Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CDA wil online contentpolitie

joopatsma.jpgAMSTERDAM – Er moet een toezichthouder komen die in de gaten gaat houden wie ongeoorloofd dingen zoals geschreven teksten van andere partijen gebruikt zonder deze een beetje te herschrijven, zoals goede journalisten doen. Deze contentagenten moeten in staat zijn sancties op te leggen. Daarvoor pleit CDA-Kamerlid Joop Atsma in RTL Boulevard. Hij reageert hiermee op het rapport van de commissie Brinkman. Deze commissie onderzocht hoe de overheid steun kan geven aan kudtkranten die zelf de broek niet op weten te houden. . Eén van de voorstellen is om een heffing in te voeren waarbij internetgebruikers met een paar euro de verloren inkomsten compenseren. Vooral het gratis nieuws lezen online zou een reden zijn waarom kranten omzet zien dalen. Oplossingsrichting “De analyse van de commissie Brinkman is goed, maar de oplossingsrichting valt me tegen”, aldus Atsma. “De internetheffing wordt namelijk een soort generieke heffing, een extra belasting. Het werkelijke probleem ligt in de markt zelf. Content kan door iedereen worden gebruikt, zonder dat daar een auteursrechtelijke vergoeding tegenover staat.” De CDA-politicus acht het onbegrijpelijk en ontoelaatbaar dat het werk van krantenredacties klakkeloos wordt overgenomen. “Met een heffing pleit je eigenlijk slecht gedrag goed.” “Met een toezichthouder die meekijkt wat er op het internet gebeurt kan dat probleem aangepakt worden. Het speelt zich af in een open omgeving dus het is makkelijk te signaleren wie wat doet.” Markt Atsma verwacht dat de twintig miljoen euri die Brinkman via internetgebruikers op wilde halen ook via de markt binnenkomt. “Grote partijen die nu content overnemen zijn bereid om te betalen mits het goed georganiseerd is. Tegelijkertijd ontstaat er ook een onderlinge controle waardoor je niet direct naar sancties hoeft te kijken. Al zijn die natuurlijk makkelijk op te leggen.” NVJ © NU.nl

Reaguursels

Inloggen

Alsof internet bij landgrenzen ophoudt te bestaan..

natte krant | 25-06-09 | 20:43

Bedankt Korreltje zout inderdaad vergeten;)

boterbram | 25-06-09 | 17:04

koolteer | 25-06-09 | 10:30
Topic is een copy paste van nu.nl die het weer van RTL heeft.. (of RTL van Nu.nl, dat kan ook..) Dus voor 99 procent niet geschreven door hem. Is ironisch bedoeld, bijna volledig copy pasten van een stuk wat gaat over contentpolitie.. zie ook seven | 24-06-09 | 21:31

seven | 25-06-09 | 16:53

En als we dan toch bezig zijn moeten we ook even controleren of er negatieve dingen over de politiek op internet staan, want dan kan natuurlijk niet.

Framoes | 25-06-09 | 15:32

Ik acht het ontoelaatbaar en onbegrijpelijk dat een CDA-politicus de wet niet kent. Volgens artikel 15 van de Auteurswet MAG je nieuwsberichten namelijk gewoon klakkeloos overnemen. Als je de bron maar vermeldt.

the sable guy | 25-06-09 | 13:06

Vallen ideeen van Wilders die het CDA nu opeens ook heeft ook hieronder?

ExtremeExtremist | 25-06-09 | 12:40

Welkom overigens, Bas Taart, op GeenStijl. Wat een transfer. Die zag niemand aankomen.

AdmiraalHerman | 25-06-09 | 12:25

wat snappen ze nou niet aan PUBLIEK medium ?
.
geuploade content wordt dus publiek bezit.
.
voor diegene die dit niet snappen , heb ik nog wel een leuke brug of viaduct in de aanbieding, met gratis een stapel 2e hands kranten..

demonizer | 25-06-09 | 11:08

Jammer Atsma je had het bijna goed, bijna.....

Zuma | 25-06-09 | 11:06

Hou toch op! Waar halen de kranten hun nieuws vandaan?
En jaren terug bij de knipselservice werden al niet eens de rechten
betaald aan de bron.
Maar goed, als ze dit onrealistische plan willen gaan uitvoeren hebben
we in elk geval geen werkloosheid meer...
Dit is echt ouderwets kapitalisme wat doorslaat naar communisme!

editorxx | 25-06-09 | 11:00

Het schiet op Bas, je loopt nog maar een paar minuten achter op je ex blog.

baca | 25-06-09 | 10:54

Heffing op nieuwsberichten? Rot toch, dan moeten de kranten maar beter hun best doen om te zorgen dat er inkomsten binnenkomen.

Nog even en we gaan belasting op opensource software heffen, stel je voor dat microsoft failliet gaat vanwege paketten zoals openoffice.

Het moet niet veel gekker worden...

Jammer.... | 25-06-09 | 10:36

@Bas_Taart 21:50 (gisteravond dus)
Excuus voor mijn verlate reactie, kwam een spoedgevalletje tussendoor.
Wellicht heb ik een ietwat gevoelige snaar geraakt. Niet geheel onbedoeld uiteraard. Het oppervlakkige waar ik op doel ligt ten dele aan het taalgebruik en
ten dele aan het lichte repostgehalte zonder daar een verdere verdieping aan toe te voegen.
Uw reactie op mijn eerdere post,
"bij DEZE post? Hahahahahahahah!
Nee, echt? Gast? Serieus? "
Doet mij denken dat u dit als het toppunt van uw kunnen beschouwt. In de hoop dat u in deze mijn ongelijk gaat bewijzen groet ik u.
Gast.....

koolteer | 25-06-09 | 10:30

-weggejorist-

.Hatseflats | 25-06-09 | 10:01

We zouden toch ook nieuw internet krijgen? Hoe zit dat dan?

Dikke lul, drie bier | 25-06-09 | 09:49

Pfff contentpolitie.. Doet me meteen denken aan de communistische staat waar onze Marokkaanse vriend het in een Dumper filmpje over had. Straks krijgen we nog een ambtenaar in huis die je reet afveegt, omdat de politici bang zijn dat je dat ook niet goed doet.

Fireblade1971versie2 | 25-06-09 | 09:44

Die stinkende poepkranten intresseren me niets! Rot op met deze onzinnige dingen zoals krantenheffing en online contentsmeris man. Alhoewel we gematigd zon hebben in dit land heeft onze kabinet toch een flinke zonnesteek te pakken geloof ik.

Iscariah | 25-06-09 | 09:19

jezus, ze snappen er echt de ballen van. Alsof het probleem het overnemen van krantenberichten is...

Het probleem is dat we de kranten niet meer geloven!

daniel565 | 25-06-09 | 09:14

Als je als schrijvende pers jezelf al langzaam maar zeker het graf in ziet schuiven, dan is dit de beste manier om dat proces te versnellen. Als je iets niet moet doen is het om je eigen schrijfsels uniek te laten verklaren en de jacht te openen op iedereen die jou geheel of gedeeltelijk citeert, iedereen dus die de kennelijke moeite heeft genomen van jouw pennenvruchten kennis te nemen.
Het ging al lang niet meer om de inhoud, maar nu wordt zonneklaar dat ook de politiek zoekt naar machtsmiddelen om machtsposities in stand te houden. Het gaat er in de journalistiek niet meer om wát er geschreven wordt, het gaat er slechts om wíe iets geschreven heeft en welke rechten deze persoon hierop kan laten gelden.
Een journalistiek die zijn eigen voortbestaan als belangrijkste criterium neemt is geen journalistiek.
Het lijkt me bij nader inzien geen slecht idee. Gewoon een forse heffing, opdat de aldus zichzelf beschermende en indekkende pers binnen de kortste keren helemáál niet meer wordt gelezen maar wordt gemeden als de pest.
Een maatregel zoals voorgesteld door deze gristen laat het ontbindingsproces al beginnen, nog vóór men definitief in het graf ligt.

Schoorsteenveger | 25-06-09 | 09:13

Méér toezicht, méér belastingen, minder beslissingen: Ziedaar de samenvatting van Grijs I.

Zeddegeizot | 25-06-09 | 09:02

Internet 2 komt eraan, bovendien is in de VN al een email-taks besproken in 2001! Ja mensen, dit zit al heel lang in het verschiet. Alles moet op de grid, internet zal dus ook helemaal worden herstructureerd.

Xandrino | 25-06-09 | 09:01

En als je niet voor het donker thuis bent, moet je in een kamp...

Ayaan Sorry | 25-06-09 | 09:00

Je kan het de beste man niet kwalijk nemen, het is politicus eigen om over bepaalde zaken te ouwe... discuseren waarvan jezelf geen kaas hebt gegeten, bovendien achterlijke opmerkingen of niet je komt er weer in het nieuws mee natuurlijk. Toezichthouders hebben we trouwens al genoeg, CIA biedt de toezichthouders ervice zelfs wereldwijd aan

Jacobus Creutzfeldt | 25-06-09 | 08:54

Welkom in de gristen dictatuur! Wat een land is dit ook!

Doc Damage | 25-06-09 | 08:43

publicitaire hitman | 25-06-09 | 08:32
zou best eens kunnen.
Maar hoe zou hij gegaan zijn ?
Zwemmend... lopend....
In ieder geval niet per vliegtuig, denk ik zo..

Teun van het Tuinpad | 25-06-09 | 08:43

Conclusies:
Brinkman is gevaarlijke gestoord.
Atsma knettergek.
Het CDA een gevaar voor ons allen.

Fijnstoffer | 25-06-09 | 08:43

gaan de google ads nu ook GS teisteren?

windvogel | 25-06-09 | 08:38

Nog eentje OT over the missing man, Afrika is een serieuze optie. Twee van z'n beste blaffers en z'n doosje prozac meegenomen, koffertje met harde munten en hop naar...
www.african-parks.org/apffoundation/in..., juist ja!

publicitaire hitman | 25-06-09 | 08:32

Wakker worden mannen, de dag is begonnen.

Dr. Mabuse | 25-06-09 | 08:32

Ik vraag me af terwijl ik vannacht strepen aan het trekken was bij bnr radio voor de deur (maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q...) waar hun zo heel de nacht hun nieuwtjes vandaan halen. K' zag toch duidelijk buiten cnn en andere blablabla zenders ook internetsite's voorbij schieten op hun monitoren. Maar ik kan me vergissen.(ps. werkt trouwens een behoorlijke lekkere milf maar dat terzijde)

publicitaire hitman | 25-06-09 | 08:20

“Met een heffing pleit je eigenlijk slecht gedrag goed.”.... nou, heffingen op dvd's, mp3 spelers, sigaretten, drank, auto's... kansloze kutstaat

233 graden | 25-06-09 | 08:12

Agent327 | 25-06-09 | 07:48
was hij gek op Cousteau ?

Teun van het Tuinpad | 25-06-09 | 08:04

publicitaire hitman | 25-06-09 | 07:41
Die zie je nooit meer.
Terug.

Rammstein | 25-06-09 | 07:56

@publicitaire hitman | 25-06-09 | 07:41
Nee.
Maar ik denk dat hij geen adem meer haalt

Agent327 | 25-06-09 | 07:48

Ik zeg Ayatollah Jan Balkenende kom er maar in.

SuperTed | 25-06-09 | 07:32

JosVerbeek | 25-06-09 | 07:02
Nachtritme is voor mij een langdurig proces om weer úít te komen. Soort betaalde jetlag.

Rammstein | 25-06-09 | 07:30

@allen
Ik moet werken dus -out-
May the Joris be WITH you, not Against you

necrosis | 25-06-09 | 07:26

@necrosis.
Je hebt altijd Clairy nog.
;)

Teun van het Tuinpad | 25-06-09 | 07:17

@JosVerbeek 7:02
Lees Rammstein 4:48: don't worry, ik heb vakantie
Het ligt dus aan mij......

necrosis | 25-06-09 | 07:12

necrosis | 25-06-09 | 06:46
Valt wel mee, hangt van je bui af. Vandaag ben je scherp.
Dus.

Rammstein | 25-06-09 | 07:12

necrosis | 25-06-09 | 06:46
Waarschijnlijk is ze rond deze tijd bijna klaar met werken
*zich iets over nachtdiensten herinnert*

JosVerbeek | 25-06-09 | 07:02

@necrosis
laat die 220 maar achterwege, volgens mij is hij daar liefhebber van.
En dat kan dus niet de bedoeling zijn.

Teun van het Tuinpad | 25-06-09 | 06:58

@Teun van het Tuinpad 6:42
We kunnen beter 220 V op de het klok- en hamerspel van de landsadvocaat zetten totdat hij de combinatie van de kluis geeft.
Ik vermoed dat er genoeg papier in ligt om GS de komende jaren van topics te voorzien.

necrosis | 25-06-09 | 06:56

*graven gaat in verleden EHB*

Teun van het Tuinpad | 25-06-09 | 06:55

Scuzi Menschen.
Mogguh!
*snel koffie halen gaat*

Teun van het Tuinpad | 25-06-09 | 06:54

@Teun van het Tuinpad 6:30
Die bonnetjes liggen in de kluis van de landsadvocaat al zal EHB dat glashard ontkennen.
En wanneer wordt EHB eens stijlloos afgebrand, er moet toch wel een schandaaltje te vinden zijn?
Mogge Teun en Rammstein natuurlijk (al zal Rammstein na mijn intrede snel *aus* gaan, as usual)

necrosis | 25-06-09 | 06:46

Rammstein | 25-06-09 | 06:35
We moeten als den Duiters op het strand zijn in deze.
Graven, graven, graven.

Teun van het Tuinpad | 25-06-09 | 06:42

Teun van het Tuinpad | 25-06-09 | 06:31
Daar is genoeg reden voor. Declaratie-Happy People.

Rammstein | 25-06-09 | 06:35

nb;
Teun pleit voor een bonnetjespolitie.

