Bij M. werkt een klein team van zeer goed opgeleide mensen die één doel voor ogen hebben: de anonimiteit van de melder waarborgen. Een standaardvraag is of de melder de enige getuige is van het misdrijf. Zeer specifieke informatie kan soms leiden naar de bron. Blijkt tijdens het gesprek dat de melder de enige getuige is? Heeft de melder informatie die direct naar hem zal leiden? Dan bespreekt de medewerker dit en maakt M. geen melding op. Als een melder overigens niet anoniem hoeft te blijven, dan verwijst M. door naar de bestaande instanties waar men terecht kan met informatie. Tenminste. Dat denkt u maar... Want Meld Misdaad Anoniem komt met een
GIGANTISCHE FAIL. Opdoeken die club. Pak je spullen maar Guus Wesselink. Kappen met gelul:
"Als mensen vermoeden dat ze worden afgeluisterd, kunnen ze voorlopig misschien beter niet hun eigen telefoon gebruiken als ze naar ons willen bellen." Hallo dombo. Dit hele land wordt gvd afgeluisterd. Tuut-tuut-tuut.
Reaguursels
InloggenTja Spits: Ze heet Bianca is 20 jaar en is zwanger. Zeg dan ook gelijk waar ze woont! NARFFFF
Ironisch Naakthuisje | 21-09-09 | 10:02
Helemaal goed! ik HEB n.l zo'n stuk vreten bijna naast me wonen!
heb al 2 x een inval gehad en die eikel die dat flikt kan in principe tot t einde der tijden doorgaan met die onzin, ondanks dat ik naar het buro ben gegaan en heb uitgelegd wie er waarschijnlijk achter zit.........
Afschaffen dat NSB nummer en weer ouderwets boeven vangen.....
Ach kunnen gewoon niet meer van de criminelen winnen daarom taps, lutserts zijn het die mietwouten. En dan van onschuldige vanalles op straat gooien VERKENS
Der is geen enkele FAIL gemaakt, niet door politie, noch door M.
Tenslotte hebben zij zich allemaal netjes aan de protocollen en regeltjes gehouden, en daar gaat het hier in Nederland toch om?
Dat is het verweer van het OM, procedure is om afgeluisterde gesprekken toe te voegen aan het dossier.
Dat hierdoor een vrouw in levensgevaar is, is bijkomende schade. Een leermoment om de regeltjes iets bij te stellen...
Kortom, zelf nadenken moet je niet doen, want als je daarmee een protocol overtreed om erger te voorkomen, wordt je echt wel zwaar aangepakt omdat je je niet houdt aan de protocollen.
(Ben trouwens blij ook dat die mavo dropouts bij het OM niet zelf mogen nadenken, dan zou helemaal alles voudt gaan)
Vlgns art 160 Sv was mevrouw gewoon verplicht onverwijld aangifte te doen bij een opsporingsambtenaar..
@hollandschevisch
laten we het overzichtelijk houden en zeggen dat het een fail is van de overheid.
Veldmaarschalk Sorry | 21-09-09 | 12:20
Mee eens
GE-WEL-DIG! Iedereen wast zijn handen in onschuld en vindt dat hen niets te verwijten valt. Feit is wel dat de zwangere dame nu als opgejaagd wild door het leven mag gaan, terwijl justitie en politie haar graf alvast gaan graven. Mevrouw krijgt een dikke middelvinger met de mededeling dat ze maar niet had moeten bellen. Ik hoop hoop hoop dat hierdoor het aantal anonieme tips tot 0 wordt gereduceerd.
tja, nou blijkt het toch wat anders in elkaar te zitten. mevrouwtje is kijkt toe en doet niets getuige en is feitelijk medeplichtig.
Gewoon een bericht aan de meute: 'Doe niet aan misdaad melden! Dan overleef je wel.' Bij melding komen criminelen er uiteindelijk toch wel achter wie het was en dan halen ze gewoon ergens de adresgegeventjes op... even op google maps zoeken waar het is, de scooter pakken en voila daar staan ze voor je deur.
Ik vind het wel wat raar van GS dat ze M. aanpakken. Het is toch echt de politie die de privacybreuk begaat. Zij tappen af, M. kan dat niet weten en kan er niks aan doen. M. is in principe gewoon een goed initatief en komt zo onterecht negatief in het nieuws, maar de politie heeft nu even duidelijk gemaakt dat je gewoon nergens meer anoniem kan zijn. De kans dat je telefoon wordt afgetapt is bijna 3% in NL, e-mail verkeer is al helemaal niet veilig. Anoniem zijn kan gewoon niet meer en daarom een tip aan iedereen: Houdt het gewoon lekker voor je, dan loop je geen risico.
M is niet degene die schijt had aan haar anonimiteit.
maar prima dat dit soort dingeng gebeuren. Veel vaker graag, Het moet maar eens afgelopen zijn met burgers die hun buren aangeven.
dit is gewoon belachelijk en diezelfde mensen willen een database van onze gegevens
*zwaai zwaai*
Ik las dit in Spits, wat ik het ergste eigenlijk nog vindt is dat iemand van het Openbaar Minsiterie zei dat deze mevrouw beter na had moeten denken voor ze belde (!!!). Hallo??? Ik kan hier vereder geen woorden aan vuil maken, dit slaat toch werkelijk alles. Het is dus haar eigen schuld ook nog......
Iedereen wordt zomaar getapt, ook als onschuldig getuige. Niet door veiligheidsdiensten maar gewoon door agentjes.
Dankzij Hirsch Ballin is Nederland is het land met de meeste telefoon-taps, niet alles wordt geregistreerd, maar door Justitie alleen is dat al meer dan 100x per hoofd dan in de VS:
webwereld.nl/nieuws/8857/justitie-wil-...
trueslant.com/bartbrouwers/2009/09/02/...
Israël en de VS hebben blijkbaar toegang tot de taps:
www.boublog.nl/2008/06/07/telefoontaps...
Als je echt anoniem wilt blijven kun je volgens mij het beste een briefje sturen (geprint, uiteraard zonder vermelding van afzender, en verstuurd vanuit een plaats waar je zelf niet woont). Maar nu lees ik net op de website van MeldMisdaadAnoniem dat schriftelijke meldingen niet in behandeling worden genomen o.a. omdat de anonimiteit dan niet gegarandeerd kan worden. Vreemd hoor.
De moordenaar in December al vrij... Die hebben ze ff hard gestraft. Nederland... apenland. En iedereen die vind dat zo'n monster een tweede kans verdient: hopelijk komt hij vanaf December NAAST U wonen !!!
Bellen naar Misdaad Anoniem hoeft niet meer. U wordt blijkbaar altijd al afgeluisterd als u in de buurt van een plaats delict woont of met uw mobieltje in die buurt was. U merkt dat echter pas als het bij de rechtszaak openbaar gemaakt wordt. Ik zou dat echter wel graag eerder willen weten, zodat ik nog bijtijds kan verhuizen of emigreren. The Big Family is watching you !!!
Het mooie is dat ze nu in het openbaar te melden dat ze (tot overmaat van ramp) zwanger is. Maakt het wat makkelijker in haar persoonlijke kring om de pek en veren toe te dienen.
Oerkoendoe | 21-09-09 | 11:56
Er is niks nieuws onder de zon.. Diezelfde overheid, dezelfde ambtenarenmentaliteit zonder enig afvragen of het etisch verantwoord is wat er gebeurt, heeft in 40-45 perfect en kritiekloos de op te halen joden geselecteerd, door ijverige Nederlandse politieambtenaren uit hun huizen laten halen, verzetstrijders gearchiveerd, kritiekloos meegewerkt met de fascistische bezetter. Een lange en rijke traditie van gehoorzaamheid en dom uitvoeren, dus. De Duitsers beriepen zich op ' Befehl ist Befehl' , maar de Nederlandse ambtenaren zijn nimmer ter verantwoording geroepen. Zij 'deden immers alleen maar hun werk' en anders deden 'anderen' dat.
Het is alleen jammer dat er vandaag de dag geen mens meer gered wordt van vervolging om geloof, politieke voorkeur of kritiek-uiten op de overheid, door het opblazen en in brand steken van een bevolkingsregister. Diezelfde ijzerige ambtenaren hebben voor een griezelige registratie gezorgd, waarbij Heinrich Himmler zich maandenlang vergenoegd in de handen zou hebben gewreven.
Het wachten is alleen nog op de overheid die overgaat tot vervolging op grond van mening. Oh nee, die is er al jaren. Kijk maar eens naar de diverse dossiers van klokkenluiders, Oltmans (kritische journalist die sinds de jaren '50 getreiterd, gesard en vervolgd is door de overheid en na 50 jaar vlak voor zijn dood door ene rechter in het gelijk werd gesteld) Maar gingen er hierdoor ambtenaren of politici naar de gevangenis? Nee, in tegendeel. 'Volgende keer beter' was het devies en de overheid gaat gewoon als een totalitaire staat verder met wat er al decenniallang is ingezet.
Dit gaat leuk worden nu iedereen zijn vingerafdruk op het paspoort komt.
Whoehahahahaha, meld misdaad anoniem... De enige anonimiteit die gewaarborgd is, is voor de Officieren van Justitie, ministers, politici en aanverwant tuig als ze met hun creditkaart in het bordeel betalen. Niet voor jou en mij... Wantrouw de overheid anoniem... nu meer dan ooit.
Het gaat heeeeel erg goed met de politie hier in Rotterdam. Waakzaam en dienstbaar is het credo. Kwaliteitscontrole hoort daar niet bij. Zomaar even wat voorbeelden; Rechercheur blijkt spion voor de Marrokaanse overheid, ernstige blunders in Hoek van Holland en nu dus dit. Aboutaleb heeft duidelijk nog wat te doen....
@nick_haarlem
Je bent niet de enige, vervolgens gaat het gros reageren met "boeie" en "joh, de overheid heeft het beste met ons voor".
Man dit hele land word afgeluisterd en het is alleen een kwestie van tijd tot, de sh*tload, aan verzamelde informatie overhoop gaat raken. Worden er opeens overal met van alles verbanden gelegd. Pedofielen van 4jaar oud?
@hollandschevisch
laten we het overzichtelijk houden en zeggen dat het een fail is van de overheid.
Ik vind het eerder een fail van het OM en Politie
Ik weet niet of reageren zin heeft want voel me toch een roepende in de woestijn.
Nederland luisterd meer telefoontjes af dan de DDR in de jaren 80.
We hebben legitimatie plicht, per vandaag wordt van iedereen die wil reizen de vingerafdrukken afgenomen.
Als je naar de VS gaat geeft Nederland braaf al jouw persoonsgegevens door.
We hebben sinds 1810 briefgeheim maar de overheid mag alle emails en internetverkeer opslaan en naar behoefte inzien en delen met vreemde mogendheden zoals de VS.
Al je autobewegingen op de weg met trajectcontrole worden vastgelegd en opgeslagen ondanks de belofte dat dat niet zou gebeuren.
Al je GSM verkeer wordt opgeslagen inclusief locaties waar je je bevind.
Al je openbaar vervoer bewegingen worden vastgelegd met behulp van de OV chipkaart.
Ja daar is Noord-korea nog niets bij.
Ik vind zowieso dat hele "Meld Misdaad Anoniem "een heel eng NSB achtig verschijnsel.
Op het moment dat je dat nummer belt ben je meteen gedegenereerd tot NSB er.
In de DDR werd door het Ministerium für Staatssicherheit oftewel de Stasi vroeger minder afgeluisterd dan in Nederland vandaag.
Met vriendelijke groet Dunnepoep (Ip adres, naw gegevens bekend bij de Nederlandse Stasi) .
Maar wellicht belde Biance opzettelijk met de afgeluisterde lijn naar M. omdat de bedreigingen van de verdachten en de druk van politieverhoren haar te veel werden en zij zo hoopte dat ze anonimiteit kon "kopen".
Jaren geleden werden in Nederland de "persoonsgegevens" van alle inwoners van de gemeentes "beveiligd" d.m.v. microfilm, gratis uitgevoerd door de Mormonen. Als tegemoetkoming kregen de gemeentes een (zwakke) kopie van deze films.
Toen viel het mij al op, dat op deze dokumenten informatie stond, die TOEN AL bij de wet verboden was. Met potloodjes erbij geschreven. Mensen van Nederland: jullie worden door overijverige ambtenaren en overheid totaal ontdaan van enige privacy en er is meer van u bekend, dan dat u vermoed. Nu weer vingerafdrukken. We hebben dus niets geleerd van 1940-45. Nee, door de laatste (CDA)regeringen is alles geperfectioneerd. Schop ze voorgoed de laan uit.
Het is zover: We vragen met z'n allen om nieuwe verkiezingen, maar dat kan nog niet. De uitslag is nog niet klaar. Een grap met een erg lange baard, maar de bemoeienis van de Nederlandse overheid in ons prive leven en het falen van de rechtsbescherming van de individuele Nederlander wijzen in de richting van een dictatuur. Het is een illusie te denken dat er bij de volgende verkiezingen met een vrije geest en verre blik gekozen kan worden. De Nederlandse overheid probeert het verstand op 0 en de blik op oneindig te krijgen. En het lukt ook nog.
Hoeveel voorbeelden van een slecht functionerende overheid moeten we nog krijgen voordat we in de gaten hebben dat er puur slechte mensen aan het werk zijn. Mensen die prima orders uit kunnen voeren, een laag ethisch besef hebben en hun inkomen te danken hebben aan de huidige regering. En die echt niet voor de burger werken, kom nou toch zeg .. .. Dit land kan zoveel beter zonder inbreng van de burger.
Ik heb inmiddels maar een roedel postduiven aangeschaft voor mijn geheime berichten. Geeft wel veel poep in de buurt want die teringbeesten vliegen de godganse dag om het huis heen. Maar ja je moet wat voor je privacy overhebben.
maar het is voor de opsporingsdiensten toch een kleine moeite om even te zéggen dat ze aan het afluisteren zijn?
Meldpunt: Meld Misdaad Anoniem, zegt U het maar
Beller: Ja hallo, met
3e stem: Meneer de Bruin mag ik U er even op wijzen dat Uw overheid meeluistert.
Meldpunt: Ja, nu bent U dus niet meer anoniem hè meneer de Bruin
3e stem: Nee, we hebben U in de smiezen
Beller: Maar, maar, ik word hier gepiepeld!
Meldpunt: Wilt U nog steeds een Misdaad Anoniem Melden meneer de Bruin?
Beller: Nee, laat maar
3e stem: Aha, een valse aangifte!
Meldpunt: We hebben zijn nummer, hoor
3e stem Wij ook. Hahaha!
Meldpunt: Hahaha!
etc. ad infinitum.
Klinkt toch als een duidelijk gevalletje FAIL politie/justitie... kan M. natuurlijk verder weinig aan doen, jammer dus GS.
Vorige week een ontsnapte (vrijgelaten?) dwaas en nu dit weer. Minister van justitie, pak uw koffers en vertrek! Mark, Geert, Femke, Marianne, Agnes of wie dan ook. Dit is je kans op nieuwe verkiezingen!
Mooi stukje jounalistiek. Nu nog even in de rest van ons rechtsysteem diggen.
M. Nummerinformatie -1
Ik heb enorm veel medelijden (geen resptec) met de rechercheur die de hele dag saaie mensen moet afluisteren. Komt na de gedane arbeid moe thuis, stekende koppijn van al die stemmen in z´n hoofd, gaat z´n vrouw meteen een zeikverhaal afsteken over de gestegen melkprijzen en de nieuwe jurk van de buurvrouw. Dat er mensen zijn die zo´n baan accepteren snap ik niet.
Weer de schuld van die klote-polisie. M. is hier niet fout geweest, zij hebben niks bekend gemaakt. Alleen moest inspecteur Vlijmscherp zonodig dat afgetapte telefoongesprek aan zijn dossier toevoegen... de LUL!
Ik zeg; ONTSLAG OP STAANDE VOET.
@Biep | 21-09-09 | 10:32
Zoals ik al zei 'voor zover dat nog mogelijk is. SSL/encryption op de PC als dat nodig is,heb geen winkelpasjes,wel een prepaidje -contant-. Zo hou ik nog een klein stukje voor mezelf. De rest ligt waarschijnlijk vast in de onbeveiligde database van kolonel Hirsch-Ballin.
Oh en dan zou ik graag handhavend Nederland toch graag even de laf anoniem de typhus willen wensen voor zoveel stomheid, een zwangere vrouw, die straks wellicht overhoop gestoken wordt, lekker in de stress (gezond voor de baby hoor) en dat allemaal omdat die achterlijken bij politie en justitie niet na kunnen denken. En die kaapverdianen gewoon lekker in Nederland laten blijven natuurlijk, de multiculschatjes.
Ten tweede is het idee om alle telefoons verplicht te registreren vooral bedoeld om de gewone burger weer extra in de gaten te kunnen houden, want zoals we allemaal wel weten, echte criminelen stelen of verhandelen gewoon een mobieltje.
ik heb hem niet meegemaakt maar kan hem nog wel herinneren, met zijn vervolgingen, de ww2, joden in nederland waren destijds vogelvrij door de registraties,
wat zijn ze van plan?????
en waar gaan ze naar toe??????
mwaaa word wel steeds duidelijker, gaat ff me vingerafdrukken naar het gemeente huis brengen
Deze vrouw is getuige, waarom wordt je dan afgetapt?
gozahtje | 21-09-09 | 09:36
Nou dat is heel eenvoudig. Hoe werkt een veiligheidsdienstje bij het vergaren van haar informatie? Ze target niet alleen de persoon waar het omgaat, maar ook omliggende personen en factoren. Soms kun je de puzzel veel eenvoudiger leggen als je de randjes al afgemaakt hebt. Soms kun je de plek van een stukje niet vinden, maar wel de plek van een stukje ernaast en daarmee dan weer het gezochte missende deeltje. Het principe is niet moeilijk hoor.
Misschien weten mensen indirekt wel wat er gaande is of dat er iets gaande is en zijn ze als niet direkt betrokkenen minder allert en laten makkelijker iets los, soms zonder het zelf door te hebben.
Het is sowieso aanbevelenswaardig om een prepaidje te kopen, inclusief toestel. Kontant afrekenen en nooit de antwoordkaart insturen voor een 10-tje beltegoed. Beter mee verlegen dan om verlegen, als puntje bij paaltje komt.
btw. Ook eventueel beltegoed contant afrekenen.
lekker ..5 antillianen achter je aan de rest van je leven, plus de messentrekkende kudde waarin ze zich bevinden.
jammer he.. dat door dit knullige gedoe een zeer belangrijke informatiestroom de strop om wordt gedaan door een leipe muts van de pliessie rotjeknor... pfff... wat is de IQ toelatingseis van de pliessie?
lichtpunt | 21-09-09 | 10:28
Als je jezelf niet onderwerpt aan de controle hebt je geen leven meer : pinpas, creditcards, paspoort, mobiele telefoon, computer, winkelpasjes(AH-bonus, bijenkorfpas, kluspassen Gamma e.d)
Allemaal inleveren?
Om nog maar te zwijgen over talloze camera's boven snelwegen en in winkelstraten. Enzovoort, enzovoort.
[ontoppik]
Varkentjes in Egypte...
digg.com/world_news/Oops_Egypt_Learns_...
[/ontoppik]
Van mij hoeft de overheid niets te verwachten als het om het melden van criminaliteit gaat. Ik heb MIJN privacy hoog in het vaandel (voor zover dat nog mogelijk is).
* controlefreak
Elders gelezen dat de vrouw erg bang is als de dader in december vrijkomt.
ik herhaal: DE MOORDENAAR KOMT IN DECEMBER AL VRIJ!
beenthere | 21-09-09 | 10:15
Maar in wezen is het toch van de gekke dat je je eigen creativiteit moet aanspreken teneinde jezelf te beschermen tegen de contolefreak die de overheid inmiddels is geworden?
De eerste blikken die je krijgt teruggeworpen spreken de woorden uit: "en.... wát heb jij te verbergen?" Het is de wereld op z'n kop... ik zeg 't je.
Wat kan M. er precies aan doen dat die lui van de stasi het hele land afluisteren?
gozahtje | 21-09-09 | 10:17
Wat je mening is over de opvattingen van Balzakius, zal me een worst wezen. Maaar je hebt wel gelijk als je zegt dat de discussie over de privacy van de Europeaan en in het bijzonder van de Nederlandse burger zou moeten gaan.
@ Balzakius | 21-09-09 | 09:39
enorme heikneuter, typische groenlinks muggezifter! Het gaat hier toch om het feit dat deze vrouw om volkomen onduidelijke reden getapt is en niet of ze nu directe of indirecte getuigen is... Dat is toch slechts een formaliteit!! Sommige mensen moeten een punt maken terwijl deze totaal ongepast is in het geheel. De discussie moet gaan over de privacy van de burger.
Niet de schuld van M, dat is duidelijk. Maar voor alle toekomstige meldingen is toch een zeer simpele oplossing? PREPAID.
www.multicultureelhaarlem.nl/website/i...
Ik stuitte van de week toevallig op een columnpje, lees maar 's.
Ik vraag me inmiddels af of het wel de intentie is van de overheid de samenleving veiliger wil laten zijn voor de burgers. De lust naar controle hier in Nederland is op het schunnige af. Ik hoor mezelf nog zeggen :'als je niets te verbergen hebt...."
Daar kom ik nu helemaal op terug. Tis een kouwe kermis.
Zoopje | 21-09-09 | 09:31
Jezus, wat ben jij dom. Mevrouw werd getapt als getuige en belt met misdaad anoniem. En nou is ze niet meer anoniem, de dader weet dat zij misdaad anoniem heeft gebeld. Crux is dat het geen reet uitmaakt wie of wat 'lekt' of waar de procedurele fout zit, kern is dat ze misdaad anoniem belt en dat de dader weet dat zij misdaad anoniem heeft gebeld. Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim?
@Lokitor | 21-09-09 | 10:07
Precies, dit zou hetzelfde zijn als een artikel op de frontpage zetten dat Domino's Pizza failt omdat het OM een kopie van je bestelling op zaterdagavond heeft getapt.
Eerder weer een GS-redactie-kan-niet-lezen-fail.
Zijn we er nu zo op gebrand Meld Misdaad zwart te maken dat we ze willens en wetens de schuld van een OM-blunder in de schoenen gaan schuiven?
Daar gaat je leven..........
Niet zoveel fail van Meld Misdaad Anoniem natuurlijk... Zwaar dom van die incompetente petten, maar MMA kan er bar weinig aan doen.
En U en IK reaguurders, wordt afgekeken!
* t'is maar dat u het week *
Iedereen die nu op de bres springt voor de belastinggeldshredders van M: we zitten niet op de kleuterschool en of het technisch gezien eigenlijk iemand anders z'n schuld is boeit niet. Wat beloven ze? Dat je anoniem blijft en dus veilig bent. Is dat waar? Nee. Wat zijn het dus? Falende leugenaars. Wat moeten ze dus? Enkeltje CWI. Zo moeilijk is het niet.
ik blijf het zeggen: in dit land is privacy een illusie...
leegknedert | 21-09-09 | 09:10
Dat is nog niets, wat dacht je van onze vrijheid?
Voeg even aan het bericht toe dat de moordenaars van Silvano Cardoso Oliveira binnenkort op vrije voeten komen: Dat is namelijk een feit, en wel zéér relevant ook ...
Moest wel lachen hoe het bericht wordt gebrecht bij de NOS etc. Alsof de persoon in kwestie op dat moment stom toevallig werd 'getapt'. Terwijl de pliesie waarschijnlijk gewoon bij de telco de gesprekken heeft geëist. Die worden immers jaren bewaard. Er wordt niet 'getapt', de data wordt gewoon opgehaald. 'Anoniem' bellen kan in NL alleen in een telefooncel en die gaan ook weg.
Hey GS dit is geen fail van M maar een dikke vette fail van die politie die de tap met naam en toedracht tegen protocol in toch in het dossier propte waardoor die prikkers erachter zijn gekomen niet door M.
M. heb niks fout gedaan lol tis dat achterlijke justitie apparaat dat DIK VET FAALT!
Dat word weer bescherming op kosten van de belastingbetaler dankuwel....
(kudo's +1-1 bla bla deel ik niet uit opzouten met die onzin)
Dit is een hele dikke recherche FAIL.
Er is niemand meer die zich nog beschermd weet als-ie Misdaad "Anoniem" Meldt.
Maar goed, dit was te verwachten, zolang die zogenaamde wetsdienaren ook alle gesprekken tussen verdachten en hun advocaten blijven tappen is de wet een lachertje.
Technisch gezien is dit geen FAIL van M. maar van de politie Rotterdam Rijnmond...
Het management van deze M. club kan maar een ding doen en dat is opstappen. Wesselink heeft gefaald in de grondbeginselen van de stichting. Dit is nier meer af te doen als 'nare zaak' of 'vervelend incident', nee, er is gefaald and de basis van het systeem. Dat betekent oprotten en wegwezen.
Tja, dan moet je ook maar niet als stiekeme NSB-er iemand aangeven. Het is wel degelijk belangrijk te weten wie er allemaal tipt, omdat veel tips ook puur uit rancune zijn.
Stel je eens voor dat je een conflict met je buurman hebt over iets onbenulligs als een boom die over de erfafschijding hangt. De ruzie loopt op en om jou een hak te zetten belt de buurman M. met een verhaal dat jij een kinderporno producent bent, omdat hij dat gezien heeft en van meerdere getuigen gehoord. Kik eens aan wat voor ellende je dan op je nek hebt.....
Interessant feit: in NL worden de meer telefoongesprekken afgeluisterd dan in elk ander Westers land. Zelfs meer dan in de US. Weet iedereen weer even in wat voor pliesiestaat we leven.
Met alle gekoppelde databases, kliklijnen voor allerhande zaken begint NL aardig op de voormalige DDR te lijken. Nog even en we hebben weer partijkantoortjes in de wijken waar burgers op het matje kunnen worden geroepen omdat ze verlinkt zijn door de buren.
Het beste kun je gewoon anoniem misdaden blijven plegen..
M. moet gewoon de juiste afspraken maken met het OM. Gesprekken naar M. mogen gewoon niet getapt worden. Kan dit wel, opdoeken M. of de slogan 'anonimiteit waarborgen' van de website afhalen.
Iedereen wordt afgeluisterd,Oost Duitsland was geen democratie.CDA zit overal achter,en de linkse kliek kijkt de andere kant op.
Vingerafdrukken verplicht,wanneer krijgen we een chip meneer Ballin.
Ziet er iemand het verband tussen de algemene relativiteitstheorie en boer zoekt vrouw? Iemand?
De wijsheid van de overheid is ondoorgrondelijk. Creeer een oplossing voor een vraag die er niet is en als zelfs dat fout gaat ga je op zoek naar een oplossing. Zeau, weer 300 ambtenaren te vreten.
Als die lui van MMA nou standaard de boodschap afdraaien dat je niet je eigen telefoon moet gebruiken, dan zou het misschien nog toekomst hebben, dat anoniem melden.
Cian9.20. Maakt u zich geen zorgen over uw privacy, internet activiteiten worden evenals alle andere door uw gepleegde activiteiten meen nu een half jaar standaard bewaard, en behoudens dit weergegeven incident welke wij in het ons gebezigde populaire OM jargon omschrijven als toevallig paserend dankbaar ,,subject,, welke een groot offer gaat brengen op het altaar der democratie, behoeft u zich absoluut nergens zorgen om te maken. (sarcasme)
De zo goed opgeleide lieden aan de telefoon kunnen dus bij het opnemen maar het beste meteen zeggen: "Voordat u uw misdaad meldt, weet u wel zeker dat u over een veilige lijn beschikt? Is het antwoord "nee", kies 'de hoorn erop'. Is het antwoord "Ja: hahahahahaha!"
Ergens anders op het inhetwepz staat dat het niet aan "m" lag,
maar aan die biggen!
Ze waren dat wijf al aan het tappen, dus "m" kan hier niets aan doen.
Teveel kapitale fouten poepers komen er zo verdomd makkelijk mee weg en verschuilen zich warmpjes achter de organisatie waarvoor ze (blijven) werken.. ik zeg...... voer de schandpaal weer in... iemand nog wat eieren en rotte tomaatjes liggen voor deze (blonde?) recherzeure... wat een muts zeg!
Zou hij het er misschien om doen, Balzakius?
@De PvdA | 21-09-09 | 09:40
Wat doe jij toch heerlijk je naam eer aan.
Gisterenavond op TV een politieserie waar een vrouw zich waarmaakt door een zwak bendelid pychologisch onder druk te zetten. Als dat niet, plant ze 'bewijs' bij hem. Vervolgens word die figuur tijdens de 'bust' doodgeschoten omdat hij toch eea met zijn corrupte advocat heeft door moeten spreken. Vervolgens duikt de politievrouw met haar collega in bed.
Waarin neem ik de moeite dit op te typen?
Omdat NL dit pad moet verlaten.
Dit is niet de fout van M. maar van de opsporingsambtenaar die het gesprek tapt. Als de opsporingsambtenaar hoort dat het gaat om een anonieme melding dan moet hij besluiten om de identiteit van de beller niet voor het bewijs te gebruiken. De anonieme melding zelf kan indirect via M. uiteraard wel voor het bewijs meewerken.
Wij begrijpen het probleem niet.
De dader wordt veroodeeld tot 1 of 2 jaar voorwaardelijk en 240 uur schoffelen. Ons onderzoek wijst uit dat daders daarna volledig geresocialiseerd zijn en dus geen gevaar meer vormen voor de samenleving.
De getuige-mevrouw is veilig.
@gozahtje | 21-09-09 | 09:36
De vrouw is geen getuige. Jij moet ook leren lezen.
Een vriend van een goede vriendin van haar was getuige van de steekpartij.
En gefeliciteerd overheid. Ik ga vanaf nu wel drie keer denken voor ik m'n burgerlijke plicht uitvoer. Waar je als slachtoffer vroeger de lul was, ben je dat nu kennelijk zelfs al als je "iets gezien hebt". Mocht ik ooit getuige zijn van een misdaad met een zware crimineel, reken er dan maar niet op dat ik dat ga melden! Als er zo mee omgesprongen wordt...
Kappen met dat idiote gedoe! Slachtoffers fatsoenlijk helpen, desnoods op kosten van de dader. Getuigen absolute anonimiteit garanderen, tenzij ze dat zelf niet nodig achten. Het mag niet zo zijn dat een getuige omwille z'n eigen veiligheid informatie achterhoudt.
-weggejorist-
oh ja doek dat MMA toch op! Burgers zitten hier niet op te wachten en is natuurlijk lacheh om de deur bij de buurman er zien uitgetrapt te worden of als er een zaak niet wil vlotten doet oom agent toch zelf even bellen om het weer vlot te trekken.
@ Zoopje | 21-09-09 | 09:31
Goed lezen is helemaal niet moeilijk! Het feit dat ze getapt werd is nu juist het hele probleem. Deze vrouw is getuige, waarom wordt je dan afgetapt?
retecool.com/post/opsporingsdiensten-v...
Voor de andere kant van het verhaal.
@BigBananas | 21-09-09 | 09:30
Dat vind ik ook een goede gedachte. Ik zal eens bekijken of daar niet werkelijk een straf op staat. Als ik zin heb. Momenteel heb ik nergens zin in.
Nee dus! | 21-09-09 | 09:13
Wie is Ian Flemming? Familie van de gewone Lemmings?
nl.wikipedia.org/wiki/Ian_Fleming
Die vrouwelijke recherzeur die zo slim was om uit de school te klappen zou de rest van haar leven als menselijk schild moeten dienen voor Bianca. Steek de fakkels aan en spoor haar op... volgens mij moet de bezem er eens flink door daar.
Wat een kansloze post. Goed lezen Pritt! Mevrouw werd getapt. Het meldpunt staat hier volledig buiten. Iedereen die klakkeloos reageert zonder de bron zelf ff te lezen is ook niet de slimste van de klas.
GS heeft vaak gewezen op dit soort info-leaks, verloren USB sticks etc. Het is een beetje een nieuew cafebrand/vuurwerkramp. Klassieke fail van een overheid die veel teveel wil weten en daar niet goed mee om kan gaan.
Weetje ik vind dat de mensen die te laks zijn met het geheimhouden van gegevens, als dat ten kostte gaat van iemands veiligheid, ook echt de gevangenis in mogen.
Schande, schande en nog eens schande. Van het zelfde niveau als die rechters die die vrouwenhandelaar hebben vrijgelaten... Waar the fuck zijn ze in dit land mee bezig. Moet Hirsch-Ballin eerst zelf slachtoffer worden alvorens er serieus werk afgeleverd gaat worden door justitie?
Waarom wordt je in godesnaam afgeluisterd door de recherce als je getuige bent? Kamervragen iemand?
Ernst HB heeft zn uitje in vak K en alles loopt in de soep bij zn onderdanen. hahaha NL is fantastisch!
Toch is dat M. nummer heel goed voor de criminaliteit_!
.
Tenslotte zullen de misdaadcijfers dankzij deze fout weer flink dalen..... althans het aantal aangiften zal dalen dus kan de pliessie volgend jaar weer zeggen dat de misdaad gedaald is. In het echt is het onveiliger dan ooit, maar de pliessie word afgerekend op de aangiftes dus dat is niet belangrijk.
Een stukje uit mijn scriptie over MMA (juni 2008):
Op de anonimiteit van de meldlijn valt echter nog wel het een en ander af te dingen. Op de website van MMA wordt de beller anonimiteit gegarandeerd. De stichting heeft namelijk verschillende waarborgen ingebouwd, opgesomd op hun website : het nummer van de afzender is niet te zien, de medewerkers noteren geen naam, adres en andere persoonlijke gegevens. Wanneer de identiteit van de beller onverhoopt toch bekend wordt, noteert MMA die informatie niet. Daarnaast maakt de medewerker geen melding van het gesprek als de tip te makkelijk te herleiden is naar de beller. Tot slot vernietigt MMA alle informatie nadat de melding is doorgestuurd en verschijnt het telefoonnummer van MMA niet op de telefoonrekening. Dat klinkt als een voldoende waarborg voor de anonimiteit, maar er is één tussenpersoon vergeten. Dat is de telecommunicatieaanbieder waarvan de beller gebruik maakt. Die slaat weliswaar de inhoud van de gesprekken niet op, maar wel gegevens over het gesprek, zoals door welk nummer er gebeld is en wat de gebruikersgegevens zijn die bij dat nummer horen. De officier van justitie heeft op grond van art. 126n tot en met 126u Strafvordering de bevoegdheid deze gegevens te vorderen, en zo toch de anonimiteit van de beller op te heffen. In het 'Tiende supplement Handboek voor de opsporingspraktijk' staat deze weg beschreven. De officier van justitie heeft hiervoor echter wel toestemming nodig van het College van procureurs-generaal, die eerst advies zal inwinnen bij de Centrale toetsingscommissie (CTC), een intern adviesorgaan van het openbaar ministerie. In Opportuun, het maandblad van het openbaar ministerie, staat deze mogelijkheid ook beschreven. Hier wordt echter benadrukt dat het alleen is toegestaan van deze bevoegdheid gebruik te maken in het geval van een onmiddellijk dreigend levensgevaar en dit levensgevaar slechts kan worden voorkomen met behulp van de gegevens.
Hoe dit onmiddellijk dreigend levensgevaar zich kan verhouden tot de (schriftelijke) advies en beslisprocedure, die toch zeker een paar dagen in beslag zal nemen, wordt uit de literatuur helaas niet duidelijk.
gatverdamme, ik denk niet dat de overheid goed beseft waar ze mee bezig zijn. Maar ja zoek op google een paar op termen als 'terroristen' 'al-quida' 'jihad' en 'bom maken' gegarandeerd dat je in de gaten wordt gehouden ;)
Hoezo uberhaupt een getuigen afluisteren?? Dat is toch niet de dader...
Ik zou nooit bellen naar M en al helemaal niet met mijn eigen telefoon.
"De verdachten van de dodelijke steekpartij, die momenteel nog vast zitten, weten nu dat zij heeft gebeld."
Zeg maar dag tegen je fijne rustige avondjes in bed. Wat een hel voor die vrouw.
boeie
Het is natuurlijk geen fout van M maar van de politie. Die rijden zo zichzelf in de wielen omdat ze deze zaak rond willen krijgen maar aan de andere kant weten dat ze dat ze zo nooit weer een tip zullen ontvangen. Dit lijkt me de doodsteek voor M. Om zeep geholpen door de politie zelf. Wel een beetje wrang.
iedereen die geloofde in anoniem melden, moet zowieso de darwin-award krijgen..
@zelf, met dank aan Nee dus! | 21-09-09 | 09:13
wat heeft de baas van James Bond met mijn privacy te maken?
@ Pritt: je moet het OM op z'n flikker geven, niet M. Het OM heeft onterecht en tegen alle regels in de gegevens van de getuige gebruikt in het strafproces.
M. valt hier niets te verwijten, het OM des te meer.
Ik zou graag reageren, maar ben bang dat de gvd mee luisterd.
MMA.... Doen we dus niet meer aan mee.
Pritt toont voor de zoveelste keer aan dat hij niet begrijpend kan lezen (of graag opzettelijke foutieve voorstelling van zaken geeft). De fout, als die er al was (mevrouw heeft zolang gewacht met info verstrekken dat ze inmiddels getapt werd), ligt bij de recherche, en niet bij MMA.
Anoniem...... yeah, right_!
.
@ Redactie: Maar waneer gaan we het over de problemen met de bioscoop hebben, tenlotte is het het volk dat dit telefoon nummer mogelijk maakt weer eens flink bezig geweest de boodschap van liefde te verkondigen aan onschuldige bioscoopbezoekers_!
DeRoyVanZuipensteijn | 21-09-09 | 09:15
Precies, dat ze dit zelf niet kunnen bedenken is gewoon stuitend. De Rotterdamse politie is gewoon gek geworden. Zijn ze soms bang te discrimineren of zo?
Vroeger zeiden ze al .. als je helemaal niets meer kunt, kun je altijd nog bij de politie... wat een niveau zeg.. wie zou die vrouwelijke rechercheur geweest zijn... hmm.. ben benieuwd.. iemand?
off topic:
van de BMW advertentie heeft gereaguurd op vele emails! En nog best heel sportief ook!
Eerst Saban Baran en nu dit. Er komt geen zaak meer rond zo, want iedereen houdt z'n bek nu.
The truth is out there! Behind that flying rabbit next to the pink elephant.
*Alu hoedje aan gs aanbieden doet*
Kan iemand die kudtagenten die de meldert erop genaait hebben eruit gooien? Ze ze maar bij de rest van het incompetentiecorps afdeling flitsen.
@KaiserSoza | 21-09-09 | 09:14
LOL, idd!
M. is NIET verantwoordelijk. De Rotterdamse dienders WEL. En wie is de verantwoordelijke Korpschef... juist!
Hou Toch Eens Op! Mevrouw haar telefoonlijn werd ook getapt of te wel afgeluisterd er werd dus sniekie sniekie gedaan omdat ze mogelijk criminioneel was en ja als je dan belt met het telefoonnummer om je buurman een oor aan te fietsen ja dat komt gewoon in het dossier! Dus gewoon blijven bellen als je een hekel hebt aan je buren, of dat kloodtzakje op de hoek.
@Nee dus! | 21-09-09 | 09:10
Die is mooi de sjaak, zometeen wordt ze nog met de dod bedreigd!
@Beau ter Ham | 21-09-09 | 09:11
Wat heeft Ian Flemming met M te maken?
Meld Misdaad Anoniem is vooral handig voor de recherche zelf. Informatie die ze op onjuiste wijze hebben verkregen kunnen ze via deze kliklijn melden zodat ze het daarna volkomen legaal kunnen gebruiken.
Goed personeel is lastig te krijgen.
Wat heeft die uitvinder van James Bond met mijn privacy te maken?
Knap stukje recherchewerk hoor jongens! Kunnen we eindelijk eens ophouden met al die Peppie en Kokkie agenten op gevoelige informatie zetten? Kunnen ze klaarblijkelijk niet mee omgaan.............
Jep, las het al op SN, kunnen ze nou echt helemaal niks.
Dus die vrouw zit nu in dodsangt?
ik blijf het zeggen: in dit land is privacy een illusie...
Meuh, beetje kort de bocht.
Het feit dat politie telefoon afluistert en vervolgens tijdens een verhoor aan mevrouw de beller meld dat ze haar verklaring hebben via een telefoontap is niet de schuld van meld misdaad anoniem. Pijlen moeten dus meer gericht zijn op politie die niet echt heeft nagedacht over de gevolgen van het plaatsen van dit gesprek in het dossier.
Belbimbo: "Meld Misdaad Anoniem, goedemorgen, met Brunhilde. Met wie spreek ik?"
Klant: "tuut-tuut-tuut"
Als je niks te verbergen hebt is het toch iet erg dat de overheid alles van je weet, toch? De lijst van inbreuk op privacy begint onderhand oneindig te naderen.
Joris kan ook precies zien wie er op zo'n uitroeptekentje klikt, dus wat is het probleem?
De melders moeten zich dus als criminelen gaan gedragen. Kamervraagje, Geert?
Kudo -1 overheid.
Tja zij werd dus al afgeluisterd en ging toen naar meld misdaad anoniem bellen. Lastig lastig, zeker aangezien iedereen in Nederland wordt afgeluisterd, kan je inderdaad stellen dat het anoniem melden niet mogelijk is.
Ze werd afgeluisterd omdat ze getuige was, geen verdachte,kun je daarom nou ook al afgeluisterd worden? Of werd ze ervan verdacht getuige te zijn?
Hey. GS besteedt geen aandacht aan de cinemarokkanen?!
REAGEER OOK