-11-09 | 13:27

Verklikkleuter, ga je tijd besteden aan het fatsoenlijk leren beheersen van je moers taal in plaats van oom agent op zijn vingers te kijken of hij ook niet een foutje maakt.

Blague | 01-11-09 | 13:27

Ziet eruit als een parkeerplaats?

WaitingLine | 01-11-09 | 13:27

Hij heeft net zoveel scheit aan die regel als alle andere nederlanders, als ie nou maar niet lastig gaat doen dat de persoon naast hem een telefoon in zijn handen heeft...

Ikweetni | 01-11-09 | 13:26

Waarschijnlijk was hij druk bezig, met het terugvinden van een gestolen laptop.
Want zo zijn ze, onze helden in het blauw.

Fleauxe | 01-11-09 | 13:26

-weggejorist-

TAMTW | 01-11-09 | 13:26

@TN 13:18

Zet zelf altijd m'n motor even netjes uit als ik voor het rode stoplicht sta te bellen. Gaat ook pas weer aan wanneer het telefoongesprek eindigt. Verkeersveiligheid voor alles, dit en dat. Maar je wilt niet weten welk een gestresste figuren er dan na een paar minuten hun bolide langs proberen te knallen. Stelletje frustraten!

widtvoet ® | 01-11-09 | 13:26

uiteraard kan de plisie de belgegevens opvragen van deze schurk. als blijkt dat hij toch zeker 5minuten aan het bellen was is moeilijk vol te houden dat hij al die tijd op het stoplicht stond te wachten

flunkerT | 01-11-09 | 13:23

Daar gaan we weer regels zijn er niet voor niets, waarom vind ik dit nou zo .....

Braakbal | 01-11-09 | 13:23

Ach, ieder comment is in Nederland toch verloren moeite.

BBmetR | 01-11-09 | 13:23

Wat verwacht je dan van die mbo en vmbo sukkeltjes? Gaap, moest dit nog 'aangetoond' worden?

BigBabou | 01-11-09 | 13:21

Ach, de vaderlandsche politie,
Breek me de bek niet open

Tobi | 01-11-09 | 13:21

'met me telefoon'.. -1

Rhun | 01-11-09 | 13:21

Wat de meeste mensne maar niet willen beseffen is dat al deze boetes die ze krijgen voor deze kleine vergrijpen uitsluitend bedoeld zijn om veel geld binnen te halen.
Als we #1 met ontwikkelingshulp willen blijven, zoveel mogelijk "asielzoekers" van uitkering en huis willen voorzien, zoveel mogelijk absurde suvsidies willen blijven geven, dan moet het geld ergens vandeaan komen.
-
Het heeft dus niets, maar dan ook niets, te maken met veiligheid, milieu of zeehondjes.
-
Met name Balkenende heeft in al zijn gefaalde kabinetten de Politie omgeturnd in een geldmachine waarbij misdaadbestrijding geen prioriteit meer heeft.

Moi2 | 01-11-09 | 13:21

Het verbod op handsfree bellen is ingesteld toen de "rijken" een mobieltje konden betalen en de parasieten niet. Typisch linksig idee, uit afgunst geboren.
Nu een beetje uitkeringstrekker 2 bling bling mobieltjes heeft, hoeft de verkeersveiligheid niet meer als smoes te worden gebruikt.
Of gaan we ook cd verwisselen, roken en masturberen in de auto verbieden?

drs Marcel van Dam j | 01-11-09 | 13:21

Of die nou stil staat of niet, meneer geeft niet het goede voorbeeld. Ook kan hij door het bellen zorgen voor opstoppingen omdat hij niet doorheeft wat er om hem heen gebeurd.

MysteryQuest | 01-11-09 | 13:20

Afgezien van het feit of het op dat moment gevaarlijk is of niet, hier in DLD mag je alleen je mobieltje vast hebben als je auto helemaal uit is. Is dat in NL anders?

Jacklol | 01-11-09 | 13:20

Maar op dit moment edelachtbare nam mijn client niet deel aan het verkeer omdat hij stilstond voor het stoplicht.

wiers | 01-11-09 | 13:20

-weggejorist-

Bloodzone | 01-11-09 | 13:20

Nederland... het land van naai jij mij dan naai ik jou...
****gaat verder met kijken naar Ik vetrek.

Plukkiehaar | 01-11-09 | 13:19

Mooie foto! kwaad moet met kwaad bestreden worden!

Kris | 01-11-09 | 13:19

Dit kan toch niet??? Ik zeg: Nieuwe verkiezingen!!!

importzeeuw | 01-11-09 | 13:18

maak je ramen eens schoon viespeuk

yreal | 01-11-09 | 13:18

Hij staat toch stil gezeur. Alsof oom agent bij het op groen springen van de stoplicht zijn telefoongesprek beëindigde. Ach dat moment is niet vastgelegd dus dan is het oké.

TN | 01-11-09 | 13:18

En boven de lijn dus ook.

truckdriver01 | 01-11-09 | 13:18

In de categorie: tandarts die nooit snoept...

guid007 | 01-11-09 | 13:18

Nee, u mag tijdens het rijden niet eens naar uw telefoon wijzen, verplaatsen of beantwoorden, dus ook geen foto's nemen met....

K. Metjes | 01-11-09 | 13:18

p0wned :-)

illegalized1 | 01-11-09 | 13:18

je gaat niks beginnen en voor het stoplicht mag het

aapiee | 01-11-09 | 13:17

Ach.... ik maak mij er niet zo druk om.... maar fraai is het niet.

Mayhem123 | 01-11-09 | 13:17

-weggejorist-

truckdriver01 | 01-11-09 | 13:17

Heel strikt genomen mag hij als hij naast je staat wel degelijk een telefoontje plegen met zijn mobiel in de hand net als ieder ander.
Zodra hij weer gaat rijden mag dit niet.
Ik ga er echter voor het gemak maar vanuit dat dit boefje ook bleef bellen op het moment van optrekken.

vooreenkeertjedan | 01-11-09 | 13:17

trouwens het vast houden van een mobieltje mag tijdens rood licht, dit is natuurlijk geen bewijs!

NickObrien | 01-11-09 | 13:17

Niks mis mee, als je stil staat ben je niet in overtreding

Boris011 | 01-11-09 | 13:17

Vast wel. Hoop dat die agent dit niet mag. En vanavond trouwens een hele uitzending van Peter R. over dit soort sukkels.

de kudtkrantenjongen | 01-11-09 | 13:17

pOwned

Beau ter Ham | 01-11-09 | 13:16

big deal, nummertje zoveel in de lange lijst...

mathijn | 01-11-09 | 13:16

Hij staat toch stil..

Meddo | 01-11-09 | 13:16

Hij staat toch stil bij het verkeerslicht, niks geen probleem.
Paniekzaaierij mensen, doorlopen.

Smartazz | 01-11-09 | 13:16

dus je geeft toe dat je zelf een foto schoot met je telefoon, dat is het vast houden van een mobiele telefoon 150€!

NickObrien | 01-11-09 | 13:16

-weggejorist-

Brasileiro | 01-11-09 | 13:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland