Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EXTREMISTEN PLANDEN AANSLAG OP BANK

Laten we onderstaand bericht van gisteravond nooit niet vergeten: Een goed georganiseerde groep van extremisten is er vorige week bijna in geslaagd het topoverleg tussen de Minister van Financiën en de ING Bank te saboteren. Tijdens het live debat over de gang van zaken rondom het overheidsingrijpen kwam naar voren dat enkele radicale splintergroeperingen het op de stabiliteit van het (al dan niet, verrotte) bankensysteem hadden voorzien. De ChristenUnie en de SGP in betreuren het dat minister Bos (Financiën) hen op zondag belde over zijn reddingsoperatie voor bankverzekeraar ING. Wat hen betreft was er geen sprake van een noodsituatie die het verstoren van de zondagsrust rechtvaardigde. Volgens de ChristenUnie en de SGP was het landsbelang die zondag niet in het geding en was er niet zo’n noodsituatie... Jongens het begint écht een gevaar te worden zo langzamerhand. Na het moedwillig slopen van de micro-economie is nu het macrosysteem aan de beurt. Een stel buiten-de-samenleving-levende niet-ingeënte freaks heeft nu blijkbaar ook een mening over het financiële systeem (wat best slegt kan zijn, daar gaat het niet om). Volgens de CU en SGP loopt het allemaal niet zo'n vaart die financiele crisis. Als op maandag de koers instort, hoef je daar zondag niet over te vergaderen, dat kan dan best op woensdag middag. Want een koers onder de nul kan niet hoor. Dus waar hebben we het over.

Reaguursels

Inloggen

Christen unie en sgp hebben gelijk. Waarom in het weekend een vergadering beleggen. Omdat er op vrijdag middag mensen ontdekten dat zij een paar miljard tekort kwamen. Dat heet wanbeleid en dat moet dan even in een 24 uur er doorheen gejast worden.
Alles in weekend regelen is gewoon om te zorgen dat er geen aandeelhouders zijn, en geen pers.
Had fortis laten omvallen het geeft even wat stof maar wij zijn van een hoop problemen af.

dolffie | 05-02-09 | 09:41

Als god niet zou willen dat je gebeld word op een zondag zou hij de bel niet over laten gaan of dan had hij Wouter B. net voordat hij de telefoon oppakte en dacht, laat ik die van der Vlies op zijn zondag even lastig vallen wel voorzien van een acuute hartaanval. Ook al geen bliksemflits voor de grote Boskabouter.
Geen 7 plagen, geen goliath die um ff een lesje over de zondagsrust komt leren.

Pff afknapper hoor zeker als je christen bent:
Je zou bijna gaan denken dat die vent met zijn jezusnikes geen ruk om die christenen en hun rust geeft...

Vuilnis | 05-02-09 | 00:07

Ho ho, het is hier op de Veluwe aangenamer vertoeven dan in 010 hoor. Niet dat ik grefo ben, of ooit in 010 ben geweest ..

Lisbon is Dead | 04-02-09 | 19:57

hoff | 04-02-09 | 18:10
Dan tref je vooral wortelvreters, de meeste griffo's zijn tegenwoordig wel ingeent hoor.

Dr.Zeldenrust | 04-02-09 | 19:35

Dit bericht kan niet wáár zijn, denk je dan. Maar toch wel, toch wel. Tja, ongelooflijk toch?

Pandora | 04-02-09 | 18:13

Het is op te lossen door het poliovirus een keer boven Nederland te vernevelen, of is dat haatzaaien???

hoff | 04-02-09 | 18:10

Ik mag graag schelden op de islam, maar die gristenhonden kan je ook weggooien. Waarom gaan gezond verstand en religie niet samen?

K.Ontgat | 04-02-09 | 15:33

Nee, als je op zondag vergadert komt het op maandag wel goed! Dat het niet goed gaat is tenslotte ook pas sinds zaterdag avond 21.13 uur bekend geworden. Natuurlijk!
Maar uiteraard is financieel NL nu zwaar getroffen. Tsssss.

Dr.Zeldenrust | 04-02-09 | 14:27

Als al die schijheilige gelovende medemensen nou eens een kant kiezen! De Gristen lekker naar de States, Katolieken naar het zuiden en de Geitenneukers naar het oosten optiefen! Dan blijft er ruimte genoeg voor de mensen die niet door een boek het leven gedicteerd willen hebben! Elk geloof wil maar een ding, het eigen gelijk halen en zo veel als mogelijk schapen kweken om aan te sturen..... Brrrrrrrrr

Barbara Drijfzand | 04-02-09 | 13:41

Als al die schijheilige gelovende medemensen nou eens een kant kiezen! De Gristen lekker naar de States, Katolieken naar het zuiden en de Geitenneukers naar het oosten optiefen! Dan blijft er ruimte genoeg voor de mensen die niet door een boek het leven gedicteerd willen hebben! Elk geloof wil maar een ding, het eigen gelijk halen en zo veel als mogelijk schapen kweken om aan te sturen..... Brrrrrrrrr

Barbara Drijfzand | 04-02-09 | 13:39

pffff, worden jullie nou nooit eens moe van dat bashen?
(retorische vraag...)

relatief | 04-02-09 | 13:24

Zo blijkt maar weer eens overduidelijk dat religie en besturen van een land helemaal niets met elkaar te maken (moeten) hebben. Laat iedereen lekker z'n eigen geloof aanhangen maar laat dat geloof niet gemeenschappelijk belang beïnvloeden. Daarmee worden ook mensen getroffen die helemaal niets te maken (willen) hebben met religie.

Jippie | 04-02-09 | 13:11

-weggejorist-

bennyvx78 | 04-02-09 | 13:05

Wat Handboek zegt.

Woudloper | 04-02-09 | 13:02

De Nederlandse Hezbollah

immers partij van God

reetkomkommer | 04-02-09 | 13:02

gelijk hebben ze: de 24 uurs economie is ziekmakend, dat wisten ze vroeger al.

Onderbuik | 04-02-09 | 12:55

Logisch! Ze verlangen zo terug naar 1800...

Sweep | 04-02-09 | 12:39

@Muxje | 04-02-09 | 11:26
*reikt zakdoekje aan voor snotneus van janken*
Als Bos zo'n workaholic is dat hij op zondag wil werken dan moet hij dat vooral doen. Wie dringt wie nu iets op? Er kan bij de melding niets meer aan gedaan worden, dus het kan best tot maandag wachten. Van der Vlies heeft een punt.

Handboek | 04-02-09 | 12:25

Is er zondag iets gebeurd met de ING? Dan had e.e.a. ook op zaterdag of maandag (voor beurs) geregeld kunnen worden. Crisisberaad op de Dag des Heeren is meer iets voor tijdens oorlogen, échte oorlogen. CU/SGP hebben gewoon gelijk in dezen.

Guido | 04-02-09 | 12:01

@ Gaz21 | 04-02-09 | 10:41

De bedoeling van Matteus 12 lijkt me duidelijk, voor Jezus was genezen normale dagelijkse arbeid, dus waarom zou dat voor ons of de CU of de SGP anders zijn. Pak anders Marcus 2, 3 en 8 of Lucas 6, 8 en 11 er maar bij voor verdere verduidelijking.

Op dezelfde manier kan ik ook wel een uiteenzetting geven hoe verschrikkelijk verkeerd het is om als Christen vast te houden aan de Joodse wetten uit het Oude Testament, maar dat is hier het onderwerp niet.

Bugsy Siegel | 04-02-09 | 11:38

Ik bel op zondag de SGP of de CU ook niet. Nooit, eigenlijk. Dus waar hebben we het over?

Het CDA | 04-02-09 | 11:33

@Einde van de Domheid 10:10: Het gaat hier niet over de kwaliteit van de maatregelen van Bos, maar het feit dat de SGP en CU de belangen niet hoog genoeg achten om de zondagsrust te verstoren. Ik snap wel dat mensen dat eng vinden... een beetje als een arts die een spoedoperatie op zondag weigert omdat hij de noodzaak er niet van inziet. Daarbij teken ik wel aan dat ik grote vraagtekens zet bij a) het acute gevaar waarin ING verkeerde, b) het heil van de oplossingen van Bos, en c) de noodzaak om de SGP en CU te kennen in die oplossingen. Zelf vind ik overigens dat zondagsrust een individuele keuze is, ook als je er voor kiest om op die dag niet te werken.

Maar goed, Korreltje Zout (09:32) heeft natuurlijk helemaal gelijk; deze partijen preken voor eigen parochie. Als die poepfijne christenen zelf aandeeltjes ING hebben (wat niet onwaarschijnlijk is), dan piepen ze wel anders... maar niet in het openbaar.

En toch nog even aan Frits Juppenklooster 09:16: Ik zelf hoef ook niet zo nodig op zondag te kunnen winkelen. Maar daar gaat het godverdomme helemaal niet om. Waar het om gaat is dat je, wat je mening ook is, DEZE NIET ALTIJD AAN DE REST VAN HET LAND HOEFT OP TE DRINGEN. Laat mensen gewoon zelf kiezen. Of in dit geval: laat het aan de gemeentes over.

Muxje | 04-02-09 | 11:26

@Prof. Hoxha
Leuke pica, ik mis alleen die achteruitkijkspiegels op dat Nederlandsche kopvod uit 1700 ofzo.
Idee voor een format voor PowNED: miss nude verkiezingen met KNAPPE vrouwen met zo'n ruimtehelm op.

necrosis | 04-02-09 | 11:07

"ChristenUnie en de SGP, blijken achteraf toch ook nog geprotesteerd te hebben bij de Goudse Schouwburg over de voorstelling van de cabaretgroep De Bloeiende Maagden, vorige week.
De hervormde gemeente en de Gereformeerde kerk van Gouda waren de politiek al voorgegaan. ".
Ze beginnen nu ook achteraf te zeiken, in plaats van alleen op voorhand.

JumboXL | 04-02-09 | 10:57

Beetje zoals in de film Fight Club dus, maar dan anders. Vinden jullie trouwens het einde van Fight Club ook niet een steeds aanlokkender scenario? Ba-ba-boem! :)

www.youtube.com/watch?v=RkT4Xd3mDwI

_ILT_ | 04-02-09 | 10:43

@Bugsy Siegel: Je bent van de lichte kant waarschijnlijk? Nieuwe testament daar doen de zwarte kousen niet aan mee hoor... Nou ja, bijna niet... Mattheus 12 gaat trouwens niet over werken, maar over eten, genezen of dieren genezen (en of dat wel of niet mag op zondag - en dat mag).

Gaz21 | 04-02-09 | 10:41

@necrosis | 04-02-09 | 10:31

Ik denk dat die al jaren hun snaveltjes dicht moeten houden, want in die kringen geldt nog steeds: Wat vader doet, is altijd goed.

doodvanbierlala | 04-02-09 | 10:41

Nooit meer CU, wat die stemwijzers ook zeggen. Wat een onvoorstelbaar stel idioten.

Bigi Bana Boy | 04-02-09 | 10:41

Karel Kruizenruiker | 04-02-09 | 09:07
Ha, goed die wat bekent. Dat zou een mooie zijn. Lijkt me dat dat bekend moet zijn ipv bekent.
Daarnaast is het per definitie onmogelijk om je eigen bestaan te ontkennen. Immers, iets moet bestaan om te ontkennen. Cogito ergo sum en zo.

Flowers | 04-02-09 | 10:40

@ Frits Juppenklooster | 04-02-09 | 09:16 :

Nee, met z'n allen verplicht op zaterdag of donderdagavond door de stad slenteren, daar worden we blij van. Winkelzondagen geeft mensen een keuze. Je zult zien dat wanneer iedere grote stad standaard open is men op zaterdag minder personeel nodig heeft.

pseudonaam | 04-02-09 | 10:40

Hee mijn zwitsalkoppie is weg... ff 5,72 overmaken straks

The_Challenger | 04-02-09 | 10:32

k-word-er-zó-moe-van | 04-02-09 | 10:30
Het is wel eens erger geweest hier. Maargoed, ik vind dat je gelijk hebt. En van dit stuk van Hoxha ben ik ook niet zo onder de indruk.

Jeremia | 04-02-09 | 10:32

En welke mongeaull heeft er bij mijn "nick" die zwitsal babyface geplaatst? Joris? "Weggejorist en opgerot" zal ik dan maar zeggen.

k-word-er-zó-moe-van | 04-02-09 | 10:32

Jammer. Volgende topic please.

De Postbezorger | 04-02-09 | 10:31

@doodvanbierlala 10:02
Wie zegt dat mevr. Rouvoet/ mevr. Balk hun snaveltje juist NIET open moesten doen op zondag, tenslotte geloof ik niet dat bij het woord "pijpen" de heren Rouvoet en Bakellende alleen denken aan de aandelen Wavin/ infra van de Gasunie.
Wie dat wél geloofd is naief!
@GS
Ik ben nog steeds niet afgeschreven en heb ook geen mail ontvangen, ben ik eigenlijk wel lid van PowNED?

necrosis | 04-02-09 | 10:31

Schei nou toch eens uit met dat zielige christen-bashen hier op GS! Elke keer zie ik weer dezelfde meningen, statements en opinies voorbij komen. En meningen zijn net als poepgaatjes, iedereen heeft er één, maar de meest ervan stinken. Goed voor de "kijkcijfers" zeker? Of zijn het de frustraties van zélf christelijk opgevoed zijn? Dan wordt het hoog tijd voor: "GET OVER IT!"

k-word-er-zó-moe-van | 04-02-09 | 10:30

Over aanslagen gesproken, de Tweede Kamer loopt zojuist leeg, alarm ging af en iedereen moest eruit.

Beertje Colargol | 04-02-09 | 10:28

Kamerleden moeten de zaal verlaten! Ging een luid alarm af!!
Bom melding?

koffiemuts | 04-02-09 | 10:28

volgens mij zijn ze nu op het binnenhof bezig.... ha ha ha ha

The_Challenger | 04-02-09 | 10:28

Terecht, dat hele ING is een schip van bijleg. Om laten flikkeren
Bos is van de PvdA ook om laten flikkeren
2 vliegen in 1 klap.

Isser | 04-02-09 | 10:22

Nadat ING in oktober vorig jaar bij minister Bos (Financiën) 10 miljard euro aan Nederlandse staatshulp kreeg, schold dochterbedrijf ING Direct in de Verenigde Staten tijdens een kerstactie klanten voor 861.513,25 dollar, zo'n 671.221 euro, aan hypotheekschuld kwijt. Dergelijke commerciële acties zijn geen uitzondering, aldus het concern. www.telegraaf.nl/binnenland/3166114/__...
.
Ach de Nederlandse belastingbetaler vult het te kort wel aan.

CoffeePatch | 04-02-09 | 10:19

Ik wordt zo langzamerhand een beetje moedeloos van de Gristenen. Ze zijn echt met een mega-offensief bezig. Het is d'r op of d'r onder voor de aanhangers van de nozem uit Nazareth. Die zondagse rust moet en zal er komen. Anno 2009 zijn we Islam-moe en MOET er iets nieuws onder de zon komen. Zie hier de oplossing: Gristenindoctrinatie. Met CDA en CU in de regering is het tijd om zieltjes te winnen, de kerken moeten vol en de zondagse rust moet terug. WTF! We worden teruggeslingerd naar de jaren 50!? Opzouten met die gasten. Geert: stop met project Islam en start een nieuw project: De toenemende verspruitisering van ons maatschappij.

mauzzer80 | 04-02-09 | 10:19

@ Gaz21 | 04-02-09 | 09:51

Wat ik al zei, lees dat boek eens. Jouw "klassieker" komt uit het Oude Testament, door de komst van Jezus is deze overeenkomst vervuld en is alles nieuw geworden. Dus geldt Matteus 12 als het gaat over zondagsrust.

Bugsy Siegel | 04-02-09 | 10:17

tidal waves don't beg forgiveness.

ganzo | 04-02-09 | 10:17

Einde van de Domheid | 04-02-09 | 10:10
Een dagje later een beslissing nemen is heel wat anders dan een dagje later bereikbaar zijn.

Schoorsteenveger | 04-02-09 | 10:16

Bos had er beter nog een paar nachtjes over kunnen slapen, voordat hij de belastingbetaler opzadelde met een extra miljardenschuld.

CoffeePatch | 04-02-09 | 10:15

Het wordt tijd dat alles wat met religie te maken heeft verboden wordt.

Pikkestrijder | 04-02-09 | 10:14

Rouvoet en vd Vlies hebben wél de hele zondag gebeden dat het goed komt met ING. God laat de ING echt niet in de steek op zondag. Niet met CDA en CU in de regering.

domheid regeert | 04-02-09 | 10:13

De moslims, die hebben het gedaan! Ook onzin. De banken zitten uit pure hebzucht in de shit. En het is een rotzooi in de maatschappij omdat de mensen geen verantwoordelijkheid meer willen nemen en alleen maar willen consumeren.

Jeremia | 04-02-09 | 10:10

Beste Geenstijl, F-Side van 0031.
wat bedoelen jullie met;
'Jongens het begint écht een gevaar te worden zo langzamerhand.'
Iemand zegt 'Val me niet lastig buiten werktijd tenzij het van levensbelang is.'
Ie-der-een commentaart dat Bos wel heel erg snel zijn miljarden voor de banken trekt. Een dagje later kan het verschil zijn tussen paniekvoetbal en een goede beslissing.

Einde van de Domheid | 04-02-09 | 10:10

Op zondag zit de GSM van onze Gristen BoBo's altijd in de broekzak EN op de trilfunctie. Volksvertegenwordiger ben je zeven dagen in de week of anders niet. Wanneer krijgt dit onderontwikkelde volk nu eens door dat Nederlands een seculaire staat is en dat ook op zondag is. Ga op zondag boodschappen doen en dan bidden om vergiffenis voor je zonden.

havertje | 04-02-09 | 10:10

@Jeremia
Dat zeg ik al jaren.

Balzakius | 04-02-09 | 10:09

koffiemuts | 04-02-09 | 10:06
Dacht dat er wat anders onder de muts zat, maar weer iets geleerd!

wao-ertje | 04-02-09 | 10:09

Nog even en de christenen hebben de grote depressie veroorzaakt, terwijl iedereen weet dat de joden.... Flauwekul allemaal. Ook dat van die joden.

Jeremia | 04-02-09 | 10:08

God bestaat niet, is wetenschappelijk aangetoond.

Van Druten | 04-02-09 | 10:07

wao-ertje | 04-02-09 | 10:04
Het is gewoonte in ons dorp een half pondspak Douwe Egberts koffie onder de muts mee te dragen. Wij komen nooit met lege handen, als we op visite gaan.

koffiemuts | 04-02-09 | 10:06

zucht
*slaapt lekker verder, ook op woensdag*

Je Verzint Het Niet | 04-02-09 | 10:06

Fleauxe | 04-02-09 | 09:31
Ik mag aannemen dat de gemiddelde Christenhond óók de zondagse dagrente op zijn spaargeld weigert en dus genoegen neemt met zeszevende van de door de bank opgegeven rente. Ik mag aannemen dat God daar ook streng op toeziet.

Schoorsteenveger | 04-02-09 | 10:05

koffiemuts | 04-02-09 | 10:01
En waar is de 'koffie' dan?

wao-ertje | 04-02-09 | 10:04

niet alles hoeft te wijken voor de überheilige economie IMHO
Als echter het weefsel van de samenleving in het geding is mag je echter wel verwachten dat onze 'lijders' hun verantwoordelijkheid nemen en thuis geven, ook voor de ongelovige honden die de meerderheid vormen in dit land die niet op ze gestemd hebben.

gruppenfuhrer | 04-02-09 | 10:02

Die viezerikken werden waarschijnlijk gestoord bij hun favoriete zondagse bezigheid... Gordijntjes dicht en snaveltjes toe...

doodvanbierlala | 04-02-09 | 10:02

wao-ertje | 04-02-09 | 09:56
Dank je. Dat ben ik!! Met m'n muts.

koffiemuts | 04-02-09 | 10:01

@Achterdocht: Bos had van der Vlies op maandagochtend om 00:01 kunnen bellen als het echt voor de opening van de beurs had besproken moeten worden. In het artikel in de televaag over hetzelfde onderwerp zei van der Vlies: 'Maandagochtend om 6 uur zou ik er ook zijn geweest.'

Gaz21 | 04-02-09 | 09:59

Nl krijgt de regering die het verdient.
@disclaimer 9:09

Van jou ben ik véél betere, hoogwaardige comments gewend.
Deze comment zuigt!
Leest u even mee: na de laatste verkiezingen bleek het CDA alweer de grootste en zij vonden het dus terecht dat er een kabinet rondom het CDA moest worden gebouwd. Elke mogelijkheid werd bekeken, PvdA werd gepaaid/ genaaid en nu moest er nog "iets bij" voor de vereiste meerderheid.
SP was een logische keuze (25 zetels, 16.66%) maar Balk wilde niet teveel "rood" in ZIJN kabinet, het werd dus de CU, Balk's billenmaatjes.
Zo kwam Balk4 aan de vereiste 75+1 zetels, dat is nauwelijks een meerderheid te noemen aangezien er 74 zetels naar de oppositie gingen.
49.33% van de kiezers heeft hier dus NIET voor gekozen en dit is dus ook niet wat we verdienen, ik heb geen CDA gestemd, zal ik nooit doen en wel om de reden dat Balkenende een machtsgeile gluiperd is die Nederland verkwanseld om straks een vet baantje te scoren in "Europa", dat andere EU landen hem uitlachen (Harry Potter) ziet en hoort hij niet, iets met oogkleppen en stom gewauwel (normen & waarden, of was het nou woorden & naaien?)
Disclaimer, wake up and smell the coffee!

necrosis | 04-02-09 | 09:58

@ Achterdocht | 04-02-09 | 09:53
Ze verzaken niks. Het enige wat ze zeggen is dat ze op hun vrije dag niet met niet-dringende zaken lastig gevallen willen worden. En gelijk hebben ze.

Ivoren Toren | 04-02-09 | 09:58

Wat mij dan wel verbaasd is, dat het er in dergelijke gezinnen rustiger en gestructureerder aan toe gaat dan in gezinnen zoals het mijne waar maar 2 kinderen zijn.

katohy | 04-02-09 | 09:46

punt is.. als er 1 niet luistert krijgt hij/zij 11 anderen over zich heen..

En ik weet dat zondag daar flink geneuqt word en als god het ffies niet ziet word de buuf ook even op zijn zondags genomen.

kortom.99% van de zondagsrustende gristenen zijn gewoon verknipte geestesziekte sexaddicts..

Rick212 | 04-02-09 | 09:58

Pica + 100

wao-ertje | 04-02-09 | 09:56

Er staat ook nergens in de Bijbel dat dominees, priesters en andere pedos op zondag wel mogen werken. Laat staan dat je de zondagsrust van mensen die wel zelf kunnen nadenken mag verstoren met irritante kerkklokken.

Nyg | 04-02-09 | 09:55

Nooit niet
Dus altijd

Klein Duimpje | 04-02-09 | 09:54

LOL @ Want een koers onder de nul kan niet hoor. Dus inderdaad: waar hebben we het over?! Op zondag is Damrak dicht, dus kunnen we ook niets verliezen: slaap zacht!

wao-ertje | 04-02-09 | 09:54

Gaz21 | 04-02-09 | 09:51
Omdat het in een boekie staat, mogen leden van de 2e Kamer hun werk verzaaken? Dacht het toch ff niet. Als je baan niet rijmt met je overtuiging, kun je beter ander werk zoeken.

Achterdocht | 04-02-09 | 09:53

Och gut, Basje toch..

plastic zakje | 04-02-09 | 09:52

@Bugsy Siegel: Ken uw klassiekers, 6 dagen zult gij arbeiten en de 7 dag zult gij rusten. De 7e dag, daar is de zondag voor gekozen... Niemand die even heel Matteus 12 gaat doorlezen.... welk vers?

Gaz21 | 04-02-09 | 09:51

Er staat nergens in de bijbel dat je op zondag niet mag bellen om een bank te redden. Daarnaast worden ze dusdanig betaald dat ze niet moeten zeuren.

Hellsmurfje | 04-02-09 | 09:50

Extragratiese Tip aan de relies: Haal de stekker van de telefoon eruit, doe je deur op slot, plak een kauwgompie aan de deurbel en doe je gordijnen lekker dicht.
Tot maandag!

azijnseikerT | 04-02-09 | 09:49

Het is zo immens triest. Er is helemaal geen zondagsrust voor Christenen! Lees die Bijbel nu eens. En gedraag je ernaar. Matteus 12!

Bugsy Siegel | 04-02-09 | 09:48

Als ik het principe had dat ik op zondag niet gestoord wil worden voor alles wat in strijd is met de zondagsrust, dan had ik Bos beleeft gevraagd de volgende dag terug te bellen.
Ze hebben wel gelijk. Als jij niet rookt en ook niet wil roken, maar je wordt verplicht toch te roken, hoe reageer je dan? Als je het woord roken vervangt door neuqen, dan is het zelfs verkrachting....

Gaz21 | 04-02-09 | 09:46

12 kinderen en maar zeuren om zondagsrust

Korreltje Zout | 04-02-09 | 09:16

Wat mij dan wel verbaasd is, dat het er in dergelijke gezinnen rustiger en gestructureerder aan toe gaat dan in gezinnen zoals het mijne waar maar 2 kinderen zijn.

katohy | 04-02-09 | 09:46

Gristelijke maaiveldmalloten.
Ik wil weer eens lekker Gristenen bashen, Katholieken pownen, belletje trekken bij Islamieters, Hindi uitlachen, Boedisten beledigen, de een gaat op zondag naar de kerk, de ander gaat voor zijn hobby naar het voetbalveld of naar de hoeren.
Waarom niet allemaal, als je daar zin aan mocht hebben? Overigens, over die zondagsrust, hele volksstammen die niets met de kerk hebben genieten hun zondagsrust door lekker uit te slapen en daarna in alle rust te gaan reaguren of hun vriendin nog eens met hun klabanus te verrassen. In dat laatst zijn de zwartkousen trouwens weh heel erg goed, maar in dat opzicht zijn het eerder stille genieters, ieder zijn meug dan maar!

De Pruis | 04-02-09 | 09:46

godverdomme

dat is het enige zinnige dat ik er aan vuil wil maken.

mail cheauvinist pic | 04-02-09 | 09:45

@ Fleauxe | 04-02-09 | 09:40
Gawd, geen opperwezen maar just a stranger on a bus. Dat zal een afkick zijn voor sommigen.

Korreltje Zout | 04-02-09 | 09:44

Flowers | 04-02-09 | 09:32

Da's een interessante discussie, zou wel eens een pauselijke lijst willen zien. Zo moet je ontspannen, maar veel mensen ontspannen door te tuinieren. Mag je nou wel tuinieren om te ontspannen maar niet om de tuin op te knappen?

Mag je eigenlijk neuken op zondag? Is toch ook een soort van werk.

Ik denk dat het veiligste is op het bed gaan liggen, op de rug en vooral niet bewegen.

disclaimer | 04-02-09 | 09:43

Gewoon een keer op Zondag stemmen over het verbieden van Grrrristelijke partijen.

Nyg | 04-02-09 | 09:43

Off Topic, waarom zo weinig aandacht voor het referendum van mevr. Nadorst? Dat lijkt me namelijk een geenstijl-machtsmiddel bij uitstek.

koolteer | 04-02-09 | 09:42

@ ethan_joy | 04-02-09 | 09:38
PvdA. Antisemiet. Hypocriet. Helaas niets nieuws.

Korreltje Zout | 04-02-09 | 09:42

heb toch gewoon eens respect voor mensen met principes... die van jullie zijn in ieder geval ver te zoeken.

de aap | 04-02-09 | 09:41

Wat zijn dit soort mensen toch eigenlijk dom en zielig! Dat ze hun leven niet zodanig zelf kunnen regelen, zonder continu aan het handje gehouden te worden door een imaginaire "vader". Velen ontgroeien dit stadium als kleuter. Maar niet de gelovige medemens. Het zou eigenlijk alleen maar lachwekkend zijn, als dit soort freaks niet ook hoe langer hoe meer aan macht zouden winnen. Dit is helaas inherent aan (economische) slechte tijden. Dan grijpen velen steeds meer terug naar een hogere macht. In de trant van "Baat het niet, dan schaadt het". Hen ontgaat echter de enorme schade, die religie al 1000den jaren wereldwijd aanricht. Jammer genoeg de laatste tijd weer steeds meer. De wereld zou zo veel beter zijn, als men eindelijk eens deze onzin achter zich zou laten, zoals we ook niet meer geloven dat de wereld plat is, of dat aderlaten een goede remedie voor allen ziektes is, of dat heksen bestaan die verbrand moeten worden, of dat men met de steen der wijzen goud kan maken etc. etc. etc. WAKE UP!!!! Er is maar een "god" in je leven en dat ben je zelf!

Louis Cypher | 04-02-09 | 09:41

Nou en? Was het landsbelang in het geding dan? Niemand wil toch op zijn vrije dag gebeld worden over niet-dringende zaken? Laat die mensen toch. De vreedzame wereldmijding van de gereformeerden is duizend maal beter dan de gewelddadige dwangvoeding van de islam.

Ivoren Toren | 04-02-09 | 09:41

www.ad.nl/rotterdam/stad/2970590/Delfs...
***** ROTTERDAM - Deelgemeente Delfshaven gaat geen vriendschapsband aan met het Palestijnse Ramallah.
Een aangenomen motie van Victor Gorgels (PvdA) wordt niet uitgevoerd.***********
Reden:
"Het initiatief trok veel aandacht."

ethan_joy | 04-02-09 | 09:38

@ Tobus | 04-02-09 | 09:34
Kinderen vallen niet van hun fiets onderweg naar de kerk. Dan houdt Gawd namelijk een extra oogje in het zeil.

Korreltje Zout | 04-02-09 | 09:38

Randdebiellen, echt geen ander woord voor.

Tsaar Guus | 04-02-09 | 09:36

Welke ringtoon zou er op Rouvoets telefoon zitten?
Halleluja. Halleluja?
Amen. Amen?
O johnny good fellows?

Korreltje Zout | 04-02-09 | 09:36

Gestoord gebrainwashed hypocriet schijtvolk.

Als tijdens die zondagsrust op weg naar de kerk je kind van de fiets flikkert en dermate rot terecht komt dat er een ambulance nodig is, zijn jullie dan ook zo standvastig om steevast NIET 112 te bellen ivm diezelfde zondagsrust?

Als het antwoord "nee" is, zie eerste regel.
Als het antwoord "ja" is, zie eerste regel minus het woord "hypocriet".

Tobus | 04-02-09 | 09:34

Zou Rouvoet zijn telefoon uitzetten in de kerk?

Korreltje Zout | 04-02-09 | 09:34

Wouter Bos, Nederland is de klos.

Korreltje Zout | 04-02-09 | 09:33

@Flowers | 04-02-09 | 09:32: Nakken en de bijbel lezen.

Fleauxe | 04-02-09 | 09:33

Die lui zeggen dit niet tegen Bos maar tegen hun achterban. Het is puur bedoeld voor hun eigen street credibility (church credibility?). En wij trappen erin. Hun irrelevante krampachtige gedoe is weer terug, midden in de samenleving.

Korreltje Zout | 04-02-09 | 09:32

Wouter Bos, is de klos.

1st Male Lesbian | 04-02-09 | 09:32

Voor de 666e keer.... wat mag je in GODSNAAM dan WEL op die fucking zondag???

Flowers | 04-02-09 | 09:32

Stond Koning Salomo nog maar aan de macht.

1st Male Lesbian | 04-02-09 | 09:31

Christenhonden vergeten wel eens dat sommige mensen graag wat extra omzet draaien op zondag. De meest ideale dag om als middenstander door gezinnen te worden bezocht. Zaterdag is meestal de dag van de gezellige uitjes en dan is de koopzondag wel heel erg aanlokkelijk om 'even het centrum in te gaan'. Geld moet rollen, die collectezak komt niet zomaar vol.

Fleauxe | 04-02-09 | 09:31

Maar mogen de koei'n op zondag dan wel gemolk'n worden?

JosVerbeek | 04-02-09 | 09:31

@ spanarchist | 04-02-09 | 09:21
Daswaarook. Postduif of paard en wagen waren meer op zijn plaats geweest.

Korreltje Zout | 04-02-09 | 09:29

Ze mogen geen televisie, maar wel telefoon?

Het meisje van Yde | 04-02-09 | 09:29

God wil het zo.

ODapperDapper | 04-02-09 | 09:28

Dat je een dag in de week niks wenst te doen, is dat een eigen keuze, maar soms moet er gewerkt worden, stelletje lui flikkers! Als dat teveel gevraagd is, blijf dan weg uit die 2e Kamer. Gaarne.

Achterdocht | 04-02-09 | 09:28

Ach gut, zondagsrust niet in acht genomen, wat een draaamaaaa! Gristenen gooien hiermee hun eigen kortzichtige glazen in en zullen het bij de (hopelijk binnenkort) komende verkiezingen gaan merken. Wat mij betreft staan ze gelijk aan de Moslimextremisten met hun terreur over wat moet en wat niet mag. Slegt heaur.

Stroopdoos | 04-02-09 | 09:25

Nou Hoax, ging het niet om maandag ochtend 6 am ipv woensdag?

Inflammatorist | 04-02-09 | 09:25

LOL@ titel
-
Het was vet lachen toen Bas van der Was dat in de kamer zei.
Zelfs leider van de religielikkerspartij (pvda) kon z'n lachen niet houden.

Fleauxe | 04-02-09 | 09:22

Wederom een duidelijk beeld dat de mensen in kwestie niet tot nauwelijks in contact staan met de WERKELIJKHEID!

welluk...? | 04-02-09 | 09:21

Korreltje Zout | 04-02-09 | 09:17
Dat veronderstelt dat van der Vlies over een computer en internet beschikt, iets wat betwijfeld kan worden.

spanarchist | 04-02-09 | 09:21

Schande!!!

Vostro1700 | 04-02-09 | 09:18

Logisch. Je belt het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport ook niet zondagavond om 19.00.

Lying Dutchman | 04-02-09 | 09:18

Nou, buiten verreweg de meeste van zijn denkbeelden is Bas van der Vlies anders best wel kewl, hoor.

Robin Hood | 04-02-09 | 09:17

@ spanarchist | 04-02-09 | 09:15
Dan had ie ook een e-mail kunnen sturen.

Korreltje Zout | 04-02-09 | 09:17

Ik weet het niet hoor. Veronderstel dat men gewoon tot maandag, of wellicht tot woensdag gewacht had en dit had geleid tot een minder pessimistische kijk op zaken, dan:
1. Hadden die zondag vrij jongens gelijk gekregen
2. Was gebleken dat die bankensector helemaal niets voorstelt.

Zou op zich een interessant experiment zijn

Ulle Ruttelflut | 04-02-09 | 09:17

12 kinderen en maar zeuren om zondagsrust

Korreltje Zout | 04-02-09 | 09:16

Bedankt he, CDA stemmerts! Ga eens snel naar God.

Korreltje Zout | 04-02-09 | 09:16

als niet christen vind ik zondag als rustdag ook helemaal niet verkeerd. lekker fietsen met de kids of naar het bos,

waarom die koopdrang? Denk ook even aan alle winkelmedewerkers en facilitair die zo geen dag rust hebben. "Winkelen" is voor hersenloze zombies.

Frits Juppenklooster | 04-02-09 | 09:16

Dit moet Pritt wel fijn in de oren klinken. Die had, als je zijn "bijdrage" van gister leest, ING liever om laten vallen. Ik denk dat de CU er iig 1 stem bij heeft.

Wim-Lex | 04-02-09 | 09:15

Ik heb een voorstel: wij laten hun met rust en dan laten zij ons met rust.

dr.spin007 | 04-02-09 | 09:15

Klein detail: Bos belde niet om te overleggen, Bos belde om mede te delen.

spanarchist | 04-02-09 | 09:15

daarom horen die imbecielen niet in de volksvertegenwoordiging en al helemaaaal nooit in de regering; lekker ouderling speulen en de plaatselijke dorpsbewoners terroriseren, meer niet.

glaaf | 04-02-09 | 09:14

Tja, zo kan je straks niet meer op koopzondag betalen met je ING Card; 't is een aanval op meerdere fronten...

Prof_Bukmaar | 04-02-09 | 09:13

scheiding van staat en kerk aub, en wel NU!

dr. tikshit | 04-02-09 | 09:12

met zondagsrust bedoelen die gristens meestal dat ze stiekem porno gaan kijken op de computer, want zo schijnheilig zijn ze wel,

Schoemie | 04-02-09 | 09:12

disclaimer | 04-02-09 | 09:09
Mooi gesproken, en zo is het.
GS moet niet zeuren, deze partijen zijn democratisch verkozen, dat ze wat regels hanteren die wat paradoxen vertonen met die van jullie nou en ?
DAT MAG IN DIT LAND.

j.fietsbel | 04-02-09 | 09:12

@disclaimer | 04-02-09 | 09:09
Amen.

Lying Dutchman | 04-02-09 | 09:11

@John McClane | 04-02-09 | 09:09
Biechten, een paar weesgegroetjes en beloven het nooit meer te doen en je bent vergeven.

Agent327 | 04-02-09 | 09:11

Ik ben voor protestacties. De komende 3 maanden elke zondag luid toeterend over de bible belt.

Requiescat in pace | 04-02-09 | 09:10

Ik mag hopen dat de 112-diensten in die regio ook op zondag niet werkt!

PjottervanK | 04-02-09 | 09:09

Ja nou ja, jammer. Telefoon beantwoord, dus dat wordt een enkeltje hel. Ik weet toevallig dat God hier niet lichtzinnig over denkt.

John McClane | 04-02-09 | 09:09

Niks mis mee, deze mensen zijn democratisch verkozen, achterlijk of niet. nl krijgt de regering die het verdient, da's alles.

Bovendien zit deze hele crisis er nu 3 jaar aan te komen, waarvan 1 jaar evident, Bos had gewoon z'n huiswerk op tijd moeten maken en niet 10 minuten voor de les begint.

disclaimer | 04-02-09 | 09:09

hmmmm gaap

vlammenman | 04-02-09 | 09:08

Zondag Prondag. Dan moet je gristenen niet storen voor zo`n niemendalletje als een crisis.

Pinocchio | 04-02-09 | 09:08

"wat best slegt kan zijn", leuk he Hoxha dat msn-taaltje

Klukkluk | 04-02-09 | 09:08

Oplossing is simpel: als de volgende keer besluiten moeten worden genomen op zondag, dan bellen we de ChristenUnie toch niet? Bos kan ook zonder hen besluiten.
<br><br>
En dan achteraf niet klagen, he! Het is immers allemaal Gods wil.

Naakte Waarheid | 04-02-09 | 09:07

SleGt? is dat opzettelijk, of is het nog vroeg?

1 Punch Pikey | 04-02-09 | 09:07

En lustsers is natuurlijk lutsers!

Screwdriver | 04-02-09 | 09:07

Begin de dag met een Gristen. Altijd fijn.

Lying Dutchman | 04-02-09 | 09:07

Tsja, ergens hebben ze wel gelijk. Als Bos zich ergens mee bemoeit wordt het alleen maar erger. Dus vergaderen, al dan niet op zondag, is bij voorbaat al kansloos.

koolteer | 04-02-09 | 09:07

Zet je telefoon dan uit op zondag.
Lutsers.

st_joris | 04-02-09 | 09:07

Als wij ons trouw blijven laten vaccineren, sterft de bijbelgordel vanzelf uit aan de vliegende kinkhoest of druipende dyfterie.
Next.

Nee dus! | 04-02-09 | 09:07

Ik word gek van die poldertaliban, volgens mij wordt het tijd dat god bekent gaat maken dat hij eigenlijk niet bestaat.

Karel Kruizenruiker | 04-02-09 | 09:07

Boeie

beurtschipper | 04-02-09 | 09:07

Dan neem je de telefoon toch gewoon niet op? Zet het antwoordapperaat aan en wees niet bereikbaar! Gereformeerde lustsers!

Screwdriver | 04-02-09 | 09:07

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com