Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bijna gratis bijna legale muziek!

pirateman.jpgHelaas pindakaas. Straks moeten we meer dokken voor een onschuldige mp3-spelers (mp3-spelers overtreden geen auteursrechten, uploaders overtreden auteursrechten) en raken sommigen onder u een belangrijke semilegale downloadsite kwijt. Allofmp3, een mafia malafide website waar je voor een paar euri of een smsje complete cd's kunt downloaden gaat straks sluiten. De favoriete site van tonie.net moet stoppen van de Amerikanen of de WTO-onderhandelingen met Rusland ontploffen en dan hebben we een derde wereldoorlog. De Russiche regering staat onder zware internationale druk om de bijna helemaal legale mp3-site te sluiten. Schijnt iets mis te zijn met het vragen van 2,70 dollar voor een volledige cd. Je mag tegenwoordig ook helemaal niets meer! Iemand alternatieven?

Reaguursels

Inloggen

fok limewire, download eMule, ik haa daar al mijn cd's vandaan met de beste kwaliteit, nooit geen gezeik....

sgt, pepper | 09-10-06 | 14:54

De maatregel is natuurlijk juist bedoeld om van downloaders een bijdrage uit de zak te kloppen voor geconsumeerde muziek. Het is geen strafmaatregel. Het ziet er nochtans naar uit dat de muziekindustrie (i.c. brein) er stapje voor stapje in slaagt de greep op de muziekuitwisseling op internet te verstevigen. Triest maar waar.

Galgenrad | 09-10-06 | 13:09

Iedereen laten overstappen op ogg-vorbis. Dan heb je in ieder geval geen illegale MP3's meer (en het scheelt schijfruimte voor je muziekcollectie).

Haaimans | 09-10-06 | 08:01

bittorrent, maar nieuwsgroepen schijnen ook goed te werken hoe werkt dat dan??

peterpaul | 09-10-06 | 05:56

bittorent ownt die shit dus boeien

emperor.fap | 08-10-06 | 22:27

En online gokken mag in Amerika ook niet meer.
Dat krijg je met zo'n stelletje aartsconservatieven aan de macht.

spelen | 08-10-06 | 20:12

www.mp3fusion.net
Zo simpel, zoeken, klikken, d-loaden. Je gelooft het gewoon niet als je het ziet. Gaat waarschijnlijk binnenkort de lucht uit.

Rowdey | 08-10-06 | 16:47

@BozeMan, er zijn nog steeds mensen die geloven dat er niks meer gekocht word door degene die vanalles downloaden.

Ik denk dat juist veel muziekblogs de muziekindustrie helpt aan klanten.
Want veel wat in de platenzaak ligt word nooit beluistert, omdat dat meestal dezelfde commerciele meuk is die overal ligt.
Veel muziekblogs laten nieuwe bands of oudere muziek horen die je in de meeste muziekwinkels nooit ziet liggen.
Ik zelf heb na aanleiding van veel albums (die ik anders nooit gehoort had) die ik gedownload heb, toch het originele album gekocht. En zo heel veel met andere met mij.

Hierbij moet je natuurlijk altijd de profiteurs niet meerekenen.

Maar de GROTE jongens volgen ook vanzelf (Graties!):

blog.adformatie.nl/index.php/entries/g...

Mindfield | 08-10-06 | 15:51

Mindfield 08-10-06 @ 03:32
Thanks, deze kon ik nog niet.
Je bent goed bezig, nu weer een Ska item.
Rude boys are go!

Geen Stijl | 08-10-06 | 14:13

ZIjn er nu helemaal geen mensen meer die gewoon hun CD kopen bij de V&D :):)

BozeMan | 08-10-06 | 12:51

Goede titel van dit log: u made me look.

C. di Pivo | 08-10-06 | 12:49

@Mindfield
Thx, ik had de 12"-versie nog niet...

OoO | 08-10-06 | 09:23

@ Geen stijl

Rock the Casbah - The Clash
tinyurl.com/qupxe

Mindfield | 08-10-06 | 03:32

@Mindfield 07-10-06 @ 23:34
Goede tip.
Wel vreemd om Rock the Casbah op zijn jazzies te horen..
Tijd om met mijn vandaag opgedane kennis het origineel te zoeken.
Opendir rulez.

Geen Stijl | 08-10-06 | 02:42

Via WWW.FUCKTHEINTER.NET check t nieuws aldaar!

Torquemada | 07-10-06 | 22:27

Voor de aanmelding bij sites is een tijdelijk emailadres ook vaak gewenst.
Dat kan hier:
www.mailexpire.com/

De Intrigant | 07-10-06 | 21:40

@ Torquemada,

Hoe weet je dat zo zeker?

edonkey | 07-10-06 | 21:38

@Torquemada 07-10-06 @ 21:30
Thx voor de info het blijven bastaarden die brein terroristen.

harry de leipe | 07-10-06 | 21:38

Brein heeft nu zelf de site WWW.SHAREREACTOR.COM weer gelanceerd,nadat ze m eerst van t net hadden gehaalt!!! U bent gewaarschuwd!!!!

Torquemada | 07-10-06 | 21:30

@Geen Stijl 07-10-06 @ 20:32
Roflol

harry de leipe | 07-10-06 | 20:35

Dit is het nuttigste topic sind tijden. Man, man, nog nooit zoveel in zo'n korte tijd geleerd over gratis downloaden. Ik maak mijn Russische saldo op en dan stop ik met ontwikkelingshulp.

Geen Stijl | 07-10-06 | 20:32

Rosalie, ongeacht wat een provider provide, de kosten komen bij degene die dat wat hij provide afneemt. En daar zit voor de provider een stukje winst op, ik provide ook in een behoefte, dat dan een klant van me eisen stelt is prima, maar die gaat hij betalen als er kosten voor me aan verbonden zijn. Daar op het eind gaat het erom dat die dikke hemi voor de deur haar 100 liter tank gevuld moet worden en ik dat niet bij elkaar wil schrapen om een klant te plezieren, daar uiteindelijk we allemaal voor ons eigen plezier aan het werk zijn, is het niet? Wanneer het nou zo ver komt dat de klant niet meer in je product geïnteresseerd is, kun je er over gaan denken om eventueel het wat goedkoper weg te zetten, of je kwaliteit eens aan de kaak te stellen, of alle concurrentie omleggen uiteraard. Ik wilde het woord socialist niet gebruiken maar daar Gerrit het al weg gelegd heeft, ik heb een broertje dood aan dergelijke socialistische praat. Of een beetje werker al niet genoeg wegzet voor de lamlullen die het niet kunnen laten. En niet zeiken over een kleiner wagentje eh, daar ik er dan weer even één opsteek en dat komt me stoppen niet ten goede.

..Whatever | 07-10-06 | 20:04

socialist, hehehehe, ik had het voor in de mond, dacht ik zeg het niet. maaaaar gekke gerrit doet het wel even zie ik.

Had ik het al over kinderopvang dokken voor elke lutser met een kind?
Ahh laat maar.

..Whatever | 07-10-06 | 19:52

Vandaag heffing op de mp3 speler morgen op de bivak muts uit de dumpshop en weet je wel hoe koud het kan zijn!!!

RDJ134 | 07-10-06 | 18:18

Rosalie heb je wel economie gehad? Als de regering geld heft bij de providers dan doen de providers hun prijzen toch ook onmiddelijk omhoog dan worden ook mensen die niets doen getroffen en laat je hun betalen voor dingen waar ze niets mee doen.

Stel dat jouw supermarkt zegt er is dit jaar voor 10000 euro gestolen dus betaalt iedere klant voortaan bij het afrekenen 1 euro extra zodat we die 10000 euro niet mislopen dan was jij het er vast ook niet mee eens.

Flapuit.nl | 07-10-06 | 17:52

De echt goeie muziek koop je meestal toch wel op cd...

Mikado | 07-10-06 | 17:40

1 simepele oplossing.. maak de cd's (de originele in de winkel) 5 a 7 euro en er word veel meer verkocht omdat t dan betaalbaar is nu kosten 5 cd's gewoon 100 euro! belachelijk en met die 5 a 7 euro kan meneer de zingert nog steeds een ferrari kopen en de producer kan nog steeds elke dag die hoer laten komen en de coke voor op zn dure spiegeltafel

frietpan | 07-10-06 | 17:26

Die vergadering is pas volgende week, eer de afsluitingen geregeld zijn is het 2011.

Geen Stijl | 07-10-06 | 17:19

Is iedereen zijn Russchische MP3 saldo aan het opmaken.
www.mp3sugar.com is momenteel echt niet vooruit te branden...

Geen Stijl | 07-10-06 | 17:18

Gekke Gerritje 07-10-06 @ 17:08

Misschien heb je gelijk...muziek is een product...en daar moet voor betaald worden. Alleen ik wilde de provider daar voor laten betalen omdat het zo'n abb. al duur genoeg is...En daar komt bij dat niemand die muziek brengt (als een pizza) maar gewoon te downloaden valt...vandaar dat ik dus vind eigenlijk dat de provider die muziekrechten maar moet betalen voor hun klanten.

rosalie | 07-10-06 | 17:15

Ik heb vandaag die cd van Lou Rhodes kunnen ophalen bij de winkel heb wel ff een 1op1 kopietje gemaakt voor een ander.
Is nu de lapfabrikant aansprakelijk omdat hij er standaard een brand programme bijgeleverd heeft?
Dacht ik niet ik kopieer toch de fabrikant toch niet?

harry de leipe | 07-10-06 | 17:14

@rosalie 07-10-06 @ 17:01
Ik begin je standpunt beter te begrijpen.
Maar ik zie een provider een beetje als een telefoonmaatschappij.
De telefoon geeft je toegang tot pizzadiensten. Toch vind ik niet dat KPN aan alle pizzadiensten moet betalen zodat ik gratis een pizza kan bestellen en laten thuisbezorgen.

Met andere woorden, ik zie muziek en andere content gewoon als een product. Het is aan de aanbieder hoeveel geld die ervoor vraagt. (Gratis of niet dus.) Het is aan de gebruiker om voor de dienst te betalen.

Gekke Gerritje | 07-10-06 | 17:08

Deze site zal ook wel uit de lucht gehaald worden:
musicmp3.ru/
Kun je voor 1,5 dollar een cd downloaden.

idv01 | 07-10-06 | 17:01

Gekke Gerritje 07-10-06 @ 16:51

Das het leuke van internet: je kunt ervan pakken wat je wilt.....
Aandeelhouders weten dat dan en profiteren ook ervan....denk je niet?
Verder is het gewoon: je betaalt voor een abonnement die je toegang geeft tot het gehele internet, dus gratis downloaden hoort daarbij. Voor de rest zijn verboden sites (in Nederland) gewoon niet toegankelijk. Bij betaalde sites moet gewoon een lampje gaan branden....en dan betalen of niet. Simpel toch? Maar als de providers nou gewoon de muziekrechten (procentgewijs) betalen dan is dat opgelost.

rosalie | 07-10-06 | 17:01

@rosalie 07-10-06 @ 16:44
Maar dan betalen dus eigenlijk alle klanten van die provider plus de aandeelhouders van die provider.
Waarom moeten zij allen meebetalen aan de muziek van een ander?
Waarom niet gewoon degene die muziek gebruikt laten betalen?

Gekke Gerritje | 07-10-06 | 16:51

@harry de leipe 07-10-06 @ 12:33

Geeft niet joh, je doet het niet expres, mijnvirusscanner gaf een melding "trojan huppelepup tegengehouden, en verwijderd"
Ik zeg het alleen ff..... meer niet

Tomahawk33 | 07-10-06 | 16:51

@Jan-Joris-Jaap-Joop 07-10-06 @ 12:24

waar heb je't over mongeaul, als mijn computer niet beveiligd zou zijn had die trojan nu inderdaad op mijn zoals u zegt "systeem" gezeten. Dus voor je begint te schelden op niks en van afstand bepaalt dat ik niet beveiligd ben, denk eerst even na, sukkel

Tomahawk33 | 07-10-06 | 16:47

Die 25 euro per cd is zeker wel normaal...?

Martini | 07-10-06 | 16:46

Gekke Gerritje 07-10-06 @ 16:40

1. je hebt gelijk

2. een provider int genoeg gelden van abonnees om een percentage te betalen aan muziek rechthebbenden.

rosalie | 07-10-06 | 16:44

@rosalie 07-10-06 @ 16:36

Je hebt duidelijk een probleem met begrijpend lezen.
1. Die slachtofferrol ging over het feit dat je je geslacht erbij haalt.
2. Ik geef aan dat ik niet begrijp waarom je vindt dat een provider voor downloadrechten moet opdraaien. De enige reden die je geeft is dat zij geld hebben. Dat is toch geen goede reden. Zoveel mensen en organisaties hebben geld.

Gekke Gerritje | 07-10-06 | 16:40

@nicknamebestaatal 07-10-06 @ 16:28

Copyright-wetgeving geeft een industrie zoals die nu bestaat. Grote platenmaatschappijen geven muziek uit. Er wordt vraag gecreëerd door muziek via bekende kanalen te laten horen. Radio, MTV. Vervolgens wordt het gekocht.

Als onbekende artiest kun je het bijna niet onafhankelijk maken. Je moet dan zelf voor alle reclame en aandacht zorgen. Dus heb je steun nodig van zo'n grote platenmaatschappij. Die geeft die steun in ruil voor een groot deel van de winst.
Met een paar succesverhalen krijgen ze nieuwe artiesten altijd zover hieraan mee te doen en met de winst kunnen ze zorgen voor meer aandacht en reclame.

Zo werkt het systeem nu dus. Je kunt je afvragen op welke manier het beter zou kunnen. Je zou kunnen denken aan het volledig afschaffen van auteursrecht op muziek. Dan levert muziek alleen geld op als je van tevoren een opdrchtgever hebt of als je concerten geeft. Het zou voor een groot deel het einde van platenmaatschappijen betekenen en van de massaproductie van top40-hits.
Maar er zijn ook nadelen. Het is gewoon een moeilijk probleem en zelf vind ik het huidige systeem waarbij gratis downloaden wordt gedoogd wel goed.

Gekke Gerritje | 07-10-06 | 16:36

Gekke Gerritje 07-10-06 @ 16:25

JIJ zegt: wat een dom standpunt! En ik breng mezelf niet in de slachtofferrol dus.

De provider heeft dat geld van alle abonnees ontvangen, dus is het niet meer dan logisch dat hij betaalt. Lijkt me logisch; de verhogingen van het abonnementsgeld bepaalt hij ook, wij niet, dus mag ik ook zeggen dat zij de muziekdownloadrechten mogen betalen, logisch toch? Of wil je zeggen dat een provider zoiets niets kan betalen van alle abonnementsgelden het niet kan betalen? Onzin.

rosalie | 07-10-06 | 16:36

Het beste alternatief is om de asociaal hoge prijzen van de CD's in de legale handel aan te pakken. Of zet het bankrekening nummer van de artiest op de hoes van de CD, dan maak ik wel 50 centen over nadat ik hem gedownload heb. als ik de cd in de winkel koop krijgt de artiest mischien nog wel minder, en van de rest van het geld worden de tieten van vanessa opgepompt, dat vind ik nou weer zonde van m'n zuurverdiende geld, want ik mag er toch niet aan zitten.

nicknamebestaatal | 07-10-06 | 16:28

e-mule,
azareus,
limewire,
soulseek,
Mirc,
Virc,

:-) | 07-10-06 | 16:26

@rosalie 07-10-06 @ 16:17
Nou niet je geslacht erbij halen. Jezelf in de slachtofferrol brengen is laf.

"de provider heeft dat geld...."
Je gaat toch niet iemand laten betalen omdat ie geld heeft? Dat is toch niet rechtvaardig. In onze samenleving staat geld voor beloning voor een verdienste. Je pakt iemands beloning af enkel omdat je dan zelf niet hoeft te betalen. Het is belachelijk en onrechtvaardig.

Gekke Gerritje | 07-10-06 | 16:25

..Whatever 07-10-06 @ 16:06

*doet een peukje mee*

rosalie | 07-10-06 | 16:18

Gekke Gerritje 07-10-06 @ 16:11

Onzin, Gekke Gerritje en je weet het; de provider heeft dat geld....maar ja, ik ben een vrouw en dom>? Misschien, maar in eenvoudige ideeen liggen vaak de oplossing(en).

rosalie | 07-10-06 | 16:17

@rosalie
Wat een dom standpunt. Dus je ziet een bepaalde winst en je denkt, ach daar kan het wel vanaf. Het geeft aan dat je echt helemaal geen inzicht hebt in hoe een markt werkt.

Vrije marktwerking betekent dat bedrijven dienen te streven naar maximale winst. Door concurrentie en vraag en aanbod wordt de prijs laag gehouden. Als er meer kosten zijn dan betekent dat dus dat die prijs omhoog gaat.

Verder doet de internetprovider zelf niets verkeerd, dus je straft gewoon de verkeerde.

Dit is zooo socialistisch: kijken naar wie geld heeft en als je het zelf niet bent, dan gewoon stelen. Ongeacht of het terecht is en wat de gevolgen zijn/wie er echt voor opdraait.

Gekke Gerritje | 07-10-06 | 16:11

*doet nog een sigaretje*

..Whatever | 07-10-06 | 16:06

Lieve Whatever,

Heeft volgens mij niets met muziek downloaden te maken, maar vooruit, niet zeuren is het devies, heb je em?
En je zwembad komt er wel...ooit, toch?

rosalie | 07-10-06 | 15:58

wel eens van DC++ gehoord? Werkt prima.....

redheat | 07-10-06 | 15:54

Ik zal je even een basis bijbrengen, ik werk freelance zonder zorgverzekering want die zuigen. Echter een klant lult me na 2 jaar hé whatever doe eens een zorgverzekering met ongeval gekudt erin, anders kom je er hier niet meer in, regels… geen probleem, uurloon ligt wel hoger nu. Heb je hem, doe ik goedverdoemme niet moeilijk over.

rosalie 07-10-06 @ 15:45, jammer, zo komt dat zwembad in de achtertuin er niet.

..Whatever | 07-10-06 | 15:49

..Whatever 07-10-06 @ 15:42

whatever, verhogingen komen toch wel.

rosalie | 07-10-06 | 15:45

koerbagh 07-10-06 @ 14:47

Kijk en niet iedereen is zo gelukkig om een aftrekpost te hebben....dan betaalt iedereen er weer aan...dus om het even....of toch niet?

rosalie | 07-10-06 | 15:43

rosalie 07-10-06 @ 15:36, en waar zou dat op uitdraaien denk je? een verhoging misschien? of gaat de provider minder verdienen, wat denk je?

..Whatever | 07-10-06 | 15:42

Hee, gelijktijdig je antwoord!

rosalie | 07-10-06 | 15:38

Ik bedoel alleen maar met m'n alternatief dat de provider genoeg binnenkrijgt aan abonnementsgeld om een percentage af te staan rechthebbenden van muziekrechten. kee?

rosalie | 07-10-06 | 15:36

ik werk enkel je alternatief wat uit.

..Whatever | 07-10-06 | 15:36

jij zegt het, ik niet, typetje. Heffen door de provider remember. vrouwen...

..Whatever | 07-10-06 | 15:34

..Whatever 07-10-06 @ 15:12

wat je nu zegt is hetzelfde als: verbied de cassetterecorders; videorecorders enz.

rosalie | 07-10-06 | 15:28

..Whatever....het zit je hoog he?

wat betreft 14:55 uur, een dove haalt weer van internet waar een horende niet naar taalt...so

14:56 uur, kinderporno is verboden, alle providers die het doorgeven moeten daar juist een boete voor betalen.

15:02 uur, voor mp3's geldt hetzelfde: ze downloaden van internet!; het kopieren ervan is alzo oud als de weg naar Rome....cassettebandjes, cd's enz.

rosalie | 07-10-06 | 15:24

Dat hele stoppen met roken zuigt behoorlijk. *steekt even een peukje op*

..Whatever | 07-10-06 | 15:19

En een stap hoger dan de providers, laat die gasten ook betalen, providers kopen het product van die lutsers, en die lutsers spinnen er ook goed garen bij, laat gewoon lekker een ieder dokken voor die paar kudt artiesten, wat laat een ieder lekker betalen voor een elke debiel die wat op de markt zet, godverdomme laat me een keer met rust man.

..Whatever | 07-10-06 | 15:16

Een breekijzer zou ook heffing op moeten, en betonscharen dito. lekker heffen.

..Whatever | 07-10-06 | 15:14

Doe het dan bij de bron, en pak die groot verdieners maar aan die mp3 spelers maken, dat zijn smerige kankerhonden die over illegaal aanbod hun kapitaal binnen trekken. Dat denk ik niet, maar daar eindigt de filosofie wel als je het doortrekt. Mp3 spelers worden gebruikt om illegale mp3 af te spelen, dus breng jij het breekijzer op de markt zo gezegd, over breekijzers gesproken…

..Whatever | 07-10-06 | 15:12

eDonkey (het vroegere Overnet is ook al foetsie vanwege de Amerikanen :(

Assemargalismagalles | 07-10-06 | 15:09

rosalie 07-10-06 @ 14:31, dat gaat ook op voor de heffing op mp3 spelers, waarom heffing? Mp3 uitwisselen is een misdrijf, ik stel voor om een ieder die een mp3 speler koopt en dus de intentie heeft om illegale mp3s te spelen op dat rukding, gewoon preventief in de bak te donderen. Net zo makkelijk. Overigens is het downloaden van mp3 niet illegaal, en dus deugd er geen donder van die heffing, je betaald feitelijk de heffing voor de aanbieder van die mp3 niet omdat jij de mp3 gedownload hebt. Maat we hebben het over kapitalisten eh en die moeten worden beschermd. Ik zeg wanneer je kapitalen wilt verdienen in no-time dan zet je maar een goed product weg welke niet te graai ligt, we gaan dat niet oplossen over de blote ruggetjes van een elk individu, het enige dat je daar mee bereikt is dat er hier geen ruk meer legaal de keet binnen komt. Laat ze maar de grafkanker krijgen.

..Whatever | 07-10-06 | 15:02

Universal(30% muziekwereld) opent binnenkort site waar je volledig gratis en legaal muziek kunt downloaden. Alleen heb je beetje last van adverteerders...

Mikado | 07-10-06 | 15:00

Ik heb een aantal leuke bittorrent sites waar ik mijn muziek en (vooral) films afhaal.....

Maar ik geef geen link ivm de Brein NSB-ers die vast meelezen.

Spamkip | 07-10-06 | 14:59

rosalie 07-10-06 @ 14:31, kinderporno wordt ook uitgewisseld op het net, ik stel voor een elke internet gebruiker dan maar preventief in de bak te gooien.

..Whatever | 07-10-06 | 14:56

rosalie 07-10-06 @ 14:31, je alternatieven zuigen behoorlijk, wat jij wilt is dat een dove meer voor zijn internet betaald omdat er mp3 over uitgewisseld kan worden.

..Whatever | 07-10-06 | 14:55

@rosalie 07-10-06 @ 14:38:
Eh ja... dat wil zeggen, aangezien ik het voor m'n werk nodig ben is het een aftrekpost.

koerbagh | 07-10-06 | 14:47

koerbagh 07-10-06 @ 14:31

Heb je ook gratis en voor niks internetverbinding?

rosalie | 07-10-06 | 14:38

nouja als allofmp3 niet meer mag dan maar weer via dc++

BigGayAllah | 07-10-06 | 14:38

noorderling 07-10-06 @ 14:07

Ik download nooit muziek van internet maar om van het gezeur af te zijn, betaalt de provider de rechthebbenden maar een percentage, vandaar mijn alternatief.

rosalie | 07-10-06 | 14:31

Ik gebruik limewire, shareaza en torrentz.com en ik kan eigenlijk binnen 5 minuten alles vinden wat ik wil hebben. Gratis en voor niks.

koerbagh | 07-10-06 | 14:31

Nog iemand interesse id de solo cd van Lou Rhodes.?
Is van feb dit jaar heb hem laatst op tv gezien en besteld heb hem net binnen.
Maak ik geen mp3 van hoor. Gewoon de cd .

harry de leipe | 07-10-06 | 14:22

Pfff 2,70 dollar voor een CD, vind ik nog knap duur. 1 woord: nieuwsgroepen!

borrelnoot | 07-10-06 | 14:15

Hmm vreemd...
Torrentsite link is dus:
www.torrentazos.com/index.php

Spaanse site maar gebruiksvriendelijker dan bijv. Itunes...

Pepp1 | 07-10-06 | 14:08

@rosalie
WIl je even uitleggen waarom ik mee moet betalen aan jou muziek?

noorderling | 07-10-06 | 14:07

Torrents [url]http://www.torrentazos.com/index.php[/url]

of DC++

Pepp1 | 07-10-06 | 14:06

@ BigGayAllah: komt door dat zuigende firefox van je

superpim | 07-10-06 | 14:04

Verbazingwekkend hoeveel manieren, sites, groups, en torrents er zijn om muziek, films en docs te downloaden. En dus ook hoeveel mensen hiermee bezig zijn. Des te meer respect voor Agent Kuik, pionieren als SS-er in het -niet-in-kaart-te-krijgen-kamp wat Internet heet.
En dat kamp natuurlijk over 40 jaar weer ontkennen...

JudgeJuly | 07-10-06 | 13:53

Een alternatief?

Laat de internetverstrekkers maar een gedeelte van het abonnementsgeld afstaan aan auteursrechten aan de rechthebbenden, lijkt me logisch..

rosalie | 07-10-06 | 13:50

als ik iets mooi vind bennik bereid de cd te kopen
vink wel zo eerlijk

MiniCooper | 07-10-06 | 13:38

www.gomusic.ru is een soort gelijke site, maar die zal dan binnenkort ook wel dicht gaan. Beter maak ik ff snel mijn credits op :)

Ache-T | 07-10-06 | 13:37

limewire pro,
graties af te halen op isohunt.com

Soeverein | 07-10-06 | 13:36

www.gomusic.ru is ooit door consumentenbond uitgeroepen als beste mp3 site (toen heette het nog mp3search.ru).

$0.15 per nummer.

ip103 | 07-10-06 | 13:36

@ambtenaartje 07-10-06 @ 11:34

jij hebt zeker een on board geluidskaartje en een trust speakersetje?
ik krijg anders prachtig mooi en helder geluid uit me pc en versterker :)

frietpan | 07-10-06 | 13:32

eeeeh ik krijg het opgestuurd .. gratiess en nog voordat het op de newsgroepen verschijnt ( of het daar ooit verschijnt is ook nog eens een vraag) dussss ..

Draaitafel Demagoog | 07-10-06 | 13:24

@harry de leipe 07-10-06 @ 11:45

ik ben ook een muziek fan, maar koop haast niets..
gaat helaas echt ten koste van de kwaliteit

Westwoud | 07-10-06 | 13:22

eweka abonnementje icm een goeie searchengine zoals binsearch en een goeie client zoals GrabIt en je kan iedere week een nieuwe HD kopen.
www.ftn2day.nl

superpim | 07-10-06 | 13:19

Usenet dan maar weer hè, geen uploads dus volledig legaal (als je niet zelf post).

Maar goed, de duitse hardware industrie zal toch wel blij zijn. Dan bedoel ik vooral de bedrijfen bij de Nederlandse grens. Ik snap ook niet wat justitie zich hiermee bemoeid want het zijn meer economische zaken. Hebben ze dit in België trouwens? Anders is dat ook een alternatief.

onbekend voor jou | 07-10-06 | 13:19

Studenten hun bier betalen op de bekende universiteiten (/me zwaait naar het al om beruchte twente) en voor je het weet heb je mischien wel een betaal slotje op 1 van hun vele servers die op hun kamers draaien. Nu snap je ook gelijk waar dat geld voor al dat bier en snuif poeiah vandaan komt.

RDJ134 | 07-10-06 | 13:18

Niet alleen de CD's komen uit duitsland, straks ook de MP3 spelers als dit zo door gaat. Leuk land, Duitsland.

Grote Zut | 07-10-06 | 13:10

Limewire!... Sucks. Usenet is 10 keerrr beterrrr www.ffuclub.nl

BrEeZaH bOy | 07-10-06 | 13:10

@ Kyokushinkai 07-10-06 @ 12:27

Helemaal mee eens.
De muziekindustrie is toch al te commercieel geworden, van elke 10 artiesten zijn er 8 die kunstmatig zijn gekleurd en gestyled door maatschappijen om puur te kunnen cashen. Juist door alle commerciele troep is het moeilijk de artiesten te onderscheiden die het niet doen voor het geld.

Dus dat hele gelul van: "Als je niet alles via iTunes downloadt zijn er straks geen artiesten meer" hoeven ze niet aan mij te verkopen. Het enige effect dat dan de artiesten overblijven die het voor de muziek doen.

En ik snap wel dat je moet kunnen leven van je werk als muziekartiest, maar ik heb weinig medelijden met een rapper in de VS die gaat zeggen dat illegaal downloaden hem zo schaadt en een half uur later op MTV Cribs zijn 10 Ferrari's en zijn kast van een huis laat zien.

TyfoDeTeringclown | 07-10-06 | 12:57

Ik koop nooit CD's in de winkel en heb geen MP3 speler.
Muziek luister ik live en als ik een CD koop dan koop ik die op concerten, dan verdient de band er tenminste wat aan...

da wizard | 07-10-06 | 12:55

SausMaster 07-10-06 @ 11:23;
www.jetable.org kun je een tijdelijk mailadres krijgen wat alles voor bepaalde tijd doormailt naar je eigen mailadres. na de door jou opgegeven tijd vervalt het jetable mailadres weer. erg handig als je je op een bepaalde site moet aanmelden en je je mailadres moet opgeven.

DNcornholio | 07-10-06 | 12:53

Of gewoon links of rechts een open dirretje....
tinyurl.com/kfor9

gemeentereiniging | 07-10-06 | 12:48

@Tomahawk33 07-10-06 @ 12:10
begrijp ik niet gebruik ik al ruim 1 jaar en heb weinig verstand van pc's en heb nog nooit last gehad.
Maar bij deze Sorry

harry de leipe | 07-10-06 | 12:33

Binaries op usenet lezen is ook leuk.

koekdeeg | 07-10-06 | 12:33

@Tyfo> muziek zou ook gewoon gratis moeten zijn. Artiesten, zelfs de meest marginalen, halen sowieso al bakken met geld binnen met liveoptredens, merchendising en het cashen van hun bekenheid. Het gaat dan ook niet om de muzikanten, maar om al die mensen die er tussen zijn gaan zitten om geld te graaien. Die zijn met de komst van breedband internet overbodig geworden en gaan nu zitten piepen en proberen downloaden te criminaliseren. Een kansloze zaak en al dat geld dat aan enge stichtingen als Brein wordt besteed kan veel beter gebruikt worden. Voor het ondersteunen van beginnende muzikanten bijvoorbeeld.

Kyokushinkai | 07-10-06 | 12:27

De platenindustrie heeft al een lange tijd een enorme dikke plaat multiplex voor de kop. Ze proberen krampachtig vast te houden aan een zwaar verouderd business model door te proberen te dwijlen met de kraan open. Vrijheidsbeperking van consumenten door het indammen van de mogelijkheden van hun apperatuur, of het misbruiken van een rechtsysteem ter bescherming van een businessmodel is geen levensvatbare optie, maar dat hebben ze nog niet door geloof ik. Kijk liever hoe de softwarebranche het internet omarmt, en nog steeds een erg goede boterham haalt uit de open source beweging... Kijk eens naar de geweldige alternatieven die er nu al zijn, zoals creative commons (licences als gratis voor het gewonen volk, betaald voor commercieel gebruik). Ik zeg: terug naar de tijd van de minstreel. Laat die artiesten maar weer eens gaan werken voor hun geld ;) Als je muziek vrij geeft komt het nog centraler te staan in de maatschappij, ban je in een klap alle illegale harries uit en word je zelf weer de belangrijkste bron voor je artiesten, waardoor je meer business oppertunities creeert dan je ooit aan een geluidsdrager of beelddrager kan hangen.

praatgeenpoep | 07-10-06 | 12:25

@ Tomahawk33 @ 12:10
Zeikert! Ten eerste heb jij die link zelf aangeklikt en ten tweede zou je geen enkele last hoeven hebben van die trojan als je je systeem met oog op veiligheid een beetje handig had ingericht. Eigen schuld!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-10-06 | 12:24

Een externe hardeschijf/laptop naar buren en kennisen meenemen heeft ook veel voordelen. In 1x GB's vol nieuwe muziek en gegarendeerd geen Tim die meekijkt.

spooky | 07-10-06 | 12:24

Eeh... ik snap niet waarom iemand maar ook 0,0001 cent per nummer zou willen betalen als het ook voor 0 kan. We betalen straks toch al 25+ euro omdat 'we' allemaal illegaal downloaden, dus waarom dan nog iets betalen voor je muziek.

TyfoDeTeringclown | 07-10-06 | 12:22

Ik haal mijn muziek altijd bij de Get Records.

Hodja | 07-10-06 | 12:18

Newsgroepen!! Muziekmafia.. STERF!!!!!!,

justanotherone | 07-10-06 | 12:11

harry de leipe 07-10-06 @ 11:10

Je wordt bedankt Lutser, er zit een Trojan in
www.emp3world.com/

Tomahawk33 | 07-10-06 | 12:10

Azureus met een SafePeer plugin... Werkt prima!

blackbird | 07-10-06 | 12:09

@ambtenaartje 07-10-06 @ 11:34
helemaal mee eensch er gaat niets boven analoog, cd's zijn ons toendertijd opgedrongen!
er is zoveel muziek gemaakt dat het onmogelijk is om alles te luisteren, laat staan te kopen. Mp3's op m'n comp. te kunnen downloaden en beluisteren, bespaart mij uren aan luisteren in platenzaken. Muziek die ik mooi vind koop ik toch wel.
Daarom is open dir. zoeken een erg leuke bezigheid!
www.dwire.org/google-search-tools

Z.K.H.Prins Carnaval | 07-10-06 | 12:08

Grappig dat stuk in Emerce.

'Medeplichtig aan strafbaar feit'
In een reactie zegt Tim Kuik, directeur van Stichting Brein, ..."Wij vinden in ieder geval dat je medeplichting bent als je een dienst verleent met betrekking tot onrechtmatige en illegale praktijken, oftewel iets waarvan je kunt aannemen dat het strafbare feiten kunnen zijn."

Punt 1; het intereseert me geen fuck wat koninlijk meervoud nsb-er Kruik vind daar gaat de rechter en niemand anders over
Punt 2; let op het woord kunnen! Iets wat wellicht mischien een strafbaar feit is blijkt volgens onze nsb-er een onrechtmatig en ilegaal. Iets is geen strafbaar feit tot de rechter vaststelt dat het feit strafbaar is. Het eventuele kunnen zijn slaat helmaal nergens op. Kijk met heling van een fiets is het anders, ik moet vragen naar de aankoopbon bijvoorbeeld. Alleen bij grove nalatigheid in de controle of die fiets gejat is kan men zeggen ik heb geheeld. Maar hoever moet je als consument gaan om vast te stellen dat een bepaalde dienst op het net malafide is?

spooky | 07-10-06 | 12:00

@Ben Bot 07-10-06 @ 11:56

LOL! -en geniet verder van een jaren80 Funk lp-

ambtenaartje | 07-10-06 | 11:59

Als straf voor de copyrightmafiapraktijken hier maar weer eens een link naar hoe je onbeperkte toegang tot alle films en muziek etc. kan krijgen met maximale snelheid. Je moet het even doorhebben, maar dan gaat er ook een gigasnoepwinkel voor je open: www.binaries4all.nl/beginners/

Kyokushinkai | 07-10-06 | 11:57

Muziek kopen? Voor geld? Die troep van tegenwoordig wil ik nieteens luisteren als ze mij ervoor zouden betalen.

Ben Bot | 07-10-06 | 11:56

Geen aandacht aan besteden en gewoon verder gaan met datgene wat we al doen sinds de ontdekking van de bandrecorder. Kopieren die handel en laat ze deaudvallen.

vanrechtsheeftvoorra | 07-10-06 | 11:54

Laat I-tunes eerst de prijzen maar eens omlaag doen. Je betaald dik 12 of 13 euro voor een complete 'cd' die je voor hetzelfde geld in de meeste online shops kunt kopen. Maar dan heb je: geen drm gezeik, een échte cd, échte kwaliteit en niet van 128 Kbit crap, een doosje en een boekje. En die hommels bij Brein sporen al helemaal niet, die geilen compleet op het jennen van consumenten onder het mom van belangenbescherming: DRM, blanco heffingen, mp3 speler heffingen, je pc hacken.. stelletje A-holes.

Dikke prut | 07-10-06 | 11:53

gewoon met torrents, net als altijd, maar iedereen bedankt voor de links, ik zal eens wat proberen

frozenhenk | 07-10-06 | 11:50

www.slsknet.org voor alle empeedrietjes plus de hele zeldzame...

piemaster76 | 07-10-06 | 11:45

@Westwoud 07-10-06 @ 11:33
Ik ben een muziek freak.
Koop af en toe ook nog wel eens wat hoor.

harry de leipe | 07-10-06 | 11:45

Kazaa?

quutje | 07-10-06 | 11:43

Oink = emule

ambtenaartje | 07-10-06 | 11:35

op nieuwsgroepen is meer keus dan in de winkel, dus shop ik daar af en toe

Fitz | 07-10-06 | 11:35

@brutus 07-10-06 @ 11:09
Ja als je van originele muziek houdt dan is vinyl het beste, daarover geen twijfel.
Maar de meesten hier draaien nieuwe muziek, gesampelde prut uit laptopjes en dan gaat er niks boven een gratis mp3tje. Geluidskwaliteit of authenticiteit doen er niet meer toe. Dan zou ik ook gewoon Oink doen.
Je kunt trouwens ook hifi draaitafels kopen. Echter niet voor de kleine beurs. Als onze Jerny K(n)aagman eens wist wat ik aan tweedehand vinyl uitgeef, dan doet ze sopsop. Maar helaas voor haar, voor mp3 heb ik zoals de meesten 0-komma-niks over.

ambtenaartje | 07-10-06 | 11:34

@harry de leipe 07-10-06 @ 11:10

Je staat te speesje gek

Westwoud | 07-10-06 | 11:33

Hoe wordt dat Brein eigenlijk gefinancierd?

0900 | 07-10-06 | 11:33

Voor de (weinige) HipHop-luisteraars onder ons: www.finestblackbeatz.de.vu
Moet je es kijke egt dikke muziek graties en voor niets! (Ook onbekende artiesten)

theRedFlag | 07-10-06 | 11:31

Ja maar... waar betaal ik dan de extra belasting voor PER CD en straks ook nog 25 Euro (minimaal) voor mun mp3 speler? Waar betaal ik dan eingelijk voor? Wil iemand dat eens voor een rechter laten komen?

Frotklob | 07-10-06 | 11:28

nieuwsgroepen heerschen inderdaad,
maar Ares en Soulseek volgen schnel

Westwoud | 07-10-06 | 11:27

Nieuwsgroepen heerschen!

Hubbe | 07-10-06 | 11:24

Ik zeg Soulseek.

hefschroefvliegtuigw | 07-10-06 | 11:24

Allofmp3.com verkoopt overigens ook je mailadres aan spammers. Ik gebruik voor elke site waar ik me aanmeld een uniek mailadres dus ik weet het zeker.....

SausMaster | 07-10-06 | 11:23

Ik zweer nog steeds bij Emule. Duurt iets langer, maar gaat altijd goed.

Rosario | 07-10-06 | 11:22

Ik heb het opgegeven om me druk te maken over de idiote treiteracties van de muziekindustrie en debielen als brein. Laat ze maar. Uiteindelijk bepaald de consument wat hij wil en alles met drm zal een stille dood sterven omdat de consument zich maar heel even laat besodemieteren, tot hij geleerd heeft hoe het anders kan. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat er geen betaal-sites voor mp3's kunnen bestaan die hoogwaardige kwaliteit leveren ZONDER drm. Ik denk dat 80% van het piraterij probleem dan opgelost is. Je houdt altijd een klein aantal dat voor een dubbeltje op de eerste rang moet zitten maar dat is te verwaarlozen tegenover het aantal onbetaalde "illegale" downloads zoals nu. Ik zal in ieder geval NOOIT muziek KOPEN die mij BEPERKT. Ach en diew mp3 speler of harddiskrecorder kunnen we ook over de grens kopen. Is meestal stukken goedkoper én zonder opslag. Dat doen we nu toch ook al met lege cd's en dvd's? toch?

DeKeet | 07-10-06 | 11:17

OiNK

error | 07-10-06 | 11:16

Juist, LimeWire

TerraceCasual | 07-10-06 | 11:15

limewire?

prototype_nl_pwnage | 07-10-06 | 11:12

bepaald de VS tegenwoordig alles .. laat ze lekker de vinketering krijgen om die krampachtige kapatalitische bolwerken in stand te houden.

25 euro voor een cd neerleggen is passe, dat doet niemand meer. Men moet voor massaverkoop gaan, een paar cent voor een nummer. Zelf samenstellen of bepaald genre/artiest kopen online. Kosten nihiel tov de oude procedure, logisch gevolg, (veel) lagere prijzen.

DeDerdeKamer | 07-10-06 | 11:10

discoparadijs.nl? gewoon weer aan het analoge bakkeliet.

brutus | 07-10-06 | 11:09

eens met westwoud en ajaxfan: nieuwgroepen. Perfecte manier.

fluxie | 07-10-06 | 11:09

nieuwsgroepen

ajaxfan | 07-10-06 | 11:08

Nieuwsgroups...
nog beter kwaliteit ook

Westwoud | 07-10-06 | 11:08

kudt amerikanen.

herc | 07-10-06 | 11:08

Free(?) recordshop? Apple i-tunes?
Waarom móet het gratis zijn? Ook artiesten hebben recht op inkomen, net als softeneurs! Alleen mogen er wel grenzen zijn, ik zie niet in waarom iemand moet meebetalen aan bitchattractin'eetsj em vie!

dapperder dodo | 07-10-06 | 11:08

bearshare?

oant moarn | 07-10-06 | 11:04

Spoofen van itunes?

WOEHEE | 07-10-06 | 11:03

Wat is mp3?

Herr Schwanz | 07-10-06 | 11:03

bittorent

sj00n | 07-10-06 | 11:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken