Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Raadsledentekort SP loopt verder op

legeraad.pngOndanks het daverende succes van de '65 blijft 65!' actie van de SP begint de partij het toch wel verdomde moeilijk te krijgen in den lande. Zo komen de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 steeds dichterbij maar neemt het aantal beschikbare kandidaten met de dag af. Zomaar wat voorbeelden: Twee weken geleden bleek de SP in de Haarlemmermeer het bijltje er bij neer te gooien wegens gebrek aan enthousiaste kandidaten. Dat wil zeggen, geschikte raadsleden zijn nog wel te vinden maar ze weigeren akkoord de gaan met de ridicule afdrachtregeling die al sinds jaar en dag binnen de partij geldt. Volgens dit systeem moeten raadsleden hun salaris in de partijkas storten en krijgen ze daar weer een bescheiden onkostenvergoeding uit terugbetaald. Vorige week liet ook de afdeling Midden-Drenthe weten geen kandidaten te kunnen leveren en ook van de gemeente Westervoort is inmiddels bekend dat ze niet mee zullen doen. Woordvoerder Bert Brood: "Iedereen heeft zijn eigen reden om niet te willen." Right. Wellicht dat de socialisten ook gewoon fatsoenlijk betaald willen krijgen voor de verrichte werkzaamheden? Misschien heeft dat rare 'solidariteits'-principe gewoon zijn beste tijd gehad? Ook SP'ers willen onderhand Geld Zien, en geen gekke viral of spindokter die daar iets aan kan veranderen.

Reaguursels

Inloggen

Kan de SP geen volksvertegenwoordigers vinden? Dan kunnen de weggeschoten pvda vertegenwoordigers toch wel op die lijst staan? Zelfde soort - ze willen uiteindelijk allemaal een USSR der Nederlanden.
Is Gretta al gepost? voor de Tweede kamer misschien - kan ze zo door naar buitenlandse zaken. En die irrgang op financien. Kan die ook eens een bank redden, achter in zijn lelijke eend. Of rijdt het al volvo tegenwoordig? Vanwege de kinderen en zo - toch wel veiliger.

david de boude | 20-10-09 | 15:42

domheid regeert | 19-10-09 | 20:30
Inderdaad. Aan de zijlijn starre doctrines links en rechts, en in het midden een en al vaagheid en dubbelheid, met als klap op de vuurpijl het waterige, glazige liberalisme van D'66, het alternatief van iets dat al zoveel ruis bevat dat een alternatief überhaupt niet mogelijk is.
Een zakenkabinet kan op korte termijn wellicht wat zaakjes netjes afronden, met goedkeuring van een meerderheid van het volk, maar daar zal het dan bij blijven. Er moet gehakt worden, en waar gehakt wordt vallen spaanders. Daar moet het volk mee accoord gaan, dus hooert er een goed verhaal bij.

Schoorsteenveger | 20-10-09 | 11:19

wel vet dat Ajax shirt op de achtergrond.. ik bedoel wij zijn toch de club van Aegon , Rik van der Boog en Adidas

Zo socialistiosch en solidair zijn ze daar dus niet meer :-)

Johnny de Baas | 20-10-09 | 09:13

BombieDeZombie | 20-10-09 | 00:31
Aktivist | 20-10-09 | 07:20
Wie is de financieel expert bij regeringspartij het CDA?
Maria van de Hoeven? Jan Kees de Jager? JPB zelf?

domheid regeert | 20-10-09 | 08:34

BombieDeZombie | 20-10-09 | 00:31
Klopt, de enigszins capabele mesen binnen de SP zijn allang weg(gepromoveerd).
In de fractie en zeker op gemeentelijk en provinciaal niveau zit alleen nog tweede en derde garnituur.

Aktivist | 20-10-09 | 07:20

Voor de nietweters onder jullie,OOK Marijnissen leverd zijn gage in en krijgt (zoals iedereen in de partij)25 % van de gage zo'n € 2500 per maand.netto.Helemaal niet slecht vindt ik zelf.
Het blijkt maar weer,iedereen die het het beste voor heeft met de mensen en de maatschappij , zal zijn/haar steentje bij moeten dragen.De partijkas wordt gebruikt voor akties en voor de meest hulpbehoevenden.( Ook buiten verkiezingstijd kun je ze aantreffen in de centra van Nederland.)Een voorbeeld voor iedere andere politieke partij.Wie dat niet wil,is het niet waard SP partijlid te zijn.Kom nou zeg,het is de VVD niet?

bigtimelover | 20-10-09 | 05:36

En dan te bedenken dat Kamerlid Ewout Irrgang (die verwarde student die telkens mag aanschuiven in babbelshows over DSB) in SP-kringen al doorgaat voor 'financieel expert'. Kun je nagaan hoe laag ze de lat leggen voor iemand die alleen maar 'geschikt' hoeft te zijn als raadslid. En zelfs dan kunnen ze nog niemand vinden.

BombieDeZombie | 20-10-09 | 00:31

iedereen heeft kritiek op links, maar het CDA, partij van balkenende, wordt beschouwd als een rechtse partij, wat heeft dat ons al die jaren voor goeds opgeleverd? ik denk dat het tijd wordt voor een linkse kabinet, een frisse verandering, wellicht SP !

zeon | 19-10-09 | 22:05

Schoorsteenveger | 19-10-09 | 20:09
Volgens mij zitten we nu in een situatie waarin ideologieën echt op elkaar zijn vastgelopen. Het is schijnbaar niet mogelijk voor de regering om een samenhangende visie voor de toekomst te vormen.
Werkzame coalities zijn bijna niet te vormen omdat partijbelangen belangrijker zijn dan algemeen belang. Iedere regeringspartij moet "zaken" binnenhalen om een besluit aan de achterban te verkopen.
Er komt nu nooit een besluit uit Den Haag waarvan de regeringspartijen gezamenlijk kunnen zeggen dat ze erachter staan omdat het gewoon het beste is voor het land.
Als een zakenkabinet alleen maar "op de zaak mag passen", hoe kan een land dan bestuurd worden?
Nu hebben we een regering die besluiten neemt voor 2020. In de tussentijd zijn er 3 keer verkiezingen en kan alles weer veranderen. Iedere 4 jaar alles afbreken en weer opbouwen is ook geen optie waaruit visie blijkt.
Lange termijnvisie kan alleen maar als partijen elkaar niet tegenwerken.
Maar hoe dan?

domheid regeert | 19-10-09 | 20:30

Leuk en aardig dat de salonsocialisten van SP naar behoren betaald willen worden, probleem is dat daarmee het bestaansrecht van de SP in het gedrang komt. Ergo socialisme is leuk wanneer je 16 of 17 bent, maar in de echte wereld is het een drogreden.

Isser | 19-10-09 | 20:25

"Iedereen heeft zijn eigen reden om niet te willen."
Jammer dat die reden altijd hetzelfde is. Maar wat al die linksen maar keer op keer vergeten: gedwongen solidariteit is geen solidariteit.

@ domheid regeert | 19-10-09 | 19:40
Je gaat helaas fijntjes voorbij aan wat hier nu goed aan is voor de politici en hun machtspunt: hun partijen. Die gaan hier niet beter van worden, wel veel slechter, so it ain't gonna happen!

Tobus | 19-10-09 | 20:11

domheid regeert | 19-10-09 | 19:40
Ik kan persoonlijk met een aantal van je programmapunten mee, daar niet van maar jouw 'zakenkabinet' is mijns inziens toch het product van een ideologie, een mensvisie, een kijk op de wereld.
Een zakenkabinet is slechts levensvatbaar in een situatie waarin tijdelijk de ideologieën zó op elkaar zijn vastgelopen dat het land onbestuurbaar wordt. Dan wordt er ad interim zakelijk geregeerd, worden slechts de zaken waargenomen en is er per definitie geen vooruitgang of verandering. Een zakenkabinet dat wél vooruitgang bioekt of veranderingen bewerkstelligt is eigenlijk geen zakenkabinet maar een compromis van een compromis van ideologieën, is troebel, is niet duidelijk en niet overtuigend genoeg.
Ik hou wel van een ananas op zijn tijd bijvoorbeeld, en die groeit niet in het volkstuintje om de hoek. Dus moet ik overtuigd worden om mee te gaan en die ananas op te offeren.

Schoorsteenveger | 19-10-09 | 20:09

Je kunt beter een stichting oprichten voor zieke kinderen, zoals Frans Bauer dan voor de SP gaan werken.

juriste | 19-10-09 | 19:52

Iedereen laat ze links liggen, ja dan krijg je ook niemand.

Sarkassie | 19-10-09 | 19:50

Bas van der Vlies roemde ik om zijn duidelijkheid.
Hij wil bijvoorbeeld je hand en nog 3 vingers. Dat zegt hij dan en dat is het dan ook.
Je hoeft niet bang te zijn voor je 4e vinger.
JPB zegt dat hij genoeg heeft aan 1 vinger, pakt je hele hand en loert al naar je andere hand. Geen idee waar het stopt.
Het is in Nederland nu net alsof de Talibaan aan de macht is. Zelfs als je ze alles geeft wat ze willen, komt er volgende maand wel weer iets nieuws. Je ziet alleen je rechten verder afnemen en weet niet wanneer het stopt.
Als kikkers blijven we zitten in water dat steeds heter wordt.

domheid regeert | 19-10-09 | 19:49

Schoorsteenveger | 19-10-09 | 18:43
Okee, stoppen met alle politieke partijen.
We gaan voor een zakenkabinet met vakspecialisten die bewezen hebben vrij te zijn van dogma's en die kunnen denken buiten de vaste stramienen.
10 mensen, ieder aangevuld door een team van specialisten, krijgen een half jaar om met een echte visie te komen die zo duidelijk en eenvoudig is dat het niet uitgelegd hoeft te worden, omdat vrijwel iedereen direct de voordelen ziet.
Mijn (bespreekbare) visie:
Binnen 8 jaar is Nederland toonaangevend op het gebied van duurzame energie en wordt er gebouwd aan een alternatief stroomnet waarbij de basisgedachte is dat mensen zelf hun energie opwekken. Geen toekomst voor RDE/Essent en dergelijke bedrijven. Binnen 15 jaar kan minstens 70% van de energie duurzaam zijn.
Binnen 5 jaar is Nederland weer een voorbeeld als het om mensenrechten gaat. Drugs zijn uit het strafrecht gehaald.
Dierenwelzijn is een woord dat betekenis heeft.
Binnen 5 jaar zijn er 30% minder ambtenaren.
Binnen 5 jaar heeft de politie weer respect verdiend. Meer recherche, minder flitsers. ME'ers krijgen een identificatienummer.
Binnen 5 jaar is alle onnodige ballast uit de gezondheidszorg verdwenen zodat met 20% minder geld een betere service verleend kan worden.
Binnen 5 jaar een echt vernieuwend belastingstelsel. Geen stoplap zoals we in 2001 kregen, maar een supereenvoudig stelsel als flattax.
Binnen 5 jaar is het aantal mensen in de WAO en bijstand met 50% gedaald en is de fraude met het PGB opgelost.
Bescherming burgergevens krijgt prioriteit. Burgers kunnen bij 1 loket terecht als er sprake is van identiteitsfraude e.d. Dit loket lost het dan op, zodat je niet ten onrechte in verkeerde dossiers staat. Misbruik van privégegevens wordt een zeer ernstig misdrijf.
Ambtenaren kunnen persoonlijk vervolgd worden bij duidelijk machtsmisbruik of onkunde.
Werknemers verdienen zodanig veel dat ze geen huurtoeslag, zorgtoeslag e.d. nodig hebben. Het is best triest dat je hard werkt en toch allerlei subsidies nodig hebt om te kunnen leven.
Iedereen is vanaf geboorte verzekerd voor ziektekosten, zonder dat daar loonbeslag voor hoeft te worden gelegd.
De wereld wordt kleinschaliger. Mensen kopen hun voedsel veelal uit de streek zodat er weer een band komt tussen consument en producent.
Scholen worden weer kleinschaliger en uitsluitend openbaar; religie doe je maar thuis of in het gebedshuis maar niet in de openbare ruimte.
etc.

En soms denk ik wel eens heel extreem: Schaf alle subsidies en alle uitkeringen af behalve de AOW. Veel mensen die nu een uitkering krijgen, gaan dan gewoon werken. Helaas zijn er dan ook veel schrijnende gevallen.
Misschien kunnen armenorganisaties en de kerk beter beoordelen wie recht hebben op bijstand dan het CWI en de keuringsartsen.
Als ik dan zie dat mijn buren in werkelijke nood zijn, zal ik ze graag helpen. De belasting en premieheffing is dan zo laag dat werkende mensen toch geld over houden.
Het gaat erom dat er een mentaliteitsverandering komt. Dat mensen liever gaan werken dan een ander te laten werken. De mentaliteitsverandering waarover ook JPB het heeft, maar die dat op geen enkele manier waarmaakt.
JPB die ook voorzitter is van het innovatie platform waar je zo weinig van hoort.
Dit land kan zoveel beter.

domheid regeert | 19-10-09 | 19:40

mooie foto van Samsom vandaag in de NRC pagina 2 hahaha

met een kersje erop | 19-10-09 | 19:24

Toch kan ik me er wel iets bij voorstellen, als je het goed wil doen in de gemeenteraad zal je daar toch echt zo'n 20 tot 30 uur per week voor moeten uittrekken. Reken daar nog eens je (vrijwilligers) werk voor je partij bij en kijk naar de vrije tijd die je dan nog over hebt buiten je betaalde baan... Kortom het is toch een soort idealisme, voor welke partij dan ook. Het is niet superbetaald (understatement) en dan moet je ook nog alles naar een rekening in Oss sturen... Nou ik zou het ook niet doen.

lourilex | 19-10-09 | 19:19

Als de mensen die sp stemmen nu eens massaal hun uitkering in de partij kast zouden storten.

Echt waar? | 19-10-09 | 19:13

mzzia | 19-10-09 | 19:02
"Alleen mensen die het _echt_ willen doen mee aan de SP." En dat is dus het probleem. Het zijn er steeds minder. Maar troost je, ddat is dan ook écht een elite, een ware elite.

Schoorsteenveger | 19-10-09 | 19:08

Ik woon zelf in de Haarlemmermeer en ik kan je zeggen, voor die 1 a 2 zetels die ze elke keer 'scoren', kunnen ze het ook beter niet meer doen. De VVD heerscht hier nou eenmaal de pan uit!

Sr. Martinez | 19-10-09 | 19:05

Het is jammer dat jullie dat weer zo moeten brengen GS. Het is gewoon een extra barrière om beroepslullen weg te houden van de SP.

Alleen mensen die het _echt_ willen doen mee aan de SP, de mensen die alleen maar geld willen vangen (Jan-Peter, Rutten, Donner, etc.) worden hierdoor uitgesloten van deelname.

domheid regeert | 19-10-09 | 18:14
+1

mzzia | 19-10-09 | 19:02

Socialisme is ook gewoon een synoniem voor afgunst. De grootste asocialen zitten bij de SP en PvdA.

Brandje | 19-10-09 | 18:44

Beverwijk en Coevorden zullen ook niet geplaagd worden door de SPcampagne. ook daar no peoples die voor een scheet en 3 knikkerts voor het algemeen belang aan de gang willen.

BTW: Raadvergoeding is geen 700,-, maar afhankelijk van gemeentegrootte. In mijn stad van 18.000 is dat welgeteld 444,10 bruto. Als je SP-ert bent krijg je daar dus 25% van. Kamerleden leveren ook in maar declareren zich een ongeluk, ja zo kan ik ook 'sociaal'zijn.

opdondertje | 19-10-09 | 18:44

domheid regeert | 19-10-09 | 18:14
Dan leggen we de vinger op de zere plek, denk ik. Die zere plek is, dat er op dit moment geen politieke stroming is die als katalysator kan werken in een wereld waarin de oude idealen niet meer werken en er van buitenaf nóg oudere idealen, inclusief een Heilig Boek, worden binnengegooid, idealen die enkel gepareerd worden door een club die een beroep doet op de Volksgeist.
Jan Marijnissen ruikt nog naar groene zeep, Agnes ruikt al te veel naar parfum, ook al is het misschien een goedkoop parfum, en bij de PvdA moet je de echte socialisten inmiddels met een lantaarn gaan zoeken. Het wringt. De oude verhalen zijn er nog wel, maar ze sprankelen niet meer.
Bas van der Vlies kan overkomen als een rechtgeaarde Christen, zo'n vaderlijk figuur, zo'n integere pief die eerst tien keer aan God zal vragen of hij echt kiest voor het goede alvorens tot actie over te gaan, maar als je beseft dat hij er met goedkeuring van God niet de minste moeite mee heeft om een flikker zijn school uit te flikkeren of een vrouw op bevel van God te verplichten géén abortus te plegen, wat ook haar persoonlijke situatie is, dan krab je je wel tien keer achter de oren. De statuten van de SGP zijn terzake ook zeer verhelderend. Je weet welhaast zeker dat Bas niet over de schreef zal gaan, dat bas fatsoenlijk blijft, dat Bas niet van zijn geloof af zal vallen, dat Bas zijn ziel niet zal verkopen, maar je weet tegelijk dat de criteria die Bas hanteert onwrikbaar zijn, even onwrikbaar als die van een rechtgeaard communist. Zo'n Balkenende is met de Bijbel onder zijn arm en met goedkeuring van het hele CDA een paar stapjes verder gegaan, en dan lijkt die Bijbel plots alleen nog maar een attribuut, een rekwisiet, een stok om mee te kunnen slaan in plaats van een vast uitgangspunt. Het wringt, en die Bijbelse waarheden sprankelen niet meer als ze uit de mond van een valse profeet komen.
Heldere berglucht, dat is wat we nodig hebben, en een positie van waaruit we ook een heldere blik hebben, tot aan de einder en naar alle richtingen. Dan moeten we het lef hebben om die oude systemen te ontmantelen en er niet met honderdduizend compromissen tussenin gaan hangen.

Schoorsteenveger | 19-10-09 | 18:43

De SP is zeau 1981.

_- ViXXeN -_ | 19-10-09 | 18:34

"Ik hoopte dan ook op een VVD/SP regering."
domheid regeert | 19-10-09 | 18:14

Dat kabinet kunnen we dan met recht "Domheid Regeert" noemen.

Merlot | 19-10-09 | 18:33

Schoorsteenveger | 19-10-09 | 17:5
Je snapt mijn probleem. Ik zou graag de SP in een regering willen zien, maar ik zou ook weer niet willen dat ze alle macht hebben.
Ik hoopte dan ook op een VVD/SP regering.
Beide partijen hebben goede denkbeelden maar wat foute randjes.
Als ze elkaar gaan versterken in plaats van afbreken, krijg je een kabinet dat snapt dat geld verdiend moet worden, maar dat we ook een menselijke maatschappij zijn.
Een maatschappij waarin zowel klaplopers als de Dirk's worden aangepakt.
Een maatschappij die niet langer teert op achterdocht, maar een maatschappij waarin iedereen zich in vrijheid kan ontplooien.
Ik zou daar graag mijn schouders onder willen zetten en een extra bijdrage leveren. Maar als ik JPB hoor zeggen dat we samen de schouders eronder moeten zetten, dan heb ik geen idee waaronder dat dan is en kan ik hem alleen maar uitlachen.
Met een politicus als Bas van der Vlies heb ik weinig denkbeelden gemeen, en toch heb ik respect voor hem. Hij is eerlijk, heeft een visie en ik heb hem nooit kunnen betrappen op een geheime agenda.
JPB heeft geen visie en ik heb geen idee wat zijn agenda is, en al helemaal niet wie zijn agenda bepalen.
De SP ziet de gevaren van "Europa" en waarschuwt daar ook voor.
JPB levert onze soevereiniteit, tegen onze uitdrukkelijke wens in, gewoon uit.

domheid regeert | 19-10-09 | 18:14

domheid regeert | 19-10-09 | 17:54
Nee, je moet je ziel niet verkopen. Die ziel is ooit door Karl Marx hoogstpersoonlijk ter vervanging van een Christelijke ziel ingeplant, en mag sindsdien als het aan de SP ligt nooit meer verbvangen worden, want nietwaar? met het Communisme is het Einde der Geschiedenis aangebroken, weten we precies wat de natuur van de mens is en dus wat goed voor hem is en kunnen we stoppen met nadenken.

Schoorsteenveger | 19-10-09 | 17:58

DonQ. | 19-10-09 | 17:44
Ah, jij was er al achter.
Eerst lezen dan plempen Teun.

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 17:55

De La Puerco | 19-10-09 | 17:40
Moet ik daar op ingaan?
Nou, vooruit dan
nl.wikipedia.org/wiki/Socialistische_P...
1. We leven niet meer in de jaren 80
2. Er is ook veel om Nee tegen te roepen.
3. Er waren veel redenen om mee te (willen) regeren maar nog meer redenen om het niet te doen. Je moet je ziel niet verkopen en zeker niet als je er niets voor terugkrijgt.

Ik ben een keer op een vergadering van de SP geweest en daar waren inderdaad mensen van een jaar of 45 waarvan je weet dat ze nog nooit iets gepresteerd hebben en die niet verder komen dan "daar hebben we toch recht op"
Als de SP deze mensen kan lozen, wil ik misschien wel raadslid worden. Alleen, hoe moet ik dan de hypotheek betalen?
Politici verdienen niet teveel, ik vind het dan ook onzin dat je dat in de partijkas moet stoppen.
Politici presteren vaak te weinig. Dat is het echte probleem.

domheid regeert | 19-10-09 | 17:54

lol @ DonQ. | 19-10-09 | 17:48

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 17:53

Weet je wat pas een succes zou worden? Een aparte site (of verzamelboek?) met alle weggejoriste bijdragen van rea(té)guurders.
.
Intrigeert me altijd enorm wat zelfs de GS redaktie te stijlloos vindt...

brunz | 19-10-09 | 17:52

domheid regeert | 19-10-09 | 17:35
Wat wij dienen te doen, en dat weet iedereen inmiddels, is de banken en financiële instellingen méér aan de ketting leggen, beter controleren. Dus, het risicogedrag vermideren, mogelijk vermijden. Dat is redelijk richting Islamitisch bankieren, maare dan zónder de connotatie dat het de Wil van de Verhevene is die hier bepaalt wat er gebeurt. Als we nu werkelijk Islamitisch aan het bankieren waren, dan zouden we ook in andere opzichten islamitisch handelen, dat was mijn argument.
Ik wil graag overal van leren, ook van de SP, daar niet van, maar als de SP al jaren zou regeren, dan zouden we er in een aantal opzichten behoorlijk anders bij lopen dan nu het geval is. Weet je nog, de SP wilde niet meeregeren want moest te veel compromissen sluiten. Als je compromisloos bent, dan kun je soms het morele gelijk bijzonder aan jouw zijde hebben. De Islamitische staten kunnen wat betreft het bankieren nu óók hun morele gelijk halen, maar dat betekent niet dat ik 'dus' hun moraal in zijn totaliteit omarm. Hetzelfde geldt voor de SP.
Ach ja, buitensporige zelfverrijking ten koste van een ander, dat is niet goed. Maar wat buitensporig is wisselt per streek en per tijdperk. En wat precies een bijdrage aan de samenleving is, dat is ook niet altijd even gemakkelijk te bepalen. Zo heb ik laatst een bruggenbouwer horen verkondigen dat de moslim een unieke bijdrage aan de westerse samenleving dient te leveren door de unibversele waarheid van de Islam aan te bieden als vervanging van de verderfelijke ontgoddelijkte westerse waarden. En die communistische en socialistische bijdragen hebben ook niet overal het beoogde menselijke geluk gebracht, heb ik het idee.

Schoorsteenveger | 19-10-09 | 17:52

PVDA staat niet voor Partij voor de Arbeid, maar voor Partij van de Arbeid(van anderen).

De La Puerco | 19-10-09 | 17:50

@Teun, stiften is uit. Nieuwe trend is kleurplaten ;)
*bakken gaat, out*

DonQ. | 19-10-09 | 17:48

@En-el Hak | 19-10-09 | 17:37

Hoeveel x mogen socialisten bewijzen het helemaal en altijd fout te hebben, thats the question. Scheringa 1x fout, affakelen die lul, links al bijna 100 jaar fout, niets aan de hand. Is toch opmerkelijk, heeft vermoedelijk wat van doen met zelfs bewezen retards het stemrecht geven.

De La Puerco | 19-10-09 | 17:47

;
Smakelijk!

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 17:40
Dankoewel!
Ga zo een Gelderse rookworst slachten;)

Frau Antje | 19-10-09 | 17:45

1. Anton Pannekoek (1873-1960), Nederlands astronoom en marxistisch theoreticus
2. Antonie Johannes Pannekoek (1905-2000), Nederlands geoloog
3. Jop Pannekoek (1943-2003), Nederlands artiest, regisseur en programmamaker
4. Peter Pannekoek (1986-), Stand-Up comedian en zoon van Jop Pannekoek
5. Manon Pannekoek (1984-), Nederlandse ex-ballerina en operazangeres

Anton dus.

DonQ. | 19-10-09 | 17:44

@Teun van het Tuinpad
Close dus. ;)
*opgeeft en pannenkoeken bakken gaat*

DonQ. | 19-10-09 | 17:41

@domheid regeert | 19-10-09 | 17:08

Uw SP lofzang, is opmerkelijk niet in overeenstemming met uw nick-name.

1. SP was/is Maoistisch (50+ miljoen doden door geweldig SP-beoogd beleid).

2. SP heeft nog nooit ergens een deuk in een pakje boter geslagen, hebben nog nooit iets ten voordele van Nederland gedaan. Slechts steeds nee geroepen.

3. Weigerden regeringsdeelname, terwijl zij alles voorzagen en dragen dus (de hoofd ?) schuld aan het huidige debacle.

SP is gewoon blabladibla voor bijstandstrekkers.

De La Puerco | 19-10-09 | 17:40

Frau Antje | 19-10-09 | 17:36
Niet nodig.
Ga jij maar naar je goed (ge)recht.
;
Smakelijk!

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 17:40

DonQ. | 19-10-09 | 17:36
Net niet.
Nog een keer.
;

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 17:39

Yep, weer een bewijs, voor zover nodig, dat communisme niet werkt.

En-el Hak | 19-10-09 | 17:37

Lying Dutchman | 19-10-09 | 17:32
domheid regeert | 19-10-09 | 17:08
Sluit ik me bij aan, maar ja, domheid regeert.

metropoliet | 19-10-09 | 17:36

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 17:33
Teun,
Voordat ik aan het enige recht, het aanrecht ga;
moet ik je nog even helpen?
Tenminste verbaal dan om die drol een pats om de oren te geven?

Frau Antje | 19-10-09 | 17:36

@Frau Antje
Dank.
Ik red me wel.
;)

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 17:36

Schoorsteenveger | 19-10-09 | 17:19
Toch kunnen we best wat leren van het islamitisch bankieren.
Je hoeft niet alles over te nemen, maar kunt zaken aanpassen aan de westerse waarden en normen.
Je geld verdienen met "schuiven met geld van anderen" voegt maatschappelijk weinig toe. Daarom heb ik, had ik, en zal ik ook meer respect blijven houden voor een bakker dan voor mensen die alle mogelijkheden onderzoeken om het systeem te misbruiken ten eigen bate.
Je kunt bijna alleen maar rijk worden door anderen teveel te laten betalen.
Kijk maar naar Dirk.
Een mens zou ook niet beoordeeld moeten worden op het geld dat hij verdient, maar op de bijdrage die hij aan de samenleving levert.
Je kunt trots zijn op mensen die samen met hun inventieve belastingadviseur een route hebben bedacht om minder belasting te betalen.
Je kunt er ook disrespect voor hebben (is echt iets anders dan jaloezie).

domheid regeert | 19-10-09 | 17:35

*out*

Lying Dutchman | 19-10-09 | 17:35

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 17:33
Ja, ik was inmiddels ook zo ver. Bedankt Teun!

Lying Dutchman | 19-10-09 | 17:35

Lying Dutchman | 19-10-09 | 17:30
Goegel even op Pannekoek.
Zo grof ben ik doorgaans niet maar deze is op het randje.

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 17:33

Tja, socialisme werkt dan ook niet.
Je krijgt niet de beste kandidaten als je ze niet fatsoenlijk betaalt.
.
*bladert nog eens door Atlas Srugged*

Carpe Noctum | 19-10-09 | 17:32

domheid regeert | 19-10-09 | 17:08
Ik vond je tegel wel leuk om te lezen. Goed on-topic. Je gaat duidelijk op de materie in. Ik geef je een 8, hoor.

Lying Dutchman | 19-10-09 | 17:32

De Jood | 19-10-09 | 17:24
Zeg meneer, weet U wel wie Pannekoek was ?
Ga eens even terug naar school, wil je.

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 17:31

gentle giant | 19-10-09 | 17:29

Nou, eet smakelijk.
Ik ga nu boer'nkool maken.

Frau Antje | 19-10-09 | 17:31

Dit is niet zozeer een SP probleem.
Bijna alle partijen zitten met hetzelfde probleem.
Het eindeloze verraad en bedrog van politieke partijen zorgt al jaren voor een leegloop.
Ons hele bestel zal op de schop moeten. Zeker weten.
De PvdA heeft dit probleem niet, die kijken alleen naar sexe en huidskleur en hun eigen portemonnee. Zodoende hadden ze zelfs raadsleden in Feijenoord die geen Nederlands konden spreken!!

leefbarbaar | 19-10-09 | 17:31

Typisch gevalletje van links lullen en rechts (willen) vullen. Misschien dat een charismatich persoon aan het hoofd van de partij de groep rooie rakkers wel bij elkaar kan houden dan een opgefokte feeks!

Reudool | 19-10-09 | 17:30

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 17:17
? Vind ik niks voor jou. Zit je wel zelf achter je pc?

Lying Dutchman | 19-10-09 | 17:30

BeunDeHaas | 19-10-09 | 17:12

Nou ok, Balkenende had er 9 jaar voor nodig en een wereldwijde crisis, om de boel naar de verdoemenis te helpen, Den Uyl daarentegen nog geen 4 jaar, wie is er beter ?

De La Puerco | 19-10-09 | 17:30

@Frau Antje | 19-10-09 | 17:19, ik weet het niet, een beetje aandikken helpt wel, mijn boerenbuurman gaf wel eens het volgende commentaar als hij een mejuffrouw wel zag zitten:
"van zo'n wijf vreet je toch een emmer stront"

gentle giant | 19-10-09 | 17:29

De Jood | 19-10-09 | 17:24
Ho
Ho,
Immer mit der Ruhe!
En laat Teun met rust.

Frau Antje | 19-10-09 | 17:27

@De Jood |17:24
Zinnig reaguren op onzin is nog moeilijker.
Poffertje!

fuckje | 19-10-09 | 17:26

@superjan | 19-10-09 | 17:07
Hij is wel moeilijk deze keer.
ANWB denk ik, wat is er mis met Ziggo?

DonQ. | 19-10-09 | 17:26

Een ideologie, waar je muren voor nodig hebt om de mensen 'waar je het allemaal voor doet' binnen te houden is gedoemd te mislukken. Om dan 20 jaar later nog steeds hetzelfde te willen is verdacht.

De La Puerco | 19-10-09 | 17:26

-weggejorist-

De Jood | 19-10-09 | 17:24

PVV heeft 3 geschikte raadsleden, SP mist er 3. Laat ze fuseren.

metropoliet | 19-10-09 | 17:24

ITEACHYOU | 19-10-09 | 17:15
Nou, nou, nou
dat kan ook iets beschaafder:
een keutel die sinds jaren onder de bossage verscholen is.
Of zo iets...

Frau Antje | 19-10-09 | 17:19

"Als we al jaren een SP regering zouden hebben, was er geen DSB schandaal geweest."
Sluit als een bus, klopt als een zwerende vinger. Maar dan was er een hele hoop andere zaken óók niet geweest. Als we al jaren onder de Sharia leefden en op bevel van de Verhevene Islamitisch gebankierd zouden hebben, was er óók geen DSB-schandaal geweest. Neem een extreme positie in en je hebt vaak gelijk als er in het grijze midden iets misgaat.

Schoorsteenveger | 19-10-09 | 17:19

domheid regeert | 19-10-09 | 17:08
Pannekoek.

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 17:17

Agnes Kant is misschien een bevlogen politica, maar heeft de uitstraling van een drol die al jaren in het bos ligt te rotten.

ITEACHYOU | 19-10-09 | 17:15

What's next!
gaat de server bij GS zometeen ook roken?
valt het hele internet plat?
ftw is er aan het handje bij Spitsnieuws?
.
OT. net goed voor die socialisten

Gurb | 19-10-09 | 17:13

@ ITEACHYOU
Na deze vier jaar? Maak daar maar 5 van, minimaal. De kans dat Bakellende en zijn 79 rovers vallen is relatief klein. CDA zal 9 jaar geregeerd hebben als het zo doorgaat. Negen jaar, en het land is kapot...

BeunDeHaas | 19-10-09 | 17:12

übercommenter in da house ...

gentle giant | 19-10-09 | 17:11

Spindokter..
Haal Kay van der Linde van stal.
Succes verzekerd.
De 1 ligt onder de grond, de ander houdt nog net het hoofd boven water.

Frau Antje | 19-10-09 | 17:11

als ze "links" zijn en hun zakken willen vullen is de pvda misschien een ideetje?

ministerpronk | 19-10-09 | 17:10

Als we al jaren een SP regering zouden hebben, was er geen DSB schandaal geweest. Dirk Scheringa is vriendjes met mensen als JPB en staat in aanzien bij de VVD notabelen.
Agnes Kant of Jan Marijnissen hebben nooit waardering gehad voor praktijken als bij de DSB bank.
De SP staat op de bres voor de gewone man en het MKB.
De SP is graag te royaal voor mensen die niet mee willen doen, dat geef ik toe,
maar ze doen in ieder geval niet mee aan de (morele) uitverkoop van Nederland.
SP bashers zouden er goed aan doen om de SP eens wat beter te volgen en dan nog eens te oordelen.
Het gaat niet om links of rechts. Het gaat om kiezen voor de burgers, of kiezen voor het ongebreidelde kapitalisme en arrogantie van de macht.
De SP is echt niet ideaal, maar vergeleken met de andere partijen, is er eigenlijk geen andere keuze.
Of je moet vinden dat de gezondheidszorg efficiënt en betaalbaar is, dat het onderwijs klasse is, dat de kwaliteit van de politie goed is, en dat de overheid er is voor de burgers.
Blijf dan vooral CDA stemmen, of gok erop dat Geert de nieuwe verlosser is.

domheid regeert | 19-10-09 | 17:08

liga fruitkick uiteraard. #bagger

superjan | 19-10-09 | 17:07

@Parsons

Bij elkaar opgeteld kom je er dan wel inderdaad, mar is dat geloofwaardig? D66 met PVV? Wie wil het CDA nog in het kabinet na deze 4 jaar?

En ga zo maar door, door doorr

ITEACHYOU | 19-10-09 | 17:02

Stijlloos roze bij sn.

Aerox | 19-10-09 | 17:00

Bassie_ | 19-10-09 | 16:56 zo dood als een deur.

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 16:59

@ITEACHYOU | 19-10-09 | 16:55
CDA, PVV en D66?

Parsons | 19-10-09 | 16:58

Bassie_ | 19-10-09 | 16:56 Hartstikke stuk!

appart | 19-10-09 | 16:58

Eigenbelang is de basis van socialisme en solidariteit. Maar dat gaat slechts op zolang je onder het gemiddelde scoort. Daar boven is het charitas. En charitas zonder eigenbelang bestaat niet meer.

hekkesluiter | 19-10-09 | 16:57

spitsnieuws = kapoet?

Bassie_ | 19-10-09 | 16:56

@Ja die ja | 19-10-09 | 16:53, as dead as a deaudeau.

gentle giant | 19-10-09 | 16:56

Mmm, laatste peiling. Volgens mij heeft heel NL een probleem als er nu verkiezingen zouden zijn. Probeer hiermee maar eens een meerderheidskabinet samen te stellen.

GL 9 zetels
CDA 30
PVDA 19
PVV 28
SP 15
VVD 16
D66 18
CU 8

ITEACHYOU | 19-10-09 | 16:55

Lying Dutchman | 19-10-09 | 16:51

Your Welcome!

pius | 19-10-09 | 16:54

Mooi. Wat zullen we nu eens kapodt maken?
Eh.. Spitsnieuws?

Ja die ja | 19-10-09 | 16:53

Een studiegenoot van me heeft een buurman die SP-er is.
Mooi vrijstaand huis met zadeldak, Dikke SUV voor de deur (wel Koreaans, dus bijna communistisch genoeg) en dik salaris.
Weigert ook in de Raad te gaan zitten vanwege het inleversysteem, maar ondertussen altijd maar doorzeiken over gebrek aan solidariteit en altijd maar zeveren over kapitalisten en liberalen die iedereen uitzuigen.
Ik dacht eerder altijd dat dat was voorbehouden aan PvdA..

vagehond | 19-10-09 | 16:53

Karl is al lang door de wormen opgevreten en kan zich niet meer omdraaien in zijn graf. De stoffeliijke resten van Lenin worden door een machine met kunst- en vliegwerk bijeengehoden. De voormalige Sovjet Unie is uiteengevallen en wordt nu geregeerd door de mafia. Hoe kun je dan verwachten dat in het kleine Nederland de communistische principes overeind blijven?
Solidariteit bestaat enkel nog bij degenen die er rechtstreeks baat bij hebben, de postmarxistische apparatsjiks dus.

Schoorsteenveger | 19-10-09 | 16:52

de gedigt sosiaal
zeau
reaud
is eauk
deaud

Hans van Milner | 19-10-09 | 16:52

@ Mutsaerts. Hint! Plak een post-it op je scherm: 'ik schrijf voor GS'.

Stolichnaya™ | 19-10-09 | 16:52

pius | 19-10-09 | 16:48
Ok, duidelijk. Daar hebben we wat aan.

Lying Dutchman | 19-10-09 | 16:51

gentle giant | 19-10-09 | 16:44
Eens kijken hoe de heren met hem omgaan.

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 16:49

gentle giant | 19-10-09 | 16:44
Ha leuk! Lekker met een zakdoek en een cola voor de buis hangen.

Lying Dutchman | 19-10-09 | 16:49

De vergoeding die je krijgt voor het bekleden van het Ambt van Raadslid ligt naar mijn weten zo rond de 700 euro netto per maand.
.
De SP vraagt van zijn leden een grote mate van concrete betrokkenheid.
Dus bijvoorbeeld: op de markt staan en flyers uitdelen, participeren in acties, aanwezig zijn bij raadsvergaderingen, het rondbrengen van de nieuwsbrief etc.
Dit word gedaan door een trouw kader vrijwilligers en hier staat geen materiele vergoeding tegenover.
Wel word er volledige betrokkenheid verwacht.
De Sp bestaat voornamelijk uit twee soorten leden namelijk hardwerkende modaal verdienende mensen met een gezin en mensen met een uitkering of een anderzins sociaal achtergestelde positie.
.
700 euro voor het raadslidschap is al een vrij laag bedrag wat de SP volledig meent te moeten afromen. Ik vind dit ronduit asociaal en niet in de geest van de door de sp gepropageerde moraal en al helemaal niet in het licht van de veranderende maatschappelijke context rondom werk, arbeid en vrije tijd.
En het betekent in concreto dat mensen het thuis niet meer kunnen verkopen om ook nog als raadslid aan de slag te gaan naast hun werk en gezin.
.
Gevolg is dat de hoveelheid raadsleden en kaderleden bijna volledig gevormd word door mensen die in de wao, ww of een andersoortige uitkering zitten.
Dat deze groep vertegenwoordigd moet worden en moet participeren staat buiten kijf.
.
Maar een volledige bezetting van raadsposities door deze groep lijkt mij om evidente redenen ongewenst.
De SP negeert zijn eigen leden en stelt de partij boven de door hen 'gehuldigde' mens.
Met Kant heeft het een zwakke zure leider en het partijprogramma klinkt als een samenvatting van een sprookjesboek, leuk om te lezen maar volstrekt onuitvoerbaar.
.
Eindconclusie is dat het frisse imago wat de Sp ooit even bezat is verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor een terugkeer naar het doctrinaire conservatieve socialisme uit het verleden, met andere woorden, de sp holt in noodvaart af op irrelevantie in het maatschappelijk debat en holt zijn eigen principes uit. 'Stem tegen de Sp' lijkt me een verstandig motto in deze...

*overigens geen SP lid is*

pius | 19-10-09 | 16:48

gentle giant | 19-10-09 | 16:44

Hij denkt ook als ik onder ga dan trek ik nog wat mensen mee
dus zal de beerput wel opengaan .

Eurotokkie | 19-10-09 | 16:48

dat noemen we dus tomaten puree

Je Verzint Het Niet | 19-10-09 | 16:47

*zich afvraagt waarom voor tokkierechten op te komen. Oh ja, SP bashen is nog leuker.

kapotte_stofzuiger | 19-10-09 | 16:43

@F. von Zeikhoven | 19-10-09 | 16:37
Rekent u even mee:
-intelligente tokkie met minimuminkomen (hoofdvuilnisman o.i.d., krijgt allerlei toeslagen) wordt gekozen als raadslid voor de SP in middelgrote stad
-gemeente biedt tokkie maandelijks 1000 euro raadsgeld
-SP zegt: hier met die 1000 euro, geven we een gepaste vergoeding voor terug
-SP ziet salarisstrookje tokkie: je krijgt al minimuminkomen, dus geen vergoeding, geld blijft in partijkas
-Ambtenaar van Wouter Bos ziet dat tokkie naast hoofdvuilnisman ook raadsgeld krijgt: geen zorg-, woon- en paupertoeslag meer.
-Tokkie gaat er financieel op achteruit.

kapotte_stofzuiger | 19-10-09 | 16:42

Nog een paar weken en het Orakel uit Oss wordt weer van stal gehaald.
Het schijnt hem aan zijn hart te gaan.

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 16:42

Je kiest ervoor om namens de SP je handen uit de mouwen te steken? Voor je t weet sta je bekend als Baron(es) von Habbekratz.

lichtpunt | 19-10-09 | 16:38

Napeauleon | 19-10-09 | 16:34
Schakel Rob Oudkerk in.
Die weet er wel raad mee.

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 16:38

Misschien dat die zuurpruim van een Agnes "maak jezelf nou eindelijk eens van" Kant eindelijk het licht gaat zien en haar achterhaalde ideeën bijstelt. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het stemvee doorkrijgt wat een akelige partij de sp eigenlijk is...

Dafman | 19-10-09 | 16:37

Aggiegossie toch ..

Jackanders | 19-10-09 | 16:37

@ kapotte_stofzuiger | 19-10-09 | 16:33
En dat alles volgens het geheel verdedigbare principe: Niemand Hoeft Er Beter Van Te Worden. Nou weet ik weer niet of dat ook op de SP zelf slaat trouwens... ;)

F. von Zeikhoven | 19-10-09 | 16:37

Die afdrachtsregeling is het probleem niet. Mensen die geld boven dienstbaarheid stellen wel. Iemand nog DSB-aandelen, trouwens?

F. von Zeikhoven | 19-10-09 | 16:35

Mja.... Mijn "Partij voor gratis coke&hoeren" trekt ook weinig lui die ervoor willen gaan en ook geen stemmers.
Heeft dat misschien toch ook een béétje met een verkiezingsprogramma te maken?

Napeauleon | 19-10-09 | 16:34

Ik dacht dat de belastingdienst dit afdragen had verboden?

Parsons | 19-10-09 | 16:34

Er zitten nog zat communisten in het buitenland.

Zo jammer! | 19-10-09 | 16:33

@Brutus Grootbek | 19-10-09 | 16:29
Ga u eerst eens in de materie verdiepen.
Een gemeenteraadslid krijgt een raadsgeld/onkostenvergoeding (afhankelijk van het aantal inwoners ruwweg tussen de 500 tot 1500 per maand), de SP wil dat allemaal hebben en betaald naar eigen goeddunken het geld terug aan het raadslid. Heeft u nog ander (minimum)inkomen, kan je dikke boehoe doen, want dat vindt de SP wel voldoende.

kapotte_stofzuiger | 19-10-09 | 16:33

@Eurotokkie 16:28

Wel een kekke das. (Zo verzekerde zijn vrouw hem vanmorgen ongetwijfeld.)

widtvoet ® | 19-10-09 | 16:33

Dat geld uit de partijkas eindigt allemaal bij Marijnissen, dat weet iedereen!

Booka | 19-10-09 | 16:32

zo moeilijk kan het toch niet zijn om structureel tegen te stemmen ?
Ik begrijp best dat daar die raadsvergoeding daar te riant voor is. en dat ze het teveel moeten inleveren

wouter het bos in | 19-10-09 | 16:30

Lying Dutchman | 19-10-09 | 16:24
Precies.
Maar wat moet je anders als je de voorronde's van Popstar niet door komt.

Teun van het Tuinpad | 19-10-09 | 16:30

SP'ers. Dat zeg ik SP'rt

funkyd | 19-10-09 | 16:29

LOL @ "gewoon fatsoenlijk betaald willen krijgen voor de verrichte werkzaamheden." SP'ers krijgen een gewoon modaal salaris hoor, waar de meeste mensen in dit land het van moeten doen. Wat heb je nog te bieden aan dit land als je zelf met je rijke kont in een dikke auto zit? Politici die rijk willen worden van hun werk hebben niets goeds voor met het land. Denk daar maar eens over na.

Brutus Grootbek | 19-10-09 | 16:29

Off-topic ik wordt een beetje ziek van kop op net 1

Eurotokkie | 19-10-09 | 16:28

De SP is als het leger, je krijgt er slecht betaald, mag geen commentaar leveren en er heerst een strikte hiërarchie.

kapotte_stofzuiger | 19-10-09 | 16:27

Tja Haarlemmermeer. Een totaal ongeloofwaardige Gemeente. Er zijn daar meer onnodige verkeersdrempels dan inwoners. Lol......

Contra | 19-10-09 | 16:27

Solidariteit is ver te zoeken bij die socialisten. W00t!

Nee dus! | 19-10-09 | 16:26

Ruimt lekker op......
* Naar Agnes zwaait *

Kobus Kloothamer | 19-10-09 | 16:25

Ach Westervoort is toch een getto...

tada | 19-10-09 | 16:25

Je bent immers socialist tot je zelf geld hebt.

Zeddegeizot | 19-10-09 | 16:25

De sjek wordt alsmaar duurder. Het is de crisis. De mensen pikken het niet meer. SP'ers, komt in opstand tegen uw roofzuchtige partijleiding. Begin een vakbond voor SP-raadsleden. Eis hogere lonen. Stap uit de partij.

Vieze Tonnie | 19-10-09 | 16:24

Ik denk dat geen enkel weldenkend mens plaats neemt in een gemeenteraad. Het is toch om je kapodt te schamen.

Lying Dutchman | 19-10-09 | 16:24

Die krakers uit Nijmegen hebben het lang volgehouden.

bijtieakumaai | 19-10-09 | 16:21

linkse rakkers verlaten snel het zinkende schip

de beer van de meer | 19-10-09 | 16:19

Ja goed als we de uitzending van Zembla moeten geloven kunnen we stoppen met 60 jaar als Bos een beetje man
is maar hij laat liever de zwaarste lasten door de zwakste schouders dragen dan even aankloppen bij shell zijn
oude werkgever.

Eurotokkie | 19-10-09 | 16:17

Als je politieke ambities hebt, is nu je kans om via de SP in de raad terecht te komen. En dan hele rechtse anti-arbeiders uitspraken doen, kun je lachen.

mail cheauvinist pic | 19-10-09 | 16:17

Kay helpt ze wel uit de brand. Desnoods achter de schermen. Zo is hij naar verluidt de afgelopen maanden ook bezig geweest bij de DSB. Sukces is de mans middelnaam.

widtvoet ® | 19-10-09 | 16:16

De muur is allang gevallen maar nu bij de SP nog!!

bijtieakumaai | 19-10-09 | 16:16

Is dit dan echt het begin van het einde voor links in Nederland? Begint de NL-er dan eindelijk in te zien dat van honderd jaar socialisme niets goeds is voortgekomen?

James Lastig | 19-10-09 | 16:13

-weggejorist-

Parsons | 19-10-09 | 16:13

ja, tijd voor een nieuw liedje van Bob Fosco

Klukkluk | 19-10-09 | 16:13

SP is passé

peppievankokkie | 19-10-09 | 16:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken