
Het kabinet had gistermiddag met één hamerslag kunnen besluiten tot een bezuiniging van enkele tientallen zo niet honderden miljoenen. Het ging om een goed plan van *verrassing* minister Ter Dorst. Die stelde voor om enkele ministeries
samen te laten hokken. Verkeer & Waterstaat zou in het VROM-gebouw trekken en Defensie kreeg onderdak bij BuZa. Vrees voor ruimtetekort was niet nodig, want het 'samenwonen' zou worden gecombineerd met het uitdunnen van het aantal ambtenaren. Maar helaas, Eurlings en Van Middelkoop vinden zich te goed voor gezamenlijke ministeries. Jammer dan dat het miljoenen zou opleveren die in deze tijden van crisis goed gebruikt kunnen worden. De hete aardappel stond op de agenda van de ministerraad vandaag, maar zoals de laatste tijd gebruikelijk is ook deze pieper tot nader order
vooruit geschoven. Wéér een scheurtje in de façade van Grijs-I. In de
nieuwe Elsevier wordt al voorzichtig de parallel getrokken met de politieke situatie in 2002, toen Fortuyn kon prijsschieten op de puinhopen van Paars. Zeven jaar later staat Wilders in de
schiettent, en hij heeft nog een jaar of twee om te profiteren van de bende van Balkenende.
Reaguursels
InloggenGelukkig zetten ze hun ego's boven het landsbelang . Goede gedaan jongens! Volgende agendapunt graag...
Weer een gemiste kans op het besparen van een bak geld. Met name het verminderen van het aantal ambtenaren.... Too bad..
Beetje beangstigend dat ik het woord politiek, 'schieten', Fortuyn en Wilders de laatste paar weken zo vaak in de media hoor. Gaat het hier om subtiele commando's om mensen gelijk Volkert aan te moedigen, of om eerlijke slips of the tongue? Niet dat ik Wilders graag als MP zie, maar dood hoeft hij natuurlijk ook niet.
Ben dit kabinet zo zat.
Om de crisis te bestrijden komen ze met maatregelen die de burger keihard raakt.
Geert komt tenminste met maatregelen die erg logisch zijn.
- Weg met die dure antillen.
- Weg met de dure inburgeringscursus.
- De F16 daar vliegen we nog een paar jaar mee door.
- Stoppen met ontwikkelinghulp, das toch een druppel op een gloeiende plaat.
- Minder geld naar Europa
Go Geert Go!!!
Alle 250 Kamer Leden moeten ontslagen worden.
De redenen daarvoor zijn kiezersbedrog en het niet nakomen van de afgelegde eed of belofte om voor de burger geheel vrij en onafhankelijk op te komen. Uit onderzoek is gebleken dat alle kamer leden gebonden zijn aan Partijpolitiek. Zoals ook veel mensen ondervonden hebben als ze een brief naar kamer leden zenden , dan krijgen ze een vrij ontwijkend bericht van het Partij Bestuur als antwoord terug. Maar ook in de kamer debatten heb je gezien dat partijen een besluit nemen, en de kamer leden er voor joker bij mogen zitten.
Kamer leden worden betaald door de burger en zijn daar ook verantwoordelijkheid aan verschuldigd. Nu ze aan partij politiek doen , moeten ze ook maar betaald worden door hun partij. Het is te gek voor woorden dat wij als burger betalen voor andermans partij politici.
Daarnaast als het zo ligt als het nu is , dan zou men ook vanuit iedere partij één vertegenwoordiger in de kamer kunnen zetten. Dat heeft het zelfde effect, maar is veel beter bestuurbaar en goedkoper..
Voor de kiezer zou het ook duidelijker zijn , je kunt dan op een beperkt aantal bestuurders stemmen en ieder gekozene krijg dan de bevoegdheid om te stemmen namens deze aantallen.
Kort door de bocht zal men zeggen , maar vergeet niet er zijn ook andere bestuurslagen , Gemeente ,Provincie . Europa . Deze oplossing bespaart veel geld en het voorkomt veel onzinnig gezwam in de kamer. Ook voorkomt het dat men vriendjes politiek bedrijft door op laag geplaatste personen op de kieslijs te stemmen. Dit is mijn voorlopige eind conclusie die ik u niet wilde onthouden.
De Problemen en uitgave zijn zo gigantisch hoog , dat het niet meer uitmaakt voor Balk & Bos.Beide komen wekelijks met loze kreten als : we moeten de schouders eronder steken , we moeten dit of dat... als ze dat zelf nou eens doen.Dus keiharde maatregelen nemen en alles bespreekbaar maken.Als Wilders de macht krijgt dan zal er zeer veel veranderen , maar ook voor hem en zijn partij is het een opgave van ongekende hoogte om dit weer op de rails tekrijgen.En het kan allemaal zo simpel zijn , alleen uitgeven wat je heb , en geen schulden maken voor dingen die totaal niet nodig zijn... zelfs een kind begrijpt dat..
Je denkt toch niet dat politici echt zullen bezuinigen (in de echte zin des woords). Ook deze move van ijstante Ter Horst zou alleen maar meer kosten.
Lasten verzwaren! Dát kunnen ze! Ze noemen het bezuinigen, en heel het journaille neemt de term braaf over.
Ach, de man (GW) noemt man en paard, beschoten als boodschapper, tegen kogels moet hij beschermd worden. Wie dit goedkeurt is even erg als zijn belagers, de fatwa-adepten. Profileren t.o.v. profiteren van kabinet Balkellende lijkt mij juistere werkwoordkeuze. Onderschatting, tot welke zonde kan deze gerekend worden? Te weinig nieuwsgierigheid, welke zonde is het? Help mij, ik wil mij dringend schuldig gaan voelen. Waar moet ik heen?
Sergïe, Belgïe.
Het CDa en Pvda zijn gebaat bij het behouden van zo veel mogelijk ambtenaren. Het zijn allemaal elkaars vriendjes en natuurlijk zullen ze niet hun goede maatjes wegschoppen.
Het plan is echt een absurd plan aangezien het gebouw van Verkeer & Waterstaat een vrij groot gebouw is waar echt niet zomaar een ander bedrijf inkomt, en dan al helemaal niet in deze tijden. En daar dan ook nog eens bovenop dat 25% van de kantoorruimtes in 070 leeg staat.... En voordat een bedrijf het gebouw van Defensie of Verkeer & Waterstaat kiest, zijn er nog héél veel ander mogelijkheden.... Dus echt veel zin heeft het niet. -1 voor Ter Horst
vander F | 04-04-09 | 18:30
.
Alles wat de Nederlander aan subsidie krijgt wordt tot 0,00 genivelleerd.
Kijk maar naar bijvorbeeld die gehandicaptenaanpassingen, die kosten elders de helft van de prijs, maar omdat er subsidie op wordt gegeven, wordt de prijs met het subsidiebedrag verhoogd.
En dat is dus met die huizen en die hypotheekaftrek net zo.
Zie dit voorbeeld maar eens met onze schoolboeken.
.
denhaagtekijk.blog-city.com/schoolboek...
.
Wel raar he dat het zoveel kiezers zijn die onderbuik gevoelens hebben, hebben zij dan toch gelijk!
En heeft Pinokkio Balkenende ook last van onderbuik gevoelens waar die op leegloop in zijn broek van angst dat er een kabinetscrisis zal ontstaan, wat angsthaas voor Wilders!
Stijlloze tv tip voor vanavond: Gaat Geert regeren? www.rondomtien.nl/
Eens kijken of het nog zo rielext blijft op straat als de huizenprijzen met zeg een 30% dalen.
Wat mij niet meer dan fair lijkt.
Ik hoorde gisteren op de radio nog een makelaar enthousiast vertellen dat het hartstikke goed gaat in de makelaardij.
Dan weet je genoeg lijkt me.
@QB (ja die.....) | 04-04-09 | 17:59
Interessant was vrijdag dan ook het fenomeen, dat ondanks een stijging van de werkloosheid met 613.000 in de maand maart (non-Farm payroll) er amper een reactie kwam in de koers van de dollar. Nog idioter is, dat de ECB een vreemd spelletje speelt door de rente met maar een kwart procent te verlagen, waar een half procent werd verwacht, waardoor de dollar nu minstens 6 cent minder waard is dan wenselijk voor exportafhankelijke landen.
Die renteverlaging van een kwart ipv een half procentpunt, was een enorme fuck you richting de US en China.
Iets doet me vermoeden dat vlak voor de verkiezingen Volkert van de G vervroegd vrijkomt wegens goed gedrag.
Als je het eens "out of the box" bekijkt dan maakt de heaugte van de NL staatsschuld geen ene hol meer uit.....
Gezien de enorme hoeveelheden nieuw geld die nu gegenereerd worden in de US en EU welke gebaseerd zijn op helemaal niets. een ieder die wat inzicht heeft in geldontwaarding weet dat de huidige acties van party-clown Blablablama, Frau Merkel, Nick the Dick uit Frankrijk en noem ze verder maar op louter kunnen ontaarden in een hyperinflatie over een paar jaar.
Alle belang is er voor de states om the leading currency te blijven, op die manier kunnen zij leningen blijven verstrekken (en vooral leningen aangaan) zonder dat iemand hun er op aanspreekt waar deze kredieten op gebaseerd zijn......
De dus vraag is eigenlijk: Wanneer zijn de Chinezen het zat en nemen ze hun verlies (investeringen en de afzetmarkt in US & EU) opdat zij de nieuwe leading currency zullen zijn, en uiteraard die positie ten volle zullen uitbuiten.
Dacht dat ik het nooit zou zeggen maar het beste is om die geldkraan wagewijd open te draaien in NL-land want naar de kloten gaan we toch, zonder dat we daar maar iets aan kunnen veranderen.
magirus | 04-04-09 | 15:37 goed stuk.
@Zeddegeizot | 04-04-09 | 16:16
En dat is dus precies wat ik bedoel met het failliet van het nederlandse democratische stelsel. Het zou nog heel wat zijn als 'rechts' de gelegenheid kreeg de puinhopen op te ruimen na een kabinet als het huidige. Maar door de eeuwige electorale linkse overmacht gaat het geld smijten altijd harder dan het saneren. Een systeem dat geen oplossing voor dergelijke situaties kan formuleren is ten dode opgeschreven.
@muxje
Ik denk dat Nederland inderdaad toe is aan een wederopbouw periode zoals die van na de oorlog. Ofwel alle hens aan dek, mouwen opstropen en meer van dat soort jaren 50 kretologie. Als de ideeen zoals jij die stelt (die zo voor de hand liggend zijn dat elke debiel ze kan bedenken), zoals stoppen/radicaal verminderen van ontwikkelingshulp, immigratie van kansarmen, subsidiering van inactiviteit (uitkeringen) en allerlei andere flauwekul subsidies, zouden worden uitgevoerd, dan zou het wellicht nog niet te laat zijn. Deze maatregelen zouden dan zeker vele jaren ongewijzigd uitgevoerd moeten worden, dan is er ook nog wel wat ruimte voor lastenverlichting.
Maarja, we weten allemaal dat het niet zal gebeuren. De politieke verdeeldheid is te groot evenals de angst voor het electoraat. Tenslotte zouden er impopulaire maatregelen genomen moeten worden, en geen enkele politicus heeft daarvoor momenteel de ballen. En als ze die wel hebben (wilders) zullen maatregelen altijd verwateren in eindeloos coalitie-polder geneuzel.
De politiek heeft niet meer het vermogen om de problemen van dit land op te lossen. Dat is extreem zorgelijk. De alternatieven... kzou ut ook niet weten... chaos, ellende, crisis, oorlog, waar vervolgens iets nieuws uit groeit. Soms heeft een maatschappij dat kennelijk nodig om de boel weer op orde te krijgen als de andere middelen gefaald hebben... Leuk is anders.
-weggejorist-
Mauzzie | 04-04-09 | 15:48
Jeetje man, neem een borrel! (of een lekker sapje als je niet van drank houdt)
Waarom gaan, in een land als Frankrijk, de mensen de straat op als het ze niet zint? --> Omdat in NL geen eigen identiteit is, we zijn als samenleving een muffe lappendeken. Ik kan niet echt warm worden van de franse manier van ongenoegen kenbaar maken. Ze slaan de boel kort en klein om alles daarna in de fik te steken.
Waarom word er geen gehoor gegeven aan de stem van het volk en worden haar belangen niet behartigd?--> Zie vorig antwoord, er is geen belangengroep te vinden in dit land die zich voldoende kan bundelen om ècht een verschil te maken.
Waarom zie ik Formule 1 auto's rijden gesponsord met ONS belastinggeld?--> Ghi, deze blijft leuk; Omdat het een lopend contract is. Het is al betaald, ontbinden kost meer geld. Suck it up, volgend jaar zullen ze het niet meer doen, okee?
Wat is dit voor wanbeleid waar men er met een gegrimeerde glimlach vanaf komt.--> Omdat al jaren bij elke godvergeten verkiezingen er zo veel diversiteit is in de uitslag, dat zelfs een formatie al een wonder is. Als er dan eindelijk geregeerd moet gaan worden poepen ze in de broek om maar niet de schuld te krijgen van een maatregel die een bevolkingsgroep benadeelt.
De balans van verantwoordelijkheid is volkomen zoek in dit land!--> Daar heb je gelijk in! En het lenteweertje van de afgelopen week is ook al weer voorbij ... Prooscht!
Disclaimer; Deze reaktie is niet bedoeld om jou uit te leggen hoe het allemaal werkt hier. Vermakelijk was je uiting van ongenoegen wel, thnx.
saugleistung | 04-04-09 | 16:22
Einverstanden !
Jongeren en alleenstaanden houden ook niet veel over, die groepen worden vaak over het hoofd gezien. Juist als je jong bent moet je wat kunnen sparen voor de toekomst maar dat is bijna onmogelijk met het lage minimumjeugdloon en in verhouding lage netto verdiensten voor alleenstaanden.
Klaboesterbeer | 04-04-09 | 15:40
Qua laatste zin: Het is een irritante wetmatigheid dat een linkse regering zo hard met geld smijt dat de economie extra hard omlaag knalt in moeilijke tijden. Een rechtse regering herstelt dat met rigoreuze sanering en bezuining tot het weer beter gaat. En dan komt links terug met de belofte dat er weer eens flink met geld gaat worden gesmeten, als je maar links stem. Aangezien de meerderheid van het volk netto beter af is met herverdeling kan het grote graaien en smijten dan weer beginnen. De manier om dat te doorbreken? Geen idee. Eerst alles naar de fillistijnen, en vanuit de puinhopen iets beters bouwen? Of geen stemrecht voor mensen die niet genoeg belasting betalen?
We hebben het Ministerie van Oorlog nog hard genoeg nodig straks als Wilders aan de macht komt en de hele Islamitische wereld over ons heen gaat vallen. Graag snel de JSF aanschaffen om de nodige superioriteit in het luchtruim te behouden. En blijven oefenen in Afghanistan zodat we een goed getraind leger hebben.
Si vis pacem, para bellum!
Eurlings cda, Middelkoop gpv/cu...
Het zijn weer de christenen, balkenende moet zijn teugels gaan aanspannen bij zijn christenen.
Waarom gaan, in een land als Frankrijk, de mensen de straat op als het ze niet zint? Waarom word er geen gehoor gegeven aan de stem van het volk en worden haar belangen niet behartigd? Waarom zie ik Formule 1 auto's rijden gesponsord met ONS belastinggeld?
Wat is dit voor wanbeleid waar men er met een gegrimeerde glimlach vanaf komt.
De balans van verantwoordelijkheid is volkomen zoek in dit land!
@Kale Gast | 04-04-09 | 13:13
Ik zal niet zeggen dat Wilders alle problemen op zal lossen. Daarvoor zijn de problemen inmiddels te groot en hebben we te lang ingeteerd op de toekomst van de komende generaties. Maar systemen in verval moeten vroeg of laat in elkaar donderen. Wilders (net zo goed als de SP en de LPF) zijn daar symptomen van: steeds meer extreme geluiden terwijl het middenveld met de handen in het haar zit. Trek het in een historisch perspectief: Als het politieke middenveld zijn zaakjes niet heel snel op orde krijgt, ziet de toekomst er somber uit.
@Zeddegeizot | 04-04-09 | 13:35
Dik investeren in de economie kan best nuttig zijn, maar alleen als je daarna ook probeert de extra 'investeringen' (links overheidsjargon voor nutteloze uitgaven om lobby groepen tevreden te stellen) ook weer probeert terug te verdienen. Als je dat proces vanaf ongeveer de jaren 50 beschouwd, zie je een patroon: In de vette jaren geven we het geld uit alsof het nooit op kan. In de magere jaren laten we de staatsschuld op lopen. Hoe de economie er ook voor staat, er wordt zelden of nooit structureel afgelost op de staatsschuld. De rente (dus exclusief aflossing) over die staatsschuld bedroeg over 2008 (toen het nog goed ging) ongeveer 14 miljard euro. Door al het onverantwoorde leengedrag is nederland inmiddels minder kredietwaardig waardoor de renteniveau's omhoog gaan. Koppel dit aan de explosief gestegen staatsschuld en de structurele weigering van de nederlandse politiek om de overheidsfinancien op orde te krijgen, en je hebt een absoluut doem-scenario. Bos is hierbij een extra gevaar omdat dit soort mensen maar blijft volharden in de gedachte dat je de helft van je arbeidspotentieel kunt onderhouden met uitkeringen als je de werkende helft maar hard genoeg uit knijpt. Ondertussen zie ik niet meer hoe deze status quo nog op politieke wijze opgelost kan worden. Uiteindelijk zal de wal het schip wel keren, maar de prijs zou wel eens behoorlijk hoog kunnen gaan worden (en dan heb ik het niet over geld).
Het is kenmerkend dat landsbestuurders zelfs de schijn niet meer op kunnen houden daadwerkelijk in het landsbelang te handelen. Oorzaak en gevolg, doel en middel zijn in deze autistisch breinen verworden tot een soort chinese alfabetsoep. Autistisch als ze zijn verkeren ze reeds in een overwinningsroes wanneer ze uberhaupt érgens overeenstemming over weten te bereiken. Een soort postnataal poldersyndroom. Of de genomen maatregelen nou werken of niet is allemaal bijzaak en kan bovendien met een wc-eend onderzoekje makkelijk ontkend worden. Oorzaak hiervan ligt naar mijn idee in een politieke verschuiving van een, op zich goede basisgedachte, "gelijke kansen voor iedereen" die door gedegenereerde politici is omgevormd naar "gelijke uitkomsten voor iedereen".
Een ongelooflijke drogredenatie gebaseerd op sociale idealen die resulteert in allerlei regeltjes om ongewenste bijeffecten weg te poetsen. En nog steeds zijn er politici die dit niet willen of kunnen begrijpen. Het hebben van idealen is prachtig, maar idealisme als beginsel is onzin heb ik hier een keer in de panelen gelezen.
De beste stuurlui .reaguren bij Geenstijl tering wat een azijnzeikers toch hier en dan lopen klagen over de Volkskrant. Is iemand van jullie nog in staat om het grote plaatje te zien en niet basaal te reageren maar de huidige situatie te zien als een onderdeel van een heel klein stukje tijd dat niet alleen morgen of overmorgen bevat .?
tipo | 04-04-09 | 15:31
yep, en eh hij doet al zo dankbaar naar Rutger toe
@ethan_joy | 04-04-09 | 15:18
Dat is dan mooi dom van Wilders. Prem mag wel eens wat dankbaarder naar Wilders toe zijn.
Waarom telt een niet uitgebrachte stem automatisch als tegen? Waarom kunnen volksvertegenwoordigers anno 2009 alleen in de Kamer stemmen en bijvoorbeeld niet via internet?
De Briemusketier | 04-04-09 | 15:18
"de pvv, de enige oppositiepartij van nederland"
nou ja, uhm meestal wel maar niet altijd: www.vvdrotterdam.nl/index.php?option=c...
(krijg trouwens honger van jou nick)
Ik weet het beter | 04-04-09 | 15:07
nee, geert wilders, voorman van de pvv, de enige oppositiepartij van nederland, die de komende verkiezingen gaat winnen, die bedoelen we.
.
jij maakt het helemaal mooi, links die zichzelf aan taxpoet helpt vanuit de belastingruif, en dan wilders daarvan de schuld geven.
ben je wel helemaal in orde ?
tipo | 04-04-09 | 15:10
www.bbrussen.nl/2009/03/30/pvv-fractie...
@Ik weet het beter | 04-04-09 | 15:07
Welke motie was dat precies en welke partijen stemden voor die motie?
Wilders? Die man die pas bij een vergadering weg liep om daarmee makkelijk te scoren, maar daarmee een stemming miste over het verlagen van subsidie voor linkse groepen?
En laat dat voorstel nou zijn aangenomen als ze wel hadden gestemd..
Hebben ze eens een kans om een punt uit zijn programma waar te maken, laten ze het weer liggen.
Die Wilders bedoelt u?
1 ding heeft Wilders toch mee ; hij kan er nooit een grotere teringbende van maken dan de LPF destijds.
Absoluut U-I-T-G-E-S-L-O-T-E-N
En intussen zijn er drie * kuch * vrouwen in de race om Burgemeesteres van Grunn te worden, schrik niet:
Ella Vogelaar,
Femke Halsema,
en Andrée van Es.....
Niks "goed plan".
Ter Horst wil de verplichte reductie van 15.000 ambtenaren volledig ten koste laten gaan van de twee departementen waar de socialisten het meeste hekel aan hebben: Defensie en Verkeer en Waterstaat.
En daarna de overgebleven ambtenaren van die departementen bij collega's inproppen.
En hun departementsgebouwen verhuren.
Idioot ideem gaat totaal mislukken, want er staan al duizenden m2 betere en goedkopere kantoren te koop en te huur.
Gewoon een doortrapt links kutplan dus, laat je niet om de tuin leiden!
@iedereen
Met als grote verschil dat Wilders wel beveiliging heeft en Fortuyn had dat niet
@seven | 04-04-09 | 14:39
Files kosten, naast extra brandstof, tijd. Dat kost het bedrijfsleven en de overheid geld. Om dat probleem op te lossen, maakt de overheid files duurder. Niet omdat files daardoor oplossen, maar omdat die mensen in de file niet werken of consumeren en dus geen geld opleveren voor de overheid. De overheid kan zo wel zijn centen vangen, terwijl het bedrijfsleven voor de extra kosten opdraait.
.
km-heffing zou tegen files kunnen helpen, als het complex genoeg wordt ingevoerd. Dit is echter niet het geval: www.mejudice.nl/node/59
@ seven | 04-04-09 | 14:39.
Zo had ik het nog niet bekeken, ik hoop dat de politieke stromingen die zich verzetten tegen de km-heffing dit ook zullen oppikken. Ik rij dagelijks over de A2 en merk ook een aanzienlijk hoger verbruik als er file staat (is in zuiden des lands, daar staat niet altijd file dus je kan de verschillen in verbruik duidelijk merken).
Crusher | 04-04-09 | 14:35
Jawel, dat gaat wel met accijns, dat is jusit de denkfout van het minvws. De tijdstippen die extra belast moeten worden zijn de spitsuren op de drukke wegen, dit om files te voorkomen. Als je langzaam rijdt gebruikt je auto meer brandstof en betaal je dus per km automatisch meer accijns per gereden km. De echte reden is natuurlijk dat ondanks de extreme accijns die nu al op brandstof zit er niet meer op kan vanwege de concurrentie aan de grens met het buitenland. Het is dus gewoon een extra pers om de forens nog verder uit de persen.
@seven | 04-04-09 | 14:30
km-heffing is samen met Galileo een EU-speeltje. www.irfnet.eu/en/press-releases/2009/0...
Eurlings kent die jongens uit de EU maar al te goed.
En de informatie die het samen met de OV-chipkaart oplevert, is om eng van te worden. Daar gaat ons geld heen.
En als ze neef Geert hetzelfde flikken als ome Pim, wikkel ik me nog in aluminiumfolie ook.
I have HAD it.
@ seven | 04-04-09 | 14:11.
De gedachte is dat je met km-heffing mensen ook op bepaalde tijdstippen extra kunt belasten, dat gaat niet met accijns. De extra kosten die dat systeem oplevert zullen natuurlijk weer door de automobilisten moeten worden opgehoest. We leven nu eenmaal in Nederland en daar zul hoe dan ook altijd genaaid worden als het gaat om automobiliteit, Europa of niet.
tipo | 04-04-09 | 14:28
Het lijkt wel bouwvak inderdaad.
Ik hou me al maanden afzijdig van het kabinet, haar besluiten, nieuws over het kabinet, nieuw met betrekking tot het kabinet, kabinet with the stars, de Gouden Kamer, Mei-Ling leert naaien, Villa Kant en Buitenhufters, Den Haag Vandaag en Gisteren en Morgen Weer, Mooi Weer Terhorst en Man bijt Kabinet.
I have HAD it.
tipo | 04-04-09 | 14:28
En de regeling voor het slopen van 65ers uit ons arbeiderscircus wordt met 2 jaar vertraagd tot 67.
+10 voor Geert Wilders
We missen een stukje echt nieuws, een nieuw controlerend orgaan, kost een paar cent, maar dan heb je ook niets.
www.nu.nl/economie/1943904/eu-eens-ove...
tipo | 04-04-09 | 14:16
Bij dit soort projecten zijn er ook adviseurs ( vaak ex ambtenaren ) en bedrijven die er bakken geld aan verdienen, maar daar hebben wij niets van. Eurlings zelf natuurlijk wel, diner hier, wijntje daar en op termijn een leuk commissariaat bij een consultancyfirma en ook voor de ambtenaren die het werk aan die toko's hebben gegund worden natuurlijk ook beloond met een leuke nieuwe functie.
Waarom dacht je dat er zonodig tolpoorten, kastjes enz moeten komen terwijl exact hetzelfde al kan en gebeurd via een bestaand iets nml de brandstofaccijns? (filerijden / spitsrijden is langzaam rijden is extra brandstofverbruik dus extra betalen naast het tijdverlies wat je ook al hebt)
En vraag je nu maar af waarom er überhaupt volgens Tineke hibbel de dribbel Huizinga weblogs.nos.nl/denhaag/2008/04/16/hibb... ov chipkaarten moesten komen, en niet een bestaand gratis beschikbaar syteem uit het buitenland wat werkt, maar weer zelf opnieuw het wiel uitvinden.
@Rammstein | 04-04-09 | 14:24
Geduld, geduld. Na de bouwvak gaat de helft van de bouwvakkersbusjes via een sloopregeling de weg af. En die komen voorlopig niet meer terug.
tipo | 04-04-09 | 14:16
Sodeju nou, ben jij ook al een maand te vroeg op je afspraken ? Je kunt nagenoeg doorrijden. Ik dacht dat het aan mij lag.
doedeljantje | 04-04-09 | 13:04
Schenden copyright Elsevier +1
.
Niks schenden. Dat copyright, wat ze claimen als nieuwsblad, is nergens op gestoeld volgens ónze auteurswet.
.
home.versatel.nl/mondigeburger/auteurs...
.
@seven | 04-04-09 | 14:11
De financiele en economische crisis maakt extra maatregelen tegen files (behalve het op orde houden van de wegen) sowieso overbodig.
camiel, ga terug naar limburg
nog effe, nog effe dan is de beurt aan geert
www.vrijspreker.nl/wp/2009/04/europese...
wanneer worden die beloofde 50.000 ambtenaren eens ontslaan?
tipo | 04-04-09 | 14:07
Ik heb het ook nooit begrepen die variable km heffing. Accijns zelf is toch al mega variable per km.. En de verdere uitsplitsing voor die files tijdens de spits, dan verbruikt je auto per km toch ook veel meer en betaal je dus meer accijns.. tada! klaar zonder enig tolpoortsysteem.
Plan om te verhuizen zou 110 mlj opleveren. De minister van Defensie reageert met de mededeling dat zijn ambtenaren door de eeuwen heen zo verknocht zijn geraakt aan hun pandje aan 't Plèn, die haal je daar niet zomaar weg.
De arrogantie, een schop voor je ballen kun je krijgen! Je doet 't er maar mee. Tering naar de nering, allemaal een beetje opschuiven.
Grote bezuinigingsbekken,ministersposten zonder verstand te hebben van de relevante materie,dienstweigeraars,etc,etc...
Komt er een voorstel met aantoonbare bezuinigingen,wordt het hooghartig weggewuifd.
Gadverdamme wat een klootzakken.
"Geert schiet eens op,het Torentje is all yours".
@De Droit | 04-04-09 | 13:57 Ontwikkelings'hulp' is 0.8% van het BNP, en dus ca 4% van het belasingginkomen, dus ongeveer EUR 1200 per man per jaar. We zijn dus met zijn allen aardig de collectezakjes van de gristenen aan het vullen. De gristenen hopen hierme in de hemel te komen met andermans centen.
Een bruggenbouwer die bidt voor de overwinning van de islam
home.hetnet.nl/~c.brendel/Bruggenbouwe...
Als hij dan maar met zn poten van de Erasmus brug images.google.nl/imgres?imgurl=http://... afblijft
@seven | 04-04-09 | 13:55
Alleen al de inningskosten van km-heffing zijn 5,4 miljard tot 2020. Dus dan wordt de bpm weliswaar stapsgewijs afgeschaft, maar daar komen 5,4 miljard aan extra overheidskosten voor terug, omdat variabele inning 'eerlijker' is. Daar begrijp ik niks van.
Ik zou willen voorstellen om het zomerreces te verlengen naar 11 maanden. Of onbetaald verlof, nog beter. Of we vragen Herman den Blijker gewoon om een tijdje op de toko te passen.
Gisteren op de Albert Cuyp wat Amsterdamse straatwijsheid opgepikt waar ik vrolijk het weekend mee in kan;
'Koenders, WIlders.... het is allemaal een pak nat!'
dat was mijn idee... nou ja beter goed gejat dan slecht gestolen.
Tja, het nadeel is dat Wilders redelijk rechts is. Dat betekend dat links hem niet leuk vindt en hun oplossing voor dit soort dingen is moord (ik moet ineens denken aan de RAF en mensen als Volkert). Rechts is ook niet altijd lief maar onze eigen Mao Marijnissen kan wel zonder overdreven beveiliging over straat, als ook Femke H. en Marianne T.
Ik heb het er even bijgezocht: het Nederlandse BNP is USD 768.704 miljoen. Ik heb ze niet op de bankrekening staan, zeg maar.
CoJoNes | 04-04-09 | 13:54
De aankopen van die banken gaat amper via de begroting, maar buiten het normale huishoudboekje van de staat linea recta bij de staatschuld af in ruil voor een fortis bank (incl abn) @ 17 mrd met roodstanden van 50 miljard aan de belgische holding die de staat daarna ook weer buiten de boeken om aflost.. en nog een x aantal mrd voor een oud vehikel van rbs.. (uiteindelijk heeft die bank ons meer gekost dan de belgen ooit voor ABN hebben betaald, en dat was in de goede tijd toen abn meer waard was dan ooit en de luchtbel op ploffen stond..)
@CoJoNes | 04-04-09 | 13:53
Ja, okay, maar de bpm afschaffen ligt dan meer voor de hand.
Maar het is toch allemaal heel eenvoudig ?
Toch op zijn laatst sinds Ayaan Hirshi Ali dat debat aanvroeg en hield, wéten we toch dat er met ontwikkelingsgeld niks nuttigs gebeurt behalve het spekken van Zwitsere bankrekeningen van dictators en het in stand houden van de Oost-Europese en Chinese wapenindustrie.
Dus als we Koenders nu eens naar het CWI sturen en heel die linkse parasietenclub die daaraan vastzit en de centjes die we nu in de bodemloze put die "ontwikkelingssamenwerking" heet storten, dan hebben we in Nederland een 1-2-3 oplossing voor een heleboel problemen die er spelen.
Het hoeft niet moeilijk te zijn, maar die Koenders zet al een keel op als -ie ocharme een procentje moet inleveren.
Vergeet niet, dat Nederland bijna één procent van het BNP gewoon weggeeft aan tuig in de derde wereld. Dat is een hele, hele, hele boel geld.
Met de Afghanistantop, de G20, de opening van de autobeurs en de NAVO-top zit B4 zo goed in het zadel dat al zou Jan Marijnissen tekenen voor de PVV er nog geen beweging te bespeuren zou zijn.
tipo | 04-04-09 | 13:51
De bpm, dat is toch de belasting die zou worden afgeschaft in ruil verhoging variable belasting op auto's (accijns , kmheffing) Die bpm afschaffing (bijna de helft van de prijs van een auto) daar hoor je nooit niets meer over, maar die nieuwe andere verhogingen gaan natuurlijk wel door..
*Voorziet in 2011 een complete politieke aardverschuiving*
@seven | 04-04-09 | 13:49
Ah joh, tegen die tijd hebben we ABN al lang weer met enorme winst verkocht. Wouter zegt het zelf.
@Muxje | 04-04-09 | 13:47
Huldoos.
@tipo | 04-04-09 | 13:51
Het zou net die 5 autodealers die nu op het randje van faillissement balanceren kunnen helpen om de kop boven water te houden.
@CoJoNes | 04-04-09 | 13:44
De sloopregeling. Die wordt toch betaalt uit de BPM? Dat is een vestzakbroekzak-verhaal.
Waarom bezuinigen, het verwacht tekort in 2010 bedraagt toch slechts 50 miljard.......... idem in 2011, maar dan zijn er toch in het voorjaar weer verkiezingen, het zuur laat de pvda en het cda na voor onze kinderen en kinds kinderen. Sociaal noemen ze dat, een in omvang kleinere generatie die het 30 jarige feestje van de babyboomers aan de macht mag betalen..
PS @ Stockton, goed artikel.
Wat is het toch een corrupte bende die politiek. Mensen en macht, het gaat gewoon niet samen.
@Kale Gast 13:13: Het alternatief is hetzelfde als het altijd al geweest is: een gezond financieel beleid, met oog voor de langere termijn.
Neem nou de vergrijzing. Dat is nu een acuut probleem, maar alleen omdat "we" het er op aan hebben laten komen. Dat dit er aan zat te komen wist men al in de jaren 80. Maar er is niets gedaan. De huidige generaties zitten met de brokken: de AOW-premies rijzen de pan uit... en meer dan menigeen denkt: de premies, hoog als ze nu zijn, dekken de kosten al niet meer, en 1/3 moet worden bijgepast uit de algemene middelen. Dat gaat alleen maar erger worden.
Wat is dan het alternatief? Tja... in de jaren 70 en 80 hadden we dat nog. Simpel: laat iedere generatie zijn eigen AOW financieren, door geld te reserveren (kan in een fonds, maar ook door bijvoorbeeld gecontroleerd de staatsschuld af te lossen en later weer te laten stijgen). Maar ja, dat zou hogere premies betekenen, impopulair dus niet gebeurt. We hadden een deel van de aardgasbaten hiervoor kunnen reserveren, en dat kan trouwens nog steeds. Maar ja, toen smeten we het liever over de balk, en nu zijn die baten zo'n vast onderdeel van de begroting geworden dat we het ook niet meer pijnloos opzij kunnen zetten. (En maak jezelf maar niets wijs: dat "investeringsfonds" is een wassen neus).
Het is echt heel simpel; veel mensen passen het principe ook toe op hun eigen huishoudboekje, met name als ze weten dat hun inkomsten of uitgaven nogal eens schommelen. Als het goed gaat zet je wat opzij voor slechte tijden. En als het slecht gaat snap je dat je prioriteiten moet stellen, dat niet alles meer kan. En je snapt ook dat je bij een terugval van modaal naar bijstand het niet redt met een plakje kaas minder op je brood. Ons huidige stelsel van voorzieningen wordt, als we het op dezelfde wijze blijven financieren, volkomen onbetaalbaar. We moeten *nu* oppotten, dus geld weghalen bij zaken die niet strikt noodzakelijk zijn. "Linkse hobbies" zijn leuk en soms hebben mensen er ook echt wat aan, maar dat geld hebben we nu gewoon niet. Aardgasbaten moeten worden alleen nog maar worden gebruikt om een buffer voor de toekomst te vormen (door de staadsschuld af te lossen). Ontwikkelingshulp? Stoppen, laat mensen individueel maar storten. Immigratie? Je komt er alleen nog maar in als je aan de economie kan bijdragen. Dat heeft niets te maken met vreemdelingenhaat; zelfs de meest verstokte linkse idioot zal toch moeten toegeven dat de integratie faalt en dat deze immigratie een enorme druk op de samenleving legt. Vrije immigratie stopt totdat we er achter zijn hoe we integratie moeten aanpakken.
Even op de achterkant van een bierviltje, met de prognoses van toekomstige uitgaven bij de hand. Ik denk dat de staat haar totale activiteiten (zoals we die nu hebben) in 25 jaar met 30-50% moet terugbrengen. Stevig snijden, en helaas niet om de lasten te verlagen; dit is alleen al nodig om dan ons sociale stelsel te kunnen bekostigen (WW, WAO, AOW, WAjong, zorg, etc). Naast het sociale stelsel en de minimale staatsactiviteiten (bestuur, politie, onderwijs etc) is er straks weinig ruimte voor de "leuke dingen voor de mensen".
@tipo | 04-04-09 | 13:40
De sloopregeling, verder kom ik niet. Het ironische is alleen dat dat plan al stamt uit de tijd dat Bos ons vertelde dat de crisis Nederland niet zou raken.
wat is het alternatief, als je verkocht wordt door links, en door rechts wordt verneukt?
Dat uitdunnen van die raamklerken is op zich wel een goed idee ja,van Ter Dorst.
Kan iemand 3 maatregelen van Grijs 1 noemen, die goed zijn voor de economie? nou vooruit, 2 maatregelen. 1 maatregel? Niemand?
Klaboesterbeer | 04-04-09 | 13:00
Bravo!
Nog twee jaar Grijs? In de die tijd kunnen Wout en Bertje nog heel wat bankbiljetten door de linkse shredder jagen!
@Klaboesterbeer | 04-04-09 | 13:00
In 2008 moest de gemiddelde belastingbetaler 20.000 betalen voor de rijksbegroting (dus ex provinciale & gemeentelijke lasten). Als je bedenkt dat een modaal salaris 30.000 is, en die dus niet in de buurt komen van die 20K, dan betekent dat dat een klein groepje topverdieners volledig wordt uitgeknepen, en het gros van het land op de pof leeft. Dat was 2008. Dit jaar valt de begroting 80 miljard hoger uit omdat Bos denkt dat je de crisis kunt oplossen door met geld te smijten. En omdat meer bedrijven failliet gaan, en er meer werklozen zullen bijkomen, moet dus de gemiddelde belastingbijdrage per FTE-werker flink omhoog. Maar als je al zoveel belasting betaalt, dan heb je niets meer over om te sparen of om te investeren. Kortom, de belastingen gaan omhoog, en de consumentenbestedingen gaan omlaag. Dat laatste versterkt de crisis. Dus zal Bos nog meer willen uitgeven. En moeten de belastingen verder omhoog. En wordt er nog minder uitgegeven door de consumenten. Afin. Je snapt hem. Dood spoor richting staatseconomie, DDR, iedereen werkt voor de overheid. Tenzij je natuurlijk denkt "flikker op, ik laat die klootzakken niet iedere zuurverdiende cent inpikken, ik ga met mijn cente naar Zwitserland". Voila. Nu begrijp je ook waarom de G20 de belastingparadijzen wil aanpakken. Had niets met de crisis te maken. Wel met de problemen door de "oplossing" voor de crisis. Zot zijn advies: Als je nog centen hebt, geef ze uit. Doe wat leuks. Nu het nog kan. Binnenkort staat Bos voor je deur om je laatste cent mee te nemen.
lol @ widtvoet ® | 04-04-09 | 12:54
@HypodePipo | 04-04-09 | 13:28
Zeg pipo het gaat om een verhuizing van gebouwen zodat ze er een paar kunnen verkopen. Niet om samenvoeging van departementen.
Het is weer druk bij Albert Heijn, Aldi en HEMA; een kleine 35 reaguursels in drie kwartier.
Klaboesterbeer | 04-04-09 | 13:00
Pats! Spijker , kop.
Onbegrijpelijk dat ze Buitenlandse Zaken en Defensie bij elkaar willen plaatsen. Wat mij betreft blijven diplomaten en soldaten ieder hun eigen vakgebied besturen. Daarnaast miskent het eeuwen historie.Te veel vermenging van deze zaken kùnnen desastreus uitpakken.
Dat verkeer en waterstaat naar VROM zou gaan lijkt me verder prima..
www.trouw.nl/opinie/columnisten/articl...
Trouw begint al de trossen met de PvdA te lossen.
Zolang dit kabinet niets doet, vind ik het wel best.
Mooie analyse van Klaboesterbeer.
LOL @De bende van Balkenende.
Whehehe.
*snick*
@Klaboesterbeer
Wat is dan het alternatief waar dit kabinet zo bang voor is?
En waarom zijn zij er zo bang voor, omdat het beter werkt?
Mijns inziens is het naderende alternatief Wilders ook niet dé oplossing, ik denk niet dat Wilders maatwerk kan leveren in de situatie waarin wij ons bevinden in dit land.
Klaboesterbeer | 04-04-09 | 13:00
+1
+1
@neemjemoederindemali 12:58
Tja, ik las in de twee draden hiervoor dat er werkelijk mensen helemaal naar 020 waren getogen om het aangekondigde feestje mee te vieren. Beetje lullig allemaal.
Maargoed. Herrie in de kabinetstent houdt aan dus. Mooi. Jammer alleen dat ze vooralsnog tot hun ellenbogen in mekaars harige holten blijven zitten. Geen van de koalitiepartijen kan het zich nu veroorloven de boel te laten klappen. Hooguit dat die klub Gristen Uien elektoraal niet gedecimeerd wordt wanneer ze de stekker uit dit onzalig grijze gedrocht zou trekken maar die zijn daar nog altijd veel te blij dat ze excellenties binnen de gelederen hebben.
Kom maar op, heb er sin an !!
@Klaboesterbeer | 04-04-09 | 13:00
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Tegelijkertijd zouden we bijna met ingehouden adem afwachten wanneer de laatste dakspanten die ons hoofd nog droog houden het werkelijk begeven. Maar goed, het zal waarschijnlijk toch lang genoeg duren om reeds in onze adem gestikt te zijn, dus we moeten met z'n allen maar de schouders eronder zetten en buiten de politieke "on"macht om zorgen dat ons eigen dak niet lekt. Gevaar is dus dat als de politiek niet snel actie onderneemt, ieder voor zich gaat.
Als Wilders het voor het zeggen krijgt dan komt er ook herrie in de tent. Enig verschil met Fortuyn is er wel. Wilders heeft al even de tijd gehad om een paar zetels in de kamer te bezetten en wat te oefenen. Iedereen in zijn partij luistert naar hem, zoals het bij de SP werkte met Jan Marijnissen.
Ander belangrijk verschil is dat Wilders wel een bos haar heeft. of is het misschien ook een Marc Marie Huijbregts hamster(zou kiezersbedrog zijn..).
LOL, nieuwe Elsevier
Wilders gaat zo keihard winnen! Heb nu al zin in de verkiezingen.
Ben benieuwd hoe Wilders het doet in een debat dat niet over integratie of de islam gaat, volgens mij gaat hij dan keihard onderuit aangezien hij niet meer kan dan onderbuik gevoelens in het rond roepen.
Het is ook niet zo vreemd eigenlijk. Balkenellende doet wat ie wil, denkt dat ook te kunnen maken. Wat hij ook doet, de CDA blijft hoog in de peilingen. Ok, PVV is nu de hoogste maar dat is alleen maar volgens de Hond zijn peilingen. Volgens andere peilingen blijft CDA de grootste. Petertje voelt zich oppermachtig en heeft hij ook reden voor. Straks voor de verkiezingen doet hij zich weer de facade van democraat voor en denkt hij hetzelfde kunstje wel weer te kunnen flikken. Mijn beeld van de kiezer wordt er niet mooier op.
Gelukkig komt Volkert over een jaar of twee ook weer vrij.....
kunnen ze niet "ongevraagd de tyfus krijgen" (vrij naar P3)
Schenden copyright Elsevier +1
Dr Mastermind | 04-04-09 | 12:58
dat pappen en nathouden is natuurlijk weer prijsschieten voor Wilders, als het kabinet ballen had gehad was Geertje niet zo populair, ik vind Geert persoonlijk niks, maar waar moet je dan op stemmen? VVD en D66 vind ik ook niet echt een fijn alternatief
tldr
Ik vraag me af of Bos wel premier wil worden. Dan zal hij alle brokken die hij nu maakt zelf moeten oplossen. Ik denk dat Bos inmiddels een plan B heeft. De hamvraag van vandaag: Op welke uitloopfunctie heeft Bos zijn zinnen gezet?
In de nieuwe elsevier wordt in een ander artikel (ivm met de opkomst van de PVV en de daarmee dreigende onbestuurbaarheid van het land) ook gerefereerd aan de weimar republiek. Vond dat wel redelijk treffend: falende democratische systemen die zichzelf overeind houden omdat dat nu eenmaal zo hoort.
Kzal de vergelijkingen niet verder door trekken omdat ik niet geloof in een letterlijke herhaling van de geschiedenis. Maar dat de Nederlandse (en w-europese) democratie wankelt is een ding wat zeker is. In dat proces zijn wilders en fortuyn trouwens niet de oorzaak maar het gevolg van decenniallang falen van politieke instituten. Dit kabinet houd zichzelf in stand omdat ze doodsbenauwd zijn voor het alternatief. Ondertussen worden alle noodzakelijke beslissingen, zoals gebruikelijk, uitgesteld. Ooit komt er een generatie die daadwerkelijk iets moet gaan doen aan het aflossen van de gigantische staatsschuld. Maarja tegen die tijd is de gasbel leeg, het volk vergrijsd, en bestaat de jeugd voor de helft uit werkweigerende, raarpratende kinderen van woestijnbarbaren.
In de (vele) na-oorlogse jaren dat het economisch voor de wind ging hadden we moeten werken aan een financieel gezond land. De politiek heeft daarin hopeloos gefaald. Aan de komende generaties de onmogelijke taak het dak te dichten terwijl het hoost...
Alsof er onder Wilders minder geruzie zal zijn.... JP biedt idd. meeste saaiheid/stabiliteit.
gemiste kans inderdaad om Wilders 1 programmapuntje te ontnemen. Politiek gezien dus domme aktie van het elitaire zooitje, ze slapen blijkbaar nog steeds, gewoon omdat het kan.
Grijs-I gaat te boek als het kabinet van pappen en nathouden om de coalitie de volledige rit uit te laten zitten. Stel je voor dat men massaal op de PVV gaat stemmen. Oei, oei........
widtvoet ® | 04-04-09 | 12:54
Dat volgt in het volgende topic, tenzij er ander brekend nieuws is, dan volgt het in het topic daarop.
Btw, buiten het kwartje van Kok hebben we ook nog 5 fusten tegoed
Gereformeerden en katholieken in een kabinet, voor nihilisten dolle pret.
Ministeries opnieuw opbouwen en een keer echt slim automatiseren zou wel eens aardig zijn. Scheelt 50.000 banen, maar wel een keer goed.
Ben bang dat het terugschieten van de Volkerts van dit land effectiever is dan hetgeen Wilders schiet.
De bets can be placed, hoe lang duurt het nog tot Wilders een groen, links, diervriendelijk, rood, gaatje in zijn hoofd heeft?
ja en Wilders zal als het zover komt ook door een kogel van links worden omgebracht, let op mijn woorden!
Gaat her hier om koop of huur.
Wel interessant allemaal natuurlijk maar wat heeft dat nou met PowNed te maken?
Stockton uit coma?
JP is toch de beste!
REAGEER OOK