Teun van het Tuinpad | 25-06-09 | 06:31

Nou AdTsma, ik ben benieuwd naar jouw bonnetjes...
GS, ga eensch ruhren waar het stinkt.

Teun van het Tuinpad | 25-06-09 | 06:30

Ik heb het gehad met die Christelijke heaumeau`s. Laten we het geloof verbieden!

Draconian | 25-06-09 | 06:19

pennestront | 25-06-09 | 05:55
Katten Heerschen !

Rammstein | 25-06-09 | 06:00

Haha, wat een flapfrol die Atsma, internetpolizei!
Zal ik dan maar openen met "reaguurder-gluurder"?
Het concept heb ik reeds uitgedacht, reaguurders die linken naar een copyrightprotected item (filmpje, artikel) krijgen direct een "balk" in hun scherm met daarop de oproep om op datum.... tijdstip.... te verschijnen bij de rechtbank van......
om tekst en uitleg te geven over deze cybercriminele activiteit.
En het kan nóg simpeler, gewoon direct een acceptgiro van CJIB in je mailbox, bedragen moeten nog even vastgesteld worden door de minister van graaien en draaien......
Want Balk c.s. weet wat goed voor ons is.

necrosis | 25-06-09 | 05:57

Kranten zijn, net als online-news, heel nuttig. Alleen is het wel verrekte lastig om elke keer je laptop te moeten schoonmaken als de kat daarop gescheten heeft. Dus zijn kranten inderdaad NOG nuttiger dan online-news.

pennestront | 25-06-09 | 05:55

Dat past dan weer in het straatje van ayatollah balkenende! gewoon censuur rondom hun doofpotten en het publiek (u en ik) dom, stom en ongeinformeerd houden. het gaat helemaal niet om het nieuws kopieren! dat is nonsense en laat dat het vakgebied zelf uitzoeken zeg! op een gebeurtenis kan geen copyright bestaan en van mijn part geven ze de kranten gewoon subsidie net als de visuele media.

kangoeroe | 25-06-09 | 05:36

@Rammstein | 25-06-09 | 05:01
ik durf het verder te trekken.
Rare jongens die Amerikanen.

maargoed, two ball out -> back to bezigheid

two ball cane | 25-06-09 | 05:06

two ball cane | 25-06-09 | 04:57
Zag het net op CNN. Vooral leuk: een interview van enkele jaren voorheen, waarin hij Clinton sterk veroordeeld naar aanleiding van de Lewinsky-schminski affaire.
Rara jongens die Republikeinen.

Rammstein | 25-06-09 | 05:01

@Rammstein | 25-06-09 | 04:55
heb je dat verhaal van die gouverneur die ging 'wandelen' en dus dagen lang onvindbaar was gehoord?
edition.cnn.com/2009/POLITICS/06/24/so...
om je dood te lachen. zo moeten ze de balk ook eens pakken.

two ball cane | 25-06-09 | 04:57

two ball cane | 25-06-09 | 04:53
Ik ken dat maar al te goed, maar het werkt wel lekker met de pc aan.
Vakantie is chique, en hard nodig.

Rammstein | 25-06-09 | 04:55

*sorry zegt*
sorry
en chique dat je vakantie hebt. ik moet nog 'even' iets afmaken. schiet niet bepaald op zoals je wel begrijpt.

two ball cane | 25-06-09 | 04:53

*geen dude is*

Rammstein | 25-06-09 | 04:48

two ball cane | 25-06-09 | 04:46
Nee, puur toeval.
Ik ben nog op, omdat ik momenteel niet slaap.
Don't worry, ik heb vakantie.

Rammstein | 25-06-09 | 04:48

@Rammstein | 25-06-09 | 04:37
dude, zit je nu tussen 3:40 en 4:37 om de 4 minuten te f5-en of was het toeval dat je mij net zag staan? en waarom is u trouwens nog op?

two ball cane | 25-06-09 | 04:46

two ball cane | 25-06-09 | 04:33
Nooit.
Alhoewel ..

Rammstein | 25-06-09 | 04:37

totale leegte hier?

two ball cane | 25-06-09 | 04:33

~Strotgondel Sr.~ | 25-06-09 | 03:30
Het is hard, akltijd beter.

Rammstein | 25-06-09 | 03:40

koerbagh ® | 25-06-09 | 03:10
Oh, koude kant. Telt toch niet mee.

Rammstein | 25-06-09 | 03:22

@mezelf 03:07:
Aangetrouwd... dat dan weer wel. Dus het genetisch gebrek van Bert heb ik in elk geval niet.

koerbagh ® | 25-06-09 | 03:10

@Rammstein | 25-06-09 | 03:05 :
Koenders... Bert... (ik zal maar niet vertellen dat hij in de verte ook nog familie van me is... als we het dan toch over plaatsvervangende schaamte hebben.)

koerbagh ® | 25-06-09 | 03:07

Bert ? Ernie ?

Rammstein | 25-06-09 | 03:06

koerbagh ® | 25-06-09 | 02:52
Ik word bloedaggressief van Eurling, dat wel. En die lange slungel met die wazige blik, what's-his-face van ministerie van geld weggeven. Ik kan niet op zijn naam komen.

Rammstein | 25-06-09 | 03:05

Oh, ik vergeet helemaal dat ik morgen weekend heb... dus ik moet wassen, strijken, stofzuigen, ramen wassen en boodschappen doen. Kut. Zelfs als je vrij bent heb je het godverdomme nog hartstikke druk.
Laat het CDA zich daar eens druk over maken, in plaats van contentpolitie.

koerbagh ® | 25-06-09 | 03:05

internet is een PUBLIEK medium, oh nee wacht spamwet..

demonizer | 25-06-09 | 02:57

@Rammstein | 25-06-09 | 02:47 :
Dat is inderdaad heel pijnlijk. Ik heb hetzelfde bij Hennie Huisman en Jan Peter B. En toch moet ik daar ook heel hard om lachen. Maar het is meer dan alleen leedvermaak, het is ook plaatsvervangende schaamte.

koerbagh ® | 25-06-09 | 02:52

~Strotgondel Sr.~ | 25-06-09 | 02:21
Nee, dat is een andere invalshoek. Het zijn wijze woorden.
Dat is als je iemand wilt die dan ook pijpt of zo.
Binnenkort: felatio tax.

koerbagh ® | 25-06-09 | 02:42
Het is vooral haar totale gebrek aan humor én of zelfspot. Iemand die zichzelf zo serieus neemt, maar flater op flater stapelt, is voornamelijk als een valse auditie bij een of andere talentshow. Daar kan ik ook niet naar kijken.

Rammstein | 25-06-09 | 02:47

@Rammstein | 25-06-09 | 02:09 :
Ze is grotesk. Absoluut. Enfin, misschien voel jij als vrouw eerder gêne voor zo'n seksegenote. Voor mij is toch voornamelijk uitlachen.

koerbagh ® | 25-06-09 | 02:42

Bedankt voor het wassen van mijn knop, Buuf. Speciaal voor u dit plaatje in het kader van de muzikale fruitmand, want ik weet dat knobbeljicht en jubeltenen niet in uw kouwe kleren gaan zitten, sterkte en zo, de Bas Taart wordt zo spoedig mogelijk bezorgd.

www.youtube.com/watch?v=ovBNnm4EqRE

Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 02:41

het CDA is nog verder van de pot gerukt:

CDA: steun het ANP

woensdag 24 juni 2009

UPDATE De overheid kan beter het ANP gaan subsidiëren dan dat de publieke omroep, en dan vooral NOS Nieuws, een eigen nieuwsdienst opzet. Dat zei CDA-Kamerlid Joop Atsma dinsdagavond tijdens een mediadebat in Nieuwspoort over het rapport van de commissie-Brinkman. ‘Als de NOS het ANP-contract opzegt, dan is het beter dat het ANP publieke taken gaat vervullen. Daar help je ook commerciële partijen mee.’

Atsma: ‘Ik schrik als ik lees dat de publieke omroep een eigen ANP wil opzetten. Het ANP is iets dat in haarvaten van de samenleving zit. Ik ben er zelf nog correspondent geweest. Ik geloof nummer 161.’

Erik van Gruijthuijsen, directeur/hoofdredacteur van het ANP: ‘Het is een interessante gedachte. Maar het heeft mijn voorkeur samen te werken met de publieke omroepen.’ Van Gruijthuijsen stelde tijdens het debat voor dat de publieke omroep zijn ruwe beeldmateriaal gratis in een beeldbank van het ANP stopt en dat zowel kranten, websites als andere tv-omroepen daar uit kunnen putten.

Henk Hagoort, voorzitter van de Publieke Omroep, wilde zo ver niet gaan. ‘We leveren niet het ruwe materiaal. Daar zitten auteursrechten op. Wel willen we afgemonteerde onderwerpen ter beschikking stellen. Daar kunnen anderen dan ook fragmenten uit halen.’

Hagoort stelde wel vast dat de huidige Mediawet samenwerking moeilijk maakt, omdat de publieke omroep niet mag bijdragen aan winst voor derden.

In het rapport van de commissie Brinkman is kort aandacht voor de positie van het ANP. Een aantal klanten zou overwegen het contract op te zeggen, waardoor de kwaliteit van de nieuwsdienst in gevaar komt.

Overigens wil Van Gruijthuijsen wel een grote rol voor het ANP bij het uitwisselen van de beelden. ‘Wij hebben een video-afdeling van 11 mensen. Als beelden gratis worden, zijn die mensen werkloos. Tenzij we vervolgens met dat materiaal aan de slag kunnen.’

Marc Schreuder, lid van de hoofdredactie van RTL Nieuws, ziet niets in de voorstellen van Atsma. ‘U werkt er aan om uiteindelijk van alle journalisten staatsjournalisten te maken. Dat is een slechte zaak.’"
www.villamedia.nl/archief-vaknieuws/be...

Tja, waarom inmenging in verscheidene kranten zoeken als je ook de bron aan kan pakken...

Ook iets om de tanden in te zetten:

"Hagoort stelde wel vast dat de huidige Mediawet samenwerking moeilijk maakt, omdat de publieke omroep niet mag bijdragen aan winst voor derden."

koen_c_s | 25-06-09 | 02:38

Het kost je wel je suiker maar dan krijg je ook de hemel op aarde. Buuf Juf is de beste buuf die je je maar kan wensen. Dus daarom hulde aan Buuf Juf!

Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 02:28

Rammstein | 25-06-09 | 02:15
Een wijze man moet eerst uitzoeken of 'zij' lekker pijpt. Dat zou veel huwelijkse problemen voorkomen. Dat hoort erbij, een vent vervult eauk haar wensen. Kom elkaar tegemoet.

~Strotgondel Sr.~ | 25-06-09 | 02:21

@Rammstein | 25-06-09 | 02:15
Maar niet zo lekker als mijn buuf van 86. Dat kán gewoon niet.

Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 02:17

Maar, zoals mijn wijze ex man altijd zegt: "misschien pijpt ze wel lekker".
Dus.

Rammstein | 25-06-09 | 02:15

Leo* | 25-06-09 | 01:55
Lijkt me duidelijk genoeg.

koerbagh ® | 25-06-09 | 01:57
Uitlachen, niet eens. Meer een gevoel van gêne.

Rammstein | 25-06-09 | 02:09

Leo* | 25-06-09 | 02:01
Dat vind ik vervelend. Leo**, weet je nog.
Waarom wordt jr. niet unband? G-unite zal 't weten.. het zal wel.
-Strotgrondel-

~Strotgondel Sr.~ | 25-06-09 | 02:09

Leo* | 25-06-09 | 01:59
Burka verplichten.

dickel | 25-06-09 | 02:03

koerbagh ® | 25-06-09 | 01:48
Al valt er bij u iets te beffen... nee u heeft gelijk, dan nóg zou zelfs hij dat niet doen.
U zou 'm vast terugslepen naar Gent voordat dát gebeurt. De schmeerlapf.

~Strotgondel Sr.~ | 25-06-09 | 02:02

@Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 02:01

Neuh.

Leo* | 25-06-09 | 02:01

@Leo* | 25-06-09 | 01:59
Dat maak jij er van. Ik zou zeggen volslank. Voel je de nuance?

Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 02:01

@R

Humorloos is subjectief. Vet is dan weer wel heel objectief.

Leo* | 25-06-09 | 01:59

@Rammstein | 25-06-09 | 01:53:
Ik moet anders met grote regelmaat om haar lachen. (Of was het haar uitlachen? ... ehm... ik denk toch dat laatste.)

koerbagh ® | 25-06-09 | 01:57

WTF, Ton Herstel, de huidige voorzitter van de Raad voor de Journalistiek, was voorheen een hoge ambtenaar bij de geheime dienst:
video.google.nl/videosearch?q=Gladio&a...
(9.10)

www.klokkenluideronline.nl/artikel/187...

Reken maar dat zijn loyaliteit jegens de staat niet geweken zal zijn, eenmaal op dat niveau binnen de overheid, dan laten ze je nooit meer helemaal los.
Hoezo een onafhankelijke raad?

koen_c_s | 25-06-09 | 01:56

Ongelooflijk, wat een waanzin weer. :|

@boterbram; idd, was het maar zo'n feest.

Martini89 | 25-06-09 | 01:55

@Rammstein | 25-06-09 | 01:53

Seau, U durft. Leg es uit.

Leo* | 25-06-09 | 01:55

Leo* | 25-06-09 | 01:44
Humorloos Kutwijf.

Rammstein | 25-06-09 | 01:53

Leo* | 25-06-09 | 01:44
Ja zij speelt op dit ogenblik met haar dildo.

dickel | 25-06-09 | 01:52

@~Strotgondel Sr.~ | 25-06-09 | 01:43 :
Ja, ik ken deze aflevering al, met Kenny in coma. Dus ik kan gewoon typen zonder iets te missen. En ik kruip van m'n leven nooit met Herman Brusselmans in bed.
Daar heb ik niks aan. Hij kan dan wel de beste beffer van Vlaanderen zijn, bij mij valt niks te beffen. Capiche?

koerbagh ® | 25-06-09 | 01:48

Ow nu zie ik het pas. Astma, Joop, is kamerlid en dus nog steeds politici. Dus waar ik zei weggepunterde politici zei moet zijn politici. Zonder weggepunterde dus.

Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 01:45

@Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 01:41 :
Oh proefballonnen... tsja, die schiet ik bij de plaatselijke heteluchtballonclub ook met de windbuks uit de lucht. Mooi werk.

koerbagh ® | 25-06-09 | 01:45

/OT

Nog interessante meningen over Sharon D.?

/OT

Leo* | 25-06-09 | 01:44

koerbagh ® | 25-06-09 | 01:32
Neen. Ga maar weer weg. Southpark is nog nèt bezig.
Of kruip in bed met herman brusselmans.

~Strotgondel Sr.~ | 25-06-09 | 01:43

@koerbagh ® | 25-06-09 | 01:32
De tweede zin. Maar wat wil je bij een topic over een proefballon die heel misschien, ooit, eens opgelaten gaat worden maar waarschijnlijk in een hele grote shredder bij de andere proefballonnetjes belandt, en waarvoor de heer Astma zijn gage betreffende het oplaten weer gevangen heeft, want daar gaat het bij dat soort gasten om. Dan nog liever met zijn kloten achter de geraniums gratis geld vangen, dat is het veiligste voor allemaal.

Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 01:41

Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 01:30
Ik mag niet klagen en heb het ding nu al zowat 5 jaar.

dickel | 25-06-09 | 01:36

@Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 01:30 :
Naar men zegt: de bout.

koerbagh ® | 25-06-09 | 01:33

Goed... ik ben weer uitgewerkt, valt er nog wat te reaguren? Of is het allemaal weer kudt ende peeren, zoals de Willem van den Vondel (de neef van Joost) ooit zei.

koerbagh ® | 25-06-09 | 01:32

@dickel | 25-06-09 | 01:21
Is het nog te hachelen zo'n uitkering? Ik bedoel, ik ben van plan om zo'n ding aan te schaffen, maar levert het nog wat op? Van werken wordt je ook niks wijzer en er gaat gigantisch veel, spaarzame, omdat ik veel met mijn kloten op GeenStijl en nog wat webforums zit en daar tussendoor nog wat hobbies beoefen, vrije tijd in zitten.

Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 01:30

Tinus Trekveer | 25-06-09 | 01:14
Doe je best mijn zoon.
De uitkering is vandaag weer tot volle tevredenheid gestort op de rekening.

dickel | 25-06-09 | 01:21

1 uur. Sperrtijd.

LibertasSimplex | 25-06-09 | 01:18

Tinus Trekveer | 25-06-09 | 01:14
Sodemieter op. Ik verhelp me de tiefus. Kom jij nog even melden dat je van negen tot vijf werkt, in mijn vrije tijd.

LibertasSimplex | 25-06-09 | 01:17

Zo zo flinke discussie hier nog zo laat, jongens we moeten slapen, morgen fit weer op om die crisis te verhelpen.

Tinus Trekveer | 25-06-09 | 01:14

Ik zie de bui alweer hangen, alles wordt in werking gezet om elke internet gebruiker mee te laten betalen aan kudtkranten.
Misschien is dit een leuke optie voor iedereen die hier geen trek in heeft.
www.fon.com/en/

Ben Haram | 25-06-09 | 01:00

Wat is er nou weer mis met bas taart die hier blogt?
Vind het een prima gozert en vind zijn artikelen niet slechter dan die van de meeste anderen.

Enige wat jammer is is dat geenstijl hem niet ff in stijl heeft aangekondigd.
Ik ga er echter vanuit dat dat nog wel gebeurt.

ZeerAnoniemeLafaard | 25-06-09 | 00:56

Buuf blij, ik mijn plicht weer gedaan. Beter een goeie buuf dan... affijn, jeweetwel.

Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 00:56

Oei, mvr giant, de rust.

gentle giant | 25-06-09 | 00:55

gentle giant | 25-06-09 | 00:53
Nou, lekker. Hoef je niet voor me op te warmen.

Dat Iran snel zou veranderen in verband met de jonge generatie, is te verwachten, maar, call me ignorant, ik zag het niet zó snel gaan. Nogmaals, het is niet meer neer te slaan, of ze moeten echt een groot deel van de bevolking om zeep helpen.

Rammstein | 25-06-09 | 00:55

@gentle giant | 25-06-09 | 00:48
Wel iets vol met proteïne, ze zag er ook zo geyl uit in haar tanga, ik kon de verleiding niet weerstaan.

Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 00:54

@Rammstein | 25-06-09 | 00:50, eikels met een jasje?

gentle giant | 25-06-09 | 00:53

gentle giant | 25-06-09 | 00:28
Vier miljoen. Je zou toch denken dat zo'n sjeik dat zo uit zijn achtergewaad trekt.
Dat onafgemaakte stilliggen maakt nu de 'klassieke vorm'.
www.maghrebmagazine.nl/2006/08/13/essa...

LibertasSimplex | 25-06-09 | 00:53

@JosVerbeek | 25-06-09 | 00:46
Waarschijnlijk wel, het besje is 86 en bakt nog dagelijks een taart voor haar kleinkinderen die nooit komen, te druk.

Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 00:52

bottehond | 25-06-09 | 00:10
Bewonderenswaardig hoe deze mensen vechten. Een staat die zijn volk verloochent en verwaarloost moet omver geworpen worden. Door het volk. Denk aan Roemenië.
Voor de rest is't míjn zaak niet, nog niet. Als 't heet wordt vecht ik mee.
Ok buddy?

~Strotgondel Sr.~ | 25-06-09 | 00:51

gentle giant | 25-06-09 | 00:48
Pretzels ?

Rammstein | 25-06-09 | 00:50

@Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 00:41, niks zout's aangeboden?

gentle giant | 25-06-09 | 00:48

Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 00:41
Zo! Dat is interessant. Vertel verder, ging ze het gebruiken voor een lekkere zelfgebakken appeltaart?

JosVerbeek | 25-06-09 | 00:46

@patatmet | 25-06-09 | 00:35
In ieder geval groter nieuws dan, hoeheetie, Joop Astma met zijn proefballonnetje.
"Kuttekraps buuf leent zijn suiker." is zelfs groter nieuws. En dat is dan nog echt gebeurd ook.

Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 00:41

bottehond | 25-06-09 | 00:21
Adds: ik volg het nieuws in Iran op de voet en heb daar mijn ideeën over. Het ging mij zuiver om jouw benadering van zaken.

Rammstein | 25-06-09 | 00:41

Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 00:25
Zolang er reaguurders zijn om te protesteren zal het nog wel los lopen. Ik bedoel te zeggen: only over my dead body.
patatmet | 25-06-09 | 00:35
Staat toch al op SN? Helden zijn het, by the way.
seven | 25-06-09 | 00:27
Hoog tijd voor een zon-uren belasting. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat ongelimiteerde geschijn..
*tweemeterbak opzoekt*

JosVerbeek | 25-06-09 | 00:39

gentle giant | 25-06-09 | 00:19
Pam

bottehond | 25-06-09 | 00:21
Nee hoor. Jij bent misschien wat emotioneler en hysterischer dan ik.

Rammstein | 25-06-09 | 00:38

gentle giant | 25-06-09 | 00:28
Mooi, ik denk dat er heel wat rotterdammers zijn die wel even een paar euro's op zij willen zetten om een mooie enorme caterpillar te kopen.

DGNAT | 25-06-09 | 00:38

Dat de kranten het internet opgaan, moeten ze zelf weten. Maar ik wil niet gedwongen worden daarvoor dan te betalen, want ik heb er niet om gevraagd.

Groene Leeuw | 25-06-09 | 00:37

'Hackers leggen website Stichting Brein plat' geen nieuws ?

patatmet | 25-06-09 | 00:35

@koen_c_s | 25-06-09 | 00:27
Thanx, goed speurwerk.. Die quote fiets ik nog even tussen mijn blogpost van gisteren (link @ 22:42
Als jij een blog hebt zou je ook al die reaguursels dingen bij elkaar kunnen plaatsten (web-log.nl en wordpress.com zijn zo aangemaakt en simpel)

seven | 25-06-09 | 00:34

*Met respect voor bottehond zich in de roedel verschuilt*

gentle giant | 25-06-09 | 00:32

bottehond | 25-06-09 | 00:23

Zij moeten het zelf doen.

de honden blaffen... | 25-06-09 | 00:30

Zie hier een quote van Els (SDM):

Ook voorzitter Els Swaab van de stichting Democratie en Media, meerderheidsaandeelhouder van PCM Uitgevers, benadrukt dat het voortbestaan van alle kranten uit de PCM-stal 'een heel zwaar punt' is.

Zij vindt het nog te vroeg voor een oordeel over de interesse van TMG. ,,Onze stichting is geworteld in de sociaal-democratische hoek, terwijl de Telegraaf toch wel erg rechts gezind is. De raad van bestuur van PCM zal een eventueel nieuw bod bekijken, maar wel moeten meewegen dat we niet voor niets al zo lang met De Persgroep praten. We zijn al een heel eind met hen. Die gesprekken gaan goed.''
spiegel-van-de-nederlandse-politiek.sk...
De trut komt er openlijk voor uit dat "haar" kranten enkel een sociaal-democratisch (=PvdA) geluid mag laten horen, vandaar dat de NRC een Volkskrantkloon is geworden.

Laat ons vervolgens de "opdracht"van SDM bekijken:

"Het sluit vervolgens in: het stimuleren van een voortdurende bereidheid tot verandering en vernieuwing van de democratie, overal waar de noodzaak zich daartoe voordoet, alsmede het bevorderen van pluriforme opiniërende media in een democratisch staatsbestel."
En het moge duidelijk zijn dat pluriformiteit hier niks te zoeken heeft.
www.stdem.org/

Conclusie, SDM heeft zichzelf als doel gesteld alle onder haar vleugels residerende
kranten (5 van de 7 grote landelijke dagbladen) het sociaal-democratische(=PvdA) geluid blijven vertolken.

Vandaar dat ik reuze benieuwd ben naar de aanstaande eigenaar van het NRC.
Als het FD-media wordt weet ik nog niet of zij wel zo'n trek hebben in de bemoeienis-clausules van Els&Ruud. Het zal me niks verbazen dat ze het NRC gaan houden, NRC-next is de enigste groeiende krant, die invloed wilt dat rooie tuig niet kwijt, ze hebben al zo lang zitten schuren en schaven aan de krant, al die jaren de redactionele neuzen dezelfde kant op draaien als dat men hij het VK doet, daar is ongetwijfeld veel dreigen en drammen en feteren bij komen kijken.

koen_c_s | 25-06-09 | 00:27

@JosVerbeek | 25-06-09 | 00:11
Als er maar geen verschuiving gaat plaatsvinden richting Westen. Het zal zomaar gebeuren dat het Midden-Oosten zich gaat ontworstelen aan de islam en wij hier verplicht met onze reedt omhoog zitten te bidden.

Lets Kuttekrap | 25-06-09 | 00:25

Petrus de Rewa | 25-06-09 | 00:08
Een youth-bulge is vaak aanleiding voor maatschappelijke onrust.
Dat hoeft niet per se positief uit te pakken, zeker niet op de lange termijn.
Neem nou onze eigen linkse babyboomers.
Maar in Iran hebben ze zeker een kans met hun jongeren.

Merlot | 25-06-09 | 00:22

Rammstein | 25-06-09 | 00:07

Oh? Van de week was je anders nogal "kritisch" over deze historische gebeurtenissen en degenen die er op reageerden, conform de vraag van de Iraniërs zelf. Opvallend.

bottehond | 25-06-09 | 00:21

@Rammstein | 25-06-09 | 00:17, wood of rit?

gentle giant | 25-06-09 | 00:19

seven | 25-06-09 | 00:13
Mensen willen niet meer, of gaan thuis aan de ijwn en denken "het zal mijn tijd wel duren" of iets dergelijks.
Ik denk dat er valium in ons drinkwater zit.

Rammstein | 25-06-09 | 00:17

@ Jos: wie weet. Ik denk dat het ook een generatieconflict is, voor een groot deel. Net als in NL. *oogjes dicht en snaveltjes toe*

Petrus de Rewa | 25-06-09 | 00:16

Rammstein | 25-06-09 | 00:07
Hadden we ook moeten doen ten tijden van de stemcomputers. Nu zitten we met 4x Balkenende op rij.. na 2x was het wel voldoende en met de PvdA erbij is het rood groen, als je dat als verf mengt krijg je bruin..

seven | 25-06-09 | 00:13

Domme aap. Als het aan het CDA ligt wordt internet afgeschaft en krijgt de AIVD alle macht.

dixkix | 25-06-09 | 00:11

Petrus de Rewa | 25-06-09 | 00:08 & Rammstein | 25-06-09 | 00:07
Blijkbaar zijn de jongeren niet zo verschrikkelijk islamitisch als de regering wil doen voorkomen, dwz, zich naar buiten toe presenteren als 'de islamitische republiek'. Ik heb het idee dat Iran zich nu op een keerpunt van haar geschiedenis bevind, en zich aan de knellende greep van de islam kan ontworstelen.
*indien zulks het geval is op domino-effect hoopt*

JosVerbeek | 25-06-09 | 00:11

de honden blaffen... | 25-06-09 | 00:05

Ik ga niet te veel commenten, zometeen loop ik tegen een permaban aan.
Dat is inderdaad een goede zaak, Kador Abdollah voorspelt een vloedgolf over de islamitische landen, jongeren die de oude mannen gaan ondermijnen middels de nieuwe media.
Mij gaat het op dit moment uitsluitend om de strijd om hun vrijheid van de Iraanse vrije burgers. Zij willen vrijheid. Niets meer, niet minder. Verders zit ik op de site van ome Joost Niemoller om Twitter berichten door te geven, zoals de Iraniërs steeds weer vragen.
Ik peer hem, wil nog wat doen vanavond voor het mand gaan.
Night cap voor alle reaguurderTs én de @ Redactie.
Wie kan deze schreeuwen om hulp negeren? Ik niet.

www.youtube.com/watch?v=pKUZuv6_bus
Luister, huiver en ACT!

* out *

bottehond | 25-06-09 | 00:10

In Iran kan dat best lukken, gezien de bevolkingsopbouw: er zijn domweg gewoon heel veel jongeren daar. Hoe meer jongeren, hoe meer kans van slagen een revolutie heeft.

Petrus de Rewa | 25-06-09 | 00:08

de honden blaffen... | 25-06-09 | 00:05
Het lijkt zich, ondanks alle pogingen het dood te slaan, wel door te zetten in Iran. Ik vind het zo bewonderingswaardig, niet geheel het juiste woord, en dapper wat ze daar probereb voor elkaar te boxen.

Rammstein | 25-06-09 | 00:07

Valt me een beetje tegen van GeenStijl. Jullie weten toch wel dat Joop Atsma de wereldkampioen aandacht-hoer is, of toch in ieder geval Nederlands kampioen?

Die man laat meer media-gerichte-ideetjes los dan ik scheten, en ze hebben dan ook minder substantie.

effen | 25-06-09 | 00:06

@seven | 25-06-09 | 00:04, laten we Bas de scoop geven.

gentle giant | 25-06-09 | 00:06

bottehond | 24-06-09 | 23:55
Iran zou het eerste land kunnen worden dat zich ontworsteld aan de umma, gezien haar historie zou dat moeten kunnen lukken.

de honden blaffen... | 25-06-09 | 00:05

gentle giant | 25-06-09 | 00:01

"De DNB-cijfers geven de ondernemers gelijk. Dat de banken minder geld uitlenen, is overigens deels te verklaren uit een afgenomen vraag naar kredieten. Bedrijven stellen investeringen uit. Maar dat is gezien de klachten uit ondernemerskringen niet het hele verhaal. De banken geven tegenover hun toezichthouder DNB immers gewoon toe dat ze kredietaanvragen strenger beoordelen." www.volkskrant.nl/economie/article1196... en www.telegraaf.nl/overgeld/rubriek/lene...
versus
Wellink: banken zitten niet op hun geld
RIJSWIJK (AFN) - Volgens Nout Wellink, president van De Nederlandsche Bank (DNB), is het een misvatting dat banken wegens de financiële crisis minder geld uitlenen. Hij zei dit donderdag in het tv-programma Nova. www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/414391...
tja @ redactie GeenStijl Pritt ...!

seven | 25-06-09 | 00:04

@ Jis: alleen een enkelbandje in een grafkuil.

Petrus de Rewa | 25-06-09 | 00:02

@seven | 24-06-09 | 23:58, de president van de Nederlandse bank liegt dus, mooier kunnen we het niet maken.

gentle giant | 25-06-09 | 00:01

Petrus de Rewa | 24-06-09 | 23:51
Goedverdegoedver, en nu krijg ik zeker zes weken doodstraf?
Lets Kuttekrap | 24-06-09 | 23:52
Lijkt me wel zo gemakkelijk. Ben je in een keer van het hele taxpoetgezeik af :-)

JosVerbeek | 25-06-09 | 00:01

AHa jongens, Onze Heere Freek de Jonge spreekt bij Knevel en van de Brink.
Er is een hoop onvrede en daarom zoeken wij een zondebok.
Daarom zijn wij zomaar, zonder enige reden, terwijl het allemaal onze eigen schuld is, die arme Finnen gaan bekritiseren.
Terwijl ze helemaal niks hadden gedaan.
Gemeen van ons he?

Merlot | 24-06-09 | 23:58

gentle giant | 24-06-09 | 23:47 gentle giant | 24-06-09 | 23:12
12 dagen later, lol tja geen spelt tussen te krijgen. Wellink wil met de banken door een deur kunnen of wellicht een commissariaat bij de banken na zijn tijd bij de DNB ? Idem www.volkskrant.nl/economie/article1196...

seven | 24-06-09 | 23:58

"Ali ben Frikq", zo dan.

gentle giant | 24-06-09 | 23:56

Ongetwijfeld wil het CDA weer eens met intimidatie een bepaald 'verwacht gedrag' beogen.
Eigen verantwoordelijkheid om je te laten intimideren door die griffermeerden.

PAAL! | 24-06-09 | 23:56

gentle giant | 24-06-09 | 23:51
Eergisteren zag ik hem nog op het blog van Joost Niemoller (puntjes) onder het Iran-stuk van Bottehond.
Verder kondigde hij zijn GeenStijl-dood aan bij het vertrek van Fleischbaum, om terug te komen als Das Korper (puntjes) met vooral grafschriften.
Love that guy. Hij leeft nog vast.

LibertasSimplex | 24-06-09 | 23:56

LibertasSimplex | 24-06-09 | 23:49

Frikschoten zet zich in voor de Iraansche vrijheidsstrijd.

bottehond | 24-06-09 | 23:55

@JosVerbeek | 24-06-09 | 23:46
Dat ze bij je geboorte je levensverwachting berekenen en je alvast een heffing opleggen over de CO² die je van plan bent uit te stoten.

Lets Kuttekrap | 24-06-09 | 23:52

@LibertasSimplex | 24-06-09 | 23:49, enig idee wanneer zijn "last post" was?

gentle giant | 24-06-09 | 23:51

@ JosVerbeek: dat mag je geloof ik niet meer zeggen, dat laatste.

Petrus de Rewa | 24-06-09 | 23:51

JosVerbeek | 24-06-09 | 23:46
Lang geleden ooit iets over geschreven op GS. Ik heb ooit een modeacedemiestudente gesproken die serieus beweerde dat Wouter Bos voor zijn PvdA doorbraak gewoon iemand was die als gay bekend stond en regelmatig te vinden was in het gay uitgaansleven. Het lijkt erop dat het nu toch iets naar boven lijkt te borrellen. Ik kwam ergens een verhaal tegen van een som van 40k die betaald zou zijn om het stik te houden oid..

seven | 24-06-09 | 23:50

Frikschoten heeft zo te zien de koe bij de hoorns gevat. Wist ik veel van zijn blog. Heb me bij het lezen bescheurd net. Welk een verfijnd eroticus.

LibertasSimplex | 24-06-09 | 23:49

lourilex | 24-06-09 | 23:46
A) Het goede hokje inkleuren.
B) Een soort fluwelen revolutie, waarmee 'we' de hele kamer en het hele kabinet in een verpleegtehuis voor dementerenden zetten, inclusief pyjamadagen. Vervolgens wordt met Verbeeks herstelkabinet de republiek van de 12 verenigde provinciën een feit...
*verder droomt*

JosVerbeek | 24-06-09 | 23:49

@seven | 24-06-09 | 23:38, u praat geen peop, mag ik een reactie op mijn postje van 23:12? volgens mij heeft Nout zich 12 juni al volledig gediskwalificeerd.

gentle giant | 24-06-09 | 23:47

Lets Kuttekrap | 24-06-09 | 23:42
Ademhalen, neuqen, traplopen, allemaal dingen die uitstekend te fiscaliseren zijn..
*bouter wos ineens in nek voelt hijgen, de heaumeau*

JosVerbeek | 24-06-09 | 23:46

JosVerbeek | 24-06-09 | 23:39
je hebt gelijk, maar wat kunnen we er aan doen? want er moet wat/iets gebeuren, dit is gekkenwerk!

lourilex | 24-06-09 | 23:46

Lets Kuttekrap | 24-06-09 | 23:42
De cyclus in het aantal zonnevlekken en de poolverschuiving elke 11 jaar kost je al geld, indirect. Ze noemen het CO2 heffing.

seven | 24-06-09 | 23:45

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:42
Breng ze nou niet op ideeën !!!!

Rammstein | 24-06-09 | 23:44

@ Haagse.- De kranten leggen sowieso het loodje. De vraag is alleen wat ervoor in de plaats komt. Een nu.nl? weblogs? pvv.nl met dagelijkse update? Ik zou ook graag wel weer eens diepgravende studies p internet lezen over politiek en literatuur en ik wil daar best voor betalen. Maar dan niet 5 euri per artikel, zoals nu vaak het geval is.

Petrus de Rewa | 24-06-09 | 23:44

*hoort de radertjes alweer draaien*

Lets Kuttekrap | 24-06-09 | 23:43

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:40
Ik zag hem al vluchten voor de realiteit richting de filosofie en romantiek ja.. ;)

seven | 24-06-09 | 23:42

@de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:40
Roep dat nou niet te vaak, straks krijgen we nog genotsheffing over mooie zonsondergangen.

Lets Kuttekrap | 24-06-09 | 23:42

Even on topic,: komen er nu ook heffingen op linkdumpen?

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:42

"Mijn pont is als het ware ongeveer een soort van brug
En als de pont zo lang was als de breedte van de stroom
Dan kon hij blijven liggen, zei me laatst een econoom"

gentle giant | 24-06-09 | 23:41

seven | 24-06-09 | 23:30
Het gaat hard, maar wat vanderF zei, de zonsondergang was schitterend.

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:40

Gaan we nu over elk proefballonnetje van weggepunterde politici een opstel maken op GeenStijl? Dat moet beter Bas Taart!

Lets Kuttekrap | 24-06-09 | 23:40

gentle giant | 24-06-09 | 23:31
Ieder mens met een normale portie gezond verstand zou bij afnemende inkomsten het uitgavenpatroon aanpassen, helaas heb ik 'onze' overheid nog nooit kunnen betrappen op het gebruik van genoemd gezond verstand. Wat ze wel doen is de hardwerkende burger naaien. Hard en grondig, in alle hoeken en gaten. En ze komen er nog mee weg ook.. de zakkenwassers.

JosVerbeek | 24-06-09 | 23:39

Schattig, de indoctrinatie apparaatjes van de globalisten krijgen het steeds moeilijker met hun indoctrine dat er weer wat vrijheden afgepakt gaan worden... en wij burgers mogen er nog voor bloeien ook. Als hun door de kerk aangestuurde krantjes het loodje leggen dan verliest de kerk de strijd om de macht definitief en zal de vrije geest zegevieren..... en om dat nou te voorkomen gaan wij lekker betalen zodat die apparaatjes lekker hun gang kunnen gaan en zodat wij elkaar ermee blijven bestoken omdat we dus niets herschrijven maar klakkeloos overnemen... snap de vouzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz gaat diep he luitjes...

Haagse Hooligan | 24-06-09 | 23:39

@ gentle giant: eensch. Anderzijds zou er ook best wel weer eens geinvesteerd mogen worden in innovatie bij bedrijven. Want dat is hard achteruit gegaan de afgelopen jaren.

Petrus de Rewa | 24-06-09 | 23:38

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:29
Inderdaad, hij dacht dat het wel snel zou overwaaien en de banken een paar maanden later weer met winst kon doorverkopen. De uitgaven schroeft hij ook niet naar beneden in de richting van wat er binnenkomt want hij is van de PvdA en die zijn daar altijd tegen geweest. Resultaat, megatekorten (die wat betreft de financiële bankenovernames zelfs buiten de normale begroting om gaan, maar direct, buiten het kasstelsel cq begroting om, naar de staatschuld.., slim boekhouden noemen ze dat, net zoals bij Enron)

Financiën: staatschuld 30 procent gegroeid. Op de staatsbalans van schulden en bezittingen was de crisis niet over het hoofd te zien. De reddingsacties in de financiële sector kostten vorig jaar 88 miljard euro. De staatsschuld groeide in een paar maanden met circa 30 procent.

„De grootste verandering is in de schuld”, zei Bos gisteren in een toelichting op het jaarverslag. De staatsschuld stond begin 2008 op een historisch laag niveau van 47 procent van het bbp. Eind vorig jaar was de schuld opgelopen tot 58 procent van het bbp en bedroeg deze 346 miljard euro www.nrc.nl/binnenland/achtergrond/arti...

Veel meer qua percentage gestegen dan bij buurlanden...

Big time fail die Bos / PvdA.. zelf staat hij bijna 400 MRD rood ten koste van de volgende generaties en laat de staatschuld veel harder oplopen dan onze buurlanden. Sterker de EU gaat een procedure starten tegen NL vanwege het overtreden van het stabiliteitspact van de Euro, we zijn gewoon een economie als Griekenland aan het worden met megatekorten..

seven | 24-06-09 | 23:38

Brinkman kan wat mij betreft naar z'n gereformeerde zootje strompelen.
Waar haalt die stupido de onzin vandaan?
Ik begin nu te begrijpen waarom Lubbers 'm indertijd plotseloos liet vallen.

Joele | 24-06-09 | 23:38

JosVerbeek | 24-06-09 | 23:29
Inderdaad, tegenwoordig gaat dat digitaal.

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:37

@JosVerbeek | 24-06-09 | 23:21, misschien, maar nu begint het grote betalen, en dat zijn de werkenden, de mensen die een jaar geleden dachten te verhuizen, de mensen die op weg naar hun werk 6 km te hard rijden.
En dat zijn niet de provincies die de opcentjes verhogen, en niet de waterschappen die wat overtollige centjes in IJsland hadden weggezet.
Mijns inziens, als je ziet dat er minder binnen gaat komen, dan is de 1ste insteek, de uitgaven zoveel mogelijk verlagen, ik zie een gat ontstaan.

gentle giant | 24-06-09 | 23:31

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:20
Nee, ik had dit www.volkskrant.nl/economie/article1249... nog niet gezien. 442 miljard van de ECB die in de economie gepomt wordt. Een maand na dit bericht www.volkskrant.nl/economie/article1194... en dat ging over "slechts... " 60 miljard euro.
*Denkt aan Weimar biljetten van 100.000.000 Reichsmark*
Geld wat uiteindelijk door de burgers betaald wordt in de vorm van inflatie, want hoe meer geld er is, hoe minder schaars hoe minder waard. (En dus hoe minder je van je salaris kan kopen. Optisch lijkt de beurs dan bv te stijgen maar de beurs en prijzen stijgen niet, de munt daalt. Zet je het bv af tegen , meet je het in, bv goud dan zal je zien dat de koersen en producten helemaal niet duurder worden maar het geld , de euro's minder waard zijn..

seven | 24-06-09 | 23:30

Uhm dat is dus weggegooid belastinggeld? Ik dacht dat we ons geld ergens anders aan konden besteden? Nee? Niet?

Hauptfrau Anouk | 24-06-09 | 23:30

seven | 24-06-09 | 23:11

Wouter Bos zal de geschiedenis ingaan als de meest rampzalige minister van financien die ons land ooit gekend heeft.

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:29

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:26
Zelfs dat is niet per se nodig.

JosVerbeek | 24-06-09 | 23:29

JosVerbeek | 24-06-09 | 23:21

Start de persen...

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:26

seven | 24-06-09 | 23:21
Jemig, wat is die VanFrikschoten voor idioot met z'n koeienfixatie? Geweldig :-)
*zich afvraagt waar de 56 Frikschotens uithangen*

JosVerbeek | 24-06-09 | 23:24

KuDt, Waar is onze lieve van Frikschoten eigenlijk?

AntiSoof | 24-06-09 | 23:22

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:20
Geld bijdrukken is gemakkelijker dan u denkt.

JosVerbeek | 24-06-09 | 23:21

gentle giant | 24-06-09 | 22:41
Ik had begrepen dat hij naar een verdienmodel zocht voor reaguursels, en dan met name de zijne. In het kader van kunst moet betaald worden. Leek niet van de grond te komen, adlinks onder reaguursels kwamen er niet.
Volgens mij schrijft hij nu naar de 2de kamer voor het instellen van een commissie voor extra subsidie voor reaguurders.. ten koste van niet reaguurders.
Zijn blog is ook al een weekje stil 05954.blogspot.com/ (Maar de google ad's doen het nog, klikken dus! en maak Frik rijk)

seven | 24-06-09 | 23:21

gentle giant, seven, Deze al gezien?:http://www.volkskrant.nl/economie/article1249028.ece/ECB_pompt_442_miljard_euro_in_banken_eurozone

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:20

@JosVerbeek | 24-06-09 | 23:14
Ik vat dit als een liefdevol ereteken op.
Love you 2

AntiSoof | 24-06-09 | 23:20

Nog even en je moet in een rietje blazen dat uit je toetsenbord steekt, tegen dronkenschap op de digitale weg.

LibertasSimplex | 24-06-09 | 23:17

AntiSoof | 24-06-09 | 23:02
Nou meneer AntiSoof, ik zou je nick maar eens veranderen in 'Filosoof'.

JosVerbeek | 24-06-09 | 23:14

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:12
Ik had 23.10 AntiSoof nog niet gezien.

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:13

AntiSoof | 24-06-09 | 23:07
OK, dan ben je iets anders, wat jij wilt.

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:12

per dag dus, aan tekort (100 miljoen per dag, tegen de 40 miljard begrotingstekort per jaar, sommige landen hebben een staatschuld kleiner dan ons tekort in een jaar..)

seven | 24-06-09 | 23:11

@De Honden Blaffen,
Euh... Ik dacht ff meer na... Jij hebt gelijk ;)

AntiSoof | 24-06-09 | 23:10

de honden blaffen... | 24-06-09 | 22:58
Ik zet in op 25 euro per belastingbetaler, de overige betalen netto geen belasting want geen werk, of werk bij de overheid of jongere, kind , bejaarde. enz enz. Er zijn niet zoveel mensen in NL die echt netto belating betalen. Anders had links allang geen stemmers meer..

seven | 24-06-09 | 23:10

@F. von Zeikhoven | 24-06-09 | 22:46 ,
precies, op zich verandert er intrinsiek gezien niet zoveel,
behalve dan het medium wat content verspreidt.

vander F | 24-06-09 | 23:07

@de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:06
Gewoon totaal gelul.

AntiSoof | 24-06-09 | 23:07

@vander F | 24-06-09 | 22:57
Neem ff een lekker glas wijn van mij wil je? En geniet ervan. Proost. ( ;) )

AntiSoof | 24-06-09 | 23:06

AntiSoof | 24-06-09 | 23:02
Doe toch niet zo moeilijk, je bent wat je bent, thats'it...

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:06

teveel controle = politiestaat

juriste | 24-06-09 | 23:05

On-line content politie .... GS heeft Joris toch al ?

Rammstein | 24-06-09 | 23:04

@seven | 24-06-09 | 22:49 ,
ohh, maar ze kunnen het ongetwijfeld prachtig voorrekenen,
diagrammen, doorgerekend, the lot.

En dan zeggen dat gezien de cijfers ze nu eenmaal niets anders kunnen doen.

vander F | 24-06-09 | 23:04

gentle giant | 24-06-09 | 22:59
Crisis? What crisis?

de honden blaffen... | 24-06-09 | 23:03

Gedicht;
Wie ben je?
In feite ben je dat wat wat je denkt te zijn.
Maar ben je dat in wezen?
Ben je dat wat je denkt te zijn?
Ben je een mens?
Ben je afgesneden van de realiteit?
Ben je een illusie?
Of ben je die je bent?
Alles?
En laat je je niets vertellen door een andere illusie?
Ben je de illusie van de reclame, de illusie van de kwallen van SIRE?
Die zakkenvullers, die leugenaars?
Ben je t gezeik van t journaal of de radio?
Of ben je dat niet?
Ben je de leugen of de waarheid?
Ben je de illusie van de geest of ben je de realiteit?
Thats the question (AntiSoof, 2009)

AntiSoof | 24-06-09 | 23:02

Mag ik zeggen dat de content van het CDA allemaal weggejorist mag worden?
Oh, ik hoor net dat niet kan, ze hebben helemaal geen inhoud.

de^mol | 24-06-09 | 22:47
De meeste hoernalisten zitten al vuistdiep in de reeDt van de PvdA heur..

JosVerbeek | 24-06-09 | 23:01

seven | 24-06-09 | 22:49
Dat kost ons een een euro of 10 per dag extra, maar wat @vander F zegt, de zonsondergang was prachtig.

de honden blaffen... | 24-06-09 | 22:58

eng spul hè, dat internet? moet je plots je 1000 jaar oude principes en workflows aanpassen. laat idereen, behalve de kranten zelf, voor de kosten opdraaien zoals diezelfde iedereen ook 100 jaar gedeeld heeft in hun winst...
je kunt inderdaad beter de toekomst aan passen met oude principes. zodoende heb je tijd over om in een hoekje te gaan zitten huilen, samen met de muziek en film industrie...

zeikzak | 24-06-09 | 22:57

@AntiSoof | 24-06-09 | 22:45 ,
ik probeer vanuit de ervaring te leven,
met een volstrekte minachting voor 'maakbaarheid'.

Velen willen in de toekomst leven, het be-heersen,
maar de toekomst is slechts hoop, een verlangen,
net als het verleden slechts herinnering is.

Wee ook zij die verlangen naar het verleden,
zij koesteren slechts een herinnering,
volstrekt zinloos, maar het houdt ze van de straat.

Hiertussen ontloopt men behendig het Zijn.

vander F | 24-06-09 | 22:57

@ de^mol | 24-06-09 | 22:47
Doen ze nu al. Vraag maar aan een willekeurige scribent op de Westblaak te 010.

F. von Zeikhoven | 24-06-09 | 22:52

@seven, en WIE houdt ons t leen-systeem voor? Denk aan Shakespeare; Wie is Wie? Dus wie behoort tot welk volk?

AntiSoof | 24-06-09 | 22:51

-n

seven | 24-06-09 | 22:49

vander F | 24-06-09 | 22:43
Rekende ze maar, zelfs dat laten ze achterwegen. Lenen lenen lenen is het credo... wie dan leeft wie dan zorgt.. na ons de zondvloed.. www.nu.nl/economie/2028425/staatsschul...

seven | 24-06-09 | 22:49

Drs P., zo een lieve schat mijmeren doet...

AntiSoof | 24-06-09 | 22:48

Bas Taart? Zonder voor te stellen stukjes droppen? En waar is uw zwitsal hoofd? Nou vooruit, omdat het kan.

Copyrechts | 24-06-09 | 22:48

Dit heet toch censuur? Of zie ik nu zo bleek?
*met deur in huis valt*

JosVerbeek | 24-06-09 | 22:48

De journalistieke onafhankelijkheid van de kranten in kwestie gaat eraan als dit advies werkelijkheid wordt. Ze zullen in het vervolg namelijk alleen nog pro geldschieters (lees: CDA) schrijven.

de^mol | 24-06-09 | 22:47

AntiSoof | 24-06-09 | 22:42
*over Drs P. als premier mijmeren doet*

F. von Zeikhoven | 24-06-09 | 22:46

@AntiSoof | 24-06-09 | 22:42 ,
het lijkt leeggezogen inderdaad,
maar, indachtig Churchill, even kalm aan nog,
ik kan nu even niets beters verzinnen.

vander F | 24-06-09 | 22:46

vander F | 24-06-09 | 22:38
Volgens mij is de Auteurswet 1917 in 1918 voor het laatst bijgewerkt. Qua serieus heeft Dijkstal er een paar jaar geleden nog wat aan geknutseld geloof ik, maar het blijft een schaamlap. Bas Barnasconi van Van Katoen heeft er ook wel aardig uitgesproken ideeën over. Een paragraaf 'digitaal' toevoegen zou geen overbodige luxe zijn...
Zonsondergang, benieuwd of zo hier opt Nationaallandschapseiland nou eindelijk een keer Lichtenden Nachtwolken te zien zijn. Ik begin haast te denken dat er teveel strooilicht is?

F. von Zeikhoven | 24-06-09 | 22:46

Ach, staatstoezicht is toch heel normaal voor alle facetten van het leven. Daar ben ik inmiddels wel achter. Het werkt heel simpel: héééél diep bukken en geen vragen stellen!

Devidas Frietman | 24-06-09 | 22:45

@vander F | 24-06-09 | 22:43
Jij voelt t aan, mijn lief mens, jij voelt nog...

AntiSoof | 24-06-09 | 22:45

Het lijkt op WC -eend....
Wij, als kwaliteits journalisten of "onze kwaliteits krant"....

BoerMetWorst | 24-06-09 | 22:44

@AntiSoof | 24-06-09 | 22:38 ,
en de gewone man ervaart dit,
een leegte, geen samen-zijn.
En de politicus, hij leeft niet meer in de ervaring,
hij rekent, statistiek na statistiek,
zoals een modern subject betaamt.

vander F | 24-06-09 | 22:43

Wat de kranten telkens aannemen, en wat onjuist is, is dat nu.nl het ANP niet zelfstandig kan financiëren. Sterker als er een paar kranten omrollen komen er vanzelf meerdere sites bij met nieuws en journalisten in dienst. De marges op internet zijn veel groter dan bij de krant dus daar is voldoende geld te vinden om echte onthullingen te doen. Als een site een paar goede primeurs heeft levert dat aandacht op en meer bezoek, lezers dus worden ze er direct voor beloond. Een goede prikkel om blijvend onderzoeksjournalistiek te brengen.
Ik denk dat de site van RTL nieuws (en de kijkcijfers ) tijdens de onderzoeken over de Catshuisbrand ook skyhigh gingen. En dat is een omroep die totaal geen subsidie krijgt. Kranten zullen gewoon meer concurrentie moeten dulden en het moeten doen met de marges die ze hebben. En als ze niet kunnen concurerren zijn er zat van vervangers die het beter kunnen.

Trouwens dat ze krap zitten bij sommige kranten komt vooral door de hierboven al genoemde Stichting Democratie en Media, meer dan 90 procent van de aandelen in PCM (Volkskrant, NRC, AD Trouw ) het verhikel van een stel PvdA-ers. Over dubbele petten en onafhankelijkheid gesproken…

www.mdweekly.nl/902802/sdm-valt-meeste...

www.parool.nl/parool/nl/30/ECONOMIE/ar...

“Stichting Democratie en Media (SDM) is een Nederlandse stichting die eigenaresse is van krantentitels. De stichting is opgericht in het jaar 1944 onder de naam “Stichting Het Parool”, in 2003 werd de naam gewijzigd in de huidige. Het doel van de stichting is om het bestaan van onafhankelijke media in een democratische samenleving te bevorderen.

Thans wordt de stichting bestuurd door onder meer Els Swaab en Ruud Koole, beide lid van de PvdA. nl.wikipedia.org/wiki/Stichting_Het_Pa...
Meerrr bit.ly/xmBX3

seven | 24-06-09 | 22:42

Democratie is een systeem der wolven. Je krijgt een wolvendiktatuur. Zo dom. Zo triest...

AntiSoof | 24-06-09 | 22:42

Ok sorry Joop... al mijn grappen zijn/waren gejat van Max Tailleur.

sjaakdeslinksesul | 24-06-09 | 22:41

Krantenbedrijven moeten zichzelf opsplitsen: één deel 'content' (beeld-, tekst- en nieuwsredactie etc.) en één deel 'paper channel' (drukkerijen, verspreiding etc.). Het content deel gaat netjes aanschuiven bij de gevestigde internet redacties (tenminste: zij die dat willen) en het 'paper channel' gaat zich nuttig maken de digitale content op deurmatten te droppen, voor wie daar behoefte aan heeft. De Gigapica's van GS op posterformaat in de brievenbus..!

Jerry Nick | 24-06-09 | 22:41

Die van Frikschotens, by the way, familiedrama?

gentle giant | 24-06-09 | 22:41

Zouden we niet naar een politiek systeem der wijzen en liefdevolle mensen moeten? Dat lijkt mij iig een stuk prettiger.

AntiSoof | 24-06-09 | 22:40

@F. von Zeikhoven | 24-06-09 | 22:33 ,
oude liedje,
handhaven lukt niet,
nieuwe wetgeving lukt wel want kunnen ze achter het bureau verzinnen.
Hop,
volgende natte scheet.

Gezeur ook met al dat handhaven,
weet je wel hoeveel dat kost?
En bezuinig gelijk even op de pliesie.

We moeten efficiënt denken,
toch..?

vander F | 24-06-09 | 22:38

Maar in t kader van de Verlichting is dit hele gedoe eigenlijk helemaal niets. Politici zijn onwetende dingen in mijn ogen. Een soort dieren. Ze zijn gevoelloos en immoreel, want zij hebben geen weten. Triest dit systeem.

AntiSoof | 24-06-09 | 22:38

hahaha.. internetjournalistjes die alles overpennen en een paar woorden veranderen. Briljant gevonden Bastaart!

Bebeto | 24-06-09 | 22:36

Wat een debiel voorstel, ongelovelijk. En als die content nou op een server in Zimbabwe staat, wat gaat de CDA daar precies aan doen? Bliksem sturen?

JDulop | 24-06-09 | 22:35

die dino's in den haag zijn verknocht aan die dooie bomen inplaats nu ze blij dat de ontbossing minder snel gaat.

immervollgasss | 24-06-09 | 22:35

@seven | 24-06-09 | 22:27 ,
daar had Darwin ook stevig last van,
maar dan niet zozeer Filosofie,.

*schitterende zonsondergang overigens*

vander F | 24-06-09 | 22:33

" Content kan door iedereen worden gebruikt, zonder dat daar een auteursrechtelijke vergoeding tegenover staat.” Heeft die Atsma te lang aan de achterkant van een postzegel zitten sniffen orzeau? De Auteurswet regelt juist dat voor hergebruik toestemming van de 'geestelijk vader' vereist is. Is er geplaatst zonder toestemming, kun je via de rechter schadevergoeding halen.
Hopeloos. "Elk land krijgt z'n bestuurderTs die het verdient".
Ik heb getwijfeld... www.youtube.com/watch?v=XIa_vmyjYpE

F. von Zeikhoven | 24-06-09 | 22:33

Dat leugenachtige CDA weer. Neem die Catshuisbrand. Niet alleen die schilder en zijn familie zijn belazerd door de Staat, ook dat schildersbedrijf is kapotgemaakt in een showproces. Je zal maar jarenlang belasting hebben betaald, dat bedrijf hebben opgebouwd en op deze manier als zondebok dienen voor die 'hoge ambtenaren' en de Landsadvocaat, de benoemde 'elite'.

jospeh6085 | 24-06-09 | 22:33

@haricot, dat dombo neem ik terug. Maar weet je niet hoe Hoernalisten liegen?

AntiSoof | 24-06-09 | 22:32

@haricot | 24-06-09 | 22:29
Dombo, dat lieten de fascisten jou geloven. De leugenaars tot in t graf.

AntiSoof | 24-06-09 | 22:30

Het internet zal er vast wel wat op verzinnen, het internet is namelijk heel slim.

Online politie, straks gaan ze ook je ID vragen tijdens het surfen, niet bij je, boete

:')

Drinkyoghurt | 24-06-09 | 22:30

Onder Jozef Stalin (de massamoordenaar uit Rusland, wie kent hem nog) werden de arme boeren en burgers met allerlei belastingen uitgemolken. Zelfs het bezit van een paar kippen (die leggen eieren)(dit even voor de stadsbewoners onder ons) werd fors belast.
Dat heette toen communisme.

haricot | 24-06-09 | 22:29

Haha, kopie maar bronvermelding dus okee!

Lardeerik | 24-06-09 | 22:29

SPINOZA?, Hoe eerlijk kun je zijn? Wat een ENGEL!

AntiSoof | 24-06-09 | 22:28

OT
Laat die Atsma éérst maar 'ns fatsoenlijk afdwingen dat werk van freelancers dat in print verschijnt, niet door -ik noem er maar één- Wegener zonder er ook maar één cent voor te betalen op internet geplempt wordt. Hoor je die kudt NVJ ook niet meer over trouwens. Hebben ze het bij de NVF toch beter voor elkaar.

F. von Zeikhoven | 24-06-09 | 22:28

document.write('
'); document.write('
Stijlloze Poll

'); document.write('En waar gaan wij naar toe?'); document.write('

Hmmmmm, apart.

Aapjong | 24-06-09 | 22:28

@seven | 24-06-09 | 22:24 ,
ik vind soaps 'erger' dan porno kan ik je zeggen.

vander F | 24-06-09 | 22:27

“I do not know how to teach philosophy without becoming a disturber of established religion.” Baruch Spinoza

seven | 24-06-09 | 22:27

@Seven,
Die "real-live-soaps maakt mensen KAPOT. Zij plegen zelfmoord erdoor. Wat wil je nog meer horen?

AntiSoof | 24-06-09 | 22:26

Ass Tart... Wat een triestheid, leuk gevonden heur, koppiepeesten, niet redigeren want het gaat toch over contentpliese? Maar allemachtig man, verzin 'ns een echt leven. @ Hoxha: laat die stagieres toch. Wat ze bij GS leren wordt er binnen notime bij een eerste echte baan meteen weer uitgetimmerd. Want je weet het toch, geen advertentie-afdeling zit op ècht nieuws te wachten...

F. von Zeikhoven | 24-06-09 | 22:25

AntiSoof | 24-06-09 | 22:20
Die harde porno is nog wel ietsje erger toch dan die soaps lijkt mij. (Waar ik 2e punt zei bedoelde ik eerste)

seven | 24-06-09 | 22:24

Ik wil graag een politie die die religieuzen eens een keer in het gareel mept. Ga toch fietsen met je middeleeuwse gedoe, en bemoei je niet met andermans zaken.

sjonnie | 24-06-09 | 22:24

@vander F | 24-06-09 | 22:22
Precies!
Halleluja.

AntiSoof | 24-06-09 | 22:24

@AntiSoof | 24-06-09 | 22:12 ,
het gehele moderne subject is immoreel.
Nu heerst het zichzelf constituerende subject,
alleen maar bezig met de zin van alles,
afgesneden van het Zijn

vander F | 24-06-09 | 22:22

wel goed voor de werkgelegenheid, als je dit een beetje goed wil doen heb je wel wat mensen nodig...

newedav | 24-06-09 | 22:21

Voor mij heeft het CDA afgedaan, teveel riekt het naar KGB / Stasi en Securitate mentaliteit. Vandaag zomaar weer 2 opvallende dingejes: de doofpotaffaire van het Catshuis -JPB zegt zonder blikken of blozen, dat we (met 'we' bedoeld ie zeker "Den Haag"?) moeten de ambitie hebben om het dossier te sluiten / het was een onvoldragen rapport, dus weduwe: het was gewoon de schuld van je echtgenoot, stik verder maar. En dan weer zo'n idee van Atsma, dit is gewoon Gestapo, Bruine Hemden.
De enige die het nog een beetje snapt bij het CDA is De Jager, hoewel ie niet vies van wetgeving met terugwerkende kracht, ofwel regeren per decreet: Ook weer zo'n trekje (destijds door Vermeend ingevoerd, maar voor 100% geadopteerd door het CDA).
Ik herken niets van 'hoop' (de basis van religie) meer bij het CDA, het CDA is expert in pressie wetgeving (kan het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks), met kolonel HB voorop.

pe4444 | 24-06-09 | 22:20

@seven | 24-06-09 | 22:17
Die soaps zijn des duivels. Ze zijn in en in slecht. En wanneer JIJ dat niet inziet, dan is dat triest vor jou. En wat domme mensen aangaat. Zij moeten die walgelijke domme slechtheid ook niet zien, want IK heb daar last van. En die walgelijke slechtheid wordt gebracht door walchelijke domme slecht mensen die alleen maar aan één ding denken; hun eigen pikkie. Nou, dat doen ze dan maar, maar NIET over MIJN rug. SNAP JE?

AntiSoof | 24-06-09 | 22:20

channel 4 dus..

seven | 24-06-09 | 22:19

AntiSoof | 24-06-09 | 22:12
Zeker weten? Een goede docu over de voordelen van het (globale )kapitalisme om de armoede de wereld uit te helpen. Kijk het eens als je tijd hebt.. Chaneel 4 docu Globalisation is Good - Johan Norberg on Globalization video.google.com/videoplay?docid=56332...

seven | 24-06-09 | 22:19

Er zijn een aantal uitstekende contentspinners te koop die een artikel in andere bewoordingen neerzet.

Volgens mijn inschatting gebruiken alle "kwaliteitsmedia" contentspinners, echter met een policor filter waardoor zelfs een goed basis artikel verword tot inhoudsloze bagger.

Een goed voorbeeld van dom-linkse leuterpraat in de "kwaliteitsmedia" is de werkwijze van de Balkenendevertaler: www.haykranen.nl/balk/index.php

Hans Anders | 24-06-09 | 22:19

De 'macht' is al jaren op zoek naar methoden om dat perfide losgeslagen internet aan de leiband te leggen.

Kiddypr0n, downloaden, The Anarchist Cookbook, schreeuwblogs, terroristen, kranteslopers, diefstal, moord en verderf.

Anything goes, als het maar onder controle komt.

vander F | 24-06-09 | 22:18

Spitts en Metro zijn weliswaar geen kwaliteitskranten, maar wel gratis nieuws. Verbied dat dan ook maar meteen. Op naar een censuurstaat!

ogierepier | 24-06-09 | 22:18

Gatverdamme.
Wanneer de politici geen liefde hebben dan zijn hun gedragingen en wetten liefdeloos. Logisch. Ze interesseren zich eigenlijk niet voor de mens. Want als je geen liefde hebt, hoe kun je dan liefde geven? En zonder liefde teren we voor de dood weg in t leven.

AntiSoof | 24-06-09 | 22:17

AntiSoof | 24-06-09 | 22:10
Ik zie echt wel dat de dingen die je opnoemt nou niet echt het meest verheffende is in het leven. Zeker het eerste niet. Echter niet iedereen is de hele dag met dat soort filosofische dingen bezig. Sommige mensen hebben gewoon een saai leven en willen even wegdromen bij een soap. Ontspanning zeg maar net zoals jij de verhalen van Krishnamurti tot je neemt.

seven | 24-06-09 | 22:17

Een groot lulverhaal dat toch niks wordt.

Tinus Trekveer | 24-06-09 | 22:14

Wat is het volgende? Boeken verbranden?

Had-je-me-maar | 24-06-09 | 22:13

Misschien een beetje te serieuze ontopic voor dit tijdstip, hoor, maar wat me aan al die commentaren op de 'oude media' opvalt, is dat er nog altijd geen serieus alternatief wordt aangeboden voor de dagbladjournalistiek, anders dan maar wat kretologie. Je kunt toch niet serieus menen dat wat al die ludieke, kritische, humoristische en o zo ad remme internetboys bieden (laat staan hun reaguurders), ook daadwerkelijk de waarheid, de werkelijkheid, of zelfs maar een schijn van kwaliteitsjournalistiek inhoudt? De 'oude' media doen het op allerlei fronten fout, geen discussie daarover. Maar wat hebben de 'nieuwe' media ons tot dusver te bieden behalve geschop, gescheld, gesnauw op de kranten, en snelle berichtgeving die halve en hele onwaarheden bevat? Kom op, verzin iets wat er echt toe doet! Laat de 'oude' media zien hoe het echt moet en hou op met mokken zonder oplossingen te geven!

krant | 24-06-09 | 22:13

@Seven,
Het kapitalisme IS immoreel. (punt)

AntiSoof | 24-06-09 | 22:12

geld van de onschuldige internetgebruiker jatten
-1

SaNDR | 24-06-09 | 22:11

Wat stemt Bas Taart eigenlijk?

blikkoek | 24-06-09 | 22:10

@Seven,
Sorry, ik schoot even uit de slof. Weet je, ik denk dat discussieëren over dit soort dingen onmogelijk is wegens verschillende informatie in ons brein. Daarom komen de misdadigers er altijd mee weg. Ik begrijp dat je deze zin waarschijnlijkt niet snapt, want dat is ook onderdeel van het probleem, maar ik weet dat ik het goed zie.

AntiSoof | 24-06-09 | 22:10

AntiSoof | 24-06-09 | 22:02
Ik kijk nooit commerciële tv, echt nooit. Ik kijk überhaupt geen tv trouwens.
Reclame heb ik een broertje dood aan. Alleen verbieden van de dingen die jij noemt zal moeilijk gaan. Zo zijn sommige dingen in China wel verboden maar komen ze nog vaker voor dan in Europa en nog wel flink wat graadjes erger dan hier. Juist omdat die industrie dan gerunned wordt door criminelen is elke moraal weg.
Wat betreft de real live soaps, die zijn er ook in China www.ft.com/cms/s/0/a5ac7244-2c50-11dd-...

seven | 24-06-09 | 22:09

Sodemieter op Joop.
Die "andere partijen" kunnen gewoon aangifte doen bij de politie van plagiaat of schending van de auteursrechten.
Geen gezeik, geen commité's, geen subsidies, en geen creatie van werkplekken voor je vriendjes die het niet meer naar hun zin hebben bij hun huidige werkgever.

frickY | 24-06-09 | 22:08

@datgezeik | 24-06-09 | 22:04, Turkije ook niet, maa da's logisch.......

gentle giant | 24-06-09 | 22:06

Zit wel wat in, als bijv. spitsnieuws moet gaan betalen voor ctrlC>ctrlV acties van bijv. den Outer of van Widdershoven, komen deze wat completer door in de toekomst en leveren nieuwe berichten geen "meer vragen dan antwoorden" meer op !

Inflammatorist | 24-06-09 | 22:06

Net als bij Reprorecht, Buma Stemra, etc. etc. zal als eerste de werkgever aangepakt worden. Dat is de gemakkelijkste 'bron' voor het heffen van belastingen voor de talrijke loonslaven in dit land. Let op, er komt dus een nieuwe private uitvretersstichting bij de tientallen die er al zijn. Werkgevers gaan dus weer betalen voor 'diensten' waar ze helemaal geen gebruik van maken.

jospeh6085 | 24-06-09 | 22:05

@wie ongeoorloofd dingen zoals geschreven teksten van andere partijen gebruikt ......
Dacht toch even dat het CDA bedoelde dat zij copy/paste willen tegengaan van ideologieën van andere partijen wanneer die aan blijken te slaan...

robterdam | 24-06-09 | 22:04

VanderF,
Zijn die fascistjes nou nog steeds in leven? Gatverjakkes. Damn!

AntiSoof | 24-06-09 | 22:04

eeej, Oostenrijk staat niet in de poll....

datgezeik | 24-06-09 | 22:04

@seven | 24-06-09 | 21:59
Ja, dat bedoelde ik nou net met gezeik.`Wil jij dan de vrouw als een goedkope hoer zien? Zelfs je moeder of je vrouw? Nou dan! Of wil jij je leven laten vergallen door walgelijke kutjes van Fox tv? Ik dacht t niet. En zowel, dan zijn we uitgepraat.

AntiSoof | 24-06-09 | 22:02

Dit is de opmaat naar de reinste censuur. Net als Buma Stemra, BREIN, velete tientallen Stichtingen, etcetera zal die private 'politie' willekeurig mensen 'aanpakken'. Hierbij worden ze gedekt door de rechtelijke macht, die weer een mandaat heeft gekregen van Atsma en zijn CDA, en de PvdA. En denk maar niet dat eventuele processen 'eerlijk' zijn. Je maakt geen schijn van kans want de Staat trekt toch altijd aan het langste eind. Dat blijkt iedere dag maar weer, zie Catshuisbrand.

jospeh6085 | 24-06-09 | 22:02

@JeGrootmoeder | 24-06-09 | 21:54 ,
ach, je mag straks je vingerafdrukken inleveren bij Broedertje Staat,
voor de Grote Europese Database.

'We know where you've been last summer..."

vander F | 24-06-09 | 22:02

als je content gebruikt waar copyright opzit moet je gewoon betalen. je kopieert toch ook geen auto? :P maar serieus, geld verdienen over andermans rug, kanniet!

Ron_Paul | 24-06-09 | 22:00

Het zou me een lief ding waard zijn wanneer die walgelijke reallive-soaps en hard-porno verboden zouden worden. We kunnen nog een voorbeeld nemen aan t verlichte China. En fuck op met je gezeik over t communisme.

AntiSoof | 24-06-09 | 21:57

Waarom al dat gekloot met cursief??

reinaarden | 24-06-09 | 21:56

Toezichthouders??? Welja, we zitten ECHT te wachten op nog meer vooruitgeschoven posten van de regering (zal wel weer zo'n ZBO zelfbesturend orgaan worden, net als het MDI).
Iedereen die denkt dat ie het slachtoffer van plagiaat is, kan nu al gewoon naar de rechter stappen, hoor! Zo'n toezichthouder is echt overbodig.
Tenzij de toezichthouder zich gaat bemoeien met de inhoud van de content (of het wenselijk materiaal is), dus....

JeGrootmoeder | 24-06-09 | 21:54

Kristelijke kontrole over internet. Vervolgens TV (beginnend met zondag geen uitzendingen). Cafés worden gesloten. Winkels niet open op zondagen. Zwembaden zijn een poel des verderf. Stranden worden gesloten.
Kristelijke invloeden met als mom het bestrijden van het moslimisme.

Boomschade | 24-06-09 | 21:54

Canis Spurcus | 24-06-09 | 21:40
van der Kraan ..

seven | 24-06-09 | 21:53

Ach, econonie is een cyclus, het gaat een tijdje op, en dan een tijdje neer. Een goede huisvrouw (man) heeft een voorraadje (denk aan de 7 vette jaren uit de bijbel, fanatici) en verder gaat t gewoon zijn gangetje. Laat je niet gek maken.

AntiSoof | 24-06-09 | 21:52

is het niet zo dat ik bv. als ik in de telegravin kijk dat er meer over genomen word van geenstijl dan geen stijl van de telegravin doet???

kan aan mij liggen maar geenstijl heeft altijd het nieuws eerder binnen als de telegraaf...

nietjesmasientje | 24-06-09 | 21:50

Hoevaak nemen kranten niet content over van weblogs, of zelfs direct uit reaguursels.. Komt regelmatig voor..

seven | 24-06-09 | 21:50

koolteer | 24-06-09 | 21:05

Wacht gast.. Zeg je nu écht:'.. Hij zal hier <i>net ff te oppervlakkige stukjes schrijven</i> tot z'n jaar weer voorbij is.. ' bij DEZE post? Hahahahahahahah!

Nee, echt? Gast? Serieus?

Ga anders even naar buiten morgen, het wordt mooi weer.

Bas_Taart | 24-06-09 | 21:50

Krijgen we ook nog een aangepaste wet mulder voor deze politie?

Dezenaamhier | 24-06-09 | 21:45

Laat die politicy nou gewoon eens met haar handen van ons afblijven. Laat ze doen waar ze voor zijn aangenomen, openbaar groen, wegen enzo. Wat een gezeik van teveeldoenwillende typjes zeg. Ze hebben zeker te weinig omhanden. Wie schept eigenlijk altijd weer de 'problemen'? Nou, nou?

AntiSoof | 24-06-09 | 21:44

www.telegraaf.nl/binnenland/4247571/__...
Mag het?
"Valse start commissie kredietcrisis"
En hierom gaan we dus naar de klote: baantjesjagers.
Huizenmarkt stort in, geen hypotheek meer fatsoenlijk te krijgen, mensen gaan naar de verdommenis, MKB aan de geeuwhonger, faillissementen booming.
En we beginnen met een ruzie over het vice-voorzitterschap.

gentle giant | 24-06-09 | 21:43

geenstijl begint het te verliezen. de items worden zwak.

jgrotius | 24-06-09 | 21:42

*vraagt zich af of er copyright ligt op de revolutie zoals in Iran (met een enigszins herschreven einde)*

breiz | 24-06-09 | 21:40

seven | 24-06-09 | 21:36
Heb jij 'Bainca' met haar internetwinkel nog meegemaakt?

Canis Spurcus | 24-06-09 | 21:40

@Noobhouse
Ik woon in Spanje en ik zie helemaal niets in die poll wat me wat lijkt.

Fairly Unbalanced | 24-06-09 | 21:39

Kijk, straks wordt het hele volk gewoon betaald door het internet.
Das pas hip.

vander F | 24-06-09 | 21:39

Haha prachtig stukje! Geweldig bedacht die cursieve stukken

xD | 24-06-09 | 21:37

Ik mis Italië ( mijn normaal gesproken) vakantieland in de poll.
Voor het eerst heb ik dit jaar D66 gestemd en verrek onze vakantie gaat naar zweden( wat weten jullie dat toch goed).

Noobhouse | 24-06-09 | 21:37

Boris Poepnagel | 24-06-09 | 21:31
Überblogger, atheïst en ex retecool, hij kan het niveau hier vast aan, want wat ik nooit verteld heb is dat Reet nog ietje hoger opgeleid bezoek had dan GeenStijl... www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/05/... Maar reet is geen nieuwssite, toch? En daar vergeleek ik GS mee..
*Lies, Damn Lies and Statistics*

seven | 24-06-09 | 21:36

Na het atheneum begon Joop Atsma aan een studie geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Groningen, maar hij maakte deze niet af.

Joop is een ezelsveulen (domoor).

Rudolf Rufft | 24-06-09 | 21:35

Kranten. Zeer milieuvervuilend. Papierproductie, drukinkt, distributie. Zou daar eens naar gekeken kunnen worden?

Sir Crashalot | 24-06-09 | 21:32

Het cda gelooft in God, in de krant, ambtenaren etcetc. Wie gelooft het cda? Ikke niet.

Drs.. Gelul | 24-06-09 | 21:32

Daarvoor pleit CDA-Kamerlid Joop Atsma tegenover NU.nl.

Daarvoor pleit CDA-Kamerlid Joop Atsma in RTL Boulevard.

Juist.. Gaat Atsma nu direct achter Nu.nl aan, of RTL Boulevard of de herschreven versie van GS?

seven | 24-06-09 | 21:31

Spitsnieuws gebruikt alleen kranten waar de vis al in heeft gezeten...

Petrus de Rewa | 24-06-09 | 21:31

Bas Taart?

Boris Poepnagel | 24-06-09 | 21:31

@Korreltje Zout
Juist.

AntiSoof | 24-06-09 | 21:30

Zoals Hans Teeuwen al zei, de machtigste vijand van de vrijheid van meningsuiting in dit land is het CDA.

Atheisme.nu | 24-06-09 | 21:29

"Met een toezichthouder die meekijkt wat er op het internet gebeurt kan dat probleem aangepakt worden. Het speelt zich af in een open omgeving dus het is makkelijk te signaleren wie wat doet."
Whoehaha, die heeft nog nooit een muis vastgehouden zeker?

Petrus de Rewa | 24-06-09 | 21:29

@ AntiSoof | 24-06-09 | 21:23
Sport op de tv is hetzelfde als sex op het internet. Je proeft er nix van.

Korreltje Zout | 24-06-09 | 21:29

@Fuckje,
STER=misdaad tegen de geest.
Sport op de tv is t zelfde als vreten op de tv. Je proeft er nix van.

AntiSoof | 24-06-09 | 21:23

wow ik wordt verhoord: een nieuwe poll

Noobhouse | 24-06-09 | 21:22

~Strotgondel Sr.~ | 24-06-09 | 21:17
Tot nu toe twaalf keer alleen het begint te vervel(l)en

Noobhouse | 24-06-09 | 21:22

Nou, gezien de frequentie waarmee GS haar topics vult met berichtgevingen, die
opgediept zijn uit andere kranten en deze gelardeerd met hier en daar een vloek
ook letterlijk citeert, kan men gaan rekenen op flink wat vermanende vingers
van de toezichthouder.

Peukenvreugd | 24-06-09 | 21:22

Mozart-stemmers zouden vannacht moeten afstemmen op de heer O.B. Bommel. Luister nog even naar de uitzending van gisteren. Dan piep je wel anders.

AntiSoof | 24-06-09 | 21:22

@Canis Spurcus |21:13
- STER afschaffen,
- sport naar RTL / SBS
- één of twee netten afschaffen.

fuckje | 24-06-09 | 21:21

weet die gristenpoedel niet dat een krant ook niks zelf schrijft en 90% copy/paste doet van persberichten?

ex-fluffer | 24-06-09 | 21:20

@ boterbram | 24-06-09 | 21:10
u vergeet er nog een paar: ..... een partij die atheistisch is, die de leefbaarheid wil vergroten ipv alles tot in de puntjes met regels en wetten wil regelen. Een partij die zich drukmaakt om de toekomst, en milieubeleid baseert op wetenschap zonder tussenkomst van linkse of rechte ideologieen. Een partij die niet bang is om moeilijke keuzes te maken ipv iedereen te willen behagen. Een patij die eindelijk eens de scheiding van kerk en staat doorvoert, en Christelijke en Islamitische scholen opheft. ....

Korreltje Zout | 24-06-09 | 21:20

Kom op GS ! Waar blijven de nieuwe klassiekers ? Filmpjes zoals de "The Silence Of The Vogelaar" ?

Dr. D | 24-06-09 | 21:18

ps: zie ook fokke en sukke vandaag!

Hellsmurfje | 24-06-09 | 21:18

"Daarnaast probeer ik de meest recente publicaties en columns weer te geven. Ze variëren van bijdragen voor het blad Provincies.nl tot De Feanster en bijdragen voor de sportpagina's van het Friesch Dagblad." www.joopatsma.nl/

ganzo | 24-06-09 | 21:18

Fleischbaum had een linkje in zijn twitter : tinyurl.com/m9nwe2
De oprichter van nu.nl legt exact uit waarom die sukkels uit hun nek lullen!

Hellsmurfje | 24-06-09 | 21:17

Kansloos en uiteindelijk juridisch niet haalbaar. Huilie dus, papierpisnichten. Content is gisteren alweer oud. Hoe kun je daarover heffen?

Noobhouse | 24-06-09 | 20:57
Goeie vraag! Hoe vaak heb jij je eigen elleboog gelikt?

~Strotgondel Sr.~ | 24-06-09 | 21:17

Graag puntjes tussen de nulletjes voor een betere impact.
Dank U.

Teun van het Tuinpad | 24-06-09 | 21:16

Dus het citaatrecht gaat de prullebak in?
En wie gaat dat betalen?
Om de internetten een beetje totaal te controleren heb je een hoeveelheid mankracht nodig waar je.... huh... wacht ´s ff....
*lampie aan* werkeloosheidsprobleem in één keer opgelost.
Iedereen betaald internetten!

Fairly Unbalanced | 24-06-09 | 21:16

Het schijnt dat het kwartje van Kok binnenkort wordt ingezet om koetsiers en trekschuitschippers te redden van de ondergang. Precedentwerking ofzo.

Weest gegroet | 24-06-09 | 21:16

hahaha, Go USA!

Dr. Mabuse | 24-06-09 | 21:15

@Nietvoordekat | 24-06-09 | 20:36

Zuständich ist Kripo Rauhfuß.

lichtpunt | 24-06-09 | 21:15

fuckje | 24-06-09 | 20:59

En de PO twee keer zo duur. Wat krijgt die werkverschaffing nu per jaar voor die ellende? 800000000?

Canis Spurcus | 24-06-09 | 21:13

Gewoon terugroepen:

Geachte internetprovider,
Als u mij afsluit van downloadsites ga ik naar een andere provider.

Geachte politieke partij,
Als u blijft betuttelen stem ik op een andere partij

Geacht kwaliteitsnieuwsmedium,
Als u mij geen kwaliteit levert koop ik u niet meer.

Big Rick | 24-06-09 | 21:12


Leeuwarder | 24-06-09 | 21:09
*kruipt snel weer weg in eigen schulp, want vloekt in de kerk*

Leeuwarder | 24-06-09 | 21:12

Right, en via RTLBullshitvard wordt deze content bij de keurige kijkers naar binnen gepompt. Was er geen relevanter nieuws? Iets als de perikelen rond Jan Smit die een nieuw liedje heeft geschreven? Hoelaat begint SBS Shownieuws ook alweer...

Ashtrey | 24-06-09 | 21:10

Waar blijft de alternatieve partij waar ik al zo lang op wacht? Mag ik eindelijk stemmen krijgen we dit: allemaal sufkutten in de politiek (ja wilders ook ja). Ik wil een partij die zegt dat muziekmaatschappijen niet zo moeten huilen, die zegt dat kranten niet zo moeten huilen, die zegt dat mensen die wel recht hebben om te huilen niet hoeven te huilen omdat de regering ze zal gaan helpen, zonder dat het verplicht is eerst bekeert te worden voordat er hulp verwacht kan worden. Waar blijft die partij? Die partij met enkel mensen zonder machtsgeilheid maar met een bovengemiddeld IQ, waar blijft hij..

boterbram | 24-06-09 | 21:10

Nog een goed plan; de gratis dagbladen zoals de Sp!ts i.h.v. een verkoopprijs van
€ 1,- meegeven!

Leeuwarder | 24-06-09 | 21:09

Banken gered,kranten gered..... MKB en burgers kunnen doodvallen.

pudfucker | 24-06-09 | 21:09

Deze tekst mag zonder auteursrecht te betalen worden overgenomen:
Tweede Kamer vindt doofpot prima.

Lewinsky | 24-06-09 | 21:06

2-e fase van de contentpolizei is natuurlijk dat onwelgevoegelijke data die schadelijk is voor de tere zieltjes van het volk preventief verwijderd gaat worden.

faz | 24-06-09 | 21:06

@Noobhouse 20:57
Bas is de jobhopper van retecool die last kreeg van de "one year itch". Hij zal hier net ff te oppervlakkige stukjes schrijven tot z'n jaar weer voorbij is.Nog even doorbijten dus.

koolteer | 24-06-09 | 21:05

Leave the internets alone!!

'TrauMa | 24-06-09 | 21:04

@koen_c_s 20:40
Ghehe, zeer sterk.

koolteer | 24-06-09 | 21:02

@grote regelneger | 24-06-09 | 20:57
zoiets als het omgekeerde van maxima?
onee dat mag ik niet zeggen want iedereen vind haar en haar familie liev

Noobhouse | 24-06-09 | 21:01

Terwijl de oplossing zo simpel is:
bij de P.O. de STER afschaffen, dan wordt de reclame beter verspreid over alle media.

fuckje | 24-06-09 | 20:59

wanneer komt er gvd weer een nieuwe poll

Noobhouse | 24-06-09 | 20:57

Noobhouse | 24-06-09 | 20:55
Ik zag laatst een docu over nederlandse nazi's die ooit naar Zuid-america zijn gevlucht en daar nu wat proberen bij te klussen.

grote regelneger | 24-06-09 | 20:57

journalisten hebben daar journalistieke arbeid voor verricht en daar hoor je voor te betalen... er zit gewoon auteursrecht op

yons | 24-06-09 | 20:57

Haha! Geinig die copyrightvermelding onderaan. Hele stukje is gewoon overgenomen van nu.nl! Ironie, o ironie. Contentcommissaris, wat vind je ervan?
*contentpolitie dol op ironie zijn*

Lewinsky | 24-06-09 | 20:56

zou ik mogen vragen wie Bas Taart is?

Noobhouse | 24-06-09 | 20:55

Korreltje Zout | 24-06-09 | 20:43
Goed idee, zo kunnen we ook nog reprorechten gaan aanvragen op de tekts die een snelheidsovertredings-factuur begeleid, daar gaan er ook aardig wat van over de toonbank. Jammer dat je geen rechten kan claimen op afzonderlijke letters.

koen_c_s | 24-06-09 | 20:55

copyright

yons | 24-06-09 | 20:54

koerbagh ® | 24-06-09 | 20:51
En hie ies n ie de enige

grote regelneger | 24-06-09 | 20:53

Het begint me te dagen: we hebben bij de vorige verkiezingen massaal op de verkeerde partij gestemd!

spuitje11 | 24-06-09 | 20:53

Dat gratis nieuws wordt toch ook gepikt..... betalen dus

yons | 24-06-09 | 20:52

Het wachten is op de adembelasting. Drukke mensen met grote longen betalen een extra CO2-heffing. Veganistische poep recyclers, cystische fibrose patienten of ander klimaat neutralen krijgen korting.

Canis Spurcus | 24-06-09 | 20:52

Nou... zorg maar eerst eens voor spellings- en grammatica-politie op SpitsNieuws. Zo'n bebrilde juffrouw met grote borsten onder een hoog gesloten blouse, kokerrok tot op de enkels en een houten liniaal om mee te slaan, dat heeft die SN-redactie harder nodig.

koerbagh ® | 24-06-09 | 20:51

Ok een Christenhond gaat naar een programma waarin meer homo's rondzweven (waarvan 1 hele grote heumeux een irritante roddeltante is) dan in een gay bar, om vervolgens daar China 2.0 aan te kondigen? Jaja!!

GateKeeperNL | 24-06-09 | 20:51

Tegen een generieke heffing he? Ik betaal volgens mij op iedere CD een generieke heffing aan een copyrightclub, terwijl ik geen illegaal spul wegbrand. Kijk daar eens naar Atsma en stort mijn geld maar op mijn giro terug.

progressief | 24-06-09 | 20:51

Dit alles op spitsnieuws na uiteraard. Die zijn te bescheten om de verjaarde bron te citeren en als een lezer de moeite doet blijkt het hele verhaal verkeerd vertaald te zijn en is de poes allang door de brandweer uit de boom gehaald.

progressief | 24-06-09 | 20:47

Ik denk dat we dalijk onze eigen kleine revolutie kunnen houden met die leipe plannen van al die moraalridders.

Jezweetzelluf | 24-06-09 | 20:47

* Zet koffie voor gestapo reeds op*

grote regelneger | 24-06-09 | 20:45

Meer wetten, meer restricties, hogere lasten en maar vragen waarom het slecht gaat met de economie en de gevoelens van de bevolking. Gooi er anders eerst een commissie tegenaan.

progressief | 24-06-09 | 20:44

Dan gaat spitsnieuws het nog zwaar krijgen.

Komputernurt | 24-06-09 | 20:43

@ koen_c_s | 24-06-09 | 20:40
laten we ook de standaardcomments eens aanpakken:
ik zou haar doen
ies kultoer
een fin?
fap fap
Islam ies vrede
only in America
LOL
hoax!
R.I.P.
kudt servert
geen teen -1

Korreltje Zout | 24-06-09 | 20:43

De kranten nemen evenzeer klakkeloos over van online bronnen. Heffen we dan ook een euro per krant om de websites er bovenop te helpen?

Het onvermogen van de kranten om zich tot moderne nieuws-bedrijven om te vormen heeft flinke gevolgen ja. Maar houdt die PvdA partijblaadjes niet kunstmatig in leven.

progressief | 24-06-09 | 20:43

En hoe zit het eigenlijk met de CU? Komen ze binnenkort met een cuntent-politie?" Of is Rouvoet nog steeds te druk met het tellen van ontluikende schaamhaartjes?

koen_c_s | 24-06-09 | 20:42

De Christenen proberen hun macht steeds verder uit te breiden. Wie roept hen een halt toe! Wilders in ieder geval niet, hij loopt ook alleen maar mooie kletspraatjes te houden over de christelijke normen en waarden in Nederland, waar wij trots op moeten zijn. Als het zo door gaat veranderd Nederland in een Christelijke heilstaat!

Silence I Kill You! | 24-06-09 | 20:42

-weggejorist-

von Paulus | 24-06-09 | 20:42

Bas Taart? Is dat niet die langharige discussiemeneer van één of ander tv optreden een tijdje terug? Waar ging dat toch ook weer over? En waar gaat dit stukje eigenlijk over? Hoe is het met Hubert? Vragen?

Canis Spurcus | 24-06-09 | 20:42

China komt erin. Liever niet.

DataStream | 24-06-09 | 20:41

Als de kranten nou onbedrukt worden uitgegeven kun je er tenminste je reet nog mee afvegen.

Ministry of Madness | 24-06-09 | 20:41

tekstverbouwing +1

WeesFatsoenlijk | 24-06-09 | 20:41

Voor goede content wil ik best betalen. Er is meer dan alleen persberichten (nu.nl, SpitsNieuws.nl). Ik vind het alleen zo jammer dat ik dan ook moet betalen voor zoveel onzin, stomme columns etc, vrouwenpraat, sport. Ik heb lang de VK gehad, maar in de aanloop naar de verkiezingen werden voornamelijk PvdAers geinterviewd (soms hele paginas vol). Plus die martelonzin in Irak heel toevallig vlak voor de verkiezingen in de VK. Ja, dan rent de neutrale burgert, die objectief nieuws verwacht, hard weg. En de bezorging was ook kudt. Ik heb de oude media een kans gegeven. Nu zoek ik mijn eigen nieuws wel bij elkaar.

Korreltje Zout | 24-06-09 | 20:41

Hey Bas, hou die taart voor je zelf.

Manonvriendelijk | 24-06-09 | 20:40

Zie hier de laatste stuiptrekkingen van de oude media. Red Queen hypothese: je moet rennen om op dezelfde plek te blijven. Stilstaan = doodgaan.

Korreltje Zout | 24-06-09 | 20:40

leuk, ik ga de 100 meest gebruikte generieke zinnetjes op mijn naam zetten, mag Atsma de rest van z'n leven spenderen aan het achterhalen van mensen die de euvele moed hebben om mij te "citeren"..

koen_c_s | 24-06-09 | 20:40

Contentpolitie? Hoe verzin je het. maar een beetje kritische geest vermoedde dat 40 jaar terug al, reeds. ja onze grrristenbroeders komen weer met het heilige woord.
www.youtube.com/watch?v=P1MHEJT6sjk

ecologiste | 24-06-09 | 20:39

Goed dat het in ieder geval op internet staat, anders had ik het pas morgen geweten!

Nietvoordekat | 24-06-09 | 20:39

Komt er ook een heffing op internet omdat wegenkaartenbedrijven lijden onder routeplanners? en de PTT onder E-mail, en kpn onder skype? En filmindustrie onder youtube?

avod | 24-06-09 | 20:39

Dat is dezelfde man die de oortjes in het wielrennen wil verbieden. Oprotten met die vent!

Siebrandt | 24-06-09 | 20:38

zo te zien heeft die webmaster van party al een nieuwe baan .

Eurotokkie | 24-06-09 | 20:37

Hoe moet internet dingen uit kranten overnemen als het eerst op internet staat en dan pas in de kranten, een dag later.

avod | 24-06-09 | 20:37

Ik vind dat elke redacteur verplicht lid moet worden van de internets voor 1000 euro per jaar, want daar staat het al het nieuws al op!

BarCruque | 24-06-09 | 20:37

Vroeger kocht ik de krant om patat friet in te doen. Maar tegenwoordig zijn die platieken bakjes zo goedkoop dat ik mijn abonnement heb opgezegd. Taks op de bakjes?

de gebelgde | 24-06-09 | 20:37

-weggejorist-

von Paulus | 24-06-09 | 20:37

Welke Kolonel van onze Gristenjunta wordt hiervoor zuständich?

Nietvoordekat | 24-06-09 | 20:36

kan nooit moeilijk zijn om dagelijks 3.000.000.000 webpagina's door te lezen of er iets in staat wat helemaal niet mag... Nadat je nattuurlijk eerst de dode boom media uit je hoofd geleerd hebt want anders weet je niet waar je naar zoekt

jan-lul-de-behanger | 24-06-09 | 20:36

Aan wie moet ik nu betalen Taart aan GS of aan Nu.nl?

dorpsidioot | 24-06-09 | 20:36

kunnen ze internet niet gratis maken dan ben je ook van dit gezeik af , ghe

Eurotokkie | 24-06-09 | 20:36

"Die pet past ons allemaal"

Geweldige fotobeschrijvingen altijd :'D

Flipp3rt | 24-06-09 | 20:35

Waarom stemt men nog CDA?

De Canadeesch | 24-06-09 | 20:35

Kunnen we niet gewoon het gehele internet verbieden. Ben je meteen van al het gezeik af.

LaboRock | 24-06-09 | 20:34

er wordt weer peop gepraat

cooleman | 24-06-09 | 20:34

Jeetje weer een topic over dit onderwerp.

Eurotokkie | 24-06-09 | 20:34

Keurige bronvermelding Bastard!

Thomas Chatterton | 24-06-09 | 20:33

@ Bas
voor een koekie doe je het aardig.

Teun van het Tuinpad | 24-06-09 | 20:32

China 2.0 is bijna een feit.

Teun van het Tuinpad | 24-06-09 | 20:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken