Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Herbert Blankesteijn: 'Leave Tim Kuik Alone!!'

herbertblank.pngJa hoor, we hebben weer eens een gevoelige snaar geraakt. Normaal is de oerdegelijke 'internetjournalist' Herbert Blankensteijn (zeg maar het kalme vriendje van Van Jole) niet zo snel over de zeik te krijgen, maar gelukkig, ook Herbert heeft ergens een zere plek die je maar beter niet aan kan raken. En die zere plek heet: Tim Kuik, directeur van Stichting Brein. U weet wel, die LAPTOPDIEF. Oh nee. Dat mogen van Herbert Blankestein dus niet zo zeggen. Kuik is namelijk 'Nederlands belangrijkste en succesvolste jager op muziekpiraten' en daar blijf je van af zo jankt Herbert met overslaande stem op BNR (audiomirror). Man man, wat is 'ie boos. GeenStijl is uiteraard het meest verderfelijke medium op aard, want 'alles wat er staat is onwaar tenzij het tegendeel bewezen is.' Nou nou Blankesteijn, weet jij het soms beter? Euh, ja dus. Herbert heeft namelijk even met zijn goede vriend Tim gebeld en wat bleek? De laptop is volkomen legaal afgepakt! Aldus Tim Kuik, directeur van Stichting Brein. Dus: niks aan de hand mensen, GeenStijl verspreidt leugens en Tim Kuik is nog steeds een zeer integer mens. Welnu Herbert. Als er iemand een intimiderende, dreigbrieven versturende, zichzelf onafhankelijk voordoende marionet van de platenindustrie is dan is het Tim Kuik wel. Dat hij de spullen van zijn slachtoffers vrolijk en vol trots zelf in gebruik neemt, is tekenend voor zijn karakter, en als hij dan zelf van mening is dat zoiets volgens de regeltjes is dan Boeit Ons Dat Niet. Daarom: Tim Kuik, LAPTOPDIEF!

Reaguursels

Inloggen

Heeft die bl(fr)ankenstein ook een site die we kunnen Ddossen?

Drs.Domi | 09-09-09 | 10:22

Had maar wat langer nagedacht over je bijdrage, Herbert! Wtf~! Ben je nou zo dom of doe je dom? Tim Ka wordt hinderlijk gevolgd en da's helemaal prima. Jij gaat het opnemen voor good old Tim hoor.. ja, old boys network zeker. Huilie-huilie doe je, wat een onrecht! Hou er ajb mee op.. laat gewoon stukkies over het internet horen maar dat heb je zeker al uit..

Rob_Utrecht | 09-09-09 | 02:06

Herbert Blankestein denk eens na!!! Eerst met een zurig toontje geenstijl de wind van voren geven met oh oh oh wat heb ik naar goed gebruik journalistiek wederhoor toegepast, maar ondertussen klopt de uitleg van geen kanten! Doen die hersencellen het nog?

NoEscom | 09-09-09 | 00:08

De definitie van verbeurd verklaren: "De rechter kan bepalen dat een veroordeelde als bijkomende straf de spullen kwijtraakt die bij hem in beslag zijn genomen.". Dat betekent dus dat de laptop door justitie in beslag wordt genomen.
.
Dus: legaal in gebruik... mijn kont! Dit is dus een gevalletje diefstal. Simpel.

NoEscom | 09-09-09 | 00:04

BNR is leuk maar die gast moeten ze kielhalen. Grijze haren internet kerel. Rot op.

henkstubbe | 09-09-09 | 00:04

Verbeurd verklaard aan de vertegenwoordigde partij... i.a. de spelontwikkelaar?

Zou mooi zijn als de vertegenwoordiger van een partij de buit op mag strijken. Huur je een advocaat in om je zaak te verdedigen, win jij, krijgt hij de boedel van de tegenpartij. Leuk extra zakcentje zou dat zijn...

Wel weer meer informatie over de zaak nu. hacker die een in spel in ontwikkeling steelt. Was dat niet in het nieuws een jaartje geleden? Even snuffelen dan komt de zaak vast wel boven water, inclusief de uitspraak.

asjemeblieft | 08-09-09 | 23:44

-weggejorist-

ofjepoepenmoet | 08-09-09 | 22:13

Ik veeg mijn reet af met Tim Kuik en iedereen die het Stichting Brein opneemt. Die club steunt de muziekindustrie die al tientallen jaren lang de Nederlandse burger oplicht!

Eikenhout | 08-09-09 | 22:02

Dodelijk @ GS... maar is neqschot niet de beste optie voor Timmeh?

Mastermattie | 08-09-09 | 21:38

De mening van Herbert Blankesteijn...

Verder nog iets?

natte krant | 08-09-09 | 21:12

-weggejorist-

anti020front | 08-09-09 | 19:57

Wat een lutser, die Blankesteijn.

H4x TBH. | 08-09-09 | 19:00

o.0
in beslag genomen wil niet zeggen : is voor kuikie.

weedo | 08-09-09 | 17:32

Dus, nog eens. Doe aangifte van die laptop, ook al is hij gebruikt bij 'illegale' activiteiten, er moet heel wat mee gedaan zijn wil een rechter bezit verbeurd verklaren. Dan nog behoort het bezit via www.domenien.rz.nl aangeboden te worden, niet in beslag genomen en dan in bruikleen want dan kun je als rechtmatige eigenaar een behoorlijk zakcentje van meneer Kuik eisen.

keerf | 08-09-09 | 17:23

Hey Herbert, slappe ouwe hoer!

verbeurdverklaren
ver´ beurd - ver - kla - ren
( verklaarde verbeurd, h. verbeurdverklaard)
verklaren (door rechter of overheid) dat een bepaalde zaak aan de staat vervalt;
ver´ beurd - ver - kla - ring
de -woord (vrouwelijk)
verbeurdverklaringen

Gevonden op: www.heelom.com/Echo/zoekrobot/woordenb...

Die laptop behoort dus niet toe aan Tim Kuik (of aan de door hem vertegenwoordigde partij) maar aan de staat!

Conclusie: Tim Kuik is en blijft een ordinaire dief!

Had dat maar eens kapot gecheckt!

Interruptiemicrofoon | 08-09-09 | 17:22

Die droeftoeter van een Kuik had niets moeten zeggen over zijn nootboek. Maar hij was zo trots op het feit dat ie in beslag was genomen, dat ie t niet voor zich kon houden. Terecht dat GS dit even onder de aandacht brengt.

keaus | 08-09-09 | 17:16

Als een laptop van een slachtoffer verbeurd is verklaard, vervalt daarmee het eigendom niet aan dhr Kuik of zijn zielige clubje maar aan de staat. En al wordt die bruinhemdenclub door de media met dezelfde kritiekoze puberbewondering bejegend als de overheid zelf, die stichting is geen overheid, al zou je het niet zeggen aan dat arrogante plebejersgedragvan de heren. Een doodgewone opportunistische laaienlichter dus, die Kuik.

landman | 08-09-09 | 17:15

Tim Kuik zat die vroeger nie bij PCM of ander blad, daar waar die ons illegale linken doorgaf in het blad(als je goed tussen de regels door las)?Vindt het maar een rarae vogel ........................

blogmaster | 08-09-09 | 16:54

Mooi dat jullie je hier mee bezig houden. Zo'n achterbaks figuur verdiend het aan den schandpaal genageld te worden.
Trots zijn op een 'legaal' gestolen laptop..

cabbit | 08-09-09 | 16:54

Update: Tim Kuik told TorrentFreak in a response that he acquired the laptop legitimately. The laptop was given to him by one of the parties involved in the case who received it as compensation. We have the verdict (jure.nl/BH7551), but it doesn’t mention the laptop.
torrentfreak.com/anti-piracy-boss-conf...

Farmill | 08-09-09 | 16:43

Gladde Tim heeft Herbert voor zijn karretje weten te spannen. Ik had Herbert wijzer geacht.

Der Theo | 08-09-09 | 16:17

T.K.'s CD-rek meenemen, rippen, uploaden en terugbrengen:
Mag dat?

Cazi | 08-09-09 | 15:59

Kuik hangt een of ander flauw verhaal op, en dan is-ie ineens de onschuld zelve? Nee hoor. Hij hanteert zelf ook het principe 'als je de schijn tegen hebt maak ik je kapot'. En dus: KUIK IS EEN DIEF.

Brutus Grootbek | 08-09-09 | 15:52

laptopdieven -1

X_Lawl_X | 08-09-09 | 15:35

Kan iemand die gebrilde moraalridder vierendelen.

veel vaak en vet | 08-09-09 | 15:04

-weggejorist-

Mrpurple | 08-09-09 | 15:03

Is meneer Blankestein (what's in a name) nu de digitale Holocaust van meneer Kuik aan het ontkennen?

CARELESS GERM | 08-09-09 | 15:01

Herbert, de man die het altijd weer voor elkaar krijgt om minimaal 4 weken achter de actualiteit aan te kreupelen.
Lief van BNR dat ze die kneus niet weg doen, dat pleit voor ze,qua menselijkheid, want wat moet ons herbert anders?

captainobvious | 08-09-09 | 14:28

Wat LoopseTeef en seven zeggen: zelfs bij verbeurdverklaring komt die laptop in geen enkel geval zomaar toe aan de 'belanghebbende', laat staan de vertegenwoordiger daarvan. Wat Blankesteijn bedoelt met z'n "kapotgecheckt" snap ik dus ook niet helemaal. Hij stelt een vraag aan Kuik, krijgt een slecht gefundeerde smoes terug van hem en neemt DAT vervolgens voor 100% waar aan, zonder zich ook maar even achter de oren te krabben. Kuik graaft zich ondertussen in een kuil waar hij zich maar moeilijk uit kan lullen. Hij zegt immers letterlijk dat hij die laptop heeft gekregen omdat deze verbeurd verklaard is aan de benadeeld rechthebbende, wat (zoals hierboven al gedegen is omschreven) juridisch niet mogelijk is. Dus OF hij heeft dat ding gekocht via Domeinen (heeft hij niet gedaan), OF hij heeft het ding gewoon in beslag genomen als de wrede Jodenjager die hij is. Conclusie: Tim Kuik is inderdaad een dief.

De Vrolijke Kaafir© | 08-09-09 | 13:42

Herbert Blankensteijn en Antoinette Hertzberger presenteerden honderd jaar geleden een tv-programma waarin werd uitgelegd hoe je moest kopieren en plakken in Windows

25 cm | 08-09-09 | 13:37

Tsja, wat zal ik zeggen...........
...... Tim Kuik, LAPTOPDIEF!

vliegende knorrepot | 08-09-09 | 13:30

@Neon
Geldt ook voor dvd's van de videotheek

OoO | 08-09-09 | 13:29

LoopseTeef | 08-09-09 | 13:03
Inderdaad, het normale traject is boete, kan eventueel niet betalen dus inbeslagname door deurwaarder die het bij openbare verkoping verkoopt aan hoogst biedende waaruit de boete weer betaald wordt..

seven | 08-09-09 | 13:25

Heerlijk stukje weer! *geniet achteroverleunend van Geenstijl*

Rafapaz | 08-09-09 | 13:15

Even het geheugen opfrissen, want bij topics over Brein heb ik die neiging nogal sterk. Timmetje probeert ons namelijk al jaren wijs te maken dat er zoiets bestaat als illegaal downloaden.

Muziek downloaden MAG
CD lenen van de bieb, kopietje maken -> MAG
CD lenen van de bieb, MP3's rippen -> MAG
CD lenen van de buurman, kopietje maken -> MAG
CD lenen van de buurman, MP3's rippen -> MAG

Neon | 08-09-09 | 13:10

Dat deden de moffen met fietsen. Precies hetzelfde.

Basje1738 | 08-09-09 | 13:03

seven | 08-09-09 | 12:39
Raar verhaal trouwens. Bij mijn weten zit het in het strafrecht zo: de laptop, daarmee zou gehacked zijn en is dus een middel om het strafbare feit te plegen. Daarom wordt het van de dader in beslaggenomen als bewijs. Bij de uitspraak/veroordeling spreekt de rechter verbeurdverklaring uit en de laptop valt dan aan de staat en belandt uiteindelijk bij domeinen in een kavel, waar iedereen een bod op kan doen. De laptop was dus niet van de benadeelde, laat staan van de vertegenwoordiger van de benadeelde. Die heeft al helemaal geen recht op de laptop, want het ding was immers niet van hun. Dit alles komt héél nauw als het gaat om bezit en eigendom van een goed. Bij mijn weten is dit dan ook een kudtsmoes van Tim Kuik. Ik denk eerder dat de laptop helemaal nooit op een lijst van inbeslaggenomen voorwerpen heeft gestaan.

LoopseTeef | 08-09-09 | 13:03

80% van nederland haat Tim Kuik, EN terecht verdomme!

StayMotivated | 08-09-09 | 12:57

Tim Kuik zijn moeder op de zeedijk

en deze pannekoek moet ook zijn bek houden

Johnny de Baas | 08-09-09 | 12:54

meneer blankestijn is niet zo slim :)

Jimpy | 08-09-09 | 12:52

Hey Tim, Ik "leen" ook de muziek die ik download

scaryguy | 08-09-09 | 12:49

-weggejorist-

SchinFoekie | 08-09-09 | 12:41

Tim Kuik: ""Hij is strafrechtelijk veroordeeld en zijn laptop is verbeurd verklaard aan de benadeelde rechthebbende die wij vertegenwoordigden. Ik heb hem dus volledig legaal in gebruik.” www.pluspost.nl/tim-kuik-brein-steelt-... Tim Kuik had die laptop dus op z'n minst moeten doorgeven aan de artiest die hij vertegenwoordig, maar dat doet hij niet, puur diefstal van de artiesten die hij zegt te vertegenwoordigen dus..

seven | 08-09-09 | 12:39

@ Andreas B. Goed gespot! Wat een sukkel!

JP_Nee! | 08-09-09 | 12:37

Bah smerige gajes.

Eagle89 | 08-09-09 | 12:37

Herpes Blankislijn is een Linux addept. Ventileren van rare illegale webpliesie is niet chick. Hij is wat onhandig in deze wereld van internet. Jongens en meiden: Downen via de nieuwsgroepen. Blu-ray na Blu-ray. Mooi en legaal.

JP_Nee! | 08-09-09 | 12:35

Wat voeren jullie toch een kleine vetes, jongens.

Von Münchhausen | 08-09-09 | 12:29

@Razende Rotterdammer | 08-09-09 :
Tim Kuik is zelf ook een downloader.
Dit is zijn filmverzameling:
www.imdb.com/mymovies/list?l=19255233

Tags zijn o.a.:
vob, divx, divx, no subtitles, mpg, no subtitles dus dan weet je wel waar dat vandaan komt.

Andreas B. | 08-09-09 | 12:25

Huur hem in voor € €

Stir Glenfarclas II | 08-09-09 | 12:23

Frelis Inna | 08-09-09 | 12:09
En waarom doen de Volkskrant, Trouw, AD, NPS, NOS, VARA, VPRO, IKON, LLINK, TV West, RTV Rijnmond etc etc etc dan geen aangifte tegen Wilders, als hij zo'n ontzettende racist is?
Dat lijkt me dan óók meer voor de hand te liggen, toch?
(Antwoord op je vraag: je haalt de taken van media en het OM door elkaar, pipo.)

Merlot | 08-09-09 | 12:20

@R. Pankaurowasmetomo | 08-09-09 | 12:04
Familie van R. Krommeweedjojo?

En-el Hak | 08-09-09 | 12:17

Echt positief over Kuik is die Blankensteijn nu ook weer niet. In een artikel op pluspost.nl schrijft hij; "Als het om downloaden en auteursrecht gaat ben ik het in alle opzichten oneens met de stichting Brein. Ik heb geen sympathie voor de werkwijze van Kuik en ik denk dat die voor de entertainmentindustrie averechts werkt. Ik vind het onjuist dat downloaders als groep worden neergezet als dieven. Maar een persóón van diefstal beschuldigen is heel wat anders. Dat mag alleen als je sterk in je schoenen staat."

Maar helaas blijft hij zijn standpunt dat Kuik geen dief is. Juridisch misschien niet, maar het doet toch een beetje aan van die foute amerikanen denken die in Afrika voor veel geld een trofee gaan schieten. Kuik zit dat laptopje gewoon als trofee...... zielig dus

Razende Rotterdammer | 08-09-09 | 12:11

Heb net met Tim K. gebeld, hij ontkent alles. Ook zijn buitenechtelijke affaires met Herbert D. en F. van J. zijn pertinent onwaar!

100%Mezelf | 08-09-09 | 12:11

Het kan best volgens de regeltjes wezen.
Maar in Nederland zegt dat niets.
Wij zijn namelijk een ambtarenjunta met cosmetisch kiesrecht.
Waar ministers zomaar kwaad weg kunnen lopen uit de volksvertegenwoordiging.
En in een dictatuur misbruikt het regime de wetgevende macht nu eenmaal voornamelijk om haar eigen wandaden te legaliseren.
Vandaar dat "volgens de regels" in dit land best nog compleet crimineel kan zijn.

Merlot | 08-09-09 | 12:11

Nederland.. is niet van de stoofpot maar de doofpot.. en de grootste criminelen noemen we hier ambtenaren.

reizenderoel | 08-09-09 | 12:10

@crankshaft

Oh een rechter. Dan is ie sowieso corrupt.

R. Pankaurowasmetomo | 08-09-09 | 12:10

Legaal afgepakt is bij Brein niets anders als afhandig gemaakt door intimidatie en blufpoker. Inbeslagname is alleen legitiem bij bevoegde instanties zoals politie en justitie.

doskabouter | 08-09-09 | 12:09

Waarom doet GeenStijl geen aangifte dan, als hij een dief is? Lijkt mij de meest voor de hand liggende optie.

Frelis Inna | 08-09-09 | 12:09

Volmaakt ambtenarenhoofd, die Kuik. Vroeger rechter geweest, schijnt. Een 100% MagNietMensch! Verdient geld met mag niet roepen, net als 1.000.000 andere ambtenaren.
*Jij mag niet, hij mag niet, zij mogen niet, dat mocht jij niet, zij mochten dat heulemaal niet*

crankshaft | 08-09-09 | 12:09

Lying Dutchman | 08-09-09 | 11:35
ROTFLOL!

Jaap de Paap | 08-09-09 | 12:08

Timmeke had in 1960 op de Dam in Amsterdam moeten gaan schreeuwen toen de eerste bandrecorders met opname-functie kwamen. Of in de jaren 20 bij de stencilmachines. Of in 15honderdnogwat bij de uitvinding van de boekdrukkunst. Die wet waar hij zijn versteend verhaaltje aan op hangt is 80 jaar oud. Had al moeten veranderen toen de radio werd uitgevonden. Dan nog met opgeeist spul van medelanders aan de haal gaan; dat vraagt om een straf-op-maat. Ik ga voor de 80 stokslagen (1 per jaar) en één steen per persoon die zich aangesproken voelt door zijn brabbeltaal.

OoO | 08-09-09 | 12:06

Even naar Herbert Blankestijn geluisterd. Het zou zo zijn dat de laptop verbeurd is verklaard en vervalt aan belanghebbende/benadeelde. Dat is volgens mij in dit geval die spelletjesontwikkelaar en niet diens vertegenwoordiger Tim Kuik. Juridisch mag Kuik misschien die laptop wel houden, maar het is moreel gezien natuurlijk te walgelijk voor woorden.

R. Pankaurowasmetomo | 08-09-09 | 12:04

Tim Kuik, ga es dood, joh!

En-el Hak | 08-09-09 | 12:03

Wat een ophef, laat kabouter Tim maar lekker prutsen aan zijn kansloze fileshare projectje.

*logt in op niet nader te noemen newsserver met backbone van 1000000 terabyte en retentie van 400+ dagen*

De Raggende Rechter | 08-09-09 | 12:03

@Herbert Blankesteijn: schrijf volgende keer eens een stukje over dat hitler ook wel goede dingen heeft gedaan, of dat pedofilie, mits met beleid eigenlijk helemaal nog zo slecht niet is, kom je veel meer mee in het nieuws.

G. van Paupertland | 08-09-09 | 12:01

ekimov - nee hoor, is terug stelen wat al eerder van je gestolen is door de 'toeslag' op digitale media. Als Tim Kuik terug mag stelen mogen wij dat ook.

openbaarminiserie | 08-09-09 | 12:00

lekker belangrijk

willybatenburg | 08-09-09 | 11:59

Heeft Herbert nog nooit van de "pluk ze" teams gehoord? In beslag genomen waar betrokken bij criminele handelingen word eigendom van de staat en geveild bij de dienst der domeinen.

Zou mooi zijn als iedereen hier terug mocht stelen wat een dief van hem gestolen heeft.

openbaarminiserie | 08-09-09 | 11:58

Het gebruik van de laptop lijkt me voldoende reden voor justitie om eens een huiszoekingsbevel te regelen. Iemand met zo'n moraal kan net zo goed zijn hele familie voorzien van in beslag genomen laptops met in beslag genomen muziek en in beslag genomen software.

domheid regeert | 08-09-09 | 11:57

@Andreas B. 11:24
Op mijn illegale cd's staat dat filmpje van brein niet, het tel.nummer dus ook niet.
Nu kan ik niet bellen!

necrosis | 08-09-09 | 11:56

Neemt niet weg dat downloaden zonder er voor te betalen voor paupers en plebs is. Mooi zootje wordt het als iedereen zelf kan gaan bepalen wat de vruchten van andermans inspanningen waard zijn.

ekimov | 08-09-09 | 11:56

@ editorxx | 08-09-09 | 11:51
Jij hebt een leencomputer waar je op zit te reaguren?
Bezit is namelijk diefstal, weet je.

Multiflauwekulti | 08-09-09 | 11:55

Tim kan geen laptop in beslag nemen. Tim is een particulier. Als de politie dus bij een huiszoeking een laptop meeneemt en Tim deze zich vervolgens toeeigent is Tim gewoon een dief.

JanVergoor | 08-09-09 | 11:54

Kuik is de belichaming van het extremistische kapitalistische gedachtegoed welke mensen dwingt om als ondergeschikte te leven naar de regels van de mensen die vinden dat zij recht hebben op meer geld dan een ander.

editorxx | 08-09-09 | 11:51

OffTopic: Wordt er nog wel eens gezocht naar MikeZ ?

Balzakius | 08-09-09 | 11:48

De rechthebbende dat is Timmeh. Natuurlijk niks aan de hand. Alles is voor Timmeh hij is immers degene waar het geld naar toe moet als zijnde rechthebbende... Dit riekt naar een maffiabaas die oorlogstrofeeën verzameld.

Cousin Avi | 08-09-09 | 11:47

Tim Kuijk? Die hypocriete leugenaar, met z'n verzonnen DDOS aanval op z'n website, z'n gebruik van feitelijk gestolen eigendommen, z'n belachelijk visie op copyright, z'n indianenverhalen over de verliezen die de platenindustrie leidt door downloaden, etc. etc. Ik zeg preventief ruimen deze zakkenvuller, van dit soort types kunnen er niet te weinig zijn.

MrFancyPants | 08-09-09 | 11:46

Heeft iemand die laptop wel eens op bijvangst gecontroleerd?

Als Tim Kuik de dief is, wie is dan precies de heler?

R. Pankaurowasmetomo | 08-09-09 | 11:45

Tim Kuick... Vuillleee rot mo. .. dief

G. van Paupertland | 08-09-09 | 11:43

@Lying Dutchman | 08-09-09 | 11:33: Respect, dat is al een hele grote stap.
@Multiflauwekulti | 08-09-09 | 11:37: ..... *wegloopt*

Fleauxe | 08-09-09 | 11:42

Multiflauwekulti | 08-09-09 | 11:37
Als ze op een goede manier waren ingebracht had het volgens mij niet zoveel pijn gedaan.
Thanks for asking.

Teun van het Tuinpad | 08-09-09 | 11:42

@cram
Pas op. Die brief is een kopie van een origineel. Dadelijk moet je de bips van je bevallige secretaresse ook nog afstaan aan Timmeh Kuik

OoO | 08-09-09 | 11:42

Ik snap t wel hoor. Met boeven vang je boeven. Takes one to know one. De Apple valt niet ver van de boom.

henkojenko | 08-09-09 | 11:41

@ cram | 08-09-09 | 11:38
Ik en mijn secretaresse zetten er altijd een fles champagne en glazen op (leeschbare kant boven). Ieder z'n meug.

Multiflauwekulti | 08-09-09 | 11:40

Ik laat mijn secretaresse altijd haar bevallige bips afvegen met de nota van Stichting Reprorecht.

cram | 08-09-09 | 11:38

Ik snap het wel, kuikentje is de enige Nl'der die geen copies thuis heeft liggen. Daarom zoekt hij een andere mannier om een kick te krijgen, of niet DIEF....

Drs. D. | 08-09-09 | 11:38

t = d

Multiflauwekulti | 08-09-09 | 11:37

@ Teun van het Tuinpad | 08-09-09 | 11:36
Doet dat nou zeer, zo'n bos veren in je aars?
(deze vraag is niet voor Flooks bedoelt, doorlopen graag dus)

Multiflauwekulti | 08-09-09 | 11:37

Wat een gore dief......, hoe kun je het in je hoofd halen om die laptop zelf te gebruiken !!!!!!, niet eens weg gegeven aan iemand die had kunnen gebruiken voor studie ofzo...... SCHIJNHEILIGE EGOIST.

k3VL4r | 08-09-09 | 11:37

@ Balzakius | 08-09-09 | 11:33
Alsof wij dom zijn dat wij dat niet weten. Zo is het namelijk, namelijk.
Ik vraag me trouwens wel af wie er op de rukdactie naar BNR zit te luisteren.

Multiflauwekulti | 08-09-09 | 11:36

of dat het nou illegaal of legaal is "afgepakt" het blijft toch apparatuur dat is gebruikt voor piraterij! of te wel, tim kuik... kuikt er ook illegaal op los... op een NIET zelf betaalde laptop!
dan mag persoon X waarvan die laptop is geweest een declaratie vordering indienen bij Tim Kuik oftewel LAPTOPDIEF

JoHnnY-B | 08-09-09 | 11:36

henkojenko | 08-09-09 | 11:28
Zo offtopic is het nu ook weer niet.
Denk daar maar eens over na.
En nog bedankt voor de complimentjes.

Teun van het Tuinpad | 08-09-09 | 11:36

In de verklaring van Tim Kuik wordt gesteld dat de laptop in beslag genomen is 'namens een bedrijf dat [Brein] vertegenwoordigt.' Zou het dan ook niet logisch zijn dat die laptop naar dat bedrijf gaat, in plaats van dat Stichting Brein hem zelf houdt?
.
Geenszins gesloten, deze zaak, zo lijkt me.

Breezermeloen | 08-09-09 | 11:35

henkojenko | 08-09-09 | 11:28
Sorry, henk, mijn ego past al lang niet meer op één enkele tegel.

Lying Dutchman | 08-09-09 | 11:35

Herbert Blankesteijn.. ga dood man.
viendje van KUIK

maced2 | 08-09-09 | 11:34

@Multiflauwekulti | 08-09-09 | 11:33
Vooral dat "namelijk".. Gadver

Balzakius | 08-09-09 | 11:33

[email protected] | 08-09-09 | 11:23
Klopt, ik mocht alleen het kruis besprenkelen.

Lying Dutchman | 08-09-09 | 11:33

"Kuik is namelijk 'Nederlands belangrijkste en succesvolste jager op muziekpiraten".
Sjeezzzz... waar sommige mensen al geen sociale status aan toekennen.
*Kudt-Kuik enzeau mompelt*

Multiflauwekulti | 08-09-09 | 11:33

@henkojenko | 08-09-09 | 11:28: *tissue geeft*

Fleauxe | 08-09-09 | 11:31

Leren die mensen dan niet dat je daar verder niet op in moet gaan en zo snel mogelijk in de doofpot moet laten verdwijnen ?

Balzakius | 08-09-09 | 11:30

Hmmm, vond Blankenstijn altijd wel goed. Nu niet meer.
Kuik: Je bent een DIEF van het ergste soort!
Blankenstijn: Zo ben je MEDEPLICHTIG!

frut666 | 08-09-09 | 11:30

Lying Dutchman | 08-09-09 | 11:15
ghe ghe, heerlijk he, geliefd zijn.

Teun van het Tuinpad | 08-09-09 | 11:29

Lying Dutchman Teun van het Tuinpad Fleauxe
Heren, heren, heren even een observatie. Jullie gaan v r e s e l i j k off topic en dan ook nog over jezelf... Ik vind jullie best (héél erg ontzettend vreselijk) leuk maar probeer niet groter dan jezelf te worden. On topic dan nu: ik vind het heel stom van meneer Kuik dat ie spullen jat van anderen

henkojenko | 08-09-09 | 11:28

"alles wat er staat is onwaar tenzij het tegendeel bewezen is"
Daar heeft hij wel een punt, dat dan weer wel.

lieverdeauddanreaud | 08-09-09 | 11:27

Vloberto | 08-09-09 | 11:19
Die WOB heeft betrekking op overheden. Niet op particuliere bedrijven en organisaties.

1sokkie | 08-09-09 | 11:26

Blankesteijn is een laptopdief-maatje. Juridisch gezien geen speld tussen te krijgen.

053 | 08-09-09 | 11:25

Stichting brein heeft een hoog nsb gehalte en Herbert Blankenstein is nooit verder gekomen dan corel draw 8 en commodore 64

Karel Kruizenruiker | 08-09-09 | 11:25

Ik weet waar BuMa stemra zit in Hoofddorp.
Kan ik daar ook zo'n gratis laptop afhalen?
Mijn andere computer wordt namelijk zo traag tijdens het downloaden en als ik iets naar DVD moet branden kan h'm soms een half uur niet gebruiken.

Voor mensen die het zelfde denken, de bewakingsdiensten in het kantoren park van Hoofddorp zijn niet zo snel dus je hebt toch zeker 10 tot 15 minuten.

Osdorpertje | 08-09-09 | 11:25

Mij een rekening sturen van 300 euro voor een rechtenvrije loop van 8 seconden kunnen ze wel. Ook die centjes zullen wel ergens belanden.

Builehalk | 08-09-09 | 11:25

Herbert wie?

OxyMoroon | 08-09-09 | 11:24

@Vloberto:

wat je ook kan doen is ze bellen. Op elke legale nijntje of Bob de Bouwer DVD van mijn zoontje krijg je dat verzoek minimaal een minuut in beeld: denkt u met een illegale kopie te maken te hebben, bel ons dan.
Dus ik zou zeggen: bellen maar.

Andreas B. | 08-09-09 | 11:24

@Lying Dutchman | 08-09-09 | 11:17: Onzin, daar distantieer ik me van. Mijn pak is rood, kennelijk begrijp je de hiërarchie nog niet zo goed.
-
Een laptop in gebruik nemen van iemand die 'm niet vrijwillig heeft afgestaan. Hmz, dat riekt naar maffia. Straks loop Tim nog op de kunstheup van mevrouw Janssen die, ILLEGAAL, een liedje van André Rieu heeft gedowload.

Fleauxe | 08-09-09 | 11:23

Onder welk ministerie of toezichthouder valt dat Brein eigenlijk?

Lying Dutchman | 08-09-09 | 11:20

Ik moest even m'n geheugen opfrissen...

Maar... ik weet het weer!!

Zo'n 70 jaren geleden bestond er toch ook een volkje dat dingen van anderen afpakten en dan zei: 'wij wij doen is volkomen legaal'...

Of hall ik nu twee dingen door elkaar...?

uitgeslapen | 08-09-09 | 11:20

Kuijk, je bent en blijft een dief! Tenzij je de waarde van de laptop vanuit de bedrijfsvoering uitbetaald aan de gedupeerden van de hackert. Dan heb je er voor betaald. Dus hup, kom op met de stukken. Kunnen we Brein trouwens niet kapot maken met WOB verzoeken? Iedereen 1 verzoek levert aardig wat werk op.

Vloberto | 08-09-09 | 11:19

Mag ik downloaden, in juridische termen ook aanduiden als in beslagname. Heb alleen nog geen tijd gehad ze bij de pliesie af te geven!

Godlessness | 08-09-09 | 11:18

Beetje Finse manier van doen Mutsaers en GS, als blijkt dat je ongelijk hebt, geweaun nog een tandje harder gaan schreeuwen en wild om je heen slaan. Kom op zeg, doe eens een beetje op niveau en gedraag je volwassen.

Meiden van heelul | 08-09-09 | 11:18

Waar je mee omgaat, daar wordt je mee besmet...

da wizard | 08-09-09 | 11:18

Neerhalen dat "Brein". Kapot moet het...

42 | 08-09-09 | 11:17

File sharen is voor LOSERS

mail cheauvinist pic | 08-09-09 | 11:17


Legaal of niet.
Het feit dat Kuik op deze manier aan je laptop moet komen is toch wel van een onmetelijke treurenis.
Gewoon zo'n ding kopen bij de MediaMarkt en je hebt NOOIT gezeik.
Maar nee hoor.. meneer moest er weer 1 'regelen'.
Waarom hebben wij het daar zo moeilijk mee?
Omdat Dhr Kuik een corrigerende taak op zich heeft genomen in de maatschappij, en zich daarom VER van dit soort schimmige 'ruilconstructies' of 'met gesloten beurs transacties' dient te houden.
Een kind begrijpt dit, en dus moet hij er nu niet ( samen met zijn vriendjes..) zo verontwaardigd over zijn dat hij onder vuur ligt.

boerka_zoekt_vrouw | 08-09-09 | 11:17

Fleauxe | 08-09-09 | 11:14
Het probleem was dat die witte puntmuts niet recht omhoog blijft staan.

Lying Dutchman | 08-09-09 | 11:17

Fleauxe | 08-09-09 | 11:14
ghe ghe :)

Teun van het Tuinpad | 08-09-09 | 11:15

Teun van het Tuinpad | 08-09-09 | 11:10
Klopt, we staan in Marokko op de verboden namenlijst, Islamitische landen komen we niet meer in en pas op waar je je haar, nagels en speeksel laat Teun, want de Antillianen willen een voodoopopje van je maken i.v.m. die opmerking van je dat je beter een witte senseo kan kopen omdat de zwarte niet werken.

Lying Dutchman | 08-09-09 | 11:15

@Teun van het Tuinpad | 08-09-09 | 11:10: Dat plan hadden ze voor mij ook opgevat, maar krijg die poppenhandjes maar eens zo ver dat het middelvingertje rechtop blijft staan.

Fleauxe | 08-09-09 | 11:14

Interjournalisten zijn tikkende tijdbommen.

Teun van het Tuinpad | 08-09-09 | 11:14

Kuik, heb je nog een leuk inbeslaggenomen laptopje voor me over? laptopdiefje dat je er bent.

conqueror | 08-09-09 | 11:14

STRUIK-ROVER
de; m,v -s iem die voorbijgangers berooft

_ILT_ | 08-09-09 | 11:13

Krom verhaal ook, van Blankenstein over die laptop.
"De laptop is verbeurd verklaart aan de benadeelde rechthebbende, DIE WIJ VERTEGENWOORDIGEN, dus is de laptop volledig legaal in ons bezit gekomen."

Dus met die laptop gebeurt blijkbaar hetzelfde als met het geld wat geïnd wordt voor de platen- en filmmaatschappijen die BREIN zegt te vertegenwoordigen ? Het verdwijnt in de zakken van BREIN en haar medewerkers ?

Andreas B. | 08-09-09 | 11:13

Heeft niemand de filmpjes meer van hebert uit zijn ncrv tijd? Dan kan je nog lachuh.

Ronnie_ | 08-09-09 | 11:10

Lying Dutchman | 08-09-09 | 11:07
Zalig, er schijnen zelfs haatbaarden te zijn die poppen verbranden met de naam Teun en LD.

Teun van het Tuinpad | 08-09-09 | 11:10

Sowieso heb ik helemaal niks met internetjournalisten.

Lying Dutchman | 08-09-09 | 11:09

Hee Tim Kuik! Weet je wat jij bent? Een ordinaire laptopdief! Spullen die je in beslag neemt en vervolgens zelf in gebruik neemt, dat is diefstal..

JosVerbeek | 08-09-09 | 11:08

Iedereen haat Geen stijl en haar reaguurders. Heerlijk. Het voelt als een warm bad.

Lying Dutchman | 08-09-09 | 11:07

Legaal afpakken is hetzelfde als in de rug neerschieten.

juriste | 08-09-09 | 11:07

Kijk, wij, de mensen die niet illegaal muziek downloaden, voelen ons natuurlijk op onze pielem getrapt als onze verworven vrijheden worden ingeperkt. Als zo'n voorvechter als Kuik zo onhandig is om te vermelden dat hij op min of meer dubieuze wijze aan een laptop is gekomen, moet ie niet huilen dat ie verkeerd begrepen wordt. Hij heeft namelijk een voorbeeldfunctie (of het het goede voorbeeld is, laten we in het midden) en dan moet je geen domme dingen zeggen. Plus dattie goed betaald wordt om onder andere géén onhandige uitspraken te doen. Plus dattie goed genoeg betaald wordt om elke paar maanden zelf een nieuwe VAIO te kopen. Dus, misschien is hij wel legaal aan de laptop gekomen, maar het voelt illegaal.

Het waait wel over! | 08-09-09 | 11:07

Het is dus ook goed dat ik nog altijd films en muziek download! Dat zijn de regels van het internet toch? Alles is gratis.

Godlessness | 08-09-09 | 11:05

En verder, wat CoJoNes zegt inderdaad, jammer dat we geen kudo's kunnen geven voor reaguursels.

Andreas B. | 08-09-09 | 11:05

* wenst GS een strijdvaardige week toe *

Je Verzint Het Niet | 08-09-09 | 11:05

Wonderlijk, dat BREIN spullen in beslag neemt, en die dan zelf gebruikt.
Lijkt me wel diefstal eigenlijk.

En nu is het genoeg! | 08-09-09 | 11:04

Waarvoor hulde en waarvan acte.

Adriaantjeeeeeuh | 08-09-09 | 11:03

Tim Kuik is een dief inderdaad, of, beter gezegd, een heler ?
Dat onderscheid laten we aan justitie over, heeft de eigenaar van de VAIO zich al gemeld trouwens ?
En schoolmeester Blankenstein moet zijn mond houden, die leeft, kwa computers gesproken, nog in het stenen tijdperk. Durf te wedden dat hij zijn bestanden nog op USB sticks opslaat, of godbetere het, op floppies.

Andreas B. | 08-09-09 | 11:03

@CoJoNes | 08-09-09 | 11:02

prima verwoord

bees-t- | 08-09-09 | 11:03

Herbert zit vuistdiep in Tim en andersom .... en zo te horen vinden ze het nog lekker ook ....

Je Verzint Het Niet | 08-09-09 | 11:03

Veel erger is dat Tim Kuik met z'n Brein onderdeel van het probleem is, sterker nog hij is het probleem. Brein legt boetes op, spant rechtszaken aan maar keert nooit geld uit aan rechthebbenden. Ik wil best betalen voor een gedownloade film of cd, geen probleem. Laat die filmstudio's maar een paypal/MC/Visa knop maken op hun site. Door de stupide reactieve acties van Brein, zal het nog jaren duren voordat de 'industrie' wordt gedwongen met z'n tijd mee te gaan. Dankzij lieden als Uebermongool Timmeh worden ze keer op keer geconfronteerd met niet alleen de diefstal van hun werk, maar ook nog eens met een schimmige stichting die met een soort Munchhausen by Proxy-achtige aandoening genoegdoening claimt over hun creatieve werk.
Tim Kuik is een grotere dief dan alle downloaders bij elkaar. Uiteindelijk kost het gezeik van Tim de industrie ettelijke malen meer dan al het gedwonloade gecombineerd, enkel en alleen omdat hij eigenbelang laat prevaleren boven het vinden van een structurele oplossing.

CoJoNes | 08-09-09 | 11:02

Men neme een snuf haat jegens GeenStijl, een dikke tampeloeres bij de gedachte aan Tim Krullebol Kuik en een column is geboren.

Fleauxe | 08-09-09 | 11:02

Ook mooi, zelf een regel opstellen dat je in beslag genomen spullen in gebruik kan nemen en voila, je kan integer blijven. Ik vind dat je zoiets niet moet willen. Al is het maar omdat het motief achter inbeslagname daardoor erg dubieus wordt...

Beau ter Ham | 08-09-09 | 11:02

Herbert Blankesteijn, altijd reuze informatief met z'n 1,2 minuten column bij BNR.....
beetje jammer dat alles waar hij over praat een baard heeft van ~3 jaar, pancake-bunny, bankneger etc etc.

GAAAAAAAAAAAAAAP.

woefdrammer | 08-09-09 | 11:02

-weggejorist-

1985 | 08-09-09 | 11:02

Herbert is zo oud als de 56k modems, tijd voor iets vernieuwends, Jeroen Mirck!

Fluffy Bunny | 08-09-09 | 11:01

Inderdaad - Meneer Kuik, je bent een vuile dief!

Tine | 08-09-09 | 11:00

Zelf de grootste crimineel, de heer Tim K.

DDSilver | 08-09-09 | 10:58

Net zo sneu als die Van Jole dus.

startrekpdl | 08-09-09 | 10:58

Herbert Blankensteijn deed toch ooit een programma samen met die jankert van een van Jeaule?

number one | 08-09-09 | 10:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken