
De goede doelen van Nederland rapporteren een topjaar! Nou ja, over 2007 dan. Nog nooit in de geschiedenis van de mensheid werd er in Nederland zoveel gegeven aan goede doelen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er in 2008 trouwens minder werd gegeven, maar dat horen we pas over een jaar of twee. Maar u kunt stoppen met geven, ze hebben genoeg. Ten opzichte van 2006 is de opbrengst met 8,6 procent gestegen tot
1,2 miljard euro, aldus het
keurmerk voor goede doelen. Dan hebben we het over giften, de subsidies zijn hier nog niet bij opgeteld. Het is trouwens een misverstand om te denken dat het geld dat u aan een goed doel geeft, naar een goed doel gaat. Uw geld gaat in de meeste gevallen linea recta naar beleggingsfonds. Van de winsten uit deze beleggingen runnen ze hun eigen organisatie. Blijft er wat over, dan gaat dit naar een goed doel. Besef wel dat áls u in 2009 nog wat geeft, u bezig bent om een
aangetaste vermogenspositie aan te zuiveren. Daar moet je maar net zin in hebben...
Reaguursels
Inloggen@ J.N. de Kabelpen | 16-12-08 | 12:26
Dat doen alleen de Roemenen, maar die komen in de regel niet aan de deur. :)
Ik vetrouw al die zogenaamde goede doelen niet meer. Vroeger gaf ik veel geld aan diverse goede doelen. Niet meer, veel goede doelen en zogenaamde NGO's blijken nogal duistere nevenactiviteiten er op na te houden (w.o. Terre des Hommes, Child Right World Wide en Unicef) en het meeste geld blijft nog altijd hangen bij de zogenaamde 'administratie' en daar valt blijkbaar ook een nieuwe auto van de zaak onder als je kijkt naar de bedragen die voor 'administratie' gereserveerd zijn elk jaar.
Ik ben lid van de Communistische Partij en betaal braaf contributie en daar houdt het mee op.
Wat een gelul dit stukje. Ten eerste is JUIST dat CBF geldklopperij en een WINSTGEVENDE onderneming. Onze stichting werkt zich uit de naad, KOST ons alleen geld en wij zien de hele 1,2 miljard aan ons neus voorbij gaan naar als die geldslurpende zogenaamde goede doelen. My *ss. Daarbij hebben diezelfde grote organisaties inmiddels aangegeven dat kleine lokale iniatieven een enorm verschil maken. Dus ophouden met al die grote doelen, op naar de kleintjes.
Vooral NIET stoppen met geven aan goede doelen. Dat is namelijk MIJN inkomen.
Iedereen kan een Stichting voor een Goed Doel starten en via Hyves dan geld inzamelen voor dit Goede Doel.
Ik heb dit jaar ook weer een goede 200 euro gegeven.
Het was niet vrijwillig maar belasting waarvan Bert Koenders 5 miljard uit jat.
teletekst.nos.nl/?116-01
Zal dit jaar ook wel zo zijn.
Op TV continue die aso reclames om arme negertjes te helpen.
Pure morele chantage en nergens het verhaal dat die "arme zielige negertjes" voor 100% zelf verantwoordelijk zijn voor hun problemen.
Als Appie Hein op deze manier reclame zou maken dan hadden ze al lang de reclamecodecommissie op hun dak gekregen.
-
Maar ja, de heren directeuren van deze organisaties willen natuurlijk ook hun absurde topsalaris en nog belachelijker bonus incasseren.
Zat net op zibb.nl de jaarinkomens te bekijken.
In een volle collectebus zit voor 50 euro aan waarde maximaal.(ben zelf wijkhoofd geweest van een organisatie)
Lopen dus een heleboel collectanten voor het verkeerde ideaal.
Het groftst was een hulporganisatie met 5 blokken in hun logo die mij een aanmaning stuurde over mijn niet voldane donatie.
sindsdien heb ik mij voor de reclame dood laten verklaren.
Nu geen last meer van goededoelen terroristen.
Ja, ik wil ze best wat geven, die collectanten, maar ze hebben gewoon nooit een pinapparaat bij zich.
weggegooid geld is gewoon te duur wat niet meer op te brengen is voor mensen denk daar ook eens aan want een audi is dan belang en rijker dus hahahahaha godtverdomme
De subsidie kraan dichtdraaien om een overstroming te voorkomen.
wel jammer van geld wat nu dus weggegooid is over de gesmeten balk maar
is al zo oude kaas als de weg naar rome wat dus ontzettend hiel pokriet is
Bijna alle goededoelenorganisaties dienen maar een doel en dat is zichzelf.
Directies met een ontzettend vet salaris, die er voor zorgen dat er het meeste geld in hun eigen organisatie blijft. Hun eigen baan en salaris is veel en veel belangrijker dan het eventuele doel waarvoor gewone mensen geld voor hebben afgestaan. En dat geld ook voor de betaalde medewerkers.
Zij leven er in elk geval riant van en ze willen graag dat dat zo zal blijven.
En dan zullen we het maar niet hebben over die zogenaamde BNers, de hoeren en pooiers van de goededoelenorganisaties die vanuit een 5 sterrenhotel in een ver en warm derdewereldland medelij moeten opwekken met een zielig filmpje. Walgelijk.
En controle ? Die is er zo min mogelijk omdat dan de werkelijkheid wel eens aan het licht zou kunnen komen.
Afschaffen die hele goededoelenzooi. Liefst vandaag nog.
Rammstein | 16-12-08 | 11:03
Nou dan hoop ik voor de verandering eens dat het wél een Burkini is..
SwaY | 16-12-08 | 10:55
Géén Pamela Anderson, óf ze moet een nieuw badpak gekocht hebben.
Bigi Bana Boy
Kom maar langs ik koop altijd, ben blij dat ik niet langs de deuren hoef.
En dan gaat er nog ten minste 40% naar "wervingscampagnes", lees de paarse broeken en hun handlangers.
Rammstein | 16-12-08 | 10:05
Let the bash begin!
Help Bigi aan een nieuwe Camaro.
de look | 16-12-08 | 10:40
Er is toch niets mis met beleefd blijven ?
Na een paar uitbranders verschijnen sommige goede doelen colporteurs bij mij ook niet meer aan de deur.
De As Soenna moskee hitste op tot de moord op Theo van Gogh. Uw giften zijn natuurlijk aftrekbaar: www.telegraaf.nl/binnenland/2695137/__...
Nonnes | 16-12-08 | 10:19
Maar zijn haar een keertje wassen is er niet bij.
de honden blaffen... | 16-12-08 | 09:25
Worden dus gebruikt om geld te parkeren.
Begin een 'Fonds Het Goede Doel Ikzelf'. Of 'Fonds Ikke Ikke Ikke en de Rest'.
Bijzondere status aanvragen en al het geld overmaken naar je eigen fonds. Scheelt aanzienlijk in de tax.
Heeft iemand de crisiskaravaan gelezen?
Joehoe. Draadje hoger.
JJvdW verdient een compliment voor niet hebben van een snor.
Next.
Let op het springen van de lintworm! Het CBF, het protectionistische keurmerkclubje dat medio '96 is verzonnen door diezelfde Nederlandse top-goede doelen om concurrerende (lees Amerikaanse) goede doelen de pas naar de (toen nog) geef-gulden af te snijden, publiceert hier alleen nog maar cijfers van z'n eigen fondsen. Er zijn nog andere fondsen aktief op de Nederlandse charitasmarkt die om verschillende redenen, die niets onbetrouwbaarheid te maken hebben, geen trek hebben in het kopen, (jawel, is gewoon te koop) van het CBF keurmerk. Geen idee wat daar nog aan geld is opgespaard.
Zoals met meer dingen is het alweer iets te lang geleden voor Von Zeikhoven om er nog het fijne van te weten, maar er zullen vast reaguurders zijn die weten wat ik bedoel en de details kunnen invullen.
Overigens is het niet zo dat uw hele goede doel euro op de bank blijft staan, de wet schrijft voor dat ik dacht 67% van de geef-euro rechtstreeks naar het onderwerp van de hulpactie moet gaan. Van de rest wordt naast de eigen overhead bijvoorbeeld tv-producenten bij grote tv-acties betaald en de mediacampagne enzo.
SwaY | 16-12-08 | 09:52
Binnenkort een actie van Linda de M. en René F. en ...... Roadtrip !!!
Schwalbekönig | 16-12-08 | 10:01
Dat is de truc, once you get in, it's hard to step out.
CoJoNes | 16-12-08 | 09:56
Met krant mee zeven, ziektes zuigen.
Een jaloersig zanikstukje. Het zal allemaal wel meevallen. Bovendien mensen geven uit vrije wil dus wat is daar op tegen. Euro 50-60 de man is ook niet bar veel.
er is voor mij maar 1 goed doel en das m'n bankrekening
henriette | 16-12-08 | 10:00 ja? vorige week nog zag ik hoe een auto werd afgeleverd op een landgoed.. de bewoonster vroeg zich alleen maar af of het bruggetje over de slotgracht wel breed genoeg was geweest.
@ Schalbekonig 09:53
Spellingcontrole zonder S.
@BlitzFlicker | 16-12-08 | 09:55
De bedoeling van mijn comment is je ontgaan. Dat zal ongetwijfeld aan mij hebben gelegen. Ik ben het wel met je eens.
@CoJoNes | 16-12-08 | 09:58
En het is uiteindelijk ook nog goed voor je schuldgevoel! Stoppen is sowieso geen optie.
@van dal | 16-12-08 | 09:58
Ik neem het in overweging, de naam van de actie kan dan gewoon hetzelfde blijven!
De tussenstand is overigens 11 graden, bedankt voor het snelle resultaat voor dit ubergoede doel!
Ik speel al mee in de postcodeloterij en die geeft aan goede doelen.
Ik heb nog een LP van Het Goede Doel. Keaupe?
Anyone?
@Karel Martel | 16-12-08 | 09:51
Dit neem ik allemaal aan. Waar ik op wacht zijn linkjes over het strijkstokbeleid van OxfamNovib, Artsen zonder Grenzen, Save the Children, Unicef enz.
@Schwalbekönig | 16-12-08 | 09:57
Precies. UIteindelijk is het gewoon goed voor je gezondheid. Daarnaast gok ik gewoon op het KWF, da's makkelijker dan stoppen.
.. zapper | 16-12-08 | 09:57 deze zijn niet zo duur anders...
www.ad.nl/denhaag/westland/2838840/Int...
@CoJoNes
Dat zijn 4 pakjes sigaretten..
@van dal | 16-12-08 | 09:32
Nou huis, alleen het fundament en het dak, vandaar de hoge stookkosten.
6 per maand naar KWF
6 per maand naar Hersenstichting
6 per maand Nierstichting.
Me fokking dunkt.
@ van dal
100 E uit eten is nog altijd zo'n 16x Mac Donalds hoor!
Nonnes | 16-12-08 | 09:41
In tegenstelling tot wat jij blijkt te denken zijn goede doelen gewoon professionele organisaties van vaak een behoorlijke omvang die vaak de verantwoordelijkheid dragen over miljoenen euro's. Goede doelen kunnen het niet riskeren om hier een vrijwilliger die een kleine vergoeding krijgt (voor meer dan 80 uur werk per week) aan het hoofd te zetten. Ze zijn net zoals andere organisaties en bedrijven genoodzaakt een kwalitatief goede leider aan te stellen, en die kosten nou eenmaal iets meer. Natuurlijk kunnen ze hun directie wel vragen hun looneisen enigzins te matigen (dat gebeurt ook wel, er is ook maar een beperkt bedrag beschikbaar voor salarissen) maar als ze te laag gaan zitten krijgen ze alleen maar knuppels aan. Iets met marktwerking enzo.
U komt tog zeker door te geven van u schuldcomplexen af.
Of om eerst een spellingscontrole over je post te gooien..
zo, kunnen die directeuren weer hun loon opschroeven.
Ik geef niets meer aan goeie doelen.
Ik plant een vlinderstruik per jaar en da's mijn bijdrage,
zuurstof en natuur.
Ik investeer in groen
CoJoNes | 16-12-08 | 09:51
LOL!
dit kindsoldaatje steun ik ook... keek.skynetblogs.be/post/6352800/kinds...
Misschien is het een idee om over te gaan naar puur materiële giften te gaan doen;
- Koffiemokken met plaatjes voor Sudan
- Gebruikte driewielers voor Roemenië
- C&A wintermode voor Afghanistan
- Brillen op sterkte voor Cambodja
- 12 volt accu's voor India
...
Rammstein | 16-12-08 | 09:31
*Amen* My Sistah! een beter fonds/doel bestaat niet..
Nonnes | 16-12-08 | 09:41
www.elsevier.nl/web/Artikel/Belangenve...
idealen.trouw.nl/nieuws/laatste/crimin...
www.globalinfo.nl/content/view/1552/40...
en dat is slechts de 1ste pagina van deze query:
www.google.nl/search?hl=nl&sa=X&am...
*Aluhoedje opzet*
@glyce | 16-12-08 | 09:50
Dat kranten abonnement wel.
*wacht nog op de verklaring van 'solidstate' omtrent zijn beschuldiging aan het adres van hoxha om 09:07*
Ik heb gisteren de krantenjongen een kerstbonus(je) gegeven, telt dat ook als een goed doel??
koolteer | 16-12-08 | 09:30
Heb je hem?
Ik ken er een van ( middenkader ) Warkind nou dat wil je niet weten.
Rho'd Berth | 16-12-08 | 09:43 ijsland als ontwikkelingsland.. die hebben toch echt niet te klagen, hele kapitalen zijn er overgemaakt..
@van Dal 09:31
Het was de Najiep versie.
Rho'd Berth | 16-12-08 | 09:43 voor 100 euro per jaar uit eten? waar is dat? dan ga ik daar ook naartoe.
100 euro per keer komt dichter bij de realiteit...
Is het niet het afkopen van schuldgevoel ?
*telt er zes*
zapperT is zijn *kuch* postbankrekening aan het F5-en :)
.
then again; nooit je rekeningnummer op fora plaatsen. werkt fraude in de hand.
.
CoJoNes | 16-12-08 | 09:42 ik kom ze nog wel tegen hoor, met collectebussen. het is alleen vervelend dat ze het gezelliger vinden om op een kluitje bij elkaar te staan op een zaterdag in de stad. daardoor krijg je binnen vijftig meter minimaal tien keer zo'n bus onder je neus. en daarmee maken ze zichzelf tot vervelio.
Dat er een hoop foute goede doelen zijn is duidelijk. Dat niet elk goed doel een goed doel dient is ook waar. Maar dat wij nederlanders met onze rijkdom en grot bek over onrecht en neptranen over zielige kindjes slechst 100 euro gemiddeld per jaar aan een goed doel geven is triest.
Altijd een grote bek over voedselbanken en asociale politici en zeiken over graaiers in het bedrijfsleven, en dan zelf een luizige 100 euro per jaar geven aan goede doelen. Triest.
Zeker als je weet dat die 100 euro nog aftrekbaar zijn, dan geeft de gemiddelde nederlander nog maar 60 euro per jaar. Gaat voor 2000 per jaar op vakantie, voor 100 per jaar uit eten, koopt voor 1000 speelgoed voor z'n kinderen, 800 euro voor de plasma waarop hij het wereldleed kan zien en 600 voor de pc waarop hij de hele dag zit te reageren hoe oneerlijk de wereld is. En dan 60 schamele euro'tjes geven voor die mensen die zo'n 1000x zo weinig verdienen.
Maarrr de meesten geven niet eens 60 euro, waarschijnlijk geeft een kleine groep een hoop, en de rest van Nederland niets.
Prima, geef dan niks, maar dan nooit meer je mond open doen over zielig voedselbankmensjes, arme afrikaantjes en asociale graaiers. Trieste welvaartsklagers. En maar protesteren op het maliveld over hoe zielig je bent, terwijl je geen cent over hebt voor mensen die het 1000x zo slecht hebben als wij.
einde lang verhaal.
@van dal | 16-12-08 | 09:37
Waarin? Ze hebben niet eens meer zo'n mooie rammelende plaatstalen bus met een slotje van 2 kwartjes. Een stapeltje machtigingsformuliertjes en een of ander pseudo glossy magazine met een kind op de voorkant is het enige dat de werkstudent meetorst.
Nou ja Hoxha, je leest het. Het merendeel hoef je hier echt niet aan te sporen om wat meer aan zichzelf te denken. We verdienen gigantisch goed want we betalen ons scheel aan belastingen, maar zolang een Goede Doelendirecteur het voor meer doet dan modaal is het een oplichter. En dan weet iemand ook nog de conclusie te trekken dat dit het onfatsoen van links bewijst. Haha.
Cliniclowns mogen van mij trouwens met plezier omvallen. Heeft iemand van nabij meegemaakt dat dat leuk is?
dolle mina | 16-12-08 | 09:39 dat is 'down the drain'..
Hoe staat het eigenlijk met dat tsunami geld?
En dan hier het goedste doel:
www.prinsjesdag2008.nl/pd08_nl/miljoen...
CoJoNes | 16-12-08 | 09:37 doet er dan ook gewoon wat knopen in..
Tja... wat voor de ene een goed doel kan zijn is voro de andere een terroristische organisatie...
Je kunt tegenwoordig niet eens meer een paar euri in een collectebus ploffen. Ze vragen je meteen om een maandelijkse machtiging voor een minimum bedrag van 5 euro. TUIG IS HET.
Na het vernemen van de jaarsalarissen van pipo's van de Wilhelmina-fondsen,Nier- stichtingen,Rheuma-fondsen en ander tuig heb ik op het punt gestaan de paar in het verleden gedoneerde tientjes terug te vorderen.
Ook onverteerbaar dat van mijn belastinggeld er Maybachs rondrijden in apenlanden terwijl de bevolking op apegapen ligt en van de honger geen ontlasting hebben.
"Hé Koenders,ga lekker in een denktank met je gelijkgestemde Vogelaar...!"
solidstate | 16-12-08 | 09:07 je stelling zie ik nog niet onderbouwd. schiet eens op.
van dal | 16-12-08 | 09:33 en.. oké, ik geef ook wat aan "behoud van technisch erfgoed, citroën DS"..
Als u geeft, dan doet u dat omdat u wilt dat er meer mensen in leven blijven. Als er meer mensen in lven blijven, dan neemt het verbuik van grondstoffen toe. Daardoor stijgt de prijs en is het eerder op. U naait uzelf dus dubbel een oor aan en uw en mijn kinderen helemaal, want voor hen is er straks minder en wat er is, is onbetaalbaar... U ook altijd met dat egoïstische gegeef! bah...
@jan1000000 | 16-12-08 | 09:16
Goede doelen mogen maar een beperkt afgesproken percentage van hun vermogen besteden aan fondsenwerving, reclame en andere ongein. Vaak kunnen zij ook gratis adverteren en leden werven dankzij ondersteuning van bedrijven.
Zelf heb ik het afgelopen jaar een kleine 100e overgemaakt naar een aantal goede doelen (KWF kankerbestrijding is er een van.. je moet wat als diehard roker) . Nederlanders staan er bekend om een vrijgevig volk te zijn en dat is prima. Liever dat burgers particulier geld doneren enkel aan doelen naar hun keuze dan dat de overheid die beslissing ten koste van vele miljarden euro's voor de Nederlanders moeten maken.
mijn goede doel heet 'huishoudgeld'..
Ik steun elk jaar de activiteiten van Swaffel Care International (SCI). Hun swaffeldorpen en swaffelscholen zijn een heel duidelijk voorbeeld hoe ontwikkelingshulp WEL werkt. Ook in 2009 kunnen ze op mijn bijdrage rekenen.
.. zapper | 16-12-08 | 09:30 heb je al een huis dan?
Ik geef geld aan doel SwaY en SwaY geeft geld aan doel Rammstein en zo houden wij elkaar in balans.
bijtieakumaai | 16-12-08 | 09:30 jammer, hoe jij een goede grap verneukt.
het is: "links en rechts onder de armen verdelen".
met als uitsmijter: "dat draagt makkelijker".
Nou oke, nu is er al 30 keer gezegd dat die goede doelen de reclamezendtijd gratis krijgen; dus klaar hiermee en doorgaan met zeiken op het dievengilde!
@mezelf ovv 'Actie: help Zappert warm de winter door', ivm fiscale regelgeving giften voor acties.
Dikke jaarsalarissen, leasebakken, tv-spots, chique hoofdkantoren en misschien nog een klein beetje voor een fotogeniek zeehondje/hongernegertje/zielig kindje. Welkom in de wondere wereld van de feelgoodedoelen.
Verdelen onder de armen ,onder de linker en de andere helft onder de rechter arm.
@ wao-ertje | 16-12-08 | 09:26
Klopt, zijn gratis opvulsel als er weinig reclame is verkocht. Mooi principe.
solidstate | 16-12-08 | 09:07 nou? waar blijft je onderbouwing?
Steun Zappert! Laat Zappert zijn thermometer deze winter op 10 graden draaien en stort nu op 121817059!
Vulgaris Magistralis | 16-12-08 | 09:23
Omdat je niet goed kijkt ?
superjan | 16-12-08 | 09:22
De promo's voor goede doelen worden in deze tijd (minder commerciele bedrijven die reclame-tijd kopen) gewoon gratis opgenomen: het Goede Doel betaalt hiervoor niets. Weet ik toevallig uit ZEER betrouwbare bron, tw 1 van e directieleden van zo'n club.
Nee, dank u. Ik sla even over in 2009... er zijn zo langzamerhand teveel bodemloze putten, begin het overzicht een beetje kwijt te raken. Misschien dat ik in de loop van de dag over mijn hart strijk en een aanzienlijk bedrag overmaak van mijn rechterbinnenzak naar de kontzak van mijn spijkerbroek... Ik twijfel nog.
@ Koning Bier | 16-12-08 | 09:15
Goeie grap! Als in de beschrijving nu ook nog 'geslachtsdeel' in 'klabanus' wordt veranderd wordt-ie echt leuk. Uitdaging voor de volgende Van Dale.
Ja hoor,
www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1...
Ik betaal al jaren niets.
Laat ze maar lekker efficiënter er gaan werken, laat de IT-Nerds maar lekker Linux uit gaan rollen bij de NGO's.
En Becel/Activia kan best meer gaan sponsoren.
Je merknaam voor 75K per jaar verkwanselen is veel te weinig.
(minimaal een miljoentje per jaar)
Pearle kon ook 750k weggeven voor brillen bij de voedselbank en Unox kon een tonnetje missen.
Dan helpt mijn eurootje heus niet.
Kijk ook even naar de uitzending van Radar van gisteren. Dan zie je dat negentig procent van deze clubs helemaal niet bezig is met waar de hulp het meeste nodig is. Ze kiezen eenvoudig de landen waar ze het makkelijkst kunnen werken, en waar het voor hen het prettigst toeven is. Weer een bewijs dat fatsoen misschien niet bij rechts te vinden is... links heeft het nooit gehad.
Ik geloof dat we gewonnen hebben met onze woord van het jaar verkiezing, waarom lees ik hier niets over op geenstijl?
@wao ertje> sommige betalen wel, anderen niet. Heeft te maken met inkoopbeleid en relaties met de zenders. Ook zijn de sterblokken een "no-go" Die doen helemaal niet meer aan gratis plaatsing.
Van ondergetekende krijgen ze aan de voordeur steevast het volgende te horen:
IK BETAAL G.. GLOEIENDE G.. VERD.... VOLDOENDE BELASTING PER MAAND OM TWEE UITNASSERS VAN TE ONDERHOUDEN!!!!!!!!! Prettige voortzetting van de dag verder. Je moet immers wel beleefd blijven, toch?
@jan1000000 | 16-12-08 | 09:16
Vaak zijn reclames voor goede doelen gratis.
jan1000000 | 16-12-08 | 09:16
Even ter info: de Goede Doelen betalen helemaal niet aan die reclames op tv.
Maar je wil niet weten wat de salarissen van de bestuursleden zijn en wat er verder aan de strijkstok blijft hangen!
@jan10000000> eh, jan, dat klopt niet. Die WNF spot (waar ik ook zolangzamerhand duizelig van wordt) is een zogenaamde stopper. deze wordt ingezet als er geen reclamefilmpje is voor een bepaald stuk zendtijd. WNF heeft gewoon heel slim een feelgood filmpje op de juiste lengte aangeboden. Dat is gekgenoeg niet kort, maar lang.
jan1000000 | 16-12-08 | 09:16
Als dat niet meer geld zou opleveren dan het zou kosten zouden ze het vast niet doen.
fuckje | 16-12-08 | 09:16 ook niet waar. het was al een feit toen hij fortis overnam, het is alleen nu pas aan het licht gekomen. en ik hoop toch dat er het laatste woord niet over gezegd is.
er is maar een goed doel op dit moment en dat is stichting misplaatst
kinderen in Nederland die onterecht in de gevangenis zijn weggeborgen. Om daar vanzelf gek, depressief en crimineel te worden.
Rouvoet heeft beloofd dit probleem op te lossen. Hij heeft nog geen REETD gedaan.
Wel ons betuttelen en het schaamhaar van mijn dochter opmeten, maar als er echt een probleem is geeft mijnheer de farizeeer niet thuis. Schande!
Helemaal terecht dit bericht.
Neem nu WNF. Je wordt op RTLZ de hele dag dood gegooid met die reclames.
(ja, dat kijk ik de hele dag)
Wat kost dat dan wel niet man!
geen GVD gewoon m´n geld aan die panda´s.
kunnen ze zelf bamboe kopen i.p.v. zo´n kutreclame te maken om hun eigen "marktwerking" op te krikken.
@van dal |09:14
Ok, Bos heeft zich laten naaien in zijn draaikont, komt op hetzelfde neer.
Ik geef alleen aan collectanten aan de deur en dan alleen wanneer de kop van de collectant me aanstaat en het doel me aanspreekt. Daklozen, voedselbanken, Greenpeace et cetera loop ik omver of ze er niet staan.
OT
Het jaar van Geenstijl:
www.nu.nl/overig/1883344/swaffelen-woo...
jantje beton is de enige die bij mij niet vergeefs aanklopt.
Het wordt tijd dat die geitewollen-sokken graai-koningen ook eventjes wat inleveren.
@SwaY |09:13
Dergelijk wetenschappelijk onderzoek moet door het Ministerie van O & W worden betaald, niet door giften.
fuckje | 16-12-08 | 09:13 fortis noteert een tegenvaller van een miljard door oplichting, dat is wat anders dan schenken...
Spelregel nummer 11: Als er een goed doel aan uw deur staat, vraag eerst naar het salaris van de directeur van dit goede doel. Is dit, bijvoorbeeld 125.000 euro (laat zeggen, Cliniclowns). Bedenk dan dat uw magere 30 euro EERST gebruikt wordt om dit salaris op te vullen. Was er een paar jaar geleden niet een enorm schandaal over? Nederlanders zijn zo kort van geheugen.
sites.google.com/site/disklemer/
Geef nooit aan goede doelen, hoogsten douw ik af en toe een eurie in een collectebus als die aan de deur komen. Behalve die oplichters van Plan (vroegere Foster Parents Plan; die geef ik helemaal niks).
Waarom hebben al die organisaties hoofdkantoren nodig in een grachtenpand in hartje Am*dam of centrum van DH...?
Bos heeft namens Fortis al een miljard Euri aan de VS geschonken. Bos moet weg!
Ik geef enkel en alleen aan kankerbestrijding. Misschien dan wel omdat ik ook in de risicogroep zit maarja. Door mede mijn gift hebben ze tegen de tijd dat ik het krijg wel een goede pijnloze oplossing :)
solidstate | 16-12-08 | 09:07 onderbouw dat eens. linkjes, statistieken, jaaroverzichten etc.
Kijk maar op het net wat de salarissen zijn van de directies.
We betalen belasting voor o.a. Ontwikkelingssamenwerking, voor Gezondheidszorg, en dergelijke Ministeries moeten voor die "goede doelen " betalen, wij hebben al genoeg betaald!
Geef jaarlijks de daklozenkrantenverkoper een kerstbonus door z'n hele oplage te kopen.
Als nou die goede doelen de arme zielige amerikanen die hun hypotheken niet meer kunnen betalen uit de nood gaan helpen is de cirkel weer rond.
tis eigenlijk een seaurt pensioenfonds
-edit: shut up-
* buying a stairway to heaven *
Valt Greenpeace nou nog steeds onder de 'Goede doelen'? Wanneer worden die leipen nou eens van die lijst gemikt?
Met enig gevoel van triomf kan ik melden dat in het vermelde bedrag in ieder geval GEEN bijdrage van mij is opgenomen.
ik ben het beste doel
REAGEER OOK