
Veurzitter! Majesteit! Praeses! Pikant nieuwtje uit het altijd ranzig meurende studentenbestaan. Een van de feuten die dit weekend blijkbaar zo hard werden ontgroend dat buurtbewoners de politie belden blijkt niemand anders te zijn dan de
oudste zoon van Minister van Onderwijs Ronald Plasterk. Zulks heeft een ooggetuige van het tafereeltje aan GeenStijl bevestigd. Wouter Plasterk - net terug van een tripje
backpackneuken in Australië - was samen met enkele andere nuldejaars van het dispuut Beaufort aan de beurt om eens flink in de openbare ruimte vernederd te worden. Het gezelschap moest midden op straat met een slaapzak op hun kop het gebral van een dronken
ASC-Binsbergen aanhoren. Niks aan het handje dus. Normale praktijk binnen het corps. Zo kweek je een soort uberstevig Herren-ras dat over een jaar of twintig de bovenlaag van onze maatschappij vormt. Voor een toekomstig staatssecretariaatje behoort Plasterk Jr. eigenlijk nog even een liter Jenever weg te tikken en die lelijke beugelhoer van het bevriende dispuut in Maastricht voor de camera vol te blaffen. Dan hoor je er echt bij. Dan pas staat niets langer een succesvolle politieke of bestuurlijke carrière in de weg. Nou Wouterrr, gewoon lekkerrr blijven studerrren. Jij komt er heus wel!
Reaguursels
Inloggen@Nikolai Bellic idd daar schrik ik ook van zo zie je maar weer niks is wat het lijkt studenten-1
Dispuutje veeg.. snap ik al!
Wist niet dat GS zo'n grote corperale aanhang had. Beetje jammer dat de wind van een kant waait!
Fimbulvetr | 14-09-09 | 21:18
Hebbie schade dan?
@Dezenaamhier | 14-09-09 | 20:06
Je hebt 'm dus gedrukt, laffe knor! Hoop dat je ondertussen wel een vent bent geworden.
De Toerist | 14-09-09 | 16:56
Gut, van mij hoeft het ook niet hoor, maar liever een ontgroening dan hangjongeren, voetbalhooligans, vrijgezellenparties of het gebruikelijke stappubliek. iig kun je bij zo'n ontgroening de vereniging aanspreken die je schadeloosstellen....
"Dispuut Beaufort"?! Nog nooit van gehoord. Een nieuwbakken onderbuik meisjes of heren dispuut? Please enlighten me.
seven | 14-09-09 | 16:54
wat een sneue inhoudsloze lulkoek is dit zeg, bij ons mochten überhaupt geen dieren in de buurt komen, een bezoek aan de dierentuin met ieder een geestelijke gehandicapt 'vriendje' voor die dag, die je ging vermaken, was het dichtst dat je bij een dier kwam, en een hond uitlaten.
Alcohol kwam pas na de ontgroening; 1 biertje tegelijk drinken in bierhandel De Pijp, dat was het.
Ach wat probeer ik hier ook... Zij die niet willen zien, zullen nooit zien...
Niks mis met een goeie ontgroening, zou een hoop mensen goed doen vandaag, kit-m-etjes, Hoek v H-ertjes, hoo-lie-gans...
Slechte ontgroeningen....? Afschaffen!
-Jenever weg te tikken en die lelijke beugelhoer van het bevriende dispuut in Maastricht voor de camera vol te blaffen. Dan hoor je er echt bij.-
Looooooooooooooool, zal ze geweldig vinden. :P
Volgens mij heeft Plasterk met z'n zatte kop de verkeerde gepakt.
Studentenverenigingen: alleen de besten halen eruit wat erin zit. Anderen kunnen beter hun tijd anders besteden.
Nou poe he wat een vreselijkheid, met een slaapzak op je kop afgeblaft worden.
Alsof het echte leven liev voor je is.
Ollanders zijn mietjes.
Iets ontgaat mij hier volledig: Plasterk sr. is volgens wel ingelichte bronnen heaumeau. Dus waar ging het mis als er toch ook een junior rondschuift?
10 jaar geleden had ik als eerstejaars ook mee moeten doen met een ontgroening geloof ik, op een of andere manier kwamen ze er pas na 3 maanden achter dat ik soms wel meedeed met het drinken in de kroeg, maar dat de ontgroening voor mij nooit gebeurd was. Er is geen goedmakertje geweest.
Conclusie: doe gewoon waar je lekker zelf zin in hebt.
Wouter Plasterk? Wat erg ! Hoe heet jouw naam? Wouter Plasterk.. Hahahaha.. toch nie de zoon van? Ja ... hahahahaha
Wat wil jii worden? Biologie leraar.. Haahahahaha.
Jij ook al? hahahahahahaha
Zoon van bekende (lees 'prominent') Nederlander betekent idd extra gelul, maar Woutertje weet dat hij ook makkelijk 'clubje 1' in zal rollen dus ach ja. Maar waar alle verenigingen, disputen e.d. op een onbekend en afgesloten terrein zitten, moet het ACS elk jaar weer het nieuws halen door het zichtbaar te doen. Hoe dom en irritant voor andere verenigingen die hier weer mee moeten omgaan tijdens de nieuwe werving van leden. Zo'n ontgroening op zich is helemaal zo gek nog niet. Wanneer je er in zit is het absoluut 100% kut, maar ik had 'm niet willen missen. Betere manier om binnen 10 dagen andere te leren kennen is er niet. Juist daardoor kan je prima kiezen wie je mogelijk als vriend vriend zou zien in de toekomst, want de lafbekken die andere naaien leer je niet sneller kennen dan wanneer ze het zwaar hebben.
Ontgroening voor, tenzij gegeven uit frustratie.
wat een grafkop heeft dat lelijke teringjong, net zijn vader
die verwijzing naar maastricht is echt heeeeerlijk ;)
Moet toch fijn voelen om indirect Ronald Plasterk te mishandelen!
Woerden | 14-09-09 | 19:11
ze hebben nooit niks anders gedaan dan mensen afzeiken, waar is rutger ook alweer bekend mee geworden? En ze pakken ook onbekenden niet alleen dat yuppenzoontje van plasterk (vogelvrij wat mij betreft), als dat zijn toekomstige bliksemcarierre in de weg staat dan mogen ze er van mij mee doorgaan want zo,n ventje kost meer dan mij en nog tien ww-ers.
Daar hebben ze hun succes aan te danken en nergens anders aan.
Is die feauteau voor of na de mishandeling?
- 4 nieuwswaarde.
Nieuwswaarde 0! :-)
@ profitboy666: Wat heeft het met succes te maken. Zo ja, dan behoud je het hiermee in ieder geval niet.
flunkerT? wat bedoel je?
Waar hebben ze hun succes aan te danken dan?
... toch best wel een dieptepuntje in de 'geschiedenis' van GS.
@hindipop
knorrig....
Goh... ik vraag me eigenlijk af of GeenStijl dit ook hadden durven publiceren als Ronald Plasterk zijn oordeel omtrend Pownded nog moest vellen.
Maak het maar niet te bont want over 5 jaar moeten jullie weer door de vleeskeuring, en de zelfvernietiging van de PvdA is binnen dat korte tijdsbestek helaas nog niet zeker.
(Het bevorderen van dat proces is overigens een nobel en lovenswaardig streven waar iedereen zich moreel toe geroepen zou moeten voelen, zelfs PvdA'ers als Hamer&Tang doen het al, dus wat is in deze uw persoonlijke bijdrage?)
ontgroeningsrituelen is echt zo triest! Vuile cultuur voor meelopers en doofpot stokers. Zum kotsen.
seven | 14-09-09 | 17:30
ik denk dat een kern van het probleem duidelijk wordt uit de volgende zin...
"Met een harde klap op zijn kaak wordt het ei naar binnen geslagen en als hij het waagt het uit te spugen, zal het meisje waar hij naast zit dezelfde behandeling ondergaan."
aangezien het bij papa nog gewoon ongemengd was
Wat triest om achter je computertje kinderen van politici af te zeiken. Dapper hoor jongens!
Goed verhaal over verschil vroeger en 'nu" www.nrc.nl/opinie/article1838368.ece/T...
*Vandaar dat het effect voor je carrière tegenwoordig ook nul is*
Wouterrrrrrrrrrr, misschien is de LOI iets voor je. Oh nee, de Leidsche Onderwijs Instelling........
"Trouwens hier bij geen stijl worden de feuten ook te kakken gezet. Met een babyface."
ik heb geen stijl | 14-09-09 | 16:21
=================
Worden de zwitsalkoppies hier ook fysiek mishandeld, dan?
Je argument doet me denken aan de standaard politiek correcte reactie op islamitisch extremisme: "we hebben hier ook fundi christenen".
Ja ... maar die plegen lang niet zoveel terreuraanslagen, hè?
Wóuter Plasterk?
Als ik Plasterk was zou ik maar eens een vaderschapstest laten doen ...
@Fimbulvetr | 14-09-09 | 16:35: ontgroenen = prima, maar doe dat dan vooral achter de gesloten deuren van de sociëteit zodat de normale medemens daar geen last van heeft...
"Het beproevingsritueel bestaat meestal uit een reeks plagerijen, langdurige vernederingen en martelingen die de aspirant-leden moeten doorstaan. Wat de exacte rituelen zijn is niet bekend, aangezien de feuten een zwijgplicht wordt opgelegd. Voorbeelden van uitgelekte rituelen zijn: een kip dan wel een geit verkrachten, levende goudvissen wegslikken, gedwongen drinken van enorme hoeveelheden alcohol of water, langdurig onthouden van slaap en het eten. Studenten en studentes worden vaak zo vernederd dat seksueel misbruik erg makkelijk is. Ook komt het voor dat Rohypnol in de drankjes van de studentes wordt gedaan omdat ze dan makkelijker te misbruiken zijn. Met name de corporale verenigingen kennen een intensieve ontgroeningperiode." www.studenten.nl/nieuws/studenten_tege...
overVecht | 14-09-09 | 16:41
TMF = Breezah zender
Hoog tijd dat er vanuit Brussel een ontgroeningscode komt, in 21 talen en vooral met veel niet bindende richtlijnen...
@overvecht
bullshit?
Ach studentenverenigingen hebben ook voordelen hoor, wie anders dan aankomende leden wil duivenpoep van de straat likken..
UPDATE: Ah... op TMF gaan ze zobeteen Wouter belluh...
-weggejorist-
ontgroenen ja man das traditie!!!!! de clitoris van je dochter afsnijden ook maar das dan wel gek.
pfff studenten mensen die stil staan in de tijd.
www.youtube.com/watch?v=18jr-FmdhdY 2007 campustv (Geen drank??, dus wel.)
@Balzakius | 14-09-09 | 16:30
ook een keer een fout gemaakt om niet naar bbrussen.nl te gaan maar .com .....
over NSFW gesproken....
Ontgroening daar worden jongetjes kerels en vrouwen kenau's. Niks mis mee. Niet zeiken, gewoon voor je kijken en doorlopen.
Fleauxe | 14-09-09 | 16:16
Wat mij betreft werd hier de wet niet overtreden (maar ik ben geen jurist). Voor de rest is het een kwestie van houding. Studenten alsof ze boven de wet staan, bange burgers alsof zij de wet zijn. De wet moet ook vrijheid bieden. Als moslims klagen over half ontblote bouwvakkers, vind jij dat dan terecht?
sneue knorren begrijpen niet dat sneue provincialen zichzelf willen laten vernederen om bij een sneue clubje te horen. bij een corporale vereniging hoort een ontgroening. lid worden is vrijwillig, het gemiddelde aspirant lid is ouder dan 18. laat die kinderen dan toch.
@Balzakius | 14-09-09 | 16:30
Dat is niet alleen NSFW.... dat is gewoon ronduit kotsmisslijkmakend!
ontgroening, immer 'Vo!
@ik heb geen stijl | 14-09-09 | 16:21
alsof zo'n hoofdje schadelijk voor de gezondheid is?
Verdachten zijn alweer vrij. Geen crimineel dus omdat er GEEN bewijs is. Lekker luiland Nederland haha
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/09/...
www.nu.nl/algemeen/2081575/verdachten-...
@illuvatar | 14-09-09 | 16:23
Ik denk altijd meteen dat ze bij linkschmenschenfora vandaan komen, of bij viva.nl. Online ontgroening voor zwitsaltjes hier te vinden: www.lemonparty.org. (NSFW)
@florisje, Ja of studentenverenigingen zijn een uitkomst voor de mensen die juist van vrienden maken houden, die Altijd naar vette feesten willen gaan, weinig willen betalen voor drank en een enorme vriendengroep hebbne.
nu weet ik dat jij en je paar vriendjes ook een leuke avond kunnen hebben, maar je bent waarschijnlijk véél minder gewend dan het aantal party's wat die studenten er per week meemaken
Wat een ophef alom. Ik mag toch aannemen dat onze krijgsmacht grondiger te werk gaat bij de transformatie van ventje tot kerol.
@ik heb geen stijl | 14-09-09 | 16:21
Daar heb je een punt: +1
B'Vo voor de BF phoeten!
Driewerf BRAVO voor Boffert!
@ik heb geen stijl | 14-09-09 | 16:21
Zie het als een introductie: "Kijk mij eens, ik ben nieuw, wie leidt me even rond en vertelt wat de bedoeling is?"
Dat voorkomt wellicht een vroegtijdige aanvarig met Al Johris.
Zielig.
Eerst laat je je vernederen om er bij te horen.
Later verdienen ze zo veel dat ze nergens meer willen bijhoren.
Of weten nuljaars-studentjes al dat het zo werkt ?
Trouwens hier bij geen stijl worden de feuten ook te kakken gezet.
Met een babyface.
Komt dat ook ten goede van de broederschap ?
@nance | 14-09-09 | 16:15
U had erbij moeten zijn, nu u het zo plastisch schetst klinkt het wel wat minder ja. Toch heb ik er vele vrienden en bekenden aan overgehouden.
Biep | 14-09-09 | 16:18 Een vrouw zonder broekpak.
Ronald heeft een heel aantrekkelijke vrouw meen ik een keer op teevee gezien te hebben.
seven | 14-09-09 | 16:14
Harry Mulish heeft het geprobeerd, maar dat is hem nooit gelukt. Je kunt veel zeggen van de Woutertjes, maar ze zullen ons niet een leven lang blijven lastig valllen met een minderwaardigheidscomplex.
?????? Plas sterk in toch billen brigade? hoezo dan een zoon? Gekocht?
@Westheimer 2.0 | 14-09-09 | 16:05: In dat geval is het hem vergeven, uitzonderingen moeten er zijn. *wegduikt voor Superjan*
@Vieze Tonnie | 14-09-09 | 16:01: Overlast is zoals men het ervaart te zijn. Wellicht wat cryptisch, maar meer kan ik er ook niet van maken. Mijn punt was dat de wet voor een ieder geldt, dat studenten niet moeten leven alsof er voor hun een ontheffing van diezelfde wet bestaat. Meer niet, maar dat doet bij sommigen hier nogal wat stof opwaaien. Universitair geschoolden en aan de wet houden, pfff, wat dacht ik wel niet... Mea Culpa!
studentenvereningen zijn een uitkomst voor mensen die moeilijk vrienden kunnen maken of zo voor hun vervolgopleiding al in een dergelijk sociaal isolement verkeren dat ze een nieuwe vereniging nodig hebben om tot sociaals te komen; gun deze treurwilgjes hun clubje!
En ontgroenen is natuurlijk heerlijk voor zielenpoten die hun macht op dit soort praktijken baseren. Ook ideale leerschool voor wie later mee wil doen met regeren vanuit angst, vooral als we achter de VS aan blijven hobbelen qua politiek zullen deze pesters (en de behoefte te pesten komt voort uit minderwaardig zijn / voelen) veel kansen hebben in NL.
seven | 14-09-09 | 16:14 Zelfkennis van Harry.
illuvatar | 14-09-09 | 16:13
Nou en of!
welke gek wil nou aan ontgroening meedoen, liggend op een met bier en pis bevuilde keldervloer neukende olifanten nadooen en dan nog steeds respect voor jezelf hebben? Wat een gelul
overVecht | 14-09-09 | 16:11 Niet denken, de man is al een jaar of 22 getrouwd met een heel erg leuke mevrouw.
www.esta-online.nl/wp-content/uploads/...
"De corpsstudent speelt net zolang de man met de grote bek, tot hij het is." Harry Mulisch
Iets zegt me dat mijnheer Westheimer (16:05) hiet hier niet lang gaat uithouden, jammer hoor, we zouden je missen......
Oudste zoon? Zoon, als in "mannelijk exemplaar"? Dacht dat het een foto van mevrouw Plasterk was....
BlitzFlicker | 14-09-09 | 16:04
Dat was vroeger inderdaad het geval, het lijkt er echter op dat die details naar de achtergrond zijn verdrongen. Het is te hopen dat de verenigingen dit weer meer aandacht gaan geven ipv de voor de verenigingen heilloze weg van steeds geweldadigere ontgroeningen.
Ik dacht trouwens ook dat meneer Plasterk op meneren viel.... is ie pas later heaumeaux geworden?
@seven | 14-09-09 | 16:01
Toch raar dat er bijv in Amsterdam er bij de grote verenigingen elk jaar geloot moet worden.. Veel meer aanmeldingen dan dat er plek is. Dat een boel van de polderstudenten liever geen lid wil worden maar bij paps en mams in hun vinex woning wil blijven is niet zo'n probleem, die 'studenten' worden toch niet gemist.
Wat is er nu zo leuk om mensen te vernederen , sommige gebruiken dit
om informatie los te krijgen maar zover ik weet melden terroristen zich
niet zoveel aan voor een studie .
Arme Ronald, heeft de PvdA het al zo dik voor mekaar; gaat zoonlief nog wat extra "positieve" input geven. Hoewel niet partijpolitiek relevant, dat wordt het wel dankzij GS. Ronald eet zn hoedje op.
@overVecht | 14-09-09 | 16:00
Ja, ze staat genomineerd bij de eerste 10. *en niet eens een zwitsalletje*
@Flooks
De zoon van Plasterk?? Maar dat is toch een nicht?
-
Was een vraag van iemand hier, staat Wouter in je hyves/msn?
overVecht | 14-09-09 | 16:02 Da's waar.
@overVecht | 14-09-09 | 16:00
Vrijwilligerswerk doen is al sinds jaar en dag een standaard onderdeel van de meeste KMT's. Lekker voor staatsbosbeheer of het KWF kankerbestrijding de handjes uit de mouwen steken. Onbetaald natuurlijk.
@illuvatar | 14-09-09 | 16:00
*hand shake terug*
@zeg maar jansen | 14-09-09 | 16:00
Tsja... maar zien ze wel gelijk wat er allemaal met je kan gebeuren in het grote mensen leven.
Slechts 7 procent van het aantal studenten in Rotterdam is lid van een vereniging. Ter vergelijking: in Amsterdam is dat 16 procent en in Leiden (Wouterrr) zelfs 50 procent. Maar ook Tilburg (8 procent) en Utrecht (9 procent) scoren hoger dan Rotterdam.
De belangrijkste redenen om de verenigingen links te laten liggen, zijn het hebben van andere verplichtingen (17 procent), het eerste jaar nog even aankijken (13 procent), het verplichtende karakter (12 procent) en het niet willen meemaken van een ontgroening (8 procent). Ook worden genoemd: ’het zijn allemaal ballen’ en ’ik zoek mijn eigen vrienden wel uit’. www.telegraaf.nl/binnenland/4781159/__...
Ergo alleen LOI Wouterrrrr van de Leische onderwijsinstelling wil nog lid worden ;)
@zeg maar jansen | 14-09-09 | 16:00
Nou, niet alleen studenten hoor.
@Fleauxe
Ik zeg: is cultuur. Excessen worden inderdaad aangepakt. Maar vroeger schoten ze mekaar wel eens dood, of gingen ze met zwaarden tekeer. De middeleeuwse randjes zijn er wel vanaf. Iedere groep, hoog of laag, heeft een bepaalde geweldscultuur. Die tokkies waar je het over hebt misdragen zich beduidend minder gecultiveerd en gedisciplineerd, en meer tegen het gezag. Maar de politie bellen voor taferelen als deze met Plasterk, dat is toch echt overlast in the eye of the beholder.
@recessieloos,
zo wat ben jij een ontzettende lutser zeg, ben je gewoon dom of weiger je te snappen dat niet iedereen alles altijd van zn ouders hebben moet? ten tweede indirect jou geld? Mogen ambtenaren tegenwoordig niet meer zelf beslissen waar ze geld aan uitgeven? moet je ff tegen alle ambtenaren zeggen dat ze voortaan geen zakgeld meer mogen geven aan hun familie leden. daarnaast nooit gewerkt? hoe kom je daar opeens bij met je kop? Daarnaast Verdien geld en studeer? hij is toch een student of niet?
overVecht | 14-09-09 | 15:58 Daqn zal het snel gedaan zijn met ontgroeningen, werken hebben studentjes nu eenmaal een tering hekel aan.
*hand geeft aan web_krijter | 14-09-09 | 15:58*
Hij komt er sowieso. Als Don Plasterk an offer doet die je niet kan refusen, heeft Woutje binnen een dag een topfunctie. Ziekenhuisdirecteur ofzeau.
@web_krijter | 14-09-09 | 15:58
Ik denk dat hij/zij de award voor meest nutteloze post van het jaar wil winnen.
Laat studenten als ontgroening vrijwilligerswerk doen bij bijv. daklozencentra, bejaardentehuizen of blijf van me lijf huizen..... hebben ze er tenminste écht wat aan op weg naar de volwassenwereld.
@net eamelje | 14-09-09 | 15:54
Nee, maar jij komt ook niet ver......
@net eamelje | 14-09-09 | 15:54
In tegenstelling tot uw biografie?
"Voor een toekomstig staatssecretariaatje behoort Plasterk Jr. eigenlijk nog even een liter Jenever weg te tikken en die lelijke beugelhoer van het bevriende dispuut in Maastricht voor de camera vol te blaffen. "
+ heul veul.
ja, leuk!
Fleauxe | 14-09-09 | 15:37
media.photobucket.com/image/waterboard...
@Kobus Kloothamer | 14-09-09 | 15:50
a) ik stel een vraag;
b) ik verbind vrijelijk verkijgbare informatie met gangbare internet techniek aan elkaar.
c) bronvermelding of verwijzing is geen strafbaar feit.
Daar krijgt men echt geen speld tussen.
@Marcus Porcius Cato | 14-09-09 | 15:52
ROFL
dit gaat werkelijk nergens over
Pfff. Toevallig heeft een van de feuten een bekende vader (zal wel niet de enige zijn) en het wordt nieuws als de buurtbewoners 'bang' worden van een beetje groenen. Die lui wonen al tig jaar naast het dispuuthuis in kwestie, dan zullen ze toch op een gegeven moment wel door moeten hebben wat er elk jaar weer gaande is.
Sowieso is er niets mis met een beetje groenen op zijn tijd, ies cultuur en gewoon gezellig. Over een poosje is het weer afgelopen en dan is het weer een heel jaar feest.
Kobus Kloothamer | 14-09-09 | 15:51
altijd schattig, Kobussen die giechelen
*zeikmodus uitzet*
stukje gaat dus weer helemaal nergens over.
@illuvatar | 14-09-09 | 15:51: PowNed komt er wel op eigen kracht. Toch? @Superjan
Nou, daar gaat de goedkeuring van Powned. Pa Ronald heeft er nu natuurlijk geen zin meer in.
@Marcus Porcius Cato | 14-09-09 | 15:45
crankshaft | 14-09-09 | 15:48 heeft in deze gelijk. Dat kan ook zonder studie worden geconstateerd.
@ Balzakius | 14-09-09 | 15:49
Ach, u was ook neerlandici ?
@illuvatar | 14-09-09 | 14:51
hihihihihihi , jij ook al!? Kun je misschien samen met web_krijter naar de zitting....
waf waf
Wouter is de kruiwagen, het glijmiddel, de schoenlepel, de loper, het wachtwoord, voor PowNed om via een achterdeur het Publieke Bestelbusje in te glijden. Stroop smeren bij deze jonge en derhalve nog kneedbare ingang naar het oor van papa Plasterk. Smeed het ijzer wanneer het heet is (en geld nodig heeft).
@web_krijter | 14-09-09 | 15:07
Sooo eeeee, jij durft! Vette Student die Majesteit genoemd wil worden enz.
enz. gaat jou best wel dagvaarden......
@superjan | 14-09-09 | 15:48: Anarchie is altijd een optie, maar niet de mijne.
@ Balzakius | 14-09-09 | 15:43
Dus het is dan eigenlijk toch maar goed dat ik nooit lid ben geworden van het Corps ? Tegen zoveel humor en jolijt kan deze zuurpruim niet op...
1 Neerlandici graag. Sorry meneer maar de Neerlandicussen zitten per 2 Neerlandicussen verpakt.
@Marcus Porcius Cato | 14-09-09 | 15:45
Lol! +1. Nee, zonde van de tijd. Maar minstens hetzelfde "studentenleven" genoten.
Marcus Porcius Cato | 14-09-09 | 15:45
Neerlandicus zeker, flapdrol?
@fleauxe nee, laten we allemaal lekker "normaal" doen... brrrr hel.
Zou hij de miljoenennota gelekt hebben ?
dankzij pappie zal hij er wel komen, kan niet eens normaal geld verdienen en zit ver weg te teren op geld van paps, wat indirect dus mijn geld is want paps wordt betaald uit mijn belastingcenten. Dus nutteloos schepsel, ga wat nuttigs doen. Verdien geld en studeer.
Goeie studietijd kerel!
"Lelijke beugelhoer" ROFLOL! Tering,ik lag zowat op de grond van het lachen,zo ken ik GS weer. Hulde!
@ web_krijter | 14-09-09 | 15:32
U heeft ook gestudeerd begrijp ik ? Een neerlandici neem ik aan ?
@Marcus Porcius Cato | 14-09-09 | 15:27
Dat is heel simpel. Het beste vermaek is leedvermaek. Zuurpruim. :x
Ik zie Plasterk nog bij het buitenhof staan dat het allemaal anders en beter kan nou
ik zou zeggen begin bij je zelf .
@illuvatar | 14-09-09 | 15:35
Dank voor uw oplettenDheiD. Luctor et Abortus (ik worstel en drijf af :-).
De lelijke kopij van Brusselmans spreekt boekdelen: hier is een knor aan het woord.
@superjan | 14-09-09 | 15:28: Wat heb ik de laatste tijd? Volgens mij heb jij last van mijn consistentie. We hebben het hier over onaangepast gedrag, terecht verwijs je zelf al naar de Middeleeuwen. Een periode waarin we nog aan martelen deden, dat ook maar in ere herstellen dan? Enfin, laten we het niet op inhoud gaan voeren, want daar was het je natuurlijk ook niet om te doen. Je hebt een mooie tijd gehad in het korps, good for you! Maar aan sentiment heeft de wetgever lak, vandaar ook dat de heren zijn opgepakt. Tevens laat ik mee geen verhaal aanleunen waaruit zou moeten blijken dat dit de normaalste gang van zaken is. Verkleed als konijn over straat, dronken een parcour laten lopen. Soepkom op het hoofd plaatsen, you name it. Mij zal je er niet over horen. Maar soms gaat het te ver, vééls te ver. Het spijt me als ik daarmee appelleer aan je angst voor spruitjeslucht. Volgens mij doel je niet op een drang terug te keren naar de 50'er jaren, want toen ging het er nog niet zo excessief aan toe. Verbieden is niet nodig, de wet is momenteel voldoende uitgerust om excessen de kop in te drukken.
Ontgroenen.... dat het nog bestaat cq. mag..... zo kinderachtig.
Ik zou 'm doen!
web_krijter | 14-09-09 | 15:08;web_krijter | 14-09-09 | 15:29
U hebt een cursus "wort, word, wordt" nodig. Waar deze correct zijn doet u uzelf foutief verbeteren en waar deze een -t- behoeven laat u het na.
Blij dat 'ie tenminste voor ASC heb gekozen; papa Plasterk was abonnee van die knorrenclub Augustinus
@ zeg maar jansen | 14-09-09 | 14:59
Evdd mist Bottehond; daarom pist ze nu voornamelijk nog tegen GS
Met z'n socialistische opvoeding is het dus ook al helemaal fout gegaan. Een PvdA'er in het Corps? Of misschien is het wel echt paragmatisch neo-socialisme, van beide walletjes tegelijk eten. Als een carriere via pappie in de overheidssector niet lukt, lukt het vast wel in de private sector via je corpsmaatjes.
@ web krijter
Ik weet niet zeker of ik weet wat je bedoelt... maar ik denk dat het inderdaad tweeledig is.
- Ja ik vind het lullig voor dat kleine gassie, nergens voor nodig
- Ja ook ik heb een zure ondertoon, ook een beetje om de toon te zetten (wat jullie ook doen inderdaad). Maar punt blijft wel dat er bij dit soort discussie alle cliches uit de kast gertrokken worden over corpsballen. Vaak door mensen die ze niet eens kennen of iets. Een simpele blik op wikipedia op de lijst van bekende-oud leden van het asc leert ons dat het meer verscheiden is dan ieder denkt.
Dus: akkoord.
@Marcus Porcius Cato | 14-09-09 | 15:27
Nee hoor, het ligt echt aan je nick. Echt. Maak je vooral geen zorgen *proest*
@praesipower | 14-09-09 | 15:19
Vind je het lullig dat Plasterk Jr. on topic is, of zit het je niet lekker dat er reaguurders zijn die het ontgroenen stiekum wel heel geyl vinden maar het zelf nooit mee hebben mogen maken? Ik bespeur toch dezelfde lichte zure ondertoon die GS reaguurders word verweten. Zit er nu niet een gat in uw voet?
@fleauxe wat heb jij toch de laatste tijd? hoezo pikken we dat niet? de groentijd bestaat al sinds de middeleeuwen. vooral sinds 150 jaar in 020... gaan we weer eens iets verbieden??? iets dat niet binnen het spruitjes denken valt? Wat is er nou mis mee? de tijden van de roetkap en de niazolder liggen ver achter ons, de groentijd is al ingekort van 3 maanden ( mijn tijd) tot een schamele 4 weken. laat die gasten lekker.
Ik heb een gouden tijd gehad op NIA en ik gun het die gasten ook. je kunt ieder moment er uit. zo en nu weer kikkeren.
Totally bonkers zeg
@ Balzakius | 14-09-09 | 15:11
Het enige wat ik me altijd afvraag is waarom er altijd mensen vernederd / mishandeld moeten worden ? Kan het soms anders niet gezellig zijn ? Ik zie het verband niet helemaal. Sorry, maar ik hoef niet bij zo'n organisatie. Dan maar ongezellig. De meeste studenten "grappen" schijn ik dus ook nooit leuk te vinden. Ja, zal wel aan mijn gevoel voor humor liggen.
coprsmatrasjes waren liehief....
Knorren woedend zien happen naar de mooie gekkigheid van het corps +1
@Dirkthai | 14-09-09 | 15:23: Ja, dat waren de betere tijden...
illuvatar | 14-09-09 | 15:21
*lol heeft*
Dat ontgroenen is echt leip - een jaar of 8 geleden was ik op zo'n feest in Utrecht en was/ben nooit student geweest haha , maar die nieuwelingen werd een ijskoude dus bevroren frikandel met mayonaise in hun anus gedrukt en moesten ze een stoelendans doen.
Stelletje knorren. En nu tijgeren!
@ Rookmagier
Zoals je misschien door hebt heb ik het op dit moment ook rustig. Maar dan nog lees ik geen reisblogs door van ventjes die ik niet ken...
Ontgroening is wel vet, maar als je die eenmaal gehad hebt zijn die verenigingen geen zak meer aan. Mja, voor sommigen altijd beter dan helemaal geen vrienden..
@Teun van het Tuinpad | 14-09-09 | 15:15
Meer aan onkruid wieden volgens mij.
@ web krijter
Ja. Ik vind het lullig voor zon gastje van 18/19, dus zeg ik er iets van. Het idee dat er allerlei volwassen slimme gasten dit soort onzin uitkramen van hun kantoortjes vind ik jammer. Dan vind ik de discussie die ergens over gaan een stuk interessanter.
praesipower | 14-09-09 | 15:05 Jazeker, jaloers?
praesipower | 14-09-09 | 15:14
hulde!
@praesipower | 14-09-09 | 15:14
heb je er zelf last van?
@superjan | 14-09-09 | 15:11: Nee niet 'laat die gasten toch'. Wat is dat nu opeens voor semi-nepotistische inslag? Laat ze hun masochistisch gedrag binnenskamers uitvoeren, en niet de openbare orde verstoren. Dat pikken we niet van Tokkies, zwervers en hangjeugd. Dus waarom nu opeens wel van die omhooggevallen huftertjes met gelpruik en gepofte ewrrrrr.
Doen wij hier eigenlijk ook niet een beetje aan "ontgroening" ?
Ook voor een weblog is het niets: het dient enkel en alleen om het zoontje van Plasterk te pesten voor zure klootzakjes die stiekem studentenverenigingen en alles eromheen heul heul heul interessant vinden maar dat verdoezelen met populistisch gelul. En geenstijl is een beter weblog dan dit. Dus zeg ik: slecht topic.
@zeg maar jansen | 14-09-09 | 15:08
Denk het wel. Ik stel een vraag of ik begrepen heb dat beschreven mevrouw in deze blogpost dezelfde is waarover vorige week een andere leuke blogpost was. Het is zeker niet mijn bedoeling mevrouw de majesteit nog een keer door de modder te sleuren....., nee echt niet. Ik zweer het je.....
Boring.
Niet eens beeldmateriaal.
schuif maar door naar nu.nl
Zijn jullie nou nog steeds niet over de zaak dronken chubbie studente af?! Zaak verloren. Case closed... come on now.
superjan | 14-09-09 | 15:11 Precies, dat is folklore.
praesipower | 14-09-09 | 15:10 Dit is geen nieuwssite, dit is een weblog.
@illuvatar het is boffen als je niet hoeft te baffen. overigens is boffert een heel net dispuutje hoor. niks om je voor te schamen, behalve misschien dat het zo keurig netjes is.
en die mishandeling???? joh dat stelt geen ruk voor. vrijwillig en ludiek laat die gasten toch.
@Marcus Porcius Cato | 14-09-09 | 14:52 / @unanimo | 14-09-09 | 14:58
Nu zit ik niet in een corps o.i.d. (Niet eens een studie overigens) Maar jullie weten allebei dat het leuk en gezellig is als je mensen met dezelfde bezigheden / interesses bij elkaar stopt, tenzei je er een vermoord met een fles jenever. Er bij willen is een keus, eensch. Maar ontgroening hoort er al jaren bij, en ik hoop dat dat ook zal blijven.
@ zeg maar jansen
Ik denk dat ze proberen te vertellen dat Geenstijl en enkele reaguurders te kinderachtig bezig zijn en dat dit echt maar dan ook echt nergens over gaat en nutteloos is. Dacht dat Geenstijl dit stadium ontgroei(n)d was.
Wat een kneuzen. Je willen nog wel eens rondom de parkeergarage Bijenkorf rondhangen. Als ik dat zie; straalbezopen en alsnog sprekend met een dedain waar Madonna een puntje aan kan zuigen. Het zijn de Marokkanen van het centrum, sterker nog, zelfs Marokkanen hebben er last van :)
Dus hij is van hetzelfde cluppie,als het kotsenderechtenstuderendemeisjedatmetmajesteitaangesprokenwenstteworden.
ah,nu ik snap.
@zeg maar jansen | 14-09-09 | 15:05
De zoon van een PvdA-prominent werkt niet voor zijn geld, die schraapt alleen soepsidies bij elkaar. Maar die krijg je dus niet zo makkelijk Down Under
web_krijter | 14-09-09 | 15:07 Ik hoop dat GU mild voor je is.
Straks op TV te zien als LOI reclame?
*edit @myself* worD bedoeld
@superjan | 14-09-09 | 15:02
Boffen is beter dan Baffen.
Jerry Nick | 14-09-09 | 15:02 en siske | 14-09-09 | 15:06 Wat. doen. jullie. dan. hier?
-weggejorist-
Jerry Nick | 14-09-09 | 15:02
ik zat net zo`n zelfde iets te denken, totaal kansloos.... zeker om dan ook weer even die 2 linkjes er bij te zetten..... beetje beschamend dit..
@ Rookmagier
En jij hebt ook nog de moeite genomen zijn weblog te gaan lezen... haha niets te doen lutser?
Volgens mij ben je al een loser als je lid van zo'n corps wilt worden.
Ben je zo stom om een liter jenever of 6 liter water naar binnen te werken dan zijn de al dan niet fatale gevolgen voor jezelf.
DeRookmagier | 14-09-09 | 15:04 Of ter plekke wat bij verdienen, dat kan ook.
Typisch backbacker-reisblog: het gaat alleen maar over geld. Oftewel het niet hebben van geld want alles is te duur. Gadver, zoek dan eerst een baan en verdien een fatsoenlijke reis bij elkaar.
Kan men dat ontgroenen niet bij wet verbieden.
Net als kraken.
lol dus de zoon van Plasterk is lid van zeildispuut Boffert, nou lekker is dat.
Dit is met mede weten van Plaskerkje senior gebeurd.
Moeten ze ook doen met dit Kabinet en zeker met J.P en Bosje en Femke Halsematje en de rest.
Wat is nu eigenlijk de (nieuws)waarde van dit stukje..? Ik kan 't -ook na drie keer ontleden- niet vinden. Er staan lettertjes die woorden en zinnen lijken te vormen, maar waar het over gaat blijft vreemd genoeg totaal onduidelijk. Oh, het is maandag-middag-internet-vulling-zonder-doel..? Om de kijkbuiskindertjes een beetje bezig te houden..? Dat ze weer een keertje klikkerdeklik en wafferdewaf kunnen doen, opdat ze het niet verleren..?
Studentenverenigingen zijn voor mensen zonder vrienden... en door samen Myrthe vol te pompen creeer je natuurlijk een vriendschap voor het leven. LOSERS !!!!
In en in triest topic. Zielig gezeur. Laat dat ventje gewoon waarom is dit nou weer nodig?
"die lelijke beugelhoer van het bevriende dispuut in Maastricht voor de camera vol te blaffen"
ahahahahaahahahahah ! waanzinnige opmerking!
Einde van de Domheid | 14-09-09 | 14:59 Jij bent werkelijk tegen elk topic hè?
De corpssletjes gaan gewoon door in amsterdam, kijk nou die snoezige koppies, smachtend...
www.campus.tv/?p=13566
Brallende lallende studenten met een over het algemeen rechtse signatuur laat GS doorgaans 'links' liggen.
had zijn pa maar de IBG-bijdrage moeten verhogen
@Balzakius | 14-09-09 | 14:46
Mij gaat het niet zozeer om die ontgroening. Meer dat de meeste studentenclubs bevolkt worden door enorme ballo's die denken alles te weten, maar ondertussen van alles doen behalve studeren.
Sowieso, corpsen zijn voor mensen zonder vrienden.
die lelijke beugelhoer van het bevriende dispuut in Maastricht voor de camera vol te blaffen
+ heel veel
Ik ken Beaufort alleen als het dispuut waar vrouwelijke studenten inzitten die met name zichzelf erg lekker vinden......
Gezien die foto vraag ik me af waar de mannelijke tak van Beaufort aan denkt.....
Het waait wel over! | 14-09-09 | 14:55 Volgens de Esta van vorige week heeft ie een heel erg goed huwelijk met een leuke vrouw.
Dat je je aan dat soort praktijken overgeeft is natuurlijk ook stom.
Vast een bastaard
Een echte Plasterk draagt namelijk een hoed
Euh, lulleau, nog geneukt?
Dus Plassterk sr. is geen homo?
Prima dat ervoor is gebelt. Eikels die later in het leven prat gaan op etiquetten en andere goede manieren, maar onder het mom van het groepsgevoel en de binding met de vereniging zich gaan gedragen en leven als varkens tijdens de studiejaren, moeten gestopt worden. Bah.
Beugelhoer? Maastricht?
*kwartje valt*
Oooh dat varkentje...
Wouter, doe je de groeten aan Frans?
@ Balzakius | 14-09-09 | 14:46
Tot die groep van 30 % behoorde ik dus ook. Maarja, waarom wil je eigenlijk bij dat sado masochistische gezelschap horen zo vraag ik me af ? Ook als ik fan zou zijn van Ajax dan hoefde ik niet zonodig bij de F-side. Misschien is het gewoon een kwestie van fatsoen ?
Oeps, ik lees net even terug in de tijd het artikel "Majesteit Dronkensteijn vs GeenStijl: 1-1"
Sorry Joris voor post 14:44, doe ff gummen....
Al net zo'n kansloos stukje als die over de dochter van Rouvoet. Kinderen van politici lastig vallen, omdat het kinderen van politici zijn. Dapper hoor, GeenStijl.
Wouter Plaswak, hahahahaha
@ Brusselmans ''... lelijke beugelhoer..." überlol: +100
Een echte student beukt zich natuurlijk af op een plaatjes beugelbek. Maar ik vermoed dat Wouter een coprofagist is.
@Dokter Labia | 14-09-09 | 14:47
Nee, hij is de minister ervan ("minister van joehoe (c)GS")
@Dokter Labia (14:47)
Dat vermoeden had ik ook. Ach, zo leer je nog is wat..
Dus? Laat Plasterk eens een woordje spreken met die buurtbewoners die de politie hebben gebeld. Paniek om niks.
'ksie geen groen meer. Dus het is kennelijk gelukt. Op naar het corpsbal-schap en een glanzende karri-jèruh. Moet lukken met pappies PvdA-kruiwagens.
Dus?
Ja? Nou? Who cares?
Maar is Wouter nu door de ontgroening heen of niet?
De zoon van Plasterk?? Maar dat is toch een nicht?
ontgroeningen antijd +1. En de zeun van een bekende nederlander, tja, die heeft het altijd nèt iets moeilijker op zo'n kampeerweekje.
"Dertig procent wil geen lid van een studentenvereniging worden, juist vanwege de ontgroening. (HET PAROOL) " Wat een mietjes..
geen hoed???
gezellig bij de knorrenclub.
Hadden ze geen roetkap meer voorhanden?
doofpot in !
Myrthe, here he comes.... slikken kreng
Amsterdam in? Grachtengordel om!
REAGEER OOK