Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL: dancefeesten voortaan drugsvrij

doodaanpillamn.jpgNou, negenennegentig komma negenzevendrie procent van het Amsterdamse dans en dancepubliek. Zoek maar een nieuwe hobby! Tuinieren ofzo. Want Cohen heeft vandaag besloten dat drugs en dikke vette rauwe stampmuziek helemaal niets met elkaar te maken hebben. Of zoals ANP het zegt: "Amsterdamse dancefeesten moeten voortaan drugsvrij zijn. Dat bepleit het college van burgemeester en wethouders. De verantwoordelijkheid voor de aanpak van drugsgebruik en -handel komt te liggen bij de organisator van het evenement. Hoewel de dance-events volgens het college bij het Amsterdamse uitgaansleven horen en van culturele en economische betekenis zijn voor de stad, horen er geen drugs bij." Nu zijn wij echt geen grote voorstander van die enge drugsdingen. Maar als ambtenaren zeggen dat Dance en drugs 'niet bij elkaar horen' is er wel het nodige mis met hun wereldbeeld. Wat is Peppi zonder Kokki. Sjors zonder Sjimmie, Starsky zonder Hutch. Precies, daarom. Dat hele dansgebeuren is over een half jaar dus zo dood al een pier. GS-trendwatch voorziet een terugkeer van de huisfeesten, geen -ongewenste- anale en vaginale visitaties, gewoon een dj-setje downloaden en gezellig stampen in de huiskamer.

Reaguursels

Inloggen

Lekker onzinnige reacties weer op mij. Wie harddrugs gebruikt is fout. Cohen steekt daar nu een dikke stok voor. Heel terecht, want drugs en de bijbehorende criminaliteit zijn een gigantische bedreiging voor de maatschappij. Kun je als junk je driftbui wel op mij afreageren, maar daar los je niets mee op. De enige uitweg: afkicken van de drugs. Door drugs te kopen steun je de criminelen die het produceren. Tja als jij dat wel best vindt om die lieden te sponsoren, dan weten we wel wat jij waard bent. Geen drol.

Bijstandskoning | 21-12-08 | 22:00

Of gewoon weer illegale rave feesten in verlaten brandgevaarlijke oude fabrieken en loodsen (met grote glazen kommen en schalen vol pillen en andere ongein.)

jachtbitter | 21-12-08 | 17:25

Waarom lees ik in 158 reacties nergens de naam Fred Teeven, justitie-nitwit van de VVD-fractie in de Tweede Kamer? Door deze man heeft de VVD definitief haar liberale beginselen verkwanseld; hij wil dat de overheid bepaalt wat u eet, drinkt of rookt. Ook de Partij voor de Vrijheid van Geen Stijl-idool Geert Wilders is van deze kerk: tegen coffeeshops, paddo's, mogelijkheden om XTC te laten testen etc. Zo sponsoren zowel de VVD als de PVV als -uiteraard- de christelijke partijen de georganiseerde misdaad. Vijftig procent van alle misdaad in Nederland is drugsgerelateerd, met andere woorden: mogelijk gemaakt door het repressieve beleid. En dan gooien we ook nog elk jaar 1,5 miljard belastinggeld weg aan het bestrijden van drugs, wat de criminele winsten alleen maar groter maakt. Dat zijn nou 'de drugsdingetjes' waar ik niet van houd.

Hunter_S. | 21-12-08 | 15:28

Politiek correcte opmerking van de bm. Drugsvrij krijgen van feesten gaat Cohen nooit lukken, dat weet ie zelf ook heus wel.

jacques4431 | 20-12-08 | 17:13

Ik roep bij deze alle Amsterdammers op om met een respectabele (doch bescheiden) hoeveelheid dope naar Dancefeesten in Rotterdam te gaan...

Pandaap | 20-12-08 | 13:21

Religie is de opium van het volk.

republc58 | 20-12-08 | 13:11

@Buutendieker | 19-12-08 | 17:33
En ouderwetse reactionaire KUDTkerken zijn verantwoordelijk voor de regerende nitwits die ze op ons afvuren.
Net als ouderwetse KUDTmoskeeën verantwoordelijk zijn voor de terroriserende achterlijken die ze opleiden.

pennestront | 20-12-08 | 12:57

Dancefeesten drugsvrij klinkt als 'alcoholvrije whisky'.

pennestront | 20-12-08 | 12:53

Stimulantia ftw

Q. Rieuz Obstynaed | 20-12-08 | 12:10

Vanavond lekker aan de snoepjes op THUNDERDOME!!!

De Gedaagde | 20-12-08 | 09:34

Bijstandskoning | 19-12-08 | 15:43

Wel altijd hard schreeuwen en nooit een argument. Discussie niet mogelijk met deze meneer aanzien zijn Iq niet boven de 85 uitkomt....

we zijn met een grote vriendengroep van 15 man.... Iedereen blowde dagelijk, gebruikte pillen en coke op feesten en dronken.

Iedereen is inmiddels gestopt met blowen en harddrugs maar zuipen nog wel.
Helaas is een goede vriend man kort geleden overleden door met alcohol op te rijden. RIP

Met softdrugs stoppen de meeste mensen voor hun 28ste ( relatie , baan , etc)
Harddrugs is veelal recreatief en minder mensen gebruiken het.
Wel klopt het rijtje want ook coke is verradelijk goedje....

Verbieden helpt niet ( is statistisch bewezen)

Hypocriet zijn alle mensen die alcohol drinken en de rest veroordelen.....

Quasistatistiek | 20-12-08 | 09:13

@ Kill Le Boek | 20-12-08 | 07:12
Strafmaat en schuld (verantwoordelijk zijn voor) zijn 2 verschillende dingen.

Buutendieker | 20-12-08 | 08:51

@Buutendieker | 19-12-08 | 17:33
Maar die worden niet gesloten na een incident!!

Kill Le Boek | 20-12-08 | 07:12

Dus als er straks iemand, op welk feest danook, wordt gepakt met drugs is die organisatie zijn vergunning kwijt. Waarom niet meteen alle uitgaansgelegenheden verbeden?!

Kill Le Boek | 20-12-08 | 07:11

ben ik blij dat ik 2 tegnietsen thuis heb staan :D

ekemor | 20-12-08 | 00:10

en dan gaan we op het dancefeest met z'n allen allemaal een kopje rooibos drinken

ODapperDapper | 19-12-08 | 13:37
LOLL
lig hier wel dubbel van de reacties. als of drugs op party,s ooit legaal is geweest

Pearly | 19-12-08 | 20:46

Geachte regering, kunt U alstublieft stoppen met negeren en starten met regeren, ik sta namelijk graag strak tijdens een liedje.

Dank u.

NatteDraak | 19-12-08 | 20:41

Echt dit gaat gewoon helemaal nergens meer over.
Wanneer is alcohol aan de beurt?

Unexist | 19-12-08 | 20:27

*zucht
Altijd weer dat betwerige toontje van "je hebt geen drugs nodig om lol te hebben" WEL! dat heb ik WEL nodig.
Verbied het dan gewoon en houdt je smoel, maar doe niet alsof je weet wat goed voor iemand is.
*gaat dit weekend ff lekker strak

kleurling | 19-12-08 | 19:52

Of gewoon van te voren innemen...

Ariel | 19-12-08 | 19:12

Mijn hond heeft meer verstand in zijn rechtse bal dan heel dat zootje drugsketels samen in hun verdwaasde kop.

pispot | 19-12-08 | 19:02

@ Buutendieker | 19-12-08 | 17:33 :

Je slaat de spijker op z'n kop!

chaotische taferelen | 19-12-08 | 18:50

Ach, toch regio 020. Neemt niet weg dat het echt belachelijk is. Ach ja, GS trendwatch voorziet maar lekker de huisfeestjes.
Ik weet waar ik sowieso al heen kon om zonder dit soort debiele praktijken gewoon te kunnen genieten: terug de illegale sfeer in.

chaotische taferelen | 19-12-08 | 18:49

Bijstandskoning | 19-12-08 | 15:43

Die vent is ook altijd grappig he, superflamer, moet er echt om lachen vaak.

Om even te reageren op uw bericht meneer bijstandskoning, harde repressie, dat hebben we in amerika wel gezien hoe dat afloopt, dubbel zo veel probleemmenschen daar minimaal. Trouwens dat geld voor zon beetje elk europees land tegenover nederland. Dus... Maar dat wist je wel hè?

Tinus Trekveer | 19-12-08 | 18:20

@ Marc3968 | 19-12-08 | 16:09
u heeft gelijk :) Dr. Anderzz niet

Steuntrekker | 19-12-08 | 18:16

amsterdam gaat naar de klote nog ff dan kan je in elk achterlijk gat in holland meer lol hebben dan in onze "hoofdstäd" en daar komen langzaam alle touristen ook achter,in landen aan andere kant van de plas is adam al uit de gratie maar misschien kunnen alle winkeliers die afhankelijk zijn van toeristen een andere markt aanboren voordat ze allemaal dicht kunnen.

skafloc | 19-12-08 | 17:44

Ga liever wat aan die britten doen in de stad. Laat drugs gebruik aan mijn eigen verantwoordelijkheid over, stelletje postduiven.

stumper | 19-12-08 | 17:36

Jammer genoeg is het off topic anti-drugs geschreeuw hier zo erg dat de essentie van het onderwerp volledig ondergesneeuwd wordt. Organisaties worden hier de verantwoordelijke voor de misdragingen van het publiek. Omdat het om drugs gaat, is blijkbaar iedereen blind voor dit feit, maar een paar volgende voorbeelden komen neer op hetzelfde:
- Voetbalclubs zijn verantwoordelijk voor het gedrag van hun supporters.
- Internetproviders zijn verantwoordelijk voor wat hun clienten downloaden.
- Kroegbazen / drankwinkels zijn verantwoordelijk voor de personen die zich dronken op de weg begeven.
- Woningverhuurders zijn verantwoordelijk voor de hennepplantages in hun woningen.
- Supermarkten en pompstations zijn verantwoordelijk voor de overvallen die op hun personeel gedaan worden.
- Zwembadhouders zijn verantwoordelijk voor de aanrandingen in hun zwembad.
Trek de lijn maar door en kijk eens verder dan dat ene woord om te zien dat de politiek afstand aan het nemen is van alles dat ze niet kunnen beheersen, door de schuld te leggen bij mensen die er niks aan kunnen doen.

Buutendieker | 19-12-08 | 17:33

"the green machine" 17:16

Binnenkort promotie zelfs joh knap man , je weerwoord zegt me al genoeg partyflock niet betere plek voor jou?

Dr. Anderzz | 19-12-08 | 17:29

SwaY @ 17:14

Het is toch voor je blocklist? Vind ie vast niet erg...

Kniftig | 19-12-08 | 17:22

Nederland valt wel af als vakantiebestemming voor de geëmigreerden op deze manier.
pffffff

en teruggerot | 19-12-08 | 17:20

@ Dr. Anderzz
Dat jij ons zielig vind interesseert me niks. Voorlopig heb ik nog steeds naast een pilletje op zijn tijd een leuke baan met uistekend salaris, binnenkort promotie. Ruime woning en een dikke bak onder me reet. Ik heb mijn drugsgebruik onder controle, dus houdt jij lekker je zure zeikbek dicht joh opa!

The Green*Machine | 19-12-08 | 17:16

Kniftig | 19-12-08 | 16:45
Die houd mij liever voor zichzelf.. :p

SwaY | 19-12-08 | 17:14

wazz er nog wat doen in 020?

ganzo | 19-12-08 | 17:07

Marc3968 | 19-12-08 | 16:09

Pillenvreters en cokesnuivers zijn de nieuwe lutsers van nederland echt je weet niet half hoe zielig je bent.

Dr. Anderzz | 19-12-08 | 16:59

Mooi, kan mijn handelsprijs ook weer omhoog met 250%!

Sgt. SuperJost | 19-12-08 | 16:53

SwaY @ 16:33

Vraag maar aan kleaut die heeft hem vast nog wel...

Kniftig | 19-12-08 | 16:45

XTC is het lekkerst tijdens een Houseparty ,volgens een zwitsers onderzoek wat wat 15jaar heeft geduurt zijn er geen negatieve langetermijneffecten.

Witte Gij't | 19-12-08 | 16:41

you got m...

repulse | 19-12-08 | 16:40

Kniftig | 19-12-08 | 16:04
Ja, Doe maar..

SwaY | 19-12-08 | 16:33

Bijstandskoning | 19-12-08 | 15:43
neem een aldibiertje en chill, man.

weedo | 19-12-08 | 16:29

@Rammstein U bent zeker blind? wellicht heeft u hier niet over nagedacht, maar dat stampertjesvolk koopt hun troep rechtsstreeks van de zogenaamde grote broer van bontkraag die in die mercedes rijdt van de sociale dienst.
Ik zeg verbieden die hap!
iets met een klap en 2 vliegen....

perchloorazijnpisser | 19-12-08 | 16:27

Ik ga emigreren

rintelman | 19-12-08 | 16:20

Wat een wereldvreemd gedoe weer. Nam iedereen maar een pil voordat ie op stap ging dan had je nauwelijks nog politie nodig om alles in toom te houden. Ik heb meer last van dronken tuig dan van mensen met een tikkeltje op.

Ik blijf in ieder geval mijn ding doen en als ik eens in de zoveel tijd een pilletje neem dan houdt niemand mij tegen. Zeker die Christentaliban niet.

Marc3968 | 19-12-08 | 16:09

Rammstein @ 15:36

Njet!

Kniftig | 19-12-08 | 16:04

De bijstandkoningin "werkt" als volgt: zij plempt iets superdoms en vooral, iets anti topic, of whatever, en dan gaat ze kijken hoe er gereageerd wordt.
Virtuele passieve agressie, om even in Libelle termen te blijven.

Rammstein | 19-12-08 | 16:00

Zogenaamd waren sensation white en mysteryland ook 100% drugsvrij, haha. Toch had ik gewoon pilletjes voor eigen gebruik bij me, geen enkel probleem. In je onderbroek houdt de lange arm der wet namelijk op; iets met lichamelijke integriteit enzo, punt uit. Maar als het College van wethouders zichzelf voor de gek willen houden moeten ze dat vooral doen. Ik als feestbeest weet wel beter! Sukkeltjes.. Net als bijstandskoning, hahahaha! Ga jij maar lekker schelden en tieren, jij kan nog niet eens een kaartje betalen. Laat staan drugs, losert. Ondertussen genieten wij van de echte dingen in het leven.

The Green*Machine | 19-12-08 | 15:59

@ Bijstandskoning | 19-12-08 | 15:43

Pak dan de bron aan (criminelen) en niet de gebruikers (levensgenieters), bekrompen mongeaul.

Deport | 19-12-08 | 15:55

Tuurlijk en ik ben de kerstman. Ik begrijp sowieso niet waar al die kudtpolitici zich mee bemoeien. Als iemand drugs wil gebruiken, moet degene dat zelf weten. Maar dan komt er een of andere kansloze nitwit uit een of ander boerendorp even zeggen dat dat niet mag.

Datniet | 19-12-08 | 15:54

da wizard | 19-12-08 | 15:44

neuh, gewoon kleinschalige thuisfeestjes, ben net een leuke ruimte aan het maken van 125m2, kunnen we lekker met een man/vrouw of 40 uit onze bol gaan. Is ook een stuk goedkoper, avondje stappen komt dan inclusief eten, drinken en alles wat er bij hoort op een eurootje of 15 en dan kun je ook af en toe ff lekker gaan liggen op 1 vd matrassen en blijven slapen totdat je er aan toe bent om naar huis te gaan

neemjemoederindemali | 19-12-08 | 15:49

House en dope hoort idd nu eenmaal bij elkaar. Doe je voor de lol is er niets aan de hand. Kun je niet zonder is er wel wat aan de hand. Daar heb je bepaalde stichtingen voor.

mauzzer80 | 19-12-08 | 15:49

Neem je ze toch gewoon vlak voordat je naar binnen gaat.

knutsel | 19-12-08 | 15:48

@Bijstandkoning:
Zeker te duur voor je omdat je in de bijstand zit?

mauzzer80 | 19-12-08 | 15:47

Bijstandskoning | 19-12-08 | 15:43

wel weer jammer dat ik geacht wordt het kaartje te betalen

neemjemoederindemali | 19-12-08 | 15:46


Bijstandskoning | 19-12-08 | 15:43
U woont zeker op het platteland ....

Rammstein | 19-12-08 | 15:45

Ook leuk al dat strak staande volk dat thuis al volslikt en dan richting het feestje gaan.
Goed voor de veiligheid.
En gaan ze nu 100% controles houden net als op Schiphol?
Daar werkt het ook echt goed.
Dus weer ouderwets dope in je kudt of kont en spoelen op de plee...

da wizard | 19-12-08 | 15:44

+100 voor Cohen! HOEZO SOFT! Die kerel pakt die gore drugsgebruikers nu eens eindelijk aan. Dankzij HEN floreert drugsgerelateerde misdaad. ZIJ zijn de reden dat illegale handel in illegale middelen floreert.

Cohen begrijpt het: de gebruikers moet je bij de ballen grijpen. De hele wereld zucht van ellende, door de drugsmisdaad.

Iedereen hier heeft het maar over lekker lijntjes snuiven en al die rotzooi. Maar de keerzijde van dat dubieuze en gevaarlijke genot wordt verzwegen. Een hele criminele wereld wordt zo gesubsidieerd. Die kakkerlakken zorgen dat misdaad loont. En Cohen pakt ze aan. Een paar rifgeiten die spugen naar een buschauffeur is erg. Maar iedereen die drugsgebruik verheerlijkt en zo ook nog misdaad subsidieert?! Trap die gore junks het land uit.

En lolbroeken die met illegale drugs thuis feestjes gaan vieren: ff de auto 2 weken inpikken. Maar als ze hun dealers willen prijsgeven, krijgen ze hem weer terug. Met een paar extra's, boete's kwijtschelden moet ook kunnen, etc.

Ik ga Cohen persoonlijk een kaartje sturen om hem te bedanken. Held.

Bijstandskoning | 19-12-08 | 15:43

En paddo's zijn ook al niet meer te koop.
Wat een lutsers, net of de gemiddelde stamper zich daar iets van aan trekt...

da wizard | 19-12-08 | 15:38

wat zijn we toch keihard op weg een enorm kutland te worden.. Blij dat ik met een jr of 4 in Duitsland woon... zij zijn beter voor hun mensen.

Minister van Angst | 19-12-08 | 15:37

Kniftig | 19-12-08 | 15:24
Ben je geilboos ? (Kees van Kooten)

Rammstein | 19-12-08 | 15:36

SwaY @ 15:31

He jammer, wil je wel die van mij dan? Voor je blocklist ofzo?

PS: What's the deal met die komma's? Leer ze goed gebruiken...

Kniftig | 19-12-08 | 15:35

De overheid heeft de gave om alles te verneuken waar ze met haar tengels aan komt.

Zlecker | 19-12-08 | 15:33

Kniftig | 19-12-08 | 15:24
Dat, is iets wat jij nooit in je bezit zult hebben schatje..

SwaY | 19-12-08 | 15:31

Als je je dope achter je cojonnes stopt en er zijn geen K-9's aanwezig is er niets aan de hikkie hand. Niet te opvallend je neus stuken (nieuwe spelling) uiteraard. Maar een pilly naar binnen loodsen is echt niet zo heel moeilijk. Of wordt je er uit gemieterd als je rondloopt met ogen zo groot als witte biljartballen? Dan is het feest idd snel klaar.

mauzzer80 | 19-12-08 | 15:29

ik ga me maar weer lazerkapot zuipen, hik

Patrick Zweedsey | 19-12-08 | 15:28

@perchloorazijnpisser | 19-12-08 | 15:19
Je pilletje vergeten te nemen vanmorgen?

@Tinus Trekveer | 19-12-08 | 15:21
En wat dan nog dat je een strafblad hebt? Zie daar verder geen nadelen in.

Saxon | 19-12-08 | 15:26

En niet te vergeten zonder dope kun je niet 16uur stampuh. Nee, Dope & Dance come as one.

mauzzer80 | 19-12-08 | 15:25

@random gast | 19-12-08 | 15:24
LOL

Truttebol | 19-12-08 | 15:25

hoax

slootschurftklootzak | 19-12-08 | 15:24

Truttebol | 19-12-08 | 15:22

Soms vraag je je het inderdaad af. Laten we het er maar op houden dat het onder voorlichting valt.

random gast | 19-12-08 | 15:24

SwaY @ 15:19

Ja nog ff en ik vraag je msn...

Kniftig | 19-12-08 | 15:24

perchloorazijnpisser | 19-12-08 | 15:19
Recentelijk afgekickt of zo ?

Rammstein | 19-12-08 | 15:22

@random gast | 19-12-08 | 15:19
Dank je voor je toevoegingen, dat wist ik niet. Ik heb inmiddels van vele kanten gehoord dat het 'doodsimpel' te maken is, maar zoals jij zegt zitten er (gelukkig) dus nog wel wat haken en ogen aan.
Hoe, eh, 'educatief' van discovery om dat op tv te laten zien zeg... Enfin, ik probeer het jaren niet meer te begrijpen.

Truttebol | 19-12-08 | 15:22

Lol je krijgt helemaal geen strafblad voor een gebruikershoeveelheid. Gewoon schijt hebben aan die gekke christenen is het beste, laat je toch niet bang maken.

Tinus Trekveer | 19-12-08 | 15:21

Manonvriendelijk | 19-12-08 | 15:11 en nu graag een zinnige reactie, kun je niet tegen de waarheid? Zonder een pilletje, snuifje, plofje kunnen die stampertjes niet eens meer lol hebben, sneue chemobekjes, maar daar weet jij alles van of niet?

perchloorazijnpisser | 19-12-08 | 15:19

Kniftig | 19-12-08 | 15:14\
Je dimt anders ineens aardig in ;) he lekkertje..

SwaY | 19-12-08 | 15:19

Truttebol | 19-12-08 | 15:13

Niet helemaal waar. Je moet wel enigsinds weten wat je doet als je meth aan het maken bent. Omdat het proces zelf nogal gevaarlijk is i.v.m ontploffing en dergelijke. Op discovery channel wat laatst eens een uitzending waarbij een paar gasten voordeden hoe je dus meth produceerde. Erg leerzaam.
Maar iemand die een beetje handig is zou het wel kunnen doen denk ik.

random gast | 19-12-08 | 15:19

@Kniftig | 19-12-08 | 14:56
Zou kunnen, ik heb nu geen tijd om me er in te verdiepen maar ik kan mij een onderzoek herinneren waarin naar voren is gekomen dat alcohol dusdanig slecht voor het lichaam is dat het vele soorten andere harddrugs ver achter zich laat.
Wat mij tegen de borst stuit (en voor de goede orde ik hou het bij een drankje tijdens het uitgaan) is dat de personen die ik ken die drugs gebruiken dit 1 a 2 keer per jaar doen.
Ik denk dan ook dat bij het strenger controleren tijdens danspartijen ed. alleen de recreatieve gebruikers worden gepakt en de probleemgevallen hier weinig last van ondervinden (aangezien deze personen ook thuis en in de buurtkroeg die bende naar binnen werken). Daar komt bij dat ik de huidige strafmaat voor het bezit van een gebruikshoeveelheid (het krijgen van een strafblad met alle negatieve gevolgen van dien) buitengewoon disproportioneel vind.

lounge01 | 19-12-08 | 15:16

Ik vind dat ze de rots van Gibraltar moeten verbieden, die ligt ook in de weg

disclaimer | 19-12-08 | 15:15

Het is niet alleen erg wat de overheid allemaal aanricht, het ergste is dat ze het ons allemaal broodnuchter willen laten ervaren.

Rammstein | 19-12-08 | 15:11

Ain't that the truth!

Truttebol | 19-12-08 | 15:14

bo-oz @ 15:01

Ja ik kan me het jaar niet herinneren. Van het feest zelf ook niet veel, behalve dat ik bij het inparkeren wonderbaarlijk hard tegen een muur op reed zonder gevolgen en die 5 knallen... en de Burger King op de weg terug... verder weet ik echt geen fuck meer...

SwaY @ 15:03

Zwak hoor! Vanwaar die omslag?

Kniftig | 19-12-08 | 15:14

@random gast | 19-12-08 | 15:11
Ik vrees dat je daar helemaal gelijk in hebt: het is puur vergif, maar ja, een wietplant ruikt nogal he, dus dat kweek je dan maar niet als je er levenslang de bak voor in kunt gaan. Dan maar iets waarvoor je de ingredienten in de buurtsuper kunt halen voor tien dollar, en dan een middagje de keuken in en je hebt een voorraadje dat enkele honderden dollars waard is - en de buren ruiken niks. Je hoeft niet drie maanden op een oogst te wachten, je hebt instant resultaat. Levensgevaalrijk spul dus. En het zit ondergronds dankzij de wetgeving, dus er is helemaal geen toezicht op. DAT is pas mensen aan hun lot ovelaten, vind ik.

Truttebol | 19-12-08 | 15:13

de meeste ellende op party's komt van drank,

st0mpie | 19-12-08 | 15:13

like we care what they think
*jaagt een lijn coke naar binnen*

BiggyBizzy | 19-12-08 | 15:12

perchloorazijnpisser | 19-12-08 | 15:07 - Ga eens doodt.

Manonvriendelijk | 19-12-08 | 15:11

Truttebol | 19-12-08 | 15:03

Dat bedoel ik ook te zeggen over LSD. Ik denk dus dat als hetzelfde onderzoek in de US gedaan zou worden meth vrij hoog zou komen te staan.

random gast | 19-12-08 | 15:11

Het is niet alleen erg wat de overheid allemaal aanricht, het ergste is dat ze het ons allemaal broodnuchter willen laten ervaren.

Rammstein | 19-12-08 | 15:11

@Rammstein | 19-12-08 | 15:07
Sorry...

Truttebol | 19-12-08 | 15:09

Ik vind dat het tijd wordt om sherry op bridge-avonden te verbieden. Kom zeg, je kunt toch ook wel plezier hebben zonder die reut?

Truttebol | 19-12-08 | 15:08

Dirty Dutch a.s. Zaterdag is ook zeker drugs vrij, tis in AMS RAI immers. :)

Manonvriendelijk | 19-12-08 | 15:08

Truttebol | 19-12-08 | 15:04
Nou, lekker dan weer.

Rammstein | 19-12-08 | 15:07

Okay, ik zal vanavond wel doen, maar denk maar niet dat ik ineens lief ga zijn.

repulse | 19-12-08 | 15:07

Ik kan er niet anders van worden, die stampertjes zijn sowieso kudtvolk.

perchloorazijnpisser | 19-12-08 | 15:07

Mijn laatste was trouwens niet voor Rammstein, maar voor random gast.

Truttebol | 19-12-08 | 15:04

Zo jammer weer. Soms denk je dat die mensen geen jeugd hebben gehad. Het is beter om strikt maar saai te leven dan echt een leuk en lekker leven te hebben. Zuur weer dit...

NelisR | 19-12-08 | 15:04

@Rammstein | 19-12-08 | 14:49
LSD is helemaal niet verslavend, al neem je het wel elke dag (wat helemaal geen zin heeft, want er treedt een gewenning op na een trip en meteen daarna zal het dus niet meer werken). De reden waarom meth er niet op staat, is omdat het een Brits/Europees onderzoek is, en hier in Europa is meth een dusdanig weinig gebruikte drug, dat het niet in het lijstje valt. Dit komt mede door de 'war on drugs' in de US, waar het spul razend populair is: meth is doodsimpel te maken en dus een mooi alternatief voor al die dope die je veel moeizamer kweekt of bakt en die je veel makkelijker vindt. Het kost ook geen ene flikker om het te maken. Maar hier in Europa is het drugsbeleid milder, en zijn er dus minder ECHT enge drugs in omloop, zoals crack en meth. Maar met het huidige beleid is dat ook maar een kwestie van afwachten tot we die rotzooi op straat hebben.

Truttebol | 19-12-08 | 15:03

Kniftig | 19-12-08 | 14:59
En toch vind ik je een fijne vent!

SwaY | 19-12-08 | 15:03

Leuke van de drugs is dat men toch elke keer weer wat nieuws verzint om op te gaan trippen, synthetisch of natuurlijk. We kunnen altijd nog lijm gaan snuiven mocht het noodlot toeslaan.

random gast | 19-12-08 | 15:03

BTW laat je niet gek maken, als je uberhaupt gepakt wordt is het 100 euro boete, BOEIEN, waar zijn we dan bang voor?

Tinus Trekveer | 19-12-08 | 15:03

@roelerende... well spoken!

bo-oz | 19-12-08 | 15:03

jeetje

patjem2 | 19-12-08 | 15:02

'heksenjacht' Truttebol | 19-12-08 | 15:00 - dit woord heeft hier niets mee te maken.

Manonvriendelijk | 19-12-08 | 15:02

Mensen die denken dat dance en drugs niet bij elkaar horen, hebben vanaf eind jaren 80 (toen acid-house in opkomst kwam) tot heden echt géén fuck begrepen van deze scene. Ben het eens dat het geen must is voor de boe-roeper tegen drugs, maar het verhoogt de intensiteit van de beleving op een dancefeest. Desalniettemin zijn gebruikers van XTC op houseparties normale, hardwerkende mensen die eens in de 4-5 weken even flink los willen gaan. Laat het gwoon met rust!

Roelerende | 19-12-08 | 15:01

@Kniftig... Ik wist wel dat Monumental al ff meegaat, maar NYE 200, poeh... dat kan ik me zo niet meer herrineren.

bo-oz | 19-12-08 | 15:01

@Rammstein | 19-12-08 | 14:57

My point exactly. Minstens zo verslavend, en met wat eenvoudige lab-tools zelf in elkaar te brouwen. Dat ligt bij heroine toch wat anders.
Om maar te zwijgen over de lange termijn effecten van die zooi.

random gast | 19-12-08 | 15:00

???? De helft van mijn mededeling is weg? Enfin, vervolg:

... paddo's, LSD, cannabis, vervolgd worden alsof ze de antichrist zijn. Onze leiders zijn als de dood dat wij 'outside of the box' gaan denken, en vechten hier al eeuwen tegen. Het woord 'heksenjacht' is niet voor niets al zo oud als methusalem.

Truttebol | 19-12-08 | 15:00

Beetje aanwezig...

Kniftig | 19-12-08 | 15:00

Ik wil je gezicht wel eens zien Hoxha.

Manonvriendelijk | 19-12-08 | 14:59

Truttebol | 19-12-08 | 14:53
Aan die kennis ontbreekt het mij, maar ik heb altijd begrepen dat gaten in je hersenen eenmaal geslagen, niet meer terugkomen/groeien/whateveren.

Rammstein | 19-12-08 | 14:59

SwaY @ 14:58

Je kent me niet eens? Ik roep toch ook niet dat ik je een lekker wijf vind?

Kniftig | 19-12-08 | 14:59

Framoes @ 14:53

Zo Awakenings Oud en Nieuw 200? in de NDRSM dok in Amsterdam... Wie was daarbij? Die vijf knallen voor 12 uur zal ik echt nooit vergeten...

Kniftig | 19-12-08 | 14:58

Kniftig | 19-12-08 | 14:49
Jij weet inderdaad niet wat (&%($~)%&!)&(&%@^(_) betekend, Er staat dat ik je een ontzettende fijne vent vind..

SwaY | 19-12-08 | 14:58

Wat me vooral opvalt, is dat er niet half zo hard wordt opgetreden tegen drugs die kalm houden (heroine) of oogkleppen opzetten (coke), terwijl de drugs die geestverruimend zijn, paddo's LSD< cannabis, etc, daar worden hele kruistochten tegen gevoerd, al eeuwen lang. Onze leiders zijn als de dood dat we 'outside of the box' gaan denken.

Truttebol | 19-12-08 | 14:58

random gast | 19-12-08 | 14:54
Daar zeg je iets. Als mensen bij gebrek aan betaalbare drugs zelf iets als meth weten te bedenken, zou je er van uit kunnen gaan dat de war on drugs altijd een verloren strijd is.
"People wanna get high" - Chris Rock

Rammstein | 19-12-08 | 14:57

SwaY | 19-12-08 | 14:40
Geheel verzorgde gangbang inclusief ontbijt?

repulse | 19-12-08 | 14:57

lounge01 | 19-12-08 | 14:51

Ja helemaal met je eens. Echt de factor schade voor maatschappij weegt mee. aangezien alcohol vele malen meer wordt genuttigd dan xtc is de schade automatisch hoger. Als je het relativeert zal XTC en ook LSD een stuk hoger komen. Zelfs boven de alcohol.

Kniftig | 19-12-08 | 14:56

Denk dat LSD zo laag staat omdat het een drug is die je niet dagelijks tot je kunt nemen. En daardoor geen verslavende factor heeft. Zelfde geld voor XTC dat bijv geen lichamelijke verslaving heeft, in tegenstelling tot heroine.

Maar ik mis iets als Crystal Meth op dat lijstje, of staat dat onder een andere naam. Die schaal ik nog erger in dan Heroine.

random gast | 19-12-08 | 14:54

ja best.... ga is aan het werk ofzo.... i lach me dood!! altijd zeggen ze van: er staan nu snuffelhonden... en elke keer loop ik zo door (lachend en wel)

paddostoel | 19-12-08 | 14:54

@Fragony | 19-12-08 | 14:00
Ja dan snap ik het. Ben/was zelf meer van pillen. Kreeg ook bijna altijd dezelfde, en dan kende ik het effect. Maar op een feest als Awakenings herkende ik de cokeheads gelijk. Ze liepen te springen en te beuken, en waren vooral uit op ruzie.

Framoes | 19-12-08 | 14:53

@Rammstein | 19-12-08 | 14:49
Is altijd een goed idee, aan dingen twijfelen, dus mij hoor je niet tegen jouw argument ingaan. Maar overweeg wel dat de mensen die hier achter zitten, geen kinderachtige onderzoekers zijn en dat The Lancet door de hele medische wereld wordt gelezen. Ongefundeerde onzin zal er niet snel in verkocht worden.

Truttebol | 19-12-08 | 14:53

ik
leef
nog
steeds
jammer
he

-Strotgrondel- | 19-12-08 | 14:53

Whahaha.

*verder geen woorden aan vuil maakt aan daverend gelul*

vander F | 19-12-08 | 14:53

Saxon @ 14:49

Ja ik denk dat de kosten van opsporingsinstanties zijn meegerekend als zijnde "schade voor de maatschappij" dan komen Coke en Wiet beduidend hoger uit dan bv. Alcohol. Maar als je die factor buiten beschouwing laat. Zal alcohol flink hoger komen omdat die factor "schade voor de maatschappij" waarschijnlijk niet zwaar meeweegt.

Kniftig | 19-12-08 | 14:53

pukkels
op
de
tong
zwerend
op
mijn
lip
en
een
zweertepel
op
de
koop
toe

-Strotgrondel- | 19-12-08 | 14:52

@Kniftig | 19-12-08 | 14:46
De factor 'overlast voor de samenleving' is 1 van de 3 maatstaven die is gehanteerd bij het opstellen van de lijst, dus het zit er absoluut in betrokken.
1. Mate van verslavendheid
2. Mate waarin het verwoesting van het lichaam(sdelen) veroorzaakt
2. Mate van overlast voor de samenleving

Daarop is die lijst gebaseerd.

Truttebol | 19-12-08 | 14:51

@Kniftig | 19-12-08 | 14:37
Alcohol is funest voor de menselijke bovenkamer vrind, dat staat als een paal boven water (en dan heb ik het nog niet eens over de schade aan lever/slokdarm/maag). Of voor xtc het zelfde geldt weet ik niet, de onderzoeken hiernaar spreken elkaar nog al tegen.

lounge01 | 19-12-08 | 14:51

1 keer knipperen met de ogen na het laten van je geest veruimende scheet, en je bent verboden! Ik voorspel u ..... houd ramen en deuren gesloten!

ACE_1978 | 19-12-08 | 14:51

Doe mij maar lekker wat Rauwkost

bo-oz | 19-12-08 | 14:50

Aan alcohol wordt veel verdient door de overheid, dus wordt niet verboden. Ik zelf heb meer mensen door alcohol naar de kloten zien gaan dan door pilletjes, nakkies of andere genotsmiddelen.

struinhaas | 19-12-08 | 14:50

@Truttebol | 19-12-08 | 14:39
"mate waarin het schade toebrengt aan de samenleving"
Deze is natuurlijk een beetje tricky. Voor wat betreft alcohol lijkt me dat wel duidelijk. Maar welke is dat voor canabis? Mss is het gemeten naar Amerikaanse maatstaven, waar het idd wel er zuur is als je 5 jaar de bak in draait voor het in bezit hebben van wat wiet.
Vindt die SOS op nr# 2 ook wel vreemd.

Saxon | 19-12-08 | 14:49

Rammstein @ 14:42

Keine anhung, ich bin Jude und ich habe geschwert nimmer Deutsch zum lernen und sprechen. Ja ich weiss aber es is kein sprechen aber schreiben verstehen sie?

SwaY @ 14:46

Je moet eens leren complimentjes te herkennen en te waarderen. Er van uitgaande dat: ( (&%^(*@()&^()&(!)%&)&_88^+)(Q$) niet betekent dat je me lief vind.

Kniftig | 19-12-08 | 14:49

Maar, gottegottegot, wat zijn WE blij met dit kabinet. Wie zijn nu verdomme precies de mensen die CDA aan 37 en PvdA aan 36 zetels helpen in de peilingen? Fokking babyboomers?
De Nederlander verwordt tot een ubergezond, zichzelf aan zorg en energie blauw betalend, godvrezend wezen. Leuk leven.

J.N. de Kabelpen | 19-12-08 | 14:49

SwaY | 19-12-08 | 14:46
Komt goed !
Truttebol | 19-12-08 | 14:42
Dat durf ik te betwijfelen.

Rammstein | 19-12-08 | 14:49

laat mensen toch lekker doen wat ze willen stelletje ziekelijke betuttelaars!

omwenteling | 19-12-08 | 14:49

@Hondenmoller | 19-12-08 | 14:44
Je legt de vinger op de zere plek: ik heb mensen, die toch echt wel weten wat voor (wetenschappelijk) gerenommeerd blad The Lancet is, keihard zien volhouden dat ze het NIET geloven - omdat ze anders moeten toegeven dat ze inderdaad net zo erg zijn als al die blowers en spuiters die ze zo verafschuwen en die ze gebruiken om zichzelf tegen af te zetten: wij zijn beter dan dat schorriemorrie. Nou, blijkbaar niet dus.

Truttebol | 19-12-08 | 14:49

Truttebol @ 14:39

ja ok maar dan geeft dat ook een beetje een vertekend beeld. Omdat de overlast die het aan de maatschappij brengt afhankelijk ook is van de mate en de omgeving waarin het gebruikt wordt. Als je die factor ook zou meewegen zou je weer een ander lijstje krijgen. Maar het is me duidelijk en op wat details na ga ik wel mee in dit lijstje en de beweringen.

Kniftig | 19-12-08 | 14:46

Lying Dutchman | 19-12-08 | 14:41
Und waarom niet?
Kniftig | 19-12-08 | 14:41
JIj bent echt..... ( (&%^(*@()&^()&(!)%&)&_88^+)(Q$)
Rammstein | 19-12-08 | 14:42
Thanks babe... booze&filosophy 2009?

SwaY | 19-12-08 | 14:46

Helemaal strak van de pure ranja over 10 jaar
tot die tijd geniet (met mate) zolang het nog kan!
Overal is als een 'zero-tollerance' beleid zon beetje..
dan zie je dus vlak na het begin van zon feest al mensen ram van de kaart
omdat ze van te voren al hebben ingenomen....

Steuntrekker | 19-12-08 | 14:45

Ehm dus wat dit dus zegt is dat er volgend jaar geen durgshonden meer staan op sensation omdat de organisatie zelf weer mag controleren? Van die gele shirtjes?

Tinus Trekveer | 19-12-08 | 14:44

Truttebol | 19-12-08 | 14:35
Mensen zijn altijd zo geindoctrineerd dat ze dit lijstje niet snel geloven. Moet je eens kijken wat er op plek 18 staat :p en wat op plek 5

Hondenmoller | 19-12-08 | 14:44

Kniftig @ 14:41

De extra T mag Cohen opdrinken met zn Finnen.... (ha gevat zeg!)

Kniftig | 19-12-08 | 14:44

@Strotgrondel
Idd! Stemt allen de volgende keer dus NIET op een partij die links-betuttelend is, of rechts-religeus. Dan komt 't snel weer goed.

hotmint | 19-12-08 | 14:44

@truttebol
voor veel alkoholisten is dit lijstje zwaar bedreigend.
drinken ze in de kerk ook geen aldi wijn op zondag?
iemand nog een suck van mijn joint?
(thuiswerken rulez)

weedo | 19-12-08 | 14:44

Kniftig | 19-12-08 | 14:41
Es kocht die Eifersucht ?

Rammstein | 19-12-08 | 14:42

"GS-trendwatch voorziet een terugkeer van de huisfeesten, geen -ongewenste- anale en vaginale visitaties, gewoon een dj-setje downloaden en gezellig stampen in de huiskamer."

Onthou die zin !!!

Over twintig jaar zingt onze Sonneveld ineens een knip en plakwerk zoals dit....

Thuis heb ik nog een ansichtkaart

Waarop een Moslim met een baard.

Een slagerij J. van der Ven

Een kroeg, een juffrouw op de fiets

Een hoer, het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets

Maar het is waar ik geboren ben

Dit dorp, ik weet nog hoe het was

De moslima's in de klas

Een kar die ratelt over keien

Het raadhuis met een moskee ervoor

Een zandweg tussen koren door

Geien juichend op de boerderijen

Nog even niets mag mer :((

Niertje | 19-12-08 | 14:42

Lekker hypocriet weer, drugs gebruiken is slecht, maar jezelf een levercirrose zuipen, geen probleem!

lounge01 | 19-12-08 | 14:42

0verigens blijkt de schade door XTC aan hersenen veel minder erg dan eerste gedacht werd. En vooral: het is NIET onherstelbaar, blijkt nu. Als je stopt met XTC en het genoeg tijd geeft, komt alles weer op gang.

Truttebol | 19-12-08 | 14:42

@SwaY | 19-12-08 | 14:40
Dat wil je niet.

Lying Dutchman | 19-12-08 | 14:41

Rammstein @ 14:39

Dat betwijfel ik... Vindt het wel van enige klasse getuigen dat ze een persoonlijke woordvoerder/ster heeft...

Kniftig | 19-12-08 | 14:41

Partij van de Achterlijkheid verbied opvallend veel dat niet in het kraampje van onze moslim broeders past. Naar mijn mening word de Partij van de Achterlijkheid achter de schermen door onze islamitische medeburges bestuurd.

f*ck away off | 19-12-08 | 14:41

He hebben ze er toch nog ff een verbod doorheen gejast, deze kan nu niet meer in dat artikel over alles verboden van dit jaar.
www.revu.nl/
www.jemagookniksmeer.nu/

sjeepie | 19-12-08 | 14:40

jongens.. thuisfeestje bij mij!

SwaY | 19-12-08 | 14:40

1 - Alleen bekrompen geesten verbieden geestverruimende middellen
2 - Van die licht-trip kreeg ik schuim op m'n lippen en had last van zware spasmen
3 - De volgende URL is een goede training voor aanstaande huis-dj's
.
www.tony-b.org/
..... even geduld tot de set geladen is en GO!

Doorgaans Nooit | 19-12-08 | 14:39

@Kniftig | 19-12-08 | 14:37
Je bent de eerste niet die het niet gelooft, en toch zijn dit de meest recentelijk onderzochte feiten. Er hoort ook een uitzending van het programma 'Horizon' bij, waarin deze onderzoekers aan het woord komen. Eentje zegt zelfs: 'Als alcohol vandaag als nieuwe drug geintroduceerd zou worden, zou het onmiddellijk verboden worden, zo gevaarlijk is het.'
De maatstaven voor de lijst: gevaar voor je lichaam, mate van verslavendheid en mate waarin het schade toebrengt aan de samenleving. Nou, met die laatste in het hoofd scoort alcohol sowieso hoog, maar het spul is ook echt rete-verslavend, veel erger dan XTC of khat.

Truttebol | 19-12-08 | 14:39

Kniftig | 19-12-08 | 14:38
More than you can handle, my dear sir.

Rammstein | 19-12-08 | 14:39

Af en toe een discotablet... Niks mis mee.

random gast | 19-12-08 | 14:39

@ SwaY

Al wat persoonlijkheid ontwikkeld, moppie?

Kniftig | 19-12-08 | 14:38

@ Truttebol

Geloof ik niks van dat lijstje? XTC is funest voor je hersenen. Aan GHB en LSD zijn ook de nodige mensen gestorven, indirect dan wel, maar toch. Van een wietdode heb ik nooit gehoord.

Kniftig | 19-12-08 | 14:37

De reden waarom ik jullie zo bewonder, is jullie strijd tegen hypocrisie. Nou niet zelf hypocriet gaan doen, meneer Weesie en consorten. Eerlijk zijn en toegeven dat alcohol enger is dan menig ander 'drugsdingetje'.

Truttebol | 19-12-08 | 14:36

Jullie geen voorstander van enge drugsdingen? Dan straks ook die bortrel laten staan. Hier is-ie nog eens, het lijstje van een paar maanden terug in The Lancet (en zelfs jullie weten dat die lui niet geschoffeld zijn zoals politici, maar dealen met de feiten zoals ze zijn):

Research recently published in the medical journal The Lancet rates the most dangerous drugs (starting with the worst) as follows:

1. Heroin
2. Cocaine
3. Barbiturates
4. Street methadone
5. Alcohol
6. Ketamine
7. Benzodiazepines
8. Amphetamine
9. Tobacco
10. Buprenorphine
11. Cannabis
12. Solvents
13. 4-MTA
14. LSD
15. Methylphenidate
16. Anabolic steroids
17. GHB
18. Ecstasy
19. Alkyl nitrates
20. Khat

Oftewel: misschien toch straks maar beter een jointje? is stukken minder eng dan alcohol.

Truttebol | 19-12-08 | 14:35

witwas | 19-12-08 | 14:24
brand los!

SwaY | 19-12-08 | 14:34

StijlvolRechts @ 14:30

Ik vrees dat je het bij het juiste einde hebt... Maar goed dergelijk handelen van een overheid rechtvaardigt het verzet...

Kniftig | 19-12-08 | 14:34

2008 - Het jaar van de verboden:

-rookverbod horeca
-paddo's
-drugs op dans feestjes
-theater voorstellingen
-hoeren op de wallen
-fitna (bijna dan)
-etc, etc...

Alles mede mogelijk gemaakt door de 4% Christen Unie stemmerts.

Saxon | 19-12-08 | 14:34

Houdt dit nou nooit op? Zelfs Amsterdam wordt een vrijhaven voor biblebelters en ander conservatieve geheelonthouders. Laat ze lekker de tering krijgen met hun gezeik want ik ben het echt ZAT! Die oneindige bemoeizucht moet ophouden! Buiten het feit dat het niet te controleren is, is het niet wenselijk. Wat denk je dat er gaat begeuren als je niet eens meer een pilletje kan nemen als je lekker op Awakenings staat te bouncen en te spacen? Juist, je gaat meer drinken! En laten we wel wezen, een Westergasfabriek met mensen aan de drugs is een stuk gezelliger en vredelievender dan een hal vol bezopen zwetende mensen. Doorgaans ben ik van de nuance en zelfs een fan van Cohen. Maar dit gaat mij als Amsterdammer werkelijk te ver. Dat hypocriete gezeik en die controledrang moet ophouden! Laat de burgers lekker beslissen wat goed voor ze is.

Flowers | 19-12-08 | 14:33

Eigenlijk doen ze dit niet voor de burgert. Maar omdat die vervelende mensen die plezier hebben de overheid en de verzekeringen geld kosten. Politie inzet, Ambulances voor de mensen die geen maat kennen, lichamelijke ongemaken door het gebruik van drugs en de overlast van luidruchtige partypeeps die de zondagsrust verstoord. Een aangezien de staat behoorlijke kosten heeft gemaakt ivm de ons aangepraate krediet crisis hebben ze geld nodig. Dus doen ze het op deze manier... Zowieso gaan verzekeringsmaatschappijen steeds meer op hun centen zitten. En straks kunnen ze helemaal goed zien wat je allemaal doet, Bonuskaarten van de supermarkt, het EPD. Ohw dus u rookt en drinkt een kratje pils per week en eet ook nog eens veel rood vlees.. Uw premie wordt verhoogt met 10%.. Ohw u bent vegetarier en daarom geen vlees. Maar in vlees zitten belangrijke stoffen die u echt nodig heeft u loopt nu meer Risico uw premie wordt met 10% verhoogt.... U gebruikt wel erg veel medicijnen uw premie wordt met 10% verhoogt. Ik kan helaas niet in de toekomst kijken maar ik ben bang dat we toch deze richting opgaan. Hopelijk zit ik er naast we zullen zien...

StijlvolRechts | 19-12-08 | 14:30

joepie weer een verbod

Duderoo | 19-12-08 | 14:29

Nou mooi dat betekent dat er dus meer drugs gebruikt gaan worden.

Absolutisme | 19-12-08 | 14:29

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de meeste Amsterdammers liever zagen dat Cohen zich iets méér zou bezighouden met alle Finse ellende in de stad en iets minder met de vrijetijdsbesteding van hén die wél een bijdrage aan de maatschappij leveren.

Maar Cohen is dikke vriendjes met de Finnen, stopt ze flink wat geld toe en gaat lekker gefrustreerd "burgertje pesten".

Trouwens ? Is Cohen dit jaar door zijn eigen ingeschakelde "onafhankelijke" onderzoeksbureau nog niet tot beste burgemeester van de wereld uitgeroepen, zoals vorig jaar ?

De Droit | 19-12-08 | 14:28

Thuisfeesten. Zo fleurt ook de bevolking van Iran haar bestaan op. Met thuisfeesten.

J.N. de Kabelpen | 19-12-08 | 14:28

SwaY @ 14:21

Zolang jij weigert te slikken ga ik niks verspillen...

Kniftig | 19-12-08 | 14:27

@ Rammstein en Sway Nou de fantasie begint hier ineens overuren te draaien

witwas | 19-12-08 | 14:24

Als Cohen was, zou ik me op een achternamiddag terugtrekken in de rooksalon, op de divan gaan liggen en me hardop af vragen wie ik ben. Wie ben ik? Ooit droeg ik een sociaal gezicht, nu gedraag ik me als grootvizier van Islamsterdam. Hoe is dat zo gekomen? Welke kant ga ik op?

J.N. de Kabelpen | 19-12-08 | 14:24

zolang ze oud gristelijke gebruiken zoals incest en sex met het licht uit maar niet gaan verplichten, houd ik het wel uit tot de volgende verkiezing. hoop ik.
anders ga ik met een kannetje benzine -weggejorist-

weedo | 19-12-08 | 14:24

Grappig (...) en dat terwijl de religieuze bewustzijnsvernauwing door deze burgemeester zo wordt bevorderd.

Iko Nal | 19-12-08 | 14:24

SwaY | 19-12-08 | 14:22
..... nooit meer gedaan iig.
Een tevreden roker is geen onrust stoker.

Rammstein | 19-12-08 | 14:24

Rammstein | 19-12-08 | 14:20
Zero tol.. hmmm was dat een feesje in de Arena? En sja.. het kan goed fout gaan.. ik waag me er sowieso niet meer aan, alleen jointje op zijn tijd ..

SwaY | 19-12-08 | 14:22

Maar per wanneer is dit? Anders dan moet ik morgenavond maar thuis op de bank gaan zitten.....

Wim-Lex | 19-12-08 | 14:22

Kniftig | 19-12-08 | 14:21
Dus eigenlijk beschrijf je hier wat jij in het dagelijks leven doet: Weinig resultaat behalen?

SwaY | 19-12-08 | 14:21

jimbrowski @ 14:17

Net als al het andere:
Met heel veel regels, heel veel ambtenaren en heel veel controle en handhavers en heel weinig resultaat.

Kniftig | 19-12-08 | 14:21

SwaY | 19-12-08 | 14:19
Is mij een keer gebeurd, zero tolerance en alles in één hap naar binnen.
Ik raad het iedereen af.

Rammstein | 19-12-08 | 14:20

repulse | 19-12-08 | 13:56
Dan stort de organisator zich maar in gristelijke partijtjes.

Rammstein | 19-12-08 | 14:20

Rammstein | 19-12-08 | 14:18
Wat is het toch fijn om een vrouw te zijn,... ;) :p

SwaY | 19-12-08 | 14:19

SwaY | 19-12-08 | 14:15
We hebben nou eenmaal meer verstop- mogelijkheden en effe meer fantasie.

Rammstein | 19-12-08 | 14:18

idd: LOL. Hoe de neuk denken ze dit te bereiken?

jimbrowski | 19-12-08 | 14:17

Wat is een kroeg zonder rokers....
.
Ik zou zeggen flink aanpakken en drugs, pillen, paddo's, pijpjes en alle randfiguren daaromheen ga lekker maar thuisgebruiken.
.
Zo, nu nog de alchol uit de kroeg en we hebben een smetteloos bestaan!
.
Lang leve de Holland B.V.
.
*stookt nog eens flink de kachel op om er zeker van te zijn dat de zeespiegel stijgt en holland verzuipt.*

Subtiel | 19-12-08 | 14:17

Die ambtenaren zullen wel gedacht hebben dat er wel eens mensen kunnen zijn die meer plezier in hun leven hebben dan zij. En dat kan natuurlijk niet.

blinde kip | 19-12-08 | 14:17

Ik leer dankzij de comments in dit artikel nog meer over drugs dan tijdens mijn drugsvoorlichting op de middelbare school!

Dr. Klapsteen | 19-12-08 | 14:15

Rammstein | 19-12-08 | 14:10
2 vliegen in 1 klap, én dikkere tieten én zo strak als een garnaal..

SwaY | 19-12-08 | 14:15

Je vraagt je af wat voor thee die Cohen eigenlijk drinkt...

Broxy | 19-12-08 | 14:15

repulse | 19-12-08 | 13:56
Je hebt geen idee hoe naar de klote ik ben op het moment maar bedankt dat je me er even op wijst dat ik naar de klote ben. Voor de rest wil ik alleen nog mar aan je kwijt dat ik nu niet meer op je reageer tenzij je me m...

SwaY | 19-12-08 | 14:15

Er zou een verbod moeten komen op verbieden!!!

blackbird | 19-12-08 | 14:13

XTC Love! Yeah!

KaiserSoze | 19-12-08 | 14:11

Gewoon weer ouderwets een gevulde beugel bh om dames.

Rammstein | 19-12-08 | 14:10

@ apos01 | 19-12-08 | 14:06

XTC geeft een complete andere dimensie aan zowel de muziek, de sfeer en de euforie. Het is geen uiteraard geen noodzaak, maar wel zo'n heerlijke toevoeging aan een dikke party. Daarbij zijn er voldoende onderzoeken gedaan naar de schadelijkheid van XTC. In tegenstelling tot alle andere drugs (dus ook caffeine en alcohol) is XTC allerminst schadelijk. Zowel voor de gezondheid als voor de maatschappij.

Deport | 19-12-08 | 14:09

Griffomisering ipv Isamisering, Geert Wilders leidt de aandacht af en ondertussen trapt deze gereformeerde overheid ons terug de jaren 50 in, met onzin regels- en wetten. Rose'tjetijdens het zeilen is ook over (0,5 promille ipv de 0,8), alsof je bij 0,8 leeeevensgevaarlijk bent met je zeiljachtje; let wel, snelheid 6 knopen/uur!
Je zou is tegen een ton aanvaren, helm verplicht aan boord. Wat een gezeik.
De echte probleme aanpakken; gedesintegreerde aso's, mega wietindustrie of oostblokrovers.. das lastig. Hardwerkende burgers afzeiken, das griffofijn.

glaaf | 19-12-08 | 14:09

Volgens mij zijn de gebden gehoord! Holland wat zo een tolerante en vrije land was, verandert langzamer zeker in een industrie fabriek! Geen coffeeshops, geen wallen, rookverbod, belasting, en nu ook drugs vrije dance events! Steeds meer radicalisering, bevolkingsgroepen worden tegen elkaar uitgespeeld!!! Psycho's die hun bloed eigen dochter in koele bloeden vermoorden krijgen 4 jaar.... Ow ja, at last but not least steeds meer moskeeën!

Hiep hiep hoera!

Vertel me wat is hier zo leuk/mooi aan dit land? Behalve de tokkies?

Amazigh | 19-12-08 | 14:08

Even aanvullen, als je zelf geen pillen gebruikt dan gaat het gedrag van sommigen je wel een beetje tegenstaan, vriendelijk maar ook een beetje overdreven het is soms onmogelijk om een leuk praatje te maken met iemand met een pil op je verkeert gewoon in een andere staat. Coke heeft geen echt effect behalve dat je weer wat energie hebt of dat beetje extra tussen de lakens, als je een beetje rustig aan doet.

Fragony | 19-12-08 | 14:06

tja amsterdam... dan mag je wel een betrouwbare organisatie verwachten... waar een wannebe herman brood voor de deur staat... niks aan de hand gewoon doorlopen.

poetsnoet | 19-12-08 | 14:06

Nee je kan lullen wat je wilt maar ik ken meer dance liefhebbers die geen drugs gebruiken dan wel gebruiken. Uit je bol gaan kan ook zonder die klote drugs.
Als je nog steeds denkt dat je een pilletje en een snuif nodig hebt om je goed te voelen moet je nodig eens naar de psychiater.

apos01 | 19-12-08 | 14:06

Snuiverts mogen met spiegel en al de cel in, spuiterts naar het Leger des Heils..

Slikkerts zijn koeL!

Dr. Klapsteen | 19-12-08 | 14:05

Let maar op: Alle progressieve vrijheden waar NL zich zo mooi in kon onderscheiden (in de vs krijg je 6 jaar voor het roken van een joint) gaan op de schop.
En wie staan erbij en kijken ernaar??
Juist! De progressieven, inmiddels net zo middelmatig en nauw van geest als de generatie waar ze zich 30 jaar geleden tegen afzetten.
Ik zeg: bankroet. Nl wordt een land vol samengekenepenbillenburgerij en een totaal gebrek aan 24uurs economie.
Het Polen van de toekomst.

bidlip | 19-12-08 | 14:03

dance en drugs
reaguurders en sarcasme
politici en leugens
ambtenaren en luiheid

mail cheauvinist pic | 19-12-08 | 14:03

@Fragony | 19-12-08 | 13:51
Je herkent cokeheads gelijk op feestjes: ze zijn aan het zieken ipv feesten.
Framoes | 19-12-08 | 13:54

Precies.

Bastardia | 19-12-08 | 14:00

Als ik zeg wat ik hierover denk dan wordt ik,
weggejorist en opgerot
Dus hou ik me maar in.
Leve de anarchie!!!

links tuig | 19-12-08 | 14:00

@Framoes | 19-12-08 | 13:54, zat beetje te kutten ik weet het, maar ik kan niet zo goed tegen pillen, vind het vreselijk als ik geen controle heb over wat ik denk en de pil beland uiteindelijk zonder uitzondering in het toilet. Op een dancefeest drink ik lekker whiskey, en een halfje coke mee om de laatste uurtjes door te komen.

Fragony | 19-12-08 | 14:00

Zucht. Ik beleef ook plezier aan koffie, misschien wordt het tijd dat we dat ook maar eens gaan verbieden?
Iemand moet de politiek toch eens gaan leren dat drugs, mits met mate gebruikt, goeie dingen zijn die niet verboden dienen te worden. Legaliseren met goeie voorlichting, zoals met alcohol en sigaretten, dat is de manier.

Phoq | 19-12-08 | 14:00

Gaan de organistaties dan ook zelf drugshonden aanschaffen?

Deport | 19-12-08 | 13:59

Kokkie en ik nemen altijd een eitje en een doppie voordat we gaan paaldansen.

peppievankokkie | 19-12-08 | 13:57

WTF is een screenlite?

BTW: nog nieuws van Fleauxe en de schijnbaar latente homofobie van Joris?

Stijlloze bezoeker | 19-12-08 | 13:56

"Dat hele dansgebeuren is over een half jaar dus zo dood al een pier."
Mooi!

Hobbykip | 19-12-08 | 13:56

Zonder drugs trek ik die feestjes niet. Zonder drank mijn werk ook niet bytheway.

Lying Dutchman | 19-12-08 | 13:56

SwaY | 19-12-08 | 13:51
Begrijpend lezen is ook niet echt je beste onderdeel hé? Wanneer "De verantwoordelijkheid voor de aanpak van drugsgebruik en -handel komt te liggen bij de organisator van het evenement."
Betekent gewoon simpel weg dat op het moment dat er ook maar aan kan worden getoont dat iemand op jouw feest drugs in bezit heeft of heeft gebruikt de organisator de lul is. Waarbij de politie alleen maar hoeft aan te tonen dat jij jouw verantwoording als organisator niet goed hebt gedragen, met andere woorden, dit is het einde van de feesten...

repulse | 19-12-08 | 13:56

Volgens mij moeten de politici dit probleem (hun mening) bij de bron aanpakken. Ga eens actief de producenten opsporen, daar wordt het grote criminele geld verdient en die maken van Nederland een narcostaat met een slechte naam in het buitenland. Verbieden van het gebruik heeft geen zin, daar wordt het alleen maar aanlokkelijker van.

witwas | 19-12-08 | 13:56

rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrright... binnenkort gaan we helemaal van padje van 20 liter rooibosthee

biggusdickus | 19-12-08 | 13:55

Amsterdam doet er alles aan om iedereen weg te jagen. De wallen dicht, coffeeshops sluiten en nu ook een nog zero-tolerancer beleid dan er al was.
Gaat lekker zo.
@Fragony | 19-12-08 | 13:51
Je herkent cokeheads gelijk op feestjes: ze zijn aan het zieken ipv feesten.

Framoes | 19-12-08 | 13:54

lol
laughing out loud.

maar ik vind het ook. drugs en dancefeesten hebben niets met elkaar te maken. de jeugd gaat ervan naar de kleaute

Keizer Snee | 19-12-08 | 13:54

@Fragony | 19-12-08 | 13:51

En jij bent er echt heilig van overtuigd dat Columbiaans marcheerpoeder niet voor paupers is

--neus-- | 19-12-08 | 13:53

Ach dat is toch niet uit te bannen! Laat mensen toch lekker. Ik heb op dancefeesten meer last van dronken paupers dan mensen met pil op hoor... sfeer is altiid super!

Wim-Lex | 19-12-08 | 13:53

Wat een apehoofd is die cohen. Als ze bij de HMH maar niet van die qlimax controles gaan houden maakt het me niet uit. Maar wat boeit hem het zo erg? Wat een betutteling de laatste jaren. Op die dance events veroorzaken drugs echt niet zoveel problemen. In ieder geval maar een fractie van de alcoholproblemen. Wat denkt hij hier nou mee op te lossen? Er gaat heus niks veranderen, behalve dan dat de overheid zijn kas kan spekken met boetes. En vervolgens 10 dubbel weer opmaakt voor het opleiden van die snufferts. Maar die lijer van een cohen moet eerst maar eens een paar van die feesten gaan bezoeken vind ik. Dan moet ie dat eens gaan vergelijken met een doorsnee ajax wedstrijd. Eens kijken waar de sfeer beter is. Laat mensen hun drugs gewoon gebruiken, dan kun je het in ieder geval een beetje controleren.

Hondenmoller | 19-12-08 | 13:53

Ik vraag me toch af hoe ze dat dan doen met de mensen die welgeteld 1 sec voordat ze door de security gaan een lading drugs achteroverdrukken. 'Nee hoor, Ik heb niets bij me.....

SwaY | 19-12-08 | 13:51

Drugs zijn verboden wat is er zo moeilijk aan, in de praktijk valt de naleving wel mee, ik ben nog nooit gecontroleerd. Pillen zijn overigens voor paupers doe mij maar dat columbiaanse marcheerpoeder.

Fragony | 19-12-08 | 13:51

Dit christen kabinet is al hun Christelijk normen en waarden er door aan het drukken. Plezier hebben wordt verboten! Wat een kut leven moeten die gelovige hebben zeg. Druk met overal tegen zijn en over klagen, Druk met hun wil aan de rest op te leggen, Druk met betutteling, Druk met kinderen...... Sterf!

StijlvolRechts | 19-12-08 | 13:50

Dus geen visites meer aan de darkroom.
*nog ff pillen slikken gaat*

alsmargeilismagalles | 19-12-08 | 13:50

Dus de politici kunnen niet met het probleem overweg en schuiven de verantwoordelijkheid van zich af op ondernemers?

Shieldje | 19-12-08 | 13:48

De makkelijkste weg. Kan je er als politiek niks aan doen, dan leg je de verantwoordelijkheid bij een organisatie, die er ook niks aan kan doen. Het begon met voetbal. Clubs werden verantwoordelijk gehouden voor de rellen. Straks gaat dit bij alles zo.

Buutendieker | 19-12-08 | 13:48

Beetje spuit 11 verhaal. Lopen burgemeesters, met name die Wipneus Pim van 020, niet al jaren te zeiken dat er geen dope meer gebruikt moet worden op dancefeesten? Dit was toch in 1996 al met Hellraiser in de Sporthallen Zuid? Nergens drug om maken... die pillen krijg je wel mee naar binnen als je ze goed verstopt.

JaapStar | 19-12-08 | 13:47

dikkegek @ 13:42

Cohen en al die andere elitaire politici hebben geen enkel idee wat er zich onder de mensen afspeelt. Het zijn nu eenmaal politici. Hun ego is te groot om zich onder de burgers te mengen...

Kniftig | 19-12-08 | 13:44

Ik neem zelf nooit drugs, maar geef mij maar een feestje met mensen die een(beetje) drugs nemen dan bier....

GebuktIsGenomen | 19-12-08 | 13:44

Zo dan mogen ze wel een paar drugshondjes in training doen. Als Cohen ooit naar een groot feest is geweest kan hij weten dat de controle een lachertje is gewoon.

dikkegek | 19-12-08 | 13:42

Tering alles wat dit leven een beetje dragelijk maakt wordt je afgepakt...

Wij geen drugs, zij geen Jezus... Zo die zit!

Kniftig | 19-12-08 | 13:42

@ small_town_dure >> Niet alleen leuker, maar ook goedkoper en langer ;-)

dutchdj | 19-12-08 | 13:42

"Hoewel de dance-events volgens het college bij het Amsterdamse uitgaansleven horen en van culturele en economische betekenis zijn voor de stad, horen er geen drugs bij."

Ja dat vinden hun, andere denken daar misschien anders over. Drank en feesten hebben in principe dan ook niks met elkaar te maken dus dan moet je dat ook verbieden...

Capt. Iglo | 19-12-08 | 13:42

LOL wat een onzinartikel. Dit verandert helemaal niks.
Overal ter wereld wordt drugs gebruikt of t nou een klein beetje verboden is of helemaal. Het zal niks uitmaken net zoals de toegenomen controles bij feesten de laatste jaren onder aanvoering van onze eigen ''neocons' van het CDA.
'

keizeradmiraal | 19-12-08 | 13:41

coca zonder cola

noujongentoch | 19-12-08 | 13:41

O jé ojé. de betutteling verwordt vertrutting. *wacht tandenknarsend op de volgende verkiezingen*

-Strotgrondel- | 19-12-08 | 13:41

Een echte liefhebber heeft ook geen drugs nodig!

Reez | 19-12-08 | 13:41

overbodige vingerplanten zijn het. Kan me niet voorstellen dat een ambtenaar ook maar ooit in zn leven een bouncend feest heeft gezocht. En toch daar over wijsneuzen, jasses.

dr. tikshit | 19-12-08 | 13:41

Nou nou nou nou nou nou nou .....

papadopoulos | 19-12-08 | 13:40

Mooi, illegale feesten zijn meestal toch veel leuker

small_town_dude | 19-12-08 | 13:40

cohen van de wereld ofzo?

weedo | 19-12-08 | 13:40

Cohen is een echte moslim aan het worden...

Onderbuik | 19-12-08 | 13:40

Verantwoordelijkheid bij de organisatie. Wat gaat er dan veranderen? Niks.

Deport | 19-12-08 | 13:39

Het volgende is Bier en Cafe's hebben niets met elkaar te maken?

StijlvolRechts | 19-12-08 | 13:39

Drugs is ouder als politiek en zal er nog steeds zijn als politiek verdwijnt.

winod | 19-12-08 | 13:39

Als het aan de christenhonden ligt wordt ook de jaartelling over een tijdje 400 jaar teruggezet.

dutchdj | 19-12-08 | 13:39

Wie bedenkt al deze onzin?

Weatherman | 19-12-08 | 13:38

en dan gaan we op het dancefeest met z'n allen allemaal een kopje rooibos drinken

ODapperDapper | 19-12-08 | 13:37

Wat is dat toch met die ziekelijke neiging de burger al zijn genoegens te ontzeggen? Ik vrees dat Nederland in een soort Oostblokland aan het veranderen is...

Arond | 19-12-08 | 13:37

Wie heeft die lichttherapie van het vorige topic al gedaan?

ik-de-pik | 19-12-08 | 13:35

En ik ben de kerstman...!!!

vlammetjuh | 19-12-08 | 13:34

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl