Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Klink en drankindustrie blijven vriendjes

NooitMeer00.jpgDat alcohol meer kapot maakt dan je lief is, werd weer eens aangetoond in Hoek van Holland dit weekeinde. En ook de lichamelijke gevolgen van drank zijn maar al te goed bekend: Korsakov, levercirrose en baby's met ontwikkelingsstoornissen om er maar een paar te noemen. Desondanks wil minister Klink geen waarschuwingsetiketten op flessen alcoholica plakken. En dat terwijl daar toch echt op aangedrongen werd door een Kamermeerderheid. Volgens Klink zijn de etiketten te duur, kleven er teveel administratieve lasten aan, en is er twijfel of ze überhaupt wel werken. Waarom die argumenten niet gelden voor de waarschuwingen op pakjes peuken, kan Klink niet vertellen. Maar goed, consequent is de beste man natuurlijk nooit geweest. Volgens de SP is het allemaal heel simpel: De minister zit vuistdiep in de zak van de drankindustrie. Deze brokkenpiloot wordt mede mogelijk gemaakt door Bols. CDA en principes? Nu even niet. Gristendemocraat? Laat je rijden.

Reaguursels

Inloggen

Dat iemand zichzelf naar de klote rookt interessert me niet. Vind het wel ontzettend sneu dat een moeder gaat lopen zuipen tijdens de zwangerschap en dat zo'n kindje er de dupe van is. Ik hoor veel vrouwen die denken dat een drankje geen kwaad kan, maar zelfs een glaasje kan al gevolgen hebben voor zo'n kindje.

Dus zet maar een sticker op zo'n flesje, dan wordt iemand er constant aan herrinert dat alcohol drinken wanneer je zwanger bent, niet kan.

feestkippetje | 27-08-09 | 11:16

Heel goed. Ben al geketterd als roker, moet ik me straks ook nog gaan schamen voor m'n drankgebruik. What's next? M'n pornoliefde?

draaiarts | 24-08-09 | 23:08

Als het aan de kamer lag plakten ze overal waarschuwingstickers op. Reclames dan ook gelijk maar verbieden? Ik zou ze graag iets toewensen waar volgens de Geenstijl policy een ipban op staat. Kertas zegt: 'Klink for president'.

Kertas | 24-08-09 | 22:18

ik weet een ding wel, klink is een poot, die lekker met de rest van zijn gevolg af mag sterven, viezerik..........

weetnie | 24-08-09 | 20:24

ik weet het nie

weetnie | 24-08-09 | 20:23

waarom moeten de rokers altijd naar buiten?
Het zijn toch de niet -rokers die behoefte hebben aan frisse lucht? ( K Torn )

Laatste: : Waar kom ik vandaan? Ik zeg van de slijter want dat is toch vaak zo ( Torn)

caravaggio | 24-08-09 | 19:42

Waardeloze minister.

Bobslee | 24-08-09 | 18:19

Iemand zei het al eerder; CDA= Christenen Denken Anders.

HeerBommel | 24-08-09 | 17:40

Ja groot gelijk heeft klink hoor, als je dat erop gaat plakken wordt dit saaiuh nederland nog saaier

rsk | 24-08-09 | 17:27

Hoezo drank en geweld? Met dat gajes uit 010 wel ja, maar op heel Lowlands, waar veel meer mensen en ook veel bier was, is geen enkel probleem geweest.. Zou het toch aan de geslaagde mix volken in 010 etc liggen? Lowlands: geen probleem en 99,9% Nederlanders (echte..) ok en wat Engelsen etc.

zaktdrin | 24-08-09 | 17:01

Dikke lul 3 bier!

bolieman | 24-08-09 | 15:28

Alcoholgrens gewoon optrekken naar 21 jaar, net als in de VS. Het is toch van de pot gerukt dat 16-jarigen zich hier gewoon legaal suf kunnen zuipen/blowen/snuiven.

En dan mekkeren als er geschoten wordt en dooien vallen. ZWAK!!

Bijstandskoning | 24-08-09 | 15:04

svw | 24-08-09 | 14:41
Er zullen áltijd mensen zijn en blijven die niet met drank kunnen omgaan....
Verhoog je (net als in Zweden) de accijns tot 30 euro voor een krat pils, dan raken ze wel verslaafd aan iets anders.....

Op het terras of in de kroeg met een lekker biertje en zo nu en dan een goed glas wijn....... Ik kan er prima mee leven!

kersenflap | 24-08-09 | 14:53

Omdat ik nu al hulpverlener (en vm alco) in de drankverslaafdenindustrie werk zie ik pas wat drank aanricht. Vreselijk. Er zijn 1 miljoen probleemdrinkers waarvan 300.000 totaal niet meer functioneren. Er 40.000 junks. Zoek de verschillen. Heinenken c.s. hebben de meeste politici gewoon in hun zak. Rokers worden demoniseert en drinkers bijna geromantiseerd. Klink is een klinknagel aan mijn doodkist.

svw | 24-08-09 | 14:41

Zonder mensen die zichzelf dooddrinken & roken zat Nederland diep in de problemen.
Hoeveel Accijns zat er ook al weer op een pakkie sigaretten?

l3art | 24-08-09 | 14:34

Het is allemaal logisch te verklaren: je verbiedt roken, mist accijns dus, verhoogt de pakjes prijs daarom. dat compenseert niet genoeg, dus:
je laat drankmisbruik ongemoeid omdat: daarop de accijns hoger is, je dat nog meer stemmen gaat kosten bij de verkiezingen over 2 jaar, dat je eigen inkomen en positie in gevaar brengt.
Logisch ook, omdat rokers geen vechtpartijen en ongeregeldheden uitlokken - omdat rokers niet gedwongen in anti-verslavingsklinieken hoevn te worden opgenomen - omdat rokers niet luidruchtig zijn in het uitgaansleven - omdat roken geen gevaar op de weg vormt! En......... dus een makkere en gemakkelijker doelgroep zijn. De vredige roker! Begrijpt u wel! Die moet je aanpakken!
Logisch toch?

supersniper | 24-08-09 | 14:23

Wat een k.u.t topic Stockton!

Zeiken om het zeiken noemt men dit.
Als het kabinet besloten had om wél van die belachelijke waarschuwings-etiketten te plaatsen, had je een draadje geopend met: "christen fundi´s bemoeien zich nu ook al met uw borreltje!".


kersenflap | 24-08-09 | 14:14

Alcohol veroorzaakt kanker.. KWF kankerbestrijding:
"Alcohol draagt duidelijk bij aan verhoging van het risico op kanker van de mond en keelholte en slokdarmkanker. Voor deze vormen van kanker geldt bovendien dat drinken en roken elkaar versterken. Daarnaast verhoogt alcohol het risico op darmkanker, leverkanker en ook op borstkanker." www.kwfkankerbestrijding.nl/index.jsp?...

seven | 24-08-09 | 13:56

onze halve economie draait door de drank dusseh ... en etiketten zijn ook gewoon zinloos.

PasMaNNi | 24-08-09 | 13:20

Bezopen!

leefbarbaar | 24-08-09 | 13:17

Poll:
Waar moet volgens u absoluut een waarschuwingssticker op?

() M'n geslachtsdeel.
() Water (Pas Op! U kunt verdrinken!)
() Horizontale strepen (Pas Op! Maken u dik!)
() Beton (Pas Op! Hard!)
() Asperges (Pas Op! Uw pies gaat hiervan stinken!)
() CDA op een kieslijst (Op Eigen Risico!)

Oswald C. Esquire | 24-08-09 | 13:10

paddos en blowen verbieden....!!!!!!!
je zelluf de pp zuipen mag wel van klink zn god.....

Hypocriete pest hond!

killjoy | 24-08-09 | 13:03

@Fleauxe | 24-08-09 | 12:33
LOL

Oswald C. Esquire | 24-08-09 | 12:57

Heel goed van Klink. Weer een paar miljoen belastinggeld gered.

Oswald C. Esquire | 24-08-09 | 12:56

-weggejorist-

Brutaal | 24-08-09 | 12:50

Hij zal zelf wel van een wijntje houden, maar niet roken.

Pikkestrijder | 24-08-09 | 12:38

Goh de SP die zowaar wat zinnigs zegt. Want dubieus is het natuurlijk wel, hoewel van mij die etiketten niet hoeven, niet op drank en niet op sigaretten. Iedereen weet wel dat het niet gezond is en wie dat niet weet verdient sowieso een darwin nominatie, dus whatever.

panadol | 24-08-09 | 12:36

@seven | 24-08-09 | 12:16: Een bezopen foetus is niet moeilijk te visualiseren, denk maar aan de PvdA fractievoorzitter.

Fleauxe | 24-08-09 | 12:33

Is het ivm eventuele claims verstandig om 'neuquen kan kinderen veroorzaken' op je jongeheer te laten tatoeëren?
*overweegt*

JosVerbeek | 24-08-09 | 10:51

Sorry Jos, maar dat past niet op de meeste lutters

ruud5376 | 24-08-09 | 12:32

Pardon, je had het over 2 pakjes per week.

blikkoek | 24-08-09 | 12:29

von sokkenstopfen | 24-08-09 | 11:43
Een pakjes shag is zo 40-50 sjekkies dus je berekening gaat een beetje mank, desalniettemin heb je gelijk.

blikkoek | 24-08-09 | 12:28

-weggejorist-

seven | 24-08-09 | 12:17

Fleauxe | 24-08-09 | 12:05
Alcohol drinken terwijl iemand zwanger is ziet er ook heel eng uit.. elke hersencel groeit dan onder invloed van alchol. Zou de moeder van Ab Klink ook gedronken hebben?
*Stelt zich een bezopen foetus voor*

seven | 24-08-09 | 12:16

sommige draken hebben al een waarschuwing (zag het laatst op een fles wijn staan) Dus als sommige producenten het al doen betekend dat de rest het ook kan en snap al dat gelul over kosten enzo niet want je laat ff een designer waarschuwing tekstje onder plakken en neemt de nieuwe etiketten in productie wanneer de oude op zijn.

Littlemob | 24-08-09 | 12:06

Ik heb de nieuwe stickers al gezien, ze zijn echt vre-se-lijk. Als ze dat op die flessen plakken is de industrie morgen nog failliet, griezels wat eng zeg.
-
tvformats.web-log.nl/photos/uncategori...
Drank kan u leven ernstig verneuken!'

Fleauxe | 24-08-09 | 12:05

We kunnen natuurlijk ook de hulp van Bonnie "Dr Bernard" St. Clair inroepen? Als dat geen goeie waarschuwing is voor de jeugd dan weet ik het niet meer. LET OP! Als je veel drinkt zul je net zo dom en lelijk worden als Bonnie!

recessieloos | 24-08-09 | 12:03

fuckje | 24-08-09 | 11:44
Als je eenmaal aan rijstevloei gewend bent dan wil je nooit geen gewone sigaretten of gewone vloei meer, want dan proef je pas dat je naast tabak ook nog eens dat gore gebleekte papier oprookt, en dat is echt te smerig voor woorden.
Btw, wat dacht je van mijn rekensommetje in mijn comment van 11.43?

von sokkenstopfen | 24-08-09 | 11:53

Een recente foto van Hans van der Togt op elke fles drank en het fenomeen 'alcoholisme' is binnen een jaar verleden tijd.

zum kotzen | 24-08-09 | 11:49

@ poepertje | 24-08-09 | 11:44

Meh, wazig uit de ogen kijkende darmpjes zijn het niet helemaal voor me. Ik ben opzoek naar tijgerleggings, van dat achterover gekamde haar en kettingen met "Sharida" er op. Of een kekke citakuif om eens stevig vast te grijpen.

kolonel klootoog | 24-08-09 | 11:46

@zeg maar jansen | 24-08-09 | 11:37
Hoeveel foto's wil je ? Ik heb hier een speciaal Breezer-kabinet.

Balzakius | 24-08-09 | 11:44

@von sokkenstopfen |11:25
Misschien een idee, bedankt!

fuckje | 24-08-09 | 11:44

Balzakius | 24-08-09 | 11:27
Even een klein rekensommetje.
Voor het gemak doe ik even 5 euro rekenen voor shag en een pakje sigaretten.
2 pakjes sigaretten per dag = 730 pakjes per jaar = 3650,- per jaar
2 pakjes shag per week = 104 pakjes per jaar = 520,- per jaar
Verschil is dus ruim 3000 euro per jaar, dus 2x een gemiddeld netto maandsallaris.
Mijn dunkt dat dit het overwegen wel waard is om shag met rijstevloei te gaan roken.

von sokkenstopfen | 24-08-09 | 11:43

@ recessieloos | 24-08-09 | 11:36

"Dus op een Breezer een foto plakken van een sloerie van 16 die kotst terwijl ze op de rand van de stoep zit."

Voor mij alleen maar reden te meer om bij een MBO met een kratje breezers, een rolletje ductape en paar pre-paid kaarten langs te gaan.

*fap*

kolonel klootoog | 24-08-09 | 11:41

zak stront

lptjah | 24-08-09 | 11:40

Jaap de Paap | 24-08-09 | 11:38
So am I !
*plakt waarschuwingsetiket op voorhoofd en stapt op de fiets met waarschuwingsetiket ... usw. usw*
*aus*

Rammstein | 24-08-09 | 11:40

Tuurlijk willen ze daar niet aan, er zit veel te veel belastinggeld in drank. Het was al een domper voor ze dat de sigaretten eraan moesten geloven...

OuweSchaterhand | 24-08-09 | 11:39

kolonel klootoog | 24-08-09 | 11:29
Dat 'klink't goed. Karma is such a lovely bitch...

Jaap de Paap | 24-08-09 | 11:38

recessieloos | 24-08-09 | 11:36 op de breezers dan een foto van een 16 jarige die van achter genomen wordt terwijl ze kotst..

zeg maar jansen | 24-08-09 | 11:37

Gelul natuurlijk, als het op pakjes sigaretten gedrukt kan worden dan kan het ook op een flesje bier of wat dan ook. Alleen helpt het? Ik denk het niet. In Canada doet men dat mbt tabak anders (althans vroeger). Daar zetten ze smerige longen op een pakje sigaretten en dat scheen wel degelijk effect te hebben. Dus op een Breezer een foto plakken van een sloerie van 16 die kotst terwijl ze op de rand van de stoep zit.

recessieloos | 24-08-09 | 11:36

de waarschuwing op tabaksaartikelen gaat over tering, etikettering om precies te zijn.

zeg maar jansen | 24-08-09 | 11:35

waarschuwingsetiketten werken wel

alcohol is zoooo 1400's

Patrick Zweedsey | 24-08-09 | 11:34

@Tim

Ik vind dat de overheid zich er niet mee moet bemoeien. Ik vind dat de overheid de bevolking met rust moet laten. De regering zit er echt niet om ons te helpen maar voor hun eigen portemenee.

VonDutch | 24-08-09 | 11:34

poepertje | 24-08-09 | 11:32
Ik vermoed een Opel Tequila, dan wel een Citroën Suiker.

Rammstein | 24-08-09 | 11:33

Waarin liet Klink zich ook alweer rijden?

poepertje | 24-08-09 | 11:32

@von sokkenstopfen | 24-08-09 | 10:45
en plak je die sticker dan rechts?

lovekila | 24-08-09 | 11:30

Hendrik L. | 24-08-09 | 11:26
Jij ziet er totaal niets hypocriets in ?

Rammstein | 24-08-09 | 11:30

@ Jaap de Paap | 24-08-09 | 11:23

Qua eventueel gruwelijk einde ben ik in het geval van de Heer Klink voor een gevalletje karma dan wel wil van God.

Dan pak ik dat half jaartje een sticker met "Lijn 5 is dodelijk" op de tram ook nog wel mee.

kolonel klootoog | 24-08-09 | 11:29

@von sokkenstopfen | 24-08-09 | 11:25
Barre tijden ? Ik zorg dat ik wat extra uurtjes werk, en gewoon lekker m'n peuken kan roken en bier / whiskey kan drinken. En weetje, als ik opeens weg moet of ergens naar binnen, dan gooi ik soms een halve sigaret weg. HEUL zonde.

Balzakius | 24-08-09 | 11:27

Als het nieuws was dat Klink had besloten flessen alcohol wél van waarschuwende etiketten te voorzien, was hij dáárom te kijk gezet hier op Geenstijl. Wees blij dat hij het niet doet, ik heb geen zin om bij elk biertje te lezen dat ik er dood aan ga.

Hendrik L. | 24-08-09 | 11:26

Reuzelbek | 24-08-09 | 11:15
True! En kneuzen hebben we niets aan! Net zoals mensen die niet zelfstandig kunnen nadenken!
Maar... als je leert zwemmen begin je ook in het ondiepe met bandjes/kurken, voordat ze je in het diepe gooien.

Tim | 24-08-09 | 11:26

fuckje | 24-08-09 | 10:56
Uit een buil shag kun je makkelijk 50 tot 60 sigaretten draaien, dus stukken goedkoper dan gewone sigaretten. Zo ben ik van 2 pakjes marlboro per dag terug gegaan naar 2 pakjes shag per week. Ik gebruik dan wel rijstevloei, want als je even wat moet doen en je sigaret neer moet leggen, dan gaat hij netjes uit en brand hij dus niet onnodig weg, en dat scheeld enorm in de kosten.

von sokkenstopfen | 24-08-09 | 11:25

VonDutch | 24-08-09 | 11:10
Nee, ik probeer aan te tonen dat het principe "overheid, laat me met rust, ik wil zelf mogen beslissen hoe ik met mijn lichaam omga" niet werkt, omdat niet iedereen de verantwoordelijkheden die met deze vrijheid gepaard gaan, aankan.
Dat betekent niet dat de bestaande vrijheden verder moeten worden ingeperkt, god verhoede! (er is al zo weinig vrijheid), maar dat betekent wél dat ongelimiteerde vrijheid (het hierboven genoemde principe zonder enige restricties) onmogelijk is!

Tim | 24-08-09 | 11:23

kolonel klootoog | 24-08-09 | 11:22
Hè, wat cru nou weer. Is een nette decapitatie geen optie voor die kerel?

Jaap de Paap | 24-08-09 | 11:23

Teun van het Tuinpad | 24-08-09 | 11:21
Graag, ben benieuwd. Verder denk ik dat je stiekem bedoeld dat jij de beste antigrijsstickers ter wereld maakt.

Lying Dutchman | 24-08-09 | 11:23

Ab Klink is een slecht geïnformeerde, hypocriete, bange en laffe hufter en mocht hij onder Lijn 5 belanden zal ik, persoonlijk, weinig tranen laten.

kolonel klootoog | 24-08-09 | 11:22

@Lady T | 24-08-09 | 11:19
Ik vind het ook geen gezicht naast m'n bed.

Balzakius | 24-08-09 | 11:21

Lying Dutchman | 24-08-09 | 11:17
Ben er nog druk mee.
Als ze er zijn hoor je het.
Maar bedenk, ze komen van mijn hand dus het zal wel niet veel zijn...

Teun van het Tuinpad | 24-08-09 | 11:21

Die man kan het nooit goed doen bij jullie.. Wees gerust dat er geen etiketten komen, dat ziet er niet uit op mijn whiskeytafel.

Lady T | 24-08-09 | 11:19

Ieder moet zijn eigen fouten maken waarschuwen help toch niet.
Maar dat Klink 1 van de foute klootzakken onder de zon is dat is geen geheim.

veel vaak en vet | 24-08-09 | 11:19

Teun van het Tuinpad | 24-08-09 | 11:15
Anti-Grijs stickers??? Wat? Waar? Wie? En als het leuk is MOET ik ze ook hebben.

Lying Dutchman | 24-08-09 | 11:17

Lying Dutchman | 24-08-09 | 11:09
Die Snoep is idd niet veul.
Heb er ook niks van gezien.
Was druk met Anti-Grijs stickers.

Teun van het Tuinpad | 24-08-09 | 11:15

@Tim | 24-08-09 | 11:07
Als je mensen hun eigen verantwoordelijkheid niet laat nemen, leren ze het nooit. Zo kweek je kneuzen en paupers.

Reuzelbek | 24-08-09 | 11:15

Gristenhonden zijn de meest onbetrouwebare kutlijers die er rondlopen. Drugs passen niet in hun psychotisch wereldbeeld, maar drank, jahaaaa, daar dien je uiteraard met je poten vanaf te blijven.

En-el Hak | 24-08-09 | 11:15

@ Lodz

Ik geef je groot gelijk.

VonDutch | 24-08-09 | 11:13

@Annaal_Ridder | 24-08-09 | 11:10
Er is geen excuus nodig om drank duurder te maken, dat is al jaren bekend.

Balzakius | 24-08-09 | 11:13

Ja hoor, geef alcohol maar weer de schuld. Lekker makkelijk, mensen zijn zeker niet meer verantwoordelijk voor hun eigen daden.

Lodz | 24-08-09 | 11:12

Waarschuwing;"Geloof werkt zéér verslavend,begin er niet mee".

René from the Café | 24-08-09 | 11:12

Wat een hypocriet zooitje, die overheid van ons..

ingelogd | 24-08-09 | 11:10

Goed excuus om drank weer duurder te maken... Maar ze kunnen dat geld dan toch aftrekken van de drank accijns? Want daar is het geld toch voor bedoelt? Wat een lutsers...

Annaal_Ridder | 24-08-09 | 11:10

@ Tim

Jij wilt dus je vrijheden laten inperken door die mensen die niet weten om te gaan met alcohol?

VonDutch | 24-08-09 | 11:10

Teun van het Tuinpad | 24-08-09 | 10:55
Nee, die was zondag volgens mij. Is ook niet zo mijn ding, zag het gisteren wel op tv.

Lying Dutchman | 24-08-09 | 11:09

Verklaart meteen ook de zero polici van softdrugs, is klink toevallig ook de pado verbieder?

legionaire | 24-08-09 | 11:09

Hans, ik wil graag een Klink(er) kopen en zet de Rutger in;
[-BEUNH..S-]

koos303 | 24-08-09 | 11:08

Reuzelbek | 24-08-09 | 10:50
Misschien een verkeerd dan wel te excessief voorbeeld om het argument kracht mee bij te zetten, maar hopelijk snap je wat ik ermee wil zeggen. Misschien het voorbeeld van het individu dat met z'n gezondheid omgaat zoals hij zelf wil, maar daarbij niet de verantwoordelijkheid aankan om niet stomdronken achter het stuur te gaan zitten.

Ik bedoel dus maar te zeggen dat niet iedereen de verantwoordelijkheden kan dragen die gepaard gaan met deze vrijheid, en dat daarom bepaalde regels nodig zijn.
Helaas zijn er teveel mongeaulen die dit niet kunnen, en zijn er dus steeds meer regels nodig.

Tim | 24-08-09 | 11:07

-weggejorist-

Hatsjoesnies | 24-08-09 | 11:05

Waarom wordt kamermeerderheid met een hoofdletter K geschreven?

honde-brok | 24-08-09 | 11:03

Rammstein | 24-08-09 | 11:02
Wat dacht je dan? "Pij-n!"

Jaap de Paap | 24-08-09 | 11:03

De minister zit vuistdiep in de zak van de drankindustrie. Klopt zo is het gebruik "met de glazen klinken" naar Ab vernoemd.

CoffeePatch | 24-08-09 | 11:02

Jaap de Paap | 24-08-09 | 11:00
Ja, kom op zeg, gaat het over betutteling, komt er een bij de Sesamstraat apotheek vandaan.
Heb jij een waarschuwingsetiket op je pij ?

Rammstein | 24-08-09 | 11:02

Hatsjoesnies | 24-08-09 | 10:59
Eigen onderzoek met één proefpersoon.

Rammstein | 24-08-09 | 11:01

ROFL! @ Rammstein | 24-08-09 | 10:58
Wel liev klinkt het.

Jaap de Paap | 24-08-09 | 11:00

Rammstein | 24-08-09 | 10:58
Klopt. Zeker in verhouding tot de kosten.

Koekje-dr-bij? | 24-08-09 | 10:59

Blijf binnen! Buiten is het weer.

Jaap de Paap | 24-08-09 | 10:59

-weggejorist-

Hatsjoesnies | 24-08-09 | 10:59

Koekje-dr-bij? | 24-08-09 | 10:56
Medicijntjes ? Waren het hele kleine pillen ?

Rammstein | 24-08-09 | 10:58

Klink staat al een tijdje op mijn shitlist... Wat een prutser is dat die ons keer op keer naait!

Doc Damage | 24-08-09 | 10:58

@fuckje | 24-08-09 | 10:56
Sorry, ik zweer bij Marlboro.

Balzakius | 24-08-09 | 10:57

Hatsjoesnies | 24-08-09 | 10:56
Ah.
Dat wordt nog jaren pijn lijden. Ongeveer twaalf en een half.

Rammstein | 24-08-09 | 10:57

sarkaasticus | 24-08-09 | 10:42
Nee hoor, mijn lijf en leden verzeker ik graag. Je zal nog eens tegen auto met bezopen bestuurder aanlopen. Ik betaal wel graag wat minder, en zou graag wat meer vergoed zien. Reeds op een ander topic gaf ik al aan dat voor het eerst in pak em beet een jaar of tien ik eens wat medicijntjes nodig had, die allemaal doodleuk door mijn zorgverzekeraar weer bij mij gedeclareerd werden.
Je zou als nederlander eens in de 10 jaar je kringspier weer moeten laten strak trekken na alle naaierij door (semi)overheidsinstanties, maar waarschijnlijk wordt zo`n procedure niet vergoed dus tja...

Koekje-dr-bij? | 24-08-09 | 10:56

In iedere fles een beetje methanol mengen. Probleem opgelost.

Ir. Zwitsal | 24-08-09 | 10:56

@Balzakius |10:53
Pall Mall, 5,90. Zitten er 28 in!

fuckje | 24-08-09 | 10:56

-weggejorist-

Hatsjoesnies | 24-08-09 | 10:56

Lying Dutchman | 24-08-09 | 10:54
Het weer zat ook mee, denk ik zo maar.
Hebbie Snoep Hond nog gezien ?

Teun van het Tuinpad | 24-08-09 | 10:55

Zo'n overheid die van alles loopt te verbieden omdat het gevaarlijk is, daar krijg je alleen maar infantiele burgers van, die niet meer zelf opletten en inschatten, maar er van uitgaan dat de overheid dat wel doet.
Maar infantielen maken meer brokken, omdat ze geen/verlaagd verantwoordelijkheidsbesef hebben.
En zo leidt die met goede bedoelingen geplaveide overheids-weg weer eens naar de hel.

Merlot | 24-08-09 | 10:55

Make beer, not war.

Eeuwig gezeik. Als tuig zich misdraagt, pak het dan verdomme een keer aan met goede wetgeving etc etc. en geen bonnenquota voor oom agent. Misdragen onder invloed? Dan een paar jaar langer zitten als straf voor het incompetent omgaan met genotsmiddelen. Maar goed, van inconsequente politici die óók nog eens lippendienst leveren aan lachwekkende waanvoorstellingen kun je weinig goeds verwachten.

Achterdocht | 24-08-09 | 10:55

Frelis Inna | 24-08-09 | 10:52
Absoluut, en misschien een keurmerk of ze op de eerste date neuqen?

Lying Dutchman | 24-08-09 | 10:55

Hatsjoesnies | 24-08-09 | 10:52
Zes maanden nog maar ? Wow. Na hoeveel jaar ?

Rammstein | 24-08-09 | 10:54

Teun van het Tuinpad | 24-08-09 | 10:48
Bedankt voor deze opmerking Teun, het is dat ik niet zo visueel ben ingesteld, anders hadden we de week weer aardig begonnen. Moet ik je weer keihard aanpakken. Als een hooligan op een housefeest zeg maar. Lowlands was te gek by the way, erg warm, druk, wachtrijen, stinkende mensen, slechte livebands, poeplucht en alto's met zelfoverschatting. Geweldig dus!

Lying Dutchman | 24-08-09 | 10:54

G. van Paupertland | 24-08-09 | 10:52
Als wiet gelegaliseerd wordt, heb je daar ook geen last meer van.

Rammstein | 24-08-09 | 10:53

@lovekila | 24-08-09 | 10:52
Ik heb nu die pakjes van € 6,-. Muha! nog steeds één pakje per dag. (Marlboro uiteraard)

Balzakius | 24-08-09 | 10:53

@ snoes | 24-08-09 | 10:51

"Vrijwillegster" kinkt meer als een menselijke broedkip... ;)

Nlz® | 24-08-09 | 10:52

-weggejorist-

Hatsjoesnies | 24-08-09 | 10:52

paranoia | 24-08-09 | 10:46: Tja ze zouden eens statistieken naast elkaar moeten leggen van criminele afrekeningen in relatie tot cannabis en drank.

G. van Paupertland | 24-08-09 | 10:52

Lying Dutchman | 24-08-09 | 10:42
In íeder geval als ze al een kerel hebben. Scheelt zoveel tijd en geld..

Frelis Inna | 24-08-09 | 10:52

@Frelis Inna | 24-08-09 | 10:29
ik ben 1 peuk minder per pakje gaan roken omdat er nu 19 ipv 20 in zitten...

lovekila | 24-08-09 | 10:52

Is het ivm eventuele claims verstandig om 'neuquen kan kinderen veroorzaken' op je jongeheer te laten tatoeëren?
*overweegt*

JosVerbeek | 24-08-09 | 10:51

Chris666|23-08-09|10:39
*Zich aanmelden doet als vrijwillegster*

snoes | 24-08-09 | 10:51

@Tim | 24-08-09 | 10:44
Wat is dat nou voor argument? [kwoot]Jij en ik kunnen misschien wel goed tegen drank, maar voor je het weet loopt er een bezopen mongeaul met een pistool te zwaaien die vervolgens je dochter doodschiet.[/kwoot]

Als er echt iemand is die zó reageert op een borreltje te veel, dan zou die knakker ook bij andere omstandigheden wel een keer zijn pipa trekken. Drank maakt geen mongolen, het maakt hooguit de mongolen beter zichtbaar.

Reuzelbek | 24-08-09 | 10:50

@paranoia
ik denk dat drank het alsnog "wint".
Ik denk dat je ruzies onder invloed van hard-drugs (cocaïne en xtc vooral) er beter naast kunt liggen.
In mijn regio is XTC namelijk helemaal geen "love-drug", en wordt cocaïne ook al zwaar misbruikt. (2 dorpen verder van Lutjebroek, het dorp waar inmiddels 6 zelfmoorden hebben plaatsgevonden aan de hand van coke)
Wel moet ik zeggen dat het drugsgebruik hier in de buurt vaak gepaard gaat met drank.

Balzakius | 24-08-09 | 10:49

Zolang de politiek zelf nog sloten alcohol consumeert gaat die er niets tegen ondernemen.
Jammer dat de politiek niet massaal blowt,dan zou dat geleur met die legalisatie ook allang verleden tijd zijn.

Beëlzebul | 24-08-09 | 10:49

Ja Moet dadelijk in de kerk het bloed van christus ook een waarschuwing op Fles.

K.jongerensponsor | 24-08-09 | 10:49

Lying Dutchman | 24-08-09 | 10:42
Klopt, ik ken er 1 die de sticker "Pas op, ik ruik aan je remsporen" wel zou verdienen.

Teun van het Tuinpad | 24-08-09 | 10:48

@ Chris666 | 24-08-09 | 10:38
Dat is ook een heel goed idee.
Ik zie de stickers al zitten op die haathutten.
''geloven brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe''

von sokkenstopfen | 24-08-09 | 10:47

Ze zouden eens statistieken naast elkaar moeten leggen van ruzies onder invloed van drank en ruzies onder invloed van cannabis.

paranoia | 24-08-09 | 10:46

@ Reuzelbek: Juist gesproken. Sterker nog, onze koningin heeft een eed uitgesproken bij haar indiensttreding, dat zij de vrijheid van de burgers zou verdedigen. Nou, Bea, met onze uitlevering aan de EU en de regeringen van de laatste jaren begint het een beetje op eedbreuk te lijken. Dus Bea ook maar meteen opzouten: eedbreekster.

@ topic: Etiketten te duur? WTF? Dat argument kende ik niet toen het om tabak ging. Waarom etiketten te duur? D'r zit gigantisch veel accijns op alcohol, wat wordt daar nu mee gedaan? Oorlogje voeren in Irak? (Hi hi, wel cynisch, met geld van alcoholaccijns in een moslimland vechten).

But Keatrix | 24-08-09 | 10:46

@ Chris666 | 24-08-09 | 10:38

"Het belijden van religie kan ernstige schade aan uw gezond verstand veroorzaken"
Zoiets?

Nlz® | 24-08-09 | 10:45

Kan er nou ook niet in elke nieuwe auto een sticker komen waarop staat dat het verboden is om onnodig links te plakken en het overige verkeer te hinderen omdat men anders overige bestuurders een hoge bloeddruk bezorgt, met een hartaanval tot gevolg?

von sokkenstopfen | 24-08-09 | 10:45

Reuzelbek | 24-08-09 | 10:33
Ik zou je graag willen steunen in dit pleidooi, want ik ben het helemaal met je eens. Maar je weet net zo goed als ik dat niet iedereen even goed met die vrijheid kan omgaan. En daar ligt het probleem. Jij en ik kunnen misschien wel goed tegen drank, maar voor je het weet loopt er een bezopen mongeaul met een pistool te zwaaien die vervolgens je dochter doodschiet. En met sigarettenrook is het net zo, jij en ik besluiten te gaan roken, maar dat brengt ook de verantwoordelijkheid met zich mee om daarbij zo min mogelijk en het liefst helemaal geen schade of overlast toe te brengen aan anderen die toevallig níet roken. Moeilijk debat dus.
Overigens ben ik van mening dat minister Klink absoluut incapabel, maar dat is evident.

Tim | 24-08-09 | 10:44

Hou nou toch op. Oorzaak van het gedonder in hoek van holland is niet drank, gangsterrap of dat mensen niet meer naar de kerk gaan, maar een groep asocialen die nog nooit wat in hun leven gepresteerd heeft, maar wel denkt dat ze zich als prinsjes mogen gedragen.

sjaakdeslinksesul | 24-08-09 | 10:44

Reuzelbek | 24-08-09 | 10:40
Eensch. Ik geef alleen even aan dat "dat moeten ze zelf weten" een behoorlijk naïef argument is. En dat gristenmenschen de toegang tot publieke functies ontzegd zouden moeten worden. Levensgevaarlijk. Maar dat spreekt voor zich.

Koekje-dr-bij? | 24-08-09 | 10:44

Ah, het gristelijke "angst, beven & boete" cultuurtje wordt weer es vuistdiep erin geschoven.

Stroopdoos | 24-08-09 | 10:43

Teun van het Tuinpad | 24-08-09 | 10:41
Op sommige vrouwen moeten ze ook een waarschuwingsticker plakken. Echt waar.

Lying Dutchman | 24-08-09 | 10:42

Koekje-dr-bij? | 24-08-09 | 10:37

Ik doe U de suggestie uw argument kracht bij te zetten en fijn Uw ziektekostenverzekering stop te zetten?? Kunt U fijn verder gaan met uw finencialisering van de samenleveing.

sarkaasticus | 24-08-09 | 10:42

Overigens ben ik van menig dat alle leden van dit Kabinet een sticker op het voorhoofd moeten dragen....
Iets met "Pas op, we lullen zoet maar kijken zuur"
Een polletje waard ?

Teun van het Tuinpad | 24-08-09 | 10:41

Vreemd, gristenen geloven in een hiernamaals, een paradijs, vereniging met verlorenen en toch doen ze buitensporig veel moeite om er maar niet naar toe te hoeven.

hekkesluiter | 24-08-09 | 10:40

Frelis Inna | 24-08-09 | 10:29 : Nee, zelfs het tegenover gestelde. de waarschuwingen op pakjes zetten je aan tot meer roken! Zie mijn post VictorvanZuydewijn | 24-08-09 | 10:26

VictorvanZuydewijn | 24-08-09 | 10:40

@Koekje-dr-bij? | 24-08-09 | 10:37
Joh, die algemene zorgpremie is volslagen waardeloos. Maar dat kan nooit een argument zijn om dan maar vrijheden van mensen in te perken.

Reuzelbek | 24-08-09 | 10:40

Stop de betutteling, stop de etiketten!

Lying Dutchman | 24-08-09 | 10:39

En wie gaat er een waarschuwings sticker op de kerk en de moskee plakken???

Chris666 | 24-08-09 | 10:38

JosVerbeek | 24-08-09 | 10:36
Juist.
Op entreekaartjes van dance feesten: U kunt doodgeschoten worden. Usw.

Rammstein | 24-08-09 | 10:38

Of alle vrijheid-blijheid roeperts even hun zorgpremie willen verviervoudigen om de kapodte leverTs en longen van onze junkie-medelanders te betalen.
Ik pas namelijk.
"Moeten ze zelf weten", ja, maar denk maar niet dat ze zelf Dokter Porsche en Cardioloog Wassenaar betalen, dat doen we met zn allen.

Koekje-dr-bij? | 24-08-09 | 10:37

mercy | 24-08-09 | 10:35
Wanneer iemand zo stom is om te drinken tijdens de zwangerschap, helpt zo'n stickerT ook niet, tenzij ze 'm op haar *** geplakt had.

Rammstein | 24-08-09 | 10:37

Pas op! Leven is dodelijk!

JosVerbeek | 24-08-09 | 10:36

Volgende stap: Concerten en Dance-festivals kunnen dodelijk zijn. Waarschuwingen op de eventuele kaartjes drukken graag

sarkaasticus | 24-08-09 | 10:36

Op zich lijkt het me een goed plan als alle gristenen in onze regering en in de kamer, voortaan enigzins beschonken de vergaderingen en stemmingen bijwonen.
Daar kan dit land alleen maar beter van worden.

hekkesluiter | 24-08-09 | 10:35

Liever foto's van kinderen met ontwikkelingsstoornissen op m'n fleschen, valt er nog wat te lachen ook.

Balzakius | 24-08-09 | 10:35

@Rammstein | 24-08-09 | 10:25

Inderdaad, ik geloof ook niet dat dat helpt.
Het probleem ligt bij de ouders, kinderen moeten weer opgevoed worden.
Iedereen praat maar over normen en waarden maar in de maatschappij zie je er niets van terug.
Als er nu minder over gepraat wordt blijft er misschien tijd over voor het opvoeden.

Rest In Privacy | 24-08-09 | 10:35

Klink moet zich niet zo bemoeien met de gezondheid van Nederland. In Nederland heb je vrije keuzes. Dus laat mensen lekker roken en drinken als ze dat willen. Nederland is zo betuttelend. We zijn toch geen kleine kinderen???

VonDutch | 24-08-09 | 10:35

Niet eens met betuttelende waarschuwingen maar OOK niet met het vergezochte verschil tussen waarschuwingen op sigaretten en drank. DUS: ook die van sigaretten er af! (Beiden ZIJN schadelijk en eidereen weethet maar als je je dood wil drinken/ roken moet je dat lekker zelf weten)

sarkaasticus | 24-08-09 | 10:34

GoofyZ5 | 24-08-09 | 10:29
Ja ik begrijp niet dat hier geen bericht over gepost is, een persoonlijke aanval op Geenstijl lijkt me toch wel nieuwswaardig?

Helmutter | 24-08-09 | 10:34

Beter! Ik moet niet van die irritante kudtstickers op mn whiskyflessen!

Nlz® | 24-08-09 | 10:34

*mompelt maar weer eens iets over gelovigen en ontoerekeningsvatbaar verklaren*

Koekje-dr-bij? | 24-08-09 | 10:34

Sodemieter toch op met je "brokkenpiloot". What is next... labels op messen "kijk je goedververdoemme uit... is fucking scherp!!". Stukje algemene kennis dat de mens maar gewoon moet bezitten.

Multiflauwekulti | 24-08-09 | 10:33

Gewoon kappen met álle verboden op genotsmiddelen, harddrugs incluis. Wat ik of een ander met zijn/haar lichaam doet is géén zaak van een overheid. Ik ben geen lijfeigene, en mijn medeburgers evenmin. Geef onze eigen verantwoordelijkheid terug, daar hebben we verdomme recht op.

Reuzelbek | 24-08-09 | 10:33

Vanmorgen een CDA-L*L op radio 1 die serieus voorstelde om alcoholische hooligans een cursus normen en waarden te gaan volgen......
Van de pot gerukt!

fuckje | 24-08-09 | 10:33

Wanneer is Pritt terug van vakantie, Stockton?

broomstick | 24-08-09 | 10:33

Sjaaq | 24-08-09 | 10:26
Hoezo ?

Rammstein | 24-08-09 | 10:33

Hulde aan Klink! Goh, dat ik dat ooit nog eens zou zeggen....

Rest In Privacy | 24-08-09 | 10:31

Ik weet 't niet hoor, maar ik ben geen één peuk minder gaan roken omdat nu op min pakje staat dat ik hoogstwaarschijnlijk dodelijke longkanker krijg. Is het resultaat van de waarschuwingen al eens aangetoond?

Frelis Inna | 24-08-09 | 10:29

zo geenstijl is weer online, beetje problemen gehad gister?

GoofyZ5 | 24-08-09 | 10:29

Wat een kostelijke woordspeling:
"Er kleven bezwaren aan deze etiketten..."

Mark Levinson | 24-08-09 | 10:29

Laten we softdrugs verbieden. Stonede hongerige pubers met een lachkick; díe zijn pas gevaarlijk! Toch klink? Gevaarlijke gristengek!

Koekje-dr-bij? | 24-08-09 | 10:29

Klink is sowieso een nare man.

kleingrutter | 24-08-09 | 10:28

FoudT.
Het is Guusje die dit tegenhoudT.

Teun van het Tuinpad | 24-08-09 | 10:27

Misschien moeten er foto's op van kapotte levers en kinderen met ontwikkelingsstoornissen..?

Sjaaq | 24-08-09 | 10:26

Waarschuwingen werken niet. De waarschuwingen op pakjes sigaretten werken alleen maar bevorderend voor rokers. Zij associëren de waarschuwing met 'roken' en krijgen daarom zin om er eentje op te steken. Heeft de kamer het boek buyology van Martin Lindstrom niet gelezen en Klink wel?

VictorvanZuydewijn | 24-08-09 | 10:26

Krijg toch het heen & weer met je waarschuwingsetiketten.

Rammstein | 24-08-09 | 10:25

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino