Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kiert Wildeurz in the Joe Kee

wildersklm.jpg See, buy and fly vandaag met PVV Airlines. Geert Wilders mocht dan eindelijk oversteken naar die ondergelopen rotspartij in de Noordzee. Direct na aankomst in Engeland schudde de "Controversial Far-right Radical Anti-Islam Dutch MP" handjes met zijn advocatenteam bestaande uit mr. Arfan Khan (moslim), mr. Tiki Emezie (negert) en Abhijit Pandya (Indiër). Daarna toog het gezelschap naar the House of Lords op uitnodiging van Lord Pearson. Het veredelde YouTube-filmpje Fitna is overigens nog altijd niet uitgezonden. Later op de dag volgde er nog een persconferentie bij de Houses of Parliament. Van de door Lord Ahmed plechtig beloofde 10.000 bloeddorstige hakbars zijn er slechts een handjevol komen opdagen. Zij riepen slogans als "Sharia for UK and Holland! Freedom can go to hell" en hielden borden in de lucht met daarop: "Islam will dominate the world". Verder bestaat de opbrengst qua controversieel doen, gekke dingen roepen en iedereen op de kast: Een pissige twitteraar in het vliegtuig. Een matige score derhalve. Volgende x beter. UPDATE: Foto's van het *kuch* vreedzame protest HIER en HIER. Bewegende beelden van de persconferentie DAARRR

Reaguursels

Inloggen

Lewinsky | 18-10-09 | 00:08
Ik wil zoveel niet. Als het aan mij ligt, wordt Nederland...

— geen land waar de islam bepaalt wat juist is;
— geen land waar het christendom bepaalt wat juist is;
— geen land waar het atheïsme bepaalt wat juist is;
— geen land waar het CDA het "land runt";
— geen land waar een monarch het staatshoofd is;
— geen land waar joods-christelijke waarden het alleenrecht hebben;
— geen land waar demonstraties alleen door de beugel kunnen als de juiste mening vertolkt wordt;
— geen opgelegde solidariteit;
— geen angsthazerij;
— geen eenheidsworst;
— geen land waar je alleen vrij bent als je denkt zoals je behoort te denken;
— verzin zelf maar iets wat beperkend werkt.

Wat ik wel wel wil:
— tegendraadsheid;
— pluriformiteit;
— ruimte voor minderheidsopvattingen;
— stof tot nadenken;
— verzin zelf maar iets wat niet beperkend werkt.

Eén probleem: het ligt niet alleen aan mij.

niveau? | 18-10-09 | 23:11

Prachtig gesproken Geert ik zie de peilingingen alweer stijgen. +1
Zelfs nu krijg je de symphatie van de Engelsen met je als achterban.

Links kut kabinet eat your heart out....! Men is het zat en goed ook!

Rest In Privacy | 18-10-09 | 17:21

@niveau? | 17-10-09 | 15:27
Hang niet de vrolijke frans uit. Geef gewoon antwoord op mijn vraag. Wil jij dat Nederland een islamitisch land wordt? Gewoon ja of nee zeggen.

Lewinsky | 18-10-09 | 00:08

Het Britse Parlement is waar Winston Churchill stond voor zijn zaak en waarschuwde, tijdens alle 30-er jaren, voor het gevaar wat op de loer lag. De meeste tijd stond hij alleen.
.
Wilders waarschuwt voor een ander gevaar. Men noemt het Islam. Het doet zich voor als een religie, maar zijn doelen zijn wereldlijk: wereld overheersing, heilige oorlog, sharia wetten, het eind van scheiding tussen kerk en staat, het eind van democratie. Het is niet een religie, maar een politieke ideologie. Het eist uw respect, maar heeft gesprek voor u.
.
Er zijn wellicht gematigde moslims, maar er is geen gematigde Islam. De Islam zal nooit veranderen, omdat het gebouwd is op twee peilers die altijd bestaan, twee fundamentele gedachten die nooit veranderen en nooit weggaan. Ten eerste, daar is de Koran, Allah’s persoonlijke woord, voor altijd, met opdrachten die moeten worden vervuld los van de plaats of tijd. Ten tweede is er al-insal al-kamil, de perfecte man. Mohammad het rolmodel, wiens daden moeten worden overgedaan door alle Moslims. Omdat Mohammed een veroveraar was wisten we wat we konden verwachten.
.
Islam betekent onderwerping, dus er kan geen twijfel zijn over het doel. Dat is een gegeven.
.
We zien dat de islam doorzet in het Westen met een ongelooflijke snelheid. Het Verenigd Koninkrijk heeft een snelle groei van het aantal moslims. In de afgelopen tien jaar, de moslim-bevolking is tien keer zo snel gegroeid als de rest van de samenleving. Dit geeft een enorme druk op de samenleving. Dankzij de Britse politici die Winston Churchill vergeten zijn, hebben de Engelsen nu de weg van de minste weerstand gekozen. Zij geven op. Ze geven toe.

kuifje. | 17-10-09 | 16:35

Lewinsky | 16-10-09 | 22:13:
"Wil jij dat Nederland een islamitisch land wordt?"

Waar staat dat ik dat wil? Ik maak me vrolijk over tamme leuzen van moslimbetogers en jij denkt dat ik wil dat Nederland een islamitisch land wordt? Elke logica ontbreekt.

niveau? | 17-10-09 | 15:27

Komt de baartaap toch nog uit de mouw met de vredelievende protesten.

Jabalinero | 17-10-09 | 15:24

-edit | 16-10-09 | 16:26 Maaier | 16-10-09 | 18:00
In Turkije moet er een militaire dictatuur aan te pas komen om Turkije zelf niet te laten afzakken naar een zware islamitische staat. In Indonesië zijn meerdere volkeren die voorkort helemaal geen islamiet waren. (Zijn het dus alleen vanwege de druk. Zo komt Wilders ook uit Indonesië ;) en zijn veel Indonesiërs in NL afkomstig uit voorheen christelijke of ander niet moslim gebieden. Pak eens landen waar de moslims echt de baas zijn geworden? Iran bijvoorbeeld? Of Saudi-Arbabië? nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Islam_by...

seven | 17-10-09 | 14:57

@jeroentjegouda | 17-10-09 | 14:04 Ja, het leven is zwaar als je wat al te licht van brein bent.
Maar wees gerust: Ik zal je overal terzijde staan daar waar je gaat of staat: Zóveel hou ik nu van je ...
(* zich kakellachend de handen wrijven doet *)

Behaard smaalkopje | 17-10-09 | 14:10

@Behaard smaalkopje | 17-10-09 | 13:31: jemig, wat een stumperd ben jij. aan jou besteed ik verder geen aandacht meer hier, 'k zoek wel wat inteligentere reaguurders

jeroentjegouda | 17-10-09 | 14:04

@jeroentjegouda | 17-10-09 | 12:34 Zal het ter harte nemen als het zoveelste vertoon van nonsens en onzin uit Gouda.
Voor het overige: You're missing the point (dat is een gave van je). Het is erg simpel:

Jij bent nodelood beledigend.
Derhalve heb je er alle recht op beledigd te worden.
Dat is een zware inspanning, die ik echter uit solidariteitsoverwegingen plichtsgetrouw vervul.
Dompie ...

Behaard smaalkopje | 17-10-09 | 13:31

@Behaard smaalkopje | 17-10-09 | 11:52 : zo, inhoud en taalgebruik van je bijdrage te oordelen, ben je vanochtend vergeten je medicijnen in te nemen. Niet meer doen hoor, da's heel slecht voro je.

jeroentjegouda | 17-10-09 | 12:34

@jeroentjegouda | 17-10-09 | 11:14

Betrouwbaar als Geert is wilde hij graag zijn afspraak om met zijn band het schitterende nummer 'Sally in the Turnip Patch' te spelen in The Luminaire in London alsnog nakomen, jeroentje, kijk maar: www.youtube.com/watch?v=rzTUINX-OWI

Geert had een afspraak in Londonistan en daar is even wat sociofascistisch gezijk van Labourhoer Jackie Smith tussengekomen, maar daar heeft de rechter een eind aan gemaakt, dus nu komt Geert alsnog zijn afspraak na. Gesnapt?
En wat heeft jeroentje overigens op GeenStijl te zoeken behalve aandacht, hm?
Oud wijf ...

Behaard smaalkopje | 17-10-09 | 11:52

Doet iedereen de groeten vanuit Oostenrijk.
Geen Fin te bekennen hier .
Wilders + 1

Der Prinz | 17-10-09 | 11:41

Wilders vindt die demonstranten maar wat leuk. Zonder hen zou zij bezoek aan de UK geen reet voorstlelen. Hij geniet van de extra aandacht. Wat heeft hij daar te zoeken behalve aandacht?

jeroentjegouda | 17-10-09 | 11:14

Ik snap nou echt niet wat maaier in de reacties hierboven probeert verdedigen.

XaaD666 | 17-10-09 | 10:15

Grappig vond ik dat die protesters buiten de boel stonden te bevestigen "Held back by a police line, and surrounded by camera crews from around the world, they chanted slogans such as "Sharia for the UK" and "Freedom go to hell" and held up placards saying: "Sharia for the Netherlands" and "Islam will be superior". "

Tinus Trekveer | 17-10-09 | 01:22

Het lijkt wel alsof die protesterende moslims zijn ingehuurd door Wilders zelf, of zijn ze nou serieus echt zo dom als het achtereinde van een varken?
Hij komt daar om te laten zien dat de Islam een religie van oorlog en intolerantie is, en wat doen zij om daar tegen te protesteren? Gaan ze met borden rondlopen met leuzen erop die dat juist bevestigen. Wat een stelletje domme kamelen zijn het ook. +1000 voor Wilders, die ondanks alle bedreigingen de boodschap over de ware Islam blijft verspreiden

Poepus | 17-10-09 | 00:57

Labourpolitici spannen toch echt de kroon voor wat betreft absolute onwetenschappelijke nonsens en pro-'minority' en -'community'-kruiperigheid, die partij gaat me toch een partijtje electorale klappen krijgen in de komende jaren:

Februari 2009 (Labour MP heeft film niet gezien, wel voor verbod):
news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/newsnig...

Oktober 2009 (andere Labour MP heeft film niet gezien, wel tegen natuurlijk):
news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/the_dai...

Wat is het toch met moderne 'sociaal-democraten' dat men A. anderen continue wil verbieden om voor zichzelf na te denken en B. 9 van de 10 keer ook al niet zelf wil nadenken? Vanwaar dat masochisme?

Krachtmeester | 17-10-09 | 00:00

Beroepsprotesters, mensen die zijn ingehuurd.

Mongeaul | 16-10-09 | 23:02

@Lewinsky | 16-10-09 | 22:41
Politiek een kwestie van willen? Wie heeft jou dat nou weer wijsgemaakt? Verder is het niet per definitie zo dat mensen met een realistische kijk op de wereld om ons heen van Nederland een islamitisch land willen maken. Da's lijkt alleen maar zo te zijn voor mensen die slechts 2 dimensionaal kunnen denken.

-edit | 16-10-09 | 22:57

@tolerante knakker | 16-10-09 | 22:46
Jij wil dat Nederland een islamistisch land wordt?

Lewinsky | 16-10-09 | 22:48

Lewinsky | 16-10-09 | 22:41

Ik wil best, maar ik wil niet wat jij wil.

tolerante knakker | 16-10-09 | 22:46

@tolerante knakker | 16-10-09 | 22:35
Of het wel of niet kan, valt te bezien. Maar jij wil het niet eens. Jij vind het wel best als Nederland een islamitisch land wordt. Jij bent één van die willoze mensen.
*politiek is een kwestie van willen*

Lewinsky | 16-10-09 | 22:41

@tolerante knakker | 16-10-09 | 22:37
True.

-edit | 16-10-09 | 22:40

-edit | 16-10-09 | 22:35

maar met drugs is het politiek helaas weinig scoren tegenwoordig

tolerante knakker | 16-10-09 | 22:37

@Lewinsky | 16-10-09 | 22:26
Ach, als dat het issue is.... In heel Europa zijn maar een paar menschen in naam van de Islam vermoord. En volgens Wilders wonen er 25 miljoen. Dan zou ik mij drukker maken over de drugsscene. Daar vallen in verhouding en in absolute aantallen veel meer doden. Da's niet wegkijken, maar de zaken in perspectief zetten.

-edit | 16-10-09 | 22:35

Lewinsky | 16-10-09 | 22:26

Wakker worden waaruit? Ik denk dat ik minder droom dan jij als ik beweer dat je de islam niet simpelweg je land kan uitsturen.

tolerante knakker | 16-10-09 | 22:35

#Lewinsky | 16-10-09 | 22:26

Hier hebt u een punt.

hoeveel meisjes moeten/zullen nog gaan lijden onder de mut'ah?
Teiltje pakt voor de ontkenners>>
www.youtube.com/user/hetvrijevolkcom#p...

kwajtsnet | 16-10-09 | 22:32

Potver;
Petje af voor die Geert met lef!
Frau Antje | 16-10-09 | 22:12

Het is me wat, inderdaad... Helemaal naar dat enge Engeland. Daar heb je ballen voor nodig.

-edit | 16-10-09 | 22:29

Waarom zijn het altijd dezelfde figuren die op die islam-demonstratiefoto's staan? Iedere keer als er weer zo'n foto van jengelende haatbaarden wordt gepubliceerd, denk ik:"hee, daar zijn ze weer! Die gasten heb ik al vaker gezien!" Het zijn steeds dezelfde jurken en baarden met dezelfde lelijke rotsmoelen erboven. Hoe kan dat? Is dat soms een vaste kern, die opgetrommeld wordt zodra er weer wat geroepen moet worden? Ze kunnen blijkbaar ook allemaal erg goed met de computer en printer overweg, getuige de mooie bordjes met opgeplakte A4'tjes erop met mooie uitgeprinte teksten erop.
@ linkse peopletjes die deze haatbaarden achter Geert aan gestuurd hebben (zelfde vliegtuig? Geert mag wel oppassen!): Begint een beetje op te vallen zo, linkschmensen!

prakkie | 16-10-09 | 22:27

@tolerante knakker | 16-10-09 | 22:21
Hoeveel mensen moeten er nog vermoord worden in de naam van de islam voor jij wakker wordt, quasi-tolerante wegkijkert?

Lewinsky | 16-10-09 | 22:26

Lewinsky | 16-10-09 | 22:18

en er is overigens een klein verschil tussen demonstreren of vermoorden.....

tolerante knakker | 16-10-09 | 22:24

Lewinsky | 16-10-09 | 22:18

Je mist mijn punt. Het ging mij over het standpunt wat GS inneemt n.a.v. aantallen demonstranten. GS heeft nog wel eens de neiging deze telkens anders te bezien naar gelang het politiek links of rechts is.

tolerante knakker | 16-10-09 | 22:23

Lewinsky | 16-10-09 | 22:13

Ik stek me voor dat de Romeinen ook zo dachten toen het christendom hand over hand toenam in het rijk. En hun hebben absoluut geprobeerd het uit te roeien! Als je bepaalde denkbeelden binnen een maatschappij (die gevaarlijk zijn voor de maatschappij) wilt veranderen, zul je een alternatief moeten beiden. Uitroeien of uitbannen is onmogelijk, dat bewijst de geschiedenis keer op keer.

tolerante knakker | 16-10-09 | 22:21

@Schoorsteenveger | 16-10-09 | 18:35
Precies. En bij wie dat niet (gaat) lukken, moet maar fysiek eruit getimmerd worden. De vrijheid is te kostbaar. Bondage go to hell.

Fijnstoffer | 16-10-09 | 22:20

@tolerante knakker | 16-10-09 | 22:07
*er demonstreren maar 30 mensen*
Zo ken ik er nog wel een paar:
*er is maar 1 man vermoord in de naam van de islam in Nederland*
*er waren maar 3000 doden bij de aanslagen in NY*
*er waren maar 300 doden bij de aanslagen in Madrid*
*er waren maar 50 doden bij de aanslagen in London*
*er zijn alleen maar islamitische oorlogen in Algerije, Afghanistan, Iran, Irak, Soedan, Somalië en Pakistan en hier vallen maar 1 miljoen doden per jaar bij*

Lewinsky | 16-10-09 | 22:18

@niveau? | 16-10-09 | 22:02
Wil jij dat Nederland een islamitisch land wordt?

Lewinsky | 16-10-09 | 22:13

Potver;
Petje af voor die Geert met lef!

Frau Antje | 16-10-09 | 22:12

Moi2 | 16-10-09 | 22:02

nee, de foto's laten zien dat GS een hele geloofsgemeenschap over één kam scheert als er (maar) 30 mensen demonstreren. Een soortgelijk aantal bij iedere willekeurige linksche demonstratie doet GS af als een zielige vertoning. Je ziet wat je wilt zien mensen.....

tolerante knakker | 16-10-09 | 22:07

Hein73 | 16-10-09 | 21:22

Dat de pliesie sowieso ooit het volk kan tegenhouden als het massaal in opstand komt is een illusie. pliesie moet een volk beheersen en snel de vinger op de zere plek leggen.

tolerante knakker | 16-10-09 | 22:03

De foto's laten wel heel duidelijk zien dat Wilders helemaal gelijk heeft als hij het over een Moslimgevaar heeft.
Bovendien laten ze zien hoe absurd de linkse leugen van een "fijne multikul" is.

Moi2 | 16-10-09 | 22:02

-edit: check die picas ff -
Het waait wel over! | 16-10-09 | 14:47

Nou, nou, nou, vinden jullie die pica's werkelijk zo schokkend? Tsk-tsk. Je zou verwachten dat het betogersspul voor het trekken van media-aandacht met extreme, tendentieuze en nodeloos kwetsende leuzen zou uitpakken, maar "Sharia for the Netherlands", "Islam will dominate the world" en "Freedom can go to hell" is het ergste wat ze kunnen bedenken. Ik moet toegeven: die aandacht van de media is er ondanks deze tamme flauwekul toch wel gekomen. Ook van GS. Maar ja, GS geeft elke scheet van Wilders aandacht.

niveau? | 16-10-09 | 22:02

Ach, het houdt elkaar in stand. Houdt het allemaal lekker duidelijk zwart-wit. Helaas is Nederland grijs en schieten we met geen van beidde partijen ook maar iets op.

tolerante knakker | 16-10-09 | 22:00

*sharia for the netherlands*
Ik dacht het niet! Nederland islamvrij!

Lewinsky | 16-10-09 | 21:47

*islam will dominate the world*
Het blijft geweldig om te zien hoe deze mohammedanen het gelijk van Wilders bewijzen.

Lewinsky | 16-10-09 | 21:40

Mensen, we zijn in oorlog met moslim fundamentalisten en extremisten alleen durft niemand dat hardop te zeggen omdat anders de pleuris uitbreekt. Reken even mee: in NL zijn 51000 agenten. Daarvan lopen ongeveer 13000 op straat. Dat is dus 1 agent op 1230 mensen. Als de vlam echt in de pan slaat hebben we bij lange na niet genoeg agenten om een opstand te stoppen. En dan wil de PvdA nog lekker bezuinigen op politie....

Hein73 | 16-10-09 | 21:22

Deze 30 fundi's en Wilders zijn 1 pot nat. Ze kunnen niet zonder elkaar, ze hebben elkaar nodig om naar de ander te kunnen wijzen: Wilders die zegt 'zie je wel hoe slecht de islam en moslims zijn (kijk maar naar de demonstratie v/d fundi's, zo zijn alle moslims )..... en de fundi's wijzen weer naar Wilders en zeggen: zie je wel hoe de ongelovige westerlingen zijn, ze zijn vijanden v/d islam en moslims en ze zullen nooit onze vrienden zijn, keer hun de rug toe en sluit je aan bij ons.

MaartenTerminator | 16-10-09 | 21:21

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 17:48
Remember Spanje: 1523 (verbod arabisch door Karel de V), 1567 (verbod islam Filips de II) en daarna 1609 (Decreet Filips de III)! Daarna 3 eeuwen vrede!

de^mol | 16-10-09 | 20:52

This is my comment to the heelbar's who where there with their stupid threats and where posted in this "Geen Stijl" comment.
First i printed the picture with the man with the black beard. I went to the toilet, now the man has a brown beard. Second thing i did, the other man on the next picture has now a yellow beard. Luckily there where only two pictures in the comment of "Geen Stijl" because i ran out of ammunition. After that, i decided to post the restyled pictures to their organisation in England. Did not do any stamps on it, pay for yourself you radical islam ashole. If you ever think i will give up my freedom en would acceptate sharia, just send me another picture of your ugly face.

slakkenzout | 16-10-09 | 20:23

@Writhen | 16-10-09 | 18:32
Overigens bij mijn beste weten is het de 'Peoples Republic of China' zonder dat democratic ervoor. Dat verzin je er voor het gemak even bij, of niet ;)

-edit | 16-10-09 | 19:50

sjaakdeslinksesul | 16-10-09 | 17:49
Ben het voor een groot deel met je eens, zeker voor wat betreft de rol die zo'n partij kan spelen met betrekking tot agenda-setting. Denk niet dat hij een voorstander is van de-secularisering, dit zou wel een buitengewoon grote breuk zijn met de lijn die hij jaren bij de VVD ten gehore bracht. Ik denk dat hij dit argument puur uit strategische overweging gebruikt, lees: electoraal gewin.
Hier is hij erg slim in, zoals je zegt; het hoe en waarom van zijn keuzes is maar moeilijk te begrijpen. De man is een strateeg pur sang en zal denk ik geen enkel wettelijk middel schuwen om een nog grotere groep achter zich te krijgen.
Niccolò Machiavelli stijl.

Il_Principe | 16-10-09 | 19:23

@Krachtmeester | 16-10-09 | 18:25
Maar, en dat is mijn punt, dan heeft het nog steeds alles van doen met kennis van Ali met de Pet. Jij betoogt dat men slechts het verhaal van één kant hoort.

-edit | 16-10-09 | 19:12

@Krachtmeester | 16-10-09 | 18:27
Vak als bedoelt in Ambacht: ja dan heb je gelijk. Politiek is geen ambacht. Waar je aan voorbij gaat is dat je met clownesk gedrag verliest aan geloofwaardigheid. Ooit komt namelijk uit dat jouw praatjes niet uitvoerbaar zijn. Dan is de snelle weg up een rappe weg down geworden.

-edit | 16-10-09 | 19:10

@Writhen | 16-10-09 | 18:32
Democratie en trias politica zijn verschillende zaken. In feite ben je formeel een democratie wanneer er sprake is van een gekozen volksvertegenwoordiging. Daarnaast is het mogelijk om een trias-politica in te voeren. De USA kent ook geen trias-politica, maar wordt algemeen beschouwd als de grootste democratie ter wereld.

-edit | 16-10-09 | 19:08

Maaier | 16-10-09 | 18:43
Als je had gelezen had je kunnen weten dat ik zei qoute "Angst dat het zou kunnen gebeuren was trouwens wel terecht gezien het verleden".. dat is wat ik ermee bewijs.

Ja precies Maaier je haalt me de woorden uit het mond. Wat bewijs je er nou mee?
1 demostratie 30 man.. zegt niks. 7000 man verspelt inderdaad grote onrust.
Een sommetje maken van 7000 demostranten uit een populatie van 5 miljoen moslims is niks dus de gemeenschap is niet boos.. gaat alle logica tegen. We weten dat de anti-Irak oorlog 10.000 mensen op de been bracht in duitsland.. Duitsland teld 80 miljoen inwoners volgens jou logica betekend dat dus dat het antioorlog sentiment in Duitsland behooooooooorlijk laag is. Helaas voor je logica weten we dat rond de 80% van de duitsers tegen de Irak oorlog was.
Het is een bekend feit dat niet iedereen die een standpunt deelt gaat demostreren. Een demostratie is daarom ook een afspiegeling van er gaande is.
Ik weet dit omdat er wetenschappelijke onderzoeken zijn naar deze wel bekende relaties. Kijk eens naar: Public opinion and political action DR Kinder, DO Sears - Handbook of social psychology, 1985. Ik had het dus eerder over "Angst dat het zou kunnen gebeuren" maar jou logica "Knap hoor. 7000 moslims in Frankrijk is nog bar weinig al;s "de moslimgemeenschap" zo boos was. " gaat gewoon niet op helaas.

Writhen | 16-10-09 | 18:58

Zou Condell aanwezig zijn geweest ?

Bigi Bana Boy | 16-10-09 | 18:53

Krachtmeester | 16-10-09 | 18:14

Ah, je bedoelt seculier in hun politieke opvattingen. Zet dat er dan bij.....

Writhen | 16-10-09 | 18:16

Wat bewijs je daar nou mee? Dat moslims soms wel grote groepen mensen op de bene kunnen brengen? Knap hoor. 7000 moslims in Frankrijk is nog bar weinig al;s "de moslimgemeenschap" zo boos was.

Maaier | 16-10-09 | 18:43

Laten ze hun ware aard weer zien dat stelletje rifapen.

doskabouter | 16-10-09 | 18:41

Krachtmeester | 16-10-09 | 18:00
Het punt is dat je geen perfecte zeef hebt om de fundi's eruit te zeven. Pogen om de goeden van de slechten te scheiden, dat loopt op niks uit. Laat dat maar aan God over, of aan Allah, of aan Mengele. Dat gaat dus altijd verkeerd aflopen. Nee, het is het gedachtengoed dat op z'n plek gezet moet worden en dat is een héle klus. Die zogenaamd seculiere gelovigen, daarvan zijn er velen diep in hun ziel éérst gelovige en dan pas seculier burger. Die schikken zich echter, hebben voor zichzelf ten langen leste uitgemaakt dat zich schikken naar de wil van de seculiere staat in het verlengde ligt van zich schikken naar de Wil van God. Met andere woorden, zij vinden diep in hun hart dat de seculieren misschien wel dénken God buitengetrapt te hebben, maar in feite als ongelovigen in een door God bestierde wereld mogen rondlopen. Dat is wat mij betreft prima hoor, ik wil hen die illusie niet afnemen, tenzij zij mij mijn illusie willen ontnemen. En dat doen ze niet meer, ze zijn mak geworden, tam. Zelf noemen ze dat naastenliefde.
En waarom schikken die lui zich? Omdat ze uit eigen vrije wil de seculietren de ruimte gaven? Uit naastenliefde? Ben je gek! Nee, omdat het hen systematisch onmogelijk werd gemaakt op in praktische zin de Wil van God primair te stellen, o.a. door de schieding van Kerk en Staat.
Eerste stap is om ook de moslim de illusie te ontnemen dat de Wil van de Verhevene uiteindelijk zal zegevieren over de wil van de seculiere staat. Zoiets staat zelfs die zogenaamde bruggenbouwer Ramadan namelijk nog te beweren. Dat idee zit er diep in bij de moslim, en dat moet eruit getimmerd worden.

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 18:35

-edit | 16-10-09 | 18:20
Ja maar kom op -edit jezelf democratisch noemen is toch iets heel anders! Waar gaat het hier nou om 't labeltje democratisch (democratic people's republic of China) of hebben we het hier over 'echte' democratie (schijding van macht, trias politica, rechtstaat). Want als je het labeltje bedoelt dan zijn inderdaad verreweg de meeste moslim landen democratisch.

-edit | 16-10-09 | 18:23
Daar heb je volkomen gelijk in.

Writhen | 16-10-09 | 18:32

-edit | 16-10-09 | 18:23
Dead wrong. Politiek is geen 'vak', laat staan een serieus vak.
Politiek is en blijft een amateursport voor hoogst ijdele mensen met een metersdikke olifantenhuid.
De vader van Jezus, die had een vak: timmerman.

Krachtmeester | 16-10-09 | 18:27

-edit | 16-10-09 | 18:17
Eens, maar Ali met de pet krijgt maar al te vaak 'discussie'programma's met 'geleerden' van het 'denk'niveau van fout old J. Goebbels voorgeschoteld. Veel prominente overdragers van kennis moeten in die landen dus gewoon eerst weer de schoolbankjes in, alvorens ze hun onwetenschapellijke bullcrap de ether in slingeren. Of ze moeten zich geen 'geleerde' noemen, dat mag ook. Want anders ga ik mij ook 'Professor' Krachtmeester (bekend van zijn 'Theorie van Alles & Nog Wat') noemen.

Krachtmeester | 16-10-09 | 18:25

Zouden we nu dan eindelijk doorkrijgen dat het weliswaar een probleem is, maar niet zo erg als Geert Wilders altijd beweerde? Overigens hulde voor zijn vloeiend Engels, ondanks vet accent. Zie ik JPB hem nog niet zo gauw nadoen.

Boer in Amsterdam | 16-10-09 | 18:24

@Krachtmeester | 16-10-09 | 17:36
Ik heb Wilders persoonlijk nooit serieus genomen. Maar er zijn veel mensen die er anders over denken dan ik en hem wel in vrijwel alles serieus nemen. Wat mij betreft is de politiek een serieus vak en dien je niet met dit soort ongein op de proppen te komen. Tast je geloofwaardigheid aan.

-edit | 16-10-09 | 18:23

@Writhen | 16-10-09 | 17:55
Niet dat het leuke, prettige ende fantastische landen zijn, maar Afghanistan, Pakistan en Irak hebben een democratische staatsvorm. Ik zou er niet willen wonen, maar da's iets anders.

-edit | 16-10-09 | 18:20

@Krachtmeester | 16-10-09 | 17:47
Het gaat uiteraard niet om de geleerden (want die hebben per defintie toegang tot informatie), maar om het gewone volk. Ali met de pet, zeg maar.

-edit | 16-10-09 | 18:17

Maaier | 16-10-09 | 18:03
Ja, seculiere gelovigen. Seculier zijn betekent NIET dat je geen geloof hebt, nee: seculier zijn betekent dat je de scheiding tussen kerk en staat in principe accepteert. En de meeste Nederlanders zijn seculier in hun staatsopvattingen, of ze nou gelovig of ongelovig zijn. De meeste gelovige politici hebben daar omwille van hun machtspositie uiteraard een andere kijk op - zie onze premier met zijn uiterst dubieuze 'Hour-of-Power'-uitspraak dat 'je zonder het geloof ook niet kunt functioneren'.

Krachtmeester | 16-10-09 | 18:14

sjaakdeslinksesul | 16-10-09 | 18:08

Ah, die. Ok, ja, die moeten gewoon hun blijven ding doen idd. De een gaat naar de kerk, de ander surft naar GS.

Writhen | 16-10-09 | 18:07

Er wordt geponeerd dat de moslims zomaar 1000-en mensen op de been kunnen krijgen. Dat si dus gewoon niet waar, dat is vandaag bewezen. En logisch, de meeste moslims hebben wel wat anders te doen dan tegen Wilders te demonstreren.

Maaier | 16-10-09 | 18:11

Dus als ik het goed begrijp wordt Wilders in de UK gezien als extremist en willen ze hem niet binnen laten, terwijl tegelijkertijd een stel extremisten vrolijk pleiten voor het einde van de beschaving in datzelfde land.

Rare jongens die Britten.

mambo43 | 16-10-09 | 18:11

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 17:11

Ja, je hebt zeker een punt daarmee.

Writhen | 16-10-09 | 18:09

Krachtmeester | 16-10-09 | 18:07
Dat heet polderen in goed Nederlands.

sjaakdeslinksesul | 16-10-09 | 18:09

Maaier | 16-10-09 | 18:03
Gewoon moslims en christenen die gewoon hun ding doen en ook blijven doen als de scheiding van kerk en staat eenmaal een feit is, zonder dat ons land tot een sodom en gomorra vervalt zoals hun zg spreekbuizen beweren.

sjaakdeslinksesul | 16-10-09 | 18:08

Maaier | 16-10-09 | 18:00

Alhoewel ik niks tegen jou en je opvatting heb, wil ik je erop wijzen dat je hele stelling berust op 1 demostratie van 30 man. Dus 1 gebeurtenis, die ooknog op een dag en tijdstip wanneer het belangrijkste gebed van de dag voor moslims in de moskee plaatsvind (das vrijdag voor hun, zondag voor Rouvoet).

Writhen | 16-10-09 | 18:07

sjaakdeslinksesul | 16-10-09 | 17:49

Er is nog een andere - terechte - reden waarom Wilders zich bewust inhoudelijk op de vlakte houdt: de rise of the SP.
Wilders weet, zoals Marijnissen dat ook wist, dat je er in het Nederlandse politieke stelsel never nooit tussenkomt als je niet aan guerillamarketing doet. Met een gematigde, vooraf keurig uitgewerkte agenda houdt je het als nieuwe partij domweg (financieel) niet vol om te groeien en te ontwikkelen. Zie ook: de pluchebeschermende en discriminatoire wet op de partijfinanciering. Nederland heeft gewoon een schandalige financiele kiesdrempel. En maar met het vingertje wijzen naar Afrikaanse dictators, lol.

Krachtmeester | 16-10-09 | 18:07

Blague | 16-10-09 | 14:25 We wachten even totdat jij ook op vakantie gaat. Dan heeft het zin.

Frotklob | 16-10-09 | 18:04

Krachtmeester | 16-10-09 | 18:00

Seculiere gelovigen?

Maaier | 16-10-09 | 18:03

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 17:50
Nee, Wilders heeft geen seculiere theorie en hij heeft ook andere deelbelangen. Is niet erg, maar het oogt inderdaad wat rommelig. En nee, daarin is hij niet de enige. Maar Wilders heeft tenminste standpunten. Er zijn nogal wat partijen die zeggen dat ze standpunten hebben, maar er vervolgens een diametraal andere kijk op hebben als zo'n standpunt in beleid moet worden omgezet. Ach, politici: het zijn net mensen.

Ten overvloede: 0031 telt overigens miljoenen gelovigen van alle denkbare denominaties die 100% seculier zijn. En alleen al om die fijne beleefde mensen, waar verder niemand echt persoonlijk last van heeft, te beschermen, moeten we de kinderlijke fundi's uit elke hoek containen.

Krachtmeester | 16-10-09 | 18:00

de^mol | 16-10-09 | 17:13

IN Engeland krijgt men niet zomaar 1000-en mensen op de been, dat is vandaag bewezen. Enkele jaren terug bij rellen in Indonesië waren het er ook maar een paar honderd (op 300 miljoen moslims).

@seven

Wilders belangrijkste punt is dat de islam West-Europa wil islamiseren. Als dat met 30 moslims moet gebeuren, zie ik dat somber in voor de fundi's.

Maaier | 16-10-09 | 18:00

-edit | 16-10-09 | 17:26
Oke ik maak er multiple choice van welke van alle moslim landen is nog meer democratisch dan?
en.wikipedia.org/wiki/List_of_Muslim_m...
Nee ik wil het echt weten.. Daaarom ff kijken hoever kom ik, Lijst met democratische islam landen;
1) Turkije (dankzij staatgreep dreiging leger, voor de rest wel democratische al ze al die lastige mensen rechten issues en genocide ontkennings zaakjes even vergeten.)
2) zo je denken Maleisie maar helaas wint de zittende partij daar al 20 jaar met 94% van de stemmen, zijn er wetten die persvrijheid beperken, is de Sharia rechtbank hoger dan het constitutionele hof en blijft de ISA in al 40 jaar kracht (een wet wat vasthouding zonder rechtspraak voor onbepaalde tijd toelaat).

Nou dat was het wel denk ik.. de rest zou ik nou niet echt als democratisch bestempelen dat zijn de twee stralende juweeltjes wat democratische Islam staten betreft. Maar ik kan me vergissen.. vergeet ik iets?

Writhen | 16-10-09 | 17:55

Krachtmeester | 16-10-09 | 17:41
Juist. Wilders opereert vanuit de verdediging, vanuit de zwakte.

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 17:50

Il_Principe | 16-10-09 | 17:33
Hij deed het vooral goed omdat die domme ongeinformeerde engelse journalisten weer met hun vingertje liepen te zwaaien en hij heel goed weet hoe hij dat moet counteren. Een Britse kijker die hem nu zo ziet zal ook denken: but what's the whole problem with this guy?
Maar wat mij steeds zo aan hem stoort (buiten zijn manier van politiek bedrijven, maar dat verwijt geldt voor 95% van politici) is dat hij niet duidelijk maakt wat hij nu exact wil. Roept hij zulke verstrekkende dingen over islam en moslims omdat hij werkelijk gelooft in een clash of civilizations en dat de islam de oorzaak van alle problemen is, of doet hij dit omdat hij de gevestigde orde onder druk wil zetten om de islamisering stop te zetten? Appeased hij de joods-gristelijke medemens omdat hij geen probleem heeft met desecularisering, of omdat hij hun steun kan gebruiken? Verbindt hij zich aan de FNV om links onder druk te zetten of omdat hij echt denkt dat hun oplossingen werken?
Er blijft zoveel onduidelijk aan zijn standpunten dat ik met de beste wil ter wereld niet op hem zou gaan stemmen. Mijn gevoel zegt me dat hij veel zaken strategisch aanpakt, en dat maakt hem wat mij betreft net zo onbetrouwbaar als het CDA.
Ik vind het wel erg goed dat hij islamisering op de politieke agenda blijft zetten, dus een gezonde functie in onze democratie bezit de PVV wel, maar voor de rest valt er weinig positiefs over de PVV en Wilders over te zeggen.

sjaakdeslinksesul | 16-10-09 | 17:49

de^mol | 16-10-09 | 17:33
De Islam verbieden is intolerantie predihken en daarmee de eigen wortels doorsnijden. Nee, de Islam vanuit een keiharde en vlijmscherpe 'tolerantie' ter verantwoording roepen, dat is de heilige weg die wij moeten gaan. Allah de Verhevene aan banden leggen, ketenen, zijn plek wijzen en hem daar elke keer weer in terugschoppen als hij weer aspiraties krijgt de ruimyte die hem van boven wordt aangeboden in te pikken en te vergroten. Geen bruggenbouwers maar poortwachters.

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 17:48

-edit | 16-10-09 | 17:21
Er zijn legio Islamitische geleerden die 24/7 toegang hebben tot de inhoud van alle bibliotheken op Aarde, maar die desondanks keer op keer duidelijk aangeven dat het bezitten van kennis iets anders is dan het lering trekken uit die kennis, zie ook: ex-bruggenbouwerT Tariq R.

Krachtmeester | 16-10-09 | 17:47

Volgens mij zien die demonstranten er gevaarlijker uit als Wilders en zijn die leuzen kwetsender en gevaarlijker dan zijn partijprogramma. Ik neem aan dat ze daar foto's van die haatbaarden maken en keurig bijhouden wat die lui uitspoken. Dit zijn de losgeslagen types die aanslagen voorbereiden.

ready | 16-10-09 | 17:43

En daar is geen Islam aan te pas gekomen.
endofdays | 16-10-09 | 17:35
Niet? Ook de angst en druk voor de islam niet? Als de islam en de dreiging van aanslagen er niet zou zijn, zouden die vrijheden ook niet ingeperkt worden...

de^mol | 16-10-09 | 17:41

Il_Principe | 16-10-09 | 17:33
Dat is precies het zwakke theoretische punt van de PVV: ze zijn niet in de eerst plaats seculier, maar veinzen de het bestaan van een zogenaamde 'Joods-Christelijke' cultuur, die zogenaamd bedreigd zou worden (op de dag dat het Vaticaan haar deuren sluit, heb ik champagne, maar dat terzijde). Volkomen belachelijk natuurlijk, want die twee woestijnstromingen doen ook pas enkele millennia een beetje mee op deze planeet. Nederland is helemaal geen zus-cultuurland of zo-cultuurland. Nederland is gewoon een land, waar de wet voor iedereen geldt, of je nu Hare Krishna bent of niet.

Krachtmeester | 16-10-09 | 17:41

Uit goed ingevoerde bron heb ik vernomen dat G.W. heeft verzuimd de Buma-rechten te betalen. Dan krijg je dat gesodemieter. Enne... Geertje... doorwerken tot je 67ste. Moet lukken met zo weinig talent. Hoezo.. zwaar werk?!?

Eder Ben Ali | 16-10-09 | 17:41

Il_Principe | 16-10-09 | 17:33
Ik ben ook niet voor christendom of jodendom, maar het probleem dat we hebben is islam. Christendom/jodendom is wel entained... Het maakt dus niet uit dat Wilders dat doet, we zullen christenen, joden, linkschmensen, etc, allemaal hard nodig hebben straks. Eerst zullen al die mensen moeten gaan inzien dat de islam een gevaar is. Ook Wilders is, ondanks dat ik hem een held vind, niet de issue, maar de islam.

de^mol | 16-10-09 | 17:40

Veritastiesch | 16-10-09 | 17:32
in elk land wordt het pas echt ongezellig als de islam meer dan 10% vertegenwoordigt. Het duurt altijd even voor zij zich sterk genoeg voelen om met ellende te beginnen. Onder de 5% houden zij zich koest, tussen de 5-10% zie je altijd de eerste strubbelingen, en daar zit nou Nl 'toevallig' net in.

de^mol | 16-10-09 | 17:37

-edit | 16-10-09 | 17:17
De 'kopvoddentax' werd door Wilders genoemd tijdens de Algemene Beschouwingen tijdens de start van het nieuwe politieke seizoen. Beschouwingen, het woord zegt het al: daarin geven de verschillende partijen meer hun visie op zaken weer dan dat ze met uitgewerkte wetsvoorstellen of dwingende maatregelen aan komen draven. Het grote verhaal zeg maar, gelardeerd met voorbeelden. Die knotsgekke tax werd nogal gekscherend in een quasi-geestig betoog over de pijnpunten van integratie genoemd. Als je dat er-rug serieus neemt, tja. Bovendien, al neem je het serieus: geen van de bijna 6 miljard inwoners op deze planeet is in staat een dergelijke fantasiemaatregel in te voeren danwel te handhaven.

Krachtmeester | 16-10-09 | 17:36

Ik was altijd pro Wilders maar krijg er langzamerhand een beetje vreemd gevoel bij.
Want als het hem echt om onze vrijheid zou gaan, waarom hoor je Wilders niet over alle vergaande maatregelen om onze vrijheden in te perken door dit kabinet.
Telefoontaps, Vingerafdruk op je ID, EKD (incl. kleur schaamhaar van je kids) het EPD, Rekeningrijden, OV chipkaart cameratoezicht, verzamelen van DNA en ga zo maar door.
Iedereen zit mooi op die moslims te letten, terwijl de politiek door de gehele EU heen de ene naar de andere maatregel er doorheenjast om een totalitaire staat te vormen.
En daar is geen Islam aan te pas gekomen.

endofdays | 16-10-09 | 17:35

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 17:29
ik zou zeggen verbieden die islam, geen islamitische scholen, geen moskee-en. Intolerantie moet je niet tolereren. Heel simpel.
-
Mind you, ik zeg niet 'verbiedt de moslim', er zijn namelijk ook moslims die onder die islam uit zouden willen... Wel dus aanhangers der sharia verbieden hun islam te verspreiden.

de^mol | 16-10-09 | 17:33

Geert lijkt in het engels toch een stukkie genuanceerder over te komen. Dat de man theoretisch onderlegd is en veel kennis van zaken heeft staat buiten kijf. Dit is iemand die serieus genomen dient te worden. +1
Wat ik overigens erg jammer vind aan Wilders is dat hij een beetje gebroken lijkt te hebben met het liberale gedachtegoed. Hij onderbouwt zijn standpunten namelijk vaak aan de hand van Christelijke en Joodse tradities. Ik hecht als liberaal erg aan de scheiding van kerk en staat en zou nooit stemmen op een politicus die aan de hand van confessionele (religieuze) overwegingen keuzes maakt. Hoe denkt de gemiddelde reaguurder hierover?

Il_Principe | 16-10-09 | 17:33

Wilders hoeft straks niet veel meer te doen,dan achteroverleunen,armpjes over elkaar, afwachten maar, en zeteltjes tellen.
Met zulke spandoeken,hoeft hij zelf niks meer uit te leggen,die haatbaarden doen dat zelf wel voor hem.

snoes | 16-10-09 | 17:32

Het zit namelijk zo, de leiders van de Islam brengen het volk bij dat iedere westerling verdorven is en elke Boeddhist een extreem gevaarlijke ninja.

In het "Westen" is het doel elke Arabier als bomgordel terrorist neer te zetten, en elke oosterling als extreem gevaarlijke ninja (is nu nog niet zo heel populair)

En voor de Boeddhisten alles hierboven +1 (ninja's doen alles under cover namelijk)

Ondertussen ben ik aan het wachten. Wanneer gaan mijn Arabische en Chinese buren nu eindelijk aan dit profiel voldoen?

Ondertussen protesteer ik vrolijk verder tegen het geweld in Ierland, want dat wordt er van mij verwacht. Of ben ik iets te laat?

Veritastiesch | 16-10-09 | 17:32

-edit | 16-10-09 | 17:26
niet waar, elk land waar de islam HEERST is geen democratie. Islam betekent letterlijk 'onderwerping', en elk islamitisch kind leert op school dat de sharia de wetten van allah zijn, niet wetten gemaakt door ongelovigen. Daar waar de islam nog niet genoeg macht heeft accepteren zij het dar-al-harb, maar niet omdat zij dat willen.
-
Democratie is per definitie anti-islam! Snap dat dan, ga eerst eens de koran lezen.

de^mol | 16-10-09 | 17:30

-edit | 16-10-09 | 17:26
Voorbeelden nu, ik help je op weg:

Turkije (blijft democratisch dankzij dreiging leger)

nu jij.

Writhen | 16-10-09 | 17:30

de^mol | 16-10-09 | 17:19
Als de gematigde Islam niet bestaat, maak dat dan zichbaar door de ruimte voor die gematigde Islam zorgvuldig af te bakenen. Dat is mijn argument.
Religies zijn kaoutchouk. Ga vandaag bashen en men stelt zich gematigder op, ga morgen lief doen en men stelt zich meteen minder gematigd op. Dat is een kat- en muisspel dat tot niets leidt, een geestelijke guerilla-oorlog die je nooit kunt winnen. Zeg keihard: dit is de ruimte die jouw religie binnen onze samenleving krijgt, en laat nu maar zien of je hierin wilt passen.

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 17:29

Deze foto's laten de ware aard van de islam zien. Het grappige is dat die demonstranten gebruik maken van hun vrijheid om de vrijheid af te schaffen, en dat is direct het probleem. De islam heeft te veel vrijheid binnen het vrije westen en kan ongestoord verder gaan met het verspreiden van deze idiote ideologie, waaronder bijvoorbeeld de bouw van moskeen geldt. Houdt deze waanzin dan ook nooit op?

Een manier om dit tegen te gaan is door de vrijheden van de islam in te perken dan wel te reduceren tot nul, maarja.. hoorde ik daar iemand discriminatie roepen? dilemma's dilemma's en nog eens dilemma's.

Het punt is, de islam en het vrije westen zijn twee culturen die loodrecht op elkaar staan en dat de islam de wereld wil domineren. Alleen al op basis van deze gegevens kun je al zien dat het een keer mis moet gaan. Nu maar hopen dat alle politici dat inzien en een vuist kunnen maken, want momenteel maakt de politiek zich meer zorgen om het poppetje (Wilders) dan het probleem waar dat poppetje ons voor wilt waarschuwen.

Damclub Hooligan | 16-10-09 | 17:29

@de^mol | 16-10-09 | 17:02
Ook dat klopt niet. Er zijn hoopies landen waar in de praktijk democratie en islam mogelijk blijkt te zijn.

-edit | 16-10-09 | 17:26

Veritastiesch | 16-10-09 | 17:21
HeHeHeHe... allemaal tofu

Writhen | 16-10-09 | 17:25

Heel goed van Wilders dat hij opkomt voor de vrijheid en democratie en zwakke groepen in de samenleving,zoals hij tijdens de persconferentie opsomde.
En niet te vergeten de AOW; ook daar komt hij op voor de ouderen.
.
Steeds meer lijkt het erop dat de PVV , de rol van de PvdA overneemt ; de PvdA die zijn oorspronkelijke achterban heeft vergeten en nu vooral opkomt voor de islam.

kuifje. | 16-10-09 | 17:22

Waar twee honden vechten om een been gaat de derde ermee heen.

Boeddhisme zal overwinnen, ze beheersen n.l. allemaal kungfu

Veritastiesch | 16-10-09 | 17:21

@Krachtmeester | 16-10-09 | 17:07
Angst werkt hier ook. Ook hier speelt de politiek in op angst. Zie Fitna, bijvoorbeeld. Of aan de andere kant: anti-wilders-politicus Pechtold. En bij sommigen werkt dat.

Wat veel belangrijker is, is kennis. In landen waar fundamentalisme hoogtij viert, ontbreekt het het volk aan kennis. Jan met de Pet gelooft en doet alles wat de grootmoefti zegt.

-edit | 16-10-09 | 17:21

" het westen moet vanuit het eigen overwicht die fundamentele ruimte blijven bieden, maar daar dan ook rigoureus de streep trekken."
Schoorsteenveger | 16-10-09 | 17:11
Nee, er bestaat geen gematigde islam, en die ruimte moet je dus niet bieden:
reason.com/archives/2007/10/10/the-tro...

de^mol | 16-10-09 | 17:19

@Krachtmeester | 16-10-09 | 16:57
In feite zeg je dat we Wilders' voorstellen in de kamer dan maar niet al te serieus moeten nemen. Want ja: wanneer komt ie dan wel met een serieus bedoelde inbreng? Als dit bedoelt zou zijn om moslims kritischer naar hun eigen cultuur te laten kijken, dan is ie niet echt geslaagd in die opzet. Wilders is overigens wel de laatste die er belang bij heeft dat moslims kritisch naar zichzelf gaan kijken. Dus dat kán de bedoeling niet geweest zijn.

Even terug naar jouw stelling: Wilders heeft niets tegen de persoonlijke beleving van het geloof. Een kopvoddentax is bedoelt om het dragen van een religeus getint hoofddoekje persoonlijk middels een belasting af te straffen. Hoe onrealistisch, ridicuul en onhaalbaar ook: het laat niet bepaald zien dat je alleen tegen een systeem vecht.

-edit | 16-10-09 | 17:17

Begin een beetje het gevoel te krijgen dat discussieeren over de islam/sharia niet gaat helpen..'en misschien zelfs averechts kan werken hoe meer men zich er in verdiept.
Ik luister er niet meer naar,enige wat nog telt is ze een snoeiharde trap richting gevang of zandbak te geven wanneer ze gewelddadig worden vanuit hun ideologie.
Stelletje sprinkhanen goffedomme..'He,dit is best een mooi land zeg,zullen we hier even de boel op stelten zetten? 'Zonder die irritante wetgeving van deze kafirs zouden we gewoon westerse schoolmeisjes kunnen opkopen danwel straffen !
Aluha Hakbar !!

de grote Anti | 16-10-09 | 17:13

Writhen | 16-10-09 | 16:24
Dat gaat niet helpen. Het probleem is niet het recht om te beledigen, het probleem is het recht om zich beledigd te voelen om van daaruit het beledigen te kunnen veroordelen. Wij moeten deie weg niet gaan.
Het antwoord is tolerantie, maar dan in de meest letterlijke zin. Toleratie is enkel échte tolerantie wanneer die vanuit een gevoel van sterkte en overmacht gehanteerd wordt. Dat gevoel is er niet, dat gevoel ontbreekt maar is broodnodig. Vanuit de verdediging gaan lopen schreeuwen dat we ons óók best wel beledigd voelen door die Islam is al bijna een capitulatie. Het is gewoon geen gevecht tussen twee groepen wie zich het meest beledigd of bedreigd voelt, integendeel, het is een confrontatie tussen het westen dat bereid is de Islam evenveel ruimte te geven als andere religies en een Islam die met die ruimte niet tevreden is. Welnu, het westen moet vanuit het eigen overwicht die fundamentele ruimte blijven bieden, maar daar dan ook rigoureus de streep trekken. Ik begrijp van de weldenkenden dat het barst van de 'gematigde' moslims die hier volop mee accoord gaan. Prima dan. Blijft over die minderheid die tot nu toe behoorlijk succesvol is gebleken het westen aan het weifelen en twijfelen te krijgen omtrent de eigen positie, het eigen overwicht.

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 17:11

seven | 16-10-09 | 16:18
-edit | 16-10-09 | 16:40

Even afgezien van de discussie over al dan niet absolute macht, is mijn antwoord op sevens' vraag - 'als het 100 (gematigden) tegen 1 (fundi) is, waarom zijn dan in al die landen wel fundamentalistische krachten aan de macht? Zo maar een vraag hoor?- :

Omdat angst in de meeste van die landen WERKT.
HOE dat precies werkt, heeft imo met het geloofssysteem te maken, maar ook met de publieke bijna-almacht van de man, de dictatuur binnen families, de dictatuur qua staatsvorm én met een andere kijk op het begrip 'politiek' - in het Farsi schijnt - dus hou me te goede - het begrip 'politiek' meer zoiets als 'macht' te betekenen, een wat minder schijnheilige duiding dus dan dat wij er op na houden.

Krachtmeester | 16-10-09 | 17:07

seven | 16-10-09 | 15:10

Als er slechts 30 islamfundi's zijn te porren tegen Wilders te demonstreren, heb je er niet zoveel van te vrezen. Dat Is ongeveer de opkomst bij een gemiddelde NVu-demonstratie en er is niemand die denkt dat NL nu een machtsovername door de NVU vreest.

Maaier | 16-10-09 | 17:04

-edit | 16-10-09 | 16:44
het gaat erom dat in de islam geen democratisch land mogelijk acceptabel is...

de^mol | 16-10-09 | 17:02

@ Ahasveros | 16-10-09 | 16:54
ROFLOL!

lion@night | 16-10-09 | 16:59

-edit | 16-10-09 | 16:38

Ik ben het met je eens dat Wilders zwakke punten heeft, maar ik denk dat hij waanballonnen als een 'kopvodtax' zelf ook als niet uitvoerbaar beschouwt - hij zit al jaren in de Kamer, hij weet dat hij ook geen ijzer met handen kan breken en hij is heus niet van lotje getikt. Zou het misschien kunnen zijn dat hij vooral discussie wil, zodat zowel niet-moslims als (en vooral) moslims eens een keertje wat kritischer naar hun eigen cultuur gaan kijken?

Krachtmeester | 16-10-09 | 16:57

ALs Wilders zegt alleen iets tegen het geloof an sich te hebben, kan hij beter theoloog worden.

mark twain | 16-10-09 | 16:55

"Zij riepen slogans als "Sharia for UK and Holland! Freedom can go to hell" en hielden borden in de lucht met daarop: "Islam will dominate the world".
---
[Bijstandskoning modus: aan]
Ik zeg u:
Dit zijn verklede Joodse lobbyisten/agenten van de Mossad die geen middel schuwen om de vredige, tolerante, vergevingsgezinde, waarachtige en barmhartige islam in een kwaad daglicht te stellen...
[Bijstandskoning modus: uit]

Ahasveros | 16-10-09 | 16:54

Bijstandskoning | 16-10-09 | 16:25
Onderbuikertje tettert weer, Wilders heeft zich nooit uitgsproken tegen individuele moslims. Het is bovendien maar af te wachten wat de daadwerkelijke staat van die vermeende moslim advocaat is.

Martinello | 16-10-09 | 16:54

mark twain | 16-10-09 | 16:41
Dat doet er wél toe MT. Het maakt nogal wat uit of een bestuurder SLECHTS door een monotheïstische bril kijkt, of dat een bestuurder juist het menszijn laat prevaleren. Kijk naar een land als Iran, met zijn vele honderden stammen en bevolkingsgroepen. Je denkt toch niet dat een monotheïstische brildragende mufti erg veel rekening zal houden met andersgelovigen of mensen met een andere opvatting van de hoofdcultuur- en religie?

Krachtmeester | 16-10-09 | 16:52

LOL @ Koekje-dr-bij? | 16-10-09 | 16:13

Ollecram | 16-10-09 | 16:47

Kunnen wij niet vuur met vuur bestrijden?
Writhen | 16-10-09 | 16:24

Nee, lijkt me niet handig. Poot stijf houden, discussieren, ridiculiseren en ontspannen - in willekeurige volgorde. Alleen daarmee haal je de angel uit het rabiate gedrag van dit soort verloren demo-schaapjes.

Krachtmeester | 16-10-09 | 16:47

@de^mol | 16-10-09 | 16:41
Ja. Maar de stelling was dat in 'al die landen' fundi's aan de macht waren. En ik gooi er een paar (en niet de minsten) tegen aan waar dat gewoonweg niet het geval is. Hoe dat komt en waar het heengaat is niet zozeer aan de orde. Kunnen we het nog wel eens over hebben.

-edit | 16-10-09 | 16:44

@Krachtmeester 16:36
De macht in handen van een groepering brengt altijd kwalijke gevolgen met zich mee. Of het priesters zijn doet er in het geheel niet toe.

mark twain | 16-10-09 | 16:41

-edit | 16-10-09 | 16:26
In Turkije zorgen de troepen van Ataturk, die een zeer felle anti-islamiet was, ervoor dat Erdogan geen sharia durft in te voeren (dreiging van staatsgreep), in Indonesie wordt de roep tot de invoer van de sharia elke dag groter.

de^mol | 16-10-09 | 16:41

@Krachtmeester | 16-10-09 | 16:36
Da's mooi dat dat zo is, maar het heeft weinig met de stelling/vraag van Seven te maken. Nog even los van de vraag of dat de reden is dat de fundi's daar geen macht hebben. Er zijn namelijk maar weinig landen waar de fundi's het voor het zeggen hebben.

-edit | 16-10-09 | 16:40

Ik kan er niets aan doen, maar ik word daar gewoon bang van....

de republiek | 16-10-09 | 16:40

@Krachtmeester | 16-10-09 | 16:30
Als dat zo is, dan zou hij niets tegen de individuele keuze kunnen hebben om een burka te dragen. Of (veel minder extreem): een hoofddoek. Die scheidslijn is veel minder duidelijk dan je doet voorkomen, want het één sluit het ander niet uit. Een standpunt innemen dat de Koran verboden moet worden heeft namelijk een rechtstreekse beperking van het persoonlijke geloof van mensen tot gevolg.

-edit | 16-10-09 | 16:38

seven | 16-10-09 | 16:18
en waarom nooit eens een optocht van moslims die demonstreren tegen hun extremistische broeders, of op een of andere manier kritiek uitend in media?
-
Waarschijnlijk gaat in die gemeenschap toch het "wie zwijgt stemt toe" principe op...

de^mol | 16-10-09 | 16:38

-edit | 16-10-09 | 16:26

De min of meer seculiere legers van Indonesie en Turkije (en Egypte dito) worden alweer decennialang door de V.S. met miljarden dollars overgoten, juist om ervoor te zorgen dat die zeer aanwezige en gevaarlijke krachten ook never nooit echte staatsmacht zullen krijgen. Je hoeft alleen maar naar Iran te kijken om te aanschouwen wat de verschrikkelijke gevolgen van priesterstaatsmacht kunnen zijn.

Krachtmeester | 16-10-09 | 16:36

Bijstandskoning | 16-10-09 | 16:25
Nou vraag ik je: wat vind je nu zelf van wat je daar schrijft?
Wat wil je nu in vredesnaam bewerkstelligen met dit soort comments, terwijl de informatie over Geert Wilders, de PVV, de Islam enz. enz. toch voor het oprapen ligt?
Wat mankeert jou?

Biep | 16-10-09 | 16:35

Zoo daar word ik ff onpasselijk van Islam will rule the world etc. Met zo'n bord gaan staan en het dan gek vinden dat je gediscrimineerd wordt? Hoezo achterlijk volk met achterlijk geloof. Theo had zo'n gelijk... rip

whazzzup | 16-10-09 | 16:33

Merlot | 16-10-09 | 16:12
ja, die is fantastisch...

de^mol | 16-10-09 | 16:33

@Bijstandskoning | 16-10-09 | 16:25
Poepprater dat je bent. Wilders suggereert dat Europa islamiseert. En als je dat ontkent dan ben je of een holocaustnuanceerder of genetisch defect. In jouw geval moet ik constateren dat je aan beide kwalen lijdt.

van der g | 16-10-09 | 16:33

Krachtmeester | 16-10-09 | 16:30
Begrijpt de Bijstandskoning dat écht niet, of houd hij zich van de domme?

Biep | 16-10-09 | 16:32

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 16:16
Wat je zegt: wát een foto, wát een leus. man, man, man.

Biep | 16-10-09 | 16:30

Bijstandskoning | 16-10-09 | 16:25
Jij - en nogal wat hardhoofdigen met jou - wil(len) maar niet vatten dat Wilders niets tegen individuele mensen - privépersonen dus - en ook niets tegen het p e r s o o n l i j k e geloof van mensen heeft, maar dat hij wel nogal wat tegen een bepaald stilstaand/achteruithollend cultureel-religieus systeem heeft. Probeer daar nu eens over te discussieren, want anders roep je als vanzelf geesten op die precies jouw foute vooronderstelling 'bewijzen'.

Krachtmeester | 16-10-09 | 16:30

Bijstandskoning | 16-10-09 | 16:25 \
We zullen zien hoe jij later reageert als je dochter thuiskomt met zo'n baard. Kijken of je het dan nog zo leuk vind als hij de dienst gaat uitmaken omdat zijn religie/gedachtengoed dat nu eenmaal van hem vereist.

Stekkepoot | 16-10-09 | 16:29

Bijstandskoning | 16-10-09 | 16:25
Als we dan toch op de Godwin-toer gaan, kunt u misschien voor mij
"Islam is the true solution" naar het Duits vertalen?

Koekje-dr-bij? | 16-10-09 | 16:28

ruik ik daar bezette zetels?

keEschkkKachel | 16-10-09 | 16:28

Piet Purestront | 16-10-09 | 16:03
Ja, of ik je nu moet bedanken voor de moeite van het plaatsen van een werkende link is bijna pervers.
Groot Brittanië: word wakker!!!!

Biep | 16-10-09 | 16:27

@seven | 16-10-09 | 16:18
In al die landen? Welke 'al die landen' bedoel je? Turkije? Indonesië? Om maar even twee grote moslim-landen te benoemen waar geen fundamentalistische krachten aan de macht zijn. Yep: daar zijn ook fundamentalistische krachten, maar zeker niet aan de macht.

-edit | 16-10-09 | 16:26

Dat Wilders wordt geholpen door moslimadvocaten bewijst zijn ongelijk al. Wilders past in het rijtje grijze oude nazi's die stug blijven volhouden dat de Joden vreselijk erg zijn, terwijl verplegers Avi en Yakov hun luiers vervangen.

Bijstandskoning | 16-10-09 | 16:25

Kunnen wij niet vuur met vuur bestrijden?

Ik stel voor dat we een meldpunt oprichten. Ik stel voor dat wij herhaaldelijk ons beledigd voelen als met weer met twee maten gaat meten. Ik stel voor dat als moslims weer gaan discrimineren;

www.youtube.com/watch?v=B_kyNIevsIs
www.geenstijl.nl/archives/images/shari...

we ons beledigt voelen en dit melden aan het meldpunt discriminatie. We zijn veels te tolerant, veels te relativerend. Eindelijk begin ik het te berijpen.. Wij zijn het probleem, niet de moslims. We zijn het zeilige sukkeltje van de klas die zicht maar laat pesten... wij lieve aardig mensen zijn levensgevaarlijk.

Writhen | 16-10-09 | 16:24

@seven | 16-10-09 | 16:18

Wel een goeie vraag.

robot from 1984 | 16-10-09 | 16:23

Protest borden gezien , multicul vriendjes , das nou de toekomst voor EUROPA , gelukkig hebben WIJ Wilders , kijk over dat "" soort "" heeft ie het nou , met zijn allen knielen voor een maangodje en natuurlijk die humane sharia ! GO GEERT !

StevieR | 16-10-09 | 16:21

Tsjonge jonge, zulks een baardapen met onverholen haatzaaiende retoriek (Sharia for the UK, to hell with freedom) wel vrolijk toelaten en iemand als Wilders in eerste instantie de toegang tot het land ontzeggen, wat een land.

Zwart gat | 16-10-09 | 16:19

@Maaier 15:00 Als er zo weinig fundamentalistische moslims zijn in vergelijking met het totaal (ik ga ervan uit dat dat je punt is), en de rest allemaal vredelievende burgers zijn, die voor scheiding van kerk / moskee en staat zijn gelijke rechten voor mannen en vrouwen, gelijke rechten voor hetero's en homo's waarom is dat in geen van de landen waar de moslims de meerderheid zijn dat het geval? Als het 100 tegen 1 is, waarom zijn dan in al die landen wel fundamentalistische krachten aan de macht? Zo maar een vraag hoor?

seven | 16-10-09 | 16:18

Merlot | 16-10-09 | 16:12
Het hele drama in een notendop.

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 16:16

Waarom heeft de media van die 40 slechts 7 bebaarden gefilmd en gefotografeerd?

Off topic: Een beetje Sharia zou Nederland zeker goed doen in deze tijden.
Verbod op woekerpraktijken, keiharde aanpak van de welzijnsmaffia, straatcriminaliteit etc.

e-mam | 16-10-09 | 16:15

Volgens mij zijn veel moslims vergeten waarom hun ouders of zijzelf ook al weer naar Europa zijn verhuist cq gevlucht. Vast niet omdat het land waar ze vandaan kwamen zo geweldig was qua sfeer met een moslimmeerderheid..

seven | 16-10-09 | 16:14

Männer in jurkchen. Achterlijke baarden, met hun 'Islam will dominate the world'.
Wat gaan ze doen? Ons doodvervelen?

Koekje-dr-bij? | 16-10-09 | 16:13

Altijd lachen met Brusselmans. Todat zijn dochtertje gegangbanged wordt door een groep Riffinnen!

van der g | 16-10-09 | 16:12

Oh, die borden, wat zijn die toch prachtig.
Met zo'n van haat vertrokken kop erboven.
Geweldig.
Ze verraden zichzelf er zo mee.
Deze vind ik trouwens de mooiste aller tijden:
img115.imageshack.us/img115/7499/behea...

Merlot | 16-10-09 | 16:12

'Freedom can go to hell'. Right..

Ziet u zichzelf al in een door vrijheidsminnende belastingbetalers gesubsidieerd 'religieus' gebouw demonstratieborden maken met zulk een wanstaltige tekst?
'Kopje thee, Mo?' 'Nee dank je broeder, ik sla me net toch op m'n duim tijdens het demo-borden timmeren! Heb je een pleister?' 'Here you go, Mo!' 'Thx broeder!'

Dus op Europese bodem tolereren we dergelijke demobruinhemden met hun 'Freedom can go to hell' volgens de vrijheid van meningsuiting wél (en terecht), maar iemand die iets bozigs of geestigs over de aantoonbare negatieve effecten van een vol-kom-en bij elkaar verzonnen dictatoriaal religieus systeem schrijft of tekent, wordt door een SWAT-team van z'n bed gelicht wegens 'raksniksme', 'bu-lee-du-ging' of 'su-ma-du-lu-ku gots-(pe)-las-tu-ring'?
Uw Krachtmeester ziet zijn mening wederom bevestigd:

There is something very, very, Johnny rotten in our European 'democratic' states!

'Freedom can go to hell'? Beste boze boehoebaardjes, neem nu eens ein-de-lijk een voorbeeld aan de grote Dokter M.L. Koning (GHZZ, want HIJ was met zekerheid een ware profeet in al zijn hoedanigheden):

".. From every mountainside, let freedom ring.

And when this happens, when we allow freedom ring, when we let it ring from every village and every hamlet, from every state and every city, we will be able to speed up that day when all of God's children, black men and white men, Jews and Gentiles, Protestants and Catholics, will be able to join hands and sing in the words of the old Negro spiritual:

Free at last! Free at last!"

Krachtmeester | 16-10-09 | 16:10

Inderdaad, en dan wordt Wilders vervolgd voor haatzaaien, discrimineren en racistisch zijn.

En deze man kan lekker zijn gang gaan. Wereld op zijn kop.

Itsmeagainokai | 16-10-09 | 16:06

Resistance is futile...... gezellige jongens toch die baardmensen.

Flowers | 16-10-09 | 16:05

Itsmeagainokai | 16-10-09 | 15:53
Ik ben behoorlijk op de hoogte van wat die Fawaz allemaal beweert. Hij houdt zich gedeisd tegenwoordig maar gaat hier en daar toch lekker in de fout, zoals in bovenstaande passage. Iemand die beweert dat een dialoog tussen de Islam en het westen, dus ook tussen de Islam en het gastland dat die haatbaard de ruimte geeft om zijn moskee te bouwen en daarbinnen en daarbuiten zijn haat te spuwen, dient scherp in de gaten gehouden te worden. Lieden als Fawaz acht ik de sleutelfiguren in het hele debat. Dat zijn de volksmenners die bereid zijn om over lijken te gaan als het erom gaat de Wil van Allah te laten gelden.
Vergeet niet dat dit het heerschap is dat in een preek de Vloek van de Verhevene heeft uitgesproken over Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh, en dat Mohammed Bouyeri zich onder de toehorende gelovigen bevond.

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 16:00

Maar wel een Prada jas dragen (pica 2)... dan ben je pas een echt professionele lutser...

Rest In Privacy | 16-10-09 | 15:58

Wat een rare frusti's. Inburgeringscursus FAIL.

Zeddegeizot | 16-10-09 | 15:57

Piet Purestront | 16-10-09 | 15:51
je linkje doet het niet.

Biep | 16-10-09 | 15:54

Nu zal ik nog liever voor eeuwig in de hel branden dan onder een islamitisch regime te moeten leven.

JosVerbeek | 16-10-09 | 15:53

@ Schoorsteenveger, je zou de andere artikelen eens moeten lezen op die website. Volgens die meneer is de Islam het antwoord, en niet de westerse waarden. Wij aanpassen aan hun, in plaats van hun aan ons.

Itsmeagainokai | 16-10-09 | 15:53

Ik denk, nou dat zal wel cynisme van Geenstijl zijn ivm. de citaten van de betogers. Blijkt het nog werkelijk waar echt te zijn ook nog. 'Freedom can go to hell''. Slechtste motiverende spandoek ooit. Bizar.

Sangoni | 16-10-09 | 15:52

Biep | 16-10-09 | 15:44
Er kan nog veel meer in Londen! Kijk maar:

www.youtube.com/watchv=B_kyNIevsIs

Maar ach, het is altijd een kleine groep die het verpest toch?

Piet Purestront | 16-10-09 | 15:51

Vind het toch wel lachen dat al die schoonmakers, magazijnmedewerkers, vuilnismannen etc.. zichzelf superieur vinden.

fender05 | 16-10-09 | 15:42
Wat is er dan mis met deze mensen, als ik vragen mag? Pas wanneer mensen superieuriteit gaan koppelen aan status en inkomen zijn ze in mijn ogen inferieur.
Moslimextremisten doen dat met een boek in de hand en krijgen de ruimte: levensgevaarlijk.

Biep | 16-10-09 | 15:48

Piet Purestront | 16-10-09 | 15:45
Volop, en die winden er ook geen doekjes om:
www.al-yaqeen.com/nieuw/bibliotheek/ar...
"Dit is de zogenaamde vrijheid van het Westen. Het wil iedereen binnenvoeren binnen de sfeer van het praten. Maar de Islam laat zich hier niet binnenvoeren. Wij blijven buiten. Misschien dat een enkele moslim zich laat verwarren door Kalaam, maar de Oemmah blijft buiten. Dus zal er ook nooit een ontmoeting plaatsvinden tussen het Westen en de Islam. Er is geen gemeenschappelijke grond."
Tel uit je winst.

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 15:48

Stekkepoot

Je kan nu meer zeggen dan ooit tevoren. -> Zie Hans Janmaat

Sloeb | 16-10-09 | 15:48

De Pruis | 16-10-09 | 15:28
Een vrijmibaard vandaag, is weer eens wat anders ..

Jackanders | 16-10-09 | 15:46

lion@night | 16-10-09 | 15:39
"What the f*ck doet die baardaap dan in het democratische Westen?"
Hij probeert met verve gestalte te geven aan datgene wat door de weldenkenden als angstbeeld van islamofoben wordt gekenschetst.

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 15:45

Wij hebben toch zeker ook wel van zulke cultuurverrijkers binnen onze landsgrenzen?

Piet Purestront | 16-10-09 | 15:45

Die foto's zijn ronduit angstaanjagend, helemaal als je hoort en leest hoe ze die vrijheid af zouden willen nemen. Als je het toch werkelijk tot je door laat dringen wat shariawetgeving toch inhoud en wie daar voor moeten bloeden, dan is het toch onvoorstelbaar dat dit soort spandoeken het daglicht mogen zien? Dat is dan de donkere kant van vrijheid.

De vrijheid promotie te mogen maken voor geweld, onderdrukking en terrorisme.
Zijn deze foto's écht van vandaag? Niet dat het inhoudelijk iets uitmaakt wanneer de foto's geschoten zijn, maar meer omdat het de teleurstelling zo groot maakt en het me het gevoel geeft dat we er blijkbaar nog lang niet zijn, als het gaat om het bestrijden van dit soort extremisme.

Geert Wilders, bedankt!

Biep | 16-10-09 | 15:44

ok Geert .. dat is nou die VOC mentaliteit !

nachtschilder | 16-10-09 | 15:44

Sloeb | 16-10-09 | 15:40
Ik krijg een enorme stijve bij de gedachte, terugdenkend aan de tijd dat je nog alles kon zeggen, zonder voor racist of fascist uitgemaakt te worden als je het over onze "medemensen" had.

Stekkepoot | 16-10-09 | 15:44

Vind het toch wel lachen dat al die schoonmakers, magazijnmedewerkers, vuilnismannen etc.. zichzelf superieur vinden.

fender05 | 16-10-09 | 15:42

Wilders gaat wel hard aan zijn pikkie trekken vanavond in zijn bedje, terugdenkend aan al die aandacht bij die persconferentie.

Sloeb | 16-10-09 | 15:40

Des te vaker ik die foto zie van die baardaap met 'Freedom can go to hell' des te laaiender ik word.

What the f*ck doet die baardaap dan in het democratische Westen?
Rot lekker op naar je eigen land als je geen vrijheid wilt (Iran?)

lion@night | 16-10-09 | 15:39

Goede persconferentie van Geert.
En als mensen goed luisteren naar hem , horen ze zinnige dingen.
Probleem is dat zijn tegenstanders allerlei onzin vertellen over wat Geert "gezegd zou hebben" en wat hij dus in werkelijkheid niet gezegd heeft of wat niet zijn ideeën zijn.

kuifje. | 16-10-09 | 15:37

Teun van het Tuinpad | 16-10-09 | 15:30
Exact. Geert heeft wat mij betreft zo hier en daar ook heel wat uit te leggen, maar als je ziet wat hier is gebeurd zou de discussie eigenlijk meteen over die spandoeken moeten gaan, die openlijke oproepen om de vrijheid af te schaffen en de sharia in te voeren. Ik neem althans niet aan dat deze baarden een grapje maken. Alla weet het wel beter maar kan niet relativeren, heeft in het geheel geen humor.

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 15:35

verdoemis = verdoemenis
gematichtigden = gematigden
foei lion!

lion@night | 16-10-09 | 15:32

islam = freedom can go to hell.het zal toch nu wel een keer duidelijk zijn......

lachen | 16-10-09 | 15:30

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 15:27
Ze bewijzen Geert een dienst.
Hij hoeft op deze manier eigenlijk niets meer uit te leggen.

Teun van het Tuinpad | 16-10-09 | 15:30

@ ShakeTA | 16-10-09 | 15:22
Wat we daar zien zijn boodschappers die in feite verdoemis afroepen over het democratische Westen.
En dit zullen ongetwijfeld nog gematichtigden zijn, aangezien ze anders reeds door de MI5 zouden worden opgepakt.

Ik vind het wel een schande dat dit soort randdebielen bovenstaande leuzen verkondigen waarmee deze lieden weer haarfijn een aantal statements bevestigen;
- alle lusten plukken van het democratische Westen, maar F*ck de lasten
- de Islam is een onstuimige en derhalve gevaarlijkde ideologie
- het gevaar is dichter bij dan de Europese Staten denken.

lion@night | 16-10-09 | 15:29

Die haathakbars bewijzen alleen maar Wilders' gelijk.
Ze hebben hun incestueuze hersentjes even niet laten werken.
Gewoon wegblijven en nog meer haathakbarretjes maken;
"We need more muslim babies ... then we can take over Britain"
www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/art...
Dat hadden ze moeten doen. Dit geblaat en gezwaai met borden geeft een vertraging in de machtsovername van wellicht een paar maanden.

Fijnstoffer | 16-10-09 | 15:28

Off topic: Eigenlijk vindt ik dat ik een Vrijmibo verdient heb na zo'n week.

De Pruis | 16-10-09 | 15:28

Keihard neerknuppelen en traangassen die demonstranten. Wie is hier nu de racist?

Jax | 16-10-09 | 15:27

Swans | 16-10-09 | 15:15
Vrijheid van godsdienst...
Het grappige is dat Wilders ze zó uitdaagt dat ze het niet kunnen laten hun ware aard te tonen. Dat is pure winst. Die uitspraken hebben niets maar dan ook niets te maken met de standpunten van Wilders, die roepen ondubbelzinnig op tot het vestigen van een theocratie.

Schoorsteenveger | 16-10-09 | 15:27

Altijd weer leuk om te zien hoe de media ,Wilders proberen in een hoek te zetten, waar hij niet thuis hoort , om hem zodoende te demoniseren en te marginaliseren.
En vaak zijn dat ook nog eens mensen die niet geluisterd hebben naar Wilders of het PVV program hebben gelezen.
.
"Controversial Far-right Radical "
Juist Wilders kan je omschrijven als iemand die opkomt voor de huidige westerse levenswijze en democratie die hij wil verdedigen (ten koste van een groot persoonlijk offer) tegen een religie die berucht wegens zijn intolerantie.

kuifje. | 16-10-09 | 15:26

Shariah in Slotervaart ... al die Finnen met afgehakte handjes, rust en orde, freedom to hell ... het is inderdaad utopia.

Simon_GS | 16-10-09 | 15:26

@Elisabeth2: Ik denk dat je daar beter het evangelie kan gaan verkondigen door missionaris te spelen, die barbaren moeten eens nodig bekeerd worden.

Mijnheer Pastoor | 16-10-09 | 15:26

Al die willen te Ka'aba varen
Moeten mannen met baarden zijn
Ahmed, Nasr, Moes en Mo
Die hebben baarden, die hebben baarden

sjaakdeslinksesul | 16-10-09 | 15:24

We shall go on to the end, we shall fight in France, we shall fight on the seas and oceans, we shall fight with growing confidence and growing strength in the air, we shall defend our Island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender...

Godwin doctrine maar wel toepasselijk hier lijkt mij.

The Evil One | 16-10-09 | 15:24

Leuke gezellige teksten op die pamfletten. En dat staat ons hier in Europa te wachten. De verraders zijn onder ons "!"werd er in 1940 geroepen, zo vertelde mijn oom me die op de Grebbeberg gevochten heeft en nu in 2009 kunnen we weer hetzelfde roepen.

Sjeng de helle | 16-10-09 | 15:24

Misschien kan de douane zowel Wilders als die domme emo-twitteraar de toegang weigeren bij terugkomst, en misschien kunnen we de resterende nucleaire raketten die hier nog liggen op de UK mikken om die domme islam idioten uit te roeien?

captainobvious | 16-10-09 | 15:23

@Pica's

Die papiertjes gebruiken ze bij iedere demonstratie.
Niet origineel, kom es met iets nieuws haatbaarden:@

Jenesepa | 16-10-09 | 15:22

@lion@night | 16-10-09 | 15:19
Maar dit zijn geen extremisten ofzow hoor. Dit zijn de door linksch nederland zo geliefde "gematigde moslims"...
Enneh... als we niet uitkijken kan er de tekst onder "Binnenkort in Nederland!"

ShakeTA | 16-10-09 | 15:22

We hoeven zelfs niet meer te stigmatiseren.

koetmeurning | 16-10-09 | 15:22

@ Mongoose | 16-10-09 | 15:18: Lol... ;')

psy-ko | 16-10-09 | 15:22

Als die lui aan de macht komen dan gaan we terug naar de tijd van de vliegeraar....

Drs. D. | 16-10-09 | 15:20

Die kerels met de pamfletten direct oppakken en het land uitzetten wegens haatzaaierij!

"Freedom can go to hell". "Islam will dominate the world"

En dit zijn slechts de boodschappers....

lion@night | 16-10-09 | 15:19

The U.K = K.O

Teun van het Tuinpad | 16-10-09 | 15:19

Dank voor de hi-res pica's. Eindelijk een haram desktop theme!

Mongoose | 16-10-09 | 15:18

Aluhoedjes tijd: die spandoeken zien er net iets te gelikt uit, het lijkt net een "spontane" pro-Saddam demonstratie van vroegah met allemaal toevallig Engels sprekende Irakezen.

Een paar gasten bij "rent-an-Islam-extremist" ingehuurd Geert?

The Evil One | 16-10-09 | 15:17

Kobus Kloothamer | 16-10-09 | 15:14
oprottahhh

Drs. D. | 16-10-09 | 15:17

Die pics van het protest zijn triest man !
Damn...
Mag dat dan wel ?!?!? Wtf..

psy-ko | 16-10-09 | 15:16

De foto's zeggen genoeg over de personen die de papieren omhoog houden. Islam staat hier volledig los van. Deze personen moeten van voortplanting onthouden worden. Wilders krijgt precies wat hij wilt. NL moet echt maatregelen nemen tegen dit soort Moslims.

Live@Moscow | 16-10-09 | 15:16

quote:
"Sharia for UK and Holland! Freedom can go to hell" en hielden borden in de lucht met daarop: "Islam will dominate the world".
-
Stekkepoot zegt jullie dit op voorhand: over mijn lijk stel geiteneukers. Niet voordat ik er een paar van jullie heb meegenomen naar het vagevuur van Lucifer. Die sharia kan je in je reet steken, en dominant zijn doe je maar in je slaapkamer. Kom zeg, maak het nou.

Stekkepoot | 16-10-09 | 15:16

-weggejorist-

Cuypers | 16-10-09 | 15:15

Ik dacht eerst dat het een grapje was van Brusselmans, maar er staat echt "Freedom can go to Hell" en "Islam will dominate the World"... Knettergek!

Swans | 16-10-09 | 15:15

Wat een vreedzame beweging is die Islam toch hè? Shariah ... Fatwah ... Boerkah ...
Ayatollah ... Allah Ahkbah ... Ramallah ...
* geef mij een emmertje *

Kobus Kloothamer | 16-10-09 | 15:14

Napeauleon | 16-10-09 | 14:33

U bent te grappig, dank voor het maken van mijn dag. Of vertaal ik nu te letterlijk van het Engels naar Nederlands. Nonetheless, HA, HA, HA.

Napeauleon, kleine droevige huiler…..

Drs. D. | 16-10-09 | 15:11

Wilders kon niet beter wensen. Een paar van die extremisten buiten onderstrepen precies zijn boodschap.

Frelis Inna | 16-10-09 | 15:11

De waterstofperoxide-messias is zo 2008.

Stolichnaya™ | 16-10-09 | 15:11

Maaier | 16-10-09 | 15:00 Vertel?

seven | 16-10-09 | 15:10

En dit mag? Dat blaadje met Islam will dominate? Keihard bullshit, Wilders heeft geen flauw benul wat hij allemaal lult, maar over dat specifieke punt... Dat gaat echt te ver!

caPOWNED | 16-10-09 | 15:10

Kunnen we geen Anaal terrorist die kant opsturen en heel perongeluk al die vredelievende haat baarden de lucht in bonjouren?

Baffel | 16-10-09 | 15:09

de kikker-verklikker | 16-10-09 | 14:59
it ain't islamofobia if they really want to kill you...

de^mol | 16-10-09 | 15:08

Cuypers | 16-10-09 | 15:05
lol@mijlpalen in de geschiedenis

kloodtzakje | 16-10-09 | 15:08

Darwin, zeg er eens iets van...

Patrick Zweedsey | 16-10-09 | 15:07

Zit nu in UK. Wilders is hele middag op alle tv kanalen te zien. De coverage van zijn boodschap is hier nog sterker dan in NL.

BigBabou | 16-10-09 | 15:07

-weggejorist-

Cuypers | 16-10-09 | 15:05

Wat is die man toch goed bezig.

Uberheertje | 16-10-09 | 15:04

@tejootje | 16-10-09 | 14:55
Het zijn niet alleen de moslims als wel alle religieuzen die te pas en te onpas op komen draven met hun verzonnen godjes, en als je niet meedoet met het vereren van hun sprookjesvriendjes of ze belachelijk maakt kan je nog een grote bek krijgen, of erger, op de koop toe.

Lets Kuttekrap | 16-10-09 | 15:04

Mooie foto's, lekker scherp, veel contrast, inhoud doet me niet boeien.

Vloberto | 16-10-09 | 15:04

@watergeus | 16-10-09 | 15:02:

And Brittania waives the rules.

Reinaert | 16-10-09 | 15:03

Ook al ben ik atheist; zodra Ratzinger het befehl geeft bekeer ik me, gaat het malienkolder+witte tabberd met rood kruis om en marcheer ik samen met vele, VELE, andere europeanen richting mekka.

*bastaard-zwaard uit het vet haalt*

rzer0 | 16-10-09 | 15:02

Grappig deze freedom-haters met Prada jasje.

Goed dat Engeland Wilders binnen laat nu, hoor. Beetje zwak om een vooraanstaand politicus in onze Neerlanden een bezoek te weigeren, omdat hij een filmpje wil laten zien.... die de demonstranten daar alleen maar bevestigen.

Ik snap het niet zo goed, Freedom go to Hell, Sharia for UK/Holland. Waarom gaan deze idioten dan niet in een fijn land als Iran wonen?

Itsmeagainokai | 16-10-09 | 15:02

Wilders rules the waves!

watergeus | 16-10-09 | 15:02

Het is dat geenstijl er melding van maakt anders had ik dit compleet gemist. Zegt toch iets over de nieuwswaarde van meneer Geert.

findecano | 16-10-09 | 15:01

De islamisten in het Verenigd Koninkrijk zijn in elk geval wel duidelijk voor wat betreft hun bedoelingen. Freedom can go to hell....... Yes, right!

Gelukkig mag dat daar allemaal zó maar, het dient tenslotte een goed doel: het verdrijven van een extreemrechtse anti-islamitische geblondeerde oproerkraaier.

* Geheime mededeling voor Islamminnend Nederland: Islam can go to hell! *

Reinaert | 16-10-09 | 15:00

seven | 16-10-09 | 14:59

Als je naar de getallen kijkt dus juist niet...

Maaier | 16-10-09 | 15:00

Freedom can go to hell? Ik denk dat ze net heel wat stemmen zijn kwijtgeraakt...

buurvanurk | 16-10-09 | 15:00

Die islamisten die lopen te protesteren met anti freedom, pro sharia, islam will dominate borden zijn de beste reclame die Geert zich maar kan wensen. Het is een bevestiging dat zijn waarschuwingen voor de islam wel degelijk grond hebben.

seven | 16-10-09 | 14:59

En door die foto's (Freedom go to hell; islam will rule the world) heb weer wat minder tolerantie voor de islam.

Wat een onmogelijke achterlijke religie; dat valt bijna amper nog te ontkennen.

Teenie in Bikini | 16-10-09 | 14:59

moslims zullen en willen nooit samenleven met niet-moslims,.. arabs will kill you,!!!

de kikker-verklikker | 16-10-09 | 14:59

Freedom can go to hell? Islam will dominate the world?
Als het aan mij lag werd iedereen die dat soort borden omhoog houdt onmiddelijk terruggeschopt naar hun zandbak van herkomst...

kloodtzakje | 16-10-09 | 14:59

De leuzen hebben inderdaad een bedreigende toon. Ik krijg ook wel eens mensen aan de deur die roepen dat ik naar de hel ga als ik niet elke dag drie keer bid voor Jehova. Ik vind het best eng hoor, dat er mensen zijn die dit soort ideeën hebben, maar zolang hun wapenfeit een spandoek is, vind ik dat niet direct bedreigend.

Het waait wel over! | 16-10-09 | 14:59

Ironisch eigenlijk dat het juist de vrijheid is die vrijheidshaters de vrijheid geeft om aan te geven dat zij vrijheid een halt toe willen roepen.

die ene van daarzo | 16-10-09 | 14:57

Artikel tien uit de sharia;
Iedereen heeft het recht zijn klep te houden en wij zullen er op toezien dat iedereen van dat recht gebruik maakt.

Wantrouwende Burger | 16-10-09 | 14:57

De eerste de beste moslim die mij verteld dat ik mijn vrijheid moet inleveren die stamp ik zijn hoofddoek in zijn strot. Zijn ze nou helemaal gek geworden!!!

tejootje | 16-10-09 | 14:55

Is een protest tegen de vrijheid van meningsuiting toegestaan?

DreamstateEmergency | 16-10-09 | 14:55

Als de hakbarren nou gewoon lekker de sharia in hakbarrië laten en de gristenfundi's hun bijbelt op de bijbehorende belt dan kunnen we hier tenminste doorgaan met gewoon leven ipv ons druk maken over dit soort debielen.

Wantrouwende Burger | 16-10-09 | 14:54

Het waait wel over! | 16-10-09 | 14:47
Pica's gezien? Ben je het nu wel met ons eens dat dat enge typetjes zijn, of moeten ze eerst een bomgordel om doen?

"Freedom go to hell!" en "Islam will be superior!" kun je, zelfs zonder ze uit hun context te rukken, opvatten als bedreiging.

Nietvoordekat | 16-10-09 | 14:53

-weggejorist-

Cuypers | 16-10-09 | 14:53

Ja de pica's zijn inderdaad heel angstaanjagend! Bomgordels, hakmessen, oei, pas op!

-edit: zucht slaap lekker -

Het waait wel over! | 16-10-09 | 14:51

Hee, krijgt Mohammed Bouyeri verlof om het land uit te gaan (zou me trouwens niks verbazen als het zo was)?

The Evil One | 16-10-09 | 14:51

Waarom mogen die haatbaarden protesteren? England is nu echt naar de kleautuh...

Hans van Milner | 16-10-09 | 14:50

Benderwel | 16-10-09 | 14:43
Dat ene Spaanse zangeresje, dacht ik. Heeft laatst nog in de Dumpert gestaan.

Nietvoordekat | 16-10-09 | 14:50

@ Superior Bastard

Helemaal mee eens, doe aub geen moeite! We kunnen er beter voor zorgen dat we in Nederland niet die kant op gaan ookal lijkt het er wel op!!

Geertje Paksuh!

Pssst filmpje kopuh!

Rechtsetterbakje | 16-10-09 | 14:49

Goed idee, Sharia in Holland (incl. Wognum, woekerrente is haram).

Daar bevinden zich toch de steden die als verloren kunnen worden beschouwd (cq door kwartiermakers Aboutaleb en Cohen gereed gemaakt worden voor de Sharia).

Als ze de rest van Nederland dan maar met rust laten.

The Evil One | 16-10-09 | 14:49

Benderwel | 16-10-09 | 14:43
In de UK is er vraag naar
nogmaals: www.ft.com/cms/s/2/9064931e-a0f6-11de-...
dat is echt appeasing van de hoogste orde. Ik weet niet hoe het in NL staat, maar ik mag hopen (maar betwijfel het) dat evt Sharia courts hard worden aangepakt

watzitjenou | 16-10-09 | 14:47

Handje vol. Betekent dus meer woorden dan daden. Ik heb het idee dat er maar een klein percentage grootmuilen is en de rest het gewoon geen zier kan schelen. Nice to know.

quadtuning | 16-10-09 | 14:47

"Van de door Lord Ahmed plechtig beloofde 10.000 bloeddorstige hakbars zijn er slechts een handjevol komen opdagen." Het ergste dat deze doen is iets hard roepen, dat is nog verre van terrorisme. Blijkbaar valt het wel mee met het aantal radicale moslims waar Geert en de halve GS community zo bang voor is.

-edit: check die picas ff -

Het waait wel over! | 16-10-09 | 14:47

En hoeveel journalisten reisden er dit keer met hem mee?

Handige Harrie | 16-10-09 | 14:46

toch grappig dat de boe-roepers van Lord Achmed Wilders gelijk geven tijdens hun demonstratie

BigFoot | 16-10-09 | 14:45

Toch hebben ze het daar in de Joekee niet helemaal in de gaten.
"Sharia for UK and Holland! " Iedereen met een beetje verstand van marktwerking begrijpt dat er eerst vraag naar moet zijn, wil het aanslaan (Sharia is toch dat vakantiedrankje uit Spanje? )

Benderwel | 16-10-09 | 14:43

moehahaha je "arch enemy" Wilders is on the plane. Officieel: de eerste Twitter grote bek achter het hek.......

The Evil One | 16-10-09 | 14:43

Islam = vrede

Zo jammer! | 16-10-09 | 14:43

@-edit | 16-10-09 | 14:36
Beter lezen...

repulse | 16-10-09 | 14:40

Conan de Rabarber | 16-10-09 | 14:37
beetje sms-en moet kunnen

watzitjenou | 16-10-09 | 14:38

Moet dat niet zijn ex-lord Achmed? Is ie al weer uit de bajes?

Conan de Rabarber | 16-10-09 | 14:37

@X-es | 16-10-09 | 14:36
En Pim vermoord door een Moslim-extremist?

-edit | 16-10-09 | 14:36

URL van mypetjawa staat in m'n favorieten.

Napeauleon | 16-10-09 | 14:36

Was Theo een homo?

X-es | 16-10-09 | 14:36

Geert kiest zijn media-momentje verkeerd. Vermoedelijk denkende dat zijn Engeland-bezoekje door het gros van het volk belangrijker wordt geacht dan hetgeen er zich momenteel in Wognum en Amsterdam afspeelt. Na het kopvoddentax-debacle begin je bijna te denken dat hij door zijn truukjes heen is.

-edit | 16-10-09 | 14:35

SAW | 16-10-09 | 14:31
Woar stoat dat?

mzzia | 16-10-09 | 14:33

Drs. D. | 16-10-09 | 14:30
Ik las ook Arse Empathy, of staat er nu arse entity?

Drs Droeftoeter

*dus eigenlijk niks zinnigs bedenken kan bij zo'n topic*

Napeauleon | 16-10-09 | 14:33

hoeveel zetels zal dit weer opleveren?

GrijpStuivert | 16-10-09 | 14:32

"The threat to the Wilders event making security measures necessary comes from Muslim radicals who have already assassinated two prominent Dutch critics of Islamic terrorism – Pym Fortun and Theo Van Gogh (who not incidentally both happened to be gay)."

Errr..come again?

-edit: hmmm idd domme link. weggehaald . -

SAW | 16-10-09 | 14:31

Superior Bastard | 16-10-09 | 14:26
Arch

Drs. D. | 16-10-09 | 14:30

Ik vind het zo sneu dat ze in het Engelse parlement niet gewoon fitna op internet kunnen bekijken.

Maaier | 16-10-09 | 14:30

Wilders, Wilders, Wilders

Drs. D. | 16-10-09 | 14:26

@Twittermongeaul
My arse enemy Geert Wilders?

Superior Bastard | 16-10-09 | 14:26

En zo komt alles toch weer goed.

Nietvoordekat | 16-10-09 | 14:26

Geert ga toch weg van dat trieste inteelteiland. De strijd daar is al lang gestreden.

Superior Bastard | 16-10-09 | 14:25

Snel... de grenzen dichtgooien.

Blague | 16-10-09 | 14:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken