Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook PvdA zegt: straatgeweld komt door rap

hopiboys.pngJa hoor, na korpschef Welten is ook de PvdA nu he-le-maal om. Fractievoorzitter Manon van der Garde presenteert ons voor eens en voor altijd de oorzaak van het toenemende straatgeweld onder Antilliaanse jongeren in de Bijlmer: rapmuziek! Ja! Niet een falende politie, een gedogend gemeentebestuur of een ontbrekende opvoeding is de aanstichter van al het kwaad, het is gewoon die verdoemde hiphop. Die zorgt ervoor dat de jeugd massaal ontspoort en gedoemd is de criminaliteit in te gaan. Kijk. In feite is er met die Antilliaanse kids in de Bijlmer helemaal niks aan de hand. Ze groeien op met twee zeer verantwoordelijke ouders die hun alle kansen en mogelijkheden bieden iets leuks van hun leven te maken. Na Sesamstraat (leuk èn leerzaam!) gaan ze naar bed om de volgende ochtend weer met een gevuld broodtrommeltje naar school te vertrekken en veel te leren. Zowel de juffen en meesters op school, buurtbewoners en de wijkagent houden tevens een oogje in het zeil om problemen te voorkomen. Maar ja. Dan komt er dus op een gegeven moment dat TMF en MTV om de hoek kijken en wordt alles anders. Dan wil de modeljeugd opeens mensen beroven en laptops jatten, zeg maar datgene waar alle succesvolle rappers ook groot mee zijn geworden. Vervolgens is iedereen alle grip kwijt en zien ouders hun kroost veranderen in meedogenloze gangmembers. Dus PvdA, geen rapworkshops meer organiseren a.u.b, dan komt alles heel misschien nog net op tijd goed.

Reaguursels

Inloggen

Voor het niet optreden tegen ALLE narigheid die ons de laatste 4 decennia is overkomen is de PVDArmoe ZELF verantwoordelijk! Het zou goed zijn voor Nederland om deze landverpesters en verraders samen met de nare geloofsaanhangers die de verkeerde entiteit aanhangen, het land uit te zetten naar b.v. de Libische woestijn. Ruimte zat en een idioot die daar de baas is. Kunnen ze nog heel wat goeds doen.

2hot | 03-09-09 | 08:11

Op richt je?

Raffael77 | 02-09-09 | 18:18

Verkeerde draad :-( PFFF

Rest In Privacy | 02-09-09 | 15:52

Arrogante [email protected] Je zit daar om je aanhang te vertegenwoordigen en niet voor jezelf [email protected] Maar leg dat een PVDAer maar eens uit.

Rest In Privacy | 02-09-09 | 15:51

Uitleg aan al jullie grappenmakers die denken dat hiphop de oorzaak is.

Hiphop =

MC (geen rapper maar iemand die met zeer hoge vocabulaire vaardigheden en lyrische kwaliteiten een goed geschreven tekst met een lekkere doeltreffende flow naar buiten brengt.)

DJ (geen plaatjes draaier maar vakkundig nummers aan elkaar mixt en zo goed doet dat hij/zij er zelfs een soort van verhaal van kan maken.)

Graffiti (niet alleen zijn naam spuit maar een waren kunst schildering maakt op een muur en daar in zijn kenmerken in achterlaat.)

B-Boy (geen breakdance maar iemand die de orginele en ook enige straat dans die zich al ver in de soul tijd ontwikkelde naar voren kan brengen met klasse, stijl en diepgang. Neem Rock Steady Crew als voorbeeld.)

Lever je als artiest geen bijdrage aan de hier boven genoemde The 4 Elements dan ben je geen HIPHOP.

Nu ff to the point:

Dikke onzin van een onwetende overheid die niet wil inzien dat jeugd losgeslagen is.
Het zijn deels de ouders die hun kinderen te los opvoeden.
De overheid zoals eerder genoemd veel te slap optreed bij misdrijven.
Haal die overbodige luxe maar weg uit gevangenissen.
Keihard optreden en desnoods met geweld bij probleem jongeren die de wet niet willen naleven.
Geef geen werkstraf maar laat ze iets opsteken van een lekkere zware Bootcamp.
De jeugd zelf kan er ook wat van. Lief thuis doen maar op straat lekker de stoere held uithangen en dan precies hetzelfde noodlot begaan als nep gangster Lexxus.
Ik heb ook een nare jeugd gehad en veel dingen mee gemaakt maar ben door positieve houding er ook boven op gekomen.
De hiphop muziek heeft mij eruit gehaald en niet in de goot doen landen.

Raffael77 | 02-09-09 | 12:51

Rap is begonnen als uitlaatklep voor het kudtleven die veel jongelui hadden/hebben. Ze kunnen hier klagen, zeuren, opscheppen, janken, huilen maar ook best wel eens een punt maken. Rap wordt zelfs door sommigen gezien als noodzaak om een kijkje te krijgen binnen de hoofdjes van de probleemjeugd. Als je het mij vraagt krijgt een maatschappij de jeugd die het verdiend (Maassen). Ik denk dat de oorzaak niet bij muziek kan liggen. Laat die muziek maar eens weg bij die jongeren. Dan heb je pas de poppen aan het dansen. (Geen echte poppen natuurlijk...)

EenZiener | 02-09-09 | 11:56

RAP is niet de oorzaak van het straatgeweld maar het werkt wel als een katalysator.
Als eerste zit het in de aard van dit tuig zelf in combinatie met een gebrek aan opvoeding.
Natuurlijk mogen er best vraagtekens worden geplaatst bij die idiote verheelijking van geweld en criminaliteit in die gangster rap kudtmuziek.

Maar als die ruggegraatloze PvdA nu eens keer stopt met theedrinken en schoffels uitdelen en dat tuig gewoon kaalplukt een een tijdje in heropvoedingskampen met dwangarbeid stopt.
Zodat duidelijk wordt dat misdaad niet loont. (want dat doet het nu blijkbaar wel)
Dan is het misschien nieteens nodig om RAP muziek aan te pakken.

Vuurmuur | 02-09-09 | 11:43

Dus eigenlijk is dit een verkapt pleidooi van Mutsaers voor André Rouvoet en zijn inzet voor het traditionele gezin?

relatief | 02-09-09 | 10:39

Sacred Reich (een metalband) had hier begin jaren 90 natuurlijk al een goede tekst over. Dit is een stukje uit "Who's To Blame":
"Now it's time for parents
to open ears and listen
maybe it's too late
to see what you've been missing
music is no cause of death
it's you that suffocates
if you had opened your eyes and ears
you'd see just who's to blame
Who's to be responsible
for a life that's gone off track
who's the one who must be there
to see it gets put back
where were you to hear the cries
of a person in need
were you there to see the signs
or were you too busy"

Shotgun!

Mr. Krinkle | 02-09-09 | 10:30

het geweld op straat komt niet zozeer alleen door de "rap"cultuur, het komt ook door die PIEEEEEP buitenlanders die zich hier niet aanpassen! tevens word rap door veel jongeren / jeugd verkeerd opgevat terwijl in rap meestal juist een goede boodschap zit.
diegene die rap verkeer opvatten zijn meestal de oppervlakkige figuren.. de een word opgejut door de ander (te weten... rap is alleen voor coole dude's en dudets) en dan komen er alleen maar meer problemen terwijl in origine de rap zanger of zangeres dit helemaal niet uit. wat dat betreft begin eerst maar eens met die figuren die zich hier in nederland niet aanpassen! opsojemieteren met dat pleuris zooitje! als ik in het buitenland ben dan heb ik oo het fatsoen en de normen en waarden mij voor die tijd dat ik daar ben aan te passen!

JoHnnY-B | 02-09-09 | 10:09

Stel... stel... even zuiver hypothetisch: we zouden al die rifapen terugsturen naar hun zandbak... zou het dan zomaar kunnen dat het straatgeweld bijna evenredig afneemt?

Ik bedoel, ik heb nog nooit gehoord dat Brainpower en Extince iemand neergeslagen hebben?

Pikkestrijder | 02-09-09 | 08:20

kan iemand de PVDA ff een pipa onder de neus duwen

veel vaak en vet | 02-09-09 | 06:03

rap sowieso altijd -1

Dutz0r | 02-09-09 | 03:15

Sow hee, die PvdA haalt de PVV keihard rechts in. Sjesus. Dadelijk gaan ze nog roepen dat de islam een achterlijk cultuur is en dat vooral marokkaanse jongeren crimineel zijn.. Brr, Wouter met een peroxide kapsel.

funkyd | 01-09-09 | 23:27

Volgens mij komt het gewoon door (een te groot deel van) die allochtonen zelf. Met de achterlijke cultuur en bijbehorend temperament heb je geen rap meer nodig of eigenlijk, bij deze figuren schiet de agressie uit die muziek direkt wortel, het is kat in het bakkie.

ZSU-23-4 | 01-09-09 | 23:03

Fragony | 01-09-09 | 16:46
15 x PVDA in 020. Amsterdam is verloren!

SirHC | 01-09-09 | 22:57

Er is een verschil tussen de huidige hangjongeren, van toen en die van nu.
Een en anders heeft te maken met de culturele afkomst, maar dat zal wel weer iets met policor te maken hebben zijn. Aan u alen te beslissen, waar het feitelijk ligt.
Ik heb zo mijn mijn gedachten. Een paar dagen geleden, zag ik een 17 jarig hollands meisje, die en winkel in wilde, verbaal en lichamelijk geintimideerd worden door haar Turkse vriendje van 25. Repesect, bek houden, etc.Einde van het verhaal, hij spuugde de hoer in in haar gezicht. En de slaaf veegde het spuug gedwee af en hen volgde de man. Ondertussen, werken we voor men, hun uitkeringen.
Nieuwe vorm van slavernij. Denks daar maar eens over na mensen.

Zo jammer! | 01-09-09 | 22:48

Prima dat je af en toe ergens een draai aan geeft, dit slaat echter alles.

Als er in ZO een verband is tussen rapperts, platenlabels, en georganiseerde misdaad, is dat inderdaad een probleem. Niet het enige probleem in ZO en wellicht klopt het zelfs allemaal niet. Maar de PVDA heeft gewoon een punt, tenzij de link die Welten aangeeft niet bestaat, maar dan moet je dat aankaarten.

De pvda zegt nergens in dit artikel dat straatgeweld door rap komt. Men is bezorgd over een al dan niet bestaande link tussen de straatcultuur en georganiseerde misdaad. Waarschijnlijk hebben een heleboel mensen bij verschillende politieke partijen hier heel slecht onderbouwde standpunten over, maar dat bleek hier nergens.

TMF en MTV werden niet genoemd, slechts een wat vage referentie naar ´teksten´ maar die werden duidelijk niet als reden genoemd voor straatgeweld.
Prutsartikel dit!!

ams | 01-09-09 | 22:28

Voer de Metal/Rock in! net als vroeger!

Kukenstår | 01-09-09 | 22:06

oh het komt door rap!
ik altijd maar denken dat het door agressief en debiel gedrag ontstond..

deepblue | 01-09-09 | 21:42

Ben het er wel mee eens dat die jongeren zich er door laten beinvloeden, maar vind het wel vreemd dat wij vroeger met een blowtje in de waffel naar N.W.A, Cypress Hill, Snoop dogg, KRS One etc. luisterden zonder overlast te veroorzaken.
Lijkt me niet echt de oorzaak dus..

'TrauMa | 01-09-09 | 21:38

Heerlijk cynisch stuk van Mutsaerts, maar wel waar!!!
De PVDA is de kampioen in het leggen van verbanden met de verkeerde oorzaken.

rapunzelklokje | 01-09-09 | 21:17

Gordon wordt verplicht op school

RomaNrsOne | 01-09-09 | 20:53

Dus als ik het goed begrijp is het criminele gedrag te wijten aan rap, aldus de PvdA. Maar ik en mijn witgetinte medevriendjes luisterden ook altijd rap. Dan mag de PvdA mij gaan uitleggen waarom ik en mijn vriendjes nooit een opgeturkte honda-civic annex BMW hebben aangeschaft. Noch hebben wij sisklanken geuit of straatroven gepleegd. Sieraden met bladgoud hebben wij ook nooit gedragen, laat staan gouden tanden.

Ik verwacht uitleg!

van der g | 01-09-09 | 20:36

wauw ik luisterde altijd N.W.A. en ik heb nog nooit de neiging gehad om crimineel te zijn.. deed ik toch wat fout..

LTK | 01-09-09 | 20:17

Door Suicidal Tendencies ben ik de helft van mijn vrienden kwijt geraakt

miko | 01-09-09 | 20:13

jokkebrok........... nee ik weet het niet

adept<> addopteren??? <> overnemen<> marktplaats???? hahahah, sorry, maar ik had wel wat met dat woord van jouw, maar dan meer over die kansloze tienergezinnen waar de kinderen de "slechte gewoontes van hun ouders overnemen", ouders die door hun eigen ouders weer verbannen zijn van dat rotte kuteiland waar ze vandaan geschopt zijn, hoere en junke kinderen zijn het, die we terecht moeten stellen,....... en de kinderen zijn dus nog een stapje erger, kan je je het voorstellen wat deze weer gaan "adapten"? berg je maar, eerst schoten ze elkaar dood, nu beroven ze met veel geweld je gepensioneerde ouders in huis, en de volgende geédapte versie schiet iedereen overhoop.
BUKKEN................ niet voor cordon en zijn gevolg natuurlijk

ik weet het nie...........

weetnie | 01-09-09 | 20:07

FF een tikkie OT:
Wie zich geroepen voelt om René Danen uit de tent te lokken (en ook een antwoord te krijgen) moet op dit stukkie reaguuren, hij zit er blijkbaar 'bovenop'.

www.bruggenbouwers.com/2009/09/01/&...

koen_c_s | 01-09-09 | 20:01

Alle rapmuziek verbieden, en wel meteen! Waarom zijn we daar niet eerder opgekomen. Kan dan ook meteen de experimentele jazz in de ban gedaan worden aub. Daar word ik namelijk erg onrustig van.

Jeremia | 01-09-09 | 19:41

Net zoiets als:
Van gitaar spelen krijg je lange haren.
*mompelt iets over Americaans onderzoek*

SyntaxError | 01-09-09 | 19:21

"Een correlatie is nog geen causaal verband!"
Zeer juist mijn waarde.

SyntaxError | 01-09-09 | 19:16

@weetnie | 01-09-09 | 19:03
" adept????????????? "

Ja is niet echt moeilijk te begrijpen hoor . Laat mij het je uitleggen.
Naar mate de PvdA meer en meer van de alledaagse realiteit verwijdert raakt is het aanhangen van deze partij (tegen beter weten in) meer en meer een occulte bezigheid geworden. Het is een zichzelf bewijzend systeem geworden zonder wortels..... snappie ????????????????????

Jokkebrok | 01-09-09 | 19:16

Een correlatie is nog geen causaal verband! Ik geloof best dat de grootste paupers de hele dag naar hiphop luisteren.
De pvda verbuigt elk onderzoek in haar eigen voordeel en een groot gedeelte van de bevolking neemt het nog klakkeloos aan ook

shannon89 | 01-09-09 | 19:13

@dickwvf | 01-09-09 | 19:05
Zullen we de staatscensuur maar weer in het leven roepen dan?

SyntaxError | 01-09-09 | 19:11

-weggejorist-

dickwvf | 01-09-09 | 19:05

-weggejorist-

weetnie | 01-09-09 | 19:03

Het is een MANTRA niet meer en niet minder. Zeg vaak genoeg achter elkaar dat RAP de oorzaak is en geen symptoom en je wereldbeeld is gered.

Dit fenomeen is voor de weldenkenden onder ons natuurlijk tamelijk verontrustend. Zeker wanneer het om mensen gaat die iets in de melk te brokkelen hebben aangaande de inrichting van ons land.

De PvdA vind ik om deze reden alleen al een gevaar voor de Geestelijke VolksGezondheid. Overigens is de agent die als eerste hierover begon een PvdA adept.

Jokkebrok | 01-09-09 | 18:56

*naar house luisteren gaat

cheapthrilss | 01-09-09 | 18:36

ja, ik weet het niet, maar je hoeft de crackverslaafde tienerouders dus idd. niet aan te pakken,
gewoon doodschieten dat tuig. of gewoon elkaar dood laten schieten, want daar komt het meestal op neer, jammer dat ze iedere keer weer er zo'n duur onderzoek op los laten, gewoon begraven en niks doen, gegarandeerd dat je binnen een week er nog een paar dooien bij hebt, zo doe je dat...............

weetnie | 01-09-09 | 18:26

Geweld komt door voetbal, verbieden dus !

Anarki | 01-09-09 | 18:24

"Don't believe the hype," zou Chris Rock zeggen. Maar ja, dat is een negert die van rap houdt, dus niet geheel onpartijdig.

Haaimans | 01-09-09 | 18:22

Misschien lukt het ze wel, de laatste overgebleven groep kiezers wegjagen. Dag PvdA, leuk dat je er was, misschien denken we ooit nog aan je...

Mr Dixit | 01-09-09 | 18:16

wat een grap dit

rsk | 01-09-09 | 18:12

@Lets Kuttekrap | 01-09-09 | 17:34, lol.

gentle giant | 01-09-09 | 17:56

Straatgeweld komt door al die lui die we hier naar binnen hebben gelaten en het softe politiebeleid en al die geitenwollesokkenidioten die ze alsmaar de hand boven de kop houden en altijd maar weer smoesjes bedenken om ze maar niet aan te pakken waardoor ze denken dat alles mag en kan.

Eventhorizon | 01-09-09 | 17:55

pop/film en sektes.
John travolta en Tom Cruise / Dianetics
Boy George, Euritmics en Kula Shaker / Hare Krisna
Robbert Fripp/ David Sylvian /Sai Baba
Heb er niet eens moeite voor gedaan.

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:55

seven | 01-09-09 | 17:37
I a heart full of dust
lives a creature called lust
it surprises and scares
En dan zijn we weer rond.

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:50

OoO | 01-09-09 | 17:41
daar begint het mee, na een half uur zijn het echte hangjongeren...

Teun van het Tuinpad | 01-09-09 | 17:46

-weggejorist-

Hermelijnen Rev. | 01-09-09 | 17:45

Zullen dan maar beginnen met ali b kielhalen?

henkdekanarie | 01-09-09 | 17:44

@Teun
Spontaan verwisselen ze d's met t's.....?

OoO | 01-09-09 | 17:41

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:28

Hahahahahahha xD PR-organisaties van sekte's ;D

SchinFoekie | 01-09-09 | 17:40

Laat ze maar eens een uurtje Arne Jansen luisteren.
Kijken wat er gebeurd.

Teun van het Tuinpad | 01-09-09 | 17:39

Ja, en aids komt zeker door homo's.

henkdekanarie | 01-09-09 | 17:39

@gentle giant | 01-09-09 | 17:24
Vinjeliev

paridae | 01-09-09 | 17:39

Inderdaad, alle rappers zijn pipa dragende criminelen net als alle politici corrupte zakkenvullers zijn.
*slaapt verder*

SyntaxError | 01-09-09 | 17:38

Teun, lieve jongen, haal is een is weg, wil je.

Teun van het Tuinpad | 01-09-09 | 17:38

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:33
"In a tower of steel Nature forges a deal To raise wonderful hell" Björk de architect van het Icesave debakel?

seven | 01-09-09 | 17:37

Nou ik vind dat ze helemaal gelijk hebben. Rap maakt jongeren kapot. Verbieden die troep en rap een beetje!

cognitieve dissonant | 01-09-09 | 17:37

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:34 nee, teruglezend zie ik nergens dat ik dat getypt heb.

zeg maar jansen | 01-09-09 | 17:37

Schoorsteenveger | 01-09-09 | 17:28
En sinds ze is ambtenaar van de burgelijke stand is zijn de bruiden niet aan te slepen.
;)

Teun van het Tuinpad | 01-09-09 | 17:37

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:26
Gatver. Is er eindelijk een goed produkt uit IJsland, komen weer van die stuiterkuikens met wat ze noemen een "REMIX" om zogenaamd het origineel een nieuw élan te geven. Remixers -1. Bjork: +1.
Nitwits; blijf van muziek af.

OoO | 01-09-09 | 17:36

zeg maar jansen | 01-09-09 | 17:33
Luister blaag, jouw tekst is: 'O, bij welke bands zou dat dan wel zijn?'

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:34

Van vroeger werd er tenminste nog flink geneukt in de Bijlmer, daar is zelfs een film over gemaakt met zij van Carry en hij van Hugo. Misschien een idee om die intergraal op de flats te projecteren om de gangsterwannabees weer massaal aan het neuken te krijgen in plaats van elkaar te mollen. Niet dat ik daar op tegen ben, maar toch.
Ach, kan mij het ook rotten. Het is omsterdom maar.

Lets Kuttekrap | 01-09-09 | 17:34

seven | 01-09-09 | 17:28
Nou, dat houdt het ritme lekker op gang!....

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:33

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:28 jij moet haast wel drie aluhoedjes tegelijk dragen.

zeg maar jansen | 01-09-09 | 17:33

Straatgeweld komt door rap? Bertus zegt: Straatgeweld ontstaat overal waar dit kattengejank ten gehore wordt gebracht:
www.youtube.com/watch?v=UlLaUCAQlQQ

Bertus Betonsloper | 01-09-09 | 17:33

TMF en MTV zijn vooral amerikaanse programma's...
Wat voor problemen hebben ze daar dan wel niet!

Ikweetni | 01-09-09 | 17:31

PvdA is goed bezig met dat muziekverhaal.
Veel bands zijn PR-organisaties van sekte's!

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:28

Vóórdat dit liedje uitkwam gingen we allemaal nog naar Zandvoort of Scheveningen.
www.youtube.com/watch?v=nd_fY8aBmjs
Nadat dit liedje was uitgekomen moesten ze daar in Spanje als een gek hotels langs de kust neer gaan zetten om aan de vraag te kunnen voldoen.

Schoorsteenveger | 01-09-09 | 17:28

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:18
Ah de staatsecretaris die dreigt met een megakoring van uiteindelijk maar liefst 5 procent voor de As Siddieq basisschool www.depers.nl/binnenland/332962/Minist... Daar sidderen de Saudi's echt voor..

seven | 01-09-09 | 17:26

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:19 het is trouwens "einde AAN de domheid" maar goed, ik vertrouw erop dat je daar al eens op gewezen bent.

zeg maar jansen | 01-09-09 | 17:26

Lying Dutchman | 01-09-09 | 17:12
Je krijgt wel een badkamer, geen douche.
Daar begon die niet aan.

Teun van het Tuinpad | 01-09-09 | 17:26

-weggejorist-

Hermelijnen Rev. | 01-09-09 | 17:24

@paridae | 01-09-09 | 17:22, jouw zwitsal mag weg.

gentle giant | 01-09-09 | 17:24

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:19 heeft het invloed op jou?

zeg maar jansen | 01-09-09 | 17:24

Manon van der Garde, ik wil het niet op de man spelen maar dit is nu niet echt een politiek zwaargewicht.

Vast een aardig mens maar ze vlindert wat rond in de plaatselijke politiek, de reacties op haar blogs van andere PVDA-ers liegen er vaak niet om.

Next

Jeblijftjeverbazen | 01-09-09 | 17:23

Schoorsteenveger | 01-09-09 | 17:18
De jaren 80:
Doom, suicide en beurskrach, minimal music, minimale architectuur en styling, de invloed van Einsturzende Neubauten?
Het huisvuilprobleem in Napels?

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:22

Welnee, straatgeweld of vandalen zijn van alle tijden. De Bromsnorren echter, zijn verleden tijd. Met dank aan de PvdA. Guus ter Horst gaat gewoon verder met bezuinigen op de politie. Logisch toch: 1 + 1 was ooit 2. Maar dat is blijkbaar ook verleden tijd. Zal wel liggen aan het verslechterde onderwijs. Ook weer dankzij de PvdA. Eigenlijk open deur.

paridae | 01-09-09 | 17:22

zeg maar jansen | 01-09-09 | 17:16
U heeft wat laat ingeschakeld. De vraag was: Heeft muziek invloed op de maatschappij, of andersom?

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:19

Ik associeer rap altijd met luiheid, ik weet niet waarom?

Lying Dutchman | 01-09-09 | 17:19

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 16:56
Daar vraag je me wat. En wat is de invloed van deze lui geweest op het vallen van de Muur?
www.youtube.com/watch?v=JZ4Q9_bDwLY

Schoorsteenveger | 01-09-09 | 17:18

seven | 01-09-09 | 17:14
De staatssecretaris! ('Sharon, doe er wat aan' als in 'Geert doe er wat aan'.)
Terzijde, dan hou je ook vast van de Massic Attack remix va Björk?

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:18

Mja, het is aan de ene kant wel waar maar aan de andere kant weer niet, meestal zijn degene die rotzooi trappen dat allang gaan doen voordat ze naar rap gingen luisteren. En rap heeft nu eenmaal een gangster sfeer erom, daar mag je de donkere medemens in Amerika onder andere aan bedanken. Daar is het cool als je 9 kogelgaten in je lijf hebt en 50 cent heeft.

Necramonium | 01-09-09 | 17:17

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:01 mischien is frankie ondertussen wel al terug, het is meer dan 20 jaar geleden dat ze gingen. en het was geen rap, dat ook niet.

zeg maar jansen | 01-09-09 | 17:16

Zeau, over het intrappen van een open deur gesproken...

Iemand nog iets over dat de politiek (of in ieder geval de PvdA) ver van het volk weg staat?

Nietvoordekat | 01-09-09 | 17:15

seven | 01-09-09 | 17:13
Lekker Seven!

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:15

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:13
Welke Sharon bedoel je exact? Ariel ?

seven | 01-09-09 | 17:14

het is niet de rap, het zijn die petjes.

zeg maar jansen | 01-09-09 | 17:14

Manon van de Garde is niet te kloppe! Al die negers met pipa's moeten nu onmiddelijk stoppe!

/rapseth!

Bo!

kolonel klootoog | 01-09-09 | 17:13

Hoor eens Seven, ik wil wel bijval voor het eerste deel van mij 17:08 !

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:13

[email protected] van het Tuinpad | 01-09-09 | 17:10
Die hebben ervaring met dit soort bunkers.

Lying Dutchman | 01-09-09 | 17:12

Maar de reden dat rap zo populair is ligt natuurlijk aan piet hein donner.
www.youtube.com/watch?v=PXf8TAtFEtI
Dat zit de PvdA goed dwars!

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:11

@Lying Dutchman | 01-09-09 | 17:09, stuur jij hem getekend terug?

gentle giant | 01-09-09 | 17:11

Lying Dutchman | 01-09-09 | 17:09
Bijna, ik wacht nog op prijzen van een Joodse aannemer..

Teun van het Tuinpad | 01-09-09 | 17:10

www.youtube.com/watch?v=IeOPhh_DgPA
"Ditch the bitch" zingen we dan weer luidkeels met Johnny Cash mee.
"one more round ( voor de zekerheid )
Delia's gone"

gentle giant | 01-09-09 | 17:10

Teun van het Tuinpad | 01-09-09 | 17:06
Teun! Jij hebt geen tijd om te reaguren. Is mijn offerte al klaar?

Lying Dutchman | 01-09-09 | 17:09

@G-Unite @ 17:02.
-1. Wat sneu zeg.

OoO | 01-09-09 | 17:08

Was er ook niet een Gerdi Verbeet rap?

Yo biatch!

G-unite | 01-09-09 | 17:08

www.zapp.nl/nieuws/16937-rappen-bij-he...
En dan die actrices van ZAPP klokhuis die spelen ook altijd Ho's en dat heeft rechtstreekse impact op onze kinderen. Sharon DOE ER IETS AAN. (Sharon is de nieuwe Geert Seven!)

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:08

paar jaar terug was het nog allemaal de schuld was van Marilyn Manson.

David Maasbach | 01-09-09 | 17:07

het komt tenminste niet door video spelletjes.

Daegranos | 01-09-09 | 17:07

Nederlands rapperTs zijn vooral treurig.
Heel erg treurig.

Lying Dutchman | 01-09-09 | 17:07

En Rage Against the Machine. Die hebben heel wat "most wanted" lijstjes behoorlijk doen groeien.

Richard H. | 01-09-09 | 17:05

gentle giant | 01-09-09 | 16:52
Vooral de middagen wippen in de speeltuin staat ze nog levendig bij..

Teun van het Tuinpad | 01-09-09 | 17:02

Frankie goed to Hollywood.
When two tribes go to war...
Iemand ooit een kernoorlog gezien?

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 17:01

@Dr. Swami | 01-09-09 | 17:00
Uhm ... als je dat nu allemaal omdraait zou het net zo goed kunnen kloppen nietwaar?

SyntaxError | 01-09-09 | 17:01

www.youtube.com/watch?v=j0B1UkdrOf0
De Hopi Boys, iets met "al draagt een aap ................"
Niet racistisch bedoeld, maar mijn God, wat een losers.

gentle giant | 01-09-09 | 17:01

-Evidence leads Tobacco and Fire Arms officials to believe that his
literally dope lyrics promote drug usage and distribution
-Degrade women, influence gambling, promote and teach violence and more
importantly -Its influencing our minors and destroying our young community

"And we were always considered evil
Now they tryin to bust our only code of communicating with our people
Lets peep the game from a different angle
Matt Dillon pulled his pistol every time him and someone tangled
So why you criticize me
For the shit that you see on your tv"

oktober 1994 (!)
www.youtube.com/watch?v=AGUhu5BUOKg

sloan | 01-09-09 | 17:01

Onderschat de invloed van muziekstromingen niet meneer Mutsaerts.
Iedereen weet dat Emo muziek van jonge pubers depressieve automutilerende huilebalken maakt, dat hiphop zorgt dat hele groepen geweld gaat verheerlijken, dat een bepaalde generatie in de sixties bomen ging knuffelen en ga zo maar door. Ik ben er van overtuigd dat hiphop van deze mongolen zeer gevaarlijke mongolen maakt, en wie dat ontkent is infantiel.

Dr. Swami | 01-09-09 | 17:00

Ik dacht dat ook Elvis Presley en de Beatles dit destijds verweten werd. *iets met conservatief en kop in grond mompelt*

Stroopdoos | 01-09-09 | 16:59

Heeft de dader het nog weleens zelf gedaan of is dat weer een beetje naieve vraag?

Achterbak | 01-09-09 | 16:59

George Michael. Lets go Outside. Die verhalen zal ik u besparen...

Richard H. | 01-09-09 | 16:58

Schoorsteenveger | 01-09-09 | 16:52
Dat is de meest briljante videoclip die op nederlandse bodem gemaakt is!

OoO | 01-09-09 | 16:58

En de Mexicaanse kuch is de schuld van Mary.

Teun van het Tuinpad | 01-09-09 | 16:58

seven | 01-09-09 | 16:51 Jezus op een moederneukend vliegtuig. Dat kan gewoon niet goed gaan he

Fragony | 01-09-09 | 16:58

Na "The Way You Make Me Feel" van Michael Jackson ben ik Akela geworden bij de scouting.

Richard H. | 01-09-09 | 16:57

Ok, wie heeft ze opgegraven? Graag zsm weer ter aarde stellen. Wat een zwakzinnigenzooi. En moet er nu een gesubsidieerd onderzoek komen naar inhoud en motivatie van rapteksten?

OoO | 01-09-09 | 16:56

Schoorsteenveger | 01-09-09 | 16:52
Kernvraag is: Beïnvloedde Hitler de seriële muziek, of de seriële muziek Hitler. (En was Wagner niet slechts een dekmantel voor de atonale muziek?)

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 16:56

"baai the weej"

@ Balzakius | 01-09-09 | 16:48

Kan jij je niet beter beperken tot het stil in een hoekje zitten en mensen niet lastig vallen met je hihahilarische taalvondsten. Knurft.

kolonel klootoog | 01-09-09 | 16:55

Ze zouden als één van de grote oorzaken ook de falende corrupte lokale politici kunnen aanwijzen maar dat zijn mede-PvdA'ers dus dat doen ze maar niet.

Sinar | 01-09-09 | 16:55

Scherp stukje hoor! Wanneer trekken die politici eens hun kop uit de grond? Na halfzachte oplossingen beginnen ze nu ook halfzachte oorzaken te verzinnen. Dan sluit het beter op elkaar aan...

MrSiezen | 01-09-09 | 16:52

Met gekamde rasta haartjes en gepoetste glimmende diamant tandjes nog even Sesamstraat kijken, en dan rap naar bed, je ziet het zo voor je.

gentle giant | 01-09-09 | 16:52

Fragony | 01-09-09 | 16:46
Vergeet de stadsdeelraden in Amsterdam niet. Stadsdeelvoorzitter (Burgemeester voor spek en bonen) 14x PvdA.. en met Cohen erbij is het zelfs 15 x PvdA. www.amsterdam.nl/bos/item_47430/voorzi...

seven | 01-09-09 | 16:51

PvdA houdt dan wel weer van Jan Smit.
Wat een wereld leven we toch in....

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 16:50

Nu begint het me bekend voor te komen!
Ik luisteren al jaren naar Osdorp Posse, en ik zit steeds maar in die lijn 5 met een stijve lul naast een lekker wijf, en ik steek maar steeds die kerken in brand en speel altijd "dopeman" op zo'n kerkorgel!

Frappant | 01-09-09 | 16:50

Mr de rechter mijn cliënt is er toe gedwongen tot deze moord door naar
Rap te luisteren dus graag strafvermindering aub.

Eurotokkie | 01-09-09 | 16:50

-weggejorist-

SyntaxError | 01-09-09 | 16:49

Geintje; vooral Bach!

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 16:48

Rap komt door straatgeweld.

Die uitspraak krijg je alleen met een door excessief geweld misvormde bakkes voor mekaar.

Napeauleon | 01-09-09 | 16:48

Oh, Oh, dit wordt leuk baai the weej. PvdA komt erachter dat rapmuziek niet te verbannen is uit jeug koeltoer, en gaan dan allemaal van die zielige pseudo-OVchipkaartrapperts inzetten om vredelievende hiphop te maken.. Kan niet wachten!
Grapje van de dag: Geweld nemen ze wel over, maar zodra er gerapt wordt over geld blijven ze allemaal paupers..

Balzakius | 01-09-09 | 16:48

Ik luister nu naar Pink Floyd's several species of small furry animals gathered together in a cave and grooving with a pict, maar het doet me geen ene reet.

*pakt vliegenmepper*

Biff Eagleburger | 01-09-09 | 16:47

@Richard H. | 01-09-09 | 16:45
LOL
*iets met plant zingt*

SyntaxError | 01-09-09 | 16:47

seven | 01-09-09 | 16:46
Mijn moellah verbied me naar muziek te luisteren!

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 16:47

TIP

Nooit een vrouw vertrouwen die Manon heet.
Geldt ook een man trouwens.

OoO | 01-09-09 | 16:47

Het komt gewoon omdat Job Cohen in werkelijkheid helemaal niet de op 1 na beste burgermeester van de wereld is, integendeel het is een prutser. Nu die Bijlmer-rechtbank weer, is hij nog wel toerekeningsvatbaar?

Fragony | 01-09-09 | 16:46

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 16:42
Waar luister jij naar? Die muziek moet wel een soort obsessieve drang geven om Geert Wilders in elk topic te bestrijden.. ;)

seven | 01-09-09 | 16:46

Trouwens, waar is Horse als je hem nodig hebt? Qua bouncen.

kolonel klootoog | 01-09-09 | 16:45

Sinds Doe Maar ben ik thuiskweker.

Richard H. | 01-09-09 | 16:45

YES!!, eindelijk gaat Ali-B, Yes-r en Salah Edin in de ban.

koen_c_s | 01-09-09 | 16:45

Klopt. En politici zijn zwakzinnige mensen.

Fidelodelientje | 01-09-09 | 16:44

Zo leid de 'palingsound' tot lichte (maar nog functionele) zwakzinnigheid, oppervlakkigheid en het is aangetoond dat dat tot een hoger percentage stemmen op Geert Wilders leidt!

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 16:42

Schoorsteenveger | 01-09-09 | 16:37
Nick Cave en Joy Division's muziek hebben idd veel mensen gestimuleerd voortijdig uit te checken. Een Amsterdamse kunstenaar noteerde een gesprek: 'Wanneer ga jij?'

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 16:40

KingLear | 01-09-09 | 16:38

En dan hebben we het nog niet eens over de muziek van K3 ( 2 )

Eurotokkie | 01-09-09 | 16:40

Afijn,
dus nu dubbel zoveel geld naar rap workshops?
En dan proberen een light versie vanuit liefde te propageren?

vander F | 01-09-09 | 16:39

@Schoorsteenveger | 01-09-09 | 16:37
Na Kaailie, Mien ook !

Balzakius | 01-09-09 | 16:39

rap leidt tot straatgeweld
palingsound leidt tot nog vreselijkere dingen (die ik hier niet post ivm Joris)

KingLear | 01-09-09 | 16:38

De muziek van 'Kus' leid tot overspel.

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 16:38

Zo zijn er in diverse vijvers, venne, plassen en meren stapels lijken gevonden van blonde meisjes nadat dit nummer was uitgekomen:
www.youtube.com/watch?v=8srgfw7GDkM

Schoorsteenveger | 01-09-09 | 16:37

Ik denk welzeker dat rap een onderdeel van de oorzaak is.

Internet en andere media leert de jeugd meer dingen, en heel biologisch is het gewoon omdat te gaan imiteren.. Dat doen we namelijk allemaal
Het grootste probleem ligt natuurlijk gewoon thuis. Waar blijven die zwepen weer. Rescept moet weer bijgebracht worden.
Prima dat kinderen een weerwoordje hebben tegenwoordig. Ze moeten alleen weten waar de grens is. Dat is toch zeker de taak van de ouders?
Beetje jammer dat het artikel relateert dat het de politie/gemeente is waar de oorzaak ligt. Beetje jammer dat het niks met een oorzaak te maken heeft.
Deze weten echter alleen niet goed om te gaan met de gevolgen.

Mafijayo | 01-09-09 | 16:36

+1 voor sarcasme Muts!
lol

Kalamazoo | 01-09-09 | 16:35

Rap verbieten!

JaJijWel | 01-09-09 | 16:35

Schoorsteenveger | 01-09-09 | 16:21
NIet de marsmuziek (bijna goed) maar de seriële muziek. Schönberg de grondlegger was Oostenrijker.

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 16:32

Karel Kruizenruiker | 01-09-09 | 16:28
Als ik Jantje Smit op zet dan krijg ik het gevoel om een palingboer op zijn bek te slaan .

Eurotokkie | 01-09-09 | 16:31

www.youtube.com/watch?v=Px_feOoqDJs
Wereldvreemde types in de politiek ... pfff
Het idee een lutser te zijn als je weinig geld hebt is het enige probleem.

SyntaxError | 01-09-09 | 16:30

En ik maar denken dat het door de games komt.

Cazi | 01-09-09 | 16:29

Volgens mij komt het geweld en agressie gewoon door de PVDA, zei hebben het zover laten komen... Rap stinkt ook en is misschien mede schuldig aan een vertekend beeld van de realiteit en het ophemelen van criminaliteit. Maar de PVDA is hoofd verantwoordelijke.

StijlvolRechts | 01-09-09 | 16:29

Ik weet nog niet van welke muziek ik meer gefrustreerd raak, die stuitende hip-hop of die goedkope rijmelarij van Jantje Smit

Karel Kruizenruiker | 01-09-09 | 16:28

Genetisch verpest. Dat is het. De muziek inspireert, al dope. Het land uit lijkt me. Toch?

JP_Nee! | 01-09-09 | 16:27

lex87444123 | 01-09-09 | 16:25
Doe maar niet lex, straks wordt hij net als zijn vader.

En dat wil niemand.

Lying Dutchman | 01-09-09 | 16:27

De housecultuur heeft voor globale overhitting gezorgd, de economiebubbel en daaruit voortvloeiend (what goes up...) de kredietcrisis.

Einde van de Domheid | 01-09-09 | 16:27

En als je naar frans bauer en van die lokale weekendartiesten luisterd, dan
gaat ineens je smaak verloren, want dan koop je een 6e hands mercedes,
een bloemtjestapijt, porseleinen dalmatiers voor de ramen en trek je een campingsmoking aan en een neprolex, en heeft je vriendin een hertengewei
boven d'r kont laten tatoeëren.

von sokkenstopfen | 01-09-09 | 16:26

Is dat de zelfde PvdA Amsterdam die een volksvertegenwoordigster levert die niet weet wat 'moonen' is? In de 21ste eeuw?
Dacht dat A'dam zo'n ontwikkelde wereldstad was *proest*

buurvanurk | 01-09-09 | 16:26

Je opvoeding zou er garant voor moeten staan dat je niet naar die meuk luistert/ kijkt.

Ik weet godver nog heel goed dat mn ma direct de tv uitgooide als ze zag dat ik naar de EO aan het kijken was. Die troep kwam er bij mij niet in en daar werd wel voor gezorgd. Nu ben ik van de generatie van voor de tmf/ mtv. Ik heb sky pas mogen meemaken toen ik 10 a 11 jaar oud was. Die meuk kwam gelukkig voor mij op een leeftijd dat ik inspector gadget te suf voor woorden vond. Die zenders keek ik nooit toen ze voet kregen in NL. En dit mede dankzij het ingrijpen van mn ouders die me bleven sturen naar Theo en Thea, mevr. Ten Kate en later Rembo en Rembo.

Als de kleine Lex een tv krijgt zal de staats-cencuur ook bij hem genadeloos toeslaan. Alternatieven zijn er niet, dus ik zal hem leren kutten op internet en wedden dat hij dan geeneens een tv wil?

lex87444123 | 01-09-09 | 16:25

Ik denk ook dat het zeker de cultuur is , nu is het dan Rap morgen gaan ze
mensen overvallen naar het luisteren van ABBA.

Eurotokkie | 01-09-09 | 16:25

Wat vindt filosoof Henk ervan?

Schoorsteenveger | 01-09-09 | 16:24

Van sommige muziek wordt je ook heel potent, vraag maar aan Willianus Wortelus, die lustte na een houseparty wel twee redheads rauw. Echt gebeurd.....

Lying Dutchman | 01-09-09 | 16:24

@de kudtkrantenjongen | 01-09-09 | 16:15
sja is het geen rap dan was het wel hockey of golf... lijkt me trouwens een erg grappig gezicht een fins bontkraagje met een ruitjesbroek aan hehe

lovekila | 01-09-09 | 16:22

Ik zit al de hele middag te bouncen op De La Soul en heb voor het eerst sinds maanden een gevoel van vrede, gelijkheid, broederschap. Maar dat kan ook de pot thee die ik op heb zijn.

*KUCH!*

kolonel klootoog | 01-09-09 | 16:22

Dit moet opgelost worden, en rap een beetje...

Chris666 | 01-09-09 | 16:22

Dat ze elkaar lekker de koppen inslaan.

Count_Grishnackh | 01-09-09 | 16:22

Muziek heeft zeker invloed op mensen, wanneer ik iets van Gerard Joling hoor wil ik iemand slaan.

Lying Dutchman | 01-09-09 | 16:22

Toch wel vreemd dat de taalkundig o zo woordenrijke en complexe, en qua muziekaliteit aan het geniale grenzende, rapmuziek niet zo aanslaat bij de roomblanke autochtone jeugd... Hoe zou dat komen? Zijn die dommer of zo, zodat ze het niet kunnen begrijpen? Waarom worden alleen negerts erdoor gegrepen? Raadsels, raadsels en meer raadsels...

Brouhaha | 01-09-09 | 16:22

Geweldig toch? Ik weet niet hoor, maar onze lieve kansjongeren moeten toch al samen met pappie en mammie er naar luisteren? Daar heeft Tipper Gore een aantal jaren terug al voor gezorgd.

Ben overigens benieuwd wat voor impact de gemiddelde metal band dan wel niet heeft volgens ons arbeiderspartijtje. Hoor toch weinig reportages van lijken-etende langharige metaalhoofdjes.

Den Heerscher | 01-09-09 | 16:22


Hou het nou gewoon bij Moslims, heren PvdA...

Van negers hebben jullie blijkbaar totaal geen verstand.

Willianus Wortelus | 01-09-09 | 16:21

Zo is de marsmuziek ook de oorzaak van de Tweede Wereldoorlog.

Schoorsteenveger | 01-09-09 | 16:21

Na het horen van een Moby-plaat eet ik zomaar een week geen vlees.

Lying Dutchman | 01-09-09 | 16:21

zo'n 20 jaar geleden luisterde mijn halve 4 VWO klas naar Public Enemy, wat raar dat wij nooit met pipa's zwaaiden en ontspoorden....

Fimbulvetr | 01-09-09 | 16:20

Rap is toch juist ontstaan door de gangs op straat die vertellen over hun criminele leven? Oftewel: oorzaak/gevolg?

jimbrowski | 01-09-09 | 16:19

Ikzelf ben een enorme fan van U2 en heb dan ook de irritante gewoonte overal tegen te protesteren en mijn geld aan goed doelen te geven. Heel vervelend.

Lying Dutchman | 01-09-09 | 16:19

Als je teveel Palingsound luistert, wordt incest net zoiets als mensergerjeniet of rummikub. Maar daar zijn ze bij de TROS zelfs trots op.

[[[Mad.doC]]] | 01-09-09 | 16:18

Zowel de rap als het geweld komen voort uit de cultuur. Maar dat kan je natuurlijk niet zeggen als multikul partij.

Tapeworm | 01-09-09 | 16:16

De redenering is dus dat de jongeren verkeerde vrienden heeft die zich teveel laten beinvloeden door de Rap-cultuur. En die jongere zelf ook.


Maar zeg nu eerlijk: er zit toch wel wat in? Van die foute finnen met hun kudtpetjes die gangsta rapper willen zijn...

de kudtkrantenjongen | 01-09-09 | 16:15

Die gozers van de holiday rap dan. Zwaar krimineel. Ik zweer het je weet je.

mail cheauvinist pic | 01-09-09 | 16:14

Ice ice baby

lex87444123 | 01-09-09 | 16:12

N.W.A. is er niets bij.

mail cheauvinist pic | 01-09-09 | 16:12

Zou domheid besmettelijk zijn? Dan zouden ze op moeten houden met die partijcongressen.

Het CDA | 01-09-09 | 16:11

Wouter Bos het is geen grap
Het komt allemaal door die rap

Yo hype dope in the place 2 B!

mail cheauvinist pic | 01-09-09 | 16:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken