Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl Aksie! Hou Neelie in Brussel!

Topvrouw00.jpgIedereen is enthousiast over haar, ze sleept miljarden aan euro's binnen, zelf wil ze ook aanblijven, en toch moet ze weg: eurocommissaris Neelie Kroes. Haar termijn als commissielid loopt bijna af, en ondanks steun van haar eigen partij, D66 en nota bene GroenLinks zal ze Brussel moeten verlaten. De reden: het CDA wil één van zijn eigen prominenten naar voren schuiven. De Christen-democraten hebben dan ook enkele kandidaten van formaat in de coulissen klaarstaan. Neem bijvoorbeeld minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken. Een bewindsvrouw van wie u amper iets heeft gehoord de afgelopen maanden, terwijl haar departement het toch takkedruk zou moeten hebben vanwege de crisis. Zij zal het vooral goed doen bij de Gristenpolitici, vanwege haar voorkeur voor intelligent design. Beroepsbobo Yvonne van Rooy dan. Ja, wij moesten ook even in de archieven duiken om te kijken wie dit ook alweer was. In een ver verleden zou ze staatssecretaris zijn geweest, nog langer geleden was ze europarlementariër, en sinds medio jaren 90 bevolkt ze besturen van universiteiten. Echt iemand met actuele ervaring in de Europese politiek dus. Maar de meest geschikte kandidaat zou nog ex-Minister van Boeren Cees Veerman zijn. De vleesgeworden CDA-regent. Iemand die weet hoe je creatief moet omgaan met de Europese regels. Even een paar jaar netwerken in Brussel en dan kan Veerman aan het grote oogsten beginnen. Maar zover laten we het niet komen. Handen af van Neelie! Liever de machtigste vrouw van Nederland dan het zoveelste product uit het old-boys-network van het CDA.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

lynxen | 21-05-09 | 14:28

-weggejorist-

riooldrab | 20-05-09 | 12:30

Go Nelie!!!!!!!

General V | 20-05-09 | 08:21

Alvast bedankt voor bewezen diensten als Eurocommissaris mevrouw Kroes! Een dikke 9!

puntkomma?! | 19-05-09 | 23:40

-weggejorist-

funkyd | 19-05-09 | 23:04

Neelie is de ex van Jan Smit de ex van Jolanthe?

25 cm | 19-05-09 | 22:28

Ik verwacht niet dat Nederland een vervanger voor Neelie Kroes mag leveren, want er zijn nog genoeg andere EU-landen.

juriste | 19-05-09 | 22:04

Foek met die Neelie Smit,
Iedereen is zeker vergeten van die mega blunder van haar toen ze nog minister was.
Subsidie geven aan een bedrijf in RotjeKnor voor het afvoeren van afval terwijl ze ze gewoon op de hoogte was dat dit gewoon gedumpt werd ergens in de haven.
Lees dit maar eens
www.klokkenluideronline.nl/artikel/104...

Ik stel dus de volgende aksie voor: Hang haar aan een touw in Brussel

ik heb geen stijl | 19-05-09 | 21:36

Maria van de Hoeven naar Europa: een nuttige benoeming. Elke managementcursus kan hiermee het principe uitleggen dat in een gezonde organisatie de brekebeentjes uit het primaire proces worden gehaald, zodat ze geen schade kunnen aanrichten. Dus worden ze benoemd in het management.

Arrabinekoeterine | 19-05-09 | 21:26

Wat een lelijk wijf is dat toch. Valse blik, harde kop, koude uitstraling.
Als je ze in haar broekje kijkt ontdek je dat ze Nelis heet. Zou zo maar kunnen.

grote haas | 19-05-09 | 20:51

Ik teken ook de petitie vóór Neelie! Ik wil een landelijk referendum hierover! Wij bepalen wel wie Nederland vertegenwoordigt in de europese 'unie'.

Booka | 19-05-09 | 20:30

Kan ik ergens stemmen op Neelie?

Gromule | 19-05-09 | 19:47

Ze zou willen dat ze heerste....!

Allemaal machtsgeil. Dat verdrag van Lissabon wordt ons niet voor niets door de strot gedouwd. Kunnen ze allemaal blijven zitten en hebben we er niets meer over te vertellen.

Claus Trofobie | 19-05-09 | 19:38

Neelie heerscht!

Norther | 19-05-09 | 19:35

@ Claus Trofobie

.... houdt een "Human Audit" in HET Europees Parlement.... Kudt!

Claus Trofobie | 19-05-09 | 19:33

Neelie houden?

Veel leden van de Europese Commissie zijn ronduit corrupt.
Handjeklap, zakken vullen en je baantje veilig stellen, daar draait het om.
Nigel Farage MEP houdt een "Human Audit" in de Europees parlement.
Wie zitten er nou helemaal in die Europese Commissie?
Kijkt u even mee? www.youtube.com/watch?v=YWSYMpuCFaQ
Een uiterst dubieus gezelschap....
Veerman zou er prima in passen.

Allemaal goed bij de les blijven en met de komende verkiezingen die hele club naar huis sturen!

Claus Trofobie | 19-05-09 | 19:29

@ Mac
Stel je voor dat Neelie een boete oplegt aan Microsoft die evengroot is als het totale vermogen van Microsoft, wat zou Microsoft dan kunnen doen:
1. De kosten drukken
2. Ermee ophouden
3. De inkomsten laten toenemen door de prijzen te verhogen.

Als je van 3 uitgaat kunnen zij dan de prijzen verhogen.
Gevolg: consumenten die tegen prijs P het product van Microsoft VRIJWILLIG willen aanschaffen omdat zij hun geld willen ruilen voor dat product en niet voor een product van een concurrent, moeten door die boete van Neelie, prijs P+x betalen.
Er is nog een andere oplossing: namelijk 2, dat kan door de kwaliteity van het product laten dalen of door lagere salarissen uit te keren of door te bezuinigen op vaste lasten als kantoren e.d. Het eerste is slecht voor de consument, het tweede is slecht voor de werknemers en het derde is slecht voor de toeleveranciers van kantoren.

Ik snap alleen niet waarom je kennelijk wel voor monopolistisch handelen bent als Neelie het doet: immers de overheid bepaalt eenzijdig dat Microsoft die vrijwillig producten produceert die op vrijwillige basis gekocht worden, moet boeten. Het salaris van Neelie en haar dievenconsorten wordt afgenomen door de overheid en daar kun je niets aan doen. Maar je bent tegen zogenaamd monopolistisch handelen als dit handelen volledig uit vrijwilligheid tot stand is gekomen.

Sorry maar het is tegenstrijdig

Er is oo

mises | 19-05-09 | 19:16

Het is ongelofelijk hoe mensen als Neelie Kroes met een strak gezicht durven volhouden dat ze goed zijn voor de economie. Sowieso, dat deze mensen in het openbaar dúrven te verschijnen, dat ze met hun kop op de tv dictatortje durven spelen. En wij nog luisteren ook.

Hoe eerder dit mens gaat, hoe beter het is.

David Hume | 19-05-09 | 19:15

Is er is een keer iemand die iets goeds doet, kan JP et weer niet waarderen.. kerel kijk nou toch eens 1x goed in de spiegel..

MH026 | 19-05-09 | 19:15

Heren GeenStijl graag de petitie online!!!

Me wil graag tekenen voor degene die microsoft weet te beboeten, ik en zomaar 40 andere die ik ken.

Neelie moet blijven overduidelijk de beste voor die post

Boeeeee aan het CDA

Emotion | 19-05-09 | 19:05

Neelie moet blijven!! Hoe voeren we aktie dan?

svw | 19-05-09 | 18:50

CDA denkt weer iemand te hebben die beter is, dream on! Nu krijg je weer zo'n zacht ei.

Taurus NL | 19-05-09 | 18:47

Neelie is een socialist.

David Hume | 19-05-09 | 18:45

ik heb n hekel aan neelie fucken kroes. dat ze de wereld eerlijk wil hebben, wat een idiote gedachte zeg.

aight.. | 19-05-09 | 18:29

Natuurlijk kan je iemand die heel goed functioneert wel een tweede termijn geven. Dat is met Bolkestein ook gebeurd. En waarom zou je haar niet nog een keer dezelfde post geven? Als Europa zichzelf serieus neemt, moeten ze dat zeker doen. Bovendien staat dit ook boven de partijpolitiek. Niet de VVD profiteert van haar goed functioneren. Dat doet Nederland en Europa!

rioolrat | 19-05-09 | 18:02

Was Veerman ook niet die ene die heel veel geld voor zn boerderij ving?!

zootklak | 19-05-09 | 17:39

Neelie is als Thatcher, ijzeren vrouw met hart voor de zaak. Der zijn der maar weinig van, en als je zelfs die al onderuit gaat schoppen dan is het wel heeeel slecht gesteld met de Nederlandse Politiek.

Dauthi | 19-05-09 | 17:31

****** gristenen moeten ook altijd alles verkloten!!! :@

Ok_Insanity | 19-05-09 | 17:28

Van alle Nederlandse politici in Brussel is 1 iemand echt aanwezig, en die wordt nu weer door die Gristenhonden weggejorist.

drs. Hunebed | 19-05-09 | 17:23

Neeli moet blijven! Topwijf.

klodder | 19-05-09 | 17:18

Hopelijk stellen ze zo'n onbenul als Van der Hoeven op een belangrijke post. Hoe minder ze doen, hoe beter het is.
Mises heeft gelijk, Neelie behartigt niet het algemeen belang, maar houdt zich enkel bezig met herverdelen en dus vernietigen van kapitaal. Jammer dat GeenStijl zo overduidelijk faalt op economisch terrein. Beetje met miljarden smijten heeft nog nooit iemand gediend.

David Hume | 19-05-09 | 17:11

neel haalt miljarden binnen, die *** jan peter kost ons geld dus wat heeft die *** te vertellen??

cameraman13 | 19-05-09 | 17:06

Jaag het CDA naar Brussel, dan kan Neelie hier Trix opvolgen!

Trackdust | 19-05-09 | 17:01

Kloten. Gristenhonden, ga nou eens deaddtdtttt

Ik mag Neelie wel. Kieharde biatch, die fijn de tandjes erin zet.

Euthanasiespuit | 19-05-09 | 16:59

Neeltje is de juiste vrouw op de juiste plek!
enige politicus waar je als nederlander nog een beetje trots op kan zijn!
integer en objectief!
en daar houdt het cda gewoon niet van.. die willen een meeloper die alles doet wordt wat hem/haar opgedragen wordt.
want zo zou god het willen..
OM ZIEK VAN TE WORDEN DIE KUT REGERING!!!

watDenkjeZelf? | 19-05-09 | 16:31

Steve1234 | 19-05-09 | 15:53: nee, Neelie plukt bedrijven kaal die concurrentie met oneigenlijke methoden de nek omdraaien. En daarin verdient ze veel steun: een gebrek aan concurrentie werkt prijsverhogend en innovatie-belemmerend.

Rest In Privacy | 19-05-09 | 16:01

Neelie, plukt de zelf verrijkende managers kaal, "klinkt dan weer erg links"

Steve1234 | 19-05-09 | 15:53

een wijf met ballen die wat voor de burgers heeft gedaan en doet. ik zal haar die gele kut bordjes langs de snelweg met 160 erop vergeven...... vooruit. En als ze er zin in heeft moet ze gewoon kunnen blijven zitten! Waar ze al die informatie vandaan haalt als toezichthouder is dan weer een 2e punt van discussie (ook dit jaar was ze weer present bij de bilderbergjes) LANG LEVE DE EU... en Bea

andre9738 | 19-05-09 | 15:51

Wat zijn het ook een stelletje gluiperige, kruiperige smeerlappen bij het CDA. Een groter stuk incompetente, godsdienstwaanzinnige paapse papensnol dan Maria vd Hoeven is nog nooit gezien.
Mijn god, wat een zooitje CDA ellendelingen.
Zo. Dat moest er even uit... Godverde........ Sorry.

Hanxie | 19-05-09 | 15:49

Neelie ik wil je beffen.

dickel | 19-05-09 | 15:47

Geweldige vrouw, van wie ik geloof dat het een oprechte politica is. CDA: blijf er met je poten van af!

Rest In Privacy | 19-05-09 | 15:40

Deze Info is het zeker waard even te lezen. mens-en-samenleving.infonu.nl/politiek...
Alle macht corrumpeert en zolang wij mensen niet zelf de volledige verantwoordelijkheid gaan nemen voor alles wat we doen (prachtige droom), kiezen we er ook zelf voor belazerd te worden.

Stroopdoos | 19-05-09 | 15:26

Zeg geenstijl, wat is nou die actie dan, en hoe doen we daar aan mee? Hoe kunnen wij er voor zorgen dat ze blijft? Dat lees ik nergens namelijk.

ShakeTA | 19-05-09 | 15:23

mises | 19-05-09 | 12:53 *vriendelijk voor de info bedankt*

Stroopdoos | 19-05-09 | 15:21

Neelie is super !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2xdik | 19-05-09 | 15:05

@zelf: Oeps, Franzl Fischler bleef gezellig op zijn landbouwpost zitten in 1999, maar stootte regionale ontwikkeling af en kreeg er visserij voor terug.

doedeljantje | 19-05-09 | 14:55

Schrijnend voorbeeld van "oude" politiek als deze dame zou moetwen vertrekken.

buitenspeler | 19-05-09 | 14:52

Zelfs al kiest Balkenende voor het prestige dat Nederland dankzij Neelie heeft, moeten we beseffen dat ze niet terug kan komen op dezelfde post.
Kijk even naar wie er in 1999 en in 2004 terugkwamen als Eurocommissaris en met welke portefeuilles:
1999:
- Neil Kinnock ging van transport naar administratieve hervorming;
- Erkki Liikanen ging van begroting, administratie en vertalingen naar informatiesamenleving en ondernemingen;
- Mario Monti ging van belastingen en interne markt naar Competitie (totdat hij het stokje doorgaf aan Neelie).

2004:
- Günter 'ik geef mijn kabinetsmedewerker een promotie en verbiedt publicaties van foto's bij haar thuis over ons samenzijn' Verheugen ging van uitbreiding naar ondernemingen;
- Margot Wallström ging van milieu naar propaganda;
- Viviane Reding ging van onderwijs en cultuur naar informatiesamenleving.

doedeljantje | 19-05-09 | 14:52

Het is niet gebruikelijk dat een commissaris post voor een volgende zitting naar hetzelfde land gaat. Neelie Smit Kroes heeft zichzelf echter wel op de kaart gezet en het zou het CDA en de PvdA sieren als ze Smit Kroes naar voren zouden schuiven voor een nieuwe zware post. Dat zit echter niet in het DNA van de partijen. PvdA-ers zien de politiek als een opstapje naar een positie waar het goed zakken vullen is, denk aan Herfkens, Kok, Melkert, alle Amsterdamse wethouders en ga zo maar even door. CDA-ers hebben sowieso de moraal geef des keizers wat den keiers is ende heeren wat den heeren toekomt, kortom, graaien mag. Dat deze twee clubs elkaar baantjes toeschuiven hoort er bij. De PvdA heeft met Abouthaleb de Rotterdam gekaapt, dat ging ten koste van Gerd Leers, een CDA-er. Het CDA is dus nu aan de beurt voor een ere-baantje, voor wat hoort wat. Het PvdA gunt het CDA een europese-commissie anders zouden volgende benoemingen wel eens een openlijk moddergevecht ipv van een achterkamer bedisselingetje kunnen worden. En laten we eerlijk zijn, voor grauwe, ruggegraatloze, middelmatige politici is het veiligstellen van een toekomstig ere-baantje belangrijker dan het algemeen belang en het aanzien van Nederland in Europa.

Fimbulvetr | 19-05-09 | 14:51

KapiteinClaus | 19-05-09 | 12:56
Idd. Ik ben het met u eens dat het waarschijnlijk weinig effect voor de burger heeft, dat geld dan. Maar misschien wel voor het rücksichtslos implementeren van softwarecode en hardware op de kant-en-klaar pc's in de winkel welke verdere keuzemogelijkheden onthoudt of deze moeilijk dan wel kostbaar maakt voor de consument. Omdat de Amerikaanse industrie behoorlijk aan protectionisme doet, vind ik het prima dat Neelie enkele van de grootste spelers van die industrie eens de oren wast.

Watler | 19-05-09 | 14:47

hear hear

de laatste man | 19-05-09 | 14:47

tsja, in de politiek gaat het er niet om wat je kan, maar wie je kent en of die aan de macht is.
Te triest voor woorden weer. Ja, laten we vooral die troel van der Hoeven er neerzetten, maakt echt weer indruk in Europa.

middleoftheroad | 19-05-09 | 14:46

@Drs. Gelul
Denk je werkelijk dat hier ook maar enig opzet achter zit? Ik weet via persoonlijke bronnen dat het erg slordig was, waar hij het zelf ook mee eens is, maar de verhalen zijn geheel uit zijn verband gerukt door Groenlinks & co. Er waren toen nog veel onduidelijkheden over wat ministers er wel en niet bij mochten klussen. Na dit geval zijn de regels ook aangepast en wordt er strenger op gecontroleerd over wat ministers bijverdienen.
Tevens, wat moet hij met 180.000 euro subsidie? Voor veel mensen een hoop geld, maar wat hij heeft verdiend als voorzitter van RvB van de WUR en de diverse commissariaten is dit bedrag natuurlijk een niks.

biochemie_nerd | 19-05-09 | 14:41

Een euro-commissaris moet het tegengaan van o.a. fraude tegengaan, dacht ik zo. Dat is aan mevrouw van der Hoeven wel besteed. Die heeft voldoende ervaring opgedaan tijdens haar betrokkenheid bij de HBO fraude......

www.google.nl/search?hl=nl&q=van+d...

Errie141 | 19-05-09 | 14:41

Dorpsidioot zou d'r doen.

Treurig varken | 19-05-09 | 14:34

Neelie, de moeder van alle GeenStijlers

Patrick Zweedsey | 19-05-09 | 14:33

ok ok ik moet niet Te overdreven doen hêh.

Antitheïst | 19-05-09 | 14:32

Neelie ik wil sex met je

Antitheïst | 19-05-09 | 14:30

Neelie moet absoluut blijven!
Waar moet ik tekenen?
Links naar petities?

0nt0pic | 19-05-09 | 14:28

neelie heeft ballen

@raket | 19-05-09 | 14:22

Mooi al die boetes maar zijn ze ook daadwerkelijk betaald?

Graag een linkje naar de bank/giro afschriften. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat bedrijven dit zomaar klakkeloos overmaken.

2amazing | 19-05-09 | 14:17

Neelie = +1

amberclad | 19-05-09 | 14:13

Het CDA zou Microsoft NOOIT een boete opleggen. Veel te bang dat Microsoft ze zou hacken en alle kinderporno op het CDA intranet exposen.

more beer (cd /pub) | 19-05-09 | 14:10

Denk eerder aan een vrouwelijke CDA-Europarlementariër die iets met Turkije gedaan heeft en gezien is in het appartement van een buitenlandse premier
*raad het plaatje varieert op*

doedeljantje | 19-05-09 | 14:09

zovoklets | 19-05-09 | 13:57
Wereldheerschappij!
Maar zonder gekheid: macht is geen macht.
Het is niets.

Krachtmeester | 19-05-09 | 14:06

Neelie = cool!

maayesteit | 19-05-09 | 14:05

Het hele Brussel moet gewoon oprotten inclusief alle zakkenvullers die daar rondhuppelen.

KoetMarokeen | 19-05-09 | 14:04

Rutger!! kom es je nest uit!

Actie: op naar die Veerman en domme schooljuf van de Hoeven!

faber | 19-05-09 | 14:01

Krachtmeester | 19-05-09 | 13:52

Dat kan ik niet toppen. May the Force be with you, maitre.

*Gaat macht uitoefenen*

zovoklets | 19-05-09 | 13:57

Neelie moet blijven !!

fuck de 2e rangs cda vrouwtjes (zouden ze willen)

PedroXX | 19-05-09 | 13:57

Het is duidelijk kwaliteit staat op de lijst van criteria op de laatste plaats als het gaat om de baantjes.
Gek hè, al die Eurosceptici.
Mijn proteststem gaat naar de PVV.

BroodenSpelen | 19-05-09 | 13:56

zovoklets | 19-05-09 | 13:49
Aardse macht gaat boven God en geld.

Krachtmeester | 19-05-09 | 13:52

Niet Veerman, I repeat: NIET VEERMAN. Wat heeft die man voor 'goeds' achterlaten na zijn ministerschap? Helemaal NIETS! Ook geen enkele CDA prominent op de bewuste plek in Brussel. Doe maar Neelie.
*spoelt nare nasmaak weg met roosvicee*

S 2 de I 2 de R | 19-05-09 | 13:50

cognitieve dissonant | 19-05-09 | 13:44

God gaat boven geld.

zovoklets | 19-05-09 | 13:49

Neelie moet blijven!! En als het echt niet anders kan... Neelie for MP of the Netherlands (stuur Rutte maar weg)!!

NoStyle=AlsoStyle | 19-05-09 | 13:49

Goh laat ik het nu met de GS-redactie eens zijn: Handen af van Neelie, ze doet het prima!

Zuma | 19-05-09 | 13:48

Krachtmeester | 19-05-09 | 13:44

Klinkt als un Tour de Force, maitre.

zovoklets | 19-05-09 | 13:48

·@biochemie_nerd | 19-05-09 | 13:24

Ben erg benieuwd waar jouw steun aan deze man op rust als je volgende in acht neemt:

Veerman ondertekende in 2003 een jaarrekening van zijn bedrijf Veerman France. Officieel mocht dat niet, want bij zijn aantreden als minister moest hij afstand doen van al zijn bedrijven.
· Hij pleitte voor behoud van de landbouwsubsidies. Dat zou kunnen duiden op belangenverstrengeling omdat Veerman voor zijn bedrijven ongeveer 185.000 euro subsidie uit Brussel ontving.
· Voor het beheer van zijn Franse boerderijen heeft Veerman een onafhankelijke derde ingeschakeld, maar dat contract liep in 2002 af, waardoor Veerman feitelijk weer de leiding kreeg.
· Veerman stuurde dit jaar een brief naar zijn Franse bank om zich te excuseren voor het laat leveren van cijfers. Dat wijst erop dat niet de onafhankelijke derde maar Veerman nog steeds de touwtjes in handen had.
· Tijdens zijn ministerschap nam Veerman, zonder het aan de premier te melden, vier nevenfuncties aan. Dat waren drie lidmaatschappen van comités van aanbeveling en een lidmaatschap van een erecomité.

Nu jij weer met je huichelarij

Drs.. Gelul | 19-05-09 | 13:47

En daarom kan men het het beste VVD stemmen!

GingerAle | 19-05-09 | 13:47

Ja want wat is nou belangrijker een gristenhond van het cda of iemand die haar vak verstaat en EINDELIJK iets zinnigs weet te bereiken? ... balkie weet het wel!

cognitieve dissonant | 19-05-09 | 13:44

Ach, al dat 'interessante posten'-gelul is meer iets voor die parmantige Fransozen.
Wij Nederlanders zijn meer geïnteresseerd in interessante balansen. En daar hebben de Fransen weer helemaal geen fromage van gemangeerd.

Krachtmeester | 19-05-09 | 13:44

Zo werkt gristenpolitiek. Dan wordt ene partijpolitieke kneus (kneuzin) naar voren geschoven zodat Nederland weer een baggerfiguur slaat in de EU en de volgende jaren weer verstoken blijft van interessante posten.
Maar het CDA (overigens doet de PvdA net zo hard mee aan dergelijke spelletjes) heeft zo weer iemand een tijdje aan een goed verdienend salaris geholpen.

knight03 | 19-05-09 | 13:42

zovoklets | 19-05-09 | 13:35
'The need of the Nanny outweighs the need of the Granny.'

Krachtmeester | 19-05-09 | 13:39

zovoklets | 19-05-09 | 13:35
ROFL! +1.

Krachtmeester | 19-05-09 | 13:37

Krachtmeester | 19-05-09 | 13:28

The need of the Nanny is nóg belangrijker.

zovoklets | 19-05-09 | 13:35

Jammer als partijpolitiek voor kwaliteit gaat.

rioolrat | 19-05-09 | 13:35

Wat zou de wereld zijn zonder de Miljarden Boetes uitgedeeld door Neelie?

Jurrit | 19-05-09 | 13:32

In godsnaam geen reli !
En ons Neelie is de beste, dus die blijft !!

Cinq-Marquis | 19-05-09 | 13:32

Vrouw in politiek -1
Vrouw in zaken -1
Vrouw die zich bemoeit met mannendingen -1
Geen geile neuqsexkop -1
Democratisch type -1
Eénstreep boete uitdeel type -1
Brussel -1
Belgie +1

-6

zovoklets | 19-05-09 | 13:32

Goed plan, en maar wat nodig, aangezien die smerige gore vuile vieze landverradelijke achterlijke stelende bedriegende volkverlakkende cliëntalistische dhimmitudische achterbakse verfoeilijke oplichtende subsidieslurpende liegende kwartjevankokstelende oneerlijke frustrerende vrijheidvanmeningsuitingbedriegende saboterende potverterende mensonterende ratten, bunzingen en kakkerlakken van de Rooie octopus, de PvdA (bah), al een tijdje bezig zijn met een mediahetze tegen Neelie, met als doel een van hun Marokkaanse kansenpolitici naar voren te schuiven zodat Marokko niet alleen in onze regering zit, maar ook in het Europarlement.

koen_c_s | 19-05-09 | 13:31

Overzicht nevenfuncties Reaguurder Krachtmeester:

- Voorzitter feestcommissie jubileum neefjes Kwik, Kwek en Kwak, 2002
- Lid dagelijks bestuur stichting 'Neef en Nicht, dat vrijt heel licht', 2003 - sep 2004
- Erelid Nederlandse Vereniging van Beroepskoppelaars 'De Regelneef', sinds 2005
- Mede-oprichter 'Actiecomité Neef Herbert terug bij Fam. Knots, NU!', jan. 2006
- Buitengewoon gezellig gezant en honorair cocktailconsul tijdens de '50ste Nevenconferentie van het Huis Saoed', sep 2006 - feb 2007
- Vice-Voorzitter 'Onderzoeksraad Verbodsmogelijkheden Tegen Nichtenfuncties', zomer 2008
- President-directeur 'Algemeene Hollandsche Trust "The Need of The Nephew outweighs The Need of The Many', sinds 2001

Krachtmeester | 19-05-09 | 13:28

Bananen Republiek. Dat zijn we.

Julius C. | 19-05-09 | 13:28

Neelie is goed, ze trekt alleen zo raar met haar mond als ze praat en een heleboel carrierevrouwen doen dit ook na. Waarom weet ik niet.

websenior | 19-05-09 | 13:27

En daar gaan we weer... een van de machtigste vrouwen op deze wereld, uit Nederland en een stel machtswellustelingen willen hun eigen poppetje weer naar voren schuiven. Alsjeblieft niet die Van der Hoeven, die onze energie bedrijven aan het buitenland verkoopt!!!! Jezus wat een zooitje is het hier toch.

Julius C. | 19-05-09 | 13:27

waskuip-admiraal | 19-05-09 | 12:21
jij vindt ouder wordende mensen eng?
goh, wat zul jij een zwaar leven hebben, das 100% van de bevolking.
maar dat bedoel je niet toch? wat vindt je precies eng aan oude mensen en vanaf welke leeftijd zijn mensen oud?

dalimens | 19-05-09 | 13:27

@mises | 19-05-09 | 13:18

Prijzen zonder boetes lager? Bijvoorbeeld eens van winstmarges of efficiency gehoord?

Indien je niet zonder niet geoorloofde methoden fatsoenlijk een bedrijf kunt runnen, heeft je onderneming eigenlijk ook geen bestaansrecht.

Als je stelt dat de boetes bij voorbaat prijsopdrijvend werken, ga je er van uit dat er geen alternatieven zijn. De genoemde voorbeelden geven juist aan dat die er meestal wel zijn, maar doorgaans worden tegengewerkt.

MacReady | 19-05-09 | 13:26

MEE EENS
(ookal heb ik doorgaans een lichte neiging richting CDA)

BigFoot | 19-05-09 | 13:26

Stuur Rutger er eens op af voor een diepte interview op z'n Vogelaars?

Zo jammer! | 19-05-09 | 13:24

@Drs. Gelul
Wat een kontverhaal, "tonnen opgestreken voor zijn eigen boerderij".
Dat zijn echt spookverhalen. Het verhaal over het gebruik van de dienstauto is ook uit zijn verband gerukt.

Kroes is een prima persoon die op de juiste plek zit, van mij mag ze dan ook zeker blijven. Echter is Veerman zeker een prima politicus die heel goed snapt hoe het werkt in deze wereld en zal ook zeker niet onder doen voor Kroes.

biochemie_nerd | 19-05-09 | 13:24

@mises
Haar romans vind ik niks aan, maar The anti-industrial revolution vind ik wel vermakelijk.

websenior | 19-05-09 | 13:24

mises | 19-05-09 | 13:18
Kijk ff naar de landen waar (vrijwel) geen belasting wordt betaald; dat zijn zonder uitzondering bananenrepublieken waar het leger of de politie aan de macht zijn. De vrijemarkt betreft mensen-, wapen- en drugshandel. Voedsel, scholing en gezondheidszorg zijn niet verkrijgbaar. Maar je bent vrij om er naar toe te verhuizen, daar niet van.

marshmallow | 19-05-09 | 13:23

Ik snap het zeker. De specifieke functie van Neelie in dit geval is behartiging van de belangen van de consument en toezien op naleving van vaststaande wetgeving.

De gestelde boetes dienen na inning (dáár zit vooralsnog het grootste probleem) terug te vloeien en/of verrekend te worden met de bijdragen van / naar de diverse landen. Per saldo levert die genoemde centralisatie van macht Neelie persoonlijk financieel weinig *extra* op.

Daar staat tegenover dat het kunstmatig opdrijven van prijzen of middels ongeoorloofde methoden onderdrukken van elke vorm van concurrentie, wel degelijk direct resultaat oplevert in de portemonnee van de betrokken ondernemingen. M.a.w., wettelijk vs niet wettelijk en geen direct financieel belang (innen kan problematisch zijn, geld blijft niet in eigen zak) vs direct financieel belang.

Ik heb hier zoals duidelijk moge zijn een lichte voorkeur.

MacReady | 19-05-09 | 13:23

vogelaar kom er maar in :P

binaries4me | 19-05-09 | 13:22

Is het de bedoeling dat ik hier nu heel hard roep dat Neelie moet blijven, of gaan we ook iets doen?

Cookie8022 | 19-05-09 | 13:22

Neelie en Geert! Yes!

watsinneneem | 19-05-09 | 13:21

@ Sjaak
Ach het sektarisch gefrustreerd Russisch divaatje is door Rothbard op uiterst humoristische wijze gekarikaturiseerd..., hoewel wel 4 werken van haar in mijn boekenkast staan

mises | 19-05-09 | 13:20

wat kan ik doen?

Opa Bangepoep | 19-05-09 | 13:18

@MacReady
Natuurlijk is er altijd een alternatief, maar daar gaat het niet om, het gaat om het ethische principe dat de prijzen zonder boetes lager zouden zijn en de consument dus uiteindelijk d elul is, juist die consument die zogenaamd beschermd moet worden.

Uiteraard is het duidelijk dat consumenten dagelijks worden afgeperst door maar 1 monopolie, een monopolie dat machtiger is dan welk 'marktmonopolie' dat ooit bestaan heeft, namelijk de overheid: je MOET belasting betalen en de producten en diensten van de Staat afnemen, sterker nog als je dat niet doet, word je opgepakt en vastgezet...

mises | 19-05-09 | 13:18

mises | 19-05-09 | 13:08
Volgens mij had Ayn Rand jou niet in gedachten toen ze haar boeken schreef.

sjaakdeslinksesul | 19-05-09 | 13:16

@MacReady
Aparte redenatie: omdat de vrije markt kennelijk leidt tot monopolie en kartelvorming moet, om de consumenten te beschermen, er een enorm groot en supermachtig monopolie de macht krijgen, namelijk de Staat (in de vorm van de Europese Superstaat) om diezelfde consumenten te gaan beschermen...

Snap jij het nog?

mises | 19-05-09 | 13:14

Overigens, waar komt de angst van prijsopdrijving vandaan? Uitgaande van diezelfde vrije markt, is er altijd een keuze voor de consument.

MacReady | 19-05-09 | 13:13

Neelie Kroes is de grootste grap die we gehad hebben.

xzaz2 | 19-05-09 | 13:12

@Teun van het Tuinpad | 19-05-09 | 12:56
Petje af. Daar kan menig CDA-ert een puntje aanzuigen. Go Neelie GO! Neelie for president!

web_krijter | 19-05-09 | 13:11

funkyd | 19-05-09 | 13:0

Ze is LIBERAAL en dat is onverenigbaar met het Xenofobe boerenwijsheid partijprogram van PVV, jammer voor je.

Drs.. Gelul | 19-05-09 | 13:09

mises | 19-05-09 | 12:34

De mond vol van vrije markt, maar daar wringt in veel gevallen nu juist de schoen. Kartelvorming of prijsafspraken vallen bijvoorbeeld lastig te plaatsen onder dat kopje vrije markt. De hoogte van de boetes is misschien lastig te onderbouwen, de reden van de boetes is doorgaans grondig onderbouwd.

MacReady | 19-05-09 | 13:08

@sjaakdelinksekneus

Ijzersterke argumenten, zoals gebruikelijk! ga zo door dan kom je er wel...

Komt ie dan.. sjakie goed opletten:
"In een debat noemt men een argument ad hominem wanneer het betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf. Dergelijke argumenten worden als oneigenlijk beschouwd.

De ad-hominemredenering heeft de volgende vorm:

A doet bewering 'B'.
Er is iets mis met A.
Dus bewering 'B' is onwaar. *

Mises zegt belasting is diefstal en boetes opleggen aan vrij ruilende partijen is onethisch en een vorm van machtsmisbruik

Sjakie de linkse cock zegt "Mises is irritant en ongeletterd, dus de bewering van Mises klopt niet"

mises | 19-05-09 | 13:08

*Duo 'Bassie & Adriaan' zegt in reactie op de recente gebeurtenissen 'geschokt' te zijn. Niet zij, maar de Boevenbaas en zijn handlangers B1 en B2 zouden er al jaren een schaduwboekhouding op na houden. Brussel laat weten al de halve dag te proberen contact met de Boevenbaas en zijn handlangers te leggen, alleen komt er telkens ene heer 'Watzeggie?' aan de telefoon. Mevrouw Kroes zegt toe dat de onderste steen boven dient te komen en gelast een nader onderzoek.*

Krachtmeester | 19-05-09 | 13:07

Tjonge het gaat steeds slechter met GS. Eerst anti EU, dan pro EU.
Die Kroes fans zullen wel allemaal Appel fans zijn. Ze betalen graag teveel voor wat ze krijgen. Ok ook ik heb een iPhone, maar ik wil toch zeker geen Mac appel. Voor minder geld heb je een snellere pc, tenminste als neelie niet nog meer boetes gaat uitkeren aan MS en intel. Die ouwe snol moet zo snel mogelijk naar huis met een aow'tje, een heel kleintje.

Twigg | 19-05-09 | 13:07

-weggejorist-

funkyd | 19-05-09 | 13:06

Weg met de Gristenhonden van het CDA.
Go Neelie! En je dochter Doutzen ook: GO!

Nee dus! | 19-05-09 | 13:05

Maria van der Hoeven kun je beter naar de zusterjes van het heilig hart sturen.

Teun van het Tuinpad | 19-05-09 | 13:05

niet voor de hond | 19-05-09 | 13:01
Integer?Veerman??WTF; die man heeft tonnen aan subsidie opgestreken voor zn eigen stinkboerderijen terwijl die minister van Landbouw was. En dat noem je integer? Dan is het moreel verval der nederlanden nu echt een feit.

Drs.. Gelul | 19-05-09 | 13:04

GS: graaf es wat meer in die CDA luitjes! het wordt hoog tijd voor een Ella-2 move.
Begin maar bij die van der Hoeven: Lerares LEAO-school

faber | 19-05-09 | 13:02

Neelie heeft het goed gedaan, zondner twijfel. Maar toen ze aantrad lachte ook iedereen haar uit, met haar gebroken engels.
Als ze dan toch weg moet, geef dan Veerman maar als opvolger. Dat is een integere politicus. Die zijn er niet veel.

niet voor de hond | 19-05-09 | 13:01

fuckje | 19-05-09 | 12:58
Met zo'n brein moet jij gewoon Europa in.

Teun van het Tuinpad | 19-05-09 | 13:00

@dubber | 19-05-09 | 12:59

Ook naar BNR geluisterd?

Iko Nal | 19-05-09 | 13:00

@ Teun van het Tuinpad

Lid zijn van de Kamer van Koophandel is hard werken idd...

Capt. Iglo | 19-05-09 | 13:00

De partij van de Doodsangst levert de juiste politici voor een doodsbang land. Terwijl Berlusconi met zijn hand in de pants van zijn 20-jarige fotomodel in de skybox van AC Milan zit en Sarkozy zijn topmodel nog eens goed te grazen neemt loopt JP op de Viva beurs in zijn broek te schijten omdat de Dalai Lama langskomt. Dat is de MP van een doodsbang land.

dubber | 19-05-09 | 12:59

@Teun van het Tuinpad |12:56
Ok, ik weet het, wanneer kan je me overhoren?

fuckje | 19-05-09 | 12:58

@Leaque of Morons | 19-05-09 | 12:54
Neelie is zo corrupt als ze komen en daarbij snapt ze geen zak van wat ze aan het doen is.

Hellsmurfje | 19-05-09 | 12:57

Wat Drs.. Gelul dus eigenlijk al zei...

Capt. Iglo | 19-05-09 | 12:57

Wat is nu de actie dan? Wat moet ik doen :S?!

eM!nence | 19-05-09 | 12:57

mises is een irritant mannetje die zelf eens wat boeken moet gaan lezen voordat hij loopt te blaten.

sjaakdeslinksesul | 19-05-09 | 12:57

Idd laat Neelie maar de eerste IRON LADY van de lage landen worden. Ik wil nu echt af van die gore gristelijke kerkratten. God neemt gvd het hele land over.
NEELIE 4 president

Drs.. Gelul | 19-05-09 | 12:56

Eens, een vrouw met de statuur van Neeli, mijns inziens de enige vrouw in de Politiek die een beetje mee kan komen met de mannen, alle andere vrouwen vallen gewoon af, kan niet vervangen worden door een minkukel van het CDA.

Marcus Porcius Cato | 19-05-09 | 12:56

@Watler Je geeft me gelijk en tegelijkertijd vindt je het plan van Kroes ook goed? Beetje tegenstrijdig... Ik ben benieuwd of Intel die boete ook daadwerkelijk gaat betalen.

KapiteinClaus | 19-05-09 | 12:56

Met zo een lijst aan nevenfunctie's zou je zeggen dat ze geen tijd heeft gehad om met Bram Peper een doppie te doen:
vorige
- lid Kamer van Koophandel te Rotterdam, van januari 1968 tot december 1977
- lid hoofdbestuur Nederlandsche Maatschappij voor Nijverheid en Handel
- lid Universiteitsraad Erasmusuniversiteit te Rotterdam
- voorzitter sectie Verkeer en Vervoer KVO (Koninklijk Verbond van Ondernemers)
- voorzitter Stichting vakopleiding schoonheidsverzorgend bedrijf
- lid Raad van Commissarissen Royal Nederland Verzekering Mij.
- voorzitter commissie Werkende Vrouw
- lid Raad van Commissarissen Bank MeesPierson n.v., van 7 januari 1982 tot 4 november 1982
- lid Raad van Commissarissen Allianz Nederland Schadeverzekering N.V., van 21 april 1982 tot 4 november 1982
- lid Raad van Commisssarissen Beleggingsmaatschappij Willemsbruggen B.V., van 9 juni 1982 tot 4 november 1982
- lid Raad van Commissarissen Alstom Signalering B.V., te 13-05-1982/04-11-1982
- lid Stichting ZOEV (Zestienhoven Open En Vooruit), van 1982 tot 1983
- lid Raad van Commissarissen ICL Benelux B.V., van 1 februari 1982 tot 1 november 1982
- voorzitter jury Zakenvrouw van het jaar, van 1987 tot 1990
- lid bestuur Stichting Nieuwe Delftse Poort (financiering metalen kunstwerken) te Rotterdam, van 1989 tot 1998
- covoorzitter E.U.-adviescommissie inzake de Europese vervoersproblematiek Group Transport 2000 Plus, van 1989 tot 1991
- lid Raad van Commissarissen Ballast Nedam N.V., van 1 januari 1990 tot 1 september 2004
- lid Raad van Commissarissen NIB (Nationale Investeringsbank) N.V., van januari 1990 tot 1991
- lid Raad van Commissarissen ABP-PGGM Capital Holdings N.V., van 1990 tot 2002
- voorzitter Raad van Commissarissen Nederlandse Investeringsbank voor Ontwikkelingslanden N.V., van 1990 tot 1993
- voorzitter Raad van Commissarissen Newtron Holding N.V. te Amsterdam, van 24 september 1990 tot 21 januari 1991
- voorzitter Stichting Prioriteit Newtron Holding, van 24 september 1990 tot 19 januari 1991
- lid Raad van Commissarissen Brambles Industries Ltd., van 1990 tot 2001
- voorzitter Raad van Advies Stichting Mentorscope, vanaf november 1990
- lid Stichting Albert Heijn Leerstoel voor Distributiekunde, vanaf 1991
- voorzitter Raad van Commissarissen NIB (Nationale Investeringsbank) N.V. (later NIB Capital Bank), van 1991 tot 2002
- voorzitter Raad van bestuur Kunsthal te Rotterdam, van 1991 tot december 2000 (ontslag genomen)
- secretaris Stichting Nicolaas Witsen (projecten overheidshervorming in Oost-Europa), van 1991 tot 2000
- vicevoorzitter Vereniging Nederland Distributieland, van april 1991 tot 1995
- lid Raad van Commissarissen McDonald's Nederland, van september 1991 tot 1999
- lid commissie van onafhankelijke deskundigen onderzoek ambtelijk functioneren ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij, van 18 oktober 1991 tot 22 mei 1992
- lid Raad van Commissarissen Johnson Wax Europlant B.V. te Mijdrecht, van 1991 tot 1993
- lid Euroboard Johnson Wax Inc.
- lid Raad van Commissarissen NSK Management B.V., van 1991 tot 10 september 2004
- lid Raad van Commissarissen Total Raffinaderij Nederland B.V., van 1991 tot 1 september 2004
- lid Raad van Commissarissen Koninklijke P en O Nedlloyd N.V., van 1992 tot 16 april 2002
- lid Raad van Commissarissen Groeneveld Transport Efficiency B.V., van 1992 tot 1994
- lid Raad van Commissarissen H.J. Groeneveld Beheer B.V., van 1992 tot 1994
- lid Raad van Toezicht Stichting Verzekeringskamer, van 1 september 1992 tot 26 augustus 1996
- lid Raad van Commissarissen Holding Grabolsky & Poort B.V., van 1993 tot 1996
- lid Raad van Commissarissen Digital Equipment B.V., van september 1993 tot 1994
- lid Raad van Commissarissen KPN Factors I B.V., van 1993 tot 1997
- lid bestuur Stichting tot Beheeer van de Prioriteitsaandelen A VIB N.V., van 1994 tot 21 juni 2004
- lid Raad van Commissarissen VIB Management B.V., van 1994 tot 1997
- lid Raad van Commissarissen New Skies Satellites N.V., van 1994 tot 1 september 2004
- lid Raad van Commissarissen Corio N.V., van 1994 tot september 2004
- lid Raad voor Natuurbeheer, vanaf 19 mei 1994
- voorzitter Netherlands Marine Consortium BV (samenwerkingsverband van Ballast Nedam, Hollandse Signaal en Koninklijke Schelde),, van 1994 tot 1999
- lid Raad van Commissarissen NCM (Nederlands Credietverzekering Maatschappij), van 1995 tot 2001
- voorzitter Stichting Nederland Distributieland, van 1995 tot 1997
- adviseur Arcadis Infra B.V., van 1996 tot 1998
- lid Raad van Advies PriceWaterhouseCoopers N.V., van 1996 tot 2002
- lid bestuur Stichting Nyfer, van 1996 tot 2000
- lid bestuur Stichting Rochester-Nijenrode, van 1996 tot 2000
- lid Adviesraad Internationale Vraagstukken, lid commissie Europese Integratie, van 1997 tot 2002
- lid bestuur Stichting International Human Resources Development VNO-NCW, vanaf 1997
- lid bestuur Stichting Nijenrode Onderwijsvoorzieningen, van 1999 tot 2000
- voorzitter Stichting Poets of all Nations, van 1997 tot 1 september 2004
- lid bestuur Stichting Friends of Nelson Mandela Children's Fund, van 1999 tot 1 september 2004
- lid Raad van Commissarissen Port Support Internationaal B.V., van 1999 tot 2003
- lid Raad van Commissarissen Lucent Technologies Nederland B.V., vanaf 1999
- secretaris Stichting Administratiekantoor NCM (Nederlands Credietverzekering Maatschappij) Holding, vanaf 2000
- voorzitter bestuur "Het Rembrandthuis", van maart 2000 tot 1 september 2004
- non-executive board member MMO2 (Brits telecombedrijf), van 2001 tot 1 september 2004
- voorzitter Raad van Commissarissen Meyer Monitor B.V., van 2002 tot september 2004
- lid Raad van Commissarissen NV Nederlandse Spoorwegen, van juni 2002 tot 1 september 2004
- lid Raad van Commissarissen Fondel Finance, van 2002 tot 2003
- voorzitter Raad van Toezicht TBS-kliniek "De Kijvelanden", tot 2003
- lid Raad van Advies Nederlands Insitituut voor Marketing
- niet-uitvoerend lid Raad van Bestuur Koninklijke P en O Nedlloyd N.V., van 16 april 2002 tot 1 september 2004
- lid High Level Group on the trans-European Network, van 2002 tot 2003
- lid Board of Trustees ProLogis International Inc., van 2002 tot 1 september 2004
- lid Raad van Commissarissen Thales Nederland B.V., van 2003 tot 1 september 2004
- lid Raad van Commissarissen AB Volvo Group, van 2003 tot 1 september 2004
- voorzitter Overlegorgaan Waterbeheer en Noordzee-aangelegenheden, tot 2004
- lid Raad van Bestuur Wereld Kanker Onderzoek Fonds, van 2003 tot 1 september 2004
- voorzitter NLO (Nederlands Luchtvaart Overleg), van oktober 2003 tot 1 september 2004
- lid Raad van Bestuur Stichting Assurances KLM, van 19 juli 2004 tot 1 september 2004
- voorzitter Raad van Bestuuur Delta Psychiatrisch Ziekenhuis (DeltaBouman Geestelijke Gezondheidszorg), tot 1 september 2004

gedelegeerde commissies
ondervoorzitter vaste commissie voor Onderwijs en Wetenschappen (Tweede Kamer der Staten-Generaal), van 15 oktober 1974 tot 22 december 1977

Teun van het Tuinpad | 19-05-09 | 12:56

*Eurocommissaris Kroes laat volledige administratie duo 'Bassie & Adriaan' in beslag nemen. Haar directoraat zegt desgevraagd vooral geïnteresseerd te zijn in de file 'Bassie & Adriaan op Reis door Europa'. Update volgt.*

Krachtmeester | 19-05-09 | 12:56

@ TikkieTerugJaap

Ze is een VVD'er (klein detail)

Capt. Iglo | 19-05-09 | 12:56

CDA is viezzz

Drs.. Gelul | 19-05-09 | 12:55

Zo zien wij maar weer dat de politiek niet bezig is met besturen maar met verdelen van de macht... Zit er iemand uit Nederland waar vrijwel elke multinational in deze wereld bang voor is, wordt ze vervangen omdat de handje klap van JP en kornuiten belangrijker is dan resultaten boeken........ Never change a winning team..... Ik ben een uitgesproken aanhanger van Mevrouw Kroes, vele miljarden wist zij van de grote graai maffia afhandig te maken en terug te storten in de staatskassen. Jammer dat ze weg gaat! Nu maar hopen dat ze terug keert in de NL politiek en JP van de troon stoot...

Kroes kom naar hoess

Leaque of Morons | 19-05-09 | 12:54

TikkieTerugJaap! | 19-05-09 | 12:51

VVD bedoel je? Jaap Aap

Drs.. Gelul | 19-05-09 | 12:53

Je Verzint Het Niet | 19-05-09 | 12:50
*Women On My Top neuriet*

Krachtmeester | 19-05-09 | 12:53

@Stroopdoos
mens-en-samenleving.infonu.nl/politiek...

alinea 6....

Nog iets anders: elke politicus is niet integer omdat politici macht verwerven door eigendom van mensen af te pakken (dat heet eufemistisch 'belasting') en door populisme verschillende groepen voor zich te winnen die tegenstrijdige belangen vertegenwoordigen: voor joden en voor moslims, voor moslims en voor rechten voor vrouwen, voor boetes en voor lagere prijzen, voor hogere koopkracht en voor belastingverhoging, voor industriele ontwikkeling en voor milieu, voor economische groei en tegen uitbreiding wegen. Voor arbeiders en voor asielzoekers. etc etc

mises | 19-05-09 | 12:53

Neelie is de vrouwelijk Leen (nou ja bijna dan)

misti | 19-05-09 | 12:52

Je Verzint Het Niet | 19-05-09 | 12:50

In bed ja.

Teun van het Tuinpad | 19-05-09 | 12:52

*Producent van bussen haarlak krijgt miljardenboete van Brussel opgelegd*

Krachtmeester | 19-05-09 | 12:51

Kroes ruikt naar uitjes, gewoon afserveren die d-66 doosch.

TikkieTerugJaap! | 19-05-09 | 12:51

Capt. Iglo | 19-05-09 | 12:46 heeft het prima verwoord dus ik sluit me daar helemaal bij aan, amen!!

SJEAN | 19-05-09 | 12:51

* mompelt iets van "Women On Top" *

Je Verzint Het Niet | 19-05-09 | 12:50

KapiteinClaus en Rarend hebben wel gelijk. Toch +1 voor een dame die Microsoft 899 miljoen en Intel 1,06 miljard euro afhandig weet te maken.. gewoon, omdat het kan. Dat aarsgeneuk van die vieze stiekemerds van het CDA moet @*)&^)! 'es afgelopen zijn, dus alleen daarom al mag ze van mij blijven.

Watler | 19-05-09 | 12:49

Europa? Nog steeds NEE.
Kroes, Van der Hoeven, Van Rooy en Veerman, het zijn stuk voor stuk pleitbezorgers van de EU en derhalve is het allemaal lood om oud ijzer.

Rarend | 19-05-09 | 12:43

Hear hear

Nuffie | 19-05-09 | 12:49

Zoals Kees De Kort gisteren al in zijn column op BNR.nl zei. Men moet bang zijn van een toezichthouder.

Je Verzint Het Niet | 19-05-09 | 12:48

*CDA-woordvoerdster ontkent aanklachten Brussel. Volgens woordvoerdster B. Oerin zou de brand van jongstleden maandag zijn ontstaan na het lekken van haarlak uit de tas van Eurocommissaris Kroes.*

Krachtmeester | 19-05-09 | 12:48

Nee Neelie moet als de sodemieter per omgaande wieberen. Zij heeft besloten dat onderdelen van ABNAMRO verkocht moeten worden waardoor velen in onzekerheid zitten en dat al bijna 2 jaar als het zo doorgaat! Enkeltje Bram Peper voor straf!

basset hound | 19-05-09 | 12:48

Eucalyptas | 19-05-09 | 12:47
Ja, daar vraag je wat.............

Schoorsteenveger | 19-05-09 | 12:48

Hoeveel succesvolle CDA-ers zijn er eigenlijk geweest in Europa, de laatste jaren?

Eucalyptas | 19-05-09 | 12:47

Zet de Heilige Maria van der Hoeven in Brussel, en laat Neelie naar Nederland komen om hier de boel eens goed uit te mesten. VVD meteen uit de politieke problemen. Neelie deugt natuurlijk van geen kanten, maar op de goede manier. Neelie heeft méér ballen dan al die kerels hier bij mekaar en kan iedereen aan, zelfs onze Geert. Zet Neelie naast Jan Peter en trek je conclusies. Zet Neelie naast Wouter en trek je conclusies. Neelie for President!

Schoorsteenveger | 19-05-09 | 12:47

Ja, Neelie moet blijven! Maar ik ben er niet echt gerust op (waarom Verhagen op BZ als je Ben Bot had kunnen hebben...). Laat staan dat die lui iemand van een oppositiepartij voordragen. Ik zou zelfs overwegen er VVD voor te stemmen (ondanks het feit dat Van Balen - "Iran moet worden uitgesloten van het WK voetbal",etc - de lijst aanvoert, en ik me had voorgenomen nooit op een lijst met hem erop te stemmen - tenzij de VVD zich zou scharen achter het standpunt dat er opnieuw 100 kamerleden ipv 150 moeten komen, zodat de kans kleiner is dat dit soort mensen er überhaubt opkomen). Zo is Wilders trouwens ook de kamer in gerold denk ik. Verder bekijk ik de standpunten wel, maar zijn ze vaak zo onrelevent tov van de zaken die echt spelen (want electoraal gevoelig), dat je toch weer op dit soort redeneringen uitkomt (waarmee ik achteraf vaak toch nog redelijk tevreden ben over mijn stem btw).

nickolaas | 19-05-09 | 12:46

Tuurlijk iemand die (buitengewoon) goed haar werk doet (en dat voor een politicus) die moet vervangen worden, dat is logisch *kuch*

Buiten bovenstaande ben ik sowieso tegen welke gristen(democraat) op welke functie dan ook...

Capt. Iglo | 19-05-09 | 12:46

Neelie is een wijf met ballen en moet dus blijven
Meer Cojones in d'r pink dan dat hele CDA bij elkaar
Een Gristen commissaris kan slechts bidden dat er naar hem/haar geluisterd wordt
Maar ja, bidden helpt nou eenmaal niet en zal dat nooit doen

Tobi | 19-05-09 | 12:46

Opvallend trouwens dat dit de tweede keer in korte tijd is dat je de machts-reflex van het CDA aan het werk ziet. Ik kan me de affaire Ben Bot nog herinneren... misschien wel de beste buitenlandse zaken minister die ik gekend heb. Berend Botje wilde blijven, maar Maxime Verhagen eiste de plek op 'waar hij recht op had'... en wij zitten opgescheept met een nul die bekakter Engels spreekt dan de stijfste Brit.

knoud | 19-05-09 | 12:45

Neelie is de Iron Lady van de Lage Landen.
Neelie moet blijven!!!

Semen666 | 19-05-09 | 12:45

*Brussel vaardigt arrestatiebevelen uit tegen voltallige CDA-top. De verdachten wordt opzettelijk zagen aan andermans stoelpoten en brandstichting op de zitting van betreffende stoel ten laste gelegd. Later meer.*

Krachtmeester | 19-05-09 | 12:45

Ze pakt tenminste de zakkenvullers aan.

jemoederkijktmee | 19-05-09 | 12:44

Hear hear. Neelie mag van mij ook blijven zitten.

Fiets | 19-05-09 | 12:44

We hadden toch NEE gestemd tegen de EU?

Iko Nal | 19-05-09 | 12:44

Bitch Kroes wordt in juli 68. Optiefen en met pensioen dus.
.
Dat wijf is al seniel. Via die giga-boetes heeft ze ervoor gezorgd dat de EU nog meer geld kan verspillen en dat de gedupeerde bedrijven die kosten aan de consumenten doorberekenen. Indirect heeft ze dus de burgers miljarden uit de zak geklopt.

James Lastig | 19-05-09 | 12:44

mises | 19-05-09 | 12:41 Punt! Maar je kunt haar geen gebrek aan integriteit verwijten of wel? *eerlijke vraag stelt*

Stroopdoos | 19-05-09 | 12:43

Europa? Nog steeds NEE.
Kroes, Van der Hoeven, Van Rooy en Veerman, het zijn stuk voor stuk pleitbezorgers van de EU en derhalve is het allemaal lood om oud ijzer.

Rarend | 19-05-09 | 12:43

Natuurlijk is het leuk dat Nederland een machtig figuur op die stoel heeft zitten en ik snap niet waarom Van Der Hoeven het zou moeten worden. Toch snap ik de hele heisa om Kroes niet. Waarom is het zo fantastisch dat ze boetes uitdeelt en geld binnenhaalt? Ik heb mijn twijfels bij het effect voor de burger. Zijn we ook blij als de politie miljoenen extra zou ophalen met bekeuringen?

KapiteinClaus | 19-05-09 | 12:43

Hoorde ik van een kennis in 'die kringen' dat Neel destijds als V&W min de 100km bordjes liet maken en later liet schoonmaken voor hele prettige bedragen door een bedrijf van een 'vriendin'.
Je weet toch....

hfakker | 19-05-09 | 12:42

Neelie staat haar mannetje beter dan wie dan ook. Houden die biatch, zeker zolang ze aan onze kant staat.

erem | 19-05-09 | 12:42

Tering wat een domheid onder de reaguurders. Jullie worden zelf knaterhard bestolen door die Neelie en wie er dan ook moge zitten en juichen het nog toe ook. Ja Neelie ga vooral door met torenhoge boetes opleggen, steek die miljarden lekker in jullie rijk gevulde zakken en zorg er met je oplichterij voor dat producenten hun prijzen voor consumenten moeten opvoeren, zodat we allemaal meer gaan betalen!

* doet bestelling plaatsen voor 1000 stuks van boek Economics in One Lesson voor reaguurders en GS-redactie*

mises | 19-05-09 | 12:41

Natuurlijk moet Kroes blijven, maar eigenlijk is het wel goed zo... het CDA schuift een onbekende en niets-zeggende bobo naar voren. Barosso c.s. donderen die persoon ergens op een achterbank met een niets-zeggend commissariaat. Het CDA krijgt wat ze verdient... helemaal niets.

knoud | 19-05-09 | 12:41

Beetje raarrrr trouwens; aksie te voeren om dun Neel in het zadel te houden terwijl ze zelf prima in staat zou moeten zijn zich van de concurrentie te ontdoen.

-LoKi- | 19-05-09 | 12:40

Redaksie, ga nou geen kant kiezen. Gewoon accepteren dat het een vermakelijke clusterfuck is tussen allerhande bad guys and girls.

_ILT_ | 19-05-09 | 12:39

Handen af van Neelie, indeed!
Ik ben de laatste tijd niet meer zo'n grannyrijder.

Krachtmeester | 19-05-09 | 12:39

Met deze keuze slaat het CDA de plank volslagen mis. Kroes is en blijft uitermate geschikt voor deze functie terwijl van der Hoeven bij mijn weten nooit enige prestatie van formaat heeft geleverd. CDA FAIL!

grote regelneger | 19-05-09 | 12:39

Gaat geenstijl op de SP lijken? Die houden ook zo van aksie voeren.

faz | 19-05-09 | 12:39

De Groenlinks en D66 parasieten denken van.
Neely.
Dat is gratis publiciteit voor ons.

winterpeen | 19-05-09 | 12:39

Neelie vdl.
Stomme trien. Weet ook niet waar voor, maar dat maakt toch niet uit op GeenSchtijl.

Twigg | 19-05-09 | 12:39

Neelie (ja ik mag Neelie zeggen) is een typisch gevalletje van links lullen en rechts zakken vullen. Hypocriet wijf! Opzouten!

Hezzy | 19-05-09 | 12:39

Weg met het CDA ! Neelie +1

wicher(t) | 19-05-09 | 12:38

Wat mij betreft Neelie for President.
Waarom wordt Neelie niet de nieuwe MP?

Neehè | 19-05-09 | 12:38

Fuck Neelie. Het is een machtsgeile bitch die maar wat graag de grote jongens in de industrie de meest bespottelijke boetes oplegt, zodat zij en haar EU vriendjes nog meer geld kunnen verspillen. Want als je denkt dat er van die boetes ook maar een cent bij de 'gedupeerde burger' komt heb je het mis. Dat geld verdwijnt gewoon in de EU pot.
.
Die CDA alternatieven zijn natuurlijk helemaal te bespottelijk voor woorden maar die worden het sowieso niet. Na Neelie komt er gewoon eentje van uit een ander EU land.

James Lastig | 19-05-09 | 12:38

Hebben we een keer eindelijk een politica-met-kloten in Brussel, moet ze wijken voor de kwijlebabbels van het old boys CDA? Nee toch, kunnen die niet gaan meedoen aan het Libelle Zomerspel? Hun glibberbaas JP is hen al voorgegsaan...

blaster | 19-05-09 | 12:37

-weggejorist-

B75sinds2007 | 19-05-09 | 12:37

Mister Write | 19-05-09 | 12:18
Je was me voor, dat mag het land besturen...
Het is eigenlijk te triest voor woorden.

Nuffie | 19-05-09 | 12:36

Het zou pas echt nieuws zijn als het CDA er NIET op uit was om bestuurlijke kwaliteiten te offeren voor partijvriendjes.

Iko Nal | 19-05-09 | 12:35

We moeten de Balk toch ergens naar toe promoveren, laat het dan de volkomen nutteloze en ongeloofwaardige EU maar zijn daar hoort hij thuis.

Fragony | 19-05-09 | 12:35

Het wordt elke dag gekker met het economisch nieuws van de GS-redactie. Je reinste diefstal = "Miljoenen binnenhalen". waar denkt die oetlul van een StocktonMachtiger dan Neelie is dan toch zeker JP die miljarden en miljarden aan belastingen binnenhaalt... :S

Niemand verplicht mensen tot het aanschaffen van Microsoft producten. In de vrije markt wordt niemand verplicht tot aanschaf of verkoop, daarom heet het ook vrije markt.

Wat die oplichter van een Smit Kroes (met een extreem oplichtersverleden samen met Peeper in de AKZO affaire) doet is een producent onterecht boetes opleggen die hij vervolgens moet doorberekenen aan de consumenten. Die boetes worden vervolgens gewoon weer doorberekend aan de consument die daar dus de prijs voor betaalt. Wat nou miljoenen binnenhalen??

Optyfen die vieze dief!

mises | 19-05-09 | 12:34

Als ze wel weggaat kan ze overigens wat mij betreft met dr eigen handen die bobsleebaan tussen asd en almere afbreken, dat dan weer wel

st0mpie | 19-05-09 | 12:32

Neelie heeft net een vruchtbaar weekendje Bilderberg gehad, dus dat komt wel goed.

Bos Hout | 19-05-09 | 12:32

Cees Veerman mag van mij vanmiddag al die ellendige Balk vervangen.

fuckje | 19-05-09 | 12:32

Neelie terug de Nederlandse politiek in, please!

jimbrowski | 19-05-09 | 12:31

Nog beter, laat de VVD haar inzetten als lijsttrekker voor de landelijke verkiezingen.

seven | 19-05-09 | 12:31

Don't mess with Neelie!

Abe Froman | 19-05-09 | 12:30

Waar kan ik me opgeven?!

zelfmoordkommando | 19-05-09 | 12:30

Overigens moet het maar eens afgelopen zijn met die partij-politieke koehandel.

Teun van het Tuinpad | 19-05-09 | 12:30

"Intelligent Design, een wetenschappelijk alternatief voor de evolutietheorie"
hahahaha!

Nuffie | 19-05-09 | 12:29

... Neelie mag gaan als JPB haar plek inneemt. Dan schieten we er in NL ook nog wat mee op. Wijffels for Interim MP!

Comrade | 19-05-09 | 12:29

Om het eerdere topic er nog maar es bij te halen, erg pijnlijk dit. Een goede bewindsvrouw met een integriteit waar de gehele coalitie een eeuw over zal doen deze vaardig te worden, nu aan de kant zetten. Vervanger is frauduleus mens die waarschijnlijk, niet zoals de burger zelf, er met een tik op de vingers vanaf komt.

Stroopdoos | 19-05-09 | 12:29

Laat Neelie de VVD maar uit het slop trekken ipv collecteren voor de EUSSR.

-LoKi- | 19-05-09 | 12:28

In de briljante serie 'De slag om Brussel' die gisteravond weer werd uitgezonden werd de corruptheid van Brussel goed zichtbaar. Ik snap dat het CDA zich daar zeer wel bij thuisvoelt. 4 juni dus maar een anti-Europa partij stemmen.

Grand Marnier 150 | 19-05-09 | 12:27

Neelie moet aanblijven! Eén van de enige goede politici, een moordwijf om het zo even te zeggen. Het levende bewijs dat politici niet per definitie lamzakken zijn. En Van der Hoeven mag wat mij betreft in de stront zakken, de uitvreetster.

Nietvoordekat | 19-05-09 | 12:27

Zoals Simon_GS al schreef op 12:20 , de fransen gaan ermee vandoor, we zijn weer een zwaar gefuckt

st0mpie | 19-05-09 | 12:26

Nikkelen Neelie for ever!

william7055 | 19-05-09 | 12:26

Met CDA'ers op de plaats van Neelie zal NL alleen maar afgaan. Alsof datgene wat Neelie doet zo eenvoudig is, alsof personen inwisselbaar zijn.

Blijf af van Neelie, laat haar zitten waar ze zit.

stuyterkuycken | 19-05-09 | 12:26

Neelie is een uitstekende politica en ik zou niets liever willen dan dat zij moet blijven! Al is het alleen maar omdat het CDA weer zonidig een halfzacht ei wil installeren

MPdeH2 | 19-05-09 | 12:26

Niemand? OK dan:
Ik zou d'r doen.

dienstweigeraar... | 19-05-09 | 12:25

@Merlot | 19-05-09 | 12:22
+1

Art Vandelay Ultor | 19-05-09 | 12:25

Ow nou zijn we ineens weer pro-Bruxelles... zoek het allemaal maar lekker uit met elkaar.

John McClane | 19-05-09 | 12:25

als ze niet voor Europa behouden kan worden, dan zou ik zeggen:

weg met JeePee, Neelie voor MP!

*droomt verder van een slagvaardige regering*

Astronaut Arnuff | 19-05-09 | 12:25

is het helemaal met g.s. eens.. neelie moet blijven !!!

die k*t cda heeft ons land alleen al verkracht ..

vierzefeur | 19-05-09 | 12:24

Toch leuk hoe het CDA iedere keer capabele bewindslieden de nek om weet te draain (dhr. Bot) en mindere varianten naar voren weet te schuiven (Verhagen). Nog jammerder is dan te bedenken dat het een van de grotere partijen in dit land is...

djeesie | 19-05-09 | 12:23

Neelie Kroes is een arrogante machtswellusteling. Het is bullshit om bedrijven als Microsoft en Intell aan te pakken gezien het resultaat er altijd op neerkomt dat de consument nóg verder opdraait voor de kosten. Bovendien verdwijnt het boetegeld in de Europese bodemloze put en hier in Nederland zien we er sowieso niets van terug. Ik zeg: oprotten!

Art Vandelay Ultor | 19-05-09 | 12:23

ik ben het bij deze volledig eens met Geenstijl, helaas maakt dat geen fuck uit en zien we nu gewoon weer eens de nederlandse politiek in aktie, leuk wel dat wouter boskabouter doorheeft dat N Kroes een stukje beter ligt bij nl dan wie er ook voor in de plaats komt en dus ook graag het cda de kans gunt om zich eens flink belachelijk te laten maken.

frozenhenk | 19-05-09 | 12:23

En intelligent design is lulkoek voor mensen die niet erg intelligent gedesigned zijn.
Per definite.

Merlot | 19-05-09 | 12:23

Tsja, het systeem is natuurlijk zo gemaakt dat een weggepromoveerde nikskunner maar een aantal jaren schade aan kan richten. Dat er nu toevallig en per ongeluk een competent persoon op zo'n tijdelijke plek zit is dan pech hebben.

buurvanurk | 19-05-09 | 12:22

Ja, wat moeten we doen dan, GS?
Met het hele reaguurdersbestand oprukken naar Brussel of zo?
.
Ik doe trouwens niet mee.
Ik vind Neelie een tiefuswijf, dat Nederlandse bedrijven heeft geterroriseerd om te bewijzen hoe onafhankelijk ze wel niet is.
Bovendien heeft/ had ze relaties sin de onderwereld (Paarlberg).
En bovendien gaan die miljarden aan boetes alleen maar naar die corrupte slokop van de EU.
En bovendien zijn eurocommissarissen ondemocratische smeerlappen van dictators, en iemand die het worden wil deugt dus per definitie niet.

Merlot | 19-05-09 | 12:22

Werd Neeltje niet genoemd als mogelijke valsspelerT in enkele gevalletjes "prima facie belangenvermenging"?

*stroper/boswachter -cumul? zeau,zeau.....

Dur(al)ex | 19-05-09 | 12:22

Hoe oud is ze eigenlijk? Wie weet beginnen de eerste tekenen van aftakeling al in kleine kring op te vallen, maar is het nog niet op de tot op de tv doorgedrongen. Ik vind ouder wordende mensen eng. Moet er niet aan denken dat ze over twee jaar ineens (net als Hans van Mierlo) als een bejaarde vrouw bij pauw en witteman aan tafel zit.
Maarrr, als ze nog jong en fris is, en het bovenstaande dus kolder, moet ze natuurlijk blijven. Hoewel het me al pijn doet om überhaupt het bestaan van een eurocommissaris alleen al te accepteren.

waskuip-admiraal | 19-05-09 | 12:21

Neelie rules big time... Volgens mij komt er inderdaad een kut fransoos op die post.. Neelie is te succesvol!

Rambo John J | 19-05-09 | 12:21

Volgens mij is al lang beklonken dat Sarkozy iemand uit Frankrijk op die post mag zetten.

Simon_GS | 19-05-09 | 12:20

Knettergek zijn ze. Liever woorden dan daden. En wij ons maar iedere dag druk maken omtrent de hedendaagse politiek.

Lying Dutchman | 19-05-09 | 12:20

Neel deed het met Bram.

Teun van het Tuinpad | 19-05-09 | 12:20

Neelie is wel een tough lady.

DenkZelfstandig | 19-05-09 | 12:19

D66, blijf er maar zitten!
neelie snapt het trouwens wel. m.i. professioneel type.

two ball cane | 19-05-09 | 12:19

Reformatorisch Dagblad: "Intelligent Design (ID), een wetenschappelijk alternatief voor de evolutietheorie (...)."
Hahahahahahahaha. Haha. Ha.

Mister Write | 19-05-09 | 12:18

Hoopt elke dag op een Enquête voor een ander kabinet !!

@Foekie | 19-05-09 | 12:17
yup

anderkabinetaub | 19-05-09 | 12:18

Neelie for european president!

Rest In Privacy | 19-05-09 | 12:18

"Maar zover laten we het niet komen. Handen af van Neelie! Liever de machtigste vrouw van Nederland dan het zoveelste product uit het old-boys-network van het CDA."

Hoe dan?

Sheik Yerbouti | 19-05-09 | 12:17

Da's die trut die microsoft producten nog duurder maakt, om concurrentie met europese OS'en aan te kunnen gaan? Die onderzoek doet naar monopolie op de markt van van beeldbuis TV's?

adminitor | 19-05-09 | 12:17

En dat, voorzitter, is een SCHANDE!

Foekie | 19-05-09 | 12:17

Neelie ROCKS!

Frelis Inna | 19-05-09 | 12:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl